ماساژ بینی بعد از عمل چگونه است؟ +۳ نوع ماساژ و فواید آنها

ماساژ بینی بعد از عمل - مساج الأنف بعد عملية التجميل

ماساژ بینی بعد از عمل چگونه است؟ +۳ نوع ماساژ و فواید آنها

2485 بازدید

ماساژ بینی بعد از عمل یکی از تکنیک‌های تجربی جراحان زیبایی است. از مهم‌ترین فواید ماساژ بینی بعد از رینوپلاستی یا حتی تیپ پلاستی می‌توان به کاهش تورم بینی بعد از عمل، افزایش جریان خون و همچنین فرم دادن به بینی اشاره کرد. البته گاهی ماساژ بینی بعد از عمل چه ماساژ نوک بینی باشد و چه پره‌های آن تاثیر بسزایی در از بین بردن نقائص کوچکی که ممکن است بعد از عمل ایجاد شود مانند؛ برآمدگی یا فرورفتگی روی بینی، تورم های نقطه‌ای، رفع کجی بینی و حتی قوز بینی دارد. به شرطی که نحوه صحیح و اصولی ماساژ بینی بعد از عمل را آموزش ببینید.
اگر شما هم با مشاهده انواع ماساژ بینی بعد از عمل در سطح اینترنت کمی گیج شده‌اید. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

فواید ماساژ بینی بعد از عمل جراحی زیبایی
عکس ماساژ بینی بعد از عمل

سـاعت پاسخگویــــــــــــی مشـاوران ما: همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت 9 الی 20
شماره تماس برای رزرو نوبت و مشاوره رایـــــــــگان: 09386069075
05136166

ماساژ بینی بعد از عمل چه تاثیری دارد؟

در جراحی بینی عموما استخوان بینی استئوتومی می‌شود، یعنی استخوان بالای بینی شکسته و جمع می‌شود. بنابراین در ۱۰ روز اول بعد از عمل بینی معمولا کبودی و تورم زیادی را تجربه می‌کنید. در این مدت پوست بر روی غضروف و استخوان در حال جوش خوردن است. بنابراین بین پوست و استخوان یا عضروف بینی مایع میان بافتی ایجاد می‌شود. این مایع به علت آسیب وارد شده به بینی در ۱۰ روز اول به اوج خود می‌رسد که ما آن را به صورت تورم می‌بینیم.

سپس بعد از گذشت ۱۰ روز تا پایان ماه دوم پوست، کلاژن‌سازی را شروع می‌کند. همینطور کم کم مایع میان بافتی با فشار چسب بینی و همینطور ترمیم عضروف و استخوان‌ها کاهش می‌یابد که ما آن را به صورت کاهش تورم مشاهده می‌کنیم.

از آنجایی که برای برطرف کردن ناهنجاری‌هایی مثل بینی بزرگ و یا قوز بینی، پزشک باید استخوان بینی را برای تغییر فرم آن بشکند، جراح زیبایی از شما می‌خواهد که بینی خود را ماساژ دهید تا فرم دهی بهتری داشته باشد. دلیل دیگر این ماساژ جلوگیری از تشکیل بافت جدید در محل زخم‌های جراحی است. هر جراحی شامل برش‌هایی در پوست است. بافت تازه تولید شده ممکن است شکل بینی را زشت جلوه داده و در برخی موارد، این بافت جدید حتی می تواند باعث مشکلات تنفسی شود. از این رو بهتر است ماساژ بینی بعد از عمل را فراموش نکنید.

مهم‌ترین فایده ماساژ بینی بعد از جراحی بهبودی سریعتر و فرم‌دهی بهتر بینی است. در واقع بیمار با انجام ماساژ پره های بینی بعد از عمل به تعیین فرم مورد نظر بینی شرکت کمک می‌کند و از جراحی زیبایی نتیجه بهتری حاصل می‌شود.

ماساژ بینی را می توانید از ابتدای ماه دوم بعد از عمل روزی ۳ بار و هر بار به مدت ۱ دقیقه انجام دهید.
این کار را می‌توانید تا ۶ ماه تکرار کنید.

نقش ماساژ بینی در این مدت زمان چیست؟

ماساژ بینی از ابتدای ماه دوم باعث می‌شود که مسیر لنف و مایع میان بافتی به قسمت‌های دیگر صورت هدایت شود و بین پوست و غضروف بینی باقی نماند. اینکار به کاهش تورم کمک می‌کند. از طرفی ماساژ بینی باعث افزایش جریان خون و بهبودی سریعتر نیز می‌شود. از دیگر فواید ماساژ بینی،  جلوگیری از ایجاد فیبروز و لخته خون نیز به دلیل تخلیه مایع لنف است. بنابراین ماساژ بینی یک راه حل موثر برای کسانی است که احساس سفتی نوک بینی بعد از عمل و چوبی شدن آن را دارند.

به جز موارد بالا از اهمیت ماساژ بینی می توان به فرم دادن بینی و رفع مشکلات ظاهری جزئی که بعد از جراحی ممکن است به وجود بیاید، اشاره کرد. ماساژ بیش از حد تهاجمی هم می‌تواند بخش‌های در حال بهبودی بینی را تغییر دهد. به عنوان مثال، استخوان‌های تیغه بینی و پیوند نوک بینی ممکن است جابجا شوند. اما ماساژ ملایم و اصولی سالهاست که توسط جراحان زیبایی توصیه می شود.

انواع ماساژ بینی بعد از عمل (۳ نوع)

۳ نوع ماساژ بعد از جراحی بینی داریم. بسته به نوع بینی (گوشتی / استخوانی)، فرم بینی بعد از عمل و اینکه چه هدفی از انجام ماساژ دارید؛ نوع ماساژ فرق می‌کند. ممکن است یکی از روش‌های زیر یا ترکیبی از آنها برای فرم بینی شما مناسب باشد. اینکه کدام روش ماساژ برای شما مناسب است را فقط و فقط جراحتان می‌تواند تشخیص دهد. پس، از انجام این کار در منزل و بدون مشورت با جراحتان جدا خودداری کنید. زیرا ممکن است غضروف واستخوان‌های بینی را که در هفته های اول معمولا نرم هستند، ناخواسته و به اشتباه دچار تغییر شکل کنید.

برای درک بهتر می‌توانید نگاهی به آناتومی و توپوگرافی بینی در شکل زیر بیندازید.

آناتومی و توپوگرافی بینی

انواع ماساژ بینی بعد از عمل عبارتند از :

ماساژ قسمت استخوانی بینی


>> تعریف : این قسمت در بالای بینی قرار دارد. در واقع استخوان اصلی بینی است که به استخوان‌های فک بالا و فرونتال متصل می‌باشد و به آن Nasal bone می‌گویند.

