پولیش کامپوزیت دندان چگونه است؟

پولیش کامپوزیت دندان

پولیش کامپوزیت دندان چگونه است؟

3372 بازدید

اگرچه ممکن است انتخاب رنگ را چالش اصلی ونیر کامپوزیت دندان بدانید ولی فینیشینگ و پولیش کامپوزیت دندان نیز بسیار مهم است. پرداخت نهایی دندان ها به ما امکان می دهند شکل و بافت مناسب دندان را بسازیم که به اندازه انتخاب رنگ مهم است. زیرا جهت بازیابی تمام ویژگی های سه بعدی مشابه دندان های طبیعی ضروری است. در روش مستقیم ونیر دندان، ما باید چندین مرحله را طی کنیم تا به نتایج زیبا، طبیعی و قابل انتظار برسیم. این مراحل عبارتند از : انتخاب رنگ کامپوزیت، آماده سازی دندان ها، چسباندن کامپوزیت، لیرینگ و فینیشنگ و پولیش کامپوزیت دندان. در این مطلب درباره پولیش دندان کامپوزیت شده و  لمینت سرامیکی صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

پولیش کامپوزیت دندان در مشهد

جهت مشاوره رایگان و رزرو نوبت پولیش کامپوزیت دندان با شماره تلفن 09157609009  تماس بگیرید.
همچنین می توانید تصویر لبخند خود را به واتساپ ارسال نمایید تا شما را راهنمایی نماییم.

علت تغییر رنگ کامپوزیت دندان و از دست رفتن درخشندگی آن چیست؟

اگر روکش های شما از کامپوزیت ساخته شده است، باید بدانید که احتمال لک شدن و زرد شدن کامپوزیت دندان بسیار زیاد است. چندین عامل باعث خراش کامپوزیت دندان می شود. برخی از عوامل که باعث لک شدن کامپوزیت دندان می شود در زیر آورده شده است:

– خمیر دندان ساینده : زمانی که دندان های خود را مسواک می زنید، خمیر دندان خراش های ریزی روی کامپوزیت ایجاد می کند که باعث جذب لکه ها می شود.

– پولیش با پودر پومیس : در پایان جرمگیری حرفه ای دندان ها، بیشتر دندانپزشکان از پودر پومیس استفاده می کنند تا دندان های شما براق شوند. این پولیش ساینده به مینای دندان آسیب نمی رساند، اما می تواند باعث خراش روکش های کامپوزیتی شود.

– دهان شویه حاوی الکل : الکل کامپوزیت دندان را نرم می کند و خراشیده شدن و لک شدن آن را آسان می کند.

بنابراین زمانی که دندان های خود را کامپوزیت می کنید باید مراقب باشید تا از مواد ساینده ونیر دندان استفاده نکنید.

پولیش دندان بعد از کامپوزیت چیست
بعد از کامپوزیت دندان مراقب باشید تا از مواد ساینده ونیر دندان استفاده نکنید

پولیش کامپوزیت دندان چه زمانی انجام می شود ؟

پولیش مرحله آخر کامپوزیت دندان می باشد. پس از قرار گرفتن کامپوزیت ها بر روی دندان شما و شکل دهی آن، مرحله آخر نوبت به اصلاح جزئیات دندان می رسد. هنگامی که نوبت به پولیش و جلای دندان می رسد، می توان آن را به چهار مرحله تقسیم نمود: شکل دهی جزئیات، اصلاح جزئیات ماکرو، اصلاح جزئیات میکرو و ایجاد درخشندگی نهایی.

اولین مرحله از فینیشینگ و پولیش دندان شامل بررسی و یا اصلاح شکل دندان است. شکل دهی دندان مسئول تقارن و ادغام ونیر کامپوزیت با دندان های دیگر است. برای بررسی شکل، خطوط زاویه باید به دقت بررسی شود. ممکن است لازم باشد روی دندان زاویه ای داده شود. مثلا در لبخند زنانه، دندان ها انحنای بیشتری ممکن است داشته باشند و زاویه دندان گردتر است. بنابراین در مرحله اول پولیش، دندان ها را با توجه لبخند فرد فرم می دهیم. در مرحله بعد اصلاحات جزئی تر جهت صاف کردن سطح دندان کامپوزیت شده انجام می شود و در مرحله آخر برای درخشندگی دندان ها جلای نهایی انجام می شود.

