عمل چال گونه در مشهد – معرفی بهترین دکتر و کلینیک

عمل چال گونه در مشهد - بهترین دکتر برای عمل چال گونه مشهد

عمل چال گونه در مشهد – معرفی بهترین دکتر و کلینیک

3339 بازدید

چال گونه در نتیجه چسبندگی قسمت کوچکی از پوست به عضله صورت است. این ویژگی معمولا یک ویژگی ارثی است، اما اکنون می توان از طریق جراحی پلاستیک، عمل چال گونه یا Dimpleplasty را انجام داد. عمل چال گونه در مشهد برای افرادی انجام می شود که دوست دارند لبخند زیباتری داشته باشند. عمل جراحی چال گونه یک روش کم تهاجمی است که باعث ایجاد تورفتگی های جزئی در گونه ها می شود. آشنایی با نحوه انجام عمل چال گونه در مشهد و اقدامات و مراقبت های قبل و بعد از عمل بسیار مهم است. همراه ما باشید.

کلینیک تخصصی پوست و مو مشهد
برای دریافت مشاوره رایگان و رزرو نوبت سریع از بهترین کلینیک پوست و مو مشهد کلیک کنید

هزینه عمل چال گونه در مشهد

قیمت جراحی چال گونه در مشهد، نسبت به سایر جراحی های زیبایی مناسب تر است. عمل جراحی چال گونه به صورت سرپایی و تحت بی حسی موضعی در مطب و یا کلینیک انجام می شود. هزینه عمل چال گونه بستگی به دستمزد جراح و تجربه وی دارد. همچنین سطح و عمق چال گونه در هزینه نهایی تاثیر گذار است. به همین دلیل قیمت عمل چال گونه در مشهد پس از مشاوره با جراح اعلام می‌شود.

معرفی بهترین دکتر چال گونه در مشهد

 دکتر کامران کاویانی فر؛ فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

عمل چال گونه توسط دکتر کامران کاویانی فر در مطب و یا در مرکز جراحی گهرسا انجام می شود. با مراجعه به دکتر کاویانی فر که یکی از با تجربه ترین پزشکان زیبایی مشهد می باشد می توانید از نتیجه عمل خود مطمئن باشید. برای دستیابی به بهترین نتیجه بسیار مهم است که بهترین دکتر عمل چال گونه مشهد را انتخاب کنید.

آدرس مطب دکتر کامران کاویانی فر: مشهد – بلوار فردوسی – بین ثمانه و مهدی – ساختمان پزشکان سلامت

دکتر خوب برای بوتاکس مشهد
دکتر کامران کاویانی فر؛ فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی

چرا چال گونه را دوست داریم؟

چال گونه که به آن چال لپ نیز گفته می شود در بسیاری از فرهنگ ها از ویژگی های مطلوب و در برخی دیگر نشانه ی ثروت و شکوفایی محسوب می شود. چال گونه در چهره بسیاری از افراد مشهور دیده می شود. چال گونه یک ویژگی دوست داشتنی است که می تواند لبخند را متمایز و به یاد ماندنی کند. همچنین با ایجاد تغییر حالت در قسمت پایین صورت، در کسانی که صورت گرد دارند ، ظاهر لاغرتری ایجاد می شود.

چال گونه بازیگران
چال گونه بازیگران و خوانندگان، آریانا گرانده

جراحی چال گونه چیست؟

چال گونه یک ویژگی ارثی است که به دلیل تورفتگی در لایه زیر پوست ایجاد می شود. این چال گونه در هنگام لبخند زدن ظاهر می شود. جراحی چال گونه صرفا یک عمل زیبایی است و ضرورت پزشکی ندارد. معمولا افراد برای بهبود چهره و لبخند خود این عمل جراحی را انتخاب می کنند. از آنجا که این یک عمل جراحی سرپایی است، برای بهبودی نیازی به بستری شبانه در بیمارستان نخواهید داشت. همچنین معمولاً برای این عمل فقط از بی حسی موضعی استفاده می شود.

