مدت زمان عمل بینی چقدر است؟

مدت زمان عمل بینی چقدر است

مدت زمان عمل بینی چقدر است؟

3054 بازدید

مدت زمان عمل بینی چند ساعت است و عمل بینی چقدر طول میکشد؟ مدت زمان عمل شکستگی بینی و انحراف بینی نسبت به عمل بینی نرمال چه تفاوتی دارد؟ مدت زمان ریکاوری بعد از عمل بینی چقدر است؟ برای عمل بینی چند روز بستری دارد؟ بهترین فصل عمل بینی چه فصلی است؟ بعد عمل بینی کی مرخص میشیم؟ عمل بینی چقدر طول میکشه خوب بشه؟ چند روز مرخصی برای عمل بینی لازم است؟ برای پاسخ سوال های فوق در ادامه همراه ما باشید.

معرفی کلینیک های تخصصی پوست و مو مشهد
برای دریافت مشاوره رایگان و رزرو نوبت معاینه روی بنر کلیک کنید.

عمل بینی چند ساعت طول میکشه؟

سوالی که پرسیده می شود این است که جراحی بینی چند ساعت طول میکشد ؟ مدت زمان عمل بینی بستگی به عوامل مختلفی دارد. به طور مثال عمل بینی مجدد با توجه به پیچیدگی های عمل طولانی تر از عمل بینی اول است. همینطور مدت زمان عمل بینی گوشتی معمولا بیشتر از عمل بینی استخوانی است. تجربه و مهارت جراح نیز در مدت زمان عمل تاثیرگذار است. اما به طور معمول مدت عمل جراحی بینی حدود 1 الی 3 ساعت است.

عمل بینی چند ساعت طول میکشه؟
عمل بینی چند ساعت طول میکشه؟

بیهوشی عمل بینی چند ساعت است؟

مدت زمان بیهوشی عمل بینی چند ساعت است و چند ساعت بعد از عمل بینی به هوش می آییم؟ شما بلافاصله قبل از آغاز عمل بینی بیهوش می شوید. در طی عمل توسط تجهیزات متصل شده به بدن شما، فشار خون، نبض و علائم حیاتی به طور مرتب توسط متخصص بیهوشی کنترل می شود. پزشک متخصص بیهوشی در طی عمل حضور دارد تا شرایط بیهوشی شما را کاملا تحت نظر داشته باشد.

بعد از اتمام عمل ظرف چند دقیقه به هوش می آیید و به بخش ریکاوری منتقل می گردید. بنابراین مدت زمان بیهوشی بستگی به مدت زمان عمل دارد. بیهوشی عمل بینی تقریبا 1/5 الی 3 ساعت است.

مدت زمان ریکاوری بعد از عمل بینی چقدر است؟

بعد از عمل بینی تا هوشیاری کامل لازم است حدود نیم ساعت در اتاق ریکاوری و تحت کنترل باشید.

مدت زمان عمل بینی استخوانی چقدر است؟

مدت زمان عمل بینی استخوانی بستگی به تغییراتی دارد که قرار است روی بینی شما اعمال شود. وجود قوز روی بینی و داشتن انحراف بینی نیز در مدت زمان عمل موثر است. به طور کلی مدت زمان عمل بینی استخوانی با مشکلات نه چندان شدید کمتر از عمل بینی گوشتی است. زیرا معمولا پیچیدگی های عمل بینی گوشتی را ندارد. به طور معمول عمل بینی استخوانی حدود 1 تا 1/5 ساعت طول می کشد.

مدت زمان عمل انحراف بینی

اگر بینی علاوه بر مشکلات زیبایی دارای انحراف سپتوم داخل بینی نیز باشد می توان در طی عمل سپتورینوپلاستی این انحراف بینی را برطرف نمود. معمولا عمل سپتورینوپلاستی حدود 2 ساعت زمان می برد. اما عمل انحراف بینی به تنهایی حدود ۳۰ الی ۴۵ دقیقه زمان می برد.

