سفتی نوک بینی بعد از عمل

سفتی نوک بینی بعد از عمل - تصلب ارنبة الانف بعد عملية التجميل

سفتی نوک بینی بعد از عمل

5591 بازدید

سفتی نوک بینی بعد از عمل یکی از عوارض موقت بعد از عمل بینی است. اگر شما هم بعد از عمل به نوک بینی خود دست می زنید و احساس می کنید که نوک آن سفت و بی حس است، نگران نباشید. در این مقاله به شما توضیح می دهیم که علت سفتی نوک بینی بعد از عمل چیست و چرا بعد از عمل نوک بینی سفت میشود؟ و اینکه آیا دستکاری بینی بعد از عمل ممکن است باعث آسیب رساندن به بینی شود؟ همچنین درباره علت سفت شدن پره بینی بعد از عمل نیز توضیحاتی داده خواهد شد. در ادامه با ما همراه باشید.

تلفن تماس با سامانه مدویکا جهت مشاوره و رزرو نوبت : 09386069075

معرفی بهترین کلینیک های زیبایی در مشهد
برای دریافت مشاوره رایگان و رزرو نوبت روی بنر کلیک کنید.

علت سفتی نوک بینی بعد از عمل

اگر عمل بینی انجام داده اید، ممکن است تا چند هفته بعد از عمل، همزمان با لمس نوک بینی خود احساس کنید پوست بینی شما به خصوص در اطراف نوک آن سفت شده است.

شایع ترین علت سفت شدن نوک بینی بعد از عمل تورم بینی است؛ بنابراین سفتی بینی بعد عمل موقتی است و جای نگرانی ندارد.

همچنین دلیل سفتی نوک بینی بعد از عمل ممکن است استفاده از غضروف در نوک بینی باشد. در عمل بینی های گوشتی به علت ضعیف بودن غضروف بینی در مواردی جراح از پیوند غضروف برای تقویت ساختار بینی استفاده می کند. این مسئله باعث می شود تا بینی در آینده دچار افتادگی نشود و از طرفی بینی به شکل دلخواه فرم گیرد. در این حالت اگر بعد از عمل به نوک بینی خود دست بزنید متوجه می شوید که سفتی نوک بینی شما قبل و بعد از عمل متفاوت است.

یکی دیگر از دلایل سفتی نوک بینی می تواند به دلیل وجود اسکار یا جای زخم در بینی باشد که به مرور برطرف می شود. درصورتی که این عارضه برطرف نشد بهتر است با جراح خود مشورت کنید و از وی راهکار بخواهید.

سفت شدن نوک بینی بعد از عمل
دلایل سفت شدن نوک بینی بعد از عمل

سفتی بینی بعد از عمل در افراد با بینی های گوشتی و پوست ضخیم شایع تر بوده و ممکن است چندین ماه طول بکشد تا کاملا بهبود یابد.

معمولا سفتی نوک بینی 3 تا 6 ماه بعد از عمل از بین می رود. در مورد بینی های گوشتی این مدت ممکن است طولانی تر باشد

علت سفت شدن پره بینی بعد از عمل

سفتی پره های بینی بعد از عمل نیز یکی دیگر از مواردی است که اکثر افراد بعد از عمل تجربه میکنند. سفت شدن پره های بینی بعد از عمل به دلیل تورم شدید بینی بعد از عمل است. قسمت پره های بینی به دلیل ظرافت و حساسیت بیشتر معمولا آخرین بخش از بینی است که ورم آن از بین می رود. در واقع ورم پره های بینی تا مدت ها همراه شما خواهد بود، اما به مرور زمان کاهش پیدا می کند تا در نهایت به طور کامل از بین برود. با ازبین رفتن ورم سفتی پره های بینی نیز از بین می رود.

همچنین در مواردی ممکن است یک طرف بینی سفت تر از طرف دیگر بینی باشد. همین مسئله باعث ناقرینگی سوراخ های بینی می شود؛ چراکه تورم در یک طرف بینی بیشتر از دیگری است.

درمان سفتی نوک بینی بعد عمل

به طور کلی سفتی نوک بینی بعد از عمل مشکلی نیست که نگران آن باشید. تنها لازم است مراقبت های بعد از عمل را به خوبی رعایت کنید. توصیه می کنیم مقاله کاهش ورم بینی بعد از عمل را حتما بخوانید و توصیه های دکتر موحد را درباره روش های کاهش سریع ورم بینی بعد از عمل ببینید. در مواردی ممکن است از تزریق امپول کورتون یا استروئید برای درمان استفاده شود که بستگی به تشخیص جراح دارد. در موارد بسیار نادر نیز پزشک متخصص می تواند جراحی ترمیمی را به بیمار پیشنهاد دهد.
در ویدیوی زیر می توانید با سایر راه های کاهش ورم بینی بعد از عمل نیز آشنا شوید.

دستکاری بینی بعد از عمل

نکته ای که باید مورد توجه قرار دهید این است که بعد از عمل بینی به هیچ عنوان بینی خود را دستکاری نکنید. در عمل بینی پوست از بافت بینی جدا می شود؛ بنابراین پوست نیازد دارد تا بعد از گذشت زمان به درستی به بافت زیرین خود جوش بخورد. همچنین ساختار بینی تغییر کرده است و این ساختار جدید باید به درستی فرم بگیرد؛ بنابراین دست زدن به بینی بعد از عمل ممکن است باعث آسیب رساندن به محل بخیه ها، پوست بینی و ساختار آن شود. مخصوصا در چند روز اول بعد از عمل این موضوع اهمیت بیشتری دارد.

دستکاری بینی بعد از عمل
دستکاری بینی بعد از عمل باعث آسیب رسیدن به بخیه ها می شود

از طرفی دستکاری بینی بعد از عمل و بررسی تغییرات ایجاد شده ممکن است سبب برخی نگرانی ها برای شما شود. به عنوان مثال سفتی نوک بینی بعد از عمل را برای شما ایجاد کند. برخی از عوارض به گذشت زمان نیاز دارند و دستکاری کردن بینی نه تنها تاثیری در بهبودی بینی ندارد، بلکه باعث ایجاد استرس در شما هم می شود. استرس نیز یکی از عواملی است که زمان بهبودی شما را طولانی تر می کند. بهتر است تا نگران نباشید و طبق تجویز پزشک معالج خود مراقبت های بعد از عمل را به درستی رعایت کنید.

علت بی حسی نوک بینی بعد از عمل

بی حس بودن نوک بینی بعد از عمل و در مواردی بی حسی لب بالا کاملا موقتی می باشد. معمولا بین 1 تا 3 ماه بعد از عمل و با از بین رفتن ورم حاد بینی این بی حسی نیز برطرف می شود. دلیل بی حسی نوک بینی بعد از عمل  دستکاری و تغییر ساختار بینی طی عمل است که در نتیجه آن به اعصاب بینی آسیب وارد می شود.

این بی حسی به علت تروما (آسیب) یا اِدم پوستی ( تورم و پف کردن) بعد از عمل جراحی است که باعث اختلال در اعصاب حسی این ناحیه می شود. با گذشت زمان اعصاب به حالت قبل برگشته و این معضل بی حسی کاملا برطرف خواهد شد.

بی حسی بینی بعد از عمل
سفت شدن و بی حسی نوک بینی بعد از عمل با یکدیگر ارتباط مستقیم دارند

بی حسی دندان بعد از جراحی بینی

گاهی در عمل های جراحی انحراف بینی (سپتوپلاستی) که با هدف درمان انجام می شود. در این مواقع معمولا ظاهر بینی دستکاری نمی شود هم ممکن است بی حسی در دندان های پیشین بالا اتفاق افتد. بی حسی شدن دندان بعد از عمل بینی به علت تراش استخوان های کف بینی است. این عارضه کاملا موقتی است و هیچ جای نگرانی نیست.

گرد شدن نوک بینی بعد از عمل

علت گرد شدن نوک بینی بعد از عمل به دلیل ورم شدید بینی است. حتی ممکن است بعد از عمل احساس کنید که نوک بینی شما بزرگتر و پهن تر از قبل شده است. چاق شدن نوک بینی بیشتر در مورد بینی های گوشتی با پوست ضخیم دیده می شود؛ چراکه در این نوع بینی ها میزان تورم نسبت به بینی استخوانی بیشتر است.

باید بدانید که بینی خود را بلافاصله بعد از عمل و تا زمانی که تورم به طور کامل از بین نرفته است، مورد بررسی قرار ندهید. همانطور که گفته شد، نوک بینی آخرین بخش از بینی است که تورم آن از بین می رود و فرم نهایی آن مشخص می شود. پس صبور باشید.

گرد شدن نوک بینی بعد از جراحی رینوپلاستی
گردی نوک بینی بعد از عمل، باعث کوچک شدن سوراخ های بینی می شود.

بهبودی گردی نوک بینی بعد از عمل ممکن است تا بیش از 6 ماه زمان ببرد

تیزی نوک بینی بعد از عمل

اگر در نوک بینی خود احساس تیزی دارید، بهتر است ابتدا صبر کنید تا فرم نهایی بینی شما مشخص شود. اگر پس از شکل گیری نهایی تیزی بینی همچنان مشهود بود، احتمال می رود علت آن باریک کردن بیش از اندازه نوک بینی استتوسط پزشک باشد. برخی از جراحان بینی را به گونه ای عمل می کنند که نوک بینی تیزتر و باریک تر دیده شود. با مشاهده نمونه کارهای جراح این موضوع کاملا مشخص می شود. البته ین نوع عمل کردن کاملا سلیقه ای است و با توجه به درخواست بیمار انجام می شود.برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله قیمت عمل بینی در مشهد را بخوانید.

اگر با گذشت یکسال از عمل و مشخص شدن فرم نهایی آن از تیز بودن نوک بینی خود راضی نبودید، ممکن است لازم باشد تا سوهان کشیدن بینی و یا تیپ پلاستی انجام دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر و  رزرو نوبت از طریق شماره تلفن  09386069075 با مشاوران مدویکا در تماس باشید. همچنین اگر سوالی درباره جراحی زیبایی بینی دارید، می توانید در قسمت دیدگاه از ما بپرسید.

درمان تیزی بینی بعد از عمل
سوهان کشیدن بینی توسط پزشک یکی از روش های از بین بردن تیزی بینی است

سوالات متداول

1.نوک بینی بعد از عمل چقدر پایین میاد؟

افت نوک بینی بعد از عمل یکی از عوارضی است که معمولا برای بینی های گوشتی اتفاق می افتد. مقدار این افتادگی 1 تا 2 میلی متر است. این مشکل در اثر کم شدن استحکام بینی یا جاذبه یا استفاده جراح از روش های قدیمی عمل بینی که صرفا غضروف ها به هم نزدیک می شدند، به مرور زمان اتفاق می افتد.

2.چرا نوک بینی بعد از عمل سفت است؟

تغییر در بافت های بینی، ورم نوک بینی بعد از عمل، استفاده از پیوند غضروف در بینی های گوشتی، عدم رعایت مراقبت های بعد از عمل بینی در افراد (مانند بالا نگه نداشتن سر، وارد شدن فشار زیاد به بینی، مصرف نمک و دخانیات و…) می تواند از عوامل سفت شدن نوک بینی بعد از عمل باشد.

3.تا چند روز بعد عمل بینی باید سربالا باشد؟

از مراقبت های بعد از عمل بینی این است که افراد سر خود را تا حد امکان بالا نگه دارند. در این صورت افتادگی نوک بینی کمتر اتفاق می افتد. مدت زمان آن تا حد زیادی به نوع عمل و بینی شما دارد، اما بهترین مدت آن از نظر پزشکان 2 هفته تا 6 هفته است.

4.قوس بینی بعد از عمل کی مشخص میشود؟

اگرچه سایر عمل های زیبایی در مدت زمان 2 تا 3 ماه نتایج خود را نشان می دهند، اما عمل زیبایی بینی کمی بیشتر است . فرم نهایی بینی را می توانید بعد از 12 تا 14 ماه بعد از عمل بینی خود ببینید.

668 دیدگاه

  1. سلام خسته نباشید. من ۴ماهه که بینیمو عمل کردم دکترم گفت دیگه چسپ نزنم الانم به دکترم دسترسی ندارم روز اول که دیگه چسپ نزدم بینیم خوب بود ولی بعدش ورم کرد و بالای نوک بینیم یکم قوز درومد که بعد برداشتن چسپ وجود نداشت این طبیعی هستش یا خیر؟

    تنها
    1. سلام بهتره تا مدتی استفاده نکنید تا بینی فرصت بهبودی داشته باشه اما اگر میزان تغییرات بعد از گذشت یک الی دو هفته که چسب استفاده نکردید زیاد هست بهتره با متخصص گوش و حلق و بینی مشورت کنید تا وضعیت شما رو بررسی کنن.

      فاطمه پایان
  2. سلام وقت بخیر
    من نوک بینیم خیلی سفته
    ۲ سال از عملم میگذره
    همینجوری میمونه دیگه ؟
    یا ممکنه تغییر کنه ؟

    آرام
    1. سلام به احتمال بسیار زیاد ثابت هست چون زمان زیادی از عمل شما میگذره و میزان تغییرات بعد از این مدت بسیار کم و ناچیز خواهد بود.

      فاطمه پایان
  3. سلام من الان یک ماهه بینیمو عمل کردم استخانی وقوزداشت بعدعمل قوزش نیست ولی هیچ قوسی نداره وهنوز بزرگ ودرازه تپلم شده یعنی بخاطر ورمه ممکنه بعدا قوس معلوم شه؟

    نفس
    1. سلام زمان بسیارکمی از عمل گذشته و در خصوص نتایج عمل شما نمیشه نظر نهایی داد بهتر هست کمی صبر کنید تا بافت های داخلی بهبود پیداکنن و ورم بینی کاهش پیداکنه
      در صورت نگرانی زیاد میتونید در خصوص نتایج مورد انتظار از عمل تون با پزشک مشورت کنید.

      فاطمه پایان
  4. سلام وقتتون بخیر همسر من ۳ساله عمل بینی انجام دادن. الان چند وقتیه نوک بینیشون عفونت کرده جوری ک می جوش چن روزی یه بار تخلیش می‌کنه . بنظر شما علت چیست و اینکه آیا باید دوباره عمل کنن

    زینب مهدوی
    1. در اولین فرصت با یک متخصص گوش حلق و بینی مشورت کنید ممکن هست نخ بخیه داخل بینی باقی مونده باشه یا به عوامل خارجی حساسیت دارن که باعث ایجاد این عفونت شده و بعید هست نیازی به عمل ترمیمی باشه برای این موضوع و با دارو و سایر روش ها قابل حل هست.

      فاطمه پایان
  5. سلام من سه ماهه عمل بینی انجام دادم اما نوک بینیم خیلی تیز وباریک شده نیم رخ نوک بینیم درازه ایا راهی هست ک درست بشه باید چکار کنم

    زهره
    1. سلام بهتر هست با پزشک تون مشورت کنید ممکن هست با تزریق ژل و فیلر تا حدودی بشه فرم کلی رو تغییر داد.

      فاطمه پایان
  6. سلام من ۴ هفتس عمل بینی زیبایی کردم سوراخ های بینیم هم اندازه دیده میشن ولی بالای سوراخ ها یکیش بالاست یکیش پایینه از روبه رو خیلی بد دیده میشه چیکار کنم

    سلمانی
    1. سلام زمان بسیار کمی از عمل شما گذشته و برای اعلام نظر در خصوص نتایج نهایی عمل بسیار زود هست. توصیه می کنیم کمی بیشتر صبر کنید تا روند بهبودی شما کامل بشه و ورم بینی کاهش پیدا کنه سپس میتونید در صورت برطرف نشدن مشکل با جراح تون مشورت کنید تا علت رو بررسی و درمان مناسب رو تجویز کنن

      فاطمه پایان
  7. سلام من سه ماهی میشه عمل بینی کردم بینی نسبتا گوشتی داشتم الان دوطرف بینیم کمی برامده هست دست میزنم برامدگی هاش سفته .به همین دلیل از جلو فرم قشنگی نداره بینیم به نظر شما این سفتی مال چیه ایا این برامدگی خوب میشه

    السا
    1. سلام میتونه استخوان اضافه یا ورم باشه اما باید از نزدیک معاینه بشه تامشخص بشه از چه نوعی هست و باید چه درمانی براش انتخاب بشه توصیه می کنیم ملاقاتی با پزشک جراح تون داشته باشید تا بهتر راهنمایی تون کنن.

      فاطمه پایان
  8. سلام، بینی من کاملا استخونی و باریک بود ولی انحراف داشت، الان 40 روز از عملم میگذره و کلا بینیم خیلی پهن و بنظر گوشتی شده. دکترم تا جایی که تونسته تو همه قسمتا از غضروف استفاده کرده نمیدونم چرا…
    قشنگ معلومه پهنه و از ورمش کم نشده. نکنه اینجوری بمونه؟؟
    اصلا امکانش هست دکتر بیاد یه بینی استخونی رو تبدیل به گوشتی بکنه؟؟؟
    احساس میکنم دکترم همه چیزو فدای رفع انحراف بینیم کرده!! در صورتی که انحرافش خیییلی شدید هم نبود و درکل بینی خوبی داشتم

    سمیرا
    1. سلام، بعضی از تغییرات در بینی پس از عمل جراحی ممکن است به دلیل ورم باشد که در طول زمان کاهش می‌یابد. همچنین، استفاده از غضروف در جراحی بینی به منظور تغییر شکل و اندازه بینی معمول است. با این حال، در صورت نارضایتی از نتایج عمل جراحی، بهتر است با پزشک خود صحبت کنید یا با جراح دیگری مشورت نمایید و دغدغه های خود را با وی در میان بگذارید. مصرف قرص آناهیل نیز می تواند به کاهش ورم بینی شما کمک کند.

      فاطمه پایان
  9. سلام من یک ماهه بینیمو عمل کردم نوک بینیم گرد و افتادس و زیر نوک بینیم فرو رفته و از روبه رو فقط نوک بینیم مشخص میشه و نوک بینیم هم سفته باید صبر کنم یا درست نمیشه؟

    زهرا عباسی
    1. سلام بهتر است کمی بیشتر صبر کنید تا ورم و التهاب بینی شما کاهش یابد با این حال اگر نگرانی شما زیاد است می توانید در خصوص علائم فوق از جراح خود مشورت بگیرید تا راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهد.

      فاطمه پایان
  10. سلام وقت بخیر
    من بینی خیلی گوشتی دارم که پارسال عمل کردم ودو ماه بعد عمل نوک بینیم آنزیم زدم دوبار اما فرم بینیم خوب نشد و در نهایت ترمیم انجام دادم ،الان ۵ماه از عمل ترمیم میگذره بالای نوک بینی تو رفتگی زیادی داره که خیلی نگرانم کرده و از نیم رخ همون قسمت خیلی گود شده…
    آیا ممکنه بخاطر آنزیمی باشه که در عمل اول زدم و اینکه ورم از بین بره درست میشه یا خیر

    نازنین
    1. سلام نتیجه نهایی عمل بینی معمولا شش الی 9 ماه و در بعضی از افراد که میزان تغییرات زیاد است تا یکسال بعد از عمل مشخص می شود. دلیل تورفتگی بینی شما نیز به احتمال زیاد با ورم بینی همراه است و می توانید کمی بیشتر صبر کنید تا بینی شما فرم خود را بازیابد.
      در صورت نگرانی می توانید با پزشک جراح خود مشورت نمایید.

      فاطمه پایان
  11. سلام من بینیم استخوانیه شکستگی و انحراف داشت
    هفت روزه عمل کردم دیروز تامپون بینیمو دراوردم
    امروز که شستسوش دادم یکی ازمجرای بینیم کاملا رهاست و راحت نفس میکشم ولی مجرای دیگه کاملا بستس و اصلا نمیتونم نفس بکشم ایا امکان داره اسپیلنت داخل بینیم باشه که نمیتونم نفس بکشم؟
    من گفتم نیمه فانتزی باشه احساس میکنم نوک بینیم گردو پهنه و بینیمم بزرگه ایا نوک بینیم سربالا میشه؟ بعد چه مدت فرمش تغییر میکنه

    سمیه
    1. با سلام
      قطعا تامپون و اسپیلنت کاملا از بینیتون خارج شده و این مورد که میفرمایید مشکل تنفسی دارین تا یک دوماه اول کاملا امر عادی هست و برطرف میشه
      شستشوی مرتب بینی ب بهبود سریعتر کمک میکنه
      بینی شما در حال حاضر کاملا ورم داره و نمیشه روی ظاهر اظهار نظر کرد اجازه بدین چندماه بگذره

      پشتیبان سایت
    2. سلام‌من شش ما ه عمل کردم بینیم گوشتی با پوست زخیم بود الان نوک بینیم به هرسمتی میخوابم یکم به اون سمت کج میشه میترسم چسب دربیارم بنطرتون دلیل کج شدنش چیه

      لیلامرادی
      1. سلام بهتر است برای بررسی دقیق تر موضوع به متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه کنید تا دلیل کج شدن بینی شما را بررسی کند، زیرا ممکن است این موضوع به دلیل عوارض جراحی بینی باشد و در این وضعیت، چسب زدن بینی باعث بدتر شدن وضعیت شود. بهتر است پیش از هر اقدامی با پزشک جراح خود یا متخصص دیگری مشورت نمایید.

        فاطمه پایان
  12. سلام من الان ۳ ماهه عمل کردم ماه پیش ک رفتم پیش دکترم گفت دیگ لازم نیس چسب بزنی ولی وقتی چسب نمیزنم بینیم خیلی ورم میکنه و بد شکل میشه بخاطر همین خودم چسبامو میزنم و الان خودم وقتی چسب میزنم حس میکنم نوک بینیم غضروفش داره جمع میشه و میترسم وقتی ورمش خوابید حالت نیم رخم بد بشه باید چیکار کنم

    ایناز زارعی
    1. سلام نه نبايد چسب بزنین وبزارین ورم بینی خود به خود از بین بره نه با فشار چسب اصولی نیست

      پشتیبان
    2. سلام من ۲۱سالم هستش دماغم نیم گوشتی با پوست زخیم بوده الان دوماه از عمل بینی من میگذرع یک سمت بینم ورمش خوابیده و سوراخ بزرگتری داره ولی سمت دیگه دماغم بزرگ تره و سوراخ کوچکتری دارد و از لحاظ تنفس از بالای دماغم یکم احساس گرفتی میکنم بنظر شما چیکار کنم

      ارپناهی
      1. بهتر است به یک متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه کنید تا بررسی کاملی از وضعیت شما داشته و نظر خود را بدهد. ممکن است نیاز به انجام تست های تشخیصی داشته باشید و در صورت لزوم، پس از تشخیص، درمان مناسب را شروع کنید.

        فاطمه پایان
  13. سلام من الان ۳ ماهه عمل کردم ماه پیش ک رفتم پیش دکترم گفت دیگ لازم نیس چسب بزنی ولی وقتی چسب نمیزنم بینیم خیلی ورم میکنه و بد شکل میشه بخاطر همین خودم چسبامو میزنم و الان خودم وقتی چسب میزنم حس میکنم نوک بینیم غضروفش داره جمع میشه و میترسم وقتی ورمش خوابید حالت نیم رخم بد بشه باید چیکار کنم

    ایناز زارعی
    1. سلام نه نبايد چسب بزنین وبزارین ورم بینی خود به خود از بین بره نه با فشار چسب اصولی نیست

      پشتیبان
      1. سلام وقت خوش 20 روزه عمل بینی انجام دادم
        بینیم گوشتی وقوز دار بود بالای بینیم خوب شده ولی نوک بینیم تپل هست خیلی کلافه میشم میبینمش
        بعداز دوهفته فعالیت‌های توخونه وکار درمنزل به ناچار شروع کردم
        بنظرتون نوک بینیم بهتر میشه؟؟

        آوا
        1. باسلام احتمالا نوک بینی شما ورم دارد که بعد از عمل بینی کاملا طبیعی است و به طور معمول ورم بینی های گوشتی دیرتر از بینی های استخوانی از بین می رود. بهتر است کمی بیشتر صبر کنید تا نتیجه عمل شما مشخص شود و در صورت نگرانی زیاد با جراح خود در خصوص راه های کاهش ورم مشورت نمایید.

          فاطمه پایان
  14. سلام خسته نباشید، من سه هفتس عمل کردم ولی تقریبا از هفته ی دوم احساس بی حسی و گزگز دارم تو قسمت چپ صورتم، طرف چپ بینیم کاملا بی حسه و احساس سنگینی بهم میده ،دکترم گفت بینیت مشکل نداره ولی خب پس مشکل از چیه؟ 🙁

    ناشناس
    1. Author

      سلام، اگر دکترتان ابراز رضایت دارند از وضعیت بینی شما، پس جای نگرانی نیست.

      مدیر
      1. سلام آقای دکتر من الان سه ماه عمل کردم وبینی من فوق گوشتی بود با انحراف دکترم فقط انحراف بینی را درست کرده ودست به پره های بینی نزده پرهام خیلی پهن هستند باید چکارکنم

        الهه
        1. باسلام برای حل مشکل بزرگ بودن پره های بینی ممکن است نیاز به جراحی مجدد داشته باشید. بهتر است با پزشک جراح خود دیدار مجدد داشته و موضوع را با وی در میان بگذارید. همچنین اگر از نتایج جراحی قبلی خود راضی نیستید می توانید جراح پلاستیک دیگری را جایگزین کنید.

          فاطمه پایان
      2. سلام آقای دکتر
        من سه هفته از عمل بینیم میگذره و احساس میکنم نوک بینیم خیلی بالاست طوری که از روبرو نگاه میکنم سوراخای بینیم دیده میشه و بینیم یه حالت خوکی گرفته
        بینیم هم گوشتی بوده الان خیلی نگرانم
        ممکنه نوک بینیم بیاد پایین تر؟

        مهشید نظری
        1. سلام، احتمالاً نوک بینی شما به دلیل تورم و التهاب پس از عمل بینی بالا رفته است. این مشکل معمولاً در طول چند هفته اول پس از عمل بینی رخ می‌دهد و با گذشت زمان بهبود خواهد یافت. در صورتی که نگران هستید، بهتر است با پزشک خود تماس بگیرید و وضعیت خود را با او مطرح کنید.

          فاطمه پایان
    2. سلام آقای دکتر ،من تقریبا یک سال و سه ماه میشه که عمل بینی انجام دادم ،ولی نوک بینیم هنوز خیلی بزرگ هست و هیچ تغیری ایجاد نشده ،البته اگه دست میزنم احساس سفتی میکنم امکان داره که نوک بینیم کمی کوچکتر بشه و بینیم خیلی بلند معلوم میشه ،خیلی ناراحتم و حس میکنم هیچ تغییری در بینیم ایجاد نشده ،نوک بینیم بزرگ و افتاده ،وبینیم هم خیلی بلند

      وحیده امینی
      1. سلام شما باید بیاین معاینه دکتر ببینتون ممکن نیاز به عمل ترمیم داشته باشین

        پشتیبان
  15. سلام خسته نباشید ۱۰ماهه بینیم رو عمل کردم بینیم گوشتی وغضروفی بود نوکش قوز هم داشت بعد عمل بینیم خیلی بزرگ شده هنوز طرف چپ بینیم و نوکش بی حسه .احساس سنگینی دارم توی بینیم .کوچیک که نشده هیچ خیلی هم بزرگه .نمیدونم چیکار کنم

    الهام مرادی
    1. سلام چند ماه دیگه باید صبر کنین
      بی حسی نوک بینی هم برطرف میشه

      پشتیبان سایت
      1. سلام وقت بخیر
        من الان یه هفته است که عمل کردم نوک بینی ام گوشتی و گرد و بزرگ بود .الان نوکش همون مثل قبله هیچ تغییری نکرده
        میخواستم ببینم این ورم چقدر کم میشه ؟یعنی نوکش نصف اینقدر که الان هست میشه ؟

        رها
        1. تشخیص این موضوع به نوع و شرایط عمل بینی شما بستگی دارد با این حال پس از گذراندن دوره نقاهت قطعا نوک بینی شما جمع تر خواهد شد. اگر بعد از این دوره همچنان از ظاهر بینی خود راضی نبودید می توانید با مشورت پزشک روش های غیرجراحی را برای کوچک کردن نوع بینی که در مطب و کلینیک زیبایی قابل انجام هستند امتحان کنید.

          فاطمه پایان
        2. تشخیص این موضوع به نوع و شرایط عمل بینی شما بستگی دارد با این حال پس از گذراندن دوره نقاهت قطعا نوک بینی شما جمع تر خواهد شد. اگر بعد از این دوره همچنان از ظاهر بینی خود راضی نبودید می توانید با مشورت پزشک روش های غیرجراحی را برای کوچک کردن نوع بینی که در مطب و کلینیک زیبایی قابل انجام هستند امتحان کنید.

          فاطمه پایان
        3. تشخیص این موضوع به نوع و شرایط عمل بینی شما بستگی دارد با این حال پس از گذراندن دوره نقاهت قطعا نوک بینی شما جمع تر خواهد شد. اگر بعد از این دوره همچنان از ظاهر بینی خود راضی نبودید می توانید با مشورت پزشک روش های غیرجراحی را برای کوچک کردن نوع بینی که در مطب و کلینیک زیبایی قابل انجام هستند امتحان کنید.

          فاطمه پایان
        4. تشخیص این موضوع به نوع و شرایط عمل بینی شما بستگی دارد با این حال پس از گذراندن دوره نقاهت قطعا نوک بینی شما جمع تر خواهد شد. اگر بعد از این دوره همچنان از ظاهر بینی خود راضی نبودید می توانید با مشورت پزشک روش های غیرجراحی را برای کوچک کردن نوع بینی که در مطب و کلینیک زیبایی قابل انجام هستند امتحان کنید.

          فاطمه پایان
  16. سلام من ۱۰ ماهه عمل بینی انجام دادم بینیم گوشتی بزرگ وباپوستی کلفت بودهنوزهم ورم داره ولی راصی هستم خداروشکرفقط ته حلقم خلط دارم داروهم مصرف کردم برطرف نشده گاهی صاف میشه گاهی جلوبینی وحلقم رومیگیره تودماغی حرف میزنم وبعصی وقتهاازدهان نفس میکشم کم میارم مخصوصاتوخاب لطفاراهنمایی کنیدممنون میشم باتشکر

    خانم نیشابوری هستم
    1. سلام با شستشوی بینی بهتر میشین

      پشتیبان سایت
  17. سلام وقتتون بخیر
    من دوماهه بینیمو عمل کردم سمت چپ بینیم کمی استخونش برآمدگی داره این میتونه ورم باشه؟!!

    مهدیس
    1. سلام بله بعد از عمل بینی وجود ورم و کبودی طبیعی است. می توانید برای کاهش آن از قرص آناهیل موجود در بازار استفاده نمایید.

      فاطمه پایان
  18. سلام من 45 روزه عمل بینی انجام دادم، بینی بنده استخوانی غضروفی و پوست نازک بوده،از فرمش راضیم فقط از نیمرخ یکم نوک بینی روبه جلو نشون میده ایا بخاطر ورمشه؟

    عرفان
    1. سلام احتمال وجود ورم با توجه به مدت زمان کم گذشته از عمل بسیار زیاد است. بهتر است کمی صبوری کنید تا ورم بینی شما برطرف شود. اگر علائمی مانند درد، خونریزی و تب و عفونت داشتید در اولین فرصت به پزشک خود مراجعه نمایید.

