ورم بینی بعد عمل – بهترین روش برای از بین بردن ورم بینی

ورم بینی بعد عمل کی میخوابه

ورم بینی بعد عمل – بهترین روش برای از بین بردن ورم بینی

36478 بازدید

یافتن بهترین روش برای از بین بردن ورم بینی بعد عمل یکی از دغدغه های افرادی است که به تازگی بینی خود را عمل کرده اند. تا چند ماه بعد از عمل، بینی ورم دارد؟ علت ورم تیغه بینی بعد از عمل چیست و آیا بهبود می یابد؟ علت ورم یک طرفه بینی بعد از عمل چیست؟ و تورم بین دو ابرو بعد از عمل بینی در برخی از افراد برای چیست؟ ورم بینی در روزها و ماه های اولیه بعد عمل چگونه است؟ چرا ورم بینی گوشتی بیشتر از بینی استخوانی است؟ بهترین قرص برای کاهش ورم بینی چیست؟ برای کاهش ورم بینی چه بخوریم؟ آمپول کاهش ورم بینی چیست؟ آیا ماساژ بینی تاثیری در کاهش ورم بینی بعد عمل دارد؟ پاسخ تمام سوالات فوق را در این مطلب بخوانید. با ما همراه باشید.

انواع ورم بینی بعد از عمل

دو نوع ورم بینی داریم :

  1. ورم بینی حاد
  2. ورم بینی مزمن

ورم حاد معمولا یک تا دو ماه بعد از عمل بینی شایع است. این ورم در اثر ضربه هایی است که در حین عمل بینی و بازسازی آن به بینی وارد می شود. این ورم و کبودی در یک ماه اول برطرف می شود که البته برای بینی های گوشتی ممکن است دو ماه و بیشتر طول بکشد. ورم حاد جای نگرانی ندارد و در اکثر افراد به خوبی برطرف می شود.

در ورم مزمن، مایع میان بافتی در زیر پوست بعد از عمل رسوب می کند و ممکن است تبدیل به بافت شود که در قسمت های مختلف بینی متفاوت است. در دو طرف بینی ممکن است این ورم تا چندین ماه طول بکشد، یا ورم پل بینی که اجازه نمی دهد قوس بینی به خوبی نمایان شود. همچنین ورم نوک بینی، که مدت زمان خیلی بیشتری طول می کشد تا این ورم از بین برود.

ورم بینی بعد از عمل چقدر طول میکشد؟

همانطور که گفته شد ورم بینی حاد که کاملا مشهود است در طی یک ماه و نهایتا دو تا سه ماه بعد از عمل بینی برطرف می شود. اما ورم بینی مزمن بسته به ضخامت پوست بینی ممکن است 6 ماه تا یک سال و یا حتی در بینی های گوشتی تا دو سال بعد عمل نیز وجود داشته باشد. در ادامه درباره ورم بینی در ماه های مختلف بعد از عمل صحبت خواهیم نمود. در این مطلب سعی داریم تا با دادن اطلاعات و آگاهی بیشتر درباره علت و راه های سرعت بخشیدن به روند کاهش ورم بینی از استرس و نگرانی شما تا حد ممکن کم کنیم. توجه داشته باشید که قبل از اینکه تحت قضاوت دیگران خود را مایوس کنید ابتدا اطلاعات خود را به طور صحیح افزایش دهید.

مراحل کاهش ورم بینی بعد از عمل

در اینجا مراحل کاهش ورم بینی بعد از عمل را به تفکیک ماه بررسی نموده ایم. با توجه به مدت زمانی که از عمل بینی شما می گذرد می توانید بهترین اقدام لازم را انجام دهید.

1- ورم بینی بعد از یک هفته

در یک هفته اول بعد عمل، آتل بینی شما برداشته می شود. انتظاری که شما می توانید از بینی خود داشته باشید یک بینی چاق و ورم کرده است. البته اگر استخوان بینی شما به میزان قابل توجهی تغییر کرده باشد می توانید تغییرات پل بینی را به خوبی مشاهده کنید، بخصوص اگر قوز بزرگی از روی بینی شما برداشته شده باشد.

از نمای روبرو، ممکن است احساس کنید نوک بینی، گونه ها و لب بالایی شما پهن، سفت و متورم به نظر می رسد. میزان کبودی از صفر (50٪ بیماران) تا خفیف (40٪) و متوسط (10٪) متغیر است. مشاهده عدم تقارن جزئی با تورم ناهموار معمول است. فرم دهی و بهبود شکل بینی با تزریق، چسب زدن یا تکنیک های خاص ماساژ دادن بینی بعد عمل و برای رفع این تورم در حدود 20 درصد موارد استفاده می شود.

ورم بینی یک هفته بعد از عمل
ورم بینی و کبودی اطراف چشم یک هفته بعد عمل

2- ورم بینی بعد از یک ماه

4-6 هفته بعد از عمل بینی : ویزیت بعدی شما با پزشک پس از حدود یک ماه یا 4-6 هفته بعد از عمل بینی خواهد بود. اکثر بیماران در این زمان از شکل بینی خود بسیار هیجان زده می شوند و به طور هفتگی شاهد پیشرفت های چشمگیری در شکل و وضعیت نوک بینی خود هستند. افراد با بینی استخوانی و پوست نازک در این مرحله احساس می کنند بینی آنها زیباتر شده است. اما برخی از افراد با بینی گوشتی و پوست ضخیم تر، یا کسانی که برای بار دوم عمل بینی انجام داده اند، ممکن است همچنان تورم قابل توجهی داشته باشند.

در ماه اول بعد عمل برای کاهش ورم بینی لازم است که از چسب بینی استفاده کنید. هر چند در برخی افراد ممکن است نیاز باشد تا برای مدت بیشتری از چسب بینی استفاده شود که بستگی به تشخیص جراح بینی دارد.

در این مرحله به هیچ عنوان نمی توانید نتیجه نهایی عمل خود را قضاوت کنید. هنوز تورم و بازسازی بافت زیادی وجود دارد! در این مرحله در حدود 10 درصد از موارد از تزریق و تکنیک های خاص ماساژ استفاده می شود.

ورم بینی گوشتی بعد عمل
ورم بینی گوشتی یک ماه بعد عمل مشهود است

3- ورم بینی بعد از سه ماه

3-4 ماه بعد از عمل، با کاهش ورم، ظرافت های بینی شما بیشتر نمایان می شود. مخصوصا نوک بینی کم کم شکل خود را پیدا خواهد کرد. البته در نظر داشته باشید که نتیجه نهایی هنوز مشخص نیست و بینی نسبت به 1-2 سال بعد از عمل هنوز کاملا ظریف نیست، اما تا این لحظه اکثر افراد هنگام عکس گرفتن نسبت به بینی خود احساس بهتری دارند. در بسیاری از موارد، این زمان آخرین جلسه ویزیت لازم برای پیگیری بعد از جراحی زیبایی بینی است. تزریق، چسب زدن بینی و ماساژ به ندرت در این مرحله دیده می شود.

کاهش ورم بینی سه ماه بعد عمل
ورم بینی دو الی سه ماه بعد عمل به میزان قابل توجهی کاهش یافته است

ورم بینی بعد از یکسال

اگر یکسال از عمل بینی شما می گذرد و هنوز بینی شما ورم دارد، شاید دوست داشته باشید بدانید که علت ورم بینی بعد از یک سال چیست؟

اکثر جراحان پلاستیک صورت به شما می گویند که تورم تا یک سال پس از جراحی بینی طبیعی است. بایستی بدانید که یک سال معیاری عمومی است، در برخی از موارد ممکن است یک سال و نیم تا 2 سال طول بکشد.

تورم بعد از عمل معمولاً در نوک بینی بیشتر از نواحی دیگر ادامه دارد. بنابراین اگر نوک بینی شما همچنان ورم دارد پس بدان معنی است که هنوز در حال بهبودی پس از عمل هستید. به زمان وقوع تورم نیز بسیار توجه کنید. اگر این اتفاق بیشتر در صبح رخ می دهد و سپس در طول روز فروکش می کند، به احتمال زیاد هنوز در دوره بهبودی هستید. همچنین ممکن است زمانی که استحمام می کنید پس از آن متوجه ورم قابل توجهی شوید.

افرادی که بینی استخوانی دارند ممکن است بین 6 ماه تا یکسال ورم بینی آنها به طور کامل از بین برود ولی در افراد با بینی گوشتی و پوست ضخیم این ورم ممکن است برای مدت زمان بیشتر از یکسال و حتی دو تا سه سال نیز طول بکشد.

بنابراین با مشاهده ورم بینی بعد از هفت ماه یا یکسال و یا حتی بیشتر نگران نشوید و در مورد نتیجه بینی خود قضاوت نکنید. اجازه دهید روند بهبودی با گذشت زمان حاصل یابد و برای از بین رفتن کامل تورم و مشاهده نتیجه نهایی صبور باشید.

عمل بینی در مشهد با دکتر کاویانی فر

ورم بینی بعد از برداشتن چسب

چرا بعد از برداشتن چسب بینی ورم می کند؟ چسب زدن بینی بعد از عمل باعث کاهش تورم بینی می شود. همچنین چسب زدن به پوست کمک می کند تا به بافت زیرین خود بچسبد و تورم آن کاهش یابد. حال زمانی که شما چسب بینی خود را جهت تعویض بر می دارید ممکن است احساس کنید که بینی شما ورم می کند. این ورم کاملا طبیعی است و به علت برداشته شدن فشار چسب از روی بینی است در نتیجه بینی شروع به ورم کردن می کند. اما نگران نباشید چون این ورم کاملا موقتی است. پس طبق تجویز پزشک خود به چسب زدن بینی ادامه دهید. بستگی به نوع بینی شما ممکن است چسب زدن بینی از یک ماه تا سه ماه ضرورت داشته باشد.

عوامل تاثیر گذار در میزان ورم بینی بعد از عمل

گاهی اوقات ممکن است مدت زمان بیشتری طول بکشد تا تورم کاهش یابد. عواملی که می تواند باعث افزایش مدت زمان، بهبودی کامل تورم شود، عبارتند از:

– پوست ضخیم تر، پوست چرب یا پوست های حساس به کبودی یا پوست هایی که به طور کلی سریع تر متورم می شوند.

– عمل بینی مجدد، عمل بینی اولیه سریع تر بهبود پیدا می کند ولی عمل بینی رویژن یا مجدد می تواند تا دو برابر بیشتر طول بکشد.

– کوچک شدن بیش از اندازه بینی. در حین عمل جراحی بینی هیچ پوستی برداشته نمی شود. بنابراین بازسازی مجدد پوست نسبت به بینی جدید کوچکتر به مدت زمان بیشتری نیاز دارد.

ورم بینی گوشتی بعد از عمل چقدر طول میکشد؟

ورم بینی گوشتی کی میخوابه؟ ورم بینی گوشتی چقدر طول میکشه؟ ورم بینی گوشتی بعد از یک سال همچنان وجود داره دلیل آن چیست؟ همانطور که گفته شد بهبود ورم بینی گوشتی ممکن است حتی بیشتر از یک تا دو سال طول بکشد. علت طولانی تر بودن ورم بینی گوشتی با پوست ضخیم در زیر توضیح داده شده است:

بیمارانی که پوست بینی ضخیم تر دارند بیشتر از سایر بیماران دچار تورم بینی طولانی مدت بعد از عمل می شوند. در پوست ضخیم تورم نوک بینی بیمار ممکن است تا دو سال یا حتی بیشتر ادامه داشته باشد. این تورم مربوط به احتباس مایعات و اسکار است. همه ما در بعضی روزها مایعات بیشتری نسبت به روزهای دیگر حفظ می کنیم. مقادیر بیشتری از مایعات در بافت اسکار نسبت به سایر بافت ها حفظ می شود، زیرا مقاومت کمتری دارند. از آنجا که پوست ضخیم تر اسکار بیشتری دارد، بنابراین کسانی که پوست ضخیم تری دارند احتمال دارد مایعات را حفظ کرده و تورم بیشتری را تجربه کنند. این تورم در خانم ها کمی بیشتر دیده می شود زیرا آنها چندین روز در ماه مایعات را حفظ می کنند.

علت ایجاد ورم تیغه بینی و درمان آن

هماتوم یا توده داخل بینی به دلیل تجمع خون یا لخته خوبی در داخل بینی و میان دو سوراخ آن ایجاد می شود. در حین جراحی، اگر پزشک از تجربه و مهارت کافی برخوردار نباشد، ممکن است باعث آسیب به رگ های خونی و غضروف میانی بینی شده و باعث ایجاد هماتوم شود. ورم تیغه بینی یا همان هماتوم در منزل امکان پذیر نیست و در صورت مشاهده باید در اولین فرصت به پزشک جراح خود مراجعه کنید تا با استفاده از ابزارهای مخصوص هماتوم را تخلیه و محل را شستشو دهد.

ورم قوز بینی بعد از عمل

یکی از نگرانی هایی که برای برخی از افراد وجود دارد ورم استخوان یا تیغه بینی بعد از عمل است. ورم پل بینی بعد از عمل در بعضی از بیماران مشاهده می شود که ممکن است باعث شود فکر کنند که روی پل بینی آنها همچنان قوز بینی باقی مانده است.
برجستگی هایی که ممکن است بعد از عمل بینی احساس کنید مربوط به ورمی است که در اثر ضربه هایی که به استخوان بینی وارد شده است ایجاد می شود. این ورم قوز بینی بعد عمل به خصوص در بینی های استخوانی بیشتر مشاهده می شود. معمولا درمان ورم استخوان بینی با صحیح چسب زدن و ماساژدادن بینی (توسط پزشک) بعد از 4 تا 6 هفته انجام می شود.

برجستگی هایی که ممکن است روی بینی خود بعد از عمل احساس می کنید به احتمال زیاد مربوط به استئوتومی (برش و شکستن کنترل شده استخوان بینی) مخصوصا در عمل جراحی بینی های استخوانی است. طبیعی است که در هفته های اول بعد از عمل یک مقدار ضخامت و برآمدگی جزئی داشته باشید.

برای اینکه بخواهید در مورد این برآمدگی های بینی بعد از عمل نتیجه گیری کنید احتیاج به سه ماه زمان دارید.

علت ورم قوز بینی بعد عمل
معمولا قوز بینی بعد عمل در اثر ورم می باشد و از بین می رود

اگر ورم قوز بینی از بین نرفت چه باید کرد؟

اگر برآمدگی روی بینی بعد از گذشت زمان بهبودی همچنان باقی بماند احتمالا این قوز بینی در اثر تورم نباشد. بنابراین می توانید بعد از گذشت یکسال و از بین رفتن کامل ورم با مراجعه به جراح خود و با انجام سوهان کشی بینی این برآمدگی را بر طرف نمایید. در هر صورت قبل از گرفتن هر گونه تصمیمی با پزشک خود مشورت کنید.

تورم بین دو ابرو بعد از عمل بینی

تورم و کبودی موقت اطراف چشم و بینی و فاصله بین دو ابرو در ابتدا افزایش می یابد و پس از 2 یا 3 روز به اوج خود می رسد. بیشترین تورم و کبودی باید طی 2 هفته بعد عمل از بین برود. برخی از تورم های خفیف (که فقط برای شما قابل مشاهده است) برای چندین ماه باقی خواهد ماند. بهبودی و کاهش تورم یک روند آهسته و تدریجی است.

علت ورم یک طرف بینی بعد از عمل چیست و چگونه می توان آن را برطرف نمود؟

عکس ورم یک طرفه بینی
ورم یک طرفه بینی بعد از عمل

این که یک طرف بینی کمی متفاوت از طرف دیگر بینی باشد،غیرعادی نیست. در حقیقت، تورم ناهموار پس از جراحی زیبایی بینی بسیار رایج است. در بینی هایی که کج هستند، پوست برای مدت طولانی به بیرون رانده می شود و شکل خاصی به خود می گیرد. وقتی استخوان و غضروف زیر آن صاف شد، اغلب مدتی طول می کشد تا پوست منقبض شده و به سطح جدید بچسبد تا بینی صاف تر به نظر برسد.

همچنین تورم نامتقارن در صورت کاملا طبیعی است. مثلا اگر معمولا به یک طرف می خوابید، ممکن است آن طرف غالباً متورم باشد.

اگر ورم یکطرفه بینی بعد از عمل وجود دارد ، ممکن است این ناهمواری در بعضی مواقع تغییر جهت نیز بدهد. با گذشت زمان، این عدم تقارن ظاهری باید بهبود یابد و بدتر نمی شود. نتیجه گیری در طی چند هفته اول تا چند ماه بعد از عمل خیلی زود است. قسمتی که حس می کنید پرتر هست را چک کنید، اگر بافت اسفنجی و فشرده باشد، می توان دلیل آن را تورم دانست و با گذشت زمان برطرف می شود. با جراح در مورد نگرانی های خود صحبت کنید. اگر نیاز باشد ماساژبینی و تزریق کورتون برای کاهش ورم یک طرفه بینی می تواند مفید باشد.

راه های از بین بردن ورم بینی بعد از عمل

روش های موثری برای کاهش ورم و کبودی بعد از عمل بینی وجود دارد. برخی از روش های درمان کاهش ورم بینی لازم است توسط خود فرد و در خانه انجام پذیرد و برخی دیگر لازم است توسط پزشک انجام می شود. در ادامه درباره مهمترین راههای کاهش ورم بینی بعد از عمل صحبت خواهیم کرد:

درمان خانگی ورم بینی بعد از عمل

برخی از روش های خانگی کاهش ورم بینی بعد عمل در زیر آورده شده است:

  • – رعایت رژیم غذایی مناسب بعد از عمل
  • – عدم داشتن استرس درباره نتیجه بینی
  • – استفاده از کمپرس سرد در اطراف بینی و چشم
  • – عدم پایین انداختن سر برای مدت طولانی
  • – بالاتر نگهداشتن سر نسبت به سطح بدن در هنگام خواب
  • – پیاده روی کوتاه و ورزش های بسیار سبک
  • – چسب زدن بینی به طور صحیح
  • – ماساژ بینی بعد از عمل برای کاهش ورم

بهترین قرص برای کاهش ورم بینی

برای کاهش ورم بینی معمولا از قرص آناهیل استفاده می شود. در ترکیبات قرص آناهیل ماده ای به نام بروملین که به فراوانی در آناناس وجود دارد استفاده شده و سرشار از ویتامین c است که باعث بهبود زخم ها و در نتیجه کاهش تورم بینی بعد از عمل می شود. بهتر است برای استفاده از این قرص با پزشک خود مشورت کنید و به صورت خودسرانه نسبت به مصرف آن اقدام نکنید.

برای ورم بینی بعد عمل چی بخوریم ؟

برای از بین بردن کبودی و ورم بعد از عمل بینی بایستی یک رژیم غذایی مناسب داشته باشید. به خصوص در 1 تا 2 ماه اول بعد از عمل رعایت رژیم غذایی بسیار مهم است. مصرف نمک و ادویه جات که باعث افزایش ورم بینی می شود را کاهش دهید. میزان نوشیدن آب در طی روز را افزایش دهید.

نمک، عامل افزایش ورم بینی بعد از عمل زیبایی
برای جلوگیری از ورم بینی بعد از عمل، مصرف نمک را به حداقل برسانید.

همچنین مصرف برخی مواد غذایی کمکی به بهبود تورم و کبودی بعد عمل کمک می کند. مانند مصرف آناناس یا کپسول آناناس که به دلیل داشتن آنزیمی به نام برومولین باعث تسریع بهبود زخم ها شده و کمک بسیاری به کاهش کبودی ها و ورم حاد بعد عمل می کند. البته تاثیری در دراز مدت بر ورم مزمن بینی ندارد.

آب کرفس که جزو مواد غذایی کالری منفی است به کاهش ادم بعد از عمل کمک می کند. بویژه اگر همراه با پوره آن مصرف شود.

مصرف مواد غذایی فیبر دار و جلوگیری از یبوست شدید نیز به کاهش ورم بینی کمک می کند.

در ویدیوی زیر می توانید با سایر راه های اصلی کاهش ورم بینی بعد از عمل آشنا شوید.

تزریق کورتون برای کاهش ورم بینی

ماده ای که جهت کاهش ورم به بینی تزریق می شود از خانواده کورتیکواستروئیدهاست که مواد ضد ورم یا ضد التهاب اند. دوز مورد استفاده در تزریق زیرجلدی بینی بسیار کم است پس نگران عوارض آن نباشید. در نتیجه ی این تزریق، ورم های موضعی بخصوص در ورم های یکطرفه بینی از بین می رود. بنابراین برای بینی بزرگ و ورم کلی بینی استفاده نمی شود.

قسمت هایی از بینی که معمولا تزریق امپول انجام می شود شامل طرفین بینی، پشت قسمت نوک بینی یا خود نوک بینی و دیگر قسمت های موضعی بینی می باشد. زمان دقیق تزریق کورتون برای کاهش ورم بینی مشخص نیست ولی معمولا یک ماه بعد از عمل بینی و در یک تا سه جلسه انجام می شود.

تزریق کورتون برای کاهش ورم بینی
تزریق کورتون باعث کاهش ورم و التهاب بافت های بدن می‌شود.

آیا ماساژ تاثیری در کاهش ورم بینی بعد از عمل دارد؟

ماساژ بینی بعد از عمل باعث پخش شدن مایع بین بافت های داخلی شده و از ایجاد تورم بر اثر تجمع آب میان بافتی جلوگیری می کند. یگی دیگر از اثرات ماساژ بینی بعد از جراحی جلوگیری از ایجاد لخته و هماتوم بینی است.

نکته : نحوه ماساژ بینی برای کاهش ورم بعد از عمل بسیار مهم است. توصیه می کنیم بدون آموزش توسط پزشک به هیچ عنوان ماساژ بینی را انجام ندهید.

نتیجه گیری

ورم بینی شامل دو نوع ورم حاد و ورم مزمن می باشد. ورم حاد معمولا در یک ماه اول عمل بینی بر طرف می شود ولی ورم مزمن ممکن است تا یک ماه ادامه داشته باشد. مدت زمان ماندگاری ورم بینی بستگه به ضخامت پوست بینی دارد. هر چه پوست ضخیم تر باشد ورم بینی دیرتر از بین می رود. ورم قوز روی بینی بعد عمل، ورم یکطرفه بینی و ورم و کبودی اطراف چشم از جمله عوارض احتمالی و البته موقتی عمل بینی می باشد.

با رعایت مراقبت های بعد از عمل مانند رعایت رژیم غذایی کم نمک، مصرف آناناس و کرفس و همچنین عدم وارد آوردن فشار به بینی می توان به بهبودی سریعتر ورم بینی کمک کرد. در بعضی از موارد ممکن است پزشک به شما آموزش دهد تا بینی خود را ماساژ دهید. همچنین برای درمان برخی از ورم های موضعی ممکن است توسط پزشک تزریق آمپول کورتون انجام شود. در هر صورت برای کاهش ورم بینی صبور باشید. نتیجه نهایی یک تا دو سال بعد از عمل مشخص خواهد شد.

806 دیدگاه

  1. سلام‌من دقیقا ۲ ساله که بینیمو عمل کردم ولی ی طرف پره ی بینیم خوابیده ی طرف دیگه هنوز نخوابیده واین باعت شده سوراخ بینیم نامتقارن و کج دیده بشه آیا راهی ب غیر عمل براش وجود داره؟

    نوروزی
    1. سلام با توجه به مدت زمان زیادی که از عمل شما گذشته بعید هست راه های دیگه باعث رفع این مشکل بشن با این حال بازم بهتر هست با یک متخصص گوش حلق و بینی یا جراح پلاستیک مشورت کنید تا وضعیت شما رو بررسی و راهکار مناسب رو بهتون پیشنهاد بدن.

      فاطمه پایان
  2. با سلام وقت بخیر آقای دکتر من سه ماه عمل کردم ببینیم برزگ بود میخواستم عمل کنم به دکترم گفتم کوچک میشه گفت آره طوری انجام میدم به صورت بیاد کوچک می کنم الان بعد سه ماه از بالا تا پایین خیلی پف داره و وسط ببینیم سمت راست اندازه لوبیا سفته بعد سه ماه پیش دکترم رفتم میگه این غضروفه کاریش نمیشه کرد در ضمن بینیت کوچکتر از این نمیشه و بالای بیبینی زیر ابرو سمت چپ اندازه یه گردی کوچک سفته نوک بینی سفت وپهن یعنی کلا بینی از اول زشتر شده آنقدر چهره م زشت شده از خودم بدم میاد به دکترم میگم چکار کنم کورتون میشه تزریق کرد میگه پوستت نازکه احتیاج نیست اصلا دیگه هیچ تغییر نمی کنه هست چکار کنم یا پیش یه جراح دیگه برم؟
    ممنون میشم پاسخ بدین

    سلام مریم
    1. سلام بله در حال حاضر بهترین راه مراجعه به یک جراح دیگه هست بهتره در انتخاب جراح دیگه تون دقت کنید

      فاطمه پایان
  3. سلام وقت بخیر،من حدود۵ماهه بینیمو عمل کردم منتها کلوملای بینیم افتادس کمی،این افتادگی از ورم هستش یا مدلش اینه دیگه؟میتونم برا صاف شدن کلوملا سوهان کشی کنم؟

    زهرا
    1. سلام سوهان کشی برای از بین بردن زائده های استخوانی بعد از عمل بینی مورد استفاده قرار می گیرد و برای کلوملا کاربرد ندارد برای تشخیص اینکه افتادگی کلوملا ناشی از ورم است یا خیر بهتر است با پزشک خود مشورت کنید زیرا اگر بینی شما از نوع گوشتی بوده ورم ان دیرتر از بینی های استخوانی از بین می رود از همین رو بهتر است با پزشک خود مشورت نموده واز وی راهکار بخواهید .

      فاطمه پایان
  4. سلام آقای دکتر
    ممنون بابت راهنمایی هاتون
    من دو ماه هستش که عمل کردم. ورم یک طرفه بینی دارم(سمت چپ). و کنار پره سمت چپم به اندازه یه عدس برآمدگی و سفتی داره. البته این موضوع باعث شده که سوراخ های بینیم نا متقارن نشون بده و همین طور کج . ماه اول تزریق کورتون داشتم .یکم که گذشت این برآمدگی عدس طور کمتر شده ولی الان دوباره برگشته. با دکترم صحبت کردم توضیحی ندادن فقط گفتن خوب میشه
    اما نگرانم به نظر شما این ورم هستش یا غضروف

    شکیبا
    1. سلام باید از نزدیک معاینه بشه اما با توجه به اینکه یک مدت از بین رفته احتمال زیاد از نوع ورم هست توصیه می کنیم مطابق دستور پزشک تون عمل کنید تا نتیجه مطلوب حاصل بشه.

      فاطمه پایان
  5. سلام خسته نباشیدببخشیدمن حدودا4ماه ونیم پیش عمل بینی انجام دادم وسرسه ماهگی امپول کوروتون دکتربرام تزریق کردن به خاطرنوع پوستم که ضخیم هست وورم زیادی داشتم حدودابعدازماه سوم به بعدقسمت بالای پره بینی یک طرف بینی اندازه یه نخودحالت فرورفتگی پیداکرده تقریبانزدیک کلولمای بینی دکترم گفتن ازداخل پنبه بزارم اون قسمت فرورفتگی البته شب هاکه چسب میزنم وگفتن فعلانمیشه تزریق انجام دادچون فرم بینی خراب میشه خواستم بدونم احتمال داره وقتی ورم کامل بینی بخوابه اون قسمت هم فرورفتگیش خوب بشه ???ویااگه خدایی نکرده همینطوری بمونه راهکاری خست برای خوب شدن مثل تزریق و….باتوجه به تین که فرورفتگی خیلی کوچکی هست ؟؟؟؟؟

    فرشته
    1. بله در صورتی که به هر دلیلی فرورفتگی از بین نرفت تزریق پرکننده هایی مانند فیلر میتونه برای شما انجام بشه اما هنوز مدت زمان زیادی لازم دارید تا بینی به فرم نهایی ش برسه پس نگران نباشید و به توصیه های پزشک تون عمل کنید تا نتیجه مطلوب حاصل بشه.

      فاطمه پایان
  6. واقعا مصرف نمک در ورم بعد عمل بینی موثره؟

    محدثه مزینانی
    1. بله
      برای جلوگیری از ورم بیین بعد از عمل بهتره مصرف نمک و به صورت کلی ادویه‌جات رو به حداقل برسونین.

      خانم خیراللهی
  7. برای کاهش ورم بینی بعد از عمل چه راهکاری پیشنهاد میکنین؟

    سمیرا
    1. می‌تونین از راهکارهایی مثل از ماساژ موضعی، بالا نگه داشتن سر در هنگام خواب، چسب زدن به بینی به صورت مداوم در یک ماه اول، مصرف آناناس و کرفس و کمپرس یخ کمک بگیرید.

      خانم خیراللهی
  8. سلام من اسال و هشت ماه هست عمل ترمیم انجام دادم بینی من سمت چپ انگار یه غضروف مصنوعی هست که ورم به بینی من داده ظاهر بینی منو تغییر داده و بینیم یک طرفش پایین تر از اون طرف هست میشه راهنمایی بفرمایید با ماساژ خوب نشده خواهش میکنم جواب بدین ممنون

    فاطمه موسوی
    1. سلام بهتر است توسط پزشک متخصص معاینه شوید تا پس از بررسی وضعیت بینی روش درمانی مناسب برای مشا انتخاب شود. تزریق فیلر یکی از راه هایی است که می تواند برای متقارن کردن دو طرف بینی مفید واقع شود.

      فاطمه پایان
  9. سلام وقت بخیر من یکساله که بینی ام را عمل کردم نوک بینی ام یکطرفش ورم داره و همچنین وسط بینی ام ورم داره یعنی بصورت علامت کمتر بیشتر است دست که میزنم داخل بینیم بخاطر ورم نوکش انگار یه گوشت اضافه تو بینی ام هست فک میکنم کج بودن نوک بینی ام بخاطر اونه البته با ماساژ دادن اون گوشت اضاقه که میگم کوچیک و بزرگ میشه نظرتون را لطفا بگید اینم بگم داغ من گوشتی بود

    شبنم
    1. سلام، بهتر است به پزشکی متخصص بینی مراجعه کنید تا بررسی کاملی از وضعیت بینی شما انجام دهد و در صورت نیاز، درمان مناسب را تجویز کند. ورم نوک بینی و وسط بینی ممکن است به دلایل مختلفی از جمله التهاب، عفونت، ترشحات بینی یا حتی خطای جراحی باشد. لذا بهتر است با پزشک خود در ارتباط باشید و هرگونه علائم گفته شده را به او گزارش دهید.ممکن است نیاز به جراحی مجدد داشته باشید که این موضوع با معاینه دقیق قابل تشخیص است.

      فاطمه پایان
      1. سلام تورو خدا کمکم کنید ۲۲ دوماهه ک عمل کردم و یک طرف بینیم چاقتر از اونطرفه دکترم میگه ورمه ولی اصلا این ورم تو این مدت کم نشده و همون طرف ک ورم داره پره بینیم بالاتره .نوک بینیم هم افتادس دکتر میگه الان ۹۰ درجس و با کاهش ورمت ۱۱۰ درجه میشه ولی من هیچ تغییری احساس میکنم ناگفته نماند اوایل عملم ک برای تعویض چسب پیش دکترم رفتم موقع تمیز کردن بینیم همون سمت ک میگم ورم دارم خیلی درد داشتم وحتی یبار بلند ک شدم چند قطره خون اومد ک دکتر گفت مشکلی نداره
        من سه ماه چسب زدم آخرین بار ک چسب رو برداشتم تو همون لحظه قشنگ سربالا بود ولی ازون زمان دیگه افتاده
        من اصلا شرایط مالیش رو ندارم ک دوباره عمل کنم ب نظرتون افتادگی نوک بینیم بالا وپایین بودن پره بینیم و ورم یک طرفش خوب میشه؟؟؟؟؟

        مریم
        1. سلام، متأسفانه به دلیل عدم امکان بررسی وضعیت بینی شما، نمی‌توان نظر دقیقی در این مورد داد. با این حال، بهتر است با دکتر خود صحبت کنید و از او بخواهید توضیحات دقیق‌تری در مورد وضعیت بینی شما بدهد. همچنین، در صورت ناراحتی‌های شدید، به یک پزشک متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه کنید.

          فاطمه پایان
          1. سلام خسته نباشید. من ۳۵روزه که عمل کردم اما نوک بینیم کجه و یک طرف بینیم بزرگتر از طرف دیگه هستش.دست که میزنم احساس میکنم استخونه ورم نیست.چیکار باید بکنم؟درست میشه یعنی؟

            آرسام
          2. باسلام برای پاسخ دقیق به این سوال بینی شما ابتدا باید معاینه شود. در صورت وجود زائده استخوانی ، پزشک معالج می تواند برای شما سوهان کشی انجام دهد که باعث رفع مشکل خواهد شد. جراح شما بهترین کسی است که می تواند نظر نهایی در خصوص بهترین شیوه درمانی را پیشنهاد دهد.

            فاطمه پایان
        2. سلام من پنج ماهی میشه که بینیم رو عمل کردم و گوشتی بودش بینیه قبلیم الان از وقتی که چسبم رو برداشتم احساس میکنم این گوشت بین دوتا سوراخم اومده پایین تر یا وقتی میخندم بدتر میشه امکانش هست همچین موردی پیش بیاد یا من اینجوری احساس میکنم؟ناراحتم بابتش

          مهدیان
          1. باسلام برای پاسخ دقیق به این سوال می بایست بینی شما مورد معاینه قرار گرفته و سپس نظر قطعی ارائه شود. بهتر است با پزشک جراح خود یا متخصص گوش حلق و بینی مشورت نمایید تا وضعیت شما را بررسی و راهکار مناسب را در صورت نیاز ارائه دهد. ممکن است حالت فوق بر اثر ورم باشد و تا یکسال بعد از عمل نیز به خصوص در بینی های گوشتی می تواند ادامه داشته باشد.

            فاطمه پایان
      2. سلام آقای دکتر من ۴۲ روز ک عمل کرد و بینیم متورم مخصوصا نوک بینی و اینکه سوراخ سمت راست بینیم کوچک تر از چپ و پره بینی سمت راستم افتاده تر از سمت چپ و سمت چپ بینیم ورم داره، و دکترم گفته ک دو هفته چسب نزن و بیشتریا بهم میگن بینیت کج و یکطرفش افتاده و این خیلی منو ناراحت میکنه، میشه راهنمایی کنید؟؟؟

        ناشناس
        1. باسلام وجود تورم در ماه های اول بعد از عمل بینی طبیعی است به خصوص که ورم بینی های گوشتی دیرتر از بینی های استخوانی از بین می رود با این حال بهتر است با جراح خود در خصوص روش های کاهش تورم مشورت کنید و به توصیه های وی عمل کنید تا زودتر نتیجه مطلوب حاصل شود.

          فاطمه پایان
      3. سلام دکتر من 8ماهه عمل کردم و بینیم گوشتی بوده الان دو سه ماهه که یطرف بینیم (سمت راست)ورم داره و هرچقدر کمپرس سرد میزارم نمیره ،پزشکم کورتون تزریق نکر و پاسخی هم به نگرانی من نمیده ،تقریبا وسط بینیم بصورت یه دایره ورم داره و بیحس هست تروخدا بهم بگید چیکار کنم ،دکترم اوایل برام قرص دگزامتازون و سه شب در هفته چسب تجویز کرد اثری نداشت

        ناشناس
        1. باسلام با توجه به شرایط دکرشده بهتر است با متخصص گوش حلق و بینی دیگری مشورت نمایید تا بتواند پس از بررسی وضعیت درمان مناسب به شما پیشنهاد دهد. تزریق فیلر و چربی از جمله روش هایی است که می تواند به صورت موقت برای رفع فرم فعلی بینی موثر باشد. در صورت نیاز جراح به شما عمل ترمیمی را پیشنهاد خواهد داد.

          فاطمه پایان
      4. سلام خسته نباشید ببخشید خواستم بدونم آیا ورم بینی با مدت زمان که بگذره میره یا حتما باید کورتون بزنم؟ اخه من دکترم گفته احتمالا ۸ کاه دیگه کورتون بخوام ولی شرایطشو ندارم که بزنم، اگه نزنم ممکنه همیشه پوستم ملتحب بمونه و جمع نشه؟

        نرگس محمدی
        1. سلام ورم بینی معمولا بعد از گذشت چند ماه بعد از عمل بینی از بین می رود. برای کاهش ورم در ماه های اول بعد از عمل می توانید از قرص اناهیل استفاده نمایید و در صورتی که تاثیری روی بینی شما نداشت به فکر راه های جایگزین برای کاهش ورم باشید. شرایط ورم بینی در افراد مختلف متفاوت است و ممکن است تا مدت ها بعد از عمل نیز کاهش نیابد با این حال بهتر است از همین ابتدا به فکر راه های کنترل ورم بینی خود باشید.

          فاطمه پایان
  10. سلام
    ببخشین من حدودا ۱۱ ماهه بینیمو عمل کردم
    نیمه گوشتی بود بینیم
    نوک بینیم خیلی سفت و تیزه و انگار یه چیز گرد مانند کوچولویی به کار رفته البته مشاهده هم میشه از نزدیک
    در مواقع صبح و هنگامی ک زیاد سرمو پایین نگه میدارم خیلی ورم میکنه مخصوصا قسمت نوک بینیم
    بنظرتون چیکار باید کنم
    خواهش میکنم جواب بدین لطفا

    فاطمه
    1. سلام. بهتر است به پزشکی متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه کنید تا بتواند وضعیت بینی شما را بررسی کند و در صورت نیاز به درمان مناسب ارائه دهد. احتمالاً این ورم نوک بینی شما ناشی از التهاب یا عفونت است که نیاز به درمان دارد. همچنین، پزشک ممکن است توصیه های خاصی درباره نحوه مراقبت از بینی شما در طول روز داشته باشد.

      فاطمه پایان
  11. سلام وقتتون بخیر تو رو خدا اگر میتونید کمک کنید از استرس و نگرانی نیمتونم بخوابم اصلا من دو ماه و نیمه عمل کردم دماغ قبلم نوکش یکم تپل بود و قضروفی الان نوکش خیلی بزرگه و قلنبه و اینکه نیمرخ های من کاملا فرق داره یه نیمرخم قافه و اون یکی قوس داره ولی مشکل اصلی من کلومای بینیم هست که خیلی پایین تر از پره هاس خصوصا از یه نیمرخ من اصلا این حالتو دوس ندارم چون خیلی زشت کرده بینیمو و اینکه بالای دو سوراخ بینیم دو تا خط فرو رفته شده دکترم میگهب رای چسبه و میره من خیلی نگرانم اصلا شرایط و پول عمل دوباره رو ندارم چیکار باید بکنم ایا راه حلی هست؟

    سارا
    1. سلام ممکن هست تورم باشه منتظر بمونین یکسال بعد از عمل تا کاملا ورم از بین بره

      پشتیبان سایت
  12. من شش ماه بینمو عمل کردم خیلی بد حالت و ورم داره دکترم مراجعه کردم گفتم بهم آمپول بزنه تا ورمش از بین بره اما اینکارو نمیکنه خیلی نگرانم بینیم ب شدت بد شده بنظرتون چیکار کنم

    رهرا
    1. سلام
      بری ورم متاسفانه کار خاصی نمیشه کرد و باید صبور باشین و زمان بگذره

      پشتیبان سایت
    2. با سلام وخسته نباشید،ممنون از اینکه به سوالاتمون پاسخ میدین،من حدود دوسال پیش بینیم رو عمل کردم بینی گوشتی با پوست ضخیم،متاسفانه ماه دوم غضروف نوک بینیم افتاد و نوک بینیم افتاده شد،الان سه ماهی هس ک عمل ترمیمی انجام دادن دکتر خودم،دیروز ک برای معاینه رفتم پیششون گفتن ک بینیت جاافتاده و اینکه دوسه ماه دیگه هم چسب بزنم،یه سوالی ک دارم این هست ک نوک بینیم ک الان تپل هست امکان داره نازک تر بشه؟و استخون بغل بینیم روی گونه هام،دست ک میزنم درد احساس میکنم،بخاطر نازکتر کردن تیغه بینی،این هم رفع میشه؟!

      سارا
      1. سلام، در مورد نازک تر شدن نوک بینی، بستگی به نوع عملیات ترمیمی دارد که انجام شده است. در صورتی که با استفاده از آپاراتوس (ابزار خاص جراحی) انجام شده باشد، احتمال نازک تر شدن نوک بینی وجود دارد. اما در صورتی که با استفاده از روش های سنتی (بازسازی بافت های بینی) انجام شده باشد، احتمال کمتر است.
        در مورد درد در استخوان بغل بینی، ممکن است به دلیل تحرکات طبیعی پس از عمل و همچنین فشار و وضع قطعات جراحی باشد. به هر حال، بهتر است به دکتر خود مراجعه کنید و وضعیت را برایشان توضیح دهید. آنها ممکن است پس از بررسی وضع شما، راه حل مناسب را پیدا کنند.

        فاطمه پایان
  13. سلام من سه سال که عمل کردم یه طرف بینیم که بیشتر به همون طرف میخوابم ورم داره وقتی ماساژ میدم کمتر میشه ولی بعد از چند ساعت دوباره نمایان میشه به نظرتون با تزریق کورتن درست میشه یا باید ترمیم کنم

    الی
    1. سلام بله برطرف میشه
      هم با کورتون هم گذر زمان
      نیاز به ترمیم نیست

      پشتیبان سایت
      1. سلام
        سه ماهه عمل کردم، نیمرخهام باهم فرق دارن، نوکبینیم خیلی بزرگ وگرده، سمتچپ تیغه بینیم احساس میکنم چیزی زیر دستم گره گره میاد و کجه به سمت راست متمایل کرده بینیمو
        میتونه از ورم باشه؟

        سارا
        1. با سلام مواردی که شما میفرمایید همگی از علائم ورم بینی هستن و ب مرور برطرف میشه

          پشتیبان سایت
        2. سلام من چهل روزه عمل بینی انجام دادم هم خیلی بزرگ مونده هم یه طرف بینیم صاف وطرف دیگه برآمدگی دارد بینیمو کج نشون میده نمی‌دونم ورم یا کج شده تیغه بینیم مشخص نیست خیلی نگرانم کج شده باشه لفطن جواب بدین

          ناشناس
          1. سلام، احتمالاً هنوز در دوره بهبودی پس از عمل بینی خود هستید و باید صبر کنید تا تورم کاملاً از بین برود. در صورتی که پس از چند ماه هنوز نتیجه‌ای به دست نیاورده‌اید، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و احتمالاً نیاز به مراجعه دوباره به جراح بینی داشته باشید.