عمل چال گونه در مشهد
عمل چال گونه در مشهد

اساساً این جراحی شامل ایجاد گودی یا چال با ایجاد بافت اسکار در درم بین عضلات صورت است. این عمل که به صورت سرپایی انجام می شود، با استفاده از ابزار مخصوص برش های کوچک ایجاد شده و مقدار کمی بافت حذف می شود. برش هایی که ایجاد می شود کوچک است (حدود 2 سانتی متر برای هر چال گونه). در نهایت، چال های دائمی و جدید توسط بافت اسکار ایجاد می شود که پس از بهبودی این چال ها به خوبی قابل مشاهده است.

چال گونه در یک طرف یا هر دو طرف صورت قابل اجراست.

کاندیدهای مناسب برای عمل چال گونه مشهد

افرادی که از سلامت جسمانی کافی برخوردار بوده و فرورفتگی غیرعادی در صورت خود ندارند می توانند این عمل را انجام دهند. افرادی که قصد انجام این عمل را دارند می بایست به وضعیت پوست خود نیز رسیدگی کنند و در صورت افتادگی و شلی پوست، ابتدا نسبت به رفع آن اقدام کرده و سپس به فکر انجام چال گونه مشهد باشند.

عمل چال گونه برای چه افرادی مناسب نیست؟

با توجه به اینکه این عمل یک عمل جراحی کوچک است، معمولا محدودیت خاصی برای انجام آن وجود ندارد. با این حال، جراحان باید در موارد خاص شرایط بیمار را کاملا بسنجند. زیرا بعضی موارد احتمال بروز عوارضی مانند عفونت را افزایش می دهند. که شامل موارد زیر است:

  1. سیگار کشیدن
  2. قبل از جراحی فک و صورت
  3. قبل از جراحی دندان
  4. عدم رعایت بهداشت دهان و دندان
  5. عفونت دهان، مانند تبخال

بنابراین قبل از انجام جراحی چال گونه، لازم است اطلاعات لازم درباره تاریخچه پزشکی و دندانپزشکی خود را در اختیار جراح معالج قرار دهید.

عوارض احتمالی عمل چال گونه

به طور کلی، جراحی چال گونه بسیار ایمن بوده و عوارض آن بسیار نادر است. برخی از عوارض احتمالی عمل جراحی چال گونه ممکن است شامل موارد زیر باشد :

  1. خونریزی بیش از حد از محل برش
  2. هماتوم، که شامل لخته شدن خون است.
  3. تورم در ناحیه صورت
  4. آسیب دیدن اعصاب به دلیل خطا در روش عمل
  5. عفونت در محل برش یا محل جراحی
  6. عفونت مزمن، یک عارضه نادر ایجاد آبسه به دلیل عفونت (اکتینومایکوزیس) توسط باکتری خاصی که به طور معمول در دهان و بینی وجود دارند.
  7. عمل ناموفق، عدم تقارن چال گونه در دو طرف صورت یا از بین رفتن آن

برای مشـــــاوره رایگــــــان و رزرو نوبت با شماره 09386069075 یا 05136166 تماس حاصل نمایید.
ساعــات پاسخگــــویی 9 الی 20

هدف از جراحی چال گونه چیست؟

عمل جراحی چال گونه عمل زیبایی کاملاً انتخابی است و هیچگونه نقشی در درمان بیماری پزشکی زمینه ای ندارد. مزایای این روش این است که به افزایش اعتماد به نفس فرد کمک کرده و باعث رضایت از خود در بیمار می شود.
به طور قابل توجهی، مشاهده شده است که این جراحی رضایت بیمار از خود را بسیار بالا می برد. بیشتر آنها احساس می کنند که زندگی آنها پس از انجام این عمل بهتر شده است.

برخلاف سایر جراحی های تهاجمی، هیچ آزمایش خاصی قبل از جراحی چال گونه وجود ندارد. به طور معمول، مشاوره اولیه شامل اطمینان از سلامتی کافی و برخورداری از شرایط انجام عمل است.

در بیشتر موارد، ارزیابی فیزیکی اقدامات حیاتی مانند وزن، ضربان قلب و فشار خون کافی است.

