بعد از عمل بینی چی بخوریم ؟

بعد عمل بينی چی بخوريم | أكل بعد عملية تجميل الانف

بعد از عمل بینی چی بخوریم ؟

4679 بازدید

بعد از عمل بینی چی بخوریم ؟ تغذیه بعد از عمل بینی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. چرا که در روند بهبودی فرد تاثیر بسزایی دارد، به گذراندن راحت‌تر دوره نقاهت منجر شده و عوارض جانبی ناشی از آن را به حداقل می‌رساند. در این مقاله ما رژیم غذایی بعد عمل بینی ، مواد غذایی برای کاهش ورم بینی ، موادغذایی برای رفع جای بخیه بینی و سایر سوالات متداول درباره غذاهای بعد از عمل بینی را به صورت مفصل توضیح داده‌ایم.

بهترین کلینیک های زیبایی در مشهد
برای دریافت مشاوره رایگان و رزرو نوبت روی بنر کلیک کنید.
سرفصل های مقاله دیدن فهرست

روز اول عمل بینی چی بخوریم ؟ (بلافاصله بعد از عمل بینی چی بخوریم؟)

هنگامی که فرد به هوش می‌آید ابتدا از وی خواسته می‌شود تا یک ساعت از خوردن و نوشیدن هرگونه ماده غذایی اجتناب کند، چرا که بر اثر عوارض داروهای بیهوشی احتمال بروز حالت تهوع و استفراغ وجود دارد. سپس پس از گذشت یک ساعت به فرد اجازه داده می‌شود آب بنوشد.

چنانچه اثر داروهای بیهوشی از بین برود و فرد احساس گرسنگی کند، خوردن سوپ‌ مرغ ولرم و بدون ادویه یا ماست با صلاحدید جراح مانعی ندارد.


خوردن سوپ‌ مرغ بدون ادویه برای روز اول عمل بینی
سوپ‌ مرغ ولرم و بدون ادویه برای روز اول عمل بینی

بعد از عمل بینی چه نوشیدنی هایی بخوریم؟

مصرف آب زیاد (حدود 8 لیوان در روز) همیشه توصیه می شود. بعد از جراحی بینی، بدن با کمبود آب مواجه می شود، از همین رو می توانید مصرف آب خود را در طول دوره نقاهت بعد از عمل بینی افزایش دهید. آب هلو، آب کرفس و آب آناناس و سایر آبمیوه های طبیعی که حالت اسیدی ندارند توصیه می شود. مصرف آب پرتقال، آب لیمو شیرین و سایر میوه های مشابه در طول این مدت توصیه نمی شود و بهتر است از مصرف آن ها خودداری کنید.

نوشیدنی های ممنوعه بعد از عمل جراحی بینی

مصرف قهوه و چای بعد از عمل بینی توصیه نمی شود. کافئین موجود در این نوشیدنی ها می تواند سرعت بهبود زخم را کاهش دهد، بهتر است مصرف چای و قهوه را پیش از عمل کاهش دهید و تا دو هفته بعد از عمل جراحی بینی نیز از مصرف این نوشیدنی ها خودداری کنید. مصرف مشروبات الکلی و آبمیوه های اسیدی و نوشابه های گازدار نیز در طول دوره نقاهت بعد از عمل بینی ممنوع است و باید از مصرف آن ها اجتناب کنید.

خوردن کافئین بعد از عمل بینی
خوردن کافئین و مشروبات الکلی بعد از عمل بینی ممنوع است.

مصرف قهوه و چای بعد از عمل بینی توصیه نمی شود. کافئین موجود در این نوشیدنی ها می تواند سرعت بهبود زخم را کاهش دهد، بهتر است مصرف چای و قهوه را پیش از عمل کاهش دهید و تا دو هفته بعد از عمل جراحی بینی نیز از مصرف این نوشیدنی ها خودداری کنید. مصرف مشروبات الکلی و آبمیوه های اسیدی و نوشابه های گازدار نیز در طول دوره نقاهت بعد از عمل بینی ممنوع است و باید از مصرف آن ها اجتناب کنید.

در دوره نقاهت بعد از عمل بینی چه بخوریم ؟

بعد از عمل بینی چی بخوریم ؟ این سوالی است که برای همه افرادی که بینی‌شان را عمل کردند و یا قصد انجام این کار را دارند پیش می‌آید. حال که در مورد تغذیه مناسب روز اول عمل بینی بحث کردیم باید با تغذیه در دوره نقاهت عمل بینی آشنا شویم. دوره نقاهت عمل بینی حدود 1 هفته الی 10 روز به طول می‌انجامد. در این دوره سعی کنید با تغذیه صحیح و پرهیز از مصرف موادغذایی مضر به روند بهبودی خود سرعت بخشید. موارد زیر در دوره نقاهت عمل بینی پیشنهاد می‌شود:

موادغذایی تسکین دهنده اضطراب

جالب است بدانید بسیاری از بیماران در دوره نقاهت پس از عمل بینی از اضطراب رنج می‌برند که با مصرف برخی از خوراکی‌ها همچون شکلات تلخ، چای سبز (ولرم) و بابونه می‌توان تاحدودی از این اضطراب کاست.