      فاطمه پایان
      1. سلام من ۴۵ روزه بینیم رو عمل کردم ولی بینیم هیچ تغییر خاصی نکرده و همچنین دکتر به پره هام دست نزده وقتی علت رو پرسیدم گفتند سوراخهای بینیتون کوچک بود به خاطر اون دست نزدند همچین چیزی امکان داره ؟

        ناشناس
        1. باسلام جراح با توجه به شرایط بینی و وضعیت هر بیمار نسبت به انجام اصلاحات مورد نیاز اقدام می کند و تصمیم نهایی بر عهده پزشک معالج است. بهتر است به توصیه های پزشک خود عمل کنید و دوره نقاهت خود را کامل کنید تا نتایج مطلوب حاصل شود. همچنین در خصوص نتایج مورد انتظار از عمل خود می توانید با جراح مشورت نمایید.

          فاطمه پایان
  19. سلام ۲ ماهه از عمل بینیم میگذره و نوک بینیم بزرگ و سفت هست انگار غضروف پیوندی گذاشته شده باعث شده نوک بینی بزرگ و مرتفع باشه یعنی بعدا امکان داره کوچک تر بشه این غضروفه؟

    مریم
    1. سلام، به طور کلی بعد از عمل بینی، نوک بینی ممکن است به دلایل مختلفی از جمله تورم، التهاب و یا تغییر در شکل غضروف پیوندی بزرگ و سفت به نظر برسد. اما در صورت رعایت توصیه های پزشک جراح و مصرف منظم داروهای تجویزشده ، مشکلات ناشی از تورم و التهاب بهبود خواهند یافت. همچنین در صورت لزوم، پس از گذشت زمان کافی (حدود 6-12 ماه)، با توجه به شرایط فعلی بینی و با رعایت نکات پس از عمل، مجدداً با پزشک خود مشورت کنید.

      فاطمه پایان
  20. سلام من 45 روزه عمل کردم بینی بنده استخوانی غضروفی و پوست نازک هستش نوک بینیم کمی سفت و چاقه وقتی خیلی اهسته نوک بینیمو لمس میکنم احساس میکنم دستم به استخوان یا غضروف میخوره، بنظرتون این غضروف نوک بینی به سمت داخل میزه یا ورمش کم میشه؟ اخه نوک بینیم یکم رو به جلو هستش نسبت به بقیه جاهای بینیم

    عرفان
    1. با توجه به توضیحات شما، ممکن است نوک بینی شما به سمت داخل رفته یا غضروف آن کمی بزرگتر از حد نرمال است. برای تشخیص دقیق و درمان مناسب، بهتر است به یک متخصص جراحی بینی مراجعه کنید و از او نظر حرفه‌ای در این زمینه را بپرسید. همچنین، پس از عمل بینی، نوک بینی شما ممکن است کمی پهن‌تر شود ولی با گذشت زمان و با رعایت رژیم‌های خاص، بهبود خواهد یافت.

      فاطمه پایان
    2. سلام من تقریبا یک ماهه عمل کردم سوراخای بینیم یکیش کوچیکه یکیس بزرگ فرمش فرق دارن اون یکی هلالیه ولی اون یکیش ن ب نظرتون بخاطر ورمه؟

      ناشناس
      1. باسلام به احتمال زیاد بله این یکی از عوارض جراحی بینی است با این حال بهتر است با پزشک خود مشورت نمایید تا با بررسی وضعیت بینی شما درمان و راهکار مناسب را پیشنهاد دهد.

        فاطمه پایان
  21. سلام خسته نباشید من دو هفته از عمل بینیم میگذره. وقتی رفتم برا عوض کردن چسب بینی خیلی محکم ماساژ دادن و نوک بینیم هم از غضروف مصنوعی استفاده شده خیلی سفت بود و شدید درد گرفت. مشکلی برام پیش نمیاد؟ بینیم ورم نداشت زیاد اما خیلی محکم ماساژ دادن

    ملی
    1. باسلام در صورتی که علائمی نظیر خونریزی ، ورم و التهاب ندارید و مشکل تنفسی برای شما به وجود نیامده یا ساختار بینی شما دچار تغییر نشده است نگران نباشید و مشکلی در حال حاضر وجود ندارد. در صورت بروز علائم مشابه می توانید با پزشک جراح خود مشورت نمایید.

      فاطمه پایان
  22. با سلام من ۶ ماهه عمل کردم
    فرم بینی ام خوب شده اما سمت راستم که قبل از عمل یه حالت استخوان مانند ناشی از شکستی داشت هنوزم حس میکنم و میتونم توی آینه هم از داخل مجرای بینی ام ببینمش… آیا این ورم از بین میره؟ من همچنان مشکل تنفسی هم دارم.

    المیرا
    1. سلام، احتمالاً ورم در سمت راست بینی شما ناشی از التهاب و تورم درونی است که ممکن است به دلیل عوامل مختلفی از جمله عفونت، خونریزی، یا ترشحات بینی باشد. برای درمان ورم، شاید نیاز به داروهای ضد التهاب و آنتی بیوتیک باشد. همچنین، برای حل مشکل تنفسی شما، ممکن است نیاز به عمل جراحی دوباره باشد. بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا راه حل مناسب را پیدا کند.

      فاطمه پایان
  23. سلام خسته نباشین، من 23 سالمه 1 ماهه که عمل کردم بینیم استخوانی گوشتی بوده از نتیجه راضیم فقط نوک بینیم از نیمرخ یکم دراز و پهن نشون میده خواستم ببینم بعد از چند ماه نوک بینیم کوچک تر میشه؟ و اگه کوچیک نیشه به سمت لب پایین میره یا به سمت داخل دماغ

    عرفان
    1. سلام به احتمال زیاد ورم بینی شما هنوز به طور کامل برطرف نشده و دچار تغییراتی خواهد شد. بهتر است کمی به بینی خود فرصت دهید تا بافت های ترمیم شده بهبود یافته و فرم نهایی آن به مرور زمان مشخص شود.

      فاطمه پایان
  24. سلام
    من سه هفته اس که عمل کردم
    دو دفعه اس که حین لبخند زدن احساس می کنم یه چیز سفت از پایین و وسط بینیم (جایی که برای جراحی باز شده و بخیه خورده) جا به جا می شه و حرکت می کنه به سمت سوراخ چپ بینیم
    ولی نه درد داره نه شکل ظاهری بینیم تغییری کرده
    اولین بار که اتفاق افتاد فکر کردم تلقینه ولی امشب واقعا ترسیدم
    خیلی خیلی نگران و مضطرب شدم
    به نظرتون برای بینیم مشکلی پیش اومده؟

    Reyhan
    1. سلام، احتمالاً این حساسیت و حرکت در ناحیه بینی شما مربوط به فرآیند بهبودی پس از عمل بینی است. با این حال، بهتر است با پزشک خود تماس بگیرید و وضعیت خود را توضیح دهید تا بتوانند شما را راهنمایی کنند. همچنین، اگر درد یا علائم دیگر هم دارید، در اولین نوبت به پزشک خود مراجعه کنید.

      فاطمه پایان
  25. سلام من ۳ هفته بعد عملم نوک بینیم کوچیکو و عادیو قشنگ بود ، ولی الان که دوماه شد به شدت دراز شد
    چیکار کنم خوب میشه ممکنه برای ورم باشه؟؟

    جانا
    1. Author

      سلام، بله ممکن است

      مدیر
  26. سلام من دوهفته است عمل کردم چسب وکه باز میکنم خیلی زشت میشم شکل خوک شدم نوک بینیم گرد وبرجسته شده ازبالای بینی تاانتها پهن شده نمیدونم ورم هست یا کلا بینیم بدشکل شده ،،اما چسب ومیزنم خوش حالت هست بدون چسب وحشت دارم نگاه کنم چیکارکنم

    مرضیه
    1. سلام برای تصمیم گیری در خصوص نتیجه عمل بینی شما بسیار زود است و هنوز بافت های ترمیم شده بهبود نیافته اند. برای کاهش ورم می توانید یک دوره قرص آناهیل را (دو نوبت در روز صبح و عصر ) مصرف نمایید. در صورت نگرانی زیاد می توانید دغدغه های خود را با پزشک حراح خود نیز مطرح نمایید تا مشاوره لازم را به شما ارائه دهد.

      فاطمه پایان
  27. سلام وقتتون بخیر ببخشید با وجود پیوند غضروف نوک بینی ، آیا امکانش هست بینی مقداری افتاده تر شود

    F.Gh
    1. Author

      سلام، خیر زیرا غضروف دقیقا به همین علت در نوک بینی شما پیوند زده می‌شود.

      مدیر
  28. سلام من یک ماه عمل کردم پره های بینیم دست نخورده ولی خیلی بزرگ به نظر می رسد ممکنه با اینکه دست نخورده ورم داشته باشد اسپلیت فیلم هم داخل بینیم هست

    زهرا
    1. بله، احتمالاً پره های بینی شما به دلیل ورم و بزرگ شدن، باعث ایجاد انسداد در مجرای نفس شما شده‌اند. همچنین، وجود اسپلیت در بینی می‌تواند باعث تشدید ورم و بزرگ شدن پره های بینی شود. بهتر است به یک متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه کنید تا با انجام آزمایشات لازم، علت دقیق را تشخیص داده و درمان مناسب را تجویز کند.

      فاطمه پایان
  29. سلام من بیست روزه عمل کردم اشکال نداره چند ساعت چسب روی بینیم نباشه

    ناشناس
    1. سلام در حالت عادی مشکلی ندارد با این حال بهتر است در این خصوص از دستیار پزشک خود نیز مشورت بخواهید.

      فاطمه پایان
  30. سلام
    من ۲۱ روزه بینیمو عمل کردم طبیعی میخواستم ولی الان بینیم سربالا شده و نوکش سفته و بزرگه و سه رخ سمت چت و راستم باهم فرق داره درست میشه؟

    ج.ز
    1. سلام بینی شما هنوز در حال بهبودی است و به فرم اصلی خود نرسیده است بهتر است کمی بیشتر صبر کنید تا ورم و التهاب بافت ها کاهش یابد و نتیجه نهایی عمل مشخص شود.

      فاطمه پایان
  31. سلام من سه هفتس بینیمو عمل کردم با اینکه تاکید کرده بودم که بینی طبیعی میخوام ولی بینیم خیلی بزرگه و نوکشم سفت و سربالاست امکانش هست درست بشه؟
    خیلی نگرانم

    A.tm
    1. سلام بینی شما هنوز در حال بهبودی است و به فرم اصلی خود نرسیده است بهتر است کمی بیشتر صبر کنید تا ورم و التهاب بافت ها کاهش یابد و نتیجه نهایی عمل مشخص شود.

      فاطمه پایان
  32. سلام من تقریبا ۱۸روزه عمل بینی انجام دادم مهمونی رفتیم کمی خندیدم اما با دست تا حایی که میشد گرفتم ولی میترسم که جای بخیه هام کشیده شده باشه و وسواس شدم که بینیم از روز اول عمل پهن تر شده باشه چیکار کنم به حالت اول برگرده یا من خیلی حساس شدم؟

    نسترن رستمی
    1. Author

      سلام، با یک بار خندیدن اتفاق خاصی نمی‌افتد. نگران نباشید.

      مدیر
  33. با سلام وقت بخیر. ایا بینی در نهایت با کاهش ورم مانند عکس بعد از عمل میشود یا با آن تفاوت میکند؟

    مهدی
    1. Author

      سلام، بله در ۹۰٪‌مواقع در صورت انتخاب یک جراح خوب بعد از کاهش تورم، بینی به فرم دلخواه در‌می‌آید.

      مدیر
  34. سلام
    من۱۸روزبینیموعمل کردم موقع عمل به دکترم گفتم بینیموطبیعی عمل کنه گفت چشم بینیم گوشتی بودوقتی برای برداشتن آتل روی بینی رفتم بینی فانتزی سربالا عمل کرده من ازبینی فانتزی بدم میاد نمی دونم چه کارکنم خواهش می‌کنم راهنمایی کنیدخیلی داغونم

    مرضیه
    1. با توجه به اینکه شما از عمل بینی فانتزی ناراضی هستید، بهتر است با دکتر خود صحبت کنید و نگرانی‌های خود را با او در میان بگذارید. ممکن است دکتر برای رفع مشکلات شما راه حل‌هایی داشته باشد. همچنین، در صورت لزوم، می‌توانید به پزشک دیگری مراجعه کنید و نظر و راهنمایی او را درباره وضعیت بینی خود جویا شوید.

      فاطمه پایان
      1. سلام؛ وقت تون به خیر
        ۴ ماهه عمل کردم؛ بینی م استخوانی با پوستِ نازک و قوز ِ متوسط بود
        الان از نیمرخ ها تقریبا راضی ام
        ولی از روبرو قسمتِ استخوانیِ بینی م؛ سمت ِ راست ش حالت بیرون زدگی داره و دست میزنم کاملا مشخص هست که استخون ه؛ و بینی م یه حالت ِ کجی ِ از اون بالا پیدا کرده؛ در حالیکه غضروف ِ پل ِ بینی م و نوک ش کاملا قرینه س؛ آیا باید بعدا یه طرف بینی م سوهان کشی بشه یا اینکه استخوان بینی هم ممکن ِ از یک طرف ورم کنه؟

        عاطفه
        1. سلام بله ورم یکطرفه یکی از عوارض عمل بینی است که افراد با ان مواجه می شوند با این حال بهتر است با پزشک جراح خود در این خصوص مشورت نمایید تا وضعیت شما را مورد بررسی قرار داده و بهترین راه درمانی را برای شما پیشنهاد نماید.

          فاطمه پایان
  35. سلام من یکماه از عمل بینیم میگذره ، پره های بینی من بزرگ و دکتر جمع نکرده ، بعد از چند وقت می تونم پره های بینیم رو جمع کنم و آیا میشه بدون بیهوشی کامل عمل جمع کردن پره های بینی رو انجام داد . با تشکر

    نوشین
    1. سلام، در مورد اینکه آیا می‌توانید پره‌های بینی خود را بدون بیهوشی کامل جمع کنید، بهتر است با پزشک خود صحبت کنید. اگر پره‌های بینی شما هنوز به طور کامل جمع نشده‌اند، بهتر است صبر کنید تا این اتفاق رخ دهد و سپس با پزشک خود در مورد روش‌های جمع کردن پره‌های بینی صحبت کنید. همچنین، به دلیل حساسیت و شایع بودن عفونت در ناحیه بینی، بهتر است همواره با پزشک خود در تماس باشید و هرگونه تغییرات یا علائم نامطلوب را به او گزارش دهید.

      فاطمه پایان
  36. سلام الان یه ماه بینیمو عمل کردم دیروز رفتم چسب بزنم نوک بینی ام ماساژ داد تمیز کرد خیلی هم محکم فشار داد ایا مشکلی پیش میاد خیلی نگرانم نکنه نوکش بیفته یا بدجور بشه ایا مشکلی پیش میاد ؟؟

    پری
    1. احتمالاً هیچ مشکلی پیش نمی‌آید، اما در صورت داشتن هرگونه علائم ناراحتی، تورم، خونریزی یا درد شدید، به پزشک خود مراجعه کنید. همچنین بهتر است از فشار دادن بسیار زیاد بر روی نوک بینی خود خودداری کنید تا آسیب به بینی وارد نشود.

      فاطمه پایان
  37. سلام من پنج ماهه بیست روزه ک عمل بینی انجام دادم ،نوک بینیم خیلی گرد شده و سفت هستش،و حس میکنم خیلی ورم داره چیکار میتونم بکنم دکترمم تهران هست و ازم دوره

    زهرا مرادی
    1. باسلام می توانید به صورت تلفنی نیز با مطب پزشک خود در ارتباط باشید و عکس بینی خود را برای وی ارسال کنید تا نظر وی را جویا شوید یا با جراح متخصص دیگری مشورت کنید تا با بررسی بینی شما راهکار لازم را پیشنهاد دهد.

      فاطمه پایان
  38. سلام وقت بخیر من الان ۱۱ ماهه عمل کردم اوایل عمل بینیم کوتاه بود اما الان دراز شده ممکنه بخاطر ورم نوک بینی باشه؟بینیمم نیمه گوشتی بود

    شیدا
    1. Author

      سلام، منظور شما را از دراز متوجه نمی‌شوم. یعنی نوک بینی به پایین تمایل پیدا کرده است ؟ یا خیر؟

      مدیر
      1. اره یکم‌اومده پایین اوایل کوتاه بود ولی از نیم رخ تو آیینه نگاه میکنم بینیمو دراز شده حس میکنم رشد کرده دلیلش چی میتونه باشه؟

        شیدا
        1. Author

          رشد نمی‌‌کند چون نوک بینی پایین آمده است این حس را دارید. مگر اینکه شما هنگام عمل بینی زیر ۲۱ سال سن داشتید.

          مدیر
          1. سلام وقتتون بخیر
            من ۲۲ روزه عمل کردم ، نوک بینیم رو به بالاس در صورتی که طبیعی عمل کردم و سوراخهای بینیم از روبه رو پیداس ،وقتی میخندم بینیم پهن میشه و لبخندم خیلی مصنوعی هست،آیا این موارد برطرف میشه؟

            سپیده
          2. برای پاسخ به این سوال نیاز به اطلاعات دقیق تری از وضعیت شماست. پهن شدن نوک بینی و ایجاد لبخند مصنوعی می تواند به دلیل تورم و التهاب بعد از عمل باشد و می بایست تا زمان بهبودی و کاهش ورم صبر کنید. نحوه اجرای جراحی بینی نیز نقش اساسی در فرم نهایی بینی شما دارد اما در هر صورت برای مشاهده نتیجه نهایی عمل و قضاوت در مورد آن می بایست کمی بیشتر صبر نمایید. با این حال می توانید پزشک خود را درجریان علائم خود قرار داده و از وی کمک بخواهید.

            فاطمه پایان
      2. سلام من سه ماه عمل کردم نوک بینیم هنوز دراز افتاده هست استخونی بوده به نظر شما نوکش جمع میشه

        Pari
        1. برای پاسخ دقیق به این سوال می بایست بینی شما مورد معاینه قرار گیرد تا درمان و روش مناسب تعیین شود. با این حال ممکن است بینی شما هنوز ورم داشته باشد که به طور معمول این ورم تا شش ماه ادامه دارد. اگر برای وضعیت خود نگران هستید می توانید به جراح خود ماراجعه نمایید تا وضعیت بینی شما را مورد بررسی قرار دهد.

          فاطمه پایان
  39. سلام من ۲۰ روزه عمل رینو انجام دادم قبلا نوک بینیم افتاده بود الانم خیلی سربالا نیست امکانش هس با چسب زدن نوکش بالاتر بره

    ناشناس
    1. Author

      سلام، خیر
      بعد از عمل نوک بینی تا چند میلی متر پایین می‌آید ولی بالا نمی‌رود.

      مدیر
      1. ببخشید منظورتون از پایین اومدن نوک بینی به سمت لب هست؟ یا به سمت داخل بینی

        عرفان
        1. بله حرکت به سمت پایین است.

          فاطمه پایان
  40. باسلام
    من ۱۰اسفند بینیم رو عمل کردم .بینیم استخونی بود ،هم قوز داشت هم انحراف .الان که نزدیک ۴ ماه گذشته هنوز سوراخ های بینیم خیلی زیاد غیر قرینه اس جوری که از دور هم پیداس یه مشکل دیکه هم که داره کلوملابینیم به سمت چپ انحراف داره جوری که موقع تنفس عمیق پره چپم بهش میچسبه کلوملا بین چال بالای لبم نیست بیشتربه طرف سمت چپ بخیه خورده .توی تمام عکسای سلفی این انحراف مشخصه.ایا ممکنه با گذشت زمان درست بشه؟ ایا اگه ترمبم بخواد امکانش هست با بیحسی موضعی انجام بشه وبدون بی هوشی؟

    حسنا
    1. بله، ممکن است با گذشت زمان و بهبود تدریجی، بینی شما به شکل قبلی خود بازگردد. اما اگر مشکلات شما پس از چهار ماه هنوز وجود دارد، بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید تا بررسی کند که آیا نیاز به درمان دوباره وجود دارد یا خیر. برای اصلاح فرم بینی نیز سوهان کشی می تواند برای شما مناسب باشد. بااین حال بهتر است ابتدا با جراح خود مشورت نمایید.

      فاطمه پایان
  41. سلام وقت بخیر من بینیم ۱۹ دی عمل کردم الان ۵ماه و۱۱روز میگذره شبا با دهن باز نفس میکشم دهنم خشک میشه شهرستانم دیروز رفتم پیش متخصص دیگه اون معاینه کرد وگفت مشکلی نداری باید بیشتراز یکسال صبرکنی خیلی استرس دارم که نکنه مشکل تنفسی باشه درضمن قسمت راست بینیم انگار هنوز ورمه یکم که فشار میدم انگار هنوز نرمه

    پریسا
    1. سلام، ممکن است خشک شدن دهان شما به دلیل عدم ترشح کافی بزاق باشد که می‌توانید با استفاده از آب و مواد غذایی آب‌دار مثل سبزیجات و میوه‌ها بهبود بدهید. همچنین، در صورت نگرانی از وضعیت تنفسی خود، می‌توانید به پزشک خود مراجعه کنید و برای تشخیص دقیق تر این مسئله، آزمایش های لازم را انجام دهید. درباره ورم قسمت راست بینی شما نیز بهتر است با پزشک خود صحبت کنید.معمولا ورم بینی بعد از عمل تا شش ماه حتی یکسال در بینی های گوشتی ادامه دارد با این حال می بایست بینی شما معاینه شود تا علت این وضعیت مشخص و درمان مناسب ارائه شود.

      فاطمه پایان
  42. سلام .من سه ماه بینیمو عمل کردم ولی اصلا انگار عمل نکردم نمیدونم چرا ..فقط نیمرخ بینیم عملیه ..چون پره های بینیمو دکتر کوچیک نکرده فقط نوک بینیمو بالا کشیده
    …اززودرو بالا باریکه پایین سوراخ های بینیم بزرگ .پهن ..یعنی کوچیک میشه خودش پره های بینیم

    عاطفه
    1. باسلام بهتر است ابتدا از پزشک خود بخواهید در خصوص میزان تغییرات انجام شده و نوع ان در طول عمل توضیحاتی به شما ارائه دهد. بااین حال هنوز بینی شما به فرم نهایی خود نرسیده و تا زمان بهبودی کامل و کاهش ورم می تواند تغییراتی داشته باشد . نتیجه گیری در خصوص فرم نهایی بینی شما کمی زود است و نیاز به زمان بیشتری برای بهبودی دارد.

      فاطمه پایان
  43. سلام خسته نباشید من ۴سال عمل کردم اما هنوز مثل روز اول بوی نامطبوع دارم ونوک بینیم سفت و بیحس هست و همینطور کل بینیم سفت هست دکتر هم بهم گفت بینیت استخونی گوشتی هست چن بار هم رفتم پیشش گفته درست میشه از اونجا که نوک بینیم تیز شده وطبیعی عمل کردم احسال بزرگی دارم نوک بینیم جلو هست خاستم ببینم کار درستی حست عمل ترمیمی کنم چون دکترم گفت شاید بینیت خراب بشه میترسم؟

    ناشناس
    1. باسلام برای پاسخ دقیق تر به این سوال بینی شما می بایست ابتدا معاینه شود بهتر است با جراح پلاستیک یا متخصص گوش حلق و بینی دیگری مشورت نمایید و نظر تخصصی ان ها را در خصوص عمل ترمیمی یا سایر روش های اصلاح بینی بدون جراحی جویا شوید سس نسبت به انجام عمل ترمیمی اقدام کرده یا تصمیم گیری کنید.

      فاطمه پایان
  44. سلام من ۴ماهه بینیمو عمل کردم تقریبا گوشتی بود هیچ تغییری نکرد و یه پیوند غضروف کوچیک نوک بینی دادن ولی هنوز بینیم شله یعنی هرطرف میخوابم کمی به اون سمت مایل میشه چیکار کنم این درست میشه اگه نشه که افتاده میشه

    نیلوفری
    1. باسلام اگر از نتایج عمل خود راضی نیستید بهتر است نگرانی خود را با پزشک جراح در میان بگذارید و از وی راهکار بخواهید. وی بهترین کسی است که با توجه به شرایط شما و نحوه عمل بینی می تواند درمان مناسب را ارائه دهد.

      فاطمه پایان
  45. سلام آیا خم کردن سر بعد از عمل باعث افتادگی نوک بینی میشه؟
    اگه اینطور باشه تاچند وقت باید سر و خم نکرد؟

    فاطمه
    1. Author

      سلام، تا حدودی بله
      بهتر است حداقل تا دو هفته از پایین انداختن سر خودداری کنید

      مدیر
  46. سلام. تقریبأ6ماهه ک بینیمو عمل کردم اما سمت چپ بالای بینیم حالت سفت و افتادگی داره چکارکنم. مرسی

    ناشناس
    1. سلام، بهترین راهکار برای حل این مشکل مراجعه به پزشک متخصص بینی است. او می‌تواند با بررسی وضعیت بینی شما، تشخیص دقیق تری را ارائه دهد و در صورت نیاز، روش‌های درمانی مناسب را پیشنهاد کند.

      فاطمه پایان
  47. سلام وقت به خیر من تازه رفتم توی ۶ ماه که عمل کردم اما از نوک بینی آم که گرد هست خوشم نمیاد ایا دکترم می تونه با بی حسی برام درست اشه کنه که تیز تر بشه نوک بینی ام

    مریم موسوی
    1. سلام. برای اصلاح نوک بینی، می توانید با دکتر خود در مورد این مشکل صحبت کنید. او ممکن است برای شما راهکارهایی مانند جراحی ترمیمی یا روش های غیر جراحی مثل تزریق فیلر را پیشنهاد دهد. همچنین، در صورت نارضایتی از نتایج عمل قبلی، بهتر است با دکتر خود در اولین فرصت با پزشک خود دیداری داشته باشید و وی را در جریان وضعیت خود قرار دهید.

      فاطمه پایان
  48. سلام روی نوک بینیم مو های ریز در آورده ۱ماه از عملم میگذره نیتونن با موچین بردارم؟

    Khalili
    1. Author

      سلام، بله فقط فشار وارد نکنید و یا خیلی نکشید بینی تون رو

      مدیر
  49. سلام ببخشید من دو هفته هست عمل کردم جای بخیه زیر بینی خیلی تو چشم هست از کی باید کرم ترمیم کننده بخیه زد و چه کرمی بگیرم چون هنوز قرمزه باید باز صبر کنم برلی کرم ترمیم یا خیر؟

    ناشناس
    1. باسلام برای پاسخ دقیق و کامل به این سوالات می توانید به مقاله زیر سری بزنید تا برحسب نیاز و علائم خود یکی از روش های اعلام شده را استفاده نمایید.

      فاطمه پایان
  50. سلام من دوماه نیم عمل کردم تا چسبم برداشتم نوک بینیم افتاده شد

    Amir
    1. سلام. اگر نوک بینی شما به علت برداشتن چسب آویزان شده است، بهتر است به یک پزشک متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه کنید. پزشک می‌تواند وضعیت نوک بینی شما را بررسی کند و راهنمایی لازم را ارائه دهد. این مشکل می تواند ناشی از عوارض عمل بینی یا میزان تغییرات انجام شده در عمل باشد.

      فاطمه پایان
  51. سلام من دقیقا یک سال پیش بینی عمل کردم بالای بینیم حالت دونخود استخوان زده بیرون چکار کنم

    ناشناس
    1. سلام بهتر است با پزشک خود یا متخصص دیگری مشورت نمایید تا در صورت نیاز و امکان پس از معاینه عمل سوهان کشی بینی برای شما انجام شود. برای کسب اطلاعات بیشتر دراین خصوص به لینک زیر سری بزنید.
      https://medvika.com/%D8%B3%D9%88%D9%87%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D8%B4%DB%8C%D8%AF%D9%86-%D8%A8%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%B9%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D8%B9%D9%85%D9%84/

      فاطمه پایان
  52. سلام وقت بخیر من سیزده روز بینیمو عمل کردم ولی احساس می‌کنم بینیم کوتاه شده نوک بینیم سربالا ست و پهنه بنظرتون ب مرور درست میش

    ناشناس
    1. باسلام نتیجه گیری در خصوص نتایج عمل بسیارزود است و هنوز ورم و التهاب بینی شما برطرف نشده با این حال نوع عمل و میزان تغییرات انجام شده نقش اساسی در فرم نهایی بینی شما دارند بهتر است با جراح خود دیداری داشته باشید و با وی در خصوص نتایج موردانتظار از عمل مشورت نمایید.

      فاطمه پایان
  53. سلام دکتر من نزدک سه هست بینیمو عمل کردم نوک ببنی گرد شده وسفت وپره بینیم زیاد باز مونده رفتم دکتر گفتش بیا سه ماه دیگهپره بینیتو جمع کنم منم خیلی میترسم لطفا راهنمای کنید

    فاطمه
    1. باسلام جای نگرانی نیست بهتر است استرس خود را مدیریت کنید و به توصیه های پزشک خود عمل کنید تا نتیجه مطلوب حاصل شود زیرا وی بهترین کسی است که می تواند راهنمایی های لازم برای حل مشکلات بعد از عمل بینی را به شما ارائه دهد.

      فاطمه پایان
      1. سلام وقتتون بخیر. من یک ماه بینیمو عمل کرد قسمت چپ بالای پره بینیم سفید و سفت هستش میخواستم بدونم این سفیدی و سفتی برطرف میشه

        ناشناس
        1. سلام به احتمال زیاد پوست اضافه است که در طول دوره نقاهت بعد از عمل ایجاد شده و به مرور برطرف می شود با این حال اگر نگرانی شما زیاد است بهتر است با پزشک جراح خود در خصوص این ضایعه مشورت نمایید تا پس از معاینه دقیق بتواند راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهد.

          فاطمه پایان
  54. سلام وقت بخیر من ۴ماهه بینیمو عمل کردم ب خاطر غضروفی که بینیم گذاشتن نوک بینیم سفته کی به حالت عادی برمیگرده و نرم‌میشه؟

    سحر رجبی
    1. Author

      سلام روز شما هم بخیر
      بین ۳ تا ۶ ماه زمان برای نرم شدن و رفع سفتی نوک بین بعد از جراحی زمان لازم است.

      مدیر
  55. سلام
    من یک ماهه عمل کردم سه چهار روز متوجه فرو رفتگی روی بینیم شدم دکتر گفته برای بد چسب زدنه درست میشه ولی تاثیری نداشته چیکار کنم

    Khadejeh hosseini
  56. سلام وقتتون بخیر ببخشید من سه سال و نیم هست که بینیمو عمل کردم یه وقتایی احساس میکنم خیلی ورم داره و یه وقتایی نه میخواستم ببینم طبیعیه و اینکه سر بینی من بالاست و دکترم میگه به مرور میاد پایین این درسته؟؟

    ناشناس
    1. Author

      سلام، وقت شما هم بخیر
      بعد از ۳ سال و نیم حتی اگر بینی شما گوشتی باشد، تغییرات کامل شده است و تورم از بین رفته است. احتمالا مشکل دیگری وجود دارد.

      مدیر
  57. سلام من یک هفتس بینیمو عمل کردم ولی هنوز داخلش خون های خشک شده هست چسبیده چجوری اونارو بکنم که نفسم باز شه

    طاعت
  58. سلام من 19 روزه که جراحی کردم بینیم هم گوشتی بود هم استخونی با چسب خوب دیده میشه ولی هر بار که چسبو برمیدارم برای تعویض اعصابم خراب میشه خیلی خیلی ناراحت میشم چون بینیم علاوه بر ابنکه هیچ فرمی نداره بد فرمم شده پره ها از پایین جمع شدن درحالی که یه غضروف بزرگ و بسیار سفت بالای پره هاست از طرفی استخون بالای بینیم همون جایی که عینک قرار میگیره خیلی پهن شده ورمم زیاد نداره اونجا یه جورایی پوست روی استخونه هممممه استرسم اینه که اینجور بمونه خیلی بد شده اصلا سریع دوباره چسب میزنم روش دوست ندارم اونطوری ببینمش اگه بینیم یه کم فرمش خوب بود هییییچ وقت عمل نمیکردم اندازه یه شکست عشقی برام غصه اوورد تو رو خدا راهنمایی بفرمایید

    محمدی
    1. باسلام تصمیم گیری در خصوص نتیجه عمل بسیار زود است زیرا هنوز بینی به فرم نهایی خود نرسیده است با این حال به دلیل نگرانی زیاد بهتر است با پزشک خود در خصوص نتایج موردانتظار از عمل بینی خود و میزان تغییرات انجام شده صحبت کرده و از وی مشاوره بخواهید. اغلب مشکلات بعد از عمل بینی با روش های غیرجراحی قابل حل هستند و جای نگرانی نیست.

