بلیچینگ دندان در مشهد با 3 روش | هزینه 1403 + بهترین کلینیک

بهترین بلیچینگ دندان مشهد- تبييض الاسنان في ايران

بلیچینگ دندان در مشهد با 3 روش | هزینه 1403 + بهترین کلینیک

3100 بازدید

بلیچینگ دندان در مشهد یکی از روش های سفید کردن دندان های زرد می باشد. با بلیچینگ دندان رنگ دندان ها چند درجه روشن تر می شود. دو روش آفیس بلیچینگ و هوم بلیچینگ وجود دارد که هر دو روش بایستی تحت نظارت دندانپزشک انجام شود. هزینه بلیچینگ دندان در مشهد نسبت به دیگر روش های سفید کردن دندان مانند کامپوزیت ونیر و لمینت سرامیکی کمتر است. در این مقاله بهترین مرکز بلیچینگ دندان مشهد را به شما معرفی می کنیم و درباره روش های سفید کردن دندان، مراحل بلیچینگ در مطب و بلیچینگ در خانه، ماندگاری بلیچینگ دندان و سوالات متداول شما صحبت خواهیم کرد.

سرفصل های مقاله دیدن فهرست

هزینه بلیچینگ دندان مشهد چقدر است؟

هزینه و قیمت بلیچینگ دندان مشهد به عوامل مختلفی بستگی دارد. میزان زردی دندان های شما از جمله مهمترین عواملی است که در تعیین هزینه بلیچینگ دندان تاثیر گذار است. هر چه میزان زردی دندان های شما بیشتر باشد به تعداد جلسات بیشتری برای از سفید شدن دندان ها نیاز دارید، در نتیجه قیمت بلیچینگ دندان در مشهد افزایش می یابد.

قیمت بلیچینگ دندان در مشهد
هزینه بلیچینگ دندان در مشهد

همچنین اینکه کدام روش بلیچینگ را انتخاب می کنید در هزینه بلیچینگ دندان تاثیر گذار است. معمولا بلیچینگ دندان در مطب (افیس بلیچینگ) بیشتر از هزینه بلیچینگ دندان در خانه (هوم بلیچینگ) است. قیمت بلیچینگ دندان 1403 در مشهد نسبت به سال پیش تغیر چشمگیری نداشته است.

عيادة الأسنان بارانا في ايران مشهد
عيادة الاسنان بارانا من هو افضل عيادات ابتسامة هوليود في ايران

در ادامه درباره روش های انجام بلیچینگ دندان، ماندگاری بلیچینگ، بررسی افراد مناسب برای انجام بلیچینگ دندان، مراحل انجام آن و مقایسه بین روش های بلیچینیگ و کامپوزیت دندان بیشتر آشنا می شویم. همچنین به سوالات متدوالی که درباره بلیچینگ دندان پرسیده می شود پاسخ خواهیم داد. پس با ما همراه باشید.

معرفی بهترین مرکز بلیچینگ دندان

در صورتی که تصمیم دارید به صورت اصولی و در مطب دندانپزشکی بلیچینگ دندان انجام دهید بسیار مهم است که به بهترین مرکز بلیچینگ دندان مشهد مراجعه کنید. بلیچینگ دندان باید به صورت حرفه ای انجام شود تا بتوانید بهترین نتیجه را از آن بگیرید. در اینجا ما بهترین کلینیک دندانپزشکی زیبایی برای بلیچینگ دندان در مشهد را به شما معرفی می کنیم. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر و رزرو نوبت حتما با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

بهترین دکتر بلیچینگ در مشهد

کلینیک دندانپزشکی بارانا با دارا بودن بخش مجزای دندانپزشکی زیبایی، انجام خدمات زیبایی دندان شامل لمینت سرامیکی، کامپوزیت دندان و بلیچینگ را به صورت حرفه ای و تحت نظر بهترین متخصصین دندانپزشکی زیبایی انجام می دهد. برای انجام بلیچینگ دندان بایستی ابتدا جهت مشاوره نوبت خود را رزرو نموده و پس از مراجعه به کلینیک بارانا و بررسی کامل شرایط دهان و دندان شما راهنمایی های لازم جهت انجام بهترین روش بلیچینگ دندان از دندانپزشک متخصص دریافت نمایید. تجهیزات بلیچینگ در کلینیک بارانا از جدیدترین و بروز ترین تجهیزات روز دنیا می باشد.

کلینیک دندانپزشکی بارانا مشهد

علت بدرنگ شدن دندان ها چیست؟

شناخت علت بدرنگ شدن دندان ها می تواند به افراد کمک کند تا عامل را بشناسند و در صورت امکان آن مسئله را برطرف کنند یا از آن پرهیز کنند. دندان ها به چند دلیل ممکن است تا بدرنگ شوند. در ادامه به برخی از مهم ترین آن ها اشاره می شود:

تغییر رنگ خارجی

تغییر رنگ خارجی وقتی است که با مصرف غذاها، نوشیدنی ها یا عادت های سیگار کشیدن دندان های شما لکه دار می شود. قهوه، چای، شراب قرمز، غذاهای دارای رنگ و دخانیات می توانند در ایجاد این نوع لکه ها نقش داشته باشند.

