عمل کاشت ریش در مشهد؛ هزینه + معرفی بهترین کلینیک کاشت سبیل

قیمت کاشت ریش در مشهد با بهترین دکتر

عمل کاشت ریش در مشهد؛ هزینه + معرفی بهترین کلینیک کاشت سبیل

1119 بازدید

کاشت ریش در مشهد، یکی از عمل های زیبایی است که به کمک افرادی آمده که از نبود آن رنج می برند یا ریش های کم پشت دارند. امروزه با پیشرفت علم پزشکی، روش های نوینی برای کاشت ریش مشهد ابداع شده که دوره نقاهت آن ها کوتاه است و عوارض جانبی بسیار کمی نیز دارند.

کلینیک های تخصصی پوست و مو مشهد
برای دریافت مشاوره رایگان و رزرو نوبت معاینه روی بنر کلیک کنید.
سرفصل های مقاله دیدن فهرست

قیمت کاشت ریش در مشهد

کاشت ریش و سبیل در مشهد مانند کاشت مو، عمل تخصصی به حساب می آید که باید زیر نظر پزشک متخصص و تکنسین با تجربه انجام شود تا به نتیجه مطلوب خود دست یابید. عمل کاشت ریش مشهد در یک جلسه و با کمترین میزان درد و ناراحتی برای مراجعه کنندگان کلینیک سلامت ایده آل انجام می شود. عواملی مانند روش انجام پیوند، میزان گرافت های برداشته شده از بانک مو و تجربه و مهارت پزشک متخصص، تعداد تکنسین حاضر در کنار پزشک، امکانات کلینیک زیبایی انتخاب شده و موقعیت آن در هزینه نهایی کاشت ریش موثر است. در جدول زیر قیمت کاشت ریش در مشهد را می بینید:

نوع پرداختقیمت (تومان)
نقدی10.000.000
اقساطی12.000.000
جدول قیمت کاشت ریش مشهد

از آنجا که بیمه های درمانی در قبال پرداخت تعرفه ها و هزینه کاشت ریش در مشهد مسئولیتی را عهده‌دار نمی‌شوند، می توانید در صورت نداشتن بودجه کافی برای این اقدام زیبایی از شرایط اقساطی و تضمینی در برخی مراکز و کلینیک های معتبر استفاده کنید. در حال حاضر کلینیک سلامت ایده آل قادر به ارائه این خدمت به صورت اقساطی نمی باشد و برای اطلاع از شرایط کاشت ریش در این کلینیک می توانید با شماره های درج شده در همین صفحه تماس بگیرید.

قیمت کاشت ریش مشهد
قیمت کاشت ریش و سبیل در مشهد با توجه به گستردگی ناحیه کاشت در افراد مختلف متفاوت است

انواع روش های کاشت ریش مشهد

تکنیک‌های مختلفی برای کاشت ریش در مشهد وجود دارد که پزشک متخصص پوست و مو با توجه به شرایط بیمار، یکی از این روش ها را انتخاب می کند. تفاوت اصلی این روش ها در نحوه استخراج فولیکول های مو و پیوند مو در نواحی صورت است. در ادامه به بررسی هر یک از این روش ها می پردازیم.

1- کاشت ریش به روش FUE

رایج‌ترین روش کاشت ریش در مشهد است که در آن، فولیکول مو از محل موردنظر یا همان بانک مو (پشت سر یا پشت گوش) برداشته شده و به قسمت تعیین شده پیوند زده می شود. این روش می تواند به صورت دستی یا با کمک دستگاه های مخصوص انجام شود. بهبودی این عمل نسبت به سایر روش‌ها سریعتر است و افرادی که از این روش، برای کاشت ریش و سبیل خود استفاده می کنند معمولاً درد و ناراحتی ندارند یا به میزان بسیار کمی آن را تجربه می کنند.

