ماندن نخ بخیه در بینی و از بین بردن جای بخیه

ماندن نخ بخیه در بینی - زمان افتادن بخیه های داخل بینی

ماندن نخ بخیه در بینی و از بین بردن جای بخیه

10152 بازدید

. ماندن نخ بخیه در بینی ممکن است برای شما نگران کننده باشد اما بهتر است بدانید که زمان افتادن بخیه های داخل بینی چند هفته بعد از عمل است. بنابراین چیزی به نام جا ماندن بخیه بعد از عمل بینی وجود ندارد بلکه این بخیه های جذبی داخل بینی هستند که خود به خود خواهند افتاد.برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

انواع بخیه های عمل بینی

در عمل بینی از بخیه های غیرجذبی (کشیدنی) و بخیه های جذبی (غیرکشیدنی) استفاده می شود. بخیه های داخل بینی از نوع بخیه های جذبی می باشند

– بخیه های غیر جذبی یا بخیه های کشیدنی : از جنس نایلون یا سیلک بوده و برای ترمیم برش های خارجی می باشد. این بخیه ها روی پوست قرار می گیرد.

– بخیه های جذبی یا بخیه های غیر کشیدنی : برای ترمیم بخش های داخلی بینی بوده و در داخل مخاط بینی قرار می گیرند.

بخیه پره های بینی از نوع بخیه های غیرجذبی بوده و یک هفته بعد از عمل کشیده می شود. اما زمان جذب بخیه های جذبی بینی دقیقا چه موقع است و بخیه های جذبی داخل بینی کی می افتد؟ در این مطلب به سوالات شما درباره بخیه های جذبی داخل بینی، عوارض باقی ماندن نخ بخیه در بینی، پماد برای از بین بردن جای بخیه عمل بینی پاسخ خواهیم داد؛ با ما همراه باشید.

بخیه های عمل بینی کی کشیده می شود

بخیه ها در عمل بینی باز و عمل بینی بسته چگونه است؟

از آنجایی که در عمل بینی باز برش ها خارج بینی و در اطراف پره های بینی نیز زده می شوند بنابراین برای بستن برش های خارجی از بخیه های غیر جذبی استفاده می شود. همچنین برای بخیه های داخل بینی از بخیه های جذبی استفاده می شود.
اما درعمل بینی بسته از آنجایی که برش خارجی زده نمی شود، صرفا از بخیه های جذبی داخل بینی استفاده می شود. اما به هیچ عنوان مسئله بخیه خارجی را معیار انتخاب نوع جراحی خود قرار ندهید. انتخاب روش عمل بینی باز یا بسته بستگی به نوع بینی شما، ایرادات بینی و نظر جراح دارد.

با توجه به اینکه در عمل بینی بسته جراح دید کمتری دارد بنابراین شاید نتوان به اندازه جراحی به روش باز بینی را زیبا کرد. بنابراین اگر بینی شما ایرادات زیادی داشته باشد نبایستی صرفا به دلیل عدم وجود بخیه خارجی در عمل بینی بسته این روش را انتخاب نمود. انتخاب نوع روش عمل بینی را به جراح خود بسپارید.

بخیه ها در عمل بینی
محل برش ها در عمل بینی باز و بسته

بخیه های بینی چه زمانی کشیده می شود؟

سوالی که بسیار پرسیده می شود این است که بخیه بینی رو کی میکشن ؟ و مدت زمان کشیدن بخیه بینی چند روز بعد از عمل است؟

معمولا بین 5 تا 7 روز بعد از عمل بینی برای برداشتن آتل به جراح بینی مراجعه می کنید. در همین زمان و بعد از برداشتن آتل بینی بخیه های خارجی بینی یا همان بخیه پره های بینی نیز برداشته می شود. در طی چند ثانیه تمامی بخیه های خارجی بینی حذف می شوند. بخیه های داخل بینی از جنس نخ‌های جذبی می‌باشند. معمولا 2 تا 3 هفته و گاهی بیشتر طول می‌کشد که بخیه های داخل بینی جذب شوند. پس از جذب، گره های آنها نیز خود به خود می افتند.

از آنجایی که زمان افتادن بخیه های غیر جذبی کاملا مشخص نیست برای برش های خارجی از بخیه های کشیدنی استفاده می شود. چون زمان کشیدن آنها مشخص بوده و همچنین جای زخم (اسکار) کمتری باقی می ماند.

ماندن نخ بخیه در بینی

بعد از یک هفته که بخیه های خارجی بینی برداشته شود متوجه می شوید که هنوز داخل بینی شما بخیه وجود دارد. این بخیه های داخل بینی همان بخیه های جذبی هستند که نیاز به کشیدن ندارند. اما زمان جذب بخیه های جذبی کی می باشد؟ بعد از گذشت 2 تا 3 هفته این بخیه ها خود به خود جذب شده و گره بخیه جدا می شود.

در طی این مدت که داخل بینی شما بخیه وجود دارد بسیار مهم است که روزانه با سرم بینی خود را شستشو دهید و تمیز نگه دارید. زیرا ماندن نخ بخیه در بینی و محل بخیه ها مکان مناسبی برای تجمع و رشد میکروب ها می باشد. درنتیجه ممکن است باعث ایجاد عفونت داخل بینی شود.

 

عوارض باقی ماندن نخ بخیه در بینی

اگر نخ بخیه در بینی بماند چه میشود ؟ همان طور که گفته شد معمولا نخ های بخیه داخل بینی پس از دو تا سه هفته خود به خود جذب می شوند. اما در مواردی باقی ماندن نخ بخیه در بینی برای چند ماه ممکن است باعث ایجاد عفونت و احساس بوی بد در بینی شود. بنابراین اگر چند ماه از عمل بینی شما می گذرد و احساس می کنید که بخیه های جذبی داخل بینی شما باقی مانده است بهتر است به پزشکتان مراجعه کنید.

 
عوارض باقی ماندن نخ بخیه در بینی
عفونت نخ بخیه داخل بینی

علائم حساسیت به نخ بخیه جذبی

علایم عفونت و حساسیت به نخ بخیه جذبی شامل موارد زیر است :

افزایش درد و قرمزی در اطراف محل بخیه، ورم، چرک یا خونریزی، بوی نامطبوع زخم و تب. در صورت مشاهده هر کدام از این علایم سریعا به پزشک مراجعه کنید.

جنس نخ بخیه جذبی چیست؟

شاید این سوال برای شما مطرح شده باشد که نخ بخیه جذبی از چی درست میشه ؟ نخ های بخیه جذبی از مواد طبیعی و یا مواد مصنوعی ساخته می شوند. نخ های بخیه جذبی از مواد طبیعی شامل نخ های پلین، نخ های کرومیک و نخ قابل جذب کلاژن می باشد. همچنین از نخ های قابل جذب مصنوعی می توان نخ ویکریل یا پلی گلاکتین را نام برد.

مراقبت از بخیه های بینی چگونه است؟

تا یک روز (24 ساعت) پس از عمل محل بخیه ها را خشک نگه دارید. با این کار خطر ابتلا به عفونت را کاهش خواهید داد. از دستورالعمل های تجویز شده توسط پزشکتان در مورد اینکه چه زمانی می توانید محل زخم را تمیز کنید و نحوه انجام آن پیروی کنید.
معمولا لازم است برای تمیز کردن زخم یک روز صبر کنید.

در روزهای بعد اگر مشاهده کردید که در اطراف بخیه ها پوسته ایجاد شده آن را شستشو دهید. در نتیجه احتمال باقی ماندن جای زخم بخیه بینی کاهش پیدا خواهد کرد. همچنین پس از شستشو با ملایمت محل را با یک حوله تمیز خشک کنید.

– محل بخیه ها را به هیچ عنوان نخارانید، چون ممکن است آن را پاره کنید. همچنین از دستکاری محل بخیه ها خودداری کنید.

– از پمادها و کرم های تجویز شده طبق دستور پزشک خود استفاده کنید.

– هنگام عطسه و سرفه دهان خود را باز نگه دارید و از فین کردن خودداری کنید.

-تا زمانی که بینی شما باندپیجی شده است، به صورت روزانه باند خود را عوض کرده و پوست بینی را با گاز استریل تمیز کنید. این اقدام خطر زدن جوش را کاهش می دهد.

-در ماه های اول بعد از عمل سعی کنید در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار نگیرید یا مدت زمان آن کوتاه باشد.

– می توانید از پماد آنتی بیوتیک برای کمک به جذب شدن بخیه های داخل بینی خود استفاده کنید.

»» نحوه صحیح زدن کرم ترمیم کننده زیباجوی عزیزمون بعد از عمل بینی و لیفت سانترال لب را در تصویر زیر می توانید مشاهده کنید.

کرم ترمیم کننده بخیه عمل بینی
استفاده از کرم ترمیم کننده بعد از عمل بینی و سانترال لب

آیا جای بخیه بعد از عمل بینی باقی می ماند؟

بسیاری از افراد نگران باقی ماندن جای بخیه بعد از عمل بینی هستند. باید بدانید که عوامل مختلفی در باقی ماندن جای بخیه بعد از عمل بینی تاثیر گذار است. جنس پوست، مهارت و دقت جراح از جمله عواملی هستند که در ماندن یا نماندن جای بخیه و زخم بعد عمل بینی بسیار مهم هستند. مهم است که جراح بینی مهارت و دقت کافی در زدن بخیه های خارجی بینی با ظرافت بالا را داشته باشد. همچنین جنس پوست در بهبودی سریعتر جای بخیه موثر است. هرچه رنگ پوست سفیدتر و ضخامت آن کمتر باشد، جای بخیه عمل بینی کمتر باقی می ماند. برعکس در پوست های ضخیم تر و تیره تر معمولا جای بخیه بیشتر قابل مشاهده است.

البته جای بخیه در جراحی بینی بسیار کوچک بوده و بعد از چند ماه از بین می رود. آثار بخیه با گذشت زمان به تدریج کمتر شده و به حداقل خود می رسد و این پروسه ممکن است تا یکسال نیز طول بکشد. در ادامه برای از بین بردن رد بخیه بینی صحبت خواهیم کرد.

»» در تصویر زیر رد بخیه زیباجوی عزیز را 20 روز بعد از عمل بینی و سانترال لب را می توانید مشاهده کنید. همانطور که در تصویر میبینید آثار بخیه قابل مشاهده نمی باشد. قرمزی پوست اطراف بخیه نیز بعد از گذشت چند هفته کاملا از بین خواهد رفت.

رد بخیه عمل بینی 20 روز بعد از عمل
رد بخیه عمل بینی و سانترال لب 20 روز بعد از عمل

علت سوزش و خارش جای بخیه بینی چیست؟

سوزش رد بخیه بعد عمل معمولا طبیعی می باشد. اگر همراه با درد باشد با مصرف آنتی بیوتیک قابل رفع است. در برخی موارد سوزش اندک در محل بخیه ها به دلیل تعریق پوست و نفوذ به محل زخم است. همچنین خشک بودن پوست باعث ایجاد سوزش می شود. با شستشوی مرتب و تمیز نگه داشتن محل بخیه می توانید از سوزش بینی پیشگیری کنید.

علت خارش جای بخیه بینی نیز معمولا بهبود بافت پوست می باشد.

راه های از بین بردن رد بخیه بینی چیست؟

برای از بین بردن جای بخیه روی بینی می توان از اقداماتی مانند استفاده از پمادهای ترمیم کننده مخصوص و لیزر کردن استفاده نمود. پمادها و کرم هایی که برای از بین بردن جای بخیه عمل بینی استفاده می شوند بسیار موثرند. کرم ترمیم کننده جای بخیه بینی می تواند تا حد زیادی رد بخیه را محو کند.

برای برخی از افراد با وجود تمام این کارها باز هم ممکن است مختصری جای بخیه باقی بماند. در این موارد می توان از اقداماتی مانند استفاده از لیزرهای مخصوص و برداشتن یک لایه از پوست روی بخیه بهره گرفت تا جای بخیه عمل بینی کمتر باقی بماند.
اما به طور کلی برخی جراحان توصیه می کنند که جای بخیه عمل بینی صرفا با استفاده از پماد آ سریعا بهبود یافته و ردی باقی نخواهد ماند. جراح بینی شما توصیه های لازم جهت استفاده از پماد یا کرم ترمیم کننده مناسب برای جای بخیه را به شما خواهد داد. بایستی طبق تجویز پزشک خود عمل کنید زیرا پزشک شما آگاه ترین فرد به شرایط عمل شما می باشد.

نکته آخر اینکه برای بهبود اسکار و جای زخم از استعمال دخانیات و مصرف الکل دو هفته قبل و دو هفته بعد از عمل بینی جدا خودداری کنید.

بهترین پماد برای از بین بردن جای بخیه عمل بینی

پماد و کرم های ترمیم کننده ایرانی و خارجی زیادی برای از بین بردن جای بخیه عمل بینی وجود دارد. قطعا هزینه کرم های ترمیم کننده خارجی بسیار بیشتر از کرم های داخلی است. همچنین برخی کرم های خارجی ممکن است در داروخانه ها موجود نباشد. معمولا جراح شما هر دو نوع کرم خارجی و ایرانی را به شما پیشنهاد می دهد و شما می توانید یکی از آنها را به انتخاب خود تهیه کنید. بهتر است بدانید که تاثیر گذاری کرم های ترمیم کننده جای بخیه ایرانی معتبر نیز به اندازه کرم های ترمیم کننده خارجی است. پس اگر شرایط تهیه کرم های ترمیم کننده خارجی را ندارید نگران نباشید. البته توجه داشته باشید که برخی از کرم ها ممکن است ایجاد حساسیت کند پس قبل از تهیه کرم حتما با پزشک خود مشورت کنید.

از کرم های ترمیم کننده جای بخیه خارجی می توان کرم ترمیم کننده اسکار استاتیک، اون و بیودرما را نام برد. از کرم های ترمیم کننده ایرانی نیز می توان کرم ترمیم کننده پوست فیس دوکس را نام برد. توجه داشته باشید که نوع پوست شما نیز در بهبود جای بخیه بسیار مهم است.

بهترین کرم ترمیم کننده جای بخیه ایرانی
کرم ترمیم کننده جای بخیه فیس دوکس

»» زیباجوی عزیزمون که عمل بینی و لیفت سانترال لب به طور همزمان انجام داده بودند و عکس ایشان در این مقاله گذاشته شده است از کرم ترمیم کننده فیس دوکس استفاده کرده بودند و از نتیجه رضایت داشتند.

منبع : مدویکا

سؤالات متداول پیرامون بخیه بینی عمل شده

بسته به نوع پوست و جنس نخ، جوش خوردن بخیه ممکن است بین 4 تا 6 هفته به زمان نیاز داشته باشد و پس از جذب شدن، گره های آن به راحتی می افتند و نیاز به کشیدن ندارند.

معمولاً بخیه های غیرجذبی و یا کشیدنی چون جای زخم و اسکار کمتری برجای می گذارند؛ به جهت ترمیم برش های بیرونی بعد از جراحی مورد استفاده قرار می گیرند. بخیه های جذبی برای بخیه زدن بخش های داخل بینی کاربرد دارند و از بین رفتن آنها برخلاف بخیه های کشیدنی چندان تحت کنترل نمی باشد. بخیه های غیر جذبی رأس یک هفته پس از جراحی کشیده می شوند.

وارد آوردن هرگونه فشار در چند روز ابتدایی بعد از عمل بینی؛ از قبیل عطسه، سرفه و فین کردن می تواند منجر به پاره شدن بخیه های داخلی آن شود. دستکاری بینی نیز می تواند باعث خونریزی و آسیب به بخیه ها گردد. بهتر است با احساس هر گونه سوزش و یا مشاهده خون در محل بخیه ها، حتماً توسط دکتر خود معاینه شوید تا بعداً مشکل جدی برای شما پیش نیاید.

بخیه های کشیدنی بین 7 الی 10 روز بعد از عمل کشیده شده و سپس توسط جراح یا دستیار وی کشیده می شوند.

537 دیدگاه

  1. باسلام بنده ۱۶ روزه عمل کردم امروز که بینیم با سرنگ شستشو دادم دیدم یه نخ از بغل نوک بینیم زده بیرون بادستم آروم کشیدمش راحت دراومد تقریبا ۲ سانت بود درد وخونریزی هم ندارم آیا بنظرتون مشکلی پیش میاد

    خسروی
    1. سلام خیر جای نگرانی نیست و احتمالا بخیه جذبی بوده که جدا شده

      فاطمه پایان
  2. سلام من نوک بینی م چند تا بخیه هست خیلی اذیتم میکنه تقریبا شش ماه هست عمل کردم میشه بیام جای شما برام بکشین ؟ احساس سوزش و خارش دارم بعضی وقتا تو این ناحیه

    ناشناس
    1. سلام بهتر هست اول با پزشک جراح تون مشورت کنید چون ممکن هست بخیه های رابط باشن که باید فعلا باقی بمونن اگر نیازی به حضور اونها نباشه جراح خودتون اونها رو میکشه در مطب

      فاطمه پایان
  3. سلام من چندتا بخیه نوک بینی م هست سوزش دارم اذیتم میکنه شما برام میکشین؟

    راضیه
    1. سلام در حال حاضر ما این اقدام رو انجام نمیدیم اما میتونید به نزدیک ترین درمانگاه محل سکونت تون مراجعه کنید تا براتون بخیه ها رو جدا کنن

      فاطمه پایان
  4. سلام من جای بخیه هام گوشت اضافه اورده سه ماه بیشتر ازعملم میگذره باید چکار کنم ایا راهی هست برطرف بشه؟ کرم ترمیم کننده از روزای اول استفاده کردم اما بی فایده بود.

    ناشناس
    1. سلام باید معاینه بشید با لیزر معمولا قابل درمان هست برای دریافت نوبت معاینه لطقا با شماره 05136166 تماس بگیرید .

      فاطمه پایان
  5. سلام من یک ماهه عمل کردم و سوراخ چپ ببینیم یه بخیه با یه گره محکم هست که فرورفته داخل گوشت و رنگش هم آبیه. کشش که بهش وارد کنم درد میگیره و حس میکنم اون سمت ببینیم کشیده میشه. نخ یکیشون خیلی ضعیف شده و تقریبا افتاده و از سوراخ دماغم معلومه ولی اگه سعی کنم بکشمش خیلی درد میگیره. یه جا خوندم که نخ بخیه رابط غضروف هست و مدت زمان طولانی ای باید بمونه. الان درد ندارم فقط یه سوزش خیلی ریز و نخ بخیه شل شده خیلی اذیتم می‌کنه. خیلی هم دستکاریش میکردم که احتمالا برای همین شل شده. الان خیلی نگرانم که کار خطرناکی کردم.

    ناشناس
    1. سلام بهتر هست با پزشک معالح تون مشورت کنید و از ایشون بپرسید که نخ بخیه رابط هست یا خیر چون اگر نباشه میتونید برای کشیدن ش اقدام کنید البته با توجه به توضیحات شما بخیه فوق از نوع جذبی هست و باید به مرور بیفته با این حال چون میگید داره اذیت تون میکنه از پزشک تون مشورت بخاید در این زمینه تا راهنمایی تون کنن.

      فاطمه پایان
  6. سلام،من چهارماه پیش دماغمو عمل کردم و الان تو ماه پنجمم،دو روز پیش که داشتم بینیمو پاک میکردم یهو یه چیزی کشیده شد و دیدم نخ بخیه داخل بینیمه،کامل هم در نیومد مثل اینکه یه تیکش درومد منم بهش دست نزدم،حدودا یه روز هم سوزش داشتم خیلی کم هم خون اومد از جای بخیه هه،ولی الان دیگه کلا بخیه هه نیستش،دکترم هم فعلا ایران نیست،میخواستم ببینم مشکلی برای بینیم پیش نمیاد؟نوکش پایین نمیاد؟

    یلدا رحمان پور
    1. سلام به احتمال زیاد بخشی از نخ بخیه جذبی بوده که باقی مونده و جدا شده
      جای نگرانی نیست البته اگر طی هفته جاری علائمی مثل تورم یا خونریزی رو مشاهده کردید بهتر هست به متخصص گوش حلق و بینی یا جراح بینی دیگه ای مراجعه کنید تا وضعیت شما رو مورد بررسی قرار بدن اما با توجه به شرایطی که توضیح دادید چندان جای نگرانی نیست.

      فاطمه پایان
  7. سلام خسته نباشید ببخشید من ۱۰ روزه عمل کردم الان روی نوک بینیم سمت چپ یه نخ آبی بود بد من کشیدم در اومد یک قطره خون اومد و جای سوراخش موند میخواستم بدونم مشکلی پیش نمیاد ؟؟؟
    جاش میمونه ایا

    مرتضی
    1. باسلام احتمالا بخیه فوق از نوع جذبی بوده و جدا شده است. اگر علائم دیگری مانند التهاب یا خونریزی شدید ندارید جای نگرانی نیست.

      فاطمه پایان
  8. سلام خسته نباشید ببخشید من بخیه داخل بینیم رو که جذبی هست دو سه بار دستکاری کردم دوبار بخش روبروم کشیدم یه بار مثل بینی که خشک میشه با دست ور رفتم ۲ ۳روز وقتی باسرم شستشو میدادم میسوخت ولی الان انگار جابه جا شده میترسم آسیب دیده باشه چیکارکنم به نظرتون چیزی شده؟

    زینب
    1. سلام بخیه های جذبی نیاز به دستکاری ندارند و بعد از گذشت دو الی سه هفته جذب شده و از بافت پوست جدا می شوند. در صورت نگرانی زیاد می توانید از جراح خود بخواهید وضعیت بینی شما را معاینه کند اما اگر علائمی مانند تورم، خونریزی و التهاب ندارد جای نگرانی نیست.

      فاطمه پایان
  9. سلام من ده روزه عمل کردم و اتل رو دیروز برداشتن دکتر
    ولی داخل بینی حس میکنم گوشت اضافه هست داخل هردو سوراخ خواستم با دکتر در میان بزارم اما چندروز نیستن میشه راهنماییم کنید اینا دائمی هست یعنی؟؟؟

    سارا
    1. سلام خیر به احتمال زیاد و بعد از گذشت چند روز از بین می رود با این حال به محض بازگشت دکتر خود می توانید با وی مشورت کنید تا توصیه های مراقبتی لازم را به شما ارائه دهد. ممکن است ضایعاتی که احساس می کنید گوشت اضافه نباشند. بینی شما باید ابتدا معاینه و سپس راهکار لازم پیشنهاد شود.

      فاطمه پایان
  10. سلام من ده سال پیش بینیم رو عمل کردم چندماه پیش یه جوش کوچیک قسمت جلوی بینیم از داخل زده بود هی متورم میشد دوباره خودش کوچیک میشد امروز بعد پنج ماه سرش کنده شد و یه نخ بخیه بلند آبیدرنگ ازش بیرون اومد که انتهای نخ وصله و کنده نمیشه وقتی میکشم داخل دماغم درد میگیره.
    دکترم از ایران رفتن باید چکارش کنم؟
    اگه این بخیه کنده بشه نوک دماغم نمیفته؟فرم بینیم عوض نمیشه؟

    محبوب
    1. باسلام می توانید با مراجعه به مطب یا درمانگاه نسبت به کشیدن بخیه اقدام کنید با توجه به مدت زمان زیادی که از عمل بینی شما گذشته ست این اقدام باعث ایجاد تغییر در فرم بینی نخواهد شد.

      فاطمه پایان
  11. سلام خسته نباشین من۳ماه عمل بینی انجام دادم یک بخیه جلوی پره بینیم هنوزباقی مونده درواقع زیره گوشت گیرکرده که باعث میشه ورمش نخوابه خیلیم سفت شده آیاجای نگرانی هست؟چه بایدبکنم؟

    مینا فیض الهی
    1. سلام بهتر است موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید تا نسبت به کشیدن آن اقدام کند. هیچ گاه به صورت خودسرانه اقدام به دستکاری بخیه باقی مانده نکنید. اگر علائمی مانند درد، عفونت و التهاب نیز دارید در اولین فرصت به پزشک معالج خود مراجعه نمایید.

      فاطمه پایان
      1. سلام من یک ماه ازعمل بینی ام میگذره، دیشب اومدم بینی ام تمیز کنم گوشه جلویی یکی از سوراخهای بینی ام یه بخیه کشیده شد یه لحظه احساس سوزش داشتم بعد دیدم یه نخ آبی در حد چند میلیمتر داخل بینی ام مشخصه بعد خودش افتاد میخواستم بدونم مشکلی برا بینی ام پیش نمیاد؟ لازمه برم مطب معاینه کنه اگر مشکی باشه دوباره بخیه اضافه میکنن؟ چون بعدش نه درد داشتم نه سوزش ن خونریزی هیچی، فقط اگه یکم فشار بدم جلو اون پره بینی امو یه سوزش خیلییی خفیف داره اونم فقط با فشار

        شبنم
        1. سلام خیر جای نگرانی نیست و بخیه فوق از نوع جذبی بوده و جداشده است با توجه به اینکه هیچ علائمی از عفونت و خونریزی ندارید مشکلی برای شما به وجود نمی اید.

          فاطمه پایان
          1. سلام داخل بینی جای بخیه قرمز شود سفت شد چکار کردم برم دکتر یا تابعی هست ی جوش در آمد ‌جای بخیه

            ناشناس
          2. لطفا من جواب بدی چرا جای بخیه جوش در آمد خیلی سفت بینم ی کم کاج شود ۲۷ ی ماه میشه

            ناشناس
  12. سلام
    خسته نباشید
    من ۲۵روزه که عمل بینی انجام دادم چندتا بخیه بیرونی داشتم نخ ابی بودن خودشون افتادن
    اما متوجه سدم داخل بینی سمت چپم دوتا بخیه نخ ابی با گره های سفت که خیلی اذیتم میکرد اینقدر سفت بودن که داخل گوشتم بودن چون راه دور عمل کردم موقعیت ندلشتم برم پیش یه دکتر داخل محلمون رفتم که اونارو بکشم
    سرشونو باز کرد هرچقدر کشید باز نشدن الان نخش داخل بینیم هست
    چیکار باید بکنم ؟
    یه خوندم که دقیقا نوشته بود بخیه رابط غضروفی که باید یک سال بمونه اگه درش بیاریم باعث افتادگی بینی میشه
    این درسته ؟
    یعنی بینیم دوباره افتاده میشه باید دوباره جراحی بشم
    راهی نداره که بخوام مراقبای کنم مشگلی پیش نیاد ؟؟؟؟
    هیلی نگرانم

    ناشناس
    1. سلام، ممکن است بخیه های داخلی شما به دلیل سفت بودن گره ها باعث ایجاد سد در بینی شما شده باشند. بهتر است به یک جراح بینی مراجعه کنید تا وضعیت را بررسی کند و در صورت لزوم اقدام به تغییر بخیه های داخلی کند. در مورد بخیه رابط غضروفی، این درست است که اگر قبل از موعد حذف آن را خارج کنید، ممکن است باعث افتادگی بینی شود. اما در صورت حذف آن در زمان مناسب، نباید مشکل خاصی پیش آید. به هر حال، بهتر است با جراح خود صحبت کنید و نگران نباشید، چون مشکلات پس از عمل بینی قابل حل هستند.