همچنین بعد از یک تا دوسال از انجام کامپوزیت دندان ممکن است احساس کنید که دندان های شما آن درخشندگی اول را ندارد. البته کاملا بستگی به رعایت مراقبت های بعد از کامپوزیت دندان دارد. بنابراین ممکن است نیاز به پالیش دندان داشته باشید. در ادامه درباره پالیش دندان کامپوزیت شده بیشتر توضیح خواهیم داد.

پولیش دندان کامپوزیت شده

بر خلاف لمینت سرامیکی روکش های کامپوزیت متخلخل هستند و به راحتی لکه دار می شوند. کامپوزیت ها می توانند صیقل داده شوند، اما این یک راه حل دائمی نیست. اگر بعد از یک سال احساس کردید که دندان های شما لکه دار شده است می توانید برای پولیش کامپوزیت دندان مراجعه کنید. معمولا لازم است که به صورت دوره ای سالی یکبار برای جلا دادن و پولیش دندان کامپوزیت شده مراجعه کنید. میزان نیاز به پولیش دندان بعد از کامپوزیت بستگی به انجام مراقبت های بعد از انجام کامپوزیت دارد. در صورت رعایت کردن مراقبت های بعد از کامپوزیت دندان زمان مراجعه برای پالیش دندان طولانی تر خواهد بود.

پولیش دندان کامپوزیت شده
با رعایت مراقبت های بعد از کامپوزیت دندان زمان نیاز به پالیش دندان طولانی تر خواهد بود

دلایل از دست رفتن درخشندگی لمینت دندان

روکش های پرسلن یا سرامیک بسیار سخت تر از مینای دندان هستند. یک ماده باید بسیار ساینده باشد تا باعث از دست رفتن براقیت دندان های لمینت شده شما شود. بنابراین بعید است که استفاده از خمیر دندان باعث از بین رفتن درخشندگی دندان های شما شود. اما وسایل و مواد شیمیایی دندانپزشکی می تواند به روکش دندان های شما آسیب برساند. بنابراین بعد از انجام لمینت دندان به شما آموزش های لازم در مورد نحوه مراقبت بعد از لمینت دندان داده می شود. اینکه از چه خمیر دندان، شوینده دهان و مسواکی استفاده کنید تا به لمینت دندان شما آسیبی نرسد. بنابراین با رعایت این موارد برای لمینت دندان شما هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

برخی از عواملی که ممکن است باعث از بین رفتن درخشندگی لمینت دندان شما شود در زیر آورده شده است:

استفاده از تجهیزات پولیش برقی : متخصصان بهداشت دندان از ابزار خاصی از جمله پروفی جت استفاده می کنند که باعث از بین رفتن لعاب روکش ها و کدر شدن آنها می شود.

درمان با فلوراید : بعضی از فلورایدها حاوی اسید هیدروفلوئوریک است که باعث خراش سطح ونیر می شود. بنابراین سطح روکش های شما کدر شده و باعث لک شدن آنها می شود.

پولیش دندان لمینت شده چگونه انجام می شود؟

یک دندانپزشک زیبایی می تواند لمینت سرامیکی را با استفاده از روش های دقیق پالیش و پرداخت همراه با ابزارهای ویژه مانند الماس کانتورینگ، خمیر پولیش و خمیر بسیار ظریف پولیش الماسه صیقل دهد. اگر از کار دندانپزشک زیبایی که لمینت سرامیکی دندان های شما را انجام داده است رضایت دارید، بهتر است برای پولیش لمینت دندان به او مراجعه کنید. اگر دوست دارید دندان های شما درخشش بیشتری داشته باشد از او بخواهید تا با پولیش حرفه ای براقیت را به دندان های شما بازگرداند.

پولیش لمینت دندان - پولیش زدن دندان
پولیش حرفه ای لمینت دندان برای جلای بیشتر

با انتخاب یک دندانپزشک حرفه ای برای پولیش دندان خیال خود را راحت کنید!

اگر مطمئن نیستید که دندانپزشک شما که کامپوزیت دندان هایتان را انجام داده توانایی کافی در انجام پولیش دندان کامپوزیت شده را دارد می توانید برای انجام پولیش کامپوزیت دندان مشهد به یک دندانپزشک زیبایی با تجربه مراجعه کنید.
برای پولیش دندان کامپوزیت شده یا لمینت شده به دندانپزشکی مراجعه کنید که در زمینه زیبایی شناسی دندان به صورت تخصصی آموزش دیده باشد و مهارت کافی در این زمینه را داشته باشد.