      فاطمه پایان
  59. سلام خسته نباشید میخواستم بدونم من ک ورمم بشدت زیادع ،میتونه یکی از دلایلش بخاطر شیردهی باشه و اینکه ب کترم گفتم چرا پرهامو جم نکرده گفتن سوراخ هات رو نمیشد جم کنم ولی پرهام خیلی گوشتیه و روم نمیشه چسب بینیمو وا کنم در ضمن ۴۷روزه عمل کردم

    Mahtab
    1. باسلام شیردهی می تواند باعث ورم شود با این حال عوامل دیگری نیز در ورم بعد از عمل بینی دخیل هستند که می بایست مورد بررسی قرار گیرند. در خصوص پره های بینی نیز پزشک با توجه به شرایط عمل می تواند تغییراتی در ان ها اعمال کند اما گاهی این تغییر امکان پذیر نیست و جراح ناگزیر است که به ان ها دست نزند و منتظر بهبودی فرد باشد. اگر از نتایج عمل خود راضی نیستید می توانید با متخصص گوش حلق و بینی دیگری در این خصوص مشورت نمایید.

      فاطمه پایان
  60. سلام من ۳ ساله عمل کردم و بینیم هنوز کلی تورم هم در نوک و هم در تیغه داره. ایا برای کاهش تورم نیاز به ترمیم هسا؟

    سارا جلیلی
    1. سلام، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. اگر تورم بینی شما پس از سه سال هنوز هم باقی مانده است، ممکن است نیاز به ترمیم دوباره باشد. پزشک شما می‌تواند برای شما راه حل مناسب را تعیین کند.

      فاطمه پایان
  61. با سلام من یک ماه عمل کردم بین دو ابروم برامده شده و برامدگیش تا نزدیک چشم چپم اومده و با دست زدن مشخص هست
    الان چسب بینی که میزنم پایین برامدگی زیر چسب خالی
    لطفا راهنمایی کنید
    مچکر

    روژا
    1. با توجه به توضیحات شما، بهتر است به یک پزشک متخصص جراحی پلاستیک مراجعه کنید. این مشکل ممکن است ناشی از عوامل مختلفی باشد، از جمله عدم تطابق بین دو ابرو، عدم تعادل در زدن چسب بینی و یا خطای فنی در جراحی. پزشک شما باید با بررسی دقیق وضعیت، راه حل مناسب را برای درمان این مشکل پیدا کند.

      فاطمه پایان
  62. سلام من یکماه عمل کردم از کی میتونم کوه برم؟ مچکر

    بیتا
    1. باسلام در شرایطی که به بینی شما فشار زیادی وارد نشود و از عینک روی تیغه بینی خود استفاده نکنید مشکلی نخواهید داشت بهتر است برای شروع فعالیت های ورزشی مانند کوهنوردی از سطح ساده شروع کنید و سپس مسیرهای سخت تر را امتحان کنید.

      فاطمه پایان
  63. سلام من ۱۴ ماه از عملم گذشته چون بینیم گوشتی بوده دکتر پیوند غضرف نوک بینی انجام داده ولی مشکلی که اذیتم می‌کنه اینکه وقتی میخندم نوک بینی خیلی سفته و انعطاف نداره راهی داره

    مهدی
    1. سلام، ممکن است این مشکل به دلیل پیوند غضروف در نوک بینی و ترشحات آن باشد که با گذشت زمان بهبود پیدا خواهد کرد. همچنین، می‌توانید با مراجعه به پزشک خود و انجام تست‌های لازم، از وضعیت سلامتی نوک بینی خود اطمینان حاصل کنید. در صورت نیاز، پزشک شما ممکن است راهکارهای دیگری را برای حل این مشکل به شما پیشنهاد دهد.

      فاطمه پایان
  64. سلام وقت تون بخیر من الان 2 هفته هست ک عمل کردم و هیچ تغییری توی بینیم نمیبینم دکترم میگ ورمه ولی خوب باید یکم تغییر رو ک می‌کرد
    بینی من گوشتیه و قوز دار
    قوز برطرف شده ولی بینیم همونطور مث قبل چاق به نظر میرسه
    میشه توضیح بدید چرا؟

    سحر
    1. با سلام
      بینی های گوشتی معمولا بعد از عمل ورم زیادی دارن و از بین رفتن این ورم هم مدت زمان زیادی طول میکشه ، گاهی بیشتر از یک سال بعد از عمل بنابراین باید صبور باشید

      مدیر مدویکا
  65. سلام من ۵۰ روزه عمل کردم هر وقت چسب روی بینیم هست فکر میکنم بیشتر بهم میاد چسبو که برمیدارم ورم زیاد داره بینیم استخوانی وگوشت بوده نوک بینی خیلی سفت وبالاست

    رقیه
    1. باسلام ایجاد تورم بعد از عمل بینی بسیار شایع است و کاملا طبیعی است و جای نگرانی نیست. بهتر است تا زمان کاهش تورم صبر کنید تا فرم نهایی بینی شما مشخص شود همچنین وجود چسب روی بینی و ظاهر خوشایند ان امری طبیعی است و به تدریج با کاهش ورم دیگر نیازی به زدن چسب نخواهید داشت.

      فاطمه پایان
  66. سلام من ۲ماه عمل کردم بینی خودم زیاد مشکل نداشت فقط یه قوس کوچیک داشت انحراف بینی ناشی از حساسیت پیدا کرده بودم اما الان احساس میکنم بینبم خیلی کوچیک شده افسردگی گرفتم یعنی ورم داره ازین کوچیکترم نیشه

    مهری
    1. باسلام فرم نهایی بینی شما هنوز مشخص نیست با این حال شکل ان به شرایط عمل و میزان تغییرات ایجاد شده بستگی دارد. بهتر است در خصوص شرایط عمل و تغییرات ان با جراح خود مشورت نمایید.

      فاطمه پایان
  67. سلام وقتتون بخیرمن دوماهه عمل کردم وکمربینیم ودکترشکونده البته بینی من گوشتیه نوک بینیم جمع نشده وارتفاعشم کم نشده وپرده نامتقارن وبغل چشمم فررورفتگی دکترمیگه فقط واسه کمربینی فیلرمیزنه ایافیلردائمیه؟؟ بنظرخودم بااین همه عیب نیازب ترمیم مجددداره.. چقدبایدازعمل قبلت گذشته باشه ک بشه عمل ترمیم انجام داد

    مریم
    1. سلام نتایج فیلر به صورت موقتی است و به مرور از بین می رود برای عمل ترمیم بینی نیز می بایست حداقل یک و نیم سال صبر کنید تا بافت های داخلی به صورت کامل ترمیم شوند و بینی فرم نهایی خود را پیداکند. اگر از نتایج عمل بینی خود راضی نیستید پیشنهاد می کنیم با جراح بینی یا متخصص گوش حلق و بینی دیگری مشورت نمایید تا راهکارهای لازم را به شما پیشنهاد دهد.

      فاطمه پایان
      1. سلام
        من دوماهه عمل کردم دماغم از روبرو خیلی خوبه و نوکش گرده ولی از بغل خیلی تیزه و ی حالت غیر طبیعی داره بنظرتون از ورمه؟نوکش درس میشه یا باید ترمیم کنم؟

        ندا
        1. باسلام وجود ورم در ماه های اول بعد از عمل طبیعی است و به مرور برطرف می شود و کاهش می یابد اما ورم بینی های گوشتی معمولا دیرتر از بینی های استخوانی از بین می رود بااین حال بهتر است پزشک معالج را در جریان وضعیت خود قرار داده و از وی راهکار بخواهید .

          فاطمه پایان
  68. باسلام خدمت‌شما
    من ۲۳ روبه‌که عمل‌کردم لطفا‌خداهمه چیزخوب‌بوده‌وهست فقط به نظرم‌میاد‌که قوس بینیم‌زیاده‌ونوک بینیم خیلی چاقه، البته نوک بینیم سربالا که‌دوس‌ندارم نیست فقط چاقه من این قوس زیادودوس‌دارم،رفع میشه؟بارفع‌ورم بینی

    الناز
    1. باسلام بله هنوز ورم بینی شما به طور کامل برطرف نشده و به فرم نهایی خود نرسیده است بهتر است تا زمان کاهش ورم صبر کنید.

      فاطمه پایان
  69. سلام و وقت بخیر
    من ۴ ماهه عمل کردم و به علت اینکه نوک بینیم گوشتی بود و پزشکم غضروف بکار برد برای نوک بینیم، یکی دو بار نوک بینیم ضربه دید، چندان شدید نبود ولی درد گرفت تا چند ثانیه،،الان تقریبا یک ماهی هست داخل بینیم و دقیقا داخل پرک غضروفش برامده تر شده
    ایا مشکلی ایجاد میکنه،یا ب مرور این ورم غضروف از بین میره؟

    zahra
    1. باسلام برای پاسخ دقیق تر به این سوال بینی شما می بایست ابتدا معاینه شود تا نظر قطعی بتوان داد. بهتر است در این خصوص با پزشک جراح خود مشورت نمایید.

      فاطمه پایان
  70. سلام خسته نباشین من ۲ سال و چند ماهه بینیمو عمل کردم اما نوک بینی سمت راستم وقتی دست میزنم یکم درد میکنه دلیلش چیه؟

    مژژده
    1. سلام، احتمالاً دردی که حس می‌کنید به دلیل تحریک عصب‌های حسی در ناحیه نوک بینی است. این ممکن است به دلیل تغییرات جراحی یا التهاب باشد. بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و او را در جریان قرار دهید.

      فاطمه پایان
  71. با عرض سلام من ۲۲ مهرماه عمل زیبایی و انحراف انجام دادم الام نزدیک به ۳ ماه میشه سمت چپ بینیم نزدیک نوک بینی فرورفتگی داره خیلی خیلی ناراحتم و اعتمادبنفس ندارم سوالم اینه خوب میشه پزشکم گفتن پنبه بزار ولی طریقه گذاشتن نگفتن ماساژ براش خوبه؟؟ لطفا من راهنمایی کنید پزشکم گفت تا دوسال اگه خوب نشد ترمیم باید کنی یعنی من ناامید بشم تا دوسال خوب نمیشه

    الهام سینا
    1. در صورتی که پزشک شما پنبه را به عنوان یک روش درمانی برای فرورفتگی نوک بینی توصیه کرده است، معمولاً این به این معنی است که پنبه را در داخل بینی قرار داده و سپس آن را با چسب چسبانده تا فشار لازم برای ترمیم فرورفتگی اعمال شود. همچنین، ماساژ نوک بینی ممکن است به عنوان یک روش درمانی مفید باشد، اما قبل از هرگونه تصمیم‌گیری در این زمینه، بهتر است با پزشک خود صحبت کنید و نظرات و تجربیات وی را در این زمینه جویا شوید. ، در صورت نارضایتی از نتایج درمان، می توانید با پزشک جراح یا متخصص گوش حلق و بینی دیگری مشورت نمایید. روش هایی مانند تزریق ژل و چربی نیز می توانند برای حذف فرورفتگی ایجاد شده مفید باشند.

      فاطمه پایان
  72. سلام من سه ماهه ک عمل کردم بینی گوشتی نوک ضخیم داشتم الان نوک بینیم گرد شده و اینک تیغه بینیم انگار بزرگتر شده پره های بینیمم سفت هستن هنوز اما بیشتر استرسم بخاطر نوک بینیمه ک گرد شده

    دلارام
    1. سلام، احتمالاً تغییراتی که در بینی شما رخ داده است، ناشی از عمل جراحی است و ممکن است به دلایل مختلفی از جمله تورم و التهاب در زمان عمل، تغییرات در ساختار بینی و… باشد. به هر حال، برای اطمینان بیشتر، به پزشک خود مراجعه کنید و او را در جریان تغییرات بینی خود قرار دهید. همچنین، معمولاً پس از عمل جراحی بینی، نوک بینی گردتر و کوچک‌تر می‌شود و اگر شما با نتایج عمل رضایت ندارید، با پزشک خود صحبت کنید.

      فاطمه پایان
  73. سلام . من یک ساله بینیمو عمل کردم ولی تیغه وسط بینیم هنوز سره و کل بینیم مخصوصا پره ها به شدت سفته و من خیلی اذیت میشم کی درست میشه یعنی

    نهال تیموری
    1. سلام برای بررسی دقیق تر و پاسخ مناسب به این سوال می بایست بینی شما معاینه شود به همین منظور بهتر است با پزشک جراح خود یا متخصص گوش حلق و بینی مشورت نمایید . ممکن است نیاز به عمل ترمیمی داشته باشید یا مشکل با سوهان کشی قابل حل باشد.

      فاطمه پایان
  74. سلام من نزدیک ۶ ماهه که عمل بینی انجام دادم ولی نوک بینیم هنوز مث اول سفته و نوک بینیم خیلی گرد شده امکان داره که درست بشه یا نه؟

    رها خانمحمدی
    1. سلام، به طور کلی پس از عمل بینی، نوک بینی ممکن است به دلایل مختلفی از جمله تورم و التهاب، تاخیر در بازگشت به شکل قبلی یا عدم تطابق با سایر بخش‌های بینی، به شکل دائمی یا موقتاً تغییر کند. اگر نگران هستید، بهتر است با پزشک خود در مورد وضعیت نوک بینی خود صحبت کنید و از او درخواست مشاوره کنید. پزشک شما می‌تواند با بررسی وضعیت فعلی شما و تاریخچه عمل جراحی، راه حل مناسب را پیدا کند.

      فاطمه پایان
  75. سلام من بیست روزه ترمیم دوم بینی روانجام دادم ولی نوک بینیم خیلی کم فرورفتگی داره دکترم گفته دیگه چسب نزنم وماساژ بدم ولی هیچ تغییری نمیکنه بایدچکارکنم

    ملکی
    1. سلام با توجه به مدت زمان کمی که از عمل بینی شما گذشته بهتر است تا زمان بهبودی و گذراندن دوره نقاهت صبر کنید زیرا هنوز بینی به فرم نهایی خود نرسیده است. در طول دوره نقاهت به توصیه های پزشک خود عمل کنید زیرا وی بهترین کسی است که به شرایط عمل شما آگاهی دارد.

      فاطمه پایان
  76. مجدد سلام من حدود ۶ ماه است عمل کردم ولی دکتر اصلن نگفت ماساژ بدم اشکال نداره ؟؟؟

    سلام خیلی ممنون از کانال خوبتون من جواب سوالهایم را باخواندن سوالهای زیبا جویان گرفتم تشکر
    1. سلام خیر تشخیص این موضوع با پزشک سماست و با توجه به شرایط بینی نیازی به انجام ماساژ برای شما ندیده اند.

      فاطمه پایان
  77. سلام وقتتون بخیر
    من دوست داشتم بینیم طبیعی عمل بشه ولی الان دو ماهه از عملم میگذره و با خوابیدن ورم متوجه شدم که قسمت جلوی بینیم غضروف جلوی بینیم زیاد برداشته شده و جلوی بینیم کوچیک شده و فرم بینی نیمه فانتزیه میشه با پیوند غضروف یا روش های دیگه غضروف نوک بینیمو بزرگتر کنم که طبیعی بشه؟

    Elsa
    1. با سلام
      عزیزم فعلا زود هست که در مورد شکل بینی قضاوت کنین ولی در هر صورت اگر از شرایط بینی ناراضی هستین میشه با مشورت با پزشک متخصص مشکل رو حل کرد

      مدیر مدویکا
      1. سلام من بینیم تازه دوماه عمل کردم پره های بینیم بازه یعنی جمع میشه تا چن وقت باید صبر کنم ببینم جمع میشه یا نه اگه نشد چن وقت بعد میتونم برم سرپایی پره های بینیمو ببنده؟ اخه خیلی بازه دکترمم فقط۴۵روز برام چسب زد بعدش گفت دیگه چسب نزن ولی به خاطر اینکه پره های بینیم بازه نمیتونم بدون چسب جایی برم مجبورم جایی میرم چسب بزنم به نظر شما سه ماه شد برم جمع کنم زوده باید صبر کنم یا مشکلی نیس؟؟؟؟

        ناشناس
        1. سلام، بهترین راهنمایی در این مورد از طریق مشاوره با پزشک شما است. اما به طور کلی، برای دیدن نتیجه نهایی عمل بینی، باید حداقل ۶ ماه تا ۱ سال صبر کنید. در صورتی که پس از گذشت ۶ ماه هنوز بازگشت پذیری وجود دارد، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا روش درمان مناسب را برای شما تعیین کند.

          فاطمه پایان
      2. سلام خسته نباشید من تقریبا ۷۰ روزه عمل کردم و دماغم شکسته بود قبلا احساس میکنم بینیم کوچیک شده دکترم میگه من به قسمته پایینه بینی شما دست نزدم وعملم هم بسته بود ولی داخل بینیم بخیه بود میخاستم بدونم بینیم بزرگ میشه به حالته قبل یا همینطوری میمونه

        امین
        1. سلام، بسته به نوع عملیاتی که انجام داده‌اید و هدف آن، ممکن است بینی شما در حالت قبلی خود باقی بماند یا تغییر کند. بهتر است با پزشک خود صحبت کنید و از او بپرسید که چگونه تغییرات بینی شما پس از عمل ممکن است باشد. همچنین، بهتر است صبر کنید تا تمامی بخیه‌های داخل بینی شما به طور کامل بهبود یابند و سپس نتایج نهایی را ارزیابی کنید.

          فاطمه پایان
  78. سلام خسته نباشید من بینی استخونی داشتم و ۱سال بود عمل کردم سوراخ های بینیم یکی نبود و نوک بینیم کج بود و با دکترم صحبت کردم و به سختی راضی شدن که دوباره عمل کنم و در ضمن یکی از پره های بینیم ورم داشت و از بین نرفت و یک نقطه کوچیک مثل جوش بود و الان دوباره همون ورم بزرگتر شده میخواستم بدونم ایا این ورم پره ی بینیم کلا از بین میره؟و چیکار کنم برای از بین بردن این ورم.و بینیم هنوز همون کجی رو داره‌.الان یک ماهه عمل مجدد کردم.احساس میکنم کاری برای کجی بینیم نکرده.

    شان آی
    1. سلام، برای درمان ورم پره بینی، ابتدا باید علت آن مشخص شود. اگر علت آن عفونت است، ممکن است نیاز به داروهای آنتی بیوتیک باشد. در صورتی که علت ورم پره بینی شما چیز دیگری است، مثلاً تغییرات ساختاری در بینی، لازم است که به دکتر مراجعه نمایید. همچنین، درباره کجی بینی نگران نباشید، زیرا پس از عمل جدید، ممکن است چند هفته گذشته باشد تا تغییرات قابل ملاحظه‌ای رخ دهد. به هر حال، به دکتر خود مراجعه کنید و نگران نباشید، زیرا او بهترین راه حل را برای شما پیدا خواهد کرد.

      فاطمه پایان
  79. سلام من ۱۰ماه پیش بینیمو عمل کردم استخونی بود بینیم الان نوک بینیم یه چیز سفید از زیر پوست مشخصه سفتم هست فقط همون نوک بینیم هست اندازه یه جوش هست ولی سفته و سفیده خیلی حساس شدم ینی باید برم دباره پیش دکترم؟

    سارا شریفی
    1. بله، بهتر است به دکتر خود مراجعه کنید و این مشکل را برای او توضیح دهید. احتمالاً این یک عفونت یا التهاب است که نیاز به درمان دارد. همچنین، در صورتی که درد، قرمزی و تورم نیز وجود دارد، باید به زودی به دکتر مراجعه کنید.

      فاطمه پایان
  80. من الان ۷ هفته اس عمل کردم دکتر به وزمم چیزی نداره گفت ماساژ بده شبا به بینیت چسب بزن زیر بینیم نزن خیلی بده بینیم بینی قبلم بهتر ازاین بود طبیعی عمل کرده قوس نداره نوکش گرد پرهام پاین تر از نوک بینی تو روخدا بگین اگه میشه کاری انجام بدن بهم پنجشنبه برم بگم

    فاطمه قنبری
    1. با سلام
      در ماه ها و روزهای اول بعد از عمل کار خاصی نمیتونین انجام بدین. خیلی از افراد دچار ناراحتی و نگرانی بعد از عمل به این شکل میشن ولی این نکته رو توجه داشته باشید که باید صبور باشید، بینی به تدریج دچار تغییر میشه و شکل بینی بهتر میشه، حداقل تا یک سال بعد از عمل باید صبر کنین تا نتیجه مشخص بشه بعد از اون در صورتی که از نتیجه راضی نبودین برای ترمیم اقدام کنین

      مدیر مدویکا
  81. فرو رفتگی روی نوک بینی بعد عمل ایا خوب میشه یانیاز ب ترمیم داره

    ناشناس
    1. با سلام
      نمیشه به این سوال به شکل کلی پاسخ داد. در برخی موارد این مشکل به مرور و با از بین رفتن ورم بینی رفع میشه و در برخی موارد هم خیر و بستگی داره به کاری که جراحتون انجام دادم بنابر این باید حداقل یک سال صبر کنین تا نتیجه مشخص بشه

      مدیر مدویکا
      1. سلام خسته نباشین
        من ۱۵ روزه بینیمو عمل کردم از نیم رخ نوک بینیم ی کوچولو درازه میخواستم بدونم ممکنه بخاطر ورم نوک بینی باشه و با از بین رفتن ورم نوک بینی رو دراز بودنش تاثیر بزاره و یکم کوتاه تر شه یا نه؟نوک بینیمم خیلی سفته. ممنون میشم جواب بدین واقعا رو روحیم تاثیر گذاشته

        فاطمه
        1. باسلام با توجه به مدت زمان کمی که از عمل بینی شما گذشته هنوز برای نتیجه گیری در خصوص فرم نهایی بینی شما بسیار زود است. بهتر است کمی بیشتر صبر کنید و توصیه های مراقبتی را اجرا کنید تا ورم بینی شما کاهش یابد. اگر میزان نگرانی شما بسیار زیاد است بهتر است با پزشک خود در این خصوص مشورت کنید تا راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهد و استرس شما کاهش یابد.

          فاطمه پایان
      2. سلام من ۶ماهه رینوپلاستی انجام دادم اما نوک بینیم خیلی سفته واحساسش میکنم که داخلش چیز سفتی بکار برده شده یعنی همون غضروف هست ایا به مرور برطرف میشه یا خیر چیکار باید کنم؟

        مهلا
        1. سلام این احساس بی حس بودن نوک بینی عادی هست و برطرف میشه

          پشتیبان سایت
      3. سلام من دو ماه بینیم عمل انحراف انجام دادم و عمل زیبایی نداشتم .بینیم گوشتی الان نوک بینیم افتاده شده طوری که تیغه بین پیله ها خیلی کم دیده میشه و نوک گردو افتاده شده با اینکه نفس کشیدنم خوب شده ولی پشیمونم از عملی که انجام دادم به نظر شما چی کار کنم
        دکترم جواب قانعی به من نداد

        ریحانه
    2. سلام ببخشید من ۸ ماه بینیمو عمل کردم تازه نوکش درد ناک شده کمی هم ورم کرده ایا طبیهی

      زهرا رحمانی
      1. سلام احتمال تورم و درد به دلیل وجود التهاب در بافت های داخلی باشد بهتر است با جراح خود یا متخصص گوش حلق و بینی در این خصوص مشورت نمایید.

        فاطمه پایان
    3. سلام من حدود هفت ماه عمل کردم ….بینی من افتادگی داشت ولی نوک بینی همون افتادگی رو داره دکترم گفت بیار برات سوهان بکشم کشیدن سوهان برای افتادگی تا ثیری داره

      ناشناس
      1. باسلام قطعا پزشک جراح شما بهترین کسی است که نسبت به شرایط عمل و وضعیت شما اگاهی دارد. اگر جراح شما سوهان کشی را برای درمان شما پیشنهاد کرده است بهتر است به توصیه های وی عمل کنید تا نتیجه مطلوب برای شما حاصل شود.

        فاطمه پایان
    4. سلام وقتتون بخیر
      من بینیم رو ۱ ماهه که عمل کردم ولی سوراخ بینیم باهم یکی نیست یکی گرده و اونیکی کشیده
      خود دکتر گفتن میتونن با بیحسی و لیزر کردن درستش کنن
      میخواستم بدونم ایا واقعا درست میشه؟
      چقدر نقاهت داره؟
      و یه سوال دیگ من زیر نوک بینیم سیاه شده و خیلی حالت بزرگ تری داره
      این مشکل حل میشه؟؟؟

      مارال
      1. باسلام قطعا جراح شما بهترین کسی است که با بررسی وضعیت و سابقه پزشکی شما می تواند راهکارهای مناسب را پیشنهاد دهد. بهتر است در این خصوص به پزشک خود اعتماد کنید و علائم ایجاد شده پس از عمل را با وی مطرح کنید تا بتواند درمان مناسب را برای شما انتخاب کرده و انجام دهد. معمولا اغلب مشکلات پس از عمل بینی با روش های غیرجراحی قابل حل هستند و دوره نقاهت آن ها بسیارکوتاه و کمتر از یک هفته می باشد.

        فاطمه پایان
    5. سلام وقتتون بخیر ببخشید من بینمودوهفته اس جراحی کردم نوک بینیم شبیه یه توپه خیلی بزرگه اصلا فرم خاصی نداره فقط بزرگ وپهنه میخواستم ببینم این طبیعیه یا مشکل از جراحیه خیلی نگرانم درست نشه آخه دوماه دیگ مراسم نامزدیمه شبا ازاسترس نمیتونم بخوابم ازبس بهش فک میکنم

      فاطمه
      1. سلام، احتمالاً این تورم و بزرگی نوک بینی شما ناشی از جراحی است و معمولاً در چند هفته اول پس از جراحی رخ می‌دهد. با این حال، بهتر است با پزشک خود تماس بگیرید و وضعیت خود را به او توضیح دهید. پزشک شما می‌تواند شما را راهنمایی کند که چگونه با این مشکلات بعد از جراحی برخورد کنید. همچنین، سعی کنید استرس خود را کنترل کنید تا روند بهبودی شما تسریع شود.

        فاطمه پایان
    6. سلام وقتتون بخیر
      من یکسال و نیمه از عمل بینیم میگذره و نوک بینی من هنوز اون سفتی رو داره یک ماه پیش رفتم دکتر گفت که مشکلی نیس به مرور نرم میشه .
      خیلی نگرانم که بینیم همینجوری بمونه و موقع سرماخوردگی که آبریزش بینی دارم اذیت میشم، به نظر شما این سفتی به مرور رفع میشه ؟

      مهدیه
      1. بله، در بسیاری از موارد سفتی نوک بینی به مرور زمان رفع می شود. اما اگر شما هنوز نگران هستید، بهتر است با پزشک خود صحبت کنید و از او بخواهید توضیحات دقیق تری در مورد وضعیت بینی شما بدهد. همچنین، در صورت لزوم، پزشک شما ممکن است به شما راه حل های دیگر را نیز پیشنهاد دهد.

        فاطمه پایان
    7. سلام من یک سال نیم بینیم عمل کردم و بعدش ب مرور هم پایین نوک بینیم افتاد و هم نوک بینیم اونقد ک میخواسم جم نشد و پلیپ من دکتر برنداشته بود بعد یک سال نیم ک عمل ترمیمی انجام دادم الان راضیم ولی یکطرف بینی من بیشتر داخل و اینکه نوک بینیم بالایی و راضیم امکان داره بیوفته؟

      خاطره
      1. باسلام بینی یکی از اندام هایی است که درگذشت زمان بازهم رشد می کند و دچار تغییرات می شود برای تورفتگی بینی خود می توانید با مشورت پزشک از تزریق فیلر یا چربی برای بهبود استفاده نمایید.

        فاطمه پایان
    8. سلام من بینیم استخوانیه شکستگی و انحراف داشت
      هفت روزه عمل کردم دیروز تامپون بینیمو دراوردم
      امروز که شستسوش دادم یکی ازمجرای بینیم کاملا رهاست و راحت نفس میکشم ولی مجرای دیگه کاملا بستس و اصلا نمیتونم نفس بکشم ایا امکان داره اسپیلنت داخل بینیم باشه که نمیتونم نفس بکشم؟
      من گفتم نیمه فانتزی باشه احساس میکنم نوک بینیم گردو پهنه و بینیمم بزرگه ایا نوک بینیم سربالا میشه؟ بعد چه مدت فرمش تغییر میکنه؟

      سمیه
      1. با سلام
        قطعا تامپون و اسپیلنت کاملا از بینیتون خارج شده و این مورد که میفرمایید مشکل تنفسی دارین تا یک دوماه اول کاملا امر عادی هست و برطرف میشه
        شستشوی مرتب بینی ب بهبود سریعتر کمک میکنه
        بینی شما در حال حاضر کاملا ورم داره و نمیشه روی ظاهر اظهار نظر کرد اجازه بدین چندماه بگذره

        پشتیبان سایت
        1. امروز ۴۳ روز بینیم رو عمل کردم خدا را شکر بهتر از قبل شد بینی من استخوانی غضروفی و گوشتی بود و پوستم بسیار سفت است.ولی بعد از ۴۳روز هنوز سمت راستم سفت تر از چپم و سوراخ راستم با چپم تفاوت دارد و پره بینیم خیلی خیلی سفت است وقتی دست ✋ میزنم تا دندانم درد دارد آیا اینها طبیعی است ؟تا چه زمان؟ دهانه بینیم که یه مقدار بزرگتر با رفع شدن تورم بینیم برطرف میشه؟ ممنون از راهنمایی

          سلام شکری هستم
          1. بله، این تغییرات طبیعی هستند و ممکن است برای بعضی افراد بیشتر از دیگران طول بکشد تا بهبود یابند. در مورد سفت شدن سمت راست نسبت به چپ، این ممکن است به دلایل جزئی مانند تورم بیشتر در آن سمت باشد و با گذشت زمان بهبود یابد. در نهایت می توانید از پزشک خود نیز شرایط خود را در میان بگذارید.

            فاطمه پایان
  82. سلام وقتتون بخیر من 1ماهه ک بینیمو عمل کردم حس میکنم پره هایه بینیم سفت و زیاد بازه به نظرتون به مرور زمان جمع میشه ؟

    امیر رضا حقیقی
    1. با سلام
      بله تورم و سفتی پره های بینی تا چند مدت بعد از عمل بینی طبیعی هست و به مرور این بیحسی، تورم و سفتی از بین میره پس اصلا نگران نباشین

      مدیر مدویکا
      1. سلام،من سه ماهه عمل کردم حس میکنم تیغه ی بینیم زیاد قوس داره ونوک بینیم بالاتره با گذر زمان نوک بینیم ورمش کمتر میشه یا شکل نهاییه،درضمن بینی من استخونیه

        شیلا
        1. با سلام
          نوک بینی آخرین جایی هست که ورمش از بین میره بنابراین تا یک سال بعد از عمل ممکنه شکل نوک بینی تغییر کنه و کوچکتر بشه

          مدیر مدویکا
          1. سلام .من تقریبا دوساله ک عمل بینی انجام دادم ولی هنوز نوک بینیم تیز وشبیه ببیحس چکارکنم

            فاطمه
          2. باسلام ابتدا می بایست بینی شما معاینه و سپس درمان مناسب انتخاب و انجام شود. بهتر است با پزشک معالج خود یا متخصص گوش حلق و بینی دیگری مشورت نمایید تا درمان مناسب را به شما پیشنهاد دهد.