>> روش : در این روش ماساژ تمرکز بر روی قسمت استخوانی و دیواره‌های جانبی بینی است.
اگر ماساژ برای رفع ورم کلی بینی و هدایت مایع میان بافتی باشد؛ دو انگشت را در دو طرف بینی قرار می‌دهیم، سپس بینی را به سمت گونه ها و اطراف بینی به آرامی ماساژ می‌دهیم. اما چنانچه ماساژ با هدف رفع ورم یکطرفه بینی یا کجی جزئی تیغه بینی بعد از عمل باشد؛ اصلا نباید نوک بینی و پشت بینی را لمس کرد. بدین صورت که یک سمت بینی را با انگشت اشاره نگه می‌داریم. سپس به طرفی که ورم یا کجی دارد کمی فشار ملایم وارد می‌کنیم. به این ماساژ، ماساژ فشاری بینی نیز گفته می شود.

>> کاربرد : این ماساژ در کاهش ورم کلی بینی، ورم یکطرفه بینی و همچنین رفع کجی بینی بعد از عمل تاثیر چشم‌گیری دارد.

نحوه ماساژ بینی استخوانی بعد از رینوپلاستی

ماساژ پشت بینی


>> تعریف : حد فاصل بین فرورفتگی بالای بینی که محل اتصال استخوان بینی به استخوان پیشانی است (Radix) تا نوک بینی را، پشت بینی یا Dorsum می‌گویند. همچنین به محل اتصال استخوان با عضروف بینی که معمولا قوز وجود دارد را نیز Rhinion گفته میشود.

>> روش : طریقه ماساژ قوز بینی بعد از عمل به این صورت است که با یک انگشت از قسمت پایین و نزدیک به نوک بینی رو به بالا ماساژ می دهیم. قسمت هایی که برجستگی بیشتر است، باید بیشتر ماساژ داده شود.

>> کاربرد : این حرکت بر روی صاف شدن دورسوم بینی (dorsom) و رفع قوز بینی تاثیر گذار است. بنابراین از این ماساژ معمولا برای رفع برآمدگی استخوان بینی بعد از عمل و یا فرورفتگی روی بینی بعد از عمل استفاده می‌شود.

نحوه عکس ماساژ قوز بینی بعد از عمل

ماساژ نوک بینی


>> تعریف : به پایین ترین قسمت هرم بینی که از غضروف تحتانی تشکیل شده است، نوک بینی یا Tip می‌گویند.
>> روش : ماساژ نوک بینی همانطور که از اسمش پیداست، فقط در قسمت نوک بینی (tip) باید صورت گیرد. به طوریکه می‌بایست نوک بینی را با دو انگشت شصت و اشاره گرفته و سپس بسیار آرام به بیرون ماساژ دهید.

>> کاربرد : این تکنیک که به ماساژ بینی بعد از عمل تیپ پلاستی معروف است؛ معمولا برای بینی‌های گوشتی با پره‌های بزرگ و ضخیم با هدف کاهش ورم پوست و جوش خوردن دوباره پوست به غضروف توسط جراح در مطب انجام می‌شود. گاهی پره‌های بینی نیز به همین نحوه ماساژ داده می‌شوند.

عکس طرز ماساژ نوک بینی بعد از عمل

بهترین زمان ماساژ بینی بعد از عمل چه زمانی است؟

زمان شروع ماساژ بینی بعد از عمل باید از ابتدای ماه دوم باشد. یعنی بهتر است کمی صبر کنید تا التهاب و تورم اولیه ناشی از جراحی فروکش کند. در برخی از جراحی‌ها به خصوص جراحی‌های بینی‌هایی که قوز دارند، استخوان‌های بینی شکسته می شوند. بنابراین بعد از عمل هنوز غضروف و استخوان ها بسیار نرم هستند. و لمس کردن آنها باید با احتیاط صورت بگیرد.

چه مدت ماساژ باید ادامه داشته باشد؟

مدت ماساژ بینی به ۲ عامل بستگی دارد. اول اینکه کدام قسمت بینی ماساژ داده می شود و دوم نظر جراحتان. اما در حالت استاندارد، روزی ۳ بار و هر بار به مدت ۱ دقیقه می‌توانید بینی را ماساژ بدهید. همچنین برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید پیشنهاد می شود این کار را ۶ ماه تکرار کنید.

نحوه صحیح ماساژ استاندارد بینی بعد از عمل در ۴ مرحله

در ادامه ما به این سوال مهم که “چگونه بینی خود را بعد از عمل ماساژ دهیم؟“ پاسخ می‌دهیم. آموزش ماساژ بینی بعد از عمل بسیار مهم است. زیرا اگر بدون اینکه طرز ماساژ بینی گوشتی یا استخوانی را بدانید؛ اینکار را انجام دهید، ممکن است به بینی خود آسیب بزنید.

نحوه صحیح ماساژ بینی
  • ۱- ابتدا کمی دو انگشت خود را با روغن یا کرم مرطوب کنید. تا انگشت به آرامی روی پوست سر بخورد. سپس کمی سر را عقب بگیرید.
  • ۲- بینی را با ۳ انگشت گرفته و پشت بینی را از پایین (یعنی از قسمت بالاتر از نوک بینی) به بالا ماساژ دهید. ۲ بار اینکار را تکرار کنید.
  • ۳- سپس دو انگشت اشاره یا دو انگشت شصت خود را کنار بینی در امتداد دیواره جانبی بینی که به گونه‌ها متصل می‌شود، قرار داده و به سمت بیرون ماساژ دهید. به طوری که پوست به سمت گونه‌ها کشیده شود. ۲ بار نیز این عمل را انجام دهید. دقت کنید انگشتان نباید به روی صورت چسبیده باشند باید کاملا در امتداد بینی قرار بگیرند.
  • ۴- دوباره به سراغ مرحله ۲ رفته، و سپس مرحله ۳ و این چرخه را به مدت یک دقیقه تکرار کنید.

ماساژ در بینی‌های استخوانی و گوشتی چه فرقی دارد؟

روش ماساژ در بینی‌های استخوانی معمولا در قسمت بالایی بینی که از استخوان تشکیل شده و برای بینی‌های گوشتی بیشتر در نوک و پره‌های بینی و همینطور به دلیل پهن بودن بینی بر روی دیواره جانبی بینی انجام می‌شود.

در بینی‌های گوشتی به دلیل ضخامت پوست تورم بیشتر است و به دنبال آن مدت طولانی تر طول می‌کشد که این تورم فروکش کند. اگر بینی شما گوشتی است، حتی ممکن است جراح از شما بخواهد که مدت بیشتری به ماساژ دادن ادامه دهید.

آیا ماساژ بینی درد دارد؟

اکثر مراجعان به مطب زمانیکه برای ماساژ آماده می‌شوند این سوال را می‌پرسند که : “ ماساژ بینی بعد از عمل درد داره ؟ “.
همانطور که در فیلم‌ ماساژ بینی بعد از عمل هم می‌بینید، ماساژ بینی به هیچ عنوان درد ندارد و چنانچه باعث درد یا سوزش در هر قسمت بینی شود، یعنی دارید ماساژ را به روش اشتباهی انجام می‌‎‎دهید. پس نگران نباشید زیرا ماساژ درست و اصولی هیچ ضرر و دردی ندارد.