عوامل موثر در بد رنگ شدن دندان
مصرف قهوه می تواند روند زرد شدن دندان را تسریع کند

این لکه ها در سطح خارجی دندان های شما تأثیر می گذارند. تغییر رنگ خارجی می تواند با خمیر دندان های سفید کننده که لکه های خارج دندان را هدف قرار می دهند، درمان شود.

تغییر رنگ ذاتی

این نوع تغییر رنگ از داخل دندان نشات می گیرد. ممکن است به دلیل استفاده از دارو، بیماری در دوران کودکی، عفونت، ضربه به دندان یا افزایش سن تغییر رنگ ذاتی داشته باشید.
برای اینکه مجددا به همان سطح سفیدی اولیه دندان های خود دست یابید نیاز به تغییر رنگ ذاتی می باشد. بنابراین باید بر اساس نوع لکه های دندان های شما تصمیم گیری می شود که چه روش سفید کردن برای دندان های شما مناسب تر است.

سفید شدن دندان چیست؟

سفید شدن دندان ها شامل بلیچینگ دندان های شما برای روشن تر شدن رنگ آنها است. البته در نظر داشته باشید که با استفاده از این روش دندان های شما کاملا سفید درخشان نمی شود، ولی رنگ دندان چندین سایه روشن تر می شود. اگر از شکل و فرم دندان های خود راضی هستید ولی دندان های شما به مرور زمان دچار زردی شده است می توانید از بلیچینگ برای سفید کردن دندان های خود استفاده کنید.

قبل و بعد بلیچینگ دندان
قبل و بعد بلیچینگ دندان

چه کسی می تواند سفید کردن دندان های شما را انجام دهد؟

یکی از سوالاتی که زیاد پرسیده می شود این است که چگونه می توانم دندان هایم را سفید کنم؟ و بلیچینگ دندان را از کجا تهیه کنیم ؟ سفید کردن دندان نوعی روش دندانپزشکی است و فقط باید توسط دندانپزشک یا متخصص دندانپزشکی زیبایی انجام شود و تمام مراحل آن تحت نظارت او باشد.

برای سفید کردن دندان فقط به یک متخصص دندانپزشکی مراجعه کنید. برخی از سالن های زیبایی سفید کردن دندان ها را ارائه می دهند، اما در صورت عدم حضور متخصص دندانپزشکی این امر غیرقانونی است و ممکن است سلامت دهان و دندان شما را به خطر بیندازد. همچنین شما می توانید کیت های سفید کننده دندان های خانگی DIY بخرید، اما ممکن است این موارد خطراتی نیز به همراه داشته باشد.

وسایل مورد نیاز هوم بلیچینگ
تجهیزات کیت بلیچینگ دندان برای انجام آن در خانه

در روش هوم بلیچینگ، سفید کردن دندان در خانه انجام میشود اما نظارت و تجویز دندانپزشک مهم است. مهمترین تفاوت بلیچینگ هوم و آفیس نظارت مستقیم دندانپزشک و سرعت سفید شدن دندان می باشد. برخی از کیت های خانگی به اندازه کافی مواد سفیدکننده ندارند تا بتوانند موثر باشند. همچنین، اگر یک متخصص دندانپزشکی سفید کردن دندان را برای شما انجام ندهد ممکن است مقداری از ژل سفیدکننده به لثه ها و دهان شما نشت کند و باعث ایجاد تاول و حساسیت شود.

سفید کردن دندان
استفاده از محصولات سفیدکننده داروخانه‌ها اثر و سرعت کمتری در این پروسه دارند

محصولات بلیچینگ داروخانه از مواد شیمیایی مشابه محصولات سفید کننده دندان در آفیس بلیچینگ استفاده می کنند. تفاوت این است که کیت های خریداری شده در فروشگاه این مواد شیمیایی را در غلظت های بسیار پایین تری دارند، بنابراین قدرت کمتری دارند. اما با توجه به اینکه قیمت بلیچینگ داروخانه به نسبت دیگر روش‌های سفیدکننده دندان منطقی‌تر است برای همین طرافداران مخصوص خودش را دارد.

خطرات کیت‌های خانگی و سفید کردن دندان در سالن آرایشی چیست؟

برخی از کیت های خانگی حاوی مواد سفیدکننده کافی موثر نیستند. همچنین، اگر یک متخصص دندانپزشکی سفید کننده این کار را انجام ندهد، محافظ دهان ممکن است به درستی در دهان قرار نگیرد، بنابراین ممکن است مقداری از ژل سفید کننده روی لثه ها و دهان شما نشت کند و باعث ایجاد تاول و حساسیت شود.