            فاطمه پایان
          2. سلام یک سال و هشت ماهه بینیم عمل کردم یک طرف بینیم استخوانش بیرون زده ماساژ میدم خوب میشه ولی دوباره برمیگرده سرجاش رفتم دکتر میگه ماساژ بده ولی فایده ندارد ایا خوب میشه با ماساژ ؟

            ناشناس
          3. باسلام قطعا پزشک بهترین کسی است که می تواند در خصوص وضعیت شما نظر دهد. به توصیه های وی عمل کنید تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

            فاطمه پایان
  14. سلام خسته نباشید
    ممنون ازتون که به سوالا حتی تکراری جواب میدین
    من ۲ماه و ۲۱ روزه عمل کردم نیم رخ چپم با راستم فرق داره و قوس بینی بیشتر دوس داشتم.امکانش هست بعد کاهش ورم قوس بیشتر شه یا برای سوهان کشی اقدام کنم؟

    الهه
    1. Author

      سلام، با تشکر از محبت شما
      هنوز مدت زمان کمی از جراحی شما می‌گذرد. بعد از کاهش تورم که در بینی‌های استخوانی ۱ سال و بینی‌های گوشتی ۱/۵ تا ۲ سال طول می‌کشد، فرم بینی تغییر می‌کند.
      پس نگران نباشید. کمی صبر کنید اگر بعد از کاهش تورم از فرم بینی‌تان راضی نبودید و قوس بیشتری مد نظرتان بود، می‌توانید سوهان کشی را امتحان کنید.

      مدیر
  15. سلام من ۵ ماه پیش عمل کردم ودکترم توی نوک بینی و بیشتر متمایل سمت راستم غًضروف گذاشته ولی غضروفم هم بزرگ هم با لمس از داخل برجسته است و همون سمت هم گرد و بزرگ و بدتر اینکه هم بزنیم افتاده است و هم گرد و پهن میشه بگید چکار کنم دکترم هم زیاد واسه عمل ترمیم ارزشی قاعل نیست و کار زیادی انجام نمیده

    ساناز
    1. سلام، بهترین راهکار برای حل این مشکل مراجعه به یک پزشک متخصص جراحی پلاستیک است. او می‌تواند با بررسی دقیق وضعیت نوک بینی شما، تشخیص دهد که آیا نیاز به عمل دوباره دارید یا خیر. همچنین، اگر دکتر قبلی شما قادر به ترمیم این مشکل نبوده است، بهتر است که به دنبال یافتن یک پزشک با تجربه و ماهر در این زمینه بگردید.

      فاطمه پایان
    2. سلام خسته نباشید
      من تقریبا سه هفتس بینیمو عمل کردم امروز متوجه شدم از روبرو پره ی سمت چپ بینیم نسبت به سمت راست بینیم افتاده تره یجورایی بینیم کج نشون میده و اینکه بین دو پره یکم پایینه طوری که از نیمرخ کامل مشخصه ولی نوکش بالاس اینا دلیلش چیه طبیعیه؟
      ممنون میشم راهنمایی کنید خیلی نگرانم

      Baran
      1. سلام اعلام نظر در خصوص نتایج عمل شما بسیار زود است. بهتر است کمی صبر کنید تا تورم و التهابات ناشی از عمل بهبود یابد و سپس فرم نهایی بینی مشخص شود . در صورت نگرانی زیاد می توانید با جراح خود نیز مشورت نمایید.

        فاطمه پایان
  16. سلام من بینی‌مون دو روزه عمل کردم ونوک بینیم خیلی بالاست و سوراخهای بینیم از روبه رو دیده میشه آیا با کم شدن ورم مشکل برطرف میشه ؟

    ثمین سمیعی
    1. سلام به احتمال زیاد بله با این حال نوع عمل و تغییراتی که جراح در بینی به وجود اورده نیز در این موضوع موثر است. بهتر است در این خصوص با جراح خود نیز مشورت نمایید.

      فاطمه پایان
  17. سلام وقت بخیر
    من حدود ۵۴ روز هست که عمل شدم،و هشت روزی هست که چسب یو زیر بینی رو نمیزنم،بعد اینکه چسب زیری رو نمیزنم متوجه شدم که پره ی سمت چپم به اندازه ی عدس فرورفته ست ولی پره ی راست صافه،قبلا اصلا اینجوری نبود و بعد برداشت چسب متوجه این موضوع شدم،خیلی نگرانم که این مشکل برطرف نشه و بینیم همین شکلی بمونه!
    جراحم میگه ورمه ولی هشت روز گذشته و هیچ تغییری نداشته!
    اگر این مشکل باقی بمونه راه حلش چیه؟ممنونم

    ونوس
    1. باسلام بهتر است به صورت خودسرانه نسبت به زدن یا نزدن چسب بینی اقدام نکنید و در خصوص نحوه چسب زدن و زمان ان با جراح خود مشورت کنید زیرا وی بهترین کسی است که می تواند راهکار مناسب را به شما پیشنهاد دهد.

      فاطمه پایان
  18. سلام وقتتون بخیر.آقای دکتر من ۲۳ روزه که عمل بینی انجام دادم.یکطرف بینیم از اول ورم ظاهری زیادی داشت.چند روز پیش احساس کردم همون سمت راه نفسم گرفته شده با چراغ قوه داخل سوراخ بینیم همون طرف که ورم داشت رو نگاه کردم دیدم تیغه بینی به جای اینکه صاف باشه حالت یه برامدگی بزرگه و راه نفسمو بسته.خیلی نگرانم نمیدونم این چیه.ممنون میشم راهنماییم کنین

    فرناز احمدی
    1. باسلام برای بررسی و اظهارنظر در خصوص وضعیت شما می بایست از نزدیک معاینه شوید بهتر است در اولین فرصت با جراح خود ملاقات داشته باشید.

      فاطمه پایان
  19. باسلام بيني من نوكش گوشتي بودپوست ضخيم چن روزه حس ميكنم قوز كنار وروي بينيم تراش نخورده و شديدا افسردع شدم اخه ورم سفت نيس ولي اين استخونه سفته ايا ورم سفت داريم؟ضربه ميزنم حس ميكنم استخوانه

    نوشين
    1. Author

      سلام، بله تورم به خصوص در روزهای اولیه کمی سفت است اما نه به اندازه‌ی استخوان. اگر خیلی نگران هستید بهتر است به جراح مراجعه کنید.

      مدیر
  20. تقریبا ۳ساله بینیمو عمل کردم یه طرف بینیم ورم داره یکم بالاتراز اون طرف بینیم وامیسته واین اعتماد بنفسمو خیلی پایین آورده راه چاره ای داره بجز مجدد عمل کردن؟؟؟

    باسلام
    1. بله، راه‌های مختلفی برای درمان ورم بینی وجود دارد که ممکن است به شما کمک کنند. این راه‌ها شامل مصرف دارو، استفاده از سرم‌های ضد التهاب، تغییر در رژیم غذایی و ورزش هستند. همچنین، مشاوره با پزشک متخصص گوش، حلق و بینی نیز به شما کمک خواهد کرد تا بهترین روش درمان را برای شرایط خود پیدا کنید.

      فاطمه پایان
  21. سلام من الان نزدیک ۱ سال بینیم عمل کردم
    اوایل ۵ ۶ ماه اول بینیم داشت فرم خوبی میگرف و کاملا کوچیک داشت میشد ولی الان دیگ اون حالتو نداره روز به روز داره بد میشه ورمش داره زیاد تر میشه

    شقایق
    1. باسلام با توجه به اینکه ورم بینی شما در حال افزایش است و از طرفی زمان زیادی از بینی شما گذشته است بهتر است در اسرع وقت با جراح خود یا متخصص گوش حلق و بینی دیگری مشورت نمایید تا دلیل ورم بینی شما بررسی شود و درمان مناسب ارائه شود.

      فاطمه پایان
  22. سلام خدمت جناب آقای دکتر
    بنده یک ماه هست عمل کردم سوراخ بینیم از روز دوم بعد از عمل مقدار کمی نامتقارن شد و بعد از برداشتن آتل این عدم تقارن بیشتر شد سمت راست بینیم از داخل روی تیغه بینی ورم و برجستگی شدید داره و این باعث شده سوراخ سمت راست خیلی کوچکتر از سمت چپ باشه و سوراخ سمت چپم یه جوش چرکی سفت داره و مقداری توی بینیم سفید هست
    دلیل این تورم داخلی و سفیدی اون یکی سوراخ بینیم چی هست
    سوال بعدی اینه که دکتر موقع عمل و زیر آتل چسب یو شکل زیر بینی رو برای من نداشته بود دلیل این کار چیه ممکنه فراموش کرده باشن؟

    هستی
    1. باسلام علائمی که گفتید می توانید نشان دهنده التهاب بافت های داخلی باشد. بهتر است دراین خصوص با جراح خود مشورت نمایید و از وی راهکار بخواهید یا با جراح و متخصص گوش حلق وبنیی دیگری در اولین فرصت مشورت نمایید. در خصوص نزدن چسب زیر آتل نیز این موضوع به تشخیص پزشک و شرایط عمل و وضعیت بینی شما بستگی دارد و ممکن است برای افراد مختلف انجام شود یا نیازی به زدن ان نباشد.

      فاطمه پایان
  23. سلام
    من تقریبا یک سال ونیم است که عمل بینی انجام دادم
    ولی بینی ام هنوز ورم داره
    یعنی طبیعی است ؟

    ناشناس
    1. باسلام خیر شرایط فوق طبیعی نیست و می بایست به دنبال درمان باشید بهتر است در اولین فرصت با جراح خود مشورت کنید تا در خصوص انتخاب بهترین روش درمانی به شما توصیه های لازم را ارائه دهد.

      فاطمه پایان
  24. سلام و خداقوت یک سال و نیم ک بینی عمل شده استخوانی بوده ولی بعد عمل پوستم ب شدت چرب شده …و سوراخ بینی نامتقارن و اینکه نوک بینی گرد و نیم رخ بینی از هر طرف فرق داره…پزشکم چند بار گفتم..گفتن فعلا نیاز ب تزریق کورتون نیستش…و زیر چشمم محل سینوس هم برآمدگی هنوز رفع نشده..باید چ کنم

    مریم
    1. سلام اگر از نتایج عمل خود راضی نیستید بهتر است با جراح پلاستیک یا متخصص گوش حلق و بینی دیگری در این خصوص مشورت نمایید. با توجه به توضیحات شما به احتمال زیاد به عمل ترمیمی نیاز خواهید داشت با این حال پزشک می تواند پس از بررسی و معاینه روش های جراحی و غیرجراحی را برای شما شرح دهد.

      فاطمه پایان
    2. سلام وقت بخیر من یکسال ودوماه هست ک عمل کردم و بینی گوشتی داشتم ک سوراخ های گردی داش میخاستم فقط سوراخ ها جم بشه الان کلی ورم ک داره هیچ سوراخ ها هم تغییرنکرده و هرچی میرم پیش دکترم میگن ورمه خوب میشه بینیت دیر جواب داده انعطاف پذیریش کمه وباید صبرکنی و کورتون هم نمیزنن و در یکرف ورمم بیشتره با چسب بهتر میشه گفتن هنوز بزن شبها ولی برمیدارم ۱۰ دقیقه بعد خیلی ورن میکنه ک از خودم بدم میاد لطفا جواب بدین ممنون

      ناشناس
      1. سلام با توجه به توضیحات گفته شده بهتر است با متخصص گوش حلق و بینی دیگری مشورت نمایید تا درمان مناسب را با انجام معاینه و ازمایشات لازم برای شما تشخیص دهد. ممکن است نیاز به تزریق کورتون یا انجام عمل جراحی ترمیمی داشته باشید که تشخیص این موضوع بر عهده پزشک معالج است.

        فاطمه پایان
  25. سلام وقت بخیر
    من ۸ ماه میشه که بینیم رو عمل کردم و باتوجه به نظر پزشکم فقط یکماه چسب زدم بلافاصله بعد از اینکه چسب رو برداشتم بینیم کاملا صاف بود ولی به مرور روی قسمت استخوان بینی برآمده شد و سمت راست اون یه استخون تیز مشخص شد الان برآمدگی از نیم رخ خیلی کمتر شده و تقریبا داره صاف میشه اون استخون تیز هم یه مقداری کوچکتر شده ولی هنوز مشخصه دکترم گفتن چون بینی استخونی بوده و تراشیده شده این روند ترمیمش هست
    ممکنه این قوز که توی حالت سه رخ دیده میشه ازبین نره؟

    تبسم
    1. Author

      سلام، اگر نظر دکترتان این است بهتر است به ایشان اعتماد داشته باشید.

      مدیر
  26. سلام عزیزم خوبین 16روز که عمل کردم بینی ام استخونی در سوراخ چپ بینی ام در نوکش حالت ورم انگار مثل گوشت اضافه ولی سمت راست اینجور نیست دکتر که رفتم گفت ورم وسوال دومم اینه که پره های بینی جمع تر هم میشن ممنون میشم پاسخ من را هم بدهید

    سکینه ترابی
    1. Author

      سلام، بله به مرور زمان که تورم نوک و پره‌های بینی از بین برود، کمی پره‌ها جمع تر می‌شود.

      مدیر
      1. سلام وقتون بخیرخسته نباشی ببخشید بنده ۷ماه میشه عمل کردم وا الان نوک بینی ام حالت افتادگی داره ایا این برای ورم بینی ام ب نظرمیاد یانه افتادگی نوک بینی بعد عمل هستش

        شریفه فلاحی
        1. سلام، ممکن است افتادگی نوک بینی شما به دلیل عوامل مختلفی از جمله ورم پس از عمل، تغییر در ساختار بینی و یا خطای پزشکی باشد. برای تشخیص دقیق و درمان مناسب بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

          فاطمه پایان
          1. باسلام خسته نباشیدببخشیدمن ۴۰روزی هست عمل بینی انجام دادم ولی نوک بینیم گردهست وکلاقسمت نوک بینی ورم داره وسفت هست که احساس میکنم بینیموبزرگ کرده به نظرشماباگذشت زمان بینیم کوچیک‌ترمیشه واینکه چنددرصدبینی ورم هست بعدعمل؟

            فرشته
          2. سلام ورم بینی بعد از عمل امری کاملا طبیعی است و یکی از عوارض جانبی عمل محسوب می شود. برای پاسخ دقیق به این سوال بینی شما باید معاینه شود ، برای بررسی روش های کاهش ورم بینی بهتر است با جراح خود مشورت کنید با این حال هنوز برای تصمیم گیری در خصوص نتایج عمل بسیار زود است.
            از طرفی ورم بینی های گوشتی دیر تر از ورم بینی های استخوانی از بین می رود.

            فاطمه پایان
        2. سلام ۲۱ روزه که عمل کردم شکل بینیم عالی شده فقط سوراخ بینیم خیلی بزرگه،امکانش هست کوچیک بشه؟

          زهرا
          1. باسلام برای کوچک کردن سوراخ بینی روش های مختلفی وجود دارد که بهتر است در خصوص انتخاب و انجام هرکدام ابتدا با پزشک خود مشورت کنید تا بهترین روش برای شما انتخاب و انجام شود.

            فاطمه پایان
  27. سلام .دوماه پیش عمل کردم بینمو. بیمارستان پیش ریزیدنت اما دکترم میگ نیاز ب دیدن وویزیت نداره سوراخهای بینی نامتقارن وسمت چپ گشادتر وبزرگتراز سمت راست انگار سمت چپ متورم سوراخش چون دست و میرنم سفت وبرامده هست وهربار یه قسمتی از بینی برامده ومتورم میشه سمت راستم از نوک بینی بسمت تیغه برامده ومتورم همچنان چون بینی حساس ب چسب وجوش رده بعد. هفته دیگ چسب نزدم ب دستور دکترم الن ورم کرده نوک بینی وبرامدگی پیدا کرده ونوکش بیمت چپ کج شده کمی چیکار کنم دکترمم میگ نیاز ب ویزیت حصوری نیست وخوبه ممنون میشم راهنمایی کنید

    مریم ادیب
    1. سلام بینی شما هنوز ورم دارد التهاب بافت های داخلی دلیل بروز مشکلاتی است که ذکر کردید با این حال اگر از وضعیت خود راضی نیستید می توانید با متخصص گوش حلق و بینی دیگری مشورت کنید تا بتواند درمان مناسب برای کاهش ورم را به شما پیشنهاد دهد.

      فاطمه پایان
  28. سلام روزتون بخیر من یک ماهو نیم هست عمل کردم و بینیم خیلی شل هست وقتی سوار ماشین میشم و از روی سرعت گیر رد میشه بینی من بهش فشار وارد میشه و توهمین موقع نوک بینیم احساس میکنم سرجای خودش تکون میخوره به نظرتون طبیعی هست؟

    محمدرضا
    1. Author

      سلام، در چند ماه اول بعد از عمل بینی این موارد طبیعی هست. اما اظهار نظر درباره این موارد باید با معاینه توسط پزشک انجام شود.

      مدیر
      1. سلام من بینیم استخوانی وکج بود عمل کردم الان سه ماه میگذره ولی بالای سوراخه بینیم ورم داره وشبیه هم نیستند به نظرتون طبیعی هستش خیلی نگرانم لطفا جواب بدین

        قاسمی
        1. سلام وجود ورم در ماه های اول بعد از عمل بینی امری کاملا طبیعی است و قضاوت در خصوص نتیجه نهایی عمل شما بسیار زود است. می توانید برای کاهش ورم و التهاب از قرص آناهیل با دستورمصرف دو نوبت در روز (صبح و عصر ) استفاده نمایید.

          فاطمه پایان
    2. سلام ، وقتون بخیر من یک سال هفت ماه بینی ام رو عمل کردم وسمت چپ بینی ام ورم داره ،موارد لازم انجام دادم ،باید چکار کنم تا ورم از بین رود؟

      ناشناس
      1. سلام قرص آناهیل یکی از بهترین داروهایی است که برای ورم بینی کاربرد دارد . می توانید مصرف این قرص را برای یک دوره امتحان کنید و اگر مشکل شما رفع نشد با پزشک خود یا متخصص گوش، حلق و بینی ملاقات داشته باشید.

        فاطمه پایان
  29. سلام من تقریبا ده ماهه عمل کردم و بینیم از قسمت نوک ورم داره ، ورمش به حدی هست که از نیم رخ انگاری مدل عقابی و آویزون شده.خیلی نگرانم و تا حالا چند مرتبه دکتر واسم آمپول کورتون زده می‌دونم عوارض داره اما بعد آمپول شکل بینی طبیعی میشه اما بعد برداشتن چسب بعد یک هفته حالت خودش برمیگرده، اما شبها چسب میزنم طی روز فرمش بهتر میشه. بنظر شما من همچنان شب ها چسب بزنم یا کامل قطع کنم چون بینیمو دوست ندارم اصلا

    Neda
    1. باسلام بهتر است با متخصص گوش حلق و بینی دیگری مشورت کنید تا علت ورم بینی شما بعد از این مدت مشخص شود درست است که ورم یکی از عوارض جانبی بینی است اما به مرور بعد از چند ماه می بایست کاهش یابد. پزشک متخصص با معاینه و انجام ازمایشات می تواند علت را تشخیص و درمان مناسب را پیشنهاد دهد.

      فاطمه پایان
  30. سلام ببخشید من ۲ هفته هست که عمل کردم بینی من گوشتی بود احساس میکنم پایه بین دو تا سوراخ ، کلوملا حالت افتاده داره پایینه یه طرف نیم رخم بیشتر پایینه خیلی استرس دارم درست میشه ؟ دکتر کی میتونه اصلاح سرپایی کنه ؟

    Arefeh
    1. باسلام سوهان کشی بعد از عمل بینی معمولا تا یکسال بعد عمل قابل انجام است بااین حال بهتر است موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید تا پیشنهادات لازم را به شما ارائه دهد.

      فاطمه پایان
  31. با سلام. من الان دقیقا 8 ماه بینیم رو عمل کردم و دوبار هم قزص اکنوتان مصرف کردم و دوبار هم کورتون اما بینیم قبل عمل به شدت گوشتی و پوست ضخیم و قوز داشت اما همچنان یکم بزرگه چیکارش کنم؟ همچنان باید صبر کنم؟ بعد از قطع قرص ها دوباره ورم کرده. آیا هنوز زوده؟ اما بینیم با کورتون و قرص ها خیلی کوچیک و خوشکل شده بود و فرمش عالی بود.

    مینا ج
    1. سلام ورم بینی های گوشتی معمولا دیرتر از بینی های استخوانی از بین می رود و تا یکسال بعد از عمل نیز معمولا ادامه دارد. برای حل مشکل ورم بینی خود می توانید با مشورت پزشک خود مصرف داروها را از سر بگیرید اما عوارض ان ها را نیز در نظر داشته باشید. در مجموع توصیه ما به شما این است تا کمی صبر و شکیبایی به خرج دهید تا ورم بینی شما کاهش یافته و به فرم نهایی خود برسد.

      فاطمه پایان
  32. سلام و روز بخیر..من حدود شیش ماه از عمل بینیم میگذره،بعد از عمل ب شدت کاهش وزن پیدا کردم میخاستم بدونم خوردن پودر چاقی مشکلی واس بینیم بوجودنمیاره؟ از دکترم پرسیدم جواب قطعی ندادن گفتن ک فکرنمیکنم مشکلی داشته باشه ،نظرسایر پزشک هاهم متفاوته من نمیدونم از پودر استفاده کنم یا نه ممنون میشم راهنماییم کنید .

    مهسا
    1. استفاده از پودر چاقی برای شما بعد از عمل بینی مشکلی ایجاد نخواهد کرد، اما بهتر است قبل از استفاده از هر گونه مکمل غذایی با پزشک خود مشورت کنید. همچنین، بهتر است رژیم غذایی خود را با توجه به نظر پزشک و تغییرات بعد از عمل بینی تنظیم کنید.

      فاطمه پایان
  33. سلام من بینیم ۱ماه عمل کردم ترمیمی
    و داخل بینیم پره توش ورم کرده انگار چیزی هست
    و سفت شده دست میزنم
    ایا گوشت اضافه است

    مهسا نژادخیر
    1. بله، ممکن است گوشت اضافه در داخل بینی شما وجود داشته باشد. برای تأیید این موضوع و بررسی وضعیت بینی خود بهتر است به یک متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه کنید. آنها با استفاده از ابزارهای خاص، می‌توانند دقیق‌تر تشخیص دهند که چه اتفاقی در داخل بینی شما رخ داده است.

      فاطمه پایان
    2. سلام خسته نباشید،من دوماهه عمل کردم ،بینیم گوشتی با پوست خیلی ضخیم بود،ولی الان بعد دوماه حس میکنم بزرگتر شده چکار باید بکنم ،کمکم کنید

      نرگس
      1. باسلام علائمی که حس می کنید می تواند ناشی از ورم بینی بعد از عمل باشد. این نکته را به خاطر داشته باشید که ورم این نوع بینی دیرتر از بینی های استخوانی از بین می رود. بااین حال اگر نگرانی شما زیاد است بهتر است با پزشک خود در خصوص راه های کاهش ورم مشورت نمایید.

        فاطمه پایان
  34. سلام من یک ماه و نیم هست بینیمو عمل کردم و یک طرف بینیم برآمدءی داره که میگن ورمهراما من نمیتونم تشخیص بدم ورمو نوکش هم پهنه اما میگن دست به بینیت بزنی اگه فرو بره ورمه در صورتی که فرو نمیره نمیدونم واقعا ورمه یا دگ همینه اگه همین باشه که اصلا دوست ندارم این بینی رو

    زهره نیک مهر
    1. با توجه به اینکه شما تازه عمل بینی داشته‌اید، ورم در نوک بینی معمول است و ممکن است تا چند هفته دیگر به طور کامل بهبود یابد. با این حال، اگر شما نگران هستید، بهتر است با پزشک خود تماس بگیرید و وضعیت خود را با او مطرح کنید.

      فاطمه پایان
  35. سلام من ۹ساله بینی ام رو عمل کردم ولی اصلا ورمش نمیخوابه ،دکتر خودمم به هیچ وجه هیچی رو قبول نمیکنه نه ترمیم،نه تزریق کورتون ،هیچی ،هر دکتری ام که میرم میگن برو پیش دکتر خودت ،لطفا راهنمایی بفرمایید ،ممنونم

    نگین
    1. سلام، ممکن است ورم بینی شما به دلیل عوامل مختلفی مانند التهاب، عفونت، آلرژی و یا ترشح بینی باشد. برای درمان ورم بینی، ابتدا باید علت آن تعیین شود. بهتر است با یک متخصص گوش، حلق و بینی مشورت کنید تا علت ورم را تعیین کند و درمان مناسب را تجویز کند.

      فاطمه پایان
  36. سلام خسته نباشید من چهار سال عمل کردم بینیم گوشتی بود ولی زیاد تقیر نکردم دیگه هزینه ندارم دوباره برم دکتر هنوز ورم داره چه راهی هست که ورم بینیم کمتر بشه پوستم ذخیم وچرب است لطفا راهنمای کنید با تشکر

    ارزو
    1. باسلام تزریق کورتیکو استروئید یکی از روش های غیرجراحی است که برای کاهش ورم بینی کاربرد دارد. می توانید با مشورت پزشک متخصص از این روش استفاده نمایید تا ورم بینی شما کاهش یابد.

      فاطمه پایان
  37. سلام من هشت روزه بینیمو عمل کردم و خب ورم طبیعیه ولی اصلا پره های بینی من رو دکتر دست نزده و فقط سربالا کرده واسه همین سوراخای دماغم خیلی بزرگ تر دیده میشن بخاطر ورم هستش یا نیاز ب ترمیم داره؟

    نسیم
    1. بله، ورم بعد از عمل بینی طبیعی است و ممکن است باعث بزرگ شدن سوراخ‌های آن شود. اما بهتر است با پزشک خود در ارتباط باشید و او را در جریان وضعیت خود قرار دهید تا هرگونه مشکلی را که ممکن است بوجود آید، تشخیص دهد.

      فاطمه پایان
  38. سلام.من دوسال پیش عمل بینی انجام دادم ودوباره امسال هم مردادماه ترمیمی انجام دادم چون یکم پایین اومده بودو نوک بینیم کج بود الان دوساله همچنان سمت چپ بینیم هنوز ورم داره من باید چیکار کنم ماساژم میدم تمام سرم ودوتا چشام درد میگیره ممنون میشم راهنمایی کنید

    ناشناس
    1. سلام، اگر بعد از دو سال هنوز بینی شما ورم دارد و نوک بینی شما کج است، بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید تا بتواند علت ورم را تشخیص داده و درمان مناسب را تجویز کند. ماساژ نباید باعث درد چشم شود، لذا بهتر است از این کار خودداری کنید. همچنین، در صورتی که درد چشم شما ادامه دارد، بهتر است به چشم پزشک مراجعه کنید.

      فاطمه پایان
  39. سلام. من یکسال پیش بینی مو عمل کردم. ورم سمت چپ بینی م بیشتر هست. دو طرف با هم فرق داره. دو هفته پیش پیش دکترم رفتم.‌ کورتون تزریق کرد. اما هیچ تغییری نکرده. میشه راهنمایی کنید. ممنونم

    فاطمه
    1. سلام، برای تشخیص و درمان ورم بینی، بهتر است با یک متخصص گوش، حلق و بینی مشورت کنید. او ممکن است برای شما آزمایش‌هایی مانند سونوگرافی یا CT scan تجویز کند تا علت ورم را تعیین کند. در صورت لزوم، احتمالاً داروهای دیگر به جز کورتون نیز به شما تجویز خواهد شد. همچنین، اگر علائم شما پس از درمان با داروهای دیگر همچنان وجود دارد، جراحی ترمیمی می تواند برای شما انجام شود.

      فاطمه پایان
  40. درود.سال ۸۳عمل بینی کردم چند ماه بعدعمل یکطرف بینی بافت اسفنجی آورد.علتش چیه؟یکبارهم دکتر آمپول زد خوب نشد.درمانش چیه؟ممنون از پاسخگویی شما

    نگین غفرانی
    1. سلام. علت بافت اسفنجی در بینی ممکن است به دلیل عوامل مختلفی از جمله عفونت، ترمیم ناصحیح بعد از جراحی، تغییر شکل بینی و … باشد. برای درمان بافت اسفنجی، معمولاً از روش‌های غیرجراحی مانند استفاده از داروهای ضد التهاب و آنتی‌بیوتیک، لیزر و غیره استفاده می‌شود. در صورت عدم بهبود با روش‌های غیرجراحی، جراحی برای تعویض بافت اسفنجی نظیر رینوپلاستی ممکن است لازم باشد. به هر حال، بهتر است که با گذراندن چک‌آپ های لازم و مشاوره با پزشک خود، درباره روش مناسب درمان صحبت کنید.

      فاطمه پایان
  41. سلام من دوهفته اس عمل کردم سمت چپ بینیم داخلش انگار یه چیز گوشت مانند هست آیااون ورم داخل بینی هسش

    بهزاد
    1. باسلام برای پاسخ دقیق به این سوال می بایست بینی شما از نزدیک معاینه شود اگر نگران هستید می توانید با جراح خود یا متخصص گوش حلق و بینی مشورت نمایید تا وضعیت شما را بررسی و راهکار مناسب را پیشنهاد دهد.

      فاطمه پایان
  42. سلام ۱سال هست بینیم عمل کردم نوک بینی گوشتی و افتادگی داش با قوز
    نزدیک ۱ماه نیم پیش آمپول تریامسینولون تزریق کردم کمی از ورم بهتر شد ولی الان دوباره به شدت رو و نوک بینیم بزرگه حتی از بینی خودم هم بزرگ تر شده و خیلی فرم بدی گرفته و رو بینیم به شدت سفته صبر کنم بهتر میشه ؟چقدر زمان میبره فرم بینیم مشخص بشه ؟ یا باید دوباره عمل کنم
    ممنون میشم پاسخگو باشید

    S
    1. باسلام وجود ورم در ماه های اول بعد از عمل بینی طبیعی است. بهتر است کمی صبرکنید و برای کاهش ورم از داروهایی مانند قرص اناهیل یا راکوتان با مشورت پزشک جراح خود استفاده نمایید.

      فاطمه پایان
  43. سلام چرا سوالاهای مشابه سوال منو جواب ندادین؟!! سوالم اینه قوز یا حالت تورم عدسی شکل بجود اومده کنار تیغه بینی نرسیده به پرهای بینی برعکس اگثریت که روی تیغه بینیشون هست ؟ امکانش هست نره؟ طبیعیه اصلا این مدل ورم نقطه ایی؟ اخه باعث بدفرم شدن بینی و کجی شده ممنون مسشم جواب بدید!

    شبی
    1. باسلام بله وجود این نوع ورم ها طبیعی است البته برای پاسخ دقیق تر می بایست بینی شما معاینه شود. زیرا ممکن است این ضایعه ناشی از عفونت یا عوارض جانبی ناشی از عمل باشد. بهتر است در این خصوص با پزشک خود مشورت نمایید تا راهکار مناسب را برای شما پیشنهاد دهد.

      فاطمه پایان
  44. سلام من ۱۱ ماهه عمل کردم یه طرف بینیم سفت شده و یه طرفم فرورفته است و سوراخام قرینه نیس دکترم میگه شاید غضروفه که سفت شده میخاستم ببینم نیاز به ترمیم داره یا ب مروز این غضروف سفت شده آب میشه؟من یک بار هم تزریق کورتون انجام دادم خیلی فرقی نکرد توروخدا راهنماییم کنید خیلی نگرانم

    زینب
    1. سلام، برای تشخیص دقیق و درمان مناسب بهتر است با یک متخصص گوش، حلق و بینی مشورت کنید. احتمالاً نیاز به ترمیم غضروف وجود دارد، اما برای تأیید این موضوع و راهنمایی در خصوص درمان مناسب، بهتر است با پزشک خود صحبت کنید. همچنین، تزریق کورتون معمولاً برای کاهش التهاب و درد استفاده می شود و نه برای ترمیم غضروف. لذا، نگران نباشید و با پزشک خود صحبت کنید.

      فاطمه پایان
  45. سلام خسته نباشید من ۵۰ رو بینیم عمل کردم نوک بینیم یک طرف فرو رفته تره ایا راهی داره که مثل اون طرف گرد بشه

    ناشناس
    1. باسلام بله روشهایی از جمله تزریق فیلر یا ژل وجود دارد با این حال بهتر است پیش از هر اقدامی با جراح خود مشورت نمایید تا راهنمایی های لازم را به شما ارائه داده و در خصوص بهترین درمان به شما مشاوره دهد.

      فاطمه پایان
  46. سلام وقتتون بخیر من بینیمو2ماهو13روزه ک عمل کردم از همه چی بینیم راضیم حتی تنفس فقط کنار تیغه بینیم یه چیز سفت اندازه عدس ورم کرده با مالش میره ولی باز برمیگرده از کجا بفهمم ورمه یا غضروفه زده بیرون از زیرپوست بادکرده؟ میشه راهنماییم کنید؟

    شبنم
    1. سلام، برای تشخیص دقیق وضعیت بینی شما بهتر است به پزشک متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه کنید. او می‌تواند با استفاده از ابزارهای خاص و بررسی دقیق، وضعیت بینی شما را تشخیص دهد. همچنین در صورت نیاز، ممکن است پزشک شما برای شما آزمایش‌های تصویربرداری مانند CT scan نوشته که باعث تشخیص دقیق‌تر وضعیت بینی شما خواهد شد.

      فاطمه پایان
  47. سلام روزتون بخیر
    من یکسال از عمل بینیم گذشته، و تقریبا ورم بیشتر قسمت های بینیم خوابیده، ولی وقتی ماسک میزنم یا میرم ورزش یا از خواب بیدار میشم، قسمت پل بینیم، خیلی کوچولو ورم میکنه و بینیمو از حالت اصلیش خارج میکنه، باید چیکار کنم؟!

    Maryam
    1. اگر ورم بینی شما هنوز ادامه دارد، بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا علت آن را بررسی کند. ممکن است علت ورم بینی شما یک عفونت باشد که نیاز به درمان دارد. همچنین، پزشک می‌تواند شما را در مورد روش‌های کاهش ورم بینی در موقعیت‌های خاص، مانند استفاده از ماسک یا ورزش، آگاه کند.

      فاطمه پایان
  48. سلام من ۱۱ماهه بینیمو عمل کردم ولی خیلی ورم داره هر بار پیش دکترم رفتم گفت باید صبور باشی چون بینیمو گوشتی بو میگفت وزنش می‌خوابه اما هنوز نوک بینی خیلی بزرگه .الان کورتون به بینی تزریق کنم فایده داره؟

    زینب ترکاشوند
  49. سلام اقای دکتر من الان ۱ ماهه بینیمو عمل کرم بالای پره ی بینی سمت چپم ی فرورفتگی داره مث جای عینک اندازه لپه که زیاد دیده نمیشه اما وقتی دست میزنم کامل حسش میکنم بنظرتون درست میشه توروخدا کمکم کنید خیلی نگرانشم بخاطر ورمه یا همیشگیه

    Hani
    1. باسلام با توجه به اینکه مدت زمان بسیار کمی از عمل شما گذشته است احتمال برطرف شدن این موضوع زیاد است. درصورتی که پس از گذشت حداقل شش ماه این مشکل برطرف نشد می توانید موضوع را با پزشک جراح خود نیز درمیان بگذارید تا وضعیت بینی شما را بررسی کرده و در صورت لزوم راهکار مناسب را پیشنهاد دهد. در طول این مدت نیز از فشار اوردن و گذاشتن عینک یا ماسک بر روی قوز بینی خودداری نمایید.

      فاطمه پایان
  50. سلام خسته نباشید من الان ۱۰ماهه عمل کردم بزنیم ازقسمت بالااستخونی وازقسمت پایین گوشتی بود پوستمم ضخیم اطراف بینیم هنوز ورم داره گاهی ازچسب استفاده میکنم میخاستم بدونم تاثیری داره و اینکه براکاهش ورم چیکارباید کنم دکترم گفته ورم بینیم بخاطره الرژیمه ممنون

    ناشناس
    1. سلام، ممکن است ورم بینی شما به دلیل الرژی باشد. برای کاهش ورم می‌توانید از چند روش استفاده کنید:
      1- استفاده از گرمای موضعی: با قرار دادن حوله گرم روی ناحیه بینی، می‌توانید ورم را کاهش دهید.
      2- استفاده از ژل آلوئه ورا: ژل آلوئه ورا خصوصاً در کاهش التهابات و ورم‌های پوستی مفید است.
      3- تغذیه سالم: تغذیه سالم باعث کاهش التهابات در بدن شما می‌شود. به مقدار کافی میوه و سبزیجات، غذای پروتئینی، غذای حاوی اسید چرب اُمگا ۳ و آب کافی بخورید.
      4- استفاده از دارو: در صورت لزوم، پزشک شما ممکن است به شما دارو تجویز کند تا به کاهش التهاب و ورم کمک کند.
      5- اجتناب از عوامل تحریک‌کننده: مانند دود سیگار، آلودگی هوا، الکل و استفاده از محصولات شیمیایی مضر به کاهش التهاب و ورم شما کمک می‌کند.

      فاطمه پایان
  51. باسلام الان یک ماهه ترمیم دوم بینی روانجام دادم نوک بینیم فرورفتگی داره دکترم گفته باماساژ درست میشه نظرشمادراین موردچیست من بینیموتومرکزآموزشی عمل کردم

    ملکی
    1. باسلام پزشک معالج بهترین کسی است که می تواند روش درمانی مناسب را برای شما تشخیص دهد زیرا نسبت به شرایط عمل و وضعیت بینی شما آگاه است. بهتر است مطابق توصیه های وی عمل کنید و در صورتی که مشکل رفع نشد به وی اطلاع دهید تا درمان ها و راهکارهای جایگزین پیشنهاد دهد.

      فاطمه پایان
  52. سلام من ۳ ماهه عمل بینی انجام دادم روی نک بینیم ورم داره که ی قوس افتاده روی نک بینیم به نظرتون میخوابه

    ابراهیم مقدم
    1. با عرض سلام و احترام، برای پاسخ به این سوال می بایست بینی شما مورد معاینه قرار گیرد. بهتر است به پزشکی که عمل بینی شما را انجام داده مراجعه کنید و وضعیت خود را به او توضیح دهید. پزشک شما می‌تواند با بررسی وضعیت نوک بینی شما، نظر خود را درباره نیاز به درمان یا تغییرات لازم بدهد. همچنین، در صورت داشتن هرگونه علائم غیرطبیعی مانند درد، خونریزی یا عفونت، به صورت فوری به پزشک خود مراجعه کنید.

      فاطمه پایان
  53. سلام خسته نباشید من 9ماه از امل بینیم میگذره طرف سمت راست بینیم دقیقا توی هلال بینیم ورم داره که از زمان برداشتن اتل بینی متوجش شدم که از همه جای بینیم بیشتر هست و هنوزم با این که تمام ورم ها برطرف شده و دوبار کورتون تزریق کردم برطرف نشده میشه لطفا راهنمایی کنید ممنون

    ناشناس
    1. سلام، احتمالاً علت ورم در هلال بینی شما مربوط به التهاب بینی یا عفونت است. برای تشخیص دقیق و درمان مناسب بهتر است به یک متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه کنید. او ممکن است شما را به آزمایشات تشخیصی مانند CT scan ارجاع دهد تا علت دقیق ورم را تشخیص دهد. سپس با توجه به نتایج آزمایشات، درمان مناسب را پیشنهاد خواهد داد.

      فاطمه پایان
    2. سلام خسته نباشید ببخشید یک ماهه از عمل بینی گذشته ونوک بینی خیلی سفت و بزرگ است وپره بینی سمت چپ یه فرو رفتگی دیده میشه که ظاهر ببینیم رو خراب کرده دکترم گفت از جا به جایی غضروف اتفاق افتاده باید ترمیم بشه ونوک بینی افتاده است به نظرتون از ورم بینی این مشکلات پیش میاد یا باید برم عمل ترمیمی

      ابوالفضل
      1. باسلام پزشک جراح قطعا بهترین کسی است که می تواند در خصوص وضعیت شما نظر دهد با این حال برای پاسخ دقیق تر به این سوال بینی شما باید معاینه شود. اگر در خصوص وجود ورم در بینی نگران هستید می توانید با متخصص گوش حلق و بینی دیگری در خصوص مشکلات ایجاد شده پس از عمل خود مشورت نمایید و سپس در خصوص انتخاب بهترین روش درمانی تصمیم گیری نمایید.

        فاطمه پایان
  54. سلام خسته نباشی
    ببخشید من حدود یک سال ونیم هست که بینیمو عمل کردم ،بینیم استخوانی و کمی گوشتی بود وروی نوک بینییم فرورفتگی داشتم ،از دکترم خواستم که طبیعی عمل کنن وبعد عمل هنوز اون فرورفتگی نوک بینیم هست وبینیم صاف نشده وبه دکترم که میگم میگن که بینی شما همین طوری بود نمیشد کاری کرد میخواستم بدونم این مشکل به مرور حل میشه یا میمونه که واقعا حالمو بد کرده احساس میکنم افسرده شدم نمیخوام با کسی در ارتباط باشم ،به نظرتون باید چی کار کنم ؟

    طاهره اسپرورینی
    1. با سلام
      بعد از گذشت یک سال از عمل بعید هست که این مشکل رفع بشه و بهتره با مشورت یک پزشک خوب برای ترمیم اقدام کنین

      مدیر مدویکا
  55. سلام من دو سال بینی عمل کردم ولی یک هفته اس که نوک بینیم فوق العاده ورم کرده درد دارد و بوی خیلی بدی از بینیم حس میکنم

    ناشناس
    1. سلام بهتراست در اولین فرصت به پزشک جراح بینی یا متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه نمایید تا وضعیت شما مورد بررسی قرار گیرد. شرایط ذکر شده می تواند نشان دهنده عفونت و التهاب بافت های داخلی بینی باشد که باید در اولین فرصت درمان مناسب برای آن انتخاب و رفع شود.

