فیلر مو یا مزوتراپی + معرفی ارزان ترین روش

مقایسه هیر فیلر و مزوتراپی

فیلر مو یا مزوتراپی + معرفی ارزان ترین روش

133 بازدید

استفاده از هیر‌فیلر و مزوتراپی مو دو روش جدید و موثر برای تقویت مو و جلوگیری از ریزش آن است. اما کدام روش انتخاب بهتری است؟ در این مطلب به شرح فیلر مو یا مزوتراپی و مقایسه آن ها از لحاظ ماندگاری و تعداد جلسات می پردازیم تا بهترین گزینه درمانی را انتخاب کنید.

بهترین کلینیک های زیبایی در مشهد
برای دریافت مشاوره رایگان و رزرو نوبت روی بنر کلیک کنید.

شباهت های فیلر مو یا مزوتراپی

برای درک درست فیلر مو یا مزوتراپی، باید شباهت‌ها و نقاط مشترک این دو روش را بدانیم. در ادامه شباهت های این دو روش را باهم مقایسه می کنیم:

  1. در هر دو روش از مواد و ویتامین‌ها برای تقویت و رشد مجدد موها استفاده می‌شود.
  2. یکی از شباهت‌های هیرفیلر و مزوتراپی، تزریق مواد تقویتی توسط سرنگ به مدت 20 تا 30دقیقه است.
  3. دوره درمان در هر دو، چند جلسه ای و با فاصله زمانی مشخص است.
  4. هیر فیلر و مزوتراپی هیچ کدام در رشد مجدد موهای از دست رفته تاثیری ندارند و تنها باعث تقویت ریشه مو و جلوگیری از ریزش مجدد آن می شوند.
تزریق مواد تقویتی با سرنگ در مزوتراپی و هیرفیلر
در مزوتراپی و فیلر مو مواد مغذی به وسیله سرنگ به پوست سر تزریق می شوند.

تفاوت فیلر مو و مزوتراپی در عملکرد

از تفاوت فیلر مو و مزوتراپی می توان به تاثیر هر کدام بر روی موها اشاره کرد. هیالورونیک اسید موجود در فیلر مو باعث رطوبت رسانی بیشتر موها، پر‌شدن کانال فولیکول ها و کاهش احتمال ریزش مو می‌شود. از هیر فیلر برای تقویت رشد مو ها، افزایش اثرگذاری بعد از عمل کاشت مو، و درمان کم پشتی و ریزش مو استفاده می کنند. اما در مزوتراپی به دلیل ترکیب مختلفی از کوکتل ها، هر ویتامین خاصیت متفاوتی بر‌ فولیکول های مو می‌گذارد. از مزوتراپی برای افزایش گردش خون پوست سر، رساندن مواد مغذی به مو و کاهش فعالیت غدد چربی استفاده می‌شود.

مقایسه تفاوت فیلر مو و مزوتراپی از لحاظ هزینه

یکی از تفاوت های مهم بین فیلر مو یا مزوتراپی، قیمت جلسات آن است. به طور کلی هزینه انجام هیرفیلر در مقایسه با مزوتراپی به دلیل تفاوت مواد به کار رفته در آن بیشتر است. علت اصلی تفاوت فیلر مو و مزوتراپی در هزینه، وجود هیالورونیک اسید موجود در فیلر مو است. این ماده باعث تاثیر گذاری بیشتر هیر فیلر و ماندگاری آن نسبت به مزوتراپی می شود. البته دوز مصرفی بسته به تراکم مو و برندی که برای تزریق انتخاب می کنید نیز در هزینه تاثیر دارد. هزینه مزوتراپی نیز با توجه به میزان ریزش مو و نواحی خالی سر تعیین می شود. هزینه مزوتراپی با توجه به وضعیت موی سر در افراد مختلف متفاوت و متغییر است.

گران بودن هیر فیلر نسبت به مزوتراپی
در مقایسه فیلر مو یا مزوتراپی از لحاظ قیمت، هیر فیلر به دلیل وجود هیالورونیک اسید گران تر است.