سفید کردن دندان در سالن های زیبایی توسط کارکنان آموزش ندیده یا کارکنان بدون صلاحیت دندانپزشکی، سلامت دهان و دندان شما را به خطر می اندازد و همچنین غیرقانونی است.

بلیچینگ مشهد توسط دندانپزشک متخصص در مطب دندانپزشکی با اینکه هزینه بیشتری دارد ام روشی مطمئن‌تر است. منطقی است که در سلامت دهان و دندان خود ریسک نکنید.

سفید کردن دندان با کیت خانگی
توجه کنید که کیت‌های خانگی خطراتی دارند. قبل از استفاده از کیت خانگی، ابتدا با دندانپزشک خود صحبت کنید.

گزینه‌های سفید کردن دندان ها

روش ها و محصولات زیادی برای سفید شدن دندان ها در دسترس است. ممکن است شما در مورد اینکه از چه روشی استفاده کنید و کدام یک از آنها بی خطر است کمی گیج شوید.

به طور کلی سه روش برای سفید کردن دندان ها وجود دارد:

– توسط دندانپزشک و در مطب انجام می شود.

– توسط دندانپزشک برای استفاده در منزل تجویز می شود.

– بدون نظارت دندانپزشک در منزل استفاده می شود.

انتخاب روش انجام بلیچینگ دندان به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

بلیچینگ در مطب - بهترین بلیچینگ دندان مشهد
بلیچینگ دندان مشهد ؛ آفیس بلیچینگ

بر چه اساسی روش سفید کردن دندان ها انتخاب می شود؟

شما ممکن است بر اساس یک یا چند عامل یک روش خاص را برای سفید کردن دندان های خود انتخاب کنید، از جمله:

– نوع تغییر رنگ دندان های شما

– هزینه های درمان

– روش درمان

– سن شما

– سابقه دندانپزشکی شما، از جمله پرکردگی ها و روکش دندان

قبل از اینکه بخواهید یک روش سفید کردن دندان را انتخاب کنید بهتر است با دندانپزشک مشورت کنید. دندانپزشک با توجه به شرایط شما بهترین طرح درمانی را به شما پیشنهاد می کند. بخاطر داشته باشید، مدت زمانی که برای سفید شدن دندان های شما لازم است به نوع تغییر رنگ و روش مورد استفاده برای سفید شدن دندان ها بستگی دارد.

سفیدکردن حرفه ای دندان (بلیچینگ)

سفید کردن دندان مشهد توسط دندانپزشک شما می تواند از روش های مختلفی انجام شود. در خانه یا مطب بستگی به انتخاب و بودجه شما دارد. به طور کلی، روش هایی که آنها استفاده می کنند دندان های شما را با کاربامید پراکسید سفید می کند. این ماده به پروکسید هیدروژن و اوره تجزیه می شود و در یک واکنش شیمیایی رنگ دندان ها را هدف قرار می دهد. این یک روش ایمن برای سفید کردن دندان ها است.

اما مطمئنا قیمت بلیچینگ دندان مشهد توسط دندانپزشک در مطب بیشتر است و متقابلا سرعت و اثر بیشتری هم دارد.

سفید کردن دندان درمطب (آفیس بلیچینگ)

از آنجایی که سفید کردن دندان ها در مطب بسیار سریع انجام می شود می تواند روش بسیار خوبی باشد. اثرات سفیدکنندگی آن نیز طولانی مدت است. اغلب اوقات، در این روش ممکن است فقط به یک ساعت درمان یا یکی دو بار مراجعه برای سفید کردن دندان های خود نیاز داشته باشید. زیرا در بلیچینگ افیس غلظت پراکسید هیدروژن که در مطب و تحت نظارت دندانپزشک انجام می شود بیشتر از کیت هایی است که در خانه استفاده می کنید. اگر دچار لثه تحلیل رفته یا بیماری های لثه و دندان هستید، درمان های داخل مطب و بلیچینگ افیس توصیه می شود.

معمولا در بلیچینگ افیس برای تسریع فرآیند سفید کردن دندان ها از نور مخصوص استفاده می شود. در آفیس بلیچینگ دندان ها به طور کلی سه تا هشت سایه روشن تر می شوند.

تغییر رنگ دندان با بلیچینگ
نتیجه بلیچینگ دندان در مطب در یک جلسه درمان

سفید کردن دندان در منزل (هوم بلیچینگ)

شما می توانید بلیچینگ دندان را تحت نظارت دندانپزشک خود در منزل انجام دهید. به این منظور قالب هایی مخصوص دندان های شما توسط دندانپزشک آماده می شود. در روش بلیچینگ دندان در منزل که به آن بلیچینگ نواری نیز گفته می شود، پس از تحویل گرفتن قالب های دندان، ژل مخصوص را به آن اضافه کرده و روزانه حدود یک ساعت (طبق توصیه دندانپزشک خود) و به مدت چند هفته آن را استفاده کنید تا دندان های شما سفید شود.

