سوهان کشیدن بینی بعد از عمل چگونه است؟

سوهان کشیدن بینی بعد از عمل

سوهان کشیدن بینی بعد از عمل چگونه است؟

4537 بازدید

سوهان کشیدن بینی یا رسپینگ راه حلی برای برطرف کردن قوز باقیمانده بعد از عمل است. آناتومی قوز بینی پیچیده است و برای اطمینان از اصلاح صحیح آن جراح بینی باید دانش کافی درباره آن داشته باشد. در صورتی که قوز بینی به درستی برطرف نشود ممکن است بعد از عمل نیاز به سوهان کشی بینی باشد. اما اکثر افرادی که با عبارت سوهان کشیدن بینی مواجه می شوند اطلاعی درباره آن ندارند. بنابراین از انجام عملی دوباره بسیار نگران می شوند. اما سوهان کشیدن بینی همانند عمل بینی نیست. در ادامه درباره سوهان کشیدن بینی بیشتر صحبت خواهیم کرد.

اگر سوالی درباره عمل بینی دارید در انتهای همین مطلب بپرسید. همه روزه به تمامی سوالات پاسخ داده می شود.

سوهان کشیدن بینی یا تکنیک رسپینگ چیست؟

سوهان بینی بعد از عمل بینی یا رسپینگ برای افرادی استفاده می شود که بعد از عمل قوز بینی آنها به درستی برطرف نشده است. همچنین افرادی که سطح روی بینی آنها بعد از عمل ناهموار است می توانند از سوهان کشی استفاده کنند.
در این روش از ابزار سوهان که مشابه سوهان ناخن است استفاده می شود. این سوهان از جنس فولاد ضد زنگ است. بنابراین توسط سوهان کشی بینی قوز باقیمانده روی بینی بر طرف می شود.

سوهان کشیدن بینی سرپایی
رفع قوز بینی با سوهان کشی

آیا سوهان کشیدن بینی برای انواع قوز بینی قابل استفاده است؟

خیر، توجه داشته باشید که اگر قوز بینی زیاد باشد نمی توان از سوهان کشی برای از بین بردن استخوان اضافی بینی استفاده نمود. در این موارد لازم است استخوان بینی شکسته و اصلاح شود. در نهایت برای صاف کردن برآمدگی های جزئی از سوهان کشیدن استفاده می شود.

انواع سوهان بینی چیست؟

سوهان بینی انواع مختلفی دارد که برای کاربردهای زیر استفاده می شوند:

سوهان با عاج درشت : جهت صاف كردن قوزهاى متوسط

سوهان سوزنی : جهت صاف کردن قوزهای بزرگ

سوهان نرم : جهت صاف کردن نهایی

سوهان کشیدن بینی چگونه انجام می‌شود؟

سوهان کشیدن بینی به خصوص در عمل های ترمیمی بینی و در مواردی که تنها لازم است قوز بینی بر طرف شود به روش عمل بینی بسته انجام می شود. البته در نظر داشته باشید که سوهان بینی به هر دو روش باز و بسته قابل انجام است. تعیین بهترین روش عمل بر اساس صلاح دید جراح می باشد.

مراحل سوهان کشی بینی در مطب

تزریق مواد بی حسی: تزریق بی حسی موضعی به بینی، برای جلوگیری از احساس درد حین انجام فرایند سوهان کشی انجام می‌شود.

علامت گذاری: بعد از تزریق بی حسی، قسمت هایی از بینی که قوز دارد و نیاز به سوهان کشی دارد علامت گذاری میشود.

انتخاب سوهان مناسب: همانطور که در بخش قبل گفتیم هر سوهان کاربرد متفاوتی دارد و جراح با توجه به وضعیت بینی هر فرد سوهان مخصوص به او را انتخاب میکند.

ایجاد برش در قسمت داخلی بینی: برای سوهان کشیدن بینی بعد از عمل، قسمت خارجی بینی برش نمیخورد. برای این کار برشی کوچک داخل سوراخ بینی برای وارد کردن ابزار سوهان کشی به بافت های داخلی آن ایجاد می‌شود.

سوهان کشی بینی: بعد از این ورود ابزار سوهان کشی به بافت های داخلی، جراح با تجربه و مهارت خود عمل سوهان کشی را تا زمان رفع کامل قوز بینی ادامه میدهد.

بعد از سوهان کشی بینی استخوان های تراشیده شده چگونه خارج می شوند؟

زمانی که عمل سوهان کشی بینی تمام شد، محل توسط محلول نمکی استریل شستشو داده می شود که باعث از بین رفتن بیشتر قطعات یا پودر استخوان می شود. قبل از بستن برش ها نیز، منطقه کاملا با محلول نمک استریل شستشو داده می شود. با این کار اکثر قسمت های تراشیده شده ی استخوان حذف می شود. حتی اگر مقداری از این خرده استخوان ها باقی بماند به اندازه ای نیست که در روند بهبود و ظاهر بینی شما تاثیر گذار باشد

سوهان بینی بعد از عمل
استفاده از سوهان نرم در انتهای عمل سوهان کشی

مراقبت های بعد از سوهان کشی بینی

  • اجتناب از انجام ورزش و فعالیت های سنگین
  • مصرف مایعات و آب فراوان
  • رعایت رژیم غذایی مناسب (پرهیز از مصرف غذاهای خیلی چرب، شور و…)
  • عدم استفاده از عینک تا چندماه بعد از سوهان کشیدن بینی

سوالات متدوال درباره سوهان کشی بینی

آیا سوهان کشیدن بینی درد دارد؟

عمل سوهان کشیدن بینی تحت بیهوشی عمومی و یا بیحسی موضعی انجام می شود. بنابراین در طی عمل دردی احساس نخواهید کرد. بعد از عمل نیز دردی وجود ندارد. اگر هم دردی احساس کردید با مصرف مسکن های تجویز شده قابل کنترل است.

منظور از سوهان کشیدن بینی به روش بسته چیست؟

معمولا در سوهان کشی بینی دیگر لازم به جراحی باز بینی نیست. زیرا نیازی به اصلاح نوک بینی نمی باشد. در روش بسته هیچگونه بخیه و برش خارجی زده نمی شود.

آیا سوهان کشیدن بینی با بی حسی موضعی انجام می شود؟

بله، برای سوهان کشی حتما نیاز به بیهوشی نیست با بی‌حسی موضعی نیز قابل انجام است.

مدت زمان بهبودی بعد از سوهان بینی چقدر است؟

بهبودی بعد از سوهان بینی به روش جراحی بسته سریعتر از جراحی زیبایی بینی باز خواهد بود. برش خارجی ایجاد نمی شود و زمان بهبودی کوتاه است. البته ممکن است تورم و کبودی ایجاد شود. 5 تا 7 روز بعد از سوهان کشی بینی خود را چسب بزنید. تا دو هفته پس از سوهان کشی بینی و تا زمان از بین رفتن تورم و کبودی، بهتر است از انجام فعالیت ورزشی سنگین خودداری کنید.

آیا بعد از سوهان کشی بینی میتوان مجدد عمل بینی انجام داد؟

بله، رسپینگ یا سوهان کشی در جراحی مجدد بینی در آینده تداخلی نخواهد داشت.

361 دیدگاه

  1. میشه بگید بعد از انجام سوهان تا چند وقت مجدد باید چسب زد؟

    محمد
    1. سلام بستگی به نظر پزشک تون داره اما معمولا بین دو هفته تا یک ماه نهایت کافی هست.

      فاطمه پایان
  2. درود ببخشید من انحراف شدید بینی داشتم که عمل کردم ولی هنوز مشکل تنفسی دارم ، چند وقت بعد عمل میشه سی تی اسکن از بینی گرفت تا بفهمم انحرافم درست شده یا نه؟

    آرام
    1. سلام بعد از برداشتن اتل امکان پذیر هست با این حال پزشک تون باید براتون سی تی اسکن رو بنویسن

      فاطمه پایان
  3. سلام وقت بخیر
    دوماه ونیمه که سوهان کشی کردم وقوزبینیم کاملابرطرف شده ولی نوک بینیم ورم داره به نظرتون طبیعیه ؟

    آیلین
    1. سلام بله البته اگر زیاد هست و تغییری نکرده میتونید از پزشک تون برای مصرف داروهای کاهش ورم مشورت بگیرید.

      فاطمه پایان
  4. ببخشید من عمل انحراف بینی انجام دادم ، چند وقت بعد عمل میتونم سی تی اسکن از بینیم بگیرم تا ببینم انحرافم خوب شده یا نه و در چه وضعیتیه؟

    آرام
    1. سلام بهتر هست چند ماهی صبر کنید تا بافت های داخلی بینی بهبود پیداکنن بعد پزشک جراح میتونه براتون درخواست سی تی اسکن بده باید معاینه بشید اول و بعد از ایشون بخاید براتون ازمایش بنویسن

      فاطمه پایان
  5. سلام من دو ماهه بینیم رو عمل کردم الان چهار روزه که روی استخوان بینیم دو سه تا برآمدگی فرو رفتگی بوجود اومده ، تو ظاهر دیده نمیشه ولی وقتی با انگشت لمس میکنم کاملا سه تا برآمدگی ریز و سفت استخون مانند روی خط استخوان بینیم هست ، خیلی نگرانم ممکنه ورم هذی ریز انقد سفت باشه ؟ مثل استخون؟

    آرام
    1. سلام برای اعلام نظر بسیار زود هست ممکنه ورم باشه یا استخوان اضافه که درهر صورت قابل درمان هست و جای نگرانی نیست. کمی بیشتر صبر کنید و سپس با پزشکتون دراین خصوص مشورت کنید تا راهکار مناسب رو به شما پیشنهاد بدن.

      فاطمه پایان
  6. با سلام.من ۱۶ماه پیش عمل بینی انجام دادم یک هفته بعد دکتر عکس منو تو پیج گذاشت عاشق دماغم شدم.اما بعد برداشت بخیه و اتل دیدم زمین تا اسمان فرق داره هم گوز داره هم نوکش انگار تیله توشه .زنگش زدم گفت زمان بده.۱۶ماه گذشت هم تیله سره جاش هم گوز روش.زنگش زدم میگه بیا ترمیم گوزه درست میشه اما نوک نمیشه. حالا باید چه بکنم.

    زهرا حمیدی
    1. باسلام باتوجه به اینکه از نتیجه عمل خود راضی نیستید توصیه می کنیم پیش از اقدام برای عمل ترمیم بینی با متخصص گوش حلق و بینی یا جراح پلاستیک دیگری مشورت نمایید و پزشک را در جریان سابقه کامل پزشکی خود قرار دهید.

      فاطمه پایان
  7. سلام من بینی گوشی داشتم الان حدود 3ماه عمل کردم یه طرف بینیم بعد عمل ورم کرد تا اینکه دیروز پیش دکترم بودم گفتش تیغه بینی کج جوش خورده باید ترمیم بشه گفت دوماه دیگه بیا ترمیم خیلی میترسم آخه 5ماه زمان کمی نیست برای ترمیم آیا میشه با سوهان کسی برطرفش کرد من هنوز زخم های بینی کاملا برطرف نشده

    ناشناس
    1. سلام پزشک جراح بهترین کسی است که می تواند در خصوص وضعیت بینی شما نظر دهد. اگر از بابت ترمیم بینی خود نگران هستید می توانید با متخصص گوش حلق و بینی یا جراح دیگری مشورت نمایید.

      فاطمه پایان
  8. وقت بخیر
    ایا انجام این عمل مدت زمان خاصی بعد از عمل ممکنه ؟
    من حدود سه سال شش ماه از عملم میگذره و سه قوز خیلی کوچیکه و سطحی باقی مونده میتونم انجام بدم این عمل رو ؟

    زهرا
    1. سلام معمولا سوهان کشی بینی تا یکسال بعد از عمل قابل انجام است بااین حال بهتر است ابتدا با پزشک جراح مشورت نمایید تا بهترین راهکار متناسب با شرایط و وضعیت بینی شما پیشنهاد شود. ممکن است نیاز به تزریق فیلر یا چربی داشته باشید یا در صورت زیاد بودن قوز، عمل ترمیمی به شما پیشنهاد شود.

      فاطمه پایان
    2. درود من یک هفته هست بینم سوهان کشیدم اما برامدگی استخوانش زیاد تر شده بنظرتون چکار کنم

      پیام
      1. باسلام برامدگی ای که احساس می کنید ممکن است ناشی از ورم باشد. بهتر است پزشک معالج را در جریان وضعیت خود قرار دهید تا راهکار مناسب را به شما پیشنهاد دهد.

        فاطمه پایان
  9. ممکنه چن تا دکتر خوب تو کرمانشاه برای سوهان بینی معرفی کنین

    فاطمه
    1. باسلام سایت مدویکا با پزشکان مشهد و تهران همکاری دارد و در این خصوص اطلاعاتی متاسفانه در اختیار ندارد.

      فاطمه پایان
  10. سلام وقت بخیر من یک سال و ۹ ماه عمل بینی انجام دادم من از دکترم یه بینی با قوس ملایم به داخل خواستم ولی کاملا صاف هست بینیم که بعد مدتی طرف راست بینیم انگار قوز داره و این قوز هنوز مونده وواقعا حس افسردگی بهم دست داده آیا با سوهان بینی این مشکل حل میشه و بینیم قوس به داخل میگیره و هزینه ش چقدره؟

    فاطمه
    1. سلام به احتمال زیاد سوهان کشی بتواند برای شما مناسب باشد اگر از نتیجه عمل بینی خود راضی نیستید می توانید با جراح گوش حلق و بینی دیگری مشورت نمایید. هزینه این عمل بسته به شرایط هر فرد و پزشکی که انتخاب می کنید متفاوت است و باید از مرکز یا مطب پزشک مربوطه هزینه را جویا شوید.

      فاطمه پایان
  11. سلام یکسال و نیمه که عمل بینی کردم یه قوس ملایم به بینیم داده شده که واقعا رو مخمه هروقت یادش میفتم اعصابم بهم میریزه به دکتر جراحم تاکید کردم میخوام طبیعی عمل کنم اما اون گفت فانتزی طور میشه گفتم فقط عروسکی نشه تو اتاق عمل یدفعه گفت یه قوس ملایم ظریف بهش بدم منکه نمیدونستم قوس ملایم چیه بهش اعتماد کردم . حالا میخوام ببینم میشه قوس ملایمو با سوهان برطرف کرد واقعا از زندگی بیزار شدم هروقت خودمو جلو اینه میبینم امپول کورتونم همه میگن حداقل ۷ تا باید بزنی چون گوشتیه ولی با اصرار من ۲ تا بزور زد.از جلو گوشتی و ورم دار از کنار قوس ملایم خود جراح گفت عمل نکن کاش حداقل پیش این جراح عمل نمیکردم

    تی تی
    1. سلام برای پاسخ به این سوال نیاز است تا بینی شما و میزان قوسی که باعث نگرانی شما شده معاینه شود تا درمان مناسب برای ان پیشنهاد شود. به طور کلی سوهان کشی برای حل مشکلات و عوارض جانبی بعد از عمل بینی از جمله برطرف کردن قوزها و استخوان های اضافی انجام می شود. با توجه به شرایطی که ذکرکردید توصیه می کنیم با جراح دیگری مشورت نمایید و از وی راهکار بخواهید ممکن است نیاز به عمل ترمیم بینی داشته باشید.

