بهترین روش های تقویت مو بعد از کاشت مو کدامند؟

بهترین روش های تقویت مو بعد از کاشت

بهترین روش های تقویت مو بعد از کاشت مو کدامند؟

72 بازدید

چگونه موهای کاشته شده را تقویت کنیم؟ این یکی از سوالات اصلی افرادی است که اقدام به کاشت مو کرده اند. مراقبت های بعد از این عمل، نقش موثری در اثربخشی نتایج کاشت مو دارد. روش هایی مانند مزوتراپی و کربوکسی تراپی جزو نیز بهترین روش های تقویت مو بعد از کاشت مو هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سایر روش های تقویت موهای کاشته شده تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

معرفی کلینیک سلامت و زیبایی در مشهد
برای دریافت مشاوره رایگان و رزرو نوبت روی بنر کلیک کنید.

معرفی روش های تقویت موهای تازه کاشته شده

مزوتراپی، کربوکسی تراپی، رژیم غذایی سرشار از پروتئین و مصرف مکمل ها و ویتامین ها، جزو بهترین روش های تقویت مو بعد از کاشت مو هستند که توسط پزشکان متخصص پوست و مو توصیه می شوند. روش های معرفی شده علاوه بر کسانی که به تازگی کاشت مو انجام داده اند برای افراد مبتلا به ریزش یا کم پشتی مو نیز مناسب است.

توجه: روش های تقویت مو بعد از کاشت مو باید به صورت مستمر انجام شود تا اثربخش باشد. فاصله جلسات و نوع روش های انتخابی به نظر پزشک معالج بستگی داشته و باید با مشورت وی انجام شود.

اگر به تازگی دچار ریزش یا کم پشتی در نواحی مختلف سر خود شده اید و از درمان های خانگی و داروهای موجود در بازار نتیجه نگرفته اید، مدویکا (مرجع تخصصی معرفی بهترین پزشکان و مراکز زیبایی در مشهد)، کلینیک «سلامت ایده آل» را به شما معرفی می کند. این مرکز با حضور بهترین متخصصان پوست و مو مشهد، آماده ارائه انواع خدمات درمانی و مراقبتی در حوزه پوست و مو به مراجعه کنندگان عزیز خود است.

کلینیک سلامت ایده آل در سجاد مشهد
در کلینیک سلامت ایده آل زیبایی درونی تان را با زیبایی بیرونی خود تطبیق دهید

اهمیت تقویت مو بعد از پیوند مو

یکی از اشتباهات رایج بعد از کاشت مو این است که افراد فکر می کنند موهای کاشته شده نیاز به مراقبت خاصی ندارند و ریزش موها طبیعی است. این گفته تا حد زیادی درست است و اگر در انتخاب پزشک و مرکز پیوند موی خود دقت کافی داشته باشید می توانید نتایج مطلوبی را از کاشت موی خود دریافت کنید، با این حال، فولیکول های موی تازه کاشته شده نیاز به مراقبت دارند و اگر توصیه های تقویت مو بعد از کاشت مو به درستی رعایت نشود؛ این عمل با شکست مواجه خواهد شد.

کربوکسی تراپی یا مزوتراپی؟ کدام یک بهتر است؟

تفاوت این دو روش در نوع مواد موجود در سرنگ و لایه ای است که این مواد به آن تزریق شده و باعث تحریک خون رسانی و در نتیجه تقویت پیاز مو می شوند. در مزوتراپی، مخلوطی از ویتامین ها و مواد معدنی به لایه های میانی پوست تزریق شده؛ اما در کربوکسی تراپی، گاز دی اکسید کربن به لایه های زیرین پوست تزریق می شود.

برای اثربخشی بیشتر، اغلب پزشکان پوست و مو انجام همزمان این دو روش را برای تقویت مو بعد از کاشت مو مشهد به بیماران پیشنهاد می کنند تا بتوانند در مدت زمان کم به نتیجه دلخواه خود برسند.

در نهایت هر دوی این روش ها عوارض جانبی خاصی نداشته و در موارد خاص باعث بروز درد و کبودی در ناحیه تزریق می شوند که موقتی است و بعد از گذشت چند روز برطرف می شود.

مزوتراپی مو برای تقویت موهای تازه کاشته شده
مزوتراپی باعث تقویت فولیکول های مو و رشد بهتر موها می شود.
کربوکسی تراپی مو برای تقویت موها بعد از کاشت
تزریق گاز دی اکسید کربن به پوست سر برای تقویت موها بعد از کاشت

نقش تغذیه در تقویت موها بعد از کاشت

موهای تازه کاشته شده بسیار شکننده هستند و نیاز به مراقبت های خاص دارند. یکی از اصلی ترین مراحل مراقبت بعد از کاشت مو، تغذیه مناسب است. در این خصوص می توانید از پزشک خود بخواهید برنامه غذایی مناسب برای شما را تجویز کند تا بتوانید در طول دوران نقاهت، مطابق آن پیش رفته و مواد مغذی مورد نیاز برای تقویت فولیکول های مو را از وعده های غذایی خود دریافت کنید. برای دریافت نتیجه بهتر نیز می توانید از پزشک خود بخواهید برای شما مکمل های دارویی نیز تجویز کند.