      فاطمه پایان
  56. دو ماه عمل جراحی پولیپ بینی انجام دادم ورم لب بالای از بین نرفته چه قدر طول میکشه برطرف شود راهنمایی بفرمایید لازم داره به پزشک مراجعه کنم چه قدر طول میکشه ورم لب برطرف بشه خندیدن و غذا خوردن هم برطرف نشده

    نجات زاده هستم
    1. سلام، احتمالاً ورم لب بالا به دلیل عمل جراحی پولیپ بینی شما است. این ورم معمولاً در چند هفته اول پس از عمل وجود دارد و به تدریج کاهش می‌یابد. با این حال، اگر بعد از دو ماه هنوز ورم لب بالا شما وجود دارد، بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید تا بررسی کند که آیا هنوز عفونت یا التهاب در آن قسمت وجود دارد یا خیر. همچنین، پزشک شما ممکن است نکات خاصی را برای کنترل و کاهش ورم لب بالای شما توصیه کند.

      فاطمه پایان
  57. سلام خسته نباشید من دو ماه پیش عمل جراحی پولیپ بینی انجام دادم هنوز لب بالا ورم داره خواستم که این ورم لب طبیعی هست نمی‌تونم بخندم نمی‌تونم خوب غدا بخورم این ورم لب چه قدر طول میکشه و يا بايد به پزشک مراجعه کنم راهنمایی بفرمایید ممنونم میشم

    نجات زاده هستم
    1. سلام، ورم لب بالا به دلیل عمل جراحی پولیپ بینی شما است. این ورم معمولاً در چند هفته اول پس از عمل وجود دارد و به تدریج کاهش می‌یابد. با این حال، اگر بعد از دو ماه هنوز ورم لب بالا شما وجود دارد، بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید تا بررسی کند که آیا هنوز عفونت یا التهاب در آن قسمت وجود دارد یا خیر. همچنین، پزشک شما ممکن است نکات خاصی را برای کنترل و کاهش ورم لب بالای شما توصیه کند.

      فاطمه پایان
  58. سلام وقتتون بخیر
    من پنج ماهه عمل بینی گوشتی انجام دادم
    استخوان بالای بینیم روز عمل که دکتر عکس گرفتن بعد از عمل خیلی خوب شده بود ولی الان برامدگی داره نسبت به پایین بینیم
    آیا این برامدگی به مرور زمان میره یا خیر ؟
    ممنون

    امین
    1. سلام برای پاسخ به این سوال و تشخیص نوع برامدگی نیاز به اطلاعات بیشتر و معاینه از نزدیک است این برامدگی می تواند ناشی از ورم و التهاب یا استخوان اضافه باشد در هر صورت جای نگرانی نیست و اغلب مشکلات بعد از عمل بینی با روش های مختلف قابل رفع هستند و نیاز به عمل ترمیمی نیست به هیمن منظور بهتر است با پزشک جراح خود در این خصوص مشورت نمایید.

      فاطمه پایان
  59. با سلام من یکساله عمل کردم ولی یکطرف بینیم بزرگ و افتاده و سوراخش از اون یکی بزرگتره و بالا ی بینیم ورمش زیاده طوری که بینیم انگار قوز داره ممنون میشم راهنمایی بفرمایین

    عسل زارع
    1. با توجه به توضیحات شما، به نظر می‌رسد که نیاز به مشاوره پزشکی دارید. برای رفع این مشکلات، ممکن است نیاز به عمل جراحی بینی باشد. پس از بررسی و ارزیابی توسط پزشک، روش درمان مناسب برای شما تعیین خواهد شد. لذا پیشنهاد می‌دهم که به یک پزشک متخصص جراحی بینی مراجعه کنید.

      فاطمه پایان
  60. سلام ، من حدود دو هفته س عمل بینی استخوانی انجام دادم ، یک طرف بینی ورم داره و زیر پوستم حالت کیسه ی نرم مونده ،انکار خون زیر پوستم ادم شده ، چکار کنم زودتر رفع بشه ، دردناک هم هست متشکرم

    ندا جیم
    1. سلام، این علائم ممکن است ناشی از التهاب و تورم پس از جراحی باشد. برای کاهش التهاب و درد می‌توانید از داروهای ضد التهاب مانند ایبوپروفن استفاده کنید. همچنین استفاده از یخ در قسمت ورم دار بینی نیز می‌تواند به کاهش تورم کمک کند. در صورت بروز علائم شدیدتر، به پزشک خود مراجعه کنید.

      فاطمه پایان
  61. سلام. من ۴ماهه دماغم عمل کردم ولی حس میکنم یک طرف دماغم پر تر از طرف دیگه هستش دلیل این چیه؟

    ناشناس
    1. باسلام به احتمال زیاد مشکل شما ناشی از ورم یکطرفه می باشد اگر بینی شما از نوع گوشتی است معمولا ورم بیش از شش ماه طول می کشد و می بایست زمان بیشتری صبر کنید تا به طور کامل برطرف شود. با این حال بهتر است در خصوص این موضوع با پزشک جراح خود مشورت نمایید تا راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهد.

      فاطمه پایان
  62. با سلام و خسته نباشید اقای دکتر من یک هفتس بینیمو عمل کردم بعد اینکه آتلو برداشتم بینیم خیلی درازه و اصلا خوشم نمیاد بنظرتون درست میشه؟ یا نیاز به ترمیم داره ممنون

    مونا
    1. سلام، احتمالا باید به مدت حداقل 6 ماه صبر کنید تا بینی شما به شکل نهایی خودش برگردد. در صورتی که پس از گذشت این مدت هنوز نارضایتی دارید، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و در صورت نیاز به ترمیم بینی، اقدامات لازم را انجام دهید.

      فاطمه پایان
  63. با سلام و خسته نباشید من سه سال قبل بینبمو عمل کردم وچون نتیجه مطلوب نگرفتم پس از یک سال دوباره عمل ترمیم انجام دادم و هنوز حالت نا متقارن سوراخها و ورم یک طرف بینی مشهوده،آیا تزریق کورتون بعد از گذشت سه سال کار ساز است یا نه؟ در ضمن بینی گوشتی داشتم وهم اکنون که به روی ناحیه ورم دست میزنم صدای فرچ فرچ میده خیلی ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

    سولماز ممدودی
    1. با سلام، تزریق کورتیکواستروئید (کورتون) ممکن است در برخی موارد بهبودی در وضعیت بینی ایجاد کند، اما باید توسط پزشک متخصص انجام شود. همچنین، در صورت وجود ورم و نامتقارن بودن سوراخ‌های بینی، بهتر است با پزشک خود مشورت کرده و احتمالاً نیاز به عمل جراحی دوباره دارید. همچنین، صدای فرچ فرچ در ناحیه ورم نشان دهنده وجود التهاب است که نیاز به بررسی دقیق توسط پزشک دارد.

      فاطمه پایان
  64. سلام خسته نباشی من ۲ میشه ک عمل کردم دوطرف نوک بینیم خیلی پهنه از روبه رو گرد گرد نشون میده خیلی نگرانم که درست نشه به دکترمم گفته بودم ک نوک بینیم گرد نشه ولی ضاهرن که گرده؟؟

    حلما
  65. سلام وقت بخیر ..میخاستم بدونم استفاده از پودرهای چاق کننده صورت و بدن چند ماه بعد از عمل بینی مانعی نداره؟و ایا استفاده از این پودرها باعث ورم و خراب شدن فرم بینی میشه؟ممنون از پاسخگوییتون

    مریم
    1. با سلام
      استفاده از این پودرها میتونه روی ورم بینی موثر باشه و رند کاهش ورم بینی رو کند کنه بنابراین تا از بین رفتن کامل ورم بینی صبر کنین

      مدیر مدویکا
      1. سلام و احترام
        ٨ ساله عمل بيني انجام دادم براي شكستگي در تصادف و فرم طبيعي عمل كردم همچنان نوك بيني بنده بسيار سفت هست
        ورم زيادي داره
        وقتي چسب ميزنم تا صبح كلا يه شكل ديگه هست بينيم خيلي تغيير ميكنه ولي خب دوباره برميگرده و ورم ميكنه
        راه حلي براي رفع ورم هست؟!

        كيان
        1. باسلام با توجه به مدت زمان زیادی که از عمل گذشته بهتر است با متخصص گوش حلق و بینی مشورت نمایید تا با انجام ازمایشات بالینی علت ورم را تشخیص داده و در خصوص تعیین بهترین شیوه درمانی برای شما تصمیم گیری نماید.

          فاطمه پایان
  66. سلام دکتر خسته نباشید من ۱۰ روز است که بینیمو عمل کردم همه چیش خوبه فقط یکم قوس دار شده که اصلا دوس ندارم دوست داشتم فقط صاف بشه…شنیدم بعد یه مدت نوک بینی یکم می افته من دوس دارم بیفته آیا امکانش هس؟؟یا میتونم چسبو رو سر بینیم محکمتر بزنم تا یکم تو تر فرم بگیره؟؟

    نسیم قاسمی
    1. با سلام
      ببینین کلا تا یک سال بینی دچار تغییراتی میشه فعلا زوده برای قضاوت در مورد شکل بینی باید صبر کنین تا ورم بینی از بین بره. در مورد چسب بینی دقیقا طبق راهنمایی پزشکتون عمل کنین و سرخود کاری انجام ندید که میتونه عواقب بدی داشته باشه

      مدیر مدویکا
  67. با سلام ،۸ماهه ک بینیمو عمل کردم،بینی گوشتی با پوست ضخیم،نوک بینیم خیلی بزرگه،سه چهار ماه اول ب فاصله ی یک ماه،چهل روز،کورتن تزریق کردن،سه بار کورتن زدم،الان بنظرتون نیازی هست بازم بزنم،فایده ای داره؟

    ساره
    1. با سلام
      تزریق کورتون در کاهش ورم بینی مخصوصا بینی های گوشتی موثر است ولی اینکه چند بار و در چه فواصل زمانی این کار باید انجام بشه بستگی به تشخیص دکترتون داره. بهتره به تشخیص ایشون اعتماد کنین و کاری که میگن رو انجام بدین

      مدیر مدویکا
  68. با سلام۸ماهه بینیم رو طبیعی عمل کردم،بینی گوشتی با پوست ضخیم،پوست بینیم از قبل از عمل چربتر شده،طبیعی هست؟!بعد میخواستم ب دوستان بگم ک بعد از عمل تا چندماه بینی ورم داره و شکلش عوض میشه،اصلا نگران نباشن،من بعد از۸ماه،تازه بینیم داره ورمش کم میشه،خودمم تو این مدت خیلی از شما سوال پرسیدم که پاسخ همه سوالاتمم دادین،ممنون از شما

    سارا
    1. سلام عزیزم
      ممنون از محبتتون و همینطورممنون که تجربیاتتون رو با ما و دوستانتون داخل سایت به اشتراک میزارین
      بله چرب شدن پوست بعد از عمل طبیعی هست، سعی کنین هربار که چسب بینی رو تعویض میکنین خوب صورت رو با آب و صابون بشورین و با الکل صورتتون رو تمیز کنین. شب ها هم قبل از خواب خوب پوست رو با تونر تمیز کنین

      مدیر مدویکا
      1. سلام من الان یک سال و نیم بینیم رو عمل کردم وقتی چند روز چسب نمیزنم نوک بینیم ورم میکنه هم پرهای بینیم ورم میکنه . وقتی چسب میزنم حالت بینیم خوب میشه . دکتر میگفت بینیم هم استخونی هست هم گوشتی بود . خواستم ببینم این ورم تا کی ادامه داره یا ورم نیست کلا به همین شکل قراره بمونه. بینیم هم طبیعی عمل کردم . بعد از یک سال از عمل یه طرف بینیم ورم داشت که دکتر آمپول کورتون زد. ممنون میشم جوابم رو بدین. تشکر

        ترنم
        1. باسلام ورم بینی نهایت یک سال بعد از عمل در بینی های گوشتی و استخوانی از بین می رود و می توان گفت بینی شما به فرم نهایی خود رسیده است. اگر از نتیجه عمل خود رضایت ندارید می توانید با جراح دیگر یا متخصص گوش حلق و بنی مشورت کنید تا در خصوص روش های درمانی از جمله عمل ترمیم بینی یا سوهان کشی مشاوره های لازم را به شما ارائه دهد. بعداز گذشت این زمان از عمل استفاده از چسب بینی معنایی ندارد و کاربردی نیست.

          فاطمه پایان
          1. تشکر بابت جواب دهی

            ترنم
          2. خواهش میکنم انجام وظیفه هست

            فاطمه پایان
  69. ببخشید من فراموش کردم بگم که ازسمت راست هم علاوه بر افتادگی پره ی بینی و فرورفتگی غضروف نوک بینی قوز هم کمی مشخصه ولی کلا سمت چپ بینیم هیچ کدوم از این مشکلاتو نداره

    نازی
  70. سلام من ۱۵ روز عمل کردم ولی یک طرف بینیم بالاست یک طرفشم یکم از اون پایین تر است رفتم به دکتر نشونش دادم گفت اصلا اون طور که میگی نیست در حالی که خودم کاملا متوجه این ایرادش هستم خیلی استرس دارم که خوب میشه یا نه فقط ذهنم به این سوال مشغوله تو رو خدا راهنماییم کنید دارم خفه میشم

    محمد مهدی
    1. با سلام
      ببینین این عدم تقارن اون هم 15 روز بعد از عمل طبیعی هست و توی اکثر افرادی که عمل میکنن وجود داره و دلیلش هم فقط ورم بینی هست که به مرور با از بین رفتن ورم این مشکل حل میشه و اصلا نگران نباشین

      مدیر مدویکا
    2. سلام وقت بخير من سه هفته عمل كردم يه طرف سمت چب بيني ام قبل عمل پرهاش فرق ميكرد بعد موقع جراحي دكتر سمت چپ پرهاي بيني ام جمع كرد الا من ميبنم فرقي نكرد امكانش هست به مرور زمان جمع بشه

      ناشناس
      1. بله، احتمالاً پرهای بینی شما به مرور زمان جمع خواهند شد. اما برای اطمینان بیشتر بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

        فاطمه پایان
  71. باسلام بنده یکسال عمل انجام دادم و هنوز یک طرفه بینی ام ورم شدید داره وتا الان4 بار کورتون زدم نمیدونم باید چیکار کنم احتیاج به ترمیم داره یا چیزی هست که بشه برای کاهش ورم استفاده کرد ممنون میشم راهنمایی کنید

    محمود
    1. با سلام
      بعد از یک سال و 4 بار تزریق کورتون عملا کار خاص دیگه ای نمیشه انجام داد. اگر بینی شما گوشتی هست تا 2 سال بعد از عمل هم امکان تغییر و کاهش ورم وجود داره و باید صبور باشید

      مدیر مدویکا
  72. سلام دکتر وقت بخیر
    من بینیم رو عمل کردم، بعد از دو ماه که عمل کردم دیشب مشروب خوردم و الان روی قوس بینیم ورم کرده و دیگه قوس نداره و صاف هستش
    چقدر طول میکشه تا ورمش بخوابه؟
    ضمنا من غضروف یک طرف پره بینیم بیرون زده و دکتر سه هفته پیش آمپول زد و باید تا چهار ماه هر ماه بزنم
    از اون موقع چسب بینی رو فقط روی بینیم میزنن، و دیگه زیر بینی حالت U چسب نمیزنن
    به نظر شما مشکلی برای بینی ایجاد نمیکنه؟

    دنی
    1. با سلام
      از بین رفتن این ورم که ناشی از مصرف مشروب هست توی افراد مختلف متفاوت هست و نمیشه زمان خاصی براش در نظر گرفت ولی به مرور رفع میشه.
      در مورد سوال دوم هم چون تشخیص پزشک شما اینطور بوده اعتماد کنین و مشکلی پیش نخواهد آمد

      مدیر مدویکا
  73. ۶ ماهه عمل کردم .قبل عمل نوک بینیم گرد بود الان هم که ۶ ماه از عملم میگذره نوک بینیم خیلی سفت و سخته.گردیش هنوز مونده سوالم اینه ایا میتونه از ورم باشه یا غضروف باقی ماندس. دست که میزنم درد داره وسفته.میگن اگه ورم باشه حالت اسفنجی باید داشته باشه.ممنون میشم پاسخ بدید

    کوین
    1. بله، ممکن است ورم باشد که باعث سفت شدن نوک بینی شده است. اگر درد و سفتی هنوز ادامه دارد، بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید تا بتواند علت دقیق را تشخیص داده و درمان مناسب را تجویز کند.

      فاطمه پایان
  74. سلام خسته نباشید من سه ماهه رینو پلاستی کردم بعداز یکماه متوجه قوز روی بینی و برآمدگی وسط ابرو شدم به دکترم مراجعه کردم ماساژ داد و گفتن چهار ماهه دیگه هم از پایینتر از قوز بینی چسب بزنم بطور شبانه روز یعنی جمعا شش ماه. حالا سوال من اینه که اصلا برآمدگی میان دو ابرو برطرف نشده و قوز بینیم هم خیلی سفت مونده چه کنم.. من اصلا قبلا قوز نداشتم…. لطفا راهنماییم کنین متشکرم

    ناشناس
    1. با سلام
      در موارد زیادی بعد از عمل بینی افراد دچار قوز یا برآمدگی میشه توی خیلی موارد با ماساژ و مرور زمان حداقل 6 ماه این برآمدگی و قوز از بین میره ، در مواردی هم این قوز از بین نمیره که بعد از گذشت حداقل 6ماه تا یک سال باید برای انجام سوهان کشی اقدام کنین. در هر صورت بهتره تا زمانی که پزشکتون گفتن توصیه های ایشون رو انجام بدین بعد از اون در صورت نیاز برای انجام موارد دیگه اقدام کنین

      مدیر مدویکا
  75. سلام وقتبخیر من چهار ماهه که عمل بینی کردم تقریبا از دو ماه از عمل بینی م شروع به مطالعه کردم الان از داخل سر مخصوصا قسمت گوشها احساس فشار زیادی می کنم از اسپری الرژی و دارو هم استفاده کردم اما تاثیری نداشت علتش چی میتونه باشه

    رحیمی
    1. با سلام
      این مورد رو باید از نزدیک با پزشک معاینه بشین تا بتونن نظر تخصصی بدن

      مدیر مدویکا
  76. خسته نباشید. هفته هست که عمل کردم به دکتر گفتم طبیعی اما یکم سرش بالا گرفته یعنی نیم فانتزی دکتر گفت به مرور میفته ایا واقعا میفته خیلی نگرانم

    .....
    1. با سلام
      بله معمولا این اتفاق میفته و به مرور مقدار کمی قوس بینی کم میشه و نوک بینی پایین تر میاد البته به نوع جراحی دکترتونم خیلی بستگی داره ولی بنا به تجربه بعضی پزشکان به این روش عمل میکنن چون بعد از عمل کمی نوک بینی پایین میاد حین عمل این موضوع رو مد نظر قرار میدن

      مدیر مدویکا
  77. سلام وقت بخیر من ۷ ماه از عملم میگذره بینی گوشتی بزرگی داشتم فرم بینی خسلی خوبه فقط قسمت پره ها و نوک بینی خیلی بزرگ هنوز چقدر زمان میبره تا از بین بره و اینک بعد از ۷ ماه در زمان قاعدگی دچار ورم شدیدی شدم طبیعی یا خیر میتونم از چسب استفاده کنم مجددا برای نوک بینی یا خیر …حدودانزدیک ۵ ماه به توصیه پزشک چسب زدم

    علوی
    1. با سلام
      معمولا بینی های گوشتی زمان زیادی طول میکشه که ورم بینی از بین بره و در مواردی مانند قاعدگی احتمال بیشتر شدن ورم بینی هم زیاده و نگران نباشین بیشتر از یک سال باید صبر کنین تا این ورم به مرور از بین بره ولی بیشتر از این زدن چسب بینی توصیه نمیشه چرا که خود چسب بینی باعث میشه ورم از بین نره

      مدیر مدویکا
  78. سلام وقتتون بخیر
    من یک ماهه عمل کردم بعد بینیم استخونی بود و یکمم پهن بود
    الان بعد ۱ ماه نوک بینیم از روبرو خوبه ولی از نیم رخ خیلی تیز شده علتش چی میتونه باشه؟
    ممکنه تیز باقی بمونه؟
    بعد اینکه ممکنه بعد چن ماه نوک بینیم بالاتر بره چون اولاش بینیم یکم نوکش بالا بود ولی الان خیلی عادی شده انگار ک اصلا بینیمو سر بالا نداده
    علتش چی میتونه باشه؟

    ایدا
    1. با سلام
      مواردی که گفتین مربوط میشه به نوع عمل شما، البته به مرور و با گذشت زمان بینی دچار تغییراتی میشه در مواردی بینی قوس بیشتری پیدا میکنه و کمی سربالا میشه و در مواردی هم نوک بینی کمی پایین میاد. فعلا برای قضاوت زود هست باید حداقل 6 ماه صبر کنین

      مدیر مدویکا
  79. سلام من بینی بلندی داشتم دقیق تا پشت لبم بود 7 روزه عمل کردم ورم کبود به اون صورت ندارم ولی هر کی منو میبینه میگه قد بیتی که هنوز اندازه قبل هست چرا احساس میکنم اصلا کوتاه نشده میگن مال ورم مگه ورم به طول بینی ربط داره

    فاطمه معاشری
    1. با سلام
      شکل بینی تا حدود زیادی به نوع عمل پزشک شما بستگی داره ولی خب ورم هم در شکل بینی بی تاثیر نیست حداقل باید 6 ماه صبر کنین برای اطمینان از شکل بینی

      مدیر مدویکا
  80. با سلام من سه ماه عمل بینی انحام دادمدماغم دراز بود الان خیلی عالی اما دو مشکل دارم ک خواستم بدون چطور میشع. اول اینکه خط زیر بینی ک پایه دماغ هست ی کم فرق داره مساوی نیست و دوم اینک سوراخ یکیشون با اون یکی فرق داره از همه مهمتر و بدتر ک اذیت میشم یکم انخراف ب چپ دار . می خواستم یبینم چطور میش . دکترم. میکه خطای دید خوب میش . اما تابلو هست انحرافش ممنون میشم راهنمایی کنید.

    زهرا عبدالملکی
    1. سلام عزیزم
      تمام مشکلاتی که گفتین به مرور و بعد از 6 ماه تا یک سال با از بین رفتن ورم بینی درست میشه و اطلا نگران نباشین

      مدیر مدویکا
  81. سلام من يكسال از عمل بيني گوشتيم ميگذره خيلي خوب شده ولي شب ها كه چسب نميزنم نوك بينيم ورم ميكنه چي كار بايد كرد؟

    فاطمه
    1. با سلام
      بعد از گذشت یک سال از عمل بینی نیازی به زدن چسب نیست چه بسا همین چسب زدن بیش از حد باعث میشه که ورم بینی کامل از بین نره . توصیه ما اینه که چسب زدن رو قطع کنین و اجازه بدین ورم بینی به صورت طبیعی از بین بره

      مدیر مدویکا
  82. دارم دیوونه میشم خواهش میکنم جواب بدید

    رقیه
  83. سلام خسته نباشید من دماغم رو عمل کردم
    الان حدود سه ماه هست
    با توجه با گفته های خودتون 1سال تا 2 سال طول میکشه که ورمش بخوابه
    ولی احساس میکنم روی دماغم یکم غوز داره با ماساژ یا دارویی خاصی برطرف میشه یا حتما باید مراجعه کنم به پزشک؟؟؟

    00
    1. با سلام
      قوز بینی در برخی موارد با ماساژ قابل رفع هست ولی اصلا بدون اجازه و راهنمایی پزشکتون ماساژ ندین چون ممکنه تاثیر برعکس داشته باشه در بسیاری موارد هم این قوز بینی بعد از 6 ماه خود به خود از بین میره. ولی داروی خاصی وجود نداره که مصرف کنین

      مدیر مدویکا
      1. سلام وقت بخیر من سه ماه و نیم ک عمل کردم و بینیم پوست ضخیمی داش
        الان بینیم از نیمرخ خیلی باهم متفاوته از نیمرخ چپ خیلی نوکش بالاس و از نیمرخ راست نوک بینی اکیه و خیلی بالا نیس میخواستم بدونم این عدم تقارن برطرف میشه؟
        و از طرفی نوک بینیم از نیمرخ خیلی درازو تیزه و وقتی دست میزنم نوکش سفته میخواستم بدونم این تیز بودن ب مرور زمان از بین میره؟

        سوگند راد
        1. با توجه به مدت زمان گذشته از عمل شما ممکن است علائم فوق ناشی از ورم یکطرفه بینی باشد. بااین حال بهتر است با پزشک جراح خود مشورت نمایید تا با بررسی وضعیت بینی شما توصیه های لازم را ارائه دهد. ممکن است نیاز به مصرف قرص آناهیل داشته باشید تا ورم بینی شما برطرف شود و به مرور زمان فرم نهایی بینی مشخص شود.

          فاطمه پایان
    2. سلام وقت بخیر من الان ۲چهار روز بینی مو عمل کردم ولی سوراخ های بینیم قرنیه نیست و یکی از پره هام گرد ودیگری صاف ونمک بینیم به سمت چپ کجه هنوز چسب میزنم واصلا دوست ندارم چسب بردارم توروخدا جواب بدید خیلی اعصابم خورده قبل عمل این مشگلات نداشتم

      مهتاب گودرزی
      1. با سلام وقت بخیر
        اینکه بعد از این مدت از عمل بینی این مشکلات رو داشته باشین کاملا طبیعی ست، به دلیل ورم بینی. با گذشت زمان و کاهش ورم بینی به مرور این مشکلات حل خواهد شد

        مدیر مدویکا
  84. سلام و عرض ادب

    من ۲۳ روز هست که عمل کردم ولی سوراخ های بینیم هم اندازه نیستن. پره های و نوک بینیم هیچ مشکلی ندارن اما سوراخ ها یکی کوچکتر است قبل از عمل سوراخ های بینیم متقارن بودن ولی الان نیستن. آیا ممکنه این عدم تقارن ورم یک طرفه نباشه و همینجوری باقی بمونه ؟چون توی این بیست روز اصلا تغییر رو به بهبودی در تغیر سایز سوراخ بینیم مشاهده نمیکنم ضمن اینکه بینیم از وسط برش خورده و کناره ها دست نخوردن ممنون میشم پاسخ بدید خیلی نگرانم

    حانیه
    1. با سلام
      عزیزم این عدم تقارن فقط به خاطر ورم بینی هست ولی نباید انتظار داشته باشین خیلی سریع ظرف این مدت کوتاه ورم از بین بره و سوراخ های بینی متقارن بشن به مرور تا 6 ماه بعد از عمل این تقارن ایجاد میشه

      مدیر مدویکا
      1. ممنون از پاسخ گویی تون
        یه سوال دیگه همین سوراخ بینیم که کوچیکتره پره اش کامل تکون نمیخوره دلیلش چی میتونه باشه؟قسمت بالاییش که نزدیک نوک بینی هست تکون نمیخوره

        حانیه
        1. سفت شدن نوک بینی و پره های بینی تا چند ماه بعد از عمل طبیعی هست و کلا شما حداقل 6 ماه باید صبر کنین تا تمام این عوارض رفع بشن ولی در کل جای نگرانی نداره

          مدیر مدویکا
  85. سلام وعرض ادبو احترام دارم بنده الان 8ماه هست عمل کردم سمته چپه بینیم انگار گرفته انگار گوشته اضافه داره این چیه از بین خواهد رفت چیکار کنم

    حامی
    1. سلام باید ابتدا معاینه شوید تا معلوم شود گوشت اضافه است یا خیر سپس برای راه درمان اقدام کنید

      نیما شفیعی
  86. سلام من یکماه عمل کردم بینیم خیلی ازداخل خشک هرچی شستشومیزنم برطرف نمیشه نفس کشیدن سخته واسم همیشه گرفتگی داره بعد یطرف بینیم ورمش زیادبعدبالای نوک بینیم فورورفتگی یکم ایجادشده بعدداخل یکی ازسوراخای بینیم بخیه هس خیلی ازیتم میکنه دکترم گفته تایسال بایدباشه اماجای بخیه ازداخل هم ازیتم میکنه لطفا راهنماییم کنید

    سپیده حسینی
    1. با سلام
      تمام مشکلاتی که گفتین به مرور حل میشه، فرورفتگی روی بینی، سفتی نوک بینی و ورم بینی همه به مرور رفع خواهد شد و فقط به زمان نیاز داره ، پس لطفا صبور باشید و در مورد بخیه های داخل بینی هم معمولا بخیه های جذبی استفاده میشه که به مرور این بخیه ها جذب میشن.

      مدیر مدویکا
  87. سلام خسته نباشید من 8ماه پیش عمل بینی کردم الان 2هفته هست که نزدیک نوک بینی یه چیزی شبیه قوز دراومده با اینکه دماغ من گوشتی بود وبدون قوز این قوز باعث شده دماغ من خیلی بدحالت بشه این مشکل با آمپول رفع میشه

    ناشناس
    1. سلام ابتدا باید پزشک شما رو معاینه کند تا علت برآمدگی مشخص شود-بله اگر قوز باشد با آمپول و سوهان کشیدن رفع می شود

      نیما شفیعی
  88. من بینیم استخونی بود و ۹ ماه عمل کردم و از روز اولی که گچ بینی مو برداشتم ورم یک طرف داشتش و یکبار کورتون زده دکترم ولی همچنان ورم یکطرفه هستش جوریه که باعث شده سوراخهای بینیم قرینه به نظر نیاد واقعا کلافه ام کرده. به نظر شما چیکارکنم؟ آیا خوردن آناهیل العان فایده ای داره؟ تا حالا نخوردم. ویه مشکل دیگه نوک بینیم دوتا فرو رفتگی داره که خیلی زشته و میگن به خاطر چسبه..

    فریده
    1. با سلام
      بعد از گذشت این بازه زمانی دیگه خوردن قرص هایی مثل آناهیل تاثیری ندارد، در مورد ورم بینی بهتره مدتی دیگه رو صبر کنین(در بینی های استخوانی بیشتر از یک سال) در نهایت اگر رفع نشد باید با پزشکتون مجدد مشورت کنین ممکن است نیاز به ترمیم داشته باشین البته زمان درست برای ترمیم رو پزشکتون با توجه به شرایط شما بهتذر میتونه تعیین کنه

      مدیر مدویکا
  89. با سلام من 6 ماه عمل زیبایی بینی انجام دادم ولی قسمت سمت چپم از بیرون روی بینیم ورم کرده اندازه نخود
    واینکه زمانی نفس میکشم یا بینمو به سمت بالا میکشم یه طرف سوراخ بینیم کاملا بسته میشه وطرف دیگه کاملا باز میمونه
    مشکل در چیست ایا به ترمیم احتیاج هست
    با تشکر

    سیدراحله حسبنی
    1. با سلام
      ورم یک طرفه بینی بعد از عمل از موارد شایع بعد از عمل است که به مرور زمان رفع خواهد شد و در مواردی هم با تشخیص پزشک در صورت نباز با ماساژ یا تزریق آمپول میتوان به رفع آن کمک کرد ولی چیزی که بایددقت کنید اینکه با توجه به گذشت 6 ماه از عمل بینی رد صورت وجود عارضه ای روی بینی بهتر است حتما حضوری به پزشکتون مراجعه کنین تا مطمین شوید که این صرفا ورم بعد از عمل است و در صورت نیاز به انجام کار خاصی از طرف پزشکتون پیشنهاد لازم رو دریافت کنین.

      مدیر مدویکا
  90. باسلام وخسته نباشید،چهارماه و نیم هست که بینیمو عمل کردم،تا چندروز پیش چسب میزدم،سه روز پیش تو افتاب بیرون بودم،بعد که برگشتم نوک بینیم قرمز شده بود واز تو بینیم میسوخت،همون شب چسبش رو باز کردم متوجه شدم بینیم خیلی ورم کرده ب طوری که احساس سنگینی میکردم روی صورتم،خیلی نگران شدم،امکان داره که ورم شدیدش بخاطر افتاب سوختگی بوده باشه،الان ورمش خیلی کمتر شده ولی روی بینیم احساس خارش دارم و کمی هم قرمز داره روی پوستش،

    ستاره
    1. سلام این دو موضوعی که مطرح کردید با هم متفاوته به طور کلی آفتاب سوختگی ربطی به ورم بینی نداره اما احساس خارش و قرمزی ممکن است از افتاب سوختگی یا حسایت پوستی نسبت به استفاده از چسب باشه که در نهایت باز هم به پزشکتون مراجعه تا از نزدیک شما رو معاینه کند.

      نیما شفیعی
  91. سلام خسته نباشید اقا دکتر من شش ماهه بینم رو عمل کردم بینم استخوانی بود زیاد هم بزرگ نبود یکم افتادگی داشت و از نیم رخ یکم استخوانی دیده میشود بعد عمل شش ماه ورم بینی در نوک بینم و پشت نوک بینم ینی پل بینیم یجوری پف کرده جوری ک در نیم رخ اصلا زیبا دیده نمیشه دو بار هم دکترم امپول تزریق کرده ولی هنوز پل بینیم پب داره ایا با گذشت زمان بهتر میشود یا ن.

    مهسا
    1. سلام وقت بخیر
      من ۷ ماهه بینیمو عمل کردم اما چند روزه یه قسمت از نوک بیتیم فقط وقتی دست میزنم احساس درد خفیفی دارم طبیعیه ایا؟
      درضمن من بینیم افتادگی داشت و دکترم ی مقدار برام سر بابا عمل کردن

      Gisoo
      1. سلام اگر درد تنها در صورت فشار ایجاد می شود جای نگرانی نیست. ممکن است بافت های داخلی هنوز به طور کامل ترمیم نشده باشند و این وضعیت طبیعی است و مدت زمان بیشتری نیاز دارد تا به طور کامل بهبود یابد. در صورت داشتن علائم شدید مانند عفونت، التهاب، تورم و خونریزی در اولین فرصت به پزشک خود مراجعه نمایید.

        فاطمه پایان
  92. سلام خسته نباشید من تقریبا ۳ ماه عمل کردم و الن چند روز خیلی بینیم ورم کرده و سنگین شده و حتی ورم یکطرفه هم میبینم و یه تفاوت هایی که باعث شده متقارن نباشه و حتی قوس بینیمو نمیتونم ببینم بینی من استخونی بوده.ایا جای نگرانی هست؟؟ پیشاپیش از پاسخگوییتون سپاسگذارم

    نازگل
    1. سلام طبق نظر پزشکتون میتونید تزریق امپول کورتون داشته باشید. از بین رفتن ورم در بینی های استخوانی حدود 6 ماه الی یکسال طول می کشد.

      نیما شفیعی
      1. سلام خسته نباشید من ۲.۵ ماهه عمل بینی انجام دادم بینیم کامل استخونی بود پره سمت چپ بینیم از همون اول افتاده تر از سمت راست بود به نحوی که بینیم کج به نظر میرسه پوستم وحشتناک نازکه بخاطر همین دکتر آمپول کورتون نمیزنه به نظرتون خوب میشه ورم بینیم کامل از بین رفته فقط سر بینیم ورم داره

        فرشته
        1. با سلام
          عدم تقارن در پره های بینی بعد از عمل تا حدود زیادی مربوط به ورم ناشی از عمل است بنابراین صبر کنین به مرور با از بین رفتن این ورم بینی تقارن هم ایجاد خواهد شد البته به این نکته توجه داشته باشید که معمولا تقارن 100 درصد وجود ندارد و اندکی اختلاف طبیعی است.

          مدیر مدویکا
  93. سلام خسته نباشین
    من بینیمو الان 8ماهه که عمل کردم بینیم گوشتی با پوست بسیار ضخیم کج بود و سوراخ های بینیم هم اندازه هم نبودن یعنی یکیشون پاین تر از اون یکی بود. الان مشکل کجی برطرف شده ولی هنوز خیلی گندس دس که بهش میزنم سفته دقیقا مثل سنگ پره هاش گندس بعضی وقتی احساس میکنم مایع داخلشه بعضی وقت ها هم نیست و فقط مثل سنگ سفته ایا ورمه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ این ورم تا کی طول میکشه به بافت تبدیل نمیشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ممنون ازتون لطفا راهنمای کنید

    نادیا
  94. سلام من الان یکسال نیم بینیم عمل کردم یورش بیشتر ورم داره ولی نیم رخ خیلی خوبه درکل دوطرف بینیم ورم داره رفتم دکترگفت باگذرزمان خوب میشه چون گوشتی بوده بعد خودم چون حساس بودم گفتم امپول کورتون بنویسه گفت باید داخل پا زد ن بینی ایا درسته داخل پا تاثیر داره ایا؟؟

    رها
    1. سلام، ورم بینی طبیعی است،نتیجه نهایی عمل بینی گوشتی بین 1 تا 2سال هست

      مدیر مدویکا
  95. باسلام من الان یکسال هست بینیم عمل کردم بینیم گوشتی هست سریکسال رفتم پیش دکتر گفت خوب میشه ورمش میخابه چون خودم حساس بودم گفتم امپول هم برام بنویسع البته ی ور بینیم یخورده بیشتر اون ورم داره ولی نیم رخ خیلی قشنگه امپول بهم داد گفت داخل پا بزن ولی من هرکیو گفتم گفت داخل بینی باید زد
    ایا درسته داخل پا؟؟

    ناشناس
    1. با سلام
      معمولا آمپول کورتون برای کاهش ورم بینی توسط پزشک تجویز میشود که اون هم باید به بینی تزریق شود

      مدیر مدویکا
  96. با سلام،من ۸سال قبل عمل بینی انجام دادم وبه دلیل نامشخصی دو طرف بینیم خونریزی کرد و دکتر نمی تونست خون رو بند بیاره ومجبور شد ۴باربیهوشم کنه و برای بار ۴خون بند اومد،ومن خون زیادی از دست دادم،اون روز ۴بار رفتم اتاق عمل….بعد از ۸سال هنوز دو طرف بینی که خونریزی داشته ورم داره…خیلی هم به چشم میاد ایا راهی هست که این از ورم از بین بره خیلی اذیتم میکنه،ممنون از پاسخگویی شما

    فرشته
    1. با سلام
      بعد از 8 سال از عمل بینی قطعا این ورم نیست و برای اصلاح این وضعیت لازم هست که جراحی مجدد انجام شود. بهتر است حتما با یک پزشک متخصص مشورت بفرمایین تا بهترین پیشنهاد رو بهتون بدن

      مدیر مدویکا
    2. سلام من نزدیک ۶ ماهه عمل کردم بینیم گوشتی بود شبا دکترم گفته که چسب برنم روزا که چسبو بازمیکنم بینیم عالیه نوکش سربالاس کوچیکه ولی یکی دوساعت بعدش نوکش افتاده میشه بزرگ میشه الان خیلی میترسم فرم اصلی بینی من اونیکه چسبو باز میکنم میبینم؟یا اینیکه افتاده و بزرگه؟

      مریم قبادی
      1. با سلام
        صددرصد شک نکنین به علت ورم بینیتون هست و به مرور زمان با کاهش ورم بینی شکل اصلی بینی رو خواهید دید.

        مدیر مدویکا
  97. بعد یک ماه میشه از آمپول استفاده کرد

    ناشناس
    1. سلام با صلاحدید و معاینه مجدد پزشک بله
      ولی معمولا یک ماه بعد از عمل بینی زمان خیلی زودی برای این کار است و ترجیحا چند ماه برای مشخص شدن نتیجه عمل باید صبر کنید

      نیما شفیعی
  98. سلام من یک ماه و نیم عمل کردم جای بخیه بینیم پیداست و بینیم داره قوض درست میکنه خیلی ناراحتم همه میگن بینیت بزرگ شده

    ناشناس
    1. با سلام
      رد بخیه به مرور از بین خواهد رفت البته استفاده از کرم های ترمیمی مناسب تاثیر بسیاری در از بین رفتن رد بخیه ها دارد.در مورد بزرگی و احساس قوز هم معمولا ناشی از ورم بینی هست که در مورد بینی های استخوانی 6ماه تا یک سال و برای بینی های گوشتی بیشتر از یک سال زمان خواهد برد تا این ورم از بین برود.

      مدیر مدویکا
  99. بینیمو الان 8 ماه هست که عمل کردم به نوک ان که دس میزنم احساس میکنم اب زیرشه و صدا میده علتش چیه؟؟؟ کی از بین میره بینیم گوشتی با پوست بسیار ضخیم غضروف ضعیف ممنون زتون

    ناهید
    1. با سلام
      بینی های گوشتی به نسبت بینی های استخوانی بعد از عمل مدت زمان بیشتری رو نیاز دارن تا ورم بینی از بین بره و این مدت زمان بین 1 تا 2 سال ممکن هست طول بکشه بنابراین لطفا صبور باشید تا نتیجه نهایی عمل مشخص بشه

      مدیر مدویکا
      1. سلام خسته نباشید . من بینیو ۲۵روزه عمل کردم یکی از سوراخا باز و رو به بالا و اون یکی خمیده و بسته تر هستش . این میتونه ازورم یک طرفه باشه؟ دکتر کورتون تجویز کزده. اونی که بالا تره ورم داره یا پایین تره؟

        مرجان
        1. ممکن است این ورم بعد از عمل بینی باشد و به تدریج رفع شود اما برای بررسی دقیق تر بهتر است موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید. وی با توجه به شرایط شما داروهای مورد نیاز را تجویز خواهد کرد. قرص آناهیل نیز یکی از داروهای بسیارموثر برای کاهش ورم بینی بعد از عمل است که می توانید در طول دوره نقاهت استفاده نمایید.

          فاطمه پایان
  100. سلام ببخشید من الان پنج هفتس عمل کردم قوس بینیم خیلی خوب بود ولی الان سه روزه استخون قوسم اومده بالا بنظرتون مشکلی پیش اومدع؟

    پریسا
    1. خیر مشکلی نیست برطرف می شود.