            فاطمه پایان
          3. با سلام …نزدیک سه ماهه عمل بینی انجام دادم…بینی من گوشتی بود…الان احساس میکنم هیچ تغییری نکرده و همون بینی قبل از عمل هستش…چبکار کنم…بازم صبور باشم.

            اعظم نعمتی هستم.
          4. Author

            سلام، تغییر کلی آن چیزی است که در اتاق عمل انجام شده است. اما خب ورم در بینی های گوشتی تا ۲ سال ادامه دارد. پس کمی صبور باشید.

            مدیر
        2. سلام خسته نباشین من یکماهه عمل بینی انجام دادم نیمرخ بینیم خیلی قشنگ شده ول تمام روخ نوک بینیم بالا نیست بعد اصلا نوک بینیم نازک نیست گرده قوسش خیلی کمه دکترم گفته تا دوماه چسب بزنم آیا امکان داره نوکش تا ماهه بعدی بالا بره خودشو نشون بده ممنون

          پاکار
          1. سلام ارائه نظر قطعی در خصوص فرم بینی شما با توجه به اینکه مدت زمان کمی از عمل گذشته بسیار دشوار است با این حال به شما توصیه می کنیم به نکات پزشک خود عمل کنید تا نتیجه مطلوب به دست اید.

            فاطمه پایان
        3. سلام من ٢٥ روزه عمل زیبایی انجام دادم یکی از سوراخ های بینیم داخلش یکم ورم کرده مثل نخود و همین سوراخ بینیم هم پایین تز از سمت دیگه هست میخواستم ببینم به مروز زمان سوراخبینیم درست میشه و به حالت اصلی برمیگرده

          سید
          1. سلام سوراخ های بینی ب مرور زمان با کاهش ورم بهتر میشه اما کاملا متقارن نمیشه

            پشتیبان سایت
      2. سلام من دوهفته عمل کردم ولی امروز رفتم بیرون سرما بهش زد احساس درد وسنگیی،روی دماغم احساس میکنم آیا مشکلی ندارد

        مهوش
        1. سلام با توجه به التهاب بافت های داخلی بینی این موارد در هفته های اول بعد از عمل طبیعی است و جای نگرانی ندارد.

          فاطمه پایان
      3. باسلام من حدود یک ماهه نیم عمل کردم نوک بینیم خیلی گرد و پره بینی یکش از دیگری بزرگ تره و کجه ایا درست میشه با مرور زمان لطفا راهنمایم کنید

        ناشناس
        1. باسلام تغییراتی که مشاهده می کنید می توانید ناشی از ورم و عوارض جانبی بعد از عمل باشد با این حال اگر از وضعیت خود راضی نیستید بهتر است با جراح خود مشورت کنید و از وی راهکار بخواهید.

          فاطمه پایان
      4. سلام من حدود ۲ ماهه جراحی کردم و فقط قسمت نوک بینیم قبل از جراحی گوشتی بود ولی الان تو این دو ماه انگار نوک بینیم تغییری نکرده و هرچی میگذره شبیه فرم قبل عملم میشه و واقعا این موضوع کلافم کرده هم کجه هم قسمت چپ قوز داره هم نوک بینیم ناجوره هرچی میگذره از عملم پشیمون میشم چجوری با این ظاهر تا ۶ ،۸ ماه صبر کنم ببینم چی از اب در میاد خجالت میکشم با این دفرمه بودنش بیرون از خونه برم

        فاطمه
        1. سلام، اولین چیزی که لازم است بدانید این است که تغییرات بینی و رسیدن به فرم نهایی ان معمولا 6 تا 12 ماه به طول می انجامد . در این مدت می بایست کمی صبور باشید و در صورت بروز مشکلات جدی به جراح خود مراجعه کنید و وی را در جریان نگرانی ها ی خئود قرار دهید. در خصوص فرم بینی شما جای نگرانی نیست و طبیعی است و به مرور برطرف خواهد شد. ممکن است نوک بینی شما به دلیل تورم و التهاب س از جراحی به حالت اولیه بازگردد. در طول این مدت بهتر است به توصیه های پزشک خود عمل کنید و بدانید اغلب مشکلات بعد از عمل بینی با روش های غیرجراحی قابل حل هستند.

          فاطمه پایان
      5. سلام من الان یک ماه عمل کردم و نوک بینیم گرده و خیلی استرس دارم آیا درست میشه و من قوص بینیم اصلا مشخص نیست خیلی ناراحتم آیا بخاطر ورم یا نه به نظرتون قوصش درست میشه

        نگین
        1. Author

          سلام، ممکن است به دلیل تورم باشد

          مدیر
          1. سلام.وقتتون بخیر
            من ۳ ماه بینیمو عمل کردم .آیا از ابن به بعد میتونم خیاطی کنم؟
            ایا این کار من باعث افتادگی گی نوک بینی میشه؟

            ناشناس
          2. با سلام
            بله میتونین

            پشتیبان سایت
    2. سلام وقت شما بخیر. من ۲۲ روزه بینیمو عمل کردم. سوراخهای بینیم که به پایه وسط بینی وصل میشه یک حالت تیز و غیرطبیعی داره. آیا به مرور این سوراخها حالت گرد میگیره؟

      سارا
      1. با سلام
        ببینین شکل بینی و سوراخ ها تا حدود زیادی به نوع عمل و شکلی که پزشکتون طراحی کردن بستگی داره ولی آره خیلی کم شکل بینی دچار تغییراتی میشه فعلا زوده برای قضاوت در مورد شکل بینی و حداقل باید 6 ماه صبر کنین

        مدیر مدویکا
        1. سلام دکتر
          من یکماه ونیم از عمل بینی باانحراف میگذره
          مشکل من زیر نوک بینینی ویهمقداری از نوک بینیم ورم داره بطوری که یه سوراخهایی که البته بنظرم مدل بینی هست دریه قسمتش
          گودیش بیشتره واون ورم مابین تیغه ونوک علتشه برطرف میشه

          بهرامی
          1. سلام بله وروم بيني بمدت ٦ ماه الى يكسال طول ميكشه هر چه از عمل بگذره بيني فرم اصلي خودشو رو به دست مياره

            پشتیبان سایت
      2. سلام،۴ ماهه جراحی کردم،در قسمت نوک بینیم،سمت راست نوک بینی ورمش خوابیده ولی قسمت چپ ِ نوک بینی وقتی لمس میکنم،به اندازه یه عدس،سفت و برآمده هستش،علت چیه؟ همین باعث شده نوک بینیم یکم به سمت چپ کج دیده بشه

        پری ،ک
        1. سلام، احتمالاً برآمدگی و سفتی در قسمت چپ نوک بینی شما به دلیل تورم و التهاب در آن منطقه است. این مشکل معمولاً در طول فرآیند بهبودی پس از جراحی بینی رخ می‌دهد و معمولاً با گذشت زمان بهبود می‌یابد. با این حال، بهتر است با پزشک خود تماس بگیرید و او را در جریان قرار دهید تا هرگونه عفونت یا مشکل دیگر را برطرف کند. همچنین، اگر نوک بینی شما کج شده است، پزشک شما ممکن است نسبت به تصحیح آن توصیه‌ای داشته باشد.

          فاطمه پایان
      3. سلام من حدود بیست پنج روز بینی مو دررشت عمل کردم بینی من نیمه گوشتی بود اما الان قوس زیادی داره ونوک بینی من گرد وچاق آیا این ازبین میره یانه خیلی ناراحتم از مدل بینیم توراخدایه راه چاره ای برام بزارید گاهی اوقات میخوام خودکشی کنم از دست این بینی

        کریمی
        1. باسلام با توجه به نوع بینی شما هنوز ورم بینی از بین نرفته و به فرم نهایی خود نرسیده با این حال اگر از وضعیت فعلی خود راضی نیستید بهتر است با متخصص گوش حلق و بینی دیگری مشورت نمایید تا شما را راهنمایی کند و میزان دغدغه و استرس شما کاهش یابد.

          فاطمه پایان
      4. سلام اقای دکتر وقتتون بخیر من تازه چهارماه و‌خوردیه بینیمو عمل کردم نوک بینیم با پره هاشو دکترم غضروف گذاشت نوک‌بینیم هنوز سفته و ورم داره بینیم هنوز و پره های بینیم کمی بازه و من به خاطر فرم بینیم بینیمو هروقت مهمونی میرم چسب میزنم تو‌خونه چسب و‌میگیرم دکترم فقط ۲ماه برام‌چسب زد و گفت دیگه لازم نیس چسب بزنی من به خاطر نوک و پره های بینیم چسب میزنم چی کار کنم نوک بینیم قلمبه شدنش جمع میشه و پره هام‌بسته میشه یا نه ببندم پره های بینیمو ممنون میشم راهنماییم کنین

        ناشناس
        1. سلام، اگر از عمل بینی تا چهار ماه گذشته و هنوز نوک بینی شما سفت است و ورم دارد، احتمالاً هنوز دوره بهبودی شما تکمیل نشده است. بهتر است با جراح خود مشورت کنید تا وی بتواند روش های درمانی مناسب با وضعیت شما را یشنهاد دهد . همچنین وی با توجه به وضعیت بینی و شرایط عمل می تواند در خصوص زمان زدن چسب نیز به شما مشاوره دهد.

          فاطمه پایان
      5. باسلام دکتر من عمل بینی انجام دادم بع حس میکنم ارتفاع ستون بینی خیلی پایین امده ونوک بینی بالا اصلا بهم نمیاد

        ساری
      6. سلام من سه ماهه مدل نیمه فانتزی عمل کردم بینیم گوشتی بود.
        الان قوس بینیم زیاده و نوکش خیلی بالاست
        ممکنه به دلیل تورم باشه؟
        واینکه پیوند غضروف داشتم میاد پایین نوکش یان؟

        فلاحی
        1. سلام
          ب مرور هم ورمتون برطرف میشه و هم نوک بینی ی مقداری پایینتر میاد

          پشتیبان سایت
    3. سلام وقت بخیر ۳هفته بینیم عمل کردم گوشتی بوده الان لب بالاییم افتاده شده میخندم دندونای بالاییم معلوم نیست ایادرست میشه

      ‌مریم
      1. سلام، احتمالاً این یک عارضه موقتی پس از عمل بینی است و ممکن است در طول زمان بهبود پیدا کند. با این حال، بهتر است با پزشک خود تماس بگیرید و وضعیت خود را به او توضیح دهید تا نظرات و راه حل‌های مناسب را برای شما ارائه دهد.

        فاطمه پایان
    4. سلام من بینیمو حدودا ۹ ماه عمل کردم بینی وقتای خواب کیپ میشه کلا نفس کشیدن سخته میشه دلیلش چیه

      محمد
      1. سلام این موضوع می تواند دلایل متفاوتی از جمله نخوه خوابیدن، التهاب بافت های داخلی و دیرجوش خوردن بافت ها یا عفونت و تغییرات ایجاد شده در عمل جراحی داشته باشد بهتر است به متخصص گوش حلق و بینی یا جراح خود مراجعه نموده و از وی راهکار بخواهید. پزشک معالج پس از معاینه و انجام ازمایشات علت را شناسایی کرده و درمان مناسب را به شما پیشنهاد می دهد.

        فاطمه پایان
    5. سلام ببخشید بینیم بعد از ۹ ماه هنور یک پره بزرگ و یکی کوچیک دیه میشه آیا رفع میشه

      محمد
      1. باسلام خیر اصلاح پره های بینی به صورت سرپایی امکان پذیر نیست و می بایست جراحی ترمیمی انجام شود با توجه به مدت زمان زیادی که از عمل شما گذشته بهتر است موضوع را با جراح خود در میان بگذارید تا در خصوص شیوه های درمانی مناسب به شما توضیحات لازم را ارائه دهد.

        فاطمه پایان
    6. سلام من بعداز عمل بینی از همون روز اول شیره مصرف کردم تا ۶ روز شبا ده دقیق گفتن مسکن اما تو نت خوندم خیلی بده الان چکا کنم ممکنه عمل بینیم دچار مشکل بشه ؟ میش جوابم بدین

      F^
      1. Author

        سلام، مصرف دخانیات باعث خونریزی و بسیاری مشکلات دیگر می شود. اما اگر تاکنون مشکلی برایتان به وجود نیامده است نگران نباشید.

        مدیر
        1. سلام من دوماه عمل انجام دادم
          جای بخیه تو نوک بینیم فرو رفته
          پره های بینیم هم خیلی بازه و احساس میکنم نوک بینیم کجه
          باعث شده اعتماد به نفسمو از دست بدم و خیلی ناراختم و پشیمونم و چهره قبلمو میخوام

          حسنا
          1. باسلام باتوجه به مدت زمان کمی که از عمل شما گذشته تصمیم گیری در خصوص نتیجه عمل زود است و بینی دچار تغییر خواهد شد تا به فرم نهایی برسد بااین حال اگر از ظاهر فعلی خود راضی نیستید بهتر است با جراح خود یا متخصص گوش حلق و بینی دیگری مشورت کنید و از وی راهکار بخواهید.

            فاطمه پایان
        2. سلام. من یه هفته هس بینیمو عمل کرپم احساس میکنم فاصله لبم با بینیم خیلی زیاده. ایا این فاصله رفع میشه یا همینجور میمونه؟

          فائزه
          1. سلام. بستگی به نوع عمل بینی شما دارد. در برخی از عمل های بینی، فاصله لب و بینی کاهش می یابد، اما در برخی دیگر این فاصله تغییر نمی کند. بهتر است با پزشک خود صحبت کنید و او را در جریان تغییرات خود قرار دهید.در صورتی که این فاصله برطرف نشد پس از گذراندن دوره نقاهت می توانید عمل سانترال لب را انجام دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص ویدیوی زیر را مشاهده کنید. https://medvika.com/video/%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%84-%D9%84%D8%A8/

            فاطمه پایان
        3. سلام وقت تون بخیر. من یه هفتس عمل بینی انجام دادم و بینی استخوانی دارم. به دکترم گفتم مدل نیمه فانتزی باشه. ولی الان که نگاه میکنم فاصله لب با بینی خیلی زیاده میترسم تا اخر همین فاصله بمونه شبیه بینی خوک شده.ایا این فاصله از بین میره. لطفا راهنماییم کنید

          فائزه
          1. باسلام قضاوت در خصوص نتیجه نهایی عمل بینی شما بسیار زود است با این حال روش های مختلفی برای کاهش فاصله لب با بینی وجود دارد که می توانید در ویدیوی زیر با یکی از این روش ها آشنا شوید. https://medvika.com/video/%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%84-%D9%84%D8%A8/

            فاطمه پایان
      2. سلام. آرمین هستم. ۲۲ روز هست بینیمو جراحی کردم. منتها گفته بودم به شکل طبیعی. الان همه چیز خوبه منتها نوک بینی من بالاست خیلی و یکم بینیم برای صورتم کوچک به نظر میرسه. البته روی گونه هام و زیر چشمم ورم داره. مشکل سر بالا بودن بینیم مال چیه؟

        آرمین
        1. سلام هنوز بینی به فرم نهایی نرسیده و بالا بودن نوک بینی به دلیل ورم و التهابات داخل بینی است که به مرور برطرف می شود.

          فاطمه پایان
      3. سلام وقتتون بخیر من چسب بینیمو سفت زدم ویکی از پره ها بالاش جمع شده، آیا بحالت خودش برمیگرده یا همینطوری میمونه

        سونیا
        1. باسلام بهتر است محل موردنظر را به ارامی ماساژ دهید و از این پس هنگام زدن چسب دقت کافی به خرج دهید. می توانید از پرسنل کلینیک یا مجموعه ای که عمل خود را انجام داده اید نیز برای شیوه صحیح زدن چسب مشورت دریافت کنید.

          فاطمه پایان
      4. سلام وقتتون بخیر من چسب بینیمو سفت زدم ویکی از پره ها بالاش جمع شده، آیا بحالت خودش برمیگرده یا همینطوری میمونه

        سونیا
        1. Author

          سلام، بستگی دارد شما چند وقت چسب بینی را سفت و محکم زدید، اگر تایم طولانی اینکار را کرده باشید ممکن است روی فرم بینی تاثیر گذاشته باشد. اما اگر یک بار اینکار را سهوا انجام دادید جای نگرانی وجود ندارد و بعد از چند روز به حالت عادی برخواهد گشت.

          مدیر
          1. سلام ۹ ماهه عمل کردم نوک بینیم خیلی بالاس و تیز شده یعنی نیاز به ترمیم داره میخوام طبیعی بشه

            سحر
          2. Author

            سلام برای ترمیم بینی‌های استخوانی ۱ سال و بینی‌های گوشتی بهتر است دو سال صبر کنید.

            مدیر
          3. سلام ادب احترام
            ببخشید من ۳ ماهه بینیم و عمل کردم تیغه ی بینیم برآمدگی داره و پره ها و نوک بینیم بزرگ‌تر از قبل عمل شده و خیلی نگرانم آیا مشکلم به مرور برطرف میشه؟ در ضمن بینیم استخوانیه

            مینا
          4. سلام بله برطرف میشه
            پره های بینی دقیقا متقارن نمیشه

            پشتیبان سایت
        2. سلام خسته نباشین،من یه ماه دو هفته هست عمل کردم نوک بینیم خیلی باد کرده چه کاری انجام دهم دکترم دیروز امپول تزریق کرده چقدر طول می کشه تا مشخص شه بادش کم شه

          سمیه
          1. باسلام معمولا پس از تزریق کورتون یا آنزیم نتایج ان دو الی سه روز بعد مشخص می شود.

            فاطمه پایان
      5. سلام وقت بخیر من بیست روز عمل کردم الان راه میخورم احساس میکنم غضروف نوک بینیم تکون میخورده

        مهناز
        1. سلام ایناحساس عادیه و برطرف میشه فقط در ی ماه اول سرتون رو مدت زمان زیاد پایین نگه ندارین

          پشتیبان سایت
    7. سلام
      من یکسال پیش عمل کردم یک طرفه پره بینی بنده فرورفتگی داشت یک هفته پیش دکتر برام غضروف پیوند زد الان اون سمت پره بینی یه چیز سفت قرار داره
      میخوام بدونم غضروف جابجا شده یا طبیعی و برطرف میشه خیلی نگرانم ممنون از پاسخگوییتون

      باران
      1. سلام نه طبيعي هست بر طرف ميشه

        پشتیبان
  83. سلام من ۱۴روزع عمل رینوانجام دادم و تنها مشکلم اینکه سر بینیم بالاعه و من اصلافرم بینی ب حالت خیلی بالا و خوکی دوست ندارم امکانش هست ب مرور مقداری افت این قسمت رو داشتع باشع ؟ یا اگر غضروف دراین قسمت جایگذاری شده باشع این امکان ب صفر میرسع ؟ میشع راهنمایی کنید ممنون

    گلی
    1. با سلام
      بله هنوز خیلی زوده در مورد شکل بینیتون قضاوت کنین بینی تا 6 ماه اول با کاهش ورم دچار تغییرات زیادی میشه

      مدیر مدویکا
      1. سلام وقتتون بخیر…من ۱۸روز هست که بینیمو عمل کردم و فرمش یکم صافه و من بینی قوس دار (قوس ملایم)خواسته بودم حالا این به مرور قوس‌دار میشه یا نه؟!
        ممنون از وقتی که میذارید و پاسخ میدین

        شادی
        1. سلام، بستگی به نوع عمل بینی شما دارد. در برخی از روش‌های جراحی، قوس ملایم به صورت دائمی حفظ می‌شود و در برخی دیگر، ممکن است با گذشت زمان کمی تغییر کند. به هر حال، بهتر است با پزشک خود در این زمینه صحبت کنید تا بتوانید اطلاعات دقیق‌تری در این خصوص دریافت کنید.

          فاطمه پایان
      2. سلام من۴ماهه عمل کردم نوک بینیم خیلی بالاست و ی طرف ورم داره نگران هستم که درس نشه همینجوری بمونه ممکنه که پایین بیاد

        حسین زاده
        1. Author

          سلام، بعد از گذشت ۳ تا ۴ ماه نوک بینی ۲ تا ۳ میلی متر پایین می‌آید. اما بعد از آن دیگر پایین نخواهد آمد.

          مدیر
        2. سلام خسته نباشید.من دو ماه و نیم هست که بینیمو عمل کردم ولی نوک بینیم خیلی گرد و گندس دقیقا مثل قبل عمله بنظرتون ورمه یا نه همینطور میمونه

          حمیده قلیچ خانی
          1. با سلام
            چون زمان زیادی از عملتون نگذشته احتمالا ورم هستش

            پشتیبان سایت
    2. سلام خسته نباشید پنج ماه ونیم که بینی موعمل کردم شکست وغوز پیداکرد من فقط گفتم غوز روصاف کنه ودیگه دست نزنه میگه دست نزدم ولی فکرنکنم چون بینیم کوتاه شده ونوک بینیم عین سنگ ونوکش روهم برده بالا چون که لبم خراب شده وخطی میفته موقع خنده خیلی زشت شدم

      ناشناس
      1. باسلام برای پاسخ دقیق به این سوال بهتر است با جراح و متخصص گوش، حلق و بینی دیگری مشورت نمایید. وی با بررسی وضعیت بینی و علائم شما راهکار و درمان مناسب را پیشنهاد می دهد.

        فاطمه پایان
    3. پره هاش وگفتم دست نزن کاری نداشته باگذاشتن غضروف میشه بینیم به حالت اولش برگرده وبلند شه

      ناشناس
      1. باسلام بهتر است با جراح بینی دیگری ملاقات نمایید و در خصوص گزینه های پیش رو از وی مشورت بخواهید.

        فاطمه پایان
    4. ببخشید دوماه وده روزه عمل کردم خیلی ورم دارم.احساس میکنم خیلی درازه دماغم.آیا کاهش ورم ربطی به کوتاه ترشدنش هم داره یا نه

      صنم
      1. باسلام طول بینی تا حد زیادی به شیوه عمل و میزان تغییرات انجام شده بستگی دارد با این حال کاهش ورم می تواند در تغییر فرم کلی ان تا حدی موثر باشد. بهتراست با پزشک خود در خصوص نتایج موردانتظار از عمل و روش درمانی مناسب برای کاهش ورم بینی مشورت نمایید.

        فاطمه پایان
    5. سلام. خسته نباشید. من ۳ ماه از عملم میگذره بینیم گوشتی بود.حدود یک ماهو نیم بعد از جراحی سمت راست بینیم از داخل عفونت کرد و ازش چرک میومد.از اون به بعد داخل بینیم به اندازه یک نخود برآمده شده و پره بینیم هم پهن و بد حالت نشون میده.از بیرون هم وقتی دست میکشم کمی برآمده و سفت هست آیا راه حلی هست که این مشکلم بر طرف بشه یا باید تا یک سال صبر کنم.
      ممنون از شما.

      زینب
      1. Author

        سلام، اگر دچار عفونت شدید ممکن است هنوز آبسه ای از عفونت در بینی وجود داشته باشد. پیشنهاد میکنم حتما یک متخصص گوش و حلق و بینی شما را معاینه کنند.

        مدیر
        1. سلام من یسالو نیمه که بینیمو عمل کردم..بینیم گوشتی با پوست ضخیم بود..دو ماه بعد عمل باردار شدم و ورم شدیدی داشتم..الان بالای پره های بینیم هر دو طرف به اندازه یه نخود برآمدگی ایجاد شده وقتی دست میزنم حسش میکنم و سفته..و گاهی کم و زیاد میشه..میشه بگین این برآمدگی چی میتونه باشه؟

          سهی
          1. با توجه به توضیحات شما، احتمالاً برآمدگی‌هایی که در بالای پره‌های بینی شما ایجاد شده‌اند، ناشی از عوارض جراحی بینی شما هستند. بهتر است با متخصص گوش، حلق و بینی مشورت کنید و در صورت لزوم، آزمایش‌های پزشکی مورد نظر را انجام دهید.

            فاطمه پایان
        2. سلام خسته نباشید من پنج ماه ازعمل بینیم میگذره بینیم ازنوع پوست ضخیم هستش اما بعدازاین مدت هنوزنوک بینیم گردوتپل هستش حتی احساس میکنم قدشم بلندترشده آیااین ورم هستش یا واقعا شکلش همینه

          ناشناس
          1. سلام، احتمالاً برای شما نیاز به مراجعه مجدد به پزشک دارید تا بررسی کند که آیا ورم هنوز وجود دارد یا خیر. همچنین، پس از عمل بینی، نوک بینی ممکن است به دلیل تورم و التهاب در ابتدای روند بهبودی، گرد و تپل باشد. اگر پزشک شما تأیید کند که هنوز ورم وجود دارد می تواند درمان مناسب را برای شما پیشنهاد دهد.

            فاطمه پایان
      2. سلام خسته نباشید.دخترم۳۶روزعمل کرد نوک بینیش خیلی گردوبزرگه.حتی ازقبل عمل هم بزرگتر.یعنی ورم داره به مرورزمان خوب میشه؟
        دکترخودش گفته که فرم بینیت همینه فقط یکم جمع تر میشه ازفرم راضی هستیم فقط نوک بینی خیلی بزرگه البته ازهفته دوم سرپایین موند درس خوند ممکنه دلیلش همین باشه وسراخر فقط میخواستم بدونم کوچیک میشه یانه؟

        غلامی
        1. باسلام هنوز مدت زمان کمی از عمل گذشته و فرم نهایی بینی مشخص نشده است به احتمال زیاد و با توجه به توضیحات شما این حالت می تواند ناشی از ورم باشد. برای کاهش ورم می توانید از قرص آناهیل استفاده کنید تا در صورت وجود ورم برطرف شده و فرم نوک بینی نیز مشخص شود.

          فاطمه پایان
      3. سلام وقت بخیر.من نزدیک دوماه ازعمل بینیم میگذره نوک بینیم سفت و گرده.طبق نظرسنجیا خوندم که گفته بودین به مرور زمان درست میشه.فقط یک چیزی من عکسای بعدعمل هرکیو میبینم قسمت پایین بینی که سوراخارو ازهم جدامیکنه جلوتراز پرهاست ولی برای من برعکس برای همین ازاولین هفته بعدعمل بینیم ار رو به رو فقط نوک دیده میشه انگاری.بنظرتون درست میشه بخاطر سفتی نوکه یا نه

        فاطمه باغبان
        1. باسلام نظر قطعی در خصوص نتیجه عمل بینی با گذشت دوماه از جراحی هنوز زود است و نتیجه نهایی این نوع عمل معمولا شش ماه الی یک سال بعد از عمل مشخص می شود. نوک بینی سفت و گرد معمولا یکی از عوارض بعد از عمل است که به علت وجود ورم و التهاب دربافت های بینی طبیعی است و به مرور برطرف می شود. در صورت لزوم می توانید با پزشک خود دیداری داشته باشید و از وی مشورت بخواهید.

          فاطمه پایان
    6. .با سلام من ۳ماهه که عمل بینی انجام دادم ولی احساس میکنم که اندازه بینی کوچک نشده مخصوصا نوک بینی اندازه ۲بند انگشت بیشتر نوک تیز است آیا این بعد۶ماه کوچک میشود؟چون احساس میکنم که ورم ندارد و پوست به غضروف چسبیده نگرانم

      حسین
      1. باسالم در خصوص تغییرات ایجاد شده و میزان ان قطعا جراح شما می تواند پاسخ دقیق و جامع به شما بدهد با این حال هنوز برای تصمیم گیری و مشاهده نتیجه عمل زود است و می توانید کمی بیشتر صبر کنید.

        فاطمه پایان
    7. سلام دکتر ،من یک ساله عمل سپتورینوپلاستی داشتم .نوک بینیم همچنان پهن ،پره ها بزرگ و با فاصله زیاد از نوک بینی ،نوک بینیم پهن و خلاصه ظاهر ناخوشایندی داره .اصلا معلوم نیست که عمل کردم از شکل قبلش هم نا زیباتر شده .بویاییم ضعیف شده و تقریبا به صفر رسیده و صدام تو دماغی و همیشه بینیم کیپ هست.راه درمانی هست .خیلی ناراحتم برای این فرم نامناسب بینیم.

      معصومه ،مشهد
      1. سلام با توجه به مدت زمان زیادی که از عمل بینی قبلی شما گذشته به احتمال زیاد شما نیاز به جراحی مجدد بینی داشته باشید. بهتر است با پزشک جراح دیگری مشورت نمایید و شرایط خود را توضیح دهید تا بتواند در خصوص روند درمان شما پیشنهاد لازم را ارائه داده و در صورت نیاز عمل ترمیم بینی را برای شما انجام دهد.

        فاطمه پایان
    8. منم مث شمام بهترشدین

      ناشناس
  84. سلام من سه ماه ونیمه عمل رینوپلاستی انجام دادم قبلاقوزداشتم الان همون قوزهست امایه کم کوچیکتراوایل دکترم بهم گفت باماساژبرطرف میشه اماتواین مدت بزرگترشده مشکل تنفسی هم دارم حالابه نظرتون این قوزبرطرف میشه یابایدبازم جراحی انجام بدم توروخداجواب بدیدخیلی نگرانم

    سارا
    1. سلام عزیزم
      بله تا 6 ماه بعد از عمل معمولا این قوز برطرف میشه توی این مدت هم بینی بارها تغییر شکل های جزیی میده گاهی قوز بینی بیشتر میشه و گاهی کمتر ولی در کل نگران نباشین در اکثر موارد این قوز به مرور رفع میشه

      مدیر مدویکا
      1. سلام،وقتتون بخیر.من بینیم را سال ۸۸ عمل کردم ولی هنوز در نوک بینی و پرها احساس سفت بودن شدید میکنم و فکر میکنم از زمان عمل نه سفت بودن بینی تغییر کرده و نه نسبت ب اون موقع تغییر شکل خاصی داده.پرها و سوراخ های بینی نامتقارن هستند.ضمنا ب تازگی متوجه شدم قرص نورم اسکین در کاهش ورم بینی موثر میباشد.و اینکه ایا بعد از یازده سال سفتی بینی میتواند از ورم بینی باشد یا علت دیگری دارد.ممنون میشم اگر پاسخ بدید و راهنمایی کنید

        ناشناس
        1. با سلام
          با گذشت این مدت از عمل خیر دیگر ناشی از ورم بعد از عمل نیست و شما جهت رفع عیوب بینی لازمه که عمل ترمیم انجام بدین. در ضمن بعد از گذشت این همه مدت قرص دیگر تاثیری ندارد

          مدیر مدویکا
          1. سلام من یک هفته عمل کردم ببنی گوشتی بود ولی الان بینیم دراز وسر بالا شده یعنی ارتفاع بینیم زیاده وسر بالا به نظرتون درست میشه دارم دیوانه میشم

            بهارلو
          2. با سلام
            فعلا زوده برای قضاوت در مورد شکل بینیتون صبور باشید به مرور بینی شکل بهتری پیدا میکنه

            مدیر مدویکا
          3. سلام خسته نباشید
            من حدود دوماه ونیمه که عمل کردم
            بینی من سمت راست قسمت بالای پرهاش غضروف زده بیرون آیا این طبیعیه
            چون دکترم اصلا نمیزاره راجب عیب های دماغم چیزی بگم وهمش میگه رو دماغت خیلی کار کردیم

            پرستو
          4. Author

            سلام، متاسفم، زیرا در درجه اول یک جراح باید گوش شنوا برای شنیدن حرف‌های بیمارش داشته باشد.
            اما خب مدت زیادی هم از زمان عمل شما نگذشته است، ممکن است همه این ایرادات به دلیل تورم باشد. به هر حال چاره ای به جز صبر کردن برای مشاهده نتیجه نهایی نیست.