اب خوردن بعد از عمل بینی

سعی کنید در دوره نقاهت آب زیادی بنوشید. هیدراته نگه‌داشتن بدن موجب احتباس کمتر آب در بدن شده که در نتیجه آن تورم کاهش می‌یابد. به علاوه در کارایی بهتر سیستم‌ گردش خون و سیستم لنفاوری اثرگذار خواهد بود که موجب بهبود سریع‌تر فرد می‌شود.

غذاهای نرم بعد از عمل بینی

معمولاً بعد از هر عمل جراحی به دلیل عوارض ماده بیهوشی، هضم بعضی غذاها برای بدن بیمار دشوار خواهد بود. به منظور کمک به سیستم گوارش و نیز کاهش فشار وارده بر بینی، توصیه می‌شود در دوره نقاهت بعد از عمل بینی غذاهای نرم همچون پوره سیب زمینی، ماست، تخم مرغ رنده شده، سوپ مرغ، سوپ سبزیجات و غیره مصرف کنید.

خوردن موز بعد از عمل بینی

موز با دارا بودن بافت بسیار نرم نیاز به جویدن ندارد، در نتیجه خوردن موز بعد از عمل بینی فشاری به بینی وارد نمی‌کند. به علاوه موز سرشار از انرژی و مواد مغذی از جمله پروتئین، کلسیم و انواع ویتامین‌ها است که منبع مناسبی برای بازیابی خون از دست رفته هنگام جراحی می‌باشد.

خوردن موز بعد از عمل بینی
فواید خوردن موز بعد از عمل بینی

خوردن غذاهای حاوی فیبر

سعی کنید به منظور پیشگیری از یبوست در دوره نقاهت پس از جراحی بینی حتما فیبر را در رژیم غذایی خود بگنجانید. فیبر با تقویت حرکات طبیعی روده مانع بروز یبوست در این دوره خواهد شد. برخی از غذاهای حاوی فیبر عبارتند از:

  1. میوه‌های تازه مثل انواع توت، گلابی و سیب (به صورت پوره و یا کمپوت مصرف کنید)، آووکادو، خربزه و انجیر
  2. سبزیجات پخته شده‌ای مثل هویج، سیب زمینی، نخود سبز، کلم بروکلی، اسفناج و غیره
  3. بدن ما به طور روزانه به 35-40 گرم فیبر نیاز دارد. مصرف این مواد غذایی فیبر کافی را برای بدن فراهم کرده و از یبوست پیشگیری خواهد کرد.

مواد غذایی برای کاهش ورم بینی

تورم و التهاب از عوارض شایع عمل بینی می‌باشد. اگرچه که این تورم خود به خود ظرف 1 هفته الی 10 روز اول از بین می‌رود، اما مصرف برخی مواد غذایی برای کاهش ورم بینی نیز تاثیرگذار است. برخی از غذاهایی که به کاهش تورم و التهاب کمک می‌کنند عبارتند از:

  1. روغن زیتون
  2. گوجه فرنگی
  3. ماهی‌های چرب
  4. چای سبز ولرم یا سرد
  5. میوه‌هایی مثل توت فرنگی، آووکادو و انگور
  6. شکلات تلخ (از گاز زدن شکلات پرهیز کنید و آن را به صورت ذوب شده بخورید.)
مواد غذایی برای کاهش ورم بینی
مواد غذایی برای کاهش ورم بینی بعد از عمل
 

موادغذایی برای رفع جای بخیه بینی

مانند هر عمل جراحی دیگر، عمل بینی شامل برش‌هایی در اطراف بینی است. از بین رفتن جای بخیه‌ بینی ممکن است مدتی به طول بینجامد. یک راه آسان برای از بین بردن رد بخیه‌ها مصرف مواد غذایی غنی از پروتئین است. پروتئین نقش مهمی در ترمیم زخم دارد. علت آن نیز مشخص است، چرا که جای بخیه‌ها آسیب‌های عضلانی هستند. و از آنجا که عضلات در درجه اول از پروتئین ساخته شده‌اند، برای بهبود سریع‌تر نیاز به جذب پروتئین بیشتر دارند. به طور کلی غذاهایی که برای رفع جای بخیه توصیه می‌شوند عبارتند از:
– تخم مرغ، شیر و ماست (از خوردن شیر در روز جراحی اجتناب کنید.)
– غذاهای غنی از ویتامین A مثل آب هویج و سبزیجاتی چون اسفناج پخته
– غذاهای غنی از ویتامین C مانند آب مرکبات (از مصرف آبمیوه‌های اسیدی در روز جراحی خودداری کنید.)
– غذاهای سرشار از روی مانند گوشت ماهی

در دوره نقاهت بعد از عمل بینی چی نخوریم ؟

در دوره نقاهت بعد از جراحی از خوردن مواد غذایی زیر اجتناب کنید:

مصرف نمک بعد عمل بینی

مصرف نمک بعد از عمل بینی به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. نمک با جذب آب، تورم و التهاب را افزایش می‌دهد. لازم است تا یک هفته پس از جراحی بینی غذای کاملا بی‌نمک مصرف کنید و پس از آن نیز مصرف نمک خود را کنترل کنید.