بلیچینگ دندان در خانه - هوم بلیچینگ
بلیچینگ دندان در خانه با استفاده از قالب و ژل مخصوص

بلیچینگ نواری

جزو روش های خانگی سفید کردن دندان در خانه محسوب می شود و می توانید مواد مورد نیاز آن را از داروخانه تهیه کنید. این نوع بلیچینگ، حاوی نواری منعطف و نازک است که با پراکسی هیدروژن یا ژل سفید کننده دندان آغشته شده و روی دندان ها قرار می گیرد. مواد داخل نوار به مرور باعث شکستن ذرات جرم و در نتیجه سفید شدن دندان می شوند.

بلیچینگ نواری
این نوع بلیچینگ به سادگی از داروخانه ها قابل تهیه است.

توجه داشته باشید که هیچ یک از روش های سفید کردن دندان با روش های خانگی و وسایل موجود در داروخانه ها اثربخشی چندانی نداشته و نمی توانند جایگزین آفیس بلیچینگ یا سفید کردن دندان توسط دندانپزشک شوند.

بلیچینگ دندان برای چه افرادی مناسب است؟

با افزایش سن، مینای دندان شما نازک می شود و این باعث می شود دندان شما زردتر به نظر برسد. در بیشتر موارد، درمان های حرفه ای سفید کردن دندان ها می تواند باعث بازیابی مجدد لبخند شما شود. بهترین کاندیداها برای سفید کردن حرفه ای دندان ها یا بلیچینگ، افرادی هستند که دارای دندان های سالم و بدون پرکردگی باشند و بافت لثه سالم داشته باشند. معمولا بیمارانی که دندان هایشان زرد است به درمان پاسخ می دهند. البته بلیچینگ دندان برای همه مناسب نیست. همه نمی توانند با اطمینان و به طور موثر این درمان را انجام دهند.

سفیدکردن دندان در افرادی که دندان زرد دارند بهتر عمل می کند و در افرادی که دندان قهوه ای دارند تاثیر کمتری دارد. اگر دندانهای شما خاکستری یا بنفش باشد، احتمالا بلیچینگ دندان برای سفید کردن دندان ها موثر نباشد.
در صورتی که می خواهید از کیت های سفید کننده بدون نسخه استفاده کنید حتما با یک دندانپزشک مشورت کنید تا مطمئن شوید که این روش سفید کردن دندانها ارزش وقت و هزینه شما را دارد.

بلیچینگ دندان برای چه افرادی مناسب نیست؟

بیمارانی که شرایط زیر را دارند، ممکن است کاندیدای خوبی برای درمان بلیچینگ نباشند:

– زنان باردار و شیرده

– افرادی که ترمیم هایی مانند پر کردگی، ایمپلنت، تاج و بریج دندان دارند

– کودکان زیر 16 سال

– افراد مبتلا به بیماری پریودنتال، حفره های دندانی و ریشه های دندان در معرض دید

– افرادی که به مواد سفید کننده دندان مانند پراکسید حساسیت دارند

– افرادی که دندان حساس دارند

بلیچینگ دندان چگونه انجام میشود؟

مراحل بلیچینگ دندان در یک جلسه در زیر آورده شده است، اگر تصمیم به انجام بلیچینگ آفیس دارید با مطالعه این بخش با مراحل انجام بلیچینگ دندان در مشهد بیشتر آشنا خواهید شد:

1- مرحله اول: مشاوره

روند حرفه ای سفید کردن دندانها از مشاوره با دندانپزشک آغاز می شود. همه افراد کاندیدای مناسبی برای سفید شدن دندان نیستند، به همین دلیل بایستی قبل از انجام این کار با دندانپزشک صحبت کنید. اگر روی دندان های جلوی خود پر کننده یا روکش دندان دارید، بلیچینگ دندان ایده خوبی نیست.

مواد بلیچینگ تنها قادر هستند که دندان های طبیعی شما را سفید کنند، اما تاثیری روی ترمیم های دندانپزشکی (که از سرامیک، پرسلان یا مواد کامپوزیتی ساخته شده اند) ندارند. در نتیجه رنگ دندان های شما در اتمام کار متفاوت خواهد شد؛ بنابراین بهتر است قبل از انتخاب بهترین روش سفید کردن دندان ها ابتدا با دندانپزشک خود مشورت کنید.