      کارشناس مدویکا
  101. سلام من ۸ماه از عمل بینیم میگذره و طبیعی عمل شدم ولی ۲ ماه بعد از عمل بینیم متوجه یه ضایعه ی گوشتی مثل کلوئید داخل سوراخ بینی سمت راستم شدم و هنوز که هنوزه از بین نرفته.ممکنه از بین بره؟و در ضمن همین قسمت سمت راست بیینم ورمش بیشتر از اون قسمت.ممکنه به خاطر همین ضایعه ی گوشتی داخل بینیم باشه ورمش؟

    نوشین
      1. سلام این چیزی که این شخص فرموده منم دارم یعنی گوشت اضافه؟

        نجمه حسینی
  102. سلام من ۴ ساله عمل کردم هنوز ورم داره و یک طرف بینیمیه استخوان گرد کوچیک زده بیرون
    با انگشتم فشار میدم برمیگرده داخل و دوباره پوستم باد میکنه گرد میاد بیرون

    خانم وفایی
  103. سلام من حدود دو سال نیم عمل کردم ولی یک طرف بینم هنوز ورم داره

    ناشناس
    1. سلام، معمولا بعد از این مدت دیگر تغییری در بینی شما رخ نخواهد داد.

      کارشناس مدویکا
  104. سلام وقت بخیر ببخشید من سه ماه هست بینیمو استخوانی بوده عمل کردم پایه بینیم تا سر بینی ورم زیاد داشتم کلا سمت راست بیشتر وتوپ شده بود سر بینیم واز پایه بینی متمایل به راست نشون میداد دکتر گفتن استخوان ونوک بینی صاف هست واصلا در مورد نگرانی من چیز قانع کننده نگفتن ولی میشه گفت پنجاه درصد ورمم رفته ولی هنووز دارم نگرانم که این ورم کاملا رفع میشه سمت چپ هم هست ورم ولی راست بیشتر روی ظاهر بینیم تاثیر داره ممنون میشم ی قوز کوچیک داشتم برداشتن سر بینیم هم بالا بردن

    سمیه
    1. سلام، ببینید بعد از معاینه پزشکتون تشخیص میدن که این ناقرینگی به علت انحراف استخوان هست و یا به علت ورم هست و موقتی. در سه ماه اول ورم بینی تا حدودی کاهش پیدا می کنه اما به طور کامل از بین نمیره. از بین رفتن کامل ورم بینی مدت زمان زیادی و حداقل 6 ماه تا یکسال در بینی های استخوانی طول میکشه. بهترین مشاور پزشکتون هست و اگر تشخیص دادن که استخوان بینی صاف هست بنابراین جای نگرانی نیست. باید صبور باشید تا بعد از برطرف شدن ورم شکل نهایی بینی شما مشخص شود.

      کارشناس مدویکا
    2. سلام من الان سه ماه عمل کردم انگار بهش دس نزده فقط ی سوراخ بزرگ ویکی کوچیک آیا راه حلی داره

      ناشناس
      1. باسلام برای مشاهده نتیجه نهایی عمل بینی بهتر است شش الی 9 ماه صبر کنید اما اگر سوالی در خصوص میزان تغییرات ایجاد شده در بینی دارید می توانید با پزشک جراح خود ملاقاتی داشته باشید. ممکن است بینی شما هنوز ورم داشته باشد به همین دلیل فرم دلخواه شما مشاهده نشود و شما چنین احساسی داشته باشید.

        فاطمه پایان
  105. سوالم این بود که پنج ماهی میشه عمل کردم وسط بینیم به طور نامنظم ورم داره نه تا الان قرص خو دم نه هم امپول زدم ممنون از راهنمایتون

    خانم جمشیدی
    1. معمولا اینگونه ورم ها با ماساژ بینی برطرف می شود. جهت نحوه صحیح ماساژ بینی حتما از پزشکتون مشورت بگیرید.

      کارشناس مدویکا
  106. با سلام ببخشید من 76روز هست عمل بینی انجام دادم بینی استخوانی ی قوز کوچک که صاف شده وی قوس ملایم دادن سر بینیم به بالا دادن دوطرف بینی هم گفتن کار شده سر بینیم توپ شده بود ومتمایل به راست ورم از پشت سر نوک بینی زییاد که اینجور نشون میده سر بینیم نوک واستخوان بینی دکتر گفتن صاف هست میخاستم ببینم این ورم یکطرفه دقیقا از بعد از استخولن بالای بینیم هست از شروع پایه بینی ورمه بهتر شده ولی هنوووز هست خییلی ناراحتم سمت چپم دارم ولی کمتره کلا رو ظاهر بینیم اثر گذاشته چسب ر وبر نمیدارم همش میگم ایراد میگیرن ازم همه استراحت دارم میدم وچسب میکنم وبالا دوتا سوراخ بینیم هم دوتا فرورفتگی کم افتاده دکتر گفتن میره کمتر میشه بخاطر چسبه وکلا گفتن چسب یو شکلم نزنم دیگه بخاطر را نفسم چون دوتا جای بخیه داخل بینیم هم بزآمده هستن لوک شدن مزاحم نفسم کلا خیلی ناراحتم مشکلاتم زیاده راهنماییم کنید اسپری و قرص نیوتادینم بهم دادن دیگه تموم هم هستن طوری نشده برا این برآمدگیه

    سمیه
    1. سلام، همانطور که پزشکتون هم گفتند ورم بینی از بین می رود اما نیازمند صبر و شکیبایی شماست. قرص آناهیل یکی از مواردی است که معمولا توصیه می شود از یک هفته بعد از عمل بینی برای کاهش ورم مصرف شود (برای مصرف هر گونه قرصی حتما از پزشکتون مشورت بگیرید). ماساژ بینی تحت نظر پزشکتون هم میتواند کمک کننده باشد. اما در نهایت فراموش نکنید که تحت عمل جراحی قرار گرفته اید و بهبودی بعد از عمل نیازمند گذر زمان است. اجازه ندهید دیگران بینی شما را قضاوت کنند. علاوه براینکه هنوز فرم بینی شما مشخص نشده است و حداقل بعد از یکسال و با از بین رفتن ورم مشخص می شود عمل بینی کاملا سلیقه است و مهم این است که خود شما در نهایت از فرم بینیتون و تغییری که ایجاد شده راضی باشید.

      کارشناس مدویکا
      1. سلام خسته نباشین من پنج ماه عمل کردم پوست بینیم ضخیم بود از روبه رو جلوش یه کم پهن واز نیم رخ دراز بود حالا بعد پنج ماه هنوز همون قدر درازه خیلی ناراحتم شب روزم شده گریه دکترم میگه خوبه ولی خودم راضی نیستم چون مشگل من درازی بینیم بود آیا کرتون بزنم از نیم رخ کم میشه درازیش یا نه تو رو خدا جوابم رو بده

        سمیرا حسامی
        1. سلام تزریق کورتون بعد از عمل بینی باعث می شود تا ورم های ناشی از جراحی بینی کاهش یابند.

          نیما شفیعی
          1. یکسال و نیم بینی مو عمل کردم ولی نوک بینی ام احساس میکنم ورم داره فشارش میدم مشخص که ورم داره چکاررکنم ورمش بره ممنون

            الهه
          2. باسلام با توجه به مدت زمان زیادی که ازعمل بینی شما گذشته بینی شما باید معاینه شده تا علت ورم مشخص شود. . عفونت داخلی یا التهاب و حساسیت و الرژی می تواند علت ورم باشد یا این موضوع می تواند ناشی از غضروف بینی باشد درهر صورت برای تشخیص و ارائه درمان مناسب می بایست ابتدا معاینه شوید و سپس راهکار لازم به شما پیشنهاد شود.

            فاطمه پایان
          3. سلام الان دوسال است جراحی بینی انجام دادم صبحها بینیم ورم دارد وکلا از فرمت خارج میشود ولی این التهاب در عصرها از بین میرود میشه علتش رو توضیح بدهید

            ناشناس
          4. Author

            سلام، برای رفع این مشکل باید بالش خود را تعویض کنید و یا از دو بالش استفاده کنید. به طوریکه در هنگام خواب سر کمی بالاتر از بدن قرار گیرد تا از تجمع مایع میان بافتی در بینی جلوگیری شود.

            مدیر
          5. سلام من بینیمو یکسال که عمل کردم ولی سر بینیم هنوز ورم دارع جوری که خیلی مشخصه و برای کم کردن ورم امپول کورتون زدم تقریبا کمتر شده ولی من خیلی رفته رو مخم ورم بینیم که دارم به عمل دوبارع فکرمیکنم حالا نمیدونم بازم برم امپول بزنم واسه ورم بینی یا عمل کنم خواهش میکنم راهنمایی کنین که ورم بینیم ممکنه کمتر بشه اک بزنم یان

            مریم
          6. سلام بعد يكسال ازعمل براي تشخيص بهتر بايد معاينه بشين

            پشتیبان سایت
        2. سلام وقت بخیر
          ببخشید من یک هفته ست جراحی بینی انجام دادم،دیروز گچ رو برداشتم،نوک بینی م خیلی گرد شده..آیا این گردی نوک بینی،به مرور تغییر میکنه و از بین میره یا خیر؟
          تشکر از پاسخگویی شما

          جاوید
          1. باسلام بله به احتمال زیاد نوک بینی شما به دلیل ورم و التهاب بعد از عمل به این حالت در آمده است بهتر است تا زمان کاهش ورم به مدت حداقل چند هفته صبر کنید و سس به دنبال راهکارهای مناسب برای آن باشید.

            فاطمه پایان
        3. سلام من تقریبا ۵ماه و ۱۰روزه که عمل کردم چسبمم برداشتم ولی بین چشمام استخوان بینیم یکم پهنه ی طرفش بیشار پهنه خیلی نگرانم که درس نشه تازه اینجوری شده قبلا نبود به مرور درس میشه باکاهش ورم؟ لطفا جواب بدین

          ناشناس
          1. سلام يكماه پيش عمل كردم سمت راست بيني از رو به رو خيلي متورم و سوراخش خيلي كوچيكتر ايا درست ميشه

            اناشناي
          2. با سلام
            بله این ناشی از ورم بینی هست و به مرور حل میشه فقط باید صبور باشید

            مدیر مدویکا
          3. سلام من سه ماهو نیم پیش عمل کردم .ورم بک طرفه بینیم روی پره ودوشاخه بینیم خیلی زیاد وحالت افتاده داره بینیم از روبرو ایا این ورم یا حالت بینیم؟

            سا ا
          4. با توجه به اینکه شما سه ماه و نیم پیش عمل بینی داشتید و هنوز هم ورم و حالت افتادگی دارید، بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید تا بررسی کند که آیا این ورم ناشی از عمل بینی شماست یا نه. پزشک شما می‌تواند با بررسی حالت بینی شما، تصویربرداری و یا سایر آزمایش‌های لازم، تشخیص دقیق را بدهد.

            فاطمه پایان
          5. سلام خسته نباشید.من سه ماه ونیمه عمل کردم و میخواستم بینیم یک قوس ملایم داشته باشه ولی الان بینیم قوس نداره و صافه.ضمنا بینیم گوشتی بوده.۲ روز قبل کورتون تزریق کردم.ایا بینیم قوس دار میشه؟یا همون جور صاف می‌مونه؟

            نهال
          6. باسلام هنوز فرم نهایی بینی شما مشخص نشده و ورم دارد با این حال احتمالا با سوهان کشی بتوان قوس کمی به بینی شما داد بااین وجود بهتر است در خصوص این روش با جراح خود مشورت نمایید.

            فاطمه پایان
          7. سلام وقتبخیر من یکساله که عمل کردم ولی همچنان نوک بینی ام ورم داره مخصوصا صبحها و بعد از حموم٫ایا تزریق کورتون برای کاهش ورم جواب میده

            الهه
          8. Author

            سلام، بهترین زمان برای تزریق کورتون جهت کاهش تورم در بینی های گوشتی بعد از هفته اول تا ۴ ماه پس از آن است. بعد از تزریق اول اگر لازم بود می توان ۶ تا ۸ ماه بعد تزریق دوم را نیز انجام داد. یعنی تا ۳ بار می توان از کورتیکواستروئیدها استفاده کرد.

            مدیر
          9. سلام من دو ماه وده روزه جراحی بینی انجام دادم از روزپنجم که آتل رو برداشتم سمت راست بینیم البته نوکش ورم داشت وهنوزم ورمش تغییری نکرده
            نکته دیگه اینکه وقتی چسب بینیمو باز میکنم بعد یکی دوساعت ورمش بیشتر میشه وانگار اصلا عمل نکردم
            این ورم بعد دراوردن چسب به چه علته وآیا این ورم از بین نمیره

            حنا
          10. سلام وجود ورم در ماه های اول بعد از عمل بینی طبیعی است به طور کلی ورم بینی های گوشتی دیرتر از بینی های استخوانی از بین می رود و تا یکسال نیز ادامه دار خواهد بود وجود ورم حداقل تا شش ماه بعد از عمل نیز پابرجاست و جای نگرانی نیست با این حال می توانید با جراح خود د رخصوص روش های مختلف برای کاهش ورم بینی بعد از عمل مشورت نمایید.

            فاطمه پایان
          11. سلام من ۷۵روز عمل کردم بالای بینی وسط ابروکمی پایین ترپهنه،وفرم خوبی نداره ،،ایااین ورمه ،اگه وروه کی ازبین می رهخیلیماساژدادم پوست خیلی قرمز شده

            ناشناس
          12. سلام، برای تشخیص دقیق وضعیت بینی و ابروهای شما بهتر است به پزشک متخصص جراحی پلاستیک مراجعه کنید. احتمالاً این ورم ناشی از عمل جراحی است و ممکن است با گذشت زمان بهبود یابد، اما برای درمان قرمزی پوست نیز بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

            فاطمه پایان
          13. سلام ببخشید من حدود 1ماهه ک عمل کردم دماغم کلا ورم داره، سمت راست بینی من ورمش بیشتر، پره سمت چپ بینیم ورمش بیشتر از سمت راستی هستش کلا دماغمو کج نشون میده خوب میشه؟ دکتر گفت ک آمپول تزریق کنم یعنی بزنم خوب میشه؟

            انسیه
          14. با سلام این مورد که ی طرف بینی ورم بیشتری احساس میشه کاملا امر طبیعی هستش و مربوط به گذاشتن اتل بینی هست
            و بعد گذشت یک تا سه ماه کاملا برطرف میشه
            تزریق کورتون هم ب کاهش ورم قطعا کمک میکنه

            پشتیبان سایت
        4. باسلام من یک سالی میشه عمل بینی انجام دادم سمت چپ بینی ورم داره سمت راست ورم داشت به توسط تزریق امپول خوب شدولی سمت چپ ورم داره از نزدیک نگاه کننن یه کم مایل ب کجی رو داره میشه راهنماییم کنید چیکار کنم ب دکترم مراجعه کردم گفتند سمت چپ تزریق امپول کنم غضروف ضربه میبینه و دماغ به شکل اول برمیگرده گفت شش ماه صبر کن بعدش بیا اگه ووورم سمت چب خوب نشد ترمیم کنم آیا ایننکارو انجام بدم یا نه

          فاطمه دریایی
          1. بهتر است به نظر دکتر خودتان عمل کنید و اگر او پیشنهاد می‌دهد که شش ماه صبر کنید، بهتر است این کار را انجام دهید. در هر صورت، اگر وضعیت شما بدتر شد یا نگران هستید، به دکتر خود مراجعه کنید و با او در مورد روش‌های درمان بیشتر صحبت کنید.

            فاطمه پایان
        5. سلام . وقتبخیر .
          من یکسال و نیم یسنیمو جراحی کردم ، ولی هنوز از کناره ها ورم داره، ایا بعد از یکسالونیم امکان تزریق کورتون هست!؟

          مژگان .
          1. سلام، بله، در برخی موارد پزشکان ممکن است تزریق کورتیزون را به عنوان یک روش درمانی برای کاهش ورم پس از جراحی توصیه کنند. با این حال، قبل از هرگونه تصمیم گیری درباره درمان، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و نظرات و راهکارهای مختلف را برای بهبود وضعیت خود بررسی کنید.

            فاطمه پایان
      2. سلام وقتتون بخیر
        سه هفته پیش بینیمو عمل کردم از همون روز اول پرهای بینیم باهم متفاوت بود یکی حالت فرو رفته داره یکی دیگه کاملا صافه همین باعث کج دیده شدن بینی و نا متقارن شدن سوراخای بینیم هم شده میخواستم بپرسم پره بینی بعد عمل شکل و حالتشون عوض میشه و مثل هم میشن؟

        بهار
        1. با سلام
          عدم قرینگی پره های بینی به علت ورم بینی بعد از عمل هست که به مرور با از بین رفتن این ورم پره های بینی هم شکل قرینه پیدا میکنن. البته این نکته رو توجه داشته باشین که این قرینگی 100 درصد نخواهد بود

          مدیر مدویکا
          1. سلام وقتتون بخیر باشه ببخشید واقعا فرو رفتگی بینی ناشی از ورم بینی است من یک قسمت فرو رفتگی بالای پره بینی دارم درست میشه

            مهران
          2. سلام، بله، فرو رفتگی بینی ممکن است ناشی از ورم بینی باشد و در صورت درمان ورم، فرو رفتگی نیز بهبود خواهد یافت. با این حال، بهتر است به یک متخصص بینی مراجعه کنید تا علت دقیق فرو رفتگی شما تشخیص داده شود و درمان مناسب انجام شود.

            فاطمه پایان
        2. سلام و عرض ادب خسته نباشید
          بینیه من استخوانیه سه ماه و نیمه عمل کردم قوز تیغه ی بینی دارم ، طرف چپ بینیم دررفتگی استخوان داره که باعث شده بینیم پهن دیده بشه، یه کم به طرف راست کج دیده میشه میخواستم بدونم چطور میتونم تشخیص بدم که قوز بینیم ورمه یا غضروفه و اینکه آیا دررفتگیه یک طرف بینی با سوهان کشیدن برطرف میشه یا نیاز به عمل مجدد داره؟
          ممنون میشم پاسخ بدین منتظر نظرات ارزشمندتون هستم. با تشکر

          ارجمندی
          1. برای تشخیص دقیق و درمان مناسب، بهتر است به یک متخصص جراحی بینی مراجعه کنید. او می‌تواند با انجام بررسی‌های فیزیکی و تصویربرداری، نوع قوز بینی شما را تشخیص داده و درمان مناسب را پیشنهاد دهد. همچنین، درباره دررفتگی یک طرف بینی نمی‌توان به صورت کلی حرف زد، زیرا بستگی به علت و شدت آن دارد. لذا نکات فوق را با پزشک خود مطرح کنید.

            فاطمه پایان
        3. سلام من بینیمو عمل نکردم ولی ورم داره بیشتر وقتها ورمه علتش رو نمیدونم خصوصا بعضی وقتا که شوینده هه و کرم های مختلف استفاده میکنم‌ورمش شدت پیدا میکنه به نظر شما ایراد بینی من چیه که در ا۲ر استفاده از کرم و بعضی شوینده ها ورم میکنه

          فریبا
          1. سلام، احتمالاً علت ورم بینی شما ناشی از حساسیت به مواد شوینده و کرم‌های استفاده شده است. در صورتی که قصد دارید بینی خود را عمل کنید، بهتر است با پزشک خود درباره این موضوع صحبت کنید و تست حساسیت انجام دهید. همچنین، در صورت استفاده از محصولات شوینده و کرم، بهتر است از محصولات طبیعی و بدون عطر و رنگ استفاده نمایید.

            فاطمه پایان
        4. سلام خوب هستین میشه لطفا جواب بدین من دقیقا این مشکل دارم مال شما درست شد؟؟ خیلی استرس دارممرسی

          مهران
        5. سلام من ۱سال و۲ماه که عمل کردم کناره های نوک بینیم بر اثر زدن چسب محکم داخل رفته حالت چین خوردگی گرفته و پره های بینیم هم صافه و دوست داشتم گرد باشه آیا این موارد به صورت سرپایی بدون بی هوشی برطرف میشه؟

          پریسا
          1. Author

            سلام، خیر کوجکترین تغییر در فرم بینی نیاز به عمل ترمیمی بینی دارد که مانند عمل اول با بیهوشی انجام می‌شود.

            مدیر
          2. سلام پره بینی من بزرگه یکیش کوچیک سی روزهم نشده
            طرف راست دماغم که بزرگه از ورمه؟ طرف راست که بزرگه هی گرفته میشه و نمیتونم نفس بکشم آیا این هم از ورمه؟

            زهره
          3. سلام، بزرگ شدن پره بینی ممکن است به دلیل عوامل ژنتیکی، آسیب‌های ناشی از ضربه و یا عفونت باشد. همچنین ورم در دماغ ممکن است ناشی از عوامل مختلفی مانند التهاب، عفونت، آسیب و یا بیماری‌های خاص باشد. برای تشخیص دقیق و درمان مناسب بهتر است به پزشک متخصص گوش، حلق و بینی یا جراح خود مراجعه کنید.

            فاطمه پایان
        6. سلام من ۵ماه عمل کردم ولی یک طرف بینیم ورم داره وبینیم جم نشده باید چی کار کنم

          تکتم
          1. Author

            سلام، باید صبر داشته باشید تا یک سال. بعد از این مدت اگر همچنان این مشکلات وجود داشت برای عمل ترمیمی بینی اقدام کنید.

            مدیر
      3. سلام من ۶ماه هستش عمل کردم ولی نوک بینیم هنوزبزرگه ویه طرف بینیم سفت هستش ورم داره ”وصبحهابیدارمیشم ورم زیادی داره ودستمال رخ بینیم مخصوصانوکش بزرگت

        محبوبه
        1. سلام من دوماهه عمل کردم سمت راست بینیم کمی فرو رفتگی داشت دکترم دو بار امپول فیلر برام تزریق کردم پایین تر از فرو رفتگی هم برآمدگی داره که وقتی به دکترم گفتم بینیم رو جا انداخت ولی هنوز هم فرو رفتگی هم برآمدگی هست ترا خدا بهم بگین خوب میشه ؟

          پری
          1. بله، با تزریق فیلر ممکن است بتوانید فرو رفتگی بینی خود را کاهش دهید. اما باید به یاد داشته باشید که نتایج نهایی ممکن است به مدت چند هفته یا حتی چند ماه طول بکشد تا کاملاً پایدار شود. همچنین، اگر پس از دو بار تزریق فیلر نتایج مطلوب حاصل نشده ، ممکن است نیاز به روش های درمانی دیگر باشد. لذا بهتر است با دکتر خود در این زمینه صحبت کنید و روش های درمانی مناسب را مورد بررسی قرار دهید.

            فاطمه پایان
        2. سلام من 4ماه عمل کردم نوک بینی دو تیکه شده و خیلی ورم داره از تیغه بالا تا نیمه ها ورم نداره بعد یه ورم زیادی در نوک بینی هست که دوتیکه شده
          نیاز به ترمیم داره یا التهابه

          سیما روحی
          1. سلام، بهتر است به یک پزشک متخصص جراحی بینی مراجعه کنید تا بتواند وضعیت نوک بینی شما را بررسی کند و تشخیص دقیقی از وضعیت آن بدهد. در صورت لزوم، پزشک ممکن است به شما توصیه کند که عمل جراحی اصلاح نوک بینی را انجام دهید.

            فاطمه پایان
        3. سلام من یکساله بینیم رو عمل کردم تا سه ماه مدام چسب میزدم و تا دوماه فقط شبها چسب میزدم به گفته ی دکتر ولی الان نوک بینیم خیلی ورم دارع چسب که میزنم درسته تا یکساعت بعداز دراوردن چسب ولی بعدش دوبارع ورم میکنه و بخاطر اینکه این یکسال رو همش درس میخوندم و ساعت های زیادی سرم پایین بوذه امکان داره که این ورم دائمی باشه یا رفع میشه؟

          گیسو
          1. باسلام وجود ورم بعد از این مدت که از عمل بینی گذشته چندان طبیعی نیست بهتر است موضوع را با جراح خود در میان بگذارید تا در خصوص راهکارهای کاهش ورم و رفع ان مشاوره های لازم را به شما ارائه دهد.

            فاطمه پایان
        4. سلام من یکماهه عمل کردم یکی از پره های بینیم کلفت تر وسوراخش بزرکتر و طرف دیگه پره نازکتر و سوراخش کوچکتره دکترم میگه اون طرف که نازکتره غضروفش هم نازکتر بوده واسه همینه الان بخم گفته پنبه بزار داخل همون سوراخ کوچکتر ایا پنبه گزاشتن فایده داره سوراخ درست میشه یا پره ها هم اندازه میشن ممنون میشم جواب بدین در ضمن من بینیم استخوانیه تورم نوکه بینیم هم خیلی زیاده

          سید سعید موسوی
          1. باسلام وجود تورم یکی از علائم و عوارض جانبی عمل بینی است که تا چندین ماه می تواند ادامه یابد و به تدریج کاهش می یابد. در خصوص پره های بینی نیز اگر تشخیص پزشک شما گذاشتن پنبه داخل بینی است بهتر است به توصیه پزشک خود عمل کنید و مطابق دستورات وی عمل کنید تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

            فاطمه پایان
      4. سلام من دو ماه ک عمل کردم خس میکنم یه طرف بینیم برآمدگی خیلی کوچیکه داره اما طرف دیگرش اصلا این طور نیس بتظرتون ماله ورمش هس ؟؟

        نگین
        1. باسلام باتوجه به مدت زمان کمی که از عمل شما گذشته احتمال بروز ورم یکطرفه زیاد است.

          فاطمه پایان
      5. سلام من الان دوماه بیست روزعمل کردم قوز داشت یکمم افتادگی ورشکستگی که باعث کجی بینی شده بود الان ورم بینیم زیاددکم نشده ورم یکطرفه دارم قوز بینیم یکم هست برآمدگی داره طرفی که ورم داره گرفتگی بینی هم دارم خیلی ناراحتم واسترس گرفتم چیکار کنم .دکترمم کورتون تجویز نمیکنه وماساژ هم نمیده کمکم کنید ممنون میشم .راستی خیلی هم قرص آناهیل خوردم فایده نداشت

        ناشناس
        1. با سلام
          ببینین این مشکلات بیشتر ناشی از ورم بینی هست که فقط به مرور و با گذشت زمان از بین میره بنابراین فقط باید صبور باشید تا با از بین رفتن ورم بینی شکل نهایی رو ببینین و مشکلات بینی هم رفع بشه

          مدیر مدویکا
        2. من نزدیک ۱۳ ماه هس عمل کردم ولی قوز بینی هنوز هم هس. ورم یه طرف بینیم بیشتر هس و نوک بینیم هنوز هم پهن هس و داخل بینیم حالت گز گز داره انگار که بی حسه دکتر هم از ایران رفته و دسترسی بهشون ندارم لطفا راهنمایی بفرمایید

          ه

          فریده شکری
          1. باسلام باتوجه به مدت زمان زیادی که از عمل گذشته بینی شما تقریبا شکل نهایی خود را به دست اورده است. اگر از ظاهر فعلی بینی خود راضی نیستید بهتر است با متخصص گوش حلق و بینی یا جراح بینی دیگری مشورت نمایید تا پس از معاینه شما بتواند بهترین روش درمانی شامل جراحی یا روش های غیرجراحی را به شما پیشنهاد دهد.

            فاطمه پایان
        3. سلام من یکساله عمل کردم ورم نوک بینی از بین نرفته یکم انحرافم داره احتمال داره ک از بین بره ب مرور ؟

          شادکام‌
          1. Author

            سلام، بستگی دارد که بینی شما گوشتی است یا استخوانی. ورم در بینی های گوشتی تا ۲ سال هم ممکن است طول بکشد اما در بینی های استخوانی تا پایان ۱ سال تورم فروکش می‌کند. اما انحراف به مرور زمان از بین نمی‌رود و باید برای علت انحراف و درمان آن چاره ای بیندیشید.

            مدیر
    2. درود خدمت شما خواهر من بینیش طبیعیه ، ۲۷ سالشه ، یک سال پیش یه ورم تو بینیش احساس کرد و یخ گذاشت از اون روز هم درد داره هم ورم بخاطر همین موضوع یک ساله زندگیش رو متوقف کرده اگر راهنمایی دارید ممنون میشم ازتون

      نازی قیصر
      1. سلام وقت بخیر ابتدا باید پزشک متخصص ایشون رو معاینه کنند تا علت ورم مشخص بشه،برای رزرو نوبت میتونید با شماره های 09018191885 و 05137608434 تماس بگیرید.

        نیما شفیعی
        1. سلام نوک بینی من خیلی گرده چه مدت زمان میبره تاخوب بشه واینکه ایابه مرور پره های بینی جمع میشن یانه دوماه ونیمه عمل کردم

          محمدی
          1. با سلام
            نوک بینی آخرین قسمتی هست که بعد از عمل ورم و سفتی اون از بین میره و ممکنه تا یک سال هم طول بکشه

            مدیر مدویکا
        2. سلام وقتتون بخیر
          من تقریبا ۶ ماهه ک بینیم رو عمل کردم و دکترم گف تا ۶ ما چسب بزن الان یک هفتس ک دکترم گفتن چسب رو بردارم زمانی ک چسب میزدم بینیم خیلی خوب بود و نیمه فانتزی بود ولی الان قوس بینیم حس میکنم رفته و نوک بینیم ب شدت پهن شده این طبیعیه؟!!
          و اینکه من پره های بینیم باز نشده ورم اون قسمت طبیعیه و آیا امکان جمع شدنش هست ؟؟؟
          ممنون میشم راهنمایی کنید

          سحر
          1. با سلام
            کلا تا زمانی که شما چسب میزنین ورم بینی کاملا از بین نمیره، زمانی که چسب زدن رو قطع میکنین ورم مجدد بینی طبیعی هست و باید اجازه بدین این ورم از بین بره.
            در مورد ورم ناحیه های پره های بینی هم بله به مرور از بین میره

            مدیر مدویکا
      2. سلام وققتون بخیر ببخشید من 3ماه۵روز بینیم عمل کرد۱ماه بعد از عمل یچیز سفتی سمت راست قسمت چشمم هست خیلی ب چشمم میاد حالت ورم یک طرفه هست خیلی میترسم میشه راهنماییم کنید

        Parisa
        1. سلام ضایعه ایجاد شده می تواند استخوان؛ غضروف یا حتی عفونت باشد برای پاسخ دقیق تر به این سوال و انجام درمان مناسب می بایست موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید و ابتدا معاینه شوید.

          فاطمه پایان
    3. سلام وقت بخیر ببخشید من دوسال پیش عمل بینی انجام دادم ولی ب دلیل قوزی که روی بینی‌ام ایجاد شو واینکه یکی از پرهای بینی ام حالت گود ی داشت وتورفته بود مجبور شدم بازم عمل کنم الان ۵ماهه از عمل دومم میگذره ولی هیچ کدوم از مشکلات بر طرف نشدن یعنی یکی از پره بینی ام حالتتورفتگی داره و بینی ام هنوزم قوز داره ب نطرشما چیکار کنم آیا لازم بازم عمل کنم تورو خدا راهنماییم کنید پزشکم میگه گودی روی پره رو باید ژل تزریق کنه که پر بشه ب نطر شما باید چیکار کنم…لطفا راهنماییم کنید

      فتحی
      1. با سلام
        معمولا در عمل های ترمیمی مدت زمان بیشتری طول میکشه تا شکل نهایی بینی مشخص بشه ، در مورد قوز بینی عجله نکنین به احتمال زیاد به مرور این قوز از بین میره ولی در مورد فرورفتگی روی پره بینی با توجه به چیزی که پزشکتون گفتن احتمالا مشکل برطرف نشده و اینکه تزریق ژل یک کار موقت هست و باید هر چند وقت تکرار بشه و معمولا 100 درصد ایراد رو رفع نمیکنه

        مدیر مدویکا
      2. سلام من یکساله،عمل کردم،ولی نوک بینیم،خیلی کوفته هست و پروجکشن،بینیم هم بزرگه،و این که ی طرف بینیم،گودی بیشتری داره،و پایین پره طرف دیگه ی خط ایجاد شده،ک حالت فرورفتگی داره،چی کار کنم

        مرادی
        1. با سلام
          ببینین ایراداتی که میگین میتونه از ورم بینی باشه معمولا در بینی های استخوانی بعد از یک سال این ایرادات رفع میشه و در بینی های گوشتی ممکنه بیشتر طول بکشه. در کل شما کاری نمیتونین انجام بدین باید مدتی دیگه صبر کنین اگر این ایرادات به خاطر ورم نباشه باید مجدد برای عمل ترمیم اقدام کنین

          مدیر مدویکا
          1. سلام من ۶ ماهه جراحی کردم بینیم اصلا قوس نداره و اینکه نوک بینیم خیلی کوفته و گرد هس بنظرتون بازم باید صبر کنم

            پریسا
          2. با سلام
            کلا برا اینکه نتیجه نهایی بینی مشخص بشه حداقل باید یک سال صبر کنین موارد زیادی داریم که تا بعد از 2 سال از عمل هم بینی دچار تغییراتی شده که شکل بینی رو بهتر کرده

            مدیر مدویکا
          3. باسلام من ۳ ماهه عمل بینی انجام دادم .پره های بینی من خیلی پهن شده و سوراخای بینیم بزرگتر بنظر میان این امکان داره پره های بینی جم بشه یانه خیلی ناراحتم

            ناشناس
          4. باسلام بهتر است در این خصوص با جراح خود مشورت نمایید زیرا بزرگ شدن پره های بینی به شرایط عمل و میزان تغییرات اعمال شده در ان بستگی دارد. در صورتی که ورم باعث این مشکل نشده باشد تنها راه می تواند جراحی ترمیمی بعد از یک سال باشد.

            فاطمه پایان
        2. سلام خسته نباشید من ۳ ماهه که عمل کردم بینیم گوشی بود و پوست بینیم ضخامت داره اما ورم بینیم همچنان هست مخصوصا وقتی که از روبه رو نگاه میکنم پره های بینیم و نوک بینیم ورم داره ایا نیاز به تزریق کورتون داره یا نه؟

          مجید
          1. سلام ورم بینی های گوشتی معمولا دیرتر از بینی های استخوانی از بین می رود و ممکن است 9 ماه تا یکسال نیز به طول بیانجامد. برای تزریق کورتون به عنوان یکی از روش های کاهش ورم بهتر است با پزشک خود مشورت نمایید تا راهکار مناسب را به شما پیشنهاد دهد.

            فاطمه پایان
        3. سلام خسته نباشین من حدود چهار ماه هست که بینیم رو عمل کردم نوک بینیم وسط لبم هست ولی سمت چپ بینیم یک دست و صافه ولی سمت راست بینیم خیلی پر تر از سمت چپ و نور که میفته روی تیقه بینیم سمت چپ تیقه صاف صافه ولی سمت راست که پر تره نور که میفته تیقه از وسط هلاله ولی وقتی ماساژ میدم تیقه صاف میشه ولی دوباره یکم حالت هلال میگیره میشه منا راهنمایی کنید که خوب میشه یا این هلال بودن میمونه

          سوگند
          1. سلام
            طرف راست ورم داره و برطرف میشه

            پشتیبان سایت
      3. با سلام ،۶ماه پیش بینیم رو عمل کردم،بینی گوشتی با پوست ضخیم،بعد از۴_ماه چسب نزدم،از وقتی چسب نزدم نوک بینیم افتاد،خیلی بد شد و ورم کرد،رفتم دکترم با بی حسی بردن بالا نوک بینیم رو،تازه شده مثل بعد عملم،بنظرتون اگه بازهم چسب نزنم،باز نوک بینیم افتاده میشه،خیلی نگرانم

        مریم
        1. سلام عزیزم
          افتادگی نوک بینی ربطی به چسب زدن یا نزدن نداره و اون مربوط میشه به نوع عمل شما و کار جراحتون. معمولا بیشتر از 2 ماه نیاز نیست چسب بزنین مگر در مواردی که پزشکتون تشخیص بدن

          مدیر مدویکا
          1. سلام خسته نباشی من 2ماهه بینمون عمل کردم وقتی تامپون از بین دراوردن خشک بود شروع کرد به خون ریزی ویک دفعه ببینیم کیپ شد گفتم شاید مال خون لختی کیپ شده ولی دکتر گفت ورمه،الان 2ماهه باز نشده منشی دکترا نمی زارن دکتروف ببینم البته همه مریضا یک دفع دکتر میبینن چند مدت طول می‌کشه خوب بشم ترو خدا جواب بدین

            فرهاد بهارصف
          2. سلام، متاسفانه بدون اطلاعات بیشتر در مورد وضعیت شما و نوع عملی که انجام داده‌اید، نمی‌توانم پاسخ دقیقی به شما بدهم. با این حال، خونریزی پس از عمل جراحی معمولاً طبیعی نیست و باید به دکتر خود مراجعه کنید تا علت آن را تشخیص داده و درمان مناسب را تجویز کند. اگر امکان ملاقات با پزشک خود را ندارید بهتر است از جراح متخصص گوش، حلق و بینی نوبت بگیرید و وضعیت خود را با وی درمیان بگذارید.

            فاطمه پایان
        2. با سلام.من حدوده 7ماه که عمل کردم بینی گوشتی با پوست ضخیم داشتم.الان یکطرفه بینیم ورم خیلی شدیدی داره،کناره های بینیم ب علت محکم زدن چسب حالت فرورفتگی گرفته و هرکسی که بینیم و میبینه اصلا چیز خاصی نمیگه و خیلی ناراحتم از بینیم.ایا عمل مجدد انجام بدم یا صبر کنم

          پریسا
          1. سلام عزیزم
            ببینین توی بینی های گوشتی به نسبت بینی های استخوانی زمان بیشتری طول میکشه تا ورم بینی از بین بره و بینی شکل نهایی خودش رو به دست بیاره. اصلا توصیه به عمل مجدد تو این طمان نمیکنیم، باید صبور باشین تا کم کم ورم بینی از بین بره

            مدیر مدویکا
          2. سلام من ۴ماهه عمل کردم تیغه بینیم خیلی خوبه ولی پره های بینیم پهنه ازروبرو خیلی بد نشون میده همه میگن بینیه اولت بهتر بود الان پهن شده بینیت بنظرتون پره هام وجمع نکرده دکترم خیلی ناراحتم افسردگی گرفتم

            زهره
          3. باسلام بهتر است با جراح خود در خصوص تغییرات اعمال شده در طول عمل جراحی صحبت نموده و از وی سوالات جود را جویا شوید تا راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهد.

            فاطمه پایان
        3. با سلام من بینیمو ۱۷ روز عمل کردم اما اصلا قوس نداره اصلا
          همه میگن قوس ربطی به ورم نداره و بینیت دیگه قوس نمیگیره ، واقعا دیگه قوس نمیگیره همینجوری صاف میمونه؟
          یعنی من باید ترمیم کنم؟
          نوک بینیم خیلی گرده میدونم ورم داره بینیم گوشتی بود

          زهرا بخشی
          1. با سلام
            شکل بینی تا حدود زیادی به نوع عمل پزشکتون بستگی داره، ممکنه ایشون بینی شما رو طبیعی عمل کرده باشن و اصلا قوس نداده باشن در صورتی که اینطور باشه بله لازم هست برای رسیدن به شکل دلخواهتون عمل ترمیم انجام بدین

            مدیر مدویکا
        4. باسلام من یک ماه بینی ام عمل کردم سمت راست بینیم فرورفتگی کم داره ولی سمت راست سفت هست یعنی ورم داره یعنی سمت راست ورمش بخوابه مثل سمت راست میشه چون سمت چپ ورمش بیشتر خیلی نگرانم

          بابایی
          1. با سلام، بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید تا بررسی کند که آیا این ورم نشانه‌ای از عفونت یا التهاب است یا نه. همچنین، پزشک شما می‌تواند برای شما روش درمان مناسب را تعیین کند. در هر صورت، نگران نباشید زیرا اغلب مشکلات بعد از عمل بینی با رو ش های ساده قابل درمان هستند.

            فاطمه پایان
        5. من یک ساله عمل کردم بینیم خیلی ورم داره پرهای اون قرینه نیست وگاهی که ورم بیشتر میشه درد داره بینی من هم قوز داشت هم گوشتی هست راهنماییم کنید که با تزریق میتونم ورمش را کم کنم یا اینکه بازم صبر کنم ممنونم

          سلام
          1. بهترین راه حل برای این مشکل مراجعه به یک پزشک متخصص جراحی بینی است. پزشک شما ممکن است توصیه کند که باید عمل جراحی ترمیمی داشته باشید تا ورم و قوز رفع شود. در صورتی که پزشک شما تزریق روغن هیدروکسی‌پاتایت (Hydroxyapatite) یا اسید هیالورونیک (Hyaluronic Acid) را به عنوان گزینه‌ای برای کاهش ورم پیشنهاد داد، بهتر است با او درباره مزایا و معایب هر گزینه صحبت کنید. همچنین، در صورت دارابودن علائم خطرناک نظیر تب، سفت شدن بینی، خونریزی، درد شدید یا تغییر رنگ پوست، در اولین فرصت به پزشک خود مراجعه کنید.

            فاطمه پایان
        6. من نه ماه عمل کردم، سمت چپ بینیم ورم داره هنوز که باعث میشه بینیم کج دیده بشه. بهش که دست میزنم انگار زیرش یچی هست. بنظرتون ورمه و میخوابه؟ یا گوشت اضافه اس از داخل بینی؟

          معصومه
          1. با سلام
            میتونه ورم باشه بهتره مدتی دیگه رو صبر کنین

            مدیر مدویکا
          2. سلام خسته نباشی من بینیمو ۲ ما عمل کردم سمت راست پره بینیم با چپم خیلی فرق داره ممکنه از ورم باشه با گوش پاکن هم تمیز میکردم داخل بینیمو دوبار بخیه در امد ایا مشکلی پیش میاد

            سونا
          3. باسلام بهتراست با جراح خود دیدار داشته باشید و وضعیت را به وی توضیح دهید تا بتواند با معاینه دقیق توضیحات لازم را به شما ارائه دهد. پاسخ دقیق به سوال شما نیاز به معاینه حضوری بینی و شرایط عمل دارد. پزشک پس از معاینه می تواند بهترین درمان را به شما پیشنهاد کند.