خوردن فلفل بعد از عمل بینی

غذاهای تند و اسیدی فشارخون را افزایش می‌دهند که در نتیجه آن احتمال خونریزی بعد از عمل بینی افزایش می‌یابد. خوردن فلفل بعد از عمل بینی با تحریک بافت مخاطی موجب بروز عطسه می‌شود که در دوره نقاهت عمل بینی دردناک و نامطلوب است. همچنین غذاهای تند معده را تحریک کرده و موجب مشکلات گوارشی می‌شوند.

مصرف الکل بعد از عمل بینی

به دلیل اینکه الکل رقیق کننده خون است خوردن مشروب بعد عمل بینی، خطر خونریزی را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. همچنین احتمال تشدید تورم و کبودی در صورت مصرف الکل وجود دارد. لذا توصیه می‌شود 4 هفته قبل و 6 هفته پس از جراحی از مصرف نوشیدنی‌های الکلی اجتناب کنید.

خوردن قهوه بعد از عمل بینی

خوردن کافئین بعد از عمل بینی فشار خون را افزایش می‌دهد و بهبود زخم را به تاخیر می‌اندازد. لذا توصیه می‌شود از نوشیدن نوشیدنی‌های حاوی کافئین مانند قهوه در دوره نقاهت عمل بینی اجتناب کنید. اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که عادت دارید روزانه حتما قهوه و یا سایر نوشیدنی‌های کافئین‌دار بنوشید سعی کنید آب میوه‌های طبیعی مانند آب کرفس، آب هلو و آب سیب را جایگزین آن کنید.

غذاهای جویدنی بعد از عمل بینی

در دوره نقاهت پس از جراحی سعی کنید از خوردن هر نوع غذا یا میوه‌ای که نیاز به جویدن دارد خودداری کنید. جویدن غذا بعد از عمل بینی فشار زیادی به بینی وارد می‌کند. میوه‌هایی همچون سیب و گلابی و سبزیجاتی مانند هویج را حتما به صورت آبگیری شده و یا پخته مصرف کنید و از جویدن آن خودداری کنید. همچنین از مصرف غذاهایی مانند ساندویچ، استیک، چیپس، ته دیگ و دانه‌ها در این دوره بپرهیزید.

غذای آماده بعد از عمل بینی

غذاهای آماده و فرآوری شده معمولا حاوی سدیم زیادی هستند که تورم را افزایش می‌دهند. به علاوه احتمال بروز بیماری‌های گوارشی در صورت مصرف غذاهای آماده وجود دارد. پیشنهاد می‌شود بجای مصرف غذاهای آماده و فرآوری شده به مصرف غذاهای نرم و مقوی خانگی بپردازید.

در دوره نقاهت بعد از عمل بینی چی نخوریم
خوراكی های مضر در دوره نقاهت عمل بینی

سوالات متداول پیرامون تغذیه بعد از عمل بینی

بهترین میوه بعد از عمل جراحی بینی چیست؟

از بهترین میوه‌هایی که در دوره نقاهت عمل بینی پیشنهاد می‌شود آناناس است. آناناس علاوه بر اینکه غنی از انرژی است، به دلیل دارا بودن آنزیمی به نام بروملین در کاهش التهاب و تورم پس از جراحی موثر است.

آیا خوردن آب کرفس بعد از عمل بینی مفید است؟

کرفس خاصیت ضد التهابی دارد، بنابراین خوردن آب کرفس بعد از عمل بینی در کاهش ورم بینی موثر است. همچنین نوشیدن آب کرفس می‌تواند به بهبودی سریع‌تر کبودی‌های زیر و اطراف چشم که پس از عمل بین پدید می‌آیند کمک کند.

آیا خوردن برنج بعد از عمل بینی مجاز است؟

بله، خوردن برنج بعد از عمل بینی مانعی ندارد، اما حتما توجه داشته باشید برنج را به صورت نرم، بدون ته‌دیگ و کم نمک مصرف کنید.

بعد از عمل بینی چه میوه هایی بخوریم ؟

بعد از عمل بینی خوردن میوه‌های نرم مثل موز، انواع توت، انگور و غیره توصیه می‌شود. میوه‌های سفت‌تر مانند سیب و گلابی که نیاز به جویدن دارند را به صورت پوره و یا کمپوت مصرف کنید.

آیا خوردن شیر بعد از عمل جراحی بینی مجاز است؟

بله، شیر سرشار از پروتئین و کلسیم است و به بهبودی بعد از جراحی بینی کمک زیادی می‌کند. به همین علت خوردن شیر بعد عمل جراحی بینی توصیه می‌شود. اما از آنجایی که شیر غذایی دیر هضم است جهت جلوگیری از مشکلات گوارشی و حالت تهوع، بهتر است در روز جراحی مصرف نشود.

آیا اب هویج برای عمل بینی مفید است؟

بله، خوردن آب هویج برای عمل بینی مزایای زیادی دارد. آب هویج با دارا بودن ویتامین K در انعقاد خون موثر است. همچنین ویتامین C موجود در آب هویج به بهبود جای بخیه‌ها کمک می‌کند.