      فاطمه پایان
      1. سلام وقتتون بخیر ببخشید من 2 سال از عمل بینی م گذشته و چندروز پیش بینی سمت چپم رو دستکاری کردم و یک نخ آبی رنگ اومد بیرون…البته قبلا هم برای سمت راست بینیم هم این اتفاق افتاد
        شما گفتید که اگر قبل از موعد حذف آن را خارج کنید، ممکن است باعث افتادگی بینی شود. الان که خودم نخ رو درآوردم باعث افتادگی نوک بینیم و بزرگ شدن پره بینیم میشه؟

        ماریانا
        1. باسلام با توجه به مدت زمان زیادی که از عمل بینی شما گذشته احتمال بروز چنین حالتی بسیار کم است و جای نگرانی نیست.

          فاطمه پایان
  13. با عمل سرپایی بخیه داخل بینی رو نمیشه کشبد حتما احتیاج به جراحی داره؟

    زهره
    1. سلام بخیه داخل بینی جذبی هست و نیاز ب کشیدن نداره

      پشتیبان سایت
      1. سلام‌ جناب دکتر یسوال داشتم …من یماه پیش عمل کردم روی نوک‌بینی من اصلا جای بخیه نیست فقط سمت چپ گوشه بینی نزدیک چشمم جای بخیس مث ی نقطه …بنظر شما امکان داره این مدل عمل بعدن باعث افتادگی نوک بینی بشه …فقط از داخل سوراخ بینی دوطرفش بخیه دارم ک هنوز نیفتاده…باتشکر

        علی
        1. باسلام عمل شما مشابه سایر عمل های جراحی بینی و به صورت باز انجام شده و برش ها از قسمت پره های بینی ایجاد و تغییرات اعمال شده است. برای تصمیم گیری در خصوص نتیجه عمل هنوز راه زیادی باقی مانده و بهتر است تا زمان بهبود بافت های ترمیم شده صبر کنید تا بعد از گذشت دوره نقاهت فرم نهایی بینی شما مشخص شود.

          فاطمه پایان
  14. سلام من سه سال پیش بینی مو عمل کردم جدیدا سر بینیم از داخل شروع به بزرگ شدن میکنه و درد میگیره و بعد از داخل بینیم چرک و خون خارج میشه چند روز خوب میشه و دوباره شروع به ورم کردن میکنه و این روند تکرار میشه. علتش چی میتونه باشه چیکار باید بکنم ممکنه دوباره به عمل احتیاج داشته باشم؟ بخیه های زیر پوستم عفونت کردند؟ مگه بخیه های داخلی نباید جذبی باشند؟

    زهره
    1. سلام نیاز به عمل مجدد نیست منتها حتما باید حضوری به پزشکتون مراجعه کنین

      پشتیبان سایت
    2. سلام خسته نباشید من ۳ ساله که بینیمو عمل کردم و هنوزم که هنوزه بخیه هام تو بینیمه دکترم گفت بخیه ها جذبیه و میوفته ولی همچنان سر جاشونن و از طرفی نوک بینیم گوشتی بوده و بعد از عملم دو سه بار آمپول تزریق کردن نوک بینیم که ورمش بخوابه ولی موقعی که هوا سرده و میخندم نوک بینیم میاد بالا ! الان من چکار کنم ؟یکی بابت بخیه هام که تو زمستونا اذیت میشم یکی هم بابت ظاهر بینیم که نوکش یکم برجستگی غیرمتعارف داره !

      مبینا
      1. سلام با توجه به مدت زمان زیادی که از عمل گذشته بهتر است بخیه ها کشیده شوند. برای حل مشکل بینی خود نیز می توانید با پزشک معالج خود یا پزشک دیگری مشورت نمایید ممکن است نیاز به عمل جراحی مجدد داشته باشید. در هرصورت پزشک جراح بهترین تصمیم را برای جلب رضایت شما و حل مشکل فعلی ارائه خواهد داد.

        فاطمه پایان
        1. با سلام من حدود ۷ ماه پیش بینیم رو ترمیم کردم . نوک بینیم یه مقدار افتادگی داشت که دکتر اون رو برام برطرف کرد. امروز پس از گذشت ۷ ماه بینیم رو داشتم تمیز میکردم که یه نخ آبی رنگ که سرش یه گره خورده از بینیم دراومد. خواستم بدونم مشکلی ایجاد نمیشه؟ باعث تغییر در فرم بینیم نمیشه؟

          شقایق
          1. باسلام بخیه فوق از نوع جذبی بوده و به مرور از بافت بینی جدا و خارج شده است و جای نگرانی نیست.

            فاطمه پایان
  15. سلام من ١٥ روزه عمل كردم از ديروز دم سوراخ چپ ببنيم سرخ شده و يك ورم كوچيك مثل يه تيكه گوشت اضافه درست شده اين براي چيه از داخل اين ورم هست سوراخ بيني رو از پايين كوچيك كرده ايا اين ميمونه؟؟؟؟؟

    مريم
    1. سلام نه این ممکن هست بخیه مونده باشه یا التهاب باشه بهتر اینکه مراجعه کنید به دکترتون

      پشتیبان سایت
      1. سلام وقت بخیر ،من دقیقا روزی که اسپیلنت داخلی بینیمو دکتر دراوردن یه چیز خنده دار اتفاق افتاد که به شدت خندم گرفت و نتونستم کنترل کنم و دماغم برای ۵ دقیقه درد گرفت و یه مقدار خون در حد خیلی کم از بینیم اومد اما بعدش دیگه نه خون اومد نه حس درد داشتم ممکنه یکی از بخیه ها پاره شده باشه یا نه؟باید برای معاینه پیش پزشکم برم یا نه؟

        آیسان
        1. سلام دوست عزیز، اگر در حال حاضر دردی ندارید و دچار عوارض جانبی نشده اید احتمال ایجاد مشکل جدی بسیار کم است، اگر علائمی مانند تب، عفونت، درد، التهاب و خونریزی شدید در ناحیه ای که این اتفاق افتاده مشاهده کردید حتما در اولین فرصت به پزشک خود مراجعه کنید وگرنه جای نگرانی نیست و احتمال زیاد یکی از بخیه های غیرجذبی جدا شده و از بینی خارج شده است.

          فاطمه پایان
          1. سلام من ی هفتس تازه بینیم رو عمل کردم
            دکترم اینجانیست جای دوریه بعدمن امروز رفتم بخیه هامو بردارم توی درمانگاه از داخل بینیم ی جایی بخیه نزده دکتر یادش رفته جای برش معلومه از روبرو ک بخیه نزده آیا اینومیگن باید بخیه بزنی اگ بخیه نزنم جاش بعدن معلوم میشه منشی دکترمم گفتن پمادترمیم کننده بزنی رفع میشه ولی بازم میترسم بمونه ایراد باشه انگارک جای برش چاقوعه خاستم بدونم بعد مدتی با ترمیم کننده جاش کامل میره یانه باید دوباره بیهوش کنن دوباره بخیه بزنن اونجا ؟؟

            زینب عباسی
          2. سلام جای نگرانی نیست و روش های مختلفی برای از بین بردن جای بخیه وجود دارد که کرم های ترمیم کننده جزو بهترین روش ها هستند. برای زدن بخیه نیازی به بیهوشی نیست و با بی حسی موضعی نیز انجام خواهد شد.

            فاطمه پایان
    2. سلام
      من دو هفته پیش عمل کردم و هفته پیش ک واسه برداشتن آتل و کشیدن بخیه رفتم بخیه پره بیرونی کشید و بخیه تیغه بینی رو گفت نگرفته بمونه هفته بعد که این هفته ک رفتم بخیه رفت تو گوشت و پیدا نبود گفت چیو بکشم چیزی معلوم نیس گفتم خودتون گفتین … الان چه میشه کرد ممنون میشم راهنمایی کنید

      هاتف
      1. سلام احتمالا بخیتون افتاده و نیاز به نگرانی نیست

        پشتیبان سایت
  16. سلام. من یک هفتس عمل بینی انجام دادم بخاطر اتفاق های افتاده طی دوروز چن مرتبه گریه کردم که در هردفه ب مقدار کمی از بینی ام خون آمده است ایا ت فرم بینی ام تاثیر خواهد گذاشت ب پزشکم اطلاع بدم؟

    elnaz
    1. سلام بله گریه وخنده بعد ازعمل نباید شدید باشه

      پشتیبان سایت
    2. سلام داداش من5روز پیش عمل کرده میگه بخیه بینیم افتاده آیا مشکل نداره

      زهرام
      1. سلام خیر بخیه های فوق احتمالا از نوع جذبی بوده و مشکلی به وجود نمی آید. در صورت بروز مشکل مانند عفونت و تورم بهتر است به پزشک جراح مراجعه نمایید.

        فاطمه پایان
    3. سلام من حدودا ده روز هست بینیمو عمل کردم و امروز عطسم گرفت سمت چپ بینیم یه لخته خونی بود که باید در میاوردم الان دیدم یه تیکه نخ هم همراه باهاش خارج شده ممکنه نشکلی برام پیش بیاد؟

      elham
      1. سلام خیر اگر علائمی مانند درد، خونریزی و تورم ندارید جای نگرانی نیست و نخ بخیه خارج شده به احتمال زیاد از نوع جذبی بوده که جدا شده است.

        فاطمه پایان
  17. من حدودهفت روزه بینیم روعمل کردم امروزرفتم واسه برداشتن آتل وکشیدن بخیه که به محض برداشتن دیدم استخوان تیغه بینیم به شدت ورم داره که دکترگفت باید هرروزیه تایمی وبه تعدادمشخصی روش فشاربا دستم واردکنم چون استخوان دچارخون مردگی شده به همین دلیل اینقدربررگ شده میخوام بدونم بااین روش واقعا این مشکلم حل میشه خیلی نگرانم دکترگ که گفت بااین تمرین حتماحل میشه این مشکل ولی خودم خیلی حساسم

    زهرامولوی
    1. سلام بله

      پشتیبان سایت
      1. سلام من ۵ ماهه عمل کردم.داخل بینیم تمیز میکردم یه بخیه داخل بینیم تیغه وسط مونده بود کشیدم دراومدم نخ ابی رنگی بود اولش درد داشت الا احساس درد ندارم اما خیلی نگرانم. مشکلی پیش میاد یعنی؟

        طاهره کریمی
        1. سلام، خیر جای هیچ نگرانی ای نیست. بخیه فوق از نوع بخیه های جذبی بوده که این نوع بخیه ها به مرور جذب شده و جدا می شوند.

          فاطمه پایان
  18. سلام من چهار ماه از جراحیم میگذره و دیرور بادکنک فوت کردم و بینیم درد گرفت و از دیروز نوک بینیم هنوز درد میکنه و دستم به پره بینیم هم میخوره درد میگیره ولی خونریزی نداشتم و متوجه نخ بخیه هم نشدم،به نظر شما مشکلی پیش اومده؟

    ناشناس
    1. با توجه به شرح حالی که ارائه دادید، ممکن است بعضی از علائم جانبی جراحی شما هنوز وجود داشته باشد. بهتر است با پزشک خود تماس بگیرید و این مسئله را با او مطرح کنید تا بتواند تشخیص دقیقی را برای شما ارائه دهد.

      فاطمه پایان
  19. سلام وقتتون بخير
    من٢ ماه خرده از عملم ميگذره پره ها ووسط بيني بخيه رو كشيدم ولي ديشب وسط بيني از داخل يه مقدار درد ميكرد فك كردم جوش خاليش كردم امشب باز همون جوش رو ديدم رو تيغه وسط به سمت داخل باز تميزش كردم خاليش كردم با سرم نمكي شستم حس ميكنم بخيه بي رنگي مونده يه سوراخ ريز هم هست نميدونم بخيه داخلشه كه چرك سفيد بود من فك كردم جوش زده
    به نظر شما چيكار كنم به دكترمم دسترسي ندارم

    مهتاب
    1. سلام، بهترین راه حل برای شما این است که به یک پزشک متخصص جراحی مراجعه کنید تا بتواند وضعیت جوش را بررسی کند و در صورت نیاز، درمان مناسب را تجویز کند. اگر دسترسی به پزشک ندارید، می‌توانید با استفاده از خدمات پزشکی آنلاین یک مشاوره آنلاین با یک پزشک داشته باشید. همچنین، شما می‌توانید با استفاده از آب ولرم و صابون نرم جوش را تمیز کنید و سپس با استفاده از گاز استریل، جای جوش را بپوشانید تا از عفونت جلوگیری شود.

      فاطمه پایان
  20. سلام من ۱۸ روز از عملم میگذره روی نوک بینیم دوتا سوراخ بود ک یکیش بسته شد یکیش نه فک کنم نخ بخیه داخلشه ولی خب هیچی معلوم نیس جز همین سوراخی ک گفتم خواستم بدونم این سوراخه بسته میشه یا تا کی اینجوری میمونه؟

    شیوا بهرامی
    1. سلام، بستگی به نوع بخیه و روش عمل دارد. در برخی موارد، سوراخ ها تا چند هفته پس از عمل باقی می‌مانند و سپس به طور طبیعی بسته می‌شوند. اگر نگران هستید، بهتر است با پزشک خود تماس بگیرید و از وی مشورت بخواهید. در صورت برطرف نشدن جای بخیه ها می بایست از روش هایی مانند لیزر و کرم های رفع اسکار استفاده نمایید.
      برای کسب اطلاعات بیشتر نیز توصیه می کنیم به مقاله زیر نیز سری بزنید.
      https://medvika.com/%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%86-%D9%86%D8%AE-%D8%A8%D8%AE%DB%8C%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%DB%8C%D9%86%DB%8C

      فاطمه پایان
  21. سلام وقت بخیر من جراحی بینی انحراف و زیبایی انجام دادم حدود دوهفته هست . داخل بینی بنده از بخیه کشیدنی استفاده کردن و دیروز یک بخش نزدیک بینی مرا بخیه اش را کشیدن. در داخل بینی هم بخیه کشیدنی استفاده کردن که گفتن ماه بعد باید بکشند. چقدر استفاده از بخیه کشیدنی داخل بینی درست هست؟ چون من همه جا میخونم داخل بینی جذبی استفاده میکنن؟
    در حال حاضر هم با اینکه بخیه رو در نوک بینی کشیده ولی من احساس میکنم هنوز داخل بینی نخ هست باید چیکار کنم ؟خودم میتونم آن را در بیارم؟

    سارا
    1. باسلام در عمل بینی هم از بخیه های جذبی و هم بخیه های کشیدنی استفاده می شود. انتخاب نوع بخیه به جراح و شرایط عمل و میزان تغییرات بستگی دارد . برای این مورد جای نگرانی نیست. در خصوص کشیدن بخیه باقی مانده در بینی بهتر است به صورت خودسرانه عمل نکنید زیرا جداکردن بخیه پس از موعد می تواند خطراتی از جمله خونریزی، التهاب و عفونت و تغییر فرم بینی را برای شما به همراه داشته باشد.

      فاطمه پایان
  22. سلام من امروز یعنی روژ هفتم کج بینیم رو باز کردم بعد که داشتم بیببم رو شستشو میدادم یک تکه لخته خون کوچیک رو با گوش پاکن تمیز میکردم که بهش یه تیکه سفید رنگ وصل بو که وقتی از بینیم خارج شد دیدم غضروف هست که بعد هم از بینیم خون آمد الان خیلی نگرانم که از کجا جدا شده به دکترم گفتم میگه جای نگرانی نیست ولی من به شدت ناراحت و نگرانم میشه راهنمایی کنید آیا همچین اتفاقی طبیعی هست ؟

    سمیه
    1. سلام، بله، این ممکن است یک اتفاق طبیعی باشد. ممکن است غضروف کوچکی از داخل بینی شما جدا شده باشد و با خونریزی خارج شده باشد. اگر دکتر شما نگران نبوده و شما هم درد یا علائم دیگر ندارید، نگران نباید باشید. با این حال، اگر به هر دلیل دوباره خونریزی رخ داد یا علائم جدید پیدا کردید، بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید.

      فاطمه پایان
  23. سلام خسته نباشید من چهار روزه عمل کردم اما روی بینیم چرک کرده چرا؟؟؟

    نگار
    1. Author

      سلام، حتما به جراح مراجعه کنید.

      مدیر
  24. سلام ممنون میشم جواب بدین
    من ۲۳ روز از عمل ترمیمی بینیم میگذره، بخیه های غیرجذبی بینیمم هفته اول کشیده شدن، فقط امروز وقتی داشتم بینیمو تمیز میکردم یه بخیه جذبی دقیقا از لبه داخلی پره بینیم آویزون شد ، زیادم بلند نیستا ولی خب دیده میشه دیگه ،و اندازه یه نقطه کوچیک خون اومد و همون لحظه هم قطع شد درد و سوزش هم ندارم فقط نگرانم که جای اون بخیه نمونه یا باعث بدفرمی پره بینیم نشه چون میگم دقیقا از لبه بالایی پره بینیم بود و اینکه من از عمل قبلی بینیم برش داخلی بینیم گوشت اضافی آورده بود ، الان این بخیه ای که آویزون شد (نیوفتاده فقط اویزون شد) دچار گوشت اضافی یا عفونت نشه؟ و اینکه وقتی دست میزنم به این بخیه آویزون خیلی اروم دست میزنم یه حس بدی میده و مطمئنم اگه بخوام بکشمش درد میگیره ، لطفا کمکم کنید.

    Aylin
    1. Author

      سلام، به مطب جراحتان مراجعه کرده و مشکلتان را با ایشان در میان بگذارید.

      مدیر
    2. سلام وقت بخیر
      حدود چهار از عمل بینی من گذشته بود که بخاطر سوزش بخیه ای که داخل سوراخ بینی سمت چپم بود دقیقا لبه داخلی تیغه ی بینیم رو به بالا رفتم مطب و منشی برام کشیداینجا خوندم که این بخیه رابط غضروفی هست و باید تا یک سال بمونه وگرنه باعث افتادگی بینی میشه آیا من که بعد از چهار ماه این بخیه رو کشیدم برای بینیم مشکلی پیش میاد؟لطفا جواب بدید ممنون از شما

      عاطفه
      1. سلام به احتمال زیاد دچار حساسیت به نخ بخیه شدید. با توجه به مدت زمان زیادی که از عمل شما گذشته بینی فرم کلی خود را بازیافته است با این حال برای اطمینان از اینکه شکلی برای بینی شما به وجود نمی اید بهتر است با پزشک جراح خود مشورت کنید زیرا جراح به شرایط عمل شما اگاهی دارد و باتوجه به ان می تواند نظر قطعی ارائه دهد.

        فاطمه پایان
  25. من نزدیک به سه ساله جراحی زیبایی و انحراف بینی انجام دادم هنوزم که هنوز نخ بخیه داخل بینی هست گاهی اوقات اذیت میکنه دکترم منو ترسوند گفت بکشم نوک بینی میوفته حالا نمیدونم چکار کنم

    M
    1. Author

      سلام، به یک جراح دیگر برای بررسی بیشتر مراجعه کنید.

      مدیر
      1. سلام خسته نباشید من یک ماه از عمل بینی ام گذشته بعد امروز با شستن بینی یک نخ ابی رنگ افتادبیرون ایا این مشکلی داره ؟

        زهرا
        1. باسلام. این نخ مربوط به بخیه های داخل بینی هست که به صورت جذبی بوده و به مرور زمان شل شده و می افتند. جای نگرانی نیست.

          فاطمه پایان
  26. سلام و عرض ادب،من سه هفته هست که عمل بینی انجام دادم،چند روز پیش متوجه چیزی مثل جوش تو یکی از سوراخای بینیم شدم که با گوش پاک کن که لمسش کردم سر باز کرد و یه نخ بخیه آبی رنگ از جنس نایلون ازش بیرون زد.امروز نخ بخیه بصورت کامل حلقه و گره همراه با مخاط خشک از بینیم در اومد.با نور چراغ که تو سوراخ بینیم نگاه میکنم،هنوزم بخیه آبی رنگ توی تیغه هست.الان خیلی نگرانم که نکنه چون نخ کامل افتاده تیغه بینیم خراب بشه،آیا بینیم دچار افتادگی میشه؟لطفا راهنماییم کنین.ممنونم

    حمید
    1. سلام با توجه به توضیحات شما بخیه جداشده احتمالا از نوع جذبی بوده و جدا شده است با این حال با توجه به اینکه هنوز داخل بینی شما نخ بخیه وجود دارد بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهد. در طول این مدت بهتر است از دستکاری محل جراحی خودداری کنید.

      فاطمه پایان
  27. سلام شش ساله عمل کردم ولی نوک بینیم که دست میزنم هنوز نخ بخیه را حس میکنم ایا حتما باید برداشته بشه برداشتن باعث نشه نوک بینی بیفته پایین.

    زهرا رنجبر
    1. بستگی به شرایط و مشکلات شما دارد. اگر نوک بینی شما درد می‌کند یا باعث عفونت می‌شود، باید برداشته شود. اما اگر فقط حس خفگی دارید و هیچ مشکل دیگری ندارید، نباید برداشته شود. بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و تصمیم درست را بگیرید.

      فاطمه پایان
  28. سلام وقتتون بخیر
    من الان یک ماهه از عملم میگذره امروززمتوجه شدم کنار پره بینیم یه بخیه غیر جذبی جا مونده که فقط سر اون بیرون ملنده و مابقی داخل گوشت دیگه فرو رفته باید چیکار کنم؟

    ندا
    1. Author

      سلام، باید برای کشیدن آن به کلینیک یا مطب دکترتان مراجعه کنید.

      مدیر
    2. سلام من یکماهه بینیم عمل کردم،ب دلیل بی دقتی دستیارپزشک یکی از بخیه های بیرونی بینیم جامونده،و بعدیکماه چون بخیه داخل پوست جوش خورده بودکشیده نشد و باتیغ نخ رو برید و الباقی نخ داخل پوستم جامونده،و درد دارم،ب من گفت جذب میشه بعدمدتی،چون بخیه غیرجذبی هست نگرانم جذب نشه و مشکلاتی برام پیش بیاره،راهنمایی میخوام چیکارکنم،ایا واقعا جذب میشه ازاسمش معلومه غیرجذب،موندم چجوری جذب میشه،نگرانم خیلی،ازخودپزشک پرسیدم گف جذب میشه،امابنظرم بخاطر لاپوشونی کارپرسنلش اینوگفت

      ماهی
      1. سلام اگر محلی که نخ بخیه باقی مانده دچار عفونت و التهاب شد بهتر است حتما مجدد به پزشک خود مراجعه کنید. در غیر اینصورت می توانید به وی اعتماد کرده و منتظر جذب شدن بخیه باشید. اغلب نخ های بخیه از مواد سازگار با بدن ساخته شده و جذب بافت های پوستی می شوند یا به مرور می افتند. کمی صبور باشید تا نتیجه عمل شما و نخ بخیه باقی مانده مشخص شود. برای آگاهی بیشتر و کسب اطلاعات تکمیلی نیز می توانید به مقاله زیر سری بزنید. https://medvika.com/%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%86-%D9%86%D8%AE-%D8%A8%D8%AE%DB%8C%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%DB%8C%D9%86%DB%8C/

        فاطمه پایان
  29. سلام من ۵ ماه از عملم میگذره و تا الان بینیمو با گوش پاک کن تمیز میکردم. کنار تیغه بینیم ی حالت دونه ریز زده چن روزه که الان از تو همون دونه ریز نخ بخیه یکم زده بیرون.. باید چیکارکنم؟

    سماموسوی
    1. Author

      جوش های داخل و بیرون بینی به دلیل تجمع چربی، شستشوی نامناسب و حتی حساسیت به چسب بینی و یا حتی بخیه های داخلی بینی می ‌تواند به وجود بیاید. اما با شستشوی صحیح به خودی خود از بین می روند و جای نگرانی نیست.

      مدیر
  30. سلام
    من دیروز بینیم رو با گوش پاکن واشتم تمیز میکردم و گیر کرد به بخیه وبه بخیه کشیده شد اما بخیه کنده نشده
    ولی بینیم درد میکنهه چیکار کنم یعنی چیز نگران کننده ای است

    ریحان
    1. Author

      سلام، خیر معمولا مشکلی ایجاد نمی‌شود.

      مدیر
      1. با سلام من 45روز از عمل بینیم میگزره به دلیل بی احتیاطی خودم با موچین داخل بینیم آمدم تمیز کنم که راحت‌تر نفس بکشم که به اشتباه نخ بخیه داخل بینی که انتهای بینی بود کشیدم کنده شد امد بیرون اما نه درد داشت نه خون آمد ولی نگرانم فرم بینیم خراب بشه.

        اسماعیل
        1. باسلام به احتمال زیاد نخ بخیه جداشده از نوع جذبی بوده و جای نگرانی نیست. اگر دچار علائمی مانند خونریزی، تورم، التهاب و عفونت شدید در اولین فرصت به پزشک جراح خود مراجعه نموده و موضوع را با وی درمیان بگذارید.

          فاطمه پایان
        2. سلام من ۴۵ دوز از عمل بینی ام میگزره امروز لومدم بینی رو با موچسن تمیز کنم که یک نخ ابی رنگ بزرگ از بینی ام کنده شد خواستم ببینم مشکلی برام پیش نمیاد افتاده نمیشه بینی ام

          ناشناس
          1. باسلام اگر علائمی مانند درد، خونریزی ، تورم و قرمزی در ناحیه بینی خود ندارید جای نگرانی نیست و بخیه فوق به احتمال زیاد از نوع جذبی بوده که به مرور شل شده و هنگام تمیز کردن بینی خارج شده است. بااین حال در صورت نگرانی شدید می توانید با پزشک جراح خود مشورت نمایید. در صورت عدم مشاهده علائم خاصی جای نگرانی نیست.

