کاندیدهای مناسب برای تخلیه ژل لب چه کسانی هستند؟

تخلیه ژل لب در مشهد

کاندیدهای مناسب برای تخلیه ژل لب چه کسانی هستند؟

91 بازدید

لب ها یکی از عناصر اصلی در زیبایی چهره ما هستند؛ به همین دلیل تزریق ژل لب یکی از اقدامات محبوب در حوزه زیبایی است. گاهی به دلیل عدم مهارت و تجربه کافی پزشک در تزریق، عوارضی به وجود می آید که فرد را مجبور به تخلیه ژل لب می کند. در ادامه می خواهیم شما را با دلایل و روش ها و مراقبت های بعد از تخلیه ژل آشنا کنیم.

بهترین کلینیک های زیبایی در مشهد
برای دریافت مشاوره رایگان و رزرو نوبت روی بنر کلیک کنید.

دلایل تخلیه ژل لب چیست؟

تخلیه ژل لب هنگامی انجام می شود که شخص از نتیجه تزریق ژل ناراضی باشد. علت تخلیه ژل همیشه به دلایل زیبایی نیست و گاهی جنبه پزشکی دارد. اگر تزریق ژل در مشهد توسط افراد غیر متخصص و بی تجربه انجام شود؛ می تواند عوارض و مشکلات جدی را برای فرد به وجود بیاورد. در ادامه به بررسی علت‌های آن می‌پردازیم:

1. تزریق نامتقارن ژل لب

تزریق نامتقارن باعث بد حالت شدن و تغییر فرم لب ها می شود. برای اصلاح این وضعیت می توان از تزریق اصلاحی جهت قرینه سازی لب ها استفاده کرد اما برخی افراد تخلیه ژل را ترجیح می‌دهند.

2. آلودگی ژل لب

در صورت استفاده از ژل های آلوده، عفونت در پوست ایجاد می‌شود. برای رفع این مشکل مصرف یک دوره آنتی بیوتیک تجویز می‌شود. اما در صورت گسترش عفونت، ژل لب باید توسط «هیالورونیداز» خارج شود.

3. تزریق بیش از حد ژل

یکی از مهم ترین دلایل تخلیه ژل، تزریق بیش از حد و غیر معمول ژل است. تزریق بیش از اندازه، جلوه ای غیر طبیعی و ناخوشایند به لب ها می دهد و باعث تغییر فرم لب‌ها به صورت غیر عادی می‌شود.

4. ایجاد توده در لب ها

در بعضی از افراد پس از تزریق، توده ها و برآمدگی هایی بر روی لب ها ایجاد می‌شود. این توده ها معمولا بعد از گذشت چند هفته از بین می روند؛ اما اگر روند بهبود طولانی شود، با مراجعه به پزشک باید اقدام به اصلاح یا تخلیه ژل لب کرد.

توده های بعد از تزریق ژل لب
بعد از تزریق، احتمال ایجاد توده در لب ها وجود دارد که بعد از مدتی رفع می شود.

5. تاثیرات تیندال

این عارضه به ندرت اتفاق می‌افتد، اما در صورت بروز، نیاز به تخلیه ژل وجود دارد. به دلیل شفافیت فیلر‌های پوستی، انعکاس نور از آن ها آبی رنگ به نظر می‌رسد. تیندال باعث آبی دیده شدن بخش‌هایی از لب که تزریق در آن انجام گرفته می‌شود.

6. انسداد جریان خون

تزریق ژل در نزدیکی شریان‌ها و عروق خونی باعث انسداد جریان خون می‌شود. این موضوع نیز باعث ایجاد لک های سفید بر روی پوست می گردد. در صورت بروز این مشکل حتما باید اقدام به تخلیه ژل لب کرد.

روش های تخلیه ژل لب

ژل لب بعد از گذشت مدتی به طور طبیعی جذب می شود، اما در مواردی بایستی تخلیه شود. بسته به نوع فیلر یا ژل و شدت ناهنجاری، روش های مختلفی برای تخلیه ژل لب وجود دارد که در ادامه آن ها را معرفی می‌کنیم.

1. تخلیه ژل لب با سوزن

برای ژل هایی با غلظت کم مانند هیالورونیک اسید می توان از تخیله ژل لب با سوزن استفاده کرد. پزشک به کمک یک سوزن نازک مواد را به راحتی از بافت لب خارج می‌کند. در این روش امکان ایجاد کیست های کوچک بر‌روی لب وجود دارد که پس از مدتی از بین می‌روند.

2. تخلیه ژل لب با حراحی

انجام روش های ذکر شده در بالا تنها برای تخلیه ژل های با غلظت کم مفید است. ژل های با دوام سیلکونی به کمک روش های معمول و آنزیم خارج نمی شوند. در چنین موارد با کمک بی حسی های موضعی و ابزار جراحی لب برش خورده و فیلر از آن خارج می شود. بخیه های حراحی بعد از گذشت مدتی بهبود می یابند.

جراحی لب ها برای تخلیه ژل
ژل های بادوام به کمک جراحی از لب ها خارج می شوند.

3. تخلیه ژل با تزریق آنزیم

برای حل و تخلیه ژل می توان از ماده ای به نام «هیالورونیداز» استفاده کرد. پزشک به وسیله یک سوزن نازک این آنزیم را به ناحیه ای که نیاز به تخلیه دارد، تزریق می کند. این آنزیم باعث تجزیه ژل، از بین رفتن آن و بازگشت ناحیه درمان به حالت اولیه می شود. با اینکه هیالورونیداز با بدن سازگاری دارد، اما قبل از انجام تزریق، حتماً تست حساسیت انجام دهید.