            فاطمه پایان
        7. سلام مگه نوک بینی در مطب میشه برد بالا

          ناشناس
          1. سلام، بله، نوک بینی می‌تواند در مطب توسط پزشک متخصص گوش، حلق و بینی بررسی و درمان شود. اما برای تشخیص و درمان دقیق‌تر ممکن است نیاز به انجام آزمایشات و تست‌های تکمیلی باشد.

            فاطمه پایان
      4. باسلام.من ۶ماهه که بینی ام راعمل کردم .نوک بینیم احساس میکنم خواب رفته کزکزمیکنه .دست وپای آدم خواب میره کزکزمیکنه به اون صورت فقط نوک بینی ایم .دیدگاهتون چیه آقای دکتر

        حامدجهانی
        1. با سلام
          نگران نباشین این موارد بعد از عمل تا یک سال طبیعی هست و به مرور رفع میشه

          مدیر مدویکا
          1. سلام وقت بخیر من حدود ۵ماه نیم بینیم عمل کردم ولی بغل بینیم نمی دونم کیست یا. ورمی مثل نخود سفت هست دو بار امپول زده ولی هیچ فرقی نکرده منو راهنمای کنید

            ناشناس
          2. Author

            سلام، با تشکر
            بهتر است پزشک خودتان در این باره نظر بدهد. زیرا فقط او میداند در اتاق جراحی چه کرده است.
            اگر برآمدگی استخوان و یا پینه باشد، شاید نیاز به سوهان کشی باشد. اما اگر تورم باشد، شاید با کمی صبر، ورم و التهاب برطرف شود.

            مدیر
        2. سلام وقت بخیر من ۴۰روزه عمل بینی انجام دادم بینیم سمت چپ نوکش بالاتره وقتی از پایین نگاه میکنم کجه بینم آیا درست میشه یا نه

          فائزه
          1. سلام هنوز بینی شما ورم دارد و به فرم نهایی خود نرسیده است بهتر است کمی بیشتر صبر کنید و توصیه های پزشک خود را اجرایی کنید تا نتیجه مطلوب حاصل شود. این نکته را به خاطر داشته باشید که اغلب مشکلات بعد از عمل بینی قابل حل هستند و جای نگرانی نیست.

            فاطمه پایان
      5. سلام وعرض ادب،من حدود سه ماه هست بینیم رو عمل کردم،همه چیزش عالیی هست،فقط سوراخ ها یکی خوابیده ویکی راست هست،دکترم گفتند غضروف در رفته،اما هیچ ضربه ای به بینیم وارد نشده و مراقبت های بعد عمل رو انجام دادم.فقط از داخل سوراخ سمت چپ احساس تورم دارم.بینیم صاف هست وهیچ گونه کجی نداره،همه چیز هماهنگ هست.احتمال اینکه سوراخ سمت چپ هنوز متورم باشه و دلیل ناقرینگی این باشه هست؟

        الینا
        1. سلام، بله، احتمالاً سوراخ سمت چپ هنوز متورم است و ممکن است دلیل ناقرینگی باشد. اگر درد یا علائم دیگری ندارید، بهتر است صبر کنید تا تورم بینی شما بهبود یابد. اگر باز هم نگران هستید، به پزشک خود مراجعه کنید و او را در جریان قرار دهید.

          فاطمه پایان
      6. سلام وقتتون بخیر من الان تقریبا هفت ماهع ک عمل گردم طرف راست بینیم ی فرورفتگی داره و طرف چپش وقتی میخندم ی حالت گرد مانندی میزنه بیرون و انگار طرف چپ پر ترع و یک حالت غضروفی داره خیلی نگرانم ایا درست میشه ممنون میشم پاسخ بدین

        هلن
        1. سلام، احتمالاً این مشکل به دلیل عوارض جانبی عمل جراحی بینی شما است. برای تشخیص دقیق و درمان مناسب بهتر است به یک متخصص جراحی پلاستیک بینی مراجعه کنید و از او در خصوص روش‌های درمان و پاسخگویی به سوالات خودتان مشورت بگیرید. وی می تواند با روش های غیرجراحی تا حد زیادی مشکلات عمل بینی شما را برطرف نماید.

          فاطمه پایان
      7. سلام من یک هفته است عمل بینی انجام دادم ازوقتی اتاق عمل بودم دکترم عکس گرفته خیلی خوشگل بود ولی الان انطور که دیدم نیست میشه درست مثل اولش بشه

        راحله نوری پور
        1. سلام برای قضاوت در خصوص نتیجه عمل بسیار زود است زیرا بافت های ترمیم شده نیاز به بازسازی داشته و بینی ورم دارد. بهتر است کمی صبر داشته باشید و به توصیه های پزشک خود عمل کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

          فاطمه پایان
    4. سلام
      من بينيم دو سال و نيمه كه عمل مجدد شده و پروتز بكار رفته را برداشتند و غضروف پيوند زدند
      در حال حاضر نوكش از قبل عمل بزرگتر شده
      در يك طرف قسمت گردي نوك بيني هم بافت ملتهب و سفتي را حس ميكنم

      بهنام
      1. با سلام
        مواردی که فرمودین به علت تورم بعد از عمل هست که به مرور رفع میشه

        مدیر مدویکا
      2. من ۷۰ روز پیش بینیم رو جراحی کردم ولی روی پل بینیم از وسط دچار فرورفتگی شده آیا این قابل برطرف شدن هست یا نه؟

        تارا
        1. رفع این فرورفتگی به نوع جراحی شما و شرایط عمل و میزان آن بستگی دارد و می بایست ابتدا مورد بررسی دقیق تر قرار گیرد. بهتر است در این خصوص با پزشک جراح خود مشورت نمایید و از وی راهکار مناسب بخواهید.

          فاطمه پایان
      3. سلام من ۳ماهه عمل کردم بینیم ورم داره دکتر آمپول عضلانی تجویز کرده میخام بدونم این آمپول رو بزنم نوک بینیم جمع بشه طول بینیم هم اضافه میشه آخه نمیخام بزرگتر بشه

        ناشناس
        1. باسلام برای پاسخ به این سوال نیاز است تا وضعیت فعلی بینی شما مورد بررسی قرار گیرد اما تزریق این آمپول ها برای کم کردن ورم و کوچک کردن بینی است و باعث کشیده تر شدن آن نمی شود با این حال بهتر است دغدغه خود را دراین خصوص با جراح خود به اشتراک بگذارید و از وی راهکار بخواهید.

          فاطمه پایان
      4. سلام
        من سه ماه و نیم ک بینیم رو جراحی کردم بینیم استخونی بود و کمی دراز و ی قوز خیلی کوچیک داشت الان از بالا استخون بینیم کامل ظریف شده تا نصفه بینیم ولی نوک بینیم بشدت سفته و بزرگ و سنگینه و به سمت چپ کجه انگار اصلا انگار سمت چپ بینیم تپل تر از اون سمتشه نامتقارنه و اینکه سمت راستمم کنار چشمم انگار جای عینک مونده باشه اینا خوب میشه شب و روز ندارم از بس رفتم جلو آینه توروخدا جواب بدین

        فاطمه
        1. سلام، برای ارزیابی وضعیت بینی شما بهتر است به پزشک متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه کنید. او می‌تواند با بررسی دقیق ، تشخیص دهد که آیا نوک بینی شما به دلایل جراحی قبلی چنین شده است یا نه. در صورت لزوم، پزشک ممکن است تغییرات لازم را در نوک بینی شما اعمال کند. همچنین، اگر درد یا علائم دیگر هم وجود دارد، حتماً به پزشک خود اطلاع دهید.اگر از نتایج عمل قبلی خود راضی نیستید می توانید از جراح و متخصص دیگری مشورت بخواهید.

          فاطمه پایان
      5. سلام وقت بخیر
        من یک سال و هفت ماهه بینیم رو عمل کردم ولی همچنان نوک بینیم ورم داره.بینی من نیمه استخوانی نیمه گوشتی
        بود با نوک خیلی پهن .پزشکم بارها کورتون تزریق کردن ولی فایده‌ی چندانی نداشته و از نیمرخ برآمدگیش دیده میشه.یک بار هم برام فیلر تزریق کردن و نیمرخم خوب شد اما تاثیراتش موقت بود و در مراجعه بعدی ضمن تزریق کورتون بهم توصیه کردن شب ها چسب بزنم من اینکارو انجام میدم ولی بعید میدونم بعد این همه وقت تاثیری داشته باشه.آیا نیازه به جراحی مجدد؟ با روش دیگه ای مثل لیفت یا تزریق آنزیم نمیشه ورم نوک بینی رو از بین برد؟

        هلیا
        1. بسته به شدت ورم نوک بینی و علت آن، ممکن است نیاز به جراحی دوباره باشد. لیفت و تزریق آنزیم هم ممکن است در برخی موارد مفید باشند، اما بهتر است با پزشک خود درباره روش مناسب صحبت کنید. همچنین، استفاده از چسب شبانه ممکن است کمک کند اما نباید به عنوان راه حل دائمی در نظر گرفته شود.می توانید در صورت نارضایتی با جراح دیگری نیز مشورت کنید تا با بررسی بینی شما راهکارمناسب را پیشنهاد دهد.

          فاطمه پایان
      6. سلام ۲۳ روزه عمل بینی انجام دادم .بینیم‌ بزرگ نبود فقط یهقوز کوچیک ،نوک بینی یکم گوشت اضافه داشت ،وکمی انحراف ، در خواستی که از پزشکم‌ داشتم بینی کوچیک بود اما الان احساس میکنم فقط اشکالات بینیمو برطرف کرده بیشتر انتظار داشتم کوچیکتر بشه.
        انتظار دارم کوچیکتر بشه .
        آیا همچین امکانی هست ؟

        زینب
        1. باسلام با توجه به مدت زمان کمی که از عمل گذشته احتمال وجود ورم بسیار زیاد است با این حال بهتر است ابتدا با جراح خود مشورت نمایید تا در خصوص اقدامات انجام شده در طول عمل اگاهی های لازم را به شما ارائه دهد و در صورت نارضایتی راهکارهای جایگزین را برای شما تشریح کند.

          فاطمه پایان
    5. سلام من ۲۵ روزه بینی مو عمل کردم بعد چند روز احساس کردم داخل سوراخه های بینیم آشغال اضافی هست که با گوش پاک کن اروم سعی کردم درش بیارم اما نشد چون مانع نفس کشیدنم میشد بعد دکترم گفت اینا که داخل سوراخه های بینیت است غضروف هست ولی هنوز شبا که میخوام بخوابم باید با دهان نفس بکشم نمیشه این غضروف ها رو برداشت ؟؟؟

      علی
      1. با سلام
        تنفس سخت بعد از عمل بینی تا چند ماه برای بعضی افراد طبیعی هست و حتما باید مرتب بینی رو شستشو بدین تا ورم بینی کم تر بشه و اگر چیزی داخل بینی هست خارج بشه. تنفس سخت شما ربطی به غضروف بینی نداره

        مدیر مدویکا
      2. سلام.وقت شما بخیر.
        من ۱۷ روز هست که عمل کردم . بعد از اینکه دکتر چسب بینی ام را عوض کرد یک سمت استخوان روی بینی حالت برآمدگی داره و حالت مایع و خیلی شل هست نسبت به بقیه استخوان بینی.
        طبیعی هست یا ممکنه کلا استخوان بینی تفاوت داشته باشه. و تا یک هفته دیگه هم نباید چسب را دربیارم.

        باران
        1. با سلام
          عزیزم این به علت ورم روی بینی هست و به مرور از بین میره نگران نباشین

          مدیر مدویکا
          1. سلام من سه ماه هستش که بینیمو عمل کردم یه بینی استخوانی بود
            ولی الان احساس میکنم نوک بینیم یکم متمایل چپ هستش دکترم میگه بخاطر ورم هست
            میشه کمکم کنید
            ایا این از بین میره

            راحیل
          2. باسلام بهتر است به توصیه های پزشک خود عمل کنید زیرا وی بهترین کسی است که می تواند در خصوص وضعیت بینی شما و درمان های مناسب راهکار های لازم را ارائه دهد. ورم بینی های استخوانی معمولا تا شش ماه ادامه دارد و می بایست کمی صبر کنید تا فرم نهایی بینی شما مشخص شود.

            فاطمه پایان
        2. سلام خسته نباشید
          ببخشید من تغریبا ۳ ماهه بینیمو عمل کردم
          اولش روی قوز بینیم صاف بود اصن برآمدگی نداشت اما الان ده روزه که چسبمو برداشتم و بشدت بینیم قوز درآورده و تیغه بینیمم ورم کرده
          نمیدونم ورمه یا استخون بینیم درآمده آخه دست که میزنم مثل استخون سفته خیلی نگرانم.

          مریم
          1. باسلام وجود ورم بعد از عمل بینی یکی از عوارض جانبی شایع است که به تدریج کاهش یافته و در بینی های استخوانی معمولا شش ماه و برای بینی های گوشتی معمولا تا یکسال نیز به طول می انجامد. علائمی که گفتید می تواند ناشی از ورم و عوارض جانبی عمل باشد با این حال به دلیل نگرانی بیش از حد بهتر است با جراح خود مشورت نمایید، زیرا راه های بسیاری برای حل مشکلات بعد از عمل بینی وجود دارد.

            فاطمه پایان
        3. سلام وقتتون بخیر خسته نباشید من الان 4 ماهه عمل کردم سمت راست بینیم استخونش بزرگتره و مثل حالت ورم میمونه اما سفت شده ولی طرف چپ خیلی صاف و خوبه چیکار کنم این عادیه؟ به پزشکم هم که مراجعه کردم گفت صبر کن اگر هم میخای برات تزریق کنم اما نکردم ب نظر شما خوب میشه؟

          Maryam
          1. باسلام با توجه به مدت زمانی که از عمل شما گذشته احتمال وجود ورم یکطرفه در بینی زیاد است که باعث ایجاد چنین حالتی در شما شده است. اگر وضعیت فعلی برای شما ازاردهنده نیست بهتر است کمی بیشتر صبر کنید تا ورم بینی کاهش یافته و بینی به فرم اصلی و نهایی خود برسد اما اگر به دنبال نتایج سریع هستید بهتر است به توصیه های پزشک خود عمل کنید.

            فاطمه پایان
      3. سلام من ۸روزه بینیمو عمل کردم یکی از پره های بینیم خیلی ورم داره ب طوریکه راه تنفسم بسته شده میخواستم بدونم چقدر طول میکشه تا این ورم برطرف بشه

        سحر
        1. باسلام معمولا ورم بینی بعد از عمل بین دو الی سه هفته طول می کشد .برای کاهش ورم می توانید از قرص آناهیل استفاده نمایید.

          فاطمه پایان
      4. سلام من بینی پهنی داشتم الان ۲۰ روزه عمل کردم احساس میکنم اصلا پایین بینیم جمع نشده فقط یکم سر بالا رفته

        فلاح
        1. سلام اگر از نتیجه عمل خود راضی نیستید بهتر است با پزشک جراح خود مشورت نمایید زیرا وی آگاهی دقیق تری نسبت به عمل و شرایط شما دارد. با این حال نتیجه گیری در خصوص فرم نهایی بینی بسیار زود است و هنوز بافت های داخلی ترمیم نشده اند.

          فاطمه پایان
      5. با سلام من الان سه هفتس جراحی کردم کمی روی بینیم قوز هست واینکه یکی از سوراخهای بینیم بالا ویکی پایین تره واینکه ورم صورتم نمیخوابه این منو خیلی نگران کرده دکترم گفته تا یک ماه روی قوز بینیمو ماساژ بدم اگه از بین نرفت کورتون میزنه به نظرتون اینا به خاطر ورم بینی هست وایا قوز بینیم از بین میره البته کمی ماساژ دادم فکر میکنم قوز بینیم کمتر شده

        پری جهانی
        1. پزشک جراح قطعا بهترین کسی است که می تواند با توجه به شرایط عمل و وضعیت بینی شما درمان مناسب را پیشنهاد دهد. بهتر است به توصیه های پزشک خود عمل کنید تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

          فاطمه پایان
      6. سلام من یک ماهه ک عمل کردم و بینیم خیلی ورم داره بنظرت قرص آناهیل مصرف کنم ؟؟البته بینیمم گوشتیه این ورم اذیتم میکنه

        نسترن
        1. سلام بیست روزه عمل کردم سر بینیم خیلی بالاس و ورم داره احساس میکنم بینیم کوتاه شده میخام ببینم ورمش کم بشه بینیم بلندتر میشه یا نه طبیعی عمل کردم
          ممنون میشم پاسخ بدین

          ناشناس
          1. باسلام ورم و التهاب بعد از عمل بینی طبیعی است و به تدریج در ماه های اول بعد از عمل کاهش می یابد. به احتمال زیاد با کاهش ورم تغییراتی درفرم بینی شما ایجاد خواهد شد اما میزان ان خیلی زیاد نیست و نباید انتظار تغییرات بسیارزیاد بعد از عمل را داشته باشید. دراین خصوص می توانید با جراح خود نیز مشورت نمایید.

            فاطمه پایان
        2. سلام من سلام من دوماه و بیس روزه ک عمل کردم یکی از بینیام بازه بازه یکیش احساس گرفتگی دارم انگار فقط با یکی دارم نفس میکشم خیلی استرس دارم چیکار کنم

          Ailin
          1. سلام ممکن هست از ورم بینی باشه و بهتر اینه که به دکتر مراجعه کنید

            پشتیبان سایت
      7. باسلام من دو ماه میشه از جراحی بینی میگذره سمته چپ بینی ورم کرده و سوراخی بینی سمته چپ از سمته را یه خوردع بزرگ ترع خیلی نگرانم دو میشه از جراحی گذشته آیا این ورم یه طرف بینی جای نگرانی هست آیا چه مدتی طول می‌کشه که یکسان بشع بینی باتشکر

        مهسا
        1. سلام، ورم در سمت چپ بینی پس از دو ماه از جراحی بینی طبیعی است و معمولاً به دلیل تجمع خون در آن منطقه رخ می‌دهد. اگر سوراخ بینی شما به خوبی بهبود پیدا کرده باشد، نگران نباشید. این ورم در حالت عادی در عرض چند هفته بهبود خواهد یافت. با این حال، اگر شما هرگونه ناراحتی، درد یا علائم دیگر دارید، بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید.

          فاطمه پایان
      8. سلام من یک سال ‌‌ونیم دماغم عمل کردم همه جایش راضی هستم فقط نوک بینی کوچیکه نمیشه که قوس بیوفته داخلش بزرگه نوک بینیم یه بار کلا آمپول تزریق کردم الان یه سال هیچ کار نکردم چیکار کنم خواهشاً جوابم بدین

        فرزاد زارع
        1. باسلام. برای پاسخ به این سوال بهترین توصیه ما به شما این است که از پزشک جراح خود برای تغییر نوک بینی کمک بخواهید یا به جراح متخصص پلاستیک مراجعه نموده و نظر او را جویا شوید.

          فاطمه پایان
    6. سلام خسته نباشید ببخشید من شش ماهه عمل کردم یه خرده از نوک بینیم بالاتر یعنی رو تیغه بینیم یه خرده بالاتر از قسمت بالای تیغس میخواستم بدونم این ورمه یا سوهان لازمه بینیم ؟

      علی
      1. سلام برای تشخیص دقیق تر می بایست بینی شما معاینه شود. بهتر است به پزشک جراح خود یا متخصص گوش حلق و بینی مراجعه نمایید تا با بررسی وضعیت بینی و انجام آزمایشات روش درمانی مناسب را پیشنهاد دهد.

        فاطمه پایان
    7. سلام من ۳۲ روز پیش عمل بینی انجام دادم ورم یه طرف بینیم خیلی بیشتره رفتم پیش دکترم گفت ماساژ محکم بده ولی ازوقتی ماساژ میدم ورم بیشتر شده حتی خود صورتمم یک طرف کاملا ورمش زیاد شده

      بیتا
      1. سلام در ماه های اول بعد از عمل بینی وجود ورم طبیعی است با این حال می توانید برای کاهش ان از داروهایی مانند قرص اناهیل استفاده نمایید و اگر بعد از مصرف این قرص همچنان ورم کاهش پیدا نکرد می توانید با متخصص گوش حلق بینی یا جراح خود مشورت نمایید.

        فاطمه پایان
    8. مشکلتون حل شده؟ الان مشکل منم دقیقا همینه

      Alireza
    9. سلام خسته نباشید. من دو ماه پیش عمل کردم . روی استخوان بینیم یه کم برآمدست. هنوز خوب نشده . بنظرتون عادیه؟ یا اینکه درست کارشون رو انجام ندادن .

      سارا
      1. Author

        سلام، بستگی دارد که برآمدگی به چه دلیلی ایجاد شده باشد. اگر تورم باشد طبیعی است و بعد از مدتی برطرف خواهد شد. اما اگر برآمدگی استخوانی باشد باید توسط جراح معاینه و بررسی شود.

        مدیر
        1. سلام وقت بخیر بنده یک ماهو ۱۰ روزه عمل کردم سمت چپ بینیم بیشتر از سمت راست بینیم ورم داره و از سوراخ سمت چپ بینیم خیلی سخت نفس میکشم میخواستم بدونم این مشکل ب مرور زمان اوکی میشه یا نه

          میلاد
          1. Author

            سلام، بله ممکن است به این دلیل باشد که طی جراحی دستکاری بیشتری روی قسمت چپ بینی شما انجام شده، به همین دلیل آن قسمت ملتهب‌تر است. اما به مرور زمان و کاهش تورم مشکلات تنگی نفس حل خواهد شد.

            مدیر
  107. سلام من سه ماه بینی عمل کردم ورم داره وقوز ورینو پلاسی باید چیکار کنم

    حج
    1. سلام
      ورم بینی تا یک سال بعد از عمل ممکن است وجود داشته باشد بنابراین برای مشخص شدن نتیجه نهایی عمل و از بین رفتن ورم باید صبر کنید. با این حال ماساژ بینی و تزریق کورتون البته با نظر پزشکتون می تواند کمک کننده باشد.

      کارشناس مدویکا
      1. سلام من یک ماهه عمل کردم بینی استخونی غضروفی داشتم الان یه فرو رفتگی در یه طرف بینیم به وجود اومده اندازه یه بند انگشت هستش آیا خوب میشه ؟ خیلی نگرانم خیلی بینیم ورم داره ولی این قسمت فرو رفتگی شده

        آرزو
        1. باسلام فرورفتگی ایجاد شده ناشی از ورم است که می تواند یکطرفه باشد و جزو عوارض شایع عمل بینی محسوب می شود. بهتر است در خصوص روش های درمانی برای کاهش ورم بینی با جراح خود مشورت نمایید.

          فاطمه پایان
      2. سلام وعرض ادب وقت بخیر من شش ماهه عمل بینی گوشتی ضخیم داشتم و یکطرف بینیم ورم داره وازداخل هم ی چیزایی شبیه گوشت اضافه هست ک باعث میش تنفسم نسبت ب سمت دیگ سخت ترباشه اما دکترم گفت گوشت اضافه نیست و بعد ازپنج شش ماه خوب میش اماهنوزم هست و میخواستم بدونم برای کاهش ورم بینیم هنوز چسب بزنم وایا اصلا چسب زدن باعث کاهش ورم میشه یان ونوک بینیم هم از ی طرف انگارنوکش بالاتره وازطرف دیگ گرد وبی حالته ودرکل هنوز نتیجه دلخواهم رو نگرفتم ودکترم هم ازچند تاسوال ب ی سوال جواب میدن ومن جواب درستی هنوز نگرفتم وخیلی ناراحتم میشه راهنماییم کنید توروخدا وایا مصرف امپول کورتون میتونه الان کاردرستی باش وتوکاهش تاثیر گذاره وضرری نداره ممنون

        آرزو
        1. سلام. بهتر است به نظر دکتر خود اعتماد کنید و توصیه‌های او را رعایت کنید. در صورتی که هنوز نتیجه مطلوب را نگرفته‌اید، می‌توانید با دکتر خود در مورد استفاده از امپول کورتیزون صحبت کنید. اما قبل از هر تصمیمی، بهتر است با دکتر خود مشورت کنید تا براساس شرایط شخصی شما، به شما راهنمایی صحیح داده شود. اگر به پزشک خود بی اعتماد هستید می توانید با متخصص گوش حلق و بینی دیگری مشورت نمایید تا درمان های مناسب را به شما پیشنهاد دهد.

          فاطمه پایان
    2. سلام و عرض ادب ،من ۴ماه و نیمه که بینیمو عمل کردم ولی ورنش زیاده چند روز یکبار ورمش کم میشهو باز دوباره ورم میکنه خیلی هم رعایت میکنم بهم گفتن که بعد ۶ ماه امپول بزنم ،شما راهکاری ندارین برای کاهش ورم بینی؟؟

      نگین
      1. سلام عزیزم
        کلا راهکاری جز مراقبت های معمولی که توصیه شده وجود نداره، حد اقل تا 6 ماه بعد از عمل این تغییرات طبیعی هست گاهی ورم بینی کمتر میشه و گاهی بیشتر ولی اگر مراقبت ها رو درست انجام بدین به مرور این ورم از بین میره اصلا نگران نباشین

        کارشناس
        1. سلام بینی من استخوانی و چهار ماهه که عمل کردم پف نوک بینیم خیلی زیاده و صبح ها و بعد حموم خیلی بیشتر میشه آیا طبیعیه

          پریسا
          1. با سلام
            بله عزیزم طبیعی هست کلا دما و رطوبت زیاد میتونه روی ورم بینی تاثیر بزاره و بیشترش کنه . سعی کنین مدت طولانی در معرض رطوبت و دمای بالا نباشین تا به مرور ورم بینی کمتر بشه

            مدیر مدویکا
        2. سلام خسته نباشین دکتر من سه ماهه عمل کردم بینیمم گوشتیه. دکتر وسط بینیم ،مرز بین دوتا سوراخ بینیم (فکرمیکنم میگن داربست بینی)غضروف مصنوعی گزاشتن خیلی سفته و برامده و گرد.همین باعث شده بینیم افتاده نشون بده .ممکنه از ورم باشه و صاف بشه یا همینجور گرد و برامده میمونه ؟؟
          ممنون میشم جواب بدین

          یاسمن
          1. باسلام بهتر است علائم و نشانه های خود را با پزشک جراح در میان بگذارید. جراح در زمان عمل تشخیص داده که برای شما غضروف مصنوعی کار بگذارد اما اگر بعد از عمل همچنان بینی شما گرد و خشک است به احتمال زیاد نیاز به تغییر در شیوه درمان داشته باشید.

            فاطمه پایان
        3. باسلام بنده ۵۰ روزه عمل کردم..الان مشکل من اینه ک نوک بینی تیزه در صورتیکه من نوک گرد میخواستم یعنی اگه ورمم داشته باشم نوک بینیم تیزترم میشه ؟این قضیه منو خیلی ناراحت میکنه.شما میگید تایک سال صبور باشید ولی تا یه سال بینی من تیز ترم میشه

          شیلر
          1. سلام باید منتظر باشین تا یکسال بعد از عمل

            پشتیبان سایت
      2. با سلام . من سه ماه قبل بینی ام رو عمل کردم . نیم رخ بینی ام وقتی چسب رو برمیدارم برآمدگی داره و این برآمدگی باعث شده که نوک بینی ام افتاده به نظر بیاد . میشه راهنمایی کنید که درست میشه

        ناشناس
        1. با سلام
          برآمدگی بینی در بسیاری موارد ناشی از ورم بینی هست که به مرور ازبین میره و خوب میشه

          مدیر مدویکا
        2. سلام من یک سال و سه ماهه که عمل بینی انجام دادم پوستم بسیار زخیم و چربه دماغم خیلی بزرک و پف کرده به نظر میاد اصلا راضی نیستم هر بار پیش دکترم میرم میگه ورمه اولش گفت که تا 6 ماه باید صب کنی بعد 6 ماه دوباره گفتن که تا یک سال باید صبر کنید طول میکشه که ورمش بخوابه چون گوشتی و زخیم بوده یکسال گذشت تغیری نکرده دوباره میگه تا یکسال و نیم دو سال باید صبر کنید. من نگرانیم از اینه که ورم نباشه و فرم خود بینی باشه پل بینیم ام بشدت اومده بالا بر آمدگی داره از نیمرخ مثل قوز میمونه هشت تا نه بار ام کورتن زدن که بعد از یه مدت دوباره به حالت اولیه برگشت پل بینیم باسمت راست دست ک میزنم لمسش که میکنم با سمت چپ یکسان نیست هر روز ام دارم خودمو گول میزنم که خوب میشه ولی تغییری احساس نمیکنم. بنظر شما ورم هست یا فرم خود بینیه و چه کارهایی انجام بدم که اگه ورمه بخوابه بعضی وقتا ام واقعا حس سنگینی بینیمو رو صورتم حس میکنم بعضی وقتا ام احساس میکنم که یجورایی سبک

          maryam
          1. باسلام ورم بینی های گوشتی معمولا دیرتر از بینی های استخوانی از بین می رود اما با توجه به گذشت یک سال از عمل بینی شما توصیه می کنیم با جراح یا متخصص گوش حلق و بینی دیگری مشورت نمایید و از وی راهکار بخواهید احتمالا نیاز به عمل ترمیمی داشته باشید.

            فاطمه پایان
      3. یک سالو نیم از عملم میگذره،بینیم استخوانی بود،ورم یطرفه بینیم هنوز برطرف نشده،یکبار کورتون تزریق کردن دوماه ک از عملم گذشته بود،الان دوباره اگه برم برام کورتون تزریق میکنن؟؟

        متین
        1. بستگی به وضعیت بینی شما دارد. بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و او را در جریان وضعیت فعلی بینی خود قرار دهید. پزشک شما ممکن است تصمیم بگیرد که آزمایشات بیشتری انجام دهد یا در صورت لزوم، کورتون را دوباره تزریق کند.

          فاطمه پایان
      4. باسلام،من۶روزه ک عمل ترمیمی انجام دادم،بار اول یک سال ونیم پیش عمل شدم،بینی گوشتی با پوست ضخیم ک اصلا خوب نشد ،نوکش بزرگ و افتاده بود و جمع نشده بود،هرکسی می دید باور نمیکرد ک عمل کردم،این بار هم دکتر قبلی عملم کرد،بنظرتون امکان داره ک این سری هم نوک بینی من افتاده بشه،خیلی نگرانم،چسب رو میشه طوری زد ک از افتادگی نوک بینی جلوگیری کنه؟در ضمن غضروف گفتن ک از خود بینی من استفاده شده،نگرانیم این هست ک غضروف کافی گذاشتن یا نه

        سارا
        1. سلام باید منتظر بمونیم از الان نمیشه نظر قطعی داد

          پشتیبان سایت
        2. من یک ماه عمل کردم‌ انخراف بینی به یمت راست داشتم الان نوک بینی گرد وبزرگ وسمت چپ بینی نسبت به راست انگتر ورم داده به نظرتکن ممکن اقای دکتربه خاطر انحراف پروتز یا غضروف گذاشته
          دکتر به نظرتون بینیم‌ استخوانی با گوشتیه

          علی
          1. سلام وقت بخیر، ۸ ماه پیش بینیمو عمل کردم از زیر سوراخهای بینی کاملا قرینه هستند اما از نمای روبه رو شکل پره ها کاملا متفاوت و پره سمت راستم پهن تر دیده میشه امکان داره ک دوسمت قرینه بشن؟

            ناشناس
          2. سلام، احتمالاً این تفاوت در شکل پره‌های بینی شما ناشی از تفاوت در اندازه و شکل استخوان‌های بینی سمت چپ و راست است. اگر هیچ علائم دیگری مانند درد، خونریزی یا عفونت ندارید، نگران نباشید. با این حال، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا برای شما توصیه‌های لازم را بدهد.

            فاطمه پایان
    3. سلام من الان ۶ماهه که عمل کردم احساس میکنم یه طرف بینیم کجه وهنوز ورم بینی داره انگار که اصلا عمل نکردم

      کیانا
      1. سلام وقت بخیر بنده ۷۴ روز هست عمل کردم و حدود ۲۰ روز بعد ازعمل بینی م ب خوش فرم و کوچکتر از الان بود واقعا هرکیو میبینم اول ورم داره و ب مرور برطرف میشه اما بینی بنده اوایل عمل ورمش از الان کمتر بود واین نگرانم میکنه این طبیعی هست ؟آیا دوباره به اون حالت برمیگرده ؟؟؟

        آنیتا
        1. با سلام
          خیر عزیزم برای همه این موضوع صدق نمیکنه که بلافاصله بعد از عمل ورم زیاد داشته باشن. در خیلی از موارد بسته به نوع جراحی و شرایط بدن خود فرد ممکنه اصلا بعد از عمل ورمی نباشه و فرم و شکل بینی عالی باشه

          مدیر مدویکا
          1. من 3 سال عمل کردم اما نوک بینیم هنوز سفت و از روبرو گرد و بزرگ هست صب ها بینیم پف میکنه و دفورمه اس آیا ورم داره هنوز یا کورتین بزنم؟

            سحر
      2. سلام من ۶ ماهه ک عمل کردم و از ماه ۳ روی دماغم و بغلای دماغم قوز داشت یکم و برامدگی داشت دکتر فشار داد رف داحل اما بازم میومد بیرون تا دکتر گف خودم هم اینکارو کنم الان ۶ ماهه هنوزم این قوز وقتی فشار میدم میره واخل و وقتی فشار نمیدم بعداز چند دیقه میاد بیرون دلیلش چیه بخاطر تورمه؟

        A
        1. سلام احتمال زیاد مشکل به وجود امده به دلیل ورم است. بهتر است پزشک را در جریان وضعیت خود قرار دهید ممکن است نیاز به تصویر برداری مانند CT Scan داشته باشید تا وضعیت اندام های داخلی بینی شما مورد بررسی قرار گیرد. از اعمال فشار زیاد در ناحیه بینی نیز خودداری کنید. اگر بینی شما گوشتی است احتمال ورم بیشتر است زیرا ورم بینی های گوشتی معمولا حتی بعد از گذشت شش ماه بعد از عمل بینی نیز باقی می ماند و ممکن است تا یک سال نیز به طول بیانجامد.

          فاطمه پایان
      3. سلام من دوسال که بینیم رو عمل کردم عکس بعد عمل ک دکترم گرفته خیلی بینیم خوش فرم ولی الان اصلا شبیه اونموقع نشده و نوک بینیم قوس داره والبته دس میزنم میره داخل و گاهی کم و گاهی هم بیستر میشه انگار بنظرتون این خوب میشه؟؟عکس بعد عملم بینیم قوس داره ولی الان بعد دوسال بینیم قوسش خییییلیییی کم ولی خب نسبت به پارسال بهتر شده

        فریبا
        1. با توجه به توضیحات شما، به نظر می‌رسد که بینی شما در حالت کلی بهبود یافته است، اما هنوز نقصی دارد. برای اطمینان از وضعیت بینی شما و رفع نقص‌های آن، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. او می‌تواند با بررسی وضعیت بینی شما، راهکار مناسب را پیشنهاد دهد.

          فاطمه پایان
      4. سلام‌ اقای دکترمن ۵۰ روزعمل کردم پل بینیم‌ خیلی پهن وروی پل بینیم قوزکوچولوداره وسوراخ های بینیم باهم‌فرق دارن وطبیعی عمل کردم‌ خیلی نگرانم ازبینیم راضی نیستم میشه راهنماییم کنیدممنون

        مینا
        1. سلام پیش از هر اقدامی بهتر است از پزشک خود در خصوص میزان اصلاحات انجام شده سوال کنید با توجه به اینکه مدت زمان کمی از عمل شما گذشته هنوز فرم نهایی بینی مشخص نشده است و ممکن است با سوهان کشی برخی موارد قابل رفع باشد با این حال پاسخ دقیق به این سوال نیاز به معاینه دقیق و انجام ازمایشات دارد.

          فاطمه پایان
    4. سلام من ۶ماهه عمل کردم از وقتی که چسب رو روبینیم در میارم ورمش کمتره بعداز دوسه ساعت باز ورم میکنه واحساس میکنم که یه طزف بینیم کجه

      کیانا
      1. با سلام
        کلا زدن چسب بینی بیشتر از 2 ماه بعد از عمل توصیه نمیشه مگر در موارد خاصی که پزشکتون تشخیص بده که لازمه بیشتر چسب بزنین. وقتی شما چسب زدن رو قطع میکنین مدتی ورم بینی بیشتر میشه و به مرور ورم از بین میره. زیاد چسب زدن بینی خودش عاملی هست که باعث میشه این ورم از بین نره

        مدیر مدویکا
      2. سلام خسته نباشید من تقریبا سه ماهه عمل تیپ پلاستی انجام دادم قسمتی از بینی ک باید قوس داشته باشه زیر پل بینی احاس میکنم قوز داره فشار ک میدم نرم هستش خیلی پایین‌میره انگار غضروف نرمی هستش دکتر میگن ک ورمه و میخابه.ایا ممکنه ورم نباشه و قوز باشه؟چطور بفهمم قوزه یا ورم؟

        بهار
        1. باسلام با توجه به مواردی که اشاره کردید و همچنین تشخیص پزشک شما پس از معاینه حضوری احتمال وجود ورم بسیار زیاد است از سوی دیگر تورم بعد از عمل بینی یکی از موضوعات بسیار رایج و عوارض جانبی است که رخ می دهد و به تدریج برطرف می شود.

          فاطمه پایان
      3. سلام من حدود ۷۰روز عمل کردم بینی من یه بینی از استخونی ازبالا باریک که اصلا قوز نداشت و غصروف پاین بینیم افتادگی و یه خط بخاطر شکستگی داشت .
        من الان که بینیم عمل کردم تیغه بینیم خیلی پهن شده و حالت یه قوز بالای بینیم هست دکترمم خیلی اهمیت نمیده من نمیدونم باید چیکار کنم ممنون میشم منو راهنمای کنین

        سمیه محمدی
        1. سلام اگر از نتایج یا مشاوره های بعد از عمل خود راضی نیستید بهتر است با متخصص گوش، حلق و بینی یا جراح پلاستیک دیگری مشورت نمایید تا بهترین روش درمانی را متناسب با وضعیت شما انتخاب و انجام دهد.

          فاطمه پایان
      4. من میتونم الان کورتون تزریق کنم؟ برا قوز بینیم

        سمیه محمدی
        1. Author

          سلام،‌بستگی به شرایط بینی شما و مدت زمانی که از عمل جراحی تان میگذرد، دارد.
          به جراحتان مراجعه کنید و نظر ایشان را در این باره بپرسید.

          مدیر
        2. سلام و عرض خسته نباشید ببخشید من یک ماهه عمل کردم و به پره ها دست نزدم الان تیغه بینیم خیلی پایین تر از پره هانه میخواستم ببینم هم‌سطح میشن پره ها و تیغه بینیم.خیلی استرس دارم

          زهرا
          1. سلام. اگر پس از عمل بینی تیغه بینی شما به نسبت پره ها پایین تر است، ممکن است به دلایل مختلفی از جمله تورم، التهاب یا عوارض جراحی باشد. در این صورت، بهتر است با پزشک در مورد نگرانی‌های خود صحبت کنید و وضعیت را بررسی کنید. آن‌ها می‌توانند شما را راهنمایی کنند و نکات لازم را بدهند.

            فاطمه پایان
      5. سلام من حدود ۴سال هست عمل بینی انجام دادم ولی همچنان ورم داره و کلا فرم بینیم تغییر کرده نسبت به روزای اول آیا الان میتونم کورتون تزریق کنم تا ورم از بین بره

        سارا
        1. باسلام بهتر است با پزشک خود در این خصوص مشورت نمایید تا راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهد با توجه به مدت زمان زیادی که از عمل شما گذشته دلایل ورم باید تشخیص داده شده و سپس درمان مناسب با صلاحدید پزشک تعیین شود. درصورت نداشتن دسترسی به پزشک خود می توانید با متخصص گوش حلق و بینی دیگری مشورت نمایید.

          فاطمه پایان
    5. سلام من پنج ماه و سه روزه که بینیمو عمل کردم و استخوانیه و پوستمم نازکه سمت راست بینیم قسمتی که استخوان تمام میشه و غضروف قرار میگیره کمی گود افتاده و وقتی تو آینه میبینم انگار بینیم گودشده و قرینه نیست حس خیلی بدی دارم سمت راست بینیم عالیه ولی ورمش بیشتر از سمت راسته نظرتون چیه علت گودافتادگی سمت راست بینیم چیه؟

      مریم
      1. بعد از عمل بینی، گاهی اوقات ممکن است برخی از نقاط بینی شما به دلایل مختلف ازجمله تورم و التهاب گود شوند. علت اصلی گود شدن بینی ممکن است به دلایل زیر باشد:
        1- آسیب به غضروف: غضروف بینی شما در هنگام عمل بینی دچار اسیب شده و ترمیم نشده باشد.
        2- جابجایی غضروف: در صورت جابجایی غضروف بینی بعد از عمل
        3- التهاب و عفونت بافت های داخلی که بعد از عمل بینی بسیار شایع است.
        برای تشخص علت دقيق گودافتادگي سمت راست بيني خود به پزشك خود مراجعه كرده و از وي راهكار مناسب را جهت درمان بخواهید.

        فاطمه پایان
  108. سلام من یک هفتست عمل تیپ پلاستی بینی انجام دادم که فعلا ورم زیادی داره ولی پره های بینیم حالت هشتی پیدا کرده احساس میکنم دکتر کامل نبسته در صورتی که پرستارشون گفت بعد از ورم خوب میشه به نظرتون ورم رو این موضوع تاثیر داره

    فاطمه
    1. سلام بله ورم بینی در شکل پره های بینی موثر است، بایستی صبر کنید تا ورم از بین برود.