      فاطمه پایان
    2. آیا امکان از بین بردن قوس بینی وجود دارد ؟ بعد از یکسال و نیم عمل بینی از قوس بینیم ناراضی ام

      سلام
      1. باسلام پس از مشورت با پزشک و انتخاب بهترین روش این کار امکان پذیر است به عنوان مثال سوهان کشی یا تزریق چربی و فیلر می تواند برای این کار مناسب باشد.

        فاطمه پایان
  12. سلام من یک ماهه عمل کردم ولی کناره ی سمت راسنگت بینیم اندازه نخود نسبت به سمت چپ برامده تره و قشنگ با انگشت میشه تشخیص داد که استخونه و ورم نیست میخواستم بدونم سوهان کشی فقط برای روی بینی و قوز بینی انجام میشه یا کناره ی بینی رو هم کیشه سوهان کشید؟

    کاوه
    1. باسلام ممکن است برامدگی ای که احساس می کنید استخوان اضافه یا غضروف باشد بهتر است در این خصوص با جراح خود مشورت نمایید و پس از تشخیص در خصوص راهکارهای درمانی تصمیم گیری کنید. در صورتی که ضایعه ایجاد شده ناشی از عوارض عمل بوده و غضروفی باشد امکان سوهان کشی ندارد با این حال با این روش می توان برخی مشکلات بینی را اصلاح کرد که تشخیص ان پس از معاینه دقیق بر عهده پزشک معالج است.

      فاطمه پایان
  13. با سلام
    من یک ماه و ده روز هست که بینی مو عمل کردم ولی از همون روزی که گچ رو باز کردم یکم برآمدگی رو بینیم هست آیا امکان داره بعد از مدتی برطرف بشه یا باید سوهان کشی کنم؟؟

    مریم خدابخش
    1. با سلام
      بله برطرف میشه

      پشتیبان سایت
      1. سلام من ۸ ماهه بینیمو عمل کردم خیلی صافه با استفاده از سپهان کشی میش یکم بهش قوس داد؟؟؟

        ناشناس
        1. سلام تا حدودی می توان این مشکل را با سوهان کشی برطرف کرد با این حال بهتر است ابتدا با پزشک جراح خود در این خصوص مشورت نمایید.

          فاطمه پایان
          1. سلام من ۱۰ ماه هست ک از جراحی عمل بینی میگذره از همون اول ک گچ بینی رو دکتر باز کرد قوز بینیم هنوز بود الان دکتر واسه سوهان کشی نوبت زده واسم گیج شدم نمیدونم کار درستی هست زوده یا باید صبر کنم؟

            ناشناس
          2. سلام بهتر است به توصیه های پزشک خود عمل کنید وی بهترین کسی است که می تواند نسبت به وضعیت بینی شما و درمان مناسب راهکار ارائه دهد.

            فاطمه پایان
  14. سلام من پنج ساله ببینیم رو عمل کردم الان تقریبا یک هفته ای میشه یه طرفش ورم کرد و درد خیلی شدید ی داشت بدون هیچ ضربه ای ولی قبلش سرما خورده بودم ورم خود به خود از بین رفت بعد از سه چهار روز ولی امشب دیدم یه عوض کوچکی رو ببینیم همین امشب افتاده و بسیار درد ناک فقط دارم ماساژش میدم به نظرتون دلیلش چی می‌تونه باشه لطفاً راهنمایی کنید

    مریم
    1. با سلام نیاز به معاینه حضوری هست و باید به پزشکتون مراجعه کنین

      پشتیبان سایت
    2. من یک ماهی هست سوهان کشی کردم وای ورم یک طرفه دارم چه مدت طول میکشه تا ورم یک طرفه بینی خوب بشه

      مهناز حسینی
      1. باسلام بستگی به نوع بینی شما دارد. معمولا ورم بینی های استخوانی زودتر از بینی های گوشتی از بین می رود با این حال طی سه الی چهار ماه اینده این ورم باید به طور کامل برطرف شود. در خصوص روش های کاهش ورم بینی خود می توانید با پزشک جراح نیز مشورت نمایید.

        فاطمه پایان
  15. سلام
    ۷۰ روز ک عمل بینی انجام دادم قوس نداره تازه از یکطرف صاف ولی از طرف دیگ قوز داره دکتر بهم میگه هنوز ورم داری مگ تا چه مدت ورم داره ؟ باید چکار کنم تا کی صبر کنم ؟

    اعظم
    1. سلام وروم ٦ ماه الى يكسال طول ميكشه

      پشتیبان سایت
  16. کلا قسمت بالای بینی ام انگار خیلی پهن، این موضوع اذیتم می کند. با سوهان کشی می شود این پهنی را حذف کرد. بعد از سوهان کشی که قوز بدتر نمی شود یا احیانا قوز مجددا بر نمی گردد؟

    نازنین جمشیدی
    1. باید تشریف بیارین مطب معاینه بشین

      پشتیبان سایت
  17. سلام، خسته نباشید
    من 7 ماه که بینی ام عمل کردم و روی بینی ام قوز هست و سمت چپ بینی پهن تر از سمت راست. دکترم برای بهمن بهم وقت سوهان کشی داده.
    می خواستم ببینم من اگر 11 ماه بعد از عمل دارم سوهان کشی می کنم، مشکلی نیست؟
    بعد با سوهان کشی می توان پهنی سمت چپ بینی ام را هم از بین ببرم؟ ممنون

    نازنین جمشیدی
    1. سلام نه مشکلی نداره

      پشتیبان سایت
  18. سلام وقت بخیر
    من یکسال پیش بینیمو عمل کردم و بینیم گوشتی بود و الان روی بینیم برامدگی ایجاد شده در صورتی که قبل از عمل اصلا قوز بینی نداشتم و ازونجایی که بینیم گوشتی بود برامدگی ها و فرو رفتگر هایی روی بینیم بوجود اومده شما سوهان کشی بینی رو توصیه میکنید؟ و اینکه با سوهان کشیدن بینی میشه قوس کوچیکی هم درست کرد؟؟

    Tinynina
    1. سلام باید تشریف بیارین معاینه بشین تا دکتر بتونن نظر قطعی بدن

      پشتیبان سایت
  19. سلام وقتتون بخیر من بینیمو عمل کردم حدود ده ماه میشه اما یه کوچلو باز قوز داره دکترم گفت با سوهان کشیدن از بین میره آیا برای سوهان کشیدن هم هزینه ای باید به دکترم بدم یا اینکه نباید هزینه اضافه پرداخت کنم میشه راهنمایید کنید

    شکیلا
    1. سلام بستگی به دکترتون داره

      پشتیبان سایت
  20. سلام من ۳ ماهه عمل کردم حس میکنم استخوان بینیم از یک طرف پهن تر از طرف مقابلشه آیا این ایراد با سوهان کشی برطرف میشه؟؟
    ممنون

    ناشناس
    1. Author

      سلام، باید توسط جراح معاينه شوید و در صورت صلاحدید ایشان سوهان کشی انجام شود.

      مدیر
  21. سلام چند وقته ک بینیم رو جراحی کردم و نوک بینیم بشدت بزرگ و سفت شده احساس میکنم یه چیز بزرگی رو نوک بینیم که احتمالا غضروف باشه که دکتر استفاده کرده.ایا امکان سوهان کشی غضروفی ک استفاده شده وجود داره؟اگر نه چ راه حلی برای کوچک شدن نوک بینی هست؟

    sevda
    1. Author

      سلام، خیر سوهان کشی فقط بر روی استخوان انجام می‌شود.

      مدیر
  22. سلام وقت بخیر
    من سه روزه سوهان کشی انجام دادم و روی بینیم چسب هست آیا ایرادی نداره چسب رو بردارم؟

    الن
    1. Author

      سلام،‌خیر

      مدیر
  23. من بعد یک سال از عمل بینیم سوهان کشی رو انجام دادالان خوب شده قوزش فقط ازسمت چپ به اندازه یه عدس بیرون زدگی داره استخون بینیم که کاملا مشخصه 17روز از سوهان کشی بینیم گذشتا میشه دوباره الان این اضافه رو سوهان کشید و برداشت

    سپیده
    1. Author

      سلام، با نظر جراحتان بله امکان دارد.

      مدیر
    2. شما دوباره سوهان کشی کردید؟از نتیجه راضی هستید؟

      فاطمه
  24. سلام خسته نباشید هزینه سوهان کردن قوز بینی چقدرع ممنون میشم راهنمایی کنید و در مطب این عمل انجام میشه یا ن

    ایمان توکلی
    1. Author

      سلام، خیر در اتاق عمل انجام می‌شود

      مدیر
  25. سلام
    تقریبا یکسال ونیم از عمل بینیم میگذره اما همچنان روی بینیم و کناره پل بینیم برجستگی قشنگ مشخص هست و این برجستگی حالت نرمی دارد دلیلش چی میتونه باشه!!!!

    ...
    1. برجستگی نرم و قابل احساس در کناره پل بینی ممکن است به دلیل تورم بافت‌های نرم در اطراف بینی شما باشد. این مشکل معمولاً در طول فرآیند بهبودی پس از جراحی بینی رخ می‌دهد و معمولاً به طور خودکار در چند هفته یا ماه بعد از عمل بینی بهبود می‌یابد. با این حال، در صورت نگرانی و با توجه به مدت زمان زیادی که از عمل بینی شما گذشته است بهتر است با جراح خود مشورت نمایید.

      فاطمه پایان
    2. سلام من هفت ماهه که بینیمو عمل کردم حدود یک ماهه که کنار نوک بینیم برامده شده و سفته امکانش هست که ورم باشه و بره؟ و اگر بمونه توی مطب میشه رفعش کرد یا حتما باید مجددا عمل شه

      درسا
      1. باسلام ابتدا باید بینی شما معاینه بشه تا دلیل برامدگی مشخص بشه، در صورت وجود ورم داروها و روش های درمانی مختلف از سوی پزشک برای شما تجویز خواهد شد. درصورت استخوانی بودن زائده نیز می توان با سوهان کشی این مشکل را برطرف کرد وجای نگرانی نیست.

        فاطمه پایان
  26. سلام وقت بخیر،من ۲ ماه پیش جراحی بینی انجام دادم قسمت بالای بینیم غضروف گذاشتن برام،این غضروف کاملا برامده هستش هرچی ورم بینیم که میخوابه این غضروف بیشتر مشخص میشه!دکتر گفت که بعد۳ ماه بگذره بیا مطب معاینه،خیلی بابت این موضوع نگرانم،این مشکل با سوهان کشی حل میشه؟؟؟

    ناشناس
    1. سلام، بله، سوهان کشی می‌تواند به کاهش ورم و التهاب در بینی کمک کند. اما قبل از هرگونه تصمیم گیری، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و نظر او را درباره استفاده از سوهان کشی برای درمان ورم بینی خود بپرسید. همچنین، حتماً به دستورات پزشک خود عمل کنید و هرگونه تغییر در رژیم غذایی یا مصرف دارو را با او مطرح کنید.

      فاطمه پایان
  27. سلام خسته نباشید من دوماهه بینی مو عمل کردم از همون روزای اول بعدعمل کمی بینی م قوز داشت کمی برآمده بود این دوماهه ماساژ هم به گفته دکتر دادم اما برطرف نشد دوروز دیگه برام نوبت سوهان کشی زده ولی من دلهره دارم بخاطر اینکه زمان زیاد نگذشته اذیت نشم ویا مشکلی برام پیش نیاد چون هنوز هم کامل حس بویایی ندارم.نمیدونم برم انجام بدم یا نه.از طرفی اصلا بینی مو دوستندارم بدون چسب .خیلی طبیعی شده

    مریم شهبازی
    1. باسلام سوهان کشی یکی از اقدامات رایج برای حل مشکلات بعد از عمل بینی است اگر برای انجام این موضوع شک دارید می توانید با متخصص دیگری مشورت کنید و نظر تخصصی وی را جویا شوید تا شما را راهنمایی کند.

      فاطمه پایان
  28. سلام من بينيمو ٢ سال پيش عمل كردم اما يك قوز خيلي ريز در سمت راست بينيم ايجاد شد به مرور زمان كه از سمت سه رخ چپ ام مشخص ميشد.
    ٣ روز پيش رفتم پيش دكتر و سوهان كشيدم اما ايشون سوهانو از سوراخ بيني سمت چپم وارد كردن در صورتي كه برامدگي سمت راستم بود و الانم كه ميبينم هيچ تغييري بينيم نكرده و برامدگي هنوز هست، چه كاري ميتونم بكنم؟

    پارميس
    1. باسلام احتمالا به دلیل خطای پزشکی یا توجه نکردن جراح نقطه اشتباهی سوهان کشیده است اگر از نتیجه عمل راضی نیستید می توانید با جراح یا متخصص دیگری مشورت نمایید تا راهکار مناسب را برای شما پیشنهاد دهد.

      فاطمه پایان
  29. سلام
    من دماغمو عمل نکردم ولی یه شکستگی داره توسط ضربه در مبارزه باعث قوز شده من انجام بدم مشکلی نداره

    کیمیا
    1. Author

      سلام، باید عمل جراحی شکستگی بینی انجام بدهید.

      مدیر
  30. سلام، من 4 ماه بینی ام را عمل کردم، ولی همچنان قوز بینی ام باقی است. به دکترم مراجعه کردم و برای مهرماه وقت سوهان کشی دادند. مهرماه می شود 7 ماه تقریبا. می خواستم بدونم 7 ماه کافی برای سوهان کشی یا زمان بیشتری را باید صبر کنم؟
    بعد قسمت بالا کناره های بینی ام پهن، با همین سوهان کشی میتونه برطرف کن؟

    نازنین محمدی
    1. Author

      سلام، نه مشکلی نیست ۷ ماه زمان مناسبی برای سوهان کشی است.

      مدیر
  31. سلام 6ماهع عمل کردم ولی قوض بینیم نرفتع میتونم با سوهان کشی درستش کنم

    زهرا
    1. Author

      سلام بله

      مدیر
    2. سلام خسته نباشید . من سال گذشته بینیمو عمل کردم ، سمت راسا بینیم برآمدگی داشت ، ۵ روز پیش دکترم سوهانکشی انجام داد ، امروز چسبو برداشتم وقتی دست میکشم حس میکنم هنوز برآمدگی عست ولی کمتر از قبل ، ایا ممکنه استخوان بعد از سوهان کشی ورم کنه ؟ یا اینکه برآمدگی برطرف نشده ؟

      زهرا
      1. باسلام استخوان بعد از سوهان کشی ورم نمی کند و ممکن است برامدگی که حس می کنید ناشی از التهاب بافت های داخلی باشد با این حال بهتر است موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید تا پس از معاینه درمان مناسب برای شما انتخاب شود.

        فاطمه پایان
  32. سلام وقتتون بخیر
    ببخشید قسمت کلوملاهم میشه سوهان کشید
    من ۱سال و نیم بینیم و عمل کردم ولی فضروف قسمت کلوملام دقیقا همونجایی که بخیه خورده برامده شده
    با سوهان کشی درست میشه؟؟؟؟

    فاطمه
    1. Author

      سلام،‌ خیر قسمت کلوملا به قسمت میانی بین دو حفره بینی گفته می‌شود. که جنس آن از غضروف است. سوهان کشی فقط بر روی استخوان انجام می‌شود.

      مدیر
      1. بینی بعد از عمل کج شده یکسال شده اما میگه هنوز ورم داره نوک بینی اخساس میکنم غضروفش کج گذاشته با سوهان کشی خوب میشه

        زهرا
        1. باسلام در این خصوص بهتر است ابتدا با پزشک خود مشورت نمایید تا وی شما را راهنمایی کند . تشخیص روش درمانی بر عهده پزشک متخصص بوده و پس از معاینه دقیق مشاوره های لازم به شما ارائه خواهد شد.