فیلر مو یا مزوتراپی کدام دردناک تر است؟

حرف از تزریق یا سوزن، ناخواسته احساس ترس و درد را به یادمان می آورد. وجود همین ترس در برخی افراد باعث شده تا از انجام این روش‌ها برای جلوگیری از ریزش مو و تقویت ریشه سر اجتناب کنند. اما ترس در مورد مزوتراپی و فیلر مو اشتباه و نادرست است. از آنجایی که سوزن ها نازک و ظریف هستند، حتی متوجه ورود آنها به پوست نمی شوید. در برخی از مزوژل ها به دلیل استفاده از مواد دارویی، احتمال سوزش و درد خفیف وجود دارد. اگر آستانه درد پایین یا پوست سر حساسی دارید؛ با مصرف اسپری لیدوکائین در محل تزریق، هیچ دردی را احساس نخواهید کرد. در تفاوت فیلر مو و مزوتراپی از لحاظ درد، هیر فیلر گزینه بهتری محسوب می‌شود.

درد خفیف هیر فیلر
درد تزریق فیلر مو بسیار خفیف است.

تفاوت فیلر مو و مزوتراپی در تعداد جلسات

برای تزریق فیلر مو جهت تقویت ریشه و پیشگیری از ریزش، 4 جلسه درمانی با فاصله‌ 2 هفته یکبار توصیه می شود. انجام مزوتراپی مو مشهد نیز مانند فیلر مو نیازمند تعداد جلسات متفاوت با فاصله زمانی مشخص است. با توجه به شرایط فرد و تشخیص پزشک، تزریق بین 8 تا 15 جلسه با فاصله 2 تا 4 هفته انجام می شود. شما بعد از جلسه 4ام می توانید نتیجه تزریق را مشاهده کنید. در تفاوت فیلر مو و مزوتراپی، تعداد جلسات بسته به نظر پزشک و شرایط فرد متفاوت است.

فیلر مو یا مزوتراپی کدام ماندگار تر است؟

در ساختار هیر فیلر علاوه بر مواد مغذی و ویتامین ها، هیالورونیک اسید به کار رفته است. دلیل غلظت، ماندگاری و اثرگذاری بالاتر هیلر فیلر نسبت به مزوتراپی نیز وجود همین ماده است. تا یکسال پس از فیلر مو، تاثیر آن بر روی تقویت و ترمیم موها‌ی شما قابل مشاهده است. در مزوتراپی مو مدت زمان ماندگاری در هر فرد متفاوت است. شما می توانید در هر زمان که نیاز به تقویت مو داشتید این روش را تکرار کنید.

نتیجه انجام هیر فیلر
قبل و بعد از تزریق هیر فیلر

فیلر مو یا مزوتراپی، کدام بهتر است؟

در انتخاب فیلر مو یا مزوتراپی هر دو روش درمانی، در تقویت و ترمیم مو اثرگذار بوده و دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. تعیین این که کدام گزینه بهتر است، علاوه بر بودجه، به نظر پزشک متخصص شما نیز بستگی دارد. پس قبل از هر اقدامی حتما با یک پزشک مشورت کنید تا بهترین گزینه درمانی را برای شما انتخاب کند.

معرفی بهترین مرکز زیبایی در مشهد

حالا که با تفاوت های فیلر مو یا مزوتراپی آشنا شدید و آن ها را از لحاظ ماندگاری، هزینه و غیره بررسی کردید، می توانید با مراجعه به یک کلینیک معتبر و گرفتن مشاوره، درمان را شروع کنید.

مدویکا، سامان آنلاین معرفی بهترین پزشکان و مراکز پوست و زیبایی در مشهد، کلینیک سلامت ایده آل را به عنوان بهترین مرکز پوست و زیبایی به شما پیشنهاد می کند. جهت مشاوره رایگان و رزرو وقت می توانید با شماره های  05136166 یا 09386069075 تماس بگیرید.

دانلود نسخه pdf مقاله فیلر مو یا مزوتراپی

برای دسترسی به نسخه آفلاین این مقاله می توانید آن را دانلود کنید:

نسخه pdf مقاله فیلر مو یا مزوتراپی

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نام و سوال خود را در باکس زیر وارد کنید و روی دکمه ارسال کلیک کنید، ما در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ خواهیم داد.