ارتباط دندانپزشک و بیمار
مشاوره با دندانپزشکان بارانا برای رسیدن به بهترین نتیجه

مرحله دوم ؛ آماده سازی

در این جلسه سفید شدن دندان ها انجام می شود. ابتدا روی صندلی مخصوص می نشینید. دندانپزشک جمع کننده لب را به دهان شما وارد می کند، که یک قالب پلاستیکی است که لب های شما را از مسیر انجام بلیچینگ خارج می کند تا دسترسی به دندان های شما آسان باشد.

بلیچینگ افیس در مشهد
دور کردن لب ها از مسیر بلیچینگ دندان ها

مرحله سوم ؛ محافظت لثه

در این مرحله دندانپزشک با استفاده از ژل لثه های اطراف دندان های جلویی را می پوشاند. سپس آن را با نور پرقدرت سفت می کند. به این کار سد لثه گفته می شود و از لثه شما در برابر مواد شیمیایی سفید کننده دندان در طی فرآیند سفید شدن محافظت می کند. همچنین ممکن است دندانپزشک ترکیبی بر روی دندان های شما قرار دهد که به جلوگیری از حساسیت دندان کمک می کند.

محافظت از لثه در برابر مواد بلیچینگ
محافظت از لثه در برابر مواد بلیچینگ

مرحله چهارم ؛ ژل سفید کننده

روند بلیچینگ دندان در واقع شامل استفاده از ژل ساخته شده از پراکسید هیدروژن 15٪ تا 35٪ بر روی سطح دندان های شما است. پراکسید هیدروژن می تواند به لایه خارجی متخلخل دندان نفوذ کرده و با استفاده از یک واکنش شیمیایی به نام اکسیداسیون، ترکیبات لکه را از بین ببرد. بسته به روشی که برای سفید کردن دندان ها استفاده می شود، برای تسریع سفید شدن دندان ها از دستگاه مخصوص بلیچینگ که نور آبی رنگ با فرکانس بالا تولید می کند استفاده می شود.

بلیچینگ دندان با اشعه در مطب - آفیس بلیچینگ
استفاده از نور آبی مخصوص برای اثر بخشی بیشتر

مرحله پنجم ؛ تکرار

معمولا قرار دادن ژل و چندین بار در طول جلسه بلیچینگ انجام می شود. دندانپزشک ژل را شستشو داده و در مدت زمان حدود 40 دقیقه هر بار که لازم باشد یک لایه جدید قرار می دهد. پس از اتمام جلسه بلیچینگ، دندان ها چهار تا شش سایه سفید تر می شوند. بعضی از افراد بعد از بلیچینگ دندان، حساسیت دندان یا لثه را تجربه می کنند. اما این حالت معمولاً طی یک یا دو روز برطرف می شود.

بلیچینگ دندان چند جلسه است؟

تعداد جلسات بلیچینگ مشهد تا حد زیادی به روشی که انجام می دهید، بستگی دارد. اگر هوم بلیچینگ را انتخاب کنید، ممکن است تا شش ماه هم زمان ببرد.

این درحالی است که سرعت تاثیر در آفیس بلیچینگ بسیار بیشتر است. تا حد زیادی بسته به مقاومت دندان ها به تغییر رنگ معمولا یک تا سه جلسه بلیچینگ برای دستیابی به نتیجه دلخواه لازم است.

بلیچینگ دندان چقدر زمان میبرد ؟

در آفیس بلیچینگ که از مواد شیمیایی مخصوص با غلظت بالاتر استفاده می شود، در بازه زمانی کوتاه و معمولا حدود یک ساعت زمان می برد. در روش هوم بلیچینگ پروسه درمانی بین یک الی دو هفته برای هر فک می باشد، زیرا معمولا در هر بار باید روی یکی از فک ها قالب قرار بگیرد.

در واقع دندانپزشک تمام سعی خود را می کند تا لثه ها کاملا پوشانده شود و مواد شیمیایی به بافت نرم و حساس لثه ها برخوردی نداشته باشد. این مسئله ممکن است در روش هوم بلیچینگ یا سفید کردن دندان در مراکز نامعتبر چندان رعایت نشود. به همین جهت توصیه می سود اگر قصد انجام بلیچینگ در مشهد را دارید، آفیس بلیچینگ را در اولویت قرار دهید.

کدام روش بلیچینگ دندان موثرتر است ؟

قطعاً روش بلیچینگ دندان در مطب نسبت به بلیچینگ در خانه، زمان کمتری برای رسیدن به نتیجه مورد نظر نیاز دارد. اما روش بلیچینگ در خانه می تواند ماندگاری را افزایش دهد. به همین دلیل توصیه ما به کسانی که قصد سفید کردن دندان به روش بلیچینگ را دارند این است که در مرتبه اول بلیچینگ را در مطب انجام دهند و برای ماندگاری بیشتر در خانه تکرار کنند.