4. تخلیه ژل لب به کمک سونوگرافی

در صورت بروز عارضه بعد از تزریق ژل لب، از روش سونوگرافی استفاده می شود. اگر توده و کیست های روی لب سفت باشند؛ برای از بین بردن آن ها باید از تیغ حراحی استفاده کرد. به کمک سونوگرافی می توان نتیجه گرفت که کدام روش برای تخلیه توده ها مناسب است.

مراقبت های پیش از درمان

  1. صورت خود را از آرایش پاک کنید و سپس با یک شوینده شسته و خشک کنید.
  2. از یک هفته قبل از درمان از مصرف داروهای غیر ضروری مانند: ویتامین c، امگا3، مکمل های غذایی، آسپرین و غیره خودداری کنید.
  3. در صورت وجود هرگونه زخم یا آکنه و عفونت از تخلیه ژل لب اجتناب کنید.
  4. قبل از تخلیه با آنزیم حتما تست حساسیت بدهید.

مراقبت های بعد از درمان

تخلیه ژل نیاز به مراقبت های خاصی ندارد اما بهتر است چند نکته مراقبتی را برای نتیجه بهتر رعایت کنید.

  1. تا 2 روز بعد از خارج کردن ژل لب از مصرف آسپرین خودداری کنید.
  2. در صورت بروز هرگونه علائم پیش بینی نشده حتما به پزشک مراجعه کنید.
  3. برای کاهش التهاب و درد می توانید از کمپرس آب سرد استفاده کنید.
  4. تا 2 هفته از مصرف دخانیات و نوشیدنی های الکلی اجتناب کنید.
  5. تا 24 ساعت بعد از تخلیه ژل از مواد آرایشی و بهداشتی استفاده نکنید.
  6. تا 2 هفته در معرض آفتاب قرار نگیرید.

عوارض احتمالی تخلیه ژل

بعد از تخلیه ژل احتمال تورم، التهاب و خون مردگی موقتی وجود دارد که بعد از گذشت مدتی بهبود می یابد. بروز آلرژی در ناحیه تزریق آنزیم به ندرت اتفاق می افتد. بروز این عارضه بیمار را در خطر «آنافیلاکسی» (نوعی واکنش آلرژیک) قرار می دهد و بیشتر در افرادی که به نیش زنبور حساسیت دارند اتفاق می افتد. تخمین دز مناسب برای تجزیه ژل نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. تزریق بیش از نیاز، باعث آسیب به پوست و بافت لب ها می شود. علاوه بر این عدم تزریق دوز کافی نیز باعث طولانی شدن پروسه درمان و نیاز به تعداد جلسات بیشتر می شود.

التهاب و کبودی بعد از تخلیه ژل لب
یکی از عوارض تخلیه ژل لب، کبودی لب ها است.

آیا تخلیه ژل لب در خانه امکان پذیر است؟

اگر از نتیجه تزریق ژل لب خود ناراضی هستید، بهترین کار مراجعه به پزشک و بررسی بهترین روش تخلیه است. استفاده از روش های غیر اصولی و تخلیه ژل در خانه می تواند به زیبایی لب های شما صدمه بزند. اگر تخلیه ژل لب برایتان مقدور نیست؛ بهتر است صبر کنید تا ژل جذب شود. تنها روش خانگی تخلیه ژل، ماساژ لب ها است. البته فراموش نکنید که ماساژ باید توسط پزشک به شما آموزش داده شود. ماساژ، لب ژل را از بین نمی برد و تنها می توان از آن برای قرینه سازی و فرم دهی به لب ها استفاده کرد.

بهترین مرکز تزریق ژل لب در مشهد

حالا که با دلایل و روش های اصولی تخلیه ژل لب آشنا شدید؛ می دانید که انتخاب یک پزشک متخصص و ماهر از اهمیت بالایی در رسیدن به نتیجه مطلوب برخوردار است.

مدویکا، سامانه آنلاین معرفی بهترین پزشکان و کلینیک های زیبایی در مشهد، کلینیک سلامت ایده آل را به عنوان بهترین مرکز زیبایی تزریق ژل به شما عزیزان معرفی می کند. برای رزرو وقت و مشاوره رایگان می توانید با شماره های 05136166 یا 09386069075 تماس بگیرید.

پر تکرار ترین سوالات در مورد تخلیه ژل

1. چه مدت بعد از تخلیه ژل لب می توان دوباره تزریق انجام داد؟

هیچ محدودیتی برای تزریق ژل بعد از تخلیه وجود ندارد؛ اما بهتر است اجازه دهید دوران نقاهت بعد از تخلیه ژل تمام شود و بعد اقدام به تزریق کنید.

2. آیا تخلیه ژل لب در یک جلسه انجام می شود؟

تعداد جلسات تخلیه ژل بسته به حجم ژل و روش و مهارت پزشک متفاوت است. گاهی اوقات به بیش از یک جلسه احتیاج است.

3. هزینه تخلیه ژل لب چقدر است؟

بسته به روش انتخابی شما و تعداد جلسات، هزینه متغییر است و حتما باید با پزشک مشورت شود.

دانلود نسخه آفلاین مقاله تخلیه ژل لب

برای دسترسی آسان به نسخه افلاین مقاله تخلیه ژل لب اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نام و سوال خود را در باکس زیر وارد کنید و روی دکمه ارسال کلیک کنید، ما در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ خواهیم داد.