درد ماساژ بینی بعد از عمل

آیا ماساژ بعد از عمل باعث کوچک شدن بینی میشود؟

ماساژ بینی معجزه نمی‌کند، اما مانند چسب بینی به شکل‌گیری بهتر بینی کمک می‌کند. برخی از ناهنجاری‌های فرم بینی مانند بیش از حد سربالا بودن بینی، یا بزرگ بودن استخوان بینی را نمی توان با ماساژ تغییر داد. پس بهتر است تا پایان فروکش کردن ورم بینی صبر کنید تا بتوانید درباره فرم بینی خود نظر واقع بینانه ای داشته باشید.

نحوه ماساژ بینی برای کوچک شدن کناره‌های بینی به این صورت است که ابتدا بالای پل بینی را به سمت پایین به آهستگی و در یک خط مستقیم ماساژ بدهید. در ادامه این کار را برای کناره بینی هم انجام دهید. برای کسب نتیجه مناسب حداقل ماساژ دادن بینی را برای 5 دقیقه ادامه دهید. با این روش به تسریع کوچک شدن و بهتر شدن فرم بینی خود کمک میکنید.

آیا ماساژ صورت بعد از رینوپلاستی خطرناک است؟

از آنجاییکه عمل بینی، روی بیشتر نواحی از صورت شما تاثیر می گذارد بهتر است با صورت و پوست خود به آرامی رفتار کنید. شما باید حداقل ۸ هفته به نواحی برش خورده و همچنین استخوان‌های صورت برای بهبودی زمان بدهید. بنابراین از ماساژ صورت با دست یا با ماساژورهای دستی و آرایشی خودداری کنید.

خطر ماساژ بینی بعد از عمل

نتیجه گیری

“آیا ماساژ بینی بعد از عمل لازم است؟ ماساژ بینی مبنای علمی ندارد و در هیچ کدام از کتاب‌های پزشکی درباره آن نوشته نشده است. اما یک روش تجربی است که سالیان طولانی توسط جراحان برای رفع مشکلات جزئی بعد عمل انجام می‌شود. بنابراین ماساژ بینی در صورت توصیه جراحتان مفید بوده و یک روش موثر برای کاهش ورم و فرم دادن به بینی است. اما هیچ وقت سرخود و بدون توصیه پزشک، بینی خود را ماساژ ندهید. زیرا ممکن است؛ فشار شدید وارد کردن به بینی یا اشتباه ماساژ دادن آن، در چند هفته اول روی نتیجه عمل تأثیر بگذارد یا باعث تحریک و تورم بیشتر شود.”

سوالات متداول

آیا ماساژ بینی بعد از جراحی می‌تواند شکل آن را تغییر دهد؟

اگر این کار را خیلی زود و یا خیلی شدید انجام دهید، خطر آسیب به بافت های ظریف وجود دارد که می تواند منجر به تغییر شکل و از بین رفتن نتیجه عمل شود. به همین دلیل است که تاکید میکنیم همیشه قبل از اقدام به ماساژ بینی در دوران نقاهت با جراح خود مشورت کنید.

چند بار باید در روز بینی‌ام را ماساژ دهم؟

زمانی که این تکنیک را شروع کردید، با یک جلسه ملایم در روز شروع کنید. بعد از طی شدن 2 ماه پس از عمل، پزشکان معمولا ماساژ 1 تا 2 دقیقه ای را تا 3 بار در روز توصیه می‌کنند.

اگر بعد از جراحی، بینی خود را ماساژ ندهم چه اتفاقی می‌افتد؟

ماساژ بینی هرگز اجباری نیست. اگر نگران هستید که ممکن است به بینی شما آسیب برساند، لازم نیست این کار را انجام دهید. تنها مسئله‌ای که اتفاق می‌افتد این است که ممکن است نقاهت کمی بیشتر طول بکشد تا زمانی که بهبودی کامل را مشاهده کنید.

سـاعت پاسخگویــــــــــــی مشـاوران ما: همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت 9 الی 20
شماره تماس برای رزرو نوبت و مشاوره رایـــــــــگان: 09386069075
05136166

119 دیدگاه

  1. سلام من بینیمو ۴ ماهه عمل کردم ولی اصلا معلوم نیست که عمل شده هنوزم نوک بینیم بزرگه اینم بگم که بینیم نیمه گوشتی بوده.به نظر شما کوچیکتر میشه بینیم یا همینطور میمونه

    رقیه محمدی
    1. باسلام ورم بینی های گوشتی معمولا شش ماه تا یکسال زمان می برد تا از بین برود و فرم نهایی بینی مشخص شود با این حال اگر از نتایج عمل خود راضی نیستید بهتر است با جراح خود در خصوص اقدامات انجام شده در طول عمل و میزان تغییرات مورد انتظار مشورت کنید و در صورت لزوم برای کوچکترشدن فرم و به خصوص نوک بینی توضیحات لازم به شما ارائه شود.

      فاطمه پایان
  2. سلام خسته نباشید من ۴ ماهه بینیمو عمل کردم بینی استخوانی داشتم والان احساس میکنم نوک بینی بعد عمل سرش رو به پایین اومده به نطرتون با چسپ زدن و ماساژ بالا میره؟

    سلی
    1. سلام خیر

      پشتیبان سایت
  3. سلام. من دو هفته س عمل کردم.سمت چپ قسمت بالای بینی م کمی فرورفتگی داره.. البته اطرافش هنوز متورم و دردناکه. این فرورفتگی رفع میشه؟!

    مینو
    1. سلام بله

      پشتیبان سایت
  4. سلام . من سه ماهه كه بينيمو عمل كردم . روي بينيم يه مقدار قوز پيدا كرده . دكترم ميگه اين قوز نيست و قسمت پايين تر از اون قوزه بخاطر چسب محكم فرو رفته و اونطوري ديده ميشه. اما وقتي دست ميزنم به استخوان بيني دقيقا در همون قسمت قوز خيلي نا هموار و برجستس ولي بقيه قسمتاي استخوان صافه
    دكتر گفتن كه براي پايين اون قوزه ژل تزريق كنن اما من خيلي مردد هستم . ممكنه كه تورم باشه يا پينه باشه و بعد از چند ماه از بين بره؟

    نرگس
    1. سلام باید معاینه بشین

      پشتیبان سایت
  5. سلام من الان هجده ماهه كه بينيم رو عمل كردم و همون لحظه كه دكتر گچ رو برداشتن نيم رخ سمت چپ بينيم متورم بود و كررتون زدن رفت تا ماه ششم درومد و باز كورتون زدن و سر يك سال باز درومد و باز هم كورتون و الان كه ماه هجدهم هست باز هم درومد اما قوس نيم رخم هنوزم بود و خيلي خوشگل و واقعا ديگه نميخوام كورتون بزنم و خودم اومدم فشار محكم به قوز دادم و رفت داخل انگار كه ورم بود اما وقتي شبش خوابيدم و بيدار شدم خيلي بد جور متورم شده و روي قوس بينيم رو ورم افتاده الان واقعا دارم غصه ميخورم كه نكنه خودم بينيمو خرابتر كردم دكتر پاسخگو نيست

