بهترین قرص برای کاهش ورم بینی بعد از عمل چیست؟

بهترین قرص کاهش ورم بینی - حبوب لتخفيف تورم الأنف

بهترین قرص برای کاهش ورم بینی بعد از عمل چیست؟

18227 بازدید
بهترین قرص کاهش ورم بینی بعد از عمل چیست؟ در این مطلب درباره مصرف قرص های مختلف بعد از عمل بینی از جمله قرص راکوتان، اناهیل، قرص کورتون، پردنیزولون، پروپشیا و قرص جوشان توضیحات کاملی داده ایم و به شما می گوییم که چرا بهترین قرص برای کاهش ورم بینی بعد از عمل فقط قرص اناهیل است. در نهایت الناز عزیز از تجربه عمل بینی خود و مصرف قرص موثر در کاهش ورم بینی خود می گوید؛ با ما همراه باشید.

 “توجه داشته باشید مصرف بدون تجویز هر دارویی ممکن است عوارض به دنبال داشته باشد.”

آیا مصرف قرص راکوتان برای ورم بینی خوبه؟

راکوتان نام تجاری قرص ایزوترتینوئین است. ایزوترتینوئین از مشتقات ویتامین A است که با نام های تجاری مختلف از جمله راکوتان،آکوتان، ایزوترتینوئینهگزال، نرم اسکین ،آکنوترن موجود است. مهمترین کاربرد این دارو در درمان جوش و آکنه های کیستیک است.
مصرف قرص راکوتان 6 ماه قبل از عمل بینی بایستی قطع شود. همچنین به زیباجویان توصیه می شود که پس از انجام عمل جراحی زیبایی بینی حدود سه ماه مصرف آکوتان را متوقف کنند.
مصرف راکوتان برای کاهش ورم بینی توصیه نمی شود. تنها در برخی موارد در بینی های گوشتی با پوست خیلی ضخیم و چرب می توان بعد از دو ماه و آن هم تحت نظر پزشک و طبق تجویز وی راکوتان مصرف نمود.

همچنین طبق تحقیقات انجام شده توسط متخصصان جراحی پلاستیک ایرانی مشخص شد که اگرچه ممکن است استفاده از ایزوترتینوئین خوراکی بعد از عمل در بیماران با پوست ضخیم بینی باعث بهبود نتایج زیبایی در ماه های اولیه پس از جراحی شود، اما در نتیجه نهایی عمل بینی یک سال پس از جراحی تأثیر قابل توجهی ندارد.

قرص راکوتان برای کاهش ورم بینی

عوارض راکوتان بعد از عمل بینی

ایزوترتینوئین ممکن است بر روی مخاط بینی شما اثر خشک کنندگی داشته باشد. این خشکی ممکن است منجر به خون دماغ شود.
همچنین راکوتان برای کبد بسیار مضر است. کسانی که می خواهند راکوتان مصرف کنند باید هر سه ماه یک بار آزمایش کبد بدهند. بنابراین حتما بایستی تحت نظر پزشک مصرف شود.

فروش بدون نسخه قرص راکوتان در داروخانه ها ممنوع می باشد.

آیا راکوتان باعث نازک شدن پوست بینی می شود؟

هیچ مدرکی مبنی بر نازک شدن پوست تحت تاثیر مصرف راکوتان وجود ندارد. به دلیل کاهش تولید چربی ، آکوتان باعث شکننده شدن پوست یا حساس شدن بیشتر آن می شود.

مصرف قرص اناهیل برای ورم بینی (قرص آناناس)

در ابتدا بهتر است بدانید که مصرف قرص اناهیل برای کاهش ورم بینی در هیچ یک از منابع معتبر و رفرنس ها آورده نشده است. اما مصرف این قرص بلامانع است. این قرص سرشار از ویتامین سی است و به بهبود زخم بیمار کمک می کند.

قرص آناهیل از ماده ای به نام بروملین موجود در آناناس ساخته شده است. بروملین در کاهش ورم بینی و کبودی های بعد از عمل بینی موثر است. همچنین در رفع التهابات پوستی کمک کننده می باشد.

قرص آناهیل برای ورم بینی

طریقه مصرف قرص آناهیل بعد از عمل بینی (زمان مصرف قرص آناهیل)

بهتر است این قرص با نظر و مشاوره پزشکتان مصرف شود. اما بطور کلی روش مصرف قرص آناهیل برای کاهش ورم بینی به این صورت است که روزانه دو مرتبه، یک قرص صبح و یک قرص عصر و به مدت دو تا سه ماه بعد از برداشتن آتل مصرف شود. مصرف این قرص بیشتر از سه ماه تاثیری در کاهش ورم بینی نخواهد داشت. به عبارتی این قرص تاثیری در از بین بردن ورم های مزمن ندارد.

مزایای قرص اناهیل چیست؟

برخی از مزایای قرص اناهیل در زیر آورده شده است:
– کاهش التهاب و تسریع بهبود  زخم های  جراحی و سوختگی
–  حاوی ماده موثره بروملین برگرفته از گیاه آناناس
–  کمک به هضم پروتئین ها در معده و روده
– ترمیم جای زخم (رفع اسکار)
– رفع خون مردگی و کبودی
– کاهش درد و التهاب

عوارض قرص اناهیل چیست؟

به طور کلی قرص اناهیل عوارض خاصی ندارد. فقط از آنجایی که قرص اناهیل طبع گرمی دارد ممکن است باعث جوش زدن بینی شما شود. بنابراین توصیه می شود که مصرف این قرص را بعد از برداشتن گچ بینی شروع کنید. چون گچ بینی مانع از رسیدن هوا به پوست بینی می شود و احتمال جوش زدن بینی در زیر گچ بیشتر است. در نتیجه باعث افزایش ورم بینی می شود. بیمارانی که ترجیح می دهند قرص مصرف نکنند می توانند مستقیما از آناناس استفاده کنند.

قرص کورتون برای کاهش ورم بینی

قرص های کورتون دار به هیچ عنوان برای کاهش ورم بینی توصیه نمی شوند. ممکن است قرص کورتون برای کاهش ورم بینی موثر باشد اما به علت اینکه اثر سیستمیک دارد و کل بدن را تحت تاثیر قرار می دهد، عوارض بسیار شدید دارد.

قرص پردنیزولون برای کاهش ورم بینی

داروهای کورتون دار از جمله قرص پردنیزولون عوارض زیادی دارند و مصرف آنها به هیچ عنوان توصیه نمی شود. قرص های کورتون دار تنها با تجویز پزشک باید مصرف شوند.

قرص پروپشیا برای ورم بینی

قرص پروپشیا یا فیناستراید یک داروی مؤثر برای ریزش مو می باشد و به رشد مجدد موها کمک می کند. مصرف قرص پروپشیا تاثیری در کاهش ورم بینی ندارد. این دارو فقط با تجویز و نسخه پزشک قابل تهیه است.

قرص جوشان بعد عمل بینی

مصرف قرص جوشان بعد از عمل بینی چون حاوی ویتامین سی می باشد به بهبود زخم ها کمک خواهد کرد.

رزرو نوبت با بهترین جراح بینی مشهد

تجربه الناز عزیز از مصرف قرص اناهیل برای کاهش ورم بینی خود

– الناز می گوید : “بینی من گوشتی بود و زمانی که بینی ام را عمل کردم بلافاصله بعد از عمل ورم بسیار شدیدی داشت و حتی بزرگ تر از قبل دیده می شد، به گونه ای که اطرافیانم می گفتند بینی تو فرقی با قبل از عمل نکرده است. اما با اطلاعاتی که از قبل درباره عمل بینی گوشتی داشتم و با راهنمایی های پزشکم می دانستم بینی گوشتی بعد از عمل ورم شدیدی خواهد داشت و این شکل نهایی بینی من نیست. بنابراین طبق راهنمایی های پزشکم تمامی مراقبت های لازم برای کاهش ورم بینی بعد از عمل را به خوبی رعایت کردم.”

– از الناز پرسیدیم که آیا قرصی برای کاهش ورم بینی خود مصرف کردی یا خیر؟

– الناز پاسخ داد : ” بله، من طبق تجویز پزشکم تا حدود 10 روز بعد از برداشتن آتل بینی ام مصرف قرص اناهیل را به صورت روزانه، صبح و شب، ادامه دادم. همچنین در کنار قرص اناهیل، آناناس زیادی مصرف کردم که فکر می کنم در کاهش ورم بینی من نقش موثری داشت. مصرف مایعات را نیز در طی دوران بهبودی ام افزایش دادم.

– چه توصیه ای به زیباجویان عزیزی که نگران ورم بینی خود هستند داری؟

– الناز : “توصیه میکنم که طبق دستورات پزشک خود تمام مراقبتهای لازم بعد از عمل را رعایت کنند و در نهایت صبور باشند و استرس نداشته باشند.”

بهترین قرص برای کاهش ورم بینی بعد از عمل

 برای کسب اطلاعات بیشتر و  رزرو نوبت عمل بینی از طریق شماره تلفن 09386069075  با مشاوران مدویکا در تماس باشید.

هرگونه سوالی درباره قرص های کاهش ورم بینی بعد عمل دارید در بخش دیدگاه از پزشکان مدویکا بپرسید.

❤ هر روز به تمامی پرسش ها پاسخ داده می شود ❤

مقالات مرتبط با نگرانی های بعد از عمل بینی :

»» ورم بینی بعد از عمل و روش های کاهش ورم بینی

»» برآمدگی بینی بعد از عمل

»» سفتی نوک بینی بعد از عمل 

»» ماندن نخ بخیه در بینی 

»» بوی بد بینی بعد از عمل

256 دیدگاه

  1. سلام وقتتون بخیر من حدود ۴ماه هست عمل بینی انجام دادم بینیم گوشتی بوده الان که عمل کردم سوراخ ها نا متقارن هست جوری ک انگار بینی رو کج نشون میده و یکطرف سمت راست بینیم ورم زیادی داره ک انگار کمتر جمع شده و طرف سمت چپ بیشتر جمع شده و همین رو بینینم خیلی تاثیر گذاشته ک انگار کج هست
    الان دکتر قرص راکوتان تجویز کرده برام
    مبخواستم ببینم با مصرف این قرص ورم سمت راست بینیم از بین میره
    ولی خودم حس میکنم که بخاطر جراحی هست نه ورم چون اون طرف سمت راست ک میگم حالت ورم هست سفته سفته ولی سمت چپ اصلا اینجوری نیست انگار دکتر اون طرف بینی رو بیشتر جمع کرده و دوطرف بینی متقارن نیست
    کلا با چسب بینی یکم فرمش خوبه ولی چسب رو باز میکنم نه
    واقعا اصلا دلم نمیخوات بدون چسب برم بیرون

    زهرا
    1. باسلام پزشک جراح بهترین کسی است که می تواند درمان مناسب را برای شما اتخاذ کند برای دریافت نتیجه مطلوب و بهبود سریعتر بهتر است به توصیه های پزشک خود عمل کنید.

      فاطمه پایان
  2. مررررررررررسی که جواب میدید . من جواب سوالمو از کامنتا گرفتم ازتون متشکرم

    فهیم
    1. خواهش میکنم. خوشحالیم که رضایت دارید

      خانم داودی
  3. وقتی شما چنین شرایطی دارید بهتره تا نظر هر دو دکتر خودتون رو جویا بشید و بعد تصمیم بگیرید که این قرص رو مصرف کنید یا جایگزین کنید

    خانم داودی
  4. سلام وقت به خیر.من ۷۳ روزه بینی مو عمل کردم و بینی من گوشتی بود.ولی نوک بینیم خیلی ورم داره .قرص اناهیل رو فقط یه دوره خوردم .روزی ۲ عدد به مدت ۱۵ روز.میتونم الان دوباره قرص اناهیل بخورم.با دکترم هم تماس میگیرم هیچ دارویی به من نمیدن که یه کم این حالت ورمم بخابه.هر کی منو میبینه میگه زیاد عوض نشدی.با توجه به مشورتهایی که دوستان با شما کردند و طبق گفته دکترم میدونم بینی گوشتی زمان میبره تا ورمش بخابه ولی همش میترسم همینطوری بینی من فرم بگیره.ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمایید.

    رضا
    1. سلام بینی گوشتی طول میکشه تا ورم کامل از بین بره باید منتظر بمونین تقریبا یکسال الی یکسال ونیم

      پشتیبان سایت
  5. سلام. وقت به خیر. من روماتیسم مفصلی و خودایمنی کبد دارم. بعضی از پزشکها گفتن که انجام عمل بینی برام خطر ناکه و حتی ممکنه غضروف بینیم جوش نخوره و بخیه ها باز بشه. و خون‌رسانی به غضروف ضعیفه و حتی ماده بیهوشی برای کبدم خطرناک هست.
    ولی بعضی از پزشکها چیزی نگفتن و گفتن که در صورت داشتن تاییدیه، عمل رو انجام میدن.
    میخواستم بپرسم که آیا این مطلب درسته؟ و من نمیتونم بینیم رو عمل کنم.
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید چون خیلی سردرگم هستم .

    حسینی
    1. Author

      سلام، باید از متخصص روماتولوژی در این باره سوال کنید.

