جراحی لیفت بازو؛ روشی برای زیباسازی نواحی دست

لیفت بازو و نحوه انجام آن

جراحی لیفت بازو؛ روشی برای زیباسازی نواحی دست

970 بازدید

جراحی لیفت بازو در مشهد یکی از راه‌های زیباسازی بازویی است که حالت نرمال خود را از دست داده است. جراحی لیفت بازو یک عمل زیبایی محسوب می‌شود که می‌تواند ظاهر بازوهای شما را بهبود بخشد. برای اطلاعات بیشتر در خصوص لیفت بازو این مقاله می‌تواند کمک‌کننده باشد.

کلینیک های تخصصی پوست و مو مشهد
برای دریافت مشاوره رایگان و رزرو نوبت معاینه با شماره درج شده در بنر تماس حاصل نمایید.

جراحی لیفت بازو چیست؟

جراحی لیفت بازو شامل سفت کردن و کشیدن پوست افتاده و چروکیده این ناحیه است. در برخی موارد که بازو بزرگ‌تر از حالت عادی خود قرار دارد، جراحان مقداری از چربی آن را برمی‌دارند تا فرد از انجام لیفت بازو به نتیجه مطلوبی برسد. جراحی برداشتن چربی بازو باعث می‌شود تا بازوهای شما منسجم‌تر و جوان‌تر به نظر رسند، به گونه‌ای که ورزش و رژیم غذایی به تنهایی از عهده آن برنمی‌آیند.

قبل و بعد لیفت بازو
انجام لیفت بازو سبب فرم دهی و سفت شدن این ناحیه می شود

عمل لیفتیگ به قسمت بازو محدود نمی شود، بلکه شقیقه و ران پا هم امکان کشیدگی و لیفت شدن را دارند. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به مقاله لیفت ران پا مراجعه کنید.

هزینه انجام لیفت در مشهد به چه صورت است؟

هزینه لیفت بازو در مشهد به عوامل متعددی بستگی دارد. این هزینه‌ها تا حد زیادی به شرایط بدن خود بیمار بستگی دارد که تا چه حد فرد نیاز به جراحی دارد. در برخی از شرایط لیفت بازو بدون جراحی قابل انجام است و در برخی از شرایط لیفتیگ بازو سنگین‌تری باید انجام شود و فرد به عمل جراحی با بیهوشی نیازمند است که به تبع آن هزینه‌های این عمل بالاتر خواهد رفت.

هزینه های انجام لیفت بازو
مدویکا؛ جایی که هیچ کس را به خاطر هزینه از خود دور نمی کند

 نوع جراحی، انتخاب کلینیک، شرایط بیمار، انتخاب جراح از جمله مهم‌ترین عواملی هستند که در قیمت نهایی جراحی لیفت بازو در مشهد یا در هر کجای دیگر تاثیرگذار خواهند بود.

بهترین دکترهای لیفت بازو در مشهد کدامند؟

هر عمل جراحی چه از نوع زیبایی و چه از نوع درمانی باشد، ترس و دلهره‌هایی را برای افراد به همراه دارد. این نگرانی‌ها درخصوص عمل‌های زیبایی ممکن است بیشتر هم باشد.

لیفت بازو را نزد بهترین جراح باید انجام داد
چه افرادی بهترین دکتر انجام لیفت بازو در مشهد هستند؟

افراد هزینه‌ای می‌کنند تا زیباتر باشند و اگر به نتیجه دلخواه خود نرسند، بیش از پیش ممکن است باعث آسیب به جسم و روح خود شوند؛ بنابراین برای انجام براکیوپلاستی در مشهد یا همان جراحی لیفت بازو، انتخاب بهترین دکترهای لیفت بازو در مشهد یا هر کجای دیگر، مسئله بسیار مهمی است که افراد قبل از عمل باید به آن توجه کنند.

مجموعه مدویکا با نظر به این مسئله، بهترین‌های جراحی‌های زیبایی را گرد هم آورده است تا شما دغدغه شناخت پزشک متبحر و کاربلد را نداشته باشید. اعتماد و زیبایی شما به ما امید و انرژی می‌دهد  تا بهترین‌ پزشکان را در این زمینه برای شما انتخاب کنیم.