    عمل
    1. سلام بايد معاينه حضوري بشين

      پشتیبان سایت
    2. سلام یک ماهه عمل کردم انحراف خارجی داشتم ، از لحظه ابتدای عمل احساس کردم ک کمی کجه ، ب دکتر گفتم ایشون گفت ورم هستش ، الان بعد ی ماه بازم ب صورت خیلی جزئی و میلی متری نوک بینی کج هست و ب سمتی ک قبلا انحراف داشت ب همون سمت انحراف داره دکتر امروز دید گفت روند بهبودی اوکی هست ماساژ دوطرفه بده و ۳ هفته دیگه برای ویزیت برم خدمتشون
      آیا این انحراف جزیی با چسب و ماساژ برطرف میشه؟ یا نیاز ب جراحی ترمیمی داره؟؟ ممنون میشم جواب بدید

      آرزو
      1. سلام دوست عزیز
        قطعا پزشک جراح شما بهترین کسی است که می تواند در خصوص وضعیت و روند بهبودی شما نظر دهد. بهتر است به توصیه های پزشک خود عمل کنید، اما احتمال اینکه به عمل ترمیمی نیاز داشته باشید بسیار کم است و جای نگرانی نیست.

        فاطمه پایان
  6. سلام ،ببخشید من سه ماهه بینیم عمل کردم
    حالا بینیم قوز دراورده
    چیکار کنم ؟؟؟
    میشه لطفا جواب بدین

    Sara
    1. سلام باید حضوری تشریف بیارین مطب

      پشتیبان سایت
  7. من حدود ۷ ماه که عمل کردم و بینی گوشتی داشتم الان هنوز کمی نوک بینیم بزرگه و کمی سر پایین و قسمت بالای بینیم کمی قوز داره و چند ماهی چسب زدم ولی ماساژ ندادم .الان میتونم ماساژ بدم و چطور اینکارو انجام بدم .

    نسیم
    1. سلام در بینی گوشتی مدت زمان برطرف شدن ورم طولانی تر هست نیازی به ماساژدادن نیست

      پشتیبان سایت
  8. سلام من دو هفته هست که بینی عمل کردم خیلی قوس بینی زیاده و رو به بالا شده خیلی ناراحتم باید چیکار کنم

    فرسته
    1. Author

      سلام، برای تصمیم گیری درباره فرم بینی کمی زود است. حداقل تا ۶ ماه باید صبر کنید.

      مدیر
      1. سلام من 10 ماهه عمل کردم نوک بینیم پایین اومده ایا با ماساژ تغییر میکنه؟

        مژگان
        1. بله، ماساژ می‌تواند به کمک تغییر شکل نوک بینی کمک کند. اما باید توجه داشته باشید که نتایج ماساژ برای هر فرد ممکن است متفاوت باشد و به عواملی مانند سن، جنسیت، سبک زندگی و وضعیت سلامت فرد بستگی دارد. همچنین، در صورتی که نوک بینی شما به صورت قابل توجهی پایین آمده باشد، لازم است با یک پزشک مشورت کنید تا راه‌حل مناسب را پیدا کنید.

          فاطمه پایان
  9. سلام خسته نباشید
    من تقریبا 6 ماهه عمل کردم و با چسب زدن فرم خیلی خوبیو دادم به بینیم اما وقتی چسبمو میکنم بعد چند ساعت فرمش خیلی فرق میکنه و ورم میکنه میتونید بهم بگید مشکل کجاست؟

    نادیا بهمدی
    1. سلام ممکن است چسب بینی خود را خیلی محکم می بندید. در هر صورت هنوز فرم نهایی بینی شما مشخص نشده است و بهتر است کمی بیشتر صبر کنید. در صورتی که از فرم بینی خود راضی نیستید با مشورت پزشک خود می توانید برای عمل ترمیمی اقدام کنید.

      فاطمه پایان
  10. سلام خسته نباشید .ببخشید بعد چند روز از عمل کارهای روزمره را انجام بدیم وتا چه مدت نباید سر پایین بندازیم .من الان دو هفته ست عمل کردم هنوز از ترسم هیچی نجویدم فقط مایعات میخورم میتونم بعد از این چیزای دیگه بخورم بغیر از چیزای سفت

    شریفه
    1. سلام، برای پاسخ به این سوال بهتر است با پزشک خود صحبت کنید زیرا هر فرد و هر عمل جراحی ممکن است نیازهای مختلفی داشته باشد. در عموم، بعد از چند روز اول عمل بینی، شما می‌توانید کارهای روزانه خود را انجام دهید، اما باید تلاش کنید فعالیت‌های سنگین و شدید را به تعویق بیندازید. همچنین، شاید لازم باشد تغذیه خود را تغییر داده و چیزهای نرم و آسان برای خوردن مصرف کنید. در هر صورت، بهتر است با پزشک خود درباره هر گونه نگرانی یا سؤال صحبت کنید.

      فاطمه پایان
  11. باسلام من حدودا چهل روزه بینیمو عمل کردم وچنبارم خودم چسب بینی زدم الان بالای نوک بینیم یعنی قوس بینیم فرورفته یکم از کنار انگار قوز داره خیلی میترسم و ماساژم میدم ممکنه بمرور قوسش درست بشه؟

    امینی
    1. باسلام بینی شما هنوز فرم نهایی خود را به دست نیاورده است و جای نگرانی نیست. می توانید از پزشک خود مشورت بخواهید تا در صورت نیاز روش های درمانی مناسب را پیشنهاد دهد لازم است بدانید که اغلب مشکلات ایجاد شده پس از عمل بینی با روش های غیرجراحی قابل حل هستند و جای نگرانی نیست.

      فاطمه پایان
  12. سلام من یک ماهه ک بینیموعمل کردم نوک بینیم یکم کجه و سوراخاش متفاته باهم ایا با ماساژ دادن این مشکل حل میشه یاباید صبرکنم تا ورمش کامل بخوابه؟؟

    دلبر
    1. Author

      سلام، ماساژ دادن ممکن است کمی به انحراف بینی بعد از جراحی کمک کند. اما اینگونه مشکلات به دلیل تورم زیاد در ماه‌های اول طبیعی است و بهتر است کمی صبور باشید.

      مدیر
      1. سلام دکتر من ی بینی استخونی دارم ۳ هفتع عمل کردم و ی طرف بینیم کجه ی کوچولو برطرف میشه خیلی نگرانم

        شقایق
        1. سلام بله برطرف میشه

          پشتیبان سایت
    2. سلام وقت بخیر من یک بینی نیمه استخوانی گوشتی داشتم ۳ماه و ۲۰ روزه عمل بسته انجام دادم و با برش پره ، از روز اول عمل متوجه شدم سوراخ های بینیم نامتغارن هست دکترم گفتن ورمه برو ۱سال شد بیا میخواستم ببینم درست میشه واقعا از ورمه و چقدر باید صبر کنم ممنون از پاسخگوییتون

      No name
      1. Author

        سلام، همان یک سال را باید صبر کنید.

