عمل بینی در چه فصلی بهتر است ؟

بهترین فصل عمل بینی - عمل بینی در تابستان

عمل بینی در چه فصلی بهتر است ؟

2701 بازدید

اگر تصمیم دارید جراحی زیبایی بینی انجام دهید، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که بهترین فصل عمل بینی چه فصلی است؟ هر فصل مزایای خاص خود را دارد اما یک زمانبندی مناسب و برنامه ریزی خوب برای عمل زیبایی بینی به شما کمک می کند تا بهترین نتیجه را بگیرید. در ادامه درباره بهترین فصل عمل بینی بیشتر صحبت می کنیم :

اگر سوالی درباره عمل بینی دارید در انتهای همین مطلب بپرسید. هر روز به تمامی سوالات پاسخ داده می شود.

عمل بینی در چه فصلی بهتر است ؟

جراحی زیبایی بینی را می توان در هر فصلی انجام داد. با این حال، از نظر دوره بهبودی بعد از عمل، فصل های زمستان و بهار از محبوبیت بیشتری برخوردارند. در مرحله اول، شما باید انتظار داشته باشید که ممکن است بعد از عمل در فصل تابستان به دلیل گرمای هوا، ادم و خونریزی بینی بیشتری داشته باشید.

همانطور که میدانید مراقبت های بعد از عمل بینی باید تا 15 روز رعایت شوند. گچ و آتل بینی نباید در تماس با آب قرار گیرد. قبل از بیرون رفتن از منزل بایستی از از کرم ضد آفتاب و کلاه استفاده کنید. نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرید. همچنین استفاده از عینک برای مدت تقریباً دو ماه پس از جراحی زیبایی بینی ممنوع است. علاوه بر این، شما باید برنامه های تعطیلات تابستانی خود را برای مدتی متوقف کنید. تا بینی خود را از قرار گرفتن در معرض خورشید و دریا حفظ کنید.

عمل بینی در فصل تابستان - عمل بینی در گرما
آیا عمل بینی در فصل تابستان خوبه؟

عمل بینی در فصل تابستان

اگر دانشجو یا محصل هستید تعطیلات تابستان می تواند فرصت خوبی برای شما باشد تا عمل بینی انجام دهید. همچنین بعد از تعطیلات با اعتماد بنفس بیشتری می توانید سال تحصیلی جدید را آغاز کنید.
درست است که تابستان زمان مناسبی برای عمل زیبایی بینی است اما در نظر داشته باشید که هر فصل چالش های خاص خود ار دارد. برای بهبودی سریعتر و بهتر توصیه می کنیم موارد زیر بعد از عمل بینی در تابستان رعایت کنید:

1- از آفتاب اجتناب کنید:

محدود کردن زمان قرار گرفتن در معرض آفتاب برای سلامتی و ظاهر پوست بسیار حیاتی است. اما اگر جراحی زیبایی بینی انجام داده اید، اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور خورشید در شش هفته اول بعد از عمل بسیار مهم است. پوست بینی به ویژه بعد از جراحی حساس است. بنابراین قرار گرفتن در معرض آفتاب ممکن است باعث هایپرپیگمانتاسیون ناخواسته یا ایجاد لکه های تیره شود. اگر می خواهید به ساحل بروید یا برای مدتی بیرون از منزل هستید، حتما کلاه بپوشید و یک ضد آفتاب با کیفیت همراه خود داشته باشید تا در طول روز دوباره روی بینی خود تمدید کنید.

2- از عینک آفتابی استفاده نکنید:

محافظت از چشم در برابر آفتاب مهم است. اما استفاده از عینک آفتابی می تواند به بینی شما فشار وارد کند. نیرویی که از عینک به بینی وارد می شود حتی اگر خفیف باشد می تواند باعث ایجاد اختلال در بهبودی بینی شما شود. برای اینکه بینی شما به درستی بهبود یابد، پیشنهاد می کنیم یک ماه بعد از جراحی از کلاه استفاده کنید و از عینک آفتابی استفاده نکنید.

3- شنا نکنید:

آب نمک و کلر می توانند مجاری بینی را تحریک کنند و باعث عفونت شوند و در نتیجه روند بهبودی را مختل کنند. قرار دادن سر زیر آب نیز توصیه نمی شود. جدا از اینکه آب به محل جراحی شما وارد می شود، رفتن زیر آب باعث وارد آمدن فشار به بینی شما می شود. به همین دلایل، بهتر است یک ماه بعد از جراحی زیبایی بینی از شنا کردن خودداری کنید.

4- از انجام ورزش های سنگین خودداری کنید:

بعد از عمل بینی توصیه می شود که پیاده روی کنید. ورزش سبک باعث حفظ سلامتی و بهبودی می شود. با این حال، باید به مدت دو هفته از انجام تمرینات ورزشی که شامل خم شدن، حرکات کششی یا بلند کردن است، خودداری کنید. همه این فعالیت ها باعث افزایش فشار در بینی می شوند. و می توانند در بهبودی و همچنین ظاهر نهایی بینی شما اختلال ایجاد کنند.

