مگر بدون بانک مو هم می توان موی طبیعی کاشت؟

نتیجه کاشت مو بدون بانک مو

مگر بدون بانک مو هم می توان موی طبیعی کاشت؟

244 بازدید

برای کاشت مو، فولیکول های مورد نیاز معمولا از پشت سر و گردن استخراج شده که به آن بانک مو می گویند و در نواحی خالی کاشته می شوند.

کاشت مو بدون بانک مو یا با استفاده از بانک موی ضعیف، روشی نوین برای افرادی است که به مشکل ریزش مو یا کم پشتی مو دچار هستند. برای آشنایی با جزئیات بیشتر در خصوص این روش به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

کلینیک تخصصی پوست و مو مشهد
برای دریافت مشاوره رایگان و رزرو نوبت سریع از بهترین کلینیک پوست و مو مشهد کلیک کنید

کاشت مو برای افراد بدون بانک مو

کاشت مو، یکی از عمل های زیبایی است که نیاز به شرایط خاصی دارد و بیمار باید حتما از بانک موی مناسب برای انجام این عمل برخوردار باشد تا فولیکول های مورد نیاز برداشته شده و در نقاط دیگر پیوند زده شوند. البته با پیشرفت تکنولوژی، انجام کاشت مو بدون بانک مو، برای افرادی که بانک مو نداشته یا بانک موی سر آن ها ضعیف است فراهم شده و اگر فرد به دلیل مشکلات ژنتیکی یا ارثی دچار ریزش مو نشده باشد، می تواند از روش های نوین برای کاشت بهره مند شود.

جدیدترین روش های کاشت مو بدون جراحی

  1. کاشت مو با روش BHT (پیوند موی بدن به سر) : به تازگی روشی با عنوان BHT  یا Body Hair Transplant  توسط متخصصان پوست و مو به بیماران پیشنهاد می شود که در آن، فولیکول های مورد نیاز برای کاشت مو بدون بانک مو، از نواحی دیگر بدن مانند قفسه سینه، ریش، پشت بدن، پاها، بازو یا حتی شکم برداشته می شوند.
  2. کاشت مو مصنوعی یا HRT: در این روش که به آن کاشت موی مصنوعی نیز گفته می شود، تارهای مو از پیش ساخته شده به وسیله پوسته نازکی که خاصیت ضدحساسیت دارد، توسط چسب مخصوص به قسمت های کم مو، یا طاس سر متصل می شود. این روش نوعی ترمیم مو بوده و مشابه کلاه گیس است، با این تفاوت که فرد هنگام ورزش، استحمام یا استراحت نیازی به جداکردن آن از سر ندارد.
  3. کاشت مو با سلول های بنیادی: جدیدترین روش کاشت مو بدون بانک مو برای افرادی است که بانک موی مناسبی ندارند. در این روش، سلول های بنیادی از بدن فرد استخراج شده و به ناحیه کم پشت یا بی موی سر تزریق می شود.
کاشت مو از طریق تزریق سلول های بنیادی به سر
در این روش، سلول های استخراج شده پس از جداسازی از بافت، به پوست سر تزریق می شوند.
کاشت مو بدون بانک مو یا با استفاده از موی بخش های مختلف بدن
در این روش، از قسمت ریش، قفسه سینه، ساق دست یا ساق پای آقایان به عنوان بانک مو استفاده می شود.

اصلی ترین مزیت روش های کاشت مو بدون بانک مو، فراهم کردن شرایط کاشت مو برای افرادی است که بانک مو نداشته یا بانک موی آن ها ضعیف است.

قیمت انواع روش های کاشت مو بدون نیاز به بانک مو

هزینه کاشت مو بدون بانک مو به شرایط مختلفی بستگی دارد. مهم ترین عامل در تعیین هزینه نهایی، انتخاب روش مناسب برای هر فرد است. تجربه و مهارت پزشک، مدت زمان جلسه درمانی، کلینیک یا مرکز انتخابی و وسعت ناحیه ای که قرار است کاشت مو در آن انجام شود نیز از دیگر عواملی است که در قیمت نهایی کاشت مو بدون استفاده از بانک مو موثر می باشد.

قیمت کاشت مو بدون بانک مو
وسعت ناحیه بی مویی، یکی از عوامل موثر در قیمت نهایی کاشت مو بدون بانک مو محسوب می شود.

مدویکا، به عنوان سامانه تخصصی معرفی بهترین پزشکان و مراکز زیبایی در مشهد، کلینیک سلامت ایده آل را به عنوان بهترین کلینیک کاشت مو معرفی می نماید. برای دریافت مشاوره از بهترین متخصصان و اطلاع از قیمت انواع روش های کاشت مو بدون بانک مو نیز می توانید همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت 9 الی 20، با شماره های 05136166 و 09386069075 تماس حاصل نمایید.