          فاطمه پایان
  33. باسلام مرسی از وقتی که میزارید.من دوساله بینیم رو جراحی کردم.بینیم از روبه رو پهن است.ایا با سوهان کشی میشه پهنای بینی از روبه رو را کم کرد؟

    مهسا
    1. Author

      سلام، بله با سوهان کشی از اطراف شاید امکانپذیر باشد. اما برای اطمینان باید نظر یک جراح را جویا شوید.

      مدیر
      1. سلام من پنج ماه پیش عمل کردم بینی باریکی داشتم و پاین بینیم غضروفی و افتادگی داشتم جراحی کردم از همان ابتدا بعد از برداشتن گچم بالای بینیم پهن و قوز دار بود دکتر برام غضروف گزاشته الان که پنج ماه گزشته پاین بینیم خوبه و مشکلی نداره اما بالای بینیم برجستگی و قوز مانندی هست که دکتر گفته اگر نرفت سوهان کشی میکنم من خیلی نگرانم و استرس دارم لطفا راهنمایم کنین

        سمیه محمدی راد
        1. Author

          سلام،‌ طبق نظر جراح خودتان باید سوهان کشی انجام شود. نگران نباشید و به توصیات جراحتان گوش دهید تا نتیجه دلخواه را از جراحی بینی خود بگیرید.

          مدیر
        2. سلام خسته نباشید من ۴۰ روزه آمل کردم قوزبینیم زیاده خخیلیم استرس دارم لازم به سوهانه

          ناشناس
          1. سلام فعلا زمان زیادی نگذشته از عمل و احتمال زیاد برطرف میشه

            پشتیبان سایت
      2. سلام خسته نباشید من ۴۰ روزه بینیم رو عمل کردم میخوام دو ماه دیگه زیر چشمم رو فیلر کنم چون خیلی گود هستش میخواستم ببینم روی بینیم تاثیر نمیذاره

        الهام
        1. Author

          سلام، خیر

          مدیر
        2. با سلام
          من ۳ماه ک رینوپلاستی انجام دادم
          قوز داشتم الان با این که عمل شدم باز هم قوز دارم
          آیا خوب میشه یا میمونه؟؟

          PARY
          1. با سلام
            فعلا نمیشه نظری داد شما باید یکسال از عملتون بگذره
            قوزبعد عمل احتمالا میتونه ب دلیل تورم باشه

            پشتیبان سایت
    2. سلام خسته نباشید ۱سال عمل کردم بینی من ماملا طبیعی اصلا دوست ندارم ایا با سوهان کشی میشه قوس داد به بینی یا روشی هست قوس داد چون ترمیم بینی

      مرضیه
      1. Author

        سلام، بله در برخی موارد امکان دارد.

        مدیر
        1. سلام من 1سال نیم عمل کردم ولی بینیم کاملا طبیعی اصلا قوس نداره دکتر گفت بیا با سوهان کشی برات قوس ایجاد میکنم
          واقعا راست میشه؟؟؟

          مرضیه کمالی
          1. سلام بله قابل انجام هست

            پشتیبان سایت
      2. با سلام و عرض ادب من بینیم اصلا مشکلی ندارم فقط یکم قوز داره دوست ندارم عمل کنم فقط می‌خوام یه دکتر خوب برا سوهان کشی بهم معرفی کنین ممنون میشم

        رویا
        1. با سلام
          اگه مشهد تشریف دارین دکتر کاویانی دکتربخشایی و دکتر رمضانی

          پشتیبان سایت
          1. سلام من یک سال و سه ماهه تهران عمل کردم ،بینیم گوشتیه واز روبه رو خیلی پهنه آیا امکانش هست با سوهان دو طرف بینی رو گرفت؟و اینکه از بین این دکترایی که گفتین قبول میکنن سوهان انجام بدن؟یا برم پیش خود دکترم؟

            سهیل
          2. سلام تشخیص بهترین روش درمانی برای شما بر عهده پزشک است اگر امکان ملاقات با پزشک خود را دارید بهتر است اول با وی مشورت کنید در غیر این صورت متخصص گوش حلق و بینی دیگری نیز می تواند راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهد.

            فاطمه پایان
  34. باسلام من حدودنه ماه پیش جراحی بینی انجام دادم یک طرف بینیم انحراف داشت بعدازعمل به طورغیرطبیعی بینیم ورم داشت بجز قوزداشتن بینیم یک طرف بینیم هم برآمده هست هربارهم که پیش دکترمیرم فقط کورتون تزریق میکنه تاحالا سه بار آمپول برام تزریق کرده که بی فایده بوده
    بیست روزپیش هم دکترگفته که تایک ماه باانگشت این قسمت برآمده روفشاربدم ولی هیچ تغییری نکرده لطفا راهنمایم کنیدکه چکارکنم ممنون میشم

    مریم
    1. سلام، احتمالاً برای درمان این مشکل نیاز به جراحی دوباره دارید. قبل از هر چیز، بهتر است با دکتر خود صحبت کنید و او را در مورد نگرانی های خود آگاه کنید. او ممکن است راه حل دیگری را برای شما پیشنهاد کند. همچنین، می توانید به یک جراح پلاستیک یا متخصص گوش حلق و بینی دیگری مراجعه نمایید تا در خصوص وضعیت بینی شما تصمیم گیری کند.

      فاطمه پایان
  35. باسلام من حدودنه ماه پیش جراحی بینی انجام دادم یک طرف بینیم انحراف داشت بعدازعمل به طورغیرطبیعی بینیم ورم داشت بجز قوزداشتن بینیم یک طرف بینیم هم برآمده هست هربارهم که پیش دکترمیرم فقط کورتون تزریق میکنه تاحالا سه بار آمپول برام تزریق کرده که بی فایده بوده
    بیست روزپیش هم دکترکفته که تایک ماه باانگشت این قسمت برآمده روفشاربدم ولی هیچ تغییری نکرده لطفا راهنمایم کنیدکه چکارکنم ممنون میشم

    مریم
    1. Author

      سلام، بهتر است برای اطمینان به یک جراح بینی دیگر مراجعه کنید.

      مدیر
      1. سلام خسته نباشیید ایا سوهان کشی باعث افتاده شدن نوک بینی و یا از بین رفتن غضروف نوک بینی نمیشه؟

        شیرین
        1. سلام، سوهان کشیدن به طور مستقیم با افتادگی نوک بینی و یا از بین رفتن غضروف نوک بینی مرتبط نیست. اما در صورت استفاده نادرست از ابزارهای سوهان کش، ممکن است باعث آسیب دیدن به بافت‌های نرم و ضعیف پوست و زیر آن شود که در نتیجه ممکن است باعث تغییر شکل و افتادن نوک بینی شود. بهتر است قبل از استفاده از این ابزار با پزشک خود مشورت نمایید.

          فاطمه پایان
    2. سلام وقتتون بخير من الان ٤٠روزه كه عمل كردم روي ديواره ي بينيم نزيك چشمم يه فرورفتگي كه روش يه خط قرمز مثل زخم هست و دكترم ميگه برطرف ميشه ولي من دست ميزنم احساس ميكنم كه استخون بينيم گوده و بد سوهان خورده ميشه راهنماييم كنيد چيكار كنم

      افسانه
      1. سلام برطرف میشه نیاز نیست کار خاصی انجام بدین

        پشتیبان سایت
    3. سلام من دوساله بینیمو عمل کردم ولی پرهای بینیم بزرگ بود که دکتر از داخل بینی کناره تیغه بینیم و برش داده بخیه زده آیا امکان برگشت داره چونکه من دیدم از کناره پره برش میزنن ممنون اگه پاسخ بدین

      ناشناس
      1. سلام خیر

        پشتیبان سایت
    4. سلام من دوساله بینیمو عمل کردم ولی پرهای بینیم بزرگ بود که دکتر از داخل بینی کناره تیغه بینیم و برش داده بخیه زده آیا امکان برگشت داره چونکه من دیدم از کناره پره برش میزنن ممنون اگه پاسخ بدین

      ناشناس
  36. سلام بینی من سه سال پیش عمل شده به شدت از فرم بینیم راضی هستم فقط مشکلی که وجود داره اینه که از دوماه بعد از عمل یک برجستگی در سمت راست بینیم ایجاد شد که با ماساژ از بین نرفت الان اگر بخوام برای رفع مشکل اقدام کنم با سوهان کشی حل میشه یا عمل مجدد نیاز داره؟

    آذر
    1. باسلام پاسخ به این سوال نیاز به بررسی و معاینه برجستگی بینی شما دارد. بهتر است پیش از هر اقدامی با جراح متخصص گوش حلق و بینی مشورت نمایید سپس در خصوص راهکارها و درمان های پیشنهادی تصمیم گیری کنید.

      فاطمه پایان
  37. سلام من یک هفتست سوهان کشی انجام دادم ولی سمت چپ بالای بینی ورم شدیدداره شبیه یه غده این طبیعیه ؟ورمه؟چقدزمان میبره ورمش بخابه

    فائزه
    1. سلام، بهتر است به دکتر مراجعه کنید تا بتواند وضعیت را بررسی کند و در صورت لزوم درمان مناسب را تجویز کند. ورم ناشی از سوهان کشیدن طبیعی است و معمولاً در چند روز بهبود می‌یابد، اما به هر حال باید تحت نظارت پزشک قرار گیرید.

      فاطمه پایان
  38. سلام
    من الان یه سال و نیمه هستش که بینیمو عمل کردم یه قوز خیلی کوچولو روی بینیم هستش که خیلی جزئیه خواستم بدونم اگه با سوهان کشی برطرفش کنم آیا بعدش سوهان کشی باعث افتادگی بینیم نمیشه؟

    اسدی
    1. سلام. بله، سوهان کشی ممکن است باعث افتادگی بینی شود، بااین حال بهتر است پیش از هر اقدامی با پزشک خود مشورت نمایید.

      فاطمه پایان
  39. با سلام
    من بیست روزه که جراحی بینی انجام دادم قبل از عمل بینیم یه کمی قوز داشت ،بعد از عمل اصلا اثری از قوز نبود بعداز دوفته احساس درد داشتم توی همون قسمت که قوز محو شده اما الان که بیست روز گذشته یه کوچولو بر آمده شده اون قسمت، یعنی امکان داره استخون ورم کرده باشه یا استخون رشد کرده دوباره

    ناشناس
    1. سلام، بعد از جراحی بینی، ممکن است در برخی از موارد چندین هفته طول بکشد تا نتایج نهایی قابل مشاهده باشند. اما در صورتی که قوز دوباره برگشته، بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید تا علت آن را تشخیص داده و درمان مناسب را تجویز کند. ممکن است به دلیل ورم یا التهاب، قوز دوباره شکل گرفته باشد.

      فاطمه پایان
  40. سلام روز بخیر من 18روزه سوهان کشی انجام دادم بینیمو دوباره چسب بزنم یا احتیاجی نیست نگران هستم چسب برمیدارم کارهامو با استرس و نگرانی انجام میدم مشکلی پیش نمیاد دیگه یا بهتره چسب چ بزنم ؟

    ناشناس
    1. باسلام جای نگرانی نیست و نیازی ندارید که زدن چسب را ادامه دهید با این حال اگر دغدغه شما زیاد است می توانید در این خصوص با پزشک خود مشورت نمایید.

      فاطمه پایان
  41. غضروف شنی بالای دماغم گذاشتن باد کرده زده بیرون چند وقت بعد عمل میشه سوهان کشی کرد؟ اگه با سوهان خوب نشه چند وقت بعد سوهان کشی میشه عمل ترمیمی کرد؟ کلا چند بار میشه سوهان کشی کرد؟

    الهام
    1. سلام معمولا عمل سوهان کشی یک سال بعد از عمل بینی انجام می شود اما تشخیص این موضوع و دفعات تکرار این عمل سرپایی به نظر پزشک متخصص و شرایط بینی و وضعیت استخوان شما بستگی دارد و نمی توان در حال حاضر پاسخ دقیقی به این سوال داد. برای عمل های ترمیمی بینی نیز اغلب پزشکان حداقل یک الی یک و نیم سال بعد از عمل بینی صبر کرده و سپس این درمان را پیشنهاد می دهند و سعی می کنند مشکلات بینی را با روش های غیرجراحی برطرف نمایند.

      فاطمه پایان
  42. من ۶ ماه پیش عمل بینی زیبای ترمیم انجام دادم بعد ۶ ماه یکم قوز رو بینیم داشتم کهدکتر برام سوهان انجام داد الان الان دو هفته میسه کهبینیم یکم پوف کرده . از کبودی در امده ولی پوف داره حتی چسب هم شبا میزنم فایده ای نداره . دیواره سمت راست بینیم صاف بود الان یکم زده بیرون وقتی دست میکشی انگار یه برامدگی زیر پویت به وجود امده . انگار قوز بینی برداشته شده امده به دیواره سمت راست بینیم چسبیده .
    امکانن داده این ورم و برامدگی از بین بره

    مرتضی
    1. باسلام بهتر است دراین خصوص پزشک را در جریان وضعیت خود قرار دهید تا توصیه های درمانی مناسب را به شما ارائه دهد. وی بهترین کسی است که با معاینه دقیق بینی می تواند بهترین شیوه درمانی را به شما پیشنهاد دهد.

      فاطمه پایان
  43. سلام .من حدود سه سال پیش بینی ام را عمل کردم بعد از یه سال روی تیغه بینیم سمت راست برامدگی هست میخواستم ببینم این با سوهان کشید ن درست میشه با توجه به این که روی بینیم نیست در بالای بینی سمت راست استخوان بینی زده بیرون

    هیوا
    1. باسلام بهتر است با پزشک خود دراین باره مشورت نمایید زیرا برامدگی فوق باید بررسی و معاینه شود اگر از نوع استخوانی باشد باید روش های جراحی برای حذف ان مورد بررسی قرار گیرد زیرا زمان زیادی از عمل بینی شما گذشته است . برامدگی فوق اگر از نوع غضروفی باشد نیز با سوهان کشی قابل رفع نیست و احتمالا نیاز به جراحی ترمیمی برای رفع ان داشته باشید.

      فاطمه پایان
  44. سلام من ۷ ماهه بینیمو عمل کردم قسمت بالای پل بینیم یعنی قسمت استخوانی از یک طرف برآمدگی های ریز و از طرف راست تا خود چشمم برجسته س . می خواستم بدونم با سوهان کشی میشه درستش کرد؟

    مهین عابدینی
    1. باسلام ابتدا باید بینی شما معاینه شود تا علت بروز این برامدگی ها و نوع ان مشخص شود اگر این برجستگی ها از نوع استخوانی باشد با تشخیص و اجازه پزشک با سوهان کشی قابل رفع است در هرصورت با پزشک خود مشورت نمایید تا درمان مناسب را به شما پیشنهاد دهد.

      فاطمه پایان
  45. سلام ی سوال داشتم من یکساله ک از عمل بینیم میگذره نوک بینیم کجه میخواستم بدونم با سوهان کشی درست میشه؟یعنی نوک بینی سوهان کشیده میشه؟

    ناشناس
    1. باسلام سوهان کشی معمولا برای اصلاح ناهمواری ها و اصلاح و رفع قوز بینی بعد از عمل جراحی کاربرد دارد برای رفع این مشکل بهتر است با پزشک جراح خود مشورت نمایید تا درمان مناسب را به شما پیشنهاد دهد.