      کارشناس مدویکا
    2. سلام خوبین ،من ۴ماهه دماغم طبیعی عمل کردم هم قوز،داشت هم کجی اینا بزطرف شده . کوروتون هم زدم ولی الان دماغم خیلی ورم داره مخصوصن ناحیه پایینش،خودن بقیه ام تعجب کردم ک استخوانی اینجوریه . خیلی اذیت میشم

      ناشناس
      1. سلام. از بین رفتن ورم بینی نیازمند گذر زمان است. حداقل زمان لازم برای از بین رفتن ورم بینی در بینی های استخوانی بین 6 ماه تا یکسال بعد از عمل می باشد.

        کارشناس مدویکا
        1. سلام خسته نباشید ۳هفته عمل کردم به دکتر گفتم طبیعی اما یکم بینیم رو برد بالا بهم گفت نگرتن نباش به مرور میفته آیا میفته خیای نگرانم

          .....
          1. ورم داخل بینی که راه نفس را مسدود کرده چند ماه طول می‌کشد از بین برود

            فرهاد بهارصف
          2. درمان ورم داخل بینی به عوامل مختلفی مانند نوع و شدت ورم، سن بیمار، تاریخچه پزشکی و سایر عوامل بستگی دارد. در صورتی که ورم خطرناک باشد، مثلاً باعث اختلال در تنفس شود، نیاز به درمان فوری دارید. در غیر این صورت، پزشک شما ممکن است از روش‌های مختلف درمان استفاده کند، از جمله داروهای ضد التهاب، آنتی‌بیوتیک‌ها یا حتی جراحی. همچنین، بستگی به علت ورم دارد که در روند معالجه آن نقش مؤثر دارد. به هر حال، باید به پزشک خود مراجعه کنید تا تشخیص صحیح داده شده و روش درمان مناسب تعیین شود.

            فاطمه پایان
        2. سلام، من دوسال و شش ماه هست که عمل بینی انجام دادم، ولی هنوز ورم یکطرفه داره، آیا برطرف میشه یا مشکل خاصی داره، البته بخاطر همین ورم یکطرفه و کمی افتادگی نوک بینی در همین سمت ورم 5 ماه پیش عمل ترمیمی انجام داد دکتر نوک بینی خوب شده ولی ورم همچنان هست و خط بینی نمیفته.

          مرضیه جعفری
          1. باسلام با توجه به مدت زمان زیادی که از عمل شما گذشته بهتر است با جراح خود در خصوص روش های مختلف کاهش ورم بینی از جمله تزریق کورتون و استفاده از داروها مشورت نمایید.

            فاطمه پایان
      2. سلام وقتتون بخیر من پره های بینیمو عمل کردم میخواستم بدونم تا چه مدت ورمش میره بینیم گوشتیه

        نسترن
        1. سلام ورم پره های بینی گوشتی با توجه به توصیه اکثر پزشکان بین 4 تا 6 ماه زمان نیاز دارد تا به طور کامل از بین برود.

          نیما شفیعی
          1. سلام من ۲۰ روزه که بینی عمل کردم در ناحیه کلوملا افتادگی دارم و از نیم رخ حالت آویزون شده …آیا رفع میشه ؟؟؟ خیلی نگرانم از اینکه آویزون بمونه

            سارا
          2. سلام، برای پاسخ دقیق به این سوال نیاز به بررسی وضعیت بینی شما توسط پزشک دارید. با این حال، در بسیاری از موارد، افتادگی ناحیه کلوملا پس از عمل جراحی بینی بهبود می‌یابد. همچنین، در صورت نگرانی شدید، بهتر است با پزشک خود تماس بگیرید و وضعیت خود را با او مطرح کنید.

            فاطمه پایان
        2. سلام من۸ ماه عمل کردم ولی یه طرف بینیم خیلی ورم داره چه راه کاردی رو پیشنهاد میکنید ؟

          .....
          1. با سلام
            عزیزم ورم بینی توی بینیهای استخوانی گاهی تا یک سال و توی بینی های گوشتی تا دو سال هم طول میکشه بنابراین تنها کاری که باید انجام بدین اینکه صبور باشین در مواردی با نظر پزشکتون تزریق آمپول کورتون هم میتونه موثر باشه

            مدیر مدویکا
          2. سلام من پنج ماه بینیم عمل کردم اما هنوز ورم دارد چه کاری باید انجام دهم

            ناشناس
          3. با سلام
            فقط باید صبور باشید توی بینی های استخوانی این ورم تا یک سال بعد از عمل و در بینی های گوشتی تا 2 سال بعد از عمل هم ممکنه وجود داشته باشه

            مدیر مدویکا
      3. سلام وقت بخیر
        دوماه از عمل بینیم میگذره ..ورم سمت راست بینیم کمتره شد ولی سمت چپ بینی هنوز ورم زیادی داره و سفته ب طوریکه وقتی دست میزنی این سفتی رو احساس میکنی باعث غیر قرینه دیده شدن بینی میشه و سر بینیم به سمت راست متمایل شده و بیشترین نگرانیم از بایت اینه که انحراف دماغم برگشته باشه ب همین علت بینیم کج دیده بشه
        این ورم طبیعیه؟ رفع میشه؟
        ایا استفاده از کمپرس یخ برای قسمتی که ورم داره توصیه میشه ؟

        Asal
        1. سلام، ورم پس از عمل بینی معمولاً طبیعی است و ممکن است تا چند هفته یا حتی چند ماه طول بکشد تا کاملاً بهبود یابد. اگر ورم شما هنوز بهبود نیافته است، بهتر است با پزشک خود تماس بگیرید و او را در جریان قرار دهید. استفاده از کمپرس یخ نیز معمولاً توصیه می شود تا به کاهش ورم کمک کند. با این حال، قبل از هرگونه علاج خانگی، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

          فاطمه پایان
    3. سلام من پنج ماهه عمل کردم ولی باد بینیم خیلی زیاده و یه طرف بینیم بادش خیلی بیشتر از اون طرفمه و بینیم کج نشون داده میشه چیکار کنم

      زهرا
      1. سلام، در صورت صلاحدید پزشکتون می توانید امپول کورتون تزریق کنید.

        کارشناس مدویکا
        1. سلام وقت بخیر.من سه ماهه عمل کردم نوک بینیم ورم داره حالت کوفته ای هست وسوراخ وپره بینیمودست نزده برای ترمیم دوباره امکان بازشدن سوراخ بینی وحالت دادن پره بینی هست؟ایادرمطب انجام میدن؟

          ناشناس
          1. سلام خسته نباشین ببخشین من امروز ۱۷روزه عمل کردم مشکل پره ی بینی و نوک بینی داشتم الان پره ی بینیم هرکی میبینه میگه تغیری نکرده به پره هام دست نزده فقط از وسط بخیه زده میخواستم بدونم پره ی بینی انقدی ورم میکنه که سوراخ بینی کوچیک شه و طی چند مدت
            مرسی

            نگین
          2. پره بینی در حالت عادی به طور طبیعی ورم می‌کند و این ورم در طول چند روز به تدریج کاهش می‌یابد. اگر سوراخ بینی شما کوچک شده است، بهتر است با پزشک خود تماس بگیرید تا بتوانید اطلاعات دقیق‌تر درباره وضعیت خود بدست آورید. همچنین، بهتر است در صورت ناراحتی یا علائم نامطلوب دیگر، به پزشک خود مراجعه کنید.

            فاطمه پایان
        2. سلام وقت بخیر.سه ماهه عمل کردم نوک بینیم احساس میکنم کوفته ای هست وورم داره ودکتربه پره وسوراخ بینیم دست نزده سوراخ بینیم کوچیکه ایاامکان ترمیم بزرگ شدن سوراخ بینی وحالت دادن پره بینی درمطب هست؟

          پریسا
          1. با سلام
            در صورتی که بینی شما شرایط این موضوع رو داشته باشه بله امکان انجام داخل مطب هست ولی عملی که داخل مطب انجام میشه معمولا جهت کوچک کردن پره های بینی هست و موضوع شما نیاز به معاینه و مشاوره متخصص داره که چه کاری باید انجام بشه

            مدیر مدویکا
        3. سلام نزدیک سه ساله بینیمو عمل کردم بغلای تیغم هنوز ورم داره سه بارم امپول زدم نرفته چیکار کنم

          مریم
          1. با سلام
            با گذشت 3 سال از عمل توصیه میکنیم حتما با پزشک از نزدیک مشاوره بشین چون امکان از بین بردن ورم با روش های غیر جراحی بعید به نظر میرسه و احتمال داره نیاز به عمل ترمیم داشته باشین

            مدیر مدویکا
          2. من هفت ماهه بینیمو عمل کردم بینیم گوشتی بود الان از وقتی کلا چسپو ورداشتم ورمش زیاد شده یه طرفش ورمش زیاده نصبت ب اون طرفش دارو چی مصرف کنم ک ورمش کمتر بشه

            ارزو سلیمانی
          3. سلام ورم بینی های گوشتی معمولا دیرتر از بینی های استخوانی کاهش می یابد. بااین حال بهتر است از مصرف خودسرانه دارو خودداری کرده و پیش از هر اقدامی با جراح خود مشورت نمایید.

            فاطمه پایان
        4. سلام من یکسالی که بینیمو عمل کردم حالت ظاهرش زیاد خوشم نمیاد دوست داشتم یکم بیشتر فانضیی وریز بود به دکترم گفتم میگه نیمه فانظی و بینی من گوشتی بود وهنوزم ورم داره وبه دکترم نشون دادام گفتش که بینی شما چون گوشتی بود ورمش تا یکسالو نوماه طبیعی وبهم گفت که شبها چسب بزن منم می زنم ولی نوک بینیم اینقدر ورم داره چسب که نمب زنم می فته ونشون نمی ده که عمل کردم چسب می زنم ورم نوک بینیم میا د همه زیر بینیم وهرکی میبینه مگه زیر بینیت گوشت اضافه زده ومن می گم ورمه وخیلی اذیت میشم ایا شما راهکار ی دارد که به من بگید خواهش می کنم کمکم کنید

          مریم
          1. با سلام
            ببینین کلا در بینی های گوشتی میزان نتیجه با بینی های استخوانی متفاوت هست و درصد رضایت نسبتا پایین تر البته نه به این معنی که بینی خوب نمیشه ولی با توجه به میزان ورم بعد از عمل مدت زمان بیشتری طول میکشه تا بینی فرم نهایی خودش رو پیدا کنه و گاهی تا 2 سال هم این زمان طول میکشه. در مورد زدن چسب بینی بعد از این همه مدت یعنی یک سال بعد از عمل دیگه نمیتونه موثر باشه توی کاهش ورمتون و فقط باید صبور باشید تا این ورم خود به خود از بین بره

            مدیر مدویکا
        5. من ارسال کردم جوابش رو کجا باید بخونم

          مریم
          1. سوال منم هست

            زهرا نورزاده
          2. سلام من الان 7ماهه بینیمو عمل کردم بینیم گوشتی بوده سر بینیم احساس میکنم اومده پایین یه ورم هم اومده بالا دقیقا یکم از سر بینیم بالا تر دکتر میگه غضروفه ممکنه بره پایین ممکنه نره اگه نره باید عمل کنم ولی من نمی‌خوام میترسم به نظر شما امکانش هست این ورم بره پایین

            ماهور
          3. سلام، احتمالاً ورمی که در بالای سر بینی شما دیده می‌شود، ناشی از ترک غضروف نبوده و به دلایل دیگری مانند التهاب، عفونت یا ترشح مواد غیرطبیعی از بینی شما رخ داده است. در هر صورت، بهتر است با پزشک خود در مورد این وضعیت صحبت کنید تا بتواند روش درمان مناسب را پیدا کند. همچنین، اگر پزشک شما توصیه کرده است که عمل جراحی لازم است، بهتر است به نظرات و توصیه‌های او عمل کنید.

            فاطمه پایان
          4. سلام آقای دکتر همسر من ۶ماهه عمل کرده بینی گوشتی داشت و الان نوک بینی و قسمت ستونک بینی ورم داره ۳بار کورتون زده ولی از نیم رخ نوک بینی دراز معلوم میشه میخواستم ببینم علتش ورم بینی هست یا فرم بینی دراز و کشیده هست

            حنانه
          5. سلام ممکن هست از ورم باشه و شاید هم از فرم بینی باید مشاوره بشن واینکه ورم عمل بینی گوشتی تایکسال بعد از عمل طول میکشه

            پشتیبان
      2. با سلام،ممنون از اینکه با شکیبایی به سوالات پاسخ میدین،من چهارماهه بینی و افتادگی پلک بالا رو همزمان عمل کردم۳۹سالمه،بینی من گوشتی با پوست ضخیم،تا همین الانم چسب میزنم،چون بدون چسب اصلا روم نمیشه بیرون برم،چندروز پیش رفتم پیش دکترم،گفتن دیگه چسب نزن،ولی بینیم از تمام رخ خیلی بزرگه،نمیدونم چیکار کنم،چسب بزنم باز یا نه،سوال دومم این هست که روی پلکم که عمل کردم،زیر پوست یه چیز نرم از عدس کوچیکتر هست که با دست زدن جابجا میشه،اقای دکتر گفتن احتمالا کیست باشه،اگه اذیت کرد درمیارم،اذیتی نداری ولی تو ظاهر دیده میشه که دوست ندارم،بنظرتون تو مطب میشه دراورد یا باید اتاق عمل برم؟!خیلی ممنون میشم به این دوسوال من پاسخ بدین

        سارا
        1. سلام وقت بخیر در پاسخ به سوال اولتون باید بگم که در عمل بینی گوشتی بر خلاف بینی استخوانی زمان بیشتری نیاز است تا بینی فرم بگیرد.معمولا این زمان بین 1 تا 2 سال است.اما در پاسخ به سوال دوم کیست پلک چشم، التهاب یا برآمدگی خوش‌خیم روی پلک است که معمولا زمانی بروز می‌کنند که مجرای خروجی غدد چشم مسدود،ملتهب یا عفونی شده باشند.از جمله علت های کیست پلک چشم هم میتوان به عفونت باکتریایی پلک چشم،عدم رعایت بهداشت،بسته شدن مجرای چشم،التهاب چشم،استفاده از مواد آرایشی اشاره کرد.برای خارج کردن کیست هم با توجه به نوع آن باید به توصیه پزشکتون عمل کنید.

          نیما شفیعی
        2. سلام وقت بخیر نزدیک به ۲ ماه عمل بینی انجام دادم بینیم از روبه رو خیلی ورم داره ولی از نیم رخ خوبه کی ورم بینیم از بین میره خیلی میترسم نکنه همین طوری بمونه

          ناشناس
          1. سلام ورم بینی یکی از عوامل طبیعی است.اگر بینی شما استخوانی است بین 6 ماه تا 1 سال و اگر بینی شما گوشتی است بین 1 تا 2 سال صبر کنید و اگر ورم از بین نرفت راه کار های گفته شده در مقاله رو می تونید انجام بدید

            نیما شفیعی
          2. سلام وقت بخیر ۱۰ ماهه که جراحی بینی کرده ام قوس بینیم زیاده انگار نوک بینیم درازه رو به بالاست و نوک بینیم هنوز گرده .بینیم گوشتی بوده با پوست چرب و ضخیم .خیلی تاکید داشتم نوک بینیم جمع بشه ولی هنوز گرده و نوکش زیادی بالاست. خیلی نگرانم .حالم بده دکترم کلی قرص و دارو داد مصرف کردم تاثیر چندانی نداشت .به نظرتون درست میشه .نوک بینیم باریک میشه یا نه

            نازنین
          3. با سلام
            در بینی های گوشتی معمولا تورم بینی و مخصوصا تورم نوک بینی مدت زمان زیادی طول میکشه تا از بین بره و در بعضی موارد تا دو سال بعد از عمل هم این موضوع ادامه پیدا میکنه و بینی تغییر شکل داره. معمولا یک تا دو سال بعد از عمل نوک بینی مقداری پایین میاد در حد 2 تا 3 میلیمتر ولی در کل نوع جراحی و اینکه بینی شما به صورت طبیعی عمل شده یا فانتزی و یا نیمه فانتزی هم در نتیجه نهایی تاثیر داره. معمولا بینی هایی که طبیعی عمل بشن در ماه های اول هم قوس چندان زیادی ندارن و به مرور با گذشت چند ماه این قوس کمتر هم میشود. مصرف قرص هایی نظیر آناهیل و استفاده از آمپول کورتون البته با تجویز دکتر هم تاثیر زیادی در کاهش ورم نوک بینی داره

            مدیر مدویکا
          4. سلام من ۲ماهه عمل کردم ولی چن روزه نوک بینیم ورمش بیشتر شده وی قسمت از پرهای بینیم بی حس سفتر و گردتره خیلی میترسم مشکلی پیش بیاد میتونم اناهیل بخورم البته ۲۰روزه اکوتان میخورم با تجویز دکتر ممنونم

            بهار
          5. سلام، بهتر است به دکتر خود مراجعه کرده و این مشکل را با او مطرح کنید. ویژگی هایی که شما توصیف کرده اید، ممکن است نشانه عفونت یا التهاب باشد و نیاز به درمان دارد. درباره مصرف آناهیل نیز بهتر است از پزشک خود مشورت بگیرید و وی را در جریان سایر داروهایی که مصرف می کنید نیز قرار دهید.

            فاطمه پایان
        3. سلام دکتر عزیز من یک سال یک ماهه بینیمو عمل کردم از همون ماهای اول سمت چپ بینیم ورمش زیاد بود وسمت راست حالت تو رفتگی داشت کم کم به مرور کم شد وببینیم بهتر شد ولی با گذشت یک سال یک ماه هنوز کاملا برطرف نشده گاهی ورمش زیاد میشه طوری که سمت چپ تنفسی مشکل ایجاد میشه گاهی ورمش کم میشه وشکل بینیم عادیه خوبه وقتی ورم میکنه دست میزنم انگاری یه چیزی سفت بغل بینیمه اندازه یه نخود میشه لطفا راهنماییم کنید باید چیکار کنم وقتی ورم میکنه انگاری بینیم کجه آیا باید بازم صبر کنم تا دوسال واینکه اصلا آمپول کورتون نزدم بنظرتون چیکار کنم بازم صبر کنم نوع بینیم استخوانی بود ولی نوکش گوشتی بود

          خانم ناصری
          1. سلام، برای اینکه بتوانم بهتر راهنماییتان کنم، نیاز به مشاهده و بررسی دقیق بینی شما دارم. اگر ورم شدید و تنفس را مختل می‌کند، بهتر است با پزشک خود تماس بگیرید و از او درخواست کنید که بینی شما را مورد بررسی قرار دهد. در صورت نیاز، پزشک شما می‌تواند آزمایش‌های لازم را انجام داده و در صورت لزوم، درمان مناسب را تجویز کند. همچنین، استفاده از آمپول کورتون باید تحت نظارت پزشک باشد و به هیچ عنوان نباید خودسرانه استفاده شود.

            فاطمه پایان
        4. ببخشید. پاسخ رو کجا ببینیم؟

          فریده شکری
          1. Author

            دوباره می توانید در چند روز آینده به این صفحه مراجعه کرده و پاسخ پرسش خود را مشاهده کنید.

            مدیر
      3. سلام خسته نباشید من الان پنج ماهه ک بینیمو عمل کردم بعد دکترم گفت تا یک هفته چسب بینرو بردار بعد یک هفته اگر ورم کرد یکی دوماه شبا بزن روزا بردار بعد اینکه حالا نوک بینیم خیلی بزرگ شده ی طرف بینیمم انگار داخلع ورم ندارد ی طرفش زده بیرون ممنون میشم راهنماییم کنید

        سجاد ی
        1. معمولا با توجه به شرایط بیمار بعد از عمل، پزشک در مورد نحوه و زمان چسب زدن توصیه های لازم رو انجام میده ولی در مورد بزرگ بودن نوک بینی و یا ورم یک طرفه هنوز باید صبر کنین ، در بینی های استخوانی تا یک سال و در بینی های گوشتی حتی تا 2 سال بعد از عمل بینی دچار تغییراتی میشه تا فرم نهایی خودش رو پیدا کنه بنابراین نگران ورم ها یا عدم قرینگی در بینیتون نباشین

          مدیر مدویکا
        2. سلام دکتر من حدود ۷ ماه عمل بینی کردم بینیم مشکلی نداره فقط بعضی موقعها روی تیغه بینیم ورم میکنه بعد از دو روز ورمش میره علت چی میتونه باشه دکتر؟

          ارتان
          1. سلام وقتتون بخیر
            این تغییرات و ورم های موقت بعد از عمل بینی تا یک سال بعد از عمل طبیعی هست فقط باید صبور باشید به مرور این مشکل حل خواهد شد

            مدیر مدویکا
      4. سلام من ۷ ماهه عمل بینی انجام دادم والان ۳ ماهه که باردارم
        الان بینیم دچار افتادگی نوک بینی شده آخرین باری ک رفتم دکتر بهم گفتن سری بعد بیا تا برات آمپول کورتون بزنم که من دیگه باردار شدم ونتونستم برم پیششون
        سوالم از شما اینه که بنظرتون این افتادگی نوک بینی از ورم هست یا نه کلا افتادگیه؟چون تا چند ماه اول بینیم افتادگی نداشت.
        و سوال دیگم اینه که آمپول کورتون رو تو بارداری میتونم بزنم یانه
        ممنون میشم کمکم کنید

        مانلی
        1. با سلام
          در برخی موارد با گذشت زمان نوک بینی دچار افتادگی میشود که این به نوع جراحی پزشکتون بستگی داره ولی آمپول کورتون معمولا برای کاهش ورم بینی استفاده میشه و ربطی به افتادگی نوک بینی نداره.

          مدیر مدویکا
        2. سلام خسته نباشی بنده پنج ماه عمل بینی انجام دادم وروی پل بینیم بالاش سمت چپ اندازه ی عدس استخوانم زده بیرون که توطاهرش مشخصه مهمون قسمت سمت چپ کلابزرگتره وسمت چپوراست بینیم شبیه هم نیست بینیمم گوشتی بوده وزیادتغییری نکرده واین باعث افسردگیم شده وقوس بینیمم کمه میشه دکترم باسوهان تومطبشون قوسشوبیشترکنه واون قسمت برجستگیروازبین ببره؟

          ماندانا
          1. با سلام
            بله بعد از 6 ماه از عمل در صورتی که برآمدگی روی بینی باشه میشه با سوهان کشی اون رو رفع کرد ولی در مورد ایجاد قوس بیشتر روی بینی باید با پزشکتون مشورت کنین

            مدیر مدویکا
      5. سلام وقت بخیر من یک ماه عمل کردم یکی پره های بینی بالا و یکیش.ن پایین اون ک پایین ورمش بیشتر از اونه که بالاست آیا درست میشه

        معصوم
        1. با سلام
          بله 100 درصد این ورم بینی هست و به مرور با گذشت زمان مطمئن باشین که تقارن لازم ایجاد میشه

          مدیر مدویکا
          1. سلام و خسته نباشید من 4ماهه عمل کردم از پایین نوک بینیم به سمت راست انجپحراف داره از روبرو هم پره ی سمت راست افتادگی داره و غضروف جلوی بینی قسمت راستم یکم فرورفتگی داره چند بار منشی برام امپول پر کننده زد که بی فایده بود و کلا سمت راست بینیم ورمش از روز اول بیشتر بود الان بینیم از نیمرخ سمت چپ خیلی خوبه و هیچ مشکلی نداره ولی از روبرو پرها بالا و پایینن و از نیم رخ راست فرورفتگی غضروف نوک بینی رو دارم خواستم بدونم این نشکلات برطرف میشه یا نیاز به عمل ترمیم پیدا میکنم ؟البته تو 2ماهگی هم امپول کرتن زدم که خیلی کم ورم بینیمو کاهش داد و منشی گفت که دوباره نمیشه کورتون زد چون پوست بینیم نازکه ؛بینی من قبل از عمل استخونی بوعملنوک بینی کمی غضروفش زیاد بود

            نازی
          2. با سلام
            ببینین بسیاری از مشکلات اینچنینی با گذشت زمان و به مرور با از بین رفتن ورم بینی رفع میشه ولی حداقل باید تا یک سال صبر کنین تا نتیجه مشخص بشه. نمیتونیم صد در صد تضمین کنیم که همه مشکلات رفع میشه ولی فعلا برای قضاوت زود هست . در مورد آمپول کورتون هم معمولا برای بینی های گوشتی که بعد از عمل ورم زیادی دارن تزریق میشه و برای بینی های استخوانی و بینی های با پوست نازک توصیه نمیشه

            مدیر مدویکا
        2. سلام.من یه هفته س عمل کردم داخل یکی از سوراخ های بینیم ورم داره.نمیذاره نفس بکشم.میترسم بمونه ورمش و فیبروز شه.باید چیکار کنم؟این ورم طبیعیه؟

          ناشناس
          1. با سلام
            یک هفته بعد از عمل ورم داخل بینی طبیعی هست. مرتب بینی رو با سرم شستشو تمیز کنین به مرور این ورم از بین میره و مشکل تنفسیتون حل میشه

            مدیر مدویکا
        3. سلام من ۶ روز عمل کردم به دکتر گفتم طبیعی میخوام ولی نوک بینیم سر بالاست از روبرو معلومه سوراخهام خیلی ناراحتم همش گریه میکنم .بنظرتون درست میشه؟؟؟

          مهسا
          1. باسلام با توجه به مدت زمان کمی که از عمل بینی شما گذشته بافت های داخلی بینی هنوز ترمیم نشده اند و بینی فرم نهایی خود را پیدانکرده است. بهتر است کمی بیشتر صبر کنید و سپس در صورت نارضایتی از نتیجه عمل موضوع را با پزشک جراح خود در میان بگذارید.

            فاطمه پایان
      6. استخوان بینی کی محکم میشه

        معصوم
        1. با سلام
          معمولا یک ماه بعد از عمل بینی استخوان استحکام لازم رو پیدا میکنه ولی لازمه که حتما تا 3 ماه بسیار مراقب باشین و از وارد شدن ضربه به بینی جلوگیری کنین

          مدیر مدویکا
          1. سلام من الان ۴ ماه ک عمل کردم بینیم گوشتی بود الان از نیم رخ اصلا ورم ندارم ولی از جلو دماغم گندس نوک بینیمم خیلی بزرگه؟

            ّشیوا
          2. باسلام علائمی که ذکر کردید به احتمال زیاد ناشی از ورم است. به طور کلی ورم بینی های گوشتی دیرتر از بینی های استخوانی از بین می رود . بهتر است کمی بیشتر صبر کنید یا در صورت نگرانی زیاد با پزشک خود در خصوص روش های مختلف کاهش ورم بینی مشورت نمایید.

            فاطمه پایان
        2. سلام من ۵ماهه دماغم وعمل کردم خیلی ورم دارم بیشترقوزبینیم فقط.

          فاطمه
      7. سلام وقت بخیر بنده ۸سال پیش عمل کردم بینیم نوکش گوشتی بود الان یه ماهه دوباره رفتم برا ترمیمی بخاطر نامتقارن بودن سوراخ بینی با استخوان بینیم پهن بود قرار شد بتراشته کوچیک کنه. الان که نگاه میکنم اصلا انگار تراشیده نشده کلا عین قبل عمل ترمیمی هستش. ممکنه ورم داشته باشه کل بینی.

        مونا هاشمی
        1. با سلام
          بله در عمل های ترمیمی میزان ورم نسبت به عمل اولیه بیشتر هست و دوران نقاهت بیشتری رو باید سپری کنین تا بینی فرم نهایی خودش رو پیدا کنه

          مدیر مدویکا
    4. سلام وقت بخیر.من ۳۶ روزه بینی مو عمل کردم.یک طرف بینیم سوراخش بزرگتره.قبل عمل هم همین سوراخ بزرگتر بوده.اصلا پره های بیمی مو دست نزده.قشنگ همون حالت قبل عمل هست فقط سر بینی مو برده بالا.ب دکترم گفتم میخواستم سوراخاش کوچیکتر و پوشیده تر بشه .میگه با بی حسی برات درست میکنم.ب نظرتون درست میشه؟با بی حسی درد داره و من چیزیو حس میکنم؟

      لیدا
      1. با سلام
        بله با بیحسی موضعی و در مطب میشه پره های بینی رو اصلاح کرد اصلا درد نداره و زیاد هم طول نمیکشه نگران نباشین و این یه موضوع رایج هست

        مدیر مدویکا
      2. باسلام من ۵ماه و۱۰روزه بینیمو عمل کردم دماغم گوشتی وبا پوست ضخیمه چربم هست وخب دیگه چسب نمیزنم ولی پره های بینیم خیلییی زیاد ورم داره پهنه از روبرد نمیرخ عالیه ولی از روبرو انگار دست نزده درست میشه این؟چون که پوست پره هام خیلی حجیمه و سفته میتونه ورمش زیاد باشه و یکیم اینکه پل بینیم همین وسط چشمام استخوان بینیش پهن شده ی طرفش پهن تره مث اینکه قوز دراورده ولی از کناراش لطفا جواب بدین درس میشه یانه

        مریم ج
        1. با سلام
          عزیزم توی بینی های گوشتی معمولا بیشتر از یکسال طول میکشه تا ورم بینی از بین بره بعد شکل نهایی بینی مشخص میشه. 5 ماه زمان کمیه در مورد قضاوت در مورد شکل بینی نگران نباشین با از بین رفتن ورم بینی شکل بینی هم بهتر میشه. با این حال بازم بهتره به پزشک نشون بدین تا در صورت نیاز برا تزریق آمپول راهنماییتون کنن

          مدیر مدویکا
      3. سلام وقت بخیر من پنج ماه و نیم بینیمو عمل کردم از دیشب تا الان چسب بینیمو دیگه نمیزنم ولی ظاهر بینیم بعد از نزدن چسب به شدت زشت و متورمه کلا بینیم باد کرده سوراخای بینیم معلوم نیس صبح که از خواب بیدار شدم بینیمو دیدم خیلی ترسیدم اصلا چهرم عوض شده بود میخواستم بپرسم چرا بینیم اینجوری شده همینجوری میمونه

        رها
        1. با سلام
          زدن بیش از حد چسب بینی اصلا توصیه نمیشه، بیش از حد چسب زدن خودش عاملی هست که باعث میشه تورم بینی باقی بمونه.کلا زمانی که شما چسب رو از روی بینیتون حذف میکنین تا مدتی ورم بینی بیشتر میشه و این طبیعی هست

          مدیر مدویکا
          1. سلام وقتتون بخیر ببخشید دکتر من الان یکسال هست دماغم رو عمل کردم اما هنوز نوک بینیم، ورم دارهه، دست میزنم نرمممم ،،، پوستم هم به شدت چرب هست آیا این چرب بودن تاثیری بر کاهش ورم بینی داره

            نازنین
          2. سلام، احتمالاً ورم بینی شما به دلیل عوارض جراحی است و چربی پوست شما تاثیری بر آن ندارد. برای رفع این مشکل بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و در صورت لزوم تحت درمان قرار بگیرید.

            فاطمه پایان
      4. سلام خسته نباشید من سه سال هست عمل بینی کردم ولی زیر بینیم حالت افتادگی داره وهمچنین سوراخهای بینیم نا متقارن هستن وهمچنین نوک بینیم گرد هست می خواستم بدونم واسه مشکلم باید پیش همون جراحم باید برم یا دکترهای جراح دیگر میتونن مشکلما حل کنن

        مریم
        1. سلام بهتر است با پزشک جراح پلاستیک مشورت نمایید. ممکن است به عمل ترمیمی بینی نیاز داشته باشید البته گزینه اول برای مراجعه همان جراح شماست زیرا نسبت به شرایط شما آگاهی بیشتری داشته و می تواند راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهد.

          فاطمه پایان
    5. سلام.من پلیپ بینی داشتم و بگفته ی دکتر مجرای تفسیم مادرزادی کج بوده… الان ده ماست ک عمل کردم یکطرف بینی ورم داره و حالت اینکه یک سمتم از سمت دیگرم پایینتره نشون میده ..با گوش پاک کن ک بینیمو تمیز میکنم خون تازه میاد یعنی هنوز بخیهاش خوب نشده ..ب دکترم مراجعه کردم چیز خاصی نگفت و کورتون هم تزریق نکرد گفت پوستت زیادی نازکه…این ورم میخابه اینکه تقارن نیستن برطرف میشه ؟نوک بینیمو سربالا کرده ی گودی بالا افتاده اینم رفع میشه؟؟؟ناراحتی عصبی پیدا کردم …بد از عملم پزشکم گفت سعی کن بیاری بالا من تا بلند شدم کلی چرک‌وخون اوردم بالا علتش چیه ؟؟؟توروخدا جواب منو بدید از نگرانی دارم میمیرم

      الهام اسدی
      1. با سلام
        ببینین عزیزم ورم بینی به مرور از بین میره و با از بین رفتن ورم قرینگی ایجاد میشه ولی انتظار قرینگی 100 درصد نداشته باشین اکثر بینیها این غیر قرینگی جزئی رو حتی قبل از عمل دارن.در مورد سربالا بودن بینی بستگی به نوع عملتون داره خیلی کن به مرور نوک بینی پایین میاد ولی اگر شدت سربالا بودن زیاد باشه خیر.بالا آوردن بعد از عمل هم برای بعضی افراد اتفاق میفته و تو نتیجه نهایی عمل بینی تاثیری نداره

        مدیر مدویکا
    6. سلام. من ۱ ماه هست که بینیم رو عمل کردم، گوشتی بود البته خیلی کم، بعد از عمل گچ رو که برداشتم دیدم نوک بینیم خیلی بالا هست، دکترم گفت بهتر میشه، الان ۱ ماه گذشته اما اصلا تغییر در نوک بینیم اتفاق نیوفتاده، ورم کل بینی کم شده اما نوک بینیم خیلی سربالا هست، طوری که بنظرم قیافم مسخره شده، همه میگن مدل خوکی شده، به نظرتون درست میشه؟ اگر چسب یو رو شل بزنم فایده داره؟؟

      احمدی
      1. باسلام در خصوص نحوه چسب زدن بهتر است ابتدا با پزشک خود مشورت نمایید تا فرم کلی بینی شما دچار تغییر اساسی نشود. مدت زمان لازم برای کم شدن ورم بینی های گوشتی نسبت به بینی های استخوانی معمولا بیشتر است و به احتمال زیاد مشکل فوق به مرور برطرف خواهد شد با این حال بهتر است پزشک جراح خود را در جریان موضوع قرار دهید و با وی مشورت نمایید.

        فاطمه پایان
  109. خاهشا جواب من و زودتربدید ممنونم
    خسته نباشید من یکسال میشه بینی عمل کردم بینیم نوک گوشتی وقوز داشت الان یکسال ونیم میشه ازعمل من گذشته اما احساس میکنم قوزبینیم زیاد خوب نشده و حالت خوبی نداره،ایا دکتر میتونه سرپایی کاری انجام بده؟؟؟

    ،،،،،
    1. سلام، بله اگر این قوز ناشی از باقی ماندن استخوان بینی باشد با سوهان کشی برطرف می شود. این مطلب را حتما بخوانید : قوز روی بینی بعد از عمل

      کارشناس مدویکا
      1. با سلام و خسته نباشید،من نزدیک چهار ماهه که بینیمو عمل کردم،بینی من گوشتی با پوست ضخیم بود،اقای دکتر گفتن که نمیشه سربالاش کرد برای همین طبیعی عمل کردن،دوبار کورتن زدن ،الان احساس میکنم ورمش کمتر شده،البته از یک طرف،ولی از طرف دیگه ورمش بیشتره،بنظرتون ورم بینیم درست میشه،یا باز هم نیاز به تزریق کورتون هست؟ممنون میشم راهنمایی کنید،خیلی نگرانم

        سارا
        1. با سلام
          در کل تمام بینی ها بعد از عمل ورم دارند و از بین رفتن این ورم مدت زمانی طول خواهد کشید. در بینی های گوشتی با پوست ضخیم این ورم معمولا بیشتر خواهد بود یه ورم یک طرفه و چه ورم دوطرفه و از بین رفتن ورم و مشخص شدن شکل نهایی معمولا یک تا دو سال زمان میبرد.لذا صبور باشد و در طی این مدت به توصیه های پزشک خود عمل کنید.

          نیما شفیعی
      2. سلام.من چهار ماه ونیم هست بینیم عمل کردم.بینی گوشتی بود.تا یک ماه بعد از عمل اندارش خوب بود دوماه ونیم هم‌چسب زدم .ماه دوم هم دکترم تزریق انجام دادن برای کاهش ورم.اما الآن روز به روز داده بزرگتر میشه ونوک بینیم هم داره افتاده تر میشه .الان نمی دونم اینا ورم هست یا داره بزرگ میشه.اندازش بعد از عمل خوب بود.حالا ممیخاستم بدونم به اندازه روزهای اول عمل بر میگرده؟ ؟؟باز لازم هست چسب بزنم.؟؟؟
        سپایگزارم

        نرگس
        1. با سلام
          برای بینی های گوشتی مدت زمان از بین رفتن ورم معمولا طولانی هست، باید صبور باشید معمولا یک تا 2 سال زمان میبرد تا نتیجه نهایی بینی مشخص شود با این حال 2 ماه بعد از عمل زمان زودی برای نتیجه گیری از نتیجه است
          در مورد چسب بینی هم معمولا یک تا 2 ماه بنا به توصیه پزشک باید چسب بزنید و بیشتر از آن تاثیری ندارد.

          مدیر مدویکا
        2. سلام من یک ساله که عمل بینی انجام دادم بینی م گوشتی واستخوانی هم بود ورم نوک بینی م اصلا ورزش نرفته از نیمرخ عالیه ولی از روبرو نوک بینیم پهنه خیلی ناراحتم امکان داره ورم باشه منظورم اینه اگه ورم نباشه وشکل نهایی ابن باشه چه راهی هست واسش.اگه هم ورم باشه تزریق انجام بدم؟

          صنوبر
          1. سلام، اگر بینی شما پس از یک سال هنوز ورم دارد، بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید تا علت ورم را بررسی کند. در صورتی که ورم ناشی از التهاب باشد، پزشک ممکن است داروهای ضد التهاب تجویز کند. در صورتی که ورم ناشی از تجمع مایعات باشد، ممکن است نیاز به جراحی داشته باشید. در هر صورت، بهتر است قبل از هرگونه تصمیم گیری، با پزشک خود مشورت کنید.

            فاطمه پایان
        3. سلام من ۱۰ روزه عمل بینی انجام دادم سوراخ های بینی یکی بزرگه یکی کوچیکه و وقتی گج خودمو گرفتم ترسیدم انگار بینیم کج شده آیا درست میشه با ماساژ ؟خیلی نگرانم تو رو خدا جواب بدین

          ناشناس
          1. سلام هنوز برای بررسی فرم نهایی بینی شما بسیار زود است. بهتر است تا پایان دوره نقاهت صبر کنید تا ورم بینی و التهاب آن بهبود یافته و بافت های دستکاری شده ترمیم شوند.

            فاطمه پایان
      3. با سلام
        من یک سال عمل بینیم میگذره البته بینیم استخوانی بوده و قوز داشته ولی هنوز بینیم ورم داره بخصوص وقتی نفس میکشم کنارهای بینیم متورم میشه همین جورم داره زیادتر میشه البته پایین بینیمه قسمت بالا کناره بینیم اون قسمتم ورم داره یک طر فش ورمش بیشتر ه لطفا راهنماییم کنید با تشکر

        فاطمه کرمی
        1. با سلام
          ببینین طبق گفته خودتون این ورم بینی هست، درسته که ما میگیم ورم بینی معمولا در بینی های استخوانی تا یک سال بعد از عمل از بین میره ولی در مواردی هم این زمان بیشتر میشه در بیشتر موارد هم این موضوع ناشی از اینه که مراقبت های بعد از عمل به درستی انجام نمیشه ، از دستکاری کردن بینی خودداری کنین و بهش فشار نیارین ، صبور باشین تا این مشکل حل بشه

          مدیر مدویکا
      4. سلام من ۵ ماهه عمل کردم راحت نمی تونم نفس بکشم انگار یه چیزی مثل گوشت اضافه داخل بینیم هست آیا طبعیه ؟ چیکار باید بکنم
        نوک بینیمم خیلی گرده بعد از دو سال تقریبا چقد تغییر میکنه ایا تیز میشه یا فقط یکم ورمش میخابه؟
        ممنون از پاسخگوییتون

        جوجو
        1. Author

          سلام، گوشت اضافه داخل بینی بعد از عمل طبیعی نیست و برای برداشتن آن باید به پزشک مراجعه کنید. بعد از ۲ سال تغییراتی که لازم بوده است روی بینی ایجاد شده است.

          مدیر
        2. با سلام بینی من گوشتی هست ۴ ماه و نیم هست عمل کردم الان نوک بینیم همچنان بزرگه و یه برآمدگی روی یکی از لبه های بینیم هست کورتونم هم تاحالا نزدم آیا با تزریق کورتون برطرف میشه؟

          عباسی
          1. Author

            سلام، ورم بینی گوشتی ها تا ۱/۵ سال تا ۲ سال ادامه دارد. پس نگران نباشید.

            مدیر
    2. سلام من سه ماه از عمل بینیم میگذره ولی ورم بینیم بر طرف نشده تا چن وقت باید چسب زد؟

      فاطـمه
      1. سلام ، معمولا یک ماه لازم است بینی خود را چسب بزنید. البته این مدت در بینی های مختلف ممکن است متفاوت باشد. مدت زمان لازم جهت چسب زدن بینی را پزشک خود شما تشخیص خواهد داد. برای اطلاعات بیشتر لطفا مقاله نحوه چسب زدن بینی بعد عمل و ویدیوی آموزشی طریقه صحیح چسب زدن بینی را ببینید.

        کارشناس مدویکا
      2. با سلام،من چهار ماه ونیمه ک بینیمو عمل کردم،از همون روزای اول ورمش زیاد بود ماه اول کورتن تزریق کردن،دو بار هم ماه دوم و چهارم،بار اخر که رفتم پیش دکترم،گفتن که دیگه چسب نزنم،منم از دیروز چسب رو باز کردم،ولی نوک بینیم ب طرز عجیبی ورم کرده و قرمز شده،خیلی بد شده،روی بینیم هم خارش داره،بنظرتون طبیعی هست؟خیلی اذیت میشم،لطفا راهنمایی کنید،ممنون

        ستاره
        1. ورم بینی نوک بینی بیشتر در مورد بینی های گوشتی با پوست ضخیم دیده می شود. چرا که در این نوع بینی ها میزان تورم نسبت به بینی استخوانی بیشتر است. باید بدانید که بینی خود را بلافاصله بعد از عمل و تا زمانی که تورم به طور کامل از بین نرفته است مورد قضاوت قرار ندهید.

