عمل پروتز چانه در مشهد

عمل پروتز چانه در مشهد - عملية تجميل الذقن في ايران

عمل پروتز چانه در مشهد

2859 بازدید

عمل پروتز چانه در مشهد جهت درمان شکل ظاهری چانه عقب رفته، چانه تیز، غبغب برجسته و گردن گوشتی به کار می‌رود. انتخاب دکتر خوب برای پروتز چانه در مشهد بسیار اهمیت دارد چرا که تا حدود زیادی ریسک عمل را کاهش می‌دهد. در این مقاله با انواع روش‌های جراحی پروتز چانه و فک در مشهد، هزینه جراحی پروتز چانه، مراقبت‌های قبل و بعد از پروتز چانه و نیز انواع پروتز چانه آشنا می‌شویم. در ادامه مقاله به مباحثی همچون پروتز چانه و بارداری، پروتز چانه و ورزش، معایب پروتز چانه و غیره پرداخته می‌شود.

سرفصل های مقاله دیدن فهرست

معرفی بهترین دکتر پروتز چانه در مشهد :

اگر ساکن مشهد هستید و تصمیم به عمل پروتز چانه در مشهد را دارید، حتما قبل از تصمیم به جراحی، در انتخاب جراح خود دقت لازم را به عمل آورید. انتخاب جراح متخصص و متبحر می‌تواند ریسک عمل جراحی چانه را کاهش دهد و تا حدود زیادی تضمین‌کننده نتیجه جراحی باشد. در ادامه به معرفی دکتر کامران کاویانی بهترین جراح پروتز چانه در مشهد پرداخته‌ایم:

آدرس مطب دکتر کامران کاویانی فر: مشهد، بلوار فردوسی، بین ثمانه و مهدی، ساختمان پزشکان سلامت

جهت مشاوره رایگان و رزرو نوبت با دکتر کامران کاویانی فر با شماره تلفن 09386069075 تماس بگیرید.

دکتر خوب برای پروتز چانه در مشهد

دکتر کامران کاویانی فوق تخصص جراحی پلاستیک و عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ISAPS، یکی از با تجربه‌ترین و متبحرترین جراحان پلاستیک در زمینه جراحی پروتز چانه در مشهد است. که در جلسه مشاوره، بهترین روش درمانی با توجه به ساختار صورت و آناتومی بدن را به شما توصیه خواهندکرد.

عمل پروتز چانه - پروتز چانه از داخل دهان
جراحی پروتز چانه توسط دکتر کامران کاویانی فر

چنانچه از شکل ظاهری چانه خود رضایت ندارید و احساس می‌کنید چانه شما با سایر اجزای صورتتان همخوانی ندارد، ابتدا باید با مراجعه به جراح پروتز چانه در مشهد، متوجه شوید که کدام روش اصلاحی برای شما تجویز می‌شود؟

به طور کلی اصلاح فرم ظاهری چانه در دو دسته کوچک کردن چانه و بزرگ کردن چانه قرار می‌گیرد.

جراحی کوچک کردن چانه چیست؟

اگر چانه فرد در مقایسه با سایر اجزای صورت وی خیلی بزرگ باشد و یا بیش از حد به سمت جلو متمایل باشد، پزشک از طریق جراحی منتوپلاستی، قسمتی از استخوان اضافی فک را برش زده و سایز چانه را با مابقی اجزای صورت هماهنگ می‌سازد.

بزرگ کردن چانه خود به 4 دسته زیر تقسیم می‌شود:

 زاویه سازی فک با تزریق چربی :

در این روش، چربی‌های اضافه بعضی نواحی بدن همچون شکم، لگن، ران‌ها و غیره ساکشن شده و به چانه فرد تزریق می‌شود.