بلیچینگ دندان چقدر ماندگاری دارد؟

اینکه تاثیر بلیچینگ دندان تا چند وقت میماند، بستگی به عوامل مختلفی دارد. از جمله مهمترین عوامل رعایت مراقبت های بعد از انجام بلیچینگ دندان است. اگر مراقبت های لازم انجام شود یک تا یک سال و نیم ماندگاری خواهد داشت. دوام بلیچینگ به رعایت بهداشت فرد و عادات غذایی بیمار دارد.

کسی که قهوه و چای زیاد مصرف می کند و سیگار زیاد می کشد و بهداشت دهان و دندان را رعایت نمی کند، طبیعتا بلیچینگ برای او دوام کمتری دارد. اگر مراقبت های بعد بلیچینگ توسط بیمار به خوبی رعایت شود، دوام و ماندگاری بلیچینگ بیشتر از یکسال هم خواهد بود. اگر قالب های بلیچینگ را داشته باشید فقط کافی است که ژل سفیدکننده را از دندانپزشک خود تهیه کنید و بلیچینگ را ادامه دهید.

برای سفیدی دندان ابتدا باید بلیچینگ انجام داد یا جرم گیری؟

سوالی که ممکن است بسیاری از افراد در حین انجام بلیچینگ مشهد پیش آید این است که آیا لازم است با وجود بلیچینگ جرم گیری هم انجام داد؟ اگر بله، کدام روش را باید ابتدا انجام داد. حقیقت این است که بلیچینگ صرفا رنگ دندان شما رو سه تا چهار درجه روشن تر می کند و نمی تواند جرم و پلاک و تاتار دندان های شما را از بین ببرد.

اگر دندان شما به جرم گیری نیاز داشته باشد، دندانپزشک به شما پیشنهاد می دهد تا ابتدا جرم گیری انجام دهید و سپس برای سفیدی بیشتر بلیچینگ دندان در مشهد را برای شما انجام می دهد. در برخی مواقع بعد از جرم گیری دندان شما آن قدری سفید می شود که شما دیگر نیازی است تا بلیچینگ انجام دهید.

خدمات بلیچینگ دندان در مشهد
انجام بلیچینگ دندان در کلینیک بارانا مشهد

سفید شدن دندان با درمان خانگی

وقتی صحبت از سفید شدن دندان می شود، بایستی بدانید که شما نسبت به مبلغی که پرداخت می کنید دندان هایتان سفید می شود. درست است که کیت های بدون نسخه در داروخانه ها ارزان هستند و بدون مراجعه به دندانپزشک و به راحتی در خانه می توانید از آنها استفاده کنید، اما باید بدانید که سرعت اثر بخشی آنها کمتر و نتیجه کار مانند بلیچینگ حرفه ای نخواهد بود.

بدون نظارت یک دندانپزشک متخصص و با تجربه، راهنمایی لازم برای گرفتن بهترین نتیجه را ندارید. اگر واقعا دندان های سفید هالیوودی می خواهید، بایستی یک روش حرفه ای را انجام دهید. برای دستیابی به سفیدی دلخواه دندان های خود بایستی به دندانپزشک مراجعه کنید.

بلیچینگ دندان بهتر است یا کامپوزیت ؟

اینکه کدام روش برای شما مناسب است کاملا بستگی به شرایط دهان و دندان و هدف شما از سفید کردن دندان ها دارد. اگر دوست دارید علاوه بر سفید شدن دندان ها شکل و ظاهر آنها نیز تغییر کند بهتر است روش دیگری به جز بلیچینگ انتخاب کنید. توجه داشته باشید که در بلیچینگ شما به دندان هایی مشابه آنچه در کامپوزیت یا لمینت دندان می بینید دست پیدا نخواهید کرد.

در بلیچینگ رنگ دندان های شما تنها چند درجه نسبت به قبل سفیدتر خواهد شد. اما اگر تصمیم دارید دندان های کاملا سفید و یک دست داشته باشید می توانید ونیر کامپوزیت انجام دهید. در روش کامپوزیت دندان می توانید رنگ دندان های خود را انتخاب کنید.

ونیر کامپوزیت دندان در مشهد
قبل و بعد از کامپوزیت دندان در کلینیک بارانا

علاوه بر آن شکل، اندازه و فرم دندان های خود را نیز تغییر دهید. به طور مثال در صورت وجود فاصله بین دندانی، این فاصله توسط باندینگ دندان با کامپوزیت یا لمینت از بین خواهد رفت. برای اینکه بدانید کدام روش برای شما بهتر است بایستی به دندانپزشک مراجعه کنید تا با توجه به خواسته شما بهترین روش زیبایی دندان ها را با مشورت دندانپزشک انتخاب کنید.

بلیچینگ دندان بعد از ارتودنسی

در هنگام برداشتن براکت ها و سیم ها، معمولا دندان ها روشن و درخشان نیستند. به همین دلیل بسیاری از بیماران پس از پایان درمان ارتودنسی دوست دارند سفید کردن دندان را انجام دهند. متخصصین ارتودنسی معمولاً به بیماران خود توصیه می کنند که حدود شش ماه پس ازبرداشتن بریس ها صبر کنند و سپس سفید کردن دندان را انجام دهند. دو دلیل برای این توصیه وجود دارد. یکی حساسیت دندان ها بعد ارتودنسی و دیگری بزاق.