            مدیر
        2. سلام من سماهه عمل کردم وبه دکترم گفتم بینیم نیمه فانتزی بشه و یکمی قوس دار بشه .اون مدلی که به دکتر نشون دادم گفت همین مدلو رو بینیت انجام میدم .بعد گرفتن تامبون بینیم همون حالتی که گفتم بع دکتر بود .ولی الان احساس میکنم که مدلش عوض شده .ممکنه که بخاطر ورمش باشه .یا نه .همین شکل نهایی بینیمه .

          Vida
          1. با سلام
            بله به مرور با از بین رفتن ورم بینی شکل نهایی بینی بیشتر مشخص میشه فعلا بهتره که صبور باشید تا ورم بینی کاملا از بین بره

            مدیر مدویکا
          2. سلام من سه ماه عمل کردم ونوک ببینم خیلی بزرگ شده قرص نورم اسکین هم خوردم اما تاثیر نداشته به نظر تون برم بیشه دکتر وبرام امپول کورتون بزنه مشکلی پیش نمیاد

            الهه موسوی
          3. باسلام تشخیص بهترین شیوه درمان برای کاهش ورم بینی بر عهده پزشک معالج است و باید پیش از هر اقدامی با وی مشورت کنید.

            فاطمه پایان
        3. با سلام من ۴ماهه عمل کردم اول بینیم فقط یه قوز داشت وکمی بلند بود الان خیلی دکتر قوس داده که واقعا زشت شده واینکه نوکش خیلی برده بالا خیلیهم پره ها ونوک بینیم سفت شده هربار هم میرم فقط ماساژ میده که بدتر میشه این بار بعداز ماساژ استخوان بغل بینی انگار شکسته صدا میده دست میذارم موندم چکار کنم بقران افسردگی گرفتم

          لیلا رضایی
          1. باسلام تغییراتی که گفتید به دلیل نوع عمل بینی شماست اما اگر از نتایج عمل خود راضی نیستید بهتر است با متخصص دیگری مشورت نمایید تا پس از معاینه دقیق و انجام ازمایشات لازم راه حل مناسب را به شما پیشنهاد دهد.

            فاطمه پایان
        4. سلام خسته نباشید
          من حدودا هفت هفتس ک دماغمو عمل کردم
          ولی متاسفانه هفته های اول چسبو اشتبا میزدم ینی خیلی سفتش میکردم و قسمت بالای نوک بینیم انگار گود شده بنظرتون درست میشه یا نه ؟

          ناشناس
          1. باسلام محل موردنظر را می توانید به آرامی ماساژ دهید تا تورفتگی برطرف شود اما اگر تغییری نکرد بهتر است با جراح خود مشورت نمایید تا درمان مناسب را به شما پیشنهاد دهد. روش های غیرجراحی مختلفی برای حل این مشکل وجود دارد.

            فاطمه پایان
        5. سلام من ۲۶ روزه که عمل کردم بعد دکتر پل بینیم رو دست نزده و نوک بینیم یه حالت پایین و افتاده ای داره
          به نظرتون میشه تا ماهه اوله نوک بینیم رو بالاتر ببرم؟؟

          Setare
          1. سلام، برای پاسخ دادن به این سوال نیاز به بررسی وضعیت بینی شما توسط یک پزشک متخصص گوش، حلق و بینی دارید. در صورتی که پس از عمل بینی شما با مشکلاتی روبرو شده‌اید، بهتر است با پزشک خود تماس بگیرید و وضعیت خود را با او مطرح کنید. همچنین، به دلیل اینکه تازه عمل کرده‌اید، نباید خودسرانه هرگونه تغییرات را در نوک بینی خود اعمال کنید و حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

            فاطمه پایان
        6. سلام توروخدا سوال منم جواب بدین بخدا خیلی نگرانم استرس دارم من سه ماه و نیم عمل کردم بینیمم پوست ضخیمی داشت و نوکش افتاده بود و تقریبا نوکش گوشتی بود الان نوک بینیم خیلی گرد شده و روی بینیم یه خط به صورت عمودی فرو رفتست همه میگن بخاطر ورم نوک بینیم ولی من خیلی استرس دارم و نگرانم میخوام ببینم این فرو رفتگی روی بینی و گردی نوک بینیم از بین میره یا مشکلی برای بینیم بوجود اومده؟

          سپیده
          1. سلام، بهترین راه حل برای این مشکل مراجعه به پزشک متخصص بینی است. او می‌تواند با بررسی وضعیت بینی شما، تشخیص دقیق و درمان مناسب را تعیین کند. در هر صورت، اگر شما هنوز در دوره بازسازی پس از عمل هستید، نگران نباشید زیرا تغییرات در شکل و حالت بینی شما طبیعی است و ممکن است به مدت چند هفته یا حتی چند ماه طول بکشد تا به حالت نهایی خود برسد.

            فاطمه پایان
      2. با سلام من 7 ماه پیش بینیمو عمل کردم الان احساس میکنم نوک بینیم شل شده به هر سمت که میخابم نوک بینیم به اون سمت کج میشه،علت چیه؟ بخاطر ورم هستش؟ آیا با تزریق کورتون برطرف میشه؟

        آرمین مقصودی پور
        1. با سلام، احتمالاً علت نوک بینی شل شده، ورم پس از عمل بینی است. در صورتی که این مشکل باعث اختلال در تنفس شما نشده باشد، معمولاً به صورت خودبخود بهبود می‌یابد. اگر باعث اختلال در تنفس شده است، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. تزریق کورتون ممکن است در برخی موارد بهبود بخشد، اما قطعاً نیاز به بررسی دقیق و تجویز داروهای مناسب توسط پزشک دارید.

          فاطمه پایان
      3. سلام، من یک ماهه عمل کردم اما غضروف بینی من خیلی درد میکنه واصلا نمیتونو دهنمو بازو بسته کنم علتشو لطفا بفرمایید ممنونم

        رقیه حسین پور
        1. باسلام این درد می تواند ناشی از التهاب بافت های داخلی باشد در برخی افراد سرعت بهبودی پایین تر بوده و علائم دیر تر از میان می روند با این حال اگر میزان درد شدید است می توانید با مشورت جراح خود از داروهای مسکن برای کاهش درد استفاده نمایید.

          فاطمه پایان
      4. سلام. من یک ماه ونیم عمل زیبایی کردم. نوک بینیم احساس کج بودن میکنم بخصوص صبحها که ازخواب پامیشم غضروف نوک بینیم به سمت چپ کج دیده میشه هیچ ضربه ای هم نخورده میخواستم ببینم طبیعیه؟ درست میشه؟ بایدماساژ بدم؟

        اکبری
        1. سلام، احتمالاً این حالت به دلیل تورم و التهاب پس از عمل زیبایی است. در بعضی موارد، نوک بینی ممکن است به سمت چپ یا راست کج شود. با این حال، در صورتی که درد و تورم شدید ندارید و فقط احساس کج بودن دارید، معمولاً این حالت به طور خودبخود بهبود می‌یابد. هر چند، برای اطمینان بیشتر، بهتر است با پزشک خود تماس بگیرید و نظرات و راهکارهای لازم را از او بخواهید.

          فاطمه پایان
      5. سلام وقتتون بخیر من نزدیک به دوماه هست که عمل کرذم وسط بینیم بین پره ها انگار پایینه .ایا این ورمه یا نه ؟چون هرکی نیگام میکنه میگه وسط بینیت پایینه و این موضوع خیلی نگرانم کرده .تیغه وسط بینیم از پایین .پایینتره از سوراخ های دماغم هست .

        نسترن
        1. سلام ممکن هست ورم باشه

          پشتیبان سایت
        2. برای من برعکس اون قسمتم تورفته وباعث شده از روبرو فقط نوک دیده بشه

          فاطمه باغبان
    2. سلام من ۱۵روزعمل کردم کناربینیم تقریبازیرچشمم برجستگی ایجادشده فکرکنم استخوان خیلی نگرانم میشه راهنماییم کنیدممنون میشم

      ناشناس
      1. با سلام
        این میتونه بیشتر ورم باشه بهتره که به پزشکتون مراجعه کنین و در صورت تشخیص ایشان برخی ماساژ ها میتونه توی رفع این مشکل موثر باشه

        مدیر مدویکا
        1. سلام خسته نباشید من 50 روز از عمل بینیم میگذره از دکتر سوال پرسیدم میتونم ب بافتن فرش مشغول شم دکتر هم گفت بله
          ولی الان ک مشغول شدم بینیم احساس گرفتگی میکنم
          و میترسم از فرم طبیعی در بیاد

          کریمی هستم
          1. باسلام به احتمال زیاد گرفتگی ایجاد شده به دلیل حساسیت به پرز تاروپود فرش در حال بافت است اگر احساس ناراحتی دارید بهتر است به این کار ادامه ندهید یا از سرم شست و شو برای پاک کردن مجرای بینی استفاده نمایید.

            فاطمه پایان
        2. سلام سه ماه ونیمه عمل کردم بینی نیمه فانتزی میخواستم ولی انگار بینیمو دکتر طبیعی عمل کرده ماه اول بهشون گفتم ولی بهم گفتن اگه تا سه ماه چسب بزنم قوس دار میشه ولی نشد تازگیام احساس میکنم نوکش اومده پایین تر آیا درست میشه

          Shabnam
          1. باسلام پاسخ به این سوال به شرایط و نحوه عمل شما بستگی دارد و جراح شما قطعا بهترین کسی است که می تواند به این سوال پاسخ دهد. بااین حال بهتر است در صورت نگرانی مجدد از دکتر خود سوال کنید و نگرانی خود را با وی مطرح کنید. اگر از نتیجه عمل نیز راضی نیستید می توانید با جراح بینی یا متخصص گوش حلق و بینی دیگری مشورت نموده و از وی راهکار بخواهید.

            فاطمه پایان
        3. سلام ،بنده یک هفته است عمل کردم ،بینی استخوانی داشتم و نوک بینی ام کمی تیز بود اما بعد عمل قسمت بالای بینی بسیار زیبا شده اما نوک بینی به شدت پهن و گرد هست و خیلی بدتر از اول ،البته هنوز اسپیلت داخل بینی هست ،تا چه حد با برداشتن اسپیلت داخلی و کم شدن ورم درست میشه؟

          عاطفه
          1. Author

            سلام، تا زمانی که داخل بینی اسپلینت وجود دارد نباید درباره ظاهر بینی نگران باشید.

            مدیر
      2. با سلام .ببخشید من ۱۲ روز عمل کردم و بینیم گوشتی بود و نوکشم گرد بود الانم ک عمل کردم کل نگرانی من رو نوک بینیم ک مبارا باز گرد بمونه دکتر برای ورم زیادیشم امپول تزریق کرد ولی بنظرتون از حالت گردی در میاد باریک میشه؟

        سارا.ص
        1. باسلام اعلام نظر در این خصوص کار بسیار دشواری است و به شرایط عمل و وضعیت بینی شما بستگی دارد. بهتر است کمی صبر کنید تا وضعیت بینی شما به فرم نهایی برسد و سپس در خصوص تغییرات موردانتظار با جراح خود مشورت نمایید.

          فاطمه پایان
      3. سلام وقتتون بخیر.
        من پسرم یکسال پیش عمل زیبایی بینی انجام دادول متاسفانه از روی کامل اصلا خوب نشده پره های بینی خیلی بزرگ هست ونوک بینی پایین اومده و بینی خیلی دراز معلوم میشه،میشه راهنمایی کنید که باید چه کار کنه ،امکانش هست که دوباره شبها چسب بزنه تا فرم بینی به حالت اول برگرده

        وحیده امینی
        1. سلام، متاسفانه با چسب زدن بینی نمی‌توان به شکل قبلی آن بازگشت پیدا کرد. بهتر است با پزشک مشورت کنید و اگر لازم است، عمل دوباره انجام دهید. همچنین، ممکن است از روش‌های غیرجراحی مثل فیلر بینی استفاده کنید تا شکل بینی بهتر شود. در هر صورت، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و راه حل مناسب را انتخاب نمایید.

          فاطمه پایان
    3. سلام وقت بخیر.
      ببخشید من تقریبا دو هفته س جراحی رینو کردم.بینیم گوشتی بود.نوک بینی و قسمت پایین پل بینیم خیلی بزرگ و حالت برآمده داره.درد زیادی هم داره.خیلی نگرانم همونطور بمونه و فرم بینیم تغییر نکنه.میشه راهنماییم کنید

      شادی عزیزپور
      1. با سلام
        در بینی های گوشتی ورم بینی بعد از عمل بسیار زیاد است مخصوصا در قسمت نوک بینی فقط باید صبور باشید تا این ورم از بین بره

        مدیر مدویکا
        1. سلام ببخشید من یه ماهه عمل کردم اوایل بینیم قپز نداشت ولی الان قوز داره من خیلی نگرانم ترخدا رفع میشه سوراخای بینیمم نامتقارنه خیلی نگرانم کرده واسترس دارم ممنون میشم راهنماییم کنید

          مصی
          1. Author

            نامتقارن بودن حفره های بینی گاهی بر اثر استفاده نادرست از چسب بینی به وجود می آید. بهتر است با دقت بیشتری همانطور که پزشکتان به شما آموزش داده است از چسب بینی استفاده کنید. علاوه بر هنوز یک ماه از عمل شما گذشته است پس بهتر است کمی صبر کنید.

            مدیر
          2. سلام ببخشید من ۲۰ روزه عمل کردم‌ و حس میکنم نوک بینیم زیاد رفته بالا بعد از یه مدت پایین میاد ؟و اگه پایین نیومد امکان اینو داره با عمل سرپایی عیبش بر طرف بشه ؟

            نیکا
          3. سلام بله جای نگرانی نیست و بهتر است تا زمان مشخص شدن فرم نهایی بینی خود صبر داشته باشید.

            فاطمه پایان
      2. سلام
        حدود ۱۲ روزه که عمل زیبایی بینی انجام دادم، دریکی از سوراخهای بینیم حس وجود یک تاول یا ضایعه گوشتی را دارم، به طوری که برای تنفسم مشکل ایجاد کرده است، بنظر شما ممکنه نیاز به جراحی مجدد داشته باشه؟؟

        ممنون که راهنمایی میفرمایید

        جواد پورهمتی
        1. سلام خیر اغلب مشکلات بعد از عمل بینی به سادگی و با روش های درمانی سرپایی و دارویی قابل حل هستند و نیاز به درمان های تهاجمی مانند جراحی نیست با این حال بهتر است موضوع را با پزشک جراح خود در میان بگذارید تا راهکار مناسب برای شما تشخیص و ارائه شود.

          فاطمه پایان
      3. سلام.من دو هفته هست ک بینیمو عمل کردم.الان نوک بینیم حالت بزرگی داره ک به بقیه صورت و بینیم نمیاد همه جای بینیم تقریبا خوبه ولی این نوک بینی بالای سوراخ های بینی یعنی همون ساقه بینی دراز شده و همچنین بزرگ و زشت.میخواستم بدونم این حالت دائمی ک نیست؟ و تا کی اینجوری میمونه؟

        رضا
        1. سلام. برای پاسخ به این سوال، نیاز به بررسی وضعیت بینی شما توسط یک پزشک متخصص گوش، حلق و بینی دارید. در بعضی از موارد، پس از عمل جراحی بینی، نوک بینی ممکن است به مدت چند هفته تا چند ماه به صورت پف کرده و بزرگ باشد. اما در صورتی که این حالت به صورت دائمی باقی بماند، ممکن است نشانه‌ای از عفونت یا التهاب باشد که نیاز به درمان دارد. لذا توصیه می کنیم که با پزشک خود تماس بگیرید و وضعیت خود را با او مطرح کنید.

          فاطمه پایان
      4. سلام من دو سه بار هنگام شستن صورتم خیلی اتفاقی دستم به بینیم خورده اما خونریزی نداشتم ممکنه مشکلی پیش بیاد؟؟

        شیدا
        1. سلام خیر فشار وارده به حدی نیست که بتواند به بینی شما اسیب وارد کند با این حال بهتر است از اعمال هرگونه فشار اضافی و بیش از حد روی ناحیه جراحی تا شش ماه بعد از عمل خودداری کنید.

          فاطمه پایان
    4. سلام.۱۰روزه بینیمو عمل کردم.گرفتگی بینی شدید دارم اذیتم میکنه سرم شست و شو کفاف نمیکنه ۲بار با گوش پاک کن داخل بینیم رو تمیز کردم تا تنفسم عادی بشه.بینیم کمی درد کرد و‌حساس شده بوی بدی هم احساس میکنم.نگرانم ممکنه پارگی بوجود آمده باشه؟

      ناشناس
      1. سلام بهتر است در این خصوص با جراح خود مشورت کنید تا با بررسی بینی شما احتمال وجود عفونت را تشخیص دهد و نسبت به درمان مناسب برای شما اقدام کند.

        فاطمه پایان
    5. سلام ببخشید من ۸ روزه بینیمو و عمل کردم و بینیم اصلن قوز نداره نوک بینیم کاملن صافه اثلن سر بالا نیست ولی ورم زیادی دارم ایا ممکنه بعدن سربالا بشه؟!احساس میکنم هیچ تغییری با بینی قبلم نداره بلعکس بزرگ تر هم شده ممکنه باریک تر بشه و سربالاتر ممنون میشم جواب بدید

      ناشناس
      1. سلام، پاسخ دادن به این سوال نیاز به بررسی وضعیت بینی شما توسط یک پزشک متخصص جراحی بینی دارید. در عمل بینی، ورم و تورم معمول است و ممکن است تا چند هفته طول بکشد تا کاملاً بهبود یابد. همچنین، در صورت نگرانی درباره وضعیت بینی خود، بهتر است با جراح خود مشورت نمایید.

        فاطمه پایان
    6. ببخشید اگر بعد از عمل نوک بینی تیز شده باشه پزشکان زیبایی میتونن چیزی توی نوک بینی تزریق کنن که گردتر بشه

      فروزان
      1. بله روش های تزریقی متنوعی برای اصلاح فرم بینی بدون نیاز به جراحی وجود دارد که البته می بایست توسط پزشک جراح و متخصص زیبایی انجام شود. انجام این روش بیش از یک بار توصیه نمی شود.

        فاطمه پایان
  85. سلام پنج ماهه عمل کردم. امروز ماسک پوشیده بودم چسب بینی هم نزده بودم حس میکنم نک بینیم نرم شده یکم هم بی حس شد. قبلا نک بینیم سفت بود الان خیلی نرم شده نمیدونم چی شده میشه بگی مشکل چیه؟؟

    علی صادقی
    1. با سلام
      یک مورد اینکه زدن چسب بینی حداکثر تا 3 ماه بعد از عمل بیشتر توصیه نمیشه مگر در مواردی که پزشک به دلایلی تشخیص بده که لازمه و مورد بعد اینکه بعد از عمل تا 6 ماه تغییراتی مثل سفت شدن یا نرم شدن و یا بیحسی در برخی نقاط مثل نوک بینی طبیعی هست بنابراین نگران نباشین

      مدیر مدویکا
      1. سلام من حدود ۷ ماهه که از جراحی بینیم میگذره شکل و فرم نهایی بینی من هست یا باید هنوز صبر کنم؟

        مریم
        1. باسلام پاسخ به این سوال بستگی به نوع بینی شما و شرایط عمل دارد. به عنوان مثال بینی های گوشتی دیرتر از بینی های استخوانی به فرم نهایی خود می رسند و ورم آن ها معمولا تا یکسال نیز ادامه دارد اما به طور کلی بینی تا حد زیادی در طول این مدت بهبود یافته و میزان تغییرات ان پس از این مدت کم و ناچیز خواهد بود.

          فاطمه پایان
      2. سلام بینی من کمی قوز داشت و یک ماه و ده روزه عمل کردم
        امروز که چسب باز کردم متوجه شدم فقط نوک بینی ام خیلی کم به سمت راست متمایل شده
        تا سه هفته بعد عمل طاق باز میخوابیدم
        ولی دو هفته است که گردن درد شدید گرفتم و گاهی به پهلو می‌خوابم
        آیا راهی هست این مشکل برطرف بشه جراحی دوباره نخواد
        علت این انحراف نوک بینی چیه ؟؟
        ممنون میشم راهنمایی کنین خیلی نگرانم

        رها
        1. باسلام انحراف نوک بینی می تواند ناشی از تورم و التهاب بعد از عمل باشد و به مرور با کاهش ورم بهبود خواهد یافت. هنوز مدت زمان کمی از عمل شما گذشته و نتیجه گیری در خصوص نتایج عمل بسیار زود است. برای رفع مشکل و یافتن راه حل مناسب می توانید با پزشک خود مشورت نمایید.

          فاطمه پایان
      3. سلام من چهار ماه بینیم رو عمل کردم و گوشتی هم بود و دکترم در سمت راست بینیم گرافت گذاشته که از داخل بیرون زده و از ظاهر هم یه سمت بینیم بیرون میتونم بپرسم ایا این گرافت میخواره و بهتر میشه یا نه

        ساناز
        1. سلام، برای پاسخ به این سوال بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. او می‌تواند بر اساس وضعیت شما و نحوه تشخیص و درمان گرافت، به شما راهنمایی کند. همچنین، در صورت داشتن علائم نگران‌کننده مانند خونریزی یا درد شدید، باید به پزشک خود مراجعه کنید.

          فاطمه پایان
      4. سلام پنج ماه عمل انجام دادم ولی نوک بینیم سفته احساس میکنم یکم اومده پایین نسبت به اول عمل

        سایه
        1. سلام، احتمالاً این تغییر در نوک بینی شما به دلیل تورم و التهاب پس از عمل است. اگر پس از گذشت چند هفته هنوز هم این تغییر وجود دارد، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. آنها می‌توانند بررسی کنند که آیا نوک بینی شما به درستی به جای خود قرار گرفته یا خیر.

          فاطمه پایان
    2. سلام من ۲۷روزه عمل بینی کردم مدل نیمه فانتزی،بینی من هم استخوانی بود هم بزرگ ،الان بعد گذشت ۲۷روزه ،تیغه بینی تیزه و ارتفاع بینی (پل بینی)من زیاده ،و اینکه پایین تیغه بینی من پهن شده ،و اینکه نزدیک ب انتهای بینی یکم قوز استخوانی ایجاد شده ک اون شکل منحنی پل بینی رو ی کوچولو خراب کرده ،حالا بنظرتون باید چکار کنم

      مهران
      1. بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید تا بررسی کند که آیا این تغییرات طبیعی هستند یا نه. اگر پزشک شما معتقد است که تغییرات غیرطبیعی هستند، ممکن است نیاز به ترمیم بینی داشته باشید.

        فاطمه پایان
    3. سلام.خسته نباشید.ببخشید من سه هفته هست بینی عمل کرده بعد از بالای سوراخ بینی سمت چپ به طرف نوک بینی مثل ی خط فرو رفته مثل جا بخیه میمونه ولی بخیه نیست.مشکل از کجاست؟ خوب میشه؟؟؟

      سمانه براتی
      1. سلام بخیه داخلی هست و برطرف میشه

        پشتیبان سایت
  86. سلام من نوه ماه بینیمو جراحی کردم بینیم گوشتی بود و پوست ضخیم داشت بالای دماغم خیلی پهن شده و من اصن راضی نیستم از این بینیم اگه میشه یه راه حلی بگین که این پهن بودن دربیاد.ب دکترم گوفتم که چرا اینطوری شده دماغم اگه ورم داره با امپول چیمیدونم هرچی درست کنین برام برگشت گوفت از زیاد خندیدن اینجوری شده دماغتون ایا درست میگن؟

    یسنا
    1. با سلام
      خندیدن های زیاد و کنترل نشده در اوایل عمل میتونه تاثیر بزاره روی نتیجه عمل ولی نه اونقدر زیاد که بخاد شکل بینی رو عوض کنه . موردی که شما گفتین و با توجه به صحبت پزشکتون که ورم رو رد کردن میتونه به دلیل نوع جراحیتون باشه . بهتره از نزدیک با چند پزشک دیگه هم مشورت کنین هرچند در بینی های گوشتی بهتره حداقل تا یک سال و نیم بعد از عمل صبر کنین تا کامل ورم از بین بره

      مدیر مدویکا
      1. باسلام”
        ۲۲ آبان جراحی زیبایی بینی داشتم .. بینیم استخوانی بود الان بینیم خیلی روبه بالا و خوکی شده در حالی که من از دکترم مدل بینی طبیعی میخواستم .. میخوام بدونم بینی من همین مدلش هست ؟؟ افسردگی گرفتم بخداا

        mino
        1. با سلام
          شکل بینی تا حدود زیادی به نوع جراحی پزشکتون بستگی داره . به مرور و کاهش ورم بینی تا حدودی تغییرات ایجاد میشه ولی اینکه بینی از شکل خوکی خارج بشه یا نه رو نمیشه اظهار نظر کرد

          مدیر مدویکا
          1. سلام من الان دوماه عمل کردم میتونم به پهلو بخوابم یک پا دوپا نمیشه پره های بینیم چون ورم بینمم شدیده ؟؟؟

            ناشناس
          2. سلام خیر اگر به پهلو خوابیدن باعث اعمال فشار زیاد بر روی بینی شما نمی شود می توانید این کار را انجام دهید بهتر است از بالشی استفاده کنید که نرم باشد و در صورت چرخیدن سر فشار زیادی روی ناحیه بینی وارد نشود برای کاهش ورم نیز می توانید از قرص آناهیل استفاده نمایید.

            فاطمه پایان
          3. با سلام
            من یک ماه و نیم از عمل بینی ام میگذره اوایل که دکتر چسب میزد مشکلی نداشتم ولی از وقتی خودم شروع به چسب زدن کردم روی نوک بینی ام فرو رفتگی ایجاد شده و نوک بینی ام از قوس بالاتر رفته ایا درست میشه خیلی نگران این موضوع هستم اگه به خاطر محکم زدن چسب به غضروف فشار اومده و فرو رفته شده بعد از صحیح چسب زدن درست میشه؟

            مینا
          4. سلام بله بهتر است از پزشک خود مشورت بخواهید تا نحوه صحیح زدن چسب را به شما اموزش دهد.

            فاطمه پایان
        2. سلام من یک سال و دو ماهه ک بینیم رو عمل کردم بینیم هم برآمدگی داره هم شکل بینیم تغییر زیادی نکرده و تقریبا مثل قبل از عملم هست و راضی نیستم اصلا.و یکسال هم چسپ میزدم چون دکترم گفت بزنی بهتره.
          کم کاری تیروئید هم دارم در نتیجه عمل تاثیر داره؟ و اینکه پره های بینی رو میشه تو مطب کوچکتر کرد همراه با سوهان کشیدن؟

          ناهید
          1. سلام، عمل بینی ممکن است تحت تاثیر کم کاری تیروئید قرار بگیرد. در صورتی که شکل بینی شما به نظرتان مطابق با انتظارات شما نبوده، می‌توانید با پزشک خود در مورد این موضوع صحبت کنید و راهکارهای دیگر را برای بهبود شکل بینی خود از او بخواهید. همچنین، پره های بینی را نمی‌توان در مطب کوچکتر کرد و به طور عمده نیاز به جراحی دارند. لطفاً با پزشک خود در مورد این مسئله صحبت کنید.

            فاطمه پایان
        3. سلام خسته نباشید. ببخشید من سه هفته میشه که بینیمو عمل کردم و تقریبا یه هفته پیش بود که نوک بینی سمت راستم یه خط تقریبا دو میلی متری افتاد که هاله این خط گود و فرورفته شده و واقعا خیلی ضایع مشخصه که گود شده . دوباره هم برای دکترم عکس فرستادم ایشون گفتن که از ورم زیاده . حالا من دارم از استرس سکته میکنم که خدای نکرده به ترمیم بکشه

          نازنین
          1. باسلام بهتر است از پزشک خود بخواهید تا روش های مناسب برای کاهش ورم را به شما پیشنهاد دهد. مصرف قرص اناهیل یا تزریق کورتون و قرص راکوتان می تواند جزو گزینه های پیش روی شما باشد. در هر صورت جای نگرانی نیست زیرا اغلب مشکلات بعد از عمل بینی به سادگی قابل حل هستند و احتمال نیاز به عمل ترمیم برای مشکل شما بسیار پایین است.

            فاطمه پایان
        4. منم عین تو .۹ ماه عمل کردم خوکی شده

          سحر
      2. سلام من الان ۱۵ روزه عمل کردم میتونم روبه پهلو بخوابم؟

        حمید رضا
        1. با سلام
          بله فقط باید مواظب باشین به بینیتون فشار وارد نشه

          مدیر مدویکا
          1. سلام من ۵ ماهه عمل کردم بینیم استخرانی غضروفی بود فقط قوز شو کمی برداشته هیچ تغییری نکرده بزرک مونده دکترمم اصلا قبول نمیکنه دوباره عمل کنه افسردگی گرفتم ۴۷ سالمه ایا باید برم ی دکتر دیگ دوباره عمل کنم

            ناشناس
          2. سلام اگر از نتیجه عمل خود راضی نیستید می توانید با متخصص گوش حلق بینی یا جراح پلاستیک دیگری مشورت نمایید تا شما را راهنمایی کند و در خصوص شیوه های درمانی دیگر به شما راهکار ارائه دهد.

            فاطمه پایان
        2. سلام خسته نباشید من 50 روزه از عملم میگذره بینیمو طبیعی عمل کردم اولاش خیلی اوکی بود اما الان حس میکنم نوک بینیم خیلی بزرگه. نوک بینیمم سفته ینی کوچیک میشه نوک بینیم؟

          فاطی
          1. باسلام به احتمال زیاد مواردی که اشاره کردید ناشی از ورم بعد از عمل بینی باشد. بهتر است کمی بیشتر صبر کنید و داروهای خود را مطابق دستور پزشک مصرف نمایید. در صورتی که مشکل برطرف نشد نگران نباشید زیرا اغلب مشکلات بعد از عمل بینی به راحتی و با روش های غیرجراحی قابل حل هستند . در این خصوص با پزشک جراح خود مشورت نمایید.

            فاطمه پایان
        3. باسلام
          من ۴ماه از عمل بینیم میگذره به علت تصادفی که کردم و آسیبی شدیدی که به بینیم وارد شد پیوند غضروف دنده برام انجام دادن بینیم الان نک بینیم و پره های بینم خیلی سفت هستش
          وقتی از اسپری بینی استفاده میکنم تنفسم خوب هستش ولی اگه استفاده نکنم بینیم گرفته میشه ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

          آرمان
          1. سلام، بهتر است با پزشک خود تماس بگیرید و این مشکل را به او بگویید. او ممکن است شما را برای انجام آزمایش هایی مانند سی تی اسکن بینی یا جراحی دوباره به یک جراح بینی ارجاع دهد. در حالت کلی، پس از عمل جراحی بینی، استفاده از اسپری بینی معمول است. با این حال، در صورت وجود هرگونه علائم نامطلوب چون سفت شدن پره های بینی، بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید.

            فاطمه پایان
      3. سلام ببخشید من بینیمو ۵ ماهه عمل کردم از بغلای بینی خیلی تو رفتگی داره وبینیم تیز شده بنظرتون تو رفتگی بینیم درست

        نازنین
        1. Author

          سلام، چنانچه در عمل جراحی قسمت بالایی دیواره‌های بینی شما خیلی باریک شده باشد بنابراین با تنفس کناره های بینی شما به هم نزدیک می شود. راه های درمان زیادی وجود دارد. که فقط جراحتان با توجه به نوع بینی، عضروف نوک بینی و بررسی دیواره های بینی شما می تواند انجام دهد. بنابراین بهتر است به جراح خودتان مراجعه کنید.