        مدیر
  13. با سلام من الان بیست پنج روز بینی عمل کردم اما بینی گوشتی بعضی وقتا توش خیلی ورم میکن بعضی وقتام خیلی خوب نمیدونم علتش چیه؟

    فرهاد شریفی
    1. باسلام وجود تورزم بعد از عمل بینی بسیار طبیعی است به خصوص در بینی های گوشتی که این ورم مدت زمان بیشتری لازم دارد تا کاهش یابد در خصوص راه های کاهش ورم و داروهایی که می توانید مصرف کنید بهتر است از پزشک خود مشورت بگیرید با این حال قرص اناهیل می تواند برای کاهش ورم بعد از عمل بینی موثر باشد.

      فاطمه پایان
  14. با سلام . ببخشید من دو ماهه که عمل کردم ولی از سمت غضروف سمت راست یکم استخون زده بیرون این به مرور درست میشه یا نه ؟

    نرگس
    1. Author

      سلام، باید توسط پزشک معاینه شوید.

      مدیر
    2. سلام خسته نباشید من بینیم رو دو هفتست عمل کردم استخوانی بود و انحراف بینی داشتم تا دیروز خیلی عالی بود کوچیک شده بود هیچ ورمی نداشت امروز ورم کرده چی کار کنم ؟

      لیلا
      1. باسلام بروز ورم بعد از عمل بینی و در ماه های اول امری کاملا طبیعی است همچنین این ورم تا شش ماه بعد از عمل نیز می تواند ادامه داشته باشد. برای کاهش ورم می توانید از قرص اناهیل یا داروهای تجویز شده توسط پزشک خود استفاده نمایید.

        فاطمه پایان
  15. باسلام خدمت شما دکتر محترم
    من بیست روزه که بینیمو جراحی کردم و طی این بیست روز متاسفانه بینیم خونریزی کردطوری که اصلا بند نمیومد و پزشکم با عمل سپاییو تانپون نتونست و بیهوش شدم دوباره رگشو سوزوندن و حالا هرچندوقت یکبار باز سوراخ دیگ بینیم خونریزی میکنه الانم که علاوه بر ورم یکطرفش کجه نظر شما دراین مورد چیه جناب دکتر لطفا راهنماییم کنید من واقعا ازین وضعیتم خسته شدم

    آرزو
    1. با توجه به شرح حالی که ارائه دادید، به نظر می‌رسد که شما با مشکل خونریزی بینی پس از جراحی روبرو هستید. این مشکل ممکن است به دلایل مختلفی از جمله عفونت، تحریک رگ‌های بینی و یا نقص در فرآیند بهبودی باشد. بنابراین، بهتر است با پزشک خود در ارتباط باشید و وضعیت خود را به او توضیح دهید. پزشک شما ممکن است بخش‌های دیگر بینی را هم برای برطرف کردن مشکلات خونریزی بسط دهد یا در صورت لزوم شما را به گروه جراحان گوش، حلق و بینی ارجاع دهد. همچنین، پس از جراحی، حفظ آب و هوای مناسب در محیط و پرهیز از حضور در محیط های آلوده و استفاده از دستگاه های تصفیه کننده هوا در محیط منزل می تواند برای شما مفید باشد.

      فاطمه پایان
  16. با سلام من نزدیک ب یک ماهو ده روزه ک عمل کردم
    دستیار دکتر خواست بینیم رو ماساژ بده. دوستشو با تمام قدرت روی بینیم فشار داد. منم از درد زیاد اجازه ندادم دیگه ماساژ بدن…. بنظر شما این کار صحیح هستش؟؟؟

    ناشناس
    1. Author

      سلام، به هیچ عنوان ماساژ بینی نباید باعث درد شود.

      مدیر
  17. سلام من ی طرف بینیم ی چیزی حس میکنم فشار میدم میره تو دماغم بسته میشه حس بدی داذم میشه بگین چیه خطرناک نباشه

    زینب
    1. سلام برای پاسخ به این سوال می بایست بینی شما معاینه شود بهتر است برای معاینه به متخصص گوش حلق و بینی مراجعه نمایید.

      فاطمه پایان
  18. سلام من دوساله عمل کردم ولی چند ماهه وقتی بینیم رو به سمت بالا ماساژ میدم تقه میکنه و تازگیها احساس میکنم خیلی فرمش تغییر کرده چیکار کنم؟

    ناشناس
    1. Author

      سلام، ماساژ بینی بعد این همه مدت به صلاح نیست. بهتر است اینکار را ادامه ندهید.

      مدیر
      1. من یک ماه و ۱۰ روزه عمل کردم بعد از برداشتن گچ بینیم خیلی خوشگل بود یه قوس ملایم داشت ولی الان قوسش از بین رفته و پل بینیم انگار استخوانی شده چیکار باید بکنم
        آیا ماشاژ هیچ تاثیری داره که اون برآمدگی از بین بره و دوباره قوس دار باشه

        پریا
        1. سلام علاوه بر ماساژ، سوهان کشی بینی نیز می تواند یکی از گزینه های پیش روی شما باشد. برای دریافت پاسخ دقیق تر سوال خود می بایست با جراح مشورت نمایید.

          فاطمه پایان
    2. سلام خسته نباشد من هشتاد روزه که عمل کردم اما نک بینی خیلی ورم داره و پره های بینی م شکل نگرفته ایا این طبیعیه درست میشه

      Z....
      1. Author

        سلام، تا حدودی بعد از فروکش کردن تورم فرم بینی تغییر می‌کند، به خصوص در قسمت نوک بینی.

        مدیر
  19. سلام خسته نباشین من ۱۰ روزه بینیمو عمل کردم بینمم گوشتی بود اولا احساس میکنم یکی از سوراخای بینیم بالاتره و تقارن ندارن دوما روز ۹ بعد برداشتن گچ پرستار دکتر با چنان شدت و فشاری بینیمو ماساژ داد که هم درد ناک بود هم احساس کردم بینیم یه تقه صدا داد در قسمت وسط بینیم خیلیم نگرانم یوقت غضروفش جابه جا نشده باشه؟؟؟

    فاطمه م
    1. باسلام با توجه به مدت زمان کمی که از عمل بینی شما گذشته بروز چنین حالت هایی طبیعی است. از طرفی ورم بینی های گوشتی دیرتز از بین رفته و روند بهبودی ان ها طولانی تر از بینی های استخوانی است. بهتر است کمی صبر کنید و در صورت نگرانی زیاد با جراح خود مشورت نمایید.