عمل شکستگی بینی چقدر طول میکشه؟

عمل بینی شکسته حدود ۱۵-۲۰ دقیقه زمان می برد. توجه داشته باشید که اگر فقط شکستگی بینی نیاز به درمان داشته باشد ۵ تا ۷ روز از زمان شکستگی باید بگذرد. اما اگر همزمان با عمل شکستگی بینی، عمل زیبایی بینی هم انجام شود بایستی 6 ماه از زمان شکستگی بینی بگذرد. عمل زیبایی جراحی بینی شکسته بسته به میزان شکستگی حدود 2/5 الی 3 ساعت به طول می انجامد.

برای عمل بینی چند روز بستری دارد ؟

به طور معمول عمل بینی احتیاج به بستری شبانه ندارد و در همان روز عمل از بیمارستان مرخص می شوید.

چند ساعت بعد از عمل بینی مرخص میشیم؟

بستگی به حال عمومی بیمار دارد. معمولا 5 تا 6 ساعت بعد از عمل بینی، در صورت نرمال بودن علایم حیاتی از بیمارستان مرخص می شوید.

چند روز مرخصی برای عمل بینی لازم است؟

به طور معمول لازم است جهت عمل بینی یک هفته مرخصی کاری بگیرید. اما مراقبت های بعد از عمل بینی از جمله نداشتن فعالیت بدنی سنگین و جلوگیری از پایین انداختن سر باید حداقل تا یک ماه بعد از عمل رعایت شود.

عمل بینی چقدر طول میکشه خوب بشه ؟

دوران نقاهت عمل بینی یک هفته و تا زمان برداشتن آتل بینی است. سپس لازم است تا یک ماه تمامی مراقبت های بعد از عمل را به درستی رعایت کنید. مشاهده نتیجه نهایی عمل نیز بستگی به نوع بینی و ضخامت پوست بینی دارد. در بینی های استخوانی با پوست نازک 6 ماه تا یکسال زمان می برد تا ورم بینی از بین رفته و نتیجه عمل مشخص شود. اما این زمان برای بینی های گوشتی با پوست ضخیم طولانی تر است. مشخص شدن نتیجه عمل بینی گوشتی و از بین رفتن ورم آن حداقل یکسال و حتی تا بیشتر از دو سال ممکن است طول بکشد.

بهترین زمان برای جراحی بینی چه زمانی است؟

خیلی از افراد قبل از عمل بینی این سوال را می پرسند که بهترین فصل عمل بینی چه فصلی است؟ بهتر است بدانید که اگر مراقبت های بعد از عمل بینی را به درستی رعایت کنید زمان عمل بینی فرق چندانی ندارد. به طور مثال اگر تصمیم دارید در فصل تابستان عمل بینی انجام دهید با توجه به گرمای هوا و تابش مستقیم خورشید باید حداقل تا چهار هفته از بیرون رفتن در هنگام ظهر و قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید. اگر دچار آلرژی فصلی هستید و تصمیم دارید در بهار یا پاییز عمل بینی انجام دهید می توانید قبل از عمل با مشورت جراح خود از قرص های ضد آلرژی استفاده کنید. همچنین برای عمل بینی در فصل زمستان باید مراقب سرماخوردگی باشید. جهت اطلاعات بیشتر مقاله بهترین فصل برای عمل بینی را مطالعه نمایید.

 برای کسب اطلاعات بیشتر و  رزرو نوبت عمل بینی از طریق شماره تلفن 09386069075 با مشاوران مدویکا در تماس باشید. چنانچه سوالی دارید می توانید در بخش دیدگاه از پزشکان مدویکا بپرسید. به تمامی پرسش ها پاسخ داده می شود.

ما را در اینستاگرام مدویکا دنبال کنید.