پیوند ریش به روش FUE در مشهد
این روش جزو متداول ترین شیوه های کاشت ریش مشهد است که در کلینیک های معتبر انجام می شود

2- کاشت ریش به روش FUT

پیوند واحد فولیکولار یا روش نواری، نام های دیگری است که به این روش اطلاق می شود. در روش نواری، یک نوار از پوست سالم موی قسمت اهداکننده (موی پشت سر)، برداشته شده و در قسمت مورد نظر کاشته می شود. در انتهای عمل قسمت اهداکننده بخیه می خورد و در هفته اول نباید لمس شود تا به طور کامل بهبود یابد. این روش نسبت به سایر شیوه های کاشت مو تهاجمی تر است و محل اهداکننده مو کمی متورم می شود. مدت زمان بهبودی پس از این عمل نسبت به روش FUE طولانی تر است، ولی ریش را پرپشت تر نشان می دهد؛ زیرا میزان تراکم موهای کاشته شده در کنار هم در این روش بیشتر است.

پیوند ریش به روش FUT در مشهد
به این روش کاشت ریش، شیوه نواری یا واحد فولیکولار هم گفته می‌شود

3- کاشت ریش به روش SUT

جدیدترین روش پیوند ریش و سبیل است که با استفاده از دستگاه لیزر انجام می شود و دقت آن نسبت به شیوه های دیگر کاشت ریش مشهد، بسیار بالاست. برداشتن گرافت های مو (دسته ای از موها که در یک نقطه رشد کرده اند، اما پیاز همه آن ها مشترک است) و کاشت تمام فولیکول های موی برداشته شده از پشت سر با کمترین ضایعات و بدون جای زخم و اسکار، از مهمترین مزیت های این روش نسبت به روش FUT  است که پیش از این به معرفی آن پرداختیم.

عزیزانی که مایل به دریافت خدمات کاشت ریش و سبیل از کلینیک سلامت ایده آل هستند، در نظر داشته باشند که پیوند ریش به روش fue کاملا ایمن و توسط تکنسین مجرب؛ زیر نظر بهترین متخصصان پوست و مو برای آنها قابل انجام است.

بهترین روش کاشت ریش

با پیشرفت علم و تجهیزات پزشکی، روش های متنوعی برای کاشت ریش و سبیل ابداع شده است. انتخاب روش مناسب و بهترین روش کاشت ریش برای هر فرد، به نظر متخصص پوست و مو پس از بررسی ها و انجام معاینات لازم توسط وی بستگی دارد. پزشک، با تجربه و مهارت خود و نیز شرایط فرد نسبت به انتخاب بهترین روش اقدام نموده تا نتیجه مطلوب با کمترین میزان عوارض و ناراحتی برای متقاضی کاشت ریش در مشهد حاصل شود.

مراحل کاشت ریش و سبیل

کاشت ریش در مشهد، عملی است که مشابه عمل کاشت مو و ابروی طبیعی صورت می پذیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص چگونگی انجام عمل کاشت مو در مشهد می توانید به مقاله آن در سایت مدویکا مراجعه کنید.

در اولین گام پس از بررسی سوابق پزشکی و تحقیقات انجام شده، باید یک مرکز یا کلینیک معتبر که بهترین متخصصان پوست و مو در آن مشغول به فعالیت می باشند را انتخاب کنید. پزشک در جلسه مشاوره دستورالعمل های لازم قبل از عمل را به شما یادآور می‌شود تا آمادگی کافی در روز عمل داشته باشید. در روز جراحی پس از تزریق بی حسی موضعی، ابتدا فولیکول های طبیعی و سالم مو از نقاط اهداکننده به بخش موردنظر منتقل شده و پیوند زده می شوند. اگر متخصص بخواهد از فولیکول های موی قسمت های ریش دار استفاده کند، باعث تضعیف ریشه شده و آن ناحیه که از حجم خوبی برخوردار است نیز کم پشت خواهد شد. به همین منظور؛ متخصص فولیکول های موردنظر را از نقاطی مانند پشت سر و پشت گوش بیمار برداشته و عمل کاشت ریش را انجام می دهد.

