برآمدگی استخوان بینی بعد از عمل و راه درمان آن

ناهمواری تیغه بینی بعد از عمل

برآمدگی استخوان بینی بعد از عمل و راه درمان آن

12460 بازدید

برآمدگی استخوان بینی بعد از عمل یکی از مسائلی است که فکر افراد را درگیر می‌کند و به ندرت در هفته‌های اول بعد از عمل پیش می‌آید. بعد از گذشت چند ماه در 90 الی 95 درصد افراد، برجستگی استخوان بینی بعد از عمل به خودی خود از بین خواهد رفت. اما علت ایجاد قوز بینی بعد از عمل چیست؟ رسپینگ یا سوهان کشیدن بینی به چه منظور انجام میشود؟ آیا قوز بینی با سوهان کشی از بین می‌رود؟ طرز سوهان کشیدن بینی بعد از عمل چگونه است؟
برای دریافت پاسخ سوالات بالا در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

سـاعت پاسخگویــــــــــــی مشـاوران ما: همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت 9 الی 20
شماره تماس برای رزرو نوبت و مشاوره رایـــــــــگان: 09386069075
05136166

بهترین روش های مراقبت و جوانسازی پوست
برای دریافت نوبت و مشاوره رایگان کلیک کنید.

علت برآمدگی استخوان بینی بعد از عمل چیست؟

به طور کلی ناهمواری تیغه بینی بعد از عمل زیبایی طبیعی است و پس از مدتی از بین خواهد رفت. اما اگر این برآمدگی بیش از یک سال باقی بماند در برخی مواقع نشان‌دهنده بافت اسکار، استخوان و یا غضروف اضافی است که به مرور و خود به خود از بین نخواهند رفت. در ادامه این مقاله سعی کردیم علت ایجاد قوز بینی بعد از عمل و مدت زمان لازم برای رفع آن را به طور کامل توضیح دهیم:

1. برآمدگی استخوان بینی بعد از عمل در اثر تورم بافت بینی

همانطور که میدانید در اکثر موارد قوز بینی بعد از عمل به دلیل تورم بافت‌ بینی ایجاد میشود. که معمولا با اتمام دوره نقاهت از بین خواهد رفت. بنابراین اگر مدت زمان کوتاهی از جراحی زیبایی بینی شما گذشته و نگران قوز ایجاد شده بر روی بینی خود هستید، جای نگرانی نیست. با گذشت زمان و کاهش ورم استخوان بینی بعد از عمل، برآمدگی استخوان بینی بعد از عمل به خودی خود رفع خواهد شد.

2. برآمدگی استخوان بینی بعد از عمل به دلیل تشکیل پینه در محل شکستن استخوان

گاهی امکان دارد قوز بینی بعد از عمل زیبایی مربوط به شکستن استخوان بینی و تشکیل پینه در محل جوش خوردگی استخوان باشد. شاید با خود بپرسید پینه بینی چیست؟ در جراحی بینی، استخوان‌ها برش داده می‌شوند و هنگامی که استخوان بینی جوش میخورد، ممکن است پینه تشکیل شود.

اگر قوز بینی بعد عمل به دلیل شکستن استخوان بینی حین جراحی ایجاد شده باشد، پس از گذشت چندماه برطرف می‌شود. در حقیقت پینه بینی بعد از عمل ایجاد شده در محل شکستگی استخوان به مرور زمان کوچک و کوچک‌تر شده و در نتیجه قوز بینی بعد از عمل از بین رفته و استخوان بینی صاف می‌شود.

دلیل برآمدگی استخوان بینی بعد از عمل
علت برآمدگی قوز بینی، به وجود آمدن پینه است که پینه پس از مدت از بین خواهد رفت

3. برجستگی استخوان بینی بعد از عمل به دلیل وجود استخوان اضافه

وجود استخوان اضافه بعد از عمل بینی یکی دیگر از دلایل ایجاد قوز استخوان بینی بعد از عمل محسوب می‌شود. برجستگی هایی که بیش از یک سال ادامه داشته باشند ممکن است نشان دهنده استخوان و یا غضروف اضافه باشند که به خودی خود از بین نمی‌روند. در صورتی که پس از گذشت یک سال هنوز هم برجستگی‌هایی روی بینی خود احساس می‌کنید بهتر است موضوع را با جراح‌تان در میان بگذارید.

چنانچه میزان برجستگی کم باشد، به احتمال زیاد، جراح روش سوهان کشیدن را پیشنهاد خواهد داد. سوهان کشیدن بینی بعد از عمل زمانی انجام میشود که بخشی از قوز بینی همچنان باقی‌مانده باشد. در صورتی که قوز ایجاد شده با سوهان کشیدن برطرف نشود گزینه بعدی جراحی ترمیمی بینی می‌باشد. ورم بعد از سوهان کشیدن بینی طبیعی است و جایی برای نگرانی نیست.

توجه داشته باشید که برای ایجاد جراحی ترمیمی باید حداقل 12 ماه صبر کنید. بنابراین در صورت بروز برجستگی بینی بعد از عمل باید صبور باشید. تا تورم به طور کامل از بین برود و شکل نهایی بینی شما مشخص شود.

علل جا به جایی و بیرون زدگی غضروف بینی بعد از عمل

یکی از مشکلات رایجی که ممکن است متخصصین زیبایی با آن مواجه شوند، بیرون زدگی غضروف بینی بعد از عمل است. این موضوع یکی از دلایل اصلی نگرانی بیمار از نتیجه عمل است، تا جایی که گاهی اوقات به نگرانی دکتر جراح بینی نیز تبدیل می شود. بنابراین برای رفع این نگرانی‌ها در این مقاله علل بیرون زدگی غضروف بینی بعد از جراحی را توضیح داده‌ایم.

یکی از مهم ترین بافت ها که نقش اصلی و اساسی در زیبایی بینی دارد، غضروف بینی است. هر گونه جابجایی و برداشتن اشتباه غضروف ها باعث به وجود آمدن انواع ناهمواری تیغه بینی بعد از عمل میشود که گاهی ترمیم و اصلاح آن دشوارتر و پیچیده تر از عمل اولیه است.

دلیل بیرون زدگی غضروف بینی بعد از عمل
جا به جایی غضروف یکی از عوامل ایجاد برآمدگی بینی پس از عمل است

1. خطای پزشکی

مهمترین دلیل این امر باید ضعف و اشتباهاتی از سمت جراح باشد. زیرا امروزه روش‌های جدید جراحی بینی در دنیا وجود دارد. اگر جراح حرفه ای و ماهر باشد، احتمال بروز چنین اشتباهات و عوارضی تقریبا غیرممکن است. در برخی موارد مشاهده شده است که پزشک به دلیل اصرار بیمار بر مدل خاصی یا تکنیک اشتباه یا عدم آگاهی، مقدار زیادی غضروف بینی را برداشته یا تغییر داده است. این امر باعث ضعیف شدن ساختار بینی و تضعیف غضروف و در نتیجه جا به جایی غضروف میشود می شود.

2. ماساژ غیر اصولی بینی

ماساژ درمانی یکی از راه های کاهش تورم بعد از جراحی است. اگر به درستی انجام نشود می تواند باعث جابجایی غضروف بینی بعد از عمل شود. بنابراین توصیه می شود از ماساژ خودسرانه بینی خودداری شود. و حتما از پزشک خود در مورد روش صحیح انجام این کار سوال کنید.

3. عدم رعایت نکات مراقبتی بعد از عمل

به جرات می توان گفت که اکثر مشکلات و عوارض بعد از عمل اگر مربوط به جراح نباشد. علت آن عدم انجام یا سهل انگاری در رعایت مراقبت های توصیه شده پس از جراحی است. زیرا تا چند ماه بعد از عمل، ساختار بینی بسیار شکننده و ضعیف است. در نتیجه کوچکترین بی احتیاطی یا ضربه ای می تواند باعث تغییر شکل یا مشکلاتی شود.

سوهان کشیدن قوز بینی بعد از عمل

رسپینگ یا سوهان کشیدن بینی معمولا برای رفع ناهمواری روی بینی بعد از عمل و ایرادات جزئی باقی مانده استفاده می‌شود. سوهان بینی ابزاری از جنس فلز یا تنگستن است که همانند سوهان معمولی دندانه‌های ریزی دارد. چنانچه علت برجستگی‌های ایجاد شده روی بینی باقی ماندن غضروف و یا استخوان اضافه باشد می‌توان از این تکنیک برای صاف کردن استخوان بینی استفاده کرد.

عمل رسپینگ نسبت به جراحی بینی باز به مدت زمان کمتری برای بهبود نیاز دارد. دلیل این مسئله این است که برش‌های خارجی در این عمل ایجاد نمی‌شود و تورم و التهاب کمتری را نیز به همراه دارد. دوره نقاهت سوهان کشیدن برای از بین بردن استخوان اضافه بعد از عمل بینی 5 الی 7 روز است.

سوهان کشی قوز بینی بعد از عمل
در سوهان کشی، قوز بینی تراشیده می‌شود تا استخوان اضافی برداشته شود

روش سوهان کشیدن بینی بعد از عمل

برای سوهان کشیدن بعد از عمل بینی عجله نکنید. ابتدا باید صبر کنید تا ورم به صورت کامل از بین برود. شاید بپرسید که آیا استخوان بینی بعد از عمل ورم میکند؟ در پاسخ باید بگوییم بله. طبیعی است که پس از هرگونه جراحی، شما با ورم و التهاب رو به رو شوید. پس اجازه بدهید ورم از بین رفته و بینی به فرم نهایی خود برسد. اگر با گذشت زمان و رفع تورم، باز هم برجستگی‌هایی روی بینی خود احساس کردید ممکن است به سوهان کشیدن بینی نیاز داشته باشید. سوهان کشیدن بینی معمولا در مطب و با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. در این روش، سوهان روی تیغه بینی بالا و پایین کشیده می‌شود تا برجستگی‌های تیغه بینی به صورت کامل برطرف شود.

پس از سوهان کشی لازم است که استخوان‌های تراشیده شده حارج شوند. برای خارج کردن استخوان‌های تراشیده، از محلول نمک استریل شده استفاده می‌شود. این محلول باعث استخوان‌های اضافی و تراشیده شده در بینی را از بین میبرد.

روش سوهان کشیدن استخوان بینی بعد از عمل
رسپینگ بینی یک روش کاملا سرپایی است و بدون بیهوشی انجام میشود

آیا سوهان کشیدن بینی نیاز به بیهوشی دارد؟

سوهان کشیدن برای رفع برجستگی روی بینی بعد از عمل به عنوان جراحی بسته شناخته میشود. در جراحی بسته نیازی به بیهوشی عمومی نیست و با استفاده از بی‌حسی موضعی میتوان سوهان‌کشی را انجام داد. تنها در صورتی بیهوشی نیاز است که شرایط بیمار خاص باشد.

کبودی و واکنش بدن بعد از سوهان کشیدن نیز بستگی به بدن شما دارد. همانطور که پس از جراحی بینی برخی افراد کبودی را تجربه میکنند و برخی دیگر هیچ واکنشی نسبت به عمل ندارند، رسپینگ نیز همینطور است.

سخن پایانی

“بسیاری از افراد به علت ترس از درد پس از عمل، ترس از مرگ هنگام بیهوشی یا ترس از برآمدگی استخوان بینی بعد از عمل، تصمیم به جراحی نمیگیرند. تمام این نگرانی‌ها طبیعی است اما زیبایی حق شماست. برای برطرف کردن نگرانی خود بهتر است قبل از جراحی تحقیقات خود را در مورد پزشک مورد نظر کامل کنید و بهترین را انتخاب نمایید. سامانه مدویکا در معرفی و نوبت دهی کلینیک و پزشکان زیبایی و درمانی به شما کمک خواهد کرد.”

سوالات متداول

آیا قوز بینی بعد از عمل برمیگردد ؟

همانطور که گفتیم قوز بینی بعد از عمل ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. این دلایل عبارتند از: ورم بافت بینی، ایجاد پینه در محل جوش خوردن استخوان و یا وجود استخوان اضافه. در 90 الی 95 درصد مواقع این قوز به صورت خود به خود و یا با ماساژ بینی از بین خواهد رفت. البته نباید سرخود ماساژ بینی را انجام دهید. نحوه ماساژ بینی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. و باید حتما ماساژ دادن صحیح را از جراح خود بپرسید.

آیا قوز بینی من با سوهان برطرف می‌شود؟

سوهان کشیدن بینی یا رسپینگ زمانی استفاده می‌شود که فرد قبلا عمل بینی انجام داده باشد و بعد از عمل، استخوان اضافه یا برآمدگی روی تیغه بینی باقی مانده باشد. در واقع این روش نمی‌تواند جایگزینی برای عمل زیبایی بینی در نظر گرفته شود.

چه مدت طول می‌کشد تا برامدگی روی استخوان بینی بعد از عمل از بین برود؟

مدت زمان بهبود برآمدگی روی استخوان بینی بعد از عمل به علت ایجاد آن بستگی دارد. چنانچه علت بروز آن ورم بافت‌های بینی یا ایجاد پینه باشد باید حداقل 6 ماه تا یکسال صبر کرد تا از بین برود.

3 ماه از عمل بینی‌ام می‌گذرد و روی استخوان بینی تو رفتگی‌هایی ایجاد شده است. آیا با سوهان کشیدن رفع میشود؟

امکان دارد این تورفتگی ها در اثر تورم بعضی از بافت های بینی باشد. و هنوز برای تصمیم‌گیری نهایی زود است. بهتر است حداقل 1 سال صبر کنید تا شکل نهایی بینی شما مشخص شود. اگر پس از گذشت این مدت باز هم تو رفتگی استخوان بینی بعد عمل برطرف نشد به جراح خود مراجعه کنید.

615 دیدگاه

  1. سلام من دو ماه و نیم بینی ام رو عمل کردم متاسفانه بعد از بیست و پنج روز به خاطر ماساژی که دکتر به من گفت استخوان بینی ام جابجا شد و الان استخوان سمت چپ بینی من دچار تو رفتگی و برامدگی استخوان شده و اینکه جای انگشتم روی بینی مونده در اثر زمان بر طرف میشه یا با سوهان کشی برطرف میشه و اینکه اگه به عمل ترمیم بکشه فقط طرف چپم با عمل بسته درست میشه خیلی نگرانم کامل دچار افسردگی شدم

    اسما
    1. سلام میزان فشار زیاد بوده قطعا برای همین دچار این حالت شدید توصیه می کنیم به پزشک تون مراجعه کنید تا بهترین روش درمانی رو پیشنهاد بدن سوهان کشی برای از بین بردن استخوان اضافی هست و به احتمال زیاد برای شما کاربردی نداره اما تزریق فیلر یا ژل احتمالا میتونه کمک کننده باشه با این حال پزشک جراح بهترین کسی هست که می تونه در این زمینه شمارو راهنمایی کنه.

      فاطمه پایان
  2. با سلام ۱۰ماهه که عمل شدم ولی انگشتم داخل بینی نمیره ،به دکترم میگم ،میگه پنبه بزار ،و میزارم کمی گشاد میشه ولی نه به اندازه ایی که انگشت بره و در میارم دوباره به حالت اولش بر میگرده ،ایا بعد یک سال درست میسه بینیم گوشتی بوده،

    مبیا
    1. سلام بهبودی بینی های گوشتی کمی بیشتر از بینی های استخوانی طول میکشه با این حال بهتر است کمی بیشتر صبر کنید . میتونید با متخصص گوش حلق و بینی دیگری هم مشورت کنید تا بتونن بهتر راهنمایی تون کنن.

      فاطمه پایان
  3. با سلام ۱۰ماهه که عمل شدم ولی انگشتم داخل بینی نمیره ،به دکترم میگم ،میگه پنبه بزار ،و میزارم کمی گشاد میشه ولی نه به اندازه ایی که انگشت بره و در میارم دوباره به حالت اولش بر میگرده ،ایا بعد یک سال درست میسه بینیم گوشتی بوده، دومین سوال اینکه قبلاکه عمل نکردم خمیازه میکشیدم بینیم کیپ نمیشد ،ولی الان میشه به دکترم میگم فقط قرص حساسیت می گه بخور،مرسی

    م
    1. سلام ورم بینی های گوشتی و بهبودی شون بیشتر از بینی های استخوانی طول میکشه اما کمی صبر کنید اگر برطرف نشد با متخصص گوش حلق و بینی دیگه ای مشورت کنید .

      فاطمه پایان
  4. سلام من نه ماه ک عمل کردم تا شش ماه چسب میزدم بعد شش ماه ک چسب نزدم از سمت راست جای قوز بینی ام سفت شده فشار میدم سفت دکترم از یه شهر دیگس ب دستیارش گفتم میگ ورم یک طرفه هس خودش خوب میشه خیلی میترسم دیگ خوب نشه بهم میگ بعد نه ماه چسب بزن شبا دیگ از چسب زدن خسته شدم میشه دیگ چسب نزنم و اینک وقتی دو روز چسب نمیزنم بینی ام خیلی ورم میکنه کلا بزرگ میشه پهن میشه دیوانه شدم بخدا یعنی تا کی چسب بزنم

    زینب
    1. سلام، بهتون توصیه می‌کنم که با دکتر خودتون یا دکتر جراح پلاستیک صحبت کنید و ازشون بپرسید که چطور می‌تونید این مشکل رو حل کنید. همچنین، اگر درد یا علائم دیگری دارید، حتما به دکتر معالج خودتون مراجعه کنید.

      فاطمه پایان
  5. با سلام دکتر بنده دو ماه پیش به خاطر فرو رفتگی که بینیم داشته از گوشم غضروف برداشته و عمل پیوند رو داخل مطب با بی حسی انجام داده .حالا بعد از دو ماه قسمت بالایی که غضروف گذاشته انگار غضروف چرخیده و قوز در اومده که با فشار دادن می ره پایین و بعد از چند دقیقه دوباره بر میگرده . نمیدونم این مشکل حل میشه یا دوباره باید عمل ترمیم انجام بدم .ممنون میشم که راهنماییم کنید تشکر

    صادق هستم
    1. در صورتی که غضروف پیوند داده شده شما حرکت و چرخش دارد می بایست توسط پزشک معالج مورد بررسی قرار گیرد. در چنین شرایطی پزشک شما تنها کسی است که می تواند تصمیم نهایی را برای پیوند دوباره یا روند درمان شما بگیرد و توصیه می کنیم در اولین فرصت با وی تماس بگیرید.

      فاطمه پایان
  6. سلام من حدود دو ساله ک دماغمو عمل کردم اما روی بینیم استخون اضاف و کنارشم همینطور استخون اضاف زده بود ک به پیشنهاد دکتر سوهان کشی با بیحسی انجام دادم دکتر گفت که بعد از یک ماه ورم از بین میره و فرمش مشخص میشه اما یک ماه و یه هفته میگذره و هیچ تغییری نکرده یعنی برم باز سوهان بکشم؟

    moni
    1. باسلام. ممکن است ورم بینی هنوز به طور کامل برطرف نشده باشد با این حال بهتر است بدون مشورت با پزشک خود اقدامی انجام ندهید و مجدد از وی مشورت بخواهید تا مشکلی برای بینی عمل کرده شما به وجود نیاید.

      فاطمه پایان
  7. سلام خسته نباشید من یک ساله که بینیمو عمل کردم اما از همون اوایل ورم یک طرفه داشت و هنوزم ادامه داره دستمو روی اون قسمت میذارم صدا میده مشخصه که ورمه و بینیم گوشتی نبود اما پوستم ضخیمه الان یک ماهه که یه برامدگی کوچیکم روی پل بینیم هست که چسب روش میزنم از بین میره ولی باز برمیگرده خیلی نگرانم لطفا راهنماییم کنید

    سپید
    1. با سلام خدمت شما
      معمولا در بیشتر افراد بعد از یکسال ورم کاملا برطرف میشه و بینی کاملا شکل میگیره منتها
      با مواردی که شما فرمودین مشخصه متاسفانه برای شما کاملا برطرف نشده و ی چند ماه دیگه صبر کنین کاملا برطرف میشه و نیلز نیست کار خاصی انجام بدین

      پشتیبان سایت
  8. سلام من تمام سوالات و پاسخ های شمارو خوندم و خیلی ممنونم از اینکه با صبوری جوابگو هستید خدا خیرتون بده…من یه سوالی داشتم من ۱۵ روزه عمل بینی انجام دادم بعد از برداشتن گچ متوجه شدم سوراخ های بینیم کمی باهم فرق داره ..از دکترم سوال کردم فرمودن تورم داره به مروز خوب میشه البته بینی من گوشتی بود عمل کردم…میخواستم بدونم واقعاً ممکنه بعد گذشت زمان تغییر کنه چون خواهرم بعد دوماه اونم اولش همینطور بود ولی به مرور بهتر شد و دکتر موقع تعویض چسب بینی از پنبه داخل سوراخ های بینی استفاده میکنند …مممنون میشم جواب بدید

    الهام
    1. سلام بله بهتر ميشه چون ورم داره بينيتون سوراخها نامتقارن هستن واين بمرور. درسته ميشه وخصوصا شما بيني تون گوشتي بوده ١ الى ١ سال ونيم طول ميكشه تا تورم از بين بره بطور كامل

      پشتیبان
  9. سلام
    من یکماه و ۵ روزه که عمل کردم امروز متوجه شدم که سمت چپ بینیم‌روی پره اش انگار فرو رفته شده به اندازه یه عدس ریز.
    علتش چیه واینکه رفع میشه یا راهکار اصلاحش چی هست؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    سحر
    1. سلام نه رفع ميشه چون ورم داره بينيتون حس ميكنين فرو رفتگي داره

      پشتیبان
    2. سلام من نزدیک چهار ماه عمل کردم الان چند هفته هست که دوتا برجستگی مثل استخون روی تیغه بینیم سمت چپ در اومده که قشنگ معلوم هستن. آیا این برجستگی‌ها میرن یا احتمالا ترمیم لازم هست؟ ممنون می‌شم جواب بدید

      ناشناس
      1. سلام پاسخ به این سوال نیاز به بررسی دقیق تری از وضعیت بینی شما دارد. ممکن است این برجستگی ها ناشی از ورم یا التهاب باشد. اگر بعد از گذشت چند روز برطرف نشد توصیه می کنیم با پزشک جراح خود ملاقاتی داشته باشید و از وی کمک بخواهید.

        فاطمه پایان
        1. سلام خسته نباشید
          من دو ماهه از جراحی بینیم میگذره بینیم همه جوره خوبه ولی قوس بینیم یکم رفته تو و قوسش صاف نیست هنوز، این مشکل بر اثر ورم هست؟ یعنی با گذشت شیش ماه درست میشه ؟

          زهرا
          1. باسلام برای مشاهده نتیجه نهایی عمل بینی شما هنوز زمان کمی از عمل گذشته، بهتر است مدت زمان بیشتری صبر کنید تا نتیجه آن مشخص شود.

            فاطمه پایان
          2. سلام من۱۱۰ روزه عمل بینی انجام دادم بینیم گوشتی وبزرگ بود یک سوراخ بینیم کوچکتره پنبه میزارم خوب میشه تا پنبه رو بردارم دوباره باریک میشه احساس میکنم پره های بینیم بطرف داخل برگشته آیا خوب میشه

            طاطاری
          3. باسلام برای بررسی دقیق و تشخیص بهتر بینی شما باید معاینه شود. بهتر است با پزشک جراح خود مشورت نمایید تا راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهد.

            فاطمه پایان
        2. سلام اقای دکتر …نزدیک ۱۱ماهه بینیمو عمل کردم احساس کردم روی تیغه بینی برآمدگی کمی هس دکترم تزریق کلاژن انجام داداما بعدش انکار یه قوز دراوردم خیلی ناراحتم ۱۵روزه گذشته اما اون قوز همچنان هست ایا التهابه ؟؟؟

          ساناز
          1. سلام، احتمالاً قوزی که ایجاد شده است به دلیل تزریق کلاژن است و ممکن است برای چند هفته دیگر باقی بماند. اگر درد، تورم یا قرمزی وجود ندارد، احتمالاً به التهاب نیست. با این حال، بهتر است با پزشک خود تماس بگیرید و وضعیت خود را به او توضیح دهید. پزشک شما ممکن است بخواهد شما را ملاقات کنید تا بررسی کند که آیا هنوز نیاز به درمان دارید یا خیر.

            فاطمه پایان
      2. ببخشید من یک ساله دماغمو عمل کردم قوض بینیم خعلی زیاده به دکترم میگم میگ ک توحم میزنی یا چیزی مصرف میکنی خودشو میزنع ب اون راه نمیدونم چرا اوک نمیکنه 27 میلیون گرفت 1 سال پیش

        مرتضی
        1. باسلام اگر از ظاهر بینی خود یا پاسخ جراح خود راضی نیستید توصیه می کنیم با پزشک گوش حلق و بینی یا جراح زیبایی دیگری مشورت نمایید تا راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند و در خصوص روش های مختلف ایجاد تغییرات جزئی در قوس بینی به شما مشاوره دهند.

          فاطمه پایان
  10. سلام، من تقریبا ۴ ماه هست بینیمو جراحی کردم، فرم نوک بینیم تقریبا خوب شده و جمع شده ولی قسمت وسط بینی که قوز متوسطی داشت هنوز برامدگی داره یکم پهن شده استخوانیه انگار قوز کامل برطرف نشده، آیا بعد ۶ ماه این قوز برطرف میشه یا نیازه اقدامی انجام بدم ؟

    عاطفه
    1. Author

      سلام، جواب پرسش شما با معاینه توسط جراح مشخص می‌شود.

      مدیر
  11. سلام.من حدود ۶ ماهه که عمل زیبایی بینی انجام دادم.امروز متوجه شدم بینی ام یه قوز کوچک درآورده،چیزی که بعد از عمل وجود نداشت.محل این قوز هم در جایی هست که شکستگی توسط دکتر انجام شده.این میتونه پینه یا جای جوش خوردگی استخوان بینی باشه؟چرا قبلا وجود نداشت و الان بعد از شش ماه به وجود آمده؟و یک سوال دیگه اینکه دکترم برای ورم نوک بینی ۴۰ عدد قرص راکوتان برام تجویز کرده ولی من هنوز استفاده نکردم.آیا قرص راکوتان برای رفع ورم مناسبه؟

    محمدرضا
    1. سلام شما باید با پزشک خودتون مراجعه کنید چون من در جریان روند عمل شما نیستم

      پشتیبان
  12. سلام وقت بخیر من دوماه هست که بینی ام‌رو عمل کردم الان بعد دوماه برجستگی سفتی سمت راست بینی ام نزدیک چشم ام ایجاد شده که وقتی لمس میکنم حس میکنم استخوان هستش واز نیم رخ هم کمی قابل مشاهده است آیا این برجستگی به مرور رفع میشه یا نیاز به سوهان کشی داره؟

    سوگند
    1. سلام بايد معاينه حضوري بشين

      پشتیبان سایت
      1. سلام خسته نباشین من ۸ماه پیش عمل کردم بینیم گوشتی بودنیمه فانتزی عمل کردم ولی الان یه برآمدگی کوچیک اون بالای بینیم هست خاستم بدونم این ورمه یااستخون اضافی

        آزاده
        1. سلام ممکن است برآمدگی ناشی از التهاب و ورم بافت های داخلی بعد از عمل باشد. اگر احساس درد یا عفونت دارید حتما به پزشک جراح خود مراجعه کنید.

          فاطمه پایان
  13. سلام وقتتون بخیر.من ۱ ماه از جراحی بینیم میگذره و اصلا از بینیم راضی نیستم من قوس نیم فانتزی خواسته بودم و الان بینی من هیچ قوسی نداره کاملا صاف هس خطش.و اینکه دست میزنم ب روی بینی اون قسمتی ک قرار بود قوز برداشته بشه انگار برامدگیش هست و از بین نرفته.نوک بینی هم خیلی گرد و پهن شده میشه راهنماییم کنید.سپاس

    زهرا
    1. سلام شما باید یکسال از عملتون بگذره در صورتیکه میخواین عمل رو مجدد انجام بدین

      پشتیبان سایت
  14. سلام وقتتون بخیر من سه هفته و نیم است که بینیم رو عمل کردم از قبل قوز بینی داشتم. ولی بعد از عمل هم یه مقدار کمی از اون باقی مونده
    میخواستم بدونم ایا استخوان بینی هم دارای ورم هست و این برامدگی رفع میشود؟

    مژگان
  15. سلام وقت بخیر من الان یک ماهه بینیم رو عمل کردم ۲ روزه که بالای بینیم همون اول استخوان بینی یکطرفش برامده شده وقتی دست میکشم درد میگیره ایا خوب میشه قبل اینجوری نبود دکترم هم شهر دیگه ای هست خیلی نگرانم ایا درست میشه دقیقا یکطرف استخوان برامده شده روی تیغه

    ناشناس
    1. سلام بله برطرف میشه

      پشتیبان سایت
    2. سلام من ۷ ماهه ک عمل کردم، سوراخ های بینیم رو دکتر دست نزده ولی بینی کوچیکتر شده، الان سوراخاش بیشتر تو چشم هستن و این خ منو آزار میده، لطفا راهنماییم کنید؟!

      ناشناس
      1. با سلام
        با توجه به تشخیص و نوع جراحی پزشکتون احتمالا پزشک تصمیم گرفتن تا متناسب با فرم بینی پره های بینی رو تغییری ندن با این حال اگر از فرم بینی راضی نیستین حداقل یک سال بعد از عمل بهتره که به پزشک مراجعه کنین و مشکلتون رو مطرح کنین. در مواردی که پزشک تشخیص بده جراحی و تغییر در پره های بینی داخل مطب بدون بیهوشی کامل هم امکان پذیر هست. ولی در مواردی هم لازمه که مجدد جراحی کامل با بیهوشی انجام بدین

        مدیر مدویکا
        1. سلام وقت بخیر
          من حدودا ۶ ماهه عمل کردم بالای نوک بینیم یه برآمدگی اومده که حدودا از دوماه بعد از عملم اومد
          با دکترم که مشورت کردم گفتن پوست اضافه ی بینیمه و باید صبور باشم و اون قسمت رو محکم تر چسب بزنم
          بعضی وقتا خیلی کم میشه ولی بعد از چند ساعت که چسب روی بینیم نیست دوباره بزرگ میشه و خیلی برام آزار دهندست و حساس شدم
          آیا واقعا چیزی به عنوان پوست اضاف وجود داره؟
          من بینی بلندی داشتم از نیم رخ و دکتر میگن بخاطر اینکه کوتاه شده از نیم رخ پوست اضاف آورده
          کمی برام نگران کنندس
          اما نرمه و اصلا سفت نیست
          ولی وقتی مثلا یه شب تا صبح چسب نزنم بزرگ و سفت میشه کمی
          آیا این درست میشه؟

          ناشناس
          1. باسلام بهتر است به توصیه های پزشک خود عمل کنید زیرا وی بهترین کسی است که می تواند با توجه به شرایط عمل و وضعیت بینی شما نظر داده و درمان مناسب را پیشنهاد دهد.
            ایجاد پوست و گوشت اضافه یکی از عوارض عمل های بینی است که ممکن است در برخی افراد رخ دهد. بهتر است کمی بیشتر صبر کنید و توصیه های پزشک خود عمل کنید تا مشکل فوق برطرف شود. درصورتی که پس از گذشت چند هفته همچنان تغییری در ظاهر فعلی خود احساس نکردید می توانید با پزشک خود مشورت کنید تا روش های درمانی دیگری را برای شما درنظر بگیرد.

            فاطمه پایان
  16. سلام وقت بخیر
    خواهرم ۳ ماهه که عمل کرد اما قوس بینی اش زیاده مثل فانتزیه بنظرتون با فیلر یا ژل مشکل برطرف میشه ؟

    N
    1. Author

      سلام، بله با تزریق کمی فیلر مشکل حل می‌شود.

      مدیر
      1. دوماهه عمل بینی انجام دادم که یکدفعه یک برامدکی روی بینیم درآمد که با چسب زدن کمتر شد ولی هنوز یکم کمتر شد نگرانم میشه از ورم باشه ولی چرا حالا بعد دو ماه

        نفیسه
        1. باسلام برای پاسخ به این سوال برامدگی ایجاد شده می بایست از نزدیک توسط جراح یا متخصص گوش حلق و بینی مورد معاینه قرارگیرد تا علت و نوع ان مشخص شود. ایجاد تغییرات بعد از عمل بینی یکی از عوارض جانبی است که معمولا توسط روش های سریع و اسان قابل حل است.