          نیما شفیعی
          1. سلام وقتتون بخیر من چهار ماه بینیمو عمل کردم بینیم گوشتی بود وخیلی ورم داره خیلی استرس دارم که ایا ورمه یا اصلن بینیم کوچیک نشده و اینکه دکتر توماه چهارم تزریق امپول پیشنهاد دادن موندم امپول بزنم یانه ؟

            ناشناس
          2. باسلام بهتراست به توصیه های پزشک خود عمل کنید زیرا وی بهترین کسی است که متناسب با شرایط شما می تواند درمان مناسب را پیشنهاد دهد.

            فاطمه پایان
        2. سلام من 11ماهه که بینیم رو عمل کردم بینی من شکسته گی بدی داشت دکترم گفت که شاید با عمل هم صاف نشه ولی بعد عمل خیلی خوب شده و صاف نیمرخ عالی ولی نوک بینیم هنوز هم ورم داره سمت راستش بیشتر ایا ورم بینیم میره یا میمونه

          هما
          1. سلام، ممکن است ورم بینی شما به دلیل عمل جراحی باشد و در طول زمان کاهش پیدا کند. اگر با گذشت زمان ورم کاهش نیافت، بهتر است با پزشک خود تماس بگیرید و او را در جریان قرار دهید. همچنین، مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک خود را به دقت ادامه دهید. مصرف یک دوره قرص آناهیل نیز به احتمال زیاد بتواند برای شما موثر باشد.

            فاطمه پایان
    3. سلام وقت بخیر
      مدت دوهفته از عمل بینیم میگذره که یه طرف بینی با ورم مواجه شده یه حالتی که سنگینیشو احساس میکنم
      راهکاری داره یا با گذشت زمان درست میشه؟؟؟
      چون نگرانم که نکنه این ورم به مرور زمان بمونه وحالت بینی کج بشه دردسر بشه
      راهنماییم کنید ممنون میشم

      ناشناس
      1. سلام در صورت صلاحدید پزشک میتونید تزریق کورتون انجام دهید. همچنین مصرف قرص آناهیل می تواند کمک کننده باشد. برای اطلاعات بیشتر لطفا مقاله قرصهای کاهش ورم بینی بعد از عمل را بخوانید.

        کارشناس مدویکا
        1. سلام وقتتون بخیر یه سوال از خدمتتون داشتم من قبلا عمل کردم ولی چند روز پیش پره های بینیمو ترمیم کردم منتها تامپونشو نتونستم در بیارم بینیم خونریزی کرده تا کنار پره های بینیم هم اومده و خشک شده طوری که سوراخ بینیم رو هم مسدود کرده تقریبا روزی چند بار میشورمش با سرم و پوماد هم میزنم ولی تغیری نکرد چون گفتن دستکاریش نکنمو جاش میمونه خیلی میترسم چون بخیه رو هم نمیشه دراورد ممنون میشم راهنماییم کنین

          نیوشا هاشمی
    4. سلام من یک ماه عمل کردم و یک طرف نوک بینیم قسمت بالاش فر رفته شده این فرو رفتگی بخاطر ورم هست یا ممکن هست در اینده نیاز با ترمیم باشه؟

      اوا
      1. با سلام
        تا 6 ماه بعد از عمل تغییرات زیادی روی بینی اتفاق میفته و معمولا این ایرادات رفع میشه ولی فعلا باید صبر کنین تا نتیجه مشخص بشه

        مدیر مدویکا
      2. با سلام.۵ ماه عمل کردم سوراخ بینی سمت راستم پره ی سمت راستم ضخیمه.و دوروزه برا اولین بار جای بخیدم قرمز قرمزه درد شدید داره ….پریه های بینیم یکیش کلفت تر و یکیش صاف نازکه….یه سوراخ بزرک یکی کوچیک…این درست میشه یا نه؟

        فهیمه
        1. درد و قرمزی محل بخیه می تواند ناشی از حساسیت باشد. بهتر است در اولین فرصت به پزشک جراح خود مراجعه نمایید تا وضعیت شما را بررسی و درمان مناسب را پیشنهاد نماید.

          فاطمه پایان
    5. سلام من الان ۴۰ روزه بینیم عمل کردم و بینی گوشتی داشتم فپقوس بینیم خیلی عالیه ولی پرهای بینیم کوچک نشده که همه میگن تغییر نکردی پرهاش خیلی کلفت هستن به نطرتون کوچک میشن

      مرضیه
      1. سلام بله كوچيكتر ميشه

        پشتیبان سایت
  110. سلام میخواستم بگم که منم ورم بینی یکطرفه داشتم و چون بینیم گوشتی بود حتی تا سه سال طول کشید تا هر دو طرف بینیم با هم قرینه شد و هرچی بیشتر گذشت ورم بینی منم کمتر شد تا االا ن که چهار سال از عمل بینی م گذشته و حالا دیگه ورم نداره، در صورتی که قبلا حس میکردم گاهی دوباره ورم بر میگرده ولی الان کاملا راضی م. من دوبار هم کورتون تزریق کرد دکترم البته به نظرم تاثیری نداشت ولی از همه مهمتر صبور بودنه…

    ماندانا
    1. سلام. ممنون از به اشتراک گذاری تجربه تون دوست عزیز❤

      کارشناس مدویکا
      1. سلام من حدودا یک سال هست که بینیمو عمل کردم(استخوانی) و همچنان ورم بینی در قسمت پایین و یکطرف زیاد هست به طوریکه بعصی وقتها ورم بینیم روی لب بالاییم هم تاثیر میزاره
        ممنون میشم راهنماییم کنین و اینکه بگین از کجا بفهمم که ورم یکطرفه بینیم واقعا ورم هست یا تبدیل به بافت شده

        مریم
        1. سلام ورم بینی های استخوانی معمولا شش الی هشت ماه بعد از عمل از بین می رود و به احتمال زیاد چیزی که مشاهده می کنید ورم نبوده و از عوارض جانبی عمل باشد. بهتر است موضوع را با جراح یا متخصص گوش حلق و بینی مطرح نمایید تا راهکار مناسب برای شما پیشنهاد شود. تزریق کورتون می تواند یکی از گزینه های پیش رو برای بهبود وضعیت فعلی باشد.

          فاطمه پایان
    2. سلام وخسته نباشید من این 5ماه عمل کردم بینی هم گوشتی بوده همه میگن مث اینکه عمل نکردی وسط دماغم باد داره دست که میزارم زیر پوستم مث اینکه اب زیرشه تا الان نه قرص خوردم نه هم امپول زدم تو را خدا چکار کنم

      ناشناس
      1. سلام، امپول کورتون با تجویز پزشکتون برای ورم های موضعی بینی قابل استفاده است. برای پاسخ کامل سوالتون لطفا ابتدا مطالبی که داخل مقاله آورده شده را بخوانید و ویدیو راهنمایی های دکتر موحد را حتما ببینید.

        کارشناس مدویکا
        1. سلام من ده روز عمل کردم وقتی سرم شست شو میزنم خوب سوراخ بینی کثیف میشه به صورت آروم با گوش پاک کن تمیز میکنم آیا مشکلی نداره

          زهره کیانی
          1. با سلام
            خیر مشکلی نداره فقط باید احتیاط کنید که گوشپاک کن به تیغه بینی فشار وارد نکنه. توصیه میکنم مقاله نحوه شست شو بینی بعد از عمل رو حتما مطالعه بفرمایین

            مدیر مدویکا
      2. سلام و عرض ادب خدمت شما استاد بزرگوار که لطف میفرمایید و سوالات رو با متانت و صبوری جواب میدید
        بنده نزدیک به پنج ماهه که عمل رینوپلاستی انجام دادم سمت راست بینی م به اندازه یک عدس زده بیرون که خودم احساس میکنم استخوان هست ولی وقتی چسپ نامرئی روی اون قسمت میزنم مشخص نیست خیلیم ماساژ دادم ولی برطرف نشده و دوم اینکه پره سمت چپ بینیم بزرگتر و ضخیم تر از سمت دیگه هست، آیا با گذشت زمان پره های بینیم متقارن میشوند؟ و اینکه آمپول کورتون ورم را موقتی از بین می برد یا به شکل دائم؟
        ممنونم از بردباری شما

        Sahar
        1. با سلام
          با توجه به نوع بینی شما که استخوانی هست یا گوشتی مدت زمانی رو باید صبر کنین تا ورم از بین برود، نامتقارن بودن پره ها در اکثر موارد به دلیل ورم بینی بعد از عمل است. استفاده از آمپول کورتون فقط در موارد خاص با تشخیص پزشکتون مفید هست که یک تا چند نوبت ممکنه لازم به تزریق باشد و این تزریق در کاهش ورم به صورت دایمی موثر است.

          مدیر مدویکا
      3. سلام من دوماهه بینیمو عمل کردم از همون اول بعد عمل بینی چپم مشکل تنفس داشت به دکترم گفتم درجواب گفت که مشکلی نیست خوب میشه اما الان باگذشت زمان بدترشده ودیگه کامل میگیره توروخدا بگید چیکار کنم افسردگی گرفتم

        نرگس پناهی
        1. با سلام
          عزیزم مشکلات تنفسی بعد از عمل تا حدود زیادی به نوع عمل شما و جراحتون بستگی داره ولی تو خیلی از افراد این گرفتگی و کیپ شدن بینی تا چند ماه بعد از عمل طبیعی هست. سعی کنین مرتب بینیتون رو با سرم شستشو تمیز کنین و اگر مشکلتون حادتر هست از اسپری سزالین هم میتونین استفاده کنین ولی به مرور مشکلاتتون حل میشه

          مدیر مدویکا
          1. سلام و خسته نباشید
            من یک ماهه که عمل ترمیم بینی انجام دادم و پیوند غضروف برام انجام دادن الان بینیم انگار از قبل بزرگترشده و سرش و پره ها خیلی گرد و متورم و پهن به نظر میاد و سفته حتی موقع خنده درد دارم از ناحیه پره ها.

            نازنین
          2. سلام من سه ماهه که بینی مو عمل کردم سمت راست بینیم ورم داره و نوک بینی یم کمی کج دیده میشه و به سمت چپ مایل شده به نظرتون کجی نوک بینیم مربوط به ورم بینی م میشه کجی بینیم رفع میشه؟ ممنون میشم جواب بدین

            ناشناس
          3. باسلام بله به احتمال زیاد این مشکل پس از کم شدن ورم برطرف شده و حالت بینی شما به شکل طبیعی برمی گردد. می توانید برای کاهش ورم خد از قرص آناهیل دو نوبت صبح و عصر در روز مصرف نمایید.

            فاطمه پایان
    3. سلام من برج ۱۰ عمل کردم بینی گوشتی داشتم سر بینیم اصلا غضروف نداشت برام غضروف گذاشته انحراف ب راست داشتم و همچنین پلیپ داشتم شکر خدا از نظر درمانی و کج بودن بینیم اوکی شده طرف چپم عالی فرم گرفته ولی طرف راستم ورمش بیشتر بقیه جای بینیم هس و ی چیزی مثل جوش زیر پوستی در اوردم ک باعث میشه طرف راستم فرم‌نگیره قشنگ تا الان دوتا امپول زده تو بینیم خیلی کم شده اما جای جوشه نمیره هنوز حسش میکنم و مرداد ماه میخام اقدام ب بارداری کنم و میترسم ک اونموقعه نیاز ب امپول باشه و نتونم امپول بزنم و در دوران بارداریم ورم کنه بیشتر

      الناز
      1. سلام، خیر نیازی به تزریق امپول نیست. به طور کلی معمولا تزریق امپول جهت تسریع در کاهش ورم موضعی بینی در 6ماه اول بعد از عمل انجام می شود. بنابراین اجباری در تزریق امپول نیست بلکه به مرور زمان ورم بینی خود بخود از بین خواهد رفت. اما در نظر داشته باشید که خود بارداری باعث افزایش ورم بینی خواهد شد.

        کارشناس مدویکا
        1. سلام وقت بخیر من نزدیک 6ماهه اعم بینیم میگذره ولی قسمت بالای پره های بینیم وکناره های تیغه بینیم باهم فرق داره احساس میکنم سمت راست بینیم ازسمت چپ بالاتره ممکنه بخاطر ورم باشه وآیارفع میشه واینکه درسته که میگن چسب زدن زیادبینی باعث ورم میشه من تا چند روزپیش هم چسب میزدم البته شبهافقط ولی الان نه دیگه ممنون میشم ازراهنماییتون…

          ویان رستمی
          1. با سلام
            در کل چسب زدن بینی بیش از حد تاثیر مثبتی ندارد و همینطور که گفتین ممکن است باعث تورم هم بشود، اما این اختلافات جزیی یا غیر قرینگی در بینی در کل مربوط به ورم بینی میباشد که از بین رفتن ورم بینی ممکنه یک تا دو سال هم طول بکشه، بنابرین باید صبور باشید تا فرم نهایی بینی شما شکل بگیره.

            مدیر مدویکا
      2. با سلام،من ۸سال قبل عمل بینی انجام دادم وبه دلیل نامشخصی دو طرف بینیم خونریزی کرد و دکتر نمی تونست خون رو بند بیاره ومجبور شد ۴باربیهوشم کنه و برای بار ۴خون بند اومد،ومن خون زیادی از دست دادم،اون روز ۴بار رفتم اتاق عمل….بعد از ۸سال هنوز دو طرف بینی که خونریزی داشته ورم داره…خیلی هم به چشم میاد ایا راهی هست که این از ورم از بین بره خیلی اذیتم میکنه،ممنون از پاسخگویی شما

        فرشته دانیالی
        1. سلام، شما باید به پزشک متخصص گوش وحلق و بینی مراجعه کنید.جهت اطلاعات بیشتر با این شماره هاتماس بگیرید 09018191885

          مدیر مدویکا
    4. عزیزم من یه خانم هستم،دقیقا مشکل شمارو دارم میشه ایمیل تون رو بدین چون خیلی نگرانم صبح تا شب فکرم درگیره اگه میشه جواب بدین من به شما ایمیلم رو میدم

      ن
      1. من دو ماه است بینیمو عمل کردم اما یه ترفش خیلی ورم داره وبه یک ترف کج شوده

        مرضیه
        1. Author

          هنوز باید صبور باشید. برای قضاوت درباره نتیجه عمل کمی زود است.

          مدیر
    5. سلام من سه هفته میشه که بینیم رو عمل ک دم، بینیم هم گوشتی بوده، حالا سو اخهای بینیم خیلی نامتقارن هستن، آیا تا آخر اینجور باقی میمونه یا خیر.

      الهام
      1. با سلام
        عدم تقارن در سوراخ های بینی ناشی از ورم بعد از عمل میباشد. لطفا صبور باشید ، قطعا این ورم از بین خواهد رفت و به شکل دلخواهتون میرسین

        مدیر مدویکا
        1. سلام خدمت اقایی دکتر وخسته نباشید. من سه ماه بینی ام عمل کردم هم زیبایی وهم شکستگی فقط بینی ام سمتی که شکستگی داشتم شاخکهای بینی ام بزرگ شده دکتر گفت واسه الرژی باید کروتون تزریق بشه میخواستم بدونم با ترزیق مشکل شاخک بیمی ام حل میشه یا نه. ممنون ازشما

          المیرا
          1. باسلام قطعا پزشک شما بهترین کسی است که می تواند در خصوص شرایط شما نظر دهد و درمان مناسب را پیشنهاد کند توصیه می کنیم مطابق دستور پزشک خود عمل کنید تا نتیجه مطلوب حاصل شود. در صورت ایجاد هرگونه تغییرات می توانید از پزشک جراح خود مشورت دریافت نمایید.

            فاطمه پایان
    6. من یک ماه از عملم میگذره یکی از سوارخهای بینیم بزرگه وکج واون یکی کوچک ومستقیم ممنون از راهنمایتون.

      سلام وخسته نباشی
      1. بعد از جراحی بینی به علت فشارهای وارد شده به استخوان بینی طی مراحل جراحی بینی متورم شده و قطعا سوراخ های بینی نامتقارن نمایش داده می شود. این نامتقارن بودن بعد از عمل بینی طبیعی و عادی می باشد . ورم بینی و گچ بینی و همچنین تامپون بینی در ناهمسان بودن سوراخ های بینی تاثیر گذار است که البته بعد از بهبودی کامل و سپری کردن دوران نقاهت کاملا برطرف خواهد شد.اگر سوراخ های بینی بعد از ۶ الی ۸ ماه همچنان ناهمسان بود ، با جراح خود تماس بگیرید و موضوع را اطلاع دهید.

        نیما شفیعی
    7. سلام وقت بخير،من يكسال هست بيني ام رو عكل كردم شكل بينيم خوب شده در كل ولي سمت چپ روي پره بينيم يه برامدگي اندازه نخود كوچيك وجود داره گاهي نرم ميشه و مشخص نميشه ولي بعضي وقتا خيلي مشخص ميشه و سفت هم ميشه ،ممكنه بفرماييد اين چطوري رفع ميشه؟

      ناشناس
      1. سلام وقت بخیر،من دوماه هست که بینیم روعمل کردم بینیم گوشتی بودخوب بودولی به علت ضربه ای که واردشده دوروزبعدبرامدگی دریک طرف بینیم ایجادشدکه بالمس به شکل نخودمانندنرم هستش وبادست راحت جابه جامیشه وباماساژمحومیشه وبعدش بعدازچنددقیقه دوباره مشخص میشه هردوطرف بینیم روکه دست زدم همین چیزنرم ومتحرک وجودداردولی فقط یک طرفش ورم میکنه بالامیادوحرکت هم میکنه احتمال دادن جابه جایی غضروف هستش دکترم گفت دست نزن بهش گفتم حرکت میکنه اگرجای دیگه جوش بخوره بینیم خراب نمیشه گفت نه هرجاحرکت کرد کاریش نداشته باش بدجوراسترس دارم یعنی خودش خودبه خوددرست میشه بینیم فرمش خراب نمیشه لطفاراهنمایی بفرمایید

        سیما
        1. سلام وقتتون بخیر
          بهترین تجویزی که فعلا میشه انجام داداجرای دستورات پزشکتون هست. ایشون با توجه به اشرافی که به جراحی بینی شما و شرایط اون بعد از عمل دارن بهترین راهنمایی رو میتونن بکنن.

          مدیر مدویکا
    8. سلام،ببخشبد بینی شما گوشتی بود؟؟؟

      زهرا نورزاده
    9. ببخشید ممکنه ورم پره ها بخوابه

      ناشناس
      1. سلام بله

        پشتیبان سایت
    10. باسلام من سه ماهه بینیم راعمل کردم زیر بینی وکولوملو من هنگامی که می خندم ورم داره ویک خطی می افتد لطفا راهنمایی کنید. درضمن بینیم گوشتی است.

      خانم احمدی
    11. سلام عزیزم من بینیمو ۱سال و یه ماهه عمل کردم یک طرفه بینیم احساس میکنم خیلی صاف وطرفه دیگه خیلی پره نمیدونم ورمه یا نه وموقعیت که باهوشی عکس ميندازم کج دیده میشه افسردگی گرفتم ممنون میشم جواب بدین

      ناشناس
      1. سلام با توجه به مدت زمان زیادی که از عمل شما می گذرد احتمالا بینی شما فرم نهایی خود را پیدا کرده است. ممکن است عمل بینی شما موفقیت آمیز نبوده و نیاز به مراجعه به پزشک دیگری داشته باشید تا با انجام تصویربرداری و معاینات تخصصی بتواند بهترین راهکار برای حل مشکل شما را ارائه دهد.

        فاطمه پایان
  111. سلام وقتتون بخیرمن،۴۲سال سن دارم۱۵ماه عمل پیش رینوپلاستی انجام دادم ورم هنوزدریکطرف مشهوده واینکه زمانی که خنده میکنم روی بینیم قسمت بالاخط میفته واین دوموردمنواذیت میکنه درطی این مدت دوبارتزریق کورتون داشتم،لطفاراهنمایی کنید..درضمن بینی من نسبتاگوشتی وقوزداربودوبشکل طبیعی عمل شده یعنی فقط ایرادات گرفته شده..کمال تشکرازوقتی که میگزارید

    مرضیه
    1. سلام، ورم در بینی های گوشتی مدت زمان بیشتری طول میکشه تا از بین برود. اما بهترین مشاور پزشک خودتون هست. در مواردی که دکترتون تایید کند که در بینی شما دیگر تغییری رخ نخواهد داد و ورم به طور کامل از بین رفت و باز هم مشکلات بینی مشهود بود می توانید برای عمل بینی ترمیمی اقدام کنید.

      کارشناس مدویکا
  112. سلام چسب بینی اگر شبا بزنیم تاثیر داره توی کم شدن ورم بینی؟؟؟؟

    نرگس
    1. سلام، مدت زمان و نحوه چسب زدن بینی باید طبق دستور پزشکتون انجام شود.

      کارشناس مدویکا
      1. سلام خسته نباشین من الان ۹ماهه ک عمل کردم بینیم گوشتی با پوست ضخیم بود با گذشت ۹ماه ورمش نخابیده هنوز نوک بینیم خیلی ورم داره خیلی ناراحتم ولی از نیم رخ خوب شده .باید چیکار کنم آقای دکتر لطفا راهنمایی کنین آیا قرصی چیزی هس ک ورمش کم بشه؟

        علی
        1. با سلام
          در بینی های گوشتی کاهش و از بین رفتن ورم بینی گاهی تا 2 سال هم طول میکشه . بعد از گذشت 9 ماه از عملتون قرص یا آمپول تاثیری نداره و فقط باید صبور باشید تا این ورم از بین بره

          مدیر مدویکا
    2. سلام وقتتون بخیر، من چهارسال پیش بینیم رو عمل زیبایی کردم مشکلی نداشتم که بعد چهار سال یکدفعه نوک یکطرف بینیم ورم کرد، چند باری رفتم پیش دکتر برام کورتن زد ولی کورتن فقط یک هفته تا ده روز ورمم رو از بین میبره و مجدد بینیم ورم میکنه
      باید چیکار کنم و علتش چی میتونه باشه؟
      ممنون میشم راهنماییم کنید.

      فاطمه مسلم آذر
      1. سلام وقتتون بخیر، من چهارسال پیش بینیم رو عمل زیبایی کردم مشکلی نداشتم که بعد چهار سال یکدفعه نوک یکطرف بینیم ورم کرد، چند باری رفتم پیش دکتر برام کورتن زد ولی کورتن فقط یک هفته تا ده روز ورمم رو از بین میبره و مجدد بینیم ورم میکنه
        باید چیکار کنم و علتش چی میتونه باشه؟

        فاطمه پایان
        1. سلام، احتمالاً علت ورم نوک بینی شما مربوط به التهاب یا عفونت است. در بعضی از موارد، ورم ممکن است ناشی از آلرژی، ترشحات بینی یا سایر عوامل باشد. برای تشخیص دقیق تر و درمان مناسب، بهتر است با یک متخصص گوش، حلق و بینی مشورت کنید. آنها ممکن است شما را به یک آزمایش خون یا رادیولوژی ارجاع دهند تا علت دقیق تر را تعیین کنند. همچنین، پس از تشخیص علت ورم، درمان مناسب را پس از مشورت با پزشک خود شروع کنید.

          فاطمه پایان
  113. سلام خسته نباشید
    ببخشید من بینیمو طبیعی عمل کردم و هفت ماهه که میگذره ولی خیلی ورم داره و یه هفته ای هست ک امپول کورتون زدم ولی تاثیری نداشته و بیشتر در دو طرف بینیم ورمه و یک طرفم بیشتر و نوک بینیمم ورمه آیا خوب میشه خیلی نگرانم که خوب نشه

    سامینا
    1. سلام، ورم اولیه یا حاد در بینی شما از بین رفته و ورم باقیمانده ورم مزمن است که اگر بینی شما گوشتی و با پوست ضخیم باشد مدت زمان بیشتری طول می کشد تا کاملا برطرف شود. اگر خواندن مطالب بالا از حوصله شما خارج است توصیه می کنیم ویدیوهای داخل مقاله که توضیحات پزشکان درباره ورم بینی و راهکارهای رفع آن می باشد را حتما کامل ببینید.

      کارشناس مدویکا
  114. سلام وقتتون بخیر،من یک ماهه عمل کردم بینیم هم استخونی بود هم قسمت نوکش گوشتی اما پوست نازک ودرکل زیاد گوشتی نبود… مشکل من اینه که از روز دوم عمل به بعد سمت راست بینیم کاملا کیپ بود وکه یکبار که داشتم داخل بینی رو شستشو میدادم متوجه شدم حفره تنفسی سمت راست خیییلی نازکه اندازه باریکی سوزن وهیچ تغییری نکرده. هفته سوم رفتم پیش دکترگفت ورمه.. آیا این واقعا برطرف میشه واون حفره داخلی بزرگتر میشه؟

    سحرصفری
    1. سلام، توصیه ما به زیباجویان این هست که صبور باشند. شما عمل جراحی انجام داده اید و ورم بینی بعد از عمل کاملا طبیعی است. چیزی که شما شاهد آن هستید به احتمال زیاد همان ورم داخل بینی است و با توجه به اینکه زمان بسیار کمی از عمل بینی شما می گذرد جای نگرانی نیست. با توجه به اینکه بینی شما گوشتی نبوده حداقل 6 ماه زمان نیاز است تا ورم داخل بینی نیز از بین برود. اگر پس از این مدت بهتر نشد می توانید به پزشکتان مراجعه کنید. لطفا ویدیو اول در همین مقاله که آقای دکتر موحد درباره انواع ورم بینی بعد از عمل صحبت می کنند را حتما ببینید.

      کارشناس مدویکا
  115. سلام . تزریق کورتون به بینی عوارض نداره؟

    رکسانا
    1. سلام اگر توسط جراح متخصص انجام شود عوارضی ندارد.

      کارشناس مدویکا
      1. سلام منم از بینیم راضی نیستم شش ماه عمل کردم بینی من پهن نو ک بینی گرد و سوراخهای درشت باید چیکار کنم یه مورد دیگه نزدیک ۷۰ رو زعمل زیبای تازه من اینمشا از دماغم خارج شد یعنی جا مونده بود به دکتر میگفتم عفونت کرده میگفت نه ابریز ش وقتی خارج کردم بر طرف شد ولی بینیم هنوز ورم دارد راهنمایی کنید

        نا شناس
        1. سلام، بله جا ماندن مش در بینی یکی از دلایل بوی بد بینی و عفونت است که با برداشتن آن برطرف می شود. برای نتیجه گیری از فرم بینی باید حداقل یکسال صبر کنید تا ورم بینی برطرف شود. اگر باز هم از ظاهر نوک بینی راضی نبودید و سوراخ های بینی همچنان پهن بود می توانید با نظر پزشکتون عمل تیپ پلاستی انجام دهید.

          کارشناس مدویکا
          1. سلام من الان 8ماهه عمل کردم فرم بینی قوسش عالی شده بینیم غضروفی بود والان فقط مشکلش اینه که باد داره …میشه راهنماییم کنید که بادش می‌خوابه پایین میره

            شیوا
          2. با سلام
            بله اگر ورم و باد روی بینی بعد از جراحی وجود داشته باشه به مرور از بین میره و ممکنه در بعضی افراد بیشتر از یک سال هم طول بکشه این کاهش ورم

            مدیر مدویکا
  116. سلام ..من ۱۵سال پیش زیبایی بینی کردم ازاول ی طرف بینیم خط داشت و طرف دیگه نداشت وهمینطوریک مقدارکجه.چیکاربایدکنم ممنون میشم پاسخگوباشید

    ناشناس
    1. سلام با توجه به اینکه زمان زیادی از عمل بینی شما میگذره حتما باید توسط جراح بینی معاینه شوید تا راه درمان و یا نیاز به عمل مجدد مشخص شود.

      کارشناس مدویکا
    2. سلام خسته نباشید من حدود 20 روزه عمل کردم وبینی گوشتی داشتم ورم کناره های بینیم خیلی زیاده وروز 10و11 به شدت گریه کردم احساس میکنم بعد از گریه ورم بینیم زیاد شده گریه تاثیر داره؟؟؟ یا اصلا دکترم از کناره های بینیم بر نداشته چون کناره‌های بینیم باز نشده؟؟؟ آيا ورم کناره بینیم می ره یا پوستش همون جوری ضخیم میمونه؟؟؟؟ راهنماییم کنین ممنون میشم

      فرناز انصاری
      1. با سلام
        بله معمولا گریه شدید روی ورم بینی تاثیر میزاره ولی این تاثیر دائمی نیست و از بین میره. در برخی موارد پزشک تشخیص میده که پره های بینی خوب هست و تغییری در آن ها ایجاد نمیکند اگر کنار پره های بینی بخیه ندارید نشان دهنده این هست که پره ها کوچیک نده و در کل این رو توجه داشته باشید بعد از عمل حتما بینی شما و پره های بینی ورم داره که باید صبر کنید تا این ورم از بین بره

        مدیر مدویکا
  117. سلام یک ماهه بینیمو عمل کردم سر بینیم خیل بزرگه ورم بینیم و دوست ندارم

    ناشناس
    1. سلام، لطفا مطلب بالا را کامل مطالعه کنید پاسخ شما در مقاله کاملا توضیح داده شده است. نوک بینی آخرین قسمتی از بینی شماست که ورم آن از بین می رود. از بین رفتن ورم نوک بینی ممکن است حتی تا یکسال طول بکشد. مصرف نمک را کاهش دهید.

      کارشناس مدویکا
      1. سلام وقتتون بخیر خسته نباشید. من هفت ماهه بینیمو طبیعی عمل کردم بینیم هم گوشتیه نوک بینیم یه طرفش خوب و گرد بودولی طرف دیگش یه مقدار کج بود و یزرگ دکترم گفتن خوب چسب نزدی با ماساژ بهتر شد و الان راسته ولی مثل طرف دیگم نیس ک خوب گرد شده باشه روی پره بینیم نمای بدیم داره وقتی میخندم انگار قوز داره بنظرتون کورتون باید تزریق کنم؟؟باعث فرورفتگی نمیشه؟

        نرگس
        1. سلام، تزریق کورتون به بینی اگر توسط پزشک با تجربه انجام شود خطری ندارد. اما بایستی حتما به پزشک خودتون مراجعه کنید تا در صورت صلاحدید ایشون این کار انجام شود.

          کارشناس مدویکا
          1. سلام خسته نباشید من چهارباربینی عمل کردم گفتن پوست زخیم وگوشتی دارم والانم ۵روزازعمل چهارم میگذره استخوان بالاراتراشیدن سوهان کشیدن قوس هم دادن بازم راضی نیستم خیلی هم ورم داره باید چکارکنم واینکه نوک بینی خیلی کبودشده پزشک خیلی نگرانه که امکان داره بخاطرزیادی عمل خونرسانی به پوست نرسدوپوست بینی کنده بشه خیلی حالموبدکرده لطفاراهنمایی کنید

            خاطره
        2. سلام خسته نباشید من دو ماه و نیمه عمل کردم داخل بینیمو که نور میگیرم نگا میکنم خیلی ورم داره یکی از سوراخا بینیم خیلی ورم داره کیپه ایا طبیعی چیکار کنم برطرف بشه

          مهسا
          1. Author

            سلام، بله کاملا طبیعی است.

            مدیر
    2. سلام خسته نباشید بینی من قسمت بالا استخونی وازپایین گوشتی بود بعدازعمل احساس میکنم قوزبینیم زیاد برطرف نشده یکساله هست ازجراحیم گذشته ،ایا دکتر سرپایی میتونه کاری انجام بده یا به عمل دوباره احتیاج داره؟؟

      ناشناس
      1. سلام در مواردی که دکترتون تایید کند که ورم بینی شما به طور کامل از بین رفته است و این قوز ناشی از استخوان بینی باشد، با استفاده از سوهان کشی این قوز برطرف می شود. لطفا مطلب قوز بینی بعد از عمل را حتما بخوانید

        کارشناس مدویکا
      2. سلام .۳ماه و چند روزه که عمل کردم به صلاح دید دکترم ۳ماه چسب زدم الان گفتن که روزها نزنم فقط شبها چسب بزنم بینیم گوشتی بود ولی خیلی بزرگ نبود .ی قوز خیلی کوچک هم داشتم .الان نوک بینیم سفت هستش از نیمرخ بنظرم قوس ملایمی داره که خوبه اما نوکش بزرگ و دراز دیده میشه بنظرتون کوچک میشه خیلی نگرانم.

        اکرم
        1. باسلام قضاوت در خصوص نتیجه نهایی عمل شما بسیارزود است و بهتر است کمی بیشتر صبوری کنید تا نتیجه عمل مشخص شود. در طول این مدت به توصیه های پزشک خود به طور کامل عمل کنید تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شده و نتیجه مطلوب حاصل شود.

          فاطمه پایان
    3. سلام من الان ۵ ماه عمل کردم و بینیم گوشتی بوده دکترم برام غضروف گذاشته ولی از داخل که دست میزنم خیلی بزرگ و قابل لمس طوری که یه طرف بینیم کلا برجسته و بیرون و نوک بینیم هم گرد و افتاده شده خیلی ناراحتم دکترم هم با خونسردی میگه بعد یک سال بیا واسه ترمیم از همه بد تر اینه که توی ترمیم همیتی قاعل نمیشه

      ساناز
      1. سلام با توجه به مدت زمان زیادی که از عمل شما گذشته بینی فرم نهایی خود را به دست آورده و از این پس با تغییرات جزئی مواجه خواهد شد. با وجود نکات ارائه شده اگر از ظاهر فعلی بینی خود راضی نیستید بهتر است با پزشک جراح یا مخصص گوش حلق و بینی دیگری مشورت نمایید تا راهنمایی های لازم را به شما ارائه نماید.

        فاطمه پایان
  118. سلام خسته نباشید من ۶ ماهه جراحی کردم طرف راست بینیم قسمت پروتز کمی بزرگتر از سمت چپم میباشد و حس میکم نوک بینیم افتاده چکار کنم دچار افسردگی شدم ۳ ماه اول خوب بود ولی بعد از ۳ ماه افتضاح شد

    ناشناس
    1. سلام، اگر بینی شما گوشتی بوده باشد و پزشکتان از غضروف در نوک بینی استفاده کرده است امکان افتادگی نوک بینی وجود نخواهد داشت.

      کارشناس مدویکا
      1. با سلام من حدود یکسال و سه ماهه که عمل بینی انجام دادم بینی قبلیم گوشتی بود با پوست ضخیم هنوز ک هنوزه به خاطر ورم نکردنش چسپ رو ادامه میدم چون خیلی ورم میکنه میترسم ک ورم ماندگار باشه از کجا بدونیم ورمی که داره میخوابه یا فرم نهایی بینی همینه؟

        Minu
        1. سلام نتیجه نهایی عمل بینی معمولا هشت ماه الی یک سال بعد از عمل مشخص می شود. بهتر است چسب بینی را استفاده نکنید و رای کاهش ورم و تاثیر آن بر روی بینی از قرص آناهیل که در اغلب داروخانه ها یافت می شوند استفاده کنید. این قرص به کاهش ورم و التهاب کمک می کند. در صورت عدم ایجاد تغییر در بینی شما می توانید با متخصص گوش، حلق و بینی مشورت نمایید تا در خصوص عمل ترمیمی مشاوره های لازم را به شما ارائه دهد.

          فاطمه پایان
  119. سلام خسته نباشید من 8 ماهه عمل کردم بعد عملم یکطرف بینیم ورم خیلی زیادی داشت که الان خیلی خیلی کم شده فقط یک طرف بینی م خط بینی مشخصه ولی اون طرف دیگه که ورم شدید داشت هنوز فرم نگرفته این هم در اثر ورمه و خوب میشه؟ البته دیگه مثل اول خیلی محسوس نیست اما خودم احساس میکنم

    ناشناس
    1. سلام. بله در اثر ورم است. همانطور که صبوری کردید و بخش بیشتر ورم بینی شما از بین رفته است بهتر است باز هم صبر کنید. توجه داشته باشید که ورم اولیه بینی با سرعت بیشتری از بین میرود اما ورم اندک باقیمانده به زمان بیشتری نیاز دارد. اگر بینی شما گوشتی بوده ممکن است از بین رفتن ورم بینی حتی تا دو سال هم طول بکشد.

      کارشناس مدویکا
    2. سلام ببخشید من الان پنج هفتس عمل کردم قوس بینیم خیلی خوب بود ولی الان سه روزه استخون قوسم اومده بالا بنظرتون مشکلی پیش اومده؟

      پریسا
      1. سلام خیر مشکلی نیست. اگر دیگر بینی تون رو چسب نمیزنید بعد از برداشتن چسب ممکنه بینی شروع به تورم کند که طبیعی است و بعد از سه ماه کاهش و بعد از یکسال تا یکسال و نیم ورم برطرف می شود.

        کارشناس مدویکا
      2. سلام من بینیمو دوماهه عمل کردم سوراخای بینیم خطی شدن بعد دراوردن اسپلنت داخلش بالای سوراخای بینیم خط افتاده واقعا نگرانم کرده میشه بگید ایراد از چیشه

        فاطمه
        1. سلام، بهتر است به پزشکی که عمل شما را انجام داده مراجعه کنید و او را درباره این مشکل مطلع کنید. احتمالاً باید بازبینی شوید تا علت خطی شدن سوراخای بینی و خطافتادگی بررسی شود. در هر صورت، نگران نباشید، زیرا ممکن است با یک تصحیح ساده قابل رفع باشد.

          فاطمه پایان
  120. میخوام بدونم شستشو با سرم تا کی ادامه داشته باشه و میشه برای تمیز کردن داحل بینی راه حل بذارید ممن خودم با چوبهای مخصوص داخل بینی تنیز مبکنم ک شبیه گوش پاک کن هستش

    شبنم
    1. تا یک ماه بعد از عمل بهتره بینی رو با سرم شستشو دهید. بعد از این مدت فین کردن مانعی ندارد.

      کارشناس مدویکا
    2. با سلام و خسته نباشید،سه ماهه که بینیمو عمل کردم،بینی من گوشتی با پوست ضخیم بود،ورم زیاد دارهدوبار کورتن تزریق کردن،من دیابت و فشارخون هم دارم،چندروز پیش ،وقتی بینیمو میشستم احساس کردم یه چیز اضافی توی بینیم اذیتم میکنه،محکم ک بینیم رو شستم یه چیزی از بینیم پرید بیرون،بعد از بینیم خون اومد،رفتم پیش دکترم گفتن ک جای نگرانی نیست،خودم خیلی نگرانم که غضروفی که نوک بینیم کار گذاشته بودن،افتاده باشه،،بنظر شما چی بود؟بعد اینکه بینیم بوی بدی از تو احساس میکنم،طبیعی هست یا نه؟

      ارزو
      1. سلام بدون معاینه کردن نمیشه متوجه شد که چه چیزی از بینی شما افتاده است.اگر پزشک معالجتون بعد از معاینه مشکلی در بینی شما ندیدند پس جای نگرانی نیست.

        نیما شفیعی
      2. با سلام من چهل سالمه والان 55 روزه که عمل کردم اما در یک طرف بینیم دو قسمت فرورفتگی داره خیلی نگرانم لطفا منو راهنمایی کنید

        مهسا
        1. سلام با توجه به این مدت زمانی که گفتید باید کمی صبور باشید اما می توان با قرار دادن گرافت های غضروفی که معمولا از غضروف میانی(سپتوم) بینی خود بیمار تهیه می شود تا حدی اصلاح کرد.

          نیما شفیعی
      3. با سلام . من سه ماهه بینی ام رو عمل کردم ولی از نیم رخ برآمدگی داره و نوکش افتاده به نظر میاد . خیلی ناراحتم . چسب که میزنم خوبه چسب رو که بر میدارم اینجوری میشه

        سارا آریان موحد
  121. سلام خداقوت
    من دوماه هست ک بینیم رو عمل کردم و بینی استخوانی داشتم الان نوک بینیم به سمت چپ مایل هست ومشخصه ورم یکطرف بیشتره این هم برطرف میشه؟

    Fooroogh
    1. سلام . بله لطفا صبور باشید. حداقل سه ماه زمان لازم هست تا ورم حاد بینی از بین برود. ورم مزمن بینی بعد از عمل نیز بسته به نوع بینی شما یک تا دو سال ممکن است طول بکشد. تحت نظر پزشکتون میتونید ماساژ بینی یا تزریق امپول انجام دهید.

      پاسخ دکتر رحمان موحد قدسی نیا
    2. با سلام،هفت ماهه ک بینیمو عمل کردم،بینی گوشتی با پوست ضخیم،دوسه ماه پیش نوک بینیم حالت افتادگی پیدا کرد و ورم کرد،دکترم یک ماه پیش توی مطب با بیحسی نوک بینیم رو عمل کردن،الان نوک بینیم خوب شده،ولی بخیه های داخل ک جذبی هست رو هنوز حس میکنم،دستم بهشون میخوره کمی هم درد داره،با اینکه نزدیک۴۰روز هست ک ترمیم داشتم،ایا طبیعی هست ک هنوز بخیه ها جذب نشدن؟!ممنون میشم راهنمایی کنید و اینکه ایا نیاز هست ک بازم چسب بزنم یا نه،میتزسم چسب نزنم نوک بینیم ورم کنه

      مائده
      1. با سلام
        بله جذب بخیه ها چند هفته تا چند ماه ممکنه طول بکشه و جای نگرانی نیست از این بابت
        در مورد زدن چسب بینی باید به توصیه پزشکتون عمل کنین

        مدیر مدویکا
  122. سلام من پنجاه روز عمل کردم قسمت سوم تیغه بینی تورم داره امکان این که بمونه هست

    منیره
    1. سلام، زمان کمی از عمل بینی شما می گذرد. لطفا صبور باشید و مراقبت های بعد از عمل بینی جهت کاهش ورم را به خوبی رعایت کنید. در صورت صلاحدید جراح خود می توانید تزریق امپول برای کاهش ورم موضعی را انجام دهید.

