عمل بینی با لیزر در مشهد؛ از شایعه تا واقعیت

عمل بینی با لیزر در مشهد

عمل بینی با لیزر در مشهد؛ از شایعه تا واقعیت

1335 بازدید

عمل بینی با لیزر در مشهد، یکی از ترفندهای تبلیغاتی برای افرادی است که از بیهوشی و رفتن به اتاق عمل می ترسند و می خواهند این عمل را با کمترین میزان جراحت انجام دهند.

آنچیزی که با نام عمل بینی با لیزر در مشهد تبلیغ می شود، تکنیک هایی است با استفاده از دستگاه های مخصوص بر روی پوست بینی انجام شده و اثرگذاری زیادی ندارد یا بعد از مدت کمی به حالت اولیه خود باز می گردد.

اگر به دنبال تغییر اساسی در ظاهر بینی خود هستید یا پولیپ بینی دارید می توانید برای دریافت مشاوره و تعیین وقت معاینه، همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت 9 الی 20 با کارشناسان ما در مجموعه مدویکا از طریق شماره 09386069075 در ارتباط باشید.

معرفی بهترین کلینیک های زیبایی در مشهد
برای دریافت رزرو نوبت و مشاوره رایگان با شماره درج شده در تصویر تماس حاصل نمایید.

آیا عمل بینی با لیزر واقعیت دارد؟

برای آشنایی با نحوه انجام عمل بینی با لیزر، بهتر است ابتدا با ساختار تیغه بینی آشنا شوید. تیغه بینی، دیواره ای محکم از غضروف و استخوان است که داخل بینی شما را به دو قسمت راست و چپ تقسیم می کند. برای تنفس بهتر و جریان یافتن اکسیژن به داخل بینی و انتقال آن به اندام های درونی بدن، تیغه بینی باید صاف باشد. در غیر این صورت اگر سیتوم (تیغه بینی) دچار انحراف باشد، تنفس شما نیز با مشکل مواجه خواهد شد.

عمل پولیپ بینی با لیزر در مشهد

انحراف سیتوم بینی می تواند به صورت مادرزادی بوده یا بر اثر ضربه و تصادف ایجاد شود. در این موارد، انجام عمل بیی می تواند در بهبود تنفس و تغییر شکل ظاهری بینی مفید باشد.

همان طور که اشاره شد تیغه بینی از استخوان و غضروف تشکیل شده است و برای ایجاد تغییر در آن می بایست از ابزار مخصوص جراحی استفاده شود. در عمل بینی، پوست لایه بیرونی بینی برداشته شده و استخوان ها شکسته و دوباره ترمیم می شوند. این عمل می بایست توسط جراح متخصص و در اتاق عمل انجام شود. در عمل بینی، گاهی ممکن است بیمار نیاز به پیوند غضروف داشته باشد یا استخوان های رادیکس باید سوهان کشیده شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص جراحی بینی در مشهد می توانید به مقاله هزینه عمل بینی در مشهد + معرفی بهترین جراحان بینی مشهد مراجعه کنید.

البته می‌توان از لیزر، برای برش پوست کلوملا ( ناحیه میان دو سوراخ بینی) استفاده کرد، اما جراحان ترجیح می‌دهند که اینکار را به صورت دستی انجام دهند.

تا زمان نگارش این مقاله، عمل بینی با لیزر در هیچ کجای دنیا انجام نشده است، زیرا استفاده از لیزر در اتاق عمل و به جای جراح در علم پزشکی جای بحث دارد.

عمل بینی با لیزر

کاربرد لیزر در اصلاح پوست بینی

در عمل بینی با لیزر، اشعه با درجه تنظیم شده، به پوست تابانده شده و باعث ایجاد تغییرات جزئی در آن می شود. این فرآیند ممکن است باعث ایجاد احساس سوختگی و سوزش در پوست شما شود. در نهایت ایجاد التهاب در پوست امری بدیهی است و می توان گفت یکی از عوارض این عمل محسوب می شود.

لیزر برای درمان پوست بینی

اگر به دنبال ایجاد تغییرات اساسی در بینی خود هستید یا بینی شما دچار قوز، انحراف یا پولیپ است ما به شما جراحی بینی را پیشنهاد می کنیم. عمل بینی می تواند به دو روش باز یا بسته انجام شود. اگر در انتخاب پزشک جراح خود دقت کافی را به خرج دهید، نتیجه عمل شما بسیار موفقیت آمیز بوده و این عمل با کمترین عوارض انجام خواهد شد.

در طی عمل بینی با لیزر در مشهد، هیچ استخوان یا غضروفی از بینی نمی‌شکند، بلکه ناهنجاری‌ها و ضخامت‌های بیش از اندازه پوست بینی برداشته می‌شود. نازک شدن سطح پوست باعث کوچک تر دیده شدن بینی می شود. از همین رو، این عمل را با جراحی کوچک کردن بینی با لیزر هم می‌شناسند.

پلکسر بینی یا پلاسماجت، یکی از روش های کوچک کردن بینی است که معمولا با نام عمل بینی با لیزر در مشهد نیز معرفی می شود. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این روش نوین به مقاله پلکسر بینی در مشهد؛ ماندگاری و عوارض هم سری بزنید.

پلکسر بینی در مشهد

عمل بینی گوشتی با لیزر

انواع بینی ها معمولا به دو دسته بینی های گوشتی و استخوانی تقسیم بندی می شوند. بینی گوشتی از نظر پوست در مقایسه با بینی استخوانی، ضخامت بیشتری دارد. بینی های گوشتی دارای نوک بینی پهن و افتاده هستند. از همین رو، بینی های گوشتی می توانند کاندیدهای مناسبی برای عمل بینی با لیزر یا همان پلکسر بینی باشند. البته این نکته را به خاطر داشته باشید که این عمل باعث ایجاد تغییرات اساسی در ظاهر بینی نمی شود و ممکن است فقط کمی باعث جمع شدن پوست بینی شود.