در ویدیوی زیر می توانید مراحل کاشت مو را در کلینیک سلامت ایده آل مشاهده نمایید.

بهترین روش کاشت مو بدون استفاده از بانک مو

انتخاب بهترین روش برای کاشت موی طبیعی بدون بانک مو، به شرایط فرد و میزان ریزش موهای وی بستگی دارد. در نهایت پزشک متخصص بهترین کسی است که می تواند در این خصوص تصمیم گیری نماید و نمی توان گفت کدام یک از روش های کاشت مو بدون بانک مو نسبت به سایر روش ها برتری دارد.

خوشبختانه با پیشرفت علم، روش های متنوعی برای حل مشکل کم مویی و بی مویی افراد ابداع شده است. اگر دچار ریزش موی جزئی هستید بهتر است از همین امروز به فکر پیشگیری باشید تا دیگر نیازی به کاشت مو مشهد نداشته باشید.

  کاندیدهای مناسب برای کاشت مو بدون بانک مو

افرادی که بانک موی سر و پشت گردن آن ها ضعیف است یا افرادی که دچار طاسی کامل شده و از بانک موی مناسبی برای کاشت برخوردار نیستند می توانند از روش های کاشت مو بدون بانک مو استفاده کنند. با این حال نتایج این روش قابل مقایسه با کاشت موی طبیعی با بانک موی خود فرد نیست.

افراد مناسب برای انجام کاشت مو بدون بانک مو
افرادی که موهای آن ها کم پشت است یکی از کاندیدهای مناسب برای روش های کاشت مو بدون بانک مو هستند.

کلام آخر

“اغلب افراد در طول زندگی خود ممکن است حداقل یکبار ریزش مو را تجربه کنند. عوامل ژنتیکی، مصرف داروها، استرس، شیمی درمانی و تغییر هورمون ها می تواند باعث کم پشتی موها و طاسی سر شود. کاشت مو بدون بانک مو، شیوه ای جدید برای افرادی است که از بانک موی مناسبی در ناحیه سر برخوردار نیستند. در چنین شرایطی،  فولیکول های مورد نیاز می بایست با روش های دیگر تامین شده یا از روش های ترمیم مو مانند پروتزهای مصنوعی استفاده شود. کلینیک سلامت ایده آل مشهد، با حضور بهترین متخصصان زیبایی مشهد، علاوه بر انجام کلیه اقدامات زیبایی، آماده ارائه مشاوره و انجام روش های پیشگیری و درمان ریزش مو می باشد.”

سوالات متداول پیرامون کاشت مو بدون بانک مو

آیا برای کاشت مو بدون بانک مو، می توان از بانک موی افراد دیگر مانند اعضای خانواده استفاده کرد؟

خیر، کاشت مو بر خلاف پیوند عضو، امکان دریافت فولیکول های لازم را از شخص دیگری ندارد و حتما باید از موهای خود فرد استفاده شود.

بهترین بانک مو برای مردان در روش BHT  کدام است؟

ریش مردان به دلیل شباهت بسیار زیاد به موی سر آن ها، بهترین گزینه برای کاشت مو می باشد.

آیا روش BHT  برای زنان نیز قابل انجام است؟

بله، البته در این روش، با توجه به اینکه ضخامت و میزان رشد مو با موهای سر تفاوت دارد نمی توان انتظار رشد زیادی از موهای کاشته شده داشت و افرادی که به دنبال موهای پرپشت و بلند هستند می بایست به فکر سایر روش های کاشت مو باشند.

آیا کاشت مو با سلول های بنیادی در ایران انجام می شود؟

خیر، در حال حاضر این روش، مراحل آزمایشی خود را پشت سر می گذارد و به عنوان روش قطعی کاشت مو بدون بانک مو، مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیست و در کلینیک ها و مراکز پزشکی معتبر انجام نمی شود.

مدت زمان جلسات کاشت مو بدون بانک مو چقدر است؟

انجام کاشت مو بدون استفاده از بانک مو، نیاز به دقت بالایی دارد و باید حتما توسط پزشک متخصص انجام شود. معمولا زمان این جلسات طولانی تر از سایر روش های کاشت مو طبیعی است.

دانلود pdf مقاله کاشت مو طبیعی بدون بانک مو

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نام و سوال خود را در باکس زیر وارد کنید و روی دکمه ارسال کلیک کنید، ما در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ خواهیم داد.