          فاطمه پایان
  17. سلام آقای دکتر من نزدیک چهار ماه بینیمو عمل زیبای انجام دادم رویه بینیم یه چیز استخوان مانند زده بیرون بنظر شما اون تا یک سال درست میشه یانه یعنی از بین میره یا باید سوهان کشی بشه خیلی استرس دارم ممنون میشم اگه جوابم را بدین دکترم عمل بسته برام انجام داده امکانش هست از اون باشه

    ناشناس
    1. باسلام بسته به نوع عمل و میزان تغییرات انجام شده حین عمل شما دارد. البته برای قضاوت در خصوص نتیجه عمل شما زود است. برای پاسخ دقیق به این سوال بینی شما باید از نزدیک مورد معاینه قرار گیرد. اگر نیاز به سوهان کشی داشته باشد این کار بدون درد و توسط پزشک در مطب در یک جلسه انجام شده و مشکلی وجود نخواهد داشت. بهتر است با پزشک خود در این خصوص مشورت نمایید.

      فاطمه پایان
  18. سلام خسته نباشید من بیست روزه بینیمو عمل کردم بینیم قوز داشت الان دوباره قوزدراورده از همون جا و از سمت چپ چیکار کنم خیلی ناراحتم

    ناشناس
    1. Author

      سلام، برای معاینه به جراحتان مراجعه کنید

      مدیر
  19. سلام ۳۵روزه ازعملم میگزره تا۳هفته اول قوزروی بینیم نبودالان بینیم قوزدراورده واون قوس اولشونداره چیکار کنم خیلی میترسم

    فاطمه شایان
    1. سلام قوز ایجاد شده ممکن است به دلیل ورم باشد. بهتر است با پزشک خود دیداری داشته باشید و در صورت نیاز برای برطرف شدن قوز ، سوهان کشی برای شما انجام می شود و جای نگرانی نیست.

      فاطمه پایان
  20. سلام
    من بعد از عمل زیبایی متوجه شدم به اندازه ی یه عدس از استخوان بینیم برآمده اس و دکتر تراش نزده،که بعد از دو سال دکترم عمل ترمیمی برام انجام دادن و سوهان کشیدن،الان که آتل رو برداشتم و دست میزنم اون قسمت که تراش نزده بود حس میکنم برجسته اس و خیلی صفته،به نظرتون ورمه یا استخوان رو باز تراش نزده؟

    مریم
    1. باسلام به احتمال زیاد ورم است و باید کمی صبر کنید تا نتیجه عمل شما مشخص شود. نتیجه گیری در این خصوص هنوز کمی زود است .

      فاطمه پایان
  21. سلام دکتر توروخدا ج منو بدین من ۳ماهه بینیمو عمل کردم ۱ماه ونیم بد عمل متوجه شدم یه برآمدگی ریزسمت راست بینیم متوجه شدم کم بود وقتی پیش دکتررفتم گفت ۴تا ۱دقیقه بسمت داخل داخل فشار بده نگهدارکه من ۳روز انجام دادم بدتر شد به دکتر گفتم دکتر گفتن من نگفتم همچین کاری کنید الان از نیمرخ حالت سفتی وقوزی گرفته آیا این غضروفه یا باد یا تورومه کی از بین میره دارم دیونه میشم لطفا راهنماییم کنید

    نرگس کریمی
    1. سلام اگر در خصوص وضعیت خود نگران هستید بهتر است با متخصص گوش حلق و بینی دیگری مشورت کنید زیرا نظر نهایی در خصوص بینی شما نیاز به معاینه دقیق دارد.

      فاطمه پایان
  22. سلام
    من‌ده‌ماه هست که بینیموعمل کردم واصلا راضی نیستم امشب بخاطر اینکه برای رفتن به بیمارستان عجله داشتم پشت سرداداشم نشستم سرم پایین بود ومشغول جمع گردن مانتوم بودم که داخل چرخ موتورگیرنکنه که داداشم حواسش نبود ومحکم ترمزگرفت وبینی من محکم به کمرداداشم خورد وبسیار زیادمخصوصا نوک بینیم شروع کرد به دردگرفتن فقط چسب بینیم که ازقبل داخل کیفم بود مانندروزهایی که چسب بینی میزدم دوباره چسب زدم ایاکارم اشتباهه؟اگرهست بگیدچیکارکنم ممنپ

    ناشناس
    1. سلام بهتر است توسط پزشک متخصص معاینه شوید و از وی در خصوص استفاده از چسب و شیوه صحیح زدن ان مشورت بخواهید اگر از نتایج عمل قبلی خود نیز راضی نیستید بهتر است با جراح دیگری در این خصوص مشورت نمایید.

      فاطمه پایان
  23. سلام وقتتون بخیر … من امروز 1 ماه شده که عمل بینی انجام دادم سن 11.12 سالگی خورده بودم زمین بینیم شکسته بود و انحرافی داشت. 20 روز بعد عملم متوجه شدم سمت راست بینیم نزدیک به چشم اندازه عدسی یه گردی سفته دست میزنم خیلی کم درد میکنه به دکترم گفتم معاینه کرد گفت چیزخاضی نیست ورم بخوابه این اصلا خودش رو نشون نمیده ورم هم سمت راست بیشتر از سمت چپ هست. خواستم بدونم گفته دکترم درسته چون خیلی استرس دارم همش فکرم درگیره

    رها
    1. Author

      سلام، بله به پزشکتان اعتماد کنید. اگر مشکلی بود جراح برای حل آن اقدام می‌کرد.

      مدیر
      1. سلام من دوماه عمل کردم یک ماه استراحت کردم ولی ماه دوم تونانوایی کارمیکنم خمیرگیرم یک استخون کناربینیم بیرون زده اندازه یک بندانگشت چکارکنم توروخداکمکم کنید

        مهدی
        1. سلام بهتر است با جراح خود مشورت کنید وی می تواند با بررسی دقیق وضعیت بینی درمان مناسب را پیشنهاد دهد. احتمالا سوهان کشی برای شما مناسب باشد یا سایر روش های درمانی غیرجراحی به شما پیشنهاد خواهد شد.

          فاطمه پایان
  24. سلام وقت بخیر،۵ماهه که عمل رینو پلاستی انجام دادم افتادگی بینی داشتم دکتر بهم گفت چون شما فک پایینتون عقب تره بیشتر نشون میده افتادگی، بعد عمل روز چهارم خونریزی شدیدی کردم فقط از سوراخ چپ بینی خون میومد دکتر فیلتر گذاشتن الان همون بینی سوراخ چپ بینیم بزرگتر شده و گوشت اضافه به اندازه عدس بالای پره بینی با لمس دست احساس میشه تازه با گذشت چند ماه تیغی بینیم احساس استخوان های اضافه بصورت پله پله رویت میشه دکتر بعد چهار ماه گفت باید ماساژ بدی اگه تا ۶ ماه برطرف نشد آنزیم میزنم نوک بینی هم از غضروف استفاده کردن یکم سفته،تیغه های بینی تراشیده شده من خیلی نگرانم که رشد نکنه استخوانم آیا با آنزیم برطرف میشه آخه من اصلا قوز نداشتم حس میکنم قوس بینیم کمتر شده لطفا راهنمایی کنید.

    مریم
    1. سلام، ممکن است این علائم ناشی از عوارض جانبی عمل رینوپلاستی باشد. در برخی از موارد، پس از عمل رینوپلاستی، بافت‌های بینی به طور نامتعادل رشد می‌کنند و باعث تغییر شکل بینی می‌شوند. همچنین، خونریزی شدید پس از عمل نشانه‌ای از وجود مشکلات داخلی در بینی است که نباید نادیده گرفته شود.برای تشخیص دقیق و درمان مناسب، بهتر است با دکتر خود مشورت کنید و در صورت لزوم به پزشک متخصص جراحی پلاستیک بینی مراجعه کنید. همچنین، حتماً به دستورات دکتر خود درباره ماساژ و استفاده از آنزيم ها عمل کنید.

      فاطمه پایان
  25. سلام حدود ٥ماه از عمل بينيم ميگذره ولي قسمت پل بينيم فوز داره با دست فشار ميدم ميره داخل بعد دوباره ميزنه بيرون بينيم استخوني بود و دكتر كنار بينيمو شكوند حالا همون كنارش يه چيز مثل استخون تيزه ولي اونم فشار ميدم ميره داخل كلا سفت نيس برآمدگي ورمه يا چيز ديگست

    ناشناس
    1. Author

      سلام، اگر برآمدگی هایی که عنوان می‌کنید از جنس استخوان باشد با فشار حرکت نمیکنند، پس احتمالا به دلیل تشکیل پینه است. بهتر است با جراحتان مشورت کنید.

      مدیر
  26. سلام من ۵ ماهه بینیمو عمل کردم و بینیم استخوانی بود و دکتر گفتن نوک بینیم غضروف گذاشتن، الان که تقربا ورم هام رفته نوک بینیم اون غضروف کاملا مشخص و تیز و سفته و باعث شده نوک بینیم تیز بنظر برسه. ایا میشه کاریش کرد؟

    مینا اسماعیلی
    1. سلام. برای رفع نگرانی‌هایتان و بهبود شکل بینی، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. او می‌تواند شما را راهنمایی کند و در صورت لزوم، تغییرات لازم را اعمال کند.

      فاطمه پایان
  27. سلام من 7ماهه عمل کردم. بعد از اینک ورمم تقریبا کم شد بالای نوک بینیم برامدگی کمی دیده میشه ک باعث شده نوک بینیم خیلی گرد نشون داده میشه. میگن کورتون بزنم شاید خوب شه ولی شنیدم کورتون عوارض داره. گفتم پس یک سال صبر کنم اگ خوب نشد بزنم ولی از یطرف بعد یکسال دیگ زدن کورتون تاثیر نداره. موندم چیکار کنم‍♀️اصلا دوس ندارم عوارضش رو بینیم بمونه و بدتر شه. بنظرتون ممکنه بعد یکسال خوب شه؟

    فاطمه
    1. باسلام اگر از عوارض کورتون نگران هستید و مشکل فوق چندان حاد نیست بهتر است کمی بیشتر صبر کنید در خصوص عوارض کورتون و اثرات ان نیز می توانید دغدغه های خود را باپزشک مطرح کنید تا به طور کامل شما را در این زمینه راهنمایی کند.

      فاطمه پایان
  28. سلام وقت بخیر من سه ماه پیش عمل کردم ولی الان دو هفتس قوز بینیم زده بالا و خیلی مشخصه که کل اطرافیانم بهم گفتم وخیلی نگران این موضوع هستم خواستم راهنماییم کنید اگه بخوام سوهان کشی کنم همون عمل باز باید تکرار بشه برای سوهان کشی ؟

    ناشناس
    1. باسلام سوهان کشی تا حد زیادی می تواند مشکل شما را برطرف کند و اگر به درستی و توسط پزشک متخصص انجام شود نیاز به تکرار این عمل نخواهید داشت.

      فاطمه پایان
  29. سلام ببخشید من دوماهه عمل کردم بین چشمم رو بینیم یه قوز ایجاد شده دو هفته ای هست به نظر شما ورمه یا غضروفه ؟

    مرجان
    1. باسلام موردی که اشاره کردید می بایست ابتدا مورد معاینه قرارگیرد تا نوع ان مشخص شود زیرا می تواند استخوان اضافه، غضروف یا ورم بینی بعد از عمل باشد. بهتر است با جراح خود یا متخصص گوش حلق و بینی دراین خصوص مشورت نمایید.

      فاطمه پایان
  30. سلام من ۸ ماهه بینیمو عمل کردم استخوانه بینیم همون قبلیه ایا ورمه چون سفته
    و اینکه نوکه بینیم سفته و و کلا بینیم ورم داره و اصلا ورمش نمیخابه صبحا هم بیشتر میشه لطفا بگید باید چیکار کنم

    مریم سعیدی
    1. باسلام بهتر است با یک متخصص گوش حلق و بینی یا جراح خود در این خصوص مشورت نمایید تا علت ورم بینی شما مشخص شود. برای رفع ورم بینی راهکارهای مختلفی از جمله تزریق کورتون می تواند مفید باشد با این حال بهتر است ابتدا معاینه شوید تا بهترین شیوه درمانی برای شما تعیین شود.

      فاطمه پایان
  31. سلام من تقریبا دو ماهه بینی مو عمل کردم اما قوز داره هنوز ، ممکنه ورم باشه یا اینکه رفع نشده ؟؟؟

    ایسودا
    1. Author

      سلام، مشخص شدن نتیجه عمل بینی یک سال زمان می برد. احتمالا تورم داخلی است.

      مدیر
  32. سلام وقت بخیر من دوماهه از عمل بینیم گذشته و سمت راست بینیم برآمدگی اندازه عدس هست و از ظاهر هم معلومه و مثل استخوانه من هروز ماساژ بینی و انجام دادم که اون برجستگی از بین بره اما هست

    کیمیا
    1. سلام بهتر است وضعیت خود را با پزشک درمیان بگذارید تا بتواند درمان های جایگزین را به شما پیشنهاد دهد در هر صورت جای نگرانی نیست زیرا اغلب مشکلات بعد از عمل بینی با روش های غیرتهاجمی و غیرجراحی قابل حل هستند.

      فاطمه پایان
  33. سلام و درود بابت وقتی که میذارین و راهنمایی میکنین
    من حدودا سه هفته میشه که عمل کردم و راضیم
    بینی من استخونی بود قسمت بالاش قوز داشت یه خورده افتادگی داشت فقط یه مشکلی که دارم اینه که وقتی از بین ابرو هام انگشتمو میکشم روی بینی قسمت بالا یه برآمدگی حس میکنم که انگار استخون ولی وقتی خیلی آروم با ناخون روی برآمدگی رو لمس میکنم نرمه این یخورده نگرانم کرده
    و قسمت پایین بینیم بین سوراخای بینیم یه طرفش ورم داره یا چی باعث میشه سوراخ های بینیم قرینه دیده نشه و از پایین که نگاه میکنی انگار نوک بینی کج دیده میشه . یه چیز دیگه هم هست که تازه متوجه شدم دکتر من بعد عمل نوک بینی رو لیفت میکنه تا افتادگی نداشته باشه .
    بغل های بینیم قسمت بالا یه کوچولو انگار که استخونه به چشم دیده نمیشه ولی لمس کردنی متوجه میشی اینا رفع شدنیه …؟

    اگه جواب بدین خیلی ممنون میشم و جواب همه سوالاتمو میگیرم .

    پیمان حیدری
    1. باسلام وجود التهاب و تورم در هفته های اول بعد از عمل بینی طبیعی است. به طور معمول ورم بینی های استخوانی معمولا زودتر از بینی های گوشتی از بین می رود اما بهبودی کامل بین شش ماه تا یک سال به طول می انجامد و اعلام نظر در خصوص فرم نهایی بینی شما کمی زود است. برای رفع دغدغه های ذکرشده خود بهتر است پزشک معالج را در جریان علائم جدید خود قرار دهید تا در صورت نیاز درمان مناسب را به شما پیشنهاد دهد زیرا جراح شما بهترین کسی است که می تواند متناسب با وضعیت عمل روش درمانی مناسب را تشخیص دهد.

      فاطمه پایان
  34. سلام من شش سال عمل کردم بینیم گوشتی بود بعد عمل قوز و تورفتکی بالای بینی پیدا کردم یکبار سوهان کشیدم رفع نشد یکبار هم غضروف مصنوعی روی تورفتکی گذاشتم ک بمرور جذب شد و هنوز مشخص‌….ایا با فیلر و لیزر میشه درستش کرد…لطفا راهنمایی کنین

    سمیرا
    1. باسلام تزریق فیلر نیز اثرات موقتی دارد با این حال می توانید با مشورت پزشک متخصص پوست و مو از این روش نیز برای اصلاح فرم بینی خود البته به صورت موقت استفاده نمایید.

      فاطمه پایان
  35. سلام من ۱۴ ماهه که عمل کردم از روزی که بینیم رو باز کردم یه قوز داشت هنوز هم نرفته ۲ بار پیش پزشکم رفتم زیر بار نمیره و میگه این قوز نیست وتورم بافت دارید ممکنه انقدر طول بکشه ؟؟برام آمپول تریام هگزال نوشته که تزریق کنم آیا تاثیری داره ؟واسه یه مدت یا همیشگی برطرف میشه؟

    لیلا رضایی
    1. باسلام بهتر است نسبت به تزریق امپول مطابق دستور پزشک خود اقدام کنید و منتظر نتایج ان باشید در صورتی که نگرانی شما شدید است می توانید با جراح دیگری مشورت نمایید تا وضعیت بینی شما را مورد بررسی قرار دهد. وجود قوز به دلیل ورم بعد از این مدت زمان که از عمل بینی شما گذشته کمی غیرعادی است و باید دلایل ان بررسی و راه حل مناسب برای ان انتخاب شود.

      فاطمه پایان
  36. سلام من یک سال وسه ماه عمل بینی انجام دادم ولی یک ذره استخوان بینیم برامدگی داره وقتی نیم رخ نگاه میکنم رفتم دکتر میکه غضروف هستم حالامن باید چکارکنم لطفا راهنمایی بفرماید

    مروارید احمدی
    1. باسلام با توجه به شرایطی که اعلام کرده اید تزریق فیلر می تواند یکی از گزینه های غیرجراحی برای اصلاح ساختار فرم بینی شما باشد.

      فاطمه پایان
  37. سلام ممنون میشم جوابمو بدین
    من 11ماه پیش بینیمو عمل کردم تا یک ماه پیش مشکلی نداشت تا اینکه سرم خورد به کمد خونه مون چند روز درد داشت بینی‌م حالا ی قوز مثل استخون باریک هستش فشارش میدم نیره پایین ولی چند لحظه بعد دوباره قوز بینی ظاهر میشه
    ممنون میشم جوابم رو بدین

    میلاد
    1. با توجه به توضیحات شما، ممکن است نیاز به مراجعه به پزشک داشته باشید. قوز بینی ممکن است نشانه‌ای از عدم تعادل در ساختار بینی یا ممکن است نشانه‌ای از عفونت یا التهاب باشد. پزشک شما می‌تواند با انجام بررسی‌های فیزیکی و تصویربرداری، دلایل قوز بینی شما را تعیین کند و درمان مناسب را تجویز کند.

      فاطمه پایان
  38. سلام
    من شیش دماغم عمل کردم سمت راست بینی قوز درآورده با لمس مشخص میشه و در ظاهر با دقت مشخصه زیاد معلوم نیست و خیلی سفت و استخوانی به دکتر گفتم،گفتن که خوب میشه اما هنوز که شیش ماه گذشته همچنان هست میشه بهم بگید این الان ورمه با خیر؟

    اکبری ل
    1. با توجه به اینکه شیش ماه از عمل بینی شما گذشته و قوز در ایجاد شده، احتمال وجود ورم در این منطقه وجود دارد. با این حال، برای تشخیص دقیق وضعیت بهتر است که به پزشک خود مراجعه کنید و با انجام بررسی های لازم، علت قوز در آوردن بینی و وضعیت فعلی آن را مشخص کنید.

      فاطمه پایان
  39. سلام وقتتون بخیر
    من۲۲روزه که عمل بینی انجام دادم،الان سمت چپ کنارچشمم به فرورفتگی روی بینیم ایجادشده،خودش خوب میشه یانه؟

    مژگان
    1. بله، احتمالاً فرورفتگی کوچکی که در نزدیکی بینی شما ایجاد شده است با گذشت زمان بهبود خواهد یافت. با این حال، در صورت نگرانی، به پزشک خود مراجعه کنید.

      فاطمه پایان
  40. سلام وقت بخیر من شش ماه هست ک بینیمو عمل کردم
    از همه نظر خوبه ولی قسمت قوز بینیم کمی برامدگی داره و وقتی فشار میپم کاملا میره تو و سفتی حس نمیشه به نظرتون ورمه یا خیر ؟و نیاز به سوهان کشی داره یا خیر؟ دکترم گفت تا یک سال صبر کن و در کل چون بینیم گوشتی بود ورم داره و کمی بزرگه به نظرتون بعد یه سال ورمش کمتر میشه !؟و کوچیک تر میشه؟

    سعادت
    1. باسلام ورم بینی های گوشتی معمولا تا شش ماه تا یکسال بعد از عمل نیز ادامه می یابد و مدت زمان بهبودی ان نسبت به بینی های استخوانی طولانی تر است. با توجه به شرایط ذکرشده احتمال وجود ورم در قسمت فوقانی بینی شما زیاد است. بهتر است شش ماه دیگر صبر نمایید و سپس با پزشک خود در خصوص راهکارهای مناسب برای درمان مشورت کنید. سوهان کشی و عمل ترمیم بینی یا تزریق کورتون از جمله روش هایی است که برای حل مشکلات بعد از عمل بینی انجام می شود.

      فاطمه پایان
  41. سلام ببخشید من 11ماه پیش عمل کردم بینی‌م رو بعد یک ماه پیش یه ضربه به سرم خورد اما بینی‌م ی کم قوز در آورده
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    میلاد
    1. باسلام بهتر است به پزشک جراح خود یا متخصص گوش حلق و بینی مراجعه نمایید تا وضعیت بینی شما را بررسی نمایند. اگر ورم باشد می توانند با دارو میزان ان را کاهش دهند و اگر دچار تغییر در استخوان شده باشد می تواند با سوهان کشی در مطب رفع شود.

      فاطمه پایان
  42. سلام من وقتی بینیم رو عمل کردم به چسب بینی حساسیت داشته و روی پوست بینیم زخم ایجاد شد و دکتر مجبور شد
    در روز چهارم اسپلینت رو بدون خیس شدن برداره که بزور کشیدش بیرون و گفت بخاطر ورم در نیمومده حالا نگرانم به نظرتون مشکلی برای بینیم پیش نمیاد

    هانی هدایتی
    1. با سلام
      خیر مشکلی ایجاد نمیشه نگران نباشین

      مدیر مدویکا
      1. سلام وقتتون بخیر♡♡♡ من ۱۱ماه میشه که بینیمو عمل کردم و روی تیغه‌ی راست بینیم همچنان برآمدگی قوز مانند دارم. دکترم میگه حالا ۱ سال صبر کن ولی خب تو این یه ماه چه فرجی میخواد بشه؟ دکترمم اصلا ترمیم و سوهان انجام نمیده من چیکار باید بکنم تورو خدا بگید؟ بقیه‌ی دکترا سوهان کشی میکنن برام؟

        Minoo h78
        1. باسلام بله اگر از نتایج عمل راضی نیستید یا راهنمایی درستی از سوی پزشک خود دریافت نکرده اید می توانید با جراح بینی دیگری مشورت نمایید تا در خصوص راهکارهای درمانی به شما مشاوره های لازم را ارائه دهد.

          فاطمه پایان
  43. سلام،من تقریبا ۴ماهه که عمل جراحی کردم بینی م گوشتی با پوست ضخیم بود قسمت بالای دماغم ی کم پایین تر از وسط ابرو ی قوز خفیف هست که با دست زدن معلوم میشه خیلی اعصابم رو خرد کرده و اینکه دکترم برای من پیوند غضروف هم انجام دادن،
    از پایین دماغم تا حدودی راضیم ولی قسمت اطراف تیغه دماغم ورمش زیاده،
    هم زمان با جاری م تو یه روز عمل کردیم ولی دماغ ایشون با اینکه گوشتی بود خیلی ورمش بهتر از مال منه

    زهرا نورزاده
  44. سلام . من ۳ ماهه بینی ام رو عمل کردم از نیم رخ که نگاه میکنم پل بینی ام برآمدگی داره و من خیلی ناراحتم .

    ناشناس
  45. سلام
    من ۴ ماه عمل کردم الان یک قوز بالای بینیم ب وجود آمده مقدار کمی هست و خیلی سفت و شبیه استخوانه
    دکتر گفت اگه تا ۶ ماه پاک نشد سنباد کشیدن پیشنهاد میدم بنظر شما پاک میشه ؟؟؟؟؟؟؟

    مریم
    1. با سلام
      در موارد زیادی این قوز تا ماه ششم از بین میره ولی در صورتی که اینطور نشه بهترین راه همان سوهان کشیدن هست

      مدیر مدویکا
  46. سلام من حدودا سه هفته عمل بینی انجام دادم و بعداز گذشت سه هفته می‌خوام صورتم و لیرز کنم آیا لیرز خطرناکه یا نه ؟اگه خطرناکه از چه نظر میباشد؟

    ناشناس
    1. با سلام
      توصیه میکنیم برای لیزر حداقل یک ماه و در بهترین حالت تا 3 ماه صبر کنین چرا که میتونه توی ورم بینی تاثیر بزاره

      مدیر مدویکا
  47. سلام‌خسته نباشید‌من‌حدود ۳‌ماه‌میشه عمل بینی به صورت بسته داشتم‌بد کنار چشم هام ورم داره یا پایین تر پل بینی ینی یجوری ک گوشه چشمم بخاطرش کوچیک شده به نظر شماا این ورم ها‌میخابه و بینی من شکل مناسب میگیره من در این‌مورد خیلی نگرانم ؟!!

    الی
    1. با سلام
      بله این ورم ها از بین میره فقط باید صبور باشید.

      مدیر مدویکا
  48. سلام خسته نباشید
    من ۶ماهه عمل کردم یه قوز روی بینیم داشتم سوهان کشی کردم بازم دوباره برمیگرده؟؟؟؟
    جولب بدین ممنون میشم

    Mahi
    1. با سلام
      خیر معمولا اینطور نیست ولی در موارد نادری ممکنه این اتفاق بیفته که درصد احتمالش خیلی کمه

      مدیر مدویکا
  49. آیا احتمال داره در سوهان کشی جای بخیه یا برشی که روی استخوان بینی زده میشی باقی بمونه

    مرتضی
    1. با سلام
      خیر جای نگرانی نیست

      مدیر مدویکا
  50. سلام من هفتاد روز هست که عمل رینوپلاستی انجام دادم خیلی راضی هستم ولی تازگیا متوجه یک تکه استخوان یا غضروف زیر پره وسط بینیم شدم که لمسش میکنم تکون میخوره،همینطور در قسمت بخیه های داخلی سمت چپ بینیم احساس درد و سوزش دارم البته زمانیکه میخندم یا خمیازه میکشم اینطوری میشه،میخواستم بدونم علت چیه؟ممنون میشم پاسخ بدین.

    مهدیس
    1. سلام، احتمالاً این تکه استخوان یا غضروف به دلیل عمل رینوپلاستی شکسته یا جابجا شده است. در این صورت، بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید تا بررسی کند و در صورت لزوم درمان مناسب را تجویز کند. همچنین در مورد درد و سوزش در قسمت بخیه های داخلی سمت چپ بینی نیز به پزشک خود اطلاع دهید. با توجه به توضیحات احتمال بروز عفونت و التهاب زیاد است و باید در اسرع وقت درمان شود با این حال می بایست پیش از هر اقدامی ابتدا معاینه دقیقی از وضعیت شما صورت پذیرد.

      فاطمه پایان
  51. من دوساله عمل زیبایی بینی انجام دادم یه سالبعد عملم سوهان کشیدم الان دوباره قوز اومده روی دماغ باید چکار کنم دوباره باید سوهان بکشم ؟؟

    سلام
    1. باسلام برای بررسی وضعیت بینی شما می بایست ابتدا با یک جراح بینی یا متخصص گوش حلق و بینی مشورت نمایید تا درمان مناسب پیشنهاد شود ممکن است نیاز به عمل ترمیمی داشته باشید.

      فاطمه پایان
  52. سلام وقت بخير
    ٥ ماه و نيم از عمل بيني من ميگذره و قبلا بيني من استخواني بود و قوز داشتم و بعد از عمل يك مقدار از قوز بيني من مونده گفتن چسب بزنم و ماساژ بدم ولي همچنان تغييري نكرده قوز روي بينيم و دست ك ميزنم كاملا سفت و بنظرم استخوانه ايا واقعا اين ورم يا استخوان؟ و بايد تا يكسال صبر كنم؟
    از سوهان كشي هم ميترسم چون خيلي عملم برام اذيت كننده بود

    ساراا
    1. سلام برای پاسخ به این سوال نیاز به بررسی دقیق تر از بینی شماست. معمولا ورم بینی های استخوانی تا شش ماه بعد از عمل به طور کامل از بین می رود. اگر برای انجام سوهان کشی استرس دارید بهتر است موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید اما در حال حاضر این روش یکی از بهترین روش های درمانی است که در مطب انجام شده و دوره نقاهت کوتاهی دارد.

      فاطمه پایان
  53. سلام خداقوت شب بخیر
    من می‌خواهم عمل بینی به طور خواب عمیق انجام بدم میخواستم بدونم استخون بالای بینی میتونن بشکونن و متوجه درد حین عمل نمیشیم؟

    مهلا۳
    1. سلام، در حال حاضر عمل بینی به طور خواب عمیق چندان توصیه نشده و توسط جراحان متخصص انجام نمی شود و همچنین استخوان بالای بینی نیز در این عمل شکسته نمی‌شود. اگر شما قصد دارید عمل بینی انجام دهید، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و روش مناسب را برای انجام عمل تعیین کنید.

      فاطمه پایان
  54. سلام وقتتون به خیر
    خیلییی ممنون می‌شم اگر سوال منو جواب بدید، چهار ماه هست که عمل کردم، غوز کوچیکی داشتی بینیم، از حدود یک ماه و نیم دوماه پیش بینیم برجسته شده جای غوزم و هر چیم می‌گذره به نظرم مشهود تر میشه به جراحم که گفتم یه آمپولی دقیقا روی غوز زدن و گفتن خوب می‌شه ولی بدتر شده که بهتر نشده

    سارا
    1. با سلام
      قوز ایجاد شده روی بینی معمولا تا 6 ماه بعد از عمل از بین میره ولی در صورتی که این اتفاق نیفته میشه با سوهان کشی رفعش کرد

      مدیر مدویکا
  55. سلام خسته نباشید ببخشید من 1ماه و 2هفتس ک عملبینی کردم والان 2هفتس ک دارم ی قوزی رو تو نقطه بالای بینیم حس میکنم و خیلی نگرانم اخه قشنگ مثل استخونه و سفته میترسم ک بینیم دوباره اون حالت استخونیه قوز دار شو ب خودش بگیره میشه راهنمایی کنید ک چیکار کنم؟

    مهسا صادقی
    1. با سلام
      در موارد زیادی روی بینی بعد از عمل قوز ایجاد میشه که به مرور تا 6 ماه بعد از عمل از بین میره و در صورتی که این اتفاق نیفتاد دکتر میتونه با سوهان کشی اونو حذف کنه

      مدیر مدویکا
  56. سلام و شبتون بخیر شرمنده من یک سال و نیم بینیمو عمل کردم ورم بینیم بعد دو بار امپول که بعد یکسال تزریق شد از بین رفته اما الان دکترم گف نیاز به سوهان کشی داری خواسم بدونم بازم ورم میکنه و اینکه ورمش طولانی هست؟ برا کم شدن ورم مراقبت یا قرصی هس؟ ممنون از لطفتون

    ناشناس
    1. سلام برای کاهش ورم می توانید از قرص آناهیل با مشورت پزشک خود استفاده نمایید البته پزشک می تواند داروهای دیگری نیز برای کاهش ورم به شما پیشنهاد دهد. در خصوص سوهان کشی نیز درد و تورم کم است و پس از چند روز برطرف شده و جای نگرانی نیست.