ترتیب مراحل کاشت ریش
عمل کاشت ریش، جزو عمل های سرپایی محسوب می شود

در ماه اول بعد از انجام کاشت ریش در مشهد؛ ممکن است موهایی که رشد می کنند از ضخامت کافی برخوردار نباشند و این موضوع باعث دلسردی متقاضیان این عمل شود، اما جای نگرانی نیست و از ماه دوم این موضوع به تدریج برطرف شده و به ضخامت ریش شما افزوده می شود.

فیلم کاشت ریش در کلینیک سلامت ایده آل

مدت زمان عمل کاشت ریش چقدر است؟

عوامل مختلفی مانند تجربه و مهارت جراح و میزان سطحی که قرار است کاشت ریش در آن انجام شود، بر مدت زمان عمل مؤثر است. به طور معمول این عمل بین 3 الی 5 ساعت به طول می انجامد و برای کاهش درد از بی حسی موضعی استفاده می شود. عمل کاشت ریش مشهد، جزو عمل های سرپایی به حساب می آید و نیازی به بستری شدن ندارد و شما بعد از انجام عمل می توانید با رعایت نکات مراقبتی که توسط پزشک متخصص به شما ارائه می شود به زندگی عادی خود ادامه دهید.

کاندیدهای مناسب برای عمل کاشت ریش و سبیل در مشهد

اگر ریش و سبیل شما شرایط زیر را دارد ما به شما عمل کاشت ریش در مشهد را توصیه می‌کنیم:

  1. ریش های نازک با رشد ناهمگون در قسمت چانه و گونه ها
  2. وجود زخم در صورت (نقاط رویش ریش) که می تواند با رشد ریش جای آن پوشانده شود.
  3. ناراضی بودن از ظاهر ریش فعلی خود
بهترین کاندیدای عمل پیوند ریش
افرادی که ریش نداشته یا ریش نازک دارند می توانند این عمل را انجام دهند

فولیکول های مورد نیاز برای کاشت ریش، می بایست با رنگ ریش و ضخامت آن مطابقت داشته باشد که معمولاً در اغلب افراد این موضوع صادق است و جای نگرانی نیست. قبل از انجام کاشت سبیل، متخصص پوست و مو با معاینات دقیق و انجام آزمایش های مورد نیاز، وضعیت مو و فولیکول های آن را مورد بررسی قرار می دهد. به طور کلی می توان گفت پیوند ریش زیاد پیچیده نیست و درصد موفقیت بالایی نیز دارد.

اگر قسمت پشت سر فرد متقاضی کاشت ریش امکان برداشت مو را نداشته باشد، فولیکول های مورد نیاز از قسمت های دیگر بدن مانند قفسه سینه، ران ها و دست ها برداشته می شوند. عمل کاشت ریش مشهد برای افرادی که در قسمت های مختلف بدن خود موهای کم پشت دارند یا به دلیل نوعی بیماری خاص، هیچ مویی در بدن آن ها رشد نمی کند مؤثر نیست و انجام آن به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

>> قبـــل از کاشت ریـش و سبیل در مشهد، حتما در جلســـه مشـــاوره انتظــارات خود را با پزشک در میـــان بگذارید و در این زمینـه واقــع بیـــن باشـید. <<

عوارض و خطرات کاشت ریش

هیچ عملی بدون عوارض نیست و میزان آن در افراد مختلف می تواند متفاوت باشد و به صورت یکسان در همه نمایان نمی شود. برخی از این عوارض در ادامه ذکر شده است:

  1. خارش و سوزش
  2. تورم و قرمزی در نواحی پیوند ریش
  3. بروز کمی درد و ناراحتی حین و بعد از عمل
  4. بی حسی خفیف در محل انجام کاشت ریش
  5. ایجاد زخم و اسکار در محل انجام کاشت ریش که با رشد ریش می تواند پنهان شود.
  6. بروز کمی پوسته در اطراف نواحی کاشت سبیل، امری طبیعی است. نباید این پوسته ها را بکنید و اجازه دهید که به تدریج از بین بروند.
  7. ریزش مو در روند بهبود بعد از پیوند ریش، طبیعی است و به آن ریزش شوک نیز می گویند. موهای کاشته شده معمولاً دو تا سه هفته بعد از عمل ریزش می کنند و موهای سالم دوباره رشد می کنند.