      فاطمه پایان
  20. سلام خسته نباشین من ۴ ماه عمل کردم یه هفته بعد عمل پیشه دکترم رفتم تا اتلمو باز کنن دکتر روی بینی امپول سفید رنگی زد بعد یه هفته روی بینیم بین تو ابروم یکم پاینتر یه برامدگی غروفی دیده میشه که با دست زیره پوستم تکون میخوره کترم مبگه پریوست استخوانه با ماساژ درست میشه ولی الان ۴ ماه همونجور ه چیکار کنم ممنون میشم راهنمایم کنین

    مریم
    1. باسلام حتما در اولین فرصت پزشک را در جریان وضعیت خود قراردهید تا راهکار مناسب را به شما پیشنهاد دهد. اگر به پزشک خود دسترسی ندارید نیز بهتر است با متخصص گوش حلق و بینی دیگری مشورت نمایید تا باانجام معاینه و ازمایشات لازم درمان مناسب را برای شما انتخاب نماید.

      فاطمه پایان
  21. سلام من امروز ۲۸روز عمل کردم بینیمو دیشب بینیمو اروم شستم اماده کردم برا چسب زدن بعد ک خواستم چسب بزنم متوجه شدم نوک بینیم از سمت راست بالای سوراخ راست کمی فرورفته خیلی نگرانمک چی شده وباید چه کارکنم دکترمم شهرستانه ۶ساعت فاصله دارم

    خانم پارسا
    1. باسلام به احتمال زیاد فرورفتگی فوق ناشی از عوارض جراحی و به دلیل ورم یکطرفه ایجاد شده است. بهتر است کمی صبر کنید تا روند بهبودی شما کامل شود در عین حال اگر مشکل فوق برطرف نشود روش های غیرجراحی برای حل این مشکل وجود دارد که می توانید با متخصص پوست و مو دراین خصوص مشورت نمایید اما برای نتیجه گیری بسیار زود است و کمی بیشتر صبر کنید تا فرم نهایی بینی شما مشخص شود.

      فاطمه پایان
  22. سلام من ۱۴ روزه عمل بینی کردم نوک بینی خیلی سربالا شده و طولش هم کوچک شده و تاکید زیادی داشتم طبیعی عمل کنن .الان باید چکار کنم

    امین
    1. باسلام تصمیم گیری در خصوص نتیجه نهایی عمل شما بسیار زود است زیرا ورم و التهاب بافت های بینی برطرف نشده و بعد از رفع شدن ان بینی به فرم نهایی خود می رسد. بهتر است در صورت نگرانی زیاد با پزشک خود در خصوص میزان تغییرات انجام شده در طول عمل صحبت کنید و از وی راهکار بخواهید.

      فاطمه پایان
  23. سلام وقتتون بخیر من ۳ ماهه بینیمو عمل کردم دیروز بینیمو یکم محکم ماساژ دادم خیلی ورم کرده خیلی احساس بدی دارم ممکنه این ورم بخوابه؟؟

    ناشناس
    1. Author

      سلام، همانطور که در مقاله هم گفته شد ماساژ بینی برای هر فرد با توجه به نوع بینی و عملی که انجام دادید فرق دارد. و ماساژ در منزل فقط باید طبق آموزش پزشکتان باشد.
      چند روز تحمل کنید اگر برطرف نشد به پزشکتان مراجعه کنید.

      مدیر
      1. سلام وقت به خیر من ۹روزه که بینیم عمل شده امروز دکتر به من یه ماساژ خیلی ساده یاد دادن ولی من ایترس داشتم فیلمشم پاک شد شنبه قراره دوباره برم مطب میخواستم سوال کنم ایرادی نداره تا شنبه انجام ندم ؟

        منا
        1. Author

          سلام، نه مشکلی پیش نمی‌‌آید

          مدیر
    2. سلام من یکساله ک جراحی بینی انجام دادم.‌بینی من خیلی گوشتی بود وپره های بینیم هنوز خبیبلی ورم داره
      این ورم بعد یکسال هنوز از بین نرفته وخیلی ناراحتم .چکاری باید انجام بدم ک مشکلم حل بشه

      مریم فدایی
      1. Author

        سلام، ورم در عمل بینی گوشتی عموما تا ۲ سال ادامه دارد. نیازی نیست کاری انجام بدهید فعلا باید صبر داشته باشید.

        مدیر
        1. سلام ببخشید من بیست روزه بینیم روعمل کردم ولی قوس بینیم یکم برامده شده چگونه مشکلم را حل کنم

          لیلا عسکرزاده
          1. Author

            سلام، بهترین کار عمل کردن به توصیه‌های جراح خودتان است. چون شرایط هر فرد با شخص دیگر پس از جراحی متفاوت است.

            مدیر
        2. سلام بینی من گوشتی بود با پوست ضخیم و الان ۱۹ روزه عمل کردم ۳روز پیش که چسب بینیم عوض کردم یه قوس ملایم قشنگی بینیم داشت ولی امروز باز کردم دوباره بینیم صاف صاف بود و ورم کرده بود علتش چیه ..

          مانی سهرابی
          1. باسلام احتمالا چسب را خیلی محکم یا کمی شل زده اید بهتر است در خصوص نحوه چسب زدن ابتدا از دستیاران پزشک معالج خود مشورت دریافت نمایید. در عین حال فرم طبیعی بینی هنوز مشخص نشده و دچار تغییراتی خواهد شد .

            فاطمه پایان
  24. با سلام خدمت پزشک محترم
    یکماه هستش ک بینی مو جراحی کردم….همه چی خوب بود تا زمان اولین ماساژ ک سه روز پیش بود…پزشک بینی مو با شدت زیادی ماساژ داد و بعد از ماساژ بالاتر از پره چپ بینی حالت تورفتگی پیدا کرد…..دیروز ک برای تعویض چسب مراجعه کردم ب همون حالت تو رفتگی بود….و پره سمت راست بینی حالت یکدست و صاف داشت…..میشه خواهش کنم راهنماییم کنین؟نظر پرستار مطب این بود ک چندماه صبر کنم…..خیلی ناراحتم….بیشتر از حد تصور از لحاظ روحی بهم ریختم

    سارا
    1. Author

      سلام
      به جراح تان اعتماد داشته باشید. اگر بعد از چند ماه برطرف نشد دوباره برای ویزیت به جراح بینی تان مراجعه کنید.

      مدیر
      1. من بینیم رو یک ماه و نیمه عمل کردم نوک بینی یه کم رو به سمت چپ کج شده تیغه بینیم رو با انگشت اشاره از دو طرف فشار دادن احساس میکنم که یه نقطه ش رفته داخل تو رفتگی داره چجوری دوباره صاف میشه لطفآ راهنمایی کنین خیلی نگرانم

        ناهید کریمی
        1. Author

          سلام، کج شدن نوک بینی و تورفتگی تیغه یا همان سپتوم بینی دلایل متعددی می‌تواند داشته باشد. باید ابتدا با معاینه حضوری علت را پیدا کنید و سپس جراح برای حل آن نظر نهایی خود را بدهد.