پولیش دندان در دندانپزشکی
برای پولیش کامپوزیت دندان به یک دندانپزشک زیبایی با تجربه مراجعه کنید

چگونه از ونیرهای خود مراقبت کنیم؟

– برای مسواک زدن از خمیر دندان غیر ساینده استفاده کنید و نخ دندان بکشید.

– از دندان های خود برای گاز گرفتن یا باز کردن اجسام سخت استفاده نکنید.

– برای تمیز کردن و جرم گیری دندان های خود به یک دندانپزشک متخصص مراجعه کنید. دندانپزشک شما باید آموزش دیده باشد و اطلاعات کافی درباره ونیر دندان داشته باشد. تا بداند برای حفظ جلوه لبخند شما از چه ابزارهایی باید استفاده کند و از چه ابزارهایی نباید استفاده کند.

– برای پولیش دندان های کامپوزیت شده خود به یک دندانپزشک زیبایی با تجربه مراجعه کنید. تا به درستی روکش های شما را صیقل داده و آنها را براق کند.

اگر ونیر دندان لکه دار شود چه کاری می توانید انجام دهید؟

در ابتدا باید به یک دندانپزشک زیبایی ماهر و با تجربه مراجعه کنید. تا علت لکه دار شدن ونیر دندان شما مشخص شود. ممکن است دندانپزشک زیبایی تشخیص دهد که برای اینکه ظاهر روکش های دندان شما بهتر شود نیاز به پولیش و صیقل دادن آنهاست. اگر نیاز به گزینه های درمانی دیگری باشد او به شما توضیح می دهد. اگر روکش های دندان شما به طور جدی آسیب دیده باشد ممکن است نیاز به تعویض آن باشد.

قیمت پولیش دندان کامپوزیت شده چقدر است؟

هزینه پالیش کامپوزیت دندان نسبت به دیگر خدمات دندانپزشکی بسیار کم خواهد بود. به عوامل مختلفی از جمله تخصص و تجربه دندانپزشک و مطب دندانپزشکی دارد. اما به طور کلی هزینه پالیش کامپوزیت دندان در مشهد برای هر فک حدود 250 هزار تومان می باشد. نتیجه نهایی مشابه زمانی می شود که شما تازه دندان های خود را کامپوزیت کرده اید. بنابراین با پرداخت هزینه ای کم می توانید جلای کامپوزیت دندان خود را مجددا بدست آورید.

پولیش کامپوزیت دندان در مشهد

سوالات شما درباره پولیش دندان کامپوزیت شده

1- علت مات شدن لمینت دندانم بعد از پولیش چیست؟

دو هفته پیش روی ونیر دندان جلویی ام خراش دیدم. به دندانپزشک زیبایی مراجعه کردم. گفت با جلا دادن می تواند آن را برطرف کند. دندان من را جلا داد و کاملا سطح دندان من صاف شده است ولی زمانی که دندانم خشک است و به آینه نگاه می کنم دیگر آن درخشندگی قبل را ندارد و مات به نظر می رسد. او به من گفت که از پروفی جت استفاده نکرده و تنها از مکانیسم پولیش نازک استفاده کرده است. حالا من نگرانم که این قسمت مات لکه دار شود. آیا این عادی است یا من به روکش جدیدی احتیاج دارم؟

فینیشینگ مات باعث می شود که ونیر دندان به لکه دار شدن حساس تر شود. یک دندانپزشک زیبایی ماهر می تواند ونیر دندان را صیقل داده و به آن جلا دهد تا تقریباً درخشندگی اولیه خود را بدست آورد. اگرچه پولیش دندان ونیر شده نیاز به آن مهارت تخصصی هنگام نصب ندارد، اما باز هم توجه داشته باشید که برای پولیش لمینت دندان نیاز به دانش لازم درباره نحوه انجام پالیش و استفاده از مواد تخصصی می باشد. بنابراین بایستی به دندانپزشک با تجربه مراجعه کنید.