این علائم در همه افراد یکسان نیست و اگر فردی را در اطراف خود می شناسید که این عمل را انجام داده و یک یا چند مورد از این عوارض را تجربه کرده است؛ احتمال اینکه شما هم حتماً به این عوارض دچار شوید پایین است و عوامل مختلفی می تواند در بروز عوارض جانبی بعد از عمل کاشت ریش در مشهد مؤثر باشد.

در صورت مشاهده هر یک از این عوارض می توانید از پزشک خود مشورت بگیرید. این عوارض با رعایت صحیح توصیه های قبل و بعد از عمل می تواند کاهش یابد یا پزشک شما با تجویز دارو می تواند از بروز عوارض احتمالی پیشگیری کند یا آن ها را تسکین دهد.

یکی دیگر از عوارض کاشت ریش و سبیل، ریش عروسکی یا مصنوعی است. اگر پزشک شما از تجربه و مهارت کافی در زمینه انجام عمل برخوردار نباشد و کاشت ریش به درستی انجام نشود، مدل ریش شما بعد از اتمام دوره نقاهت مصنوعی خواهد شد که به اصطلاح به آن مدل ریش عروسکی نیز گفته می شود. برای پیشگیری از این موضوع می توانید نمونه کارهای قبلی پزشک خود را مورد بررسی قرار دهید.

ریش عروسکی و مصنوعی
از عارضه های کاشت ریش می توان به ایجاد ریش عروسکی یا مصنوعی در برخی افراد اشاره کرد که در مجموع نارضایتی آن ها را در پی خواهد داشت

مزایای انجام عمل پیوند ریش و سبیل

پیوند ریش و سبیل، یکی از عمل های زیبایی است که در سال های اخیر طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. در این عمل با استفاده از شیوه های نوین، میزان عوارض ناشی از عمل تا حد زیادی کاهش یافته و مزایای آن عبارتند از:

  1. ایجاد نتایج طولانی مدت و رویش موهای طبیعی
  2. روش جراحی غیر تهاجمی
  3. عوارض جانبی کم
  4. دوران نقاهت کوتاه
  5. سرعت بالای انجام عمل
  6. نداشتن خونریزی
مزیت عمل پیوند ریش
پرپشت و منظم شدن ریش مردان پس از کاشت ریش از نتایج مثبت این عمل می باشد

ســـرعت رشـــد مـــوهای کاشته شــده مانند موهای ســــر است و معمولاً 2 الـــی 4 ماه بعد از کاشت ریــش می توانید نتیجه نهـــــایی عمــــل خود را مشاهـــده نمـــایید.

چرا ریش برای مردان مهم است؟

ریش می تواند جذابیت چهره مردان را افزایش دهد و حس قدرت را در آنان تقویت کند. وجود ریش در مردان می تواند برای بانوان نیز جذاب باشد و زنان معمولاً مردانی را دوست دارند که ریش مرتب و کاملی داشته باشند و به آن اهمیت بدهند.

اهمیت ریش در مردان
داشتن ریش سالم برای اغلب مردان مهم است و باعث افزایش جذابیت آنان می شود.

بعضی از مردان ممکن است به دلایل مختلفی ریش های کم پشت داشته باشند یا از مدل ریش خود ناراضی باشند و بخواهند با کاشت ریش، تغییری کلی در چهره خود ایجاد کنند.

شما می توانید از طریق مراجعه به سایت مدویکا یا تماس با شماره 09386069075 با همکاران ما در ارتباط باشید و در خصوص بهترین پزشکان و کلینیک های زیبایی پوست و مو در مشهد که این عمل را انجام می دهند، مشاوره رایگان دریافت نمایید.

