عمل بینی بدون تامپون در مشهد با کدام جراح انجام می‌شود؟

عمل بینی بدون تامپون در مشهد با کدام جراح انجام می‌شود؟

1321 بازدید

عمل بینی بدون تامپون در مشهد چگونه است؟ بعد از اتمام جراحی بینی، جراح یک تامپون که از جنس گاز استریل یا پنبه فشرده است را به مدت ۲ الی ۲۴ ساعت داخل حفره‌های بینی قرار می‌دهد. تامپون از ایجاد لخته در تیغه بینی و همینطور خونریزی و یا ترشحات آب خون بینی بعد از عمل، جلوگیری می کند. بعد از گذشت این مدت پرستار یا خود جراح تامپون را با پنس از بینی خارج می کند. همین امر باعث شده است افراد بسیاری از تامپون بینی بترسند و بخواهند که عمل بینی بدون تامپون داشته باشند. البته جراحانی هم هستند که عمل بینی بدون تامپون در مشهد انجام می دهند. ما در ادامه درباره این جراحان و همینطور اینکه بهترین جایگزین تامپون در جراحی بینی چیست، صحبت می کنیم. پس همراه ما بمانید.

جهت مشاوره رایگان برای جراحی بینی بدون تامپون در مشهد با شماره تلفن 09386069075 تماس بگیرید

زمان پاسخگویی : صبح 9 الی 14 و عصر 17 الی 20

تامپون چیست و چرا بعد از عمل از تامپون استفاده می شود؟

تامپون یک پانسمان است که بعد از اتمام جراحی بینی داخل حفره های بینی قرار می گیرد تا با ایجاد فشار بر روی عروق خونی از خونریزی بعد از جراجی جلوگیری کند. تامپون می تواند جنس های مختلفی داشته باشد از گاز استریل گرفته تا پنبه های فشرده و غیر فشرده. جراح قبل از اینکه تامپون را داخل بینی بگذارد آن را به پمادهایی مانند تتراسایکلین یا وازلین (گاز وازلینه) آغشته می کند تا داخل بینی خشک و آزار دهنده نباشد.

علاوه بر این تامپون با تحت فشار قرار دادن تیغه بینی از ایجاد هماتوم نیز جلوگیری می‌کند. زیرا در عمل‌های سپتوپلاستی و در کل جراحی‌هایی که تیغه بینی در آن دستکاری می‌شود، بعد از عمل امکان ایجاد هماتوم (لخته خون در تیغه بینی) وجود دارد.

تامپون چیست

کدامیک از جراحان بینی در مشهد عمل بینی بدون تامپون انجام می دهند؟

اثرگذاری تامپون بعد از عمل بینی از نظر علمی هنوز ثابت نشده است، اما از نظر تجربی جراحان فواید آن را بیشتر از ضررهای آن می‌دانند. به همین علت برخی از جراحان برای همه بیماران خود از تامپون استفاده می کنند. برخی دیگر به هیچ عنوان از تامپون استفاده نمی‌کنند. در این میان جراحانی هم وجود دارند که در صورت نیاز و بسته به نوع جراحی برای بیمار تامپون می گذارند.

ما به شما پیشنهاد می کنیم که ابتدا جراح خود را انتخاب کنید سپس در جلسه مشاوره اولیه از او درباره استفاده از تامپون با توجه به شرایط بینی خودتان سوال کنید. بیشتر جراحانی که با مدویکا همکاری دارند، عمل بینی بدون تامپون در مشهد نیز انجام می‌دهند. برای مشاهده لیست جراحان بینی مشهد کلیک کنید.

قیمت عمل بینی بدون تامپون در مشهد چقدر است؟

در واقع استفاده یا عدم استفاده از تامپون در عمل بینی تاثیری بر قیمت آن ندارد. هزینه عمل بینی به عواملی از جمله: دستمزد جراح بینی با توجه به تجربه و مهارت او، هزینه های بیمارستانی، هزینه های دارو و نوع بینی (گوشتی، استخوانی) بستگی دارد.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان مدویکا و یا عمل بینی بدون تامپون با ما از طریق شماره09386069075 با ما در ارتباط باشید.


فواید تامپون بینی چیست ؟

تامپون بینی به تنهایی نتیجه جراحی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اما گذاشتن آن نیز فوایدی دارد. همانطور که پیش‌نر گفته شد؛ جلوگیری از خونریزی، حمابت از تیغه بینی و همینطور جلوگیری از ایجاد لخته خونی در تیغه بینی از فواید بسیار مهم تامپون بینی است.