      فاطمه پایان
  57. سلام لطفا جواب من بدین
    یکسال عمل بینی انجام دادم سمت راست بینیم یه برادمدگی هست فشارش میدم ۵ دقیقه اینا صاف میشه یکم بعدش به حالت اول بر میگرده و اینگه خیلی استخوانی و سفت هست
    میشه بگید درس میشه چیکار میشه کرد

    نفس
    1. با سلام
      معمولا موارد اینشکلی ناشی از ورم بینی هست که به مرور خوب میشه ولی با توجه به اینکه یک سال از عمل بینی شما گذشته بهتره از نزدیک با پزشک معاینه بشین. در صورتی که از نظر ظاهری خیلی واضح نیست میتونین مدتی رو صبر کنین تا ببینین از بین میره یاخیر در غیر اینصورت باید نظر پزشک متخصص رو جویا بشین

      مدیر مدویکا
  58. حدود ۶ ماهه عمل زیبایی بینی انجام دادم برجستگی روی بینیم مشاهده کردم سوهان کشی هم انجام دادم اما بازم هست تیغه ی بغل بینیمم کمی تو رفتگی داره توروخدا کمکم کنید چیکار کنم

    معصومه
  59. سلام، من الان حدود چند سال هست متوجه شدم استخوان ریزی مانند دانه تسبیح در پایین بینی ام و دقیقا در گوشه قرار دارد من عمل بینی هم انجام ندادم اما دست میزنم روی استخوان احساس درد را دارم.
    علت وجود این عارضه چیست؟؟
    چه کار کنم برای خوب شدنش! آیا باعث ایجاد مشکل می‌شود؟

    حامد تکلو
    1. سلام، احتمالاً استخوان ریزی که در پایین بینی شما وجود دارد، ناشی از ترکیدگی یا شکستگی کوچک در استخوان بینی است. این مشکل معمولاً به دلیل ضربه‌های خفیف به بینی، فشار زیاد روی بینی یا حتی عفونت‌های ناشناخته در بینی رخ میدهد.

      برای خوب شدن این مشکل، بهتر است به پزشک مراجعه کنید و با انجام تست‌های لازم، علت دقیق را تشخص داده و درمان مناسب را تجويز کند. همچنین، اگر درد شديد يا علائم ديگري همچون خروج خون يا صديد از بيني داريد، حتماً بايد به پزشك مراجعه كنيد.

      فاطمه پایان
  60. سلام ببخشید من بینیم ۵ماهه نیم عمل کردم راضیم ازش ولی بینیم اولش نمیدونم بخاطر ورم بود یا چی یه استخون نازک مانند برای قوس داشت الان نیست ولی بینیم تغییر ظاهری نکرده همونه و اینکه قبلا بینیم دست میزدم بین استخون چاله ریز نبود ولی الان هست اما فقط داخلی بیرونی نمیدونم بخاطر ورم بود الان خوابیده اینطوری یا چیز دیگه ولی هیچکدومشون ظاهری اصلا نشون نمیده به نظرتون بینیم مشکلی پیدا کرده یعنی؟

    نورا
    1. با سلام
      خیر بینی شما مشکلی نداره و این تغییرات بعد از عمل طبیعی هست. در کل حساسیت زیاد نداشته باشین و از این بابت نگران نباشین

      مدیر مدویکا
  61. سلام وقت بخیر من بعد از یکسال ترمیم بینی بطور جزیی کمی چربی نوک بینی و‌کمی سوهان‌کشی انجام دادم الان بعد از ۳هفته دقیقا همونجا که غوز داشت و سوهان کشیدن بطور زیادی دوباره غوز کرده واومده بالا حتی بیشتر و بدتر از قبل از سوهان کشی‌ خبلی ناراحت و‌نگرانم توروخدا جواب بدین که برطرف میشه؟

    آرام
    1. با سلام
      معمولا به دلیل فشار و تحریکی که روی قوز بینی ایجاد میشه بعد از عمل یا سوهان کشی ورم زیادی تو اون ناحیه شاهد هستیم که به مرور از بین میره و این قوز محو میشه

      مدیر مدویکا
  62. سلام،یک ماه و نیمه عمل کردم،دو استخوان کنار تیغه بینی زیر چشم ک ب گونه و گودی چشم وصل میشه برامده شده،و قبل از عمل بینی اینجوری نبود اصلا برامده نبود،علتش چیه،درست میشه به مرور?????خیلی برامده شده نیم سانت برامدگی داره،قوس بینی کی مشخص میشه???ممنون میشم جواب بدید

    سمانه
    1. سلام، احتمالاً این تورم و برامدگی به دلیل عمل جراحی بینی شماست. در بعضی موارد، این تورم و برامدگی ممکن است به دلیل خونریزی داخلی باشد که با گذشت زمان بهبود می‌یابد. در صورت نگرانی، به پزشک خود مراجعه کنید تا برای شما راه حل مناسب را پیدا کند. قوس بینی هنگام فعالیت و حرکات طبيعي صورت قابل تشخيص است.

      فاطمه پایان
  63. سلام وقتتون بخیر من دوماه و نیم میشه که بینیمو عمل کردم اما از هفته دوم بعد از عمل چندبار تخمه خوردم و از ماه اول به بعد چیپس و پفک هم خوردم چندباری هم توی محیطی که دود قلیون هست قرار گرفتم ورم بینیم نسبت به ماه اول بیشتر شده و از رخ نوک بینیم بزرگ شده اما ماه اول نوکش معلوم بود آیا این ورم با کورتون از بین میره؟

    پریا
    1. با سلام
      عزیزم کلا تا 3 ماه بعد از عمل بینی باید مصرف نمک و فلفل رو به حداقل برسونین چرا که باعث میشه ورم بینی زیاد بشه حالا اگه بخاد این عمل مرتب تکرار بشه میتونه باعث دائمی شدن ورم بینی بشه ولی در کل تعداد دفعات کم فقط زمان بهبودی ورم رو به تعویق میندازه، سعی کنین از این به بعد مراقبت ها رو جدی بگیرین تا 6 ماه به مرور ورم بینیتون از بین میره

      مدیر مدویکا
  64. سلام وقت بخیر دومین بار پیام میدم لطفتا خواهش میکنم جوابمو بدین خیلی ناراحتم به خاطر بینیم دکترم جوابمو نمیده لطفت راهنماییم کنید دوماه یه هفته که عمل کردم بالای پره سمت چپم سفت شده ورم کرده شبیه غضروف اضافه هست سوراخ بینیم نامتقارن به خاطر سفتی وورمش یک ماه پیش دکترم همون قسمت که سفت بود یه آمپول تریامیسونولون زد ولی فرقی نکرده نمیدونم چیکار کنم گوشه گیر شدم خجالتی میکشم جایی برم میترسم همینجوری بمونه یه راهنماییم کنید خواهش میکنم ممنون.

    ناشناس
    1. سلام عزیزم
      ببینین سفتی نوک بینی و یا عدم تقارن بعد از عمل تا چند ماه طبیعی هست اما در برخی موارد به علت نوع جراحی پزشک هم میتونه باشه که در این موارد بات چند نوبت تزریق مشکل رفع میشه. ولی در کل الان زوده که در این مورد قضاوت کنین و کاری نمیتونین بکنین باید حد اقل 6 ماه صبر کنین و توی این مدت یه معاینه دیگه با پزشکتون داشته باشین و در صورت صلاحدید ایشون یک تزریق دیگه هم داشته باشین. بعد از اون در صورتی که مشکل رفع نشد باید برای عمل ترمیم اقدام کنین

      مدیر مدویکا
  65. سلام وقت بخیر من دوماه وپنج روز عمل بینی انجام دادم از وقتی که آتل و برداشتن بالای پره بینی سمت چپم یه برآمدگی بود که سفت بود سوراخ همین سمت هم نامتقارن بعد از یک ماه رفتم پیش دکترم یه آمپول تریامیسونولون زدن بالای پره بینیم جایی که برآمدگی داره الان دوهفتس اصلا تغییر نکرده سفترم شده اون برآمدگی نمیزاه سوراخ بینیم متقارن بشه پرش خیلی ورم دارم شبیه غضرف اضافست دست میزنم خیلی سفته خیلی معلومه خیلی گوشه گیر شدم هیجانمیتونم بدونه ماسک برم یعنی دوباره باید عمل بشم امکان داره غضروف اضافه باشه ازتون خواهش میکنم راهنماییم کنیدمنتظر راهنماییتون هستم ممنون.

    ناشناس
  66. سلام وقت بخیر
    من یک ماهه ک بینیم رو عمل کردم
    اما غضروف پره یک طرف بینیم بیرون زده، وقتی دست میزنم کاملا سفته
    میخواستم بدونم بدون عمل ترمیمی و فقط با تجویز دارو یا آمپول درست میشه؟
    برای ترمیم باید سوهان کشی انجام بشه یا دوباره باید برم اتاق عمل؟

    رقیه
    1. با سلام
      عزیزم خیلی بستگی به شرایط بینی شما داره در بعضی موارد این موضوع فقط ورم هست که به مرور رفع میشه، در برخی موارد با تزریق آمپول میشه این مشکل رو رفع کرد ولی در کل بهتره چند ماهیی صبر کنین تا از شرایط بینی مطمئن بشین

      مدیر مدویکا
      1. نه اصلا ورم نیست
        دکترم گفته غضروفی که برات گذاشتم بیرون زده
        میخوام بدونم امکانش هست که بیرون زدگی غضروف با آمپول حل شه؟
        و اینکه عمل ترمیمش چطوریه؟ باید دوباره برم اتاق عمل یا توی مطب حل میشه؟

        رقیه
        1. با سلام
          اگر ورم نباشه و به گفته خودتون غضروف یا استخوان باشه باید ترمیم انجام بدین و داخل اتاق عمل اینکار انجام میشه

          مدیر مدویکا
  67. سلام دکتر
    خسته نباشید
    من 3 هفتس که عمل کردم
    اما غضروف پره سمت چپ بینیم کمی بیرون اومده و باعث شده بینیم کج به نظر برسه
    دکتر یه آمپول به همون نقطه زد و گفت که این باعث میشه غضروف نرم بشه و فرمش درست بشه که هر ماه باید اون آمپول رو بزنم تا ده ماه و گفتن اگر درست نشد ترمیم میکنن
    و بخاطر همین گفتند که دیگه چسب نزنم
    میخواستم بدونم روش درمان دکترم درست هست؟
    امکانش هست که با تزریق همین آمپول بعد از ده ماه درست بشه؟

    دانیال
    1. با سلام
      قطعا پزشک شما با توجه به شرایط شما بهترین درمان رو میتونن پیشنهاد بدن ودر مورد تزریق آمپول هم بله موثر هست باید درمان رو انجام بدین تا نتیجه مشخص بشه

      مدیر مدویکا
  68. سلام
    من شش ماهه عمل کردم.طرف راست بینیم درد میکنه و برآمدگی کوچیک داره بنظرتون استخوان اضافه س یا ورمه؟

    گلی
    1. با سلام
      نمیشه به این شکل نظری داد باید حتما به پزشک مراجعه کنین تا از نزدیک معاینه کنن

      مدیر مدویکا
  69. سلام من بینیمو ۵ ماهه ک عمل کردم روش ی قوزی دراومده ک واقعا تو مخمه و زشت کرده بینیم رو و وقتی فشار میدم میره دوباره بعد ی ربع میبینم کم کن داره میاد سرجاش میخواستم بدونم درست میشه چیکار کنم بعد اینکه فشار دادم همونجوری بمونه و دوباره درنیاد؟؟

    ناشناس
    1. با سلام
      اگر با فشار از بین میره این ورم هست . بهتره با پزشکتون مشورت کنین تا روش صحیح ماساژ اون قسمت رو بهتون آموزش بدن و این میتونه توی از بین رفتن ورم موثر باشه ضمن اینکه به مرور خودش هم از بین میره

      مدیر مدویکا
  70. سلام.من ۶ سال پیش عمل بینی انجام دادم ،قوز بینیم هنوز بود که دوماه پیش سوهان کشیدن،ولی باز هست.یعنی بعد سوهان کشیدن باز برگشته، دوباره دلیلش چیه که قوزربینی من هی برمیگرده؟و باید چیکار کنم؟ممنون

    پریماه
    1. با سلام
      این موردی که فرمودین میتونه به علت تورم بعد از سوهان کشی باشه و به احتمال زیاد برگشت قوز نیست تا 6 ماه صبر کنین به مرور این قوز از بین میره

      مدیر مدویکا
      1. سلام

        رقیه
  71. سلام وقتتون يه خير
    من حدود ٩ ماه از عمل بينيم ميگذره
    اما از همون اوايل جاي قوز بينيم بالا اومد
    و دكتر گفت ماساژ بدم ، الان بعد از گذشت ٥ماه ماساژ دادن هيچ فرقي نكرده هنوز ، و واقعا ناراحتم از اين موضوع ، امكان داره برطرف شه هنوز يا بايد نا اميد بشم ديگه؟

    فرناز قاراخاني
    1. با سلام
      معمولا برآمدگی هایی به این شکل که ناشی از تورم بینی هست تا 6 ماه بعد از عمل برطرف میشه و ماساژ بینی هم خیلی در مورد موثره اما در مواردی تا یک سال هم طول میکشه ولی در صورتی که رفع نشه با سوهان کشی بدون عمل مجدد میشه این مشکل رو رفع کرد. به هر حال همه جراحی ها خالی از ایراد نیست ولی برای رفع مشکل راه حل وجود داره بنابراین نگران نباشین

      مدیر مدویکا
  72. سلام .من الان حدود۸ ماه عمل زیبایی بینی انجام دادم و از عمل خودم راضی نیستم ،کناره سمت چپ بینی ام نزدیک به چشام یک حالتی استخوان اضافه اورده و قشنگ قابل رویت هستش ایا میشه با سوهان کشی رفع کردش ؟

    یاشار
    1. با سلام
      اولین کاری که باید انجام بدین مشورت و معاینه با پزشک هست در صورتی که این موضوع ورم نباشه و استخوان باشه بله با سوهان کشی قابل رفع هست

      مدیر مدویکا
      1. سلام لطفا جواب منو بدین خیلی نگرانم من ۵ماهه عمل کردم بینیم هیچ عیبی نداشت تا دوهفته پیش اینا الان ولی حالت یه برجستگی قوز مانند پیدا کرده بالای بینیم بینی قبل عملم هیچ قوز نداشت الان ولی قوز پیدا کرده دکترم گفت شاید مشکل ویتامین دی باشه و فعلا ماساژ بده هنوز نوبتم نشده برم پیشش و خیلی خیلی ناراحتم ماساژ دادم خیلی بیشتر شد برجستگیش بینیم تا یکی دوهفته پیش هیچ عیبی نداشت هیچ ضربه هم نخورده کم کم اینجوری شد

        نرگس کاشف
        1. باسلام ابتدا باید بینی شما از نزدیک معاینه شود با این حال تشخیص پزشک شما می تواند درست باشد زیرا وی بهترین کسی است که به شرایط و وضعیت عمل جراحی شما آگاهی دارد. بهتر است در حال حاضر تا زمانی که نوبت شما فرابرسد از دستکاری محل بینی خود خودداری کنید و در صورت وجود مشکل زیاد به آرامی چسب بزنید تا وضعیت بدتر نشود و بتوانید در اولین فرصت با پزشک خود دیدار داشته باشید تا درمان و راهکار مناسب برای شما تشخیص داده شود.

          فاطمه پایان
      2. سلام آقای دکتر، تقریبا پنج ماه و نیم از زمان عمل جراحی من میگذره و وقتی روی پل و طول بینی لمس میکنم فرورفتگی و برآمدگی های سفت روی بینی و زیر پوست حس میشه و ازین میترسم که بعد از رفع ورم بینی بعد از یکسال این برآمدگی و فرورفتگی ها روی بینی ظاهر و فرم پله ای و ناهموار به بینی بدن، همچنین روی پره ی سمت راست بینی یه برآمدگی سمت و کروی به اندازه ی عدس از روز اول بعد عمل تا به الان وجود داره که تغییری نکرده و دکترم گفته بابت تزریق غضروف بوده میخواستم بدونم آیا امکان رفع این نگرانی ها وجود داره و اینکه ماسک زدن طولانی روزانه میتونه روی فرم نهایی بینی اثر گذار باشه؟ ممنونم از پاسختون

        مهرشاد
        1. با سلام
          ببینین اصلا فعلا نمیشه در مورد مشکلات احتمالی بینی بعد از بین رفتن ورم اظهار نظر کرد ولی کمی احساس برآمدگی یا فرورفتگی زیر دست طبیعی هست و جای نگرانی نداره. در مورد برآمدگی کوچک روی بینی هم موضوع شایعی هست که معمولا تا 6 ماه بعد از عمل از بین میره

          مدیر مدویکا
          1. سلام خسته نباشید.من ۳ماهه بینیموعمل کردم حس میکنم بینیم کجه واینکه طرف راستم ی برآمدگی استخون مانندی هس همچنین تیغه بینیم احتمال داره برطرف بشه یان ؟ آخه بینی من زیاد ورم نداره میترسم همینجوری این استخونابمونه وبینیم بذارم میشه ممنون میشم راهنماییم کنید

            الهام
          2. Author

            سلام، بهترین راهنمایی مراجعه به جراحی است که عمل شما را انجام داده است. زیرا بررسی برخی مشکلات نیاز به معاینه دارد.

            مدیر
          3. سلام خسته نباشید من ۸ ماهه بینیمو عمل کردم بالای نوک بینیم سمت راست ی فرورفتگی هست و برآمدگی کوچیکی روی استخوان بینیم هست کلن نوک بینیم و پره ها هم سفت هستن علت چیه و آیا این مشکلاتی ک دارم برطرف میشن یا ن

            زهرا
          4. باعرض سلام وخسته نباشید.
            من ۷۰روزه عمل بینی کردم وهنوزاستخوان بینی ونوک آن دردداره آیاطبیعی هست؟ممنون میشم جواب دهید.

            ناشناس
          5. با سلام در واقع عمل بینی درد نداره و نباید دردی داشته باشین
            بهتره جهت معاینه ب پزشکتون مراجعه کنین

            پشتیبان سایت
        2. سلام ،الان ۴ ماه از عمل بینی من می گذره و کنار پره ی وسط بینیم یه غضروف اشک مانند مشخصه والبته از اول هم بود و الان دوهفته هست که از سوراخ سمت چپ بینیم که غضروف معلومه بوی خاصی همراه آب ریزش دارم که خیلی نگرانم می کنه .لطفا راهنمایی کنید که باید چکار کنم .آیا غضروف به جراحی مجدد نیاز داره یا روش دیگه ای برای برداشتش هست؟

          ستاره
          1. باسلام علائمی که اشاره کردید می تواند نشانه عفونت باشد بهتر است در اولین فرصت با جراح خود یا متخصص گوش حلق و بینی مشورت نمایید تا وضعیت بینی شما را بررسی و راهکار مناسب را پیشنهاد نماید.

            فاطمه پایان
        3. سلام من ۳ماهه بینیم و‌عمل مردم بعد از ماه دوم یه استخوان ریز و تیز گوشه تیغه بینیم(جایی که قبلا شکسته بود) بیرون زده ولی فقط در حالت سه رخ یکم مشخص میشه و دست که میکشم روی ااون قسمت یه استخونیع انگار که سفت و تیزه،از بین میره یا نیاز به سوهان کشی داره؟

          ناشناس
          1. با توجه به شرح حالی که ارائه دادید، ممکن است در اثر عمل جراحی بینی، استخوان بینی شما به شکل نامناسبی جوش خورده باشد. برای تشخیص دقیق تر بهتر است با پزشک جراح خود مشورت نمایید تا درمان مناسب برای شما اتخاذ شود ممکن است ضایعه ای که مشاهده می کنید استخوان نبوده و به مرور برطرف شود با این حال بهتر است توسط پزشک جراح معاینه شوید.

            فاطمه پایان
      3. سلام آقای دکتر
        پنج ماهه بینی ام را عمل کردم..بینی من تقریبا گوشتی بوده .پس از این مدت هنوز استخوان بینی ورم یکطرفه دارد و نوک بینی ام متورم است……کاهش تورم بینی ام. خیلی کند پیش میرود و روی قوز بینی ام کمی برجسته است با توجه به این که قوز بینی من قبل از عمل زیاد نبود.
        و روی لبه ی پره ی بالای بینی من برجستگی کوچکی دیده میشود و رنگ آن روشن تر از پوست بینی ام است
        نمیدانم چکار کنم…واقعا ناراحت هستم

        Sa
        1. باسلام ورم بینی های گوشتی معمولا دیرتر از بینی های استخوانی از بین می رود و تا یکسال نیز می تواند ادامه داشته باشد با این حال بهتر است با جراح خود ملاقات داشته باشید و وضعیت خود را با وی در میان بگذارید تا بتواند راهکارهای مناسب را به شما پیشنهاد دهد. تزریق کورتون یکی از روش هایی است که برای کاهش ورم می تواند موثر باشد.

          فاطمه پایان
      4. سلام من یه بینی باریک و استخونی کوچیک داشتم که بخاطر قوز بالای بینیم عمل کردم الان ۶ ماهو نیم از عملم میگذره استخون همون قسمت خیلی پهن بنظر میاد و قوزشم خیلی بیشتر از قبل برگشته میخاستم بدونم این بعد ۶و ماهو نیم ورمه یا ممکنه بخاطر شکستن استخوان پینه بسته باشه و مرور درست میشه

        گیلدا
        1. Author

          سلام،‌این موارد نیاز به معاینه دارد با یک کامنت مشخص نمی‌شود

          مدیر
        2. نه روزه عمل کردم و هنوز گچ دارم امروز حس کردم تیغه بینیم سمت راست درد می‌کنه یه قسمتش نکنه داره قوز در میاره

          Fm
          1. سلام
            خیر احساستون اشتباهه

            پشتیبان سایت
        3. سلام واقعا سوهان کشیدن درد داره؟

          یسرا
          1. سلام با بی حسی انجام میشه

            پشتیبان سایت
      5. سلام من بعد از یکسال رفتم یکم قوز بینی که داشتم و سوهان کشیدم ۳ هفته از سوهان کشیم میگذره و یه قوز بزرگ تر اومده رو دماغم خیلی سفته مثل استخونه میزه بعد از مدتها؟ یا قوز بزرگ تر میمونه

        ناشناس
        1. با توجه به شرحی که دادید، به نظر می‌رسد که قوز بینی شما بعد از سوهان کشیدن بزرگتر شده است. اما باید توجه داشت که هنگام سوهان کشیدن، ممکن است با فشار زیاد روی بینی، استخوان‌های آن قسمت تحت فشار قرار گیرند و در نتیجه قوز بزرگ‌تری ایجاد شود. در صورتی که این مشکل باعث ناراحتی و یا مشکلات دیگر برای شما شده بهتر است وضعیت خود را با پزشک خود در میان بگذارید تا در خصوص برطرف کردن ان راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهد.

          فاطمه پایان
      6. سلام وقت بخیر من یک سال و نیم هست که عمل کردم ولی سمت چپ بینیم به حالت قوز خیلی ریز که از نمای ظاهری مثل جوش ریز هست نمایان شده به پزشک هم مراجعه کردم فرمودن غضروف بینی هست و سوهان کشی ممکن نیست میخواستم بپرسم راه دیگه ای نیست یا کلا سوهان کشی برای غضروف انجام نمیشه؟

        E
        1. سلام، بله، در برخی موارد سوهان کشی برای غضروف بینی انجام نمی شود. اگر پزشک شما توصیه کرده است که سوهان کشی مناسب نیست، بهتر است راه دیگری را برای حل مشکل خود پیدا کنید. ممکن است روش های دیگر مانند جراحی ترمیمی(Rhinoplasty) یا تزریق فیلر به ناحیه قوز بینی مناسب باشد. بهتر است با پزشک خود در مورد روش های دیگر صحبت کنید و از او درخواست کنید تا به شما راهنمایی کند.

          فاطمه پایان
      7. سلام من ۴‌ماه و نیم بینیم و عمل کردم خیلی خوب شده فقط کناره سمت راست بالا نزدیک ابروم یه برجستگی خیلی کوچیه دست میزنم یکم سفته قبلا بیشتر بود الان کم تر شده میخواستم بدونم بخاطر ورم؟ یا استخوان زده؟

        سارا
        1. باتوجه به توضیحات شما دلیل برجستگی کوچک در نزدیکی چشم ممکن است به دلیل ورم باشد که با گذشت زمان برطرف شده و کاهش یافته است. برای تشخیص بهتر است می بایست توسط پزشک معاینه شوید تا در صورت بروز مشکل درمان مناسب برای شما تجویز شود.

          فاطمه پایان
      8. سلام خسته نباشید سه ماهه عمل کردم بینیم استخوانی بود رو قسمت بالا یه برامدگی کمی بود ک مسیرم به مطب دکتر دور بود من شمالم دکترم کرج نشد برم و خودم ماساژ دادم طبق گفته و فیلمه دستیار دکترم و اون قسمت برامدگی و فشار دادم ولی رو همون قسمت بینیم یه هاله افتاده انگار جای انگشت مونده و باشه نمیدونم چیه میشه راهنماییم کنید..دکترم گفتن که برم مطب ولی تاموقعی ک برم میشه بگید مشکل چیه ..

        مهلا پارسا
        1. سلام، ممکن است با ماساژ دادن به بینی خودتان، باعث ایجاد یک ترشح درونی شده باشید که باعث افتادن هاله‌ای در قسمت بینی شده است. بهتر است به یک متخصص بینی مراجعه کنید تا بررسی کامل صورت گیرد و در صورت نیاز، درمان مناسب را تجویز کند. همچنین، اگر علائم دیگری نظیر درد، خونریزی و یا عفونت دارید حتماً به پزشک معالج خود مراجعه کنید.

          فاطمه پایان
    2. سلام من ۳ماه ک عمل کردم از نیم رخ ک نگاه میکنی ی کم از قوزی ک داشتم مونده ایا این ورم چون میگن استخون هم ورم میکنه،البته دست میزنم اون قسمت کاملا سفته و خود استخون هس ک قوز داره

      مریم محمدی
      1. با سلام
        عزیزم معمولا قوزی که بعد از عمل دیده میشه ناشی از ورم بینی هست که تا ماه ششم از بین میره ولی خب درصد کمی هم ممکنه که قوز بینی باشه که تو جراحی از بین نرفته فعلا باید صبر کنین تا حد اقل 6 ماه از عمل بگذره در صورتی که این قوز رفع نشد با سوهان کشی میشه رفعش کرد

        مدیر مدویکا
        1. سلام من شش ماهعمل کردم در کرمانشاه یه خورده روی بینی قوز داره از بین میره

          ناشناس
          1. سلام بهتر است موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید تا وضعیت بینی شما را بررسی کرده و نظر نهایی را بدهد. قوز روی بینی ممکن است ناشی از ورم بوده یا بر اثر استخوان اضافه باشد که با سوهان کشی قابل حل است در هر صورت برای پاسخ دقیق تر به این سوال می بایست توسط پزشک جراح یا متخصص گوش حلق و بینی معاینه شوید.

            فاطمه پایان
        2. سلام
          من دوماه از عملم ميگذره الان دو روزه استخوان بينيم اومده بالا خيلي كم طورى ك وقتى دو طرف استخوان را ب سمت چشم ميكشم ناپديد ميشه و بعد از ول كردن دوباره سرجاش مياد احتمال داره ك ورم باشع؟

          فاطمه
          1. باسلام بله با توجه به خاصیت ارتجاعی احتمال وجود ورم زیاد است.

            فاطمه پایان
      2. سلام خسته نباشید ،ببخشید من ۴ ماهه بینیمو عمل کردم و الان چند روزه کرونا گرفتم و استخوان بینیم درد گرفته نگرانم،به نظرتون مشکلی پیش نمیاد؟

        نگین
        1. با سلام
          عزیزم نگران نباشین بیماری شما و احتمالا التهاب و فشاری که توی ناحیه صورت ایجاد کرده میتونه عامل این درد باشه ممکنه باعث تورم بیشتر بشه ولی در کل کرونا روی شکل نهایی بینیتون تاثیری نداره

          مدیر مدویکا
          1. سلام من پس از دوماه عمل بینی نزدیک ابروم سمت راست استخوان زده قابل رویت نیست ولی وقتی بادست لمس کنم حسش میکنم آیا به مرور زمان یان؟

            نازنین
          2. با سلام
            بله به مرور تا 6 ماه بعد از عمل رفع میشه در صورتی که این اتفاق نیفتاد بعد از 6 ماه به پزشکتون مراجعه کنین با سوهان کشی و داخل مطب رفعش میکنن

            مدیر مدویکا
        2. سلام من یک ماه میشه بینیمو عمل کردم تیغه بینی سمت راستم یه مقدار فرو رفتگی داره،وکنار چشم چپم یه برجستگی شبیه به استخوان میبینم ایا این مشکلات باگذشت زمان رفع میشن یا باید کاری کرد؟

          مسعود بهرامی
          1. باسلام علائم فوق می تواند ناشی از عوارض جانبی بعد از عمل بینی و تورم باشد با این حال اگر نگران وضعیت خود هستید بهتر است موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید تا مشاوره های لازم را در این خصوص به شما ارائه دهد.

            فاطمه پایان
        3. سلام وقت بخیر من چهار ماه و‌نیم عمل کردم زیبایی و انحراف ، الان طرف راستم که انحراف نداشت یه کم استخوان زیادی داره ایا برطرف میشه و تا چه مدت باید صبر کنم که بفهمم ورم هست یا استخوان ؟

          فوزیه ایزدپناه
          1. باسلام برای پاسخ یه این سوال می بایست بینی شما معاینه شود. بهتر است در اولین فرصت با پزشک خود دیداری داشته باشید. جراح می تواند پس از بررسی وضعیت شما درمان مناسب را پیشنهاد دهد.

            فاطمه پایان
        4. سلام من الان ۳۵ روزعمل کردم بالای دماغم یه برآمدگی کوچک هست ممکن رفع بشه

          سیما
          1. سلام این برآمدگی ممکن است بر اثر التهاب بافت های داخلی بینی که ترمیم شده اند به وجود امده باشد یا ناشی از ورم باشد. بهتر است کمی بیشتر صبر کنید و در صورت نیاز از پزشک خود مشورت بخواهید اما حداقل تا سه ماه بعد از عمل این موضوع طبیعی است.

            فاطمه پایان
      3. من حدود یک ماه و نیم هست که بینی مو عمل کردم الان در قسمت بالای بینیم قوز دیده میشه دکتر میگه جای زخم دوستان ولی من که دست میزنم خیلی محکم و سفته مثل استخوان ، دکتر گفتن ماساژ بدم اون مال پوسته ، وای من خیلی نگرانم احساس میکنم استخوان بینیم قوز پیدا کرده وقتی هم ماساژ میدم میترسم با فشار دستم خرابش کنم

        احمدی
        1. سلام لطفاً جواب سوال منو بدید

          احمدی
          1. سلام من چهل روزه عمل کردم به دکترم گفتم قوس بده الان دست میزنم روی قسمتی که قراربودقوس بده سفته مثل استخوان خیلی ناراحتم چکارکنم ایا قوس پیدا میکنه یانه

            مهناز
          2. باسلام پاسخ به این سوال نیاز به بررسی میزان تغییرات اعمال شده در طول عمل شما دارد. بهتر است از پزشک خود در خصوص ایجاد قوس روی بینی سوال کنید زیرا پزشک جراح در اتاق عمل باتوجه به شرایط هر فرد نسبت به انجام تغییرات موردنیاز و جلب رضایت بیمار اقدام می کند و ممکن است انجام برخی تغییرات امکان پذیر نباشد. درنهایت جراح شما بهترین کسی است که می تواند در این خصوص شما را راهنمایی کند.

            فاطمه پایان
          3. سلام من دوماهه عمل کردم ماه اول قوس بینیم عالی بود ولی تو دومین ماه قوز دراورده واستخونه ورم نیس رفع میشه ؟

            رباب اکبری
          4. سلام بله رفع میشه باید منتظر باشین

            پشتیبان
        2. من حدود یک ماه و نیم هست که بینی مو عمل کردم الان در قسمت بالای بینیم قوز دیده میشه دکتر میگه جای زخم دوستان ولی من که دست میزنم خیلی محکم و سفته مثل استخوان ، دکتر گفتن ماساژ بدم اون مال پوسته ، وای من خیلی نگرانم احساس میکنم استخوان بینیم قوز پیدا کرده وقتی هم ماساژ میدم میترسم با فشار دستم خرابش کنم

          احمدی پاسخ

          احمدی
          1. با سلام
            ببینین در بعضی موارد مخصوصا بینی های استخوانی روی پل بینی بعد از عمل این برآمدگی و قوز بینی اتفاق میفته که ناشی از ورم بعد از عمل هست، اگر درست و طبق آموزش دکترتون این کار رو انجام بدین نه تنها مشکلی برای بینی ایجاد نمیشه بلکه باعث از بین رفتن این قوز هم میشه

            مدیر مدویکا
        3. سلام خسته نباشید من ده ماه از عملم میگذره اما قسمت بالای بینیم استخوانش پهن هست خیلی چجوری میتونم یه کم باریک ترش کنم تا با بقیه بینیم هماهنگ بشه

          ناشناس
          1. سلام، ممکن است برای کاهش پهنای بالای بینیتان، نیاز به عمل جراحی داشته باشید. اما قبل از هرگونه تصمیم گیری، بهتر است با یک جراح پلاستیک مشورت کنید و نظرات و پیشنهادات او را در این زمینه بپرسید. همچنین ممکن است با استفاده از آرایش، مثلاً با استفاده از کانسیلر و پودر، بتوانید پهنای بالای بینی خود را کم کنید.