آیا خوردن تخمه بعد از عمل بینی مجاز است؟

خیر، از آنجا که خوردن تخمه بعد از عمل بینی فشار زیادی به بینی وارد می‌کند، مصرف آن در دوره نقاهت توصیه نمی‌شود. به علاوه نمک موجود در پوست تخمه التهاب و ورم بینی را افزایش خواهد داد.

آیا استفاده از نی بعد از عمل بینی صحیح است؟

خیر، در اثر استفاده از نی بعد از عمل بینی فشار زیادی به بینی وارد می‌شود، بنابراین بهتر است از استفاده آن در دوره نقاهت اجتناب شود.

 برای کسب اطلاعات بیشتر جهت عمل بینی در مشهد و رزرو نوبت از طریق شماره تلفن‌ 09386069075 با مشاوران مدویکا در تماس باشید. چنانچه سوالی درباره عمل بینی دارید می‌توانید در قسمت دیدگاه از ما بپرسید.

منابع: nu-bloom.com , southfloridarhinoplasty.com , Medvika

113 دیدگاه

  1. سلام من یک ماهه عمل کردم ولی چون نمیدونستم هفته دوم عمل 4بارتخمه خوردم وبعدازدوهفته غذای معمولی خوردم یعنی کم نمک نبودمشکلی پیش نمیاد،،فقط الان که یک ماه گذشته نوک بینیم به سمت راست کج شده امکان داره ازخوردن تخمه باشه؟

    ناشناس
    1. سلام خیر کج شدن نوک بینی میتونه به دلیل ورم یکطرفه یا سایر مسائل باشه بهتر هست با پزشک تون دیداری داشته باشید تا وضعیت بینی شما رو بررسی کنن و راهکار مناسب رو پیشنهاد بدن

      فاطمه پایان
  2. سلام تاچندماه بعد عمل رینو باید پماد ترمیم اطراف بینی بزنم؟

    ناشناس
    1. سلام تا زمانی که جای بخیه ها بهبود پیدا کنن و اثری ازشون باقی نمونه

      فاطمه پایان
  3. سلام من یکماه و ده روزه عمل رینو انجام دادمیتونم دیگه به پهلو بخوابم مشکلی برای بینی م پیش نمیاد؟

    ناشناس
    1. سلام خیر مشکلی نیست اما در هر صورت از اعمال فشار زیاد به ناحیه بینی خودداری کنید.

      فاطمه پایان
  4. سلام با توجه به اینکه گفتین خوردن اناناس خوبه خب اناناس که میوه نسبتا سفتی هست مصرفش مشکلی نداره بعد از عمل بینی ؟
    قرص اناهیل خیلی شنیدم بعد عمل بینی خوبه خب بهتر نیست بجای میوه ش از قرص ش استفاده کنم؟

    ناشناس
    1. باسلام میتونید به صورت کمپوت یا پوره از این میوه استفاده نمایید. مصرف قرص اناهیل بعد از عمل بینی برای کاهش ورم توصیه می شود و می تواند مفید باشد. بهتر است در خصوص مصرف این دارو با پزشک خود مشورت نمایید.

      فاطمه پایان
  5. سلام وقت بخیر ،من ۱۱ روزه عمل بینی کردم و قسمت بالای بینی قوز کوچکی قبل از عمل داشتم و الان دقیقا از همون قسمت مقداری برآمدگی میبینم و باعث شده بینی صاف و یکدست نباشه.خیلی نگرانم . آیا ممکنه عملم خوب انجام نشده باشه ؟یا ورمه؟و اگر ورمه ،تا چ مدت بعد از عمل این ورم رفع میشه ؟

    پردیس
    1. سلام، احتمالاً برآمدگی که مشاهده می‌کنید ناشی از ورم پس از عمل است و معمولاً در طی ۲ تا ۳ هفته بعد از عمل بهبود می‌یابد. با این حال، بهتر است با پزشک خود تماس بگیرید و وضعیت خود را به او توضیح دهید. پزشک شما می‌تواند شرایط خود را بررسی کند و راهنمایی لازم را درباره نحوه مراقبت و در صورت لزوم درباره داروهای ضد التهاب یا سایر روش‌های درمانی که مورد نظر است، به شما بدهد.

      فاطمه پایان
  6. سلام خسته نباشین من۲۷روزه عمل کردم ی پره بینیم فرمش بزرگتره جمع نشده بایدچکارکنم بعدبازکردن گچ دکترم گفت میتونی به پهلو بخوابی فقطدوتابالش

    عفت براتیان
    1. سلام، ممکن است پره بینی شما به دلیل تورم و التهاب پس از عمل بزرگتر به نظر برسد. اما با گذشت زمان و کاهش تورم، فرم آن بهبود خواهد یافت. همچنین، می‌توانید با مصرف قرص آناهیل و سایر داروهای تجویزشده توسط پزشک میزان التهاب را کاهش دهید. کمپرس یخ نیز برای شما توصیه می شود. در مورد خوابیدن به پهلو هم این روش معمولا برای کاهش تورم و جلوگیری از فشار روی پره بینی توصیه می شود.

      فاطمه پایان
  7. سلام من بیست روزه عمل کردم و امروز متوجه قوز روی بینیم شدم ممکنه بخاطر تورم استخوان باشه چون بعد عمل که نبود الان تازه در اومده.
    ممنون میشم جواب بدید.