عمل چال گونه در مشهد
عمل چال گونه در مشهد

اقدامات قبل از عمل چال گونه

اگرچه جراحی چال گونه عملی نسبتا جزئی است. اما برخی اقدامات و مقداری آمادگی برای انجام این عمل لازم است. این به معنای ایجاد برخی تغییرات در شیوه زندگی، داروهای مصرفی و برخی موارد دیگر است. شما است. در ابتدا باید درکی از کلینیکی که می خواهید عمل جراحی را در آن انجام دهید داشته باشید.

1- آشنایی با مکان عمل

جراحی چال گونه در یک مرکز جراحی محدود یا یک کلینیک مناسب و یا در مطب دکتر انجام می شود. معمولا این عمل تحت بی حسی موضعی انجام می شود. بنابراین بهتر است قبل از عمل شناختی نسبت به مکانی که قرار است جراحی در آن انجام شود داشته باشید.

2- پوشیدن لباس مناسب

از آنجا که جراحی چال گونه یک عمل جراحی سرپایی است معمولا نیازی به تغییر لباس نیست. معمولا پزشک به شما توصیه می کند لباسی که در روز جراحی می پوشید ویژگی های زیر را داشته باشد:

  1. پیراهن گشاد و یا دکمه دار
  2. شلوار راحتی
  3. کفش راحت و بدون بند
  4. عدم همراه داشتن جواهرات و زیور آلات

3- غذا و نوشیدنی

از آنجا که عمل جراحی چال گونه معمولا تحت بی حسی موضعی انجام می شود و نیازی به بیهوشی عمومی ندارد، بنابراین محدودیت های غذایی نسبتا کمی وجود دارد. لازم است فقط این موارد را رعایت نمایید:

  1. شب قبل از عمل جراحی بعد از نیمه شب دیگر غذا نخورید.
  2. شب قبل از عمل از مصرف نوشیدنی های الکلی خودداری کنید.
  3. شب قبل از عمل از مصرف آبمیوه هایی نظیر پرتقال یا گریپ فروت و یا شیر خودداری کنید.
  4. 4 ساعت قبل از عمل می توانید مقداری آب، نوشابه، چای و قهوه مصرف کنید.
  5. همچنین سه تا شش هفته قبل از عمل سیگار نکشید.

4- داروها

مورد دیگری که در جلسه مشاوره قبل از عمل از شما پرسیده می شود، داروهایی است که مصرف می کنید. درست است که مصرف داروها قبل از عمل جراحی چال گونه خطر جدی ندارد اما لازم است برای جلوگیری از عوارضی مانند خونریزی بیش از حد، از مصرف برخی از داروها خودداری کنید:

– ایبوپروفن یک داروی ضد التهاب غیر استروئیدی است که جهت کنترل درد و التهاب استفاده می شود. بهتر است دو هفته قبل از عمل از مصرف آن خودداری کنید.

– ناپروکسن نیز یکی دیگر از داروهای مسکن جهت کمک به کاهش درد مزمن است. این دارو بایستی دو هفته قبل از عمل مصرف نشود.

– آسپرین، نیز باید حداقل برای دو هفته متوقف شود.

– داروهای رقیق کننده خون، مانند کومادین (وارفارین) پلاویکس(کلوپیدوگرل) نیز ممکن است ایجاد مشکل کند. بنابراین نیاز به اصلاح دوز مصرفی دارید.

– استروژن و تاموکسیفن، هورمون درمانی که در سرطان پستان استفاده می شود، خطر لخته شدن خون را افزایش می دهد، بنابراین ممکن است نیاز به تنظیم دوزها باشد.

– همچنین ممکن است لازم باشد که از مصرف داروهای گیاهی و مکمل ها به مدت دو تا سه هفته قبل عمل جلوگیری شود. برخی از این داروها و مکمل ها شامل ویتامین E ، روغن ماهی، اکیناسه، جینسینگ و خار مریم است.
برای جایگزینی مسکن های ممنوعه ممکن است مسکن تایلانول برای شما تجویز شود.