5- داشتن استراحت کافی:

ماه های تابستان به شما امکان می دهد تا پس از جراحی زیبایی بینی، زمان کافی برای استراحت و بهبودی را داشته باشید.

تاثیر گرما بر عمل بینی

گرچه وجود تورم بینی حتی یک ماه پس از جراحی زیبایی بینی کاملاً طبیعی است، اما گرما می تواند در میزان تورم و بهبودی شما تاثیر گذار باشد. زیرا گرما باعث گشاد شدن رگ های خونی می شود که منجر به پمپاژ خون بیشتر و تورم بیشتر می شود. بنابراین لازم است که شما تمام اقدامات احتیاطی لازم را انجام می دهید. استفاده از کرم ضد آفتاب و محافظت در برابر آفتاب سوختگی بینی بلافاصله پس از جراحی زیبایی بینی بسیار مهم است.

عمل بینی در فصل زمستان

در فصل زمستان برخلاف فصل تابستان تعاملات اجتماعی کمتر بوده و به افراد این فرصت را می دهد که بیشتر در در خانه بمانند و خواب استراحت کافی داشته باشند.
جراحی زیبایی بینی، مانند هر عمل جراحی دیگری به استراحت زیاد نیاز دارد. بنابراین فصل زمستان برای برنامه ریزی جهت عمل بینی یک فرصت مناسب می باشد. از دیگر مزایای عمل بینی در فصل سرما می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تمایل برای خواب بیشتر در فصل زمستان به شما فرصت استراحت بیشتری بعد از عمل بینی می دهد.
  • در فصل زمستان در معرض نور مستقیم خورشید قرار نخواهید گرفت. قرار گرفتن در معرض آفتاب می تواند باعث ایجاد رنگدانه ها در بینی و صورت می شود.
  • معمولاً تجارت در ماه های زمستان کمتر است، بنابراین گرفتن وقت مرخصی معمولاً آسان تر است (برای صنایع خاص).

تاثیر سرماخوردگی بر بینی جراحی شده

فصل سرماخوردگی و آنفلوانزا احتمالاً زمان ایده آل برای انجام جراحی زیبایی بینی نیست. بعد از عمل بینی و در زمان بهبودی ممکن است علایمی نظیر احساس گرفتگی در بینی داشته باشید که این علایم با ابتلا به سرماخوردگی تشدید می شود.
اکثر جراحان اتفاق نظر دارند که سرماخوردگی یا آنفولانزا تاثیری بر نتیجه عمل بینی ندارد. اما بیمارانی که مبتلا به عفونت دستگاه تنفسی هستند بهتر است زمان جراحی را به بعد از بهبودی کامل موکول کنند.

هر جراح پلاستیکی که در جراحی بینی تجربه دارد، به احتمال زیاد در زمانی که بیمار مبتلا به عفونت دستگاه تنفسی است این عمل را انجام نمی دهد تا خطر عوارض را کاهش دهد.

اگر در دوران بهبودی بعد از عمل بینی دچار سرماخوردگی شدید، ممکن است به علت تورم ناشی از عمل بینی و تشدید آن با سرماخوردگی احساس گرفتگی شدید داشته باشید. قبل از مشورت با جراح خود از هیچ داروی سرماخوردگی بدون نسخه استفاده نکنید. نباید دارویی مصرف کنید که مانع روند بهبودی شما شود. برخی از داروهای سرماخوردگی حاوی ایبوپروفن (Advil) هستند که برای مصرف بعد از جراحی مناسب نیستند. جراح شما ممکن است توصیه هایی داشته باشد یا پیشنهاد کند که از اسپری بینی نرمال سالین برای تسکین احتقان بینی استفاده کنید.

هرگز فین نکنید

بعد از جراحی زیبایی بینی، در 10 روز اول بهبودی فین نکنید. اگر دچار آبریزش بینی شده اید، با یک دستمال نرم به آرامی آن را تمیز کنید. جهت اطلاع از نحوه شستشوی بینی مقاله طریقه صحیح شستشوی بینی بعد از عمل را حتما بخوانید.

تاثیر سرماخوردگی بر بینی جراحی شده

در نهایت در نظر داشته باشید که انجام عمل بینی یک تصمیم بزرگ با نتایج مادام العمر است. یافتن یک جراح واجد شرایط با کادری مجرب اولین قدم در انجام عمل بینی است. برای اطلاعات بیشتر درباره انتخاب بهترین جراحان بینی مشهد و مشاهده لیست قیمت روی لینک زیر کلیک کنید:

تماس با مشاوران مدویکا :  09386069075

منابع : مدویکا ، maasclinic.com , rhinoplastyrevisions.com , southfloridarhinoplasty.com

2 دیدگاه

  1. من میخوام براترمیم بیام پیش دکترقیمت چنده

    سمانه حسن زاده

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نام و سوال خود را در باکس زیر وارد کنید و روی دکمه ارسال کلیک کنید، ما در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ خواهیم داد.