کاندیدای مناسب برای عمل لیفت در ناحیه دست و بازو چه کسانی هستند ؟

اگر بازوهای شما آویزان یا افتاده باشد، لیفت پوست بازو  برای شما مناسب خواهد بود. افرادی که هنگام بالا گرفتن دست خود، اولین چیزی که نظرشان را جلب می‌کند، بازوهای آویزان آن‌ها است، می‌توانند جز کسانی باشند که انجام این عمل برایشان ضروی به‌نظر می‌رسد. سایر کاندیدهای جراحی لیفت بازو عبارتند از:

  • افرادی که در قسمت بالای بازوها پوست شل و چروکیده دارند
  • افرادی که در اثر کاهش یا افزایش وزن، بازوی آن‌ها دچار تغییراتی شده است
  • افرادی که سلامت کلی بدن آن‌ها در وضعیت مناسبی قرار دارد (افراد با سابقه بیماری کم‌خونی، خطر عوارض جراحی را افزایش می‌دهد)
  • افرادی که مصرف دخانیات نداشته باشند
  • افرادی که سن آن‌ها افزایش یابد و پوست آن‌ها حالت ارتجاعی خود را از دست دهد

عمل زیبایی لیفت در قسمت بازو چگونه انجام می‌شود ؟

وقتی بازوی افراد به لیفت بیشتر و سنگین‌تری نیاز دارد، معمولا لیفت بازو با جراحی و بیهوشی همراه خواهد بود. ممکن است بنا به تشخیص پزشک، بیمار یک بی‌حس‌کننده موضعی دریافت کند تا ناحیه جراحی، بی‌حس شود و در آرام شدن بیمار کمک کند.

در این حالت با توجه به قسمتی از بازو که نیاز بیشتری به لیفت دارد، یک برش در داخل یا پشت بازو یا از آرنج تا زیر بغل، ایجاد می‌شود. اندازه برش به میزان شل بودن بازوی بیمار بستگی خواهد داشت. پس از آن جراح، پوست اضافی را با بریدن آن برمی‌دارد.

لیفت بازو توسط جراحان مجرب در مشهد
با افزایش سن یا کاهش وزن، بازو حالت افتادگی به خود می گیرد

برخی اوقات چربی اضافی را با استفاده از لیپوساکشن از بین می‌برد و سپس پوست بازو را به مقداری که لازم است، می‌کشد و برای سفت شدن بافت حمایتی در کنار بازو، بخیه می‌زند. درنهایت جراح زیبایی،  قسمت بازو را با گاز استریل پانسمان می‌کند تا خطرات عفونت را کاهش دهد. انواع برش‌هایی که پزشک شما ممکن است در حین جراحی لیفت بازو انجام دهد، عبارتند از:

  • برش زیر بغل
  • برش پشت بازو
  • برش از بالای آرنج تا زیر بغل

مراقبت های قبل از انجام لیفت بازو چه مواردی را شامل می شود؟

برای آن‌که افراد نتایج بهتری را از لیفت بازو خود داشته باشند یا خطرات حین عمل را به حداقل ممکن کاهش دهند، بهتر است مراقبت های قبل از لیفت بازو را به درستی انجام دهند تا بهترین نتیجه ممکن را از این عمل زیبایی بگیرند. برخی از مهم‌ترین این مراقبت‌ها عبارتند از :

  • عدم استفاده از سیگار و دخانیات قبل از عمل
  • انجام استحمام قبل عمل
  • انجام ندادن هیچ گونه اپیلاسیونی در هفته قبل از عمل
  • رسیدن به ثبات وزنی در چند ماه اخیر
  • عدم استفاده از داروهای التهابی یا قرص‌های رقیق‌کننده خون مانند آسپرین
اسپرین را قبل از لیفت بازو مصرف نکنید
مصرف آسپرین قبل از انجام لیفت باعث رقیق شدن خون و خونریزی در حین عمل لیفت می شود

مراقبت های بعد از لیفت بازو کدامند؟

مراقبت های بعد از انجام لیفت بازو به اندازه خود این عمل جراحی، مهم و ضروری است. درواقع تکمیل شدن فرآیند لیفت بازو تا حد زیادی به مراقبت های بعد از جراحی شما  بستگی خواهد داشت. مهم‌ترین این مراقبت‌ها عبارتند از:

  • تعویض باند و بالا بردن بالشت خود در صورت لزوم
  • قرار دادن دست‌ها بالاتر از سطح قلب در چند روز اول عمل
  • استراحت زیاد و خوردن یک رژیم غذایی سالم
  • پوشیدن لباس فشرده برای کمک به تسریع بهبود
  • پرهیز از ورزش‌های سنگین و بلند کردن اجسام سنگین
مراقبت های بعد از لیفت بازو کدامند؟
انجام حرکات سنگین بعد از لیفت بازو می تواند باعث آسیب به این ناحیه شود

روش های لیفت بازو بدون جراحی چه مواردی را شامل می‌شود؟

لیفت بازو بدون جراحی زمانی کاربرد دارد که چروکی یا افتادگی بازوی فرد، عمیق نباشد. در ادامه به انواع روش‌های جراحی لیفت بازو اشاره می‌شود:

لیفت بازو با هایفو

لیفت بازو هایفو (HIFU) یک درمان زیبایی نسبتا جدید برای سفت کردن پوست است که برخی آن را جایگزینی غیرتهاجمی و بدون درد برای لیفت صورت می‌دانند. این شیوه از انرژی اولتراسوند برای تشویق تولید کلاژن استفاده می‌کند که منجر به سفت‌تر شدن پوست می‌شود. هایفو بیشتر به دلیل استفاده از آن در درمان تومورها شناخته می‌شود. اولین استفاده از روش HIFU برای اقدامات زیبایی به سال 2008 برمی‌گردد.

چندین آزمایش بالینی نشان می‌دهد که هایفو برای لیفت بازو، صورت و رفع چین و چروک ایمن و موثر است. افراد بدون خطرات مرتبط با جراحی تهاجمی توانستند نتایج را در چند ماه پس از درمان مشاهده کنند. این روش همچنین برای جوان‌سازی، سفت کردن و کانتورینگ بدن استفاده می‌شود.

لیفت بازو با لیزر اندولیفت

اندولیفت یک روش لیزر سرپایی با حداقل تهاجم است که در عمل‌های زیبایی استفاده می‌شود. اندولیفت یک درمان بدون اسکالپل، اسکار و درد است که باعث تقویت بازسازی پوست و کاهش شلی پوست می‌شود. این شیوه از لیفت بازو، نتیجه پیشرفته‌ترین تحقیقات تکنولوژیکی و پزشکی است که بر دستیابی به نتایج عمل جراحی لیفتینگ متمرکز است و معایب جراحی‌های سنتی لیفت بازو را هم به حداقل ممکن می‌رساند.       

لیفت بازو با لیزر اندولیفت یک روش کم تهاجمی است که با طول موج 1470 نانومتر، از طریق میکروفیبرهایی به نازکی یک مو (200 یا 300 میکرون) انجام می‌شود و می‌تواند بدون برش وارد پوست شود و با امواج انتخابی لیپولیتیک تحت فشار قرار گیرد. سفت شدن پوست ناشی از اندولیفت به دلیل پرتو لیزر است که به طور انتخابی دو ناحیه آب و چربی را هدف قرار می‌دهد. گرمای انتخابی ناشی از لیزر، چربی را ذوب می کند و همزمان باعث جمع شدن فوری پوست می‌شود.

لیفت بازو با نخ

یکی از راحت‌ترین و بی‌دردسرترین روش‌ها برای نابودی چین و چروک بازو، انجام لیفت بازو با نخ است. این شیوه از جراحی خونریزی ندارد و عوارض لیفت بازو را به حداق ممکن می‌رساند. در این شیوه نخ‌های مخصوصی روی بازو قرار می‌گیرد و باعث می‌شود تا کلاژن‌سازی پوست افزایش یاید.

این نخ‌ها در مدت دو ماه کاملا جذب پوست و فیبرو پلاست های پوست با تولید کلاژن در پوست، سبب سفتی و کشیدگی پوست می‌شوند. دقت شود که در این روش چربی‌های بازوی شما کم یا زیاد نمی‌شود و فقط پوست شما جمع و بافت آن سفت‌تر خواهد شد؛ بنابراین افرادی که قصد دارند از حجم بازوی خود کم کنند، بهتر است از سایر روش‌های جراحی لیفت بازو استفاده کنند.