2- آیا می توان از جوش شیرین برای جلا دادن روکش ها استفاده کرد؟

اگر ونیر کامپوزیت دارید از جوش شیرین یا ژل های سفید کننده و خمیر دندان سفید کننده استفاده نکنید. استفاده طولانی مدت باعث ایجاد خراش هایی می شود که لکه ها را به خود جلب می کند. از خمیر دندان مخصوص دندان های کامپوزیت شده با سایش کم استفاده کنید که توسط دندانپزشک زیبایی شما تجویز می شود.

منابع : مدویکا , cosmetic-dentistry.com

سوالات خود را در قسمت دیدگاه ها با ما در میان بگذارید. کارشناسان ما در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهند بود. همچنین برای رزرو نوبت کامپوزیت دندان از طریق شماره تلفن 09157609009  با ما در تماس باشید.

32 دیدگاه

  1. سلام بهترین خمیر دندان برای دندان های کامپوزیت چی هست

    تینا
    1. خمیر دندان خاص یا برند مخصوصی رو نمیشه معرفی کرد اما موقع خرید درجریان باشید که از خمیردندان های حاوی سفید کننده استفاده نکنید همچنین برای انتخاب بهترین خمیردندان متناسب با دندان های خود میتونید از پزشک تون مشورت بگیرید.

      فاطمه پایان
  2. درود ب شما فک بالا من به دسته تقسیم شد ی طرف کامپوزیت شد برند امریکایی،ویک طرف،روکشازهمون رنگ ولی،اصلا طرح لبخندم قشنگ نیست کامپوزیت وروکش اصلا شبیه به هم نشده وخیلی مکدرم از این بابت راهکار چیه میشه کاری کرد درایت قبال خواهشا راهنمایی،کنید،ممنوتم

    ناشناس
    1. باسلام احتمالا با تغییر برند و رنگ کامپوزیت بتوان طرح لبخند شما را اصلاح کرد در این خصوص بهتر است با دندانپزشک متخصص مشورت کنید و از وی مشورت بخواهید. برای دریافت مشاوره و رزرو نوبت می توانید با شماره 09157609009 تماس حاصل نمایید.

      فاطمه پایان
  3. ببخشید بریج بهتره یا ایمپلنت؟

    ata
    1. بریج موقتیه و نهایتا 7 سال عمر داره ولی ایمپلنت کاشت طبیعی دندان محسوب میشه با فیکسچر در داخل فک قرار میگیره و طول عمر بیشتری داره. باز هم به شرایط دهان شما بستگی داره که کدوم مورد رو بهتر میکنه

      خانم داودی
  4. ببخشید اگه یک سال گذشته باشه و هنوز پالیش نکرده باشیم و بخوایم الان بیایم انجام بدیم باز هم ممکنه مثل روز اول سفید بشه؟

    رادمرد
    1. بله پالیش کامپوزیت بین 6 ماه تا 1 سال باید انجام بشه و شما هم اگر انجام بدید میتونید به حالت سفیدی اولیه کامپوزیت های خودتون برسید

      خانم داودی
  5. یک سوال داشتم. میشه کامپوزیتو بعد یک مدت برداشت یا ن؟

    فاطمه احمدی
    1. بله. فرقی نداره که تراش خورده باشه دندان یا بدون تراش باشه، در هر صورت میتونید بردارید.

      مهلا زمانی
  6. سلام و ادب
    برای پولیش هم از بی حسی استفاده میشه؟ درد داره یا ن؟ چون من فعلا نمیتونم از مواد بی حسی استفاده کنم

    حمیده
    1. سلام
      انجام پولیش کامپوزیت دندان هیچ دردی نداره و نیازی به استفاده از بی حسی نخواهد بود. نگران نباشید.

      مهلا زمانی
  7. وقت بخیر.
    کامپوزیت برای کسی که عادت دندان قروچه داشته باشه، مخصوصا تو خواب مناسب هست؟
    باعث خراب شدن کامپوزیت نمیشه؟

    حمید
    1. سلام.
      عادت دندان قروچه را سعی کنید کنار بذارین.
      اگر هنگام خواب عادت دارید دندان‌های خود را بر روی هم فشار بدید، بهتره که از محافظ دندان استفاده کنین.

      مهلا زمانی
  8. درود
    بعد از کامپوزیت از دهان شویه و فلوراید هم میشه استفاده کرد؟

    مهدی
    1. سلام.
      از قرقره ‎کردن دهان با دهانشویه حاوی الکل خودداری کنین چون کامپوزیت لکه‌دار میشه و به سرعت خراب میشه. حتما از دهانشویه بدون الکل و خمیردندان حاوی فلوراید برای بهبود سلامت دهان ‎و دندان و تقویت مینای دندان خودتون استفاده کنین. فلوراید هیچ ضرری نداره.