    نرجس
    1. با سلام بله تورم هست و برطرف میشه

      پشتیبان سایت
  8. من امروز بینیمو عمل کردم و مقداری سوپ و آب خوردم آیا فردا میتونم فرنی و اب آناناس و آب کرفس بخورم؟
    و اینکه میتونم از آب میوه های قرمز رنگ استفاده کنم؟

    Sana
    1. Author

      سلام، بله مشکلی نیس

      مدیر
  9. سلام میخواستم بدونم بعد عمل بینی میشه دوغ ترش بخورم

    حدیث حدیث
    1. Author

      سلام، بستگی به این دارد چقدر از عمل شما گذشته است. بعد از گذشت ۲ هفته بله مشکلی نیست.

      مدیر
      1. سلام من سه روزه بینیمو عمل کردم میخواستم بدونم کی میتونم غذا بخورم مثل برنج خورشت .

        زهرا
        1. باسلام بهتر است حداقل تا یک هفته و تا زمان بازکردن گچ بینی از مصرف غذاهای سفت که نیاز به جویدن دارند و فشار زیادی روی بینی وارد می کنند اجتناب کنید.

          فاطمه پایان
  10. سلام من پنج روزه عمل کردم ولی خیلی ناراحتم
    پره های بینیم انگار هیچ تغیری نکرده و تپل تر گنده تر شده
    بینی قبلیم نرمال بپد بنظرتون ورمه؟

    شیما
    1. Author

      سلام، بله کاملا نرمال هست. هنوز تورم وجود دارد.

      مدیر
    2. سلام خسته نباشید من ۱۰ روزه بینیمو عمل کردم آیا خوردن تخمه آفتابگردان مشکلی داره؟

      ناشناس
      1. سلام متاسفانه چیز سفت نباید بخورین

        پشتیبان سایت
  11. سلام بعد از عمل بینی تا چند روز نمیشه قهوه خورد
    چایی چطور
    با سپاس

    ندا محمدیان
    1. Author

      سلام، تا دو هفته

      مدیر
      1. سلام کی میشه غذای فست فود خورد‌؟

        شقایق
        1. Author

          سلام، از ۲ هفته بعد از عمل بینی

          مدیر
  12. سلام وقت بخیرتاکی نباید هویج یاته دیگ خورد بعدازعمل مثلا تاچندماه؟

    فاطمه
    1. Author

      سلام، حداقل تا ۱ ماه

      مدیر
  13. ببخشید من یه هفتس بینیمو عمل کردم خوردن شیرموز ضررداره؟

    ستایش
    1. Author

      سلام، خیر مشکلی ندارد.

      مدیر
  14. سلام من ۳ روزه عمل کردم میتونم ماکارونی یا کوبیده بخورم یا غذاهای روز مره اگمیشه چند نوعش ک میتونم در نهار یا شام بخورمو توصیه کنید مرسی از شما♥️

    ابوالفضل
    1. Author

      سلام، خیر بهتر است تا ۵ روز غذاهایی که نیاز به جویدن دارد مصرف نکنید. بعد از برداشتن آتل غذاهای روزمره را میتوانید نوش جان کنید.

      مدیر
  15. سلام من ۶ روز عمل رینو پلاستی انجام دادم سوزش وخشکی زیاد داخل بینی حس میکنم روزی ۴ ۵ بار باسرم شستشو میدم واز قطره فنیل افرین استفاده میکنم با اینحال احساس سوزش وخشکی زیاد دارم وبرای تسکین دردم از شیاف دیکلوفناکک استفاده میکنم

    ناشناس
    1. Author

      خشکی داخل بینی بعد از عمل بینی عارضه شایعی است. برای درمان این خشکی می‌توانید محیط اتاق را با دستگاه بخور سرد مرطوب نگه دارید. و یا از پمادهای ویتامین A در درون حفره های بینی استفاده کنید.

      مدیر
      1. سلام من چهار روزه بینیمو عمل کردم آیا انگور ضرر دارد برای بخیه بینیم؟

        Faezeh
        1. Author

          سلام، خیر
          اما انگور در برخی افراد کمی حساسیت زاست و فرد را دچار آبریزش بینی یا عطسه می‌کند. اگر برای شما چنین نیست می‌توانید میل کنید.

          مدیر
    2. سلام خوردن سس پس از عمل مشکلی داره؟
      هنوز اتل دارم

      ناشناس
      1. Author

        سلام، بله سس یکی از مواد غذایی تحریک کننده است که بهتر است حداقل به مدت ۲ هفته بعد از عمل بینی استفاده نشود.

        مدیر
    3. سلام وقت بخیر من ۱۶ روزه بینیمو عمل کردم دیروز ظهر مدرسه رفتن یکم چشمام تار میبینه یکم میترسم نمیدونم چیکار کنم

      ۰۰۰
      1. Author

        سلام،‌بهتر است کمی بیشتر استراحت کنید.