عمل بینی ترمیمی با لیزر در حال حاضر در هیچ کجای دنیا انجام نشده و جنبه تبلیغاتی دارد، البته با توجه به سرعت رشد علم و پیشرفت علوم پزشکی، این موضوع نیز دور از انتظار نیست و ممکن است در آینده ای نه چندان دور شاهد انجام این عمل باشیم.

چرا عمل بینی با لیزر

ترس از بیهوشی و ترس از اتاق عمل، اصلی ترین دلیلی است که افراد مختلف، جذب تبلیغات عمل بینی با لیزر و عمل بینی بدون بیهوشی می شوند. عامل دیگری که می تواند به عنوان انگیزه افراد برای انجام عمل زیبایی بدون جراحی مطرح شود کاهش هزینه های عمل است. قیمت عمل بینی با توجه به شرایط اقتصادی جامعه رو به افزایش است و امکان پرداخت این هزینه برای همه افراد وجود ندارد، از همین رو اغلب زیباجویان به دنبال روش های جایگزین و کم هزینه تری برای رسیدن به نتیجه دلخواه خود می روند.

توصیه ما به شما این است که هیچ گاه سلامتی و زیبایی خود را فدای هزینه پایین تر نکنید و قبل از انجام هر اقدامی، اطلاعات کافی در خصوص پزشک و نوع عمل را کسب کرده و سپس با آگاهی تصمیم بگیرید.

عمل بینی بدون جراحی یا عمل بینی ارزان

عمل بینی ارزان یا عمل بینی بدون جراحی نیز نوع دیگری از تبلیغاتی است که در سایت های مختلف ممکن است به آن برخورده باشید که در اتاق عمل انجام می شود. این عمل نیز معمولا توسط افراد غیر متخصص یا دانشجویان پزشکی و با هدف کسب سود انجام شده و ممکن است مشکلات جبران ناپذیری را برای شما ایجاد کند که با صرف هزینه های گزاف نیز قابل جبران نباشد.

کلام آخر

“در حال حاضر، لیزر در کلینیک های زیبایی استفاده های فراوانی دارد و برای از بین بردن جای بخیه عمل بینی، حذف موهای زائد، از بین بردن کک و مک و ضایعات پوستی کاربرد دارد، اما انجام عمل بینی با لیزر هنوز تایید نشده و توسط جراحان و پزشکان متخصص انجام نمی شود. برای کسب اطلاعات بیشنر در خصوص عمل بینی و معرفی بهترین جراحان در این حوزه می توانید همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت 9 الی 20 با شماره 09386069075 تماس حاصل فرمایید.”

سوالات متداول در خصوص عمل بینی با لیزر

آیا عمل بینی با لیزر برای بینی های استخوانی نیز قابل انجام است؟

خیر، بینی های استخوانی نسبت به بینی های گوشتی ضخامت پوست کمتری دارند و بخش اصلی آن ها از استخوان و غضروف تشکیل شده است. از همین رو روش های مختلف عمل بینی با لیزر مانند پلاسماتراپی یا پلکسر بر روی این بینی ها تاثیر ندارد.

آیا عمل بینی با لیزر عوارض دارد؟

بله، ایجاد التهاب، قرمزی، تورم و زخم های کوچک در محل انجام پلکسر یا پلاسماتراپی به دلیل تابیدن اشعه لیزر روی پوست ایجاد می شود و جزو اصلی ترین عوارض این روش ها به شمار می رود.

آیا نتایج عمل بینی با لیزر ماندگار است؟

نتایج این روش ممکن است به مرور زمان از بین برود و مانند نتایج جراحی بینی ماندگار نیست، زیرا تغییرات در پوست ایجاد شده و غضروف و استخوان بینی دچار تغییر نمی شوند.

آیا در جراحی بینی از لیزر استفاده می شود؟

میتوان از لیزر برای ایجاد برش در پوست استفاده کرد، اما اغلب جراحان باتجربه ترجیح می دهند این کار را به صورت دستی و با تجربه و مهارت خود انجام دهند و از لیزر در اتاق عمل استفاده نکنند.

6 دیدگاه

  1. سلام این روش برای اقایون هم انجام میشه ؟

    جلیل
    1. باسلام بله اگر بینی شما از نوع گوشتی بوده و دارای ضایعات پوستی باشد به تشخیص پزشک معالج این روش برای شما نیز قابل انجام است و محدودیتی ندارد.

      فاطمه پایان
  2. سلام من پوست حساسی دارم اگر بخام این پلکسر انجام بدم احتمال داره جای زخم ها باقی بمونه؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

    مریم
    1. باسلام این روش برای شما توصیه نمی شود چون ممکن است عوارض جانبی به همراه داشته و اثرات زخم آن تامدت ها باقی بماند و متحمل هزینه های بیشتر برای رفع جای زخم و اسکار بجای مانده از لیزر شوید.

      فاطمه پایان
  3. سلام قیمت پلاسماجت رو می فرمایید لطفا

    ناشناس
    1. باسلام با توجه به اینکه این روش مورد تایید پزشکان و متخصصان مجموعه مدویکا نیست این خدمت در هیچ یک از مراکز درمانی طرف قرارداد ما انجام نمی شود. برای اطلاع از قیمت پلاسما جت می توانید با کلینیک ها و مراکزی که این عمل را انجام می دهند تماس حاصل نمایید.

      فاطمه پایان

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نام و سوال خود را در باکس زیر وارد کنید و روی دکمه ارسال کلیک کنید، ما در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ خواهیم داد.