مقایسه لیزر و اپیلاسیون + راهنمای انتخاب بهترین گزینه

مقایسه اپیلاسیون موهای زائد و لیزر

مقایسه لیزر و اپیلاسیون + راهنمای انتخاب بهترین گزینه

140 بازدید

رفع موهای زائد همواره یکی از دغدغه های افراد در جهت زیبایی است. روش های مختلفی نیز برای رهایی از آن وجود دارد که ما 2 مورد از محبوب ترینِ آن ها را برای مقایسه انتخاب کردیم. در ادامه به بررسی لیز و اپیلاسون از لحاظ هزینه و تاثیرگذاری می پردازیم، تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

معرفی کلینیک های زیبایی در مشهد
برای دریافت مشاوره رایگان و رزرو نوبت با شماره درج شده در بنر تماس حاصل نمایید.

تفاوت تعداد جلسات لیزر و اپیلاسون

با اپیلاسیون در همان جلسه اول موهای شما از بین می رود اما این کار دائمی نیست و بسته به ضخامت و نوع مو باید حداقل ماهی یک بار تکرار شود. تعداد جلسات لیزردرمانی به نوع پوست، رنگ آن و ضخامت مو، بین 4 تا 10 جلسه با فاصله زمانی 30 تا 45 روز بستگی دارد. در مقایسه لیز و اپیلاسیون زمان جلسات لیز کوتاه تر است.

کدام قوی تر است؟ لیزر یا اپیلاسیون؟

در اپیلاسیون با خارج کردن ریشه مو، روند رشد موهای زائد کاهش می یابد؛ اما با رشد دوباره موها شما نیازمند مراجعه مجدد خواهید بود. لیزر موهای زائد روش نسبتاً پایداری تری است و با تاثیر مستقیم بروی فولیکول های مو، از رشد مجدد آن ها جلوگیری می کند. در مقایسه لیزر و اپیلاسیون، بین 60 تا 90 درصد موهای زائد توسط لیزر از بین می رود و نتیجه تقریبا دائمی است.

مقایسه لیزر و اپیلاسیون از لحاظ هزینه

یکی از مهم ترین فاکتور‌ها در مقایسه لیزر و اپیلاسیون برای انتخاب، میزان هزینه ای است که صرف از بین بردن موهای زائد می شود. لیزر موهای زائد در مشهد به دلیل دستگاه های مخصوص و داشتن مهارت و تخصص برای انجام آن، هزینه نسبتاً بالایی دارد. هزینه جلسات اپیلاسیون به دلیل در دسترس بودن مواد و عدم نیاز به تخصص خاص، کمتر از لیزر است. اما باید بدانید که تعداد جلساتی که هر فرد در طول عمر خود اپیلاسیون انجام می دهد از لیزر بسیار بیشتر است؛ بنابراین لیزر به دلیل نتیجه پایدارتر، از لحاظ اقتصادی به صرفه تر است.

تفاوت هزینه انجام لیزر و اپیلاسیون
در مفایسه لیزر و اپیلاسیون، هزینه جلسات لیزر بیشتر است.

مقایسه لیزر و اپیلاسیون از لحاظ عوارض

عوارضی که بعد از انجام اپیلاسیون ممکن است با آن مواجه شوید کبودی، قرمزی پوست و سوختگی با مواد است که باعث ایجاد لک یا رشد موهای زیر پوستی می شود. اپیلاسیون پوست را می‌ کشد. این موضوع در طولانی مدت باعث چروک می‌شود. در مقایسه لیزر و اپیلاسیون، می توان لیزر را کم خطرتر دانست؛ تنها در مواردی به دلیل نداشتن مهارت اپراتور، امکان سوختگی های خفیف وجود دارد. اگر در انتخاب کلینیک و پزشک متخصص خود دقت کنید؛ لیزر هیچ گونه عوارضی برای شما نخواهد داشت.

مقایسه لیزر و اپیلاسیون بر اساس میزان درد

حتما شما هم درباره‌ی درد اپیلاسیون شنیده اید یا خودتان آن را تجربه کرده اید و می دانید که چه درد شدیدی را باید تحمل کرد. به دلیل جداشدن ریشه مو با وکس، اپیلاسیون دردناک است و باعث التهاب و قرمزی پوست می شود. در مقاسیه لیزر و اپیلاسیون از لحاظ درد، به دلیل غیرتهاجمی بودن لیز، درد کمتری احساس می شود. درد لیزر بسته به تحمل و آستانه درد در افراد مختلف متفاوت است و گاهی افراد نیازی به استفاده از بی حسی های موضعی نیز ندارند. به همین دلیل است که طرفداران لیزر بسیار بیشتر از اپیلاسیون هستند.

دردناک بودن اپیلاسیون
در مقایسه لیزر و اپیلاسیون، درد اپیلاسیون بیشتر است.

لیزر بهتر است یا اپیلاسیون؟

در مطالب بالا به مقایسه لیزر و اپیلاسیون از تمامی جهات پرداختیم اما حالا می خواهیم بدانیم لیزر بهتر است یا اپیلاسیون؟ کدام روش بهترین گزینه برای رفع موهای زائد است؟ لیزر به دلیل درد کمتر و تاثیرگذاری بیشتر، یک انتخاب هوشمندانه برای رفع دائمی موهای زائد است. اما نباید فراموش کرد که لیزر موهای زائد بروی موهای کرکی بی تاثیر است. همچنین این روش برای خانوم های باردار و شیرده نیز مناسب نیست. برای این که بهترین نتیجه را از لیزر بگیرید؛ حتما قبل از انجام آن از یک پزشک متخصص جهت انتخاب بهترین دستگاه مناسب پوست خود مشاوره بگیرید.

معرفی بهترین مرکز لیزر در مشهد

در مقایسه لیزر و اپیلاسیون به این نتیجه رسیدیم که لیزر، روش بهتر و ایمن تری نسبت به اپیلاسیون است. با این حال توصیه می شود حتما در انتخاب پزشک و مرکز لیزر خود، دقت لازم را داشته باشید تا نتیجه مطلوبی را کسب کنید.

مدویکا سامانه تخصصی معرفی معتبرترین پزشکان و مراکز زیبایی در مشهد، کلینیک سلامت ایده آل را به عنوان یکی از بهترین مراکز لیزر موهای زائد به شما معرفی می کند. برای مشاوره رایگان و رزرو وقت می توانید با شماره های 09386069075 یا 05136166 تماس بگیرید.

دانلود نسخه PDF مقاله مقایسه لیز و اپیلاسیون

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نام و سوال خود را در باکس زیر وارد کنید و روی دکمه ارسال کلیک کنید، ما در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ خواهیم داد.