            فاطمه پایان
  31. سلام من دو هفتست بینی عمل کردم موقع تعویض چسب بینیمو ک می بینم احساس می کنم تغییر نکرده نوکش بالا نرفته و ورم داره ایا به مرور زمان نوک بالا مب ره یا بین دو تا سوراخ بینی جای بخیه ها گوشت اضافه داده برطرف می شه؟

    بهناز بدیعی
    1. باسلام بخشی از مشکلات شما به دلیل تورم و التهاب بعد از عمل بینی است که طبیعی بوده و به مرور برطرف خواهد شد.
      بخش دوم سؤال شما، اگر گوشت اضافه در جای بخیه‌های عمل بینی شما وجود دارد، به طور کلی با گذشت زمان و بهبودی پس از عمل، این گوشت اضافه از بین خواهد رفت.
      اما به هر حال، بهتر است با پزشک خود صحبت کنید و هرگونه نگرانی را با او در مورد علائم و نشانه های بعد از عمل بینی خود مطرح کنید.

      فاطمه پایان
  32. سلام من بعد ۶سال بخیه داخل بینیم بیرون اومده و من خودم قیچی کردم ایا امکان داره به پل بینیم اسیب بزنه

    ک
    1. سلام خیر جای نگرانی نیست.

      فاطمه پایان
  33. سلام من الان سه هفته بینیمو عمل کردم و امروز متوجه شدم یک طرفه بینیم داخلش بخیه نیست و یک طرف هست ممکنه جذب شده باشه؟ اخه سوزش داره الان و حتی نخی هم ندیدم باعثه بد فرمی بینیم نشه؟

    مریم
    1. باسلام احتمالا بخیه جذب شده و بدون اینکه متوجه شوید از بینی جدا شده است اگر علائم خاصی مانند سوزش و خونزیزی و درد در ناحیه موردنظر ندارید جای نگرانی نیست.

      فاطمه پایان
  34. باسلام چند سال از جراحی بینی ام میگدرد و همیشه در داخل بینی درد و خارش داشته و بعد جوش چرکی که با مصرف پماد تتراسیکلین بعد از یکی دو روز بر طرف میشوه ولی حالا جای جوش چرکی داخل بینی نخ بخیه از پوست بیرون اومده که جدا نمیشود و گاهی هم خشک و درد ناک میشود همیشه هم خارش دارد چه کار باید بکنم، ممنون

    نرگس
    1. سلام. بهتر است به یک پزشک متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه کنید تا علت این مشکل را تشخیص دهد و درمان مناسب را تجویز کند. احتمالاً نیاز به بررسی دقیق و شاید انجام آزمایش‌های لازم باشد. در هر صورت، پزشک شما می‌تواند بر اساس علائم و نتایج بررسی‌های لازم، درمان مناسب را تعیین کند.

      فاطمه پایان
  35. با سلام چند سال از جراحی بینیم میگذره تیغه وسط بینی اکثرا درد و خارش داشته و گاهی داخل بینی جوش چرکی ست که با استفاده از پماد تترا سیکلین یکی دو روز بعد بهتر میشود و هر موقع که روی بینی و بالای لب که خیس شود باعث خارش شدید میشود حالا بعد از 7 سال قسمت داخل بینی که همیشه خارش داشت و جوش چرکی میزد بخیه غیر جذب از پوست بیرون اومده که خارش و گاهی درد دارد چه کار باید بکنم

    نرگس
    1. با سلام، بهتر است به یک پزشک متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه کنید تا بتواند تشخیص دقیقی از وضعیت بینی شما بدهد. احتمالاً علت خارش و جوش چرکی در داخل بینی شما مربوط به عفونت یا التهاب است. ممکن است نیاز به درمان داروئی داشته باشید، مانند آنتی‌بیوتیک‌های خوراکی یا قطره‌های بینی. همچنین، اگر بخيه غير جذب از پوست خارج شده است، لازم است پزشک آن را بررسی کند و در صورت لزوم آن را بکشد.

      فاطمه پایان
  36. سلام من 20روزه جراحی بینی کردم ،داخل یکی از سوراخ های بینی ام یه بخیه وجود داره حدود یه میلی متر هست ، فقط داخل یکی شون هست ، امروز رفتم برای تعویض چسپ پرستار کمی بخیه رو کشید خون اومد، گفت نمی دونم جذبی هست یا غیر جذبی شاید پایه هست دسترسی هم ب دکترم ندارم چکار باید کنم؟

    آرزو
    1. باسلام بهتر است از دستکاری بخیه تا اطلاع ثانوی و پیش از مشورت با پزشک جراح خودداری کنید. اگر بخیه از نوع جذبی باشد به مرور و طی هفته های اتی از بین خواهد رفت.

      فاطمه پایان
  37. من ۱۰ سال پیش عمل کردم الان یه نخ از نوک بینیم کندم آبی رنگ محکم کشیدم ولی دیده نمیشد ، این چی بوده ؟ نوک بینیم افتاده نمیشه ؟ یا پهن شه مثل قبل عملم می ترسم ، شاید این نخ این همه سال بینیمو خوشگل نگه داشته بوده

    گلنوش
    1. باسالم خیر نخ فوق از بخیه های داخلی بینی بوده که باقی مانده و جذب نشده است. درحال حاضر جای نگرانی نیست اما اگر علائمی مانند درد، تورم و خونریزی مشاهده کردید بهتر است با متخصص گوش حلق بینی یا جراح پلاستیک مشورت نمایید.

      فاطمه پایان
  38. سلام خدا قوت من نزدیک به دو ساله عمل کردم اما داخل بینیم هنوز بخیه میبینم درد ندارن و بوی بد ندارم ولی بخوام بکشم درد میگیره امکان داره عفونت کرده باشه؟ خیلی نگرانم

    رضائی نژاد
    1. Author

      سلام، برای معاینه حضوری توسط جراحتان اقدام کنید.

      مدیر
      1. من بینیمو ۱۴ماهه عمل کردم ودکترم میگه بخیه مونده باید برداشته بشه میخوام بدونم سرپایی برداشته میشه وچجوری برمیدارن

        طاهافرج پور
        1. سلام بله کشیدن بخیه در کمتر از یک دقیقه و با مهارت و تجربه جراح بدون درد و ناراحتی انجام می شود و جای هیچ نگرانی ای نیست.

          فاطمه پایان
          1. سلام ببخشید من ۵سال پیش بینیمو عمل کردم با اینکه ک اصلا از فرم بینیمو هیچیش راضی نبودم ولی باهاش کنار اومده بودم دوماه پیش یهو نوک بینیم ورم شدید کردو قرمزو افتاده شد بعده چنروز ازش یعالمه چرک اومد بیرون و هروز کلی چرک میومد بیرون دیگه کم کم چرکا بعده یماه یذره یذره داشتن میومدن بیرون ک یه دکتر رفتم چنتا قرص سفالکسین داد بهم و یکم نوک بینیمو فشار داد بقیه چرکا بزنن بیرون ب خودمم گفت اینکارو بکنم الان بعده چنروز دوباره نوک بینیم مثه دوماه پیش ورم کرده و ازش چرک میاد اینسری بدتر از سری قبل
            الان مشکل چیه دارم دق میکنم هروز کارم شده گریه
            من خودم شهرستانم دکتری ک ۵سال پیش پیشش عمل کردم تهرانه بعد اصن دکتره خوبی نبود ک دلم بهش خوش کنم
            میشه لطفا بگین باید چیکار کنم اصن راهی هس دائمی خوب بشه یا نیاز ب عمله مجدده ؟

            فاطمه
          2. باسلام بهتر است به متخصص گوش حلق و بینی مراجعه کنید تا علت عفونت بینی شما را با انجام ازمایشات و معاینات دقیق تشخیص دهد. اگر علت دقیق مشخص شود احتمال بهبودی بسیار زیاد است و نیازی به جراحی مجدد نباشد . بهتر است در انتخاب پزشک معالج دقت کنید و نزد متخصص بروید تا بتواند راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهد. عکس برداری و ازمایشات بالینی می تواند در تشخیص بهترین روش درمانی برای شما بسیار موثر باشد.

            فاطمه پایان
  39. سلام خسته نباشید من ۱ ماه هست که عمل کردم امروز داخل بینیم رو با قیچی اصلاح کردم قسمت نوک بینیم رو اصلاح کردم آیا ممکن هست بخیه های داخل رو هم قیچی کرده باشم اصلا داخل بینی چند تا بخیه میخوره و کجا قرار دارن؟ چیکار کنم لطفا راهنماییم کنید ممنون

    رامین
    1. سلام ممکن است بخشی از نخ بخیه بیرون از بینی باقی مانده باشد اگر حین اصلاح متوجه نخ های ابی یا پلاستیکی شده اید به احتمال زیاد قسمت اضافی بخیه ها را جدا کرده اید بخیه های داخل بینی روی تیغه و غضروف بینی بسته به شرایط هر فرد زده می شوند و با تشخیص جراح ممکن است تا یکسال نیز باقی بمانند تا بافت های داخلی بینی به طور کامل بهبود یابد.
      اگر علائمی مانند تورم، التهاب، درد، خونریزی و تب مشاهده کردید در اولین فرصت با پزشک معالج خود تماس حاصل نمایید .

      فاطمه پایان
  40. سلام خسته نباشید.
    من ۳ماهه عمل کردم یکی از سوراخهای بینم هم پرش کوچیکه و هم نفس کشیدن با اون برام سخته.وقتی با سروم می‌شورم کامل نمیتونم آمیزش کنم.چکار کنم؟

    سیمین حدادی
    1. سلام. مشکلی که شما توصیف کردید ممکن است به علت عمل جراحی باشد. برای حل این مشکل، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. او می‌تواند شما را راهنمایی کند و راه حل‌های مناسب را برای شما پیشنهاد دهد. همچنین، اگر در طول فرآیند بهبودی هرگونه ناراحتی یا علائم دیگر دارید، بلافاصله به پزشک خود اطلاع دهید.

      فاطمه پایان
  41. سلام دیشب در رابطه با بخیه تیغه بینی بهتون پیام دادم واقعا حالم بده و نگرانم میشه جواب بدین

    زهرا
    1. Author

      سلام، درباره بخیه های داخل بینی نگران نباشید. با کنده شدن آنها مشکلی ایجاد نمی شود.

      مدیر
  42. سلام.سال۹۳ جراحی کردم.همه چی عالی بود تا اینکه از یه سال پیش بینیم قرمزو متورم شد و بعد یه ماه از یه جوش مقدار زیادی خون و‌چرک خارج شد.هیچ آنتی بیوتیکی جواب نمیده همه کاری کردم انواع اقسام پزشکان مراجعه کردم ،پزشکم دوباره جراحی کرد ولی خوب نشدم هنوزم چرک خارج میشه…من باید چیکار کنممممم

    سارا
    1. سلام. بهترین راه حل برای این مشکل مراجعه به پزشک تخصصی جراحی پلاستیک است. آنها ممکن است بتوانند با استفاده از تکنیک های جدید و مدرن، این مشکل را حل کنند. همچنین، شاید نیاز به درمان با داروهای خاص و یا درمان های دیگر نظیر لیزر درمانی و یا کرایوتراپی باشد. به هر حال، پزشک تخصصی جراحی پلاستیک می تواند به شما راهنمایی کامل بدهد.

      فاطمه پایان
  43. سلام من 2 ماهه عمل بینی انجام دادم از اول دوتا بخیه از نوک بینیم بیرون بود که دکتر بعد از 10 روز گره هر دو را قیچی کرد یکی از بخیه ها نوک بینی کاملا محو شده اما نخ بخیه ی سمت راست حدود 1 میلی متر بیرون بود که وقتی بهش دست زدم حدود نیم سانت اومد بیرون که بودن درد و حس بود میخواستم بدوم مشکلی واسه نوک بینی پیش نمیاد؟ چرا این بخیه اینقدر شل بود؟

    امیر
    1. سلام خیر بخیه فوق از نوع جذبی بوده و جای نگرانی نیست.

      فاطمه پایان
  44. سلام من امروز ۱۳روزه که عمل کردم داشتم بینی تمیز کردم یه تکیه از بخیه جذبی حدود دوسه سانت کشیدم بیرون خیلی نگرانم مشکلی پیش میاد؟؟؟؟

    فاطمه
    1. Author

      سلام، معمولا مشکلی ایجاد نمی شود. اما اگر دچار درد یا خونریزی شدید به جراحتان مراجعه کنید.

      مدیر
  45. سلام، وقتتون بخیر.
    من تقریبا شش ماه پیش بینیم رو جراحی کردم و اخیرا متوجه شدم در قسمت نوک بینی (یکی از سوراخ‌های بینی) هنوز بخیه مونده. الان بعد از کمی جست‌و‌جو متوجه شدم که احتمالا بخیه جذبی هست، اما با این حال کمی نگرانم. طبیعیه که بعد از شش ماه هنوز جذب نشده و محکم سر جاشه؟
    البته قصد دارم این سری که به پزشک مراجعه کردم، بهشون بگم، اما باز هم خواستم نظرتون رو بدونم. خیلی ممنونم.

    محیا
    1. سلام بخیه های داخل بینی معمولا از نوع جذبی هستند و ممکن است تا یکسال نیز باقی بمانند تا بافت داخلی بینی به طور کامل بهبود یابد. بهتر است از دستکاری بخیه فوق خودداری کنید و در جلسه بعدی سوالات و دغدغه های خود را با پزشک مطرح نمایید.

      فاطمه پایان
  46. سلام وقت بخیر من دو هفته اس عمل کردم داخل بینیم تیغه بینیم از چپ و راست هر کدام یه نخ آبی رنگ داشت امروز برا تعویض چسپ رفتم دکتر که پرستار اون دو تا نخ رو با قیچی برید بهش که گفتم چرا دست به بخیه های داخل زدی جواب درستی نگرفتم آیا اون دو تا نخ داخل بینی جزء بخیه های جذبی بودن که برید؟ ترسیدم که نکنه مشکلی برام پیش بیاد چون میگن بخیه های داخل بعد از یک سال باید کشیده بشه لطفا راهنماییم کنید

    رامین
    1. سلام خیر جای نگرانی نیست زیرا نخ بخیه های بریده شده باقی مانده و اضافه نخ ها بوده و مشکلی برای شما ایجاد نمی کند.

      فاطمه پایان
  47. سلام من بخیه های داخل بینیم خیلی اذیتم میکردن بعد ده روز خودم درشون آوردم درد هم نداشت ولی الان خیلی نگرانم بینیم خراب نشه خیلی استرس دارم

    ناشناس
    1. با سلام
      بخیه های داخل بینی جذبی هستند که به مرور خودشون جذب میشن و قسمت اضافی از بینی خارج میشه . اینکه خودتون بعد از 10 روز اون رو خارج کردین کار درستی نیست توصیه میکنم در این مورد با پزشکتون مشورت کنین و ایشون رو در جریان بزارین

      مدیر مدویکا
  48. باسلام وخسته نباشید .میخاستم بدونم ازپمادی که برای ردبخیه های بیرونی استفاده میکنم میتونم‌ برای برآمدگی وتورم بخیه های داخل بینی هم استفاده کنم ؟

    سیما
    1. باسلام بستگی به نوع پماد دارد ممکن است بعضی پمادها موادی داشته باشند که برای بافت های داخلی بینی مناسب نباشد. در این خصوص بهتر است نام پماد خود را در موتورهای جستجو تایپ کرده و اطلاعات کافی در این خصوص کسب نمایید.

      فاطمه پایان
  49. ایا امکانش هست بلافاصله بعدازبرداشتن تامپون ردبخیه گوشت اضافه بده؟واینکه بعدازدوهفته اخلاط راه گلو طبیعیه یاخیر ؟شباهم موقع خواب تنفسم گاهی مشکل داره بخاطر ورمه داخل بینیس یاخیر؟

    سیما
    1. سلام خیر ایجاد گوشت اضافه بعد از برداشتن تامپون طبیعی نیست و باید به پزشک اطلاع داده شود. وجود خلط در بینی و کیپ بودن راه ان مشکلی ندارد و ممکن است تا چندین هفته ادامه یابد. در صورت وجود مشکل در تنفس بهتر است با جراح خود مشورت نمایید.

      فاطمه پایان
  50. سلام
    من نزدیک دوساله بینیم رو عمل کردم چند روزه متوجه شدم داخل بینیم روی غضروف یه جوش سفید رنگ زده وقتی چک کردم دیدن بخیه هم توی بینیم مونده الان باید چه کاری کنم؟

    دلینا
    1. باسلام بهتر است با جراح یا متخصص گوش حلق و بینی مشورت نمایید تا در صورت نیاز نسبت به حذف باقی مانده بخیه اقدام کنند. ممکن است در طول زمان بدن شما نسبت به نخ بخیه حساسیت نشان داده باشد و این موضوع باعث ایجاد مشکلات جانبی برای شما شود.

      فاطمه پایان
  51. سلام ، بنده ۲۵ روز هست عمل کردم ،
    دوطرف ابتدا تیغه بینی با گوش پاکن دیدم خونی هست، !
    مشکلی‌پیش‌اومده ؟ یا با دست نزدن و یا عدم استفاده از گوش پاکن. رفع میشه؟٫

    پژمان
    1. باسلام توصیه می کنیم در ماه های اول بعد از عمل بینی از دستکاری خودسرانه بینی خود بدون مشورت پزشک جدا خودداری کنید. وجود خون داخل بینی به دلیل تازه جوش خوردن بافت های داخلی امری طبیعی است با این حال در صورت مشاهده علائمی مانند تورم، درد و خونریزی شدید حتما به پزشک خود مراجعه نمایید.

      فاطمه پایان
  52. سلام من ۲۰روزه عمل کردم هموز رخمها داخل خوب نگرفت چه کار کنم رود لهبود پیدا کنن

    ناشناس
    1. باسلام اگر دکتر برای شما قرص آناهیل تجویز نکرده است می توانید یک دوره مصرف این قرص را دونوبت در روز (صبح و عصر) را شروع نمایید. این قرص علاوه بر کاهش ورم در تسریع روند بهبود زخم ها نیز موثر است.

      فاطمه پایان
  53. من یکماهه عمل کردم امروز دیدم کنار یکی از پره های بینی ینی روی جای بخیه یه چیز سفید رنگی ب اندازه یه نقطه کوچولو زده بیرون چی میتونه باشه عفونته؟

    دلشاد
    1. با سلام
      میتونه عفونت باشه بهترین کار اینه که با پزشک متخصص از نزدیک معاینه بشین

      مدیر مدویکا
  54. ویسوال دیگه اقای دکترمن بینیم استخونی بود الان بعد۷ روز قسمت بالا که استخونی بود عمل شده احساس خارش دارم یه سنگینی

    ارمیا
  55. سلام اقای دکترمن ۷روزعمل کردم بخیه ها بیرونی کشیده شده ولی داخل بینیم مخاط هست که کناربخیه هاجذبی باشستوپاک نشد باگوش پاکن مخاط پاک نشد خشک چسبیده به داخل بینی اطراف بخیهاجذبی اگر باگوش پاک کن محکم بکشم تمیزکنم مشکلی پیش نمیاد اگرباقی بمونن امکانش هست باعث عفونت بشه برای بخیه ها ممنون میشم راهنمایی کنید

    ارمیا
    1. با سلام
      به طور مرتب با سرم شستشو و با فشار این کار رو انجام بدین به مرور این مخاط جدا شده و خارج میشه. استفاده از گوش پاک کن با فشار میتونه به بافت داخلی آسیب بزنه و توصیه نمیشه

      مدیر مدویکا
    2. سلام دو ماهه عمل شدم از امروز صبح نوک بینیم به شدت ورم کرده قرمز شده یکم و دردخفیف قسمت زیر و نوک بینیم دارم با مطب دکترم تماس گرفتم و قرص کلیندامایسین دادن خوب میشه با قرص؟! خیلی میترسم

      Kosar
      1. باسلام بهتر است مطابق تجویز پزشک عمل کنید و در صورتی که وضعیت شما بدتر شد یا نسبت به دارو واکنش خاصی داشتید حتما پزشک جراح خود را در جریان وضعیت خود قرار دهید.

        فاطمه پایان
  56. سلام . ۳ سال عمل بینی انجام دادم و از بیرون بینی برام بخیه زدم و جای بخیه های کنار بینی م معلومه. چه لیزری جای بخیه ها رو از بین میبره؟

    معصومه
    1. با سلام
      عزیزم باید معاینه بشین توسط مخصص پوست با توجه به نوع پوست شما و جای بخیه ها نوع لیزر و تعداد جلسات لازم تجویز میشه

      مدیر مدویکا
  57. سلام من هفت روزه بيني ام جراحي كردم از امروز عصر حس ميكنم بيني ام از داخل بهم چسبيده ، جراحم نخواسته شستشو انجام بدم فقط آنتي بيوتيك تجويز كردن و مصرف پناد جنتامايسين روي بخيه هاي كه مشخص هستند.. خطري نداره اين چسبندگي؟

    اكرم
    1. با سلام
      عجیبه که بهتون بابت شستشو چیزی نگفتن بدون شستشو بینی این اتفاق قطعا براتون میفته و توصیه ما به شما شستشو مداوم و مرتب بینی هست

      مدیر مدویکا
  58. سلام من یک ماه ونیمه که بینیم رو عمل کردم و امشب فکر کردم که داخل بینیم بزاق بینیم هست که اذیتم میکنه و با موچین کشیدم دیدم بخیس همراه با گره هم بود یکم سوزش داره چیکار کنم ترخدا جواب بدین ایا فرم بینیم رو تغییر میده ؟ از کجا بدونم به بافت بینی ضربه وارد شده یا خیر

    Parisa
    1. سلام اگر علائمی مانند خونریزی، درد و عفونت دارید در اولین فرصت با پزشک خود مشورت نمایید در غیر این صورت جای نگرانی نیست و به بافت های داخلی بینی شما اسیبی وارد نشده است.

      فاطمه پایان
  59. سلام من امروز ۵ روزه عمل کردم و خارج بینی که بخیه خورده احساس میکنم از عدس خیلی کوچیکتر کنار بینی قبل بخیه به اندازه ی خال گوشتی کوچیک گوشت هستش آیا می‌ره ای گوشت یا تبدیل به گوشت اضافه میشه

    ندا
    1. باسلام بهتر است کمی صبر کنید تا التهاب بافت های بینی بهبود یابد زیرا مدت زمان بسیار کمی از عمل شما گذشته است. اگر ضایعه اشاره شده بعد از گذشت دو الی سه هفته از بین نرفت می توانید از داروهای موضعی برای رفع آن استفاده نمایید و موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص به مقاله زیر نیز سری بزنید. https://medvika.com/%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%86-%D9%86%D8%AE-%D8%A8%D8%AE%DB%8C%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%DB%8C%D9%86%DB%8C/

      فاطمه پایان
  60. سلام من 23روز پیش بینیمو عمل کردم گوشه ی داخلی بینیم یدونه بخیه کوچیک مونده که حس میکنم داخل گوشتم رفته الان خیلی میسوزه و درد میکنه جوری که نمیتونم حتی لمسش کنم..خیلی میترسم برم دکتر بخاد اونو بکشه آخه خیلی درد میکنه به نظرتون چیکار کنم؟

    زهرا
    1. باسلام بهتر است در اولین فرصت به پزشک جراح خود مشورت کنید زیرا ممکن است بخیه باقی مانده باعث التهاب و عفونت شود. در صورت داشتن درد پزشک جراح می تواند با استفاده از داروهای بیحسی این کار را برای شما انجام دهد تا میزان درد و ناراحتی شما کاهش یابد.

      فاطمه پایان
  61. سلام خسته نباشید ببخشید من حدود ۱۰ ماه پیش بینیم عمل کردم ولی یکی نخ های بخیه تیغه بینیم ک از داخل هست باقی مونده ن عفونت کرده ن بوی بد چیزی هم حس نمیکنم موندنش ضرر داره چون گره هاش رفته زیر پوست کمک کنید ممنون میشم

    محمد
    1. باسلام با توجه به شرح حال ارائه شده از جانب شما نخ بخیه باقی مانده نمی تواند مشکل ساز باشد. اگر این نخ برای شما مشکلی ایجاد نمی کند و احساس ناراحتی ندارید در طولانی مدت نیز به احتمال زیاد مشکل ساز نخواهد شد. می توانید با مشورت پزشک از وی بخواهید نخ را برای شما جدا کند که البته این کار چندان توصیه نمی شود.

      فاطمه پایان
  62. سلام روزتون بخیر
    من امروز جلو اینه یه چیزی جلوی بینیم دیدم حس کردم مخاط بینیمه که خشک شده
    با گوش پاک کن جداش کردم خیلیم سخت کنده شد
    بعد دیدم نخه بخیس اندازه یه سر سوزنم خون اومد
    الان چه بلایی سر بینیم میاد!!؟

    زهرا
    1. سلام وقتتون بخیر.من دو سال و نیمه بینیمو عمل کردم نوک بینیم یه بخیه هستش خیلی بوی بدی نمیده اما همون سمتی که بخیه مونده هر وقت با نوک دستمال بینیمو تمیز میکنم از داخل بالای بینیم ، دستمال خیلی کم خونی میشه . میخواستم اگه به پزشک مراجعه نکنم مشکلی پیش میاد؟؟؟اخع نگرانم بعد دوسال اگه بخیه رو بکشن مشکل جدیدی پیش بیاد

      زهرا
      1. سلام خیر مشکلی برای شما به وجود نمی اید و کشیدن بخیه به سرعت و با کمترین میزان درد و ناراحتی در چند ثانیه انجام می شود بهتر است نسبت به کشیدن ان اقدام کنید زیرا ممکن است به مرور زمان باعث ایجاد مشکلات جدی تری از جمله عفونت و التهاب در ناحیه فوق شود.

        فاطمه پایان
        1. سلام بینیم عفونت کرده نمیدونم به چه علت اصلا دکتر بهم پماد جنتامایسین و سفالکسین داد
          راه هواییم تنگ شده
          چیکار کنم دیگه
          بخیه های داخیلمو کشید

          ناشناس
          1. باسلام احتمالا به دلیل حساسیت به نخ بخیه این مشکل برای شما ایجاد شده است. بهتر است مطابق دستور پزشک داروهای خود را مصرف نمایید تا مشکل فوق برطرف شود.

