ترس از عمل جراحی بینی دارم چیکار کنم؟

زمانی که تصمیم می گیرید عمل بینی انجام دهید عوامل زیادی وجود دارد که قبل از عمل ذهن شما را درگیر می کند. برخی از این عوامل حتی ممکن است شما را برای چند ماه و حتی چند سال از انجام عمل بینی منصرف کند. یکی از این عوامل استرس و ترس از عمل بینی است.

به طور کلی عمل جراحی موقعیتی است که برای هر کسی ممکن است نگران کننده و استرس زا باشد. اما اگر بینی شما باعث شده است که از ظاهر خود ناراضی باشید و اعتماد بنفس خود را از دست داده اید و برای مدت طولانی است که عمل بینی ذهن شما را درگیر خود کرده است باید بتوانید بر ترس های خود غلبه کنید و یک بار برای همیشه این تغییر زیبایی را انجام دهید. در نتیجه بتوانید ذهن خود را آزاد کنید. چون هر چقدر این عمل را دیرتر انجام دهید برای شما سنگین تر خواهد شد و ذهن شما را بیشتر درگیر خواهد کرد.

غلبه بر ترس عمل بینی

یکی از دلایل ترس شدید از عمل بینی به علت ناشناخته بودن آن برای شما می باشد. باید بدانید که از چه چیز عمل بینی می ترسید تا بتوانید آن را رفع کنید. ترس از بیهوشی عمل بینی، درد بعد از عمل و ترس از بد شدن نتیجه عمل بینی در نهایت شما را با این جمله رو به رو میکند که از عمل بینی میترسم. همه این ترس‌ها ممکن است برای خیلی از افراد وجود داشته باشد. در ادامه این موارد را بررسی می کنیم:

1- ترس از بیهوشی عمل بینی

یکی از دلایل ترس قبل عمل، به هوش نیامدن بعد از عمل بینی است. آیا بعد عمل به هوش می آیم؟ آیا ممکن است حین عمل بینی به هوش بیایم؟ آیا بیهوشی بعد عمل عوارض دارد؟ در نتیجه شما این جمله را در گوگل سرچ می کنید که از “بیهوشی عمل بینی میترسم”!! و به  دنبال راهکار هستید. پاسخ به سوال شما در مورد اینکه آیا بیهوشی عمل بینی خطرناک است اینجا عنوان شده:

بایستی بدانید که با پیشرفت علم پزشکی امروزه بیهوشی خطری نداشته و ایمن است و نوع بیهوشی که دریافت می‌کنید به عوامل مختلفی از جمله سابقه پزشکی و نوع جراحی که انجام می دهید بستگی دارد. در تیم جراحی عمل بینی حضور متخصص بیهوشی الزامی است. در طی عمل جراحی علائم حیاتی شما کاملا تحت نظر پزشک متخصص بیهوشی چک می شود. داروهای بیهوشی به مرور تزریق می شود، به همین علت مدت زمان بیهوشی کاملا تحت کنترل تیم پزشکی است. عوارض بعد از بیهوشی شامل سرگیجه و حالت تهوع است که بعد از یک روز بر طرف می شود. پس دیگر دلیلی برای ترس از بیهوشی وجود ندارد.

فقط توجه داشته باشید در حالی که بیهوشی بسیار ایمن است، می تواند عوارض جانبی در طول و بعد از عمل ایجاد کند. اکثر عوارض جانبی بیهوشی جزئی و موقتی هستند، اگرچه برخی از عوارض جدی تری نیز وجود دارد که باید از قبل از آنها آگاه بود و برای آنها آماده شد.

2- ترس از درد بعد عمل بینی

برای پاسخ به این سوال بهتر است از کسانی که عمل بینی انجام داده اند بپرسید که آیا عمل بینی درد دارد یا خیر؟ اکثر افرادی که عمل زیبایی بینی انجام داده اند به شما می گویند که حین عمل بینی و بعد از آن دردی احساس نکرده اند. در هر صورت اگر دردی هم وجود داشته باشد با مصرف مسکن هایی که دکتر برای شما تجویز کرده است بر طرف می شود. همه کسانی که بینی خود را عمل کرده اند، روزهایی را سپری کردند که از جراحی بینی، خونریزی، تامپون بینی و بیهوشی می ترسیدند. اگر واقع بینانه به جراحی بینی نگاه کنیم، مانند همه جراحی ها خونریزی، درد یا حتی عوارض، امکان پذیر است.