      فاطمه پایان
  46. سلام با بی حسی خیلی اذیت میشیم؟؟

    سحررحمانی
    1. Author

      سلام، تزریق بی حسی درد جندانی ندارد. نگران نباشید.

      مدیر
      1. ممنون از پاسخگوییتون
        میتونم همگام تزریق بی حسی از پماد های بی حسی که برای تزریق بوتاکس استفاده میشه استفاده کنم؟
        و اینک داروی ضد استرس و یا خواب اور نمیشه بخورم ک خواب باشم انجام بدن یا بیهوش مانند

        سحررحمانی
        1. Author

          خواهش میکنم بهتر است در این مورد خود پزشک متخصص نظر بدهند. اما بهتر است دارو مصرف نکنید.

          مدیر
          1. سلام وقت به خیر
            من سه ماهه رینوپلاستی انجام دادم یک طرف از بینی در حالت نیم رخ فوز داره با سوهان کشی نوک بینی آسیب نمیبینه

            ندا
          2. باسلام در حالت عادی سوهان کشی آسیبی به نوک بینی شما وارد نمی کند اما بهتر است بدون مشورت پزشک خود و به صورت خودسرانه کاری را انجام ندهید و پیش از هر اقدامی از وی مشورت بخواهید.

            فاطمه پایان
        2. من ۵ ماهه که عمل بینی انجام دادم بینیم از نیمرخ کاملا خوبه از روبه رو قسمت استخوان بالا پهن هستش در صورتی که قسمت نوک بینیم خوبه بنظرتون بت سوهان کشی خوب میشه و اینکه زود نیست برای اینکار؟

          لیلا جلیلوند
          1. Author

            سلام، مدت زمان کوتاهی از جراحی شما میگذرد. بهتر است حداقل ۱ سال صبر کنید.

            مدیر
      2. ایا بعد سوهان کشی بینی گچ دماغ هم میزارن وامکان کج شدنش هست یا نه ممنون میشم راهنمایی کنید

        سلام خسته نباشید
        1. سلام خیر برای کسب اطلاعات بیشتر و کاهش نگرانی در این خصوص به مقاله زیر سری بزنید.
          سلام، بهترین راه حل این است که با دکتر خود تماس بگیرید و او را در مورد وضعیت جدید خود آگاه کنید. اگر دکتر شما در دسترس نیست، بهتر است به یک پزشک محلی مراجعه کنید تا بخیه های شما را بررسی کند و در صورت لزوم درمان مناسب را تجویز کند. همچنین، سعی کنید قسمت بخیه های خود را تمیز نگه دارید تا از بروز عفونت جلوگیری شود.

          فاطمه پایان
      3. سلام من یساله عمل کردم دماغم خیلی طبیعیه برای قوس زیادکردن سوهان کشی تاثیرداره؟؟

        ناشناس
        1. Author

          سلام، بله موثر است

          مدیر
      4. درود بر شما
        من 8 ماه پیش عمل کردم بینی ام کج بود رفتم چکش زد صاف نشد وبعد انگار ورم داشت دکتر کورتون زدند فرورفتگی ایجادشد بعدرفتم غضروف گذاشت بعد از غضروف قد دماغم پهن شده ایا راه حلی مثل سوهان داره.؟ واسه کج بودنش چیکارکنم؟

        اکرم احمدی
        1. Author

          سلام، با این توصیفات نیاز به معاینه و بررسی حضوری توسط جراح هست. متاسفانه اینگونه نمی‌توان نظر داد.

          مدیر
          1. با سلام من ۴ماه هست بینیمو عمل کردم،بعداز دوماه دکتر گفتن یه طرف بینیتو با چسب بردیش تو،یه طرف بینیم هم استخوان در اومده،گفتن ماساژ بده اما نرفته دوماهه ،به نظر شما با سوهان می‌ره ،سوخان اطراف بینی کشیده میشه؟

            شبنم
          2. سلام ممكن هست برطرف بشه ، سوهان کشی برای موقعی هست که دکتر تشخیص بده شما باید مراجعه حضوری داشته باشین

            پشتیبان سایت
    2. سلام وقت بخیر ، میخواستم بدونم برای رفع فقط قوز بینی میشه از روش سوهان کشی استفاده کرد یا به عمل هم ممکنه نیاز داشته باشه ؟

      زهرا
      1. Author

        سلام، باتشکر
        بستگی به شرایط بینی دارد. بیشتر اوقات با سوهان کشی یا حتی تزریق فیلر در نواحی فرورفته مشکل حل می شود. در غیر این صورت ممکن است نیاز به جراحی سوهان کشی پیدا کنید.

        مدیر
        1. 38 روز بینیم عمل کردم بینیم قوز شده خیلی هم درد میکنه میترسم مشکل پیش بیاد تا چ مدت قوز بینی از بین میرود

          محمد
          1. باسلام ایجاد قوز روی بینی بعد از عمل به دلیل تورم و التهاب بافت های داخلی معمولا امری عادی است و یکی از عوارض جانبی عمل به شمار می رود. درد شما می تواند ناشی از عفونت باشد به همین منظور بهتر است موضوع را در اسرع وقت با پزشک جراح خود در میان بگذارید تا با بررسی وضعیت شما درمان مناسب را پیشنهاد دهد.

            فاطمه پایان
      2. سلام سوهان کشیدن بینی بعد از عمل روی نوک بینی اثر بد نمیذاره؟ نوک بینی نمیفته؟

        بیتا
        1. Author

          سلام، خیر سوهان کشی روی استخوان رادیکس بینی (قوز بینی) انجام می‌شود و ربطی به نوک بینی ندارد.

          مدیر
          1. سلام خسته نباشیدمن نوک بینیم گرد وبزرگه ایاسوهان کشی برای نوک بینیم هست؟؟

            ناشناس
          2. Author

            سلام، خیر

            مدیر
      3. سلام وقت بخیر من ۵ ماه بینیم رو عمل کروم اما هیچ قوسی نداره و دوس دارم نوک بینیم تیز تر بشه و قوس بگیره اما نه خیلی زیاد آیا با سوهان کشی امکانش وجود داره ؟؟؟؟؟

        سپیده
        1. سلام، بهترین راه برای تغییر شکل بینی، عمل جراحی بینی است. سوهان کشیدن ممکن است باعث آسیب دیدگی به بافت های بینی شود و نتواند به طور دقیق شکل بینی را تغییر دهد. لذا بهتر است با یک جراح بینی یا متخصص گوش حلق و بینی مشورت کنید تا راه حل مناسب را به شما ارائه دهد.
          از طرفی میزان تغییرات ایجاد شده در سوهان کشی کم است و بیشتر باعث از بین رفتن قوز و استخوان اضافه می شود.

          فاطمه پایان
    3. سلام اصلادردی رااحساس نمیکنن من ۳روزه سوهان کشیدم

      ناشناس
  47. سلام من یک طرف بینیم کاملا استخوان کجی داره با سوهان کشی بر طرف میشه ایا

    حانیه زارع
    1. باسلام سوهان کشی برای رفع برخی مشکلات جزئی می تواند مفید باشد. بااین حال بینی شما ابتدا باید معاینه شود تا روش مناسب تشخیص داده شود ممکن است نیاز به جراحی داشته باشید همچنین باید بررسی شود که قبلا عمل بینی انجام داده اید یا خیر.

      فاطمه پایان
  48. سلام من نزدیک ۶ ماهه عمل کردم بعد الان حدود یکماهه روی تیغه ببنی یک فرو رفتگی ایجاد شده دقیقا وسط تیغه جایی ک غضروف ب استخوان وصل میشه. یجورایی بینیم دو تکه شده و این امر باعث شده استخوان قسمت بالای بینی ب شکل قوز دیده بشه دکترم گفتن باید سوهان بکشم آیا راه دیگه ای وجود داره ک فرورفتگی اصلاح بشه. و سوهان کشی انجام ندم چون میترسم بدتر بشه یا ورمش بمونه چون بعد عمل ورم شدید داشتم هنوزم کبودی و ورم دارم .

    فاطمه صادقی
    1. باسلام تزریق فیلر یکی از روش هایی است که می تواند برای شما مفید باشد با این حال بهتر است پیش از هر اقدامی دغدغه های خود را با پزشک در میان بگذارید تا بتواند راه حل مناسب را به شما پیشنهاد دهد.

      فاطمه پایان
  49. سلام من ۴ماهه بینیمو عمل کردم
    راضی بودم فقط یکم ورم داشتم دکتر نوک بینی و بغل بینیم رو ک یک برامدگی کوچیک داشت کورتون زدن حالا همون قسمت بغل بینیم فرورفته شده وبالا(استخوان) و پایین(نوک) بینیم برامدس
    و فرورفتگی کاملا مشخصه
    نمیدونم حالا با کم شدن ورم بالا و پایین از بین میره
    یا باید بفکر راه حل باشم

    سارا
    1. باسلام به احتمال زیاد مشکل برطرف خواهد شد در غیراین صورت تزریق فیلر و چربی می تواند فرورفتگی شما را کاهش دهد با این حال بهتر است ابتدا موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید تا بتواند شما را راهنمایی کند.

      فاطمه پایان
  50. سلام وقت بخیر من بینیمو یه سال پیش عمل کردم یه قوز کوچیکی رو بینیم ب جود اومد دکترم گف برات سوهان میکشم برطرف میشه .. میخواستم بدون بخیه و تامپون وگجم میزارن یا فقط چسبه؟؟؟

    فاطمه شجاعی
    1. سلام سوهان کشی از قسمت داخلی بینی و با ایجاد برشی کوچک در داخل مطب دکتر انجام می شود و نیازی به گچ و تامپون نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این روش می توانید به مقاله زیر سری بزنید.
      https://medvika.com/%D8%B3%D9%88%D9%87%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D8%B4%DB%8C%D8%AF%D9%86-%D8%A8%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%B9%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D8%B9%D9%85%D9%84/

      فاطمه پایان
  51. سلام خسته نباشین من بینی ام رو هشت ماه پیش عمل کردم جهار ماه بعدازعمل به علت قوز بینی ام سوهان کشید برام تو مطب .ولی بعد از سوهان کشی بینی ام بدترشد واستخون از دو طرف بینی ام زد بیرون دکترم می خواد دوباره برام سوهان بکشه لطفا راهنماییم کنین مشکلی پیش نمیاد.نکنه بینی ام بدتر بشه

    ریحانه آبکار
    1. سلام، ممکن است سوهان کشیدن باعث بروز عوارضی شده باشد. در این صورت بهتر است با دکتر خود مشورت کنید و اگر لازم است، تست هایی مانند CT Scan بینی انجام دهید تا علت بروز این مشکل را پیدا کنید. همچنین، قبل از هر گونه اقدام، بهتر است با دکتر خود درباره عوارض و مزایای آن صحبت کنید.

      فاطمه پایان
  52. من روی بینیم قوز دارم به دلیل نازکی شبکیه چشمم دکتر اجازه عمل به من ندادن ایا با عمل سوهان کشیدن قوز من از بین میره
    به کجا باید مراجعه کنم استان تهران هستم

    با سلام
    1. پیش از هر اقدامی بهتر است با متخصص گوش حلق و بینی در این خصوص مشورت نمایید. البته می توان با تزریق فیلر نیز تا حدودی این مشکل را برطرف کرد.

      فاطمه پایان
  53. سلام مدت یازده ماهه که جراحی کردم روی بینیم قوز داره و بدون قوس شده دکتر گفته با سوهان کشی هم قوز را میبرم و هم قوس میدم ایا درست گفتن؟

    الهام
    1. با سلام
      بله امکان رفع قوز بینی با سوهان کشی هست ولی در مورد ایجاد قوس روی بینی باید پزشکتون نظر بدن

      مدیر مدویکا
    2. سلام من ۵ اذر بینیمو عمل کردم هرچی میگذره و ورم بینیم کمتر میشه غضروف نوک بینیم مشخصتر میشه و زده بیرون غضروفم میخواستم ببینم همینجوری باقی میمونه یا بمرور ازبین میره؟
      سوهان برای غضروف نوک بینی کارایی نداره؟
      ممنون میشم پاسخ بدید

      سارا
      1. باسلام سوهان کشی برای اصلاح استخوان و قوز بینی کاربرد دارد. برای شرایط فوق نیز می بایست با جراح خود مشورت نمایید تا راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهد. برای مشکلات و عوارض بعد از عمل بینی معمولا راهکارهای مختلفی وجود دارد با این حال پزشک متخصص بهترین کسی است که می تواند درمان مناسب را برای شما پیشنهاد دهد.

        فاطمه پایان
    3. سلام من دوسه روزمنم سوهان کاری کردم خوبه

      ناشناس
      1. درد نداشت؟با بیحسی یا بیهوشی

        سحررحمانی
      2. آیا بدون عمل بینی امکان سوهان کشی و رفع قوز بینی وجود داره؟

        ناشناس
        1. باسلام خیر سوهان کشی یکی از عمل های ترمیمی و سرپایی بعد از عمل بینی است که برای حل مشکلات و برامدگی های بینی بعد از عمل مورد استفاده قرار می گیرد.

          فاطمه پایان
      3. وقت بخیر، ببخشید بعد از عمل بینی به هیچ وجه نمیشه رزمی کار کرد؟ چون میگن که بینی به شدت آسیب پذیر میشه و حتی تا مدت ها بعد بازم برای رزمی مناسب نیست، تفاوت میزان آسیب پذیری بینی عادی و عمل خیلی زیاده؟

        آ_ک
        1. سلام! عمل بینی ممکن است در برخی موارد باعث آسیب پذیری بینی شود، اما این موضوع به نحوه انجام عمل و ترمیم بینی بستگی دارد. در صورتی که عمل بینی توسط یک جراح ماهر و با استفاده از تکنیک‌های مناسب انجام شود، آسیب پذیری بینی به حداقل خواهد رسید.
          بعد از عمل بینی، بهتر است تا زمان بهبود و ترمیم کامل صبور باشید قبل از شروع فعالیت‌های ورزش رزمی. زمان لازم برای بهبود کامل معمولاً حدود 6-8 هفته است، اگرچه در صورت نگرانی ، بهتر است با پزشک خود در مورد زمان مناسب شروع ورزش رزمی صحبت کنید.
          لازم به ذکر است که هر فعالیت و وضع جسمانی هر فرد منحصر به فرد است. لذا، قبل از شروع هر نوع ورزش رزمی، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا بر اساس وضعیت شما، راهنمایی‌های لازم را مبنی بر انجام ورزش های رزمی و محافظت از ناحیه بینی ارائه دهد .

          فاطمه پایان
      4. سلام آیا بعد از سوهان کشی بینی از روبه رو پهن نشون داده میشه.؟

        اوین آزاد
        1. Author

          سلام، خیر به هیچ عنوان هدف از سوهان کشی حذف زائده استخوانی اضافه است. ربطی به پهنای بینی ندارد.

          مدیر
          1. من ۳ ماه عمل کردم و کاملا طبیعی ، بالای بینی ام که غضروف گذاشتند بیرون زده از سمت چپ ،پزشکم گفتند اگر نرفت از روش سوهان کشی استفاده می کنند ، میشه همزمان قوس بینی را هم بیشتر کرد ؟؟؟

            مریم
          2. سلام ممکن هست بشه اما بهتر هست نظر دکتر خودتون رو بپرسین

            پشتیبان
      5. دردداشتين؟

        معصومه
    4. سلام من بینیمو 45روزه عمل کردم ولی مدل نمیه فانتزیه ولی از نیم رخ اصلا قوس نداره عایا ورمه یا مدلش همونه بینیمم گو‌شتیه

      محمد
      1. باسلام در خصوص قوس بینی باید از پزشک خود مشورت بگیرید و بپرسید که در طول عمل برای بینی شما قوس ایجاد کرده یا تصویر بعد از عمل شما بینی قوس دار بوده یا خیر. ممکن است این حالت به دلیل ورم باشد اما باید ابتدا میزان تغییرات اعمال شده در طول عمل مشخص شود.