      مدیر
  6. سلام.من یکهفته ست عمل بینی انجام دادم و دکتر برام قرص پردونیزولون 50تجویزکرده…اولین لحظه بعداز عمل بینیم کوچیک بود طوریکه همه میگفتن انگاربینی تو تواتاق عمل جا گذاشتی ولی بعداز دوروز ورم کرد.میخاستم بدونم مصرف این قرص چه تاثیری رو عمل بینیم داره؟؟؟

    ناشناس
    1. باسلام این قرص برای کاهش تورم و درد بعد از عمل بینی موثر است. بهتر است توصیه های پزشک خود را جدی گرفته و داروها را مطابق دستور پزشک مصرف نمایید تا دوره نقاهت شما هرچه زودتر سپری شده و نتیجه مطلوب حاصل شود.

      فاطمه پایان
  7. سلام دکتروقتتون‌بخیر
    من۵ماهونیمه دماغموعمل کردم دماغم سربالانیس حالت طبیعی داره و زیر دماغم حالت هلال داره(قسمتی که دماغ به بالای لبم متصل میشه) ایا اون ممکنه جمع تربشه وازحالت هلال دربیاد؟وقسمت نزدیک نوک‌بینیم هم ی ورمی داره ک بازدن دوبارکورتون برطرف نشد نگرانم بمونه .وقسمت پایین تر از ابروهام یعنی قسمت استخونی دماغم یکم برجسته س وبیشتر قسمت چپ دماغم درهمون ناحیه یکم برجسته س ایا این برطرف میشه واصلا قوس ایجاد میشه درکل دماغم؟و اینکه ممکنه دماغم ی خورده کوچیک تر بشه؟ خیلی طبیعی عمل شده ناراحتم و همش گریه میکنم چرانگفتم نیمه فانتزی حال روحیم بده
    ممنون

    هدی
    1. سلام، احتمالاً تغییراتی که در دماغ شما مشاهده می‌کنید، از نوع طبیعی هستند و نیاز به نگرانی ندارند. با این حال، برای اطمینان بیشتر و بررسی دقیق‌تر وضعیت دماغ شما، بهتر است به یک پزشک جراح مراجعه کنید. البته هنوز فرم نهایی بینی شما مشخص نشده و نتیجه نهایی آن به شرایط عمل و میزان تغییرات انجام شده بستگی دارد که جراح شما می تواند پاسخ دقیق تری به آن بدهد.
      در صورت نارضایتی از نتیجه عمل و میزان تغییرات انجام شده می توانید موضوع را با پزشک در میان بگذارید و در صورت نیاز مجدد تحت عمل جراحی قرار بگیرید.

      فاطمه پایان
  8. سلام خسته نباشید من یک ماهه دو روز هستش که عمل کردم بعد از برداشتن اتل دماغم خیلی کوچیکه وقشنگ بود تا سه هفته بعد از عملم همون‌جوری کوچیک خوب بود بعد از سه هفته احساس میکنم ورم کرده و شکل اولیرو نداره لطفا راهنماییم کنید آیا برمیگرده به همون کوچیکی و قشنگی ؟؟؟

    پریسا
    1. Author

      سلام، باید علت بررسی شود. می‌توانید برای اطمینان بیشتر به جراح مراجعه کنید.

      مدیر
  9. سلام من ۳ هفته ست عمل رینوپلاستی کردم ..ولی از اونجا که صورتم و بخصوص بینیم خیلی خیلی چربه ..و بعد از ۲ یا سه روز چسب رو عوض میکنم ..خیلی جوش چرکی میزنه ..دکتر گفته نمیشه هر روز چسب رو عوض کنی ..لطفا راهنمایی بفرمایید چکارکنم ‌.این جوشها از بین برن ….البته لازمه بگم من قبل از عمل چون هر روز صورت و بینیم رو میشستم ..جوش نمیزد ..ولی الان چون چرب میمونه ..خیلی جوش میزنه ..ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    معصومه
  10. سلام وقت بخیر الان دوماه از عمل بینی من میگذره ولی سیاهی و کبودی زیر چشم من خوب نشده لطف میکنید راهنمای کنید

    امیر حدادی
    1. سلام، بعضی از افراد پس از عمل بینی ممکن است دچار سیاهی و کبودی زیر چشم شوند که معمولاً در چند هفته اول پس از عمل بهبود می‌یابد. با این حال، در صورتی که بعد از دو ماه هنوز بهبود نیافته اید، بهتر است با پزشک خود تماس بگیرید و وضعیت خود را با او مطرح کنید. پزشک شما ممکن است نسبت به شرایط شما توصیه‌های خاص داشته باشد. همچنین، استفاده از قطرات چشمی ضد التهاب و خواب کافی و سالم می‌تواند به روند بهبودی شما سرعت بخشد.

      فاطمه پایان
  11. سلام خسته نباشید من الان نزدیک ده ساله عمل زیبایی بینی انجام دادم ولی نوک بینیم هنوز برامدگی داره حالت قوس سر بینیم میبینم آیا الان بخام قرص پردنیزولون یا از چسب استفاده کنم این برامدگی کمتر میشه؟

    فرزانه
    1. سلام اگر نوک بینی شما هنوز برامدگی دارد و شما تمایل دارید تغییراتی در آن ایجاد کنید، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. پزشک شما میتواند بر اساس وضعیت فعلی بینی شما و تاریخچه عمل جراحی، روش مناسب را برای بهبود نوک بینی تان تعیین کند..
      به دلیل مدت زمان زیادی که از عمل گذشته روش هایی که ذکر کردید نمی تواند برای شما موثر واقع شود.

      فاطمه پایان
  12. سلام.من ۹ ماهه عمل کردم ولی بینیم دچار افتادگی شده باید چیکار کنم
    ۳ بارهم کورتون تزریق کردم و بینیم هم تقریبا گوشتی بود
    لطفاجوابمو بدید من خیلی نگرانم

    Asma
    1. سلام بهتر است به متخصص گوش حلق و بینی مراجعه کنید تا علت ورم بینی شما بعد از گذشت 9 ماه از عمل بینی تشخیص و برطرف شود. به طور کلی ورم بینی های گوشتی دیرتر از بینی های استخوانی از بین می رود.

      فاطمه پایان
  13. سلام‌‌من‌۸‌ماه‌پیش‌عمل‌کردم‌الان‌۴‌روز‌نوک‌بینی‌ام‌قرمز‌،ورم‌کرده‌یکی‌از‌سوراخ‌های‌بینی‌ام‌‌که‌بخیه‌داره‌گوشت‌زده‌درد‌زیادی‌داره‌بینی‌ام‌بزرگ‌شده
    میشه‌راهنمایی‌کنید‌

    فاطمه
    1. باسالم بهتر است در اولین فرصت به جراح بینی یا متخصص گوش حلق و بینی مراجعه کیند تا وضعیت بینی شما را بررسی و درمان مناسب را پیشنهاد دهد حالت های فوق می تواند ناشی از التهاب یا حساسیت ایجاد شده باشد که بهتر است هرچه سریعتر بررسی و برطرف شود.

      فاطمه پایان
  14. سلام‌‌من‌۸‌ماه‌پیش‌عمل‌کردم‌متاسفانه‌الان‌۴‌روز‌دماغم‌ورم‌کرده‌
    نوک‌بینی‌ام‌قرمز‌شده‌ویکی‌از‌سوراخهای‌بینیم‌که‌بخیه‌داره‌گوشت‌زده
    درد‌میکنه‌ونبضی‌میزنه‌هر‌کی‌میبینه‌میگه‌بزرگ‌شده‌‌
    میشه‌راهنمایی‌کنید‌ممنونم

    ناشناس
    1. سلام. بهتر است به یک پزشک متخصص مراجعه کنید تا وضعیت دقیقتر را بررسی کند. او ممکن است نیاز به انجام آزمایشات و تست‌های تشخیصی داشته باشد تا علت درد و قرمز شدن نوک بینی شما را تشخیص دهد. در صورت لزوم، پزشک ممکن است شما را به یک جراح بینی ارجاع دهد. در هر صورت، بهتر است هرچه سریع‌تر با پزشک خود تماس بگیرید.
      علائم فوق می تواند ناشی از حساسیت و التهاب بافت های داخلی و تجریک ان ها ایجاد شده باشد.

      فاطمه پایان
  15. سلام وقت بخیر من ۴۵ روز شده عمل کردم بینی م خیلی ورم داره میتونم الان از قرص اناهلث استفاده کنم و اینکه به شدت ابریزش بینی دارم ممنون میشم راهنماییم بفرمایید

    زهرا
    1. Author

      سلام، وقت شما هم بخیر
      بله، می توانید تا دوماه استفاده کنید.

      مدیر
  16. سلام،من یک سال و نیم هست که عمل کردم،بینی من گوشتی ضخیم بود و تا حالا هم کلا سه بار پیش دکترم رفتم واسه چکاپ،چون من شهرستانم و کارم جوریه که نمیتونم برم،سوالی که از خدمتتون داشتم اینه که من هنوز نوک بینیم ورمش زیاده و نوکش گرده،آیا باید داروی خاصی مصرف کنم؟لطفا راهنماییم کنید

    ارشد پرگر
    1. Author

      سلام، ورم در بینی های گوشتی عموما به دلیل ضخامت پوست تا ۲ سال و نیم هم ممکن است ادامه داشته باشد. می توانید برای تزریق کورتون به بینی از جراح خود مشورت بگیرید.

      مدیر
  17. سلام من نزدیک سه ماهه بینیمو عمل کردم و بینیم گوشتی بود ولی خیلی نوکش پف داره اشناها میگن امپول کورتون دماغو کج میکنه ایا واقعیت داره که امپول کورتون بینی کج میکنه؟

    Sakine
    1. Author

      سلام، خیر اینگونه نیست تزریق آمپول کورتون زیر نظر جراحتان تا ۳ بار می تواند حجم قابل توجهی از ورم بینی تان را کم کند.

      مدیر
      1. سلام من یک سال و هشت ماهه بینیم رو عمل کردم و شدیدآ ورم داره دکتر چندین بار تزریق کرده و قرص پردنیزولون هم استفاده کردم هیچ تاثیری نداشت .به نظر شما راه حلی وجود داره .

        فاطمه
        1. سلام، متاسفانه بدون بررسی و مشاهده بینی شما، نمی‌توانم راه حل دقیقی را پیشنهاد دهم. اما در کل، اگر ورم شدید است و تزریقات و قرص‌های پردنیزولون هم تاثیر نداشته‌اند، بهتر است با دکتر خود مشورت کنید و احتمالاً نیاز به بررسی دقیق توسط یک متخصص گوش، حلق و بینی (ENT) خواهید داشت.

          فاطمه پایان
      2. سلام وقتتون بخیر من۷ماهه بینیمو عمل کردم اما گاهی وقتا حس میکنم هنوز ورم داره گاهی وقتاهم کمتر میشه یعنی در کل حس میکنم هنوز ورم داره ،ممکنه کوچیکتر بشه بینیم یا با گذشت ۷ماه دیگه تغییری نمیکنه و شکل نهایی بینیم همینه؟؟؟

        صدی‌
        1. سلام بله کوچیکتر میشه شکل نهایی بینی بعد از یکسال از عمل

          پشتیبان سایت
  18. سلام من ده ماهه عمل کردم بینیم هم تقریبا گوشتی بود. نوک بینیم خیلی ورم داره که از حالت نیم رخ هیچ قوسی نداره و شکل عقابی شده ،چهار مرتبه هم کورتون زدم .قراره سر یکسال مجدد کورتون بزنم ،مشکلم اینه بعد از تزریق تقریبا دو هفته چسب میزنم ،بعد برداشتن چسب بینیم حالتش طبیعیه و خوبه اما بعد یکی دو روز مجدد ورم می‌کنه همون شکلی میشه اما شبا چسب میزنم صبح ها که برمی‌دارم مشکلی ندارم ،حالا من چسب بزنم یا نه ، ؟ بعد فرم بینی همون عقابیس یا طبیعی ؟ بعد خود چسبم باعث ورم میشه به گمونم..
    از نظر روحی خیلی داغونم خواهش میکنم راهنماییم کنید

    Neda
    1. Author

      سلام، چسب زدن بعد از ۳ ماه تاثیری روی فرم بینی ندارد.
      فرم و شکل بینی های گوشتی تا ۲ سال بعد عمل به دلیل تورم در بینی به خصوص نوک بینی مشخص نمی شود. بنابراین نگران نباشید و صبور باشید.

      مدیر
      1. سلام من یک هفته هست عمل کردم و گرفتگی شدید دارم شستشو هم میدم با سرم ولی باز نمیشه آیا طبیعیه
        بعد اینکه خیلی دلم میخواد به پهلو بخوابم آیا ضرری داره به پهلو خوابیدن در فرم گرفتن بینی نقشی داره

        سحر
        1. سلام، معمولا گرفتگی و درد پس از عمل بینی طبیعی است و ممکن است تا چند هفته طول بکشد تا بهبود یابد. شستشو با سرم هم مفید است و می‌توانید از قطره‌های بازکننده بینی نیز استفاده کنید. در مورد خواب به پهلو، در حالت عادی خواب به پهلو ضرری ندارد، اما در صورت داشتن درد شدید در بینی، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. همچنین فرم گیری بینی با خواب به پهلو رابطه‌ای ندارد و تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد.