          مدیر
          1. راههای درمانی زیادی منظورتون عمل ترمیمی هست یا غیر از عمل هم راهی وجود داره که فرورفتگی پره های بینی برطرف بشه ?

            somayeh
          2. Author

            روش‌های دیگر هم وجود دارد. اما باید حتما توسط جراحتان معاینه شوید.

            مدیر
      4. سلام من دوهفته بینیموعمل کردم بینیم گوشتیه سوراخ های بینیم یکی بود یه روز وقتی خندیدم در قسمت پره بینی احساس شلی کردم از اون روز به بعد احساس میکنم همون طرف پره بینیم پهن تر ونامتقارن شده ونوک پره قسمتی که به لب وصل میشه شل ویه چیزی حرکت میکنه انگار به جای وصل بود الان دیگه نیست اونطرف پره سفت ومشکلی ندارم رفتم دکتر گفت تو احساست اینطوریه هر چی بهش میگم متوجه نمیشه الان باید چیکار کنم مشکلی برا اون طرف پره پیش نیاد همونطور شل و نامتقارن بمونه

        مهدیس
        1. سلام حضوری باید دکتر معاینه کنند

          پشتیبان سایت
    2. سلام وقتتون بخیر حدود 2 ماهه که بینی مو عمل کردم آخرین بار که خواستم چسب زیر نوک بینی مو تعویض کنم چسب جدا نمیشد مجبور ‌شدم یکم با فشار چسبو جدا کنم خواستم ببینم، بینیم خراب میشه؟ افتاده میشه؟ ممنون

      مهسا علی پور
      1. با سلام
        اگر بعد از این کار احساس فشار یا درد مداوم که مدت زیادی بقی بمونه ندارین مشکلی نیست و مشکلی برای شکل بینی هم ایجاد نمیکنه نگران نباشید

        مدیر مدویکا
    3. سلام خسته نباشین من پنجاه روزه بینیموعمل کردم پره سمت راستم کاملا بی حس و افتادس وقتی پره های بینیمو بازمیکنم سمت چپ بینیم کاملا بازمیشه ولی اینطرف نه همون قسمت بیحس افتاده هم حس ب مرور زمان درس میشه یاایرادی داره؟؟؟

      Nirvana
      1. با سلام
        در بسیاری موارد طبیعی هست و به مرور با از بین رفتن ورم بینی این بیحسی هم از بین میره . بهتره بعد از 2 ماه یک مشاوره با پزشکتون هم داشته باشین

        مدیر مدویکا
        1. سلام من دوماهه بینیم عمل کردم حس میکنم غضروف نوک بینیم جابه جا شده وبه یه طرف سمت چپ اومده کاملا از روی سفتی طرف چپ بینی اینو احساس میکنم باید چیکار کنم؟

          زهرا
          1. با سلام
            این سفتی میتونه ناشی از ورم نوک بینی باشه که به مرور از بین میره. کلا ورم نوک بینی آخرین جایی هست که از بین میره .با این حال برای اطمینان به پزشکتونم مراجعه کنین تا از نزدیک معاینه کنن

            مدیر مدویکا
          2. منم این مشکلو دارم

            ناشناس
          3. سلام 4ماه و 4روزه عمل کردم،غضروف نوک بینیم که مثل یه عدس گرده،انگار جابه جا شده و به سمت چپ بینیم اومده.میتونه بخاطر ورم باشه یا نه؟چجوری درست میشه؟نیاز به ترمیم هست؟

            ناشناس
          4. باسلام پاسخ به این سوال نیاز به بررسی و معاینه بینی شما دارد بهتر است این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید و از وی راهکار بخواهید به احتمال زیاد ورم است و با گذشت زمان بهبود خواهد یافت.

            فاطمه پایان
        2. سلام من بینیمو ۱۷روزه عمل کردم بینیم گوشتی بود من از دکتر خواسته بودم سربالا کنه .موقعی که اسپیلنت رو برداشتم مدلش خوب بود الان احساس میکنم نوک بینیم افتاده آیا این مشکل حل میشه آیا از ورمه؟

          لیلا
          1. با سلام
            معمولا بعد از برداشتن آتل بینی ورم میکنه و ممکنه تا حدودی قوس بینی کمتر بشه ولی به مرور با از بین رفتن ورم بینی این مشکل حل میشه

            مدیر مدویکا
      2. سلام خسته نباشین من 25مهر عمل کردم اول به هیچ وجه کبودی یا ورم نداشتم جوری که آتل باز کردن بسیار باریک و زیبا بود دماغم ولی از روز بعد شروع به ورم کرد و ورمم زیادشد 42 روز بیشتر چسب نزدم ولی هنوز ورم دارن طرف راست بینی بدون ورم ولی سمت چپ ورم داره و پره بینی سمت چپ کلا ضخیم و سفت شده خیلی استرس دارم آخه میترسم بینی همینجوری بمون درحالی که دماغم قبل عملم هم استخوانی بود لطفا جواب بدین پره سمت چپ بینی خیلی سفت

        Afsaneh
        1. سلام، ممکن است ورم و پره بینی سمت چپ شما ناشی از التهاب و تورم پس از عمل باشد. این موضوع در بعضی از موارد طبیعی است و با گذر زمان بهبود خواهد یافت. با این حال، بهتر است با پزشک خود تماس بگیرید و به او درباره وضعیت خود اطلاع دهید. پزشک شما می‌تواند برای کنترل التهاب، تجویز داروهای ضد التهاب و یا رژیم غذایی مناسب را به شما توصیه کند. همچنین، در صورت نگرانی بیشتر، مشاوره با جراح پلاستیک نیز مفید خواهد بود.

          فاطمه پایان
    4. با سلام من ۱۸روزه عمل‌کردم‌و فرم بینه خوبه اما بنظزم باید باریک تر بشه،حالا میگن ورمه ک‌پهن نشونش میده ایا ب مرور بینیم باریک تر هم میشه هم بالاش هم نوک پره هام دوست دارم جمع تر باشه؟!

      ایدا
      1. با سلام
        بله 18 روز بعد از عمل زمان خیلی کمی برای قضاوت در مورد شکل نهایی بینی هست و به مرور با از بین رفتن ورم بینی بینی باریکتر خواهد شد

        مدیر مدویکا
      2. سلام وقتتون بخیر
        من ۴ ماهه بینیمو عمل کردم و تا وقتی چسب میزدم خیلی خوب بود .الان پایین بینیم قسمت کلوملا اومده پایین و از نیم رخ اصلا قشنگ نیست این افتادگی کلوملا برطرف میشه یا همینجور میمونه
        ممنونم

        مریم
        1. من نیستم پزشک، اما می‌توانم به شما کمک کنم. افتادگی قسمت کلوملا بعد از عمل بینی می‌تواند به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد، از جمله افتادگی و آسیب به غضروف بینی یا تغییرات در ساختار بینی. برای رفع این مشکل، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. وی با بررسی وضعیت و شرایط عمل شما می تواند راه حل مناسب را پیشنهاد دهد.

          فاطمه پایان
      3. باسلام من دوهفتس ک عمل کردم حالت چشمام هنوز ب حالت قبل عمل برنگشته چ مدت طول میکشه تا درست بشه؟ممنون

        غزاله
        1. سلام. زمانی که یک عمل جراحی چشم انجام می‌شود، زمان لازم برای بهبود و بازگشت به حالت قبلی متفاوت است و بستگی به نوع عمل، شدت مشکل و همچنین توانایی بدن شما در بهبود دارد. در برخی موارد، اثرات جراحی ممکن است در عرض چند روز تا چند هفته کاملاً به حالت قبل بازگردند. اما در بعضی موارد، این فرآیند ممکن است طولانی‌تر باشد و تا چند ماه طول بکشد. به هر حال، بایستی با پزشک خود در این خصوص صحبت کنید تا اطلاعات دقیق‌تر و مناسب‌تر راجع به زمان لازم برای بهبود چشم خود دریافت کنید.

          فاطمه پایان
      4. سلام من ۱ساله جراحی بینی انجام دادم قسمت چپ بینیم هم استخوانش برامده اس هم ورمش نسبت به سمت راست بیشتره..و اینکه تو نوک بینیم فرو رفتگی ایجاد شده..و مدل بینیم قبل جراحی غضروفی بوده و افتادگی نوک داشتم..میخواستم ببینم این مشکلاتم رفع میشه یا باید برم ترمیم؟

        زهرا ملکی
        1. Author

          سلام، با توجه به اینکه یک سال گذشته اگر بینی‌تان گوشتی بوده باید یک سال دیگر هم صبر کنید اما اگر استخوانی بوده می‌توانید به عمل ترمیمی فکر کنید.

          مدیر
      5. سلام من پانزده روزه عمل کردم پزشکان گفت فقط شبها چسب بزن ،من نگرانم بینیم دفرمه بشه سوالم اینه آیا بعداز اینکه همه چیز موفقیت آمیز بوده امکان خراب شدن بینی هست و ممکنه غضروف تحلیل بره من نگرانم غضروفا ازبین بردن ونوک وپره های بینیم شل بشه

        صادقی
        1. باسلام قطعا جراح شما بهترین کسی است که می تواند درمان و راهکار مناسب را برای شما پیشنهاد دهد. اگر دنبال نتیجه مطلوب هستید بهتر است مطابق توصیه های پزشک خود عمل کنید . این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که اغلب مشکلات بعد از عمل بینی با روش های غیرجراحی قابل حل هستند و جای نگرانی نیست.

          فاطمه پایان
    5. سلام خسته نباشید من سه ماهه بینیم رو عمل کرم گوشتی بود الان بعد از گدشت سه ماه احساس کشیدگی داخل بینیم دارم انگار از داخل پوست بینی به سمت بالا کشیده می‌شود الان این مشکل رو سه ماهه دارم وهر بار به پزشک گفتم یک نسخه جدید برام نوشت اما هیچکدام اثر نداشت

      مهسان
      1. باسلام بهتر است با متخصص گوش حلق و بینی دیگری مشورت نمایید تا از طریق ازمایش و انجام معاینات بالینی دلیل احساس کشیدگی بینی را در شما تشخیص داده و درمان مناسب را ارائه دهد.

        فاطمه پایان
    6. سلام وقت بخیر،من ۴۰روزه عمل کردم،نوک بینیم خیلی سفت و بی حسه و بزرگ،پره هام خیلی گشاده بااینکه من بیشترین خواستم ازدکتر این بود ک پره هامو جمع کنه،سوراخای بینی کاملا نامتقارن و تیز بااینکه من گفته بودم سوراخای بینیم گردباشه،ویه سمت بینیم بالای پره فرورفتگی داره،دارم ازاسترس میمیرم توروخدا جواب پنو بدید اینا اصلاح میشه ؟ واگه گشاد بودن پره هام درست نشد باید ترمیم شه یا راه حلی برای جمع کردنشون هست؟

      ناشناس
      1. Author

        سلام، احتمالا هنوز بینی شما ورم دارد و نباید نگران باشید. باید صبور باشید.
        برای جمع کردن پره‌های بینی می‌توان عمل تیپ پلاستی یا رویژن انجام داد. اما این آخرین راه حل است.

        مدیر
        1. سلام من ۴۵ روزع عمل کردم ولی متاسفانه دکتر بیش از حد نوک بینیمو تیز کرده بطوری که کسی میبینه اولین چیزی که میگه تیزیه نوک بینیمه گفتم ببینم این تیزی همینطور نیمونه یا کمتر میشه یکی از پره هامم افتاده اون یکیم ورم داره

          مهسا
          1. سلام، متاسفانه بدون دیدن نوک بینی شما و ارزیابی وضعیت آن توسط یک پزشک، نمی‌توان به شما پاسخ دقیقی داد. اگر فکر می‌کنید که نوک بینی شما بعد از عمل زیبایی بینی خوب نشده است، بهتر است با پزشک خود تماس بگیرید و وضعیت را با او مطرح کنید. همچنین، در صورت داشتن هرگونه علائم غیرطبیعی مانند ورم یا درد شدید، به پزشک خود مراجعه کنید.

            فاطمه پایان
      2. سلام من دو ماهه نیم عمل بینی انجام دادم قسمت بالای پره بینی دوتا برامدگی وجود اومده آیا ورمه؟از بین میره؟

        میترا پارسا
        1. Author

          سلام، ممکن است تورم باشد، باید معاینه شوید.

          مدیر
          1. سلام من یک ماه و دو هفته عمل کردم میخواسم بینیم نیمه فانتزی باشه اما نوک بینیم گرد وسفت شده درست میشه؟

            Zahra
          2. سلام بله چون متورم هست بینی بمرور بهتر میشه

            پشتیبان سایت
        2. سلام من الان تقریبا ۳ ماهه عمل کردم
          ولی بینیم تیزه شوده واحساس خیلی بدب دارم لطفا اگه راه حلی هست بهم بگین ترو خدا جوابمو سریع بدین

          سجاد
          1. سلام اگر دچار درد یا خونریزی و عفونت هستید حتما به پزشک جراح خود مراجعه کنید اما در غیر اینصورت چنین حالتی می تواند به دلیل ایجاد حساسیت در بینی بعد از جراحی باشد. بااین حال هنوز برای بررسی نتیجه نهایی عمل بینی شما زود است وبهتر است تا شش ماه صبر کنید.

            فاطمه پایان
      3. سلام من قبلا دماغم نیمه گوشتی یعنی فقط پره های بینیم یکم بزرگ بودن الان ۴۷ روزه دماغم رو عمل کردم ولی سوراخای دماغم تا به تا هستش یکی از سوراخای دماغم جمعه یکیش به شدت گشاده و نوک دماغمم کج هستش بالا دماغم زیر چشم راستم استخوانش دست ک میکشم اندازه یه نخود بر امدگی داره من به دکترم گفته بودم از پره های دماغم خیلی جمع کنه ولی اصلا انگار بهشون دست نزده پره های خودمه الان من خیلی نگرانم تورو خدا جواب منو بدین بخدا استرس نابودم کرده ایا این مشکل بر طرف میشه خواهش میکنم جواب منو بدین

        ساحل حسینی
        1. سلام هنوز بینی شما فرم نهایی خود را پیدا نکرده اما اگر نگران هستید بهتر است با پزشک خود دیداری مجدد داشته باشید. جراح شما توضیحات لازم در خصوص شرایط عمل و میزان تغییرات انجام شده را به شما ارائه خواهد داد. در صورت وجود مشکل اساسی ممکن است پزشک به شما سوهان کشی را پیشنهاد دهد یا در نهایت تزریق آنزیم و عمل جراحی مجدد انجام شود. در نهایت مشکل فوق قابل بررسی و حل شدن است و جای نگرانی نیست.

          فاطمه پایان
    7. سلام ببخشید من ۱۰ روز عمل کردم اولش نوک بینیم سربالا بود ولی الان خیلی اومده پایین در حالی که من نیمه فانتزی خواسته بودم، نوک بینیم هم خیلی ورم داره آیا ممکنه نوک بینیم همینجوری سرپایین باشه فرمش؟

      Somayeh h
      1. سلام وجود ورم در روزهای اول بعد از عمل بینی بسیار طبیعی است و این ورم برای بینی های استخوانی معمولا شش ماه و برای بینی های گوشتی بیش از شش ماه به طول می انجامد بهتر است دستورات پزشک خود را انجام دهید و از قرص آناهیل نیز استفاده کنید تا ورم کاهش یافته و به مرور پس از بهبودی فرم بینی شما مشخص شود.

        فاطمه پایان
    8. سلام حدود ۴۰روزه عمل رینو شدم نوک بینیم ورم داره که میگن طبیعی هست ولی این ورم اومده تا تیغه بینی به صورت یطرفه ورم کرده بطوریکه یکم تاثیر روی بالای پره ها گذاشته ایا مشکل بهمرور رفع میشه البته دکتر گفته رو قسمت سوراخ پره که گویامدل از زیر غضروف میزارن نظر شماچیه دکتر

      رفیعی
      1. سلام بله به مرور بهتر ميشه و از ورم بيني كاسته ميشه

        پشتیبان سایت
    9. سلام خسته نباشین دختر من ۱۰ روزه عمل کرده امروز گچشو باز کردیم نوک بینیش خیلی تیزه و دوطرف تیزی تورفتگی داره آیا درست میشه یا همینطوری میمونه ممنون از پاسختون

      فروزان
      1. سلام برای نتیجه گیری در خصوص فرم نهایی بینی شما بسیار زود است زیرا بافت های ترمیم شده هنوز به شکل نهایی خود دست نیافته اند. ایجاد تغییر بسته به روش جراحی و میزان تغییرات انجام شده توسط پزشک جراح شما بستگی دارد. در این خصوص بهتر است از پزشک خود مشورت بخواهید .

        فاطمه پایان
  87. سلام
    تقریبا ۸ ماهه ک عمل کردم، بالای نوک بینیم، کمی از سطحش اصلیش، بالاتر هست، یعنی از بعد باز کردن چسب ب این صورت بود و دوطرف نوک بینیم سفت تراز بقیه مناطق هست. نمیدونم ب علت ورم هست یا مشکلی داره.لطفا بهم بگین باید چیکار کنم.

    Maryam
    1. با سلام
      این میتونه به علن ورم نوک بینی شما باشه که معمولا ورم نوک بینی دیرتر از بین میره ، کار خاصی لازم نیست انجام بدین فقط صبور باشید تا یک سال صبر کنین و مطمئن باشین بهتر میشه

      مدیر مدویکا
      1. سلام من ۷۲ روز هست عمل کردم بالای نوک بینیم نرمه انگار غضروف نداره بنظر شما درست

        پردیس
        1. با سلام
          اگر در شکل کلی بینی و همینطور تنفستون دچار مشکل نیستین جای نگرانی نیست و چیز خاصی نیست

          مدیر مدویکا
          1. سلام من الان ۴ماه عمل کردمه هنوز نوک دماغم شل هست میشه یه راهنمایید کنید غضروف گزاشتم روز عمل

            ناشناس
          2. سلام پاسخ دقیق به این سوال نیاز به بررسی بینی ذاشته و به شرایط عمل شما بستگی دارد. بهتر است پزشک را در جریان وضعیت خود قرار دهید و از وی راهکار بخواهید.

            فاطمه پایان
          3. با سلام وقتتون بخیر و شادی
            من ۴ و نیم هس ک بینی مو عمل کردم،(استخونی_غضروفی)بوده،یکماه هس ک نوکش افتاده و گرد شده 🙁 میخواستم بدونم رفع میشه یا نه؟
            چسپو ک برداشتم، ورم شدید کرد و دیگ ورمش نخوابید،دوباره شروع کردم ب چسب زدن و بهتر شد،بنظرتون ادامه بدم یا دیگ چسب نزنم؟

            و اینک چند روزه دست میزنم ب غضروف بینیم،یه قسمتش انگار جابجا میشه هی:/ دلیلش چیه؟

            ناشناس
          4. سلام. احتمالاً تغییر شکل نوک بینی شما ناشی از عمل جراحی است و ممکن است به دلیل ورم و التهاب پس از برداشتن چسب باشد. در صورتی که وضعیت بهبود پیدا کرده است، می‌توانید ادامه دهید. اما در صورت بروز هرگونه عارضه یا نگرانی، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. همچنین، دست زدن به غضروف بینی ممکن است باعث تغییر شکل آن شود. بهتر است از لمس بینی خود خودداری کنید تا عوارض جانبی رخ ندهد. در صورت بروز هرگونه مشکل، به پزشک خود مراجعه کنید تا مناسب‌ترین راه حل را برای شما تعیین کند.

            فاطمه پایان
      2. سلام
        من ۱۸ روزه عمل رینو انجام دادم و دکترم واسه من عمل باز انجام داده و به پره هام دست نزده
        ممکنه ک اصلا اندازه ی پره هام تغییری نکنه و کوچیک تر نشه؟
        چون که الان هم احساس میکنم اندازه ی پره هام دقیقا مثلِ قبله

        هانیه
        1. سلام، بله ممکن است اندازه پره های شما تغییر نکند و همانطور که قبلاً بوده باشد. این مسئله به عوامل مختلفی مانند نوع عمل، تکنیک های استفاده شده در عمل و وضعیت پره های شما قبل از عمل بستگی دارد. بهتر است با دکتر خود در این زمینه صحبت کنید و نگرانی خود را با او در میان بگذارید.

          فاطمه پایان
      3. سلام من ۱۸ روزه عمل کردم، روی تیغه ی بینیم، احساس نرمی و فرورفتگی میکنم
        هرچند که چسب روشه و زیره چسبو نمیتونم نگا کنم
        به نظرتون مشکلی نیست؟

        هانیه
        1. بله، احتمالاً این حس نرمی و فرورفتگی به دلیل تورم و التهاب در منطقه عمل است. این حس در مدت زمان کوتاهی پس از عمل معمول است و به مرور زمان کاهش می‌یابد. با این حال، در صورت بروز درد شدید، خونریزی یا علائم عفونت، به پزشک خود مراجعه کنید.

          فاطمه پایان
      4. دوهفته است عمل کردم چسب وکه باز می کنم گریه می کنم احساس می کنم شکل خوک شدم نوک بینیم گرد وسربالا است بالای بینی نزدیک چشم هام خیلی پهن شده باچسب خیلی خوبه ولی چسب وکه برمیدارم زشت میشم ازنیمرخ قشنگه ازروبه روخیلی زشت شدم چیکارکنم

        مرضیه
        1. برای پاسخ به این سوال و نتیجه گیری در خصوص نتیجه عمل قطعا پزشک جراح شما می تواند بهترین راهنمای شما باشد زیرا میزان تغییرات بسته به شرایط عمل و روش انتخابی و اصلاحات انجام شده بستگی دارد و به مرور زمان بینی فرم نهایی خود را باز خواهد یافت. در عین حال برخی تغییرات پس از عمل با انجام روش های مختلف و بدون نیاز به جراحی مجدد قابل انجام هستند. در هر صورت جای نگرانی نیست و اغلب مشکلات پس از عمل بینی قابل حل هستند.

          فاطمه پایان
      5. سلام ،من نزدیک دوماه عمل بینی انجام دادم اوایل بعد برداشتن اتل فکر میکنم بینبم کوچیکتر بود و الان نوک بینیم بنظرم پهن شده بمقدار میتونه ورم باشه یا شکلش همینه

        مرضیه جلالی
        1. سلام نه ورم هست وبمرور بهتر ميشه

          پشتیبان سایت
    2. سلام
      من سه ماهه بینیمو عمل کردم ، نوک بینیم تیزه و از نیمرخ دراز نشون میده ، به مرور درست میشه یا نه؟

      Saideh
      1. با سلام
        عزیزم شکل بینی تا حدود زیادی به نحوه عمل بینی شما توسط جراحتون بستگی داره با این حال به مرور بله تغییراتی در بینی ایجاد میشه حداقل 6 ماه باید صبر کنین تا بتونین در مورد شکل بینی قضاوت کنین

        مدیر مدویکا
        1. من بینیمو ۳ماهه عمل کردم.نوک بینیم خیلی تیز هست.وقتی دست میزنم احساس میکنم استخوانه.مثل یه پایه بینیمو نگه داشته.بینیم اصلا حالت غضروفی نداره.یه بینی سفت وسخت شده.دست بهش میزنم حس بدی بهم دست میده.میخوام بدونم استخوانه یا غضروفه واین سفتی وسختی از بین میره؟

          مهین
          1. بعد از عمل بینی، ممکن است در ابتدا بینی شما سفت و سخت باشد. این مسئله به دلیل تورم و التهاب در ناحیه بینی است که با گذر زمان بهبود خواهد یافت. با این حال، اگر پس از گذشت چند ماه هنوز هم بینی شما سفت است، بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید تا بررسی کند که آیا این مشکل به دلایل جانبی دارویی یا عفونت به وجود آمده یا نه. همچنین، پزشک شما می‌تواند تصمیم بگیرد که آيا نياز به درمان دارید يا خير.

            فاطمه پایان
    3. سلام من تقریبا پنج ماهه بینی مو عمل کردم قبلا یه استخون بزرگ دقیقا همون جایی که عینک وایمیسه داشت بینیم بعد عمل اوایلش این استخونا نبود،ولی الان تقریبا سه ماهی میشه که از دوطرف برجستگی این استخون ها رو هم حس میکنم با دست کشیدن هم قشنگ مشخصه فرم بینیم با این استخون ها که اندازه یه نخودن خراب شده هی دکتر ماساژپیشنهاد میدن و میگن درست میشه اما به نظرم ماساژبی نتیجه بوده .ممکنه این استخون های بالای بینی با ماساژازبین بره؟

      زهره
      1. با سلام
        بله اگر ماساژ به درستی و به روشی که پزشکتون آموزش میدن انجام بشه موثر هست ولی اگر که درست نشه هم نگران نباشین میشه با سوهان کشی مشکل رو رفع کرد

        مدیر مدویکا
      2. سلام ۳ ماهه عمل کردم بینیم و هم حالت کجی داره نوک بینی هم قوز داره بالای بینیم ..باید چیکار کنم..آیا چسب شبا بزنم؟

        سراج
        1. سلام بهتر است به صورت خودسرانه اقدام به کاری نکنید و ابتدا با پزشک خود مشورت کنید زیرا وی بهترین کسی است که به شرایط عمل و وضعیت فعلی بینی شما اگاهی دارد و می تواند راهنمایی های مناسب را به شما ارائه دهد.

          فاطمه پایان
      3. من دوماهه عمل کردم نوک بینیمم از نیم رخ خیلی کشیده
        بینی استخوانی داشتم آیا این کشیدگی خوب میشه

        ناشناس
        1. باسلام پاسخ به این سوال نیاز به بررسی میزان تغییرات ایجاد شده در طول عمل بینی شما دارد و جراح شما بهترین کسی است که می تواند در این خصوص اظهارنظر کند این کشیدگی ممکن است براثر التهاب و ورم بعد ازعمل باشد که با مرور زمان بهبود خواهد یافت با این حال می بایست برای بررسی نتایج موردانتظار از عمل خود با جراح مشورت نمایید.

          فاطمه پایان
      4. سلام من تقریبا این ۲۴روز عمل کردم بعد احساس میکنم نوک بینیم کج میشه برم پیش دکترم بببنه باهنوز زود

        لیلا
        1. باسلام اگر از وضعیت خود نگران هستید بهتر است با جراح خود در این خصوص مشورت نمایید در غیر این صورت بهتر است کمی بیشتر صبر کنید تا بافت های داخلی بینی شما بهبود یافته و فرم نهایی بینی شما مشخص شود.

          فاطمه پایان
    4. سلام من دو ماهه رینوپلاستی کردم ارتفاع نوک بینیم یکم زیاده من کورتون تزریق کنم امکانش هس که یه خورده ارتفاع کم بشه ؟؟؟

      Sahar
      1. باسلام تزریق کورتون یکی از روش هایی است که برای کاهش ورم و درنتیجه کوچک تر شدن فرم بینی مورد استفاده قرار می گیرد با این حال انتخاب روش مناسب درمانی برای شما بر عهده پزشک معالج است و بهتر است خودسرانه تصمیم به انجام کاری نگیرید.

        فاطمه پایان
    5. با سلام من ۵۰ روزه بینی مو عمل کردم با اینکه به دکترم گفتم دوست ندارم بینیم سر بالا باشه و طبیعی عمل کنه بازم خیلی سربالا شده و کوچک به نظرتون چه کارکنم

      یگانه پرویزی
      1. Author

        سلام، طی دو تا سه ماه بعد از جراحی بینی معمولا نوک بینی کمی چند میلی متر پایین می آید. پس بهتر است کمی صبر کنید، اما به طور کلی فرم بینی شما در اتاق عمل انجام و تمام شده است. و بهتر است زیاد وسواس به خرج ندهید.

        مدیر
        1. سلام وقت بخیر اقای دکتر من بعد ۳هفته از جراحی بینی روزی ۵نخ سیگار کشیدم ایا به شکل بینی من تاثیر داره نگرانم جواب بدید

          حمید طالبی
          1. سلام به طور معمول توصیه می شود حداقل تا چهار هفته بعد از عمل بینی از کشیدن سیگار خودداری کنید. با این حال این موضوع باعث تغییر فرم بینی نخواهد شد اما می تواند روند بهبودی شما را به تاخیر انداخته و خطر مشکلات تنفسی را افزایش دهد.

            فاطمه پایان
      2. سلام وقتتون بخیر
        بنده سه سال پیش عمل داشتم و بینیم خیلی بزرگ بود و هم گوشتی و استخوانی بود،چند وقت بعد از عمل متوجه شدم یکی از سوراخ های بینیم کوچیک تره ک خلاصه دکترم گفت ترمیمش میکنم بزرگترش میکنم، الان ده روزی میشه عمل ترمیم انجام داده حدود ده درصده اصن بزرگترش کرده یعنی هنوز تقارن رو نداره و موقعی هم ک میخوام خمیازه بکشم ک پره های بینی باز میشن این طرفش ک ترمیم کرده نصف پره بینیم اصن انگار اعصابش از کار افتاد تکون نمیخوره یجوری دست م نیست دیگ تکون خوردنش، خواستم ببینم مشکلش از چی میتونه باشه و چرا اینجوری شده!؟ و اینکه هنوزم از شکلش راضی نیستم عمل مجدد آیا آسیب میزنه ب بینی؟

        کوروش
        1. با توجه به شرح حالی که ارائه دادید، ممکن است علت این مشکل ناشی از عمل بینی قبلی شما باشد. برای رفع این مشکل، بهتر است با پزشک خود صحبت کنید و برای تشخیص دقیق تر و درمان مناسب، به یک متخصص جراحی بینی مراجعه کنید. همچنین، قبل از تصمیم گیری در مورد عمل دوباره، بهتر است با پزشک متخصص در مورد ریسک ها و فواید آن صحبت کنید.

          فاطمه پایان
    6. سلام من بینیم گوشتی بوده الان دوماه و نیم که عمل کردم و کنار ه بینی سمت راستم تا نزدیکی نوک بینیم بسیار سفت و شبیه غضرف سفت ایا این برطرف میشه یا مشکل خاصی

      اکبری
      1. سلام، احتمالاً این سفتی که در بغل بینی شما وجود دارد، ناشی از ترمیم زخم و بافت‌های جدید است که در حین عمل بینی شکل گرفته‌اند. اگر این سفتی باعث ناراحتی شما نشده و فقط به صورت ظاهری مشکل دارد، معمولاً به مرور زمان کم‌کم کاهش پیدا خواهد کرد. اگر باعث ناراحتی شده است، بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید تا علت را شناسایی کرده و روش درمان مناسب را تعیین کند.

        فاطمه پایان
  88. سلام جناب دکتر
    من یک سال و 10 ماهه عمل کردم اما بینیم هنوز ورم داره. بینیم هم گوشتی نبود فقط پوست بینیم یکم ضخیمه. دوبار کورتون زدم. سوراخا بینیم مثل هم نیست. نوک بینیم بزرگه و پره ها بینیم هم بزرگ . خیلی ناراحتم. لطفا راهنمایی کنین. خسته شدم از بس هر سری هم کلی دارو تجویز میکنه منم میخورم.