عوامل مؤثر بر رشد ریش

رشد ریش در مردان معمولاً از سن بلوغ آغاز می شود و ادامه می یابد، اما این فرآیند ممکن است به دلایل ژنتیکی در افراد مختلف یکسان نباشد و باعث کاهش اعتماد به نفس آقایان به ویژه در سنین جوانی شود. ابتلا به برخی بیماری های پوستی و بروز حادثه مانند شکستگی صورت یا سوختگی نیز می تواند بر روند رشد ریش تأثیر بگذارد و باعث کاهش یا توقف آن شود. در ادامه مهم ترین عوامل مؤثر بر رشد ریش آورده شده است.

1- سن افراد

سن، نقش مؤثری در رشد ریش آقایان دارد. رشد ریش، همزمان با دوره بلوغ در پسران آغاز می شود و دوران طلایی آن در بازه 25 تا 35 سالگی اتفاق می افتد. در این بازه سنی، آقایان بیشترین میزان رشد ریش را تجربه می کنند و بعد از آن با افزایش سن به تدریج این روند کاهش می یابد.

آغاز رشد ریش از سنین نوجوانی
رشد ریش از سن نوجوانی آغاز می شود و با افزایش سن به تدریج کاهش می یابد.

2- ژنتیک و وراثت

ژنتیک نقش تعیین کننده ای در میزان رشد، رنگ، حجم و مدل ریش شما دارد. ممکن است ریش شما مشابه پدر، پدربزرگ یا عموهای شما یا کاملاً متفاوت از آن‌ها باشد. DNA شما تعیین کننده مدل و میزان ریش شماست که از اجداد شما به ارث رسیده است.

عوامل مؤثر بر ریزش موهای ریش و سبیل

دلایل مختلفی می تواند باعث کاهش سرعت رشد ریش و سبیل یا ریزش آن شود. برخی افراد نیز وقتی به سن بلوغ می رسند، متوجه می شوند که هیچ مویی روی صورت آن ها رشد نمی کند یا میزان آن بسیار کم است. خوشبختانه امروزه روش های متنوعی برای درمان این مورد ابداع شده است که در ادامه با یکدیگر مرور می کنیم.

ریزش ریش بر اثر عوامل مختلف
ریزش موی ریش مردان می تواند به دلیل عوامل مختلفی رخ دهد.

عوامل هورمونی، بیماری های پوستی، ژنتیک، سبک زندگی و استرس می تواند در رویش موهای ریش و سبیل تأثیرگذار باشد یا باعث ریزش موهای این قسمت از صورت شود.

ریش کوسه ای چیست؟

درست است که عواملی مانند بعضی از بیماری ها باعث ریزش موهای ریش و سبیل می شوند، اما برخی از مردان هستند که به صورت مادرزادی ریش در نمی آورند یا موهای ریش و سبیل آن ها مثل دوران نوجوانی در حالت کرکی باقی می ماند. به طور کلی از سن 17 تا 20 سالگی رشد موهای مردان افزایش پیدا می کند. در پایان دوران بلوغ با افزایش هورمون تستوسترون فولیکول های مو شروع به ضخیم شدن می کنند و موهای ریش و سبیل مردان حالت ضخیم و تیره رنگ پیدا می کند.

رویش ریش و سبیل در نوجوانی
رویش موهای ریش و سبیل به صورت کرکی از ناحیه بالای لب و گردن شروع می شود

این موها از حالت کرکی در قسمت لب بالایی و بخش هایی از گردن شروع به رشد می کند و زمانی که ضخامت آن ها به اندازه کافی افزایش یافت، می توان آن ها را موهای نهایی با حداکثر رشد درنظر گرفت. این حالت ضخیم شدن موها ممکن است به دلایل ژنتیکی برای بسیاری از مردان اتفاق نیفتد که به آن ریش کوسه ای می گویند. به این معنا که یا کلا ریش در نمی آورند یا به صورت پراکنده و نامرتب ریش و سبیل آن ها رشد می کند که جذابیت چندانی ندارد. در چنین مواردی کاشت ریش در مشهد می تواند به افراد کمک کند تا با انجام آن حس مثبتی از چهره خود دریافت کنند.