          فاطمه پایان
    2. سلام من الان دیگه داره میشه ۵ماه ک عمل بینی انجام دادم اما بالا پره بینی سمت چپم برامدگی و ورم هست دکتر میگه برا مخاط بینی هستش و میگه ماساژ بدم ولی من فین هم کردم یعنی برطرف میشه همچین چیزی بوده؟

      سما
      1. باسلام قطعا پزشک شما بهترین کسی است که می تواند در خصوص وضعیت بینی بعد ازعمل شما نظردهد و توصیه های لازم را ارائه نماید بهتر است به توصیه های وی عمل کنید تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

        فاطمه پایان
  19. سلام من تقریبا70روزعمل کردم و42سالم هست بینی من گوشتی باپوستی ضخیم هست علاوه براین که ورم یک طرفه داره درکل ورمش ازبین اول خودم بعدازاین مدت بیشترهست یک طرف بینیم چون شکستگی داشت بعدازعمل هم فرورفتگی داردوشکل بدی گرفته متاسفانه پزشکم رفته خارج ودستیارقرص پردنزولون راتجویزکردن من خیلی نگرانم این قرص رابخورم اگرلازم هست بخورم تادیرنشده بخورم واین حالت برای بینی من برطرف میشه ممنون میشم راهنمای کنید

    مریم
    1. باسلام بهتر است به توصیه های پزشک خود عمل کنید و مصرف قرص را شروع کنید همچنین می توانید از قرص آناهیل استفاده نمایید تا ورم بینی شما کاهش یابد. به طور معمول ورم بینی های گوشتی با توضیحات شما نسبت به بینی های استخوانی بیشتر است و دیرتر از بین می رود.

      فاطمه پایان
  20. باسلام
    من یک ماهه عمل کردم وبینیم استخونی بود وپوستم خیلی چرب بود والان پر از جوشهای خطرناک ودکترم بعد از ۲هفته دیگه برام چسب نزدن وگفتن باید پوست بینی تون خوب بشه بعد امروز هم رفتم پیش دکتر پوست اونم بهم گفت تا یک ماه نباید چسب بزنی تا داروهایی رو تجویز کردن رو بخورم وخوب بشن الان دماغم خیلی ورم داره وخیلی میترسم ودکتر پوست هم برام راکتون میخواستن بدن ومن قبول نکردم بخاطر اثرات بعدی که رو کبد میزرارن میترسم چون قبل از عمل هم این قرص رو مصرف کردم وبا ازمایشهام متوجه شدن وقطع کردن این قرص رو الان هم به خاطر همون قبول نکردم الان من موندم چیکار کنم
    دکتر بینی هم به من قرص اناهیل ندادن که برای ورم خوب باشه چون پر از جوش شده صورتم

    ملیحه فداحتی
    1. سلام اگر از مصرف قرص راکوتان منصرف شده اید بهتر است با پزشک متخصص پوست و موی دیگری مشورت نمایید و به وی توضیحات لازم را بدهید. تا زمانی که جوش های شما برطرف نشوند امکان زدن چسب وجود ندارد از طرفی زدن جوش می تواند به مشکلات داخلی بدن مرتبط باشد در این خصوص می توانید با متخصص تغذیه یا داخلی نیز مشورت کنید تا علت ان شناسایی و مشکل برطرف شود تا جوش ها نیز بهبود یابند.

      فاطمه پایان
  21. سلام من ۷۰روز عمل کردم دکتر قرص اکنوترن داده . هفته ۲ تا میخورم . قوس بینیم مشخص نیست . ایا ورم دارد ؟

    ناشناس
    1. با سلام
      تقریبا بعد از 2 ماه از عمل مصرف قرص تاثیری روی کاهش ورم بینی نداره

      مدیر مدویکا
      1. سلام خسته نباشید بینی من گوشتی بود و ۷ماهه از عمل بینیم گذشته چه قرصی باید مصرف کنم ورمش زود از ببین بره

        سارینا
        1. باسلام قرص آناهیل یکی از بهترین داروهایی است که برای کاهش ورم بینی بعد از عمل توصیه می شود.

          فاطمه پایان
    2. سلام من هشت ماه ونیم از عمل بینیم میگذره ولی نوک بینیم فرم نداره میخواستم ببینم این ورم هست یا نه؟

      ناشناس
      1. سلام برای پاسخ به این سوال می بایست بینی شما ابتدا معاینه شود. ممکن است پزشک در حین عمل و با توجه به شرایط شما اقدام به تغییراتی کرده که برای شما رضایت بخش نبوده است. قطعا جراح بهترین کسی است که می تواند به سوالات شما پاسخ دهد. در خصوص ورم نیز اگر بینی شما گوشتی بوده احتمال وجود ورم زیاد است با این حال بهتر است با جراح خود مشورت نمایید.

        فاطمه پایان
  22. سلام من ۷۰ روز عمل کردم دکتر بخاطر ورم و دماغ گوشتی بهم اکنوترن داده اما دماغم قوس هنوز ندارد با اینکه گفته قوس بهش داده

    ناشناس
    1. سلام من ۵ ماهه بینیمو عمل کردم ، سمت راست بینیم نزدیک نوک بینی ورم داره ، جوریه که از روبه رو انگار بینیم کج شده ، و اینکه بالای نوک بینیم هم چاله افتاده ، دکترم میگه ماساژ بده پر میشه من ۲ ماهه ماساژ دادم هیچ تغیری نکرده

      Zahra
      1. Author

        سلام، دوباره به پزشک مراجعه کنید.

        مدیر
  23. سلام من دو روزه پرهای بینیمو برداشتم و خیلی نگرانم که واسه یک ماهه دیگه خوب نشه و ورمش نخواب چون یک ماه دیگه عروسیمه خیلی نگرانم

    ساناز
    1. سلام می توانید برای کاهش ورم خود از قرص آناهیل استفاده نموده و با پزشک خود نیز در این خصوص مشورت نمایید.

      فاطمه پایان
  24. سلام عزيزم من الان ٤٠روز ميشه كه تيپ پلاسي انجام دادم و سوراخ هاي بينيم يكي نيس كاملا متفاوت هست يكيشون كاملا نزديك به بسته بودنه دكترم ميگه ورمه درست ميشه ايا واقعا يكي ميشن البته وقتي دست ميزنم انگار استخون اونجا هست حس ميكنم درست نميشه ؟ واينكه الان ٢روز ميشه كه سمت راست بيني نزديك نوك بيني ورم كرده و احساس سنگيني دارم وبه همون طرف صورتم فشار مياره ايااين مشكل طبيعي هست وبرطرف ميشه ممنون ميشم راهنماييم كنيد

    فاطمه
    1. باسلام بینی شما هنوز در حال بهبود است و برای نتیجه گیری در خصوص نتیجه عمل زود است. بهتر است توصیه های پزشک و نکات وی را انجام دهید تا نتیجه مطلوب حاصل شود زیرا جراح شما بهترین کسی است که نسبت به شرایط عمل و وضعیت بینی شما آگاهی دارد. برای کاهش ورم نیز می توانید یک دوره قرص آناهیل مصرف نمایید.

      فاطمه پایان
  25. سلام.وقت بخیر.من امروز توسط دکتر معاینه شدم برای عمل.بینیم گوشتی.نوک بینیم کوفته و گرد.ایا عمل ج میده.دکتره گفت پوستت خیلی ضخیمه و نوک بینیت هم ضعیفه.رضایت او بینی های گوشتی معمولا بعد از عمل با گذشت زمان چقدره؟؟ممنون

    .مهبد دیبا
    1. سلام. بله، عمل بینی می‌تواند به شما کمک کند تا نوک بینیتان را به شکل دلخواه تغییر دهید. اما قبل از هرگونه تصمیم گیری، بهتر است با چند پزشک مشورت کنید و نظرات آن‌ها را در مورد عمل بینی خود بشنوید. در مورد رضایت از نتایج عمل بینی، زمان لازم برای دیدن نتایج نهایی به عوامل مختلفی مانند نوع عمل، سبک زندگی و جسمانی شخص بستگی دارد. اغلب پس از ۶ تا ۱۲ ماه، نتایج نهایی قابل مشاهده هستند.

      فاطمه پایان
  26. سلام آقای دکتر من نزدیک4ماه هست که عمل بینی انجام دادم الان بینیم مخاط زیاد داره در طول روز دوسه ساعت کامل. هر دوتا سوراخ بینیم بازن ولی و بعد دوباره به طور نسبی کیپ میشن ممنونم اگه راهنمایی کنید

    اشکان فتاحی
    1. سلام، ممکن است این مشکل به دلیل خشکی بینی شما باشد. برای رفع این مشکل می توانید از روش های زیر استفاده کنید:
      1-استفاده از قطره های نمکی: قطره های نمکی به عنوان یک راه حل طبیعی برای خشکی بینی شناخته شده اند. شما می توانید قطره های نمکی را از داروخانه خریداری کرده و بینی خود را شست و شو دهید.
      2- استفاده از گرداب: گرداب چرخانده شده در داخل بینی، مخاط را به سمت پایین حرکت داده و باعث تصفیه بینی می شود.
      3- استفاده از دستگاه بخور و رطوبت ساز هوا: در صورت خشک بودن هوا، استفاده از رطوبت ساز هوا به عنوان یک راه حل مناسب به نظر میرسد.
      4- مصرف آب كافي: در صورت مصرف آب كافي، بدن شما به خوبي هيدراته می شود و احتمال خشک شدن بینی کاهش می یابد.
      5- مصرف غذاهای فیبردار: مصرف غذاهای حاوی فیبر، نظیر سبزیجات و میوه ها، به عنوان یک راه حل طبیعی برای جلوگیری از خشکی بینی است.

      فاطمه پایان
  27. سلام وقت بخیر من ۳ماه ازعملم گذشته ک دیروز ترمیم داخل خودمطب انجام دادم پره های بینیم رو دکترجمع تر کردوبخیه.میخواستم بپرسم خیلی بینیم بزرگ شده ورم داره.ایاقرص اناهیل بخورم یافقط باراول که عمل کلی بود تاثیرداشت؟؟

    فرانک یعقوبی
    1. با سلام به طور کلی قرص آناهیل برای کاهش ورم و التهاب و بهبود زخم ها کاربرد دارد. می توانید مصرف یک دوره مجدد قرص را آغاز کنید.

      فاطمه پایان
  28. سلام ممنون بابت راهنمایی شما من دو سال دو ماهه که بینیمو عمل کردم اما از روز اول بینیم خیلی ورم داشت و هنوزم دکترم میگه ورم داره دو بار کورتون تزریق کردم که بعدش خیلی زیاد کوچیک شد اما بعد یه ماه باز برگشت آیا مصرف قرص اناهیل یا چیزه دیگه الان تاثیر داره؟

    مریم
    1. سلام، مصرف قرص اناهیل یا هر داروی دیگر باید توسط پزشک شما تجویز و باید با توجه به وضعیت بینی شما و سابقه پزشکی شما تعیین شود. در هر صورت، بهتر است با پزشک خود در مورد این مسئله صحبت کنید و نظر او را درباره روش درمان مناسب جویا شوید.بهتر است به صورت خودسرانه دارو مصرف نکنید تا علاوه بر دریافت نتیجه مطلوب دچار عوارض جانبی نیز نشوید.

      فاطمه پایان
  29. سلام من ۱ هفته بینمو عمل کردم اما حس میکنم خیلی سربالا یا خوکی شده و خیلی نگرانم و اینکه داخل بینیم بوی بدی رو احساس میکنم آیا این برطرف میشه؟

    زهرا
    1. با سلام
      در مورد شکل بینی بسیار بستگی داره به نوع عملی که پزشکتون انجام دادم و نمیشه اظهار نظری کرد. اما در مورد بوی بد داخل بینی باید مرتب بینی رو با سرم شستشو بدین تا این بو برطرف بشه

      مدیر مدویکا
      1. سلام وقت بخیر؛من بینیمو ۴ ماهه پیش عمل کردم قوس خیلی قشنگی داره ولی نوک بینیم یکم عقابی شکله؛دارم چسب لیفت بینی استفاده میکنم آیا تاثیری هم داره یانه؟ دکترم قرص نورم اسکین ۲۰ ایزوترتینویین بهم داده واسه جوش صورت خوبه یا کاهش ورم بینی خواهش میکنم راهنماییم کنین ممنون میشم

        هانیه
        1. Author

          سلام، قرص نورم اسکین برای درمان بثورات جلدی مانند جوش تجویز می‌شود که داروی موثری هم هست. اما فقط باید با تجویز پزشک مصرف شود چون عوارضی مانند خشکی مخاط و پوست به همراه دارد.
          در مورد چسب لیفت بسته به شرایط بینی تان دارد و اینکه جراحی روی کدام قسمت بینی متمرکز بوده است.

          مدیر
          1. سلام من ۱سالو نیمه بینیمو عمل کردم ولی خیلی شدید باد داره دارم اذیت میشم افسردگی گرفتم خواهش میکنم راهکار بدید لطفا لطفا

            پوراسفندیار
          2. سلام، ممکن است باد در بینی شما به دلیل عوارض جانبی عمل بینی باشد. بهتر است با پزشک خود تماس بگیرید و او را در مورد این مشکل مطلع کنید. پزشک شما ممکن است شما را به یک متخصص گوش، حلق و بینی ارجاع دهد تا علت دقیق را تشخیص دهد و درمان مناسب را تجویز کند. همچنین، تلاش کنید برای کاهش استرس و اضطراب خود، به طور منظم ورزش کنید و سعی کنید غذای سالم و متعادل مصرف کنید.

