چسب زدن بینی بعد از عمل در ۵ مرحله | با فیلم و عکس

چسب زدن بینی بعد از عمل به کاهش تورم بینی کمک خواهد کرد. اما نحوه چسب زدن بینی برای خیلی از افراد یک دغدغه می باشد. همچنین مواردی مانند مدت زمان چسب زدن بینی، نحوه برداشتن چسب بینی، نحوه تعویض چسب و مدت زمان آن و همچنین نوع و مارک چسب بینی مورد استفاده سوال بسیاری از افراد می باشد. فیلم نحوه ی صحیح چسب زدن بینی بعد از عمل توسط دکتر کاویانی فر، فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی و همینطور در انتها توسط دکتر احسان خدیوی را می توانید ببینید و در ادامه مطلب برای دریافت پاسخ سوالات خود همراه ما باشید.

 

جهت مشاوره رایگان و رزرو نوبت با بهترین جراحان بینی با شماره تلفن 09018191885 تماس بگیرید. 

 

چسب زدن بینی بعد از عمل چه تاثیری دارد ؟

چسب زدن بینی بعد از عمل فواید بسیاری دارد که در ذیل به سه مورد آن اشاره خواهیم کرد:

1- کمک به کاهش سریعتر ورم بینی

2- کمک به ترمیم بافت های بینی

3- جلوگیری از ایجاد بافت اسکار در بینی

4- ضد حساسیت و پیشگیری از ایجاد جوش

5- علامت هشدار دهنده به اطرافیان که بینی تازه عمل شده و مواظب باشند.

 

مدت زمان چسب زدن بینی بعد از عمل

به طور معمول بلافاصله بعد از برداشتن آتل تا مدت یک ماه بعد از عمل لازم است که بینی شما چسب زده شود. این مدت زمان ممکن است برای برخی از انواع بینی های گوشتی طولانی تر باشد. توجه داشته باشید که طبق نظر جراح خود چسب زدن بینی را ادامه دهید. زمان لازم جهت چسب زدن بینی توسط جراح شما و در جلسه برداشتن آتل به اطلاع شما می رسد. همچنین در مواردی طبق تجویز پزشک لازم است که چسب زدن بینی را در هنگام شب ادامه دهید.

 

از آنجایی که زمان بهبودی در افراد مختلف متفاوت است، بنابراین مدت زمان چسب زدن بینی نیز ممکن است متفاوت باشد. به طور کلی، اکثر بیماران می توانند بینی خود را برای 1 تا 2 ماه چسب بزنند.

از طرفی چسب زدن بیش از حد بینی ممکن است باعث تحریکات پوستی و حتی ایجاد تورم بیشتر شود. بنابراین برای مدت زمان چسب زدن بینی حتما از دستورات پزشک خود پیروی کنید.

 

نحوه چسب زدن بینی گوشتی و استخوانی

نحوه چسب زدن بینی گوشتی تفاوتی با بینی استخوانی ندارد. نحوه صحیح چسب زدن بینی توسط جراح در روز برداشتن آتل به شما آموزش داده خواهد شد تا بتوانید به راحتی در منزل چسب خود را تعویض نمایید. در هنگام چسب زدن بایستی مراقب باشید که چین روی بینی ایجاد نشود. مراحل چسب زدن بینی به صورت زیر می باشد :

– شستشوی ملایم بینی با آب و صابون و تمیز کردن روی بینی با استفاده از پد الکلی.

– بینی برای زدن چسب باید کاملا خشک شده باشد.

– قرار دادن پنج قطعه چسب سه تا پنج سانتی متری به صورت عرضی از بالا به پایین، به صورتی که لبه های چسب روی همدیگر قرار گیرد.

آموزش نحوه چسب زدن بینی
مرحله اول : زدن چسب های عرضی

 

– قرار دادن یک چسب U شکل روی لایه های چسب قبلی و رساندن دو طرف چسب به هم در قسمت نوک بینی (هدایت نوک بینی به سمت بالا)

آموزش نحوه چسب زدن بینی بعد از عمل
مرحله دوم : زدن چسب U شکل

 

– بریدن قسمت اضافی چسب U شکل در نوک بینی

آموزش نحوه چسب زدن بینی بعد از عمل
مرحله سوم : بریدن قسمت اضافی چسب با قیچی

 

– قرار دادن یک چسب کوتاه در محل نوک بینی روی چسب U شکل

آموزش نحوه صحیح چسب زدن بینی
مرحله چهارم : قرار دادن چسب کوتاه روی نوک بینی

 

– قرار دادن سه تا پنج چسب دیگر به صورت عرضی و بر روی چسب های عرضی قبلی و چسب U شکل.