عکس قبل و بعد تزریق چربی به چانه - زاویه سازی فک با تزریق چربی
تصاویر قبل و بعد زاویه سازی فک با تزریق چربی

زاویه سازی فک با تزریق ژل :

این روش بدون نیاز به عمل جراحی و تنها با بی‌حسی موضعی قابل انجام است. در این روش پزشک با استفاده از پرکننده‌های تزریقی هیالورونیک اسید قادر است تا حدودی چانه را برجسته‌تر سازد. لازم به ذکر است که ماندگاری این روش دائمی نیست و ظرف 4 الی 6 ماه از بین خواهدرفت.

عکس تزریق ژل چانه - تزریق ژل به چانه
تصاویر قبل و بعد تزریق ژل به چانه

جراحی ژنیوپلاستی متحرک :

در این روش که به آن اسلایدینگ ژنیوپلاستی نیز گفته می‌شود، پزشک با هدایت استخوان فک به سمت جلو در افرادی که فک آن‌ها خیلی کوچک و به سمت عقب متمایل است، توازن بین فک و سایر اجزای صورت را برقرار می‌کند.

پروتز چانه:

این روش یکی از متداول‌ترین روش‌هایی است که بدون تغییر در آناتومی طبیعی بدن و تنها با قراردادن یک پروتز در چانه بیمار، برای فرم‌دهی به چانه‌های عقب رفته و یا خیلی کوچک استفاده می‌شود.

چه افرادی کاندیدای جراحی پروتز چانه هستند؟

افرادی که از یک یا بعضی از ویژگی‌های زیر رنج می‌برند:

– چانه عقب رفته

– چانه تیز یا مربعی

– غبغب برجسته

– بینی بزرگ در مقایسه با سایر اجزای صورت

زنان و مردان هر دو می‌توانند کاندیدای خوبی برای این جراحی باشند، به شرطی که دندان‌ها و فک آنان مشکلی نداشته باشد. اگر چانه فرد کوچک باشد و دندان‌ها و فک وی به درستی کار کنند، بهترین نتیجه را از عمل خواهد گرفت و به زیبایی دلخواه دست خواهد یافت. فردی که به دنبال جراحی پروتز چانه است باید از سیستم ایمنی مناسبی برخوردار باشد تا احتمال عوارض بعد از عمل همچون ابتلا به عفونت و سایر موارد به حداقل برسد.

عمل جراحی پروتز چانه چگونه است؟

جراحی پروتز چانه بسته به ترجیح بیمار و جراح می‌تواند تحت بیهوشی و یا بی‌حسی موضعی انجام شود و بیمار همان روز مرخص می‌شود. هنگامی که بیمار کاندیدای عمل پروتز چانه تشخیص داده شد، باید نوع پروتز و روش انجام جراحی توسط پزشک مشخص شود. دو روش برای انجام جراحی پروتز چانه وجود دارد که عبارتند از: عمل پروتز چانه از داخل دهان و جراحی پروتز چانه با برش خارجی زیر چانه.

عمل پروتز چانه از داخل دهان :

در رویکرد داخل دهانی جراح یک برش 2-3 سانتی متری در امتداد لثه پایین ایجاد می‌کند تا بتواند پروتز را در چانه جایگذاری کند. مزیت اصلی این روش این است که برش از داخل دهان انجام می‌شود، بنابراین رد برش و جای بخیه‌ها بعد از عمل مشهود نیست. اما جراحی به این روش ریسک عفونت بعد از عمل را افزایش می‌دهد.

عمل پروتز چانه خارج دهانی :

در این رویکرد جراح به منظور جایگذاری پروتز، یک برش 2 سانتی‌متری در زیر چانه بیمار ایجاد می‌کند و سپس محل زخم بخیه زده می‌شود. معمولا بیمار باید بعد از گذشت 7 روز برای کشیدن بخیه‌ها اقدام کند. این روش نسبت به رویکرد داخل دهانی از ریسک عفونت کمتری برخوردار است.

