بوتاکس بهتر است یا تزریق چربی ؟ چه روشی برای من مناسب تر است؟

تزریق چربی بهتر است یا بوتاکس

بوتاکس بهتر است یا تزریق چربی ؟ چه روشی برای من مناسب تر است؟

29 بازدید

بوتاکس بهتر است یا تزریق چربی؟ کاندیدهای مناسب برای تزریق بوتاکس و تزریق چربی چه کسانی هستند؟ تفاوت بوتاکس با تزریق چربی چیست؟ آیا می توان این دو روش را به صورت همزمان انجام داد؟ برای دریافت پاسخ تمامی این سوالات و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تفاوت های بوتاکس و تزریق چربی تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

سامانه معرفی بهترین پزشکان و جراحان زیبایی در مشهد
برای دریافت مشاوره رایگان روی بنر کلینک کنید.

معرفی روش های تزریق چربی و بوتاکس

این نکته را به خاطر داشته باشید که تزریق چربی و بوتاکس مشهد، هر دو روش هایی کم تهاجم و بی خطر هستند که با کمترین میزان عوارض برای شما انجام می شوند. برای انجام بوتاکس، ماده ای به نام بوتولونیوم به نواحی دارای چین و چروک تزریق شده و با فلج کردن عضلاتی که باعث ایجاد خطوط در چهره شده اند، باعث بازشدن چروک ها و رفع آن ها می شود. تزریق چربی روشی است که با استخراج چربی های بدن خود زیباجو و پالایش آن ها در محیط آزمایشگاه، چربی به دست آمده به نواحی مورد نظر تزریق شده و باعث لیفت صورت و پرکردن نواحی گود افتاده می شود.

بوتاکس پیشانی
بوتاکس از طریق فلج کردن عضلات پیشانی، چین‌وچروک را برطرف می‌کند.
تزریق چربی به ناحیه صورت
تزریق چربی به صورت، نواحی گود افتاده را پر می‌کند.

مقایسه تزریق چربی و بوتاکس از لحاظ قیمت

قیمت بوتاکس در کلینیک های زیبایی به عوامل مختلفی از جمله برند مورد استفاده، دوز مورد نیاز، ناحیه تزریق، دستمزد پزشک و مکانی که قرار است تزریق بوتاکس انجام شود بستگی دارد؛ اما به طور معمول قیمت بوتاکس در مشهد بین 700,000 تومان تا 2,000,000 تومان پیش بینی می شود.

قیمت تزریق چربی نیز به عواملی از جمله دستمزد پزشک و جراح، حجم چربی استخراج شده، ناحیه تزریق و روش برداشتن چربی بستگی دارد. به طور کلی هزینه تزریق چربی در مشهد از 3,000,000 تومان و به روش نانوفت از 4,000,000 تومان آغاز می شود. (نانوفت، روشی برای تزریق چربی است که سلول های چربی به ذرات بسیار ریز تبدیل می شوند.)

تفاوت بوتاکس با تزریق چربی

برای مقایسه تزریق بوتاکس و چربی و بررسی تفاوت های هرکدام از این دو روش، ابتدا به معرفی کاربردهای هرکدام می پردازیم:

کاربردهای تزریق بوتاکس

  1. رفع خطوط اخم روی پشانی و اطراف چشم ها
  2. درمان افتادگی پلک ها
  3. درمانی موثر برای سردردهای میگرنی
  4. بالابردن و لیفت ابروها
  5. رفع خط خنده
  6. از بین بردن چین و چروک های روی چانه، گونه ها، اطراف بینی و غیره
  7. کمک به کاهش تعریق بیش از حد کف دست و زیربغل
رفع خطوط اطراف چشم با بوتاکس
به کمک بوتاکس می‌تواند خطوط پنجه‌کلاغی اطراف چشم‌ها را از بین ببرید.

4 کاربرد تزریق چربی

  1. رفع چین و چروک های پیشانی و خط خنده
  2. برجسته تر کردن لب ها و گونه ها
  3. رفع گودی های صورت و سیاهی های زیر چشم
  4. جوانسازی پوست
رفع گودی زیر چشم با تزریق چربی
تزریق چربی به زیر چشم، گودی آن‌ها را از بین می‌برد.

حال که با کاربردهای بوتاکس و تزریق چربی آشنا شدید بهتر می توانید با توجه به نوع مشکل خود یکی از روش های فوق را انتخاب کنید. این نکته را به خاطر داشته باشید که تزریق بوتاکس باعث فلج شدن عضلات شده و از این طریق چین و چروک ها را از بین می برد، اما تزریق چربی بیشتر برای لیفت صورت کاربرد داشته و چربی تزریق شده، نواحی گود افتاده را پر می کند.