      مهلا زمانی
  9. چه جالب من فکر میکردم با تغییر رنگ ، کامپوزیت باید عوض بشه. ممنون از اطلاعات خوبتون

    mina asadi
    1. درود بر شما.
      خوشحالیم که مفید واقع شده براتون

      مهلا زمانی
  10. سلام مجدد.هزینه کامل کامپوزيت فک بالا و پایین چقدر است

    علی شرف خانی
    1. Author

      سلام، هر واحد(هر دندان) از ۸۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان است. معمولا ۸ تا دندان از فک بالا و ۸ دندان از فک پایین کامپوزیت می‌شود که مجموع آن می‌شود ۱۶ تا.
      بسته به اینکه کدام کیفیت و برند کامپوزیت را انتخاب کنید باید ۱۶ را در قیمت هر واحد ضرب کنید. مثلا با قیمت هر واحد ۸۰۰ هزار تومان، کامپوزیت هر دو فک می‌شود: ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان.
      برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله کامپوزیت دندان مشهد را مطالعه کنید.

      مدیر
  11. سلام.من چند عدد از دندونامو کشیدم میتونم با نداشتن دوتا سه تا کامپوزيت رو انجام بدم

    علی شرف خانی
    1. Author

      سلام، بستگی دارد که دندان‌های غایب کدام دندان‌ها هستند؟ گاهی در این موارد دندانپزشک بریج (پل دندانی) را پیشنهاد می‌دهد.

      مدیر
  12. سلام من دوماه پیش دوتا دندون جلو فک بالا رو کامپوزیت کردم به نظرم از حد معمول بزرگ تره ونا زیبا آیا میشه با پولیش بهترشه؟

    ناشناس
    1. Author

      سلام، پولیش برای براق شدن و جلا دادن دوباره به دندانهای کامپوزیت شده است و ربطی به سایز آن ندارد. اما خوشبختانه کامپوزیت قابل ترمیم توسط دندانپزشکتان هست. فقط باید مراجعه کرده و خواسته خود را مطرح کنید.

      مدیر
  13. سلام من کامپوزیت کردم ولی رنگشو دوست ندارم ایا با پالیش سفیدترنمیشه؟؟

    ناشناس
    1. Author

      سلام، با هر بار پالیش کمی رنگ کامپوزیت روشن‌تر می‌شود.

      مدیر
  14. سلام . من حدود یک ماه پیش در کرمان خدمت دندانپزشکی در یک جلسه روکشی روی دندانهای جلو گذاشتم که احتمالا کامپوزیت هست . چند روزیه که رنگ آنها درحال زرد شدن هست .البته من قهوه زیاد میخورم اما بلافاصله دندانها رو میشورم . آیا در یک ماه طبیعیه که تغییر رنگ ایجاد بشه؟؟ من در منزل چجوری میتونم جلوی این تغییر رنگ رو بگیرم ؟؟ خیلی ممنون میشم جواب بدین

    ندا
    1. Author

      سلام، احتمالا از برند خوبی برای شما استفاده نشده است، به این سرعت نباید تغییر رنگ مشاهده کنید.
      تنها راه مسواک زدن با خمیردندان موردتایید دندانپزشکتان و استفاده کمتر از خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های رنگی است.

      مدیر
  15. سلام من فک بالا رو کامپوزیت کردم ایا میتونم دندونهای فک پایین رو جرم گیری کنم مشکلی واسه دندونهای بالا ایجاد نمیکنه؟

    ناشناس
    1. با سلام
      خیر اصلا مشکلی نداره و میتونین اینکار رو انجام بدین

      مدیر مدویکا
    2. سلام برای فک بالا که یک دندان ندارد میشه کامپوزیت کرد

      ایمان چهارتنگ
      1. Author

        سلام، در این مواقع بریج دندان مناسب‌تر از کامپوزیت دندان است. اما باز هم باید معاینه شوید تا شرایط دندان ‌های شما بررسی شود.

        مدیر

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نام و سوال خود را در باکس زیر وارد کنید و روی دکمه ارسال کلیک کنید، ما در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ خواهیم داد.