عمل بینی بدون بیهوشی در مشهد+ مزایا و معایب

عمل بینی بدون بیهوشی در مشهد

عمل بینی بدون بیهوشی در مشهد+ مزایا و معایب

1142 بازدید

آیا عمل بینی بدون بیهوشی امکان دارد؟ این روزها به لطف پیشرفت تکنولوژی، انجام عمل بینی بدون بیهوشی در مشهد در آینده‌ای نه چندان دور برای افراد فراهم است. این شیوه از جراحی به کمک افرادی آمده است که ترس و نگرانی‌ همواره آن‌ها را از این عمل باز می‌دارد. عموما ترس از هر عملی، از عدم شناخت کافی نشات می‌گیرد. خواندن این مقاله کمک می‌کند تا ترس‌های احتمالی شما از عمل بینی به حداقل ممکن برسد.

کلینیک های تخصصی پوست و مو مشهد
برای دریافت مشاوره رایگان و رزرو نوبت معاینه روی بنر کلیک کنید.

عمل بینی بدون بیهوشی چگونه است؟

عموما مردم نسبت به بیهوشی مورد استفاده در حین جراحی حساس‌تر از خود جراحی هستند. تحقیق در مورد این‌که چه نوع بیهوشی برای عمل بینی استفاده ‌شود، ممکن است زمان‌بر باشد. یکی از جدیدترین روش‌ها عمل بینی بدون بیهوشی است. این شیوه نوین با نام عمل بینی با لیزر در مشهد هم شناخته می‌شود.

در این شیوه به شما یک آرام‌بخش جزئی مانند والیوم به شکل قرص داده می‌شود تا عضلات در حالت آرامش قرار گیرند. ممکن است برخی از پزشکان موادی شبیه نووکائین (مشابه آنچه در دندانپزشک تزریق می‌شود) را تزریق کنند تا بخشی از صورت را که در حال جراحی است، بی‌حس شود.

در عمل بنی بدون بیهوشی امکان تغییر حالت بینی وجود دارد
در عمل بینی بدون بیهوشی عوارض بعد از جراحی به حداقل ممکن می‌رسد

برخی از پزشکان ترجیح می‌دهند تا از داروهایی با دوام و اثر بیشتر، مانند لیدوکائین و مارکائین استفاده کنند. تزریق این مواد می‌تواند کمی دردناک باشد، اما جراحان با تبحر خود سعی می‌کنند تا از سوزن‌های کوچک برای تزریق استفاده کنند تا دارو به آرامی در بدن پخش شود و درد و ناراحتی بیمار به حداقل برسد.

چرا برخی به دنبال عمل بینی بدون بیهوشی هستند؟

دلیل مشخص است، ترس از عمل بینی و ترس از عوارض بیهوشی. عموم اشخاص در مورد خطرات ناشی از بیهوشی نگران هستند؛ به همین دلیل می‌خواهند که به هر قیمتی شده از آن اجتناب کنند. این افراد می‌ترسند که به هوش نیایند و یا دچار عوارض دیگری شوند، به همین علت به دنبال راهی برای انجام جراحی بینی بدون بیهوشی و حتی بهترین دکتر عمل بینی بدون بیهوشی هستند.

اما از آنجاییکه علم مهندسی پزشکی به خصوص در حوزه بیهوشی در سال‌های اخیر پیشرفت چشم‌گیری داشته است باید بدانید ترستان از بیهوشی بی مورد است. زیرا دستگاه های بیهوشی در تمام مدت جراحی بینی بدون خطا علائم حیاتی شما شامل فشار خون، ضربان و تپش قلب، را اندازه‌گیری کرده و آنها را با نوار قلب بر روی مونیتور نمایش می‌دهد. علاوه بر این دستگاه‌های بیهوشی تمامی دم و بازدم‌های بیمار را حین بیهوشی کنترل می‌کنند. این دستگاه‌ها عموما یک دریچه pop-off دارند که تنظیم کننده فشار اکسیژن است. این دریچه از وارد شدن اکسیژن با فشار بالا به سیستم تنفسی بیمار جلوگیری می‌کند.

هدف از بیان این نکات این است که بدانید؛ دستگاه های بیهوشی امروزه بسیار پیشرفته هستند به همین علت در طول یک روز صدها عمل جراحی بدون کوچکترین مشکلی انجام می‌شود.