استفاده از بریس ها باعث می شود که دندان ها برای مدت زمان کوتاهی حساس تر شوند؛ بنابراین بهتر است کمی به دندان های خود زمان بدهید تا سفید کردن آنها موثرتر و راحت تر باشد. در بسیاری از موارد بزاق بیمار برای کاهش شدت تغییر رنگ و اختلاف سایه ایجاد شده پس از برداشتن بریس ها کافی خواهد بود. با این حال، اگر شش ماه می گذرد و دندان های شما همچنان بد رنگ است می توانید از بلیچینگ دندان برای بهبود رنگ دندان ها استفاده کنید.

بلیچینگ دندان مشهد
نمونه کار بلیچینگ دندان در کلینیک بارانا

خدمات برتر درمانی و زیبایی در دندانپزشکی بارانا

بلیچینگ دندان از روش های زیبایی و البته موقتی برای سفید شدن دندان ها است. در واقع اگر دندان های شما از لحاظ ظاهری مشکلی ندارد و صرفا می خواهید رنگ زرد آن ها سفید شود، بلیچینگ دندان مشهد می تواند کاربرد داشته باشد.

سایر خدمات زیبایی مانند کامپوزیت و لمینت دندان دائمی تر و بادوام تر هستند، اما عوارض خود را هم دارند. در هر صورت مراجعه به مرکزی مطمئن با تجهیزاتی به روز می تواند نگرانی های شما را در این زمینه به حداقل ممکن کاهش دهد. دندانپزشکی بارانا با در اختیار داشتن متخصصان باتجربه و کاربلد بهترین ها را برای شما فراهم کرده است.

دندانپزشکی بارانا در مشهد
در کلینیک بارانا سوالات شما را در حوزه دهان و دندان پاسخگوییم

سوالات متداول بلیچینگ دندان

خیر، بلیچینگ فقط بر روی دندان های طبیعی فرد موثر است و تاثیری بر رنگ روکش دندان، ونیر کامپوزیت یا لمینت دندان ندارد.

سفید شدن تنها یک دندان بسیار دشوار و چالش برانگیز است. اکثر قریب به اتفاق محصولات سفید کننده دندان برای کار روی یک دندان ساخته نشده اند. مواد سفید کننده معمولاً به صورت محافظ دهان یا نوارهایی هستند که به طور همزمان و مستقیما روی تمام دندان های فرد قرار می گیرند.

بلیچینگ دندان خوب یا بد؟ بهتر است بدانید که اگر بلیچینگ دندان به صورت حرفه ای و توسط دندانپزشک انجام شود ضرری نخواهد داشت. برای جلوگیری از آسیب به لثه نیز از محافظ لثه استفاده می شود. در هوم بلیچینگ نیز ممکن است مقداری دندان ها حساس شود که طولانی مدت نبوده و در طی یک تا دو روز این حساسیت دندان ها برطرف می شود.

انجام بلیچینگ دندان بدون درد است. اما پس از بلیچینگ ممکن است هنگام نوشیدن یا خوردن محصولات گرم یا سرد احساس ناراحتی کنید. این عارضه معمولاً کوتاه مدت است و با گذشت زمان از بین می رود.

دندان های خاکستری رنگ ممکن است به رنگ اصلی خود برنگردند، مگر اینکه با مواد سفید کننده درمان شوند. اگر از درمان در منزل به نتیجه دلخواه نرسیدید، ممکن است دندانپزشک به شما پیشنهاد دهد که افیس بلیچینگ انجام دهید یا اگر شدت آن به اندازه ای زیاد باشد که با بلیچینگ آفیس درمان نشود ممکن است لازم باشد تا از ونیر استفاده کنید.

خیر، مواد پرکردنی در برابر ماده سفید کننده تغییر رنگ نمی دهند. نمی توان از بلیچینگ برای سطحی به جز دندان های طبیعی خود فرد استفاده نمود.

20 دیدگاه

  1. سلام من شنیدم مواد بلیچینگ باعث میشه دندون خراب بشه ایا درسته ؟

    ناشناس
    1. سلام خیر اگر از مواد باکیفیت استفاده بشه مشکلی پیش نخواهد امد. مهارت دندانپزشک هم در این مورد بسیار موثر هست البته ممکنه کمی بعد از انجام بلیجینگ دندان های شما حساس بشن که به تدریج برطرف میشن و جای نگرانی نیست.