            فاطمه پایان
        4. سلام من چهار ماهه عمل کردم وسط بینیم فرو رفتگی ایجاد کرده خیلی نارا حتم ماساژ هم میدم ولی بهتر نمیشه

          طاهری
          1. سلام، ممکن است فرو رفتگی در وسط بینی شما ناشی از عمل جراحی باشد. در این صورت، بهتر است با پزشک خود تماس بگیرید و مشکل خود را با او مطرح کنید. پزشک شما ممکن است برای درمان این مشکل، یک روش جراحی دیگر یا روش های غیر جراحی مانند تزریق فیلر یا بوتاکس پیشنهاد دهد. همچنین، بهتر است از خوردن غذاهای سالم و ورزش منظم نیز به عنوان روش های پیشگیری در برابر فرو رفتگی استفاده کنید.

            فاطمه پایان
        5. سلام من یکسال و نیم هست که عمل بینی انجام دادم اما قوز روی بینی از بین نرفته سه بار هم دکتر تزریق کورتون انجام دادن اما تاثیر نداشت باید چکار کنم؟

          سارا
          1. سلام اگر از ظاهر بینی خود راضی نیستید احتمالا عمل ترمیمی بینی برای شما مناسب باشد در عین حال تزریق بیش از حد کورتون خوب نیست و می تواند عوارض جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

            فاطمه پایان
        6. سلام دو سال و نیم ازعمل بینی من می گذره یک ماه و نیم بعد از عمل سمت راست تیغه بینیم یه برآمدگی ایجاد شد که با ماساژ رفع نشد و ترجیح دادم تا از بین رفتن کامل ورم بینی صبر کنم الان بعد از دوسال و نیم اون برآمدگی همچنان هست آیا نیاز به عمل ترمیمی هست یا سوهان کشی؟ و این که بعد از عمل خیلی طول کشید تا حالم خوب بشه به همین دلیل از عمل مجدد می ترسم آیا سوهان کشی بینی به همان اندازه عمل اولم آزار دهنده می تونه باشه؟

          آریان
          1. سلام، برای تشخیص دقیق و درمان مناسب بهتر است به یک پزشک متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه کنید. اگر برآمدگی شما باعث اختلال در ظاهر و عملکرد بینی شده است، عمل ترمیمی ممکن است لازم باشد. سوهان کشی در مطب و با بیحسی موضعی انجام می شود و دوره نقاهت ان کوتاه تر از عمل بینی است. بااین حال بهتر است برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این عمل با جراح خود مشورت نمایید.

            فاطمه پایان
        7. خوب شد؟؟

          ناشناس
          1. سلام من بینیم بزرگ بود وبلند انحراف وپلیپ هم داشتم ۴ماه هست عمل کرده ام وطبیعی عمل کردن انگار ولی بینیم احساس میکنم هنوز بلند هست وکنار نوک بینیم سمت راست یه فرورفتگی داره و سوراخ های بینیم مثل هم نیست یکیش اشکی مانند تیز ویکیش بهتر هست آیا همینجوری بلند میمونه یا ورم هست همین منو نگران کرده

            اعظم
          2. با سلام ب احتمال زیاد شما بینیتون گوشتی بوده که این نوع از بینی زمان بیشتری برای شکل گیری نیاز داره
            سوزراخ های بینی کاملا متقارن نمیشه اما ب مرور بهتر میشه

            پشتیبان سایت
    3. سلام وقت بخیر
      من ۵ ماهه بینیمو عمل کردم حدودا دو ماه اول تیغه بینیم کج بود و کم کم‌کامل خوب شد و راست بود الان چند روزه متوجه شدم که بازم یکم به سمت راست کج شده ،حدودا ۲هفته پیش دکترم بینیمو بخازر ورم یه طرفش ماساژ داد ،ممکنه در اثر اون ماساژ اینجوری شده باشه؟و اینکه ممکنه خوب نشه؟

      رها
      1. با سلام
        از عوارض ماساژ اشتباه همین کج شدن بینی هست ولی اگر این انحراف کم هست که به راحتی دیدیه نمیشه به مرور رفع خواهد شد. با این حال توصیه میکنیم موضوع رو با پزشکتون در جریان بزارین

        مدیر مدویکا
        1. سلام من دوماه عمل کردم دکتر گفت دیگه چسب نزن من الان متوجه قوز رو قسمت اول بینی که اول بینی بالا وسط ابرو تقربا میشه گفت هست حس میکنم و نگرانم به نظرتون چیکار کنم خب میشه خودش یا ماساز بدم خودم یا دکتر برم دوباره

          مریم
          1. سلام، بهتر است به دکتر خودتان مراجعه کنید و این مشکل را با او مطرح کنید. او می‌تواند برای شما تشخیص دقیق‌تری بدهد و در صورت نیاز، روش درمان مناسب را تعیین کند. همچنین، خودسرانه استفاده از ماساژ یا هرگونه اقدامی بدون نظر پزشک توصیه نمی‌شود.

            فاطمه پایان
        2. سلام من دو سال پیش بینیمو عمل کردم و بعد ۲ ماه متوجه شدم روی بینیم برامدگی بوجود اومده و دکترم گفت باید یکسال صبر کنی من ترمیم میکنم برات رایگان استخوان ترمیم کرده بینیت و طبیعیه و همچین چیزایی…بعد دو سال مراجعه کردم ترمیم کردم الان ۳ ماه میشه از جراحیم میگذره باز یه مقدار همون قسمت برامدگی پیدا کرده که دکتر میگه ورمه…در صورتی که دست میرنم سفته ورمی نیست…خیلی نگرانم لطفا راهنماییم کنید

          عسل کرمی
          1. Author

            سلام، احتمالا باید برآمدگی را برداشته باشند. در هر صورت در حال حاضر چاره‌ای جز صبر ندارید.

            مدیر
      2. سلام وعرض ادب،من ۷ هفته از عمل بینیم میگزره و استخوان پل بینی کمی برآمده شده،آیا ماساژ خاصی وجود داره که انجام بدم؟

        الینا
        1. سلام ،در مورد ماساژ پس از عمل بینی، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. هر چند که در برخی موارد، پزشکان ممکن است به شما توصیه کنند که از ماساژ ناحیه بینی خودداری کنید تا از هرگونه آسیب دیدگی یا تحریک زائد در ناحیه بینی جلوگیری شود.
          بعضی از روش‌های ساده‌ای که ممکن است به شما کمک کنند تا باعث بهبود وضعیت پل بینی شوید، عبارت‌اند از:
          – استفاده از گرمای خفیف: با استفاده از دستمال گرم و خشک، ناحیه پل بینی را به طور نرمال و آرام ماساژ داده و باعث بهبود جریان خون در ناحیه شود.
          – استفاده از ژل گلاب: با استفاده از ژل گلاب، ناحیه پل بینی را به طور آرام و نرمال ماساژ دهید. این کار باعث بهبود جریان خون در این ناحیه می شود.
          – استفاده از روغن‌های طبیعی: با استفاده از روغن‌های طبیعی مانند روغن نارگیل، روغن زیتون و یا روغن بادام، ناحیه پل بین را به طور آرام و ملایم ماساژ دهید.
          در هر صورت، قبل از هرگونه تمرین یا ماساژ، بهتر است با پزشک خود مشورت نمایید.

          فاطمه پایان
      3. سلام من ۵۰ روزه بینیمو عمل کردم یه طرف بینیم خیلی ورم داره داخلشم نمیدونم غضروفه یا استخوان یه چیز سفید موقع سشتشو دیده میشه حتی تنفسمم راحت نیست لطفا راهنمایی کنید خیلی نگرانم شهرستانم نمیتونم فعلا پیش دکتر برم

        کارن
        1. سلام، بهترین راه حل برای شما این است که به یک پزشک متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه کنید. او می تواند با بررسی دقیق و انجام آزمایش های لازم، علت ورم بینی شما را تشخیص دهد. در صورت نیاز، ممکن است نیاز به تصویربرداری (مانند CT Scan) باشد. در هر صورت، بهتر است در اولین فرصت به پزشک معالج خود مراجعه کنید.

          فاطمه پایان
      4. سلام و عرض ادب . من یک ماهو بیست روزه که جراحی کردم . همین امروز یه تیکه استخون اندازه ناخن کوچیک دستم از بینیم خارج شد این یعنی چی ؟ علتش چیه ؟ چند وقت پیش هم یه تیکه گوشت از دماغم اومد بیرون. الان ببنبم پر از ورمه و چیزی مشخص نمیشه خونریزی و درد هم نداشتم تا به الان . از حموم که در اومدم خواستم فین کنم که این اومد بیرون اولش فکر کردم چرکه اما یه تزکه استخون شکسته شده بود. یعنی دماغم تا یه سال دیگه فرو رفته و بدون استخون میشه ؟

        جاهد
        1. سلام، احتمالاً این تیکه استخون یک قطعه کوچک از استخوان شما بوده که در حین جراحی به دلیل شکستگی یا ترمیم نشدن، خارج شده است. این مسئله معمولاً برای بدن قابل جذب و جایگزین شدن استخوان نیست و در صورت نیاز به ترمیم، ممکن است نیاز به جراحی دوباره باشد. لطفاً با پزشک خود در مورد این مسئله صحبت کنید و روش های ترمیم را از وی بپرسید.

          فاطمه پایان
      5. سلام من یک ماه و نیم هست که بینیم رو عمل کردم قوز روی بینی حس میکنم مونده یکم حتی دست میزنم استخوان سفته دکتر اصرار داره که ورمه ولی من نگرانم و اینکه پایین بیمی یک طرفش از یک طرف دیگه بزرگتره درست میشه؟اینو باید چجوری درست کنیم

        فاطمع
        1. باسلام هنوز زمان کمی از عمل شما گذشته و نظر در خصوص شرایط و فرم بینی کمی دشوار است. معمولا ورم بینی های گوشتی شش الی یکسال و ورم بینی های استخوانی شش ماه بعد از عمل بهبود می یابند. بهتر است کمی صبرکنید و به توصیه های پزشک خود عمل کنید تا نتیجه مطلوب حاصل شود زیرا پزشک شما نسبت به شرایط عمل و وضعیت بینی شما اگاهی دارد و می تواند نظر دقیق تری در این خصوص ارائه دهد.

          فاطمه پایان
      6. سلام وقت بخیر من سه ماه ک جراحی کردم قوس بینیم زیاد نیست دکترمیگ فعلاورم داره و سوراخ سمت راست بینیم بزرگتر ازسمت چپه ایا ب مرورخوب میشه یانع؟البتع تاالان خیلی بهتر شده ولی گاهی ورم میکنه و خیلی بد میشه گاهی خیلی خوبع واینکه بینیم قوسش بیشترمیشع؟؟اینم بگم ک دکترم سریکماه گف دیگ لازم نیس چسب بزنم

        Mahdiye
        1. Author

          سلام، وقت شما هم بخیر
          به دکترتان اعتماد کنید. زیرا بیشتر اشکالات دفرمه بودن بینی بعد از گذشت ۱ سال برطرف می شود.

          مدیر
          1. سلام خسته نباشید
            من حدود ۷ ماه میشه ک عمل کردم و بینیم از نیم رخ برآمدگی داره از همون ماه اول همین برآمدگی بودش حالا خیلی نگرانم و استرس دارم آیا این برآمدگی بر اثر ورم هستش و از بین میره؟یا اینکه قوز بینیمو کاملا از بین نبرده دکتر؟
            لطفا جواب بدید ممنون

            آیدا
          2. Author

            سلام
            این موارد معمولا با معاینه مشخص می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم با جراحتان مشورت کنید.

            مدیر
          3. سلام دکتر من ۱ ماه و نیم عمل کردم دماغم سوراخ یکی نیست ولی داره ب مرور خوب میشه جدیدا حس میکنم بالا ی بینیم هم سمت چپ هم راست استخوناش از بغل زده بیرون اول ک عمل کردم خوب بود جدیدا اینجوری شده خوب میشه؟؟

            هستی
          4. سلام، برای ارزیابی وضعیت شما بهتر است با پزشک خود تماس بگیرید و او را در جریان تغییرات و علائم جدید قرار دهید. ممکن است نیاز به انجام تصویربرداری داشته باشید تا وضعیت دقیق‌تر بررسی شود. همچنین، پس از عمل، ممکن است در بعضی از موارد نقص‌های کوچک و گذرای رخ دهد که با گذشت زمان خود بهبود می‌یابد. در هر صورت، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

            فاطمه پایان
      7. سلام من ۵ ماهه که بینیمو عمل کردم از ماه سوم به بعد یه قوز وسط بینیم بالا اومده و بینیم از نیم رخ صاف نیست به نظرتون این رفع میشه به مرور یا باید سوهان کشی بشه

        عسل
        1. باسلام ابتدا باید نوع قوز مشخص شود اگر به دلیل ورم ایجاد شده باشد به مرور برطرف می شود اما اگر استخوان اضافی باشد با سوهان کشی قابل رفع است.

          فاطمه پایان
    4. سلام لطفا جواب من بدین
      من یکسال عمل بینی انجام دادم
      سمت راست بینیم برامدگی داره
      با فشار دادن بهش در حد پنج دقیقه اینا صاف میشه یکم بعدش برمیگرده حالت اول و اینکه فشار میدیم سفت استخوانی هست

      نفس
      1. سلام بینیمو یک ماهه عمل کردم .بینی من گوشتی بود و انحراف داشتم الان چسبو باز کردم احساس نیکنم تیغه بینی صاف نیس درصورتی که قبلا بود حالت قوز شده طبیعیه یا نه

        شیما محمدی
        1. سلام، احتمالاً بعد از عمل بینی، بافت‌های بینی شما به مرور زمان به شکل جدیدی تغییر کرده‌اند و هنوز به حالت نهایی خود نرسیده‌اند. بهتر است با پزشک خود در مورد این موضوع صحبت کنید و از وی مشورت بخواهید.

          فاطمه پایان
      2. سلام
        ۵ ماهه بینیمو عمل کردم و از همون روز بعد از عمل داخل ی سوراخ بینیم جوش زد و سه ماهه بعد از خوب شدن جوش و کم شدن ورم، غضروف اضافه دیده میشه جوری ک کل ی سوراخ بینیمو پوشیده و همه از دور میگن بینیت گوشت اضافه اورده. ایا باید مجدد عمل بشه؟ اگر خیر چ راهکاری وجود داره؟
        ممنونم

        مریم
        1. بستگی به میزان اضافه شدن غضروف دارد. اگر این مشکل بسیار مشخص است و باعث اختلال در ظاهر شما می‌شود، ممکن است نیاز به عمل دوباره باشد. با این حال، قبل از تصمیم گیری در مورد عمل دوباره، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا راهکار مناسب را برای شما تعیین کند.

          فاطمه پایان
      3. سلام من حدود یک ساله بینیمو عمل کردم ولی ی مقدار برامدگی روی اون قسمت قوزش وجود اره چند روز پیش دستیار دکتر گفت بزار برات ماساژ بدم حالا احساس میکنم قوزش بیشتر شده و کج شده بنظرتون بخاطر ورمه یا استخون بینی کج شده

        Niloofar
        1. با سلام
          نمیشه اظهار نظری کرد ولی در کل یک سال بعد از عمل ماساژ بینی معنی نداره

          مدیر مدویکا
        2. سلام
          من سه ماهه بینیم رو عمل کردم .حالا وسط بینیم تا بغل یه فرورفتگی هست انگار بینیم به دو قسمت بالا و پایین تقسیم شده دارم دیوونه میشم . باید چیکار کنم؟

          محبوبه
          1. باسلام بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید و از وی راهکار بخواهید به احتمال زیاد مشکل ایجاد شده به دلیل زدن چسب غیراصولی یا ماساژ بیش از حد ایجاد شده است. خوشبختانه اغلب مشکلات بعد از عمل بینی به سادگی قابل حل هستند و جای نگرانی نیست.

            فاطمه پایان
      4. سلام
        من یک ‌چهار ماه پیش بینی‌مو عمل کردم بعده عمل بینیم قوز پیدا کرد از همون محلی که قبل عمل قوز داشت دکترم بعده یک سال برام سوهان کشی کرد جای قوز رو ولی بعد چهار ماه که میگذره یه مقداری باز قوز داره بنظرتون با گذشت زمان ازبین میره یا دیگه همینطور میمونه این قوز در حدی هست که انگار تیغه بینیم کجه از روبرو ممنون میشم پاسخ بدید

        مریم
        1. من نیستم پزشک، اما می‌توانم به شما کمک کنم. قوز پس از عمل بینی ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شود، از جمله عدم تراش استخوان بینی یا تراشیدگی غیر مناسب بافت های نرم در طول عمل. در بعضی موارد، قوز ممکن است با گذشت زمان بهبود یابد، اما در بعضی موارد نیاز به مداخله پزشکی دوباره وجود دارد. بهترین راه حل برای شما این است که با پزشک خود در مورد وضعیت فعلی صحبت کنید و نظر و راهنمایی او را در خصوص درمان قوز بعد از عمل بینی بپرسید تا درمان مناسب به شما پیشنهاد شود.

          فاطمه پایان
      5. سلام و عرض ادب من حدود چهار ماه میشه عمل کردم از ماه دوم یه برآمدگی قد یه عدس روی قوز بینی من ایجاد شده که نرم هست و استخوانی نیست و رنگش هم سفیده یعنی از پوستم روشن‌تره می خواستم بدونم از بین میره

        ناشناس
        1. سلام بله

          پشتیبان سایت
      6. سلام وقت بخیر من ۴ ماه که عمل کردم بعد از یک ماه نزریک نوک بینیم ی قوز شکل گرفته ک ب کناره بینیم هم میرسه و سفته الان نمیودونم ورمه یا قرار نیس خوب بشه میشه لطفا راهنمایم کنین خیلی نگرانم

        مهسا
      7. سلام
        من نزدیک دوماهه عمل زیبایی داشتم و الان ازنیم رخ استخون اضافه اوردم چرا و راه درمانی هس؟

        ناشناس
        1. سلام برطرف میشه نیاز نیست کار خاصی بکنین

          پشتیبان سایت
      8. سلام من نزدیک سه ماهه بینیمو عمل کردم نیمه فانتزی بعد یه طرف بینیم یه برامدگی به وجود اومده یعنی از زمانی که گچ بینیمو برداشتم هستش به دکترمم گفتم گفتن بعضی وقتا ورمه یا بخاطر غضروفی که ما میزاریم که بتونید نفس بکشید درست میگن؟
        اگر بخاطر غضروف باشه با آمپول حل میشه؟؟

        ناشناس
        1. سلام برای بررسی وضعیت نهایی نتیجه عمل شما هنوز کمی زود است و بهتر است کمی بیشتر صبر کنید در طول این مدت این برآمدگی اگر برطرف نشد پزشک شما می تواند با سوهان کشی آن را برطرف نماید.

          فاطمه پایان
    5. من یکماهه عمل کروم واسه منم همین مشکل داره البته اینجوری نبود با ماساژ دادن دکتر اینجوری سد

      ناشناس
    6. سلام وقت بخیر
      من تقریبا ۲۰ روزه بینی مو عمل کرد
      دیروز چسب باز کردم متوجه شدم دوتافرورفتگی روی استخوان بینی م هست خیلی ترسیدم چون دکتر م شهر دیگه س فعلا نمیتونم برم اگه میشه سوال منو جواب بدین ممنون

      الهام
      1. با توجه به شرح حالی که ارائه دادید، به نظر می‌رسد که باید به یک پزشک متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه کنید. این مشکل ممکن است ناشی از عفونت، التهاب یا تروما باشد و باید توسط پزشک بررسی شود. در هر صورت، بهتر است این مسئله را به تأخیر نیندازید و در صورت لزوم با پزشک خود تماس بگیرید.

        فاطمه پایان
    7. سلام من ۱۴ روزه بینیمو عمل کردم بینیم گوشتی بود امروز که چسبمو خواستم عوض کنم دیدم بالای نوک بینیم سمت چپ فقط ی نقطه تیره تر از بقیه جاهاس،دست زدم زیرش خالی بود انگار ی فرورفتگیه به اندازه دایره کوچولو خیلی ترسیدم، علتش چی میتونه باشه جابجایی یا تحلیل غضروفه؟ یا ورمه؟

      نگار
      1. سلام، احتمالاً نقطه تیره ای که در بالای نوک بینی شما دیده می‌شود، به دلیل جابجایی یا تحلیل غضروف بینی شما است. اگر این نقطه باعث درد، خونریزی یا عفونت شده است، بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید. در غیر این صورت، اگر هیچ علائم دیگر وجود ندارد، ممکن است که این یک تغییر طبیعی در بینی شما باشد و نگران نباشید. با این حال، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا نگرانی شما برطرف شود.

        فاطمه پایان
    8. بخشید من دوماه عمل کردم روی بینیم قوز در اورده دکترم گفته بعد از سه ماه ازبین میره ولی من بازم نگرانم
      بدون تجویز دکتر ماساژ دادم یخورده کمتر شد بنظرتون ورمه؟

      شیما
      1. باسلام پزشک جراح بهترین کسی است که می تواند در خصوص وضعیت شما بهترین نظر را ارائه دهد. توصیه می کنیم به صورت خودسرانه اقدامی نکنید و به دنبال روش های خانگی و دستکاری بینی بدون مشورت پزشک خود نباشید.
        قوز ایجاد شده یکی از عوارض جانبی عمل بینی است که معمولا به دلیل التهاب بافت های داخلی و ورم رخ می دهد با این حال بهتر است مطابق دستور پزشک خود کمی صبر کنید. درصورتی که مشکل برطرف نشد روش های مختلف غیرجراحی برای حل ان وجود دارد.

        فاطمه پایان
    9. سلام شما خوب شدید؟

      زینب
    10. سلام شیش ماه عمل کردم استخوان اضافی روی بینمه ایا با ماساژ برطرف میشه

      ناشناس
      1. سلام باید معاینه بشین

        پشتیبان سایت
      2. سلام خسته نباشید
        من شیش ماهه بینیمو عمل کردم الان چنروزه ناحیه غوز ی برامدگی کوچیک داره بنظرتون خطرناکه حتمن باید برم پیش پزشکم چون من قبلا اصلا غوز نداشتم

        هانیه
        1. سلام خیربرطرف میشه

          پشتیبان سایت
  73. سلام مجدد ،ممنون از توضیحات خوبتون،ببخشید اخه من ۶ روزه که چسبو برداشتم یعنی کلا ۳ ماه چسب زدم الان این ۶ روزه سرم و بینیم خیلی درد داره هرچیم مسکن میخورم چند ساعت اروم میشم بعدش باز شروع میشه دردش ،طبیعیه؟راه حلی نداره؟

    گیسو
    1. با سلام
      خیر طبیعی نیست با گذشت این مدت از عمل بینی این سردرد نمیتونه مربوط به عمل بینی باشه احتمالا مشکل دیگری هست و اگر سابقه سردردهای طولانی به این شکل رو ندارید حتما به پزشک مراجعه کنین تا دلیلش مشخص بشه

      مدیر مدویکا
      1. سلام و عرض ادب ..بنده ۱۸ ماهه که عمل زیبایی انجام دادم اما بینیم یک برامدگی دارد که ب دکتر جراحم مراجعه کردم گفتن تورمه و ب مرور کمتر مبشه اما هیچ تغییری نکردم راه حل ممکن چی هست لطفا راهنمایی کنید؟!؟

        لیلا
        1. با سلام
          امکان رفع برآمدگی بینی با سوهان کشی وجود داره

          مدیر مدویکا
    2. سلام خسته نباشید من یک ماه پیش عمل کردم حالا کنار چشم چپم یه برجستگی انداره عدس وکمی پایین تر از اون یه فرو رفتگی هست که با دست لمس میشه ومثل استخوانه میخواستم بدونم که طبیعیه وخود به خود از بین میره یا نیاز به سوهان کشی داره
      ممنون میشم اگه راهنماییم کنین

      فرناز انصاری
      1. با سلام
        مواردی به این شکل تا 6 ماه بعد از عمل طبیعی هست و به مرور رفع میشه ولی برای برآمدکی بالای بینی خوبه که در جلسه ای با پزشکتون مشورت کنین در صورت نیاز به شما آموزش ماساژ میدن که خیلی میتونه در رفع موارد این چنینی موثر باشه.

        مدیر مدویکا
      2. سلام من دو ماهه ک ببنیمو عمل کردم سمت چپ بینیم نزدیک ب چشمم ی برآمدگی مث استخوان هستش ک وقتی چند ثانیه فشارش میدم یا ماساژ میدم خوب میشه بعد برمیگرده ب حالت قبل دو طرف نوک بینیم هم برآمدگی داره اونم بعد از ماساژ ب حالت اولش برمیگرده خیلی نگرانم ک خوب نشه چکار کنم امیدی هست ک خوب بشه

        سارا
        1. باسلام برآمدگی های فوق احتمالا به دلیل التهاب بافت های داخلی و عفونت ایجاد شده اند که در اثر ماساژ به صورت موقت از بین می روند. در این خصوص بهتر است با پزشک جراح خود مشورت نمایید تا با بررسی وضعیت شما درمان مناسب را پیشنهاد دهد. در حالت کلی جای نگرانی نیست و این مشکلات قابل رفع هستند.

          فاطمه پایان
      3. سلام وقت بخیرمن حدودسه ماه که عمل بینی انجام دادم ولی بینیم یکم کج دیده میشه ودکترم گفت تا سه ماه فقدچسب بزن بعدسه ماه نمیخوادبزنی آیا کج بینیم به مرور زمان درست میشه یانه؟ واگرچسب بزنم کجی بینیم برطرف میشه؟

        نازنین
        1. با سلام
          چسب زدن تاثیری در رفع کچی بینی نداره. معمولا ورم بینی بعد از عمل یکی از عوامل کج دیده شدن بینی هست که با از بین رفتن این ورم این مشکل هم رفع خواهد شد.

          مدیر مدویکا
          1. سلام من ده ماهه عمل کردم روی نوک و تیغه بینیم برآمدگی دارن طوری ک از نیمرخ خیلی مشخصه دکترم گفتش اگ درست نشد باید دوباره عمل شه و ترمیم کنم ب نظرتون عمل کنم دوباره و اینکه هزینه ترمیم فقط باید هزینه کلینیک باشه دگ

            فاطمه
          2. باسلام هزینه ترمیم بینی به تجربه و مهارت جراح محل انجام عمل و میزان اصلاحات مورد نیاز بستگی دارد همچنین تجهیزات و وسایل مورد استفاده نیز در این هزینه موثر هستند. شما می توانید برای اطمینان خاطر بیشتر با پزشک متخصص دیگری نیز در این خصوص مشورت نموده و نظر وی را جویا شوید.

            فاطمه پایان
          3. سلام بینی من اصلا قوس نداره ایا میشه با سوهان کشی قوس به بینی داد لطفا جواب بدین ممنونم ؟؟

            مریم
          4. باسلام تا حدودی این کار امکان پذیر است با این حال بهتر است پیش از هر اقدامی با پزشک خود صحبت کنید و از وی مشورت بخواهید .

            فاطمه پایان
          5. سلام.خداقوت.
            من ۴ ماهه عمل کردم، تیغه وسط بینی موقع خندیدن خیلی پایین هست و این حالت اصلا جالب نیست، خواستم بدونم دلیلش چیه و اینکه تیغه بینی تا چه مدت سفت هست؟

            شراره
      4. سلام وقتتون بخیر.
        من دوماه هست جراحی کردم.
        ولی روی بینیم برآمدگی خیلی کمی هست.

        یگانه
        1. Author

          سلام، کمی صبر کنید تا نتیجه واضح تر مشخص شود.

          مدیر
    3. سلام من ۲ ماه عمل کردم نوک بینیم سمت راست نزدیک پره ها مثل جوش برامده شده دکترم گفت غضروف و بعد از یک سال اب میشه ایا واقعا این غضروف اب میشه

      شهره
      1. سلام پزشک جراح قطعا بهترین کسی است که می تواند با بررسی وضعیت و با توجه به شرایط و نوع عمل شما نظر تخصصی و دقیقی بدهد. بااین حال بهتر است تا زمان بهبود وضعیت صبر کنید و سپس به فکر راه های حل مشکل باشید با توجه به مدت زمان کمی که از عمل گذشته بینی هنوز فرم نهایی خود را پیدانکرده است و مشاهده جنین مواردی تاحدودی طبیعی است.

        فاطمه پایان
    4. سلام وقت بخیر من ۲ ماهه بینیمو عمل کردم ولی هنوز قوس بینیم مشخص نیست و ورم داره ایا بینیم همینجوری میمونه خیلی نگرانم

      شکیلا
      1. سلام خیر ورم بینی های استخوانی معمولا تا شش ماه و ورم بینی های استخوانی حتی بیش از شش ماه بعد عمل بینی ادامه می یابد و ممکن است تا یکسال باقی بماند در خصوص قوس بینی البته نحوه عمل شما نیز مهم است که جراح ان را ایجاد کرده باشد یا خیر در حال حاضر نتیجه گیری در خصوص نتایج عمل شما زود است و در صورت راضی نبودن از ان پس از گذشت یکسال می توانید سوهان کشی را امتحان نمایید که در مطب و توسط جراح انجام می شود.

        فاطمه پایان
    5. سلام وقت بخیر من ۴ماه بینیمو عمل کردم ولی یه سوراخ بینی عمودی یکی افقی یکیش چند درجه بالاتر واقعا اعصابم بهم ریخته من انحراف بینی هم داشتم چه مدت باید صبر کنم باید عمل ترمیم انجام بدم ؟لطفا راهنمایی کنید. سپاس از شما

      پریا
      1. سلام، برای اینکه بتوان به درستی پاسخ داد، نیاز به مشاهده و بررسی دقیق تصویر بینی شما توسط پزشک متخصص گوش، حلق و بینی دارید. لطفاً با متخصص مربوطه تماس بگیرید و وضعیت خود را با او مطرح کنید. اگر پزشک شما نیز عمل ترمیم را ضروری دانست، به شما توضیحات لازم را خواهد داد.

        فاطمه پایان
    6. سلام خوب هستید.عصرتون بخیر من سه ماهه عمل بینی کردم.وسه ماه چسب زدم .دکترم گفت دیگه چسب نزن.الان ۵ روز درد استخوان بینی دارم. ورم میکنه مسکن می خورم.این طبیعی هست یا نه.میشه بدونم علت
      چی هست. خیلی ممنون میشم جواب بدهید

      نثا
      1. سلام بروز درد و ناراحتی می تواند ناشی از التهاب بافت های داخلی یا عفونت باشد به همین منظور بهتر است با جراح خود دیدار کنید تا بتواند با معاینه بینی دلیل درد را تشخیص و راهکار لازم را به شما ارائه دهد.