        فاطمه پایان
    5. سلام خسته نباشید.من 6ماهه که بینیمو عمل کردم اما یه قوز کوچیکی روی بینیم ایجاد شده دست که میزنم فشار میدم میره داخل اما باز برمیگرد و اینکه از روبه رو که نگاه میکنم یه چیزی شبیه رگ زد بیرون که ادامه اون قوزه.حالا خیلی نگرانم آیا برطرف میشه یا نه

      فرشته
      1. Author

        سلام، باید به جراح خودتان مراجعه کنید.

        مدیر
        1. سلام
          من یک ماه سوهان کشی کردم ورم بینی من خیلی زیاده
          لطفا راهنمایی کنید که چطور ورم بینی من بخوابه

          محبوبه
          1. سلام برای کاهش ورم میتونین از اناناس یا قرص اناهیل استفاده کنین

            پشتیبان سایت
      2. باسلام من بینیم رو ده ماهه جراحی کردم اصلا راضی نیستم چون بینیم مثل قبل خیلی پهنه هنوز به نظرتون میشه با سوهان کشی استخوان های اطراف بینیم باریک بشه یا باید حتما عمل استو تونی انجام بدم خواهش میکنم راهنمایی کنید

        فاطیما
        1. با سلام
          احتمالا بینی شما گوشتی هست و بینی گوشتی زمان بیشتری نیاز هست تا نتیجه مشخصشه
          با سوهان نمیشه پهنای بینی را برطرف کرد

          پشتیبان سایت
  54. سلام من یکساله بینیمو عمل کردم الانم نیاز به سوهان کشیدن داره دکترم گفته اما من خیلی میترسم دکتر بیهوش هم نمیکنه با بی حسی انجام میده میخواستم ببینی امپول بی حسی درد داره یا سوهان کشیدن دکترم نمیگه فقط میگه یکمی درد داره شما راهنماییم کنید که من چطور ترسم بریزه .اگه لازم نبود نمیرفتم اما از بالای بینیم یه استخون در امده مجبورم

    مهتاب
    1. باسلام برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص بهتر است به مقاله زیر سری بزنید. درد آمپول بیحسی مشابه آمپول های بیحسی دندانپزشکی است و پس از اینکه دارو اثر کند شما در طول عمل دردی را احساس نخواهید کرد . با این وجود می توانید نگرانی خود را در حین عمل به پزشک اعلام کنید تا با تبحر و مهارت خود بتواند میزان استرس و نگرانی شما را کاهش دهد.
      https://medvika.com/%D8%B3%D9%88%D9%87%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D8%B4%DB%8C%D8%AF%D9%86-%D8%A8%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%B9%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D8%B9%D9%85%D9%84/

      فاطمه پایان
  55. سلام من ۶ ماهه عمل کردم و تیغه ی دماغم که نزدیک چشمم هست براومدگی داره دکتر گفته سوهان کشی کن و همه میگن بینی ات کجه دکتر گفته قبلش انحراف داشته آیا به نظرتون میتونسته صافش کنه یا نه؟آیا با سوهان میتونه بهترش کنه؟

    عاطفه
    1. سلام سوهان کشی می تواند تا حدودی مشکلات بعد از عمل و قوز روی بینی یا ناصافی آن را برطرف نماید. قطعا پزشک جراح با توجه به وضعیت شما و بررسی بینی می تواند بهترین راهکار را پیشنهاد دهد. توصیه می کنیم مطابق دستورات پزشک خود عمل کنید تا نتیجه مطلوب حاصل شود. در غیراین صورت می توانید با متخصص گوش حلق و بینی دیگری مشورت نمایید تا با معاینه دقیق بینی نظر نهایی و روش درمانی خود را ارائه دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سوهان کشی بینی نیز می توانید به مقاله زیر سری بزنید. https://medvika.com/%D8%B3%D9%88%D9%87%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D8%B4%DB%8C%D8%AF%D9%86-%D8%A8%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%B9%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D8%B9%D9%85%D9%84/

      فاطمه پایان
  56. سلام جناب ، بنده حدود 70 روز پیش تصادف کردم و بینی بنده به فرمون برخورد کرد وسمت راست پل بینی من حدود 6 میلیمتر ورم کرد که هنوز ورم نخابیده ، شما چه پیشنهادی میدهید

    منوچهر
    1. سلام، بهتر است به یک پزشک متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه کنید تا با بررسی وضعیت بینی شما، پیشنهاد درمان مناسب را ارائه دهد. احتمالاً نیاز به جراحی بینی دارید و یا ممکن است نیاز به درمان دارویی باشد. همچنین، اگر درد، خونریزی یا علائم دیگر وجود دارد، حتماً به پزشک خود مراجعه کنید.

      فاطمه پایان
  57. سلام من یه ساله بینیم وعمل کردم الان از بالای بینیم یه استخوان در امده و روی بینیم هم کم برامدگی داره از سوهان کشیدنم خیلی میترسم میخواست یکمی از سوهان کشیدن راهنماییم کتید که با بیحسی دردی حس میکنم یا نه

    مریم علی پور
  58. سلام وقت بخیر من بینیم رو ۶ ماه پیش عمل کردم مدل بینیم طبیعه وهیچ قوصی نداره میتونم با سوهان کشی فوس خیلی ملایمی بدم ؟ بعد از سوهان کشی بینی ام دست کاری نمیشه که بدتر بشه ؟

    افسانه کاظمی
    1. با سلام
      معمولا سوهان کشی برای برداشتن و از بین بردن قوز بینی بعد از عمل استفاده میشه. ایجاد قوس روی بینی به شرایط بینی شما و نظر متخصص بستگی داره و معمولا خیر سوهان کشی روش مناسبی نیست

      مدیر مدویکا
      1. سلام بعد سوهان کشی قوز دوباره ممکنه؟
        برای بینی عمل نشده روش خوبی هست؟
        و اینکه چه عوارضی داره؟
        و عمل باز بهتره یا بسته؟؟!

        اسرا
        1. Author

          سلام، سوهان کشی فقط برای کسانیکه جراحی کرده‌اند اما هنوز قوز روی بینی دارند یا از پهنی سپتوم ناراضی هستند مناسب است. به تنهایی به جای عمل جراحی پیشنهاد نمی‌شود.
          عمل جراحی باز بسیار مزایای بیشتری نسبت به عمل بینی بسته دارد. و جدا از آن هر جراحی حاضر به عمل جراحی بسته نیست چون کاملا به شرایط بینی تان بستگی دارد.

          مدیر
    2. سلام من ۹ ماهه عمل کردم بینیم سمت چپ ماساژ میدم انگار از داخل زخمه امکانش هست هنوژ ورم باشه بینی من هم گوشتی بود

      زهرا
      1. سلام معمولا ورم بینی های گوشتی تا یکسال هم ادامه دارد. اگر در خصوص وضعیت خود نگران هستید بهتر است موضوع را با پزشک جراح خود در ارتباط باشید و از وی مشورت بخواهید .

        فاطمه پایان
    3. سلام من ۱۱ماه عمل کردم و دکترم آمد واسم سربینیم ژل کاشت و بینی خیلی بزرگ شده
      میخواستم بدونم این ژل ازبین میره و میتونم روی یه خورده روی بینی قوز داره میتونم سوهان بکشم تا یه خورده قوص داشته باشه

      ترانه
      1. باسلام اگر منظور شما تزریق ژل است بله اثرات تزریق موقتی هستند و بعد از مدتی از میان می روند برای قوز بینی نیز می بایست ابتدا بینی شما معاینه شود و سپس در خصوص سوهان کشی نظر نهایی ارائه شود اما اغلب این کار قابل انجام است.

        فاطمه پایان
  59. سلام من بینیم رو بعد ۶ ماه سوهان کشی کردم ولی قوزش بد تر شد و الان متورم شده قسمت بالای بینیم حدود ۳ و ماه و نیم از سوهان کشی میگذره ولی خوب نشده و هنوز متورمه صبح که از خواب بیدار میشم قوزه زیر پوست بینیم بالا میزنه ولی نرمه یه خورده فشار میدم پایین میره ولی شب کع میخوابم دوباره این شکلی میشه امکان داره خوب بشه ؟؟دکتر خودم میگه ورمه بهتر میشه لطفا راهنمایی کنید .

    شادی
    1. با سلام
      بله عزیزم. به علت کار زیادی که روی این قسمت انجام میشه و تحریکی که اتفاق میفته، این ورم طبیعی هست و معمولا مدت زمان بیشتری طول میکشه تا از بین بره

      مدیر مدویکا
      1. سلام من میخوام عمل ترشا بینی انجام بدم ایا درد دارد یا امکان دارد نتیجه ندهد

        ناشناس
    2. با سلام. من ۶ماهه عمل بینی انجام. دادم. یکم قوز بینی دارم. واقعا خیلی میترسم. سوهان بکشه بازم. قوزه برگرده. باید چیکار کنم. ینی بینی من باید باز بشه. یا بدونه جراحی انجام میشه. چون من از بینی راضی هستم یه مقدار قوز داره و یکی از سوراخ های بینیم. گرده.راهنمایی کنید ممنونم

      فرهاد سلیمی هستم
      1. با سلام
        برای سوهان کشی نیازی به عمل مجدد و اتاق عمل و بیهوشی نیست معمولا با بیحسی انجام میشه و فقط روی قوز بینی کار انجام میشه و تاثیری روی بقیه بینی نمیزاره

        مدیر مدویکا
        1. سلام من یکساله عمل کردم الان روی بینیم صاف نیست با دکترم مشورت کردم گفت باید سوهان بکشیم الان من از سوهان کشیدن خیلی میترسم دکترم قبول نمیکنه بیهوش کنه میخواستم ببینم بی حسی رو از کجای بینی میزنن دردش زیاده یا نه یا اگه فیلم کشیدن سوهان باشه که ببینم ترسم بریزه ممنون میشم

          مهتاب
        2. سلام وقت بخیر هشت ماه که عمل کردم بینیم قوز درآورده ولی کم میترسم سوهان بکشم فرو رفتگی ایجاد بشه یا بدتر بشه ممنون میشم راهنمایی کنید

          مائده
          1. باسلام تزریق فیلر و چربی نیز می تواند موثر باشد اما نتایج ان موقتی است با این حال برای بررسی شیوه های مختلف اصلاح فرم بینی خود بهتر است ابتدا با جراح مشورت نمایید و دغدغه های خود را با وی مطرح کنید.

            فاطمه پایان
      2. سلام وققتتون بخیر من حدوداً دوماه پیش بینیمو عمل کردم بینیم خیلی قوز جزی داشت که کسی متوجه نمیشد دکتر رفتم کفت دیگه احتیاج به چسب نداری از زمانی که چسب رو برداشتم احساس میکنم بینیم پایین تراز قوزش دوتاقوز داره دستم که میزنم استخونش تیزه اما بقیه جاهاش صافه امکان داره خودش درست بشه دیگه احتیاج به سوهان نداشته باشه واینکه به دکترهم مشکلم رو گفتم گفت مشکلی نداره ورمش کامل بخوابه درست میشه. میشه لطف کنید شماهم راهنماییم کنید خیالم راحت بشه متشکر

        حدیث
        1. باسلام بهتر است به توصیه های پزشک خود عمل کنید و کمی صبرداشته باشید تا ورم بینی شما کاهش یابد و فرم نهایی بینی مشخص شود. پزشک جراح بهترین کسی است که می تواند نظرنهایی در خصوص وضعیت شما ارائه دهد.

          فاطمه پایان
    3. سلام اقا دکتر من ۹ماه که عمل بینی انجام دادم ولی اقا دکتر دست به پره بینی نزده ومن الان میخوام دوباره برم کوچیکشون کنم چون بینیم افتضاح شد وسوالم این بود که ایا میشه سرپایی ودر مطب باکوچک کردن پره بینی به نوک بینی هم دست زد وشکلش را عوض کند؟

      جواهر
      1. سلام، برای کوچک کردن پره بینی دسترسی به داخل بینی لازم است و این کار فقط با عمل جراحی انجام می‌شود. در صورتی که قصد دارید پره بینی خود را کوچک کنید، بهتر است با یک جراح بینی یا متخصص گوش حلق و بینی مشورت کنید و نحوه عمل و تغییرات مورد انتظار را با او بررسی کنید. همچنین، قبل از هرگونه تصمیم گیری، بهتر است با دقت و شفافیت درباره تغییرات مورد نظر خود با جراح خود صحبت کنید.

        فاطمه پایان
  60. سلام من 8 ماه پیش بینی ام رو عمل کردم از همون روز اول یک طرف صورتم برآمده تر بود وروی بینی قوز داشت2ماه پیش سوهان کشیدم الان هنوز نوک بینی بزرگ و ورم داره یک طرف صورتم برآمده وکنار بینی یک برآمدگی هست البته نا گفته نمونه بیست روز بعد از عمل بینی ضربه خورد و برآمدگی بیشتر شده
    ممنون میشم راهنمایی کنید من چکار کنم

    نرگس غلامی
    1. با سلام
      معمولا انجام عمل ترمبم و یا سوهان کشی روی بینی باعث ایجاد ورم بیشتری میشه که از بین رفتن این ورم هم به نسبت عمل اول زمان بیشتری طول میکشه. ضربه خورن بینی هم در صورتی که شدید باشه میتونه ورم بینی رو بیشتر کنه، فعلا برای قضاوت در مورد نتیجه عمل زوده و باید حداقل 6 ماه صبر کنید

      مدیر مدویکا
      1. سلام من یازده ماهه بینیم رو جراحی کردم ولی الان به قوز کوچولو روی بینیم ایجاد شده دکترم گفته داخل مطب سوهان کشی میکنه ولی میگه درد داره آیا درسته؟ واینکه اگر سوهان کشی کنم روی بینیم خیلی متورم میشه تا چند وقت این طوری هست؟

        شبنم
        1. سوهان کشی یک روش جراحی است که ممکن است با درد و تورم همراه باشد. اگر دکتر شما توصیه کرده است که سوهان کشی کنید، بهتر است این روش را انجام دهید تا بینی شما به حالت طبیعی برگردد. در مورد مدت زمان تورم، بستگی به شدت سوهان و نحوه جراحی دارد، اما معمولاً تورم در عرض چند روز بهبود می‌یابد. همچنین، پس از جراحی، دکتر شما ممکن است شما را به خوردن غذای نرم و استفاده از کمرس سرد توصیه کند تا بهبود پیدا کنید. در هر صورت، بهتر است با پزشک خود در مورد هر گونه نگرانی صحبت کنید.