            فاطمه پایان
      2. سلام من 40 روزه که بینیمو عمل کردم بینیم تقریبا گوشتی بوده با پوست زخیم احساس میکنم پهناش با بینی قبلیم هیچ فرقی نکرده. نمیدونم حالا آیا بخاطر ورمه؟
        ولی از نظر روحی داغونم
        و اینکه بجز قرص اناهیل چه قرصی استفاده کنم که تاثیر زیادی در کاهش ورم بینی داشته باشه؟

        زهرا
        1. باسلام ورم بینی های گوشتی معمولا دیرتر از بینی های استخوانی از بین می رود و حالتی که احساس می کنید نیز به احتمال زیاد ناشی از ورم است. بهتر است به صورت خودسرانه از مصرف دارو صرفنظر کنید و در خصوص داروهای کاهش ورم بینی با چراح خود مشورت کنید.

          فاطمه پایان
    2. سلام من ۳ماه از عمل بینی ام گذشته قبل سه ماه که چسب میزدم بینی ام کوچیک وقوس دار نشون میداد وقتی چسب میکندم اما الان از وقتی که چسب نمیزنم بینی من احساس میکنم ورم کرده واون قوس اولیه نداره آیا این مشکل برطرف میشه بخاطر ورم هستش یاخیر؟چیکار باید انجام بدم؟
      البته من قرص آناهیل فقط 8عدد ازش استفاده کردم چون مشکل زخم معده داشتم اذیتم میکرد…

      اسماعیل اسدی
      1. باسلام به احتمال زیاد مشکل شما به دلیل ورم و التهاب های داخلی بینی است بهتر است کمی بیشتر صبر کنید زیرا ورم بینی های گوشتی و استخوانی معمولا تا شش ماه بعد از عمل نیز باقی می ماند.

        فاطمه پایان
    3. سلام وقت بخیر من ۱ماهه عمل کردم بینی من فقط قوز داشت وکمی افتاده بود الان نوک بینی و پره های بینیم خیلی متورمه ودکترم بعد از چهل روز قرص نورم اسکین ۲۰ را تجویز کرده

      الهام
      1. Author

        سلام، وقت بخیر
        ۱ ماه مدت زمان کمی است که بخواهید درباره فرم بینی قضاوت کنید. بینی شما متورم است. پیشنهاد می شود به جراحتان اعتماد کرده و داروهای تجویزی توسط ایشان را مصرف نمایید.

        مدیر
        1. سلام من ۲ماهه بینیمو عملش کردم ولی احساس میکنم خیلی بزرگه بین گوشتی بدون غضروف بوده

          ناشناس
          1. سلام وجود ورم در ماه های اول بعد از عمل بینی طبیعی است به طور کلی ورم بینی های گوشتی دیرتر از بینی های استخوانی از بین می رود و تا یکسال نیز ادامه دار خواهد بود وجود ورم حداقل تا شش ماه بعد از عمل نیز پابرجاست و جای نگرانی نیست

            فاطمه پایان
    4. سلام من بیست شب عمل کردم نوک بینی خیلی ورم داره از قرص اناهیل استفاده کنم تاثیر داره

      مهناز
      1. Author

        سلام، بله کاملا موثر است.

        مدیر
  30. سلام بینی من گوشتی بود و پوستم ضخیمه ۷ ماه عمل کردم بازم خیلی ورم داره نمیدونم چکار کنم

    فاطیما
    1. باسلام ورم بینی های گوشتی معمولا بعد از شش ماه تا یکسال بعد از عمل نیز باقی می ماند و نسبت به بینی های استخوانی طولانی تر است. در صورت نگرانی شدید با پزشک خود در این خصوص مشورت نمایید.

      فاطمه پایان
  31. سلام من ۳ماهه بینی موعمل کردم امایه طرف بینیم خیلی ورم داره جوریع که ازیه ورمیبینم احساس میکنم قوزداره خیلی نگرانم یه دونه ازپره های بینیمم حس میکنم بالاست تزریق کرتن هم انجام ندادم میترسم

    محدثه
    1. سلام عزیزم
      این بالا پایین بودن پره های بینی به دلیل ورم بینی یکطرفه هست که به مرور و باگذشت زمان رفع میشه اصلا نگران نباشین

      مدیر مدویکا
      1. سلام ‌من‌۹روزعمل‌کردم‌‌بینیم‌گوشتی‌هست‌دکترجواب‌درستی‌بعدعمل‌‌بهم‌نداده‌ایاداروی‌خواستی‌بایدمصرف‌کنم‌‌ایامیشه‌انبرنسارازدودش‌استفاده‌کرد

        حمیدار
        1. سلام معمولا جراح بعد از عمل داروهای مناسب را تجویز می نماید. قرص آناهیل یکی از داروهایی است که می تواند برای شما مناسب باشد و به کاهش ورم و بهبود زخم ها کمک کند. برای استفاده از بخور مواد گیاهی و طبیعی بهتر است تا زمان بهبود بافت های داخلی بینی صبر کنید و اقدام خودسرانه ای انجام ندهید تا مشکلی برای شما ایجاد نشود.

          فاطمه پایان
      2. سلام وقت بخیر ببخشید من 42 روزه عمل بینی انجام دادم ولی خیلی ورم داره وقوس بینیم هنوز مشخص نشده، میتونم قرص آناهیل مصرف کنم آیا تاثیری داره؟ قرص آناهیل صبح وشب باید استفاده کرد، تا چند وقت باید مصرف کرد من فقط هفته اول ابعدازجراحی استفاده کرده بودم

        یاسین
        1. سلام. ممنون. باتوجه به اینکه هفته های اول عمل بینی تون این قرص رو مصرف کردید و باز هم ورم داره باید تو این شرایط به پزشک خودتون مراجعه کنید شاید قرص دیگری باتوجه به شرایط تون برای شما تجویز کنه. بهتره تا این شرایط رو با پزشک خودتون در میون بذارین

          خانم داودی
    2. سلام من 135روزه ک عمل کردم اماچون انحراف داخلی داشتم الان طرفی ک انحرافی داشت نیم رخ یه حالت قوزداره ودست ک میذارم میره پایین امانیم رخ دیگه ام اینطوریست بایدتزریقامپول کنم؟

      پانیذ
      1. با سلام
        تشخیص اینکه آمپول میتونه برای شما موثر باشه یا نه به عهده دکترتون هست و به این شکل اصلا نمیشه تصمیم گرفت . توصیه ما به شما مشورت با جراحتون هست

        مدیر مدویکا
    3. سلام من نزدیک یک ماه عمل کردم امروزدکترخاست کورتون بزنه قبول نکردم ایاکاراشتباهی کردم؟

      ناشناس
      1. سلام تزریق کورتون برای کاهش ورم و کوچک شدن بینی انجام می شود و انتخاب ان بر عهده بیمار و به تشخیص پزشک است و اجباری در انجام این کار نیست.

        فاطمه پایان
  32. سلام من حدود ۴۰ روز ھست کہ عمل کردم بعد از برداشتن اتل بینیم خیلی خوشگل وقلمی بود یک ھفتہ پیش پیش دکتر رفتم گفت چسب نمیخواد بزنی وقتی دیگہ چسب نزدم بینیم مثل روز قبل عملم شد یہ ھفتہ ای ھست کہ اینجوری شدہ بینیم مثل روز اول عملم میشہ

    ازادہ
    1. با سلام
      بله عزیزم وقتی شما زدن چسب بینی رو قطع میکنین بینی دوباره مقداری ورم میکنه که به مرور این ورم از بین میره و این توی اکثر کسایی که جسب زدن بینی رو قطع میکنن اتفاق میفته

      مدیر مدویکا
      1. سلام بینی من ترمیمی نه ماه عمل کردم ولی مشکل قبلا باراول عمل کردم وداره ازبالا سمت چپ گودمیشه پره هاخط نداره ونوک بینیمم بالا بود الان خیلی ورم میکنه دکترم میگه پوست ضخیم داری باید دوسال صب کنی ایادرست میگه موقع چسب میزنم بینی تم میره بالا خوشکل تابرمیدارم دوساعت رد میشه زشت میشه

        ناشناس
    2. سلام ۱۱روز عمل کردم بینی افتاده ای داشتم الان جای بخیه بینیم ورم داره قوس داره احساس میکنم حالت افتاده مانند شده امکانش هست بخاطر ورم باشه پره های بینیم برش نخورده میترسم بینیم دوباره افتاده بشه دکترم طبیعی مایل به نیمه فانتزی عمل کرد در صورتی که من نیمه فانتزی میخواستم

      فاطمه
      1. باسلام در خصوص نحوه عمل بهتر است با جراح خود مشورت کنید اما با توجه به مدت زمان کمی که از عمل شما گذشته بینی هنوز ورم دارد و به فرم نهایی خود نرسیده است ممکن است جراح تغییرات مورد نظر شما را اعمال کرده اما هنوز به دلیل ورم قابل تشخیص نباشد. برای رفع نگرانی خود در این خصوص با جراح مشورت کنید.

        فاطمه پایان
    3. سلام وقت بخیر
      من ده ماه میشه که بینیم رو عمل کردم … یه سمت بینیم ورمش بیشتره و گاهی به خاطر ورم بینیم کج به نظر میرسه … طبیعیه این حالت؟ و اینکه رفع میشه …

      مستانه
      1. باسلام وجود ورم بعد از این مدت کمی غیرعادی است اما اگر بینی شما گوشتی بوده وجود ورم تا یکسال نیز طبیعی است با این حال بهتر است با پزشک خود دیداری داشته باشید و از وی راهکار بخواهید.

        فاطمه پایان
  33. سلام وقتتون بخیر
    من دوماهه که بینیمو عمل کردم نوک بینیم از بالا ورم داره و برامده شده میخواستم بدونم این طبیعیه چون شکل بینیم تغییر کرده قوس بینیم خوبه ولی به نوک که میرسه از بالای نوک بینیم ورم کرده و برامده شده چکار باید کنم لطفا راهنمایی کنید دکترم گفت هفته ای دو شب چسب بزنید.

    مرضیه
    1. سلام عزیزم
      ورم نوک بینی و سفتی نوک بینی تا 6 ماه بعد از عمل طبیعی هست و گاهی بینی ورم داره گاهی هم ورم نوک بینی کمتر میشه. در کل چسب بینی روی ورم نوک بینی تاثیری نداره و فقط باید صبور باشید تا این سفتی و ورم نوک بینی کم کم از بین بره

      مدیر مدویکا
    2. باید اون قسمت رو آروم به سمت بالا ماساژ بدید. چیزی شبیه به گوشت اضافه هست با ماساژ رفع میشه. در بینی های گوشتی این موضوع دیده می شه

      هستی
      1. سلام من ۱۰روز دماغم عمل کردم خیلی ورم داره آیا قرص اناهیل بخور تعصیر داره

        ناشناس
        1. سلام بله تاثیر داره

          پشتیبان سایت
    3. سلام
      نظر شما برای کاهش تورم توسط قرص تاوانکس و مدت مصرف آن چیست؟

      علی سلطانی
      1. باسلام این قرص نوعی انتی بیوتیک بوده و معمولا برای کاهش التهاب کاربرد دارد. بهتر است به جای این قرص از قرص اناهیل حداقل یک دوره و هرروز دو نوبت استفاده نمایید.

        فاطمه پایان
  34. سلام من دوساله عمل کردم هنوز نوک بینیم و پره هام ورم داره چند بار دکترم مراجعه کردم که امپول کورتن بزنه میگه بخاطر کرونا نمیشه زد نمیدونم چیکار کنم از چه قرصی میتونم استفاده کنم

    سمیراقاسمی
    1. با سلام
      تقریبا بعد از دو سال تزریق آمپول یا مصرف قرص خیلی تاثیری روی ورم بینی نداره در صورتی که با گذشت این مدت از عمل بینی مطمئن هستین که بینیتون ورم داره هنوز فقط باید صبور باشین

      مدیر مدویکا
      1. سلام من ۱ ماهه عمل کردم اون چیزی که میخواستم در نیومد و اینکه خیلی هم ورم داره میتونم از قرص اناهیل استفاده کنم ؟ و اینکه من خیلی از دکترم دورم یعنی امکانش نیست که بخوام برم پیششون میشه راهنماییم کنید

        شیوا نیک کار
        1. سلام قرص اناهیل می تواند برای کاهش ورم بعد از عمل بینی موثر باشد و می توانید یک دوره از این قرص استفاده نمایید تا اثرات ان را مشاهده نمایید با این حال با توجه به مدت زمان کمی که از عمل بینی شما گذشته تصمیم گیری در خصوص نتیجه نهایی عمل شما زود است.