5- مواردی که باید روز عمل همراه داشته باشید

حتی اگر برای عمل چال گونه احتیاج به بستری شدن در بیمارستان نباشد ولی باز هم بایستی بدانید که لازم است چه وسایلی با خود به همراه داشته باشید. بهتر است از دکتر خود بخواهید که این موارد را به شما اطلاع دهد. لیست برخی از این موارد در زیر آورده شده است:

  • دفترچه بیمه
  • کارت شناسایی
  • شیشه لنز تماسی در صورت ات
  • یک نفر همراه
  • لیستی از داروها، مکمل هایی که مصرف می کنید

مدت زمان عمل چال گونه چقدر است؟

عمل جراحی چال گونه یک روش نسبتاً بدون درد و سریع است که تقریباً 30 دقیقه بیشتر طول نمی کشد. دیمپلپلاستی یا عمل چال گونه به هیچگونه بستری در بیمارستان احتیاج ندارد و افراد می توانند پس از اتمام عمل به خانه برگردند.

انتظارات از روز جراحی

شاید عمل چال گونه شاید فقط حدود 20 تا 30 دقیقه طول بکشد ولی از زمان حضور در مطب پزشک یا مرکز سرپایی بیمارستان، مراحل پذیرش و آماده شدن برای عمل و همینطور ریکاوری بعد عمل ممکن است کمی طولاتر باشد.
حتی اگر تکنیک های هر جراح برای انجام عمل گونه متفاوت باشد ولی هدف یکسان است. هدف از عمل چال گونه ایجاد فرورفتگی در قسمت مشخصی از صورت است. اما مهم است بدانید که در روز جراحی چه اتفاقاتی می افتد.

مراقبت های قبل از جراحی

در بسیاری از موارد، پزشکان به شما توصیه می کنند که صبح روز جراحی چال گونه، صورت خود را با صابون ضد باکتری کاملاً بشویید. بهتر است سعی کنید کمی زودتر از زمان تعیین شده برای عمل به کلینیک بروید. بنابراین بدون استرس فرصت کافی برای تسویه حساب و پرکردن فرم های عمل خواهید داشت.

قبل از عمل، شما یک معاینه و مشاوره اولیه خواهید داشت، که شامل موارد زیر است:

چک کردن درجه حرارت بدن، ضربان قلب، فشار خون و سایر موارد

سپس محل دقیق چال گونه علامت گذاری می شود. ممکن است از شما پرسیده شود که دوست دارید چال گونه دقیقا در کجا قرار گیرد. همچنین از روش های دیگری برای اطمینان از تقارن و جذابیت چال گونه استفاده می شود.

محل دقیق چال گونه کجاست؟

اگر شما دارای چال گونه یکطرفه هستید بهترین محل برای گونه دیگر محلی است که در تقارن با چال گونه شما باشد. اما اگر کلا چال گونه ندارید محل ایده آل تقاطع بین یک خط افقی از گوشه دهان و یک خط عمودی از ناحیه جانبی چشم است. متناوباً 1.5 تا 2 سانتی متر بالاتر از نقطه ای است که توسط زاویه ایجاد شده است.

محل دقیق چال گونه
محل دقیق چال گونه

همچنین در بیمارانی که دارای مقداری چال گونه طبیعی هستند، اگر گونه های خود را در داخل بمکند، ناحیه حداکثر فرورفتگی بهترین ناحیه چال گونه است. به همین ترتیب از بیمار خواسته می شود که مکش منفی انجام دهد و گونه های خود را به بمکد. محل حداکثر فرورفتگی، محل مشخص شده چال گونه است.

موقعیت نهایی معمولاً توسط بیمار براساس سلیقه او و همچنین بردار لبخند انتخاب می شود.

مراحل عمل چال گونه در مشهد

تکنیک های مختلفی برای عمل چال گونه وجود دارد. با این حال مراحل انجام عمل در همه آنها تقریبا یکسان است.
مراحل عمل چال گونه در مشهد شامل موارد زیر است:

1- بی حسی موضعی: برای تسکین درد از بی حسی موضعی در داخل دهان و همچنین روی صورت نزدیک به محل عمل استفاده می شود. بنابراین ممکن است احساس سوزن سوزن شدن و بی حسی صورت داشته باشید.