          فاطمه پایان
  61. سلام وقت بخیر من تا به حال بینی ام رو جراحی نکردی
    بینی من یه قوز خیلی جزئی داره
    میخواستم بدونم با سوهان کشی میشه برطرف بشه ؟

    سپیده
    1. با سلام
      لازمه که با پزشک از نزدیک معاینه بشید و در صورت تشخیص پزشک بله امکانش هست ولی توجه داشته باشید که تغییر ساختار و شکل بینی به سادگی و فقط با یک سوهان کشی نیست و در بیشتر موارد انجام جراحی ضروری است

      مدیر مدویکا
      1. سلام
        من بینیمو دو ماه پیش عمل کردم یه مقدار از استخوان قسمت بالای بینیم برگشته البته دقیقا روی بینیم نیست یه مقدار مایله.
        به نظرتون بهتره هرچه زودتر برای سوهان کشی اقدام کنم یا فعلا باید صبر کنم؟

        نیکی
        1. Author

          سلام، دوماه برای تصمیم گیری زود است. بهتر است صبور باشید.
          اما اگر وسواس دارید می توانید نظر جراحتان را جویا شوید.

          مدیر
        2. سلام من شش ماه عمل کردم نوک بینیم حالت گرد هستش ویک طرف بینیم کمی ورم داره آیا با سوهان کشی میشه نوک بینیم خوب بشه قسمت بالای بینی عالی شده فقط نوک بینیم اذیتم می کنه لطفاً راهنماییم کنید .

          فرزین
          1. Author

            سلام، سوهان کشی مربوط به قسمت استخوانی بینی و استخوان رادیکس(قوز بینی) است. نوک بینی از جنس غضروف است و سوهان کشی نمی‌شود.

            مدیر
      2. سلام من ۸ ماهه عمل کردم قبل عمل بینیم قوز داشت و بعد عمل قوز جزیی داره که دکتر گفت باید استخون رو سوهان بکشه میخوام بدونم با سوهان کشی میشه کمی بینی رو قوس داد؟و سوهان کشی با بی حسی موضعی درد داره؟

        شقایق
        1. باسلام سوهان کشی در مطب و با بیحسی عمومی انجام می شود و می توان تا حدی فرم بینی را تغییر داد. در خصوص جزئیات بیشتر می توانید با جراح خود صحبت کنید. به دلیل تزریق بیحسی شما در طول سوهان کشی درد یا ناراحتی ای احساس نخواهید کرد.

          فاطمه پایان
    2. من 5 سال پیش عمل زیبایی انجام دادم اما توی ی تصادف جزیی ک داشتم دماغم اسیب دید و الان ب شکل قوز ریزی ب وجود امده خیلی اعصابم خورده از طرفی دماغمم کوچیکه میترسم باز عمل کنم هیچیش نمونه، چکار کنم؟؟

      شیلان حسینی
      1. با سلام
        بهترین کار اینه که با پزشک متخصص مشورت کنین تا در صورت امکان این قوز با سوهان کشی برطرف بشه اما در صورتی هم که به عمل مجدد نیاز باشه نگران نباشین پزشک میتونه با حفظ ظاهر بینی مشکل شما رو رفع کنه

        مدیر مدویکا
        1. سلام من بینیم ۶ ماه پیش عمل کردم بینیم طبیعی عمل کردم همش حس میکنم نوک بینیم زیادی بیرون زده هست و دلم میخواد نوک بینم داخلتر بره باید دوباره عمل بشه و شکسته بشه بینیم یا با عمل باز و سوهان کشی مشکل حل میشه چون من با قلم بینیم مشکلی ندارم فقط دلم می‌خوام نوک بینیم داخل بره

          غزل
          1. با سلام
            در مواردی میشه با انجام عمل تیپ پلاستی تغییراتی فقط در نوک بینی ایجاد کرد ولی این موضوع نیازمند این هست که پزشکتون بعد از معاینه به این نتیجه برسن که قابل انجام هست وگرنه که باید عمل ترمیم انجام بدین

            مدیر مدویکا
        2. سلام من 8ماهه بینی مو عمل کردم دوباره قوز بینیم برگشته زیاد هم هست وبینیم کجه دکترم میگه با سوهان بر طرف میشه ولی باید یکسال صبر کنم هر چی میگذره قوز بیشتر دیده میشه به نظر شما قوز وکجی بینی من با سوهان حل میشه آخه من شنیدم سوهان باکشی حدود4تا5 میلی متر از قوز میشه صاف کرد

          ناشناس
          1. باسلام قطعا جراح شما بهترین کسی است که می تواند با توجه به شرایط عمل و وضعیت بینی شما درمان مناسب را برای شما پیشنهاد دهد. توصیه می کنیم به توصیه های پزشک خود عمل کنید تا نتیجه مطلوب برای شما حاصل شود.

            فاطمه پایان
    3. سلام ایا برای سوهان کشیدن هم باید دوباره پول بدیم ب دکترخودم چون اگ کارش درست بود ااینطوری نمیشد کسی اطلاعی دارع هزینه چقدع؟

      ناشناس
      1. سلام خسته نباشید من یک سال ونیم هست که بینیم را جراحی کردم دکترم گفته نیاز به سوهان کشی داری میخاستم بپرسم ایا فیبروز بینی و اینکه بینی از روبرو پهن هست هم با سوهان کشی برطرف میشه ؟

        ناشناس
        1. باسلام سوهان کشی برای ایجاد اصلاحات جزئی در فرم بینی ناشی از استخوان و غضروف انجام می شود. در خصوص میزان اصلاحات و مشکلات دیگر بینی خود بهتر است با پزشک جراح مشورت کنید، ممکن است نیاز به جراحی مجدد داشته باشید.

          فاطمه پایان
      2. سلام خسته نباشید میشه بگید کمترین هزینه سوهان کشیدن چقدر؟حداقل؟

        زهره
        1. باسلام برای این سوال پاسخ دقیقی نمی توان ارائه داد زیرا سوهان کشی بینی به روش های مختلفی انجام شده و هزینه ان به عوامل متعددی بستگی دارذ. از جمله محل انجام عمل، ترمیم یا سوهان کشی اول، تجربه و مهارت جراح و شهری که قرار است این عمل در ان انجام شود در هزینه نهایی رسپینگ یا سوهان کشی بینی موثر هستند.

          فاطمه پایان
      3. منم شیش ماهه عمل کردم برای اخرین معاینه ک رفتم ب دکترم گفتم بینیم هنوز یکم قوز داره بهم سیزدهم نوبت داد برای سوهان کشی و هزینه ایم نمیگیره

        mahsa
        1. سلام من هشت ماه بینی ام را عمل کردم یک طرف قوز بینی ام خیلی قشنگ است ویک طرف دیگه هم صاف باید چیکار کنم

          کوثر
          1. Author

            سلام، به دکترتان مراجعه کنید

            مدیر
    4. سلام من یک سال پیش دکتر عالیان عمل کردم تو این یک سال همش غضروف گذاشتم این بار اخر که سومین بار بود تمام غضروفها،رو گذاشت،داخل بینی من و الات بعد یک هفته،ورم و بینی من روی بینی من قرمز شده،و درد دارم گفته برو رو هفته دیگه بیا خیلی ناراحتم افسردگی گرفتم

      سلام عامری هستم الان یک سال بینی عمل کردم تو این یک ساا
      1. Author

        سلام، باید کمی صبور باشید تا تورم کمی فروکش کند سپس برای بررسی و معاینه مجدد به دکتر خودتان مراجعه کنید.

        مدیر
      2. سلام من عمل کردم قبل عمل بینی کشیده ای داشتم الان قد بینیم کوتا شده ایا با ترمیم میشه بینیم کشیده شع؟

        ناشناس
        1. Author

          سلام، بله مقدار کمی با گذاشتن غضروف امکانپذیر است.

          مدیر
  62. سلام خسته نباشید ‌
    من الان تقریبا ۸ ماهی هست ک عمل کردم ولی اون قوسی ک میخام روی بینیم نیست با سوهان کشی میتونم این قوس رو ایجاد کنم؟
    بعد ورمی ک بعد از سوهان کشی انجام میشه تا کی میمونه؟

    AtA
    1. با سلام
      در همه موارد نمیشه با سوهان کشی ایجاد قوس روی بینی کرد باید بینی شما معاینه بشه تا مشخص بشه که امکانپذیر هست یا نه . معمولا سوهان کشی برای رفع قوز ایجاد شده بعد از عمل بینی استفاده میشه

      مدیر مدویکا
      1. سلام ۳ ماهه از عمل بینی من میگذره ولی سمت چپ بینیم نزدیک چشمم یه برجستگی خیلی سفت هست که مطمئنم بافت استخوانیه و احتمال میدم در اثر درست جوش نخوردن این اتفاق افتاده ،سوالم اینه ایا امکانش هست الان سوهان کشی انجام بشه یا باید حتما ۶ ماه صبر کنم ؟؟

        سمیرا
        1. باسلام شرایط هرفرد پس از عمل متفاوت است و برای پاسخ دقیق به این سوال بینی شما ابتدا باید معاینه شود.

          فاطمه پایان
    2. سلام من ۱۰ ماهه بینیمو عمل کردم بعد از دوسه ماه سمت چپ بینیم نزدیک چشمم یه استخون اندازه عدس حس کردم مراجعه کردم گفتن ورمه الان بعد از ۱۰ ماه بیشتر شده و زده بیرون و برجسته اس با سوهان حل میشه بدون تغییر فرم بینیم ؟؟

      عاطفه
      1. با سلام
        بله با سوهان رفع میشه

        مدیر مدویکا
    3. من بعد دو سال بینیمو سوهان کشیدم…چند روز باید اتل رو بینیم بمونه؟؟؟ ایا میتونم زودتر خارجش کنم؟؟

      حمید
      1. Author

        سلام، بستگی به نظر پزشکتان دارد.

        مدیر
  63. سلام من الا یک سالو دو ماهه عمل کردم ولی از سه ماهگی بینم مثل جوش زیر پوستی سفته ویا شاید استخوان باشه دکتر گفته تا یه سالو نیم صبر کنم ایا عمل ترمیمی لازم داره یا با سوهان کشی درست میشه ممنون میشم جواب بدین

    ناشناس
    1. با سلام
      بستگی به ناحیه برآمدگی داره معمولا اگر روی پل بینی باشه با سوهان کشی رفع میشه و در موارد خاصی هم در نواحی دیگه به تشخیص دکتر.

      مدیر مدویکا
    2. سلام من دوماهه که بینیمو عمل کردم از همون روزاول یه برآمدگی رو وسط مایل به چپ داشتم که دکترم گفت دو هفته چسب نزنم که .من احساس میکنم یه حالت غضروفی الان باید چیکار کنم

      مریم صالحی
      1. باسلام ممکن است این برآمدگی بر اثر التهاب، ورم و ترمیم بافت ها بعد از جراحی به وجود آمده باشد با این حال قضاوت در خصوص نتیجه نهایی عمل زود است و بهتر است تا زمان مشخص شدن نتیجه کامل حداقل به مدت شش ماه صبر کنید. در طول این مدت نیز برای رفع نگرانی می توانید با پزشک جراح خود ملاقاتی داشته باشید و درخصوص وضعیت خود از وی مشورت بگیرید.

        فاطمه پایان
  64. میخواستم هزینه سوهان کشی قوز بینی رو بدونم ممنون

    سلام مریم یاراحمدی هستم
    1. با سلام
      هزینه خیلی بستگی داره به پزشکی که باهاش کار انجام میدین و اصلا نمیشه براش هزینه ای اعلام کرد

      مدیر مدویکا
  65. سلام خسته نباشید
    من 20 روزه ک سوهان کشی انجام دادم، ولی همون قسمت ب شدت متورمه هنوز
    میخواستم ببینم طبیعیه؟؟آیا ممکنه همینجور بمونه؟
    بعد از چ مدت این ورم میره؟؟

    نگار
    1. با سلام
      بله بعد از سوهان کشی ورم قسمتی که سوهان زده شده طبیعی هست ولی به مرور این ورم کاهش پیدا میکنه و از بین میره . تقریبا 3 ماه تا 6 ماه طول میکشه تا این ورم بینی از بین بره

      مدیر مدویکا
    2. سلام من یه سال عمل کردم از همون اول بینیم یکم قوز داشت بعد عمل به دکترم گفت همش میگفت ورم داره بعد یه سال معلوم میشه الانم یه سال شد دوباره رفتم پیشش گفت باید سوهان کشی کنی باید دوباره عمل بشه بهم گفت عوارض زیادی داره ممکنه سوراخای بیتی قزینه نشه و.. شما که سوهان کشی کردید همچین مشکلی دارید

      ناشناس
      1. سلام وقت بخیر.
        خواستم بدونم سوهان کشی بینی درد داره ؟
        چون دکتر به من گفت که برای اصلاح قوس بینی باید سوهان بکشم و گفت که بی هوشی هم نداره ، بی‌حسی میزنن و پوست بینی رو بلند میکنن و سوهان میکشن.
        خواستم ببینم درد داره این روش ؟

        احسان محمدی
        1. باسلام اگر آستانه تحمل درد شما پایین است بهتر است این موضوع را با پزشک در میان بگذارید جراح با تجربه با تخصص و مهارت خود می تواند میزان استرس شما را پیش از انجام سوهان کشی کاهش دهد. بااین حال این روش معمولا درد ندارد و به سادگی در مطب انجام می شود. پیش از انجام سوهان کشی نیز می توانید در منزل از داروهای ضداسترس یا ایبوبروفن و ژلوفن استفاده نمایید.

          فاطمه پایان
    3. سلام‌وقت بخیر من تقریبا یک ماه میشه بینیمو عمل کردم ولی رو بینیم اصلا هیچ قوسی نداره و صافه و اینکه نوک بینیم خیلی تیز و بزرگه کلا ارتفاع بینیم خیلی زیاده به دکترمم گفتم‌میگه ورمه
      میخواستم بدونم ارتفاع بینی هم بعد خوابیدن ورم فرق میکنه یا نه ؟ چون ارتفاع نوک بینیم بیش از حد زیاد شده اصلا خوشم نمیاد از فرمش

      رویا محمودی
      1. با سلام
        قضاوت در مورد شکل و نوع عمل برای ما سخت هست ولی در کل با از بین رفتن ورم بینی تا حدودی بینی کوچکتر میشه فعلا فقط باید صبور باشید تا با از بین رفتن ورم بینی شکل نهایی بینی مشخص بشه

        مدیر مدویکا
    4. سلام سوهان کشی انجام دادید درد داشت؟

      M.sh
      1. Author

        سوهان کشی بعد عمل بینی تحت بی حسی موضعی با بیهوشی انجام می شود. پس دردی را حس نخواهید کرد.

        مدیر
      2. من که سوهان کشی کردم وحشتناک درد داشت ،انگار سوهان تا زیره ابروم میرفت

        ناشناس
    5. سلام من شش ماهه عمل کردم وبینیم رو غضروف گذاشتن اما زده بیرون ومتورمه. وبینیم کج هست. ایا میشه با سوهان رفع بشه. پیش دوتا دکتر رفتم وفقط انتی بیوتیک دادن. ودکتر دیگه قبولم نکرد.. دکتر خودمم رفته شهر دیگه وازش خبری نییست.. خیلی نگرانم. لطفا راهنمایی کنین چیکار کنم. ممنون

      ملیحه
      1. Author

        سلام، درباره این‌گونه موارد با یک کامنت نمی‌شود نظر پزشکی داد. نیاز به معاینه دقیق توسط متخصص هست دوست عزیز.