آموزش نحوه چسب زدن بینی
مرحله پنجم : زدن چسب های عرضی

 

*نکته : در هنگام زدن چسب بینی، روی چسب ها را به آرامی مالش دهید تا چسب روی پوست تثبیت شود.

جهت مشاهده لیست جراحان بینی مشهد + هزینه عمل بینی و نمونه کارها اینجا کلیک کنید.

 

بهترین مارک چسب بینی بعد از عمل

چسب 3m بهترین مارک چسب بینی بعد از عمل می باشد. به طور کلی چسبی که بعد از عمل بینی استفاده می شود نباید عرض آن بیشتر از یک و نیم سانتی متر باشد و ضد حساسیت باشد. توصیه می شود از چسب های کاغذی با منافذ ریز استفاده کنید.

بهترین مارک چسب بینی m3
m3 بهترین مارک چسب بینی

 

زمان تعویض چسب بینی بعد از عمل

معمولا توصیه می شود که هر 3 تا 4 روز یکبار چسب بینی خود را تعویض کنید. تعویض زود هنگام چسب بینی ممکن است به بافت بینی آسیب وارد کند. همچنین تعویض دیرهنگام چسب بینی به دلیل از بین رفتن خاصیت چسبندگی چسب می تواند باعث بی فایده بودن عمل زدن چسب بینی شود.

 

[videojs data-setup={ “inactivityTimeout”: 0 } width=”” height=”364″ crop=”true” controls=”true” mp4=”http://dl.tebtub.com/video/tap%20on%20the%20nose-dr%20imani.MP4″ poster=”https://medvika.com/wp-content/uploads/2022/05/tap-on-the-nose-bydr-imani.jpg”]

 

نحوه برداشتن چسب بینی بعد عمل

در هنگام برداشتن چسب بینی باید مراقب باشید تا چسب را از روی بینی نکشید. ابتدا باید به آرامی صورت خود را بشویید تا چسب بینی خیس بخورد و شل شود. سپس به راحتی و بدون کشیدن، آن را از سمت نوک بینی از روی پوست بینی جدا کنید.

بهتر است از هر دو دست خود برای جدا کردن چسب بینی استفاده کنید. با یک دست پوست بینی را نگه داشته و با دست دیگر چسب را از روی بینی جدا کنید. ناگهانی برداشتن چسب بینی ممکن است باعث ایجاد تورم بینی شود. پس به آرامی این کار را انجام دهید.

 

خیس شدن چسب بینی بعد از عمل

شما بعد از برداشتن آتل می توانید به صورت روزانه دوش بگیرید. مراقب باشید تا چسب بینی شما زیاد خیس نشود. اما اگر خیس شد مشکلی ندارد و در صورت خیس شدن چسب بینی نیازی به تعویض آن نیست.

 

معایب زدن چسب بینی چیست؟

چسب زدن بینی در برخی موارد ممکن است باعث ایجاد تحریکات پوستی شود. مخصوصا در هنگام برداشتن چسب بینی باید دقت کافی داشته باشید. در ادامه در مورد نحوه برداشتن چسب بینی توضیح خواهیم داد.

همچنین چسب زدن بینی در برخی از افراد ممکن است باعث ایجاد جوش روی بینی شود. این بدلیل چرب شدن پوست بینی و بسته شدن منافذ پوست در زیر چسب می باشد.

 

حساسیت به چسب بینی بعد از عمل

همانطور که گفته شد بهترین چسب بینی مارک 3m است. اما ممکن است برخی افراد به چسب 3M حساسیت نشان دهند. این حساسیت ممکن است به صورت قرمز شدن و پوسته شدن روی بینی دیده شود.. اگر بعد از چسب زدن بینی دچار حساسیت شدید و یا ایجاد جوش روی بینی می توانید از یک لایه چسب ضد حساسیت TG در زیر چسب 3M استفاده کنید.

 

[videojs data-setup={ “inactivityTimeout”: 0 } width=”” height=”364″ crop=”true” controls=”true” mp4=”http://dl.tebtub.com/video/video%20tape%20on%20the%20nose.MP4″ poster=”https://medvika.com/wp-content/uploads/2021/11/video-tape-on-nose.jpg”]

جهت اطلاعات بیشتر  یا رزرو نوبت با بهترین جراحان بینی مشهد حتما با ما تماس بگیرید. کارشناسان ما ۲۴ ساعت شبانه روز و هفت روز هفته آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند. 
تلفن تماس جهت اطلاعات بیشتر و رزرو نوبت :  09018191885

منبع : مدویکا , 8west.ca