انواع پروتزهای چانه کدام‌اند؟

عمل پروتز چانه یکی از عمل‌های زیبایی رایج است که برای ایجاد تعادل بیشتر در صورت بیمار، توسط جراح پلاستیک معالج توصیه می‌شود. اما بهتر است بدانید که پروتز چانه انواع گوناگونی دارد که هر کدام مزایای خاص خود را دارند. در ادامه متداول‌ترین انواع پروتز چانه که در جراحی پلاستیک صورت استفاده می‌شود، توضیح داده‌شده اند:

انواع پروتز چانه - انواع سایز پروتز چانه
انواع پروتز چانه

پروتزهای سیلیکونی (Silicone)

پروتزهای سیلیکونی رایج‌ترین انواع پروتز در جراحی پروتز چانه هستند، این نوع پروتز از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار است. اگر پروتزهای سیلیکونی به درستی در بدن بیمار تعبیه شوند، طبیعی‌ترین نتایج را در مقایسه با سایر انواع پروتز دارند. از مزایای دیگر آن می‌توان به ارزان بودن و درآوردن آسان آن توسط پزشک اشاره کرد. اما از آنجا که این ماده سیلیکونی به بافت اطراف فک متصل نمی‌شود، اگر به درستی در محل خود جایگذاری نشود، امکان جابه جایی آن‌ و نیز تحلیل استخوان فک به مرور زمان وجود دارد.

پروتزهای گورتکس (Gore-Tex)

این نوع پروتز از پلی تترافلوروتین ساخنه شده است که با استفاده از پیچ‌های تیتانیوم در استخوان ثتبیت می‌شوند، در نتیجه این پروتزها ماندگارتر و محکم‌تر از پروتزهای سیلیکونی هستند. مواد این پروتزها متخلخل است و به مرور زمان بافت اطراف آن و استخوان فک درون منافذ پروتز رشد خواهندکرد و در نتیجه پروتز به کار رفته به قسمتی از بافت استخوانی فرد تبدیل خواهدشد. پروتز‌های گورتکس در عین حال که بسیار مستحکم هستند، از انعطاف پذیری بالایی برخوردارند. بنابراین می‌توان آن‌ها را متناسب با ساختار انواع صورت ساخت.

پروتزهای مدپور (Medpor)

پروتزهای مدپور حاوی ماده پلی اتیلن هستند که از نظر ساختار بسیار شبیه به مواد سازنده پروتزهای گورتکس می‌باشد، از آنجا که موادسازنده پروتزهای مدپور نیز دارای منافذ هستند، با استخوان فک و بافت اطراف آن ادغام می‌شود. البته بهتر است بدانید که پروتز‌های مدپور در مقایسه با پروتزهای گورتکس انعطاف پذیری کمتری دارند. نکته مثبت در انتخاب پروتزهایی که با بافت استخوانی بدن ترکیب می‌شوند این است که ناحیه آسیب دیده با یک منبع خونی تقویت می‌شود که از عفونت پیشگیری می‌کند.

پروتزهای ADM

از پروتزهای گفته شده در بالا به دلیل سازگاری آن با بدن و عوارض کم آن تاکنون در پزشکی استفاده‌های زیادی شده‌است، اما دسته چهارم پروتزهای چانه که نام تجاری آن AlloDerm است، از بافت استخوانی افراد اهداکننده نسوج ساخته می‌شود.

هزینه عمل پروتز چانه در مشهد :

قیمت پروتز چانه به تخصص جراح، نوع پروتز به کار رفته و روش جراحی انتخاب شده بستگی دارد. به طور کلی هزینه عمل پروتز چانه مشهد شامل موارد زیر است:
– دستمزد جراح
– هزینه بیمارستان یا کلینیک
– آزمایشات موردنیاز قبل از جراحی
– معاینات دوره‌ای پس از جراحی
– داروهای تجویزشده توسط جراح
به طور میانگین قیمت پروتز چانه در مشهد سال 1402 از 30 میلیون تومان شروع میشود.

مزایای پروتز چانه :

– نتایج جراحی به صورت دائمی بوده و نیازی به تمدید آن نیست.
– بین اجزای صورت بیمار توازن و تناسب مدنظر برقرار می‌شود که موجب افزایش جذابیت فرد می‌شود.
– برقراری توازن اجزای صورت موجب افزایش اعتماد به نفس فرد می‌شود.
– ریسک و عوارض جانبی ناشی از این جراحی کم است.