        مدیر
        1. سلام من ۲۹روز بینیم عمل کردم الان چند روزه یبوست شدید دارم خاستم ببینم ممکنه فشاری ک بهم میاد از دشویی کردن روی فرم بینیم تاثیر بزاره؟

          ناشناس
          1. سلام خیر

            پشتیبان سایت
  16. سلام من چهار روزه عمل کردم ولی یکی ازسوراخای بینیم انگاربسته است اسپری میزنم تاته بینیم نمیره چکارکنم؟واینکه هنوزتوبینیم خون است ایاعادیه؟خودمم حس میکنم سوراخایه بینیم کوچیک وبزرگن چکارکنم

    ابوالفضل
    1. Author

      سلام، بله تا ۲ هفته طبیعی است. کمی صبور باشید

      مدیر
  17. سلام 5روز عمل بینی کردم
    چندباری موز مصرف کردم مورد داره برای بخیه بینی

    ....
    1. Author

      سلام، خیر مشکلی ندارد حتی با توجه به دارا بودن پتاسیم و مواد معدنی به متعادل کردن الکترولیت‌های بدن کمک بسیاری می‌کند. در نتیجه خونرسانی و کاهش درد بهتر انجام می‌گردد.

      مدیر
  18. سلام من 7روزه عمل کردم4 روز سوپ اماده خوردم میگن نمک یکم تو این سوپ ها هست یعنی الان بینیم ورم میکنه؟البته بعد از 4 روز دیگه نخوردم

    ناشناس
    1. Author

      سلام، سوپ های آماده دارای نمک هستند. بهتر است از سوپ های خانگی بدون نمک و سرد شده استفاده کنید. ولی نگران نباشید مشکل خاصی پیش نمی آید.

      مدیر
    2. سلام وقت بخیر،من 10روزه عمل کردم هنوز خون توحلقم میادبیرون دهانم شب تلخ میشه واین که نمیتونم بخوابم انگارنفسم بندمیاد دکترم میگه طبیعیه ،لفا یه راهنمایی بفرمایید من چکارکنم

      علی رضایی
      1. Author

        سلام، بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

        مدیر
  19. سلام خسته نباشید من کارگر شهرداری هستم کار من تخلیع سطلهای مکانیزست،باید سطلو هل بدیم پیش ماشین و با دستگاه خالی کنیم میخواستم بدونم چندروز بعد عمل میتونم کار کنم،تشکر

    عادل موسوی
    1. Author

      سلام با تشکر
      برای شروع فعالیت های سنگین بعد از عمل بینی می بایست حداقل ۳ ماه و حداکثر ۶ ماه صبر کنید.

      مدیر
  20. سلام من یک ماه و۷روزه عمل کردم چندروزپیش مجبورشدم برم بیرون هوابه شدت سردبودالان بینیم ورم کرده ودردمیکنه وداخل بینیم زخم شده به نظرشما چکارکنم ؟آیابهترمیشه ؟ممکنه ورمش بخوابه یانه ممنون میشم پاسخ بدید

    سارا رضایی
    1. Author

      سلام، بعد از عمل بینی می بایست تا چند مدت از قرار گرفتن در معرض هوای گرم و یا سرد اجتناب کنید، و سعی کنید در دمای متعادل قرار بگیرید. اما جای نگرانی وجود ندارد اگر دچار سرماخوردگی نشده باشید، تورم به مرور از بین می رود.

      مدیر
  21. سلام تا چند روز بعد از عمل جویدنی نمیشه خورد

    حامد
    1. Author

      سلام، حداقل ۱ هفته

      مدیر
      1. سلام من 9 روز هست عمل کردم دیگه می تونم سرمو زیاد بالا نگیرم

        مرضیه
        1. Author

          سلام، بله سرتان را در موقعیت عادی بگیرید اما حداقل تا ۱۰ روز دیگر پایین نگه ندارید.

          مدیر
        2. سلام بعد از یک هفته میشه ساندویچ سرد خورد؟؟

          مبینا
          1. Author

            بهتر است تا دو هفته صبر کنید. زیرا جویدن و گاز زدن ساندویچ ممکن است به بینی شما آسیب بزند.

            مدیر
        3. سلام خودن آب گوشت ( ماهیچه) و پوره ماهیچه در دوران نقاهت کمکی به بهبود میکنه؟ مصرف گوشت گوسفنی بهتره یا گوساله؟

          سولماز
          1. Author

            سلام، مسلما خوردن آب گوشت به بهبودی شما کمک می‌کند. فرقی ندارد می‌توانید از هر دو استفاده کنید.

            مدیر
        4. سلام من روز عمل ک مرخص شدم سوپ شیر خوردم…
          فوری حالم بدشد همه رو پس اوردم..
          فشار به بینی اومد مشکلی پیش نیاد؟

          فاطمه اسلامی
          1. سلام نه عاديه

            پشتیبان
  22. سلام بعد از یک هفته غذا همچنان کاملا بی نمک باید باشه یا با مقدار کم میشه استفاده کرد؟
    و اینک اضافه کردن رب به غذا هم حکم نمک رو داره؟؟

    الهه
    1. Author

      سلام، بهتر است تا دو هفته از خوردن نمک اجتناب کنید. بعد از ۲ هفته به مقدار خیلی کم در غذا استفاده شود.
      رب اگر شور نیست، به مقدار کم مشکلی ایجاد نمی کند.