          فاطمه پایان
  35. من سه ماه بعد عمل قرص راکوتان میخورم الان پنج‌ماه عمل کردم و بینیم خیلی کوچیک شده ،،شنیدم که بعد از قطع راکوتان ورم دوباره برمیگرده این درسته؟؟؟خیلی نگرانم من بینی الانمو دوست دارم

    ناشناس
    1. با سلام
      قرص راکوتان در اصل برای ازبین بردن جوش های صورت استفاده میشه ولی برای کم کردن ورم و نازک کردن پوست هم استفاده میشه. توی دوره 6 ماهه ای که معمولا این قرص استفاده میشه تاثیر چشم گیری روی کاهش ورم داره ولی این نکته رو توجه داشته باشین که راکوتان اصلا قرصی نیست که سرخود و بدون تجویز دکتر مصرف بشه. احتمالا پس از قطع قرص مقداری کمی احساس ورم بیشتر داشته باشین ولی در کل اگر دوره مصرف قرص رو طبق تجویز دکترتون انجام داده باشین تاثیر اون رو خواهید دید و اصلا نگران نباشین.

      مدیر مدویکا
      1. سلام الان من ۵ هفته ای است ک عمل کردم فرم بینی دوست دارم ولی الان سه روزی هست بینیم ورم کرده البته سه روز پیش ابروهامو رنگ کردم ممکن مسکل از این باشه ورم تو این سه روز زیاد شده باید چ کار کنم

        سمی
        1. سلام می توانید برای کاهش ورم از قرص اناهیل استفاده نمایید و در صورت کاهش نیافتن ورم بعد از یک دوره از این قرص با پزشک جراح خود مشورت نمایید ممکن است به مواد شیمیایی موجود در رنگ حساسیت داشتید و این امر باعث بروز التهاب و تورم در بینی شما شده است.

          فاطمه پایان
      2. سلام من یازده ماهه بینیمو عمل کردم.نوک بینیم گوشتی بود و ماه سوم دکتر برام راکوتان نوشت به مدت دو ماه مصرف کردم عالی بود دماغم خیلی کوچیک و خوشگل شد بعد دو ماه به خاطر عوارض زیادش با اطلاع دکتر یکدفعه قطعش کردم ولی بعد قطع راکوتان دوباره ورمش برگشت و بزرگ شد.الان بعد یازده ماه مجدد دکتر میگه راکوتان مصرف کن سوال من اینه اگه الان راکوتان مصرف نکنم آیا با صبر کردن تا دو سال، دماغم مثل اون موقعی که قبلا راکوتان مصرف کردم میشه؟ عجله ای برای خوابیدن ورم ندارم نمیخام دوباره مصرف کنم کوچیک شه و بعد قطعش دوباره بزرگ شه!!

        صبا
        1. باسلام دارویی مانند راکوتان عوارض زیادی دارد و انتخاب این موضوع که مصرف قرص را برای کاهش ورم انجام دهید یا خیر به نظرشما و توافق با پزشک جراح بستگی دارد . اگر برای کاهش ورم عجله ای ندارید بهتر است از مصرف این دارو صرف نظرکنید و صرفا برای موارد ضروری از ان استفاده نمایید.

          فاطمه پایان
      3. سلام ببخشید من به اشتباه ۱۵روز بعد عمل یه دونه قرص راکوتان استفاده کردم بعدشنیدم که عضروف رو از بین میبره خیلی استرس دارم ممکنه همون یه دونه غضروف رو از بین ببره و بینیم خراب بشه دارم دیوونه میشم

        زهرا نوری
        1. Author

          سلام، با یک عدد قرص اتفاقی نمی‌افتد. منظور از مصرف طولانی مدت آن است.

          مدیر
  36. سلام وقت به خیر دو ماه عمل کردم ولی داخل بینیم پر از گوشت و التهاب انگار چسبیده و کیپ شده بینیم تنگی نفس دارم قرص اناهیل هم خوردم این تورمها عادی؟خوب شدنی هست ؟یا که گوشت اضافی

    مارسیتا
    1. سلام وقتتون بخیر
      بعد از گذشت 2 ماه از عمل اگر با شست شو و استفاده از اسپری سزالین مشکل تنفسیتون حل نمیشه بهتره که برای معاینه به پزشک مراجعه کنین، در بیشتر موارد تورم کم بعد از عمل عامل تنگی نفس هست که به مرور خوب میشه ولی اگر این مواردی که گفتین شدید هست توصیه میکنم حتما یک جلسه معاینه با پزشک داشته باشین

      مدیر مدویکا
      1. سلام‌من الان حدود ۱سال و ۳ماهه بینی عمل کردم نوکش خیلی گرد و بزرگه تا الان ۶ماه راکوتان خودم ۱۰تا تزریق زدم تو بینیم ولی بهتر نشده رفتم واسه ترمیم دکتر میگه هنوز ورم داره اگه دستکاری شه بدتر میشه بنظر شما عمل مجدد کنم ؟

        ازیتا
        1. سلام وقتتون بخیر
          معمولا توی بینی های گوشتی ورم بینی زمان زیادی طول میکشه تا از بین بره، توصیه ما اینه که شما تا دو سال صبر کنین اگر به اون نتیجه دلخواه نرسیدین بعد برای عمل ترمیم اقدام کنین. البته لطفا دید منطقی نسبت به جراحی داشته باشین در بعضی موارد نوع و فرم بینی طوری هست که با عمل بینی تغییر میکنه ولی شاید اون نتیجه ایده آل مد نظر شما فراهم نشه .

          مدیر مدویکا
          1. سلام
            من ۳ ماهه بینی ام رو عمل کردم
            به خاطر ورم فوق العاده زیادی که داشتم دکتر بهم راکوتان دادن
            ولی خب الآن می بينم که این قرص خیلی عوارض بالایی داره
            به نظرتون مصرف این کپسول ضروری ؟
            صبر کنم به مرور زمان ورم بینیم کمتر بشه یا باید راکوتان رو مصرف کنم؟؟

            حسینی
          2. باسلام راکوتان یکی از قرص هایی است که برای کاهش ورم بینی مورد استفاده قرار می گیرد می توانید با مشورت پزشک خود دارو را تغییر دهید یکی از گزینه های پیش روی شما می تواند قرص اناهیل باشد که نسبت به سایر داروهای مکمل بعد از عمل بینی از عوارض جانبی کم یا پایینی برخوردار است.

            فاطمه پایان
    2. سلام وقت بخیر من الان هفت ماه عمل ترمیمی انجام دادم ترمیمی که میگم توسه ماه دوباررینوپلاستیک انجام دادم بینی ام هم استخوانی ولی نوک بینی تورم زیادی داره که تیغه بینی ازبغل غوس پیدا کرده آیا تاچند وقت من ورم طول می‌کشه به دکترم هم مراجعه کردم میگه تایک سال آیادرست میگه

      ناشناس
      1. با سلام
        بله توی بینی های استخوانی این تورم ممکنه تا یک سال هم طول بکشه بنابراین باید حتما صبور باشین به مرور تورم از بین میره و خوب میشین

        مدیر مدویکا
      2. سلام من بینی تقریبااستخوانی ولی نوکش یکم گوشتی بود الان 33روزه عمل کردم ولی هنوز ورمش زیاد ب دکترم مراجعه کردم میگه اگه خ ب نشد بعد 2ماه برات قرص می نویسم چون دوستت ضخیم بوده اگه قرص بخورم آیا ورمش خوب میشه من خیلی استرس دارم

        مریم
        1. سلام هنوز زمان زیادی از عملتون نگذشته و قطعا باید ورم داشته باشین

          پشتیبان سایت
    3. سلام وقت بخیر من الان نزدیک چهار ماه عمل کردم ورم ببینی کم نمیشه دوبار هم آمپول کورتون زدم الانم قرص آ کنوترن میخورم ولی هیچ تاثیری نداره باید چکار کنم

      ناشناس
      1. با سلام
        عزیزم اصلا نباید عجله کنین توی بین یهای استخوانی تا یک سال بعد از عمل و توی بینی های گوشتی گاهی تا 2 سال بعد از عمل از بین رفتن ورم ها طول میکشه. هیچ راهکار سریعتری به جز مواردی که گفتین نیست و فقط باید صبر کنین

        مدیر مدویکا
        1. سلام من از روز دوم عمل بینی قرص آناهیل شروع کردم خوردن ردزی ۲تا.بنظرتون مشکلی پیش میلد؟و اینکه داخل یکی از سوراخای بینیم یکم بسته تره.رفع مبشه؟،هنوز یک هفتست که عمل کردم

          ف.میم
          1. با سلام
            خیر مشکلی نداره . بسته بودن یکی از سوراخ های بینی میتونه به دلیل ورم بیشتر اون باشه که به مرور رفع میشه

            مدیر مدویکا
      2. سلام چه کار کنیم که بعد ازعمل توک بینی افتاده نشه آیا بعد از گذشت سه ماه از عمل بلند کردن اجسام سنگین زو پایین بودن سر برای مطالعه طولانی مدت باعث افتادگی بینی میشه یا نه؟من بینیم روزبه روز افتاده تر میشه واین خیلی نگران کننده است

        سمیه
        1. با سلام
          تا حدود زیادی افتادگی نوک بینی به نوع جراحی پزشکتون بستگی داره ولی تا 6 ماه بعد از عمل رعایت مواردی مثل بلند نکردن اجسام سنگین هم موثر هست ولی در کل بعد از سه ماه انجام فعالیت های معمول مثل مطالعه یا بلند کردن اجسام سبک اشکالی نداره و تاثیری توی این امر نداره اما اگر احساس درد و فشار در ناحیه صورت و بینی داشتین باید اون کار رو متوقف کنین

          مدیر مدویکا
        2. سلام من 70 روزه بینیمو عمل کردم دو روزه که دیگه چسب نمیزنم تو این روز نوک بینیم خیلی بزرگو سفت شده چقد طول میکشه که خوب بشه؟ بینیم گوشتی بود

          محمد
          1. سلام ورم بینی های گوشتی معمولا شش ماه الی یکسال طول می کشد اگر ورم بینی شما زیاد است می توانید یک دوره قرص اناهیل را امتحان کنید زیرا نقش موثری در کاهش ورم بینی دارد با این حال بهتر است کمی بیشتر صبر کنید و در صورت نگرانی بسیار زیاد در خصوص راه های کاهش ورم بینی بعد از عمل با جراح خود مشورت نمایید.

            فاطمه پایان
        3. بله لطفا مراقب باش واصلا سرت رو پایین نگر چون هم افتادگی پیدا میکنه هم ورم میکنه وببینیت بزرگ میشه. من این تجربه رو داشتم وصادقانه بهت گفتم.

          ناشناس
      3. سلام من سه ماه و نیمه عمل ترمیم بینی انجام دادم..موهامو فر کردم و دکتر گفته بودن بعد دو ماه و نیم اشکالی نداره.. الان بعد دو روز بینیم به شدت ورم کرده به نظرتون چیکار کنم خیلی نگرانم ..

        مهربانو
        1. با سلام
          عزیزم تورمی که به این شکل ایجاد میشه موندگار نیست ولی خب باید صبر کنین تا مجدد ورم از بین بره

          مدیر مدویکا
        2. سلام ..من ۳هفتس بینیمو عمل کردم و تقریبا بینیم مشکلی نداشت کمی گوشتی بود من گفته بودم یه بینی تراشیده میخوام…الان به نظرم بینیم هیچ تغییر نکرده و دکتر میگن بینیت هنوز ورم داره…آیا می تونم روزی ۳عدد آناهیل بخورم؟

          منا
          1. سلام بله مشکلی نیست می توانید روزانه دو نوبت صبح و عصر قرص آناهیل را مصرف کنید.

            فاطمه پایان
        3. سلام وقتتون بخیر.
          من قرصهامو طی سه هفته تموم مصرف کردم ایا باید دوباره بخرمشون و مصرف رو ادامه بدم؟

          Sara
          1. Author

            سلام، خیر نیازی نیست. عموما پزشک به اندازه لازم برای شما قرص تجویز می‌کند.

            مدیر
    4. سلام من همدوماهه ازعملم میگذره هم چنان داخل بینیم ورم داره و مثل گوشت به هم چسبیده
      دکترم فقط میگه شستشوبده وصبر کن
      خیلی نفس کشیدن برام سخته چکارکنم

      سلام
      1. باسلام قطعا پزشک جراح بهترین کسی است که می تواند در خصوص وضعیت شما و درمان مناسب نظر دهد با این حال اگر نگرانی شما زیاد است می توانید با پزشک متخصص گوش حلق و بینی دیگری مشورت نمایید.

