زمان مناسب برای اصلاح ابرو بعد از کاشت + معرفی روش های مختلف

بهترین روش برای اصلاح بعد از کاشت ابرو

زمان مناسب برای اصلاح ابرو بعد از کاشت + معرفی روش های مختلف

99 بازدید

اصلاح ابرو بعد از کاشت یکی از مهم ترین نکات مراقبتی بعد از عمل است که باید به درستی و در زمان مناسب انجام شود تا به فولیکول های موی تازه کاشته شده آسیبی وارد نشود. روش صحیح اصلاح بعد از کاشت ابرو، انتخاب بهترین روش و اهمیت انجام این کار بعد از پیوند، مهم ترین مواردی است که در این مقاله به بررسی آن ها می پردازیم.

معرفی کلینیک های تخصصی پوست و مو مشهد
برای دریافت مشاوره رایگان و رزرو نوبت معاینه روی بنر کلیک کنید.

زمان مناسب برای اصلاح ابرو بعد از پیوند

رعایت توصیه های بعد از کاشت ابرو ، نقش موثری در میزان موفقیت این عمل دارد و باید به درستی و با دقت انجام شود تا بهترین نتیجه را از پیوند ابرو خود ببینید. حدود 2 الی 3 هفته بعد از کاشت ابرو، مرکزی که این عمل را برای شما انجام داده از شما می خواهد تا برای انجام اولین اصلاح بعد از کاشت ابرو مراجعه کنید. این کار توسط تکنسین یا پزشک متخصص برای شما انجام می شود. در این جلسه، توضیحات لازم در خصوص شیوه صحیح اصلاح ابرو بعد از کاشت و فاصله زمانی آن به شما ارائه می شود.

این نکته را به خاطر داشته باشید که اصلاح بیش از حد ابروها در فواصل زمانی کوتاه باعث آسیب به ریشه آن ها شده و ممکن است عمل کاشت ابرو با شکست روبرو شود.

اگر قصد انجام کاشت ابرو را دارید، مدویکا، به عنوان مرجع تخصصی معرفی بهترین پزشکان و مراکز زیبایی در مشهد، کلینیک سلامت ایده آل را به عنوان بهترین مرکز کاشت ابرو در مشهد به شما معرفی می کند.

شما می توانید جهت دریافت مشاوره رایگاو و رزرو نوبت معاینه، با شماره‌های 05136166 یا 09386069075 در ارتباط باشید.

کلینیک سلامت ایده آل مشهد
کلینیک سلامت ایده‌ آل؛ ضامن زیبایی و سلامت پوست و موی شما

اهمیت برداشتن ابرو بعد از عمل کاشت

همان طور که می دانید برای کاشت ابرو، از موهای پشت سر یا گوش فرد به عنوان بانک مو استفاده می شود، از همین رو سرعت رشد موی ابروها در هفته های اول بعد از عمل بیشتر از موی ابروی طبیعی است و شما باید مرتب ابروهای خود را اصلاح کنید. پس از گذراندن دوره نقاهت سرعت رشد ابروها کاهش می یابد، اما سرعت رشد آن ها نسبت به ابروهای اولیه خود فرد بیشتر از قبل است.

شیوه صحیح اصلاح ابرو بعد از پیوند

اصلی ترین نکته برای اصلاح ابرو بعد از کاشت، توجه به خواب ابروهاست. برای این کار می بایست ابروهای خود را از قسمت تاج یا وسط پیشانی تا نیمه ی ابرو با استفاده از برس مخصوص به سمت بالا شانه کرده و اضافه ابروها را با کمک قیچی ابرو کوتاه کنید.

برای بخش دوم نیز می توانید نیمه ابرو تا قسمت دم ابروها را به سمت پایین شانه کرده و موهای اضافه اطراف آن را اصلاح کنید. اگر به خواب ابروها هنگام اصلاح توجه نکنید احتمال آسیب به پوست اطراف ابرو وجود دارد.