            فاطمه پایان
  63. سلام عزیزم
    من امروز جلو اینه یه چیزی جلوی بینیم دیدم حس کردم مخاط بینیمه که خشک شده تو بینیم
    با گوش پاک کن دراوردمش
    خیلی سخت جدا شد
    بعدش دیدم نخ بخیس
    اندازه یه سر سوزن خون اومد الان چه بلایی سر بینیم میاد؟!!

    zahra
    1. با سلام
      اگر خونریزی ادامه دار نیست احساس سوزش و درد ندارین مشکلی نداره با این حال بهتره موضوع رو با پزشکتونم در میون بزارین تا معاینه داشته باشن

      مدیر مدویکا
      1. سلام وقتتون بخیر
        ببخشید من ۲۵روزه عمل کردم و وسط پره های بینیم یه بخیه در اومده
        یعنی سر بخیه در اومده
        و بخیه وصله به بخیه های داخل بینیم
        و گفتن بخیه جذبیه
        باید چیکارش کنم خیلی میترسم

        sara
        1. سلام بهتر است از دستکاری ان خودداری کنید می توانید بخشی از بخیه که بیرون از بینی است را به ارامی و با نوک قیچی بدون ایجاد فشار جدا کنید اما مراقب باشید حین انجام این کار هیچ فشاری به بخیه های داخلی وارد نشده و بخیه ها کشیده نشوند.

          فاطمه پایان
      2. سلام ببخشید من ۱۱ روزه عمل کردم امروز دیدم تو بینیم یه بخیه هستش خودم با موچین چیدم گرشو نمیدونستم جذبیه الان متوجه شدم خیلی نگرانم مشکلی پیش نمیاد من گرشو چیدم ؟

        تنها
        1. باسلام در صورتی که علائمی مانند درد، خونریزی و التهاب ندارید جای نگرانی نیست با این حال بهتر است در صورت مشاهده کوچکترین علائمی به پزشک خود اطلاع دهید.

          فاطمه پایان
    2. سلام ببخشيد من 3ساله عمل بينى انجام دادم دوتا بخيه داخل بينيم مونده دكترم ميگه مشكلى نداره ولى خودم خيلى نگرانم

      سيما اسماعيلى
      1. سلام در صورت نگرانی می توانید از پزشک خود بخواهید بخیه ها را بکشد اما اگر علائمی مانند عفونت درد یا ناراحتی ندارید وجود بخیه ها مشکلی در زندگی عادی شما به وجود نمی آورند و جای نگرانی نیست.

        فاطمه پایان
    3. من ده روزه بینیمو عمل کردم. بینی راستم بشدت تورم داره و کیپه. خواستم تمیزش کنم یه تیکه از نخ بخیمو کندم. مشکلی پیش نمیاد؟

      ناشناس
      1. باسلام اگر خونریزی، التهاب و درد شدید ندارید جای نگرانی نیست در غیراین صورت موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید.

        فاطمه پایان
    4. سلام من دوازده روز است که بینیمو عمل کردم بعداز یک هفته بخیه هارا در اوردند ولی امروز متوجه شدم یه تکه کوچک بخیه جا مونده با موچین هرکاری کردم بیرون نمیاد چکار کنم ؟

      شوین رسولزاده
      1. Author

        سلام، به جراح تان مراجعه کنید.

        مدیر
  64. سلام من یک ماه میشه بینی امو عمل کردم همون اول هم احساس می کردم پانسمان بینی کجه به دکترم گفتم گفتند چیزی نیست اما الان کجی بینیم کاملا مشخصه و خیلی خیل از این بابت ناراحتم و نمیدونم باید چه کار کنم ؟ ممنون میشم راهنماییم کنید با تشکر

    بهار شریعتی
    1. سلام، اگر پس از عمل بینی شما کجی در بینیتان وجود دارد، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. ممکن است نیاز به تصحیح دوباره باشد یا مشکل دیگری وجود داشته باشد که باید بررسی شود. همچنین، اگر درد یا علائم دیگر هم وجود دارد، حتما به پزشک خود اطلاع دهید.اگر از نتیجه عمل خود راضی نیستید می توانید با جراح دیگری در این خصوص مشورت نمایید.

      فاطمه پایان
  65. سلام من ۱۷ روزه جراحی بینی انجام دادم و امروز وقتی داشتم شستشو میکردم از کنار پره بینیم یه نخ بینی خیلی ریزه گرد بیرون زد و الان معلومه اما ب چشم نمیاد چون کوچیکه نگرانم ممکنه باعت شه مره بینیم گشاد شه؟

    امیر
    1. با سلام
      اگر منظورتون بخیه های بیرونی کنار پره های بینی هست که یک هفته بعد از عمل و هنگام برداشتن آتل باید کشیده میشد و اگر بخیه های داخلی هست که مشکلی ایجاد نمیشه و نگران نباشین

      مدیر مدویکا
      1. سللم بخیع های داخل بیتی رو خودمون بگشیم مشگلی میش میاد؟؟

        محمد
        1. سلام بهتر است این کار را انجام ندهید زیرا به دلیل نداشتن دید کافی احتمال خونریزی و آسیب به بافت های داخلی بسیار زیاد است و این کار به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

          فاطمه پایان
      2. با سلام من حدود ۵ سال پیش عمل انجام دادم بعد از ۴ ماه زیر نوک بینی یا بین قسمت پایه و نوک چیزی شبیه جوش به وجود آمد پزشک من نمیدونستن چی هست ۸ ماه آنتی بیوتیک خوردم چون طبق گفته خودتون اونجا نخی نبود تا اینکه جراحی کردن به اجبار و جوش رفت اما بینی کن کاملا سوراخ های غیر قرینه و مشکل دار که بعد از دوسال رفتم برای ترمیم اما انجام ندادن و حتی نگفتن مشکل چی بوده
        شما میتونید کمک کنید چکار میشه کرد چون دکترهای دیگه وضعیت براشون میگم به شدت میترسن و من موندم یک بینی داغون

        ناشناس
        1. باسلام بعضی از پزشکان بینی ای که توسط فرد دیگری جراحی شده را قبول نمی کنند و از زیر بار مسئولیت طفره می روند توصیه ما به شما این است که به نزد متخصص جراحی بینی بروید و از وی مشورت بخواهید. در جلسه مشاوره نیز سابقه پزشکی خود را نیز به همراه داشته باشید. برای دریافت نوبت از بهترین پزشکان جراحی زیبایی مشهد می توانید با شماره 09018191885 تماس حاصل نمایید.

          فاطمه پایان
      3. سلام خسته نباشید
        من ۱ ماهه که عمل کردم حدود ۳ هفته بعد از عمل یکی از بخیه های داخل بینی رو کشیدم الان نوک بینی حالت یک خط فرورفته افتاده باید چکار کنم؟

        زهرا
        1. Author

          سلام مشکلی نیست نگران نباشید
          چون بخیه های داخل بینی یا جذبی هستند و یا به خودی خود از بینی جدا می شوند.

          مدیر
          1. سلام من الان بیست روز از عمل بینیم گذشته الان بالای تیغه بینیم کنار چشمم بخیه ب اندازه سر سوزن پیدا ست و کشیده نشده داره داخل پوستم میره و تا یه هفته دیگه دکترم نیست الان چی کار کنم اکه بره داخل پوستم عفونت نمیکنه یا جاش قلمبه بمونه

            ناشناس
          2. سلام، بهترین راه حل این است که با دکتر خود تماس بگیرید و او را در مورد وضعیت جدید خود آگاه کنید. اگر دکتر شما در دسترس نیست، بهتر است به یک پزشک محلی مراجعه کنید تا بخیه های شما را بررسی کند و در صورت لزوم درمان مناسب را تجویز کند. همچنین، سعی کنید قسمت بخیه های خود را تمیز نگه دارید تا از بروز عفونت جلوگیری شود.

            فاطمه پایان
          3. سلام من دوهفته هست ک عمل کردم و ابریزش شدید دارم و بینی م خیلی کیپه که مجبور میشم روزی یکبار حداقل فین کنم ولی مشکلی بنظرم پیدا نشده با فین کردن ممنون میشم راهنمایی کنید

            زهرا
          4. سلام، اگر دو هفته از عمل شما گذشته و هنوز ابریزش شدید دارید، بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید تا بررسی کند که آیا این مشکل ناشی از عفونت یا عمل جراحی است یا نه. همچنین، بسته به نوع عمل و روش آن، ممکن است بینی شما در حال تورم باشد و نیاز به زمان بیشتر برای بهبود دارد. در هر صورت، پزشک شما می‌تواند راهنمایی لازم را در این زمینه به شما دهد.

            فاطمه پایان
        2. سلام من ۲۸ روزه عمل کردم سوراخ سمت راست بینیم بالاش از روبه رو نگاه میکنی پریده ولی چپیه گرده درست میشه

          آرزو
          1. با توجه به اینکه شما 28 روز است که عمل بینی داشته‌اید، بهتر است با پزشک خود تماس بگیرید و او را در جریان این مسئله قرار دهید. ممکن است نیاز به بررسی دقیق‌تر و مشاوره پزشکی داشته باشید.

            فاطمه پایان
        3. من ۱۸روزه عمل کردم جای بخیه متورم هست درد همه نمیکنه فقط برآمده شده آیا طبیعیه ؟

          نادی
          1. سلام بله

            پشتیبان سایت
      4. سلام خسته نباشید
        من ۵ ماهو چند روزه که عمل کردم جای بخیه های پره‌ی بزنیم خیلی ضایست بعضی جاهای بخیه حالته تو رفتگی داره دقیقا جای بخیه بالا و پایین پره بینیمه که خیلی مشخصه کاملا جای دوخت نخ بخیه از پماد استراتادرم استفاده میکنم از بعد کشیده بخیه تا الان میخواستم بدونم خوب میشه جاش و اینکه پماد بهتری هست که برای خوب شدن جای بخیه استفاده کنم

        حنا
    2. سلام من داخل ببنیم آشغال جم شده بود وخشک شده بود من سختم شد کندم ونه لخیه جذبی هم کنده شد خیلی نگرانم میترسم بعد دو هفته نخ جذبیمو کندم

      سودابه
      1. باسلام بخیه های جذبی معمولا طی دو الی سه هفته بعد از عمل می افتند با این حال اگر دچار علائمی مانند خونریزی، التهاب و ورم شدید بهتر است در اولین فرصت با پزشک جراح خود دیدار داشته باشید.

        فاطمه پایان
    3. سلام من یکسال لینیمو عمل کردم به پزشکم دسترسی ندارم
      یه بخیه جلو بینیم جا مونده خیلی داخل پوستم فرو رفته وقتی میکشمش بینیم هم به همون سمت کشیده نمیشه
      گاهی عفونت میکنه و دردناک میشه ممکنه بفرمایید چه کار باید بکنم

      بیتا
      1. با توجه به اینکه مدت زیادی از عمل شما گذشته و برای شما عفونت ایجاد می کند بهتر است به متخصص گوش حلق و بینی مراجعه نمایید تا نسبت به کشیدن بخیه اقدام نماید. بهتر است به صورت خودسرانه اقدام به کشیدن یا دستکاری بخیه نکنید تا مشکلی برای شما به وجود نیاید.

        فاطمه پایان
    4. سلام من الان یک سال وسه ماه است که عمل بینی انجام دادم اما متاسفانه از اول زمستان ۱۴۰۰ من بینیم که میخوام تمیز کنم خونریزی میکنه یه کم بعضی موقع هم بوی بدی داره

      نازی پناه
      1. باسلام علائم فوق می تواند ناشی از عفونت باشد بهتر است در اولین فرصت به متخصص گوش حلق و بینی یا جراح خود مراجعه نموده و از وی راهکار بخواهید.

        فاطمه پایان
    5. سلام من چند سال عمل کردم ولی جای بخیه هام مونده،چیکار کنم که از بین بره

      میلاد
      1. Author

        سلام، بهتر است از کرم های ترمیم کننده اسکار استفاده کنید. اگر جواب نگرفتید می توانید با یک متخصص پوست و مو برای لیزر کردن جای بخیه عمل بینی مشاوره کنید.

        مدیر
        1. سلام وقتتون بخیر . من ی بخیه ازداخل بین پرهای بینیم هست ک انگار ازداخل بین پرهای بینیم رد شده اون جذبیع یا کشیدنیه؟ی نخ ابی رنگه گرهاش مشخصه.۱۷روزه عمل کردم

          فاطمه
          1. باسلام بخیه های داخلی بینی معمولا از نوع جذبی هستند و به مرور زمان می افتند و نیاز به دستکاری یا کشیدن ان ها نیست اگر علائمی مانند درد خونریزی و عفونت دارید بهتر است موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید .

            فاطمه پایان
          2. سلام وقت بخیر ببخشید من سه هفته س عمل کردم دیروز که داشتم داخل بینیمو تمیز میکردم همراه مخاط بینی یه نخ از بینیم اومد بیرون که وقتی امتدادشو نگاه کردم حدود سه چهار سانت میشد از ترسم دست نزدم هلش دادم داخل بینیم توروخدا راهنماییم کنین اون نخ چیه ممکنه که بخیه هارو کنده باشم؟

            نگین
          3. باسلام جای نگرانی نیست بخیه فوق از نوع جذبی بوده و اگر علائمی مانند درد و خونریزی ندارید می توانید به ارامی به کمک قیچی ان را جداکنید یا از فرد دیگری بخواهید این کار را برای شما انجام دهد.

            فاطمه پایان
      2. سلام من ۱۸ روزه ک عمل کردمو موقع شست شو نخ بخیه اومد بیرون ولی داخل بینیمو ک نگاه کردم یکم جای اون خون اومده بود خیلی کم و یکمم سوزش داره اشکالی داره؟ چی میشه؟ ممکنه بخاطر فین کردن باشه که این نخ در اومده ؟

        ناشناس
        1. سلام بله البته بخیه فوق به احتمال زیاد از نوع جذبی بوده با این حال به دلیل اعمال فشار بیشتر جدا شده و بیرون امده است. اگر در روزهای اتی دچار علائمی مانند خونریزی و درد و التهاب شدید حتما در اسرع وقت به پزشک خود اطلاع دهید.

          فاطمه پایان
      3. سلام من ۶ ماهه که عمل کردم همه ورم هام رفته بود. نوک بینیم دوباره ورم کرده رفتم پیش دکتر آنتی بیوتیک داده وگفته ممکنه به خاطر نخ بخیه باشه.و بعد میخواد بعد ۵ روز تزریق کورتون انجام بدن…حالا سوالم اینه نخ بخیه میتونه دوباره باعث ورم بشه و باز عفونت کنه خب در آخر باید چیکار کرد؟؟

        ناشناس
        1. باسلام احتمالا نخ بخیه باعث عفونت شده برخی نخیه های داخلی بینی از نوع کشیدنی هستند و معمولا یکسال بعد از عمل کشیده می شوند با این حال تشخیص این موضنوع بر عهده پزشک است و بهتر است به توصیه های وی عمل کنید تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

          فاطمه پایان
      4. سلام من ۳ماهه عمل بینی انجام دادم ترکیبی از برطرف کردن انحراف بینی وزیبایی.قسمت داخلی بینی ام جلو بینی ام دوتا بخیه داره نایلون آبی رنگ بخیه کاملا مشخص هستش به نظر شما برم پیش دکتر بخیه ها بکشه یا خودش جذب میشه نخش میافته؟؟

        کورد
        1. Author

          سلام، بخیه های داخلی بینی معمولا جذبی است و بخیه های خارجی غیرجذبی.

          مدیر
          1. سلام امروز چهار روزه که جراحی کردم دیروز به توصیه دکترم تامپون رو درآوردم ولی همش حس میکردم سمت راست بینیم کیپه تا امروز دقت کردم دیدم یه چیزی داخل بینیمه سفیده ؟ احتنالش هست تامپون مونده باشه ؟ عکس گرفتم کاملا مشخصه قطره میریزم یا شستشو میدم هم سریع برمیگرده بیرون

            آرزو
          2. Author

            سلام، بله ممکن است. این موارد فقط با معاینه مشخص می‌شود.

            مدیر
      5. سلام وقت بخیر من ۴۰ روزه عمل کردم و از هفته سوم ۲تا برآمدگی کوچک بالای سوراخ های ببنیم ایجاد شده و کمی قرمزه و داخل بینیم بوی بد داره دکترم هفته سوم گفتن حساسیت به نخ هست و برطرف میشه ولی برآمدگی ها و بوی بد برطرف نشده و نوک بینی و تیغه بینی نسبت به هفته اولو دوم خیلی بیشتر شده چکار باید کرد برآمدگی از بین میره؟؟

        مسیحا
        1. Author

          سلام، در بیشتر اوقات برآمدگی های داخل بینی به دلیل ایجاد زخم در اطراف نخ‌های بخیه های بینی ایجاد می‌شود که در طی چند هفته برطرف می‌شود. اما اگر بعد از این مدت همچنان باقی مانده است با جراحتان مشورت کنید.

          مدیر
        2. سلام وقتتون بخیر
          عذر میخام من امروز ۱۸ روزه عمل کردم ولی برای من بعد از در اوردن آتل بخیمو نکشیدن ولی بعد از دو هفته که میخاستن بکشن از ترس نزاشتم گفتن دفعه بعد استامینوفن بخور بیا میخاستم بدونم اشکال ندلره اینهمه طول کشید و اینکه راهی هست بتونم درد کشیدن بخیه رو کم کنم ، ممنون میشم لطف میکنید

          آزاده
          1. سلام کشیدن بخیه بینی ترس ندارد و به آسانی و در کمتر از یک دقیقه انجام می شود. در حالت عادی باقی ماندن نخ بخیه نمی تواند مشکل ساز باشد اما در برخی موارد خطر عفونت و التهاب بافت داخلی بینی به دلیل وجود نخ و در نتیجه بوی بد بینی افزایش می یابد. پیش از مراجعه به مطب می توانید از قرص های مسکن یا آرام بخش استفاده کنید تا استرس شما هنگام انجام این کار کاهش یابد.

            فاطمه پایان
      6. سلام خسته نباشيد من حدود ٤ماه عمل بيني داشتم بخيه وسط بيني هست هنوز ولي ميگن تا يكسال بايد باشه اگ بخيه رو بكشم دچار افتادگي بيني ميشه ايا درسته اين حرف ؟اخه خيلي اذيت ميشم اگه بكشم واسه بينيم مشكلي پيش مياد افتاده ميشه

        سوگل عبدي
        1. باسلام اگر توصیه پزشک شمااین است که نخ بخیه می بایست باقی بماند بهتر است به توصیه های وی عمل کنید. در خصوص اذیتی که نخ بخیه برای شما ایجاد می کند کمی صبر و تحمل لازم است تا بینی به فرم نهایی برسد و به مرور زمان که به ان عادت کنید دیگر متوجه نخواهید شد و ان را حس نخواهید کرد.

          فاطمه پایان
      7. سلام . من ۱۸ روزه که عمل کردم امشب بعد از شست و شو موقع پماد زدن گوش پاک به نخ بخیه های داخل بینی خورد و نخ باز شد من هم نخ را کشیدم و تاجایی که بیرون اومد را با قیچی کوتاه کردم اما هنوز نخ بخیه داخل بینی هست . میخواستم بدونم اینکه من نخ را کشیدن بیرون و کوتاه کردم مشکلی داره؟

        نسترن
        1. سلام اگر علائمی مانند عفونت یا التهاب ندارید مشکلی خاصی به وجود نمی آید و نخیه جداشده احتمالا از نوع جذبی بوده با این حال بهتر است موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید تا در صورت نیاز قسمت باقی مانده نخ را نیز جداکند تا از التهاب و عفونت های احتمالی جلوگیری شود.

          فاطمه پایان
    6. سلام .من حدود یک ماهی هست که عمل بینی داشتم .والان پزشکم نیستم. یعنی تا ماه بع نمیان. ویکی از سوراخ های بینیم ‌سایزش با اون یوی فرق داره .دلیلش چی میتونه باشه .واینکه همون سوراخ بینیم گرفتگی زیاد داره ‌جلو نفسمو میگیره .و بعد یک ماه .نمیدونستم چیکار کنم و چیزی بابت اینطور شرایطی بهم نگفتن ‌با یه دستمال لوله شده خیلی باریک ‌سوراخ داخل بینیم رو باز کردم .ولی بخیه داخل بینیم .به دستمال گیر کرد .از جلو بینیم مشخص بود با قیچی بریدمش .این مشکلی پیش نمیاره. ممنون میشم راهنماییم کنید. خیلی بهم ریختم

      میلاد
      1. Author

        سلام، خیر عموما کنده شدن بخیه های داخل بینی مشکلی پیش نمی آورد.

        مدیر
    7. سلام توروخدا جوابمو بدین من ۱۵ روزه عمل کردم درحین تمیز کردن بینیم بخیه داخل بینیم گیر کرد به گوش پاک کن و یه خورده خون ریزی کرد بعد قطع شد الانم خیلی میترسم نمیدونم چیکارکنم

      نگین
      1. Author

        سلام معمولا با كنده شدن بخیه های داخل بینی اتفاق خاصی نمی افتد. نگران نباشید.
        اگر دوباره دچار خونریزی ار بینی شدید به پزشکتان مراجعه کنید.

        مدیر
    8. باسلام
      من ۶ ماه هست که بینیمو عمل کردم و بینیم خیلی گوشتی بود ولی هنوز گوشت دو طرف بینیم یعنی پره ها هنوز جوش نخورده به دکترم گفتم گفت خوب میشه بنظرتون همچین چیزی عادیه و در گذر زمان توب میشه؟

      محمد
      1. سلام، بهتر است با دکتر خودتان مشورت کنید و از او بپرسید که آیا این وضعیت عادی است یا نه. در بعضی موارد، پره های بینی ممکن است بعد از عمل جراحی چند ماه طول بکشد تا به طور کامل بهبود یابند. با این حال، بهتر است با دکتر خودتان در مورد هرگونه نگرانی یا سوالات خود صحبت کنید.

        فاطمه پایان
    9. سلام وقت بخیر من نزدیک ۶ ماه هست که عمل کردم و هنوز تعدادی بخیه داخل بینی هست که نیفتاده.من برای خارج کردن مخاط خشک شده بینی از قلاب(قلاب کاموا) استفاده می کنم مشکلی پیش میاد؟نوکش هم تیزه احساس می کنم فقط با اون می تونم مخاط های خشک رو خارج کنم.

      نازگل
      1. سلام، استفاده از قلاب برای خارج کردن مخاط خشک شده از بینی ممکن است باعث آسیب به بافت های داخلی بینی شود و عفونت و التهاب شود. بهتر است از روش های دیگر مانند استفاده از آب نمک، پماد نرم کننده بینی یا دستگاه های خشک کن بینی استفاده کنید. همچنین بهتر است با پزشک خود در مورد این موضوع صحبت کنید و نظرات و راه حل های مناسب را دریافت نمایید.

        فاطمه پایان
    10. سلام وقت بخیر
      ببخشید من 15 روزه عمل کردم و بخیه های خارجی رو بعد از برداشتن اتل کشیدم
      اما الان کنار پره خارجی بینیم به اندازه یک سر سوزن نوک بخیه سبز رنگ دیده میشه، میترسم بهش دست بزنم و ادامه داشته باشه
      بنظرتون بزارم بوونه به مرور خودشو بیشتر نشون میده که بتونم تو خونه بکشم؟ یا خودش از بین میره؟ اخه چون فقط دو هفتس بینیمو عمل کردم میترسم الان باهاش ور برم برای بینیم اتفاقی بیوفته

      zahra
      1. سلام ب ی پرستار مراجعه کنین تا براتون بکشن مشکل خاصی نیست

        پشتیبان سایت
    11. سلام، من 6 ساله که جراحی انجام دادم، حدود 9 ماهه که مشکل درد و تورم و قرمزی قسمت ورودی بینی داشتم، پزشک جراحم میگن نوع نهی که برای بخیه غضروف استفاده کردن از نوع غیرجذبی بوده و حالا بدنم به اون نخ واکنش نشون داده و میگن مجدد الان باید جراحی کنم تا نخ و خارج کنن، میخواستم بدونم استفاده از نخ غیرجذبی داخل بینی قصور پزشکی ایشون محسوب نمیشه؟!
      آیا این روش متداوله؟؟
      اگه الان جراحی کنم تکلیف غضروفی که بخیه اش کشیده میشه چی میشه، به مرور دچار افتادگی نمیشه؟

      سمانه
      1. سلام وقتتون بخير بهتر اين است كه به حرف جراحتون كنيد ودومرتبه عمل رو انجام بدين كه نخ كشيده بشه ونه دچار افتادگي نميشه معلولا دكترها بخيه جذبي استفاده ميكنن

        پشتیبان
  66. ۱۳روز عمل کردم بخیه هام کشیده شده همش ولی یکی از پره هااز داخل هنوز جوش نخورد باز است چیکار باید بکنم ؟؟

    پریناز
    1. اگر پره هنوز جوش نخورده است، بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید تا بتواند آن را بررسی کند و در صورت لزوم درمان مناسب را تجویز کند. ممکن است نیاز به داروهای ضد التهاب و یا تغییرات در مراقبت های پس از عمل داشته باشید. همچنین، اگر علائم عفونت مانند درد شدید، تورم، قرمزی و گرمی در منطقه عمل دیده می شود، باید به سرعت به پزشک خود مراجعه کنید.

      فاطمه پایان
  67. با سلام بعد از 8 ماه عمل بینی احساس میکنم ک یکی از بخیه های جذبی داخل بینی ام پاره شده و فرم پره بینی سمت چپم تغییر کرده…از کجا بفهمم که آیا واقعا بخیه ای پاره شده یا خیر؟و اگر پاره شده باشه موجب تغییر فرم پره بینی میشود یا نه؟

    هستی
    1. با سلام
      بخیه های جذبی داخل بینی همینطور که از اسم آن مشخص هست به مرور جذب شده و از بین میره و زمان این امر در افراد مختلف متفاوت است. از بین رفتن این بخیه ها نمیتونه تاثیری در شکل بینی شما داشته باشه و اگر هم تغییر شکلی داشتین به دلیل گذشت زمان و از بین رفتن ورم بینی هست

      مدیر مدویکا
      1. سلام من دوسال عمل کردم یه بخیه داخل بینیم هس ک کشیده نشده نخشم قشنگ میبینم تکلیف این نخدچیه

        سبحانی
        1. سلام اگر این نخ بخیه برای شما مشکلی به وجود نیاورده نیازی به کشیدن ان نیست اما اگر از قسمت داخلی بینی بیرون زده بهتر است در درمانگاه کشیده شود و به صورت خودسرانه نسبت به کشیدن آن اقدام نکنید.