        فاطمه پایان
  37. سلام وقت بخیر من ۱ماه و۵روز هست عمل کردم در هفته دو عدد قرص اکنو ترن استفاده میکنم واسه ورم میشه قعطش کنم قرص اناهیل رو جایگزینش کنم
    شنیدم قرص اکنوترن واسه کبد بده من کید گرید ۱ هست ترسیدم هر چند که این قرص هم واسه ورمم تاثییری نداشته

    ناشناس
    1. سلام وقتتون بخیر
      معمولا پزشک بعد عمل با توجه به شرایط شما بهترین دارو رو تجویض میکنن و بهتره همون دارو رو مصرف کنین و اینکه مصرف هر دارویی اگر متناسب با دستور پزشکتون باشه برای دوره مشخصی مشکلات خاصی ایجاد نمیکنه. قرص آناهیل از داروهای موثر در کاهش ورم هست که مصرفش بدون تجویز دکتر هم مشکل خاصی ایجاد نمیکنه فقط باید سوال کنین که تداخل دارویی با داروهای دیگه ای که مصرف میکنین نداشته باشه

      مدیر مدویکا
      1. سلام من یک ماه عمل بینیم شکسته بود کردم ولی هنوز ورم داره

        هادی کاووسی
    2. سلام من یک سالو 4 ماهه عمل کردم الان یهویی نوک بینیم به شدت ورم کرده و با مسکن وامپول دگزایی که دکترم گفته زدم ورمش، کم نشده دکترممیگه شاید کیست بهم زدی ایا راهی هست که ورمو دردش کم شه تا عمل

      ساناز
      1. با سلام
        تنها کاری که میتونین انجام بدین برای کاهش درد استفاده از مسکن هاست . طبق نظر پزشک در صورت تشخیص عفونت یا کیست لازمه که جراحی انجام بشه

        مدیر مدویکا
        1. باسلام وخسته نباشید .۱۶ ماهه عمل کردم.بعداز برداشتن گچ یک طرف بینیم خیلی ورم داشت وسفت بود .دکتر گفت غضروف هست وکاریش نمیشه باید صبر کنی .وبینیم کج بود بادست فشار دادن صاف شد دوباره کج شد .فقط بهم قرص اناهیل دادن .قبول نمیکنن امپول بزنن میگن خیلی عوارض داره .واین چند روز هم ی سمت بینیم افتادگی پیدا کرده .واز داخل نوک بینیم باانگشت نخ بخیه رو لمس میکنم .دکترم میگن چون بینیت گوشتی هست زمان میبره .ولی زمان که بیشتر میگذره ایرادای بینیم که خوب نمیشه بدترم میشه.وقتی بینی مو فشار میدم زیر پوستم چلق چلق صدا میده .لطفا راهنمایی کنید .باتشکر

          زهرا موسوی
          1. باسلام اگر از نتایج عمل خود راضی نیستید بهتر است از متخصص گوش حلق و بینی یا جراح پلاستیک دیگری مشورت بخواهید تا بتواند راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهد و در صورت نیاز عمل ترمیم بینی را برای شما انجام دهد.

            فاطمه پایان
      2. سلام خسته نباشید من الان ده روز که بینی مو عمل کردم بینی قبل خودم کوچیک بود دوست داشتم یه مدل به بینی ام بده الان که شروع کردم به چسب زدن احساس میکنم بینی فوق العاده بزرگه به دکتر میگم پس چرا بزرگ هیچ تغییری نکردم میگه ورم خوب میشه ایا درسته بهم گفته بینی گوشتی بوده

        مریم
        1. سلام بله ورم بینی بعد از عمل بسیار طبیعی است و معمولا ورم بینی های گوشتی دیرتر از بینی های استخوانی زا بین می رود بهتر است کمی صبوری کنید و تا زمان کاهش ورم بینی به توصیه های پزشک خود عمل کنید تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

          فاطمه پایان
      3. سلام خسته نباشید
        تقریبا ۵۳ روزه که بینیمو عمل کردم بینیم گوشتی بود خیلی هم ورم دارم و اینکه بینیم یه قوز کوچیک داشت دکتر گفته برداشتمش اما همون جای قوز برآمده شده می‌تونه به خاطر ورم باشه دکتر معاینه کرده گفته ورم داره اما من خیلی میترسم که خوب نشه و یه مورد دیگه اینکه شبا موقع خواب یه طرف سوراخ بینیم کیپ میشه انگار داخل بینیم باد می‌کنه نمیتونم از یه طرف نفس بکشم زمانی که میشینم خوب میشه اما به محض اینکه دراز میکشم دوباره همون اتفاق میوفته اینا برطرف میشه ؟؟

        شبنم
        1. بله، احتمالاً ورم بینی شما با گذشت زمان کاهش می‌یابد و قوز کوچک هم به دلیل ورم موقت است. اما در مورد سوراخ بینی شما، بهتر است با پزشک خود صحبت کنید تا علت آن را بررسی کند و در صورت لزوم درمان مناسب را تجویز کند.

          فاطمه پایان
    3. سلاام وقتتون بخیر ببخشید من یکی از سوراخ های بینیم ورم کرده و بزرگ تر از اون یکی هست و انتهای بینیم از داخل یه دونه یزرگ زده که احساس میکنم جوش هست ایا این چیز ها عادی هست یا مشکل دازه؟ الان من ۴ هفته هست که عمل کردم و بینیم استخوانیه و بعد میشه بگید که چسب رو تا کی ادامه بدن که نک بینیم کوچیک بشه

      عسل
      1. سلام، این علائم ممکن است ناشی از التهاب بعد از عمل بینی باشد. بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید تا بررسی کند و در صورت لزوم درمان مناسب را تجویز کند. همچنین، پزشک شما می‌تواند در خصوص مدت زمان زدن چسب به شما راهنمایی های لازم را با توجه به شرایط عمل شما ارائه دهد.

        فاطمه پایان
    4. سلام الان۱۶ روزکه عمل بینیمو انجام دادم خیلی دوست داشتم که تیغه ی بینیم قوس داشته باشه اما صافه آیه با زدن آمپول کورتون تیغه ی بینی قوس پیدا میکنه یانه چون میترسم بازدنش فرم بینیم بدتر بشه؟

      خدیجه
      1. سلام برای این موضوع بهتر است با جراح خود مشورت کنید وی می تواند با سوهان کشی به بینی شما قوس دهد. کورتون معمولا برای کاهش ورم مورد استفاده قرار می گیرد و برای شما به احتمال زیاد کاربردی نخواهد داشت.

        فاطمه پایان
    5. من الان یک سال بینیمو عمل کردم هنوز نوک بینیم ورم داره مخصوصا صبحا خیلی ورم داره چیکار کنم چه قرصی بخورم

      مرجان رئوفی
      1. Author

        سلام،‌تورم نوک بینی مدت زمان زیادی طول میکشد تا از بین برود.
        با جراحتان مشورت کنید.

        مدیر
  38. سلام من دوسال ونیم بینیم رو عمل کردم و وماهی میشه روی بینیم حالت برجستگی ایجاد شد رفتم دکتر گفتش نیاز به ترمیم داره، انجام دادم با بی حسی، ولی الان دوهفته گذشته خیلی درد دارم وخیلی خیلی ورم داره درصورتی که اول عمل کردم این شکلی نبود نبینیم شکلش ک راهنمایی کنید چ قرصی بخورم ورمش بخوابه؟دکتر خودم پردنیزلون 5 داده ولوراتادین آیاتاثیری داره برای ورم،؟ ممنون میشم پاسخ بدین

    زهره زینعلی
    1. سلام در مورد سوال اولتون باید بگم که دو هفته بعد از عمل،ورم طبیعی و بهتر کمی صبور باشید اما در رابطه با سوال دوم می تونید با نظر پزشکتون از قرص آناهیل یا آمپول کورتون استفاده کنید

      نیما شفیعی
      1. خیلی ممنونم از راهنماییتون

        زهره زینعلی
        1. سلام وقت بخیر
          من دوماهه بینیمو عمل کردم الان نوک بینیم کمی ورم داره و شکل قوز مانند گرفته میخاستم بدونم این حالت طبیعیه؟ کی برطرف میشه

          M.z
          1. با سلام
            بله این حالت طبیعی هست و تا 6 ماه بعد از عمل به مرور رفع میشه

            مدیر مدویکا
      2. سلام من ۳ ماهه عمل کردم و بینیم هنوز خیلی تپل و پهنه و پره های بینیم خیلی زخمی‌ها در صورتی که قبل عمل اینجوری نبود و سوراخ های بینیم هم بزرگه، یعنی این فرم نهایی بینی من هست؟؟؟ بینی من پوست ضخیمی نداشت و خیلی بزرگ‌و گوشتی نبود، ممنون میشم اگه راهنمایی کنید که چه قرص مصرف کنم یا راهکاری برای کاهش ورم بینیم وجود داره؟؟ به دکترم که میگن با اخلاق تندی جواب میده لطفا کمکم کنید

        ولیزاده
        1. سلام وقتتون بخیر
          ببینین این مشکل خیلی از عزیزان هست که بعد از عمل به خاطر ورم بینی، بینیشون بزرگ به نظر میرسه و یا سوراخ های بینی نامتقارن هست . 100 درصد مطمئن باشین که خیلی از این مشکلات به خاطر ورم هست ولی باید صبور باشین و حداقل تا یک سال صبر کنین تا این ورم بینی از بین بره. قرص آناهیل رو معمولا میشه برای کاهش ورم بینی استفاده کرد ولی بازم بهتره با دکترتون در مورد مصرفش مشورت کنین ولی کار دیگه ای لازم نیست انجام بدین و فقط صبور باشین. بعضیا برای کاهش ورم بینی مدت طولانی چسب میزنن که این اشتباهه چسب بینی حداکثر تا 2 ماه بعد عمل کافیه

          مدیر مدویکا
        2. سلام من ٢٣ روز عمل بينى داشتم يه طرف به شدت ورم كرده و يه سوراخ كوچك شده ، حتى از داخلم ورمش زياده ، چيكار كنم ميترسم فرم بينيم كج بشه ، اصلا چيكار كنم اين ورم بخوابه

          سرور
          1. باسلام قرص اناهیل می تواند در کاهش ورم موثر باشد با این حال وجود ورم در هفته های اول بعد از عمل طبیعی است و به تدریج کاهش می یابد. اگر نگرانی شما زیاد است می توانید با پزشک خود در این خصوص صحبت کنید.

            فاطمه پایان
      3. سلام وقت بخیر
        آیالیزر co2باعث تغیر شکل بینی گوشتی میشه
        یک سال ونیمه ک عمل کردم
        ممنون میشم جواب بدین

        ملکی
        1. با سلام
          خیر

          مدیر مدویکا
  39. سلام وقت بخیر
    من بینیم عمل کردم، دکترم تحویز کردن که قرص آ_کنوترن یا همون راکوتان بخورم.
    متاسفانه نسخه ام خیس شده و در دسترس نیست.
    به دستیار دکترم تو واتس آپ پیام دادم که هر چند ساعت یک بار بخورم، فقط گفتن تو نسخته ذکر شده. و راهنمایی نمی کنن.
    ممنون میشم راهنماییم کنید.

    مریم
    1. با سلام
      تجویز دکتر متناسب با شرایط شما متفاوت هست بنابراین حتما باید از پزشک خودتون سوال کنین ، در شرایطی که دسترسی ندارین میتونین از پزشک داروخانه ای که قرص رو تهیه میکنین سوال بفرمایین

      مدیر مدویکا
  40. سلام من ماه ونیم عمل کردم وبینی من گوشتی ودر وسط بینیم حالت فرو رفتگی پیدا کرده و بینیم ورم بیرون زدگی داره وحالت ناهموار ی پیدا کرده و مدل بینی من هم نیمه فانتزی ولی بد جراحی شده چکار کنم ممنون.

    ناشناس
    1. سلام بینیتون رو چه مدت عمل کردین؟ در کامنتتون تایپ نشده ممنون میشم کامل تر توضیح بدید تا بتونیم راهنمایی کنیم

      نیما شفیعی
      1. سلام من حدود ۳ ماهه بینیمو عمل کردم گوشتی بود ولی انگار نوک بینیم کجه به سمت چپ و سمت راست بینیم هلاله دکترم گفته میتونم چربی شکمتو تزریق کنم اگه کجی دماغت درست نشه و انگار هنوز همونجوری نوک بینیم حالت گوشتی رو داره میخواستم بدونم درست میشه یا نه و در این مورد به من توضیح میدید مصرف سیر روی بینی تاثیر داره ورمشو بیشتر میکنه

        فررانه
        1. سلام دوست عزیز این زمان بسیار زود هست برای قضاوت درباره ظاهره بینی حداقل زمان مورد نیاز بین 6 ماه تا 1 سال است البته باید به این مورد توجه کنید که اگر قبل از عمل بینی شما کج بوده و انحراف داشته باید بدانید که این مورد صد در صد برطرف نخواهد شد.