        فاطمه پایان
  74. سلام خسته نباشید
    مادر من تقریبا ۵۰ روزی هست که بینیش رو عمل کرده بینیش یک مقدار قوز داشت و نوک بینیش هم دایره شکل بود الان من ی چهار پنج روزی هست که میبینم بینیش ی مقدار متورم شده انگار که شبیه قوز هستش ولی خیلی ریزه می ترسم دوباره قوز بینیش برگرده به نظرتون به دکتر مراجعه کنیم یا خودش به مرور زمان از بین میره؟

    سارا
    1. با سلام
      بعد از عمل بینی در روزهای اول به وجود آمدن برآمدگی هایی به شکل قوز بینی در برخی موارد زبیعی هست و به مرور این قوز رفع میشه این تغییر شکل و رفع قوز بینی گاهی تا 6 ماه بعد از عمل هم زول میکشه بنابراین نگران نباشین

      مدیر مدویکا
    2. سلام من ۴۰ روز بعر عمل بینی رقصدم به مدت چند ساعت ممکنه روی فرم‌بینیم‌تاثیر داشته باشه؟
      و اینکه ضربه خوردن ب بینی بعد این مدت چه تاثزی دارع ضدبه خیلی محکم نه ی ضربه متوسط ک فقط کمی درد داشت

      ناشناس
      1. با سلام فعالیت هایی مثل رقصیدن بعد از 40 روز در صورتی که باعث فشار و درد در ناحیه بینی نشود اشکالی نداره. اما در مورد ضربه به بینی در صورتی که درد ناشی از ضربه زیاد و ادامه دار باشد، بینی دچار خونریزی شود و یا انحرافی در ظاهر بینی دیده شود باید حتما به پزشک مراجعه کنین چرا که ممکنه باعث مشکلاتی مثل انحراف دائمی بینی شود

        مدیر مدویکا
        1. باسلام وعرض خسته نباشید.ببخشید من الان نزدیک به 9ماهه عمل کردم فقط برای انحراف وقوز بینی،انگار دکتر بالای بینی م غضروف گذاشته که الان همون قسمت بلندهستش وقوز دار،دکتررفتم میگه فقط درمانش ترمیم هستش،آیا راهی داره بدون عمل؟

          کوهگرد
          1. با سلام
            خیر زمانی که نتیجه عمل موفقیت آمیز نباشه انجام تغییرات فقط با ترمیم مقدور هست مگر در مواردی مثل قوز کم روی بینی که اون هم حتما پزشک باید تشخیص بده که امکان سوهان کشی وجود داره یا خیر

            مدیر مدویکا
      2. سلام دکتر وقتتون بخیر من ۴ماهه که بینیمو عمل کردم قوز داشت و نوکش افتاده بود اوایل خیلی باد داشت ولی هر چی میگذره به حالت قبلی بینیم نزدیکتر میشه و اینکه طبیعی عمل کردم ولی بیشترین نگرانی که دارم درمورد نوک بینیم هستن حدودا یک ماه پیش پسرم تو بازی ناخداگاه با سرش زد به نوک بینیم انگار نوک بینیم رو به بالا تا شد یکم اون لحظه سوزش همراه با درد گرفت ولی کم کم خوب شد قرمزیشم رفع شد از اون روز به شدت استرس دارم و فک میکنم نوک بینیم بزرگ شده چیکار باید بکنم خواهش میکنم راهنمایی بفرماید

        ابوالفتحی
        1. سلام. بهترین راهنمایی که میتوانم به شما بدهم این است که با یک پزشک متخصص گوش، حلق و بینی مشورت کنید. او میتواند با بررسی نوک بینی شما و انجام آزمایشات لازم، تشخیص دقیق تری را درباره وضعیت نوک بینی شما بدهد. اگر هنوز در دوره بهبود پس از عمل قرار دارید، ممکن است تغییرات طبیعی در نوک بینی رخ داده باشد. همچنین، اگر نگران هستید که صدمه‌ای به نوک بینی خود وارد شده باشد، بهتر است چند روز صبر کنید و در صورت لزوم با پزشک خود تماس بگیرید.

          فاطمه پایان
      3. با عرض سلام و خسته نباشید یدونه از آشناهامون بینیشو دوماه عمل کرده الان بعد دوماه بالای بینیشو که قوز داشت همون ناحیه بعد دوماه دست میزنی انگار ی فاصله آیی بین دوتا استخون افتاده باشه حسی هس فقط به طور طبیعی تو دید نیست دکتر جراح هم گفته بدنت فیبر ساز هست ممکنه بعد ۶ماه خوب بشه بعد ۶ماه خوب نشه چه راه کاری هست؟

        ناشناس
        1. سلام شما ٦ ماه تا يكسال منتظر باشين درست ميشه

          پشتیبان
    3. سلام یه سوال داشتم اینکه ۳ماه بینیمو عمل کردم سمت چپ بینیم ورم داره ویک برامدگی روی بینیم سمت چپ هست علتش چیه وکی این ورم برجستگی کی از بین میره

      ناشناس
      1. با سلام
        به دو دلیل این برآمدگی میتونه ایجاد بشه، یکی نوع جراحی که پزشک شما انجام داده و دومی هم ورم ناشی از جراحی است که احتمال مورد دوم خیلی بیشتر و به مرور تا 6 ماه بعد از عمل و گاهی تا یک سال بعد از بین میره

        مدیر مدویکا
      2. سلام خسته نباشید من ۲۲ روز پیش عمل کردم یه قوز بسیار بسیار ریزی در استخوان بینی ام داشتم که برداشتع شده اما امروز متوجه شدم که زیرش کاملا نرمه و نسبت به قسمت بالاتر و پایین تر استخوان بینیم اون یه ناحیه کم کم دارع با کم شدن ورم پایین تر از قسمتای دیگه خودشو نشون میده البتع الان با دقت زیاد مشهوده اما با وجه به خالی بودن اون یه نقطه ای که قبلا قوز ریزی داشتع حتما کم کم فرو رفتع تر میشع.لطفا راهنماییم بفرمایید و اینکه نوک بینی من هنوز خیلی گرد و بزرگه .ممکنه ورم باشه و به مرور بهبود پیدا کنه

        شیوا
        1. سلام، برای اطمینان از وضعیت بینی خود بهتر است به پزشک مراجعه کنید. در صورتی که عمل بینی شما با استفاده از روش باز، یعنی با جراحی، انجام شده است، ممکن است ورم در نوک بینی شما ناشی از عمل باشد و به مرور زمان کاهش پیدا کند. همچنین، در صورت دارا بودن سابقه آلرژی یا عفونت در نوک بینی، ممکن است به دلایل دیگر نسبت به قسمت‌های دیگر بینی شما گسترده تر باشد. در هر صورت، پزشک شما می‌تواند با معاینه و تصویربرداری لازم، تشخص وضعیت را بدهد.

          فاطمه پایان
    4. من حدود سه ماه عمل کردم الان یه چیزی مثل قوز یکم بالاتر از نوک بینیم زده بیرون ایا این رفع میشه؟

      شهلا
      1. با سلام
        معمولا این موارد ناشی از ورم بینی هست و به مرور با گذشت زمان از بین میره با این حال بهتره یک جلسه مشاوره با پزشکتون داشته باشین تا در صورت نیاز کورتون جهت رفع برآمدگی و ورم تزریق بشه

        مدیر مدویکا
        1. با سلام من دوماه عمل کردم داخل بینیم یه برامدگی سفید رنگ داره دکترمم میگه اصلا هیچی توی بینی نیست درحالی ک هست اصلا معلوم نیست چیه ممکنه این مشکلم رفع بشه یا نه تو همون سوراخ بینی هم حس میکنم کیپتره نسبت ب اون یکی سوراخ

          ترنم
          1. با توجه به شرحی که دادید، ممکن است برامدگی سفید رنگ در بینی شما علائم یک عفونت بینی باشد. در این صورت، نیاز به معاینه توسط یک متخصص گوش، حلق و بینی (ENT) مراجعه کنید تا وضعیت شما را بررسی نماید.

            فاطمه پایان
      2. سلام خسته نباشید من ۳ ماه هست که عمل بینی انجام دادم اما به نظرم دکترم استخوان بینی رو تراز نکرده فقط قوز بینی رو برداشته وقتی رو تیغه بینی دست می کشم اصلا به هم متصل نیستن و سمت چپ بینی خیلی کم بیرون زدگی داره وقتی که دست میزنم احساس میکنم

        حسن
        1. سلام. بهتر است با دکتر خود تماس بگیرید و این مشکل را با او مطرح کنید. او می‌تواند در خصوص شرایط عمل و میزان تغییرات انجام شده به شما توضیح دهد. اگر از نتایج عمل خود راضی نیستید نیز می توانید به متخصص گوش، حلق و بینی دیگری مراجعه نمایید.

          فاطمه پایان
      3. باسلام من حدود50روزه تا کردم بینی گوشتی داشتم یه طرف بینیم از پایین کنارپرده بینیم تورفتگی داره ازبالاکنارچشمم قسمت عینک زده میشه اونجام تورفتگی داره یه کوچولوبتلاترازاون اندازه عدس برآمدگی داره فشار میدم مثل استخون میمونه بایدچکارکنم ایارفع میشه؟

        افسانه
        1. باسلام بهتر است ابتدا با جراح خود مشورت نمایید احتمال وجود ورم زیاد است اما در صورتی که ورم نباشد جراح می تواند راهکارهای مناسب با توجه به شرایط شما را ارائه دهد. تزریق فیلر یا سوهان کشی می تواند از جمله این موارد باشد.

          فاطمه پایان
      4. سلام سه ماه از عملم میگذرهتقریبا از یه ماه بعد عمل بالای پره چپ بینیم یه برآمدگی داره که دست که میزنم شبیه غضروفه البته اوایل انقدر دیده نمیشد الان ورم کمتر شده دیده میشه میشه راهنمایی کنین

        صبا
        1. سلام مراجعه کنید به جراحتون شاید نیاز به سوهان کشی داشته باشین

          پشتیبان
          1. یعنی باز دوباره باید بینی باز بشه و عمل مجدد انجام بشه و اگه نیاز باشه چقدر باید بگذره برای این کار

            صبا
          2. یکسال

            پشتیبان سایت
          3. به نظرتون با ماساژ میشه از بین بره فشارش که میدم احساس میکنم یه چیزی میره داخل بینیم خیلی ناراحتم و دلیل این اتفاق چی میتونه باشه سه ماهه خیلی خوب مراقبت کردم ممکنه از نابلدی جراح باشه؟

            صبا
          4. نه ممکن هست از تورم داخل بینی باشه باید منتظر بمونین

            پشتیبان سایت
    5. باعرض سلام ووقت بخیر من حدود سه ماه ونیم پیش عمل زیبایی بینی انجام دادم و از ماه اول در قسمت سمت چپ بینی ونزددیک ابرو یه برآمدگی اندازه عدس زده بیرون که با لمس دست قابل رویت هست و اینکه در همان قسمت روی پل بینیم هم قوز داره آیا این قوز دلیلش ‌وجود اون قسمت که استخوانش زده بیرون به همان دلیله ؟راه حلش چیه لطفا راهنماییم کنید

      ملیکا
      1. با سلام بهتر است با جراح خود دیداری داشته باشید و وی را در جریان مشکلات خود قرار دهید. احتمالا مشکل شما با سوهان کشی قابل رفع باشد یا جراح به شما عمل ترمیمی را پیشنهاد دهد. در نهایت بینی شما ابتدا باید معاینه شده و درمان مناسب تشخیص داده شود.

        فاطمه پایان
    6. سلام من خود ۴ماهو خورده ای که عمل کردم برای باره دوم من کلا دماغم قوس داشت از اولم قوز نداشتم ، برای بازه دومم که عمل کردم کچو برداشتم روی بینیم صاف بود ولی بعد ۲ ماه برآمدگی سفت مثل قوز روی بینی ظاهر شده ، دکترم گفته برای تزریق غضروف و بعد کاملا جذب شدن از بین میره ، اما من میترسم بنظر شما امکان داره از بین بره ؟

      eli
      1. باسلام قطعا پزشک جراح شما با توجه به شرایط عمل و بررسی دقیق از وضعیت بینی بهترین راه درمانی را به شما پیشنهاد کرده و ارزیابی دقیقی از وضعیت شما ارائه می دهد. بهتر است به توصیه های پزشک خود عمل کنید و برای دریافت نتیجه مطلوب کمی صبر کنید تا نتیجه اقدامات درمانی مشخص شود.

        فاطمه پایان
      2. سلام من ۵۰ روزه عمل کردم بالای بینم برامده شده خیلی زیاد نوک بینی ام هم ورم داره واسه همین وسط بینی ام گود هست انگار و دوتکه شده دکتر میگه بالای بینی غضروف گذاشتم و به مرور ورمش کم میشه اگه نشد سوهان میکشم و میگه چون بالا و پایین ورم داره وسط گود دیده میشه ،حالا میگه وسط بینی فیلر میزنم که تناسب بوجود بیاد تا سر یک سال ورم ها کم میشه فیلر هم فقط چون بتونم این یکسال رو تحمل کنم تا نتیجه نهایی

        ناشناس
        1. باسلام قطعا پزشک بهترین کسی است که می تواند در خصوص وضعیت بینی شما نظر دهد. بهتر است به توصیه های پزشک جراح عمل کنید تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

          فاطمه پایان
  75. با عرض سلام و وقت بخیر

    خانم کریمی هستم دو سال و هشت ماهه دماغمو عمل کردم هم گوشتی بود هم قوز داشت
    متاسفانه اصلا خوب در نیومده خیلی افتضاحه
    روی دماغم پله پله است سمت چپ تیغه دماغم استخوان اضافه آورده که قبل از عمل نداشت
    سوراخ‌هاشم خیلی باهم فرق دارن که از فاصله چند متریم کاملا مشخصه کج هم شده چن بار به جراح مراجعه کردم ولی اصلا جواب قانع کننده ای ندادگفتن با مرور زمان مشکلتون حل میشه که متاسفانه نشد
    از شما تقاضای کمک دارم
    ممنون

    ناشناس
    1. با سلام
      با وجود گذشت 2 سال از جراحیتون و مشکلاتی که گفتین به احتمال خیلی زیاد شما نیاز به جراحی ترمیمی دارین، البته در جراحی های بینی گوشتی باید واقع بین باشین و انتظارات زیادی نداشته باشید اما قطعا مشکلاتی که گفتین مثل پله پله شده یا داشتن استخوان اضافه و عدم تقارن سوراخ های بینی با عمل ترمیم درست میشه. اگر به پزشک خودتون اعتماد دارین بهتره با خود ایشون عمل ترمیم رو انجام بدین در غیر اینصورت بهتره با چند پزشک دیگه هم مشاوره بشین

      مدیر مدویکا
      1. سلام وقت بخیر
        من یه سالو شش ماهه بینیم رو عمل کردم تا شش ماه فرمش عالی بود ولی بعد از شش ماه روز ب روز بدتر شد ،بعد از گذشت یک سال روی تیغه بینیم مقداری قوز ایجاد شد ،استخوان تیغه بینی ب چپ منحرف شده و ی ماهه ک قوس بینیم کامل از بین رفته و انگار استخوان تیغه بینیم داره ب سمت جلو رشد میکنه
        خودم بعضی وقتا یکم ماساژش دادم و چند شب چسب زدم ولی بدتر شد . نوک بینیم خیلی ب سمت بالا بود ولی داره میاد پایین و قوسم نداره دیگه . من 18 سالگی عمل کردم و بینی گوشتی با قوز داشتم و بینیم انحراف داشت
        الان نیاز ب عمل ترمیمی دارم یا بهتر میشه ؟! چون این چند ماه اخیر خیلی تغییر کرده
        زدن ماست تو ایجاد قوز تاثیر داره ؟؟! لطفا پاسخگو باشین خیلی نگرانم

        سارا زارعیان
        1. Author

          سلام، به جراحتان مراجعه کنید و نظر ایشان را جویا شوید. با توجه به اینکه بینی شما گوشتی بوده برای عمل بینی ترمیمی باید حداقل ۲ سال از عمل تان گذشته باشد و نتیجه عمل قطعی شده باشد.

          مدیر
          1. سلام من دوماه و چند روزه هست ک عمل کردم جای ک قبل عمل روی بینبم قوز داشت الان هم دارم از نیم رخ خیلی دیده میشه کاملا.بنظرتون تاکی باید صبر کنم و چیکار کنم .خیلب ممنونم

            شیردل
          2. باسلام با توجه به مدت زمان گذشته از عمل شما نتیجه گیری در خصوص فرم نهایی بینی کار دشواری است با این حال اگر از نتیجه عمل خود ناراضی هستید توصیه می کنیم با پزشک خود مشورت کنید تا بتواند توضیحات لازم در خصوص شرایط عمل و فرم فعلی بینی را به شما ارائه دهد. اگر قوز ناشی از عوارض بعد ا ز عمل باشد و پزشک تشخیص دهد امکان انجام روش هایی زا جمله سوهان کشی یا تزریق فیلر برای اصلاح ان وجود دارد. در غیر این صورت می بایست جراحی ترمیمی انجام دهید.

            فاطمه پایان
          3. سلام من ۴ماه هست عمل بینی کردم طبیعی عمل کردن و برام غضروف گذاشتن وپلیپ وانحراف هم داشتم انگار عمل نکردم هیچ تغییری نکرده بینیم سوراخ بینیم باهم متفاوت هست و بینی همچنان بزرگ ایااحتمال داره استخوان ها ورم داشته باشه یامدل طبیعی همینجوری هست

            اعظم
          4. با سلام ب احتمال زیاد شما بینیتون گوشتی بوده که این نوع از بینی زمان بیشتری برای شکل گیری نیاز داره
            سوزراخ های بینی کاملا متقارن نمیشه اما ب مرور بهتر میشه

            پشتیبان سایت
      2. سلام وقتتون بخیر ببخشید من یه سال ۸ ماه پیش تهران پیش یه پزشکی عمل بینی انجام دادم الان چند ماهه طرف چپ بینیم یه برجستگی اندازه یه جوش ایجاد شده که با ماساژ هم رفع نشده به نظر شما حتما ترمیم میخواد این برجستگی یا راه دیگه ایی هم برای درمانش هست؟

        ناشناس
        1. Author

          سلام، راه های درمان برآمدگی استخوان بینی در مقاله آورده شده است می‌توانید مطالعه کنید.

          مدیر
    2. سلام من حدود یکماه میشه عمل کردم سمت چپ بینیم بالا تقریبا نزدیک چشمم استخوان اضافه آورده به دکترم گفتم میگن کورتون باید تزریق بشه
      بنظرتون کورتون باعث ازبین بردن استخوان میشه؟
      واینکه کورتون تزریق کنم یا نه؟
      ممنون میشم راهنماییم کنین

      بهرامی
      1. با سلام
        کورتون روی ضایعه استخوانی تاثیری ندارد به احتمال زیاد این برآمدگی ناشی از ورم هست که با تزریق کورتون قابل رفع هست. در کل تزریق کورتون برای یک یا 2 بار مشکلی برای شما ایجاد نمیکنه و اگر تشخیص دکترتون این هست انجام بدین

        مدیر مدویکا
        1. ممنون از پاسختون
          کاملاضایعه استخوانی هس کنار بینیم 1بار کورتون تزریق کردم بهتر شده ولی هنوز هس
          دکترم میگه چون نزدیک چشمه نمیشه سوهان کشی کرد وباید بعداز 1سال دوباره بینی باز بشه وباقلم وچکش اضافی رو درست کنم
          خیلی ناراحتم میشه بگین چیکار کنم
          واقعا باسوهان کشی نمیشه؟؟

          بهرامی
          1. با سلام
            بله احتمالا اگر که نزدیک به چشم باشه امکان سوهان کشی وجود نداره و ریسک داره بنابراین بهتره که عمل ترمیم انجام بدین. معمولا سوهان کشی یرای قوز روی پل بینی انجام میشه

            مدیر مدویکا
        2. سلام من 7 ماهه بینی م عمل کردم یه ضربه خفیف به بینیم وارد شده اولش خیلی درد داشت ولی خوب شد خونریزی هم نکرد اما چون خارج از کشور هستم دسترسی به دکترم ندارم نگران کننده هست یا خیر؟

          منصوری
          1. با سلام
            اگر خونریزی ندارین و درد مداوم هم ندارین خیر جای نگرانی نیست

            مدیر مدویکا
          2. سلام دکتر جان من ۹ماهی هست بینمو‌عمل کردم از قسمت بالایی به سمت پایین کلا پهن شده و سوراخ های بینیم هم از روز اول تقارن نداشت و سمت چپ و راست بینیم هم پهن شده و دست میزنم حالت استخونی و سفت هست راهنمایی کنین باید چکار‌کنم خیلی ممنون

            علی
          3. سلام بهتر است به جراح بینی دیگری مراجعه نمایید با توجه به توضیحات شما و اینکه از نتیجه عمل خود راضی نیستید احتمالا عمل ترمیمی برای شما پیشنهاد شود با این حال می بایست پیش از هر اقدامی بینی شما معاینه و روش درمانی مناسب پیشنهاد شود.

            فاطمه پایان
      2. سلام دو هفته هست بینیمو عمل کردم در قسمت قوز اندازه یک عدس برآمدگی داره دست میزنم کامل مشخصه که انگار یه چیزی هست خیلی نگرانم باید چیکار کنم آیا با ماساژ درمان میشه؟

        آرزو
        1. باسلام احتمال بروز عفونت و التهاب داخلی زیاد است. می توانید با جراح خود یا متخصص گوش حلق و بینی در این خصوص مشورت نمایید.

          فاطمه پایان
      3. با سلام من ۳ماه ونیم که عمل شدم دقیقا ۲۰ روز بعد از عملم نوک بینیم محکم به کابینت برخورد کرد همون لحظه خیلی درد داشت ولی بعدش آروم شد ویک هفته بعد از اون احساس کردم روی تیغه بینیم یه فاصله کوچیک ایجاد شده وهمون جایی که قبلا قوز داشتم وکج بوده بینیم قوز داره وکج شده ایا درست میشه.خواهش میکنم پاسخگو باشید خیلی نگرانم

        النا
        1. سلام احتمالا شدت برخورد با استخوان باعث ایجاد ترک یا کوفتگی در بینی شما شده است و اگر تغییرات ظاهری شما پس از این حادثه رخ داده بهتر است حتما با پزشک جراح خود مشورت نمایید تا وضعیت شما را مورد بررسی قرارداده و توصیه های لازم را ارائه دهد.

          فاطمه پایان
    3. سلام خانمی۴۷ساله هستم که۱۶سالپیش عمل جراحی بینی انجام دادم ازحدودیک ماه قبل سمت راست استخوان بینی ام شروع به رشد کرده وبافت استخوانی کنارچشم و بینی تشکیل شده سی تی اسکن انجام دادم به نظردکترگوش وحلق بینی بافت استووم هست وبایدبا جراحی برداشته بشه سووالم اینه که ممکنه دوباره این مشکل برام بعد جراحی دوباره پیش بیاد وایتکه علت تشکیل این بافت استخوانی چی هست ممنون میشم راهنماییم کنید

      ناشناس
      1. سلام، احتمالاً بافت استخوانی که در ناحیه بینی شما شکل گرفته است، به دلیل تغییرات طبیعی در بدن شما نیست و ممکن است به عوامل مختلف مانند عفونت، تروما، یا جراحی قبلی برگردد. با این حال، پس از جراحی باید به دقت رعایت های پس از عمل را دنبال کنید تا خطر بازگشت آن کم شود. همچنین، مشکلات دارای ارثی نظیر سابقه خانوادگی در بعضی از موارد نقش دارد. برای رفع شک و تأکید بر علت دقیق بافت استخوانی، بهتر است با پزشک خود صحبت کنید.

        فاطمه پایان
    4. سلام خسته نباشید من الان یک‌ماه و نیمه بینیمو عمل کردم کاملا تیغه بینیم صاف و بدون مشکل بود یهو یه برامدگی مثل استخوان‌وسط تیغه بینیم‌زده بیرون..دکترم گفت ماساژ بدین ولی اولش میره داخل و بعد دوباره بزرگتر میاد بیرون .چرا باید بینی که کاملا بدون مشکل بود ابان اینجوری بشه خیلی ناراحتم.چون بعد سالها تونستم عمل کنم و خیلی ناراحتم.ممنون میشم زاهنماییم کنید

      اصلی
      1. سلام، ممکن است برای شما یک عارضه پس از جراحی بینی رخ داده باشد که به عنوان “برآمدگی استخوان” شناخته می‌شود. این مشکل معمولاً در اثر تغییرات در ساختار استخوان‌های بینی به وجود می‌آید. برای درمان این مشکل، نیاز به انجام یک جراحی دوباره و یا تصحیح با استفاده از فیلر یا سوهان کشی است. قبل از هرگونه تصمیم‌گیری، بهتر است با پزشک خود صحبت کنید و روش مناسب درمان را با او بررسی کنید.

        فاطمه پایان
    5. سلام خسته نباشید من الان یک‌ماه و نیمه بینیمو عمل کردم کاملا تیغه بینیم صاف و بدون مشکل بود یهو یه برامدگی مثل استخوان‌وسط تیغه بینیم‌زده بیرون..دکترم گفت ماساژ بدین ولی اولش میره داخل و بعد دوباره بزرگتر میاد بیرون .چرا باید بینی که کاملا بدون مشکل بود ابان اینجوری بشه

      لقایی اصل
      1. سلام، ممکن است برای شما این حالت پس از عمل بینی ناشی از تورم و التهاب باشد که با گذشت زمان بهبود خواهد یافت. همچنین، ممکن است این حالت ناشی از اصلاح استخوان‌های بینی باشد که نیاز به بررسی دقیق تر دارد. بهتر است با پزشک خود در مورد این موضوع صحبت کنید تا در صورت لزوم، تصویربرداری و یا آزمایش‌های دیگر برای شما انجام شود.

        فاطمه پایان
    6. سلام وقت بخیر. من قبل از عمل بینیم قوز داشت. الان 26روز عمل میگذره وقتی چسب بااز میکنم هنوزقوز بینیم هست. وبینیم نمای زیبایی نداره. دکتر گفت ماساژ یده. اما متاسفانه هیچ اثری نداشت. خیلی نگرانم خیلی. راهنمایم کنید

      بهار
      1. باسلام بهتر است ابتدا موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید و از وی در خصوص تغییرات ایجادشده در طول عمل سوال کنید. وجود قوز روی بینی می تواند ناشی از التهاب و ورم بعد از عمل یا عوارض جانبی دیگر باشد البته جای نگرانی نیست و روش های مختلفی برای حل این مشکل وجود دارد که با مشورت پزشک می توانید نسبت به انجام ان ها اقدام کنید.

        فاطمه پایان
  76. سلام وقت بخیر
    ۳ ماهه از عمل بینیم میگذره یه طرف استخوان بینیم ک‌ قبلا قوز بود فرورفتگی ایجاد شده با مرور زمان بهتر میشه ؟ روی استخوان بینیم سطحش انگار‌ی حالت منحنیه‌ از بالا ک لمس میکنم صافه سطحش یهو منحی میشه چرا؟

    نگار
    1. با سلام
      احساس فرورفتگی یا قوز و یا مواردی مانند اون چیزی که بیان میکنید منحنی به نظر رسیدن شکل بینی همه و همه میتونن به خاطر ورم بینی و اینکه بینی هنوز شکل اصلی خودش رو پیدا نکرده باشه. باید صبور باشید تا یک سال بعد از عمل، بینی دچار تغییراتی میشه و تقریبا بعد از یک سال شما میتونین نتیجه نهایی عمل رو ببینین

      مدیر مدویکا
      1. سلام،خدا قوت،ممنون از مطالب خوب و مفیدتون
        من ۳ ماه و ۲ هفته اس که عمل بینی انجام دادم و یک سمت بینیم یه برامدگی داره که نمیدونم‌ استخوانه یا غضروف و باعث شده بینیم به اون سمت متمایل نشون بده و کج دیده بشه اما با چشم خیلی مشخص نیست ولی وقتی که عکس میگیرم خیلی معلومه و کامالا توی عکس بینیم کج‌میشه و حتی پره های بینی و سوراخا نا متقارن دیده میشن و تیغه بینیم کج میشه در صورتی که با چشم اینطور نیست اما خب عکسم خیلی برام مهمه به نظرتون مشکل چیه؟اگه رفع نشه چکار کنم؟(صورتمم قرینه نیست اما اونجوری نیست که کامل مشخص باشه ولی خب باز با این حال من قبل عمل همچین مشکلی نداشتم)خیلی استرس دارم ممنونم اگه جواب بدین

        نگین
        1. با سلام
          عزیزم مواردی که گفتین و همونطور که خودتونم اشاره کردین که در حالت عادی دیده نمیشه ناشی از تورم بینی بعد از عمل هست، تا یک سال بعد از عمل با کاهش تورم بینی به مرور تمامی این مشکلات حل میشه بنابراین اصلا نگران نباشین و تنها کاری که باید بکنین این هست که صبور باشین.برآمدگی هایی به شکل غضروف یا استخوان هم که در حالت عادی دیده نمیشه به همین علته

          مدیر مدویکا
          1. سلام من ده روز پیش بینیمو عمل کردم بعد از باز کردن گچ دیدیم که بالای سوراخ بینیم یه فرورفتگی به شکل خطی افتاد دکترگف به خاطر ضعیف شدن بافته.حالا سوالم اینه این فرو رفتگی چه جوری درست میشه.ممنون اگه راهنمایی کنید

            فروغی
          2. سلام،
            برای درمان فرو رفتگی بالای سوراخ بینی، بهتر است با یک متخصص جراحی پلاستیک یا متخصص پوست و مو مشورت کنید. او ممکن است به شما گزینه های درمانی مختلف را پیشنهاد دهد، از جمله:
            1- تزریق چربی: در این روش، چربی از قسمت دیگری از بدن شما جمع آوری شده و سپس به منطقه فرو رفتگی تزریق می شود.
            2- پروتز: در این روش، پروتز (که معمولاً از سیلیکون ساخته شده است) در منطقه فرو رفتگی قرار داده می شود.
            3- جراحی: در صورت لزوم، جراح باید بافت ضعیف شده را با بافت سالم جایگزین کند.
            4-تزریق ژل یا فیلر: این روش نیز مشابه تزریق چربی است با این تفاوت که از مواد شیمیایی اما سازگار با بدن برای پرکردن فرورفتگی ها استفاده می شود.
            بسته به وضعیت خود، دکتر شما ممکن است گزینه های داروئی و تغذیه اوليه نيز به شما پيشنهاد كند.
            امیدوارم که این راهنمایی به شما کمک کند.

            فاطمه پایان
          3. سلام وقت بخیر
            من ۱۱ ماهه بینیمو عمل کردم سمت راست بینیم بالاتر از نوک بینیم ی برامدگی هست..ب نظرتون غضروفه یا ورم؟هم سفته و هم بعداز فشار چند ثانیه ایی محو میشه؟آیا ترمیم نیاز داره؟

            آرزو
          4. سلام، برای تشخیص دقیق وضعیت باید بهتر است با یک متخصص گوش، حلق و بینی مشاوره کنید. اما در کل، اگر برامدگی به گونه ای است که پس از فشار محو می‌شود، احتمالاً نیاز به ترمیم ندارد. اما در هر صورت بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

            فاطمه پایان
          5. سلام ببخشید من سه ماه ونیمی میشه که عمل کردم،دو طرف بینیم قرینه نیست،سمت چپ بینیم استخوانش حالت فرورفتگی داره و طرف مقابلش حالت برجستگی داره،جوریه که تو آینه خودم قشنگ حسش میکنم،آیا با سوهان کشی این فرورفتگی و برجستگی بر طرف میشه

            دلنیا
          6. باسلام بهتر است دراین خصوص با پزشک خود مشورت نمایید ابتدا باید علت این موضوع مشخص شود تا درمان مناسب پیشنهاد شود. ممکن است نیاز به تزریق فیلر برای پرکردن تورفتگی ها یا تزریق کورتون برای کاهش ورم داشته باشید.

            فاطمه پایان
          7. سلام اقای دکتر خسته نباشید من ۳ ماهه بینیمو عمل کردم یک طرف بینیم ورم داره که دکترم گفت با فشار دست و ماساژ ازبین میره بعد اینکه ماساژ دادم همون سمت کنار تیغه بینیم یه استخون کوچیک دراومده ممکنه دراثر فشار دست من اینجوری شده باشه حس میکنم استخونم کج شده و برامده شده ایا از بین میره؟ خیلی نگرانم

            محدثه
          8. باسلام زائده ای که احساس می کنید به تازگی ایجاد شده ممکن است ورم باشد و به استخوان ربطی ندارد با این حال برای تشخیص بهتر و دقیق تر بهتر است پزشک را درجریان وضعیت خود قرار دهید تا پس از معاینه بتواند درمان و راهکار مناسب را به شما پیشنهاد دهد.