علاوه بر موارد گفته شده، جراحی پروتز چانه در مدت زمان یک ساعت و یا کمتر و با بی‌حسی موضعی نیز امکان پذیر است.

مزایای پروتز چانه - ماندگاری پروتز چانه
مزایای جراحی پروتز چانه

عوارض عمل پروتز چانه :

عمل جراحی پروتز چانه نیز مانند هر عمل دیگری ممکن است عوارضی به همراه داشته‌باشد. بنابراین لازم است بیماران پیش از تصمیم‌گیری و اقدام به جراحی پروتز چانه با این عوارض آشنایی پیدا کنند.
– احتمال تورم در ناحیه چانه که 7 الی 10 روز بعد از عمل به تدریج کاهش می‌یابد.
– احتمال کبودی در کناره‌های چانه که به مرور زمان ظرف 7 روز برطرف می‌شود.

– احتمال عفونت و خونریزی
– احساس بی‌حسی در چانه و لب پایین
– صدمه یا آسیب به دندان‌ها و لثه‌ها
قابل توجه است که انجام عمل پروتز چانه توسط جراح پلاستیک با تجربه و متبحر عوارض ناشی از عمل را تا حدود زیادی کاهش می‌دهد.

اقدامات قبل از جراحی پروتز چانه :

– طبق تجویز پزشک مدتی قبل از جراحی و پس از آن استعمال دخانیات را کنار بگذارید. نیکوتین موجود در دود تنباکو جریان اکسیژن خون را مختل کرده و ریسک جراحی را افزایش می‌دهد.
– طبق تجویز پزشک مصرف داروهای رقیق‌کننده خون مانند آسپرین، ویتامین E و بعضي مكمل‌هاي گياهي باید قبل از جراحي قطع شوند.
– از 48 ساعت قبل از جراحی مصرف مشروبات الکلی را قطع کنید.
– شب قبل جراحی موهای خود را به خوبی بشویید تا به کاهش خطر عفونت کمک کنید.

مراقبت های بعد از عمل پروتز چانه :

برخی از مراقبتهای بعد از عمل پروتز چانه عبارتند از:

– تا 24 ساعت اول مصرف مایعات و تا 1 هفته مصرف غذاهای نرم و آبکی توصیه می‌گردد.
– به منظور پیشگیری از تورم، در 2 الی 3 هفته اول بعد از جراحی سر خود را تا حد امکان بالا نگه دارید.
– در 2 هفته اول از بلند کردن اجسام سنگین بپرهیزید.
– در 2 الی 3 ماه اول از قرارگرفتن در معرض آفتاب مستقیم اجتناب کنید.
– تا 10 روز از آرایش کردن و استفاده از مواد آرایشی همچون تافت مو و غیره خودداری کنید.

عمل بینی و چانه :

گاهی جراحان پلاستیک پس از بررسی آناتومی بدن بیمار، برای دستیابی به نتیجه بهتر، جراحی پروتز چانه را با سایر جراحی‌های زیبایی همچون جراحی بینی به صورت همزمان انجام می‌دهند. جراحي همزمان بینی و پروتز چانه مزایای دیگری نیز دارد. از مزایای آن می‌توان به کاهش عوارض بیهوشی، کاهش هزینه‌های بیمارستان، کاهش مدت زمان نقاهت و در نتیجه کاهش از کارافتادگی فرد اشاره کرد.

البته ضروری است که انجام همزمان این دو جراحی حتما با نظر مثبت پزشک متخصص انجام شود تا ریسک‌های ناشی از این جراحی به حداقل برسد.

عمل بيني و پروتز چانه
جراحی همزمان بینی و پروتز چانه

جراحی پروتز چانه در دوره بارداری :

به طور کلی پیشنهاد می‌شود از انجام هرگونه عمل زیبایی غیرضروری در دوران بارداری اجتناب کنید. اگرچه که عمل جراحی پروتز چانه عملی کم خطر محسوب می‌شود، اما به هر حال داروهایی که حین بیهوشی و یا بعد از جراحی به بیماران تجویز می‌شود برای جنین به‌خصوص در 3 ماهه اول خطرناک است. به علاوه، هر عملی ریسک‌های خود را دارد و بهتر است به منظور پیشگیری از خطر احتمالی برای جنین، انجام جراحی به بعد از دوره بارداری موکول شود.