          نیما شفیعی
        2. سلام وقت بخیر
          من نزدیک به دو ماه عمل کردم مشخصه که یه طرف بینی ورمش بیشتره و بینی من کج به نظر میرسه
          اگه کلا واسه ورم بینیم رو ماساژ بدم خوبه؟

          سارا حیدری
          1. با سلام
            به هیچ وجه خودتون سرخود بینی رو ماساژ ندین چون باعث خراب شدن بینی میشه. حتما با پزشکتون مشورت کنین که در صورت نیاز راهنماییتون کنن چجوری بینی رو ماساژ بدین. نحوه ماساژ دادن با توجه به وضعیت بینی برای افراد مختلف متفاوت هست

            مدیر مدویکا
      2. یه ماه عمل کردم داخل بیتیم پرورمه چکارکنم خوب بشم

        اکرم
    2. سلام من حدود سه ماه بینیمو عمل کردم متاسفانه بینیم قوز در اورده و نوک بینیم هم خیلی بزرگه. جوری که هر کس میبینه میگه اصلا تغییری نکردی و بینیم از نیمرخ کشیده است آیا امکان داره وقتی ورم نوک بینیم خوابید آین کشیدگی هم برطرف بشه یا خیر ممنون میشم راهنمایی کنید

      یهشتی
      1. با سلام
        بله با از بین رفتن ورم، بینی دچار تغییرات زیادی میشه معمولا قوزی که رو بینی وجود داره تا ماه 6 بعد از عمل از بین میره و نوک بینی هم جمع تر میشه البته این رو هم در نظر بگیرین که بستگی به نوع عمل شما هم داره ممکنه کلا نوع جراحی شما به این شکل بوده که نوک بینی رو کشیده درست کردن

        مدیر مدویکا
        1. با سلام..بنده به مدت 4هفته هست که عمل بینی انجام دادم مشکلی نداشتم ولی الان به مدت دو روز میشه احساس میکنم بینی سمت چپم چیزی داخلشه با شستشو هم بر طرف نمیشه گاهی کوچیک وگاهی بزرگ میشه که جلوی نفس کشیدنمو میگیره وحس ناخوشایندی دارم این موضوع کمی نگرانم کرده راه حل چیه ممنون میشم راهنماییم کنید

          مهسا عبدی
          1. با سلام
            این موضوع ناشی از ورم داخلی بینی هست که این ورم گاهی زیاد و گاهی کم میشه نگران نباشین به طور مداوم و مرتب به شستشو بینیتون ادامه بدین کم کم رفع میشه

            مدیر مدویکا
      2. سلام وقت بخیر،دکتر بنده از روز اول جراحی یک خشاب ۱۵ عددی کپسول آناهیل برام نوشتن ک مصرف کنم،میخاستم بدونم همین ۱۵ عدد کفایت میکنه یا اینکه باید مصرفش رو ادامه بدم؟

        حامدمعینی
        1. با سلام هم میتونین قرص رو بگیرین هم میتونین انانس مصرف کنین هر دو برای کاهش ورم خوبه

          پشتیبان سایت
    3. مشکل تغیر شکل بینیمودردو ورم بعد هز یکسالو خوردهای واینکه ایا با عمل مجدد بینیم خوب میشه یا اینکه برم پیش یه دکتر دیگه میتونم عمل کنم

      ساناز
      1. با سلام
        معمولا انجام جراحی ترمیم بینی نزد پزشک خودتون با توجه به شناختی که از ساختار بینی شما و جراحی اولیه داره بهتره ولی در صورتی که به کار پزشک اعتماد ندارید و فکر میکنین که از عهده انجام کاری که شما میخواید بر نمیاد میتونین به پزشکان دیگه هم مراجعه کنین.

        مدیر مدویکا
  41. سلام.بینی من گوشتی بود.۶ماه از عملم میگذره.بینیم هنوز نوکش بزرگه و اصلا قوس نداره.دکترم هم ن قرصی تجویز کرد ن آمپولی.باید چیکارکنم.همه میگن کوچیک نشده بینیت انگارعمل نکردی خودمم ناراحتم

    ناشناس
    1. با سلام
      در مورد بینی های گوشتی زمان بیشتری برای از بین رفتن ورم لازم است و این زمان گاهی بین یک تا 2 سال طول میکشد. لطفا صبور باشید تا نتیجه عمل بینی مشخص شود.

      مدیر مدویکا
      1. با سلام من بینی گوشتی دارم الان یکسال شده کارم شده گریه اصلا انگار نه انگار عمل کردم

        ناشناس
        1. سلام وقت بخیر در عمل بینی گوشتی بر خلاف بینی استخوانی زمان بیشتری نیاز است تا بینی فرم بگیرد.معمولا این زمان بین 1 تا 2 سال است.

          نیما شفیعی
    2. دقیقا منم ۶ ماه و نیم گذشته.همه میگن اصلا تغییری نکردی خیلی ناراحتم. دکترم هم نه آمپول و نه قرص تجویز نکرده

      فاطمه
      1. سلام معمولا بعد از یک سال از عمل بینی نتیجه عمل بینی مشخص میشود ولی در بینیهای گوشتی ممکن است این زمان بیشتر باشد و گاها تا 2 سال زمان لازم باشد.

        نیما شفیعی
        1. سلام وقتتون بخیر من ۹ روزه عمل بینی گوشتی انجام دادم تا پنج روز اول کل صورتم ورم داشت ولی بینیم عالی بنظر میومد نوک بینیمو خیلی دوس داشتم بعد از روز ششم ورم صورتم خابید ولی برعکس نوک بینیم یکم بزرگتر شد که انگار نوکش اومد پایین تر میخاستم بدونم یعنی افتادگی پیدا کرد بعد از شش روز؟سرفه یا عتصه کردن تاثیری داره برای پایین اومدن نوک بینی بعد از شش روز؟

          محمد نوحی
          1. سلام خیر مواردی که اشاره کردید عوارض بعد از عمل بینی و تورم هستند که کاملا طبیعی است و جای نگرانی ندارد بهتر است تا زمان بهبودی صبر کنید تا فرم نهایی بینی شما مشخص شود. برای کاهش ورم نیز می توانید از داروهایی مانند قرص اناهیل استفاده نمایید.

            فاطمه پایان
  42. سلام خسته نباشین من یکماهه عمل کردم بینیم مشکلی نداشت اینکه گج باشه یا چیزی یکمی ورم داره ولی جدیدا وقتی میخندم یکی از پره ها بینیم میره بالا یکی پایین و کاملا گج میشه بینیم میشه بگین چه دلیلی داره؟ اخه به پره ها بینیم دست نزد بخیه نداشتن.
    ممکنه واسه ورم بینی باشه و درست میشه؟
    یا باید این موضوع رو جدی بگیرم

    ناشناس
    1. با سلام
      این مشکلات معمولا به علت ورم بعد از عمل هست، صبور باشید تا بینی شکل نهایی خودش رو پیدا کنه

      مدیر مدویکا
    2. سلام ،من دوسال و نیم بینیم عمل کردم ولی همچنان دارای ورم هست فقط هرزگاهی پیش اومده که ورمش کامل میره اینقدر خوب میشه که دعا میکنم همین جور بمونه ،ولی باز به همون فرم ورم کرده بر میگرده.واقعا نمیدونم باید چیکار کنم ممنون میشم راهنمایی کنید که آیا این ورم طبیعی هست و باید هنوز صبرکنم یا نه ورم بستگی به علت دیگه ای داره ؟

      ناشناس
      1. با سلام
        بعد از این مدت دیگه ورم به این شکل نمیتونه طبیعی باشه. دلیل این اتفاق رو باید حتما با پزشکتون مشورت کنین تا بعد از معاینه مشخث بشه

        مدیر مدویکا
        1. سلام من سه ماهه عمل کردم یه طرف بینیم التهابش بیشتره و بیرون اومده طرف دیگه کمتر ملتهبه و فرورفتگی داره ولی من احساس میکنم قسمت بیرون اومده علاوه بر التهاب استخوانش هم بیرون تره چون وقتی با دستم فشار میدم خیلی سفته, مثل استخوانه. به دکترم گفتم گفت درست میشه ولی شک دارم که استخوانش کج باشه

          فاطمه
          1. سلام باید منتظر باشین و به توصیه های پزشکتون گوش کنید

            پشتیبان سایت
  43. سلام چهارماهه بینی عمل کردم طرف راست بینی ورم داردودردجوری که سرم دردمیگیره حتی سرم روبرمیگردونم یاعطسه میکنم استخوان وسط بینی که فرورفته وبینی رونصف کرده دردمیگیره داخل بینی هم گوشت اصافه لمس میکنم ممنمون میشم جواب بدید

    ناشناس
    1. سلام باید حضوری مراجعه کنید به دکترتون تا از نزدیک معاینه بشید.

      کارشناس مدویکا
  44. سلام من بینی 2سال پیش عمل کردم یک مرتبه کارتون زد خوب شد بینیم 6ماه بعدازعمل بینیم حامله شدم بینیم ورم کرد العانم 9ماه است که زایمان کردم اما سربینیم ورم داره ازچه دارویی میتونم استفاده کنم که ورم بینیم بخوابه خوب بشه ممنون میشم راهنماییم کنید

    غزاله
    1. سلام اگر بچه شیر میدهید بهتر است از داروی خاصی استفاده نکنید. ورم بینی بعد از عمل و به خصوص در حین بارداری افزایش می یابد. بهتره صبور باشید تا ورم خود به خود از بین بره.

      کارشناس مدویکا
  45. باسلام خدمت شما قبلن هم سوال کردم یه سمت بینیم ورم داره به دکترم گفتم امپول بزنه گفت نیا ز نیست اگه راه درمانی هست لطفن بگید با قرص بر طرف میشه بعد از 5ماه اگه میشه اسم قرص و روش درمانش رابرام بگید ممنون میشم

    ناشناس
    1. سلام، آگاه ترین فرد به عمل بینی شما و بهترین مشاور پزشک خود شماست. از بین رفتن ورم مزمن نیازمند گذر زمان است و بعد از چند ماه از عمل مصرف قرص تاثیری ندارد.

      کارشناس مدویکا
      1. من سه هفته است عمل بینی انجام دادم بینی ام انحراف شدید داشت که این انحراف از استخون پیشانی بود دکتر گفت بینی کمی کج میشه والان دقیقا بینی‌ام کج ولی چیزیکه الان آزارم میده یه زائده سفید مانند تو بینی ام که بعضی اوقات اصلا نیست ولی از دیشب همون سمت بینی ام کاملا خشک هرچقدر شستشو میدم اون حالت چسپندگی از بینی نمیره

        سمانه
        1. با توجه به شرح حالی که ارائه دادید، ممکن است زائده سفیدی که در بینی شما وجود دارد، ناشی از عفونت باکتریایی یا قارچی باشد. همچنین، خشک شدن بینی و حالت چسپندگی ممکن است ناشی از عوامل خارجی مانند آلرژی، هوای خشک و گرم، استفاده از داروهای خاص و غیره باشد.
          برای تشخیص دقیق تر علت این علائم و درمان مناسب، بهتر است به پزشک معالج خود مراجعه کنید. پزشک شما ممکن است برای تخلیص بینی و درمان زائده سفید، شستشو با محلول فسفات سدیم 0.9٪ را توصیه کند. همچنین، در صورت لزوم، ممکن است داروهای ضد التهاب و ضدباکتری را به شما تجویز کند.
          علاوه بر این، برای جلوگیری از خشک شدن بینی و حالت چسپندگی، می توانید از روش های زیر استفاده کنید:
          – مصرف مایعات بیشتر
          – استفاده از گرمای مرطوب، مانند بخار داغ یا حمام گرم
          – استفاده از دستگاه بخور در منزل
          – استفاده از پماد نرم کننده بینی

          فاطمه پایان
  46. سلام من ۲۰ روزه دماغم و عمل کردم و قرص اناهیل رو دارم روزی یک عدد مصرف میکنم .اینکه روزی یک‌عدد میخورم اشکالی نداره؟

    متینه
    1. سلام خیر ایرادی ندارد. طبق دستور پزشک خود مصرف کنید.

      کارشناس مدویکا
      1. سلام من یک ماه عمل بینی کردم بینیم شکسته بود بعدعمل کردم الان یک ماه میگذره ولی هنوز بینیم بزرگه نمیدونم ورمه یا بینیم دیگه هی اینجوری میمونه

        هادی کاووسی
        1. با سلام
          ببینین ما تصوری از شکل و نوع عمل شما بعد از جراحی نداریم بنابراین نمیتونیم قضاوتی در مورد اینکه این شکل نهایی بینی شماست یا ورم داره بکنیم. ولی معمولا بینی هایی که دچار شکستگی میشن و عمل میشن بعد از عمل بیشتر ورم دارن و مدت زمان بیشتری طول میکشه تا این ورم از بین بره

          مدیر مدویکا
          1. سلام وقت بخیر
            بینی گوشتی داشتم یک ماه هست بینیم رو عمل ترمیم انجام دادم .
            برای بار اول که چسب و قالب رو برداشتن عالی بود بینیم کوچک و ناز .
            ولی با مروز زمان ورم کرده مثل قبل از عمل.
            میخواستم ببینم بعد از خوابیدن ورم شکل بینیم مثل همون میشه ؟
            تشکر

            فرشته
          2. با سلام
            بله طبیعی هست زمانی که آتل از روری بینی برداشته میشه بعد از اون ورم بینی بیشتر میشه ، به مرور این ورم از بین میره و بینی شکل نهایی خودش رو پیدا میکنه . فقط نکته ای که باید دقت داشته باشید اینکه مراقبت های بعد از عمل رو به درستی انجام بدین

            مدیر مدویکا
        2. سلام. من نزدیک دوماهه عمل بینی کردم بینیم استخوانی بودقوزداشت ویکم افتادگی وقتی چسب وبرمیدارم عکس میگیرم ببینم چقدرورم کم شده وفرق کرده تازه متوجه شدم یکم نوک بینی به سمت چپ کجه نمیدونم ورم یانه ‌؟ پل بینی امم خیلی ورم داره دوست دارم باریک شه بنظرتون بخاطرورمه؟ لطفا منوازنگرانی دربیاریدممنونم.

