بوتاکس بهتره یا لیفت صورت؟

لیفت صورت با نخ یا بوتاکس؟

بوتاکس بهتره یا لیفت صورت؟

175 بازدید

اگر به دنبال راه حلی برای رفع چین و چروک‌ پوست صورت خود هستید، احتمالا به عمل‌های زیبایی ترمیم‌کننده فکر کرده‌اید؛ اما لیفت یا بوتاکس؟ کدام مناسب‌تر است؟ با توجه به عوامل مختلف، بهترین روش برای افراد مختلف متفاوت است. در این مقاله تمام عوامل تاثیرگذار در انتخاب صحیح را بررسی خواهیم کرد.

کلینیک های تخصصی پوست و مو مشهد
برای دریافت مشاوره رایگان و رزرو نوبت معاینه روی بنر کلیک کنید.

لیفت یا بوتاکس؟ مقایسه کامل!

اگرچه لیفت با نخ و بوتاکس دو روش سرپایی و کم‌تهاجم برای جوانسازی پوست هستند، اما از نظر فاکتورهای مختلف با یکدیگر تفاوت دارند. این‌که بوتاکس بهتره یا لیفت با نخ، به عوامل مختلفی بستگی داشته و یک پاسخ ثابت برای همه افراد ندارد. برای انتخاب درست لازم است اطلاعات بیش‌تری مثل مقایسه از لحاظ کاربردها، عوارض، دوره نقاهت و میزان هزینه داشته باشید.

بوتاکس بهتره یا لیفت
انتخاب بین لیفت و بوتاکس به عوامل مختلفی بستگی دارد.

از لحاظ کاربرد کدام برای من مناسب‌تر است؟

لیفت با نخ و بوتاکس هر دو از روش‌های جوانسازی پوست هستند که ظاهر پوست شما را زیبا می‌کنند؛ ولی هر یک از این روش‌ها با کاربرد و اهداف متفاوتی انجام می‌شوند.

1. بوتاکس

در اثر انقباض مکرر عضلات پوست، چین و چروک‌های پوستی ایجاد می‌شوند. بوتاکس نوعی تضعیف‌کننده عضلات است که به‌صورت موقت مسیر دستورهای ارسال شده به ماهیچه برای انقباض را مسدود می‌کند. در نتیجه چین و چروک‌های عمیق کمتر شده و چهره جوان‌تر به نظر می‌رسد. بوتاکس برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک‌ نیز کاربرد دارد.

پیشگیری از چروک پوست با بوتاکس
بوتاکس برای جلوگیری از چین و چروک کاربرد دارد.

2. لیفت با نخ

لیفت با نخ یک روش جوانسازی است که با هدف رفع افتادگی پوست در نواحی مختلف صورت می‌گیرد؛ در نتیجه چین و چروک‌های صورت کاهش پیدا می‌کند. نخ‌های به کار رفته در این فرایند، خاصیت کلاژن سازی را تحریک کرده و در نهایت پوستی نرم، صاف و انعطاف‌پذیر خواهید داشت. در واقع تزریق بوتاکس هیچ کاربردی در رفع افتادگی پوست، نرمی و بهبود انعطاف‌پذیری پوست ندارد.

کاهش چروک صورت با لیفت
لیفت صورت برای کاهش چین و چروک کاربرد دارد.

کدام عوارض بیشتری دارد؟ لیفت یا بوتاکس؟

– تزریق بوتاکس نسبت به لیفت صورت، عوارض کمتری دارد . از عوارض کوتاه مدت تزریق بوتاکس می توان به درد، تورم، سردرد و خشکی دهان اشاره کرد.

– لیفت صورت به دلیل فرو بردن نخ‌های نازک، کمی خطرناک است. در برخی روش‌های لیفت صورت، از بیهوشی استفاده می‌شود که ریسک عمل را بالا می‌برد. عوارض آن شامل کبودی، خونریزی، عفونت، جوش و خون‌مردگی است. ورم و کبودی پوست، پس از عمل در مقایسه با بوتاکس بیشتر است. همچنین آثار بخیه‌ها ممکن است تا چندین روز باقی بماند.

عوارض کم و کوتاه مدت بوتاکس نسبت به لیفت
بوتاکس، نسبت به لیفت، عوارض کمتری دارد.

از لحاظ دوره نقاهت؛ لیفت یا بوتاکس

لیفت با نخ، کمی دشوارتر از بوتاکس بوده و دوران نقاهت 2 الی 3 روزه دارد. در 24 ساعت اول بعد از لیفت صورت با نخ، باید از لمس صورت پرهیز کنید. در حالی که پس از تزریق بوتاکس مشهد تنها چند ساعت نیاز به مراقبت دارید. به طور مثال پزشک معالج به شما می‌گوید که برای پیشگیری از حرکت ژل تزریقی در بخش‌های مختلف عضلات صورت، تا چند ساعت سر خود را به سمت پایین خم نکنید یا برای جلوگیری از کبودی، کمپرس آب یخ استفاده کنید‌.

کمپرس یخ برای جلوگیری از کبودی تزریق بوتاکس
برای جلوگیری از کبودی ناشی از بوتاکس، کمپرس یخ استفاده کنید

از لحاظ قیمت؛ لیفت یا بوتاکس

با توجه به اینکه لیفت با نخ، روشی تخصصی‌تر است و انجام آن به زمان بیشتری نیاز دارد، نسبت به بوتاکس، گران‌تر است. هزینه لیفت صورت با نخ به طور میانگین 4 میلیون تومان است؛ که با توجه به عوامل مختلف مثل نوع نخ، ناحیه درمان و غیره می‌تواند تغییر کند. به‌ طور نسبی، هزینه بوتاکس حدوداً یک‌سوم هزینه لیفت با نخ است. با این وجود توصیه می‌کنیم در جلسه مشاوره، در مورد هزینه نهایی هر روش با توجه به شرایط بالینی خود با پزشک صحبت کنید.

هزینه خدمات لیفت و بوتاکس
لیفت صورت با نخ گران‌تر از بوتاکس است.

کلام آخر

انتخاب بین لیفت یا بوتاکس، با توجه به کارایی و نیاز بدن هر فرد می‌تواند متفاوت باشد. به بیان ساده‌تر هر چقدر که نیاز واضح‌تر باشد، بهتر می‌توانید راهکار مناسب را انتخاب کنید. جهت مشاوره برای انتخاب روش مناسب، با کارشناسان کلینیک سلامت ایده آل به شماره 09386069075 یا 05136166 تماس بگیرید.

پرسش و پاسخ لیفت یا بوتاکس

بله؛ در شرایطی که بیماری قلبی کنترل شده باشد، با مجوز کتبی متخصص قلب و عروق قابل انجام است.

خیر؛ با تزریق بوتاکس مرغوب و با استفاده از تکنیک درست، فقط توانایی اخم کردن و خطوط آن ناحیه به‌طور نسبی کاهش می‌یابد و حرکت ابروها دست نخورده باقی می‌ماند.

خیر؛ بارداری و شیردهی منع قطعی تزریق بوتاکس دارند.

بله؛ منع علمی وجود ندارد مگر در مواردی که ماه‌گرفتگی از نوع خاص عروقی یا بسیار وسیع باشد که در این صورت ابتدا مشاوره‌های لازم با همکاران متخصص عروق و مغز و اعصاب انجام می‌شود.

دانلود نسخه PDF مقاله لیفت یا بوتاکس؟

برای دسترسی به نسخه آفلاین این مقاله، اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نام و سوال خود را در باکس زیر وارد کنید و روی دکمه ارسال کلیک کنید، ما در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ خواهیم داد.