19 دیدگاه

  1. عمل بینی برای کسانیکه مشکلات چشمی دادند خطرناک است مثل قوز قرنیه

    ناشناس
    1. بله، عمل بینی برای افرادی که مشکلات چشمی دارند، مانند قوز قرنیه، خطرناک است. این مشکلات چشمی ممکن است باعث تغییر فشار داخل چشم شوند و در نتیجه باعث افزایش خطر عفونت و تحریک شود. همچنین، در صورت انجام عمل بینی برای افراد با مشکلات چشمی، ممکن است نتایج نامطلوب و غیرقابل پیش‌بینی به دست آید. بنابراین، قبل از تصمیم‌گیری برای انجام عمل بینی، بهتر است با چشم پزشک صحبت کنید و راه‌های دقیق تر و مناسب‌تر را بررسی نمایید.

      فاطمه پایان
  2. سلام خوبی بینی من عضروف کچه من میخوام عمل زیبای هم انجام بدم مشکل نداره

    دلاور
    1. سلام نه هيچ مشكلي نداره حين عمل دكتر غضروف رو درست ميكنن

      پشتیبان
  3. سلام . ببخشید . برای عمل میشه هزینه هم بگید . اگه کسی مثل من دماقش انحراف دارد چقدر طول میکشد بهبودی ان

    ناشناس
    1. انحراف بینی همان شکستگی هست

      مرضیه قاضی زاده
  4. چندساعت بعدازبه هوش امدن میتونم به دخترم شیر بدم چون فقط ازشیرخودم میخوره ؟وایامیشه به متخصص بیهوشی گفت که ازدز کمتری استفاده کنه تاعوارضی برای شیردادن وجودنداشته باشه؟

    ناشناس
    1. Author

      سلام، بهتر است تا یک روز شیر ندهید. زیرا ممکن است آثار داروی بیهوشی هنوز در شما وجود داشته باشد.
      همچنین حتما در این باره قبل از عمل با پزشک خود مشورت کنید.

      مدیر
  5. خداوندمنوبسیارزیباافریده است ولی بینیم یکم ناجوره نه انقدرکه غیرقابله تحمل باشه ولی دوست دارم عمل کنم ولی می ترسم چیکارکنم

    ناشناس
    1. من بینیم گوشتی هست ازاون بینی‌هایی که روشون مو داره منافذ داره جلوش هم افتاده هست روش هم کمی استخوانش برآمده هست کلا خیلی بزرگ وبدفرمه اصلا اعتمادبنفس ندارم میخواستم بدونم بینی من با عمل بهترمیشه یا فرق زیادی نمیکنه چون گوشتیه؟

      سلام
      1. Author

        سلام، حتما با عمل جراحی بینی شما فرم بهتر و زیباتری از قبل خواهد داشت. حتی اگر بیش از حد کوچک نشود اما ناهنجاری‌های آن کاملا برطرف می‌گردد.

        مدیر
  6. باسلام‌عمل‌انحرافی‌بینی‌برای‌خروپف‌کردن‌هم‌تاثیردارد

    یاسین‌اسماعیلی‌چوبانلار
    1. Author

      سلام، بله صد در صد

      مدیر
  7. سلام من خیلی دوست دارم جراحی بینی انجام بدم ولی به شدت میترسم ونمیدونم چطور به ترسم غلبه کنم چیکار کنم؟

    ناشناس
    1. با سلام
      توصیه میکنم ویدیو ما رو با عنوان ترس از عمل بینی مشاهده کنین خیلی میتونه توی کاهش نگرانی شما موثر باشه

      مدیر مدویکا
  8. من عمل بینی انجام دادم ولی نوک بینی از زیر یک برجستگی داره دکتر خودم میگه رد بخیه س می‌ره ولی یک و سال نیم هست که هنوز برجسته س مثل رد یک طناب خیلی رو مخمه آیا راهی هست برای خوب شدنش ممنون میشم راهنمایی کنید

    نظرزاده
    1. با توجه به اینکه بیشتر از یکسال از عمل بینی شما می گذره، باید از نزدیک توسط پزشک معاینه شوید تا گزینه درمانی مناسب برای شما مشخص شود.

      کارشناس مدویکا

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نام و سوال خود را در باکس زیر وارد کنید و روی دکمه ارسال کلیک کنید، ما در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ خواهیم داد.