معرفی بهترین روش برای اصلاح بعد از کاشت ابرو

اولین اصلاح ابروی شما بعد از کاشت در کلینیک زیبایی با کمک قیچی ابرو انجام می شود. برای اصلاح ابرو بعد از کاشت از قیچی های مخصوص استفاده می شود. لبه های قیچی باید بسیار تیز باشند تا بدون هیچگونه فشاری بخش اضافی ابروها را ببرند و آسیبی به پیاز مو وارد نشود.

روش های مختلف دیگری نیز برای این کار وجود دارند که در ادامه به معرفی هر یک از آن ها می پردازیم:

بهترین وسیله برای مرتب کردن ابروها بعد از کاشت
قیچی، بهترین ابزار برای اصلاح ابروها بعد از پیوند است.

1- اصلاح ابرو با موچین

یکی از ابزارهای بسیار رایج برای اصلاح ابرو موچین است که در صورت استفاده زیاد می تواند ریشه مو را جدا کرده و مانع از رشد مجدد موی ابروها شود. متخصصان پوست و مو توصیه می کنند تا حد امکان از موچین برای اصلاح ابرو بعد از کاشت استفاده نکنید.

برداشتن ابروهای اضافه با موچین
استفاده بیش از حد موچین می تواند باعث ریزش موی ابروها شود.

2- برداشتن ابرو با بند

اصلاح ابرو با بند نیز زیاد مناسب نیست زیرا می تواند باعث ضعیف شدن پیاز موهای تازه کاشته شده شود. می توانید برای برداشتن موهای ریز اطراف ابروها از بند استفاده کنید، اما اینکار باید با دقت کافی انجام شود تا فرم کلی ابرو آسیب نبیند.

تمیزکردن ابروها با نخ
برداشتن موهای ریز اطراف ابروها با بند

3- استفاده از وکس یا مومک برای تمیز کردن ابروها

یکی از بهترین روش ها برای اصلاح ابرو بعد از کاشت، وکس، موم یا همان مومک است که به آن اصلاح با شمع نیز گفته می شود. در این روش نیز باید دقت کافی داشته باشید تا به موی ابروهای خود آسیب نزنید.

اصلاح ابرو با وکس یا موم
بهترین روش برای برداشتن موهای کرکی و ریز اطراف ابروها

4- حذف موهای زائد ابروها با لیزر

افرادی که موهای زائد در صورت آن ها زیاد است می توانند از دستگاه لیزر موهای زائد برای اطراف ابروهای خود استفاده کنند. این کار برای همه افراد توصیه نمی شود و حتما قبل از اقدام برای اینکار می بایست با متخصص پوست و مو مشورت کنید.

لیزر موهای زائد اطراف ابروها
با لیزر مو دیگر نگران رشد موهای زائد اطراف ابروهای خود نباشید.

اصلاح بعد از کاشت ابرو با تیغ

یکی از ساده ترین راه های اصلاح ابروها بعد از کاشت، استفاده از تیغ است که باعث حذف موهای ریز و کرکی نیز می شود. این روش نیز از سوی پزشکان متخصص پوست و مو چندان توصیه نمی شود.

رنگ کردن ابروها بعد از کاشت

یکی از سوالاتی که از سوی بانوان بعد از کاشت ابرو مطرح می شود، امکان رنگ کردن ابروهای تازه کاشته شده است. باتوجه به اینکه رنگ ابرو حاوی مواد شیمیایی است و ممکن است باعث حساسیت و آسیب به ناحیه پیوند شود، بهتر است این کار را تا یکسال بعد از عمل پیوند ابروی خود به تاخیر بیاندازید.

دانلود pdf مقاله اصلاح ابرو بعد از کاشت

شما می توانید با دریافت نسخه آفلاین این مقاله از اینجا، در هر زمان و مکانی به مطالب این صفحه دسترسی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نام و سوال خود را در باکس زیر وارد کنید و روی دکمه ارسال کلیک کنید، ما در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ خواهیم داد.