            فاطمه پایان
        2. با سلام من عمل انحراف انجام دادم و تیغه بینیم کج بود و قوز کوچیکی داشتم حدود 4 ماه عمل کردم روزهای اول خیلی خوب بود تا اینکه ب 4ماهی نزدیک شد و حس کردم فرمش داره تغییر میکنه قوز پایین‌تر جای اول در حال برجسته شدن هست از طرفی نوک بینیم از دوسمت داره برجسته میشه حالت غیر طبیعی داره و بین دو سمت نوک بینی ی فرد رفتگی اتفاق افتاده
          دکتر گفت طبیعیه و موردی نداره در حالی ک اصلا خیلی داره بد حالت میشه گفتن تا1سلل باید صبر کنی تا شکل بگیره در حالی ک اصلا خیلی بد داره پیش میره
          میشه ی راهنمایی کنید
          چسب گفتن شب بزنم و روزها نزنم بنطر تون کمکی میکنه ب برطرف شدن این قوز و البته رفع برآمدگی برآمدگی نوک بینی و فرو رفتگی

          جعفر
          1. با سلام،
            به طور کلی، پس از 4 ماه از عمل بینی، قرار نیست شکل بینی شما به شدت تغییر کند. در صورت داشتن نگرانی‌های جدید، بهتر است با پزشک خود صحبت کنید و از او درخواست کنید تا وضعیت شما را دقیق‌تر بررسی کند.
            بله، استفاده از چسب در شب ممکن است به حفظ فرم بینی کمک کند، اما قطعاً نباید به تنهایی به عنوان راه حل نهایی در نظر گرفته شود. همچنین، استفاده از چسب باید با رعایت دستورالعمل‌های پزشک خود صورت گیرد.

            فاطمه پایان
        3. سلام وقتتون بخیر، ببخشید من یه هفته اس عمل کردم روز پنجم متوجه شدم داخل بینی روی تیغه بینیم یه برآمدگی مثل استخون هست هنوز گچ بینی هم برنداشتم میخواستم بپرسم ضایعه ی استخوانی هست یا ورمه؟ ممنونم از راهنماییتون

          مهسا
          1. با سلام
            به این شکل نمیشه اظهار نظری کرد بهتره زمان برداشتن آتل با پزشکتون مشورت کنین تا مشخص بشه که چی هست

            مدیر مدویکا
      2. سلام دکتر جان من ۹ماهی هست بینمو‌عمل کردم از قسمت بالایی به سمت پایین کلا پهن شده و سوراخ های بینیم هم از روز اول تقارن نداشت و سمت چپ و راست بینیم هم پهن شده و دست میزنم حالت استخونی و سفت هست راهنمایی کنین باید چکار‌کنم خیلی ممنون

        علی
        1. سلام، احتمالاً نیاز به مشاوره حضوری با یک جراح بینی دارید. برای تصحیح شکل و تقارن بینی، ممکن است نیاز به عمل جراحی دوباره باشد. لطفاً با یک جراح بینی مشورت کنید تا بهترین روش درمان را برای شما تعیین کند.

          فاطمه پایان
    2. سلام وقت بخیر،من ۳ ماهه که بینیمو عمل کردم از همون رورای اول متوجه شدم که سمت چپ تیغه بینیم یه استخوان یا شایدم غضروف ریز داره که برامدس و مشخصه دقیقا نمیدونم استخوانه یا غضروف ،به نظرتون از بین میره؟میترسم که باقی بمونه به دکترم نشون دادم جواب خاصی ندادن ممنون میشم جواب بدین خیلی نگرانم

      رها
      1. با سلام
        ببینین معمولا 2 تا حالت بعد از عمل در مواردی مثل مورد شما احتمالش هست، یکی اینکه این واقعا غضروف باشه که بعد از عمل دکتر میتونه با ماساژ و فشار مناسب اون رو رفع کنه یا اینکه ورم باشه که احتمال ورم بودن خیلی بیشتره. نکته ای که باید دقت کنین برای ماساژ اون قسمت اصلا خودتون اقدام نکنین و از پزشکتون بپرسین در صورت نیاز بهتون آموزش میدن چجوری ماساژ بدین. اما احتمال دم که پررنگتره ورم بینی هست و باید صبور باشید تا یک سال ، موارد اینچنینی زیاد اتفاق میفته و به مرور رفع میشه

        مدیر مدویکا
        1. سلام خسته نباشید من ۱۸ ماهه عمل کردم الان نو بینیم ی غضروف تیز زده بیرون راه حل این چیه نمیخام دوباره عمل کنم با کروتن یا سوهان کشی برطرف میشه

          سما یوسفوند
          1. سلام، بهترین راه حل برای این مشکل مشاوره با پزشک است. جراح شما می‌تواند با بررسی وضعیت بینی شما، راهنمایی کند که چگونه این مشکل را حل کنید. در بعضی از موارد، کروتن یا سوهان کشیدن ممکن است به عنوان گزینه‌ای برای درمان این مشکل پیشنهاد شود، اما تصمیم نهایی در دست پزشک شماست.

            فاطمه پایان
      2. با سلام و خسته نباشید من سه ماه و شش روز هست که بینیم رو عمل کردم بینی من استخوانی بود بعد از برداشتن چسب متوجه شدم که علاوه بر ورم زیاده سمت چپ روی بینیم یعنی اون قسمت که قبل از عمل قوز داشت باز یک برآمدگی داره ودست میزنم استخوانیه وسفته آیا این برامدگی بر طرف میشه یا نه واینکه این ورم یک طرفه از بین میره یا میمونه ممنون

        نعیمه حسنی
        1. با سلام
          معمولا قسمتی از بینی که ورم داره چون تغییرات بیشتری روی اون انجام میشه بعد از عمل هم ورمش بیشتره و ممکنه شبیه به قوز به نظر برسه بهتره صبر کنین تا به مرور ورم بینی از بین بره

          مدیر مدویکا
          1. سلام
            من ۵ ماه و نیمه که عمل بینی انجام دادم‌بینیم استخوانی بود سمت چپ بینیم انگار یه غضروف برامده داره و سمت راستم یه استخوان الان بعد این مدت هیچ تغییری نکردن دکترمم فقط گفتن صبر کنید واقعا نگرانم چطور ممکنه استخوان یا غضروفی که برامده شده از بین بره بدون هیچ عملی یا اقدامی

            آنا
          2. با سلام
            عزیزم معمولا این برآمدگی ها بعد از عمل ناشی از ورم در اون ناحیه هست که ما تصور وجود استخوان یا غضروف رو از اون داریم. به مرور با کاهش ورم این موارد از بین میره . البته در همه موارد هم اینطوری نیست که به تشخیص دکتر با سوهان کشی یا عمل مجدد باید رفع بشه . بنابراین شما فعلا کاری نمیتونین انجام بدین، حداقل یک سال صبر کنین تا از فرم نهایی بینیتون مطمئن بشین و بعد در صورت نیاز اقدام لازم رو انجام بدین

            مدیر مدویکا
        2. سلام مت دوماهه بینیمو عمل کردم ازکنار چشمم یه برامدگی مثل استخوان زده بیرون اندازه یه عدس به دکتر گفتم گفت کاری نمیشه کردمن چیکار کنم خیلی ناراحتم لطفا راهنمایی کنید

          ناشناس
          1. باسلام بهتر است با جراح پلاستیک یا متخصص گوش حلق و بینی دیگری مشورت نمایید تا درمان مناسب را برای شما پیشنهاد دهد.

            فاطمه پایان
      3. من ۲ ماه عمل کردم بینیم کوچیک کرد به دکترم گفتم که بینیمو طبیعی باشه اما اون ظاهرن چیزی که خواسته در اورده بهشم میگفتم میگفت که من فقط قوز برداشتم نک بینیتم روتیشن کردم ولی قوز بینی من چیزی انچنانی نبود الان ارتفاع نوک بینیم تا صورتمو یه سانت کوتا کرده نمیدونم چکار کنم قبل عملم ۵۰ کیلو بودم الانم میخوام خودمو چاق کنم بینیم بیشتر کوچیک میشه خیلی ناراختم میشه راهنمایم کنید لطفآ

        مهری
        1. سلام، متاسفانه بدون بررسی دقیق و انجام معاینات لازم، نمی‌توان به شما راهکار دقیقی پیشنهاد داد. اگر به دکتر خودتان اعتماد ندارید، می‌توانید به پزشک دیگری مراجعه کنید و نظر و توصیه او را درباره وضعیت بینی خود بپرسید. همچنین، در صورت نارضایتی از عمل قبلی، می‌توانید با گفتگو با پزشک خود گزینه‌های درمان جایگزین را بررسی کنید.

          فاطمه پایان
      4. ببخشید من ۵ ماهه که عمل بینی انجام دادم از اول سمت راست بینیم به اندازه یک عدس سفت شده و اینکه سوراخهای بینیم بالا و پایین دیده میشه میخواستم ببینم اینها برطرف میشه به مرور یا نه ممنونم

        با سلام
        1. باسلام پاسخ این سوال به شرایط عمل و نوع بینی شما بستگی دارد. در حالت کلی بینی شما بعد از گذشت این مدت تغییر چندانی نخواهد کرد و بهتر است با پزشک خود در خصوص مشکلات به وجود امده مشورت نمایید.

          فاطمه پایان
    3. ببخشید یه سوال دیگه هم دارم اینکه من بینیم استخوانی با نوک غضروفی بود الان نوک بینیم بعد عمل خیلی پهن و بزرگه اصلا راضی نیستم و ۳ ماهه عمل کردم به نظرتون چیکار کنم؟

      رها
      1. اصلا الان بعد از سه ماه از عمل بینیتون در مورد شکل بینی قضاوت نکنین، صبر کنین به مرور با از بین رفتن ورم بینیتون به شکل دلخواهتون در میاد

        مدیر مدویکا
        1. سلام ، من دو سال و یک ماهه بینیمو عمل کردم ولی هنوز یه قوزِ کوچیک روی بینیم هست ، باید چیکار کگم؟

          نگین
          1. با سلام
            بعد از این مدت تنها راه برای از بین بردن قوز روی بینی سوهان کشی بینی میباشد البته باید با پزشک متخصص معاینه بشین تا مشخص بشه که شرایط سوهان کشی رو دارین یا نه

            مدیر مدویکا
      2. سلام وقت بخیر لطفا زودتر به سوال من جواب بدین خیلی نگرانم،من ۵ ماهو ۱ هفتس که بینیمو عمل کردم اوایل تیغه بینیم خیلی کج بود ولی به مرور خوب شد کاملا الان حدود ۲ هفته پیش بخاطر ورم یکطرفه بینیم رفتم دکتر بینیمو ماساژ داد به شکل خیلی شدید کاملا بینیمو به سمت راست کج کرد بعد دوباره به حالت قبل برگردوندش حالا تیغه بینیم به سمت راست کجه چند روزم هست اینجوریه یعنی من چند روزه متوجه شدم قبلش دقت نکردم،خیلی نگراانم ،و نمیتونم برا معاینه برم پیش دکترم ،شهرستانم راهم دوره،نمیدونم‌چیکار کنم

        ناشناس
        1. با سلام
          ببینین ماساژ اشتباه میتونه عوارضی مثل همین کج شدن بینی رو در پی داشته باشه اگر انحراف زیاد هست بهتره مجدد به پزشکتون مراجعه کنین ولی اگر در حد کم هست که برای دیدنش باید خیلی دقت کنین به مرور رفع میشه

          مدیر مدویکا
          1. سلام من دوماه که عمل بینی انجام دادم .ولی متاسفانه روی تیغه ی بینی ام یه استخون زده بیرون مثل قوزه شده .دکترم گفته احتیاج به سوهان کشی دارم .ولی بی نهایت میترسم چون موضعی عمل میکنن .خیلی ها میگن اذیت میشی تو رو خدا سوهان کشی درددارد یا نه

            اسیه
          2. از آنجا که سوهان کشیدن به بینی با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود هیچگونه دردی ندارد و جای نگرانی نیست.

            فاطمه پایان
        2. سلام خسته نباشید حدود ۲ماه ۱۰روز ک عمل بینی انجام دادم.از سمت راست ک بینی خودم نگاه میکنم عالی و اون شیب مناسب و داره اما سمت چپ بینی دقیقا روی پل بینی برآمدگی داره ک وقتی دست میزنم مثل استخون سفت.دکترم تجویز کردن ک چسب نزنم خیلی نگرانم ک نیاز ب سوهان کشی یا عمل ترمیمی نباشه.
          و اینکه بعد عمل زیر پوست نزدیک ابروهام خون جمع شده بود ک فرم و شکل بینی منو تغییر داد مجبور ب تزریق کورتون شدم.بینم استخونی و قوز داره بوده

          زینب
          1. باسلام بهتراست به توصیه های پزشک خود عمل کنید زیرا وی بهترین کسی است که می تواند درمان مناسب را به شما پیشنهاد دهد.
            باتوجه به مدت زمان کمی که ازعمل بینی شما گذشته هنوز فرصت دارید تا فرم بینی شما مشخص شود و برامدگی ذکرشده نیز احتمالا به مرور زمان برطرف خواهد شد زیرا ورم یکطرفه یکی از عوارض جانبی عمل بینی است که در ماه های اول بعد از عمل به مرور از بین می رود.

            فاطمه پایان
      3. سلام وقت بخیر
        من دوماه که بینیمو عمل کردم یه قوز کوچک دقیقا جایی دراومده که قبل عمل قوز داشت خیلی نگرانم باید چیکار کنم
        یعنی قوزش میمونه تا چهل روز این قوز نبود بعدش دراومد هرکی منو میبینه میگه بینیت خیلی ورم داره اگه ورنش بره بازم قوز بمونه چی

        سارا
        1. عرض سلام خدمت شما
          ی امر کاملا طبیعی هست و ب مرور برطرف میشه نگران نباشین

          پشتیبان سایت
    4. سلام وقت بخیر ،من ۳ ماه و ۱۳ روزه بینیمو عمل کردم سمت چپ بینیم یه برامدگی هست شبیه استخوانه وقتی دست میکشم انگار اندازه یه خط استخوان برامده شده خیلی نگرانم ،رفع میشه؟

      گیسو
      1. با سلام
        بله عزیزم تا 6 ماه بعد از عمل بینی دائم دچار تغییراتی میشه و این برآمدگی ها هم رفع میشه. بخشی از این موضوع هم میتونه ناشی از تورم بینی باشه. باید صبور باشید حداقل تا یک سال اصلا نباید در مورد شکل بینیتون قضاوت کنین بعد از اون هم اگر این مشکل رفع نشد و این موضوع ناشی از نوع جراحی بود میشه با سوهان کشی مشکلات این شکلی رو رفع کرد

        مدیر مدویکا
        1. سلام وقت بخير
          من سه ماه و نيم ك بينيمو عمل كردم و بعد از برداشتن كچ تيغه بينيم كج بود ولي به مرور بهتر شده اما ي برامدگي مثل قوز هنوز روي بينيم هست كه دست ميزنم سفت و دكترم بهم گفت اين موردي نداره و اصلا قبول نكردن اين برامدگيو و روزي سه بار گفتن ماساژ بدم ولي هنوز اين موضوع رفع نشده ايا اين ورم يا واقعا اين استخوان قوز؟

          سارا
          1. با سلام
            ببینین احتمال هر دو این موارد یعنی استخوان و همینطور ورم بینی وجود داره ولی معمولا این موارد ناشی از ورم بینی بعد از عمل هست و به مرور تا 6 ماه بعد از عمل از بین میره

            مدیر مدویکا
      2. سلام من ۷ماهه که از عمل بینیم میگذره ولی قوز بینی پیدا کردم تو قسمت جلویی بینیم و این منو خیلی نگران می‌کنه به نظر شما چقد طول می‌کشه تا از بین بره

        الهه
        1. با سلام
          معمولا قوزر بینی که بعد از عمل ایجاد میشه تا ماه 6 بعد از عمل و در برخی موارد نهایتا تا یک سال بعد از عمل رفع میشه . در صورتی که بعد از یک سال از عملتون این قوز رفع نشد باید برای سوهان کشی بینی اقدام کنین

          مدیر مدویکا
          1. سلام وقت به خیر آقای دکتر. من یک ماه از عمل بینیم گذشته؛ از روز سوم بعد از باز کردن گچ، یه قوز کوچیک استخوانی نزدیک چشم و سمت چپ ایجاد شده که با گذشت یک ماه، بزرگتر شده! چرا بزرگتر؟؟
            از طرفی این قوز در سمتی از بینی ایجاد شده که قبلا قوز نداشتم. علت عملم، قوز سمت راست بود! این طبیعی هست که سمت مخالف ورم کرده؟؟

            سوگل نامدار
          2. سلام، احتمالاً قوزی که در سمت چپ بینی شما ایجاد شده است، ناشی از ورم و التهاب پس از عمل بینی است. این موضوع به طور معمول در طول چند هفته پس از عمل بینی رخ می‌دهد و با گذشت زمان بهبود می‌یابد. با این حال، بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید تا بررسی کند که آیا وضعیت شما نرمال است یا خیر. همچنین، قوز سمت چپ بینی شما نباید به دلایل فنی با قوز سمت راست تفاوت داشته باشد. لذا، در صورت هرگونه نگرانی، به پزشک خود مراجعه نمایید.

            فاطمه پایان
      3. سلام وعرض ادب،من سه مرداد بینی عمل کردم،،وبسیار تمیز وخوب بود،ویک قوز داشتم،که دیشب دوباره‌ دیدم برآمده شده،،ودکتر گفت استخوان سازی کرده وکمبود ویتامین دی،ودوماه دیگه بیا،خب چکار کنم،من واقعا نگرانم

        ناشناس
        1. با سلام
          در صورتی که دکترتون تشخیص دادن که این ورم نیست و استخوان هست احتمالا نیاز به سوهان کشی باشه فعلا تازمانی که دکترتون گفتن جز انجام کارهای تجویز ایشون نباید کاری انجام بدین بعد از اون در صورتی که ایراد فقط قوز بینی باشه باید سوهان کشی انجام بشه

          مدیر مدویکا
          1. سلام وقت بخیر
            حدود یک ماه و نیم از عمل بینیم میگذره. سمت چپ استخوان بینی، نزدیک ب چشم چپ، یک برامدگی داره. اینمورد طبیعیه و رفع میشه‌؟ یا احتیاج ب بررسی داره؟
            با توجه به اینکه به پزشکم تا 6 ماه آینده دسترسی ندارم، خیلی نگرانم.
            ممنون میشم راهنمایی کنید

            یوسفی
          2. سلام بله کاملا برطرف میشه

            پشتیبان سایت
      4. سلام آقای دکتر خسته نباشید من یه ماه عمل کردم ک روی قوزبینیم یه بخیه جذبی بود اماالان جای بخیم یه قوزکوچکی هست وبعدش فرورفتگی وازاین وراینور بینیم استخوان احساس میکنم نوکه بینیمم خیلی پهنه

        فاطمه
        1. سلام، احتمالاً بعد از جذب بخیه، بافت نرم پوست شما کمی به داخل فرو رفته و باعث شده قسمتی از بینی شما کوچکتر به نظر برسد. همچنین، فرورفتگی در قسمت بینی نیز ممکن است به دلیل تغییرات در ساختار استخوان‌های بینی باشد. برای تشخیص دقیق و درمان مناسب، بهتر است با پزشک جراح خود مشورت نمایید تا درمان مناسب را برای شما تجویز نماید.

          فاطمه پایان
    5. سلام چهار ماهه عمل کردم سمت چپ التهاب موقعی که دست میزدم استخوانه اضافیه ودرد گاهی که درد می‌کنه هم سرم وهم چشمم که باید اون موقع قرص بخورم تا خوب بشه موقع خوابیدن همون سمت سوزش داخل بینیم ویک برآمدگی همون سمت نسبت به سمت دیگه وقتی دست میزنم درد می‌کنه وداخل بینیم به سمت همون جایی که التهاب داره هست نوک بینیم هم به سمت دیگه

      ح ب
      1. با توجه به علائمی که شما توضیح دادید، ممکن است در حالت عادی یا در اثر ضربه‌ای، التهاب و تورم در منطقه مذکور ایجاد شده باشد. این مشکل معمولا با استفاده از داروهای ضد التهاب و آرام بخش قابل درمان است. همچنین، برای تشخیص دقیق‌تر و در صورت نیاز به روش‌های تصویربرداری مانند رادیولوژی و سونوگرافی نیز مراجعه کنید. به هر حال، برای درمان صحیح و مناسب، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

        فاطمه پایان
    6. بینیم هم چند سال پیش شکسته بود وهمون سمتی که الان التهاب داره قبلا هم موقع شکستن بیشتر آسیب دیده بود والت آب داشت دکتر گفت غضرف نداشتی حالا نمی‌دونم چیکار کنم

      ح ب
      1. بهترین راه حل برای این مشکل مراجعه به جراح متخصص گوش، حلق و بینی است. جراح می‌تواند با بررسی وضعیت بینی شما، تشخیص دقیق‌تری از وضعیت آن بدهد و درمان مناسب را تجویز کند. همچنین، بهتر است از فعالیت‌های سنگین و ضربه‌های شدید به ناحیه بینی خود خودداری کنید تا جلوگیری از تجدید شکستگی یا آسیب دیدگی دوباره شود.به احتمال زیاد نیاز به عمل ترمیم بینی داشته باشید یا جراح ممکن است با توجه به وضعیت شما از روش های تزریقی و عمل های بینی بدون جراحی برای حل مشکل استفاده کند با این حال بدون معاینه دقیق انتخاب و پیشنهاد روش درمانی مناسب امکان پذیر نیست.

        فاطمه پایان
    7. سلام عرض ادب من ۴ماه عمل کردم روی بینیم بینه دو تا چشمم یه غضروف هست که با دست تکون میخوره وبرامده کرده بینیمو ممنون میشم راهنمای کنین

      مریم
      1. باسلام برای پاسخ دقیق به این سوال بینی شما باید معاینه شده و درصورت نیاز ازمایشات لازم برای تشخیص علت این موضوع انجام شود. این برامدگی می تواند ناشی از التهاب و عفونت یا اسیب فیزیکی به این ناحیه باشد در هر صورت بهتر است با جراح خود مشورت کنید تا درمان مناسب را برای شما تشخیص دهد.

        فاطمه پایان
    8. با سلام من ۴ ماه هست بینیمو عمل کردم ..بینی استخوانی داشتم…از همون اول پل بین سوراخهای بینی تکون می‌خورد مثل جویدن غذا یا وقتی پهلو به پهلو میشم تکون میخوره به‌طرف راست گیر میکنه…..چیکار میشه کرد و علتش چیه….ممنون

      Solmaz
      1. سلام، احتمالاً پس از عمل بینی، بافت‌های داخلی بینی شما هنوز در حال بهبود و ترمیم هستند. این مسئله معمول است و در چند هفته یا ماه اول پس از عمل بهبود می‌یابد. در صورتی که پس از گذشت چند ماه هنوز این علائم وجود دارد، بهتر است با پزشک خود تماس بگیرید و برای بررسی دقیق‌تر به مطب دکتر مراجعه کنید.

        فاطمه پایان
  77. با سلام من دوسال مه عمل بینی کردم هنوز ی استخوان برجسته روی بینی دارم دکتر گفتن باید شیش ماه دیگه صبر کنم شاید ورم باشه چون بینی گوشتی داشتم این برامدگی مثل ی استخوان ریز میمونه ایا بعد دوسال میتونه ورم باشه؟
    بعد سوهان کشی با بی حسی درد داره ؟

    ناشناس
    1. سلام با توجه به این که بینی های گوشتی زمان بیشتری نیاز دارد تا فرم کامل را بگیرد این احتمال است که ورم باشد.تا حدودی بله سوهان کشیدن درد دارد.

      نیما شفیعی
      1. سلام وقتتون بخیر
        من تقریبا سه ماهی میشه بینیمو عمل کردم تو این مدت فرم بینیم تغییر کرده متوجه شدم قوس بینیم بیشتر به فرو رفتگی شبیه شده ،چون عکس بعد عملم رو دیدم اصلا به این صورت نبود الان حالتش تغییر کرده و خیلی نگرانم کرده به دکتر خودمم مراجعه کردم گفتن ممکنه بخاطر فین کردن باشه ولی من اصلا فین نکردم و خیلی حواسم بود بنطرتون درست میشه ؟؟
        و یه سوال دیگه داشتم کناره های بینیم سمت راست و چپم هنوز کامل ورمش نخوابیده و فرمش مشخص نیست و دکترم گفت چربی زیر پوستته بخاطر چرب بودن صورت هست ممکنه بخاطر چربی باشه؟؟؟ واقعا گیج شدم
        اگه جواب بدین ممنون میشم ….

        پروانه
        1. سلام، احتمالاً تغییر فرم بینی شما به دلیل واکنش بدن به عمل جراحی است و معمولاً در چند ماه اول پس از عمل رخ می‌دهد. اگر دکتر شما تأیید کرده که فین نکرده‌اید، احتمال زیادی وجود دارد که تغییرات فرم بینی به دلیل واکنش بدن به عمل جراحی باشد. درباره سوال دومتان، چربی زیر پوست معمولاً باعث ورم نشده و در صورت وجود، معمولاً در چند هفته پس از عمل جذب خواهد شد. با این حال، بهتر است با دکتر خودتان صحبت کنید تا بتوانید به طور دقیق‌تر در مورد تغییرات فرم بینی و سایر نگرانی‌های خود صحبت کنید.در صورت نارضایتی از نتایج عمل نیز می توانید از پزشک جراح دیگری مشورت بگیرید تا راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهد.

          فاطمه پایان
    2. سلام وقتتون بخیر
      من دوماه و ده روزه ک عمل کردم قسمت پل بینیم ی برجستگی
      سمت راست وجود داره و وقتی ک دست میکشم سمت راست بینیم بعد از قسمت پل بینی بالای پره ی فرو رفتگی ملایم هستش رفع میشه ب نظر شما ب دکترمم گفتم گفتن فعلا زوده برای قضاوت

      Ava
      1. سلام عزیزم
        بله این مشکلات معمولا تا 6 ماه بعد از عمل بینی رفع میشه اصلا نگران نباشین

        مدیر مدویکا
      2. سلام. چشمای من علاوه بر ضعیفی ۲ نمره آستیگمات داره. آیا امکانش هست که بعد از عمل بینی این ضعیفی و به خصوص آستیگمات بیشار بشه؟

        پریسا
        1. با سلام
          خیر عمل بینی تاثیری روی این موضوع نداره

          مدیر مدویکا
      3. باسلام .من یکسال وپنج ماهه بینیمو عمل کردم
        از ۶ماه بعد عمل یه قوز روی بینی کنار چشمم داشتم دکتر گفتن با ماساژ برطرف میشه ولی برطرف نشد هنوز رو بینیم مونده مثل استخون اضافه ..چند وقت پیش رفتم به دکترم نشون دادم گفتن باید بیای تو مطب سوهان کشی انجام بدم از سوهان کشی هیچ اطلاعاتی ندارم خیلی استرس گرفتم طوری که از نظر روحی خیلی دارم اذیت میشم
        از ترس دردش بیشتر اذیت میشم
        میشه برام توضیح بدین انجام این کار درد داره ؟؟دکترم گفتن با بی‌حسی انجام میده ولی من از هرکی شنیدم که انجام داده گفتن حتی با وجود بی‌حسی دردش رو حس میکردن وغیرقابل تحمله

        ملیحه
        1. باسلام میزان درد احساس شده در سوهان کشی به تحمل افراد وشرایط روحی ان ها نیز بستگی دارد می توانید برای کاهش استرش و اضطراب خود قبل از جلسه از داروهای ارامبخش و مسکن با مشورت پزشک خود استفاده کنید تا در طول عمل احساس راحتی بیشتری داشته باشید.
          برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص عمل سوهان کشی بینی نیز می توانید به لینک زیر سری بزنید.
          https://medvika.com/%D8%B3%D9%88%D9%87%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D8%B4%DB%8C%D8%AF%D9%86-%D8%A8%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%B9%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D8%B9%D9%85%D9%84/

          فاطمه پایان
      4. با سلام و وقت بخیر بنده 4ماه بینیمو عمل کردم روزهای اول خیلی خوب بود الان نوک بینی خیلی اومده بالا دکترم میگه گوشت اضافه آورده باید کورتون تزریق کنم که از بین بره و وسطای بینی فرو رفتگی داره به نظرتون این برآمدگی نوک بینی با کورتون از بین میره؟

        خانم کاربر هستم
        1. سلام قطعا پزشک شما بهترین کسی است که می تواند در خصوص وضعیت بینی شما نظردهد و درمان مناسب را پیشنهاد دهد بله تزریق کورتون تا حد زیادی مشکلات فعلی بینی شما را حل خواهد کرد.

          فاطمه پایان
    3. با سلام من دو ماه ونیمه که رینو پلاستی انجام دادم. بعد دو ماه رفتم پهلوی دکترم ماساژ داد اما وسط ابرو و وسط بینیم قوز سفتی داره اصلا بهتر نشد… نگرانم چون واقعا استخوانیه. واینکه اگر بعد از یکسال نیاز به سوهان داشته باشه از زیر پوست سوهان میکشن یا از داخل بینی؟؟؟ متشکر میشم اگر جواب بدین.. بازم ممنونم

      آیینه ور
      1. با سلام
        در صورتی که نیاز به سوهان کشی باشه این کار باید از زیر پوست بینی انجام بشه

        مدیر مدویکا
    4. سلام وقت بخیر
      من نزدیک ۲ ماهه عمل کردم اما سمت چپ بینیم ی برامدگی به وجود اومده ک وقتی دست میزنم حالت استخونی داره
      ممکنه ورم باشه؟

      ناشناس
      1. باسلام به احتمال زیاد ورم است با این حال بهتر است توسط پزشک معاینه شوید تا نوع ان مشخص شده و درمان مناسب برای شما تشخیص داده شود.

        فاطمه پایان
  78. سلام توروخدا جواب منو بدید ۷ ماهه عمل کردم بینی ی طرفش خیلیی قوز دار اصن انگار عمل نکردم بنظرتون سوهان‌کشی میکنن بعد ۷ ماه؟

    مهنا
    1. سلام خسته نباشین من یه ساله که عمل کردم بینیم قوزش یه کم برگشته وازسمت چپ بینیم بیشتر تو دیده بایدچیکارکنم؟البته بینیم گوشتی بوده دکترمیگه احتمالابه مرورزمان بهتربشه
      به نظرتون امکانش هست قوزبینیم بیشترازین بشه؟
      بعضیامیگن بینی های گوشتی بعدازچندسال به حالت اولش برمیگرده درسته؟

      ناشناس
      1. با سلام
        این تصور که بینی بعد از جند سال به حالت اول برمیگرده اشتباه هست و چنین چیزی نیست. اما معمولا بعد از گذشت این مدت دیگه قوز بینی بیشتر نمیشه ولی احتمال کمتر شدنش هست حداقل تا دو سال صبر کنین در صورتی که رفع نشد میتونین برای سوهان کشی اقدام کنین

        مدیر مدویکا
      2. سلام خسته نباشید2ماه که عمل کردم سمت راست بینیم اصلاورم ندارم ولی سمت چپ خیلی ورم داره واستخوانی که اززیرچشم سمت چپم ردشده خیلی متورم شده که حتی باچشم ودست کشیدن هم مشخصه وباعث شده احساس کنم بینیم کجه البته همون روزاول بعدبرداشتن گچ هم همین حس روداشتم که دکتربرام ماساژدادن والان الان بعدازدوماه بازحس میکنم بینیم کجه واین استخوان خیلی اذیتم میکنه احتمال داره خوب شه توروخداراهنمای کنید

        بهاره بختیاری
        1. Author

          سلام، با تشکر
          پیشنهاد می کنیم حتما به جراح خودتان مراجعه کنید و درباره این درد مشاوره بگیرید.