          پروین
          1. باسلام با توجه به مدت زمان کمی که از عمل بینی شما گذشته اظهارنظر در خصوص تغییرات بینی سخت است اما به طور کلی وجود ورم در ماه های اول بعد از عمل بینی طبیعی است به خصوص ورم بینی های گوشتی معمولا شش ماه تا یکسال بعد از عمل نیز باقی می ماند. به احتمال زیاد حالت بینی شما نیز ناشی از ورم است و جزو عوارض بعد از عمل بینی محسوب می شود بااین حال اگر نگرانی شما زیاد است می توانید با جراح خود مشورت کنید و از وی راهکار بخواهید.

            فاطمه پایان
    2. سلام خسته نباشید بنده۶۸روز هست عمل بینی انجام دادم بینی ام استخوانی بود ورم بینی ام زیاد هست بطوریکه دوطرف بینی ام استخوانهاانگاری زدندبیرون ایا میتونم الان تزریق انجام بدم ،دکترم همچنان میگه چسب ادامه بدید باتوجه به گرم بودن هوا زیر چسب داره زخم میشه ممنون میشم راهنمایی کنید

      ناشناس
      1. سلام بهتره بعد از عمل بینی تا دو ماه در معرض گرما و نور مستقیم خورشید قرار نگیرید. بهترین مشاور پزشک شماست و تزریق امپول کورتون فقط با صلاحدید پزشکتون قابل انجام است.

        کارشناس مدویکا
  47. سلام من یه هفته س که عمل بینی انجام دادم بشدت تنقسم مشکل داره جوری که همش مجبورم از دهان نفس بکشم وقتی به دکترم میگم میگه که طبیعیه ،آیا این حجم از کیپ بودن بینی طبیعیه ؟ و اینکه راه درمان ؟

    نیر عجبی
    1. بله کاملا طبیعی است. تا زمانی که برای برداشتن آتل و کشیدن بخیه ها مراجعه کنید ممکن است مجبور باشید توسط دهان نفس بکشید. چون در این زمان به علت ترشحات داخل بینی و عدم امکان شستشوی کامل بینی تنفس از طریق بینی کمی دشوار است. همچنین در یک تا دو هفته اول بعد عمل ورم بینی به صورت حداکثر است بنابراین ممکن است مسیر تنفس را تا حدودی مسدود کند.

      کارشناس مدویکا
    2. سلام من ده روزه بینیمو عمل کردم و اصلا کوچیک نشده
      همه میگن ورمه نمیدونم …احساس میکنم ورم نیست
      میشه راهنمایی کنید ….واینکه میترسم قرص اناهیل بخورم

      امیری
      1. بله روزهای اول بعد از عمل ورم بینی شدیدترین حالت ممکن است. مخصوصا اگر بینی شما گوشتی بوده باشد. مصرف قرص اناهیل بعد از عمل عوارضی ندارد و می توانید طبق دستور مصرف کنید.

        کارشناس مدویکا
      2. سلام من ۵۰ روزه بینیمو عمل کردم بینیم استخونی بود از همه زوایا بینیمو دوست دارم اما از نیمرخ انگار روی استخون بینیم اومده بالا البته از روزای اولم کمترشده اما از بغل بینیم ناهماهنگه و انگار تورفتگی داره یعنی ورمه؟

        حیدری
    3. سلام وقت بخیر من حدود ۱۰ماه بینیم رو عمل کردم.طرفین بینیم ورم داره یکبار کورتن زدم الان دوروز هم هست قرص راکوتان رو شروع به خوردن کردم .یک قوز هم دریک طرف بینیم دیده میشه.به نظرتون زدن کورتن و خوردن قرص بعد ده ماه فایده ای داره.؟بینی من گوشتی با پوست ضخیم بود.

      زهره ق
      1. سلام، با توجه به اینکه مشکلات بینی شما هنوز حل نشده است و ورم و قوز هنوز دیده می‌شود، بهتر است با متخصص گوش، حلق و بینی مشورت کنید. احتمالاً نیاز به بررسی دقیق توسط پزشک دارید تا درمان مناسب برای شما تعیین شود. در ضمن، خوردن قرص راکوتان و زدن کورتن به صورت همزمان با هم توصیه نمی‌شود و باید با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید.

        فاطمه پایان
  48. باسلام حدود۱۵ماهه بینیموعمل کردم گوشتی بود سمت چپ ورم داره وتایکسالگی دکتربرام کورتون نزدیکسال ک تموم شدیدونه زدک اصلا تاثیری نداشت بعداز۳ماه رفتم پیشش بااصرارزیادک برام آمپول کورتون خارجی بزنیدخلاصه خودم جورکردم خریدم وبرام تزریق کرداماهیچ تاثیری نداشت نمیدونم بایدچکارکنم ازدکترم راضی نیستم حالا چکارکنم ورم سمت چپ کم بشه

    عارف
    1. سلام اگر هنوز ورم دارد به این علت است که بینی شما شدیدا گوشتی است. حتی تزریق امپول بعد از یکسال دیگر اثری ندارد. برای برطرف شدن ورم بینی به خصوص ورم یک طرفه باید صبور باشید. حتی در مواردی ممکن است به طور کامل برطرف نشود. اما چیزی نیست که در ظاهر بینی شما کاملا مشهود باشد.

      کارشناس مدویکا
  49. با سلام . بنده دوماه و نیمه که عمل کردم. و بینیم ورم زیادی داره. مصرف کپسول آناهیل الان هم تاثیر داره یا نه؟

    اسفندی
    1. سلام، مصرف این قرص یک هفته بعد از عمل بینی و تا سه ماه بعد تاثیر گذار است. برای از بین بردن ورم مزمن بینی بعد از سه ماه تاثیری ندارد.

      کارشناس مدویکا
      1. سلام وقت بخیر. من الان حدود 5 ماه هست بینیم رو عمل کردم بینیم گوشتی بود و قوز داشت همچنین نوک پهن هم داشت. الان بینیم کوچیک شده اما انگار فرم معینی نداره بهم میگن اصن انگار عمل نکردی. دوبار هم آمپول تزریق کردم و قرص اکنوتان هم مصرف کردم به مدت 1 ماه. اما همچنان بینیم پف دار هست و انگار ورمش خیلی کم، تغییر کرده. بنظرتون هنوز زوده براقضاوت نهایی و فرم اصلی بینیم یا نه.؟ خیلی میترسم همینجوری باشه چون فرم نداره انگار.

        مینا
        1. با سلام
          برای بینی هایی که گوشتی هست در مواردی طبیعی هست چون میزان ورم بعد از عمل زیاده و زمان میبره تا این ورم از بین بره. معمولا توی بینی های گوشتی بیشتر از یک سال طول میکشه تا ورم بینی از بین بره . نگران نباشین کمی صبور باشین به مرور بینی شکل خودشو پیدا میکنه

          مدیر مدویکا
    2. سلام من یک ماه عمل کردم ولی ازدهان نفس مکیشم خیلی میترسم برطرف میشه

      ناشناس
      1. سلام موضوع فوق را با پزشک در میان بگذارید تا علت ان را بررسی و درمان مناسب را پیشنهاد دهد.

        فاطمه پایان
  50. سلام من شش ماه هست که عمل بینی انجام دادم و در سوراخ های بینی از روز اول مشکلی نداشتم و سایز خوبی به خود گرفت ولی در اطرف بینی در جاهای مختلف فرورفتگی هایی میبینم که دکترم میگوید ورم هستش و با مرور زمان خوب میشود و قبل عمل از سمت چپ خودم خط خنده نداشتم که الان متورم شده و خط خنده ناجورری به خودش گرفته . میخواستم راهنمایی بفرمایید که این خط خنده ایا تورم هستش و از بین میره . البته دکترم ده عدد قرص بعد از شش ماه برای تورم پیشنهاد دادن و دارم مصرف میکنم.

    Roz
    1. سلام، بهترین مشاور پزشک خود شماست. اگر ایشون تشخیص دادن که به علت ورم است پس بهتره صبور باشید تا ورم بینی شما کاملا از بین برود. در بینی های گوشتی حتی بیشتر از یکسال طول می کشد تا ورم از بین برود. برای اطلاع از علت ورم و روش های کاهش سریع آن لطفا مقاله : راههای کاهش ورم بینی را مطالعه کنید و ویدویوهای توضیحات پزشکان را حتما ببینید.

      کارشناس مدویکا
    2. اسم قرص هاتونو میگید؟

      ناشناس
      1. سلام خسته نباشید ، من الان سه ماهه عمل کردم ، یک طرف بینیم از پره های بینیم یکدست تا بالا ورمه ، از روز دهم عملم دارم قرص نورم اسکین طبق دستور پزشکم میخورم ولی همچنان ورمه هست ، در مورد تزریق راکوتان خیلی مردد هستم چون از عوارضش میترسم ، سوالم اینه ک امکانش هست ورمه از بین بره ؟ چون میگن ک بعد از 6 ماه اثر نداره کورتون

        سارا
        1. با سلام
          بله عزیزم 100 درصد این ورم از بین میره توی بینی های استخوانی ممکنه شما تا یک سال هم ورم داشته باشین و توی بینی های گوشتی این مدت زمان بیشتر هم میتونه باشه. اصلا عجله نکنین به مرور این ورم از بین میره

          مدیر مدویکا
          1. با سلام و خسته نباشید خدمت شماتازه یک ماه عمل بینیمو کردم دوباره کی میتونم عمل کنم دکتر به نوک بینیم دست نزده هنوز نوک بینیم دراز مانده لطفاً کمکم کنید ممنون میشم عمل دوم کی میتونم انجام بدم ممنون از شما

            مینا رسولی هستم
          2. با سلام
            برای عمل مجدد باید حداقل یک سال صبر کنین

            مدیر مدویکا
          3. سلام وقت بخیر من یک سال و ی هفته عمل کردم بینیمم گوشتی بود یه سمت بینیم حس نداره همون یه سمتمم سوراخش کیپه نسبت ب اون یکی سوراخم نمیدونم ورمه یا همینه هرکیم میبینم میگ انگار ن انگار عمل کردی دکترم برام امپول کورتن بود فک کنم با قرص نورم اکسین بهم داده ایا تاثیزی داره؟؟؟

            زهرا سالاری
          4. سلام، برای اطمینان از وضعیت بینی خود بهتر است به دکتر متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه کنید تا با بررسی وضعیت شما، نظر خود را اعلام کند. قطعاً داروهایی که به شما تجویز شده‌اند تاثیرات خود را دارند، اما باید با پزشک خود در مورد هرگونه علائم جانبی آن‌ها صحبت کنید.

            فاطمه پایان
          5. سلام ببخشید من یک سال ونیم پیش بینیمو عمل کردم بینیم گوشتی بود تغیر زیادی نکردم و الان دوهفته است ترمیم کردم داخل مطب الان دو هفته گذشته قرص اناهیل مصرف میکنم ورم بینیم بهتر شده ولی نوک بینیم هنوزم بزرگه چقدر طول میکشه ورم بینیم کلا از بین بره چون ترمیم بود

            مینا
          6. سلام، ممکن است ورم بینی شما به دلیل ترمیم بینی باشد و نوک بینی هم معمولاً آخرین قسمتی از بینی است که بهبود می‌یابد. با این حال، بهتر است با پزشک خود در مورد این موضوع صحبت کنید تا بتواند شما را راهنمایی کند. همچنین، پس از عمل ترمیم نوک بینی یک ماه زمان می برد تا بهبود یابد.

            فاطمه پایان
          7. باسلام،بنده سال ۹۸بینیمو عمل کردم تا الان ورم بینیم نرفته،یک بار داخل بینی پزشکم آمپول زد یک بار هم ترمیم سرپایی با بی حسی ولی اوضاع بینیم بدتر شد سوراخ دماغم یکی کوچک و یکی بزرگ تر که طی این چند سال هربار مراجعه کردم گفت آلرژی هست بخاطر اون سوراخهای بینی نا متقارنند فرم بینی من خیلی بزرگ شده انگار کلا ورمه و نوک بینی گرد وکاملا بی حس است و پزشکم اصلا قبول نمیکنند که کارشون ایراد داره لطفا راهنماییم کنید تشکر

            نهال
          8. باسلام با توجه به شرایط شما و توضیحاتی که دادید بهتر است با جراح پلاستیک یا متخصص گوش حلق و بینی دیگری مشورت کنید و از وی مشاوره بخواهید.

            فاطمه پایان
          9. من چهار ماهه عمل کردممم خیلی پشیمونممم بدتر شد بهتر نشددد انقدر نوکش گنده از خجالتی جایی نمیرم کههه دکترم میگم نوکش بزرگه میکه خوبه عالیهه همه بهم میخندن خیلی پشیمونم دارم روانی میشمم چیکار کنم

            فاطمه
          10. باسلام بهتر است به پزشک متخصص گوش حلق بینی یا جراح دیگری مراجعه کنید و از وی مشورت بخواهید احتمالا بدون نیاز به عمل ترمیم مجدد و باروش های غیرجراحی بتوان تا حدودی مشکل شما را برطرف کرد با این حال بهتر است توسط پزشک دیگری معاینه شده و از وی مشورت بخواهید .

            فاطمه پایان

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نام و سوال خود را در باکس زیر وارد کنید و روی دکمه ارسال کلیک کنید، ما در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ خواهیم داد.