در چه مواردی مردان به ریزش سکه ای ریش دچار می شوند؟

آلوپسی باربا (Alopecia Barbae) یا در اصطلاح عامیانه ریزش سکه ای موی ریش نوعی بیماری خودایمنی است که سیستم ایمنی بدن به فولیکول های موی ریش حمله می کند و تکه های دایره ای کوچک را در میان انبوه ریش خالی و بی مو می کند. ایجاد ریزش سکه ای ریش، علل مختلفی دارد، اما استرس و عفونت های قارچی مهم ترین علت های این عارضه محسوب می شوند.

مشکل ریزش سکه ای ریش با کاشت ریش مشهد برطرف می شود
علت ریزش سکه ای ریش، عفونت قارچی و استرس شدید است

درمان این بیماری ضروری است؛ چرا که در صورت عدم درمان باعث ریزش کامل ریش خواهد شد. اگرچه که برای کنترل این بیماری ابتدا باید دارو مصرف کرد و خود بیماری را درمان کرد، اما پس از درمان برای ترمیم قسمت هایی که موهای ریش ریخته است، می توانید از کاشت ریش مشهد یا هر شهر دیگری که هستید، بهره ببرید.

عوامل تأثیرگذار بر موفقیت عمل پیوند ریش

عوامل بسیاری می توانند بر موفقیت کاشت ریش در مشهد مؤثر باشند که شاید بتوان گفت تجربه و مهارت پزشک، جزو مهمترین آن‌هاست. در ادامه سایر این عوامل را با هم مرور می کنیم.

  1. کلینیک معتبر و استفاده از تجهیزات و امکانات پیشرفته
  2. روش مورد استفاده برای کاشت ریش و سبیل
  3. خصوصیات ناحیه اهداکننده مو که به آن بانک مو نیز گفته می شود.
  4. رعایت دستورالعمل های قبل و بعد از عمل پیوند ریش
  5. وضعیت ریش فعلی و وسعت ناحیه ریزش ریش

بایدها و نباید‌های قبل از کاشت ریش

  1. این عمل به وسیله بی حسی موضعی و با تزریق داروهای آرامبخش انجام می شود. با این وجود بهتر است بعد از انجام عمل، کسی که با او احساس راحتی بیشتری دارید شما را به منزل برساند و استراحت کنید تا اثر دارو به طور کامل از بین برود.
  2. زمانی که تصمیم به کاشت ریش گرفتید؛ بهتر است موهای پشت سر خود را اصلاح نکنید و بگذارید تا کمی رشد کنند. برای انجام پیوند ریش و سبیل از فولیکول های مو استفاده می شود و ضخامت این موها و وجود تعداد فولیکول های کافی نقش مؤثری در نتیجه نهایی عمل کاشت ریش شما خواهد داشت.
  3. در هفته های منتهی به انجام عمل پیوند ریش، مصرف ویتامین C و ویتامین K را که در سلامت پوست و مو شما نقش مؤثری دارند، فراموش نکنید و حتماً در برنامه غذایی خود بگنجانید.

برای نتیجه گیری بهتر می توانید از مکمل های دارویی مانند قرص های جوشان این دو ویتامین که در داروخانه ها موجود هستند استفاده کنید. همچنین مصرف موادغذایی، میوه ها و سبزیجات می تواند میزان ویتامین مورد نیاز بدن شما را در دوران پیش از عمل کاشت ریش تأمین کند.

داروهای موردنیاز قبل از کاشت ریش
استفاده از مکمل ها و ویتامین ها قبل از عمل کاشت ریش بسیار ضروری است و باید مورد توجه قرار گیرد.

سبزیجات برگ سبز مانند کاهو و کلم بروکلی، لبنیات، آلو، خیار و ریحان جزو مواد غذایی سرشار از ویتامین k  هستند که می توانید در برنامه غذایی خود بگنجانید. پرتقال، جعفری تازه، اسفناج، لیمو، کلم قرمز و فلفل دلمه ای نیز سرشار از ویتامین سی است که می توانید در کنار قرص های ویتامینه از آن ها استفاده کنید و ویتامین مورد نیاز بدن خود را در دوران پیش از عمل کاشت ریش تأمین کنید.