        مدیر
  66. سلام‌وقت بخیر من چهارماه عمل ترمیمی انجام دادم اصلا بینی من دکتر قوص نداده من ‌سوهان کشی انجام دادم داخل مطب دیگه فرم بینی تغیر نمیکنه مجددبرگرده باسرم شستشو انجام بدم مشکل نداره

    پرنیا احمدی
    1. با سلام
      خیر معمولا بعد از سوهان کشی بینی تغیرات زیاد نیست البته نه اینکه اصلا تغییری نداشته باشید ولی خب زیاد نیست.
      خیر شستشو بینی منعی ندارد

      مدیر مدویکا
    2. سلام ربخشید من عمل کردم حدود ۲ ماه پیش بعد بینیم ضربه خورده قسمت چپ بینیم و یکم برامده شده انگار استخون بالا اومده چون دست میزنم نمیره تو ورم نیس میخواستم ببینم با سوهان کشی از بین میره و نوک بینی افتادگی ایجاد نمیشه درش؟

      فاطمه
      1. سلام، برای اطمینان از وضعیت بینی خود بهتر است به یک متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه کنید تا با انجام بررسی های لازم، دلیل و شدت مشکل شما را تشخیص دهد. در صورت نیاز، پزشک ممکن است برای شما انجام تصویربرداری را تجویز کند. سوهان کشیدن نباید به عنوان روش درمانی در نظر گرفته شود و ممکن است باعث آسیب دیدگی بینی شود.

        فاطمه پایان
  67. سلام ۸ماهه بینیمو عمل کردم خیلی درازه با سوهان کشی میشه ارتفاعشو کم کرد؟

    ؟
    1. با سلام
      بله امکان کوتاه کردن بینی تا حدودی با سوهان کشی وجود داره ولی این به شکل کلی بینیتون بستگی داره چون همه قسمت های بینی رو نمیشه سوهان کشید

      مدیر مدویکا
  68. سلام ببخشید من حدود ۱ماه و خورده ای عمل کردم ولی الان متوجه قوز استخون و اون حالت تیزی ک قبلا بوده رو بینیم شدم وقتی دس میزنیم تیزی استخون در بینیم حس میشه وقتی چسبش بازه اگر خیلی دقت کنم متوجه برامدگی تیزی استخون میشم ولی وقتی دست میزنم تیزی و برامدگیش بیشتر حس میشه
    ایا تیزی و برامدگی استخون برطرف میشه؟یا باید سوهان کشیده شه

    ناشناس
    1. با سلام
      این مواردی که گفتین ناشی از ورم بینی هست و به تدریج تا 6 ماه بعد از عمل رفع خواهد شد جای نگرانی نیست و فقط باید صبور باشین

      مدیر مدویکا
      1. من حدودا 3ماهه که عمل کردم بینی استخوانی غضروفی داشتم و۲ ماه طبق گفته جراحم چسب زدم ولی بعداز۲ماه که چسب وبرداشتم سمت راست بینیم کنارتیغه ازنوک چشم به سمت بینی که میاییم ۱میلیمترپایینترکنارتیغه اندازه عدس احساس سفتی میکنم وتودستم میاد ۲بارپیش جراحم ماساژانجام دادم ویکبارهم دوباره ۱۰روزاسپیلنت گذاشت ولی هیچ تغییری نکرده وجراحم گفت ۶ ماه که بگذره یعنی ۳ماه دیگه بیاسوهان کشی بسیارنگرانم ومیترسم خواهش میکنم اگردراین مورد نگرانیموبرطرف کنید ممنونتون میشم

        شراره
        1. با سلام
          عزیزم تو موارد زیادی پیش میاد برای کسانی که جراحی بینی انجام میدن برآمدگی های کوچک در قسمت های مختلف بینی در مواردی با ماساژ رفع میشه و در مواردی باتزریق کورتون ، توی خیلی از مواردم با گدشت 6 ماه از عمل بینی خود به خود این برآمدگی روی بینی رفع میشه. بنابراین تا 6 ماه بعد از عمل اصلا کاری جز تجویز پزشکتون انجام ندید تا نتیجه رو ببینین

          مدیر مدویکا
          1. من الان ۵ ماهه بینیمو عمل کردم دکتر بهم گفت ۲ماه چسب بزن بعدر از ۲ماه که رفتم بینیمو ببینن ماساژ دادن انقدر تیغه ی کناری بینیمو محکم فشار دادن که استخونه بینیم زده بیرون که کاملا مشخصه گفتن ۶ ماه باید صبر کنم ماهه دیگه باید برم امکانش هست بخوان سوهان بکشن؟ من خیلی میترسم درد داره؟

            یگانه متینیان
          2. قطعا پزشک شما بهترین فردی است که می تواند درمان مناسب را با توجه به وضعیت بینی شما توصیه نماید. سوهان کشی بینی یکی از این روش هاست، روش هایی مانند تزریق ژل، تزریق آنزیم، استفاده از چسب بینی و مصرف داروهای خوراکی نیز می تواند جزو راه های درمانی باشد. در خصوص سوهان کشی این کار در مطب و با بیحسی موضعی توسط پزشک متخصص انجام شده و شما در طول عمل دردی را احساس نخواهید کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.
            https://medvika.com/%D8%B3%D9%88%D9%87%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D8%B4%DB%8C%D8%AF%D9%86-%D8%A8%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%B9%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D8%B9%D9%85%D9%84/

            فاطمه پایان
          3. سلام .من ۴ماهه عمل کردم الان وقتی دست میزنم میبینم استخوان یه طرف بینیم صافه یه طرف بینیم صاف نیس آیا امکان بهبودی هس؟یا باید سوهان کشی انجام بشه؟

            لیلا
          4. باسلام باید وضعیت بینی شما توسط پزشک جراح معاینه شود تا مشخص شود این عمل برای شما مناسب است یا خیر اگر برامدگی ایجاد شده از نوع استخوانی باشد سوهان کشی برای شما قابل انجام است اما اگر از نوع غضروفی باشد احتمالا این عمل برای شما مفید نخواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص نیز می توانید به لینک زیر سری بزنید.
            https://medvika.com/%D8%B3%D9%88%D9%87%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D8%B4%DB%8C%D8%AF%D9%86-%D8%A8%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%B9%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D8%B9%D9%85%D9%84/

            فاطمه پایان
  69. دوماه بینی موپیش دکترفرزان رضایی عمل کردم یکطرف بینیم به سمت راست کج شده وفرم بینیم اصلا جالب نیست بنظرتون باسوهان کشی اصلاح میشه یا باترمیم

    مریم نوروزی
    1. با سلام
      یه نکته ای رو توجه داشته باشین اگر بینی شما از قبل انحراف شدید داشته این انحراف 100 درصد در جراحی بینی رفع نمیشه و ممکنه کمی انحراف باشه اما نکته دیگه اینکه 2 ماه بعد از عمل زمان کمیه برای قضاوت در مورد شکل نهایی بینی لطفا صبور باشید و مورد آخر اینکه سوهان کشی معمولا برای رفع قوز بعد از عمل استفاده میشه و نه انحراف بینی

      مدیر مدویکا
  70. سلام من ۴۲ روز هست عمل بینی انجام دادم ولیجای غوز بینیم برجستگی داره دکترم گفت فشار بده داخل وقتی فشار میدم میره داخل ولی دوباره در میاد باید چیکار کنم

    ناشناس
    1. سلام با توجه زمان کم بعد از عمل به توصیه پزشکتون گوش کنید و فعلا ماساژ بینی رو انجام بدید

      نیما شفیعی
    2. سلام.من ۳ ماهه بینیم رو عمل کردم قسمت قوس بالای بینیم مایل به چپ برآمدگی کوچیکی ایجاد شده که به ظاهر اگه خیلی دقت کنیم متوجه میشیم ولی دست که میزنم تیز هست.من احساس میکنم همون قوز بینیم هست که اضافش مونده ولی دکترم میگه الان واسه قضاوت زوده و ورمه و باید با فشار ماساژ بدی ولی با فشار احساس میکنم بیشتر قرمز میشه و شاخ میشه و بدتر میشه واسه همین دیگه ماساژ نمیدم.ایا باید سوهان کشی انجام بدم؟

      ثنا سهیلی
      1. سلام بهتر است به توصیه های پزشک خود عمل کنید زیرا وی بهترین کسی است که می تواند در خصوص وضعیت بینی شما نظر دهد. اگر ماساژ نتیجه نداد قطعا جراح به شما سوهان کشی را پیشنهاد خواهد داد.

        فاطمه پایان
  71. سلام خسته نباشید
    من یازده روزه عمل کردم بعد یازده روز قوز بینیم به طور جزئی برگشته بدلیل تورمه و ممکنه برطرف شه؟

    Z
    1. سلام 11 روز زمان خیلی کمی برای قضاوت است زیرا هنوز بینی فرم کامل نگرفته است.

      نیما شفیعی
    2. سلام من میخواستم بدونم نوک بینی که غضروف کاشته شده یه طرف بالاتره انگاری جوش رو بینی باشع خیلیم سفته اون قسمت میشه این بالا بودنو با سوهان کشی درست کرد ؟

      Roghaye
      1. با سلام
        بله امکانش هست ولی بستگی به شرایط بینی شما داره حتما باید با متخصص مشاوره بشین تا ببینن امکانش هست یا نه

        مدیر مدویکا
    3. با سلام
      من ۱۱ ماه پیش بینی ام رو جراحی کردم
      همون ماه اول متوجه شدم که سمت راست بینی ام کنار تیغه یکسانت زیر چشم استخوان برآمده هستش دکتر گفتن بعد از یکسال بیا برای سوهان کشی ولی تو گوگل سرچ کردم سوهان کشی فقط برای قوز بینی روی تیغه هستش نه بغل تیغه
      احیاناً پزشکم برای اینکه من رو از سر خودش واکنه و از زیر دوباره عمل کردم شونه خالی کنه این حرف رو نزده؟؟؟؟

      ناشناس
      1. با سلام
        درسته معمولا سوهان کشی برای از بین بردن برآمدگی روی پل بینی انجام میشه ولی امکان انجام سوهان کشی در مواردی به این شکل هم وجود داره ولی به تشخیص دکتر، اگر دکترتون تشخیص بدن که میشه بنابراین مشکلی نیست

        مدیر مدویکا
      2. چن مدت بعد سوهان میشه حموم کرد یا بینی رو شستشو داد

        مینا
    4. سلام من هفت ماهه عمل بینی انجام دادم و قسمت انتهایی غضروفی بینیم کاملا دو تیکه هست و غضروف اضافه داره؛ به گفته دکترم باید هفته دیگه برای سوهان کشی برم ولی من از فرم بینیم راضی نیستم و میخوام استخوان بینیم باریک تر بشه، با انجام سواهان کشی میشه استخوان بینی رو هم باریک تر کنن و یا اینکه حتما باید برای انجام عمل ترمیم برم؟
      ممنون میشم جوابم رو بدید تا بتونم درست تصمیم بگیرم

      ترانه تنهائی
      1. با سلام
        معمولا سوهان کشی برای رفع ایرادات جزئی بعد از عمل مثل قوز روی پل بینی انجام میشه اما در موردی که شما گفتین لازمه پزشک تشخیص بدن که انکانش هست یا نه و معمولا نیازه عمل مجدد انجام بشه

        مدیر مدویکا
      2. سلام من ۴ماهه عمل کردم یه ماهی میشه روی استخوان بینی قوزی اندازه عدس دراومده تا سه ماه بینیم صاف بود دکترم میگه ماساژ بده خیلی اعصابمو.ر یخته بهم ممکنه از با ماساژ یا خود به خود از بین بره؟ یا نیاز به سوهان کشی داره؟

        فاطمه ر
        1. سلام بله به احتمال زیاد با ماساژ از بین خواهد رفت. در هر صورت جای نگرانی نیست زیرا اغلب مشکلات بعد از عمل بینی به سادگی قابل حل هستند.

          فاطمه پایان
    5. با سلام .من ۱۱ماه هست که ببینیم رو جراحی کردم ولی یه قوز خیلی کوچیکی روی بینیم وجود داره.با دکتر جراح خودم که صحبت کردم گفتن دست به بینی نزن .با سوهان کشی هم بخوام از بین ببرم احتمال داره کلاژن سازی که صورت میگیره باعث اختلال در زیبایی بینی شما بشه .من انجام میدم ولی باید دست نوشت به من بدید که مشکلی پیش آمد خودتون مسئول هستید وحالا من سر در گم هستم نمی‌دونم چیکار کنم.لطفا منو راهنمایی کنید.

      سحر
      1. با سلام
        البته که پزشکتون با توجه به شرایط شما و بینیتون راهنمایی بهتری میتونن بکنن با این حال توصیه میکنیم با چند پزشک دیگه هم مشورت کنین

        مدیر مدویکا
    6. سلام خسته نباشید من 2ماهه عمل کرد م با توجه به هزینه ی زیادی که کردم و یکسری عکس مدل بینی به دکتر دادم و قوس دوس داشتم و بهشون چندبارم تاکید کردم بازم قوس طبیعی داده الان جزو وظیفه ی خودشون نیست این بینیو قوس بدن؟ تمام رخم عالی شده فقط از نیم رخم ناراضیم . ایا بصورت سرپایی میتونن قوس بدن؟

      سپیده
      1. سلام، بله، در بعضی از موارد می‌توان با جراحی سرپایی قوس بینی را تغییر داد. اما برای تشخیص دقیق و راهنمایی مناسب بهتر است با دکتر خود صحبت کنید و نظر او را در این مورد بپرسید. همچنین، در نظر داشته باشید که تغییرات در قوس بینی ممکن است به علت ساختار بدن شما و گاهی هم به علت محدودیت‌های فنی و پزشکی باشد.

        فاطمه پایان
    7. سلام ببخشید من ۱ ساله عمل بینی انجام دادم از هفته اول که اسپیلنت رو برداشتم کج بود و قوز داشت.الان هم که یکسال گذشته بهتر شده ولی کامل از بین نرفته .من از دکترم خواسته بودم که نیمه فانتزی عمل کنه ولی متاسفانه خیلی طبیعی عمل کرده با سوهان کشی میتونم قوز بینی رو رفع کنم و کمی هم سر بینیم رو بالا بدم؟

      خانم رستمی
      1. با سلام
        سوهان کشی معمولا برای رفع قوز کوچکی که بعد از عمل ممکنه روی بینی ایجاد بشه استفاده میشه ولی اینکه بخواین با سوهان کشی قوس روی بینیتون ایجاد کنین موردی هست که بهتره پزشک خودتون که جراحی انجام داده و تسلط بیشتری بر روی شرایط بینی شما داره اظهار نظر کنه . ضمن اینکه معمولا به تنهایی با سوهان کشی نمیشه تغییرات زیاد ایجاد کرد

        مدیر مدویکا
    8. من یک سال و نیم پیش عمل کردم یک طرف بینی م ورم داره سه بارم کورتون تزریق کردم ولی از بین نرفته با سوهان کشی رفع میشه؟

      اکرم
      1. Author

        سلام، جواب سوال شما نیاز به معاینه حضوری دارد و متاسفانه نمی‌شود نظر داد.