          مدیر
        2. سلام من یکماه هست بینی آن رو عمل کردم که متوجه شوم روی تیغه بینی ام کمی فرورفتگی داره والای فرورفتگی برامدگی هست دکترم گفت در اثر شکستی اینطوری جدش خورده و با ماساژ درست میشه آیا درست میشه خیلی نگرانم

          ناشناس
          1. سلام
            بله

            پشتیبان سایت
      2. سلام من الان4ماهه عمل کردم و استخون بینیم یکم اومده بالا بایدچیکارکنم؟یعنی میشه بره پایین؟درست میشه؟خیلی خیلی ناراحتم بینیم استخونی بودقوز داشت

        ناشناس
        1. سلام بايد يكسال صبر كنيد اگه بهتر نشد ممكن هست به سوهان كشي نياز داشته باشين

          پشتیبان سایت
    2. سلام من 18مهر بینیمو عمل کردم ده بهمن دکتر گفت ک باید ترمیم بشه ترمیمش کرد حالا ی طرف بینیم با طرف دیگه فرق داره ورم هم داره نوک و پشت بینیم هم ورم داره

      بارانا
      1. باسلام در این خصوص بهتر است با جراح خود یا متخصص گوش حلق و بینی مشورت کنید تا درمان مناسب برای کاهش ورم شما را با توجه به وضعیت فعلی انتخاب کرده و انجام دهند.

        فاطمه پایان
  25. سلام
    من یکماهه بینیمو عمل کردم اما شکل سوراخای بینی کاملا متفاوته و پایین دو طرف فرق دارع.یکی بالاتر از اون یکیه.ممکنه همینجوری بمونه

    افسانه
    1. Author

      سلام، هنوز برای قضاوت درباره فرم بینی شما زود است. بهتر است صبور باشید تا تورم و التهاب ها برطرف شود.

      مدیر
      1. سلام من22روزه بینیموعمل کردم بینیم خیلی ورم داره ولی سوراخای بینیم بعدی هفته باهم فرق پیداکردن ممکنه همینجوربمونه یابخاط ورمشه ممنون جوابموبدین

        ناهیدمقدم
        1. سلام، ممکن است بعد از عمل بینی تورم در ناحیه بینی رخ دهد که معمولاً در چند روز اول پس از عمل بهبود می‌یابد. با این حال، در صورت داشتن هرگونه نگرانی یا علائم غیرطبیعی، بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید.

          فاطمه پایان
  26. با سلام من ۸روزه جراحی بینی انجام دادم دیروز دکتر بعد باز کردن اتل بینیمو به شدت فشار داد چند دقیقه به خصوص قسمت پایینی بیتنیمو.و بعد چسب زد نیم ساعت بعد چند قطره خون از بینی اومد و امروز که داخل بینی دست زدم حس کردم یه تیزی به دستم خورد این تیزی ممکنه غضروف باشه که در اثر فشار وارد شده بیرون زده باشه؟اصلا ماساژ بعد ۷رورز به این شدت لازم بود؟ممنون میشم راهنمایی کنید

    مریم
    1. Author

      سلام، اگر جراح شما ماساژ همراه با فشار برای شما انجام داده اند، حتما بینی شما به آن احتیاج داشته است. تیزی که در بینی حس می کنید ممکن است بخیه های داخلی بینی باشد.
      بهتر است بینی خود را دستکاری نکنید و فقط به روش صحیح آن را شستشو دهید.

      مدیر
    2. سلام فرو رفتگی پره بینی چطور خوب میشه با گذاشتن پنبه داخل بینی آیا خوب میشه تو رو خدا کمکم کنید الان بیست روز عمل بینی انجام دادم ؟؟

      الهام
      1. سلام بهتر است به صورت خودسرانه و بدون مشورت پزشک کاری انجام ندهید ابتدا از وی مشورت بخواهید روش های مختلفی از جمله گذاشتن پنبه، تزریق چربی و تزریق فیلر برای حل این مشکل وجود دارد که تشخیص ان بر عهده پزشک است.

        فاطمه پایان
  27. باسلام فاطمه هستم یک سال چند ماه میشه جراحی بینی کردم هنوز دماغم ورم داره دماغم گوشتی

    ناشناس
    1. Author

      سلام، تورم در بینی های گوشتی تا ۲ سال نیز ادامه دارد، به خصوص در قسمت نوک بینی. جای نگرانی نیست و برای دیدن نتیجه جراحی صبر داشته باشید.

      مدیر
      1. سلام من ۱۴ روز عمل بینی انجام دادم سمت چپ بینیم تو رفتگی زیادی داره بنظر شما رفع میشه خیلی نگرانم

        الی
        1. باسلام نتیجه گیری در خصوص عمل بسیار زود است و هنوز ورم و التهاب بافت های داخلی بینی شما بهبود نیافته است بله به احتمال زیاد این فرورفتگی برطرف خواهد شد با این حال جای نگرانی نیست زیرا بسیاری از مشکلات بعد از عمل بینی قابل حل هستند و نیاز به جراحی ترمیمی نیست.

          فاطمه پایان
  28. باسلام خدمت جناب دکتر ی سوال داشتم اقای دگتر من42 روز عمل زیبایی بینی انجام دادم و مدلی ک خواستم نشده ناگفنه نماند ک من بینیم شکسگی داشت الان ناحیه تیغه بینیم حسمیکنم استحوان سازی کرده و حتی ی ضایع استخوانم کنار شکستگی قبل از عمل بینیم لمس میکنم پ دستیار پزشکم میگ ک ورم داره بینیت گفتم ن باید چیکار کنم

    آزاده دیناری
    1. Author

      با سلام،‌ بینی شما تا یک سال تورم دارد، بنابراین تا آن زمان زیاد نمی شود درباره فرم آن اظهار نظر کرد. بهتر است صبور باشید.

      مدیر
      1. دوهفته هستش عمل بینی انجام دادم. بینیم ی خورده کچ شده یعنی میشه واسی ورمی که داره اینجوری نشون میده

        ناشناس
        1. Author

          سلام، بله ممکن است به دلیل تورم اینگونه به نظر برسد.

          مدیر
  29. باسلام
    من الان ۲۵ روزه بینیمو عمل کردم سمت چپ بینیم خیلی ورم داره دست که میزنم احساس میکنم سفته غضروف بیرونه یکم ماساژ میدم درست میشه ولی دوباره غضروف میاد بیرون میشه راهنمایی کنید

    فلاح
    1. با سلام
      باید صبور باشید به مرور ورم بینی از بین میره و بینی شکل بهتری پیدا میکنه در نورد غضروف بینی هم بهتره با پزشکتون مشورت کنین ماساژ درست توسط پزشکتون میتونه به رفع این مشکل کمک کنه

      مدیر مدویکا
      1. سلام خسته نباشید من ۲ ماه بینیمو عمل کردم و قسمت قوس بینیم یه حالت برامدگی اومده بیرون قسمت قوس بینیم
        و قوس بینیم از بین برده ایا بر طرف میشه ممنون☹️

        میترا
        1. باسلام بهتر است وضعیت فوق را با پزشک خود در میان بگذارید تا درمان مناسب را به شما پیشنهاد دهد. ممکن است برامدگی فوق ناشی از ورم بوده یا به دلیل التهاب بافت های داخلی یا استخوان اضافی بعد از عمل ایجاد شده باشد که باید علت ان مشخص و درمان مناسب برای شما تعیین شود.