درد همه بیماران یکسان نیست و شدت درد بستگی به جراحی دارد. زمان از سرگیری فعالیت ها به میزان تحمل درد بیمار بستگی دارد و برخی از بیماران فعالیت های خود را خیلی زودتر از دیگران شروع می کنند. جراحی پلاستیک مانند هر عمل دیگری دوره نقاهت خاص خود را دارد، اما کوتاه‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. به عنوان مثال، بسیاری از بیماران می توانند در کمتر از دو هفته به سر کار بازگردند. در مقایسه با بسیاری از جراحی ها، جراحی بینی کمترین درد ممکن را دارد و این درد با مسکن قابل تحمل‌تر نیز میشود.

3- ترس از نتیجه عمل بینی

اگر پزشک خود را با دقت انتخاب کرده باشید و دارای تخصص و با تجربه بالا باشد بایستی به او اعتماد کنید و دیگر نگران نباشید. البته هدف شما از عمل بینی باید واقع گرایانه باشد و به دنبال یک نتیجه رویایی از عمل بینی نباشید. توجه داشته باشید که بینی هر فرد بسته به نوع بینی وی قبل از عمل تغییر خواهد کرد. تغییراتی که بر روی یک بینی استخوانی امکان پذیر است ممکن است برای یک بینی گوشتی قابل اجرا نباشد. در هر صورت بینی شما نسبت به قبل از عمل قطعا زیباتر خواهد بود. دوباره تاکید می کنیم که در انتخاب جراح بینی خود حتما دقت کرده و تحقیق کنید تا به نتیجه دلخواه خود دست یابید.

حتما بخوانید : لیست بهترین جراحان بینی مشهد

 

4- نظرات دیگران درباره نتیجه عمل

قطعا بعد از عمل افراد درباره بینی شما نظرات مثبت و منفی زیادی می دهند. اگر شما از هر فردی رسید عمل بینی خطرناکه؟ هر شخص یک جواب منحصر به فرد میدهد. اما باید بدانید که شکل و فرم بینی کاملا سلیقه ای است. پس اگر شما از نتیجه عمل بینی خود رضایت دارید اعتماد به نفس خود را حفظ کنید و نظرات دیگران رو فقط در حد یک نظر بشنوید. همچنین از قضاوت کردن درباره نتیجه عمل بلافاصله بعد از باز کردن آتل خودداری کنید. در بهترین حالت حداقل 6ماه تا یک سال زمان لازم است تا نتیجه عمل بینی شما مشخص شود.

5- کبودی و تورم

کبودی و تورم بعد از عمل می تواند دلهره آور باشد. خوشبختانه، چندین راه برای به حداقل رساندن ناراحتی و در عین حال تسریع زمان بهبودی وجود دارد:

  1. به طور مکرر از کمپرس سرد استفاده کنید.
  2. بالشت های اضافی بگذارید تا سر خود را بالا نگه دارید.
  3. تا زمان بهبودی کامل از فعالیت های شدید خودداری کنید.
  4. دستورالعمل های پزشک خود را در مورد داروها و مکمل ها دنبال کنید.

به عنوان یک قاعده کلی، تورم صورت پس از اکثر جراحی های بینی به حداقل می رسد و کبودی معمولا در عرض دو هفته بهبود می یابد.


ترس از عمل بینی کاملا امری طبیعی است و باید قبل از عمل آگاه باشید که عمل بینی برای چه کسانی خطرناک است. در این شرایط و با آگاهی، راحت‌تر تصمیم خواهید گرفت. اگر موفق به عمل شدید لطفا خاطرات ترس از اتاق عمل بینی خود را در زیر برای ما و دوستان خود به اشتراک بگذارید.