      کارشناس مدویکا
    2. سلام من ۱۶ روز پیش عمل زیبایی انجام دادم از وقتی که گچ بینی رو برداشتم یه طرف بینیم اصلا ورم نداشت و طرف دیگه خیلی ورم داشت طوری که بینیم کج بود و تا الان هنوز فرقی نکرده به نظرتون امکان این که از بین نره هست؟

      الهه
      1. سلام معمولا ورم یکطرفه بینی حداقل یکسال بعد از عمل از بین میرود.

        کارشناس مدویکا
      2. سلام من ۶ روز هست عمل کردم و تامپونم رو برداشتم ولی بینیم گرفتگی داره و نمیتونم درست نفس بکشم مجبورم از راه دهان تنفس کنم آیا به دلیل تورم ویا زخم داخل بینی هست که نمیتونم از راه بینی نفس بکشم ؟

        مهشید
        1. باسلام به دلیل ورم و جراحت بافت های داخلی احتمال دارد بینی شما کیپ باشد و این عارضه بعد از عمل بسیار طبیعی است و جای نگرانی نیست. بااین حال برای شستشوی بافت داخلی بینی با سرم مخصوص و تمیزکردن مجرای تنفسی حتما از پزشک خود مشورت بخواهید .

          فاطمه پایان
      3. سلام من ۱۷ سالم کامل شده و چند ماهه وارد ۱۸ سال شدم ایا سنم برای عمل بینی مناسب هست و اینکه چطوری تشخیص بدم بینیم گوشتی هست یا استخوانی ممنونم

        شیوا
        1. سلام بله برای انجام عمل بینی بهتر است تا زمانی که بلوغ شما کامل شود صبر کنید. بهترین سن برای عمل بینی بین 20 تا 30 سال می باشد. بینی های گوشتی از نظر ضخامت پوست در مقایسه با بینی های استخوانی دارای ضخامت پوست بیشتری هستند و از لحاظ ظاهر، بینی های گوشتی دارای نوک بینی پهن و افتاده هستند. ازنظر بافت و غضروف ها، بینی های گوشتی بافت و غضروف های ضعیفی دارند و کمبود بانک غضروفی و استخوانی از نشانه های بارز بینی های گوشتی است.

          فاطمه پایان
    3. با سلام و وقت بخیر من الان سه ماهه که عمل کردم وبینیم گوشتی بود هر کی میبینه میگه اصلا تغییر نکرده سوراخ های بینی اندازه نیست یه طرف بینیم هم خیلی ورم داره و اینکه کناره های بینی مو اصلا باز نکردن پس چرا اینقدر ورم داره،اصلا میشه گفت ورم داره یا همون بینی قبلیمهدارم دیوونه میشم

      رقیه
      1. با سلام
        عزیزم یکی از مشکلات افرادی که بینی گوشتی دارن بعد از عمل بینی همین هست که مدت زمان زیادی طول میکشه تا ورم بینی از بین بره و شکل نهایی بینی مشخص بشه . این که پره های بینی باز نشده میتونه به این علت باشه که پزشکتون تشخیص دادن با توجه به فرم بینی لازم نیست که به پره ها دست بزنن ولی در کل بزرگ بودن یا غیر قرینه بودن سوراخ های بینی همه به علت ورم هست که به مرور خوب میشه و این مدت در بینی های گوشتی گاهی تا 2 سال طول میکشه

        مدیر مدویکا
      2. سلام خوبین دکتر من ۳ ماهه عمل کردم از اون روزی که آتل و بخیه رو برداشت سمت راست بینیم که انحراف داشت یه استخوان به صورت برآمدگی وجود داره وه سمت چپم با سمت راستم متفاوت دکتر گفتن ماساژ بدم کار ساز نبود خودشون ماساژ درد آور دادن که من داشتم از حال میرفتم ولی ایشون گفتن که باید این استخوان شکسته بشه وبعد که دردم زیاد بود برام داخل کلینیک آتل گذاشتن به نظرتون از بین میره ممنونم از شما

        رویا باقرزاده
        1. باسلام بسیاری از مشکلات بعد از عمل قابل حل است و برطرف می شود . ممکن است بینی شما نیاز به سوهان کشی داشته باشد تا به فرم دلخواه برسد با این حال بهتر است از پزشک جراح خود دراین خصوص مشاوره دریافت نمایید در صورت نارضایتی از عمل نیز می توانید با جراح گوش، حلق و بینی دیگری مشورت بگیرید.

          فاطمه پایان
  123. سلام ورم بینی گوشتی کی میخوابه؟

    محمد
    1. سلام، همانطور که در این مقاله گفته شده یک تا دو سال زمان لازم است تا ورم بینی گوشتی از بین برود. معمولا ورم بینی با پوست ضخیم مدت زمان بیشتری طول می کشد تا کاملا از بین برود.

      کارشناس مدویکا
      1. وقت بخیر چهار وز عمل بینی انجام دادم ولی بعد ازعمل آتل کجه مشکلی در فرم بینی پیش نمیاد

        ساغر
        1. سلام اگر در اثر ضربه کج شده است بهتر است جهت معاینه به پزشکتون مراجعه نمایید.

          کارشناس مدویکا
          1. سلام من سه ماهه عمل کردم اولش از نوک بینیم راضی بودمو دوسش داشتم ولی بعد از سه ماه نوک بینیم بزرگ شده و خیلی نگرانشم باید چیکار کنم

            ..
          2. در ماه های اول و زمانی که چسب میزنید شاهد کاهش ورم بینی هستید اما ممکن است بعد از برداشتن چسب ورم بینی دوباره بیشتر شود. این ورم طبیعی است و حتی ممکن است در زمان صبح و بعد از بیدار شدن از خواب احساس کنید بینی شما بزرگتر دیده می شود. اما نگران نباشید این ورم از بین خواهد رفت در نظر داشته باشید که از بین رفتن ورم در ناحیه نوک بینی دیرتر از نواحی دیگر اتفاق می افتد. مصرف نمک که باعث افزایش تورم می شود را نیز کاهش دهید.

            کارشناس مدویکا
        2. سلام وقت بخير
          مدت يكماه از عمل زيبايى وانحراف ميگذره متاسفانه طرف چپ بينى كاملا مسدود هست واصلا تنفس رو از راه بينى برام سخت كرده لطف كنيد بفرماييد چه اقدامى ميشه انجام داد

          على جلالى
          1. سلام حتما باید از نزدیک معاینه بشید اگر در اثر ورم بینی داخل بینی باشه با معاینه مشخص می شود که این ورم به مرور زمان برطرف شده و تنفس راحت می شود.

            کارشناس مدویکا
    2. سلام خسته نباشید من ۱۰ روزه از عملم میگذره فقط یه طرف بینیم نزدیک پره هام یه برآمدگی داره فقط همون قسته اون طرف بینی برآمدگی نیس میخواستم بدونم این بر آمدگی ورم هست با چیز دیگه

      مینا
      1. سلام بله به احتمال زیاد ورم هست. در صورت صلاحدید پزشکتون می توانید قرص آناهیل برای کاهش سریعتر ورم بینی استفاده کنید.

        کارشناس مدویکا
      2. سلام وقت بخیر
        من یک سال ده ماه هست که عمل کردم و یک طرف بینیم که قبل از عمل هم کج بود کمی نامتقارن هست وقتی به دکترم گفتم ایشون گفتن تزریق کورتون انجام بدم اما خیلیا میگن تزریق کورتون ۱ سال بعد عمل فایده نداره به نظرتون چیکار کنم ایا نیاز به جراحی دوباره داره

        Setare
        1. سلام، ببینید بهترین مشاور پزشکتون هست. میتونید تزریق انجام بدید و اگر بهتر نشد و باز هم از ظاهر بینی تون راضی نبودید تنها راه عمل جراحی مجدد است. اما اگر این عدم تقارن بینی خیلی در ظاهر چهره شما مشهود نیست و تنها خودتون با دقت کردن متوجه اون میشید بهتره عمل انجام ندید.

          کارشناس مدویکا
  124. سلام خسته نباشیدمن حدود35روزه که بینیموعمل کردم بینی ام گوشتی هستش خیلی تاکیدکردم به دکترم که پره های بینی منوجمع کنه ولی اصلابهش دست نزده ازاین بابت خیلی نگرانم همش استرس دارم پره های بینیم ازقبل عمل هم پهن ترشده سوراخ های بینیم قرینه نیستن.میخواستم بدونم بااینکه پره های بینیم برش نخورده ولی ممکنه ورم داشته باشه پره هام ؟کی میتونم برای جمع کردن پره های بینیم بابیحسی اقدام کنم نزددکترخودم؟

    مهسا
    1. سلام، 35 روز زمان بسیار کمی برای نتیجه گیری فرم بینی است. بخصوص در سه ماه اول بعد عمل، بینی حداکثر ورم ممکن را دارد که این ورم در نوک بینی و پره های بینی بیشتر است. حداقل یکسال زمان لازمه تا بتوانید درباره فرم نهایی بینی خود تصمیم گیری کنید. پس از این مدت در صورت عدم رضایت می توانید جهت تیپ پلاستی و یا هر عمل دیگری برای جمع کردن پره های بینی اقدام کنید. لطفا نگران نباشید و صبور باشید.

      کارشناس مدویکا
    2. سلام ایا امکان برگشت بینی گوشتی بعد از عمل وجود داره اکثر کسایی رو که میبینم میگن بینی گوشتی بعد از یه مدت برمیگرده

      ناشناس
      1. سلام در گذشته چون تقویت بینی انجام نمی شد احتمال برگشت بینی گوشتی بود . ولی در حال حاضر با پیشرفت علم پزشکی و تقویت ساختار بینی از طریق روش هایی چون پیوند غضروف احتمال برگشت بینی بسیار کم و تقریبا صفر است. بسیار مهم است که برای عمل بینی گوشتی به جراح با تجربه مراجعه کنید.

        کارشناس مدویکا
      2. سلام من چهل روز عمل کردم از عمل شانس زیادی نداشتم هفته اول عمل که کردم گچ که روی دماغم که گذاشته بهش حساسیت داشتم کل پوست وگوشت دماغم کنده شد حالا تیغ های داخل دماغم دکتر گذاشت بعد یک ماه دکتر تیغ هارو که دراورد حالا جای همون نیغ ها احساس سوزش وورمکه همش باید دراز بکشم چون همش خفه میشم رفتم پیش دکترم گفت خوب میشی اما من میترسم احساس میکنم نفس که میکشم دماغم بهم میچسبه ممنون میشم کمکم کنید

        رحیمی هستم
        1. سلام حتما باید به پزشکتون مراجعه کنید تا حضورا معاینه شوید.

          کارشناس مدویکا
      3. سلام یک سال و دو ماه از عمل بینم میگذره بینم ورم داشت دکتر برام کورتون تزریق کرد الان بعد از چند هفته روی بینیم یک فرو رفتگی ایجاد شده و احساس میکنم کمی بینیم کج شده این باکمی صبوری درست میشه یا دوباره باید برم کورتون بزنم خیلی نگران هستم میترسم بزنم باز بدتر بشه.ولی نو ک بینیم ورم داره هنوز ( بینی من استخوانی و گوشتی بود که طبیعی عمل کردم ) ممنون میشم راهنمایی کنید .

        فهیمه
        1. سلام خسته نباشید من الان 3ماه بینیمو عمل کردم واحساس میکنم که دکتر بینیمو خیلی تراشیده ونوک بینیمو برده بالا وینی خیلی کوچیک شده آیا راه حلی برای بینیم هست ممنون میشم جواب بدین

          ناشناس
          1. سلام، ممکن است این تغییرات در بینی شما به دلیل عمل جراحی باشد و در بعضی از موارد این تغییرات طبیعی هستند. اگر از نتایج عمل جراحی خود راضی نیستید، بهتر است با پزشک خود صحبت کنید و در مورد راه حل‌های دیگر برای بهبود شکل بینی خود مشاوره دریافت نمایید.

            فاطمه پایان
        2. سلام من الان ۲۷ روزه بینی،عمل کردم سوراخ های بینی،با هم فرق دارن یکی ب طرف بالا یکی پایبن آیا متقارن میشن ؟
          و اینکه همش احساس میکنم تو سوراخ سمت چپی ی چی هست شستشو میدم ولی فقط،ده دقیقه خوبم باز میشه مثل قبل

          رها
          1. سلام به مرور وضعیت سوراخ های بینی بهتر میشه اما کاملا متقارن نمیشه
            و گرفتگی به مرور برطرف میشه

            پشتیبان سایت
      4. سلام وقتتون بخیر.ممنون میشم پاسخ سوال منو بدین خیلی نگرانم
        من حدود ۱ ماهه عمل زیبایی بینی کردم اما متاسفانه چسبندگی بینی پیدا کردم که دکتر گفت باید با پنبه توش رو پر کنم تا بهتر شه ایا به نظر شما فایده ایی داره؟
        و سوال دومم اینه که از زمانی که عمل کردم تنفسم واقعا سخته و مدام نفس تنگی میگیرم و مشکل از هر دو سوراخه
        ایا به مرور رفع میشه؟
        خیلی نگران تنفسمم که برمیگرده یا نه
        درضمن بینی من گوشتی بود

        مهدیه
        1. با سلام
          در مورد سوال اول بهتره توصیه پزشکتون رو انجام بدین به مرور رفع میشه اما در مورد سوال دوم بله بهتره تا چند ماه مرتب بینی رو شست شو بدین به مرور مشکل تنگی نفس حل میشه استفاده از اسپری سزالین هم با مشورت پزشکتون توصیه میشه

          مدیر مدویکا
      5. سلام من ۹ ماه عمل کردم ب پیشنهاد دکتر دکتربرام اصلاحی انجام دادتومطب برام غضروف گذاشته تو یک طرف بینی ام ولی الان اون قسمت با بقیه قسمتهای بینی ام فرق داره انگار جوش زیرپوستی هستش کاملا مشخصه اون قسمتم گردتره الان میخواستم ببینم دکترمیتونه او غضروف رو برام دربیاره

        نادیا
        1. با سلام
          بله امکانش هست ولی باید بینی شما معاینه بشه تا مشخص بشه که این موضوع رو میشه بدون بیهوشی و در مطب انجام داد یا لازمه که در اتاق عمل این اتفاق بیفته

          مدیر مدویکا
    3. منم دقیقا همین مشکل رو دارم دارم دیوانه میشم از قضاوت بقیه

      ۳۳
  125. سلام من دو ماه هست عمل بینی انجام دادم .نوک بینیم خیلی ورم داره به طوری که فرمش اصن مشخص نیست مخصوصا ورم بینیم در صبح بیشتر مشخص میشه خواستم بدونم طبیعی هست از بین میره و تا کی ادامه دارد

    رها
    1. بله زمان خیلی کمی از عمل شما گذشته، نگران نباشید. ورم نوک بینی و پره های بینی معمولا آخرین قسمتی هست که از بین میره. اگر بینی شما استخوانی هست تا یکسال و اگر گوشتی هست تا بیش از یکسال زمان لازمه تا ورم بینی به طور کامل از بین بره، صبور باشید.

      عاطفه آجلی
  126. من چهار ماه هست که عمل کردم یک طرف بینیم قسمت بالایی بینیم یه تورفتگی داره عایا این ورمه؟

    ناشناس
    1. سلام برای نتیجه گیری باید حداقل یکسال صبر کنید. اگر بینی شما گوشتی بوده مدت بیشتری طول میکشه تا فرم نهایی بینی مشخص بشه. لطفا پیج اینستاگرام مدویکا رو فالو داشته باشید، به صورت روزانه به نگرانی های شما درباره عمل بینی پاسخ داده میشه.

      عاطفه آجلی
    2. سلام وقت بخیر من دوسال پنج ماه بینیم رو عمل کردم همچنان نوک بینی متورمم و حس میکنم برگشته بینی هم گوشتی بوده میخواستم ببینم میشه ترمیم کرد یا ممکنه به مرور زمان این ورم بخوابه

      نازنین
      1. سلام، معمولا بعد از دو سال ورم از بین میره و فرم نهایی بینی مشخص میشه. باید توسط دکتر معاینه بشید اگر لازم باشه میتونید عمل تیپ پلاستی رو انجام بدین.

        کارشناس مدویکا
    3. سلام! من سه روز میشود که بینی ام را عمل کرده ام ولی نوک بینی خیلی رو به به بالا است طوریکه سوراخ های بینی به وضوح معلوم میشود آیا این مشکل بعد از رفع ورم درست میشود یا خیر ؟ لطفا معلومات دهید خیلی ناراحتم!

      سارا
      1. با سلام
        سه روز بعد از عمل با وجود آتل روی بینی و همینطور ورم زیاد ناشی از عمل اصلا شما نمیتونین قضاوتی در مورد شکل بینی داشته باشین، به مرور بعد از برداشتن آتل شکل بینی با کاهش ورم خیلی تغییر میکنه بنابراین اصلا نگران نباشین و صبور باشید

        مدیر مدویکا
  127. سلام .مدت ۲ ماه ودوهفته اس که عمل زیبایی بینی انجام دادم اما یکی از پره های سمت راست گرد وپره سمت چپ خوابیده وهلالی شکل است..به نظر شما این غیر قرینگی برطرف میشه .بینی من گوشتی بود..سپاس

    مریم
    1. سلام. توجه داشته باشید که ورم پره های بینی بسیار دیرتر از دیگر قسمت های بینی از بین میرود مخصوصا در بینی گوشتی حتی یکسال و نیم تا دو سال ممکنه طول بکشه. ویدیو صحبت های دکتر موحد در همین مقاله که درباره روش های کاهش سریع ورم بینی بعد از عمل صحبت میکنند رو حتما ببینید. نگران نباشید. هنوز مدت کوتاهی از زمان عمل بینی شما می گذرد.

      عاطفه آجلی
    2. سلام وخسته نباشید من یک ماه هستش که عمل کردم دماغم گوشتی پره هاشو خوب جمع شدن ولی به نوک دماغم دست نزدن فرمی نداره،،، به جز عمل راهی هست انجام بدم نوک بینیم تغییر کنه فرم بگیره

      بهار
      1. سلام دوست عزیز. اگر سوالات دیگر دوستان در این صفحه را بخوانید متوجه خواهید شد که اکثر نگرانی ها مربوط به چندماه اول بعد از عمل می باشد که علت آن ورم شدید بینی بخصوص در ماه های اول است . داشتن استرس درباره نتیجه عمل و قضاوت شدن توسط دیگران دو عامل مهم در نگرانی های بعد از عمل بینی است که حتی در روند بهبودی شما تاثیر گذار است. اما باید بدانید که حداقل زمان برای نتیجه گیری درباره فرم بینی یکسال می باشد پس بهتر است صبور باشید. همچنین در صورت صلاحدید پزشکتون میتوانید به صورت موضعی امپول کورتون تزریق کنید.

        کارشناس مدویکا
    3. سلام من ۳ ماهه عمل بینی کردم بینیم گوشتی بود پشت نوک بینیم گرد و بزرگ بود می خواستم اونو اصلاح کنم ۳ ماه هم چسب زدم حالا که چسبو بر داشتم پوست بینیم ضخیم ومنافذ داره و تغییر نکرده احساس مکنم همون جوریه خیلی نگرانم آیا کورتون براش مفیده تورو خدا راهنمایی کنید ممنون

      مریم نظری
      1. عمل بینی تاثیری در تغییر نوع پوست بینی شما و منافذ آن ندارد. تزریق کورتون فقط با تشخیص و تجویز پزشکتون قابل انجام است.

        کارشناس مدویکا
    4. با سلام مدت۹ماه هست ک بینیمو عمل کردم،بینی گوشتی با پوست ضخیم،الان بینیم اندازه ی قبل هست،اصلا کوچیک نشده،فقط کجی رو صاف کردن،پره های بینیم مثل قبل بزرگ هست،بعضی ها میگن اصلا انگار ک عمل نکردی،من ب شدت ناراحت میشم،نمیدونم چیکار کنم،سه ماه پیش هم عمل اصلاحی تو مطب انجام دادن برای نوک بینیم با بی حسی،ولی بازم خوب نشده،همچنان بینی بزرگ با نوک بزرگ و پایین،موندم چیکار کنم،ایا بنظرتون باید عمل مجدد انجام بدم یا امکان داره ک ورم باش و کمی کوچیکتر بشه

      سارا
      1. باسلام برای پاسخ دقیق تر به این سوال می بایست ابتدا معاینه شوید. با توجه به توضیحات شما احتمال وجود ورم زیاد است به خصوص ورم بینی های گوشتی معمولا بیش از شش ماه نیز باقی می ماند. پزشک جراح شما بهترین کسی است که می تواند در خصوص روند عمل توضیحات لازم را به شما ارائه دهد. در صورت نارضایتی از نتیجه عمل می توانید با متخصص گوش حلق و بینی یا جراح بینی دیگری مشورت نمایید. احتمالا نیاز به عمل ترمیم بینی داشته باشید که این عمل نیز بعد از یکسال قابل انجام است.

        فاطمه پایان
  128. سلام خسته نباشید
    من یک سال و نیم پیش عمل بینی انجام دادم ، ولی هنوز بینی بزرگ هستش واقعن بابت این موضوع نگرانم راه حلی برای کوچک کردن سایز بینی وجود داره؟
    (بینی من گوشتی هست و قوس هم داشته)

    عادله
    1. سلام، معمولا بعد از یک سال و نیم فرم کلی بینی مشخص شده، هیچ راه غیر جراحی قابل اطمینان برای کوچک کردن بینی توصیه نمیشه.

      عاطفه آجلی
      1. سلام من دوماه و هفت روز بینیمو عمل کردم .. بینیم استخونی بود . سمت چپ نیم رخم با سمت راست فرق میکنه یه سمت ورم داره .. دکترم که گفت ماساژ بده هیچ تغییری نکرده .. دیگه بعد عمل جواب درستی هم نمیده .. فقط میگه درست میشه

        ناشناس
        1. سلام، لطفا مطلب بالا را کامل مطالعه کنید پاسخ شما در مقاله کاملا توضیح داده شده است. این عدم تقارن به علت تورم بینی بعد از عمل هست، دو ماه زمان بسیار کمی برای نتیجه گیری است، هنوز ورم اولیه بینی شما از بین نرفته و ورم مزمن نیز تا یکسال زمان نیاز دارد. ماساژ بینی باید روزانه انجام شود اما از همه مهمتر نداشتن استرس و صبر کردن است تا دوران بهبودی ورم بینی بعد از عمل بگذرد. لطفا نگران نباشید و صبور باشید.

          کارشناس مدویکا
      2. سلام وخسته نباشین .من حدود یازده ماه عمل بینی انجام دادم ولی هنوز ورم داره ومخاط زیادی داری که خیلی از اون ادیتم التهاب شدید داره وگاهی وقتها از یه طرفش خون میاد سوراخاش نامتقارن که انگاری بینیم کج شده چند باری دکترم مراجعه کردم ولی هربار یه بهانه ای میاره ومشکل رو از بینی من میدونه نمیدونم چیکار کنم خیلی افسرده شدم

        روژان
        1. با سلام
          ببینین اگر مشکلات شما با گذشت تقریبا یک سال از عمل ادامه داره تنها راه عمل مجدد و ترمیم هست هرچند در بعضی از بینی ها از بین رفتن ورم تا 2 سال هم طول میکشه ولی یا باید مدتی دیگه رو صبر کنین تا نتیجه عمل بهتر مشخص بشه یا اگر مشکلات شدید هست و پزشک تایید کنه که با مرور زمان بهتر نمیشه باید عمل ترمیم انجام بدین

          مدیر مدویکا
    2. با سلام من بینیم استخوانی بود ،هشت ماهه که عمل کردم الان راضی نیستم خط وسط بینیم کجه ،یه طرف بینیم خیلی قشنگه ولی طرف دیگه اش نه

      ناشناس
      1. سلام، بهتره حداقل یکسال صبر کنید، همچنین تحت نظر پزشکتون ماساژ بینی رو انجام بدید. اگر بعد از مشخص شدن فرم نهایی باز هم از نتیجه عمل رضایت نداشتید می توانید برای عمل بینی مجدد مراجعه کنید.

        عاطفه آجلی
      2. سلام من حدود دو ماه هست که عمل کردم بینیم گوشتی بود.انحراف بینی شدید داشتم .پره بینم برداشته شده .یکی از سوراخهای بینیم خیلی تنگ هست. و حالت تو رفتگی داره به طوری که ببینم کج به نظر میرسد. تو ر خ دا راهنمایی کنید چیکار کنم.و هنوز زیر چشمم کبودی داره

        مژده خاکسار
        1. سلام نگران نباشید ورم یکطرفه بینی بعد از عمل بینی ممکنه وجود داشته باشد و طبیعی است و به خصوص در بینی های گوشتی بیشتر است، نیاز به زمان دارید. ورم نوک بینی آخرین قسمتی است که از بین می رود. حالت تو رفتگی به این دلیل احساس می شود که یک طرف بینی شما ورم ندارد اما طرف دیگر بینی ورم شدید دارد. با از بین رفتن تورم این عدم قرینگی بر طرف می شود. در مواردی در صورت صلاحدید جراح از ماساژ بینی و یا تزریق امپول استفاده می شود. کبودی زیر چشم هم به مرور زمان کاملا برطرف خواهد شد لطفا صبور باشید.

          کارشناس مدویکا
      3. آقای دکتر هفته گذشته ۴ شنبه بینی مو ترمیمی عمل کردم
        تیغه ی ببینی م سمت راستش به طرز خیلی وحشتناکی باد کرده اصلا هم فروکش نمیکنه
        انگار که داخلش مایع باشه
        یوقتایی هم حس میکنم که اون مایع از سمت راست به سمت چپ نوک بینی م می‌ریزه قشنگ حرکتش رو حس میکنم که وقتی به سمت چپ میاد بعد همون نوک بینی م هم باد می‌کنه کلا بینی م ب شکل زیگزاگ درمیاد
        به نظرتون درست میشه خیلی ناراحتم
        آخه دکترم گفت که عمل ترمیمی مثل عمل اولیه باد نمیکنه
        ولی تو عمل ترمیمی بیشتر شد یا. بینی من

        پارسا
        1. سلام نه در همه افراد به این صورت نیست که عمل ترمیمی مثل عمل اول ورم نداشته باشد. اون چیزی که احساس میکنید مایع نیست بلکه ورم بینی است، لطفا صبور باشید و اجازه دهید ورم بینی به مرور زمان برطرف شود.

          کارشناس مدویکا
          1. سلام‌۱۰‌ماهه‌بینیمو‌عمل‌کردم‌بینیم‌بالاش‌استخوانی‌پایینش‌گوشتی‌با‌پوست‌ضخیم‌از‌وقتی‌عمل‌کردم‌بینیم‌بالاش‌وکناره‌هاش‌پهن‌‌هست‌نوک‌بینیم‌هم‌هنوز‌ورم‌داره‌که‌باعث‌میشه‌قوس‌بینی‌خوب‌دیده‌نشه‌چن‌باری‌هم‌دکتر‌کورتون‌تزریق‌کرده‌راحلش‌چیه

            moon
          2. سلام، بهتره دیگر تزریق کورتون نداشته باشید. لطفا توصیه های دکتر موحد را در ویدیو ببینید.

            کارشناس مدویکا
    3. سلام من حدود یک سال ونیم عمل کردم ورم یک طرف بینی داشتم کورتون تزریق کردم پوستم حساسیت نشون داد مجبور شدم عمل پیوند غضروف انجام بدم الان حدود یک ماه ونیم گذشته اما باز یک طرف بینیم هنوز ورم داره وقرینه نیست به نظرتون باید چه کار کنم بینیم کج به نظر میرسه

      ناشناس
      1. سلام باید حضورا معاینه شوید. ورم بینی بعد از عمل ترمیمی مشابه عمل اول نیازمند گذشت زمان است. بهتره صبور باشید تا نتیجه مشخص شود.

        کارشناس مدویکا
        1. سلام من ۱۰ ماه عمل کردم ولی یکطرف بینیم از اول کج بود و به پاین کشیده شده و بینیم کج نشون میده دست هم میزنن انگار داخلش اندازه چند میل غضروف حرکت میکنه قسمت دیگه ایجوری نیست آمپول هم زدم خوب نشد میخوام بدونم خوب میشه غصروف از بین میره کجی خوب میشه نو ک بینیم هم هنوز ورم داره

          جابر
          1. اگر برای تقویت بینی غضروف گذاشته شده باشد این غضروف از بین نمی رود. برای کجی بینی باید به پزشکتون مراجعه کنید تا علت مشخص شود.

            کارشناس مدویکا
          2. سلام وقت بخیر من دو سال و ۲ ماهه بینیمو طبیعی عمل کردم کورتون هم نزدم ولی همچنان ورم داره بعضی روزها ک ورمش کم میشه خوشگل میشه ولی دو ساعت بعد دوباره ورم میکنه بینیمم استخونی بود و فقط قوزش رو برداشت و حتی پره های بینیمم دست نزد بنظرتون تزریق کورتون بعد از دو سال تاثیری داره؟!

            الی
          3. سلام، خیر بعد از دو سال تزریق کورتون تاثیری ندارد.

            کارشناس مدویکا
      2. الان من باید چکار کنم

        سلام من ۴۲ ساله ام وسه ماه عمل کردم وبینی ام استخوانی ویکطرف ان هنوز ورم داره
        1. سلام طبق نظر پزشکتون میتونید تزریق امپول کورتون داشته باشید. از بین رفتن ورم در بینی های استخوانی حدود 6 ماه الی یکسال طول می کشد.

          کارشناس مدویکا
          1. سلام من الان 8ماهه عمل کردم بینی من قوسش خوبه همه چیزش خوبه فقط باد داره ..بایدم بگم دماغم غضروفی بود ..طول بکشه باد دماغم تا1تا2سال یعنی می‌خوابه..لطفاً توضیح بدید بهم ممنونم

            شیوا
          2. با سلام
            بله معمولا بعد از عمل بینی در بینی های استخوانی و غضروفی یک تا یک سال و نیم طول میکشه تا ورم بینی از بین بره فقط باید صبور باشید

            مدیر مدویکا
    4. سلام من۴۱ روزه عمل کردم نوک بینی ام از سمت راست یخورده ب سمت چپ کشیده شده و نسبت ب سمت راست ورمش بیشتره امکان داره بخاطر ورمش باشه.و اینکه همین سمت چپ بینیم فک کنم بخاطر ورم نفس سختترمیکشم ایا ب مرور خوب میشه یا ن

      شبنم احمدی
      1. سلام، مدت زمان خیلی کمی از عمل بینی شما میگذره و این ورم کاملا طبیعی است. برای راهنمایی بیشتر لطفا مطلب بالا رو به طور کامل مطالعه فرمایید و ویدیوهای توصیه دکتر موحد برای کاهش ورم بینی را حتما ببینید.

        کارشناس مدویکا
        1. سلام من الان رفتم تو پنج ماه بینی من گوشتی بود عمل کردم سوراخ سمت چپ بینی کوچک تر از سمت راست هست خیلی نگرانم ناراحتم یعنی سمت راست بینی هنوز ورم داره از کجا بدونم سمت راست ورم داره

          زهرا
          1. Author

            سلام، سایز سوراخ‌های بینی بعد از ۵ ماه متاسفانه قابل تغییر نیست.

            مدیر
  129. سلام خسته نباشید وقت بخیر ،ببخشید دوماه ده روز هست عمل رینوپلاسی انجام دادم در اثر آفتاب سوختگی لک گرفته بینیم الان دوهفته میگذرد آیا این لک برای همیشه باقی میماند کرم ضد آفتاب و ضد لک ایزدین استفاده میکنم ولی همچنان جای لک باقی مانده و خیلی نگران هستم

    هستی
    1. سلام لکی که در اثر آفتاب سوختگی روی بینی شما ایجاد شده ارتباطی با عمل بینی ندارد. بهتر است جهت درمان آفتاب سوختگی به متخصص پوست مراجعه کنید.

      عاطفه آجلی
      1. سلام من ۶ ماهه عمل بینی انجام دادم ولی بینیم الان یکطرفه هست یطرفش بزرگتره کلا چه پره ی بینیم چ طرفه استخوانش بنظرتون ورم هست؟ دوبار تزریق کورتون کردم ولی زیاد تغیر نکرد بنظرتون مثل هم میشه دو طرف بینیم؟

        نازنین
        1. سلام بله نگران نباشید معمولا ورم شدید اولیه سه ماه اول از بین میره ولی ورم باقی مانده مدت زمان بیشتری طول میکشه که کاملا از بین بره. اگر بینی شما گوشتی باشه کاهش این ورم تا دو سال هم ممکنه زمان ببره. نیاز به درمان خاصی نیست، صبور باشید.

          عاطفه آجلی
  130. سلام وقت بخیر دو ماه و نیم هست عمل بینی انجام دادم در طرف نیم رخ سمت چپ از بالا که قوز بینی است یکدمط سفید رنگ داخل پوست ایجاد شده آیا ورم هست

    مریم
    1. سلام اگر به صورت جوش است نمیتونه ورم باشه، اگر به تازگی ایجاد شده صبر کنید تا بهبود یابد ولی اگر به مرور زمان بهتر نشد به پزشکتون مراجعه کنید تا از نزدیک معاینه شوید.

      عاطفه آجلی
      1. سلام خسنه نباشید.الان نزدیک دوماه ازعمل بینیم میگذره.هم انحرافی داشتم.وهم زیبایی انجام دادم بسیارراضیم .نه چسب بینی زدم نه امپول .بسیارراضیم

        سامان
        1. باسلام بسیار خوشحالیم که از عمل بینی خود راضی بودید موفق و سلامت باشید.

          فاطمه پایان
    2. سلام وقتتون بخیر ، من حدودا هفت ماهه عمل کردم ولی اطراف بینیم ورم داره انقد زیاد ک زیر چشمم دوتا خط افتاده و خیلی بده بینیم هم خیلی ورم داره مخصوصا طرف چپش بنظرتون باید چیکار کنم

      نازی
      1. سلام. اگر بینی شما گوشتی است و پوست ضخیم دارید ممکنه بیشتر از یکسال زمان ببرد تا ورم بینی کاملا از بین برود. ماساژ بینی و تزریق امپول بعد از عمل نیز توسط برخی از جراحان انجام می شود، اما حتما باید به پزشک خودتون مراجعه کنید تا در صورت صلاح دید ایشان انجام شود. در نهایت از بین رفتن ورم بینی نیازمند زمان است، لطفا صبور باشید.

        کارشناس مدویکا
        1. سلام .خسته نباشید من حدود ۳سال هست عمل رینو پلاستی انجام دادمب بینی گوشتی باپوست ضخیم الان سوراخها نامتقارن هستن ویکطرفش ورم واضح دارد یکبار هم دوسال پیش کورتون زدم تاثیری نداشته درضمن جای بخیه هنوز هست لطفا راهنماییم کنید ایا نیازمند عمل دوباره هستم؟ممنون ازپاسختون

          نگار
          1. سلام، با توجه به اینکه سه سال از عمل بینی شما می گذرد تزریق کورتون دیگر تاثیری ندارد. اگر عدم تقارن تا حدی زیاد بوده که کاملا مشهود است بهتر است به پزشکتان مراجعه کنید تا بهترین گزینه درمان رفع این عدم تقارن مشخص شود. برای از بین بردن جای بخیه می توانید از روش هایی مانند لیزر استفاده کنید.

            کارشناس مدویکا
          2. سلام وقت بخیر من ۶ماه هست ک از عمل بینی میگذره ولی روی نوک بینیم سمت چپ ی گردی ب حالت oهستش ک هم درد میکنه وهم باد داره نمیدونم این ورم هست یا مدلش همینه ممنونم اگر جواب بدید

            ستاری
          3. سلام بدون معاینه امکان تشخیص علت نیست.

            کارشناس مدویکا
        2. سلام‌خسته نباشین من هفت ماه عمل کردم از سمت چپ بینیم خیلی راحت میتونم نفس بکشم ولی از سمت راست اصلا نمیتونم نفس بکشم چون پره های بینیم از داخل خیلی نزدیک هم هستن و فقط یه حفره کوچیک هست که وقتی میخوام نفس بکشم این حفره کوچیک هم بسته میشه و اصلا نمیتونم نفس بکشم خواهشا راهنمایی کنین که مشکل چیه ؟

          سعیده اقایی
          1. باسلام این تنگی نفس می تواند بر اثر التهاب و عفونت بافت های داخلی باشد بهتر است موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید تا در خصوص راه حل های پیش رو به شما مشاوره های لازم را ارائه دهد.

            فاطمه پایان
      2. سلام من سه ماه عمل کردم نوک بینیم سرپایین آیا این بعدها شکلش تغییر می‌کنه یا ثابت سرپایین میمونع؟؟

        اسرا
        1. بستگی به نوع عمل بینی شما دارد. در برخی از عمل‌های بینی، نوک بینی ممکن است در ابتدا به سرپایین نزدیک باشد، اما با گذشت زمان و بهبود وضعیت، شکل آن تغییر کند و به محل قرارگیری طبیعی خود بازگردد. در هر صورت، برای پاسخ، دقیق تر به پزشک خود مراجعه کنید.

          فاطمه پایان
    3. سلام. خسته نباشید. بینی با شکستگی قدیمی تیغه حدود 40 روز پیش عمل کردم خیلی ورم داره حتی بینی شکسته خودم به این بزرگی نبود هنچنین امکان کوچک شدن نوک بینی هست یا خیر؟ خیلی بزرگ شده

      ن
      1. با سلام
        بزرگ شدن بینی و ورم بینی بعد از عمل طبیعی است ، لطفا صبور باشید تا نتیجه عمل مشخص شود.

        مدیر مدویکا
      2. با سلام،۸ماهه ک بینیمو عمل کردم،بینی من گوشتی با پوست ضخیم،نوک بینیم،البته فقط یک طرفش دست میزنم از تو احساس میکنم سفت تر از سمت دیگه هست،بنظرتون ورم هست؟درست میشه؟نوک بینیم رو دوماه پیش عمل ترمیمی هم انجام دادم،ممنون میشم پاسخ بدین

        سارا
        1. با سلام، برای تشخیص ورم در نوک بینی شما، بهتر است به پزشک متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه کنید. او می‌تواند با بررسی فیزیکی و سابقه پزشکی شما، دلایل و علائم ورم را تشخیص دهد و در صورت لزوم درمان مناسب را تجویز کند. همچنین، اگر نوک بینی شما قبلاً عمل ترمیمی داشته است، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید که آيا اين وضعيت طبيعي است يا نياز به بررسي دقيق‌تر دارد.

          فاطمه پایان
      3. باسلام من ۴۰روزه بینیمو عمل کردم بینیم استخوانی با نوک گوشتی بود، ورم بینیم زیاده،از روبرو راضیم ولی نیم رخ ارتفاع بینیم زیاده. میخواستم بدونم با کاهش ورم از ارتفاع بینی هم کاسته میشه؟ یا الکی امیدوارم، چون پروجکشن بینیم تقریبا زیاده،خیلی ناراحتم لطفا جواب بدین

        فاطمه
        1. سلام بله با کاهش ورم از ارتفاع بینی کاسته میشه

          پشتیبان
      4. من یک ماه عمل کردم انحراف بینی به سمت چپ داشتم‌ نوک بینی بعد ازعمل گرد وبزرگ وسمت چپ بینیم نسبت به سمت راست انگار ورم بیشتر داره وسمت راست پره تورفته

        اقای دکتر این‌ورم بینی به سمت چپ ممکنه اقای دکتر پروتز یاغضروف گذاشته باشن
        وبه نظرتون‌ بینی من استخوانی بوده یا گوشتی

        علی
        1. سلام
          واقعا بدون عکس و ندیدن بینی نمیشه گفت نوع بینی شما چیه
          ورم بیشتر در ی طرف بینی ب دلیل اتل ایجاد میشه که بعد از گذشت یک تا چند ماه کاملا برطرف میشه
          متاسفانه این ورم ی طرفه گاهی باعث میشه که شما احساس کنین بینیتون کجه که در واقع اینجوری نیست

          پشتیبان سایت
      5. من یک ماه عمل کردم انحراف بینی به سمت چپ داشتم‌ نوک بینی بعد ازعمل گرد وبزرگ وسمت چپ بینیم نسبت به سمت راست انگار ورم بیشتر داره وسمت راست پره تورفته

        اقای دکتر این‌ورم بینی به سمت چپ ممکنه اقای دکتر پروتز یاغضروف گذاشته باشن
        وبه نظرتون‌ بینی من استخوانی بوده یا گوشتی

        علی
      6. من یک ماه عمل کردم انحراف بینی به سمت چپ داشتم‌ نوک بینی بعد ازعمل گرد وبزرگ وسمت چپ بینیم نسبت به سمت راست انگار ورم بیشتر داره وسمت راست پره تورفته

        اقای دکتر این‌ورم بینی به سمت چپ ممکنه اقای دکتر پروتز یاغضروف گذاشته باشن
        وبه نظرتون‌ بینی من استخوانی بوده یا گوشتی

        علی
    4. سلام وقتتون بخیر ببخشید من الان 11ماه هست که بینیمو عمل کردم و استخوانی بوده ولی خب هنوز بینیم قوس نداره و یه کوچولو کج هست به سمت به سمت راست و نوک بینیم یکم بزرگه ولی خب حدود یکماه پیش رفتم کورتن تزریق کردم دکتر هم گفتن باید فعلا چسب بزنی ولی خب وقتی روی قسمت قوس بینی فشار میدم نرم هست و می‌ره داخل میخواستم بدونم خوب میشه مشکلم یا نه

      الهه
      1. سلام جراح شما با توجه به شناختی که از وضعیت بینی و شرایط عمل شما دارد بهترین راهکارها را به شما پیشنهاد می کند بهتر است به توصیه های وی عمل کنید و در صورت نارضایتی مجدد از وی مشورت بخواهید ممکن است نیاز به سوهان کشی یا درمان های جراحی داشته باشید که نظر قطعی آن بر عهده پزشک شماست با این حال اغلب مشکلات بعد از عمل بینی قابل حل هستند و جای نگرانی نیست.

        فاطمه پایان

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نام و سوال خود را در باکس زیر وارد کنید و روی دکمه ارسال کلیک کنید، ما در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ خواهیم داد.