          مدیر
    2. سلام من سه ماهه عمل بینیکردم ودوبار دکتر بینی مرا با بیحسی جاانداختن وگفتن فرورفتگی روی بینی با فشار به دوطرف استخوان ببنی درست میشه.بنظرتون بعد از دوبار این دررفتگی ومشکل استخوانم درست میشه؟خیلی نگرانم

      نسرین رحیمی
      1. سلام بله

        پشتیبان سایت
  79. سلام خسته نباشیدمن دوم ماه و نیم است که دماغموعمل کردم البته من دماغم خیلی مشکل داشت /هم قوز داشت /کج بود/انحراف داشت/الان که عمل کردم حس می کنم که هنوز یه خورده کجه وپرهای بینیم یکیش بزرگ ویکیش کوچیکه امی خواستم بدونم ایا به خاطر ورم است وبه مرور زمان درست می شه یا نیاز به ترمیم داره ممنون می شم از راهنمایتون شرمنده سوالم زیاد است دماغم چون که قوز داشت دکترم استخونشو شکستند قدری که الان دست می زنم زیر دستم تیزی استخونو لمس می کنم /وقتی بعد 2ماه رفتم پیش دکترم گفتند دیگه دماغت ورم نداره فقط شب ها چسب بزن وصبح بردار نه ماسازلازم است نه چسب روی ناحیه شکسته اگر بعد یکسال درست نشد برات سوهان می کشم////حالا من سوالم این است چون ترسیدم که نوک دماغم بیوفته واستخونش بد جوش بخوره دوباره شروع کردم به چسب زدن شبانه روز چون پیش خودم گفتم کمه که چسب زدم شاید اگه بیشتر بزنم فرم دماغم قشنگ بشه ولی ایندفعه محکم چسب رو می زنم هم روی استخون شکسته هم نوک داغم رو می کشم سمت بالا والان حس می کنم وقتی چسب رو بر می دارم دماغم ورم داره//////به نظرتون ادامه بدم مشکلی نداره یا دیگه ادامه ندم ممنون از راهنایتون

    مریم
    1. با سلام
      مورد اولی که باید دقت داشته باشید بینی هایی که قبل از عمل انحراف دارند ، بعد از عمل 100 درصد این انحرف رفع نمیشه و معمولا باز هم تاکید میکنم ممولا در موارد زیادی مقداری انحراف و کجی باقی میماند، اما در مورد قرینه نبودن پره ای بینی معمولا به خاطر ورم بینی است که به مرور زمان با از بین رفتن این ورم شکل بهتری پیدا میکنند. اما در مورد چسب زدن بعد از دوماه در واقع نه تنها تاثیر مثبتی برای بینی شما نداره بلکه همونطور که گفتین باعث ورم بیشتر بینی هم خواهد شد. لطفا استرس نداشته باشین و از انجام کارهای غیر ضروری اجتناب کنید ، تنها کاری که باید انجام بدین صبر هست تا اینکه ورم بینی کاملا از بین بره و بینی شکل نهایی خودش رو پیدا کنه و این گاها تا یک سال هم طول میکشه.

      مدیر مدویکا
      1. ببخشید یه سوال داشتم اینکه من بینیم نیمه گوشتی بود یعنی قسمت نوک بینیم گوشتی بود الان دوماهه عمل کردم احساس میکنم اندازه بینیم بزرگه هنوز آیا ممکنه بخاطر ورم باشه با تشکر وخسته نباشید

        سلام آیسل هستم
        1. Author

          سلام، بله
          حتما به دلیل تورم است. زیرا ورم در بینی های گوشتی به خصوص نوک بینی تا ۲ سال هم ممکن است ادامه پیدا کند.

          مدیر
    2. سلام وقتتون بخیر ،من حدود ۴ ماهه ک عمل بینی انجام دادم و از ماه سوم دیگه چسب نمیزنم و حدود یک هفته بعد از اینکه چسبو برداشتم متوجه یه برامدگی استخوانی سمت راست بینیم شدم خیلی کم بود و با چشم دیده نمیشد مگر با دقت زیاد اما هرچی زمان میگذره بیشتر به چشم‌میاد دست میزنم کاملا استخوانه از سمت راست بینیم از کنار کشیده شده و نزدیکای بالای بینیم برامده شده و هم از نیمرخ و هم روبرو مشخصه باید چکار کنم ؟

      نگین
      1. با سلام
        لازمه که با پزشکتون مشورت کنین در صورت نیاز بهتون آموزش میدن که به چه شکل بینیتون رو ماساژ بدین برای رفع این مشکل.در بیشتر موارد این برآمدگی ها به خاطر ورم بینی هست که معمولا تا 6 ماه و در بعضی موارد تا یک سال بعد از عمل دچار تغییر میشه و در نهایت رفع میشه.

        مدیر مدویکا
        1. سلام.من ۲سالو نیمه بینیمو عمل کردم بینیم استخوانی بود الان سمت راست بینیم ی برامدگی استخوان هست ک ی بار قبلا سوهان کشیدم خیلی تاثیر نداشت دکترم میگه دوباره باید سوهان کشی بشه
          ایا با سوهان رفع میشه؟؟؟

          ناشناس
          1. با سلام
            بله بهترین راه برای رفع برآمدگی های بعد از عمل سوهان کشی هست

            مدیر مدویکا
      2. ورمتون رفع شد

        فاطمه
        1. سلام من ۷ماهه عمل کردم و فرو رفتگی روی بینیم هست و واقع ب چشم میاد و تو روحیم تاثیر گذاشته خطی خیلی زیشتی روشه چیکار کنم رفع بشه تو رو خدا بگید

          Aliwww
          1. باسلام بهتر است با پزشک خوددیداری داشته باشید تا راهکارهای مناسب را به شما پیشنهاد دهد مشکل فوق با روش های غیرجراحی از جمله تزریق فیلر و تزریق چربی قابل حل است و جای نگرانی نیست.

            فاطمه پایان
        2. سلام وقت بخیر. من حدود ۳ ماه میشه که عمل بینی با غضروف دنده انجام دادم. اما متاسفانه از همون هفته ی اول بعد از اتل برداشتن متوجه شدم تیغه ی بینیم یعنی نزدیک کنار چشم چپم استخون برامده داره و باعث شده بینیم کج به نظر برسه، دکتر گفت ماساژ بدم همون قسمتو اما موقع ماساژ درد داره و فکر میکنم بدتر میشه، بینیم هم خیلی کوچیک شده و فرمش مثل همون اوله. علاوه بر اون بالای نوک بینیم یه برامدگی تازگی ها بوجود اومده که از نیم رخ به شدت احساس میشه. بنظرتون نیاز به عمل ترمیمی هست؟

          پریسا
          1. Author

            سلام، بله اگر مواردی که ذکر کردید باعث دفرمه شدن بینی شده است می‌توانید برای عمل ترمیمی به جراحتان مراجعه کنید.

            مدیر
      3. من ۹ ماه عمل کردم تازه یه استوخون کوجیک روی بینیم قسمت قوس زده بیرون ایا باید عمل کنم یا با سوهان کشی رفع میشه یا خودش از بین میره؟

        شقایق
        1. با سلام
          احتمال اینکه به عمل مجدد نیاز داشته باشین که خیلی کمه. بهتره اول با پزشکتون مشاوره بشین تا دلیل این موضوع مشخص بشه . در صورتی که به هردلیلی این برآمدگی ناشی از ورم باشه به مرور از بین میره ولی اگر قوز استخوانی باشه با سوهان کشی میشه رفعش کرد

          مدیر مدویکا
    3. سلام و عرض ادب
      ببخشید چه مدت بعد عمل بینی میشه به دندانپزشکی مراجعه کرد؟

      آیدا
      1. در صورتی که ضروری هست یک ماه بعد ولی در صورت امکان بهتره تا 3 ماه صبر کنین

        مدیر مدویکا
    4. سلام
      ببخشید قیمت تقریبی عمل تیپ پلاستی رو میشه بگین؟
      و این نوع جراحیو پیشنهاد میکنین ؟

      ایدا
      1. با سلام
        هزینه جراحی بستگی به پزشکی داره که باهاش عمل میکنین و این هزینه میتونه از 10 میلیون شروع بشه ولی نکته ای که باید توجه داشته باشین همه کاندید مناسبی برای تیپ پلاستی نیستن ، اول باید توسط جراح معاینه بشین اگر که شرایطش رو داشتین امجام این عمل منعی نداره

        مدیر مدویکا
      2. سلام آقای دکتر وقت شما بخیرو شادی.
        آقای دکتر بینی من گوشتی بود عمل کردم ۴ماه و نیم از عملم می گذره یه سوارخ بینیم خیلی تنگ تر و طرف دیگه گشادتر هست، ی طرف بینیم انگارشبیه بینی قبل عملم هست طرف دیگه اش جم و جورتر هست. وسط بینیم فرو رفتگی داره و نزدیک نوک بینیم بالای یکی از پره های بینیم ی فرو رفتگی ک هم با چشم می بینم و هم لمس کنم احساس میشه این مشکلات رفع میشه؟ لطف کنید جواب بدید ممنون میشم

        خانم مرادی
        1. با توجه به توضیحات شما، به نظر می‌رسد که نتایج عمل بینی شما به صورت یکنواخت و همگن نبوده است. برای رفع این مشکلات، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و از او درخواست کنید تا بررسی دقیق‌تری از بینی شما انجام دهد و راهکار مناسب را پیشنهاد دهد. در بعضی موارد، نیاز به عمل دوباره و یا تصحیح عمل قبلی وجود دارد.

          فاطمه پایان
  80. سلام وقت بخیر من ۴ماهه عمل زیبایی بینی انجام دادم .تیزی تیغه بینیمو وسط بینی قشنگ حس میکنم و استخون بینی ک دو طرف ب تیغه بینی وصل میشه انگار جفتش از تیغه بینی فاصله گرفته.با دست قشنگ لمس میشه خیلی نگرانم

    محیا
    1. با سلام
      ببینین مشکلاتی به این شکل رو شما نمیتونین تشخیص بدین و معمولا تشخیص های تخصصی صرفا با لمس کردن امکان پذیر نیست، اول اینکه نگران نباشین و معمولا مشکل خاصی نیست و در مرحله بعدی به پزشکتون مراجعه کنین و ازش بخواین که معاینه دقیق برای شما انجام بدن و در مورد نگرانی های شما توضیح بدن، در صورتی که قانع کننده نبود از پزشک دیگری راهنمایی بخواین

      مدیر مدویکا
      1. سلام مجدد و وقت بخیر
        ببخشید سوالام زیاد شدن
        من به تشخیص دکترم ۳ ماه چسب زدم و الان چند روزه ک چسبو برداشتم اما بعد برداشتن چسب بینیم خیلی وردم کرده هم از ناحیه نوک بینی و پره ها خیلی ورمش زیاده بنظرتون طبیعیع؟و اینکه گفتم نوک بینیم پهنه چون من بینیم افتاده بود دکترم غضروف گذاشتن نوک بینیم که یه مقدار سربالا بشه اما احساس میکنم غضروفی ک گذاشتن خیلی زیاده و میترسم ب مرور زمانم نوک بینیم تغییر نکنه و اون قسمت ها که غضروف گذاشتن خیلی سفته هم با چشم مشخصه ک انگار گردی گذاشتن نوک بینیم و هم خیلی سفته

        رها
        1. با سلام
          ببینین اینکه بینیتون بعد از سه ماه هنوز ورم داره طبیعیه و اصلا نگران نباشین به مرور این ورم از بین میره ولی در مورد موضوع دوم که مطرح کردین چون ما در جریان نوع عمل شما نیستیم اصلا نمیتونیم راهنمایی بکنیم اگر برای شما غضروف گذاشته شده که این غضروف به شکل مناسبی استفاده نشده خب احتمال تغییر در حالت بینی هم کمه ولی با وجود تورم بعد عمل اصلا الان نمیشه قضاوت کرد باید حداقل 6 ماه و در حالت بهتر تا 1 سال صبر کنین، ورم بینی از بین بره و بعد در مورد شکل بینیتون قضاوت کنین. در هر صورت تا یک سال بعد از عمل کار خاصی نمیشه انجام داد.

          مدیر مدویکا
        2. ۴ ماه بینیم عمل کردم دو ماه ونیم بعد عمل بینیم فرو رفتهچه کنم

          زهرا
      2. سلام وقت بخیر من شش ماهه عمل کردم ی قوز خیلی کوچیک رو بینی داشتم ب دکترم مراجعه کردم بهم گفتن ماساژ بدم دو روز ماساژ دادم قوز بینی چند برابر شد اصلا ورم نیس چون سفته حالا باید چکار کنم تو رو خدا راهنماییم کنید

        نگار یزدانی
        1. با سلام
          ببینین اگر ورم باشه با روشی که پزشکتون آموزش دادن رفع میشه ولی اگر با ماساژ رفع نشه باید برای سوهان کشی اقدام کنین. توصیه ما اینه که تا یک سال صبر کنین و توی این مدت توصیه های پزشکتون رو انجام بدین در صورت عدم بهبود برای سوهان کشی اقدام کنین

          مدیر مدویکا
  81. سلام من دوساله عمل کردم متاسفانه بالای بینیم نزدیک چشمم استخون اضافه دراورده از سوهان کشیدن میترسم .چکار میشه کرد

    سامیار
    1. ممنونم که با حوصله به سوالات جواب میدین،
      ببخشید من چجوری میتونم عکس بینیمو بفرستم شما ببینید ؟

      رها
      1. عزیزم فعلا مشاوره به این شکل نداریم در صورتی که این مورد به سایت اضافه بشه حتما اطلاع رسانی میکنیم

        مدیر مدویکا
      2. سلام مجدد ببخشید گفتم که ۳ ماهو نیمه بینیمو عمل کردم و حدودا ۲ هفتس چسب بینینو برداشتم و احساس میکنم‌بینیم‌نسبت ب اون مدت که چسب میزدم‌بزرگ تره شده (منظورم اینه که وقتی چسبو تعویض میکردم و بینیمو بدون چسب میدیدم سایز الانش از اون موقع بزرگتره)
        ممکنه بزرگتر باشه کلا؟یا اینکه کوچیکتر بشه؟

        آنا
        1. سلام عزیزم
          کلا چسب بینی تا حدود زیادی باعث کاهش ورم بینی میشه ولی بعد از 3 ماه دیگه تاثیری در کاهش ورم بینی نداره و ورم باقی مونده بر روی بینی باید به تدریج و با مرور زمان از بین بره، قطعا به مرور ورم بینی شما کمتر میشه

          مدیر مدویکا
    2. سلام ، من ۱۴ سال پیش بینیم رو جراحی سپتینوپلاستی کردم الان بعد از این مدت کناره بینیم نزدیک چشمم استخوان اضافه آورده و کاملا مشخص راه درمانش چی هست ؟ آیا با سوهان میشه برطرفش کرد ؟

      ابراهیمی
      1. با سلام
        ببینین امکان سوهان کشی وجود داره ولی به قطعیت نمیتونیم این رو اعلام کنیم حتما باید معاینه بشین تا نوع عارضه و محل اون توسط پزشک به خوبی بررسی بشه

        مدیر مدویکا
    3. سلام ببخشید قوز بیتی دارم با انخراف شدید دکتر مراجعه کردم قوز بینی انجام بده قبول نمیکنه میگن مشکل تنفسی بیشتر میشه خواستم ببینم این حرف درسته یا ب دکتر دیگه مراجعه کنم

      امیر حسین قیصری
      1. با سلام
        عمل زیبایی بینی جهت رفع ایرادات ظاهری بینی مثل قوز بینی انجام میشه و در کنارش اگر انحرافی هم داشته باشید رفع میشه قطعا تشخیص اینکه با عمل شرایط شما بهتر میشه یا نه با پزشک متخصص هست ولی توصیه ما این هست که به حرف یک پزشک بسنده نکنید و با چند پزشک مشورت کنین. بهتره که پزشکانی که انتخاب میکنین متخصص گوش و حلق و بینی باشن که بتونن نظر کارشناسانه تری بدن و در صورت عمل هم بعد از عمل دچار مشکلاتی نظیر مشکلات تنفسی نشین.

        مدیر مدویکا
    4. ممنون میشم جواب بدین

      امیر حسین قیصری
    5. سلام خسته نباشید ،من ۳ ماهو نیمه بینیمو نیمه فانتزی عمل کردم و یه قوس ملایم داره بینیم اما چند روزه انگار این قوس داره کمتر میشه و سطح بینیم صاف و بدون قوس میشه،ممکنه دیگه قوس بینیم برنگرده؟

      آنا
      1. با سلام
        عزیزم تا یک سال بعد از عمل بینی دچار تغییرات این شکلی میشه ، گاهی بینی ورم میکنه و اصلا قوسی نداره و گاهی هم این قوس بیشتر به نظر میرسه، در کل همه این موارد مربوط به ورم بینی میشه که تا یک سال بعد از عمل طبیعی هست و نگران نباشین اصلا

        مدیر مدویکا
    6. با سلام .من یکماه و نیمه که عمل کردم و بعد یکماه متوجه شدم که بالای پره روی قسمت سمت راست بینی فرو رفتگی سایه مانند هست که خیلی هم مشخص نیست الان بالای همون قسمت یه برامدگی سفت هست که یکم درد داره .نمیدونم غضروفه یا نه؟ و اینکه اگه غضروف باشه بدون عمل درست میشه؟

      فرزانه
  82. سلام من یک سال و نیم پیش بینیم رو در ترکیه عمل کردم و قوز بینیم از بین نمیره دکترم سوهان کشیدن رو پیشنهاد کرد و من گفتم اگه کار راحتری هس انجام بدیم ک ایشون گفتن سوزن و تزریق رو امتحان میکنیم اگه جواب نداد سوهان میکشیم . الان بعد از دو هفته از تزریق همچنان بینیم قوز داره هیچ کج هم شده قبلا باز کمتر بارز بود . متاسفانه الان نمیتونم جراحی سوهان کشیدن رو انجام بدم چون هزینش بالاس و بیمه من در ترکیه قطع شده . ب نظر شما راهی جز عمل هس ک بشه از شرش خلاص شد ؟ راستی دکترم میگه بخاطر مصرف سیگار این قوز ب وجود اومده ایا راس میگه یا تقصیر رو از دوش خودش میخواد برداره ؟

    ماریا
    1. با سلام
      نمیشه وجود قوز روی بینی رو به مصرف دخانیات ربط داد ولی در صورت وجود قوز استخوانی تنها راه از بین بردن سوهان کشی هست

      مدیر مدویکا
    2. سلام خسته نباشید ،ببخشید من ۴ ماهه عمل بینی انجام دادم ،این گودی های پره بینی که در اثر جراحی و کوچیک کردن بینی ایجاد میشه من بینیم فقط یک سمتش گود شده و سمت دیگه کاملا صافه و باعث شده ظاهر بدی داشته باشه از روبرو مشخصه که یک سمت فرو رفته و سمت دیگه صاف و تو ذوق میزنه و خصوصا تو عکس خیلی مشخصه،به نظر شما خوب میشه؟یا راهی داره؟

      نگین
      1. با سلام
        بله عزیزم این عدم تقرن ها، فرورفتگی یا برآمدگی های روی بینی به مرور و تا یک سال بعد از عمل بینی رفع میشه. اصلا نگران نباشین و فقط صبور باشید

        مدیر مدویکا
    3. سلام من ۶ ناهه عمل کردم بینی من استخوانی بودو. الان خیلی ورم داره و دکتر در کناره های بینی بالای پره های سوراخ بینی از غضروف استفاده کرده. که به نظر من اصلا نیازی نداشته.
      حالا همون قسمتها خیلی سفت هستن مثل نوک بینی و بینی من شکل گوشتی گرفته. ایا این ورم کناره ها کم میشه؟؟
      یا همونجور با توجه به اینکه غضروف کار شده سفت میمونه؟؟

      سامیار
      1. با سلام
        در صورتی که غضروف کار شده باشه خیر ولی در کل با از بین رفتن ورم شکل بهتری پیدا میکنه با این حال تا یک سال باید صبور باشید فعلا نمیشه اظهار نظری کرد

        مدیر مدویکا
  83. سلام دکتر من ۱ سالو ۱ هفتس عمل کردم بالای نوک بینیم قوز داره وقتی چسب میزنم میره داخل چسبو که در میارم بعد ۱ساعت دوباره خودشو نشون میده .دستم که میزنم قشنگ یه برامدگی هست

    ناشناس
    1. سلام باید توسط پزشکتون معاینه بشید.

      کارشناس مدویکا
    2. سلام عزیزم.منم دقیقا همین مشکلو دارم.دکترم گفت باید اون محل رو ماساژ بدی.اما بااینحال بازم قوزش بیشتر شده.مشکل شما حل شد؟؟؟

      ناشناس
    3. سلام من ۶ ماهه بینیمو عمل کردم بینی من استخوانی با پوست نازک بود خیلی مشکل داشت(انحراف شدید،قوز،افتادگی نوک بینی،سوراخای بینیم بسته بود) تنها مشکلی ک بعد عمل دارم قسمت بالای پل بینیم که به گفته خود دکتر پیوند غضروف دادن دوتا فروفتگی ریز وسطش ی برامدگی کوچک داره ک وقتی نگا میکنی انگار ی نخوده اون وسط.کاملا از تمام رخ مشخصه.چیکارکنم چن وقته دچار استرس شدم.خیلی بینیمو بد فرم کرده .با سوهان کشی مشکلم حل میشه؟

      ن
      1. با سلام
        بله میشه قوز بینی رو با سوهان کشی رفع کرد نگران نباشین

        مدیر مدویکا
  84. سلام من یک سال و ده ماهه که بینیمو عمل کردم بینی من گوشتی غضروفی بود نتیجه عملم رضایت بخشه فقط چیزی که اذیتم می کنه برآمدگی استخوانی است که از ماه دوم سمت راست تیغه بینیم به وجود اومد و دکتر ماساژ داد و اسپلینت گذاشت و بعد از ده روز صاف شد اما دوباره بعد از دوهفته دراومد دکتر بهم فشار دادن و چسب زدن روی همون قسمت را توصیه کرد این کارو انجام دادم تا دوماه ولی تاثیری نداشت الان بعد از یک سال و ده ماه همچنان اون ب آمدگی هست . سوالم اینه که آیا فقط به سوهان کشی نیاز داره یا عمل ترمیمی؟ از هر دو به شدت میترسم و تحمل دردسرهای بعد از عمل را ندارم ولی بدبختانه این قوز یک طرفه کاملا در بینی من مشهوده و نمیشه بی خیالش بشم

    آذر
    1. سلام آگاه ترین فرد به بینی شما پزشک شماست. اگر قوز بینی شما بعد از یکسال از بین نرفته معمولا با یک جراحی ساده سوهان کشی برطرف می شود.

      کارشناس مدویکا
      1. متشکرم از پاسخگویی شما

        ناشناس
    2. سلام خسته نباشید من دقیقا شیش ماهه عمل کردم روی بینیم یه قوز دایره ای کوچولو و تیز درومده دکترم گفت برو شیش ماهه بعد بیا سوهان بکشم الان من میترسم برم چون شنیدم میگن بعده سوهان کشی یا یجای دیگه بینی درمیاد یا برمیگرده ایا درسته؟

      ناشناس
      1. سلام من ١۴ روز بینیمو عمل کردم دقیقا روی قسمتی که قبلا قوز داشم امروز ک چسبمو عوض کردم اون قوز از بین نرفت خیلی استرس دارم ممکنه دیگه از بین نره؟؟؟ اون قسمت بینی روی قوز رو محکم تر چسب بزنم خوب میشه؟

        نیلو
        1. سلام عزیزم
          معمولا قسمتی که قوز داره چون حین عمل کار بیشتری روش انجام میشه بعد از عمل بیشتر ورم میکنه و شما احساس میکنین که قوز بینی هنوز وجود داره. نگران نباشین این ورمه و از بین میره ولی بهتره که با پزشکتونم مشورت کنین تا در صورت نیاز روش ماساژ دادن بینی رو بهتون آموزش بدن که توی از بین رفتن این ورم موثره

          مدیر مدویکا
        2. البته یه خورده هم نوکش کج

          فاطمه سلیمی
  85. سلام خسته نباشيد من الان دوماه ميشه كه بينيمو عمل كردم حدود سه هفته پيش كه يك ماه و دوهفته از عملم ميگذشت توي استخر چند بار دوستانم منو توي اب پرت كردن اب داخل بيني فشار اورد سمت راست بينيم همون شب موقع تميز كردن گوشپاك كن كمي خوني شد فرداي اونروز احساس كردم كه تيغه بينيم از راست با استخوان ديواره فاصله افتاده و يك برامدگي كوچك از سه رخ بيني ديده ميشه دكتر گفت ماساژ بده دو هفته درست ميشه اما هنوز بعد از سه هفته برامدگي هست و داخل بيني سمت راس شاخك هاي بيني پاره شده اگر تيغه بينيم جابه جا شده باشه با سوهان كشي درست ميشه يا به ترميم نياز داره؟

    مليكا
    1. سلام باید به پزشکتون مراجعه کنید و حضورا معاینه شوید.

      کارشناس مدویکا
      1. سلام اقای دکتر دو هفتس ک از عمل بینی من میگذره و ی قوز کوچولو ب وجود اومده ایا با چسب زدن محکم تر از بین میره؟؟

        حمید
        1. سلام دو هفته زمان بسیاز کمی است برای قضاوت، باید صبور باشید تا بینی شما فرم نهایی خود را بگیرد.چسب زدن محکم یا اشتباه باعث ایجاد مشکلاتی برای شما خواهد شد که ما در مقاله (آیا اشتباه زدن چسب بینی تاثیر روی نتیجه عمل دارد ؟) به صورت تخصصی به این موضوع پرداخته ایم.

          نیما شفیعی
    2. سلام وقتتون بخیر ممنون میشم سوالمو بدون جواب نذارید
      من ۶ ماه عمل کردم؛ سوراخ های بینیم از نمای روبروی فرق میکنه.بالا و پایین قسمت نوک بینی؛ در حد یه میلیمتر( خودم احساس میکنم چون روی پره بینی سمت چپ فرورفتگی اینجاد شده؛ همون باعث شده بیاد پایین تر)
      میخواستم بدونم با بی حسی تو مطب درست میشه یا حتما عمل ترمیمی نیاز هست؟

      لیلی
      1. با سلام
        معمولا عدم قرینگی در سوراخ ها بعد از عمل ناشی از ورم بینی است ولی در صورتی که پزشک شما تشخیص دهد که نیاز به ترمیم دارد در مواردی که حاد نیست میتوان با بیحسی و در مطب هم این مورد را حل کرد ولی در کل این موضوع فقط با نظر پزشک متخصص باید انجام شود.

        مدیر مدویکا
      2. سلام وقت تون بخیر….من حدود دوهفته است که بینی مو به حالت طبیعی جراحی کردم……خواستم بدونم اگه بخوام بینیم قوص بیشتری داشته باشه یعنی در حد نیمه فانتزی باشه…الان که هنوز استخونم کامل سفت نشده می شه کاریش کرو؟؟؟لطفا راهنمایی کنید ممنونم

        ناشناس
        1. با سلام
          خیر اصلا بعد از عمل بینی نمیشه کاری انجام داد و به هیچ وجه توصیه نمیشه که کار خاصی روی بینی انجام بدین

          مدیر مدویکا
          1. سلام وقتتون بخیر. من بینیم استخونی بود ۹ماهه که عمل کردم. از اولی که گچمو دکتر برداشت ورم داشتم رو قوزم اما با گذشت چندماه کمتر شد اما رو تیغه‌ی راست بینیم هنوز برآمدگی دارم و هم از نیمرخ معلومه هم سه رخ. دکترم میگه ماساژ نده همشم میگه نگران نباش میخوابه عمل ترمیمی و اینا هم اصلا انجام نمیده. میترسم این برآمدگی خوب نخوابه یا بمونه و دکترمم ترمیم نکنه دکترای دیگم که ترمیم انجام نمیدن بینی‌ای رو که خودشون عمل نکردن. میگه ۱ تا ۲ سال صبر کن من واقعا صبر کنم کاری نکنم؟

            Mh
          2. سلام وقتتون بخیر. من بینیم استخونی بود و ۹ماهه که عمل کردم. از روز اولی که دکترم گچمو برداشت ورم داشتم و بعد چندماه ورمم کم شد اما رو تیغه‌ی راست بینیم هنوز برآمدگی قوزی دارم. هم از نیمرخام معلومه هم سه رخ. البته تیغه راستمم بعد چندماه کم شدنشو حتی کم دیدم اما میترسم همینطوری بمونه و نخوابه. دکترمم میگه ۱ تا ۲ سال صبر کن به عمل ترمیمی هم اعتقادی نداره. دکترای دیگم که دماغی که خودشون عمل نکرده باشنو ترمیم نمیکنن‌ نمیدونم میترسم چیکار کنم؟ واقعا صبر کنم یک تا دو سال؟

            مینو
          3. با سلام
            ببینین در صورتی که صرفا در حد قوز روی بینی باشه و از شکل کلی بینی راضی باشین پزشک میتونه با سوهان کشی مشکل رو حل کنه بازم با این حال بهتره به حرف پزشکتون عمل کنین و مدتی دیگه رو صبر کنین

            مدیر مدویکا
  86. سلام من از عمل بینیم ۱ سال و ۳ ماه میگذره بینیم استخوانی بود
    بعد از ۱ سال یک طرف بینیم وقتی از خواب بیدار میشوم خیلی زیاد برجسته میشه خیلی فشار میدم کمتر میشه ولی باز ورم داره دکتر گفت باید بتراشم.طبیعی هست؟

    پری
    1. اگر برجستگی در اثر استخوان بینی است و ظاهر آن به اندازه ای مشهود است که برای شما آزار دهنده است با سوهان کشی برطرف می شود.

      کارشناس مدویکا
      1. ممنونم بابت پاسخ♡ سوالی که داشتم اینه که اگر احیانا قوز تیغه‌ی راستم بعد از یک سال اینا نرفت و موند، دکتر دیگه‌ای یا حتی شما سوهان میکشید تو کلینیکتون برام؟

        مینو
        1. سلام در این خصوص ابتدا باید توسط پزشک معالج معاینه شوید تا بهترین تصمیم برای درمان شما تجویز شود. ممکن است نیاز به سوهان کشی نباشد یا این روش موثر نباشد و شما نیاز به جراحی ترمیمی داشته باشید که این موضوع به تشخیص پزشک جراح بستگی دارد.

          فاطمه پایان
  87. سلام من ۱۹ ماهه عمل کردم سمت راست بینیم یکم ورم داره و وقتی فشارش میدم میره داخل و معلومه ورمه.چیکار باید انجام بدم؟؟ممنون

    یاس
    1. معمولا بعد از یکسال ورم از بین می رود. اگر در ظاهر بینی شما زیاد مشهود نیست بهتر است حساسیت روی آن نداشته باشید.

      کارشناس مدویکا
    2. باسلام واحترام وخسته نباشید
      میخواستم بپرسم آیا بعد از عمل استخوان بینی ورم میکنه یا گوشت بینی؟؟؟ ی دنیا تشکر

      مجتبی رئیسی
      1. سلام، بله بینی استخوانی هم بعد از عمل ورم می کند، اما مدت زمان رفع ورم بینی استخوانی کمتر از بینی گوشتی است و تقریبا حدود 6 ماه تا یکسال بعد از عمل ورم برطرف می شود.

        کارشناس مدویکا
        1. سلام من ۳ ماه هست که جراحی بینی انجام دادم میخواستم نیمه فانتزی بشه ولی الان کاملا طبیعیه دکترم میگه ورم داره به نظرتون امکان داره که بینیم قوس پیدا کنه و نوکش یه کم سر بالایی بشه بعد از گذشت ۶ ماه وقتی ورمش خوابید

          رقیه
          1. با سلام
            در مواردی بله این اتفاق میفته در حال حاضر فقط باید صبور باشید

            مدیر مدویکا
          2. سلام من یک ماه که بینی عمل کردم بینی استخوانی بود از روزی که دکتر گچ برداشت سمت راست بینی کنار چشمم فرورفتگی داره استخون زده بیرون دکتر گفت سه ماه صبر کن خوب نشد ژل تزریق کن مگه با ژل خوب میشه

            رزا
          3. باسلام بهتر است به توصیه های پزشک خود عمل کنید. تزریق ژل یا فیلر با پرکردن نواحی اطراف استخوان اضافه می تواند ظاهر بینی شما را بهبود بخشد اما این نکته را به خاطر داشته باشید که این روش دائمی نیست. می توانید در خصوص سوهان کشی این ناحیه نیز از پزشک خود مشورت بخواهید.