همینطور در تمام مدت عمل، متخصص بیهوشی بالای سر شماست و بر تمام این موارد نظارت کامل دارد. بنابراین می‌بینید که جایی برای ترس وجود ندارد و می‌توانید با خیال راحت خود را به دست جراح و تیم پزشکی اتاق عمل بسپارید.

آیا جراحی بینی بدون بیهوشی خطرناک است؟

حقیقت این است که با استفاده از شیوه‌های نوین عمل بینی، لیفت پلک، جراحی بزرگ کردن لب، بزرگ کردن چانه و بسیاری از عمل‌های دیگر را می‌توان با بی‌حسی موضعی انجام داد.

در عمل بینی بدون بیهوشی در مشهد هزینه و عوارض‌ جانبی ناشی از بیهوشی در بدن شما کاهش پیدا می‌کند. با استفاده از این شیوه جراحی، حالت عمومی شما بعد از عمل بهتر خواهد بود. در واقع استفاده از بی‌حسی موضعی روی بینی به کاهش میزان خونریزی در حین جراحی کمک بسیاری می‌کند. در این حالت بیمار کاملا هوشیار است و فقط پس از تزریق برخی از داروها عضلات در آرامش بیشتری قرار می‌گیرند. این مسئله باعث می‌شود تا بیمار به خواب فرو ‌رود.

درنظر داشته باشید که حال بیمار صرفا به دلیل استفاده نکردن از داروهای بیهوشی خوب خواهد بود. از آن‌جایی که برای پزشکان مدویکا سلامت بیماران بیش از هر چیز دیگر دارای اهمیت است، عمل زیبایی بینی بدون بیهوشی در این مجموعه انجام نمی‌شود؛ چرا که این عمل نیاز بسیاری به مراقبت‌های قبل و بعد از عمل دارد. به عنوان مثال تغذیه قبل از عمل باید بسیار سبک باشد و بیمار ورزش و پیاده‌روی را در برنامه روزانه خود داشته باشد. 

ضمن این‌که این احتمال وجود دارد که افراد بسیاری بیماری‌های زمینه‌ای داشته باشند که در این حالت ریسک انجام عمل بینی بدون بیهوشی بسیار بالا می‌رود. از آن‌جایی که نمی‌توان از مراقبت‌های قبل و بعد از بیماران ممطمئن بود، تعهد دلسوزانه پزشکان مجموعه مدویکا آن‌ها را از انجام این عمل بازمی‌دارد.

جراحی بینی بدون بیهوشی
مدویکا؛ بهترین پزشکان را برای زیبایی و سلامتی شما پیشنهاد می دهد.

عمل بینی با بی هوشی بهتر است یا بیهوشی عمومی؟

اگرچه عمل بینی بدون بیهوشی در مشهد مزایایی دارد، اما برخی تمایل ندارند آنچه را که در اتاق عمل اتفاق می‌افتد، ببینند. تکنولوژی در حوزه زیبایی برای این افراد هم چاره اندیشیده است. برای بیمارانی که نمی‌خواهند در حین جراحی بیدار و هوشیار باشند، عمل بینی با بیهوشی وریدی در نظر گرفته شده است.

برای بی‌حس کردن از روش بیهوشی داخل وریدی استفاده می‌شود. در بیهوشی وریدی بیمار پس از انجام عمل جراحی به محض کم اثر شدن داروهای تزریق شده، در عرض چند دقیقه از خواب بیدار می‌شود. در این شیوه عموما افراد سردرد یا تهوع ندارند و برخلاف بیهوشی عمومی، در اثر گاز بیهوشی حالت نسبتا هوشیاری پس از عمل دارند.

عمل بینی با بیهوشی وریدی در مقایسه با بیهوشی عمومی عوارض دیگری همچون کبودی صورت را هم کاهش می‌دهد. این شیوه نسبتا ایمن است و بیماران اغلب پس از جراحی احساس خوبی دارند، درست مثل اینکه خواب عمیقی در شب داشته‌اند. به عبارت دیگر بیمار بیهوش و بی‌حرکت است، اما هنوز بدون دستگاه می‌تواند نفس بکشد و تعادل خوبی در طول عمل حفظ می‌شود. در حین جراحی بینی و به خصوص در حین توربینوپلاستی ممکن است مقداری خون‌ریزی رخ دهد.