        مدیر
  72. سلام خسته نباشید
    من یازده روزه عمل کردم بعد یازده روز قوز بینیم به طور جزئی برگشته بدلیل تورمه و ممکنه برطرف شه؟

    ناشناس
    1. با سلام من ۲ ماه پیش بینیم رو عمل کردم قبلا روی بینیم قوز نداشتم یا خیلی کم و جزئی بود بینیم غضروفی استخوانی بود و خیلی بلند و کشیده بود ولی الان هم از روبه رو و هم از نمیرخ کوتاه شده مشکل اینکه دقیقا روی پل بینیم قسمت استخوانی برآمده شده و کاملا این برامدگی استخوانیه دست که میزنم استخوانم کاملا لمس میشه وسط بینیم کمی فرو رفته است دکتر گفتن محکم چسب بزن روی برامدگی میره پایین تر ولی این برامدگی هنوز زره ای هم کمتر نشده شیب بینیم از نمای نمیرخ اصلا خوب نیست بلای بینیم برآمده و پایینش قوس داره به نظرتون مشکل از کجاست و راه حل چیه ؟؟آیا شیب بینیم اصلاح میشه؟ و برامدگی چی میشه ؟اندازه برامدگی ۲ میله

      پری
      1. با سلام
        قضاوت در مورد برآمدگی روی بینی به این شکل برای ما مقدور نیست . میتونه ورم باشه و میتونه استخوان ولی بهترین کاری که میتونین انجام بدین در حال حاضر این هست که تا 6 الی 8 ماه بعد از عمل صبر کنین در صورتی که ورم باشه به مرور از بین میره و در غیر اینصورت میتونین برا سوهان کشی بینی اقدام کنین

        مدیر مدویکا
        1. با سوهان کشی بینی باریکتر هم میشه ؟ یعنی اگه بخواین بینمون باریکتر بشه با سوهان کشی باریکتر میشه و کوتاهتر؟ بینی من داره و استخوان بینیم باریک نیست چون عمل طبیعی داشتم بخوام بینیم کوتاهتر بشه و باریکتر کمییی باید عمل کنم ترمیمی یا سوهان کشی حلش میکنه؟

          نازی
          1. با سلام
            معمولا سوهان کشی برای رفع ایرادات کوچک مثل قوز بعد از عمل انجام میشه در موارد کمی به تشخیص دکتر میشه تغییرات دیگری هم ایجاد کرد ولی در کل انجام تغییرات اساسی و زیاد مستلزم انجام عمل ترمیم هست

            مدیر مدویکا
          2. سلام. من حدود یک ماه بینی مو عمل کردم.
            الان احساس میکنم قوز قبلی که بینیم داشت هنوز یکمش مونده و برجسته تره و از نمای نیم رخ هم ی مقدار دیده میشه و کاملا هم لمس میشه.
            خیلی استرس دارم من بخاطر این قوز عمل کردم اگه مونده باشه باید چه کنم؟
            از بقیه فرم بینی کاملا راضیم فقط همین قوز خیلی دیده میشه

            افسون
          3. باسلام با توجه به اینکه مدت زمان کمی از عمل شما گذشته احتمال وجود ورم در بینی شما زیاد است. بهتر است کمی بیشتر صبر کنید تا بافت های داخلی بینی شما بهبود یابد با این حال جای نگرانی نیست زیرا اغلب مشکلات بعد از عمل بینی با روش های غیرجراحی قابل حل هستند و در صورت رفع نشدن می توانید با پزشک خود در خصوص روش های مختلف درمانی مشورت نمایید.

            فاطمه پایان
    2. سلام من 11 ماهه که بینیمو عمل کردم از همون اول احساس می‌کردم که یه قوز کوچیک هنوز روی بینیم هست به دکتر که میگفتم میگفت ورمه ماساژ بده میره، ولی روز به روز داره بیشتر میشه، حالا هم که گفته بعد از یک سال بیا سوهان کشی انجام بدم، به نظرتون سوهان کشی درد یا ترس نداره؟ خیلی میترسم
      نوک بینیم هم خیلی گرده دکتر گفت با سوهان کشی درستش میکنم،به نظرتون نوک بینی با سوهان کشی درست میشه؟

      زینب
      1. باسلام بهتر است به توصیه های پزشک خود عمل کنید زیرا وی با توجه به شرایط شما بهترین راهکار را پیشنهاد می دهد. در خصوص سوهان کشی نیز این عمل به صورت سرپایی و در کلینیک یا مطب انجام می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید به مقاله زیر مراجعه نمایید. https://medvika.com/%D8%B3%D9%88%D9%87%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D8%B4%DB%8C%D8%AF%D9%86-%D8%A8%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%B9%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D8%B9%D9%85%D9%84/

        فاطمه پایان
  73. سلام من ۱ماه نیم بینیم را سوهان کشیدم اما هنوز ی طرفش ورم شدید داره جوری که احساس میکنم داخلش آب جمع شده ورم کرده چ کار کنم

    پرنیا
    1. سلام ورم یک طرفه بینی بعد از عمل از موارد شایع بعد از عمل است که به مرور زمان رفع خواهد شد و در مواردی هم با تشخیص پزشک در صورت نباز با ماساژ یا تزریق آمپول میتوان به رفع آن کمک کرد

      نیما شفیعی
    2. سلام ببخشید یه سوال داشتم
      شما در حین انجام سوهان کشی یا بعدش درد داشتین؟

      آیدا
  74. سلام وخسته نباشید من ۲۰ روزه بینیمو عمل کردم اصلا درد و خونریزی نداشتم ولی الان ۳ روزه که سر درد دارم و هر مسکنی استفاده میکنن اروم نمیشه به نظرتون ممنکنه عفونت داشته باشه و باید چرک خشک کن مصرف کنم ممنون از شما

    ناشناس
    1. سلام لطفا از پیش خود هیچ دارویی مصرف نکنید.برای مشخص شدن عفونت هم باید پزشک از نزدیک شما رو مجدد معاینه کند.

      نیما شفیعی
  75. شش ماهه عمل کردم یکم قوز بینیم برگشته دکترم گفت بیا با بی حسی برات سوهان کشی کنم بعد سوهان کشی اتل میزارن یا ن نیازی نیس ؟

    eli
    1. سلام اتل گذاشتن بعد از سوهان کشی بستگی به نظر پزشکتون دارد.

      نیما شفیعی
    2. من ۳ ماه پیش هم‌پیام گذاشتم وباپاسخ دلگرمی که دادید ۳ ماه دیگه گذشت الان ۶‌ماهه عمل کردم ولی همچنن اون استخونی که اندازه عدس کنارتیغه بینیم گفتم هست اصلا تغییری نکرده شک ندارم‌سوهان کشی لازم داره فقط به من بگید آیاقبل از ۱سال میشه سوهان کشی کرد ؟وچندوقت استراحت وچسب لازمه خیلی خیلی ناراحتم

      شراره
      1. باسلام معمولا سوهان کشی قبل از یک سال انجام نمی شود زیرا بافت های داخلی هنوز به طور کامل ترمیم نشده اند. عمل سوهان کشی در مطب و با بیحسی موضعی انجام شده و دوره نقاهت کوتاهی دارد با این حال بسته به شرایط فرد مدت زمان زدن چسب و پانسمان می تواند متفاوت باشد اما به طور معمول 5 الی 7 روز حداقل زمان مناسب بعد از این عمل است.

        فاطمه پایان
  76. با سلام ،من یک هفته س بینی م رو عمل کردم ،بینی م قوز دار بود ،دیروز ک رفتم آتل رو بردارم ، یکم هنوز قوزش مشخص بود دکتر گفت با چسب و ماساژ درست میشه ، خیلی ناراحتم میخواستم ببینم باید چیکار کنم آیا واقعا خوب میشه

    ناشناس
    1. اگر قوز در اثر ورم باشه بله از بین میره. طبق توصیه پزشکتون عمل کنید، ماساژ بینی می تواند کمک کننده باشد.

      کارشناس مدویکا
    2. سلام خسته نباشید من بینی حدود۱۰ماه پیش عمل کردم اما افتادگی بینی خوب درنیامد ممکن هست باسوهان کشی رفع بش

      مهدی
      1. سلام سوهان کشی معمولا برای اصلاح استخوان و قوز بینی کاربرد دارد با این حال بهتر است در خصوص انجام این روش با جراح خود مشورت نمایید.

        فاطمه پایان
  77. سلام.4ماه و 12 روز از عمل بینی من میگذره.عمل باز .پوست نازک. بینی استخوانی.متاسفانه قوز بینی پابرجا. من درخواست قوس بینی کرده بودم. متاسفانه قوس بسیار کم است.
    آیا توسط سوهان کشی قوز رفع و قوس امکان پذیر است ؟
    آیا اگر غضروف نوک بینی بعد از 1 سال همچنان بزرگ باشد راهکار برای کوچک کردنش هست؟
    طرفین بینی (منظور سمت گونه ها ) خوب باریک نشده و تقارن ندارند .ظاهرا سمت چپ بزرگتر از سمت راست میباشد ،آیا بعد از گذشت این مدت از عمل، امکان سوهان کشی طرفین بینی یا به هر نحوی امکان اصلاح وجود دارد؟
    سپاس از شما.

    تینا
    1. سلام، چه برای سوهان کشی و چه عمل ترمیم بینی بایستی حداقل یک سال صبر کنید. اگر فقط نیاز به برطرف کردن قوز بینی باشد با سوهان کشی برطرف می شود. عدم تقارن دو طرف بینی ممکن است به علت ورم باشد که بعد از یکسال مشخص می شود.

      کارشناس مدویکا
    2. سلام خسته نباشید من بینی عمل کردم الان سه ماه اصلا قوس نداره..روی بینی قوز کم هست و یه دونه زده آیا بعد شش ماه میشه سوهان کشید و آیا قوس پیدا می‌کنه؟؟؟؟؟

      مریم
      1. سلام وقتتون بخیر
        معمولا تا 6 ماه بعد از عمل بینی اگر قوز کمی روی بینی باشه به مرور برطرف میشه و امکان ایجاد قوس کم روی بینی هم وجود داره، با پزشکتون مشورت کنین در صورتی که تشخیص بدن و با آموزش خود پزشکتون ماساژ بینی میتونه در رفع قوز روی بینی موثر باشهو بعد از 6 ماه امکان سوهان کشی بینی وجود داره ولی توصیه مینم تا یک سال بعد از عمل صبر کنین اگر شکل بینی اون چیزی که دوس دارین نشد بعد برای انجام سوهان کشی اقدام کنین که اونم باید به تشخیص پزشکتون باشه که با توجه به شرایط بینیتون امکان انجام ساهان کشی وجود داره یا نه.

        مدیر مدویکا
        1. خسته نباشیددکترمن ودوباراتاق عمل برددماغم وعمل کرددفعه سوم هم سوهان کشی بدون بیهوشی داخل بیمارستان امام زمان ع انجام دادبازم بینی ام غضروف جاگذاشته چیکارکنم

          سلام ملیحه ازمشهد
          1. با سلام
            این بستگی به دکتر و نوع جراحی شما داره، راه دیگه ای جز سوهان کشی و جراحی نیست که با انجام اون بشه مشکل رو رفع کرد بهتره با چند پزشک دیگه هم مشورت کنین

            مدیر مدویکا
          2. سلام.خسته نباشید من بینی عمل کردم حدود۹ماه پیش اماافتادگی بینی تغییر نکرد امکان دار باسوهان کشی رفع بشه

            مهدی
          3. سلام، احتمالاً برای رفع افتادگی بینی نیاز به عمل دوباره نیست. و با سوهان کشی می‌توانید بهبود قابل توجهی در شکل و ظاهر بینی خود داشته باشید. اما قبل از هر چیز بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و نظرات و راهنمایی‌های او را در نظر بگیرید.

            فاطمه پایان
      2. سلام من یکماه سوهان کشی انجام داده دقیقا همونجا که قوز داشت دوباره قوز دارم و کناریکطرف بینی استخونش برامده شده یعنی هم قوز دارم دوباره هم کنار یکطرف تیغه برآمده شده اینا از بین میره؟کورتون تاثیر داره؟

        آرام
        1. با سلام
          عزیزم با توجه به فشار و تحریکی که روی ناحیه قوز وجود داره ورم بعد از عمل و سوهان کشی طبیعی هست و به مرور این ورم از بیم میره فقط صبور باشید.

          مدیر مدویکا
      3. سلام من حدود11 ماه جراحی زیبایی بینی انجام دادم اما جای قوز قبلیم روی پل بینی و مقداری قسمت کناری پل بینیم بر آمدگی داره و حالت قوز هست آیا سوهان کشی ممکنه درستش کنه؟

        شهریاد
        1. باسلام تشخیص این امر بر عهده جراح است اگر میزان برآمدگی کم باشد سوهان کشی می تواند مناسب باشد در غیر این صورت برای ایجاد تغییرات بیشتر می بایست عمل ترمیمی بینی انجام دهید.

          فاطمه پایان
      4. سلام من یکماه بینیم عمل کردم بالای بینی روی استخان نزدیک ابرو برآمده شده تا سه ماه دیگه که میشه چهار ماه بهد عمل میشه سوهان کشی انجام داد ؟

        الهه
        1. با سلام این برامدگی موقتی هست و برطرف میشه

          پشتیبان سایت
  78. با سلام
    من تقریبا یکسال پیش پیش اقای دکتر رمضانی عمل کردم و از دو سه ماه بعد غضروف داخلی سمت راست بینیم (زیر پره بینی)اومده پایین و اذیتم میکنه ولی متاسفانه بعد از عملم ایران نبودم و نتونستم مراجعه کنم میخواستم ببینم راه حلی داره واسه جابجایی این غضروف یا خیر؟؟ وایا نیاز به بیهوشی داره یا با بیحسی هم انجام میشه. ؟

    الناز هاشمی پور
    1. سلام، چطور مطمئن هستید که غضروف است؟ بدون معاینه نمی شود نظر داد. لطفا جهت هماهنگی برای معاینه توسط پزشک متخصص با شماره تلفن های 09018191885 و 05137608434 تماس بگیرید.

      کارشناس مدویکا
      1. سلام وقتتون بخیر. من 11ماهه ک عمل بینی انجام دادم و سمت راست بینیم یکم استخونش زده بیرون قبلا خیلی بود دکتر فشار داد و به من هم گفتن همین ماساژ رو انجام بدم و خیلی بهتراز قبل شده ولی یکمی بازم استخونش مونده ک از روبه رو یکم ک دقت کنی مشخصه و دکتر گفته با سوهان کشی درست میشه. میخواستم ببینم الان من سوهان کشی انجام بدم بینیم ورم میکنه مثل روز اولش؟ درد داره؟ یا اینکه کج و اینا نمیشه بدترازاین بشه؟

        فاطمه.
        1. با توجه به اینکه یکسال از عمل شما گذشته و هنوز بینی شما ورم دارد، بهتر است به توصیه پزشک خود عمل کنید زیرا وی بهترین کسی است که می تواند شما را در این خصوص راهنمایی کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه سوهان کشی می توانید به مقاله زیر سری بزنید اما این عمل در مطب و با بیحسی انجام می شود.

          https://medvika.com/%D8%B3%D9%88%D9%87%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D8%B4%DB%8C%D8%AF%D9%86-%D8%A8%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%B9%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D8%B9%D9%85%D9%84/

          فاطمه پایان
      2. سلام من س سال پیش عمل بینی انجام دادم غضروفم پیچیده شده بود تا ی ماه خوب بود بینیم بعدش از ی قسمت همونجور انگار غضروفش کج شد عین قبل
        دوبار امپول تزریق کردم این دفه دکتر گفت سوهان کشی میکنم خوب میشه آیا بنظرتون با سوهان کشی مشکل این ک از ی طرف کجه حل میشه یا ن!؟

        آیسل
        1. سلام باید معاینه حضوری بشین

          پشتیبان سایت
      3. سلام خسته نباشید
        ایا امکانش هست بعداز یک ماه قوس بینی رادکترازبین ببره بدون بیهوشی ممنون

        فاطمه
        1. سلام نه حداقل بايد ٦ ماه بگذره تا ورم بيني كم بشه

          پشتیبان

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نام و سوال خود را در باکس زیر وارد کنید و روی دکمه ارسال کلیک کنید، ما در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ خواهیم داد.