2- استریلیزاسیون: برای کاهش خطر عفونت لازم است محلول آنتی بیوتیک غرغره کنید.

3- قرارگیری چال گونه: بر اساس محل علامت گذاری شده روی صورت موقعیت برش در داخل دهان نیز مشخص می شود.

4- بیهوشی تزریقی: هنگامی که مناطق خاصی برای عمل هدف قرار گرفتند، الباقی مواد بی حسی در داخل دهان تزریق می شود.

5- ایجاد برش: به محض اطمینان از بی حسی کامل، جراح از یک چاقوی جراحی کوچک برای ایجاد برش در غشای مخاطی داخل دهان استفاده می کند. با استفاده از قیچی جراحی، بافت اضافی با دقت برداشته می شود تا فرورفتگی و چال ایجاد شود.

6- بخیه زدن: با استفاده از سوزن بخیه محل برش چال گونه بخیه زده می شود. عمق چال مورد نظر با سفت یا شل شدن این بخیه تنظیم می شود.

هنگامی که بخیه ها در محل قرار گرفتند، لازم است تا مقداری بعد از عمل در اتاق ریکاوری استراحت کنید.

عمل چال گونه در مشهد

بعد از عمل جراحی

برخلاف بسیاری از جراحی های زیبایی، بهبودی بعد از عمل چال گونه نسبتاً سریع است. بعد از عمل جهت پیشگیری از هر گونه عارضه ای برای مدت زمانی تحت نظر خواهید بود. سپس ترخیص شده و می توانید به خانه بروید.
در مورد دستورالعمل های مراقبتی بعد از عمل و داروهای مورد نیاز توضیحات کامل به شما داده می شود.

دوران بهبودی و مراقبت های بعد از عمل چال گونه

بهبودی اولیه بعد از جراحی چال گونه بسیار سریع است و چال گونه ایجاد شده بلافاصله بعد از عمل قابل مشاهده است. اگرچه نتایج نهایی معمولاً تا دو ماه بعد از عمل مشاهده می شود. در این روش از بخیه های جذبی استفاده می شود و نیازی به کشیدن بخیه ها نیست.

در دوران بهبودی ممکن است مقداری قرمزی یا تورم در اطراف فرورفتگی های تازه ایجاد شده مشاهده کنید. تا زمانی که به طور کامل بهبود نیابید این چال گونه ممکن است چه در حالت معمول و چه زمانی که لبخند می زنید مشاهده شود.

مروری بر دوران بهبودی بعد عمل چال گونه

1- پیگیری بعد عمل : در طی یک تا دو هفته بعد از عمل لازم است که یک جلسه مشاوره بعد از عمل با پزشک خود داشته باشید.

2- رژیم غذایی مایع : از آنجا که برش ها و بخیه ها در دهان شما ایجاد می شود، پزشک به شما توصیه می کند که تا پنج روز از رژیم غذایی مایع استفاده کنید. بنابراین به جای مصرف غذاهای جامد از مواد غذایی مانند سوپ و نوشیدن شیک پروتئین استفاده کنید.

3- مرخصی کاری : بیشتر افراد یک روز بعد از عمل می توانند به کار خود برگردند. با این حال ممکن است بخواهید چند روز اضافی مرخصی بگیرید، زیرا احتمالاً صورت شما تورم و قرمزی خواهید داشت.

4- فعالیت بدنی : اگرچه از نظر فعالیت های معمول روزانه محدودیتی وجود ندارد، اما به شما توصیه می شود که یک تا دو هفته بعد از جراحی فعالیت های بدنی شدید را متوقف کنید.