کاندیدهای نامناسب برای تزریق بوتاکس

با وجود کاربردهای بسیار زیاد تزریق بوتاکس این روش ممکن است برای برخی افراد مناسب نباشد. افرادی که نمی توانند از این روش استفاده کنند شامل گروه های زیر می شوند:

  1. بانوان باردار و شیرده
  2. افراد مبتلا به ضعف سیستم ایمنی
  3. مبتلایان به بیماری های پوستی
  4. ابتلا به بیماری های خاص مانند سرطان
  5. افرادی که به مواد بوتاکس حساسیت دارند.
بوتاکس برای افراد دارای بیماری پوستی ممنوع
تزریق بوتاکس برای افراد دارای بیماری پوستی ممنوع است.

چه کسانی نمی توانند تزریق چربی انجام دهند؟

درست است که برای تزریق چربی از چربی های بدن خود فرد استفاده می شود و میزان حساسیت به حداقل می رسد؛ اما با این حال انجام این روش برای همه افراد مناسب نیست. کاندیدهای نامناسب برای تزریق چربی عبارتند از:

  1. مبتلایان به بیماری های خاص مانند دیابت و سرطان
  2. افرادی که دارای عفونت های فعال در نواحی مختلف بدن خود به ویژه صورت هستند.
  3. افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای

آیا می توان به صورت همزمان بوتاکس و تزریق چربی را انجام داد؟

اگر به هر دلیلی قصد دارید تزریق چربی و بوتاکس را به صورت همزمان انجام دهید؛ پزشک متخصص پوست و مو به شما پیشنهاد می دهد این دو اقدام زیبایی را در دو جلسه مجزا و با فاصله زمانی یک هفته انجام دهید. با این حال برای انجام همزمان این دو روش، بهتر است ابتدا تزریق چربی انجام شده و سپس بوتاکس تزریق شود.

تزریق همزمان بوتاکس و چربی
تزریق همزمان بوتاکس و چربی به صورت

ماندگاری بوتاکس بیشتر است یا تزریق چربی؟

یکی از معایب بوتاکس، موقتی بودن آن است و شما باید این روش را در بازه های زمانی 3 الی 6 ماهه مجدد تکرار کنید. تزریق چربی نسبت به بوتاکس روشی دائمی تر است و معمولا بین 3 الی 12 ماه ماندگاری دارد، البته حدود 30 تا 70 درصد چربی تزریق شده در سال اول جذب بدن می شوند، اما مابقی چربی ها به صورت دائمی در زیر پوست شما باقی می مانند.

در نهایت تزریق چربی انجام بدیم یا بوتاکس؟

با توجه به موارد گفته شده، ابتدا می بایست ببینید هدف شما از انجام هر یک از این اقدامات درمانی چیست و متناسب با شرایط خود یکی از روش های تزریق بوتاکس یا چربی را انتخاب کنید. مرحله بعدی مراجعه به پزشک متخصص و مشورت گرفتن از وی است تا بهترین روش درمانی برای شما انتخاب و انجام شود. به طور قطع نمی توان گفت بوتاکس بهتر است یا تزریق چربی؛ فقط می توان گفت هر یک از این روش ها مزایا و برتری هایی نسبت به یکدیگر دارند که فرد می تواند در صورت تمایل هر دو روش را به صورت همزمان انجام دهد.

بهترین کلینیک تزریق چربی و بوتاکس در مشهد

اگر قصد انجام تزریق چربی و بوتاکس را دارید اما نمی دانید کدام روش برای شما مناسب تر است، قطعا متخصص پوست و مو می تواند با بررسی وضعیت پوست و نوع چین و چروک های شما، بهترین روش درمانی را به شما پیشنهاد دهد.

توصیه می کنیم اگر قصد انجام هر یک از روش های جوانسازی پوست را دارید به دنبال بهترین کلینیک زیبایی باشید تا بهترین نتیجه را دریافت کنید. مدویکا، مرجع تخصصی معرفی بهترین پزشکان و مراکز زیبایی در مشهد، کلینیک «سلامت ایده آل» را به شما معرفی می کند. حضور بهترین پزشکان متخصص پوست و مو، بهترین و پیشرفته ترین تجهیزات و دسترسی مکانی خوب از جمله مهم ترین معیارهای انتخاب این مرکز به عنوان یکی از بهترین کلینیک های تخصصی پوست و مو در مشهد است.

کلینیک سلامت ایده آل در سجاد مشهد
در کلینیک سلامت ایده آل زیبایی درونی تان را با زیبایی بیرونی خود تطبیق دهید.

دانلود pdf مقاله بوتاکس بهتر است یا تزریق چربی؟

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نام و سوال خود را در باکس زیر وارد کنید و روی دکمه ارسال کلیک کنید، ما در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ خواهیم داد.