شیوه های انجام لیفت بازو
نحوه انجام لیفت بازو با نخ

مزایای انجام لیفت قسمت بازو کدامند؟

شما بعد از عمل بازو مشهد می‌توانید انتظار یک ظاهر صاف و زیبا را در بازو خود داشته باشید. بعد از جراحی لیفت بازو، اعتماد به نفس افراد افزایش پیدا می‌کند؛ چراکه آن‌ها در لباس‌های بدون آستین، پیراهن‌های مهمونی و لباس‌های شنا احساس راحتی بیشتری می‌کنند و از نمایان شدن آن‌ها احساس خجالت نمی‌کنند. در ادامه به برخی از مهم‌ترین مزایای لیفت بازو در مشهد اشاره خواهد شد :

  • کاهش بافت چربی در ناحیه بازو
  • از بین رفتن پوست اضافی بازو
  • سفت شدن بافت حمایتی در اطراف بازو
  • صاف شدن پوست چروکیده بازو

خطرات و عوارض انجام لیفت در نواحی بازو چیست؟

هر عمل جراحی ممکن است عوارضی را در پی داشته باشد، جراحی لیفت بازو هم از این قاعده مستثنی نیست. اگرچه عوارض برجای مانده از هر عملی تا حد زیادی بستگی به میزان سلامت کلی بیمار دارد، اما در ادامه به برخی از شایع‌ترین عوارض جراحی لیفت بازو اشاره خواهیم کرد:

  • ماندن جای بخیه لیفت بازو
  • خون‌ریزی بیش از حد
  • تجمع مایع (سروما) در ناحیه بازو
  • آسیب عصبی، رگ خونی یا عضلانی
  • بی‌حسی طولانی مدت در بازو
  • عفونت محل جراحی
  • جداسازی زخم (انفصال)

سوالات متداول

آیا جای بخیه لیفت بازو باقی می‌ماند؟

در برخی از افراد بله و در برخی دیگر خیر. این مسئله تا حدی زیادی به پوست افراد و نوع عمل جراحی بستگی دارد. در جراحی لیفت بازو با روش‌هایی که بازو برش عمیق می‌خورد، احتمال ماندن جای بخیه لیفت، زیاد است. توصیه می‌شود به جای نخ‌های جراحی، از نخ‌های جذبی برای بخیه استفاده شود تا ماندن جای بخیه به حداقل ممکن برسد.

دوره نقاهت عمل لیفت بازو چقدر طول می‌کشد؟

معمولا 1 هفته لازم است تا فرد استراحت کند و از انجام کارهای سنگین پرهیزد تا دوران نقاهت جراحی لیفت بازو را به سلامت به پایان رساند. پس از آن افراد می‌توانند به زندگی عادی خود بازگردند.

نتیجه عمل لیفت بازو چه زمانی مشخص می‌شود؟

برخی از شیوه‌های جراحی لیفت بازو 2 هفته پس از عمل و باز کردن پانسمان اثرات آن کاملا مشخص است، این در حالی است که انجام آن با نخ 8 ماه زمان می‌برد تا نتیجه کامل آن بر بازوی فرد نمایان شود. در واقع میزان اثربخشی یک عمل تا حد زیادی به میزان تهاجمی بودن یا نبودن آن عمل بستگی دارد.

گن بازو چیست و چند روز باید استفاده شود؟

گن بازو لباسی است که افراد پس از انجام لیفت بازو می‌پوشند تا روند بهبود جراحی خود را تسریع بخشند. این گن کمک می‌کند تا مایع و چربی‌های اطراف بازو سریع‌‌تر حالت سفت به خود بگیرند. معمولا توصیه می‌شود 3 هفته به صورت مداوم از این لباس استفاده شود و فقط در مواقع استحمام درآورده شود. 3 هفته دوم بعد از عمل هم به صورت دائم استفاده شود، با این تفاوت که در حین خواب از آن استفاده نشود. در این صورت خواهد بود که افراد سریع‌ترین نتیجه را از انجام جراحی لیفت بازو خواهند گرفت.

آیا ورزش می‌تواند جایگزین جراحی لیفت بازو شود؟

ورزش، به ویژه تمرینات مقاومتی، مانند بلند کردن وزنه، عضلات بالای بازو را بهبود می‌بخشد، اما ورزش نمی‌تواند پوست شل را سفت کند. در نظر د اشته باشید که پس از لیفت بازو، این عادات سالم می‌تواند به شما کمک کند تا نتایج مطلوبی از عمل خود داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نام و سوال خود را در باکس زیر وارد کنید و روی دکمه ارسال کلیک کنید، ما در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ خواهیم داد.