انجام ورزش بعد از جراحی پروتر چانه :

به طور معمول بیماران 10 الی 14 روز بعد از جراحی می‌توانند به انجام فعالیت‌های ورزشی سبک بپردارند. اما انجام ورزش‌های سنگین همچون بستکبال و فوتبال تا 6 هفته بعد از جراحی به دلیل امکان جابه جایی پروتز مجاز نیست. توصیه می‌گردد به منظور پیشگیری از هرگونه آسیب احتمالی قبل از انجام فعالیت‌های ورزشی حتما با پزشک جراح خود مشورت نمایید.

سوالات متداول :

جراحی پروتز چانه چقدر طول می‌کشد؟

مدت زمان لازم برای جراحی پروتز چانه معمولا یک ساعت و یا کمتر است.

آیا پروتز چانه بدون جراحی امکان پذیر است؟

جایگذاری پروتز چانه از دو روش داخل دهانی و برش زیرچانه انجام می‌شود که هر دو نیاز به جراحی دارد. در صورت تمایل به زاویه سازی فک بدون جراحی می‌توان از روش‌های دیگری همچون تزریق ژل چانه استفاده کرد.

آیا پروتز چانه بهتر است یا تزریق ژل ؟

اگرچه که تزریق ژل بدون نیاز به جراحی انجام می‌شود اما ماندگاری دائمی ندارد و نتایج آن ظرف 4 الی 6 ماه از بین خواهد رفت. اما در جراحی پروتز چانه نتایج ماندگار و دائمی خواهدبود.

جراحی پروتز چانه چقدر درد دارد ؟

جراحی پروتز چانه تحت بیهوشی و یا بی حسی موضعی انجام می‌شود. به همین علت بیمار در حین عمل دردری احساس نخواهد نکرد. اما امکان درد در ناحیه چانه بعد از جراحی وجود دارد که با داروهای مسکن تجویزشده توسط پزشک برطرف می‌شود.

ماندگاری پروتز چانه چقدر است ؟

در صورتی که پس از جراحی، آسیب جدی به چانه وارد نشود که موقعیت پروتز را تغییر دهد، پروتزهای چانه ماندگاری دائمی دارند.

 برای کسب اطلاعات بیشتر جهت عمل پروتز چانه در مشهد و رزرو نوبت از طریق شماره تلفن‌ tel:+989386069075 با مشاوران مدویکا در تماس باشید.
هرگونه سوال و یا مشکل احتمالی مربوط به عمل پروتز چانه را در قسمت دیدگاه از ما بپرسید.

منابع: ekimplasticsurgery.com , ncbi.nlm.nih.govwfrancklemd.com , bostonchinsurgery.com , Medvika.com

4 دیدگاه

  1. من پروتز فک از شرکت مدپور لازم دارملطفا برای تهیه آن راهنمایی بفرمایین

    منصوره
    1. Author

      با سلام، لطفا با شماره 09018191885 در ارتباط باشید.

      مدیر
  2. سلام ایا پروتز چانه برای کسانی که مشکل در اسکلت چانه دارند و چانه پایین انها جلو باشد مناسب است؟برام سخت جراحی فک انجام دهم لطفا راهنمایی کنید

    ناشناس
    1. با سلام
      پروتز چانه برای افرادی انجام میشه که چانه آن ها عقب باشه و برای رفع این مشکل و ایجاد تناسب بین فک چانه و صورت پروتز انجام میشه ولی اینکه فک شما جلوتر است خب پروتز برای شما مناسب نیست

      مدیر مدویکا

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نام و سوال خود را در باکس زیر وارد کنید و روی دکمه ارسال کلیک کنید، ما در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ خواهیم داد.