          فاطمه پایان
      2. سلام عذرمیخام من 12روزاز عملم میگذره و دیدم داخل سوراخ بینی سمت راستم مثل این یکی نیست ودلیلشم این بود که ازداخل خیلی حالت چسبیده بود امگارکه ورم باعث شده بود کلانصف بیشتر پوست داخل داماغم چسبیده بود به پره بینی. منم باگوشی پاک کردن جداش کردم راحت جداشد . ولی بعدش نگران شدم که نکنه اون بخیه جذبی بودومن پارس کردم وبازش کردم؟آخه اگه این کارم نمیکردم غیرطبیعی بنظرمیرسبدانگاریکی ازسوراخای بینیم خیلییییی کوچیک بود .. تورخدا لطفاً نگرانیم روبرطرف کنید چکارکنم

        سلام
        1. با سلام
          خیر نگران نباشین بخیه های داخلی بینی به پره بینی زده نمیشه و اون چسبندگی پره بینی بوده در حال حاضر اگر مشکلی ندارین جای نگرانی نیست

          مدیر مدویکا
        2. سلام من ۵۰روز هست که بینی مو عمل کردم خیلیم راضیم فقط یک سمت داخل دماغم بخیه جذبی مونده چرا پس جذب نمیشه یه بارم به پزشکم مراجعه کردم گفتن دست نزنید جذب میشه ولی فعلا جذب نشده وقتی دست میزنم میفهمم که مونده نگران هستم چیکار کنم خیلی ممنونم

          نسیم قهرمانی
          1. باسلام بعضی بخیه ها ممکن است با توجه به زمان بهبودی بافت های داخلی دیرتر جذب شده و جداشوند. بهتر است از دستکاری بخیه خودداری کنید و تا زمان افتادن ان کمی صبوری کنید. اگر علائمی مانند درد، خونریزی و التهاب و عفونت ندارید جای نگرانی نیست و مشکلی برای شما به وجود نمی آید.

            فاطمه پایان
      3. من یک ماه پیش عمل کردم از ده روز به بعد عملم دیدم یک طرف بینیم تو رفته دکترم میگه بعد رفتن ورم درست میشه ولی تا حالا ورم بینیم کم نشده بلکه بیشتر هم شده خیلی استرس دارم وقتی چسب بینیم و باز می کنم تپش قلب. می گیرم تو رفتگی سمت چپ بینیم خیلی عمیق لطفا بهم بگین چیکار کنم

        نگین
        1. سلام می توانید یک دوره مصرف قرص آناهیل را برای کاهش ورم امتحان کنید ورم بعد از عمل بینی طبیعی است و تا شش ماه الی یکسال بعد از عمل نیز می تواند ادامه یابد. اگر از تورفتگی بینی خود ناراضی هستید بهتر است با پزشک خود مشورت نمایید راهکارهای مختلفی برای حل این مشکل به صورت سرپایی و غیرجراحی وجود دارد.

          فاطمه پایان
    2. سلام من ۶ ماهه ک بینیمو جراحی کردم الان حس کردم مخاط بینیم خشک شده و خیلی درد داشت مجبور شدم ک با قیچی جداش کنم ولی وقتی جداش کردم متوجه شدم گره بخیه و مقداری نخ بخیه بود.اینم بگم ک داخل بینیم بودش ایا امکان داره بخیه جذبی این مدت زمان باقی بمونه یا اینکه بخیه غیر جذبی بوده ک من الان جداش کردم؟

      مهسا مهرابی
      1. بله احتمال دارد بخیه جذبی بوده که به دلیل خشک شدن فضای داخلی بینی جدا نشده است. اگر علائمی مانند درد، خونریزی و التهاب ندارید جای نگرانی نیست و مشکلی برای بینی شما به وجود نمی آید.

        فاطمه پایان
    3. سلام خسته نباشید،من ۲ هفته س عمل کردم،داخل دماغم و استخوان بینیم درد میکنه و سرم هم به شدت درد می کنه،هر شب مسکن میخورم،نمیدونم دلیلش چیه،ممکنه راهنماییم کنید،داخل بینیم هم خشک و دردناکه

      فرشته
      1. Author

        سلام، بستگی به نوع جراحی شما دارد. گاهی اوقات که عمل زیبایی بینی به تنهایی انجام نمی‌شود. یعنی عمل زیبایی بینی با عمل انحراف بینی ( سپتورینوپلاستی) با هم انجام می‌گردد. به همین علت دوره نقاهت سخت تر و طولانی‌تری دارد.
        برای خشکی داخل بینی بهتر است مقاله طریقه صحیح شستشوی بینی بعد از عمل را مطالعه کنید.

        مدیر
        1. سلام من سه ماه عمل کردم نخ داخل بینیم کلا از بسن رفتن اما جاشون یه کم درد داره وقتی گوش پاک کن پاکش میکنم گیر میکنه چکار کتم

          ناشناس
          1. سلام نیاز نیست فشار بیارین
            هنوز کاملا ترمیم نشده

            پشتیبان سایت
      2. سلام ببخشید من ۲۵روزه عمل کردم ولی کنار پره های بینیم نخ بخیه جا مونده و تو گوشت گیر کرده و هرکاری میکنم درنمیاد
        آیا به مرور خودش بیرون میاد یانه؟

        Samira
        1. Author

          سلام معمولا بخیه‌های کنار بینی غیرجذبی هستند و بعد از ۷ روز باید برداشته شود.
          بهتر است به مطب جراح مراجعه کرده و از پرستار یا جراح بخواهید آنها را بکشند.

          مدیر
      3. سلام..سه هفته هست عمل کردم ..سه روزی میشه که انتهای تیغه ی خطی که بین دوتا پره ها هست بسیار سفت شده و کنار پره یکی از بینی هام یه کم ورم کرد …و این که لب پایینم رو برای رژ زدن به بالا نمیتونم برسونم آیا این موارد طبیعی هستن و از بین میروند نگرانم خیلی

        تمنا ذبیح پور
        1. سلام بله طبیعی هست چون ورم بینی بعد ازعمل زیاد هست ، این عوارض طبیعی هستش

          پشتیبان سایت
          1. سلام ممنون از پاسخهایی که میدین و استرس بعد از عمل رو کم می کنید… من ۱۵ روزه عمل کردم دو روزپیش بخیه هامو کشیدم دیروز تو قسمت بین دو تا سوراخ بینی یعنی فکر کنم کلوما یه تیزی به دستم می خورد که سر بخیه سفید رنگ بود که فکر کردم جا مونده و با تیغ بیستوری کشیدم ولی متأسفانه گره رو که برداشتیم بقیه نخ بیرون نیومد و انگار به اون طرف بینیم وصله… می خواستم ببینم بخیه جذبی بوده؟ یا باید برم مطب البته دکترم رفته خارج چ تا دوشنبه نیستن…
            لطفاً کمکم کنید که خیلی استرس دارم چون پوستم حساس هست و جای زخم زیاد می مونه…
            ممنونم

            فاطیما
          2. باسلام. بهتر است به محل بخیه ها دست نزنید تا مشکلی به وجود نیاید. بخیه های جذبی معمولا دو الی سه هفته بعد از عمل به مرور جدا شده و می افتند اما گاهی ممکن است این روند طولانی تر باشد. بخیه های غیرجذبی نیز یک هفته بعد از عمل توسط پزشک و در مطب کشیده می شوند. در حال حاضر بهتر است به جای بخیه دست نزنید و اگر دچار زخم یا اسکار شده اید می توانید از پمادهای مخصوص برای بهبود جای آن استفاده کنید. برای آشنایی بیشتر با این مبحث می توانید به مقاله زیر سری بزنید.
            https://medvika.com/%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%86-%D9%86%D8%AE-%D8%A8%D8%AE%DB%8C%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%DB%8C%D9%86%DB%8C/

            فاطمه پایان
  68. درود وقتتون بخیر من ۲۵ روزه که عمل بینی انجام دادم ولی همچنان جای بخیه هام باقین و خیلی کم تغییر داشتن آیا طبیعیه ؟ و بازم زمان برای بهبود دادم یا خیر ؟

    علی
    1. باسلام بخیه های بینی از دو نوع جذبی و غیرجذبی هستند. باقی ماندن جای بخیه به عواملی از جمله تبحر و مهارت جراح در زدن بخیه ها، محل قرارگیری آن ها، نوع بخیه و نوع پوست افراد دارد. اغلب پزشکان معمولا از پمادها و کرم های ترمیم کننده برای بهبود جای زخم استفاه کرده و مصرف آن ها را به بیمار توصیه می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص و آشنایی با روش های از بین بردن جای بخیه و زخم ناشی از عمل بینی می توانید به مقاله زیر مراجعه نمایید.
      https://medvika.com/%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%86-%D9%86%D8%AE-%D8%A8%D8%AE%DB%8C%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%DB%8C%D9%86%DB%8C/

      فاطمه پایان
  69. سلام من 26 روزه عمل ببینی انجام دادم وصورتم خیلی لاغر شده میتونم ار قرص چاقی صورت بخورم گیاهی هستن اسمش Brewers yrast هستمخمر آبجو

    ناشناس
    1. با سلام
      مصرف قرص چاقی میتونه توی افزایش ورم بینیتون بعد از عمل تاثیر بزاره بهتره حداقل 3 تا 6 ماه بعد از عمل بسته به توصیه پزشکتون صبر کنین

      مدیر مدویکا
      1. سه سال از عمل بيني ام مي گذره ولي همچنان تورم و خارش و قرمزي يك پره ي بيني ام داره پزشكم مي گه حساسيت به نخ بخيه اون ناحيه ي بيني ات داره ،يعني ميشه يه طرف حساسيت كنه؟؟ اينقدر انتي بيوتيك استفاده كردم ،هميشه ملتهب و سرخه ،نمي دونم چيكار كنم ،دكترم مي گه بيا برات بخيه ها رو درارم ولي من ديگه اعتماد ندارم بهش ،درمان ديگه اي ميشه انجام داد؟؟

        ليلا
        1. پزشک معالج شما بهترین کسی است که می تواند در خصوص وضعیت شما نظرداده و درمان مناسب را پیشنهاد نماید با توجه به علائم ذکرشده احتمال بروز عفونت بسیار زیاد است با این حال اگر به جراح خود اعتماد ندارید می توانید موضوع را با جراح دیگر یا متخصص گوش حلق و بینی دیگری در میان بگذارید تا راهکار مناسب را پیشنهاد دهد.

          فاطمه پایان
      2. سلام ببخشید بخیه های غیرجذبی تا چه مدت میتونه داخل بینی بمونه چون من یک سال و یک ماهه گذشته از عملم ولی یدونه هس که نیفتاده

        ناشناس
        1. سلام باید مراجعه کنید به دکترتون

          پشتیبان سایت
        2. سلام خسته نباشی اقای دکتر من بینیم ۱۷ روزه عمل کردم توی هفته دوم دکتر بهم گفت که بخیه های روی بینیم باید کشیده بشه بعد من رفتم کلینیک کشیدم الان که ۲ روزه گذشته چسب‌بینیم رو میخواستم تعویض کنم که یهو با نخ بخیه که تقریبا نوک بینیم قرار داره روبه رو شدم اما اونجا اصلا بخیه نداشت که بگم نخ بخیه از بیرون جا مونده امکان داره از نخ بخیه داخل بینی که جذبی هست اومده باشه بابیرون و بعد جذب بخیه از داخل اینم میاد بیرون یا عفونت میکنه ؟رنگش هم مثل بخیه های داخل بینیم هست ابی رنگ ،اومدم خودمم بکشمش بیرون اما به جایی متصل بود ظاهرا وبه اندازه نوک سوزن شاید هم کم تر بیرونه اگر نکشمش ممکنه خود به خود ،خودش بیاد بیرون ممنون میشم راهنماییم کنید

          یکتا
          1. سلام احتمالا بخیه داخلی بینی هست لطفا ب پزشکتون مراجعه کنین

            پشتیبان سایت
    2. سلام دخترم ۲ماه ونیم که عمل کرده بینیش گوشتی یود ولی خیلی بزرگ نبود فقط فرمشو دوست نداشت الان بعد لز دوماه ونیم که عکس گرفتیم پی بینم که تغیر چندانی نکرده چه بسا پره ها پهن تر هم شده .به نظر شما نیاز به ترمیم داره خودش خیلی ناراحتتون از اون بدتر

      م.م.ا.ا.
      1. با سلام
        عزیزم بینی های گوشتی معمولا بعد از عمل ورم زیادی دارن که این ورم حتی بیشتر از یک سال هم طول میکشه تا از بین بره بنابراین فعلا باید صبور باشید تا نتیجه عملتون مشخص بشه

        مدیر مدویکا
    3. سلام من دقیقا ۳۷ روزه عمل کردم بخیه های خارجی بینیم افنادن اما الان داشتم داخلشو تمیز میکردم یهو به نخ آبی رنگ امده بیرون دست میزنم درد میگیره میترسم بینیم خراب شه باید چیکار کنم

      ناشناس
      1. Author

        سلام، معمولا مشکلی پیش نمی‌آید نگران نباشید.

        مدیر
  70. سلام خسته نباشید من ۱۷ روزه عمل کردم متوجه شدم که یه قسمت از داخل بینیم میسوزه یه نخ بخیه بی رنگ بود که یکم اومده بود بیرون بخیه جذبی بیرون بیاد مشکلی نداره؟ چون خیلی اذیت میکرد یکم روشو چیدم!

    سارا قبادی
    1. با سلام
      بخیه های جذبی داخل بینی ممکنه دیدیه بشن یا یک قسمت از اون گاهی آزار دهنده باشه اما نگران نباشین مشکلی ایجاد نمیکنه به مرور جذب میشن و قسمت اضافی هم از بینی خارج میشه

      مدیر مدویکا
      1. سلام من ۴ ماه و نیم پیش عمل بینی داشتم و هنوز داخل بینیم بخیه های جذبی رو میبینم که نیفتادن بعضیاش … این عادی هست خودش میفته؟۴ماه طولانی نیست؟

        بی نام
        1. سلام ممکن است بخیه های باقی مانده از نوع جذبی نبوده و کشیدنی باشند. بهتر است در این خصوص با جراح خود مشورت نمایید تا در صورت نیاز نسبت به کشیدن آن ها اقدام کند.

          فاطمه پایان
      2. سلام من ۲۶ روزه عمل کردم و الان یه هفته است که روی پره بینیم اونجایی که برش خورده بوده به اندازه یه نقطه عفونت زرد خارج میشه هر دو طرف بینی .نگرانم نکنه پوستم جوش نخورده دلیلش چی میتونه باشه ممنون. میشم راهنماییم کنین

        فلاح
        1. باسلام احتمال وجود حساسیت به نخ بخیه و عفونت بافت داخلی وجود دارد. در اولین فرصت به پزشک جراح خود یا متخصص گوش حلق و بینی مراجعه نمایید تا راهکار و درمان مناسب را برای شما پیشنهاد دهند.

          فاطمه پایان
      3. سلام عرض ادب من۲۲روزه که عمل کردم …..بخیه داخل دماغم خیلی اذیتم میکرد نمی‌دونستم که بخیه جذبی با موچین….به بخیه دست زدم …..حالا خیلی استرس دارم چون بعدش به دکترم که زنگ زدم گفت نباید بهش دست بزنن….حالا چه اتفاقی میوفته ؟؟؟خطری داری؟؟

        گ افراسیابی
        1. اگر علائمی مانند درد، خونریزی و عفونت دارید حتما موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید و از هرگونه اقدام خودسرانه خودداری کنید در غیر این صورت مشکلی نیست.

          فاطمه پایان
      4. سلام من ٤٠ روزه عمل كردم . بخيه كنار بينيم يه سمت يه مقدار چرك كرد دكتر گفت سفلكسين بخورم و مو پيروسين بزنم كه انجام دادم و تو چند روز اول خوب شد. الان ٢-٣ روزه كه انتى بيوتيكم تموم شده و دوباره همون سمت خيلى قرمز و ملتهب هست و مى خاره.
        ممكنه موقع كشيدن بخيه كه هفته اول بعد از عمل بود نخى جا مونده كه اينجورى ميشه؟ ممكن هست راهنمايي كنيد ممنون

        نگار
        1. با سلام التهاب و خارش ب دلیل ترمیم زخماتون هست نگران نباشین برطرف میشه

          پشتیبان سایت
      5. باسلام من سیزده روز عمل کردم ولی بخیه داخل بینی هست یکیم جلو بیینی بود پزشک سرش را چیند هنوز یکم مثل. سر سوزن مشخص میشه وسط بینی ازداخل بخیه هست بینیمم کوچک نشده اونجوری که میخواستم نیمه گوشتی بود آیا کوچک میشه آخرش چقدر طول می‌کشه مشخص بشه به من دکترم توسعه کرد روزی سه باردو تا انگشتم دوطرفه بینی بگذارم چهل ثانیه فشار بدم آیا این کار درسته باعث افتادگی بینی نمیشه

        کوچک میشه آیا میتوانم به پهلو بخوابم طوری نمیشه؟

        فاطمه شجاعی
        1. با سلام
          بخیه داخلی جذبی هست و به مرو جذب میشه وشما دست نزنین که باعث خونریزی نشه و بخیه خارجی رو میتونین مجدد ب مطب مراجعه کنین تا براتون بکشن
          هنوز زمان زیادی از عملتون نگذشته و شما کاملا ورم دارین متاسفانه بینی گوشتی زمان بیشتری میبره تا نتیجه کار مسشخص بشهگاهی تا یکسال و باید ی مقداری بیشتر صبور باشین

          پشتیبان سایت
    2. سلام خسته نباشید من ۴و۵ روز بینی مو عمل کردم پره بینیم بین دو تا بخیه بیرونی یه حالت زیگل مانند یا ورم یا گوشت اضافه ایجاد شد دقیقا نمیدونم چیه مثل یه دونه کوچیک اع . این از بین میره ؟الان باید چی کارش کنم ؟مشکل از چیع ؟

      رضوانه احمدی
      1. سلام احتمالا خون لخته شده هست و برطرف میشه

        پشتیبان سایت
  71. سلام من 10 روزه عمل کردم و امروز متوجه شدم که داخل بینیم نخ سفید رنگی هستش که تیز وایساده و سعی کردم با موچین جداش کنم که تا متوجه شدم درد داره سریع دست از این کار کشیدم میخواستم ببینم مشکلی برای بینیم پیش نمیاد؟!

    Yasamin
    1. سلام
      خیر مشکلی پیش نمیاد در واقع اون بخیه داخلی بینی هست که نباید دستکاری بشه. این بخیه ها جذبی هستند و به مرور جذب میشه

      مدیر مدویکا
      1. سلام من 6ماه بینیمو عمل کردم.. مطابق عکس یکی از بخیه های داخل بینیم عفونت کرده و همینجور سفیدی جمع شده.. این بخیه باید کشیده بشه؟چون نیوفتاده؟

        مینا
        1. با سلام
          معمولا بخیه های داخل بینی از جنسی انتخاب میشه که باعث عفونت نمیشه این عفونت میتونه ناشی از عدم شستشو مرتب و کافی بینی باشه ، حتما به پزشکتون مراجعه کنین تا در صورت نیاز بخیه کشیده بشه و در صورت نیاز داروی آنتی بیوتیک برای کنترل عفونت تجویز بشه

          مدیر مدویکا
      2. سلام خسته نباشید ۲۰روز عمل کردم یکی از بخیه های کشیدنی روی پره بینیمو نکشیدن یبار خودم خواستم بکنم خیلی محکم بودو احساس سوزش کردم دیگه دست نزدم ولی از کرم ترمیم کننده استفاده میکنم روی بخیه هم میزنم
        ولی از دیروز یکم خونابه از بینیم میادو حس میکنم پره بینیم زخم شده ویکم جداشده ومیسوزه چیکارکنم؟

        سوگند
        1. باسلام برخی بخیه ها می بایست مدت بیشتری باقی بمانند و نباید به صورت خودسرانه نسبت به کشیدن ان ها اقدام کنید. بهتر است مصرف خودسرانه کرم ترمیم کننده در داخل بینی را متوقف کنید و در این خصوص از جراح خود کمک بگیرید اگر نیاز به کشیدن بخیه باشد وی بهترین کسی است که می تواند این کار را ابرای شما انجام دهد.

          فاطمه پایان
      3. سلام وقتتون بخیر من ۱۷ روز عمل کردم و۷ روز هست که بخیه های بیرونی بینیمو کشیدم ولی احساسس میکنم جای بخیه ها مثل گوشت اضافه هست واز نیمرخ وحتی تمام رخ حالت گوشت اضافه در قسمت بخیه دیده میشه آیا برطرف میشه یا نیاز به داروی خاصی داره ممنون میشم پاسخ بدین

        معصومه زارع
      4. سلام من ۱هفتست عمل کردم هنوز گچ روی بینیم هست خون های داخل بینیم خشک شده بود یکم اروم کندم اونارو باهاش یکی دوتا نخ هم داخل بینیم کنده شده اما خون نیومد فقط ی کوچولو درد داشت چیزی نمیشه؟

        مهساخدیوی
        1. سلام بهتر است از دستکاری بینی خود بخصوص در هفته ای اول بعد از عمل خودداری کنید اما به احتمال زیاد بخیه های فوق از نوع جذبی بوده و مشکلی برای شما پیش نخواهد امد.

          فاطمه پایان
    2. سلام وقت بخیر. من۱۶روزه که عمل بینی انجام دادم و کنار تیغه بینیم از داخل یک بخیه جذبی دارم که گره خورده چون خیلی دیده میشه و ظاهر خوبی نداره امروز ی طرف گره رو قیچی کردم اما اون طرفش سالمه و بخیه پاره نسده اما الان دخال بینیم احساس سوزش دارم،آیا اسیبی به بخیه وارد شده؟و ممکنه مشکلی پیش بیاد؟

      آیدا
      1. با سلام
        در صورتی که بخیه باز نشده باشه خیر مشکلی ایجاد نمیکنه. در مورد سوزش داخل بینی به شستشو و چرب کردن داخل بینی ادامه بدین در صورتی که مشکل ادامه پیدا کرد و خوب نشد به پزشکتون مراجعه کنین

        مدیر مدویکا
        1. دکتر سلام من یک ماهه عمل کردم ولی هنگام فین کردن اروم اونم خیلی به ندرت سمت داخل همین اوایل بینی احساس سوزش میکنم و کوتاهه علت چیه

          ناشناس
          1. باسلام بروز سوزش در هفته های اول بعد ازعمل طبیعی است زیرا بافت های داخلی بینی هنوز به طور کامل بهبود نیافته اند. این موضوع جای نگرانی ندارد و مشکل شما با تکمیل دوره بهبودی برطرف خواهد شد.

            فاطمه پایان
        2. سلام من ۱۸روز عمل کردم بعدازیه هفته بخیه های بیرونی رودکترکشید اما بعداز ده روز که رفتم حموم باگوش پاک کن اومدم بینیمو تمیزکنم دیدم یه نخ سیاه با خون چسبیده به تیغه ی بینیم اونو با موچین دراوردم الان اون سوراخ بینیم بزرگتراز این یکیه خواستم بپرسم امکان داره اون نخ رو درآورده باشم باعث بزرگ شدن سوراخ بینیم بشه و اینکه فرم بینیم رو بهم بریزه؟

          دریافرهادی
          1. سلام نکته اول اینکه پیش از هر اقدامی بهتر است ابتدا با متخصص یا پزشک جراح خود مشورت نمایید و به صورت خودسرانه اقدام به کشیدن یا دستکاری بینی نکنید. در خصوص سوراخ های بینی ممکن است ناشی از ورم باشد که هنوز کاهش نیافته با این حال بهتر است به جراح خود مراجعه نموده و موضوع را برای وی شرح دهید تا وضعیت شما را مورد بررسی قرار دهد.

            فاطمه پایان
      2. سلام من ۴ ماه پیش آریشگری نخ بینی برام انجام داد وتغیری نکردم می خواستم ببینم کی می تونم عمل انجام بدم یعنی هیچ تغیری اگه مشه جوابم بدین می تونم عمل انجام بدم

        باران
        1. با سلام
          مانعی برای انجام عمل بینی ندارین و میتونین اقدام کنین

          مدیر مدویکا
    3. سلام و وقت بخیر من ۳سال بینیمو عمل کردم و متوجه شدم که یک بخیه تو بینیم مونده الان باید چیکار کنم خود دکتر باید بکشه؟ یا خودم میتونم با موچین؟

      ارزو
      1. سلام، بهتر است با دکتر خودتان تماس بگیرید و او را در جریان بخیه باقی مانده در بینی مطلع کنید. پزشک می تواند شما را راهنمایی کند تا چطور این بخیه را در منزل بردارید یا در صورت نیاز به مطب مراجعه کنید. بهتر است خودسرانه نسبت به کشیدن ان اقدام نکنید زیرا ممکن است باعث صدمات جدی به تنفس و ایجاد عوارض جانبی برای شما شود.

        فاطمه پایان
    4. سلام وقتتون بخیر
      من 3هفته میشه عمل تیپ پلاستی انجام دادم
      موقعی که بینیمو تمیز میکردم یه گره بخیه از داخل بینیم اومد بیرون
      از این سمت دیگه نخ بخیه که جذبی بود رو کشیدم بیرون یکی از سوراخ بینیم که گرفته بود راه تنفسمو باز شد
      آیا باعث تغییر فرم بینیم میشه؟
      ولی یکی از نخ ها هنوز مونده و یکی از سوراخای بینیم کلا گرفته

      سارا
      1. باسلام بهتر است به صورت خودسرانه کاری انجام ندهید و برای بخیه باقی مانده با پزشک مشورت نمایید برخی بخیه ها می بایست مدت زمان بیشتری داخل بینی باقی بمانند. اگر علائمی مانند التهاب، عفونت و خونریزی نیز دارید در اسرع وقت به پزشک خود مراجعه کنید.