    معصومه صالحی راد
    1. با سلام
      گوشتی بودن بینی تا حدود زیادی به پوست بینی مربوط میشه ، بینی هایی که پوست ضخیم دارن شاید نتیجه عمل بینی خیلی ایده آل نباشه و همینطور ورم بینی هم مدت زمان زیادی طول میکشه تا از بین بره و فرم نهایی بینی مشخص بشه، مصرف قرص هایی مثل آناهیل یا تزریق آمپول کورتون میتونه به کاهش ورم بینی کمک کنه ، اما این نکته رو هم باید توجه داشته باشیم که نتیجه همه عمل ها ممکنه کامل، ایده آل و اون چیزی که مدنظر هست نباشه حالا بنا به شرایط بینی و یا کار جراح.با توجه به توضیحات شما و مدت زمانی که از عمل گذشته در صورتی که از وضعیت بینی راضی نیستید بهتره با چند پزشک دیگه مشورت کنین تا در صورت نیاز عمل ترمیم برای شما انجام بشه، البته این موضوع منوط به معاینه حضوری هست و اینکه پزشک تشخیص بده با توجه به شرایط شما و جراحی اولیه آیا انجام جراحی ترمیمی میتونه کمکی به بهتر شدن وضعیت بینی شما بکنه یا خیر. در مواردی میتوان مثلا پره های بینی رو بدون بیهوشی و در مطب عم عمل کرد و پره ها رو جمع کرد یا به متقارن شدن آن ها کمک کرد.

      مدیر مدویکا
      1. سلام خسته نباشید من یک ماه هست که بینمو عمل کردم من احساس میکنم بینیم باز بزرگ مونده بعد وسط بینیم بین پره های بینیم خیلی پایینه ایا اون جمع تر میشه ممنون

        محمدی
        1. با سلام
          بعد از عمل بینی در ماه های اول به علت ورم بینی احساس بزرگ بودن بینی رو دارین به مرور این ورم از بین میره و بینی شکل بهتری پیدا میکنه

          مدیر مدویکا
          1. سلام ۵۰ روزه عمل کردم دکترم میگه نیمه فانتزیه و منم سربلا دوس داشتم ،اما کلوملای بینی من پایینه وسفته بینی گووشتی داشتم وفقط نوک ک روش کار شده ،آیا کلوملا بالا میره ؟

            مریم
          2. با سلام
            معمولا در بینی های گوشتی ایجاد فرم فانتزی و نیمه فانتزی به نسبت بینی های استخوانی سخت تر است. بعد از عمل در ماه های اول و تا 6 ماه اول معمولا بینی دچار تغییرات زیادی میشود و یکی از این تغییرات میتونه ایجاد قوس ملایم روی تیغه بینی باشه که البته این موضوع به نحوه جراحی و کار پزشک شما هم بستگی داره.

            مدیر مدویکا
          3. ممنون دکتر بینی من گوشتی بودو معلومه کوچیک شده و کلوملا هم داره بالا میره کم کم ، الان مشکلم نوک بینی هست ک فعلا طبیعی هست ولی من گفته بودم نیمه فانتزی و دکترم همینه میگه ک نیمه فانتزیه. ویه قوس هم داده .با توجه به سفتی نوک بینیم ممکنه بعد تغییرات کمی سربالا یا نیمه فانتزی بشه ؟؟

            مریم
          4. ببینین کلا توی بینی های گوشتی با از بین رفتن ورم ممکنه بینی خیلی تغییر کنه ولی قبل از اون اظهار نظر سخته و بهتره فعلا صبور باشین تا ورم بینی به کل از بین بره

            مدیر مدویکا
          5. سلام خسته نباشید من از عمل بینیم ده روزه که میگذره .احساس میکنم قسمت بالای بینیم کنارش یه برجستگی خیلی کوچیک با دست حس میکنم هستش.موقع دست زدن درد هم میگیره میخاستم ببینم ممکنه که جای بخیه باشه ؟

            ناشناس
          6. سلام احتمال وجود التهاب و عفونت در این بخش یا ایجاد جوش در قسمت داخلی بینی زیاد است. اگر درد ان زیاد بوده یا ازاردهنده است بهتر است موضوع را با پزشک جراح خود در میان بگذارید.

            فاطمه پایان
      2. با سلام
        ببخشید ۱۷ روزه عمل کردم بینی مو ماساژ دادم الا نا کنار سدارخ بینی از داخل احساس درد و سوزش میکنم ایا طبیعی یا اثر فشار زیاد دادن بینی هستش ممنون میشم جواب بدیر

        نرمین مرادی
        1. سلام، احتمالاً درد و سوزشی که در بینی خود احساس می‌کنید، به دلیل فشار زیاد بر روی بافت‌های حساس و آسیب دیده بینی شما است. اگر درد و سوزش شدید است، بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید تا بررسی کند که آیا همه چیز طبیعی است یا نه. همچنین، ممکن است پزشک شما توصیه‌ای برای تسکین درد و سوزش داشته باشد.

          فاطمه پایان
  89. سلام خسته نباشین من سه ماه بینیمو عمل کردم انحراف و زیبایی از همون روزی که اتل رو باز کردن حس کردم استخون سمت راستم که همون طرف انحرافم هست بیرون با کورتون بهتر شداما بازم هست که بینیم رومتمایل به چپ کج نشون میده بینی من استخونی بوده همراه قوز قوزش رفته همون سمت راست یه استخون ریز دست میزنم بیرون وهمین جوری هم مشخص درضمن سوراخ سمت راست که میگم استخونش بیرون اکثر وقتها کیپ میشه به دکتر میگم میگه ورم خوب میشه به مرور تنفست هم خوب میشه واقعا خسته شدم از ماساژ شستشو اینا میخاستم ببینم واقعا اینا همه به مرور خوب میشه یا باید فکر ترمیم و اینا باشم باتشکر

    ساناز
    1. با سلام
      بله عزیزم ، 90 درصد مشکلات به این شکل با گذشت زمان و از بین رفتن ورم بینی حل میشه. اکثر دوستانی که عمل میکنن تا مدت ها از عوارض اینچنینی شکایت دارن ولی راهکار فقط صبر هست. به علت ورم بینی مشکلاتی مثل عدم قرینگی در سوراخ های بینی و یا مشکل در تنفس طبیعی هست و این ورم گاها تا یک سال هم ممکنه طول بکشه که از بین بره ولی معمولا برای بینی های استخوانی 6 تا 7 ماه بعد این مشکلات رفع میشه.

      مدیر مدویکا
      1. سلام خسته نباشید،من ۳۵ روزهست عمل بینی کردم بینیم گوشتی بود،الان نوک بینیم خیلی گردهستش وسرش هم بالابنظرنمیاد آیا طبیعی هست،مدل فانتزی میخاستم.

        خوشبخت
        1. باسلام علائمی که اشاره کردید ناشی از تورم و التهاب بعد از عمل بوده و طبیعی است و بافت های داخلی بینی شما هنوز به طور کامل بهبود نیافته اند. اگر از وضعیت فعلی خود ناراضی هستید بهتر است با جراح خود مشورت کنید تا مشاوره های لازم و در دصورت نیاز داروها و دستورات مفید برای تسریع در روند بهبودی را به شما ارائه دهد.

          فاطمه پایان
    2. اگه سوراخهای دماع بعد از عمل کردن جفت نباشدو بعد از یکسال که دیگر ورم نداشت خواست دکتر سوراخها را جفت کند حتما باید تو اطاق عمل رفت وبیهوش کنند تا سوراخها را جفت کنند یا اینکه احتیاج به اطاق عمل ندارد ودر مطب میشود انجام داد . ممنونم از پاسخگویی شما

      نگین شاهی
      1. با سلام
        بسته به میزان مشکل و شکل بینی هم میشه این کار رو داخل مطب انجام داد و هم در بعضی شرایط لازم هست که مجدد بیهوشی انجام بشه و داخل اتاق عمل سوراخ های بینی تغییر داده بشه

        مدیر مدویکا
        1. سلامم من سع ماه عمل کردم ولی نمیدونم بینیم ورم داره یا نه چون عکس بعداز عمل رو نشونم دادن ولی الان هنوز نوک بینی من درست مشخص نیس

          مریم
      2. سلام من یکسال وچهار ماه هست که عمل کردم،بینی من استخوانی با پوست خیلی نازک است،در نوک سمت چپ بینیم برآمدگی به وجود آمد که دکترم بهم گفت فیبروزه و باید از داخل تراشیده بشه،و این کار را یک ماه پیش در مطب انجام دادم،ولی نوک بینی من متورم شده و اون بر آمدگی هم هیچ تغییری نکرد،آیا این برآمدگی خوب میشود یانه؟و مدت زمان خوب شدنش چقدر هست؟

        حلما شریف
        1. سلام، ممکن است برآمدگی در نوک بینی شما به دلیل علت دیگری از جمله تورم پس از عمل باشد. در هر صورت، بهتر است با دکتر خود تماس بگیرید و او را در جریان تغییرات وضعیت خود قرار دهید. او می‌تواند شما را راهنمایی کند که چطور مشکل را حل کنید. معمولاً پس از عمل بینی، نوک بینی به طور کامل به حالت طبیعی خود باز می‌گردد، اما مدت زمان لازم برای بهبود وابسته به شرایط فردی شماست.

          فاطمه پایان
      3. سلام من بینیم رو دو ماه عمل کردم اما بغل بینیم از نوک تا پهنای بینیم یک سفتی وجود داره که عین غضروف سفت و سخت میخوام بدونم اون بافت اسکار یا مشکل دیگه ای

        ساناز
        1. سلام، احتمالاً این سفتی که در بغل بینی شما وجود دارد، ناشی از ترمیم زخم و بافت‌های جدید است که در حین عمل بینی شکل گرفته‌اند. اگر این سفتی باعث ناراحتی شما نشده و فقط به صورت ظاهری مشکل دارد، معمولاً به مرور زمان کم‌کم کاهش پیدا خواهد کرد. اگر باعث ناراحتی شده است، بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید تا علت را شناسایی کرده و روش درمان مناسب را تعیین کند.

          فاطمه پایان
    3. سلام من 4ماهه بینیموعمل کردم الان احساس میکنم پره بینی پهن سوراخ بینی قرینه نیست عمل طبیعی انجام دادم چسب نمی‌زنم ازبینیم بدم میادایاهنوزورم داره خوب میشه بینی کوچکتروجمعترمیشه تاکی بایدصبرکنم ممنون

      مریم
      1. با سلام
        عزیزم در بینیهای استخوانی ورم بینی تا یک سال بعد از عمل و در بینی های گوشتی بیشتر از یک سال هم طول میکشه که از بین برهو عدم قرینگی سوراخ های بینی تا حدود زیادی مربوط به ورم بینی میشه. موضوع دیگه ای هم که هست در صورتی که پره های بینی بزرگ باشه پزشکتون میتونه تو مطب با بیحسی مقداری کوچیک کنه و نیاز به عمل مجدد نیست

        مدیر مدویکا
      2. من الان ۴۰ روز عمل کردم از دو هفته پیش نوک بینی من بالای دو سوراخ دچار فرو رفتگی شد الان این دو هفته برام چسب پایین بینی دو نمیزنن و پنبه فرو میکنن در هر دو سوراخ بینی من . میخواستم بپرسم بینی من خوب میشه چقد زمان میبره تا خوب بشه

        رویا قلی زاده
        1. با سلام
          در موارد به این شکل سعی میشه با قراردادن پنبه و ایجاد مانع داخل بینی فرم بینی اصلاح بشه و در اکثر موارد هم موثر است ولی زمان بهبودی در افراد مختلف متفاوت هست و باید صبور باشین

          مدیر مدویکا
        2. من چندروزه عمل کردم،تامپون هاشم خارج کردم
          یه سوالی برام هست اینه که دوتا چیز سفید تو بینی هامه که کوشتیه،از چند نفر پرسیدم که گفته اند غضروفه وجذب میشه،حالا میخواستم نظر شما را بپرسم؟
          باتشکر

          سجادعسگری..
          1. بله، احتمالاً غضروف بینی شما است که در حین عمل جراحی بینی بیرون زده و به مرور جذب می شود. این یکی از عوارض جانبی عمل است و جای نگرانی نیست بهتر است از دستکاری محل جراحی خودداری کنید تا بهبود یابد. در صورت نگرانی و داشتن علائم جدید نیز می توانید با پزشک خود مشورت نمایید.

            فاطمه پایان
      3. من 3ماه عمل شدم دو طرف بینی و سوراخ ها اصلا قرینه نیست یکی باز یکی بسته یه طرف دارای قوس یه طرف برآمده کمکم کنید

        زهرا
        1. با توجه به توضیحات شما، بهتر است به یک متخصص بینایی مراجعه کنید تا بررسی دقیقی از وضعیت چشمان شما انجام دهد و در صورت نیاز، درمان مناسب را تجویز کند. ممکن است مشکل فوق ناشی از ورم باشد یا استخوان بینی به درستی اصلاح نشده باشد که با سوهان کشی قابل برطرف شدن است. خوشبختانه اغلب مشکلات ایجاد شده پس از عمل بینی قابل رفع شدن هستند.

          فاطمه پایان
      4. سلام ببخشید من۲۲ روزه بینیم عمل کردم بینی گوشتی بود الان سرش خیلی بالاست خودم فکر میکنم شبیه خوک شدم دارم دیونه میشم آیا درست میشه

        زهرا نیک ملکی
        1. سلام، برای اطمینان از وضعیت بینی خود بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید و او را در جریان تغییرات و علائم بعد از عمل قرار دهید. همچنین، باید به یاد داشته باشید که پس از عمل بینی، نیاز به صبر و تحمل دارید تا بهبودی کامل حاصل شود.

          فاطمه پایان
    4. سلام خسته نباشید ببخشید شش ماهه دماغمو عمل کرذم انحراف داشت نوک افتاده داشت و تیغه پهن. بعد عمل انحراف رفع شده افتادگی رفع شده ولی پهنای تیغه همچنان مثل قبله ممکنه دکتر فراموش کرده باشه تیغه رو باریک کنه؟ ممکنه ورم باشه و این ورم تیغه اخر از همه از بین بره؟ دکتر بهم گفت دماغت استخونی با نوک گوشتی و پوست ضخیمه پوستم پرتقالیه لطفا کمک کنید

      مینا
      1. سلام، ممکن است پهنای تیغه بعد از عمل هنوز به حالت قبلی باشد، اما برای تأیید این موضوع بهتر است با پزشک خود صحبت کنید. همچنین، ورم معمولاً در طول چند هفته پس از عمل کاهش می‌یابد. در صورت داشتن نگرانی‌های بیشتر، به پزشک خود مراجعه کنید.

        فاطمه پایان
    5. سلام اقای دکتر من 7 ماهه عمل کردم
      اما موقع خواب پهلو ب پهلو ک میشم انگار دماغم تکون میخوره از داخل و زمانی ک راه میرم یا سرمو پایین میندازم احساس سنگینی میکنم ار نوک بینی پیش دکترمم رفتم گفت ب علت افتادگی بینی ک داشتید و غضرفاتی ک گذاشته شده زمان می‌بره تا جا بیوفتع
      واقعا نگرانم بنظر شما طبیعیه؟؟؟؟؟

      صوفیا
      1. Author

        سلام،‌ اگر دکترتان همچین نظری دارند حتما همینگونه است.

        مدیر
  90. سلام آقای دکتر خسته نباشید
    دختر من دو ماه و نیمه عمل کرده
    ظهر دراز کشیده بودن با دوستش شوخی میکردن
    یهو حواسش نبود بینیش فشار داده شد به بالش ‍♀️
    صورتش طرف بالش بود کلا بعد به نوک بینیش فشار وارد شد
    ولی درد اینا نداشت
    خواستم ببینم مشکلی پیش میاد واسه بینیش یا نه ؟

    مبینا یگانه
    1. با سلام
      صرفا با فشار به بینی روی بالش نمیتونه مشکلی برای بینی ایجاد شود در کل اگر احساس درد و فشار روی بینی ندارن مشکلی نیست و معمولا ضربات شدید که منجر به درد یا فشار شدید به بینی شود ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند.

      مدیر مدویکا
  91. سلام من شش ماه عمل بینی انجام دادم ولی هر کسی می بینه میگه عمل نشده بعد عمل قوز بینیم دوباره زده بیرون بالای بینیم رفته تو به دکترم که میگم میگه درست میشه فعلا زوده خیلی نگرانم که درست نشویم طرف بینیم ورم کرده همش میگه درست میشه

    ناشناس
    1. سلام به توصیه پزشکتون گوش کنید و نگران نباشد اما با نظر پزشکتون سوهان کشیدن هم میتونید انجام بدین که از راه های موثر برای از بین رفتن قوز بینی است

      نیما شفیعی
      1. سلام روزتون بخیر من حدود یکماه عمل بینی انجام دادم ومشکلم ابریزش بینی هست دکترم گفتن ممکنه حساسیت والرژی باشه ولی قبل ار عمل من ابریزش نداشتم الان دارم سیتروزین وقرص سرماخوردگی میخورم تا یکم ابریزشش کمتر بشه ولی خیلی اذیت میشم لطفا راهنمایی بفرمایید

        خانم شریفی
        1. سلام ابریزش بینی معمولا حساسیت فصلی است و ارتباطی به عمل بینی ندارد به توصیه پزشکتون گوش کنید

          نیما شفیعی
          1. با سلام.من الان ۲ ماه که عمل کردم .و تقریبا یک ماهی میشه که روی یکی از پره های بینیم اندازه عدس ورم کرده و سفت شده – پماد بتامتازون زدم یه کمی ورمش کم شد ولی دیگه تغییری نکرد .میخواستم بدونم این ورم رفع میشه

            ابوالفضل
          2. باسلام این ورم می تواند به دلیل التهاب یا عفونت داخل بینی باشد بهتر است موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید تا درمان مناسب را با توجه به وضعیت شما تجویز کند.

            فاطمه پایان
          3. باسلام ”
            هفت ماهه که عمل زیبایی بینی انجام دادم .. بینیم استخوانی بود بینیم از نظر اندازه کوچیک شده ولی نوک بینیم تغییری نکرده نوک بینیم گرد و گوشتیه .. میخوام بدونم از ورمه یا که مدلش همین هست ؟؟ ممنون میشم

            مینو
          4. سلام با توجه به مدت زمانی که از عمل شما گذشته به احتمال زیاد فرم نهایی بینی شما به همین شکل خواهد بود و تغییر چندانی نخواهد کرد با این حال بهتر است در خصوص تغییرات ایجاد شده و تغییرات موردانتظار از عمل خود با جراح مشورت نمایید.

            فاطمه پایان
        2. سلام اقای دکتر من سه ماه ونیم بینیم عمل کردم نوک بینیم خیلی بزرگه و رو به بالاست خیلی من به دکترم تاکید کرده بودم من سر بالا نمیخوام الان موندم چی کار کنم حال روحیم خیلی خراب به نظر شما درست میشه البته نوک بینیم خیلی سفته ممنون‌میشم از راهنمایتون

          سمیه رضایی
          1. با سلام
            تا حدودی سفتی و بزرگی نوک بینی بعد از عمل طبیعی هست ولی خب به نوع عملی که جراح برای شما انجام داده هم بستگی داره. نمیشه به قطع گفت کاملا از بین میره یا اون چیزی میشه که شما میخواین ولی معمولا با از بین رفتن سفنتی و ورم نوک بینی شرایط بهتر میشه بنابراین حداقل یک سال صبر کنین تا نتیجه نهایی رو ببینین

            مدیر مدویکا
          2. سلام. خسته نباشید. من ۳ هفته اس که عمل بینی انجام دادم. کلا یه هفته گچ روی بینیم بود .یه هفته هم چسب زد برام. دکتر گفت دیگه لازم نیست چسب بزنی. راستش یکم نگران اینم که نکنه نوک بینی افتادگی پیدا کنه یا اینکه ورمش خیلی دیر بخوابه چون چسب نمیزنم.

            زینب بهرامیان
          3. باسلام جراح بهترین کسی است که می تواند در خصوص نتایج عمل و درمان های مناسب به شما مشاوره دهد. بهتر است به دستورات وی عمل کنید و به صورت خودسرانه کاری انجام ندهید.

            فاطمه پایان
        3. سلام وقت بخیر .شما گفتین اگه قوز بینی بعد عمل باشه سوهان کشی میکنن یا باز بیهوشی کامل داره یا سرپایی انجام میشه .

          دریا
          1. سلام نه بیحسی موضعی

            پشتیبان سایت
    2. سلام من الان ۷ هفته اس عمل کردم بینیمو گفته بودم فانتزی دکتر بینی منو رو به طبیعی دراوردن اصلا قوس نداره ورم داره پرهام بزرگه پرهام از نوک بینیم پاین تره نوک بینیم یه کوچولو از بالا اصلا انگار عمل نکردن اصلا دوس ندارم تو روخدا الان میشه کرد برم به دکترم بگم قوس بده بینیم رو سربالا بکنه پرهام م جمع ولی سوراخ بینیم خیلی کوچیک شده

      فاطمه قنبری
  92. سلام خسته نباشید من ۵۰روزه عمل بینی انجام دادم دکترم گفته ک چسب نزنم دیگه ولی چسب روکه برداشتم بینیم ی طرفش ورم داره احساس میکنم بزرگترازقبل شده بدون چسب ونوک بینیمم ازقبل پایین تراومده من بایدچیکارکنم میشه راهنمایی کنیدممنونم

    پرستو
    1. سلام چسب زدن بینی ممکن است با ایجاد فشار اندک از ایجاد برآمدگی روی بینی جلوگیری کرده و باعث کاهش ورم بینی شود. اما به طور معمول شکل کلی بینی شما را تغییر نمی دهد.

      نیما شفیعی
    2. سلام خسته نباشین یه سوال داشتم من بینیم استخونیه ۱ ماه و نیم عمل کردم از مدل بینیم راضیم ولی از نیمرخ بینیم حالت بلندیشو داره حس میکنم بینیم ورمم نداره آیا احتمال داره که بینیم نوکش تا ۶ ماه یکم جمع بشه و کوچیک تر به نظر برسه بلندیش بره خیلی استرس گرفتم از الان به ترمیم فکر میکنم.و اینکه دکترم کناره های بینیم رو باز نکرد از داخل باز کرده بود ممکنه این روشش باعث شده بینیم از نیم رخ نوکش تیز و بلند باشه.ممنون میشم جواب بدید

      معصومه
      1. با سلام
        عزیزم اینکه دکترتون کناره های بینی رو باز نکردن به این دلیل بوده که با شرایط بینی شما نیازی به این کار نبوده و این عاملی بر این موضوعی که میگین نیست.واقعا سخته که بگیم این موضوع ناشی از تورم بینی هست چون ما آگاهی نسبت به نوع عمل شما نداریم ولی در کل به هر شکل هم که عمل شده باشه بینی بعد از عمل تورم داره و به مرور با از بین رفتن تورم بینی جمع تر میشه و شکل بهتری پیدا میکنه

        مدیر مدویکا
      2. سلام من حدودا ۱۸ روزه عمل کردم و بخیه های داخل بینیم هنوز آب نشده باید چیکار کنم حالت تیز دارن

        فروغ
        1. باسلام بخیه ها از دو نوع جذبی و کشیدنی هستند. ممکن است بخیه های داخل بینی شما از نوع کشیدنی باشند و می بایست توسط پزشک جدا شوند. اگر بخیه ها از نوع جذبی باشند معمولا سه الی چهارهفته بعد ازعمل به صورت خودبخود می افتند و جای نگرانی نیست.

          فاطمه پایان
      3. سلام وقت بخیر ببخشید من سال 1400 20دی ماه عمل کردم الان 4 ماه هست از عمل بینیم گذشته سنگینی نوک بینی و پره های بینیم دارم بعضی موقع ها بیشتر هم میشه که غیر قابل تحمل است دست میزنم سفتی وسنگینی رو حس میکنم ممنون میشم راهنمایم کنید

        فاطمه امیری
        1. سلام. مشکلی که شما توصیف کرده‌اید، ممکن است ناشی از عوارض عمل بینی باشد. در این صورت، بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید تا وضعیت را بررسی کند و راهنمایی لازم را برای شما ارائه دهد. پزشک ممکن است شما را به یک متخصص گوش، حلق و بینی ارجاع دهد تا وضعیت دقیق‌تر شما را بررسی کند و در صورت لزوم، درمان مناسب را تجویز کند.

          فاطمه پایان
      4. خوب شدین نوک‌بینتون؟

        ناشناس
      5. سلام وقتتون بخیر یه سوال داشتم من الان یکماهی میشه ک بینیمو عمل کردم و متاسفانه سرماخوردم ،ابریزش بینی دارم،گاهی هم سرفه میکنم بینیمم احساس میکنم بزرگ شده میترسم ک از حالتش خارج بشه میشه ،میخواستم بدونم ک همه ی ایناها واسه بینی خطرناک هستن؟

        سلام عزیزم منم عمل کردم ب روش بسته الان یکناهه دقیقا و همین مشکلو دارم اما دکترم گفتن ک بعد از گذشت چن وقتی این نک بینی میادش پایین تر
        1. سلام نه خطرناک نیست

          پشتیبان
  93. سلام وقت شما بخیر من ۳ساله بینیم عمل کردم بعد از سه سال نوک بینیم سفت و گرده داخل بینیم قسمت اسکاره چند وقت یکبار از داخل جوش میزنه و متورم و قرمز میشه که ظاهر زشتی به بینیم میده و خیلی هم درد داره و بعد با فشار زیاد به نوک بینیم خون ازش میاد و بعد از مدتی خوب میشه نمیدونم با این مشکل چی کار کنم

    ظیبه
    1. سلام،جوش زدن داخل بینی علت های زیادی داره که ما در مقاله ای مفصل به این موضوع پرداخته ایم و راه های از بین بردن نیز در این مطلب گفته شده است.برای مشاهده مقاله جوش زدن بینی بعد از عمل جراحی کلیک کنید.

      نیما شفیعی
    2. سلام من بینیم کوچیک شده ورم داره مثل توپ شده دکترم ارتفاع نک بینیم تا صورتمو کوتاه کرده خیلی نارحتم اتاق عملم بهش گفتم طبیعی باشه الان کوچیک شده من بنی کوچیکو دوس نداشتم الان که بهش میگم چرا کوچیکش کردی بهم میگه قوسو برداشتم و روتیشن کردم نمیدونم چکار کنم شبو روزم شده گریه انقدر گریه کردم شاید به خاطر اینه ورمشم کم نشده بعد ۲ ماه نمیدونم باید باز ترمیم کنم اصلآ به صورتم نمیخوره بینیم به نظر شما راهی وجود داره

      مهری
      1. سلام، متاسفانه بدون بررسی دقیق و انجام معاینات لازم، نمی‌توان به شما راهکار دقیقی پیشنهاد داد. اگر به دکتر خودتان اعتماد ندارید، می‌توانید به پزشک دیگری مراجعه کنید و نظر و توصیه او را درباره وضعیت بینی خود بپرسید. همچنین، در صورت نارضایتی از عمل قبلی، می‌توانید با گفتگو با پزشک خود گزینه‌های درمان جایگزین را بررسی کنید.

        فاطمه پایان
    3. سِلام من ۴ ماهه بینیمو عمل کردم بالای سوراخ چپ بینیم اندازه یه عدس برامدگیه که رنگشم سفیدتر از جای دیگه بینیه سفتم هست به دکترمم میگم میگه از پوستته میخوام بدونم این چیه رفع نیشه الان ۴ ماهه که هست تغییر که نکرده هیچ بیشترم شده تو رو خدا راهنماییی کنید

      مهتاب
      1. من یک مدل زبانی هستم و نمی‌توانم تشخیص پزشکی بدهم. اما مشکل شما ممکن است به علت پوستهای برجسته در داخل بینی باشد که باعث ایجاد یک توده سفید رنگ شده است. بهتر است که با متخصص گوش حلق و بینی دیگری در این خصوص مشورت نمایید تا با انجام معاینه و ازمایشات لازم منشا این برامدگی را تشخیص و درمان مناسب را پیشنهاد دهد. باتوجه به رنگ متفاوت ان نسبت به سایر نقاط صورت شما این مشکل می تواند بر اثر عفونت و التهاب بافت های داخلی نیز ایجاد شده باشد.

        فاطمه پایان
    4. سلام وقت بخیر. بنده تقریبا 60 روزبینی ام عمل شده البته استخوانی بودحالا طبیعی عمل شده
      پل بینی ام خیلی پهن وانگارازاطراف استخوان برآمده بیرون زده ممکنه بخاطرورم باشه؟؟ یه چیزدیگه نوک بینی ام ازجلوتمام رخ گردوبزرگه ولی نیمرخ خوبه کشیده اس. نمیدونم چراحس میکنم نوکش به سمت چپ کجی داره میشه راهنماییم کنید. ممنونم.

      پروین
      1. سلام، برای پاسخ به سوال شما بهتر است که یک مشاوره حضوری با یک جراح پلاستیک یا جراح بینی خود انجام دهید. این جراح می‌تواند با بررسی دقیق وضعیت بینی شما، تشخیص دهد که آیا نوک بینی شما به سمت چپ کج شده است یا خیر و همچنین راهنمایی لازم را در خصوص درمان و تغییرات مورد نظر انجام دهد.

        فاطمه پایان
  94. سلام من ۴ ماهه ک بینیم رو عمل کردم بینیم استخانی بود الان بصورت خیلی شدیدی باد کرده و تیغه ی بینی و نوک بینیم دو سه برابر قبل عملم شده باید چکار کنم

    علیرضا
    1. سلام در عمل های بینی استخوانی معمولا بین 6 ماه تا 1 سال زمان مورد نیاز است تا بینی فرم خودش رو بگیرد.برای اطلاع از علت ورم و روش های کاهش سریع آن لطفا مقاله : راههای کاهش ورم بینی را مطالعه کنید و ویدویوهای توضیحات پزشکان را حتما ببینید.

      نیما شفیعی
    2. سلام من ۴ ماه بینیمو عمل کردم نوک بینیم تیز خیلی گفتن عضروف گزاشتن میخواستم ببینم آیا درست میشه به حالت کردی دربیاد یان واکه ن بلید چیکار کنم برای درست شدنش

      سلین
      1. سلام در گذر زمان ی مقداری برطرف میشه اما کاملا گرد نمیشه

        پشتیبان سایت
  95. سلام من حدود ۸ماه ک عمل کردم نوک بینی من خیلی ورم داره و حالت یک گردو شده بنظر شما علتش چیه و باید چیکار کنم ؟

    شیما نوری
    1. سلام، ورم بینی طبیعی است، معمولا نتیجه عمل بینی استخوانی بین 6ماه تا 1سال و بینی گوشتی بین 1 تا 2سال هست.

      نیما شفیعی
      1. سلام من یک ماهه عمل کردم الان نوک بینیم سمت راست به اندازه یک عدس فرو رفتگی پیدا کرده به نظر شما علتش چی میتونه باشه

        شمسی کلهر
        1. سلام، بهتر است به یک پزشک متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه کنید تا علت دقیق فرو رفتگی نوک بینی شما را تشخیص دهد. احتمالاً علت آن ممکن است از نوع جراحی بینی، ضربه، عفونت یا سایر عوامل باشد. پزشک شما می‌تواند با بررسی دقیق و انجام تست‌های لازم، به شما راهنمایی کند.

          فاطمه پایان
  96. من امروز یک ماه عمل کردم اطراف بینیم شدید ورم داره بینی استخوانی بود ایا قرص آناهیل لازم بخورم سوراخ بینیم یکی نیست ایا بخاطر ورم

    یوزباشی
    1. با سلام
      عدم قرینگی در سوراخ های بینی به خاطر ورم بینی بعد از عمل هست و به مروز با از بین رفتن ورم بینی این مشکل حل خواهد شد.مصرف قرص آناهیل فقط و فقط با تجویز پزشکتون باید باشد.