      مدیر
    2. من تک شنواهستم سال نودوهفت بطور ناگهانی عصب گوشم قطع شد و پزشکان گفتن سکته عصب گوش است و درمانی ندارد فردا عمل بینی دارم آیا مشکلی برایم پیش نمی آید لطفاً راهنمایی کنید

      علی
      1. Author

        با سلام، اگر فردا وقت عمل دارید حتما قبل از آن جراح شما را ویزیت کرده است، اگر مشکلی ایجاد می‌شد احتمالا به شما می‌گفت. اگر جراح شما جراح پلاستیک است امروز با یک متخصص گوش و حلق و بینی هم مشورت کنید.

        مدیر
  23. من ۱۳ روزه عمل کردم دیروز برای جسب زدن رفتم دماغم ودکترم فشارداد زیاد بعنوان ماساژ خیلی درد داشت اومدم خونه تا حالا سردرد دارم وبیحالی دماغم ستونش درد میکنه این درد ها طبیعیه تا حالا هیچ دردی نداشتم همش میگفتم عمل درد نداشت ولی از چسب زدن تا حالا درد دارم وبیحالم سردرد هم دارم لطفا جواب بدین چیکار کنم

    زینب حبیبی
    1. Author

      سلام، بله بعد از چند ساعت از بین می‌رود.

      مدیر
      1. سلام ، من شاغلم و دبیر هستم اواخرمرداد ماه نوبت عمل دارم میخوام بدونم مهرماه که برم سر کلاس میتونم صحبت کنم چون نصف روز و فقط باید صحبت کنم واسه بینی مشکلی ایجاد نمیکنه و اینکه میتونم از ماسک استفاده کنم یا خیر ؟

        سارا
        1. سلام در صورت انجام موفق عمل بینی مشکلی برای صحبت نخواهید داشت. به همین منظور بهتر است در انتخاب جراح خود دقت کافی به خرج دهید. برای اطلاع از نحوه صحیح زدن ماسک بعد از عمل بینی نیز به لینک زیر مراجعه نمایید.
          https://medvika.com/video/%D9%86%D8%AD%D9%88%D9%87-%D8%B5%D8%AD%DB%8C%D8%AD-%D9%85%D8%A7%D8%B3%DA%A9-%D8%B2%D8%AF%D9%86-%D8%A8%D8%B9%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D8%B9%D9%85%D9%84-%D8%A8%DB%8C%D9%86%DB%8C/

          فاطمه پایان
    2. سلام ببخشید من ۱ ماه که بینیمو عمل کردم میخاستم بدونم میشه رب بخورم یا ن

      ازاده اسماعیل زاده
      1. سلام بله اگر حساسیت خاصی ندارید می توانید از این ماده استفاده نمایید.

        فاطمه پایان
  24. من یک ماهه عمل کردم میتونم چیپس و پفک بخورم و به پهلو بخابم دیگ؟؟؟؟

    ناشناس
    1. Author

      سلام، بله

      مدیر
  25. سلام من ۷ هفته میشه عمل کردم،خوردن تخمه مشکلی داره؟

    هانی
    1. Author

      سلام، بله مصرف تحمه آفتابگردان مشکلی ندارد
      اما خوردن تخمه هایی مانند تخمه هندوانه که سفت هستند توصیه نمی‌شوند.

      مدیر
  26. سلام من۱ماه و۵روزعمل کردم سس فلفل خوردم امشب مشکلی پیش نمیاد

    ناشناس
    1. با سلام
      میتونه ورم بینی رو زیاد کنه ولی در کل مشکلی ایجاد نمیکنه

      مدیر مدویکا
    2. من تا امروز قرص ایبوپروفن استفاده کردم فردا هم عمل بینی دارم مشکلی پیش نمی آید

      علی
      1. Author

        سلام، ممکن است خونریزی بعد از عمل را بیشتر کند

        مدیر
  27. سلام من۱ماه و۵روزعمل کردم سس فلفل خوردم امشب مشکلی پیش نمیاد

    ناشناس
  28. سلام من ۲۸ روز از عملم می گذره دوشب پیش رفتم بیرون هوا سرد بود حواسم نبود قهوه خوردم الان به شدت بینیم کیپ شده و تنگی نفس دارم از راه دهن نمی تونم نفس بکشم از قطره فنیل افرین استفاده کردم بازم راه بینیم بستس چیکار کنم

    کیمیا
    1. با سلام
      نگران نباشین مرتب و به صورت مداوم بینی رو شستشو بدین و از قطره هم با مشورت و اجازه پزشکتون استفاده کنین رفع خواهد شدو فقط در مصرف قطره زیاده روی نکنین

      مدیر مدویکا
      1. سلام من یک ماهه عمل کردم میتونم نمک استفاده کنم؟

        ناشناس
        1. با سلام
          بله بعد از یک ماه مشکلی نداره ولی بهتره تا 2 ماه بعد از عمل تا حد امکان مصرف نمک خیلی کم باشه

          مدیر مدویکا
          1. سلام
            ۲۰ روز یعد از عمل میشع آبلیمو خورد من خودم آبریزش بینی گرفتم

            ناشناس
          2. Author

            سلام، بله اما کلا بهتر است از خوردن هرچه که باعث حساسیت در شما می‌شود اجتناب کنید.