        فاطمه پایان
  72. سلام وقت بخیر . من دو سال که بینیمو عمل کردم . اما بعد این مدت هر بار که یه چیز نیمه سنگین بلند میکنم دماغم ورم میکنه حتی عینک که میزارم بازم بینیم ورم میکنه و فشاری که به بینیم میاد رو احساس میکنم واقعا کلافه شدم

    ایرج
    1. با سلام
      ببینین بعد از گذشت 2 سال اگر با این مشکل مواجه هستین باید به پزشک متخصص مراجعه کنین تا دلیل این موضوع مشخص بشه متاسفانه دلیل این موضوع رو ما نمیتونیم تشخیص بدیم یا راهنمایی داشته باشیم

      مدیر مدویکا
      1. سلام من 22 روز عمل کردم
        دیشب ک خندیدم حس کردم بخیه داخلی بینیم کشیده شد و الان یخورده میسوزه مشکلی پیش نمیاد؟!

        ناشناس
        1. سلام خیر اندام های داخلی بینی هنوز در حال بازسازی و ترمیم هستند و بروز چنین علائمی طبیعی است اگر علائمی مانند تورم درد و عفونت ندارید جای نگرانی نیست.

          فاطمه پایان
      2. سلام و وقتتون بخير .
        من ١ سال از عمل بيني ام ميگذره چند ماه پيش رفتم بخيه داخل بيني ام رو كشيدم
        ولی امروز متوجه شدم که دوتا از بخيه هنوز تو بینی هست و اومدم بکشم اصلا نمیشه انگار وصلن به تیغه بینی بايد چكار كنم؟

        مریم
        1. Author

          سلام، وقت شما هم بخیر
          بخیه های داخل بینی معمولا جذبی استفاده می شود که به مرور زمان جذب می شود. اما اگر بخیه های داخلی شما از نوع غیرجذبی هست برای کشیدنش دوباره به مطب پزشکتان مراجعه کنید.

          مدیر
          1. سلام وقتتون بخیر
            من حدودا ۱۳ روز از عمل بینیم میگذره وقتی داشتم با گوش پاک کن بینیمو تمیز میکرد قسمتی از خونهای خشک شده داخل بینیم ب بخیم چسبیده بود و باهم کنده شدن
            الان ۲ روز گذشته خون ریزی نداشتم منتها همون قسمت بینیم از بیرون وقتی ک میخندم درد میگیره مول اینکه از داخل چیزی اون قسمتو میکشه
            خیلی خیلی استرس دارم ک نکنه فرم بینیم بخاطر بخیم بهم بخوره
            لطفا راهنماییم کنید

            سحر
          2. Author

            سلام، نه عموما در این موارد مشکلی ایجاد نمی‌شود اگر درد در همان ناحیه تا چند هفته دیگر ادامه داشت به جراح مراجعه کنید.

            مدیر
          3. سلام من بعد ۱۰سال هنوز بخیه از بینیم میاد بیرون باید چکار کنم اول به حالت ابوه داره بعد سر میزنه بیرون بعد با موچین میکشم میاد بیرون چرا واقعا ؟

            دنیا
          4. Author

            سلام، نباید اینطور باشد. حتما به یک جراح بینی مراجعه کنید.

            مدیر
    2. سلام ده روزه عمل بینی کردم بخیه هاموکشیدم روزهفتم الان یه دونه بخیه بانخ آبی داخل بینیمه آیابایدکشیده بشه

      ارسام
      1. با سلام
        خیر بخیه های داخل بینی جذبی هستند و به مرور جذب شده و قسمت اضافی خارج میشه بنابراین لازم نیست کاری انجام بدین

        مدیر مدویکا
        1. سلام آقای دکتر من ۱۸ روز از عملم میگذره دیشب خواستم جلو خند مو بگیرم ولی باعث شد فشار بیشتری به بینیم بیاد و احساس کردم دو طرف نوک بینیم منقبض شد از دیشب حس میکنم ورم پره های بینیم بیشتر شده و یه کمی هم داخل بینیم سوزش داره میشه لطفا راهنمایی کنید ممنون از شما

          صدف
          1. سلام، احتمالاً با فشار دادن به بینیتان، بافت‌های داخلی بینی تحت فشار قرار گرفته و باعث ورم شده است. همچنین ممکن است از آنجایی که به تازگی عمل بینی انجام داده اید بافت های داخلی بینی هنوز به حالت طبیعی نرسیده باشند و از طریق ورم به فشار واردشده واکنش نشان داده اند. در صورت بروز علائمی مانند تورم، خونریزی، التهاب و درد شدید بهتر است با پزشک جراح خود مشورت نمایید.

            فاطمه پایان
        2. سلام من ۴۶ روز هست ک عمل کردم قسمت بیرونی پره بینیم یه ذره از بخیه های بیرونی جا مونده و کشیده نشده ،مشکلی پیش میاد ؟

          هانیه
          1. سلام بخیه های بیرونی معمولا از نوع کشیدنی هستند و می بایست جدا شوند. می توانید از پزشک خود در این خصوص مشورت بخواهید تا این بخیه ها را جدا کند. در نهایت اگر نیاز به باقی ماندن بخیه ها برای جوش خوردن بهتر زحم باشد پزشک معالج توصیه های لازم را به شما ارائه خواهد داد.

            فاطمه پایان
    3. سلام من الان ده روزه ک عمل بینی انجام دادم بخیه های بیرونی رو دکتر کشید ولی الان یک نخ بین دو سوراخ دیدم خاستم بکشمش درد زیادی داشت و در نیومد
      اگه همیشه بمونه مشکلی داره

      آرمان
      1. سلام احتمالا بخیه فوق از نوع جذبی بوده و به مرور می افتاد بهتر است کمی بیشتر صبر کنید و پس از گذشت یکماه مجدد برای کشیدن ان اقدام کنید یا از پزشک خود بخواهید این کار را برای شما انجام دهد.

        فاطمه پایان
    4. سلام من سه هفته هست عمل انجام دادم بعد عمل خدمات جراحم خیلی پایین اصلا رسیدگی نمیکنند یانیستند متاسفانه موقع برداشتن آتل پرستارگفت سه تا ازبخیه هات جوش نخورده موند هفته بعدشم رفتم کلینیک بسته بود الان سه هفته شده ازدیشب احساس داغی وجوش چرکی جلو پره بینی بود امروز رفتم پزشک عمومی گفتن تعجب کرد گفت مگه میشه سه هفته بخیه بمونه عفونت کرده وبرام کشیدالانم نگرانم شاید مشکلی پیش بیاد جراحم بگه چراکشیدی البته جراح اصلا نیست وپرستارش ویزیت میکنه

      طاهره
      1. سلام به منظور پیشگیری از هرگونه مشکل احتمالی بهتر است به متخصص گوش حلق و بینی دیگری که در کلینیک ها و بیمارستان های معتبر حضور دارد مراجعه کنید تا امکان پیگیری و رسیدگی به وضعیت شما وجود داشته باشد.

        فاطمه پایان
  73. سلام آقای دکتر من بعد دوهفته فهمیدم یه روی دماغم که امروز چسب میزدم و خیلی استرس دارم یه سوراخ کوچیکه که یه نخ داره که کوچیکه حس میکنم وقتی یذرع کشیدم بیشتر کش اومد آیا بخیه جذبیع یانه

    عارفه
    1. با سلام
      بله معمولا این سوراخ و نخ بخیه برای فیکس کردم غضروف داخل بینی استفاده میشه دستکاری نکنین و اجازه بدین خودش جذب میشه

      مدیر مدویکا
    2. باسلام ووقت به خیرخدمت شما من پنج سال پیش عمل بینی کردم دوسال بعدش با تورم نوک بینی واحساس عفونت شدید نوک بینی مواجه شدم‌پزشک مراجعه کردم وبعدازبازکردن بینی نخ بخیه هارو برداشتن بعدازیک سال دوباره همون مشکل ولب خفیف تر داشتم به چتد دکترمتخصص مراجعه کردم یه سری ازمایشات داده شد ونمونه دادن‌گفتن واکنش به جسم‌خارجی ولی دکتر چیزی پیدانکرد الان دوماهه که نخ بخیه سبز رنگ که جذبی نیست ازنوک بینیم درزمان التهابش دراوردم خودم ولی به خاطر شرایط کرونا دکترنرفتم باید چه کنم‌ دکترامیگن باید جراحی بشه خودمم خسته شدم نوک بینیم برداشته شده واصلا روحیه ندارم لطفا راهنماییم کنید

      النازبسیمی
      1. با سلام
        بله این واکنشی هست به عفونت ناشی از جسم خارجی که میتونه به دلیل استفاده از نخ بخیه غیرجذبی داخل بینی یا غضرورف مصنوعی باشه. تنها راه حل انجام جراحی مجدد و خارج کردن هر شی خارجی هست که باعث عفونت شده و ترمیم بینی با استفاده از غضروف

        مدیر مدویکا
        1. سلام ۱۷ روزه عمل کردم و موقع شستشو با سرم یه نخ بخیه جذبی از کنار پره بینیم بیرون زد خیلی ریز الان ممکنه بخاطرش بینیم فرمش خراب شه یا پره بینیم باز شه

          امیر
          1. سلام من یک ماه و ۱۵ روزه عمل کردم امروز بعد ار اینکه فین کردم یه بخیه از داخل دماغم افتاد خون نیومد اما جاش میسوزه ایا فرم دماغم تغییر میکنه چون خیلی میترسم دماغم شکلش تغییر نکنه؟ یا مشکلی نداره؟

            ناشناس
          2. سلام خیر به احتمال زیاد بخیه جدا شده از نوع جذبی بوده و افتاده است. جای نگرانی وجود ندارد بااین حال اگرعلائمی مانند درد خونریزی و تورم داشتید بهتر است موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید.

            فاطمه پایان
      2. سلام وقت بخیر ۱۶روز عمل بینی انجام دادم بعد از ۱۱روز گچ و بخیه رو دکتر درآورد‌.ولی داخل سمت چپ بینی من باد کرده دقیقا همونجایی که نخ بخیه بیرون زدگی داره ومعلومه زرد میشه و خشک میشه بنظر شما جای نگران کننده ای هست؟یعنی به نخ جزبی واکنش نشون داده؟عفونت کرده؟ممنون میشم راهنمایی کنید

        مریم
        1. سلام، بله، این ممکن است نشانه عفونت باشد. بهتر است به دکتر خود مراجعه کنید تا بررسی کند و در صورت لزوم درمان مناسب را تجویز کند. همچنین، اگر درد، تورم یا قرمزی نیز دارید، بهتر است در اسرع وقت به دکتر معالج خود مراجعه کنید.

          فاطمه پایان
      3. سلام اقای دکتر خسته نباشید.من روز ۱۵ عملم هست و دیشب ناگهانی عطسه های پی در پی داشتم وقتی بعدش شستشو دادم یکی از بخیه های جذبی ب اندازه تقریبا یک سانتی متر ب همراه گره از بینی افتاد…من خیلی نگران ب نظرتون اون ب کدوم قسمت اسیب میزنه نبودنش….پزشکم ایران نیست و نمیتونم برم پیش خودشون

        فاطمه
        1. باسلام جای نگرانی نیست بخیه فوق ا نوع جذبی بوده و اگر علائمی مانند درد و عفونت و التهاب ندارید عطسه باعث تسریع در روند افتادن ان شده است.
          بااین حال اگر علائمی مانند عفوتت و التهاب یا ورم مشاهده کردید در اسرع وقت به متخصص گوش حلق بینی مراجعه نمایید تا وضعیت بینی شما را مورد بررسی قرار داده و درمان مناسب را پیشنهاد دهد.

          فاطمه پایان
    3. با گوش پاک کن خواستم بینی مو تمیز کنم یکی از بخیه ها کنده شد باید چکار کنم

      زینب
      1. اگر علائمی مانند درد، خونریزی، التهاب و ورم و عفونت دارید حتما در اولین فرصت به پزشک خود مراجعه نمایید یا از طریق تماس تلفنی با وی مشورت کنید تا توصیه های لازم را به شما ارائه دهد. در غیراین صورت احتمالا بخیه شما از نوع جذبی بوده و جای نگرانی نیست.

        فاطمه پایان
    4. سلام من دوماه عمل کردم دیشب بینیم شست و شو میدادم فین کردم دوتا بخیه همراه آب بینیم اومد بیرون آیا مشکلی برام پیش میاد

      نارویی
      1. باسلام در ماه های اول بهتر است از اعمال فشار اضافی بر روی بینی خود خودداری کنید. با این حال اگر علائم خاصی ندارید جای نگرانی نیست و احتمالا بخیه های جذبی بوده که جدا شده اند. در صورت نگرانی می توانید با پزشک خود ملاقات داشته و موضوع را با وی درمیان بگذارید.

        فاطمه پایان
  74. بعد از ۴۵ روز از عملم فهمیدم بینی سمت راستم که انحراف داشت هم بوی بد میده هم نفس کشیدنم خیلی سخت شده با معاینه دکتر عمل سرپایی عفونتشو کشید و بخیه غیر جذبی زد بهترین موقع کشیدن بخیه چه زمانی است و با برداشتن پانسمانش یا همان تامپون داخل بینی ام آیا فرم سوراخش تغییر میکنه یا برمیگرده و کوچیک میشه مثل اون سمت از بینی ام ..یه خرده نگران هستم از این بابت

    مریم هستم
    1. با سلام
      زمان کشیدن بخیه ها رو دکترتون بعد از معاینه باید مشخص کنن ولی در مورد فرم سوراخ های بینی بله نگران نباشین این کار تاثیری در فرم سوراخ ها نخواهد داشت و به مرور سوراخ های بینی متقارن میشه

      مدیر مدویکا
      1. درود خوبین چن سال پیش عمل بینی انجام دادم الان از نوک بینی نخ بخیه زده بیرون رفتم دکتر گفت درستش کردم الان بعد یک هفته باز نخ زده بیرون من از دکتر شامی هستم واقعا عذابم داده حالا من باید چیکار کنم با این حالم نوک بینیم نخ زده بیرون

        اوا
        1. سلام وقتتون بخیر
          معمولا در داخل بینی از بخیه های جذبی استفاده میشه که بعد از چند مدت خود به خود جذب میشه و قسمت اضافی از بینی خارج میشه ولی با توجه به توضیحات برای شما اینگونه نبوده. تنها راه حل مراجعه به پزشک برای خارج کردن نخ هست

          مدیر مدویکا
        2. سلام،،من حدود چهار سال قبل تیپ پلاستی بینی انجام دادم ولی یکی از حفره های بینی ام برجستگی داره و قسمتی است که پوست داخل بینی بخیه خورده است واذیت میشم راه چاره چیست،؟؟؟؟ممنونم

          گیتی معرفت
          1. با سلام
            باید برای انجام عمل ترمیم اقدام کنین

            مدیر مدویکا
          2. سلام من دوهفته اس عمل کردم بعد از یه هفته بخیه های خارج بینی رو کشیدن ولی یکی از بخیه های خارجی بینی انگار مونده یا ندیدن ایا مشکلی پیش میاد که نرفتم ؟

            ناشناس
          3. باسلام احتمالا بخیه فوق از نوع جذبی است و به مرور می افتد اما اگر علائمی از جمله تورم، قرمزی خونریزی و حساسیت دارید بهتر است به پزشک خود اطلاع دهید تا نسبت به کشیدن ان اقدام کند.

            فاطمه پایان
    2. سلام من ۱۰ روزه بینیمو عمل کردم. برشی ک وشگسط سوراخای بینیم زده شده با بخیه جذبی بوده و هنوز رد بخیه وجود داره. مشکلی که دارم اینه ک احساس میکنم جای بخیه گوشت اضافه داره و ظاهر نامیزوتی ب زیر بینین داده. بنظرشما با ترمیم کننده امکان رفع وجود داره؟

      فاطی
      1. با سلام
        توی افراد مختلف زمان از بین رفتن جای زخم متفاوت هست و البته که در مواردی هم ممکنه رد بخیه باقی بمونه یا گوشت اضافه بیاره که در اینصورت میتونین با لیزر نسبت به رفع اون اقدام کنین

        مدیر مدویکا
      2. امکان داره بینیش خراب بشه چکار کنیم

        سلام پسرم یه ماه عمل کرده بخیه های داخل بینی قیچی کرده امکان داره بینیش خراب بشه
        1. Author

          سلام، خیر، معمولا مشکلی پیش نمی آید

          مدیر
        2. سلام من ۴ روز قبل عمل بینی داشتم ؛از روز دوم که تامپونها را بیرون آوردند در یکی از سوراخهای بینی یک قسمت کوچک شبیه پوست یا غضروف (به رنگ پوست )دیده میشود
          دکتر گفتند پوست قسمت برش داده شده هست ،آیا این درسته یا ممکنه نیاز به ترمیم باشه

          فریبا
          1. باسلام با توجه به مدت زمان کمی که از عمل بینی شما گذشته وجود چنین ضایعات یا اضافاتی کاملا طبیعی است و جای نگرانی نیست. بهتر است به توصیه های پزشک خود عمل کرده و نگرانی نسبت به نتیجه عمل خود نداشته باشید.

            فاطمه پایان
      3. با سلام من ۵۰ روز میشه عمل کردم موقع تمیز کردن بینی متوجه شدم بخیه داخلی درآمده هر دو طرف آیا فرم بینی م بد میشه خیلی نگرانم

        شکیلا
        1. سلام بخیه ذکرشده احتمالا از نوع جذبی بوده و افتاده است. در صورتی که علائمی مانند درد ، خونریزی یا التهاب داشتید در اسرع وقت به پزشک خود مراجعه نمایید در غیر این صورت مشکل خاصی نخواهید داشت.

          فاطمه پایان
    3. سلام خسته نباشید ، من وقتی آتل روی بینیم بود مشخص بود که یک سمت آتل ، یک قسمتش فرو رفته هست ، الان که دو هفته از درآوردن آتل میگذره، هنوز همون یک قسمت کنار بینیم اندازه یک دایره تقریبا نیم سانتی فرو رفته هست ، آیا این فرو رفتگی درست میشه و به خاطر آتل هست که به این شکل روی بینیم بوده ؟ چون آتل هم دقیقا به همین شکل بود

      شیدا
      1. باسلام برای پاسخ دقیق به این سوال بهتر است ابتدا بینی شما مورد بررسی قرار گیرد و معاینه شود. در این خصوص با پزشک خود مشورت کنید و از وی راهکار بخواهید خوشبختانه اغلب مشکلات بعد از عمل بینی با روش های غیرجراحی قابل حل هستند و جای نگرانی نیست.

        فاطمه پایان
  75. سلام من چهل روزه که عمل کردم شکستگی دوران کودکی باعث شد عمل کنم الان متاسفانه بینیم به صورت حلال خیلی بد کج شده .دکترم ژل تزریق کرد تا کمی موزون بشه اما باز هم کجه یه بخیه دردناک هم داخل بینیم دارم .۳ روز اول هم خونریزی داشت بینیم.از روز چهل دکتر بعد تزریق گفت دیگه چسب نزنم.به نظرتون باید به دکتر دیگه ای مراجعه کنم یا نه؟ چه کاری انجام بدم بهتره لطفا راهنماییم کنید ممنون

    ندا
    1. با سلام
      ببینین عزیزم اینکه 40 روز بعد از عمل دکتر براتون ژل تزریق کردن خیلی عجیبه به هر حال ژل یک چیز موقتی هست . در کل هنوز خیلی زوده برای قضاوت در مورد عمل بینیتون و اینکه حتی اگر عمل هم به خوبه انجام نشده باشه برای ترمیم باید حداقل 9 ماه تا یک سال صبر کنین. با این حال در این مدت بینی دچار تغییرات زیادی میشه که بهتره صبور باشین و عجله نکنین

      مدیر مدویکا
      1. سلام وقت بخیر.الان۱۲روز عمل کردم وبینیم گوشتی بود بینی روچرب میکنم خواهرام بهم میگن بزرگ میشن انقدر سشتوشونکن و دست نزن بهش ایا واقعیت که پرهام بزرگ میشن اخه به پرهام دست نزدن اصلا.

        ناشناس
        1. با سلام
          شستشوی بینی و یا چرب کردن تاثیری در شکل بینی یا بزرگ کوچک شده پره های بینی نداره

          مدیر مدویکا
        2. سلام اقای دکتر من بینیمو ۲۶روز عمل کردم امروز اومدم پماد بزنم
          احساس خشکی و خونابه کردم نوک بینیم ازداخل یکی و دراوردم راحت یکی دبگه اومدم دربیارم نشد چسببده بود یخورده دردم اومد ول کردم مشکل پیش نمیاد

          زهرا شمسی
          1. با سلام
            اگر خونریزی و درد مداوم نداشته باشین خیر مشکلی پیش نمیاد و نگران نباشین

            مدیر مدویکا
          2. سلام خسته نباشید من ۱۵روزبینیمو عمل کردم حالا بین دوابرو دقیقا بالای چسب بینی یه ورم به اندازه ی نخود هست این به خاطر چیه ایا به مرورزمان ازبین میره

            قربانی
          3. سلام بروز ورم در روزهای اول بعد از عمل کاملا طبیعی است و به مرور زمان از بین می رود برای کاهش ورم می توانید از قرص اناهیل با مشورت پزشک جراح خود استفاده نمایید.

            فاطمه پایان
    2. سلام
      من ۴ ماهه از عمل بینیم میگدره .الان نگاه کردم دیدم که یک بخیه جای غضروف بینیم مانده .این بخیه خودش جذب میشه یا باید بخیه رو بکشم

      ریحانه
      1. با سلام
        بله بخیه های داخل بینی جذبی هست و به مرور جذب میشه

        مدیر مدویکا
      2. سلام خسته نباشید من ۲۰روزه عمل کردم دکترم بخیه بیرون رو کشیده ولی بخیه دوطرف بند بینمو که از داخل هست به رنگ آبی نکشیده..گفت دوهفته دیگه میکشم هنوز احساس میکنم که خون آبه داره‌ونکشید…حالا بااین که ۲۰روزه عمل کردم دوهفته دیگه ام باید صبر کنم مشکلی واسم پیش نمیاد…خودم که احساس بدی دارم حس سنگین بودن و همراه با درد….صورتمم ورم داره خواستم بدونم از بخیه ها هست با از خود عمل

        فرشته کریمی هستم
        1. باسلام ورم صورت و بینی معمولا تا چند هفته پس از عمل باقی می ماند. اگر پزشک شما تشخیص داده که بخیه ها باید زمان بیشتری باقی بمانند بهتر است به گفته پزشک خود اعتماد کنید زیرا وی نسبت به شرایط عمل شما آگاهی دارد و بهترین راهکار را برای شما پیشنهاد می دهد تا مشکلی برای فرم بینی به وجود نیاید.

          فاطمه پایان
    3. سلام وقت بخیر ۳ و ماه و نیمه عمل کردم داشتم بینیمو تمیز میکردم یه چیزی داخل بینیم چسبیده بود اومدم در بیارم نخ بخیه کنده شد حدود ۲ سانتی میشه و بلند نیس نه خونریزی داشتم نه درد گرفت ولی حس میکنم یکم سوراخ بینیم بزرگتر شد.فرم بینیم بهم ریخته ؟ممنون میشم راهنماییم کنین

      فرزانه
      1. سلام، احتمالاً به دلیل کشیدن نخ بخیه، بافت بینی شما تحت تأثیر قرار گرفته و شکل آن تغییر کرده است. برای اطمینان از وضعیت بینی خود بهتر است به یک متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه کنید و از او درباره وضعیت بینی خود سؤال کنید. همچنین، در صورت داشتن هرگونه علائم نامطلوب مانند درد، خونریزی یا عفونت، به جراح معالج خود مراجعه کنید.

        فاطمه پایان
    4. سلام وقت بخیر
      من ۳۹ روزه ک بینیم عمل کردم بینیم گوشتی بوده و خواستم طبیعی عمل کنن
      الان هم ورمش خیلی زیاده هر کی میبینه میگه تغییری نکرده
      دکترم گفته تا ۳ ماه باید چسب بزنم ،چسب تاثیری روی کوچیک شدن پره ها داره؟؟؟
      بخیه های جنبی بینیم هنوز نیوفتاده و خیلی نگرانم ک عفونت کرده باشه ،خون نمیاد ولی با گوشت پاک کن ک پاک میکنم یه خورده خییییلی کم درد میگیره،امروزم متوجه شدم یخورده بود میده،روزی دو بار با سرم شست و شو میدم
      تو رو خدا راهنماییم کنید خیلی نگرانم

      زهرا
      1. باسلام ورم بینی های گوشتی معمولا بیشتر از بینی های استخوانی است و مدت زمان بهبودی ان نیز طولانی تر است به طور معمول ورم بینی های گوشتی معمولا بین شش ماه تا یکسال بعد از عمل از بین می رود. وجود ورم بعد از عمل کاملا طبیعی است و جزو عوارض جانبی ان به شمار می رود و جای نگرانی نیست به همین دلیل نمی توان گفت فرم نهایی بینی شما مشخص شده و باید تا زمان کاهش ورم صبر کنید.

        فاطمه پایان
    5. سلام وقتتون بخیر ببخشید من تقریبا هفت هفته هست عمل زیبایی بینی دارم وقتی بینیم رو تمیز میکنم نه بخیه ازبینیم خارج میشه واینکه قسمت داخلی نوک بینیم احساس سنگینی میکنم آیا در فرم بینی مشکلی پیش میلد

      مرضیه
      1. سلام بخیه های باقی مانده از نوع جذبی هستند و به مرور می افتند با این حال اگر دچار علائمی مانند التهاب و عفونت هستید با پزشک خود در خصوص جداکردن بخیه ها مشورت نمایید.

        فاطمه پایان
    6. سلام وقت بخیر. من ۵روز پیش جراحی بینی انجام دادم. امروز حین تمیز کزدن ملایم گوشه های بینیم، بخیه های غیر قابل جذبی قاعده بینیم تودبخود دراومدن بدون اینکه من فشار زیادی بیارم …مشکلی داره آیا؟

      مهدیه جهانتیغ
      1. سلام خیر احتمالا بخیه هایی که جدا شده اند از نوع جذبی بوده اند. اگر بعد از این اتفاق خونریزی و التهاب خاصی نداشته باشید جای نگرانی نیست.