در دوران پیش از عمل خود، برخلاف توصیه مصرف ویتامین های C و K، از مصرف ویتامین E و مکمل های آن خودداری کنید، زیرا می تواند بر فرآیند کاشت ریش تأثیر منفی بگذارد. داروهایی مانند آسپرین، داروهای التهابی و ایبوبروفن نیز خطر خونریزی در طول عمل را افزایش می دهد. با مشورت پزشک خود مصرف اینگونه داروها را حداقل یک هفته قبل از انجام پیوند ریش متوقف کنید.

پزشک شما قبل از انجام عمل تمام توصیه های لازم را به شما ارائه خواهد داد، اما نحوه رعایت این نکات نقش مؤثری در روند عمل کاشت ریش و سبیل طبیعی شما دارد.

مراقبت های بعد از کاشت ریش

کاشت ریش و سبیل در مشهد نیز مانند هر عمل دیگری نیاز به مراقبت های بعد از عمل دارد که می تواند نقش تعیین کننده ای در نتیجه نهایی عمل شما داشته باشد. اگر در انتخاب پزشک و مرکز معتبری که می خواهید این عمل را برایتان انجام دهد نهایت دقتتان را به خرج دهید و توصیه های پزشک خود را به صورت دقیق اجرا کنید، می توانید بازدهی خوبی از عمل خود بگیرید و همچنین نیازی به پیوند مجدد ریش و سبیل نخواهید داشت.

  1. از خاراندن و مالیدن گونه ها و چانه خود بعد از عمل خودداری کنید.
  2. بهتر است در هفته های اول بعد از کاشت ریش در معرض تابش مستقیم نور آفتاب قرار نگیرید.
  3. ورزش و انجام فعالیت های شدید بدنی را با مشورت پزشک معالج خود شروع کنید.
  4. در طول دوران نقاهت بعد از کاشت ریش، از مصرف خودسرانه دارو خودداری کنید. پزشک شما تمام داروهایی که نیاز دارید را برای شما تجویز می کند. اگر بیماری خاصی دارید که می بایست داروهای مخصوصی مصرف کنید، حتما این موارد را به پزشک خود اعلام کنید.
  5. مصرف سیگار، دخانیات و نوشیدنی‌های کافئین دار را یک هفته قبل از عمل و حداقل دو هفته بعد از عمل به تأخیر بیاندازید و با پزشک خود مشورت کنید.
  6. روزهای اول بعد از عمل، مراقب محلی که فولیکول های مو برداشته شده اند باشید تا هنگام استراحت فشاری به آن وارد نشود. همچنین این ناحیه را تمیز نگه دارید و از دست زدن به آن خودداری کنید.
  7. در روش FUT که نواری از مو از ناحیه پشت سر برداشته شده و بخیه زده می شود، شیوه خوابیدن متفاوت است و باید در روزهای اول به صورت نشسته بدون اینکه به قسمت پشت سر فشاری وارد شود استراحت کنید.
نحوه خوابیدن بعد از عمل کاشت ریش
به صورت طاق باز بخوابید و از خوابیدن به پهلو و شکم خودداری کنید.

اصلاح صورت بعد از کاشت ریش و سبیل

این مسئله یکی از سؤالات رایج افرادی است که می خواهند این عمل را انجام دهند. معمولاً شما با گذشت 15 روز بعد از کاشت ریش، می توانید این کار را به آرامی انجام دهید. بعد از گذشت این مدت ممکن است پوست شما هنوز هم حساس باشد؛ به همین منظور توصیه می کنیم این کار را به آرامی و با دقت انجام دهید تا آسیبی به فولیکول های تازه پیوند زده شده وارد نشود.

کوتاه کردن ریش بعد از عمل پیوند
می توانید 15 روز بعد از عمل، صورت خود را به آرامی و با مشورت پزشک اصلاح کنید.