معایب انجام عمل بینی با بیهوشی
حین عمل بینی با بیهوشی میزان خونریزی مقدار قابل توجهی است

در واقع خون می‌تواند به عقب بینی تخلیه شود و ممکن است زمانی که راه هوایی با یک لوله تنفسی محافظت نشده باشد، به داخل ریه‌ها استنشاق شود. به همین دلیل اگر احتمال می‌رود که در حین عمل خونریزی زیادی اتفاق افتد، بیهوشی داخل وریدی هرگز توصیه نمی‌شود. هنگامی که جراحی چندین ساعت طول می‌کشد، گاهی اوقات راحت نگه داشتن بیماران با این روش دشوار می‌شود. گاهی این افراد ممکن است دچار درد عضلانی یا بی‌قراری در ادرار شوند.

عوارض عمل بینی با بیهوشی عمومی چیست؟

بیهوشی عمومی شامل پایین آوردن سطح هوشیاری در حین جراحی با داروهای تجویزشده از جانب متخصص بیهوشی است. افراد در مورد خطرات ناشی از بیهوشی عمومی نگران هستند؛ چراکه بیهوشی فشار زیادی بر بدن فرد وارد می‌کند. برخی از بیماران پس از داشتن تجربه بیهوشی عمومی حالت تهوع، سردرد و ضعف را تجربه می‌کنند. همین عوارض بیهوشی سبب می‌شود تا افراد بخواهند به هر قیمتی از آن اجتناب کنند.

عوارض عمل بینی با بیهوشی عمومی برای همه افراد به یک شکل بروز نمی‌کند. آنچه در ادامه به عنوان عوارض بیهوشی بیان می‌شود، صرفا متداول‌ترین آن‌ها است. در شیوه بیهوشی عمومی داروهای بیهوشی عمومی باعث تغییرات فیزیولوژیکی عمده در بدن می‌شود.

چرا باید عمل بینی بدون بیهوشی را انجام داد؟
با انجام عمل بینی بدون بیهوشی عوارض ناشی از بیهوشی را به حداقل ممکن می توان رساند

در حقیقت داروهای بیهوشی باعث گشاد شدن رگ‌های خونی می‌شود و میزان خونریزی شما در حین جراحی افزایش می‌یابد. درنهایت این مسئله باعث کبودی و تورم در بیمار می‌شود که زمان بهبودی بیمار را طولانی‌تر می‌کند. علاوه بر این، بیهوشی عمومی می‌تواند باعث استفراغ در برخی از افراد شود. همین امر سبب ضربه بیشتر و پارگی بخیه برای برخی از بیماران می‌شود.

عمل بینی بدون بیهوشی در مشهد برای چه کسانی مناسب است؟

برای این‌که بدانید انجام عمل بینی بدون بیهوشی در مشهد برای چه افرادی مناسب و برای چه افرادی نامناسب است، باید موقعیت و شرایط هر بیمار را مورد بررسی قرار دهید. سن بیمار، فرم بینی، بیماری‌های زمینه‌ای هر فرد، مدت زمان جراحی، هدف از جراحی و … از جمله این شرایط هستند. در واقع همه این عوامل در تعیین این مسئله موثر است که آیا شما به عنوان فردی که می‌خواهید عمل بینی بدون بیهوشی در مشهد انجام دهید، مناسب هستید یا خیر.

به طور کلی  جراحی بینی بدون بیهوشی در مشهد زمانی برای شما مناسب است که بیش از درمان، زیبایی و فرم‌دهی بینی برای شما حائز اهمیت باشد. به عنوان مثال عمل انحراف بینی، عمل پولیپ بینی و عمل بینی گوشتی از جمله عمل‌های درمانی دشواری محسوب می‌شوند که نمی‌توان آن را بدون بیهوشی انجام داد. اگر بخواهیم ساده بگوییم پیش از تصمیم انتخاب شیوه عمل، باید مشخص شود که درد شما از این عمل چیست؟ زیبایی یا درمان؟ 

قبل و بعد از عمل بینی گوشتی
قبل و بعد از عمل بینی
بینی گوشتی را نمی توان به شیوه جراحی بینی بدون بیهوشی انجام داد

مزایا و معایب عمل بینی بدون بیهوشی سرپایی در مشهد چیست؟

وقتی از عمل بینی بدون بیهوشی در مشهد صحبت می‌شود، عده‌ای احساس می‌کنند که مزایای این عمل کمتر است و ممکن است عوارض بیشتری داشته باشد. این عقیده کاملا نادرست است. اگر بخواهید واقع‌بینانه به قضیه نگاه کنید، باید بدانید که این عمل جراحی مانند هر عمل دیگری مزایا و معایب مختص خود را دارد.

