سن مناسب برای عمل بینی خانم ها و آقایان + بهترین زمان جراحی بینی

best age for rhinoplasty- سن مناسب عمل بینی

سن مناسب برای عمل بینی خانم ها و آقایان + بهترین زمان جراحی بینی

2088 بازدید

همیشه برای افرادی که قصد انجام عمل بینی را دارند،سوالاتی به وجود می آید که به عنوان مثال سن مناسب برای عمل بینی چند سالگی است؟ بهترین زمان برای عمل بینی چه زمانی است؟ قبل از بلوغ می توانیم عمل بینی انجام دهیم؟ و یا نهایتا تا چند سالگی می توانیم عمل بینی انجام دهیم؟ در این مقاله قصد داریم تا به سوالات و مطالب مربوط به بهترین سن و زمان مناسب برای عمل بینی بپردازیم پس تا انتهای این مقاله همراه مدویکا باشید.

مشاوره رایگان عمل بینی و رزرو نوبت با بهترین جراحان : 09386069075
 پاسخگویی ۲۴ ساعته 7 روز هفته

سن مناسب برای عمل بینی

اولین نکته در مورد سن مناسب برای عمل بینی رسیدن به بلوغ کامل است.در نظر داشته باشید که سن رسیدن به بلوغ در همه افراد یکسان نیست و معمولا سن بلوغ در خانم ها زودتر از آقایان است.

درست است که پسرها از ۱۷ سالگی و دخترها از ۱۶ سالگی به بعد می‌توانند عمل بینی انجام دهند، اما در واقع بهترین سن مناسب برای عمل بینی بین 20 تا 30 سال است. زیرا در این شرایط تمام اجزای صورت فرد به طور کامل رشد کرده است و به اصطلاح فرد به بلوغ جسمی رسیده است. تاثیر سن بر جراحی بینی بسیار زیاد است که اگر این موضوع نادیده گرفته شود ممکن است نتیجه عمل رضایت بخش نباشد.در ادامه مقاله به بررسی عمل در سنین پایین و بالا می پردازیم.

سن مناسب عمل بینی


عمل بینی در سنین پایین

گاها شاهد هستیم که بعضی از نوجوان در سنین پایین بنا برخی مسایل روانشناختی مثل تمسخر توسط همسن و سالان اسرار به عمل بینی دارند.البته بعضی از نوجوانان هم به علت مشکل تنفسی یا شکستگی مجبور به جراحی بینی هستند که این موضوع کمی متفاوت است.در کل عمل بینی در سنین پایین عوارضی خواهد داشت که در ذیل به چند مورد از شایع ترین آنها اشاره خواهیم کرد:

  1. رشد استخوان های صورت و تاثیر منفی در نتیجه جراحی
  2. تغییر ساختمان و اسکلت بینی
  3. رشد غضروف های داخل بینی

تمامی مواردی که به آن ها اشاره کردیم تاثیر منفی در نتیجه نهایی جراحی خواهد گذاشت و بعد از مدتی باعث نارضایتی افراد می شود.

تصمیم به جراحی بینی در سنین پایین ممکن است گاهی بر اساس احاساسی شدن افراد باشد،که نقش والدین در کنترل کردن این موضوع اهمیت فروانی دارد.

سن مناسب عمل بینی


عمل بینی در سنین بالا

معمولا بیشترین سن افراد برای عمل بینی 60 سال است.بعد ار این سن خاصیت ارتجاعی پوست از بین می رود و همچنین دوره نقاهت خیلی طولانی می شود.

در سنین بالای 60 سال اکثرا به دلیل ابتلای افراد به بیماری های زمینه ای، مشکلات تنفسی، اختلالات قلبی و عروقی و عوارض ناشی از بیهوشی جراحی بینی انجام نمی شود.


بهترین زمان جراحی بینی

جراحی بینی را می توان در هر فصلی انجام داد. با این حال، از نظر دوره بهبودی بعد از عمل، فصل های زمستان و بهار از محبوبیت بیشتری برخوردارند. در مرحله اول، شما باید انتظار داشته باشید که ممکن است بعد از عمل در فصل تابستان به دلیل گرمای هوا، ادم و خونریزی بینی بیشتری داشته باشید.

ما در مقاله ای به صورت کامل به این موضوع پرداخته ایم که پیشنهاد میکنیم این مطلب را حتما مطالعه کنید.


نتیجه عمل در سنین مختلف

نتیجه جراحی بینی ارتباط مستقیم با سن فراد دارد و اگر زودتر و یا دیرتر اقدام به جراحی بینی کنید قطعا نتیجه نهایی برای شما رضایتبخش نخواهد بود.

جراحی بینی زمانی که رشد بافت و استخوان فرد به اتمام رسیده باشد بهترین نتیجه را خواهد داشت.اگر در سن مناسب اقدام به جراحی بینی کنید،شاهد آن بودیم  که گاها تا اخر طول عمر بینی تغییری نخواهد نداشت.

سعی کنید قبل از عمل حتما چندین جلسه مشاوره با پزشک داشته باشید تا بینی شما را از لحاظ رشد کامل استخوان ها و غضروف بررسی کند.

سن مناسب عمل بینی


بهبودی بعد از عمل در سنین مختلف

قطعا بهبودی بعد از عمل هم مانند نتیجه جراحی بینی ارتباط مستقیم با سن افراد دارد.بعد از عمل بینی ورم و کبودی در اطراف چشم و همچنین تا مدتی مشکلات تنفسی خواهید داشت که در سنین پایین این موضوع سریع تر رفع می شود.

به طور کلی می توان گفت دوره نقاهت،اگر در سن ماسب عمل بینی انجام دهید،کوتاه تر خواهد بود.

سن مناسب عمل بینی


جراحی زیر 18 سال امکان پذیر است؟

از لحاظ قانونی جراحی زیر 18 سال مانعی ندارد اما توصیه می شود تا زمان اتمام رشد جسمی صبور باشد.

اگر بنا به هر دلیلی قصد انجام جراحی را در سن زیر 18 سال داشتید حتما با چندین پزشک و جراح متخصص مشورت کنید تا از عواقب احتمالی آن با خبر شوید.

جهت رزرو نوبت برای کلیه عمل های زیبایی و درمانی در مشهد با شماره تلفن 09386069075 تماس بگیرید.

4 دیدگاه

  1. سلام من ۴۰ سالمه دیابت فشار خون دارم میتونم عمل بینی انجام بدم

    ناشناس
    1. سلام، بهتر است با در دست داشتن مدارک پزشکی به جراح بینی مراجعه کنید.

      مدیر
  2. هزینه ی عمل بینی چقدر است

    مریم
    1. Author

      با سلام
      بسته به پزشک انتخابیتون هزینه عمل بینی متفاوت هست . از 10 میلیون شروع میشه به بالا

      مدیر مدویکا

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نام و سوال خود را در باکس زیر وارد کنید و روی دکمه ارسال کلیک کنید، ما در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ خواهیم داد.