عوارض تامپون بینی چیست؟

دلیل اینکه افراد زیادی به دنبال عمل بینی بدون تامپون در مشهد و یا هر شهر دیگری که در آن زندگی می کنند هستند، این است که از عوارض تامپون بینی هراس دارند. اما تامپون بینی در صورتی برای بیمار عوارض ایجاد می‌کند که بدون دلیل پزشکی صحیح، به صورت طولانی مدت مثلا ۷ روز داخل بینی بماند. برای جراحی های زیبایی بینی یا حتی سپتوپلاستی (یعنی جراحی زیبایی بینی + جراحی انحراف بینی)، تامپون نباید بیشتر از ۲۴ ساعت داخل بینی بماند، زیرا ممکن است باعث ایجاد عفونت و حتی خشکی داخل بینی شود. فقط در موارد نادر مانند شکستگی های استخوانی عمیق بینی ممکن است از تامپون به عنوان قیم برای نگه داشتن تیغه بینی به مدت یک هفته استفاده شود.

از دیگر عوارض تامپون بینی که افراد را به عمل بینی بدون تامپون سوق میدهد، انسداد مسیر تنفسی و تنفس سخت در روز اول بعد از عمل و احساس گرفتگی بینی است. اما چون تامپون در مدتی که داخل سوراخ بینی است؛ ترشحات بینی را به خود جذب می‌کند، بعد از برداشتن آن کاملا مسیر تنفسی شما باز می‌شود و حتی باعث می شود در مقایسه با کسانیکه عمل بینی بدون تامپون انجام داده‌اند، راحت‌تر نفس بکشید.

عوارض عمل بینی بدون تامپون 

آیا جراحی زیبایی بینی بدون تامپون و گچ در مشهد امکانپذیر است؟

جراحی زیبایی بینی بدون تامپون امکانپذیر است. همانطور که گفتیم استفاده از تامپون در تمامی بیماران الزامی نیست. استفاده از تامپون بینی فقط در بیمارانی که در تیغه بینی آنها تغییراتی اعمال شده و یا عمل بینی گوشتی با پیوند غضروف از تیغه بینی انجام داده‌اند الزام دارد.

اما جراحی بینی بدون گچ (آتل) امکانپدیز نیست. زیرا استفاده از آتل بینی بعد از عمل به مدت یک هفته باعث جوش خوردن استخوان ها می‌شود. علاوه بر این گچ بینی از ساختار استخوانی بینی حمایت کرده و تورم را به حداقل می‌رساند. برای کسب اطلاعات مفید درباره آتل حتما بر روی کلمه لینک شده در خط بالا کلیک کنید.

عمل بینی بدون گچ در مشهد

جایگزین تامپون در جراحی بینی چیست؟

امروزه آتل های (اسپلینت) سبک و صفحه ای به عنوان جایگزین تامپون بینی ابداع شده است. اسپلینت های داخلی بینی یا همان آتل داخلی لوله های سیلیکونی ظریفی هستند که داخل سوراخ های بینی قرار می گیرند و کار تامپون را انجام می‌دهند. اسپلینت های داخلی بینی دارای دو مجرا در خود هستند که باعث می شود در تنفس فرد هیچ گونه اختلالی ایجاد نشود. این اسپلینت ها به دو طرف تیغه بینی بخیه می‌شود و بعد از یک هفته برداشته می‌شود. برداشتن و گذاشتن اسپلینت ها نیز آسان بوده و برای بیمار درد ایجاد نمی کند. به همین دلایل هم این اسپلینت ها محبوبیت بیشتری نسبت به تامپون پیدا کرده‌اند.

اسپلینت داخلی جایگزین تامپون در جراحی بینی
اسپلینت داخلی جایگزین تامپون در جراحی بینی است

نتیجه گیری : عمل بینی بدون تامپون یا با تامپون؟!

در نهایت باید بدانید که ما به نگرانی شما احترام می گذاریم، اما اگر شما ریسک یک جراحی را بر روی بینی و صورت خود پذیرفته اید، پس نباید ترسی درباره یک پانسمان داخل بینی داشته باشید. کار را به کاردان بسپارید. این جراح شما است که تشخیص می دهد آیا این پانسمان برای شما لازم است یا خیر. در واقع درآوردن تامپون بینی به هیچ عنوان درد ندارد، فقط در چند ثانیه شاید احساس ناخوشایندی به همراه کمی سوزش در سوراخ بینی داشته باشید. پس نگران نباشید.

در ضمن شما عزیزان می‌توانید از طریق قسمت دیدگاه‌ها در پایین همین صفحه سوالات خود را مطرح کنید و در اولین فرصت پاسخ خود را دریافت کنید.
همینطور برای مشاوره رایگان یا رزرو نوبت عمل بینی با بهترین جراحان زیبایی مشهد با شماره تلفن 09386069075 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نام و سوال خود را در باکس زیر وارد کنید و روی دکمه ارسال کلیک کنید، ما در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ خواهیم داد.