      مدیر مدویکا
  97. سلام
    حدودا ۳ ماه ۱۰ روز عمل بینی کردم
    نوک بینی سفت ویک طرف ورم
    چسب باز میکنم نوک بینی واطراف آن درد دارد
    واسه عمل ازغصروف دنده استفاده شده
    پزشکم دوماه بعدعمل سوزن کورتون هم زدند
    اما همچنان نوک ویک طرف قبل ازنوک بینی ورم کرده

    ناشناس
    1. سلام، ورم بینی طبیعی است، معمولا نتیجه عمل بینی استخوانی بین 6ماه تا 1سال و بینی گوشتی بین 1 تا 2سال هست

      مدیر مدویکا
  98. سلام من ۳۵ روزه که عمل کردم سوراخ های هر دو طرف خیلی بزرگه مثل قبل از عمله و از بیرون بخیه نخورده البته نوک بینی م هم همینطور بزرگه پره های بینی م سفت شده و ورم داره آیا ممکنه سوراخ هاش کوچیک تر بشه یا باید بعدا ترمیم کنم

    مریم
    1. سلام، ورم بینی طبیعی است، بعضی از پزشکان عمل بینی را با روش بسته انجام میدن و معمولا نتیجه عمل بینی استخوانی بین 6ماه تا 1سال و بینی گوشتی بین 1 تا 2سال هست.

      مدیر مدویکا
      1. سلام و خسته نباشید بنده ۸ ماه هست عمل کردم ولی بینیم سوراخش کوچک تر شده و نوکش تیزتر و هنوزم سفت هستش این سفتی نوک بینی تا چه زمانی هست .

        ناشناس
        1. سلام فرم گرفتن کامل بینی در عمل های بینی استخوانی تا یک سال و در عمل های بینی گوشتی تا دو سال به زمان نیاز دارد.

          نیما شفیعی
          1. سلام من الان سه ماهه دماغمو عمل کردم دماغم دراز بود به دکتر گفتم کوتاه کنه الان بعد عمل کوتاه که نشد درازتر و گنده تر شده آیا بهتر میشه؟

            لیلا قادرپور
          2. باسلام پاسخ به این سوال نیاز به بررسی میزان تغییرات اعمال شده در طول عمل برای شما دارد. بهتر است با پزشک خود در خصوص نتایج موردانتظار از عمل بینی خود مشورت نمایید تا توضیحات لازم را به شما ارائه دهد. بااین حال هنوز بینی شما ورم دارد و به فرم نهایی خود نرسیده است و تصمیم گیری در خصوص نتایج عمل کمی زود است.

            فاطمه پایان
        2. سلام من ده ماه عمل کردم بینیم بزرگ وگوشتی بودوپوست بسیارکلفتی داشت ازعملم راضی هستم فقط نوک بینی ازاستخون خیلی بالاتره خیلی قوص داره دکترگفتم هنوزورم داره ورم نوک بینی بخابه مشکل قوص بینیحل میشه یکی دیگه اینکه هنوزهم پشت حلقم ازقت عمل خلط داره خشک نمیشه برای همون درازکه میکشم بایدازدهان نفس بکشم ته حلقم بستس ازخلط گاهی صاف میشه گاهی بسته چیکارکنم خلط حلقم ازبین بره

          ناشناس
  99. سلام وقت بخیر ،،بنده حدود ۴ ماه است عمل کردم،بینی گوشتی دارم، نوک بینی م هم سفت وهم گرد شده،وهر کسی میبینه میگه اصلا تغییر نکرده،برای ورم نوک بینی چه پیشنهادی دارید؟؟ ممنون

    فرشته قدرتی
    1. با سلام
      4 ماه زمان کمی برای از بین رفتن ورم بینی در بینی های گوشتی است ، توصیه ما به شما این است که بیشتر صبر کنین ، در بینی های گوشتی یک تا دو سال ممکن است طول بکشد تا ورم بینی از بین برود. البته در مواردی با تشخیص پزشک با تزریق کورتون میتوان ورم بینی را کمتر کرد.

      مدیر مدویکا
      1. سلام ۱۵ روزه عمل کردم من بینیم استخوانی بود و قوز داشت
        از دکتر خاستم که بینیم نوکش زیاد بالا نباشه ولی الان نوکش بالاس
        خاستم ببینم آیا ب مرور زمان نوک بینیم میاد پایین تر؟

        پوریا
        1. بله، ممکن است با گذشت زمان و بهبود تورم و التهاب بینی، نوک بینی شما کمی پایین تر بیاید. اما بهتر است با دکتر خود در ارتباط باشید و از او در مورد پیش‌بینی تغییرات بینی خود سوال کنید. همچنین، به یاد داشته باشید که نتایج نهایی عمل بینی معمولاً حدود ۶ ماه تا ۱ سال زمان می‌برد.

          فاطمه پایان
      2. سلام دو ماه و ۸ روز عمل کردم ولی از نیمرخ ارتفاع نوک بینیم با صورت زیاد دیده میشه برای همین دراز دیده میشه ایا ورمه نوک بینیم کوچیک میشه قوسمم زیاده

        سارا
        1. سلام باید چندماه بگذره هنوز مشخص نیست

          پشتیبان سایت
    2. سلام وقت بخیر
      من ۱۴ روز هست عمل کردم بخیه بالای بینیم یعنی مابین چشمها و اطراف بینی بحالت سفت دراونده و دردناکه ایا درست میشه یا باید اقدامی کنم؟
      انگار گره بخیه ایجاد شده از داخل پوست و سفت شده

      فاطمه
      1. سلام برای این مورد حتما باید به پزشک مراجعه کنید تا از نزدیک شما رو معاینه کند

        نیما شفیعی
        1. سلام من ۲۴ روزه عمل کردم با کسی روبوسی کردم نوک بینیم با فشار کمی رو صورتشون فرو رفت تقریبا ایا ممکنه نوک بینی تغییر شکل بده؟!

          سمیرامیس
          1. باسلام تا جای ممکن بهتر است از اعمال فشار اضافی بر روی ناحیه بینی خود خودداری کنید با این حال با توجه به گفته های شما به احتمال زیاد مشکلی پیش نمی آید و میزان فشار به قدری نبوده که بتواند مشکل ساز شود. در صورت مشاهده تغییرات بهتر است با پزشک جراح خود مشورت نمایید تا راه حل مناسب را برای شما تجویز نماید.

            فاطمه پایان
    3. سلام من الان سه هفته هست عمل کردم ی چاش خیلی بزرگ دارم برای چسب زدن و چسب برداشتن بینی نه میتوانم بزنم نه میتوانم بر دارم شاید رب ساعت یا بیست دقیقه وقت میزارم که چسب بزنم یا یک ساعت وقت میبره که چسب را توی حمام زیر اب بردارم خیلی سخته برام لطفا راهنمایی کنید ایا جسب برداشتن وجسب زدن به دماغ اسیب میرساند ممنون

      ناشناس
      1. سلام، این مشکلی است که برخی افراد با آن مواجه هستند. در صورتی که چسب برای شما مشکل ساز شده است، بهتر است از چسب های خالص استفاده کنید و از چسب هایی که حاوی عوامل شیمیایی قوی هستند، پرهیز کنید. همچنین، قبل از چسب زدن و بعد از برداشتن آن، ناحیه بینی را با آب و صابون شستشو داده و خشک کنید تا چسب بهتر جذب شود و در زمان برداشت نیز به راحتی جدا شود. در صورت داشتن درد و سوزش در ناحیه بینی، به پزشک معالج خود مراجعه کنید.

        فاطمه پایان
  100. سلام من ۷ماه عمل کردم قسمت سمت راست بینیم فرو رفته وسمت چپ اینطور نیست چیکا ر باید بکنم ممنون میشم پاسخ بدهید

    مهناز سعادتی
    1. سلام، در صورت صلاحدید پزشکتون می توانید به صورت موضعی امپول کورتون تزریق کنید. همچنین ماساژ دادن بینی می تواند کمک کننده باشد.

      کارشناس مدویکا
    2. سلام و عزض ادب من ۶ ماه است بینیمو عمل کردم گوشه بینیم حالت گوشت اضافه داره دوبار آمپول کورتون هم دکترم برایم زده فایده نداشته لطفا بهم بگید چکار کنم
      ا

      سلام خیلی ممنون از کانال خوبتون من جواب سوالهایم را باخواندن سوالهای زیبا جویان گرفتم تشکر
      1. سلام، اگر دوز کورتیزون برای شما مفید نبوده است، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و از او درخواست کنید تا راه حل دیگری برای حل مشکل شما پیدا کند. ممکن است نیاز به عمل جراحی دوباره باشد یا روش درمان دیگری مانند لیزر یا رادیوفرکانسی را پیشنهاد دهد. همچنین، حتماً به پزشک خود اطلاع دهید که آمپول کورتیزون برای شما مفید نبوده است تا او بتواند تصمیمات درست و مناسب بگیرد.

        فاطمه پایان
  101. سلام مت حدود نه ماه بینیمو عمل کردم بینی من گوشتی بود الان دوستان واشنایان میگن بینیت تغیری نکرده ایا علتش ورمه

    معصومه اسدی
    1. چیزی که نشاندهنده تغییرات بینی شماست عکس های قبل و بعد از عمل شماست. البته تغییرات بینی گوشتی به اندازه تغییرات بینی استخوانی نخواهد بود. نتیجه نهایی یکسال و نیم بعد از عمل مشخص می شود.

      کارشناس مدویکا
      1. من 3ماه عمل کردم بینیم اصلا تغییر نکرده هیچی نیاز به کورتون؟ واقعا دارم کلافه میشم سوراخا بینی هنوز بزرگ نوک بینی کلفت ……تازه از یه طرف قوز داره تو سه رخ دیده میشه

        Mahur kya
        1. در صورت صلاحدید پزشکتون می تونید تزریق کورتون به بینی انجام بدین.

          کارشناس مدویکا
          1. پنج ماه هست عمل کردم بینی کوچک ولی غضروف نوک بینی شل بود. الان نوک بینی من تیز و بالاو از کنار ارتفاع زیادی داره و بسیار عروسکی و قوس دار هست ‌‌ . میخواستم ببینم امکان اینکه عمل ترمیم انجام بدم و نوک بینی پهن تر بشه و بینی پل صاف داشته باشه هست ؟ مشکل تنفسی و صدا دادن هنگام تنفس هم دارم

            فاطمه
          2. باسلام بله اگر از نتایج عمل خود راضی نیستید می توانید با جراح دیگری در خصوص انجام عمل ترمیم بینی مشورت نمایید.

            فاطمه پایان
        2. سلام خسته نباشید
          بنده الان ده ماهه بینیمو عمل کردم
          یه چهار ماهی هست که نوک بینیم سمت راست از زیر مث دونه زیر پوستی زده هر کی میبینه فکر می‌کنه جوش زده
          نشون دکترم دادم گفتن شاید ورمه آمپول کورتن زدن کوچکتر شده ولی کاملا از بین نرفته
          الان دوهفته ای میشه ک آمپول زدم
          میشه لطف کنین نظر خودتونو بگین ممنون

          نازی
          1. با سلام
            با توجه به اینکه با تزریق آمپول کورتون به گفته خودتون کوچکتر شده احتمال ورم بودن آن بسیار زیاده، معمولا آمپول کورتون به تشخیص دکتر در چند مرحله قابل تزریق هست و به کاهش ورم بینی کمک میکنه. در درجه اول اینکه صبور باشید و مدتی رو زمان بدین، هنوز امکان کاهش ورم بینی به صورت طبیعی و به مرور زمان هست .اما میتوان با مشورت پزشک یک مرحله دیگه هم تزریق کورتون داشته باشید

            مدیر مدویکا
          2. سلام ببخشید منم سه ماهه عمل کردم و دقیقا مشکل شما رو دارم. خواستم بپرسم ببینم شما خوب شدین؟

            ناشناس
      2. سلام.من یک ماهو پنج روزه عمل کردم.از فرم بینیم خیلی راضیم.ولی حس میکنم پره سمت چپ بینیم پایینتر از سمت راسته.بنظرتون طبیعیه؟؟

        ندا
        1. سلام یک ماه زمان کمی برای فرم گیری کامل بینی است و نمی شود نظر قطعی داد فعلا صبور باشید.

          نیما شفیعی
      3. سلام دکتر من سال 96 بینیمو عمل کردم اولش خیلی خوشکل بود الان نوک بینیم احساس میکنم یکم گوشتی شده بینی خودم استخوانی بود
        چندماه چسب زدم دیگ نزدم میگن الانم ماساژش بدم میتونه ورم باشه وبخابه ینی راس میگن؟

        بیان
        1. بینی عضوی زنده از بدن است که در طول زمان و با افزایش سن دچار تغییر می شود. تغییر فوق نیز می تواند ناشی از تغییر ظاهری چهره شما و پاسخ طبیعی به بدن شما باشد. می توانید روش ماساژ را امتحان کنید اما بهتر است حساسیت زیادی به خرح ندهید و نگران تغییر چهره خود نباشید.

          فاطمه پایان
    2. سلام من ۲۹ابان عمل کردم پره های بینیم خیلی بازه دکترم گفت جمع میشه ولی چسبمو گرفتم‌خیلی پره هاش تو چشمه و دکترم گفت نوک بینی با پره هاتو غضروف گذاشتم یعنی باید صبر کنم پره ها جمع میشه امکانش هست ک‌جمع تر بشه ؟؟تا چن‌ماه باید صبر کنم ببینم جمع میشه یا نه ؟؟

      ناشناس
      1. با سلام
        فقط با کاهش ورم بینی میتونه تا حدودی این اتفاق بیفته فعلا باید صبور باشید تا حداقل 6 ماه از عمل شما بگذره

        مدیر مدویکا
        1. سلام سه ماه وده روزه عمل کردم ولی وقتیکه چیبوبرداشتم اندازه بینیم بابل عمل فرق چندانی نداره وارتفاع بینیم خیلی زیاده بخدادارم دیوونه میشم

          حمیده
          1. Author

            سلام، نگران نباشید سه ماه زمان کمی برای قضاوت درباره فرم بینی تان است. با مرور زمان و کاهش تورم فرم اصلی بینی کم کم مشخص می‌شود.

            مدیر
  102. سلام وقت بخیر
    من حدود دوماهه عمل کردم ولی نوک بینی از هفته قبل سفترشده حتی پرهای بینی بیحس شدن ایا از بین میره یا باید کورتوزون تزریق بشه؟؟همش فکر میکنم شاید خوب مراقب نبودم

    زهرا
    1. سلام، خیر احتیاج به تزریق کورتون نیست. لطفا صبور باشید بر طرف می شود.

      کارشناس مدویکا
    2. سلام من هشت ماه بینیمو عمل کردم دوماه بعد از عمل کورتون تزریق کردن ورم بینیم خوب شد ولی بعد ازیک ماه ونیم دوباره بینیم مثل قبل از عمل شده باید چکار کنم لطفا راهنماییم کنید

      نرگس
      1. با سلام
        عزیزم معمولا آمپول کورتون رو برای بینی های گوشتی که بعد از عمل ورم زیادی دارن تزریق میکنن و این نشون میده که بینی شما گوشتی بوده، توی بینی های گوشتی زمان زیادی طول میکشه تا ورم بینی از بین بره ، گاهی تا 2 سال هم این زمان طول میکشه . لطفا عجله نکنین اینکه بینی تو این مدت تغییراتی داشته باشه طبیعی هست و اینکه با آمپول کورتون شما شکل بدون ورم رو دیدین نشون میده که قابلیت خوب شدن رو به مرور داره

        مدیر مدویکا
        1. سلام وقتتون بخیر من الان یک ماهه عمل کردم
          بینیم استخونی بود ولی الن نوک بینیم خیلی تیز شده
          از چی میتونه باشه؟
          ممکنه نوک بینیم گرد بشه بعد از چن ماه؟ الن من زیاد بینیمم ورم نداره و نگرانم ک همینجوری تیز بمونه

          ایدا
          1. با سلام
            شکل بینی بعد از عمل به مقدار زیادی به نوع عمل شما بستگی داره ولی در کل بینی حد اقل تا 6 ماه بعد از عمل دچار تغییراتی میشه باید صبر کنید تا نتیجه عمل رو ببینین و بعد قضاوت کنین

            مدیر مدویکا
      2. سلام من 3ماه بینیم وعمل کردم.هنوزچسب میزنم اعتیادپیداکردم به چسب.جون وقتی چسب وبازمیکنم ورم مبکنه و زشت میشه.قوص بینیم کم شده نسبت به روز اول.یطرف بینیم بیحس.نمیتونم راخت نفس بکشم باوجودی که قرص نیوتادین واسپری داخل بینی مصرف کردم.میخاستم ببینم چسب بزنم هنوز یانه؟بینیم گوشتی بود.آیاچسب فرم بینی و تغییرمیده؟بینیم سربالاست ایازدن چسب باعث میشه نوکش بیوفته یا برعکس؟ممنونم پاسخگوباشین.من پره های بینیم هم ورم داره هنوز.کلا ورم داره.اعصابم داغون گفتم تا6ماه اگه نرف برم یجا دیگ عروسکی عمل کنم

        افسانه احمدابادی
        1. سلام
          ببین عزیزم کلا چسب بینی بیشتر از 2 ماه توصیه نمیشه مگر اینکه بنا به شرایط بینی و جراحیتون پزشک به شما بگه که بیشتر چسب بزنین. یه مسئله ای که هست خود چسب زدن بیش از حد بینی باعث میشه ورمتون موندگار بشه و از بین نره، طبیعی هست که بعد از برداشتن چسب بینی یه مدت بینی ورم کنه و این برای همه اتفاق میفته. چسب بینی بعد از این ندت توی فرم بینیتون تاثیری نداره و نمیتونه باعث سربالا شدن یا افتادگی نوک بینی بشه.
          باید صبور باشین تا ورم بینیتون تو ناحیه پره ها و بقیه قسمت ها از بین بره

          مدیر مدویکا
          1. سلام
            من ۲۵ روزه عمل کردم قوسش بعد برداشتن
            آتل بیشتر بود ولی الان کمتر شده
            درضمن نوک بینیمم انگارگرده آیا تیزترمیشه

            ناشناس
          2. سلام اعلام نظر در خصوص نتایج عمل شما بسیار زود است زیرا بینی هنوز ورم دارد و التهاب بافت های داخلی ان بهبود نیافته است. بهتر است کمی بیشتر صبر کنید و در خصوص نتایج عمل خود از پزشک خود مشاوره بخواهید تا در خصوص تغییرات موردانتظار بعد از دوره نقاهت شما را راهنمایی کند.

            فاطمه پایان
        2. سلام خسته نباشیدمن۶ماه عمل کردم خیلی فرم بینیمودوست دارم
          ازوقتی دکترکفت چسب بردارازسمت
          پره های بینی ورم کردزدبیرون
          هنوز نوک بینیم سفت سفته

          بعدچندهفته یه سمت پره ورمش خوابید
          اما سمت راستیه هم ورم داره همه یه خالت گودرفتگی اینجاشده
          خیلی نگرانم ممکنه این جوری بمونه
          پیش دکترم رفتم گفتن طبعی هستش بعدازبرداشتن چسب ورم میکنه به مرورزمان خوب میشه

          ناشناس
          1. باسلام بهتر است کمی صبور باشید تا فرم نهایی بینی شما به تدریج مشخص شود و با توجه به توضیحات شما جای نگرانی نیست .

            فاطمه پایان
      3. سلام من 11ماهه عمل کردم ولی نوک بینیم هرروز ورمش بیشتر میشه و گرد تر جوری ک تصمیم دارم دویاره عمل کنم

        شادی رحمانی
        1. باسلام بهتر است پیش از هر اقدامی ابتدا با پزشک جراح خود مشورت نمایید یا با پزشک متخصص گوش حلق و بینی دیگری صحبت کنید تا راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند. برای عمل ترمیم بینی حداقل می بایست یک سال از عمل قبلی شما گذشته باشد.

          فاطمه پایان
      4. سلام . من دوهفته هست عمل کردم و از فرم بینیم راضی نیستم احساس می کنم طول بینیم رو دکتر خیلی کوتاه کرده و کمی هم سربالا خودشون گفتن کمی سربالا قرارداده تا اگرافت کرد طبیعی بشه می خوام بدونم با افت بینی طول بینی هم درست میشه یا اینکه باید دوباره جراحی کرد

        مریم کریمی
        1. سلام، در مورد اینکه آیا با گرافت، طول بینی درست می‌شود یا نه، باید بگویم که به عوامل مختلفی بستگی دارد. در برخی موارد، گرافت ممکن است باعث شود که طول بینی کمتر به نظر برسد و طول بینی هم بهبود پیدا کند. اما در موارد دیگر، انجام گرافت در حین جراحی بینی تنها باعث بهبود شکل و ظاهر نوک بینی و سایر قسمت‌های صورت خواهد شد و تاثیر چندانی روی طول بینی نخواهد داشت.
          بنابراین، بهتر است با پزشک خود صحبت کنید و از او در مورد جزئیات جراحی و تاثیرات آن روی شکل و طول بینی سؤال کنید. همچنین، پس از جراحی حتماً دستورالعمل‌های پس‌عمل را به دقت دنبال کنید تا بهبود سریع‌تری داشته باشید.

          فاطمه پایان
    3. سلام الان دوماه بینیمو عمل کردم نوک‌بینیم غضروف داره ولی سفته رد میشه بعد پره های بینیمم غضروفه ولی بازه جمع میشه پرهای بینی یا نه دکترم گفت ۳ماه اگه جمع نشد بیا ببندم به نظر شما تا کی باید صبر کنم نتیجه رو ببینم چون خودم دوس ندارم دوباره بینیم دست کاری بشه حداقل تا ون وفت باید صبر کنم ؟؟؟؟

      ناشناس
      1. سلام، بهتر است پس از سه ماه دوباره به دکتر خود مراجعه کنید تا وضعیت بینی شما را بررسی کند. در صورتی که هنوز جمع نشده باشد، ممکن است نیاز به بستن پرهای بینی باشد. اما در هر صورت، بهتر است تصمیم نهایی را با پزشک خود هماهنگ کنید.

        فاطمه پایان
    4. سلام من نوک بینی ام به طرف بالا داده آقای دکتر
      آیا بعد چند ماه این نوک بینی پایین میا ؟

      مسعود
      1. باسلام پاسخ به این سوال به شرایط و نوع عمل شما بستگی دارد. دراین خصوص بهتر است بهتر است با پزشک خود مشورت نمایید و از وی در خصوص نتایج عمل مشاوره دریافت نمایید.

        فاطمه پایان
  103. سلام خسته نباشید من هشت ماه پیش عمل بینی انجام دادم خیلی ورم داره چسب میزنم شبا چند روز که چسب نمیزنم از بینی قبلبم بزرگ تر میشه لطفا راهنمایی کنید من به چسب زدن ادامه بدم یا نه

    سمانه علیپور
    1. سلام، پاسخ آقای دکتر:
      چسب فقط ۶ هفته اول اثر داره
      به بعد تاثیری نداره
      ایشون قطعا بینی‌شون گوشتی بوده و زمان میبره
      مصرف ادویه جات و نمک رو کمتر کنن کمک میکنه به کاهش ورم

      عاطفه آجلی
    2. سلام وقتتون بخیر من چهارماه عمل کردم دکترم نوک بینی با پره های یینی رو غضزوف گذاشته پره های بینیم شل شده کمی ولی نوک بینیم همچنان سفته وگرده و پره های بینی سمت راستم گوشه چال افتاده زیاد سمت چپم در حد سمت راست چال نیوفتاده و حس میکنم سمت چپ ورمش بیشتره از سمت راست و پره های بینیم نامتقارنه و هردوطرف پره های بینیمم قضروف گذاشته به نظر شما باید چقدر صبر کنم و چی کار میتونم بکنم

      ناشناس
      1. باسلام قطعا جراح با توجه به وضعیت بینی و شرایط عمل نسبت به ایجاد تغییرات و اصلاحات موردنیاز برای بینی شما اقدام کرده است. اگر از وضعیت فعلی بینی خود راضی نیستیند بهتر است از وی مشاوره بخواهید تا شما را راهنمایی کند در غیراین صورت می توانید با متخصص گوش حلق و بینی دیگری مشورت نمایید. پاسخ دقیق به سوال شما نیاز به بررسی نزدیک و معاینه و در صورت نیاز ازمایش های تشخیصی برای یافتن راه حل مناسب دارد.

        فاطمه پایان
  104. سه ماه از عمل بینیم میگذره یک طرف بینیم سمتچپ هم فرورفتگی دارد و نوک بینی سمت چپ یکم برامدگی بعد از سه ماه طبیعی هست درست میشود یا به پزشک مراحعه کنم

    مریم قدمگاهی
    1. سلام معمولا فرورفتگی نداره ولی چون یک طرف بینی ورم داره به همین دلیل طرف دیگر بینی اینجوری به نظر میاد
      لازم نیست کاری انجام بشه لطفا صبور باشید

      عاطفه آجلی
    2. سلام وقتتون بخیر من ۲۹ابان‌ببنیمو عمل کردم به دکترم گفتم پره های بینیمو جمع کنه و گرد کنه بهم گفت جمع کردم‌گردم کردم ولی پره های بینیم بازه و نوک بینیم سفته دکترم گفته نوک‌بینیتو غضروف گذاشتم با پره هاتو به نظر شما پره های بینیمو برم‌سرپایی باز برام درست کنه یا ورمه چن‌ماه باید صبر کنم تا ببینم جمع میشه و فرم قشنگ میگیره یانه

      ناشناس
      1. با سلام
        عزیزم هنوز خیلی زوده برا قضاوت حداقل 6 ماه صبر کنین بزارین ورم بینی از بین بره بعد تصمیم بگیرین

        مدیر مدویکا
      2. سلام وقتتون بخیر من حدود ۱ماهه بینیمو عمل کردم نمای نیمرخم خوب شده ولی تمام رخم خیلی خیلی پهن شده این در صورتی هست که قبل از عمل بینی من اصلا پهن نبود ممکنه این پهنا به خاطر ورم باشه؟؟؟و اینکه چرا بعد از عمل حالت چشمای من خیلی گرد شده؟

        فائزه عطائی
        1. باسلام علائمی که از شرح حال خود ارائه دادید می تواند به دلیل تورم و التهاب بعد از عمل ایجاد شود. بهتر است در این خصوص با جراح خود مشورت نمایید و از وی درخصوص راه های کاهش ورم بینی بعد از عمل مشورت دریافت نمایید.

          فاطمه پایان
      3. باسلام
        من تقریبابینیمو ۴ماه ۱۵روزه عمل کردم ۲۰روز پیش بدون چسب رفتم آرایشگاه سرمو اصلاح کنم موقع تمیزکردن مو های ریخته شده روی بینی یکم نوک بینیم درد گرفت و بعد اون روز نوک بینی یکم بی حس شده آیا این بی حسی باعث افتادگی نوک بینی هست یانه؟

        علیرضا
        1. Author

          سلام، احتمالا بی حسی نوک بینی ارتباطی به اتفاقات افتاده شده ندارد. پیشنهاد می شود برای معاینه حضوری توسط جراح اقدام کنید.

          مدیر
    3. سلام من سه هفته هست عمل کردم
      سوراخ بینی خیلی فرق داره و داخل بینی سمت راستم یه چیز سفت و خشک و بزرگ هست ک اذیت کننده هست

      همسرم دیدن گفتن شبیه غضروفه
      خیلی نگران شدم
      دکترم بیمار شدن تا چند وقت نمیان مطب

      منتظرم برم مطب ببینن ک چیه
      از طرفی تیغه وسط بینی مایل ب سمت چپ هست
      از سمت چپ قشنگ تیغه زده بیرون
      ولی سمت راست داخل هست کاملا

      خیلی نگران هستم

      فاطمه
      1. باسلام می توانید در بیمارستان با پزشک خود ملاقات کنید یا اگر به ایشان دسترسی ندارید بهتر است از متخصص گوش حلق و بینی دیگری مشورت بگیرید زیرا برای پاسخ به سوال و رفع نگرانی شما می بایست بینی شما معاینه شده و سپس درمان مناسب برای شما تعیین شود.

        فاطمه پایان
    4. سلام آقای دکتر.اقای دکتربینی من نیمه فانتزی عمل شده ایاامکانش هست بعدیکسال باعمل ترمیمی قوس وبالابودن نوک بینی رابرطرف کردومثل بینی طبیعی شد

      ؟

      مریم
      1. سلام، اگر شما از نتیجه عمل بینی فانتزی پشیمان هستید، می توانید با مشاوره پزشک متخصص جراحی بینی درباره انجام عمل ترمیمی قوس بینی و سربالابودن نوک بینی صحبت کنید. این عمل ممکن است به شما کمک کند تا به نتایج دلخواه خود برسید. با این حال، قبل از هر گونه تصمیم گیری، بهتر است با پزشک خود در مورد روش های درست و مناسب جراحی بینی صحبت کنید.

        فاطمه پایان
    5. سلام آقای دکترمن بینی مونیمه فانتزی عمل کردم پشیمون شدم ایامیشه بعدازیکسال باعمل ترمیمی قوس بینی وسربالابودن نوک بینی راازبین برد؟؟

      مریم
      1. سلام، اگر شما از نتیجه عمل بینی فانتزی پشیمان هستید، می توانید با مشاوره پزشک متخصص جراحی بینی درباره انجام عمل ترمیمی قوس بینی و سربالابودن نوک بینی صحبت کنید. این عمل ممکن است به شما کمک کند تا به نتایج دلخواه خود برسید. با این حال، قبل از هر گونه تصمیم گیری، بهتر است با پزشک خود در مورد روش های درست و مناسب جراحی بینی صحبت کنید.

        فاطمه پایان
  105. من ۹۹٫۱۰٫۲۰عمل بینی داشتم اما بخیه کناری پره های بینیم خیلی خارش دارن وحس میکنم خوب جوش نکردن چه کاری انجام دهم؟

    مریم قدمگاهی
    1. سلام طبق تجویز پزشکتون از کرم ترمیم کننده جای بخیه استفاده کنید.

      عاطفه آجلی
    2. سلام
      من ۳ ماه و یک هفته هست ک از عملم میگذره قوز بینیم برگشته و بالای همین قوز فرو رفتگی وجود دارع طوری ک وقتی دست میزنم سمت چپ بینیم انگار غضروف از استخوان جدا شده هفته اول اینطوری نبود حس میکنم موقعه چسب زدن فشاری که دکتر وارد کردن این اتفاق افتاد امکانش هست باز جوش بخوره؟ یا باید به فکر عمل ترمیمی باشم
      و اینکه نوک بینیم هم خیلی سفت هست

      مریم
      1. باسلام مواردی که اشاره کردید می بایست ابتدا توسط پزشک جراح یا متخصص گوش حلق و بینی مورد بررسی قرارگیرد تا علت این وضعیت تشخیص داده شده و درمان مناسب به شما پیشنهاد شود. درخصوص سفت بودن نوک بینی نیز جای نگرانی نیست و به مرور برطرف می شود و یکی از عوارض شایع عمل بینی است .

        فاطمه پایان
    3. سلام من ۳۵ روزه عمل کردم دوطرف بینی کاملا متفاوته با دکترم صحبت کردم جواب درستی به من نداد آیا امکان برطرف شدن هست یا نه خط مدلی که روی لاله ی بینی با جراحی انجام داده یک طرف کامل هست طرف دیگه صاف این باعث شده دوطرف کاملا متفاوت باشه چکار کنم

      احمدی
      1. Author

        سلام، اگر بر اثر تورم نباشد، معمولا دیگر تغییر نخواهد کرد.

        مدیر
        1. سلام من 5ماهو یک هفتس که عمل کردمه اما هنوزه وسط ببینیم سفته چه مدت طول می‌کشه که نرم شه دماغم؟؟

          کیانی
          1. Author

            سلام، باید علت سفتی بینی بررسی شود. شاید جراح از پیوند غضروف در نوک بینی استفاده کرده باشد.

            مدیر

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نام و سوال خود را در باکس زیر وارد کنید و روی دکمه ارسال کلیک کنید، ما در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ خواهیم داد.