            مدیر
      2. سلام من ۲ماهو ۱۳ روزه عمل کردم بینیم گوشتی بود خیلی ورم داشت هفته پیش خیلی خیلی کوچیک شد بعدش نمک استفاده کردم دوباره ورمم خیلی زیاد شد…خودم حس میکنم بخاطر نمکه …یا طبیعیه …به قدری بعضی وقتا ورم میکنه از سایز قبل بینیم بزرگتره

        ناشناس
        1. Author

          سلام، بله مصرف نمک باعث احتباس مایعات شده و تورم زیادی ایجاد می‌کند.

          مدیر
      3. سلام خوبین میخواستم بدونم میشع چسب بینی توضیح بدین تا چ مدت چسب بزنیم؟اگر چسب بینی خیس بشه اشکالی داره؟

        فاطمه اکبری
        1. باسلام در خصوص نحوه زدن چسب بینی و مدت زمان باقی ماندن آن روی بینی می بایست با پزشک جراح خود مشورت نمایید. در صورت خیس شدن چسب بینی به دلیل استحمام یا شرایط دیگر می بایست آن را با باد سشوار خشک نمایید. توضیحات تکمیلی در این خصوص را از پزشک خود جویا شوید.

          فاطمه پایان
    2. سلام خسته نباشید ببخشید برادرم دو روز پیش عمل کرده داخل بینیش خیلی خشک میشه چند بار از سرم برا شستشو استفاده کنه فقط هم سرم برا شستشو داده پماد برای بخیه ها داده از پماد برا تو بینی هم بزنه یانه

      ناشناس
        1. سلام دکترمن۴روزع عمل کردم پره های بینیم اصلاقرینه نیستن نگرانم کرده این موضوع

          فاطیما
          1. Author

            سلام، هنوز ۴ روز از جراحی بینی شما گذشته است. پس هنوز آتل روی بینی قرار دارد. آتل روی بینی فشار وارد می‌کند که می‌تواند بر روی فرم پره‌ها نیز اثر داشته باشد. بنابراین بهتر است تا دو هفته صبر کنید تا ببینید آیا بعد از برداشتن آتل و فروکش کردن تورم اولیه هم پره‌ها دچار عدم قرینگی هستند یا خیر.

            مدیر
          2. سلام وقت بخیر من یک هفتس جراحی بینی انجام دادم دکترم اطلاعات زیادی راجب مراقبت های بعد ازعمل به من ندادن ومن ناپرهیزی هایی مثل خندیدن وحرف زدن وخورن غذاهای جویدنی الان خیلی نگرانم ممکنه برای بینیم مشکلی پیش بیادیافرم بینیم خوب نشه؟

            عاطفه
          3. سلام
            از مراقبت های مهم بعد از عمل
            تا یک ماه ب پهلو نخوابید و دوتا بالشت زیر سرتون قرار بدین
            خوراکی سفت به هیچ عنوان نخورید
            سرتون مدت زیادی ب سمت پایین نباشه
            تا دو هفته روزی سه مرتبه بینی را با سرم شستشو بشویید
            چسب بینی رو هر سه تا پنج روز تعویض کنین

            پشتیبان سایت
        2. سلام وقت بخیر من یک هفتست جراحی کردم بستنی خوردم اماروش پر از مغز پسته بود و جویدنش به بینیم آسیب رسانده خیلی نگررانم میشه جواب بدین لطفا

          ناشناس
          1. Author

            سلام، چجور آسیبی به بینی شما وارد شده است؟

            مدیر
      1. آیا میتونم صورتمو بعد عمل بشورم؟

        سنا
        1. Author

          تا یک هفته خیر
          با پنبه یا دستمال مرطوب به آهستگی صورت خود را تمیز کنید.

          مدیر
    3. سلام من 15روزه عمل کردم….بینیم از نیم رخ خوبه ولی تمام رخ احساس میکنم خیلی قوس داذه کارم همش گریه؟..نمک اصا مصرف نکنیم یا کم مصرف کنیم؟بغد 15ذوز همچنان تنفس از راه دهان بنظر شما طببغی یا مشکل حاد؟تشکر از شما

      S.h
      1. Author

        سلام، نمک اصلا مصرف نکنید. مشکل خاصی نیست تا زمانی که مسیر تنفسی شما کاملا باز شود تنفس از طریق دهان کاملا طبیعی بوده و جای نگرانی نیست.

        مدیر
        1. سلام من ۱۰روز که عمل کردم میشه فست فود بخورم

          سولماز
          1. سلام بله

            پشتیبان سایت
        2. بعد از دو هفته از عمل بینی آیا میشود مغز تخمه آفتابگردان خورد؟

          ناشناس
          1. سلام متاسفانه فعلا نمیتونین خوراکی سفت بخورین

            پشتیبان سایت
        3. سلام من 7 روزه عمل کردم …میتونم زعفران برای افسردگی و نعناع فلفلی برای موهام مصرف کنم ؟؟؟

          صفیه
          1. سلام اگر به این مواد حساسیت ندارید و باعث ایجاد عطسه و سرفه در شما نمی شوند مشکلی ندارد .

            فاطمه پایان

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نام و سوال خود را در باکس زیر وارد کنید و روی دکمه ارسال کلیک کنید، ما در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ خواهیم داد.