            فاطمه پایان
    3. سلام خسته نباشین من دوماه نیم بینی مو عمل کردم بغل چشم سمت راستم یه استخون هست که فقط دست میزنم معلوم به نظر شما باید سوهان بکشم البته بینی سمت چپ هم اون استخون رو داره ولی استخونش کوچیک تره

      فاطمه سلیمی
      1. با سلام
        اگر به شکل واضح قابل دیدن نیست و فقط با دست زدن به بینی متوجه اون میشین چیز خاصی نیست و بهتره که حساس نباشین جای نگرانی نیست

        مدیر مدویکا
    4. با سلام
      من ۵ ماهه از عمل بینیم میگذره پیوند غضروف جانبی داشتم ولی این غضروفها برجسته دیده میشوند و بینیم گوشتی و پهن شده است.خیلی نگرانم لطفا راهنماییم کنید.

      محمدی
      1. با توجه به اینکه پیوند غضروف جانبی داشته‌اید، ممکن است برای ترمیم کامل نیاز به بیشتر از ۵ ماه باشد. همچنین، برجستگی‌های غضروفی و پهن شدن بینی ممکن است ناشی از التهاب و تورم باشد که در صورت عدم کاهش آن، بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید. در صورت نارضایتی از نتایج عمل، می‌توانید با پزشک خود درباره روش‌های دیگر تصحیح فرم بینی صحبت کنید یا با پزشک دیگری مشورت نمایید.

        فاطمه پایان
  88. سلام دکتر من ۳ ماهه که عمل کردم بعد از ماهه دوم متوجه شدم سمت راست بینی (تیغه سمت راست)قوز درومده که قبلا نبود و کاملا هم معلومه که استخوانه و ورم نیس ممکنه بعد از گذشت مدتی با ماساژ خوب بشه؟ یا حتما نیاز به سوهان کشی هست خیلی ناراحتم

    حاتم
    1. سلام. ماساژ بینی و تزریق امپول از راههای کاهش ورم موضعی بینی است که حتما باید توسط پزشکتون تجویز شود. برای نتیجه گیری حداقل تا یکسال باید صبر کنید.

      کارشناس مدویکا
  89. سلام خسته نباشید من شش ماهه عمل کردم ولی از ماه دوم قوز بینیم درومد گفتن کال استخونه و رفع میشه ولی بعد شش ماه همونطوره اما خیلی کم هست و خودم خیلی ناراحتم وقتی ماساژ میدم احساس میکنم یکم بهترمیشه ولی باز به همون شکل برمیگرده دست که میزنم کامل متوجه میشم استخون شکسته و زیر دستم حس میکنم ناهمواریشو تروخدا بگید ممکنه رفع بشه یا باید سوهان کشی کنم هزینش چقده هرچی داشتم دادم برای عمل

    مریم
    1. سلام اگر قوز بینی شما بعد از 6 ماه و با ماساژ دادن نسبت به قبل بهتر شده به احتمال زیاد ورم هست. اینکه استخوان شکسته هست یا نه باید پزشک تشخیص دهد. در هر صورت بهتره حداقل تا یکسال صبر کنید و بعد اگر لازم بود سوهان کشی انجام شود. هزینه سوهان کشی پزشکان مختلف متفاوت است چه بسا که برخی از پزشکان برای سوهان کشی بینی که توسط خودشان عمل شده است هزینه دستمزد دریافت نمی کنند.

      کارشناس مدویکا
    2. با سلام، من یک ماهه بینی م رو عمل کردم،بینی م یه قوز کوچولوی استخوانی داشت، زمانی که دکتر آتل روی بینی م رو برداشت قوزم دو برابر شده بود و آنقدر وحشتناک که نتونستنم تو آینه تحمل کنم، نگرانم قوز از بین نره (البته طبق فرموده های شما متوجه شدم که الان زوده واسه قضاوت ولی این مسئله خیلی نگرانم کرده)

      ناشناس
      1. با سلام
        ببینین ما موارد خیلی زیادی رو دیدیم که بعد از عمل قوز روی بینی داشتن و تا 6 ماه بعد از عمل این قوز کاملا از بین رفته و 100 درصد میتونم بهتون بگم با صبر کردن بعد از 6 ماه این قوز بینی که ناشی از ورم بعد از عمل هست از بین مبره

        مدیر مدویکا
    3. سلام خسته نباشید من ۲ ماه بینی را عمل کردم از۱ ماه پیش استخوانی بینی نزدیک چشم راستم فرو رفته شده و وقتی دست میزنم مثل یک عدس هست وانگار این قسمت دو تیکه شده

      فائزه نساج پور
      1. سلام، ممکن است این علائم ناشی از عفونت، التهاب یا ترشحات بینی باشد. بهتر است به یک متخصص گوش، حلق و بینی یا پزشک جراح خود مراجعه کنید تا با بررسی و انجام آزمایش‌های لازم، دلیل این علائم را تشخیص دهد و درمان مناسب را تجویز کند.

        فاطمه پایان
  90. سلام و خسته نباشید..من الان یک سال و نیم هست بینیم عمل کردم بینیم هم قوز داره وهم پله پله شده نوک بینیم هم یه کوچولو کج شده…دکترم گفته باید بیای برا ترمیم ..ولی خودم می‌ترسم باز بدتر بشه..واقعا نمی دونم باید چکار کنیم

    سهیلا رستمی
    1. سلام، اگر مشکل بینی شما به حدی است که برای شما آزار دهنده است بهترین گزینه عمل ترمیمی بینی می باشد. معمولا در عمل بینی ترمیمی نواقص بینی برطرف می شود و جای نگرانی نیست.

      کارشناس مدویکا
  91. سلام 9 ماه پیش اصفهان عمل زیبایی انجام دادم بعد از 6 ماه سمت چپ دماغم یک برامدگی ایجاد شده که از نیم رخ چپ کاملا مشخصه
    ایا این عیب قابل برطرف کردن هست؟؟؟ و اینکه به چ روشی؟؟

    احمد
    1. سلام اگر هنگامی که به آن دست می زنید کاملا سفت است احتمالا از استخوان بینی باشد و با سوهان کشی برطرف می شود. اما اگر مانند استخوان نیست در اثر ورم بینی بوده و بهتر است صبور باشید تا 6 ماه دیگر بر طرف می شود.

      کارشناس مدویکا
  92. سلام من 7مامیشه بینی عمل کردم بینی من گوشتی بوددوهفته پیش دکترم گورتون تزریق کرده برام و قرص هگزال نوشته بینی من خیلی ورم داره بیشتر نوک بینی ورم داره ایاقرص ازنظرشما مشکل من برطرف می‌کند ممنون میشم راهنمایی کنین

    ارزو
    1. سلام، بله با توجه به نوع بینی و میزان ورمی که دارید برای بهبودی سریعتر ممکن است پزشک برای شما دارو تجویز کند. برای نتیجه دهی بهتر دوره مصرف قرص ها را تکمیل کنید.

      کارشناس مدویکا
      1. سلام خسته نباشید من‌ ۱۰ ماهه عمل کردم بینیم‌گوشتی بود سر بینیم خیلی ورم داره و دست ک میزنم یه مقدار ناهمواری داره دکترم تازه بهم گفت که چسب رو دیگه نزنم و فقط سه شب در هفته بزنم ۴ مرحله تزریق کورتون هم داشتم ولی به نظر میرسه که چسب رو که برداشتم ورم سر بینیم باز بیشتر شده به نظر شما به زدن چسب به صورت شبانه روزی ادامه بدم یا همون سه شب در هفته بزنم؟و به نظر شما این ناهمواری که به تازگی نوک بینیم ایجاد شده هم ب خاطر ورمه؟

        الهام
        1. با سلام
          بهترین کار در مورد چسب بینی بعد از عمل ، انجام توصیه های پزشکتون هست. زدن چسب بینی تا 10 ماه معمولا امر طبیعی نیست و یکی دیگه از عوامل ماندگاری زیاد ورم میتونه همین موضوع باشه بنابراین نیازی نیست بیشتر از این به صورت مداوم و 14 ساعته چسب بزنین
          ولی در مورد ورم بینی چون بینی شما گوشتی بوده وجود ورم و ناهمواری طبیعی هست و اینکه از بین رفتن این موارد در بینی های گوشتی گاهی تا 2 سال هم طول میکشه.

          مدیر مدویکا
    2. سلام من ۲ماهونیمه عمل کردم و الان سمت چپ بینیم نزدیک چشمم استخدن اضافه اورده ایا باامپول برطرف میشه؟ ایتخون اضافش قشنگ مشخصه

      نصرتی
      1. سلام باید از نزدیک معاینه شوید تا مشخص شود که این برجستگی ناشی از ورم بینی است یا استخوان. اگر ورم موضعی بینی باشد می توان امپول کورتون تزریق کرد و به مرور زمان برطرف می شود.

        کارشناس مدویکا
        1. سلام
          منم بغل بینیم ی چیزی مثل نخود در اومده نمیدونم چیکار کنم اخه من ۱۷ سالم بود ک عمل کردم و الان ۷ ماهه ک عمل کردم بخاطر همین میترسم ک استخون اضافه در اومده باشه

          مرضیه
          1. با سلام
            این میتونه ورم باشه و در مواردی که این ورم به مرور و با گذشت زمان خوب نشه با تشخیص پزشکتون میتونین آمپول کورتون تزریق کنین

            مدیر مدویکا
      2. سلام خسته نباشید من دقیقا امروز شیش ماهه که عمل زیبایی بینی انجام دادم روی بینیم قوز کوچکه دایره ای و تیزی درومده . وقتی چهارماه پیش رفتم مطب دکترم گفتن برو دوماهه دیگه بیا که شیش ماه بشه برات سوهان میکشم . من خیلی شنیدم که میگن اگه سوهان بکشی باز یجای دیگه بینی درمیاد یا کلا برمیگرده من نمیدونم چیکار کنم سوهان بکشم یا نکشم؟

        سحر
        1. با سلام
          این حرف که با سوهان کشی ممکنه جای دیگه ای از بینی قوز در بیاره کاملا اشتباه است. در موارد نادری بعد از عمل وجود قوز استخوانی روی بینی مشاهده میشه که با سوهان کشی و با تشخیص دکتر به راحتی قابل رفع هست و نگرانی از بایت این موضوع نداشته باشین.

          مدیر مدویکا
    3. من ۲۳بهمن پارسال عمل بینی کردم احساس میکنم روی بینیم چیزای ریزی مونده به چشم دیده نمیشه بادست لمس میشه نگرانم نره؟

      ناهید برکابیان
      1. سلام طبیعی است. به مرور زمان از بین می رود. اگر احساس می کنید که خیلی اذیتتون میکنه می توانید با پزشکتون مشورت کنید.

        کارشناس مدویکا
        1. سلام روزخوش من ۱۰ ماه پیش بینیمو عمل کردم ازهمون اول که چسب روش وبرداشتم قوزبینی که بادست زدن بیشترمعلوم وخیلی کم دیده میشه آیاامکانش هست خب بشه یاسوهان بینی میخواد دست که میزنم همونجامیره تو بازبرمیگرده

          ناشناس
          1. با سلام
            با توصیفی که از موضوع داشتین این بیشتر ورم هست و به مرور رفع میشه صبور باشید

            مدیر مدویکا
  93. سلام روزتون خوش
    من چهارماه هست عمل بينيانجام دادم ر روي قوز بينيم برامده هست و وقتي دست ميزنم استخوان هست و حالت پله اي شده بينيم و طرف راس بينيم هم يك استخوان برامده هست كه با دست حس ميشه و دكتر ميگه ورمه ولي استخوان هست ميشه راهنمايي كنيد

    ساراشميراني
    1. سلام، مدت زمان بسیار کمی از عمل بینی شما می گذرد. اگر پزشکتون تشخیص داده اند که این برآمدگی ناشی از ورم بینی است پس لطفا صبور باشید تا نتیجه نهایی مشخص شود.

      کارشناس مدویکا
  94. سلام وقتتون بخير آقاي دكتر ، من يك ماه و بيست روز از عمل بيني ام ميگذره ولي از همون ابتدا روي بيني برجستگي مثل قوز بود كه دكترم بهم گفته ورم با ماساژ ميره چون بهم نشون داد كه استخوني نزاشته و اينكه قبل عملم اصلا پل بينيم قوز نداشت به غير از اون برجستگي سمت راست كنار بينيم دچار فرورفتگي شده انگار دكترم موقع ماساژ با انگشتش اونجا رو فرورفته كرده درصورتي كه فقط سمت راسته و سمت چپ صافه خيلي نگرانم شديدا استرس دارم يعني ممكنه اين فرورفتگي به خاطر كاهش ورم باشه يعني تيكه تيكه ورم بينيم بخواد كاهش پيدا كنه و اينكه روي پل بينيم اون برجستگي كه دكترم ميگه ورم بافت برطرف ميشه چون دكترم بهم گفت پوستم ضخيمه و خيلي ورم دارم حتي برام قرص كورتون نوشت كه فعلا مصرف نكردم خواهش ميكنم راهنماييم كنين ممنون ميشم

    مينا
    1. سلام نگران نباشید. مدت زمان خیلی کمی از عمل بینی شما میگذره. برجستگی روی بینی اگر استخوان قوز بینی نباشد ورم هست و به مرور زمان از بین خواهد رفت. مخصوصا در بینی های با پوست ضخیم حتی ممکنه تا بیشتر از یکسال زمان ببره تا این تورم از بین بره. فرورفتگی که با دست احساس میشه در ظاهر بینی قابل مشاهده نیست و به مرور زمان که ورم موضعی بینی برطرف بشه این فرورفتگی هم محسوس نخواهد بود. لطفا صبور باشید. ماساژ بینی به کاهش این ورم کمک میکنه اما نحوه ماساژ بینی حتما باید توسط پزشکتون و بعد از معاینه بینی به شما آموزش داده بشه.

      پاسخ دکتر کاویانی فر
    2. با سلام من ۱۶ ماه عمل بینی انجام دادم ولی همچنان کناره های بینی و بالای نوک بینی قوز داره ۴ماه پیش کورتون زدم یکن بهتر شد ولی هنوز ورم داره هرکی میبینه میگه چرا خوب نمیشی بینیمو نیمع فانتزی عمل کردم ولی اصلا مشخص نیس طبیعی دیده میشه چکار کنم این ورمو قوز بینیم بخوابه زودتر

      رادمهر
      1. سلام دوست عزیز، اگر با تزریق کورتون بهتر شده به احتمال زیاد به علت ورم است که البته باید از نزدیک معاینه شوید. لطفا در مقاله ورم بینی بعد از عمل ویدیوهای توضیحات پزشکان درباره ورم بینی بعد از عمل و راههای کاهش آن را حتما ببینید و توضیحات داده شده مطالعه فرمایید.

        کارشناس مدویکا
      2. سلام وقتتون بخیر دکتر توروخدا جواب منو بدید هیچ دکتری جوابم رو نمیده من ۲ ماهه حدود هفتاد روزه که بینیم رو عمل کردم اما قوز‌ داره و از سه رخ سمت چپ اینننننقدر قوزش زیاده که انگار نه انگار عمل کردم توروخدا بهم بگید ممکنه رفع بشه ؟ چکار کنم بره ؟
        من بینبم کلا یکم قوزداشت قبل عمل دکترم حرف امیدوار کننده ای نمیزنه و یکبار هفنه اول کورتون زد برام و ماه بعدش اصلا

        عشق
        1. سلام، اگر قوز بینی شما بر اثر ورم نباشد با سوهان کشی برطرف می شود. در هر صورت برای انجام سوهان کشی هم باید تا یکسال صبر کنید.

          کارشناس مدویکا
      3. سلام من بینی مو۴ماه عمل کردم ولی گوشه چشم من یک چیزی شبیه ورم هست ک دکتر گفت خون جم شده باید زودتر میومدی ک می‌کشیدم آیا این به مرور از بین می‌ره یانه؟خیلی نگرانم چون همه جای بینی ورم خوابیده فقط گوشه چشم سمت چپ بینیم بالا اومده شبیه یک ورم وباعث میشه بالای بینی من. رو کج نشون بده

        مهسا
        1. سلام بله، با گذشت زمان و درمان مناسب، این ورم به مرور از بین خواهد رفت.

          فاطمه پایان
  95. سلام آقای دکتر خسته نباشید من ۶ ماه هست ک عمل رینوپلاستی انجام دادم اوایل اصلا غوز نداشت بینیم اما بعد ۶ ماه ی چیزی مث نخود ک سفت هم هست روی استخونه بینیم در اومده و فکر میکنم غوزه ب دکترم گفتم. گفتند ک ورم هست اما خودم نگرانم و واقعا حس میکنم ک استخونه غوز باشه چون میگن بعد ۶ ماه چون ورم کم میشه تازه بینی مشکلات و ایراد هاش رو نشون میده همین حرف منو ترسونده . توروخدا کمکم کنین ⚘⚘

    یکتا
    1. سلام لطفا عکس بینی تون رو در واتساپ و یا از طریق دایرکت پیج مدویکا بفرستین
      اگه استخوان بینی بیرون زندگی داره به مرور برطرف میشه اما اگه برطرف نشه با جراحی سرپایی توی مطب براتون سوهان میزنن اوکی میشه

      عاطفه آجلی
      1. با سلام من هشت ماهه از عمل بینی م میگذره قبلا هم با منشی شما صحبت کردم گفتند شش ماه بگذره بعد ..عمل رینوپلاستی به روش بسته انجام دادم از فرم بینی م راضیم منتها قسمت سمت چپ بالا کنار استخوان بینی م مثل استخوان بیرون زدگی داره که دکترم گفتند استخوان خود بینی م هست و بعد از گذشت یک سال ممکنه هنوز حس بشه از بین نره گفتند دیده نمیشه به مرور زمان بهتر میشه و حساس نباشم ولی خیلی اذیتم میکنه این همه هزینه کردم اما از بین نرفته هنوز ..ممکنه که کوچکتر بشه طوری که دیگه من متوجه ش نباشم ؟ ممکنه که خوب بشه دیگه ازارم نده یا همین طوری میمونه

        مرجان
        1. سلام، توصیه پزشکتون رو جدی بگیرید. ممکن است واقعا نیازی به برطرف کردن آن نباشد. فقط در مواردی که قوز یا استخوان بینی در ظاهر بینی مشخص باشد از سوهان کشی استفاده می شود. از طرفی تنها هشت ماه از عمل بینی شما گذشته و اصلا زمان مناسبی برای نتیجه گیری نیست. به خصوص در بینی های گوشتی بین 1 تا 2 سال و حتی بیشتر زمان نیاز است. باید صبور باشید تا ورم بینی به طور کامل از بین برود سپس بینی خود را قضاوت کنید.

          کارشناس مدویکا
    2. با سلام و عرض ادب
      من ۵ ماه و نیمه که عمل جراحی انجام دادم اما بینیم از هردو نیم‌رخ مثل هم‌ نیست از یه نیم رخ کامالا بینیم صاف هست و اون گودی هایی که در اثر جمع کردن پره بینی ایجاد میشه نداره(اکثرا کسایی که عمل جراحی انجام‌میدن اون گودی رو دارن)اما اون یکی نیمرخم اون گودی رو داره،یعنی احساس میکنم یه پره بینیم کمتر جمع شده و یکی بیشتر،به نظر شما راه حلی داره؟و درضمن از روبرو هم یکی از پره های بینیم(همون که از کنار صاف هست)یه مقدار از اون یکی پره بینیم بالا تر هستش ،اما خیلی مشخص نیست مگه اینکه با دقت زیاد در هر حال خیلی برام مهمه و واقعا نگرانم که به عمل ترمیمی احتیاج داشته باشم،از صبوریتون ممنونم ❤

      ایدا
      1. با توجه به توضیحات شما، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و او را در مورد نگرانی های خود آگاه کنید. احتمالاً پزشک شما می تواند راه حلی برای این مسئله پیدا کند، مانند انجام یک عمل جراحی ترمیمی کوچک. همچنین، در صورت نارضایتی از نتایج عمل جراحی می توانید از پزشک دیگری مشورت بگیرید.
        همچنین، می توانید از روش های غیر جراحی نظیر درمان های لیزری و یا درمان های دارویی استفاده کنید. پزشک شما می تواند به شما راهنمایی کند که کدام روش برای شما مناسب تر است.

        فاطمه پایان
  96. سلام ممنون از مطالب کاملی که میزارید. من یک مقدار از قوز بینیم باقی مونده چند سال پیش عمل کردم، دکترم گفت با سوهان کشیدن برطرف میشه ولی انجام ندادم. میخواستم ببینم میتونم الان فیلر انجام بدم چون قوز بینی خیلی کم هست

    دلناز
    1. سلام، خوشحالیم که مطالب براتون مفید بوده. بله اگر قوز بینی کم هست میتونید از تزریق فیلر استفاده کنید البته در نظر داشته باشید که کاملا موقتی است.

      کارشناس مدویکا
    2. باسلام من دوماه ازعمل بینیم میگذره کنارچشم سمت چپ نزدیک قرنیه چشمم یه برامدگی ایجاد شده دکترمیگه بخاطر سوهانی که موقع عمل کشیدیم پوست شماهم خیلی نازک بودنمایان شده حالاگفته بیا باژل درستش میکنم میخوام بدونم درست میشه یااین ژل دائمی هست ؟راهنمایی کنیدلطفا

      یلدانوازش
      1. با سلام
        در کل تزریق ژل یه راهکار موقت هست و بعد از مدتی اثر ژل از بین خواهد رفت و لازمه که مجدد این کار انجام بشه

        مدیر مدویکا
      2. سلام من دوماه عمل بینی کردم بعد دوماه سمت راست بینی ام نزدیک ابروم استخوان زده دیده نمیشه ولی وقتی لمسش کنم ی چیزی شبیه عدسی سفت هست آیا ورم یااستخوان؟

        نازی
        1. با سلام
          در بسیاری موارد ممکنه غضروف بینی در این ناحیه کمی جابجا بشه که به مرور تا 6 ماه بعد از عمل رفع میشه و اگر هم این اتفاق نیفته پزشک میتونه به شکل سرپایی و داخل مطب با سوهان کشی این مشکل رو رفع کنه

          مدیر مدویکا
        2. سلام وقتتون بخیر من ۵ماه پیش عمل سینوس به روش اندسکوپی داشتم از یک هفته بعد عمل روی بینیم یه حالت قوز که شبیه به استخوان هس ایجاد دستم میزنم مثل استخوانه به نظر احتیاج به عمل داره یا از بین میره؟ در ضمن بینیم عملی نیس

          زهرا
          1. سلام، احتمالاً حالت قوزی که در بینی شما ایجاد شده است، به دلیل تورم و التهاب پس از عمل سینوس می‌باشد. با گذشت زمان و بهبودی تورم، این حالت قوز بهبود خواهد یافت. در صورت عدم بهبود و برطرف نشدن این حالت، می‌توانید با پزشک خود مشورت کنید.

            فاطمه پایان
    3. سلام وقت بخیر
      من ۳ ماهه عمل کردم یه طرف استخوان بینیم که قبلا قوز بود فرو‌رفتگی ایجاد شده با کذشت زمان بهتر میشه؟:((( بعضی روزا خیلی مشخصه

      ناشناس
      1. سلام منظورتون رو از بعضی روزا ها متوجه نشدم؟

        نیما شفیعی
    4. سلام وقت بخیر،من سه ماه ووچند روزه که بینیمو عمل کردم و تازه چسب بینیمو ب گفته دکترم برداشتم اما نوک بیتیم که غضروف گذاشتن احساس میکنم بعد برداشتن چسب پهن شده ،اگه دوباره چسب بزنم چسب زدن بعد ۳ ماه روی فرم بینی تاثیر داره؟
      و اینکه ممکنه غضروف نوک بینیم ورم داشته باشه؟

      گیسو
      1. با سلام

        بعد از 3 ماه چسب زدن بینی تاثیری در فرم بینی نداره فقط در برخی موارد مثل بینی های گوشتی پزشک توصیه میکنه فقط شب ها چسب بینی رو بزنین و در طول روز بردارین چسب رو که اونم باید به توصیه پزشکتون باشه. و موضوع دیگه اینکه ورم نوک بینی بعد از برداشتن چسب شایع و طبیعی هست باید صبر کنین به مرور این ورم از بین میره. مطمئن باشین بعد از 6 ماه تا یک سال فرم نوک بینیتون بهتر میشه

        مدیر مدویکا
        1. با سلام . سه ماه پیش عمل زیبایی بینی انجام دادم . برجستگی سفتی روی بینیم هست که شبیه قوزه . به دکترم مراجعه کردم ، گفتن برای سوهان زدن نوبت بگیر . پاسخ هایی که شما به دوستان دادید رو خوندم که بایدبرای ترمیم حداقل ۶ ماه صبر کنیم ، الان موندم که این کار رو انجام بدم یا نه ؟ ممنون میشم جواب بدین .
          ازاینکه با صبر و حوصله به سوالات جواب بدین واقعا سپاسگزارم .

          نگار
          1. با سلام
            عزیزم اگر این برآمدگی ناشی از ورم بینی باشه معمولا تا 6 ماه بعد از عمل کم میشه و از بین میره ولی در صورتی که پزشکتون تشخیص بدن این استخوان هست و باید برای سوهان کشی اقدام کنین منعی نداره با این حال باز هم توصیه میکنیم حداقل تا 6 ماه بعد از عمل صبر کنید و بعد اقدام کنین

            مدیر مدویکا
          2. سلام وقت بخیر ،من یک ماه و ۳هفته از عمل بینیم میگذره، از روزی که گچ رو باز کردم متوجه شدم فاصله دو تا چشمم تا بینیم باهم تفاوت داره
            دلیلش چیه؟
            و اینکه محل استئوتومی سمت راست بینیم یه استخونی زده بیرون و لمس میشه ، راهی وجود داره که از بین بره یا نیاز به ترمیم داره ؟
            امکان داره که تفاوت فاصله چشم هام بخاطر اون استخونی باشه که بیرون زدس؟

            باران
          3. سلام، تفاوت فاصله دو چشم ممکن است به دلیل عوامل مختلفی از جمله تورم و التهاب پس از عمل بینی، تغییرات در ساختار بینی و گاهی نیز به دلیل خطای جراحی باشد. برای تشخیص دقیق دلیل آن، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.
            درباره استخوان ایجاد شده در سمت راست بینی شما نیز، احتمالاً نیاز به ترمیم دارد. برای تشخیص دقیق و درمان مناسب، بهتر است با پزشک خود ملاقات کنید. همچنین، احتمال وجود رابطه بین این استخوان و تفاوت فاصله چشم های شما وجود دارد، اما برای تایید و بررسی دقیق تر می بایست با جراح خود صحبت کنید.

            فاطمه پایان
      2. باسلام
        من پنج ماهه که عمل کردم،و وقتی به پهلو میخوابم سوراخ همون سمت بینیم کیپ میشه بنظر شما دلیلش چی میتونه باشه؟

        ندا
    5. سلام
      من حدود ۶ ماهه که عمل بینی انجام دادم و بینیم استخوانی بود با نوک غضروفی از وقتی ک چسب بینینو برداشتم یه برجستگی نسبتا بزرگ سمت چپ بینیم هست که کنار پل بینیم از بالا تا نوکش کشیده شده و هرکی منو میبینه متوجه میشه و باعث شده بینیم به اون سمت کج دیده بشه دکترمم یبار ماساژ دادن اما تو این چند ماه اصلا تغییری نکرده خیلی نگرانم و اینکه سمت راست بینیمم یه استخوان برامده شده که حالت قوز داره اوایل کم بود اما حالا بیشتر شده و گاهی بزرگترم میشه ،از فرم کلی بینیم راضی هستم اما این ایرادایی که دارع نگرانم کرده فک میکنم که به جراحی دوم نیاز دارم و اینم بگم هرچی ورم بینیم کم میشه اون استخوان و برجستگی تغیییری نمیکنن،، امکان ارسال عکس هست که بفرستم؟؟،واقعا خیلی میترسم

      ANA
      1. بهتر است قبل از هرگونه تصمیم‌گیری، به یک جراح بینی مراجعه کنید و وضعیت بینی خود را به او نشان دهید. جراح بینی می‌تواند با بررسی وضعیت شما، به شما راهنمایی کند که آیا نیاز به جراحی دوباره دارید یا خیر. همچنین، اگر درد یا علائم دیگر هم دارید، حتماً به پزشک خود اطلاع دهید.

        فاطمه پایان
    6. سلام وقت بخیر،من ۶ ماهه ک عمل بینی انجام دادم و جراحیم ب این صورت بود ک پره های بینیمو دکتر جمع کردن و سوراخ های بینیمو کوچیکتر و نوک بینیم ک افتاده بود رو یه مقداری سر بالا کردن و ااستخوان بینیمو کاملا تراش دادن الان بعد ۶ ماه احساس میکنم تیغه بینیم از وسط نسبت ب پره های بینیم یه مقداری برامده شده یعنی ب سمت بیرون کشیدع شده ؟،ب نظرتون چیکار کنم؟و دلیلش چیه؟
      و هنوزم یه قوز ریز روی ی سمت بینیم هست ک گاهی بزرگتر میشه و گاهی کوچیکتر و ی سمت بینیمم کاملا نسبت و اون سمت فرو رفتس این مشکلاتی ک میگم خیلی شدید و مشهود نیستن اما خب مهمن خواهش میکنم جواب بدین

      آیسو
      1. سلام، احتمالاً تغییراتی که در ناحیه بینی شما صورت گرفته است، به دلیل تورم و التهاب پس از جراحی بینی شما است. اگر باعث ناراحتی شما شده است، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و او را در جریان قرار دهید. پزشک ممکن است بخشی از پره های بینی را کوچک کند یا دوباره تنظیم کند. همچنین، قوز روی سمت بینی شما نیز ممکن است به دلایل مختلف از جمله عدم تعادل در سطح استخوان بینی، وجود بافت ندبه‌ای یا آبسه باشد. در هر صورت، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و او را در جریان قرار دهید.

        فاطمه پایان
    7. سلام..لطفاً جوابمو بدین خیلی نگرانم… من حدودا سه سال پیش بینیمو جراحی کردم حالا بالاتر از نوک بینیم برآمده شده یه ذره…دست میزنم حالت غضروف داره و نرمه … باید چیکارش کنم خوب میشه یا نیاز به عمل مجدد داره، لطفاً جواب‌بدین

      ناشناس
      1. با سلام
        با وجود گذشت سه سال از عمل بینی شما این موضوع خیلی مرتبط با جراحی قبلیتون نیست و باید معاینه بشین تا مشخص بشه که دلیل این امر چیست تا درمان مناسب تجویز بشه

        مدیر مدویکا
        1. با سلام من یکسال پیش بینمیمو عمل کردم خجون لحطه که دکتر کج بینیمو برداشتن متوجه برامدی روی تیغه بینیم شدم که دکتر گفتن ورمه که متاسفانه بعد یکسال من بازم ترمیم کردم و سوهان کشیدن واسم الان از عمل ترمیمم یکماه میگذره ولی هنوز این برامدگی هنوز هستش خیای نگرانم کرده امکان داره که هنوز درست نشده باشه؟

          ناشناس
          1. سلام نياز به معاينه دارين و هنوز يكماه ازعمل گذشته نميشه الان به قاطعيت گفت كه درست نشده

            پشتیبان
    8. سلام
      من حدود ۹ماهه که عمل بینی کردم.
      در قسمت تیغه ی بالای بینی کمی قوز داره
      تورم هستش ؟ایا نیاز به عمل ترمیم هستس؟

      نگین
      1. باسلام برای پاسخ به این سوال بینی شما می بایست معاینه شود تا درمان مناسب برای ان تشخیص داده شود. سوهان کشی، تزریق فیلر یا کورتون از جمله روش هایی است که به تشخیص پزشک برای رفع قوز ایجاد شده می تواند انجام شود.

        فاطمه پایان

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نام و سوال خود را در باکس زیر وارد کنید و روی دکمه ارسال کلیک کنید، ما در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ خواهیم داد.