        فاطمه پایان
  76. سلام من ۲۴ روزه عمل کردم و نمیدانستم یخیه های داخل بینی جذبی هستند و خودشان میوفتند و هنوز نیافتاده بودند و من خودم با قیچی کشیدمشون
    آیا عوارض دارد؟ لطفا جواب بدید خیلی نگرانم

    s.y
    1. با سلام
      با توجه به مدت کوتاه بعد از عمل این موضوع میتونه مشکل ساز باشه البته بستگی به شرایط بینی شما بعد از جراحی داره توصیه ما این هست که با پزشک متخصص معاینه بشین در صورتی که تشخیص بدن این مدت زمان برای جوش خوردن غضروف های داخل بینی کافی بوده اون زمان جای نگرانی نیست

      مدیر مدویکا
      1. سلام..وقت بخیر،من سه هفته میشه بینیمو عمل کردم موقع تمیز کردن با گوش پاک کن باعث شد بینیم یه مقداری خونریزی کنه آیا احتمال پاره شدن بخیه بینی وجود داره یا پاره شدن بخیه بعد سه هفته مشکل به وجود میاره؟؟ممنون

        سید مهدی ساداتی
        1. با سلام
          اگر ادامه دار نیست و بعد از خونریزی کمی که داشتین دیگه دچار خونریزی نشدین مشکلی نیست ولی در صورتی که مجددا خونریزی داشته باشین حتما باید به پزشکتون مراجعه کنین

          مدیر مدویکا
        2. سلام ببخشید مزاحمتون شدم من۵ هفته از عمل بینیم میگذره ناخواسته هنگام تمیز کردن با گوش پاکن یکی از بخیه های داخل بینیم گیر کرد همین که گوش پاکن را در آوردم کشده شد وبخیه بزرگی بود واقعا الان نگرانم آیا مشکلی پیش میاد یا تو فرم بینیم تاثیر داره ممنون میشم راهنمایی کنید

          ناشناس
          1. باسالم اگر علائمی مانند درد، خونریزی و تورم دارید در اسرع وقت با پزشک جراح خود یا متخصص گوش حلق و بینی مشورت نمایید. در غیر این صورت جای نگرانی نیست و به احتمال زیاد مشکل خاصی پیش نیامده است.

            فاطمه پایان
      2. سلام وقتتون بخیر .من ۱۰ روز از عمل بینیم میگذره و متاسفانه به اشتباه یکی از بخیه های داخل بینیم ( قسمت کناره پره بینی ) که جذبی بود رو کندم و و بعد متوجه شدم که بخیه بوده و بعد که با سرم شست و شو شستم یه مقدار سوخت و خون اومد ،میخواستم بدونم که توی فرم بینی تاثیر داره؟ مدام با سرم شست و شو میشورم که عفونت نکنه

        شمس
        1. سلام، احتمالاً این اتفاق برای شما ناراحت کننده بوده است. با این حال، در مورد تاثیر آن بر روی فرم بینی شما، به طور کلی می‌توان گفت که اگر عمل بینی شما به درستی انجام شده باشد و تنها یک بخیه جذبی را کنده‌اید، تاثیر قابل توجهی در فرم بینی شما نخواهد داشت. با این حال، بهتر است با پزشک خود صحبت کنید و نظرات و راهکارهای خود را با او مطرح کنید. همچنین، به دلیل خطر عفونت، بهتر است سعی کنید هر چه زودتر با پزشک خود تماس بگیرید و نظارت دقیق را رعایت کنید.

          فاطمه پایان
    2. سلام اقای دکتر وقتتون بخیر من الان یکماهی عمل کردم دماغم احساس سنگینی داره سفتی بعضی وقتا خیلی سفت میشه انگار دوباره گچ گرفتن سفت میشه این سنگینی طبیعی یعنی بخاطر بخیه

      خدیجه قاسمی
      1. سلام، احتمالاً این سنگینی و سفتی به دلیل بخیه های شماست. اما برای اطمینان بیشتر به پزشک خود مراجعه کنید و وضعیت دقیق تر را با او مطرح کنید. همچنین در صورت داشتن علائم دیگر نظیر درد شدید، تورم یا قرمزی، حتماً به پزشک خود مراجعه کنید.

        فاطمه پایان
    3. کار سختیه

      محمد حسین
  77. سلام من ده سال میشه که بینی عمل کردم ،پارسال متوجه شدم كه داخل بيني هنوز بخيه هست ولي پيش دكترم به خاطر كرونا نرفتم الان بيني كه نگاه ميكنم بخيه ديگه نيست ممكنه حركت كرده باشه و به سمت بالا رفته باشه ؟؟؟
    خواهش ميكنم جواب بدين خيلي نگران هستم

    شیرین
    1. با سلام
      معمولا بخیه هایی که داخل بینی استفاده میشه از نوع جذبی هست که تا 6 ماه بعد از عمل کامل جذب میشه و قسمت اضافی آن هم خارج میشه حالا بعد از این مدت اگر مطمئن هستین که اون نخ بخیه بوده که داخل بینی باقی مونده به احتمال زیاد جدا شده و خارج شده. جای نگرانی نیست

      مدیر مدویکا
  78. سلام من دو ساله بینی مو عمل کردم الان روی بینیم یه جوش چرکی یه بزرگ زده به دکترم نشون دادم گفت بخیه از تو عفونت کرده پماد داد ولی خوب نشده پماد و که میزنم بزگتر میشه بعد ازش خون و عفونت می یاد بعد جوش کوچیک میشه بعد سه روز دوباره بزرگ میشه الان دکترم جواب نمیده میشه راهنمایی کنید ممنون

    ناشناس
    1. سلام جوش زدن بینی بعد عمل جراحی زیبایی کاملاً رایج است. خوشبختانه، این جوش ها نیز معمولاً مشابه بسیاری از علائم دیگر مورد انتظار، مانند تورم یا کبودی، موقتی هستند. ما در مقاله ای به صورت جامع به این موضوع پرداخته ایم.لطفا مقاله جوش زدن بینی بعد از عمل را حتما مطالعه کنید.

      نیما شفیعی
    2. سلام وقتتون بخیر
      من بینی ام رو ۲۰ روزه عمل کردم و از هفته پیش که اومدم چسبم رو عوض کنم دیدم رو نوک بینیم سمت چپش یه سوراخ طور هست و داخلش سیاه شده اولش فکر کردم بخاطر محکم بودن چسب رد انداخته ولی چند روز پیش متوجه شدم اون کبودی نیست و داخلش نخ عه حالا نمدونم چیکار کنم خطر داره؟؟
      درضمن من بخیه های خارجی ام اکثرش افتاده بودن مابقی اش هم شل شده بودن خودم قیچی کردم خیلی راحت کنده شدن نمیدونم بخاطر این کارم مشکلی پیش اومده که از نوک بینیم بخیه زده بیرون!؟

      آتنا
      1. سلام بهتر اینه که به دکتر جراح مراجعه کنید

        پشتیبان سایت
  79. سلام وقت بخیر من دو هفته هست که بینیمو عمل کردم موقع شستشو با سرم یک نخ بخیه از داخل بینی ام پاره شد احساس سوزش هم بعدش ندارم اما نگرانم فرم بینی ام خراب بشه. ممنون میشم راهنماییم کنید

    فاطمه
    1. سلام نخ داخل بینی کنده شده و جای نگرانی نیست تاثیر روی فرم نهایی بینی شما ندارد

      نیما شفیعی
      1. سلام من ده روز بعد از عمل بخیه های داخل بینی رو کشیدم یعنی بخیه های که داخل پرده های بینی است آیا با این کار فرم بینی هم تغییر میکنه و ضرر داره؟ خیلی ممنونم

        کبرا جمال شمس
        1. با سلام
          ببینین کلا بخیه های داخلی جذبی هست و نباید کشیده بشه، به مرور این بخیه ها جذب میشه و حذف میشن اگر سرخود اینکار رو کردین میتونه تاثیر بزاره روی بهبود و فرم بینی و بهتره با پزشکتون موضوع رو درمیون بزارین

          مدیر مدویکا
        2. سلام من دو هفتس عمل کردم جای بخیه های زیر بینیم از عفونت و خون میومد رفتم پیش دکترم و با فشار های زیادو درد اورد توشو به حساب خالی کرد و بهم قرص انتی بیوتیک داد و گفت درست میشه الان ورمم خیلی بیشتر شده و میخام بدونم که این عفونته و چه عوارضی داره خودش گفت حساسیت به نخ بیخیه بوده الان خیلی نگرانم چه بلایی قراره سرم بیاد ایای تو نتجیه عمل تاثیر داره ترو خدا جوابمو بدید ممنون

          حامد
          1. سلام، بله، احتمالاً عفونت دارید و باید به دکتر خود مراجعه کنید تا درمان مناسبی را برای شما تجویز کند. عوارض احتمالی عفونت شامل تورم، درد، قرمزی و گرمی در محل بخیه ها می باشد. همچنین، اگر عفونت به مغز یا سایر اعضای بدن منتقل شود، مشکلات جدی به وجود خواهد آمد. لذا بهتر است به دکتر خود مراجعه کنید و در صورت نیاز، با تصویربرداری (مانند سونوگرافی) و یا آزمایش خون، عفونت را تشخیص داده و درمان مناسب را پیشنهاد دهد. اگر به پزشک خود دسترسی ندارید بهتر است در اولین فرصت به پزشک متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه نمایید.

            فاطمه پایان
    2. سلام خسته نباشید من دوساله عمل کردم بینیمو هم داخل بینیم بخیه مونده هم بیرونش همش عفونت میکنه هم درددارم هم بومیاد پیش دکترمم رفتم گفت به من مربوط نیست حتی نگاه هم نکرد وقتی عفونتش شدید میشه عفونته کل سوراخ بینیمو میگیره توروخدا شما بگین چیکارکنم
      برم کجا تا این بخیه هارو‌برداره بخدا خسته شدم

      مری
      1. Author

        سلام، متاسفم. چون هر جراحی باید پاسخ‌گوی کارش باشد. به یک متخصص گوش و حلق و بینی برای کشیدن بخیه ها مراجعه کنید.

        مدیر
      2. سلام درود
        من هجده روز عمل بسته انجام دادم
        سوراخ بینی م متورم قرمز شده و نخ بخیه هم داخلش هست تقریبا از بیرون
        مرتب با پنبه الکل تمیز میکنم
        ممکنه عفونت باشه؟

        فاطمه
        1. Author

          سلام، حتما جهت معاینه به پزشک مراجعه کنید.

          مدیر
        2. سلام من دوساله بینیم عمل کردم ولی داخل بینی،نخ هست نو ک،بینی یک ذره نخ هست که عفونت میکنه الان بد دوسال میشه کشید تغییری در ظاهر بینی رخ نمیده یا نیاز به جراحی مجددداست

          ه
          1. خیر مشکلی برای بینی شما به وجود نمی اید اما بهتر است خودسرانه نسبت به کشیدن ان اقدام نکنید و این کار را در مراکز پزشکی یا توسط جراح خود انجام دهید.

            فاطمه پایان
  80. سلام حدود۴۰روزه عمل بینی کردم یک هفته ای میشه نخ ابی رنگی از پره بینیم دیدم دست زدم بهش احساس کردم درد داره و هنوز گیره امشب ک سرم شستشوزدم دستمال توی بینیم کردم نخ هم کشیده شدوبینیم درد گرفت الان میترسم نکنه حالت بینیم عوض شه یامشکلی پیش بیاد دکترم بخاطرکرونا۲هفته تعطیل کردن لطفاراهنمایی کنید

    ناشناس
    1. با سلام
      معمولا داخل بینی از بخیه های جذبی استفاده میشه که به مرور و با گذشت زمان حذف میشن ولی در مورد فشار به بخیه و احساس درد ، در صورتی که درد موقتی بوده و قطع شده و دیگه احساس فشاری در اون ناحیه ندارین مشکلی نیست و نگران نباشین

      مدیر مدویکا
    2. سلام ۴۵ روزه عمل کردم هر دو پره بینی ام از دو نقطه بیرونی هنوز بازه و از توش ترشح زرد کمرنگ و گاهی هم که اون ترشح رو تمیز میکنم خون میاد تا کی باید صبر کنم تا جوش بخوره ؟ یا باید مراجعه کنم؟

      نسترن
      1. با سلام
        100 درصد باید به پزشکتون مراجعه کنین تا بررسی کنن و دلیلش مشخص بشه

        مدیر مدویکا
  81. سلام
    من تقریبا ۳ ساله بینیمو عمل کردم اما هنوز ی بخیه تو بینیم هست عفونت اینا نکرده بوی بدی هم حس نمیکنم،لازمه که کشیده بشه یا نکشم؟ دست بهش میزنمم خیلی درد میگیره

    سپیده ابراهیمی
    1. با سلام
      معمولا بخیه هایی که داخل بینی استفاده میشه بخیه های جذبی هستند و وجود بخیه بعد از سه سال داخل بینی امری طبیعی نیست بهتره با پزشکتون مشورت کنین ضمن اینکه خودتون هم میگین با دست زدن احساس درد دارین

      مدیر مدویکا
  82. من ۳سال میشه بینیم عمل کردم امابخیه داخل بینیم مونده وقتیم خشک میشه اذیتم میکنه دکترم گفت جذبیه اما هنوز جذب نشده باید چیکارکنم

    مریم
    1. سلام به توصیه پزشکتون گوش کنید و جای نگرانی نیست

      نیما شفیعی
    2. سلام من 29 روزه عمل کردم بخیه داخل بینیم هم جذبی نیست و کشیدنیه و دکتر گفته شیش ماه بعد میکشه اما خیلی رو اعصابمه و گاهی مثل زخم درد دارن ولی خون و عفونت ندارن فقط درد دارن عین زخم داخل بینی..و اینکه یکیش بلنده و گره کاملا مشخصه ولی اون یکی دماغم فقط یه نوک نخ تیز از غضروف بینیم بیرون زده نه گره ای نه چیزی.چرا شبیه هم نیستن؟چرا بخیه های داهلی من جذبی نیستن؟

      نگین
      1. بخیه های مورد استفاده در عمل بینی به تشخیص جراح می توانند از نوع جذبی یا کشیدنی باشند . بخیه های داخلی بینی معمولا از نوع کشیدنی هستند اما بسته به شرایط عمل ومیزان تغییرات انجام شده جراح می تواند از بخیه های غیرجذبی استفاذه کند. تشخیص این موضوع بر عهده پزشک معالج است و شما می توانید هرگونه نگرانی و دغدغه خود را با وی در میان بگذارید.

        فاطمه پایان
    3. سلام خسته نباشید من یکسال و ۳ماه‌ هست عمل کردم‌ ولی بعدچندماه‌ هرچندوقت‌ یبار بینیم‌ ورم‌ شدید‌ میکنه‌ ازسمت‌ راست‌ و درد میکنه بعضی وقتا هم از داخل جوش چرکی‌ میزنه‌ دکترم‌ گفته بخاطر نخ‌ بخیس‌ باید عمل مجدد‌ بشه تا نخ بخیه‌ رو بردارن‌ به غیر‌ عمل نمیشه‌ دارویی مصرف کرد‌که دوباره عمل نشم

      رزیتا
      1. باسلام پزشک شما بهترین کسی است که می تواند در خصوص وضعیت شما نظر دهد. بهتر است به توصیه های پزشک خود عمل کنید تا از بروز مشکلات جدی تر برای شما جلوگیری شود.

        فاطمه پایان
  83. سلام وقت بخیر یک ماه و نه روزه که جراحی کردم حدود چهار روزه از بینی م بوی بدی میاد البته وقتی هوا گرمه این بو بدتر میشه توی یک ماه اول این حالت رو نداشتم و میتونه ربط به موضوع زخمی کردن داخل بینی با گوش پاکن باشه چون موقع تمیز کردن فکر کنم به یه بخیه زدم دلیل این بو چیه و مشکلی ایجادمیکنه ؟ و اینکه گاهی گوش راستم کیپ میشه و درد کمی داره ممنون میشم بگید دلیلش چیه ؟

    رجبی
    1. سلام این دو موضوعی که مطرح کردید باهم خیلی متفاوت اما در مورد بوی بد بینی بعد از عمل علت های زیادی وجود داره که ما در مقاله ای به صورت جامع به این موضوع پرداخته ایم توصیه میکنم حتما مقاله
      علت بوی بد بینی بعد از عمل و درمان آن را مطالعه کنید

      نیما شفیعی
    2. سلام من 2 هفته بینیم روعمل کردم یه نخ ابی رنگ ازبینیم اومد بیرون موقع تمیزکردن وهیچ سوزش ودردی هم ندارم خیلی نگرانم

      ناشناس
      1. باسلام بخیه فوق احتمالا از نوع جذبی بوده و جداشده است اگر علائم خاصی ندارید جای نگرانی نیست و استرس نداشته باشید.

        فاطمه پایان
  84. سلام من دوهفته بینیم را عمل کردم. بخیه ی ابی رنگ روی تیغه ی بینی وجود داره که دماغم را میام کرم بزنم اذیت میکنه. آیا این رو خودم میتونم بکشم و اینکه امکان داره این بخیه که دیرتر کشیده شده جاش بمونه؟

    ناشناس
    1. سلام وقت بخیر بله امکانش هست اما توصیه میشه که این کار حتما توسط پزشک معالجتون انجام بشه

      نیما شفیعی
      1. سلام وقت بخیر،۳سالونیمه بینیمو عمل کردم و تاحالا کوچکترین مشکلی نداشتم ولی الان یهو ی نخ آبی رنگ از سوراخ راست بینیم ک ی طرفش ب تیغه بینیم وصله اومد بیرون ن دردداره ن عفونت فقط میکشمش ی درد ریزی داره میترسم قیچیش کنم بخیه باز شه یا میترسم گره بزنم چیکار کنم لازمه برم پیش دکترم؟ترخداجواب بدین

        روژین
        1. سلان این نخ مربوط به بخیه هایی است که در حین عمل زده شده و به هر دلیلی جذب نشده یا کشیده نشده و در بینی باقی مانده و به مرور زمان در حال خارج شدن است. می توانید این نخ را به آرامی و با قیچی جداکنید.

          فاطمه پایان
      2. سلام خسته نباشید
        من الان 3 ماهه عمل کردم داخل بینیم زیاد میگرفت بخاطر نخ ها تا امروز کاریش نداشتم ولی همین امروز بدون این که تحقیق کنم یا از دکتر بپرسم تمام نخ هارو کندم
        اتفاقی که نمیفته درسته؟

        سارینا
        1. باسلام اگر با علائمی مانند خونریزی شدید، عفونت، التهاب و تورم در ناحیه بینی خود مواجه شدید در اولین فرصت به پزشک خود مراجعه کنید. به احتمال زیاد نخ های بینی شما از نوع جذبی بوده و مشکلی را برای شما ایجاد نخواهند کرد.

          فاطمه پایان
    2. سلام . من یک قوز روی بینیم بود که دکتر برام صافش کردند،ولی الان یه ماه از عملم میگذره هنوز همان قسمت که قوز داشت نسبت به بقیه تیغه بینیم ورم داره و کمی برجسته است، بنظر شما این موضوع طبیعیه ؟

      سارا
    3. سلام من ۵ ساله که بینیمو عمل کردم و حدود چندماه یا یکسالی بعد جراحی کنار غضروف بینی م جوش زد و بردم دکتر برام نخ بخیه رو کشید که درد هم داشتم اما حالا هنوز اون قسمت سفت میشه و با قیچی که روشو اروم کنار زدم یه نخ مشکی دیدم که نوکش بیرون زده . بنظرتون نگران کننده س؟
      خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید
      خیلی استرس دارم

      حبیبه همتی
      1. سلام بهتر است با پزشک جراح خود ارتباط حاصل نمایید. اگر بخشی از نخ بخیه باقی مانده و نوک آن بیرون زده است احتمالا باید کشیده شود در هر صورت بهتر است پزشک را در جریان وضعیت قرار دهید و به صورت خودسرانه اقدام به کشیدن نخ بخیه نکنید.

        فاطمه پایان
    4. سلام من ۵ ساله که بینیمو عمل کردم و چندماه بعد جراحی کنار غضروف بینی م جوش زد و بردم دکتر برام نخ بخیه رو کشید که درد هم داشتم اما حالا هنوز اون قسمت سفت میشه و با قیچی ک روشو اروم کنار زدم یه نخ مشکی دیدم که نوکش بیرون زده . بنظرتون نگران کننده س؟
      خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید
      خیلی استرس دارم

      نازنین همتی
      1. باسلام بهتر است به یک متخصص گوش حلق و بینی مراجعه نمایید تا وضعیت بینی شما را مورد بررسی قرار دهد. ضایعه ای که مشاهده می کنید باقی مانده نخ بخیه است که بعد از گذشت چند سال رفع نشده و باعث ایجاد سفتی در ان ناحیه شده است. بهتر است خودسرانه اقدامی نکنید و ازیک متخصص کمک بخواهید تا در صورت نیاز بخیه را جدا کند.

        فاطمه پایان
  85. سلام وقت بخیر یک ماه و چهار روزه عمل بینی انجام دادم موقع تمیز کردن بینی با گوش پاک یک مقدار بینی از داخل خونریزی کرد و احساس کردم گوش پاکن به یه بخیه خورد همون سوارخ بینی م هم از اون موقع کمی گرمه خواستم ببینم مشکلی پیش اومده یه مقدار تنفس از او سوارخ بینی سخت شده برام منون

    رجبی
    1. سلام پزشک معالج باید حتما شما رو معاینه کنه تا مشخص شود که آیا فقط علت خونریزی از بخیه ها بوده است یا نه هنگام استفاده محکم از گوش پاک کن به بافت خود بینی هم آسیب وارد شده است.

      نیما شفیعی
    2. سلام وقت به خیر من نزدیک ۲ سال از جراحی بینیم میگذره ولی به تازگی بخیه داخل بینیم دیده میشه و بیرون زده خودم‌میتونم این بخیه بردارم ؟

      ولی نژاد
      1. سلام به پزشک معالجتون مراجعه کنید بهتر است ممکن است به بافت های بینی آسیب بزنید

        نیما شفیعی
      2. سلام من هفته سوم کنار تیغه ی وسط بینی م سمت چپش یک نخ که گره زده بیرون دیدم و با موچین خواستم بکشم خیلی درد داشت چندبار نتونستم از درد بکشمش دکترم تو شهر دیگست چیکار کنم بازم سعی کنم بکشم یا نه خودش میوفته آیا؟؟؟ و اینکه از کجا بفهمیم جذبی یا نه

        الی
        1. سلام این کار رو خودتون انجام ندین بهتر ممکن به بینیتون آسیب وارد کنید حتما به پزشک معالجتون مراجعه کنید

          نیما شفیعی
          1. سلام من ۹ روزه عمل کردم موقع شستشو یه اشغال بود من با گوش پاک کن در اوردم بعدش رو بینیم یه رد خون مردگی به وجود اومد اما از بینیم خونی نیومد ایا ممکنه بخیه داخل بینی پاره شده باشه و اگررپاره بشه چه مشکلی به وجود میاد ؟باید به دکتر مراجعه کنم ؟

            سارا
          2. Author

            سلام، بله ممکن هست که از بخیه های جذبی داخل بینی بوده که کنده شده است. عموما مشکلی پیش نمی آید.
            اما اگر پزشک خودتان معاینه کنند بهتر است.

            مدیر
    3. سلام من دوماه و نیم عمل کردم دماغم خونه ابه میاد امکان داره بخیه دماغم باز شده باشه اون طرفی هم ک خون ابه میاد ورم داره و با چراغ ک نگاه کردم و گوش پاکن احساس میکنم بخیه اش باز شده

      پریسا
      1. با سلام
        خونریزی بعد از گذشت 2 ماه از عمل بینی نباید وجود داشته باشه این میتونه ناشی از دستکاری بینی با گوش پاک کن باشه . سعی کنین بینی رو دست با سرم بینی شستشو بدین و با چیزی به داخل بینی فشار نیارین. در ضمن بخیه های داخل بینی جذبی هستن و بعد گذشت 2 ماه کم کم جذب میشه و یه قسمتیشم ممکنه شل بشه و بیفته بنابراین نگران نباشین

        مدیر مدویکا
      2. سلام من ۲ساله بینیموعمل کردم ازهمون اول یه نخ داخل بینیم بودروی غضروف که خیلی اذیتم کرد بارها سعی کردم دربیارم نشد نخشم تیره رنگ بود بعداخرقیچیش کردم همیشه هم ازون سمت بینی من آبریزش دارم واصلامثل آبریز معمولی بینی نیست وبوی هم حس نکردم الان بعداین همه مدت جوش زده چوش سفید تخلیش کردم اما الان انگار گوشت شده ودردمیکنه من واقعانمیدونم چیکارکنم.

        شقایق
      3. سلام
        ۱۶ روز از عمل بینیم میگذره و یکدفعه امروز خون دماغ شدم شدید و یک ساعت از بینیم خون میومد
        امکان داره بخیه های داخل بینیم پاره شده باشع ؟ واگر این اتفاق افتاده باشه فرم بینیم تغییر مبکنه؟

        سارا
        1. سلام بهتر است در اولین فرصت به جراح خود مراحعه کنید تا علت این موضوع مشخص شده و درمان مناسب به شما پیشنهاد شود. جراح با تجربه و تخصص خود می تواند از بروز مشکلات بعدی جلوگیری کند و جای نگرانی نیست. بخیه های داخلی بینی به صورت خودبخود پاره نمی شوند و اگر این خونریزی به صورت ناگهانی برای شما پیش امده احتمال التهاب بافت های داخلی و پاره شدن رگ های بینی زیاد است.

          فاطمه پایان
    4. سلام وقت بخیر
      من ۹ سال پیش بینی مو عمل کردم مشکلی نداشتم،الان یک ماهه متوجه شدم از نوک بینیم نخ بخیه زده بیرون ،اول فکر کردم‌ موی زائد با موچین خواستم بکنم که با دردی که گرفت متوجه شدم نخ بخیه س،چیکار باید بکنم خود بخود برطرف میشه یا باید برم پیش جراح؟
      ممنون از پاسخگوییتون

      مینا
      1. با سلام میتونین با مراجعه ب یک پرستار نخ رو بکشین

        پشتیبان سایت
    5. سلام وقت بخیر دوهفته پیش جراحی انحراف و زیبایی داشتم دوروز پیش بادقت با نورگوشی داخل بینیم رو نگاه کردم سمت تیغه بینی هر دو طرف دونه سفید رنگ دیدم ممکن هست که عفونت باشه یه مقدار سوزش هم داخل بینیم دارم و گاهی اوقات حس زدن نبض داخل بینی …اینها نگران کننده هستند یا خیر؟ باید به پزشک مراجعه کنم؟؟

      مونا
      1. Author

        سلام، احتمال عفونت نیز وجود دارد. برای بررسی بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

        مدیر
  86. سلام وقت تون بخیر برای از بین بردن جای بخیه چه پمادی خوبه؟همش میترسم جای بخیه بمونه

    سودابه براری
    1. کرم سیکالفیت و استراتادرم. اما قبل از استفاده بهتره از پزشک خودتون مشورت بگیرید.