      فاطمه پایان
  2. سلام روزتون بخیر من میخام زود نتیجه بگیرم جرم گیری بهتره یا بلیچینگ ؟

    ناشناس
    1. سلام ابتدا باید معاینه بشید تا مشخص بشه چه روشی برای شما مناسب تره ممکن هست دندانپزشک تشخیص بده که هم روش جرم گیری و هم بلیجینگ برای شما باید انجام بشه، هر دو این درمان ها در یک جلسه قابل انجام هستند و نتیجه شون بعد از جلسه قابل مشاهده هست.

      فاطمه پایان
  3. وقت بخیر ببخشید میخواستم بدونم بلیچینگ رو هر چند وقت یه بار میشه انجام داد؟ من زردی دندونام خیلی بدم میاد

    hani
    1. به طور کلی انجام بلیچینگ زمانی لازم میشه که شما ببینید دندان هاتون زرد شده، ولی بهتره که پشت سر هم بلیچینگ رو انجام ندید تا اسیب کمتری به دندان های شما وارد شه

      خانم داودی
  4. سلام. فرق هوم بلیچینگ و آفیس بلیچینگ چیست؟

    arash
    1. سلام. هوم بلیچینگ دندان در خانه انجام می شود. در این روش ماده و محلولی که زیرنظر دندانپزشک به شما داده می شود به مدت 6 ماه در زمان های مشخص روی دندان قرار می دهید تا نتیجه دهد. در روش افیس بلیچینگ در مطب دکتر و توسط خود دکتر انجام میشود. این نوع از بلیچینگ در یک جلسه انجام می شود و نتایج ان سریعتر قابل مشاهده خواهد بود.

      خانم داودی
  5. سلام و وقت بخیر
    بلیچینگ میخواستم ببینم همون جرمگیریه؟ چه فرقی دارن باهم دقیقا؟

    sahar
    1. سلام. ممنون. خیر. جرمگیری متفاوته با بلیچینگ. بلیچینگ صرفا برای سفید کردن دندان کاربرد داره در حالی که جرمگیری برای از بین بردن پلاک ها و جرم های بین دندان و لثه استفاده میشه. برای نتیجه گرفتن بهتر از انجام بلیچینگ، قبل از انجام اون بهتره تا جرم گیری انجام بدید

      خانم داودی
  6. بیلیچنگ فقط فکی انجام میشه؟ اخه من یه دندونم رنگ کامپیوزیت یا تیره بوده یا کامپوزیتم رنگش عوض شده فق میخوام اونو درست کنم

    هاشمی
    1. سلام.
      بله بلیچینگ به صورت فکی انجام میشه.

      مهلا زمانی
  7. درود.. سن مناسب انجام بلیچینگ چه سنی هست؟ من 20 سالمه و نمیدونم الان اگر انجام بدم تا چه مدت موندگاری داره؟

    رامین رحمانی
    1. سلام.
      توصیه متخصصین برای سفید کردن دندان برای افراد بالای 18 سال است چون که عاج و مینای دندان در این سن به رشد کامل رسیده و ریسک آسیب به دندانها وجود ندارد. شما میتونین انجام بدین

      مهلا زمانی
  8. درود
    من دندونام حالت بد و زشتی ندارن و اوکین از نظر ظاهری
    ولی خب دوست دارم سفیدتر بشن. به نظر شما بلیچینگ انجام بدم یا کامپوزیت ؟
    بلیچینگ دندونارو سست نمیکنه؟

    اسما
    1. سلام
      اگر فقط مایل هستید که دندوناتون سفید بشن میتونین از بلیچینگ هوم و آفیس استفاده کنید. چون روشهای دیگه مثل روکش عمل میکنن.
      خیر بلیچینگ هیچ ضرری نداره

      مهلا زمانی
  9. ببخشین من ارتودنسی کردم و رنگ دندونام زرد شده و حساس شدن دندونام و طرفی دیابت هم دارم بااین احوال بلیچینگ رو پیشنهاد میکنید یا لمینیت رو؟

    رها
    1. سلام بلیچینگ دندان یکی از روش هایی است که می تواند برای حل مشکل زردی دندان ها بعد از ارتودنسی مورد استفاده قرار گیرد. لمینت هزینه بالاتری داشته و برای انجام ان باید دندان تراش بخورد که در این مرحله انجام ان لزومی ندارد با این حال همه چیز به سلیقه شما و نظر دندانپزشک معالج بستگی دارد.

      فاطمه پایان
  10. سلام وقت بخیر. به نظر شما کدوم نوع بلیچینگ بهتر جواب میده؟

    مریم رمضانی
    1. سلام متشکرم.
      هر دو روش کارایی خودش رو داره و از هر دو روش جواب میگیرید، روش آفیس بلیچینگ نتیجه سریعتر حاصل میشه و معمولا بهتره.

      مهلا زمانی

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نام و سوال خود را در باکس زیر وارد کنید و روی دکمه ارسال کلیک کنید، ما در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ خواهیم داد.