5- مراقبت از دندان و لثه : در دوران بهبودی برای اطمینان از عدم آسیب به محل جراحی شده، دستورالعمل های ویژه ای برای نحوه تمیز کردن دندان ها داده می شود. ممکن است استفاده از یک دهانشویه تخصصی برای شما تجویز شود. پس از یک تا دو هفته بعد از عمل می توانید به روش معمول مسواک بزنید و عادت های همیشگی مراقبت های دندانپزشکی خود را داشته باشید.

توجه داشته باشید که تا مدت دو هفته بعد از عمل شما چه لبخند بزنید و چه لبخند نزنید چال گونه ظاهر می شود. بنابراین اگر می خواهید برای یک قرار ملاقات مهم برنامه ریزی کنید این مورد را در نظر داشته باشید.

 برای کسب اطلاعات بیشتر جهت عمل چال گونه در مشهد و رزرو نوبت از طریق شماره 09386069075 با مشاوران مدویکا در تماس باشید.

کلام آخر

“عمل چال گونه در مشهد، یکی از عمل های زیبایی است که طرفداران مخصوص به خود را دارد و اگر به درستی انجام نشود می تواند باعث کاهش اعتماد بنفس فرد و به هم ریختن فرم صورت و گونه ها شود. از همین رو، اگر قصد انجام این عمل را دارید بهتر است در انتخاب پزشک جراح خود دقت کافی داشته باشید و هزینه پایین تر را فدای کیفیت نکنید. این عمل می تواند در کلینیک یا مطب انجام شود و دوره نقاهت خاصی ندارد. توصیه می کنیم به تبلیغاتی با عنوان عمل چال گونه ارزان در مشهد توجه نکنید، در نقطه مقابل نیز مراکزی مانند سالن های زیبایی مکان مناسبی برای انجام این خدمت زیبایی نیستند و می توانند مشکلات جبران ناپذیری را برای شما به همراه بیاورند.”

منابع : medvika.com , verywellhealth.com

12 دیدگاه

  1. سلام وقت به خبر دوست گلم من میخوام حتما یک دکتر درجه یک معرفی کنید که پشیمونی نداشته باشم ممنونم اگر بفرمایید

    شما
    1. سلام برای دریافت مشاوره و تعیین نوبت از بهترین دکترها با شماره 36166 یا 09386069075 تماس حاصل نمایید.

      فاطمه پایان
  2. صلام خوبین ببخشید من خودم چال گونه خدایی دارم بعدش یکی از چال گونه ام تد تصادف انگاری از بین رفته بعد چطوری میشه درسش کرد

    ناشناس
    1. Author

      سلام، با جراحی فقط امکان دارد.

      مدیر
  3. سلام هزینه عمل چقدر؟!

    Fakhraei
    1. جهت اطلاع از هزینه ها لطفا با شماره های 09018191885 و 05137608434 تماس بگیرید.

      نیما شفیعی
  4. من گناباد عمل کردم ولی دوتا خط کنارهم قرار گرفته میشه بیام درست کنین

    فاطمه
    1. سلام باید تشریف بیارید معاینه شوید، اگر شهرستان هستید میتونید تصویر واضحی از چال گونه رو به شماره واتساپ 09018191885 و یا دایرکت medvika.ir@ ارسال کنید تا راهنماییتون کنیم.

      مدیر
      1. سلام من یه بار چال گونه گذاشتم ولی زیاد مشخص نیست و گودیشم خیلی کمه اگه بخوام دوبار همون قسمت بزارم اشکال ک نداره

        ناشناس
        1. باسلام، چال گونه بر اثر چاق شدن صورت ممکن است کمتر شده و فقط در هنگام خندیدن مشخص باشد. با این حال برای ترمیم چال گونه خود می توانید به بهترین پزشک چال گونه در مشهد دکتر مهدی رمضانی مراجعه نمایید. برای دریافت نوبت با شماره 09018191885 تماس حاصل نمایید.

          فاطمه پایان
    2. سلام، وقتتون بخیر، هزینه دو چال گونه چند میشه؟

      حسینی
      1. Author

        سلام، برای هر طرف ۱ میلیون تومان

        مدیر

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نام و سوال خود را در باکس زیر وارد کنید و روی دکمه ارسال کلیک کنید، ما در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ خواهیم داد.