      کارشناس مدویکا
    2. سلام ، یکی از پره های بینی من نسبت به دیگری کمی به داخل رفته است ، پزشکم گفتند یه گلوله پنبه تا سه ماه در محل فرو رفتگی بگذارم ، بنظر شما امکان درست شدن پره وجود دارد؟؟؟

      ساناز
      1. سلام با توجه به توصیه پزشکتون ابتدا این کار را انجام دهید اما در صورت عدم نتیچه گیری میتونید با قرار دادن گرافت های غضروفی که معمولا” از غضروف میانی(سپتوم) بینی خود بیمار تهیه می شود تا حدی اصلاح کرد این موضوع رو اما حتما با توصیه پزشک معالجتون

        نیما شفیعی
        1. بنده دو هفته بعد از عملم با شستشوی بینی یک بخیه با دوتا گره اومد دم بینی بیرون. من با قیچی چیدم؟ به دکترم مراجعه کنم؟و الان هفته سوم با حرف زدن بینیم درد گرفته شدید.
          به هم ربط دارن ؟
          برای درد بینی با حرف زدن زیاد اومدم این سایت وامشب اینجا متوجه شدم بخیه اومد بیرون نباید چید
          ممنون میشم جواب بدین به شدت استرس گرفتم

          ارزو
          1. با سلام
            بخیه های داخل بینی جذبی هستند و باید خود به خود دفع بشن و نباید اونها رو چید باتوجه به دردی که هنگام حرف زدن دارین بهتره حتما به پزشکتون مراجعه بفرمایین

            مدیر مدویکا
      2. دکتر منم گفت و نتيجه داد منم مشکل شمارو داشتم

        ناشناس
    3. مدیلن

      عدد
  87. سلام. وقت بخیر. ممنون از اطلاعاتی که دادید. من دو ماهه عمل کردم ولیکن هنوز بخیه های جذبی داخل بینی، جذب نشدند و خارش ایجاد میکنه. چه باید بکنم. و تا چه مدت باید چیب بزنم؟ یه تورفتگی در سمت چپ بینی داشتم. باماساژ یه کم برطرف شده. برای رفع کامل چه باید بکنم؟ممنون از شما و پاسخگوییتون.

    حسینی
    1. سلام، معمولا بخیه های جذبی بعد از چند ماه خود به خود می افتد و نیاز به اقدام خاصی نیست. مدت زمان لازم برای چسب زدن بینی توسط پزشکتون باید مشخص شود. ماساژ بینی اگر تحت نظر پزشکتون انجام بشه می تونه کمک کننده باشه. با توجه به اینکه مدت زمان کمی از عمل بینی شما می گذرد بهتر است صبور باشید . برای اینکه بدانید چه روشهایی به کاهش ورم بینی کمک می کند لطفا مطلب راههای کاهش ورم بینی بعد عمل را مطالعه نمایید.

      کارشناس مدویکا
    2. سلام من چهار ماهه بینیم عمل کردم یکی از سوراخهای بینیم بخیه ها جذب نشده و سفت هست روی بخیه ها پوشیده شده .سوراخ دیگر بینیم هم یه نخ بخیه کف بینی افتاده بود که بعد از یه مدت خودش جدا شد و بیرون اوردم ولی بعد از اون همش داخل بینیم زخم هست و عفونت زرد میاد بیرون ممنون میشم راهنمایی کنید

      صدف
      1. سلام، اگر بخیه ها جذب نشده می تونید به پزشک مراجعه کنید تا براتون بکشه، و در مورد زخم داخل بینی هم باید معاینه بشید اگر مایع زردی که می فرمایید در اثر عفونت باشه انتی بیوتیک تجویز می شود.

        کارشناس مدویکا
        1. سلام خسته نباشیدمن سه ماه هست دارم قرص راکوتان میخورم برای جوش صورتم در کل حساب کنیم هرروز میخورم ولی خب شده سه روز اصلا قرصرو نخوردم الان میخوام عمل کنم بینیم رو عمل کنم۸بهمن نوبت دارم ازامشب قطعش کنم نخورم اصلا تا۸بهمن مشکلی نداره؟؟؟؟میگن جای بخیه میمونه یاغضروف سازی نمیشه نمیدونم یه همچین چیزایی من ازدیشب نخوردم تا۸بهمن عیبی نداره؟

          هانیه
          1. با سلام
            برای عمل بینی حداقل لازمه که 2 ماه قبل از عمل مصرف قرص رو قطع کنین

            مدیر مدویکا
        2. سلام وقت بخیر،من ۵۵ روز عمل کردم،در طرف چپ بینی روی تیغه یک گره آبی همراه با سوزش قرمزی و تورم وجود داشت،امروز که علائم کمتر شد قیچی کردم گره افتاد ولی سر نخ رو هر چی کشیدم بیشتر بیرون میومد و طرف دیگه بینی هم تکون می خورد!!آیا مشکلی ایحاد می کنه مخصوصا در فرم بینی؟ممنون میم جواب بدید خیلی نگرانم،پزشکم در دسترس نیست.
          سارا

          ناشناس
          1. سلام بخیه ها جذبی هستن نیاز به کشیدن نداره

            پشتیبان سایت
      2. سلام وقتتون بخیر
        من دوساله ک عمل کردم و چند تا از بخیه ها داخل بینیم هست
        و جذبی نیست ، متاسفانه پزشکم فوت کردن و دستیار ایشون گفتن اگر اذیت نمیکنه نیاز ب کشیدن نیس چون محافظ بینیتون هست در حال حاظر ی بوی ناخوشایند حس میشه و سوال من ابنه ک بعد از گذشت این همه مدت بخیه قابل کشیدن هست یا ن

        بهرامی
        1. با سلام
          قطعا بعد از این مدت لزومی به وجود بخیه داخل بینی نیست و باید کشیده بشه، بله ولی باید به پزشک مراجعه کنین و شرایط شما از نزدیک بررسی بشه ، قطعا یکی از عوامل بوی بد در داخل بینی میتونه همین باشه که برای رفعش باید اقدام کنید.

          مدیر مدویکا
      3. سلام وقت به خیر ببخشید من ۲۳ روز عمل کردم وجای یکی از بخیه کناره پره بینیم قرمز شده و می خاره بعد داخل بینیم هم بعضی موقعه ها به شدت می خاره وغضروف وسط بینیم از بیرون ی زره نخ آبی رنگ معلومه اما با موچین هم گرفته نمیشه خیلی داخله مشکلی نداره و اینکه زیر چشم سمت راستمم ۲ روزه درد داره مشکل خاصی هست یا نه

        شینا
        1. سلام علائمی که بیان کردید می تواند نشان دهنده حساسیت بدن به بخیه و شناسایی نخ آن به عنوان جسم خارجی باشد. در این خصوص بهتر است با پزشک جراح خود مشورت نمایید تا وضعیت بخیه های شما را مورد بررسی قرار دهد و در صورت لزوم نسبت به کشیدن ان ها اقدام نماید.

          فاطمه پایان
      4. ببخشید من ۲۳ روز که عمل کردم ی نوار تو دماغم هست و دکترم گفته که بعدازی ماه درش میاره آیا تا اون نوار داخل دماغمه خطری عفونت نداره یا بازم خطر داره

        شینا
        1. سلام خیر با توجه به مدت زمانی که از عمل گذشته و بدن شما واکنشی به این جسم خارجی نداشته جای نگرانی نیست.

          فاطمه پایان
  88. سلام بخیه بینی که قابل جذب باشه مشکلی پیش نمیاد واسه بینی؟فرم بینی به هم نمیخوره؟

    رحمانیان
    1. سلام خیر مشکلی ایجاد نمیشه. البته در هر عملی ممکنه از هز دو نوع قابل جذب و غیر جذبی استفاده شود.

      کارشناس مدویکا
  89. سلام وقت بخیر من یکساله بینیمو عمل کردم هنوز بخیه داخل بینیم نیفتاده عفوتتم نکرده ولی هنوز بینیم باد داره ایا با کشیدن این بخیه باد بینیم میخابه یا فرقی نمیکنه نیازی نیس بکشم

    مرضیه
    1. سلام بخیه های داخل بینی از نوع جذبی می باشند که خود به خود می افتند، در صورت عدم جذب می توانید برای کشیدن بخیه به پزشکتون مراجعه کنید. همچنین بخیه داخل بینی ارتباطی با ورم بینی ندارد.

      کارشناس مدویکا
      1. حدود نه ماهی میشه عمل کردم چند تا بخیه تو دماغمه که حسش میکنم ولی درد نداره و بوی بد نمیدهپزشکم شهر دیگه ای هست به پزشک دیگه ای مراجعه کردم گفت نیاز به کشیدن نیست.داخل بینیم کیپ شده مثل گوت اضافه رفتم پیش دکتر ذسپری نوشت با یک بسته قرص بهتر شدم دارو تموم شد دوباره برگشت چکار کنم

        ازاده
        1. با توجه به اینکه پزشکی که مراجعه کرده‌اید، نیاز به کشیدن بخیه‌های دماغتان را ندیده است و همچنین در مورد کیپ شدن داخل بینیتان، قرص تجویز کرده است، بهتر است با پزشک خود تماس گرفته و اطلاعات بیشتر درباره وضعیت سلامتی خود بگیرید. همچنین در صورت ناراحتی یا علائم جدید، به پزشک خود مراجعه کنید.

          فاطمه پایان
    2. سلام من بیست روز عمل کردم تیغه وسط بینی که غضروف از داخل کج شده سمت سوراخ سمت راست بینی آیا ورم یا ن

      طاهری
      1. بله، ورم معمولاً پس از عمل تیغه بینی رخ می‌دهد و ممکن است تا چند هفته طول بکشد تا کاملاً بهبود یابد. اگر ورم شدید باشد یا با علائم دیگر همراه باشد، بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید.

        فاطمه پایان
    3. سلام. من تو شهر دورتر از محل عمل ،عمل جراحی بینی انجام دادم . بعد۱۷ روز تو شهر خودمون بخیه ی داخل بینی رو کشیدم. امروز بعد یک ماه ک اومدم مطب دکتر گفت بخبه های داخل بینی رو بکسال بعد باید می کشیدی. ‌الان بینی م هیچ مشکلی نداره .ولی نگرانم کرده!لطفا بگین بینی م هیچ مشکلی براش پیش نمیاد ک اشتباها زود کشیدم

      علی
      1. باسلام بخیه های داخلی بینی برای استحکام بافت های داخلی تا زمان بهبودی لازم هستند . در برخی افراد بعد از عمل ممکن است تغییراتی در فرم بینی ظاهر شود خوشبختانه تاکنون برای بینی شما مشکلی به وجود نیامده اما از انجایی که بینی عضوی است که به صورت دائم در حال رشد است در صورتی که متوجه تغییراتی در فرم ان شدید بهتر است با جراح خود یا متخصص گوش حلق و بینی مشورت نمایید تا راهکارها و پیشنهادات لازم ا به شما ارائه دهند.

        فاطمه پایان
  90. سلام من یکماه عمل کردم الان دورپرهای بینیم خیلی سوز میده وقرمز شده بخیه های داخل بینیم هم خارش دارن چکار کنم

    دریس
    1. سلام، بطور مرتب با پماد آ چرب کنید و از کرم ترمیم کننده رد بخیه که توسط پزشکتون تجویز شده استفاده کنید.

      کارشناس مدویکا
    2. سلام خسته نباشید
      من ۲۲روزه عمل کردم ،الان یکی از پره هام یه بخیه جامونده از بسرون و کشیده نشد ، و امکان اینکه برم پیش دکتر خودم نیست،راهی هست ک بتونم تو خونه خودم بکشم؟
      اگه نه باید کجا اقدام کنم؟؟

      رضوان
      1. سلام، کشیدن بخیه خارجی کار خاصی ندارد. برای کشیدن بخیه هم خودتان (با استفاده از یک تیغ گره را با ظرافت بریده و با موچین برداشته می شود) و هم می توانید به هر درمانگاهی مراجعه کنید. البته توجه داشته باشید که بخیه باقی مانده حتما بخیه خارجی باشد. بخیه های داخل بینی از نوع جذبی بوده که خود به خود می افتند.

        کارشناس مدویکا
        1. سلام من ده روز عمل کردم دوتا ازبخیه های پره های بینیم بعدیه هفته دکتر برنداشت گفت هنوز جوش نخورده امروز یکیشون افتاد آیا بخیه خود ب خود میفته؟؟
          و اگه تا ۵ روز دیگه برم مطب اون یکی ک هنوز مونده موردی برام پیش نمیاد ؟ چون میشه ۱۵ روز از عملم میگذره

          زینب
          1. معمولا 2 تا 3 هفته و گاهی بیشتر طول می‌کشد که بخیه های داخل بینی جذب شوند. پس از جذب، گره های آنها نیز خود به خود می افتند.

            نیما شفیعی
        2. سلام خسته نباشید من ۱۱روز هست که دماغم رو عمل کردم بعد خواستم بدونم برا کشیدن بخیه ها و برداشتن گچ بینی حتما نیاز هست پیش دکتر خودم برم ؟اخه امکان رفتن پیش دکتر خودم رو ندارم
          بعد اینکه نمیتونم درست نفس بکشم با بینی و توی یکی از سوراخ های بینیم خون خشک شده خواستم بببینم چیکار باید بکنم چون شبا واقعا نفس کشیدن سخته
          بعد سوال اخر اینکه بعد ۱۱روز امکانش هست رو دست خوابید اسیبی به بینی وارد نمیشه؟

          یسنا
          1. با سلام
            عزیزم برا برداشتن آتل لازم نیست حتما پیش پزشک خودتون برین میتونین به هر پزشکی مراجعه کنین.
            باید مرتب در طول شبانه روز بینی رو با سرم شستشو بدین تا لخته های خون از بینی خارج بشه و بتونین راحت تر نفس بکشین
            بهتره تا یک ماه بعد از عمل توی خوابیدن دقت کنین تا به بینی فشار نیاد یا باعث ورم یک طرفه بینی نشه

            مدیر مدویکا
      2. سلام من ۱سال عمل کردم نوک بخیه ای در کلوملای من بیرونه وباعث جوش میشه و جذب هم نمیشه این بخیه

        رحیمی
        1. سلام میتونید برای برداشتن آن به کلینیک یا پزشکتون مراجعه نمایید.

          کارشناس مدویکا
      3. سلام من 3 هفته اس بینیمو عمل کردم برای شستشو از سرنگ و سرم استفاده میکنم و یمقدار هم فین میکنم خواستم بدونم اگه بدلیل فین بخیه پاره بشه خودم متوجه میشم؟خونریزی میکنه بینی؟

        سمیرا
        1. سلام معمولا تا یک ماه نباید فین محکم انجام بدید زیرا فین کردن فشار زیادی به بافت های بینی وارد می کند و احتمال پاره شدن بخیه های بینی وجود دارد که گاهی اوقات بدون خونریزی است.

          نیما شفیعی
    3. سلام وقت تون بخیر من ۱۰ روز ببنیمو جراحی کردم موقع شستشو یه بخیه داخل بینیم پاره شده و حس میکنم پره به سمت پایین کشیده شده وس آیا راه حلی هست

      سودابه براری
      1. سلام، بعد از 10 روز افتادن بخیه طبیعی است مشکلی ایجاد نمی شود و جای نگرانی نمی باشد.

        کارشناس مدویکا
        1. سلام یک ماهه بینیمو عمل کردم ولی هنوز ب راحتی نمیتونم نفس بکشم و سوارخ سمت راست بینیم کیپه ولی سوراخ سمت چپ بینیم بازه و مشکل ندارع امکان داره برای همیشه اینجور بمونه؟؟

          امینی
          1. با سلام
            خیر اینجوری نمیمونه این به خاطر ورم بینی بعد از عمل هست و به مرور با کاهش ورم بینی این مشکل هم رفع خواهد شد.

            مدیر مدویکا
          2. سلام وقت بخیر من الان ١ماهه که از عمل بینیم میگذره وقتی که داشتم بینیم رو شستشو میدادم ٢ تا بخیه ب صورت جداگانه از بینیم افتاد آیا این طبیعی است یا بخاطره شستشو و خشک کردن بینیم با دستمال کاغذیه؟ (البته دستمال رو لوله باریک میکردم و با فشار خیلی آهسته آب بینیم رو میگیرم) من خیلی نگرانم که نکنه غضروف نوک بینیم به گوشه بالای پره بینیم جوش نخورده باشه میشه لطفا جواب بدید؟سپاس

            الناز
          3. باسلام احتمالا بخیه های جداشده از نوع جذبی بوده اند و جای نگرانی نیست. اگر طی چند روز اینده دچار علائمی مانند تورم، خونریزی، تغییر فرم بینی و التهاب شدید در اسرع وقت به پزشک جراح خود مراجعه نمایید در غیراین صورت جای نگرانی نیست.

            فاطمه پایان
    4. سلام وقت بخیر
      حدود ۴۰ روز پیش جراحی بینی داشتم بعد از دو هفته از کشیدن بخیه ها،دو تا نقطه قرمز کنار یکی از پره هام وجود داشت که از یکیشون یک نخ آبی رنگ زد بیرون و من اونو کشیدم.ولی اون یکی نقطه مشابه،بسته شد و چیزی ازش بیرون نیامد.ولی رنگش نسبت به بخیه های دیگه پررنگتره.حالا من نگرانم نکنه یک سربخیه دیگه درون اون مونده و پوست بسته شده باشه.از عفونت نگرانم.چکار باید بکنم؟

      استلا
      1. سلام این موراد رو بدون معاینه کردن نمی شود نظر داد.باید به پزشک معالجتون مراجعه کنید تا مجدد شما رو معاینه کند

        نیما شفیعی
        1. سلام ببخشید من ۲۰ روز هست بینیمو عمل کردم بخیه های داخل بینیم جذبی هست اما چندتاشون چون درد میکرد کشیدمشون بنظرتون اسیبی به فرم بینیم وارد میشه چون زودتر از اینکه خودشون بیوفتن کشیدم؟

          فاطمه
          1. سلام اگر به بافت های بینیتون آسیب نرسونده باشین خیر به فرم بینیتون آسیب وارد نمیکنه

            نیما شفیعی
          2. سلام من ۳۵روزه که راینوسپتو پلاستی انجام دادم داخل سوراخ سمت راست که انحراف داشتم بعد عمل یه زائده به اندازه عدس می بینم آیا بعدا رفع میشه؟

            مینا
          3. باسلام به احتمال زیاد رفع خواهد شد و مشکل خاصی نیست با این حال باید ابتدا ضایعه اشاره شده معاینه شود. می توانید با جراح خود مشورت کنید و از وی راهنمایی بخواهید .

            فاطمه پایان
      2. ايا بخيه اي وجود داره که جذبي نباشه و نياز به کشيدن نباشه؟ من دوماهه بينيمو عمل کردم يه نخ ابي کمرنگ از وسط سوراخ هاي بينيم بيرون زده بود به دکترم پيام دادم گفتن خودت بکش کشيدم ولي نخش سه سانت بود ميخوام بدونم ايا بعد دوماه استخون جوش خورده؟ و باعث افتادگي نوک بيني نميشه؟

        نرگس
        1. معمولا بخیه هایی که داخل بینی استفاده میشه بخیه های جذبی هست، با این حال اگر پزشکتون به شما اجازه این کار رو دادن نگران نباشین.معمولا بعد از 2 ماه از عمل بینی استحکام لازم رو پیدا کرده

          مدیر مدویکا
          1. سلام وقت بخیر من روز سوم بعد عمل خواستم پانسمان زیر بینی رو عوض کنم لخته خون به پانسمان چسبیده بود و به نخ بخیه متصل بود و من برای جدا کردنش مجبور شدم قسمت منصل نخ به لخته رو قیچی کنم مشکلی پیش نمیاد؟ خونریزی هم نداشتم بعدش

            ماهو
          2. سلام خیر جای نگرانی نیست در صورتی که دچار التهاب و خونریزی زیاد شدید موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید.

            فاطمه پایان
          3. سلام من ۲ هفته از عملم گذشته بود یه بخیه قرمز رنگ بود گرفتم کشیدم به جایی گیر نبود اما حس میکردمش که داره از تیغه بینیم بیرون کشیده میشه الان مشکلی برای فرم بینیم ایجاد میشه؟

            سپیده
          4. باسلام در وهله اول بهتر است از دستکاری خودسرانه بخیه ها و محل جراحی خود اجتناب کنید. بااین حال اگر علائمی مانند تورم، درد و خونریزی ندارید جای نگرانی نیست. در صورت مشاهده علائم می بایست در اسرع وقت به پزشک جراح خود مراجعه نمایید.

            فاطمه پایان
      3. سلام من ۱۱ روزه عمله بینی انجام دادم و جای بخیه های داخلی بینیمو نمیتونم ببینم چون روش اون ماده قهوه ای که روی زخم رو میگیره هست.میخواستم بدونم که این طبیعیه یا این بافت قهوه ای رنگ باید از بینیم جدا کنم؟اخه درد میکنه وقتی دست میزنم و با شستوشو هم برطرف نمیشه چون چسبیده

        مریم
        1. سلام
          عزیزم باید مرتب بینی رو شستشو بدین تا لخته خون یا هر چیز دیگه ای که داخل بینی هست خارج بشه اصلا با چیزی به داخل بینی فشار نیارین چون ممکنه به مخاط بینی آسیب بزنه به مرور با شستشو و یه مقدار فشار بیشتر هنگام شستشو خارج میشه

          کارشناس
          1. سلام دکتر تو رو خدا جواب بدین دسترسی ب دکتر ندارم س ماه از عمل بینیم میگذره ی چیز سفید داخل بینیم ظاهر شده اندازه ی عدسه چسبیده ب استخوان وسط بینیم

            الهه خانی
          2. با سلام
            این میتونه بخیه های داخلی بینی باشه و یا جوش در هر صورت بدون معاینه نمیشه نظر داد . بهترین کار این هست که از نزدیک با یک متخصص معاینه بشین

            مدیر مدویکا
          3. سلام خسته نباشید ۱۵ روز که عمل کردم امروز باگوشپاکن داخل سوراخ بینیم تمیز میکردم که دیدم لخته خونی چسبیده کشیدمش دردم اومد بازم کشیدمش متوجه شدم به نخ بخیه چسبیده و الان احساس سنگینی و درد خفیف رو نوک بینیم دارم بنظرتون اون نخ جذبیه یا امکان داره نخ غیرجذبی باشه و موقع کشیدن بخیه اون جا گذاشته باشن؟خیلی ترسیدم مشکلی به وجود بیاد

            ناشناس
          4. سلام، احتمالاً نخ بخیه جذبی نبوده و هنوز در محل قرار داشته است. بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید تا بررسی کند و در صورت لزوم نخ را از بین ببرد. عدم حذف نخ بخیه ممکن است باعث التهاب و عفونت شود، بنابراین بهتر است این موضوع را جدی بگیرید.

            فاطمه پایان
      4. سلام من یازده روزِ بینیمو عمل کردم امروز با موچین یه چیز خشک از داخل بینیم جدا کنم خیلی اروم هم کشیدم نگو نخ آبی بخیه ی تیغه ی بینی بود به اندازه ی یه سر سوزن خون اومد. روی فرم بینیم و نتیجه ی عملم تاثیر میزاره این حرکت من؟؟

        فروغ
        1. باسلام با توجه به نکاتی که اشاره کردید به احتمال زیاد مشکل خاصی وجود ندارد با این حال بهتر است از این پس به صورت خودسرانه اقدامی نکنید و در صورت بروز علائمی مانند تورم و عفونت و التهاب در اسرع وقت با پزشک جراح خود تماس بگیرید.

          فاطمه پایان
      5. کندن بخیه داخل بینی مشکلی داره فرمو خراب میکنه دوهفتس عمل کردم خون ریزیم نداش

        رجبی
    5. سلام من ۲۲ روز از عملم میگذره روی تیغه بینیم یه بخیه آبی بود که تیز شده بود من فک کردم برای اینه یادشون رفته بچینین،خلاصه سر بخیه رو چیدم ،ولی بخیه رو کامل در نیاوردم الان بعد سه ساعت دماغم از داخل سوزش داره ،خیلی نگرانم،میشه جواب بدین؟انگار دکترم این بخیه های رابطو بعد یکسال میکشه من الان سرشو بریدم چی به سرم میاد

      زهرا
      1. باسلام جای نگرانی نیست اما اگر علائم شما بعد از گذشت یک الی دو روز بهبود نیافت بهتر است با پزشک خود مشورت نمایید.

        فاطمه پایان
    6. باسلام و درود
      من سال۹۶عمل کردم.امروز بعد از ۷ساال یکباره بخیه نوک بینیم ک آب رنگ و پلاستیکی بود افتاد.خطرناک ک نیست؟

      شادی
      1. با سلام
        معمولا داخل بینی از بخیه های جذبی استفاده میشه که نهایتا بعد از چند ماه جذب و قسمت اضافی خارج میشه. به هر دلیلی که این بخیه داخل بینی باقی مانده بوده در حال حاضر خروج اون مشکلی براتون ایجاد نمیکنه

        مدیر مدویکا
        1. سلام خسته نباشید
          من یک هفته است بینیمو عمل کردم امروز بخیه هامو کشیدن
          اومدن خونه دیدم ی بخیه دیگ هست ک بی رنگه فکر کردم جامونده خودم کشیدمش دیدم ۳_۴ سانتی متره از استرس دارم میمیرم…درد و خونریزی و التهاب و سوزش هم ندارم ولی نگران فرم بینیمم
          ک خراب شه یا مشکلی براش پیش بیاد
          خواهش میکنم بهم بگین چیکار کنم

          Setare
          1. سلام اگر علائم خاصی ندارید جای نگرانی نیست احتمالا بخیه فوق از نوع جذبی بوده و گره ان باز شده است اما اگر هرگونه علائمی مشاهده کردید بهتر است در اولین فرصت با پزشک خود مشورت نمایید. درصورت نگرانی زیاد می توانید با جراح خود درارتباط باشید و از وی در این خصوص جویا شوید که ایا بخیه فوق رابط پل بینی بوده یا از نوع بخیه های جذبی بوده است.

            فاطمه پایان

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نام و سوال خود را در باکس زیر وارد کنید و روی دکمه ارسال کلیک کنید، ما در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ خواهیم داد.