برای تقویت مو بعد از کاشت مو چه بخوریم؟

یکی از سوالات بسیار مهم زیباجویانی که قصد انجام پیوند مو را دارند، مصرف مواد غذایی مناسب برای تقویت مو بعد از کاشت است. در ادامه به معرفی مهم ترین نکات تغذیه ای بعد از کاشت مو می پردازیم:

  1. افزایش مصرف آب و مایعات
  2. استفاده از گوشت، حبوبات، لبنیات و غلات در رژیم غذایی
  3. مصرف مواد غذایی یا مکمل های دارویی حاوی فولیک اسید و آهن
  4. مواد غذایی حاوی امگا 3 مانند تخم مرغ، غذاهای دریایی، مغز گردو و بادام
  5. استفاده از مکمل های دارویی شامل انواع ویتامین ها (ب کمپلکس، ویتامین E، ویتامین A، ویتامین C، زینک و غیره)
خوراکی های مفید برای تقویت موها
مصرف مواد غذایی مغذی و سرشار از پروتئین نقش موثری در سلامت و تقویت موها دارد.

اگر فردی گیاهخوار باشد، برای تامین پروتئین مورد نیاز برای تقویت مو بعد از کاشت می تواند از مواد غذایی غنی از پروتئین مانند حبوبات، غلات و سبزیجات دارای برگ سبز که سرشار از آهن، منیزیم و انواع ویتامین ها هستند استفاده کند.

خوراکی های مضر برای کاشت مو

همان طور که مصرف ویتامین ها و مواد غذایی حاوی پروتئین باعث تقویت مو بعد از کاشت مو می شوند؛ مصرف برخی خوراکی ها نیز برای افرادی که به تازگی پیوند مو انجام داده اند، مضر است و می تواند باعث آسیب به موهای تازه کاشته شده شود.

مصرف بی رویه قهوه و نوشیدنی های کافئین دار، استفاده از مشروبات الکلی، نوشابه ها و مواد قندی مصنوعی، نشاسته موجود در کیک، پاستا و شیرینی و نان سفید، فست فود و غذاهای بسیار چرب جزو خوراکی های ممنوعه بعد از کاشت مو هستند که می توانند روند رشد مو را مختل کرده و نتیجه عمل را با شکست مواجه کنند.

مصرف قهوه بعد از کاشت مو ممنوع!
مصرف مواد کافئین دار به خصوص قهوه بعد از کاشت مو ممنوع است.

انتخاب بهترین شامپو برای تقویت موها بعد از کاشت

افرادی که تجربه کاشت مو داشته اند؛ می دانند که اولین شست و شوی سر بعد از پیوند توسط تکنسین کاشت مو برای آن ها انجام می شود. پزشکان پوست و مو توصیه می کنند در هفته های اول بعد از کاشت مو، از شامپو بچه که مواد شیمیایی کمتری دارد برای شست و شوی موهای تازه کاشته شده استفاده شود. بعد از گذشت یک ماه نیز می توانید از شامپوهای تقویت مو بعد از کاشت مو استفاده کنید. در ادامه چند مورد از بهترین برندهای ایرانی تولید کننده شامپو مخصوص موهای تازه کاشته شده معرفی شده است:

  1. برند ژاک آندرل
  2. برند فولیکا
  3. برند استم سل
  4. برند سریتا
  5. برند وچه
  6. برند اویدرم
  7. برند اسکالپیا
  8. برند درمالیفت
شامپوهای مناسب بعد از کاشت مو
بهترین برندهای شامپو برای موهای تازه کاشته شده

سوالات متداول تقویت مو بعد از کاشت مو

بهتر است حداقل تا 10 روز بعد از پیوند مو صبر کنید تا فولیکول های تازه کاشته شده با پوست سر جوش بخورند و سپس با مشورت پزشک معالج می توانید از محصولات و روش های مختلف برای تقویت موهای تازه کاشته شده استفاده کنید.

قرص هیرویت یکی از بهترین قرص های قطع ریزش مو و تقویت آن هاست که توسط متخصصان پوست و مو توصیه می شود.

رعایت رژیم غذایی مناسب و سرشار از پروتئین، همچنین منع مصرف غذاهای مضر برای موهای تازه کاشته شده در روزهای اول بعد از عمل ضروری است و باید مطابق دستور پزشک متخصص انجام شود.

بله، البته بهتر است پیش از مصرف خودسرانه هر محصول یا شامپویی برای موهای تازه کاشته شده خود با پزشک مشورت کنید.

این دارو به صورت قرص و آمپول بدون نسخه در داروخانه ها موجود است و باعث تسریع در روند جوانه زدن و رویش مجدد موها بعد از کاشت می شود.

دانلود pdf مقاله تقویت مو بعد از کاشت

اگر می خواهید حتی بدون داشتن اینترنت به این مقاله دسترسی داشته باشید می توانید نسخه pdf مقاله روش های تقویت مو بعد از کاشت مو را از اینجا دانلود کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نام و سوال خود را در باکس زیر وارد کنید و روی دکمه ارسال کلیک کنید، ما در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ خواهیم داد.