یکی از مزایای عمل بینی بدون بیهوشی این است که در این نوع جراحی مدت زمان عمل بسیار کوتاه‌تر از نوع آن است. بیهوشی برای بسیاری از افراد مهم است؛ چراکه افراد دوست ندارند در حالت بی‌خبری زمان زیادی را زیر تیغ جراحی بگذرانند. به همین دلیل است که این نوع جراحی بینی می‌تواند برای افرادی با چنین خصوصیاتی مناسب باشد.

از دیگر مزایای این روش می‌توان به عدم تورم بعد از عمل اشاره کرد. انجام عمل بینی بدون بیهوشی در مقایسه با روش بیهوشی عمومی، تورم و کبودی بسیار کمی دارد. ضمنا در این روش هیچ برشی پوستی در ناحیه اطراف بینی وجود نخواهد داشت.

عدم کبودی و خونریزی در عمل بینی بدون بیهوشی در مشهد
کبودی اطراف بینی در جراحی بدون بیهوشی به حداقل می رسد

ارزش عمل بینی بدون بیهوشی در مشهد در استفاده از بی‌حسی موضعی آن است که در مقایسه با بیهوشی عمومی میزان خون‌ریزی حین جراحی را کاهش می‌دهد و در نتیجه کبودی و بهبودی بعد از عمل کاهش پیدا می‌کند. علاوه بر این، صرفه‌جویی در هزینه‌های اضافی را هم برای شما به همراه دارد. در واقع شما دیگر مجبور نیستید برای بیهوشی از جانب متخصص بیهوشی هزینه صرف کنید؛ چراکه جراح شما تزریق بی‌حسی را می‌تواند خودش انجام دهد.

در این میان نباید فراموش کنیم که این شیوه از جراحی معایبی هم دارد. با عمل بینی بدون بیهوشی در مشهد اندازه بینی به هیچ وجه در مقایسه با اندازه اولیه آن تغییر نمی‌کند و فقط حالت بینی تغییر می‌کند. البته نمی‌توان گفت این مسئله از معایب این شیوه محسوب می‌شود؛ چراکه بسیاری از افراد نمی‌خواهد سایز بینی آن‌ها تغییر محسوسی داشته باشد و این تغییر نکردن سایز بینی به نوعی مزیت برای آن‌ها محسوب می‌شود.

آنچه راجع‌به عمل بینی با بی حسی در این مقاله خواندید

در این مقاله سعی شد در خصوص عمل بینی بدون بیهوشی در مشهد اطلاعاتی داده شود. همان‌طور که در بالا اشاره شد، انجام این عمل برای افرادی که می‌خواهند سایز بینی خود را کوچک کنند، نتیجه‌بخش نخواهد بود که در این حالت لازم است تا شما عمل بینی را به روش‌های دیگر انجام دهید . برای تغییر اندازه بینی، استخوان و غضروف آن جراحی می‌شود. این در حالی است که افرادی که می‌خواهند شکل بینی خود را تغییر دهند، (مثلا نوک بینی خود را به سمت بالا عمل کنند) عمل جراحی بینی بدون بیهوشی گزینه مناسب‌تری به‌نظر می‌رسد.

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید مقاله عمل بینی در مشهد را مطالعه کنید.

هر نوع عمل جراحی می‌تواند معایب و مزایای مختص خود را داشته باشد. برای آگاهی از عوارض احتمالی عمل بینی بدون بیهوشی در مشهد می‌توانید از پزشکان متخصص مجموعه مدویکا کمک بخواهید. پزشکان این مجموعه با سال‌ها تجربه طی مشاوره‌ای سعی می‌کنند تا شما را با عوارض احتمالی این عمل آشنا کنند. مشاوره‌های پیش از عمل در مجموعه مدویکا می‌تواند نگرانی شما را در این زمینه به حداقل برساند تا شما بتوانید در آرامش تصمیم نهایی خود را بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نام و سوال خود را در باکس زیر وارد کنید و روی دکمه ارسال کلیک کنید، ما در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ خواهیم داد.