          فاطمه پایان
      2. سلام من بینی مو سه ماه ترمیم کردم ولی بازم قوز داره دکتر میگه ماساژ بده اما خیلی نگرانم

        ناشناس
        1. Author

          سلام، ماساژ در صورت تجویز و تایید جراح نه تنها مشکلی برای شما ایجاد نمی‌کند بلکه در شکل دهی بینی تاثیر مثبتی دارد.

          مدیر
        2. سلام آقای دکترمن بینیمو۲ماه عمل کردم نوک بینیم به سمت راست کجه یکم اندازه۳میل کجه یکی که اولین باره ببینه متوجه کجیش میشه خیلی نگرانم چکارکنم؟

          معصومه
          1. سلام، اگر پس از دو ماه از عمل بینی شما هنوز به شکل نهایی نرسیده است و نوک بینی شما به سمت راست کج شده است، بهتر است با پزشک خود تماس بگیرید و به او درباره این مشکل خودتان بگویید. پزشک شما می‌تواند با بررسی وضعیت بینی شما، تشخیص دقیق‌تر و درمان مناسب را تجویز کند.

            فاطمه پایان
      3. سلام دکتر جان خسته نباشین،یه هفته هست عمل کردم پایین بینیم خیلی بزرگ مخصوصا پره های انگار در حالت باد کردن بادکنکم نه تنها بینیم کوچیکه نشده دوبرابرشده از لحاظ روحی خیلی دگرگونم ممنون میشم راهنمایی کنید و اینکه دکترم گفته ماساژ بدم زود نیست واسه ماساژ

        Somaye
        1. Author

          سلام، اگر دکترتان از شما خواسته که ماساژ بینی را شروع کنید پس بهتر است به حرف او اعتماد کنید. زیرا ماساژ حجم زیادی از تورم را کاهش می‌دهد و باعث فرم دادن به بینی می‌شود. شاید ماساژ نوک بینی نیز برای شما مناسب باشد. آموزش ماساژ نوک بینی در متن همین مقاله هست پس دوباره آن را مطالعه کنید.

          مدیر
    2. سلام. ده روزه بینیمو عمل کردم دکترم بعد از برداشتن گچ گفت برای کاهش ورم ماساژ بدم به این صورت که با انگشت اشاره دوطرف بینیمو فشار بدم من اشتباه اینکاروکردم قسمت پل بینیم کبود شده و همین طور دوطرفش حتی احساس میکنم کمی فرو هم رفته از کناره ها چکار باید بکنم؟

      لیدا قمری
      1. Author

        سلام، فشار ماساژ بینی باید بسیار اندک و در حد لمس کردن باشد چون استخوان‌ها و غضروف ها تا مدت‌ها بعد از جراحی در حال ترمیم هستند. حتما به جراحتان مراجعه کنید.

        مدیر
      2. سلام منم ده روزه عمل کردم این مدل ماساژ دادن اما گفتن فشار بدم الان فک میکنم قسمت نوک بینیم بیشتر ورم کردن

        ناشناس
        1. Author

          سلام، اصلا نباید درحین ماساژ به بینی فشار وارد شود.

          مدیر
      3. سلام ببخشید اقای دکتر من ۱۵ روزه بینی مو عمل کردم امروز بینی م ک ماساژ دادم در نوک بینیم احساس درد کردم ایا اثری داره روی شکل بینیم ممنون میشم جوابم رادبدهید

        نرمین مرادی
        1. Author

          سلام، امیدواریم اثری نداشته باشد چون ماساژ بینی نباید درد داشته باشد.

          مدیر
    3. سلام دکتر من با فشار خیلی زیاد برام ماساژ دادن الان نوک بینیم بزرگ تر و سفت تر قبل شده این رفع میشه؟

      ناشناس
    4. سلام من ۴۰ روز عمل کردم خودم ماساژبدم مشکلی داره؟؟؟

      ناشناس
      1. Author

        سلام، نظر پزشکتان را جویا شوید، گاهی اوقات بینی اصلا نیازی به ماساژ ندارد.

        مدیر
  30. من شیراز عمل کردم.
    بینیم دچار شکستگی شده بود و انحراف داشت حدود ۱۵سال و پیش یکی از اساتید در شیراز عمل کرد. الان یه هفته از عمل گذشته و بخیه هامو کشبدم. جناب دکتر میخواستم بدونم احساس میکنم هنوز در جهت انحراف قبلی هست ولی به میزان کم. دکتر میگن احتمال۱۰_۱۵درصد امکان برگشت وجود داره.
    و دستیارشون روز تعویض چسب و اتل یه کشتی رو بینیم رفتن و گفتن باید ماساژ بدی آیا بینی که تازه هشت روزه عمل شده نیاز به ماساژ داره؟
    و میگن خودت چسبتو عوض کن، میخواستم بدونم چند سری اول مگه خودشون نباید عوض کنند؟

    مصطفی
    1. با سلام
      معمولا بینی هایی که انحراف دارن بعد از عمل 100درصد انحراف از بین نمیره و کمی انحراف دارن
      انجام ماساژ بعد از عمل به تشخیص و صلاحدید پزشکتون میتونه توی کاهش انحراف و ورم بینی موثر باشه.
      معمولا بعد از آتل یک نوبت رو پزشک چسب میزنن و همونجا آموزش لازم رو به بیمار میدن که خودش بتونه چسبشو تعویض کنه

      مدیر مدویکا
    2. با سلام بعد دوهفته دستیار دکتر هنگام ماساژ بینیم ب یک طرفش فشار محکمی وارد کرد ک همون لحظه از بینیم خون اومد خواستم ببینم مشکلی ب فرم بینیم ک نمیاد خیلی نگرانم

      سمیرا
      1. Author

        با سلام، نه مشکلی نیست، نگران نباشید.

        مدیر
      2. سلام وقت بخیر خسته نباشید
        من ۲۰ روز که عمل جراحی بی حسی کامل زیبایی بینی انجام دادم بینیم استخوانیه. هفته اول بعد عمل واس باز کردن بخیه هام به مطب مراجعه کردم دستیار پزشک به علت ورم زیاد بینیم مخصوصا سمت راست بینیم که غضروف خیلی متورم بود ماساژ مداوم رو ۲تا۳ ماه گفت که انجام بدم همچنین شستشو با سرم بینی و اینکه گفت وقتی ماساژ میدی در حدی باشه که درد بگیره من اینکارو الان ۲ هفته که انجام دادم نتیجه مثبتی هم داشته ولی بینیم یکم بزرگ شده و قوس بینی خیلی کم شده.
        حالا آیا نمیدونم شاید بخاطر ورم باشه نظر شما چیه؟

        Mili
        1. سلام بله از ورم هستش

          پشتیبان سایت

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نام و سوال خود را در باکس زیر وارد کنید و روی دکمه ارسال کلیک کنید، ما در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ خواهیم داد.