خصـــوصیات ریش کاشــــته شده به هیــچ عنـــوان تغییر نمی کند و نــــرم تر، نــــازک تر یا بلنـــدتر از حد معمــــول نمی شود.

آیا جای زخم کاشت ریش روی صورت باقی می ماند؟

خیر، هر کدام از روش های کاشت ریش در مشهد را انتخاب کنید، ایجاد زخم بعد از کاشت اجتناب ناپذیر است. خوشبختانه این زخم‌ها به سرعت بهبود می یابند و اثری از خود باقی نخواهند گذاشت. البته ظرافت و مهارت کسی که کاشت مو را هم برای شما انجام می دهد، نقش موثری در باقی ماندن یا نماندن زخم ها خواهد داشت.
چنانچه صورت خود را زیاد لمس نکنید، در معرض آفتاب قرار ندهید، آن را نخارانید و استعمال دخانیات را ترک کنید، قرمزی صورت شما بعد از ۱۰ روز کاشت مو از بین خواهد رفت.

برای کاشت ریش از چه قسمتی مو برمی دارند؟

معمولا از قسمتی که تراکم و ضخامت مو بیشتر است، مو برداشته می شود. این نواحی یا پشت سر یا کناره سر است که به بانک مو معروف است. برخی گمان می کنند از آنجایی که جنس ریش با جنس موی سر فرق می کند، باید برای کاشت هر قسمت از همان ناحیه برداشت. تفاوتی ندارد چه کاشت مو و چه ریش، موی پیوند دهنده از قسمت بانک مو برداشته می شود.

بهترین سن کاشت ریش چه زمانی است؟

سن ۲۲ سالگی بهترین سن کاشت ریش مشهد یا هر جای دیگر است؛ چراکه هورمون ها به حالت تعادل خود رسیده اند. در این سن فرد از دوران بلوغ خود گذر کرده است و موهای ریش و سبیل حالت ضخیمی به خود می گیرد.
مهم است که در هر سنی اقدام به کاشت ریش کنید، یک کلینیک تخصصی زیبایی را انتخاب کنید که تجربه کاری بالا و زیر نظر متخصصان پوست و مو باشد تا بهترین نتیجه ممکن را برای شما فراهم کند. کلینیک سلامت ایده آل مشهد از آن دسته مجموعه هایی است که زیبایی و سلامتی شما را توامان تضمین می کند.

سخن پایانی

زیبایی فقط به خانم ها اختصاص ندارد، بلکه مردان هم می توانند از این موهبت الهی بهره مند شوند. ریش که نام دیگر آن محاسن بوده و به معنی زینت است، می تواند یکی از عناصر زیبایی در چهره مردان محسوب شود. اگر می‌خواهید بهترین کلینیک کاشت ریش در مشهد را برای خود انتخاب کنید، ما به شما کلینیک سلامت ایده آل را معرفی می کنیم.

کاشت ریش؛ یکی از عمل های زیبایی مردان است که در سال های اخیر رواج بسیاری پیدا کرده و مورد توجه آقایان قرار گرفته است. خوشبختانه با پیشرفت علم پزشکی امروزه این عمل با استفاده از تجهیزات پیشرفته، با کمترین میزان عوارض و ناراحتی در بسیاری از مراکز معتبر برای متقاضیان کاشت ریش و سبیل در مشهد قابل انجام است. در کلینیک سلامت ایده آل و مورد تایید سایت مدویکا نیز کلیه خدمات پوست و مو با بهترین پزشکان مشهد به مراجعه کنندگان محترم ارائه می شود.”

شماره تماس برای رزرو نوبت و مشاوره رایـــــــــگان: 09386069075
ساعت پاسخگویــــــــــــی مشاوران ما: همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت 9 الی 20

سؤالات متداول

1- آیا عمل کاشت ریش می تواند از ریزش موها جلوگیری کند؟

در صورتی که فرد در قسمت ریش خود دچار ریزش مو باشد، عمل کاشت ریش نمی تواند از این ریزش مو جلوگیری کند، اما نواحی ای که در آن کاشت ریش انجام می شود نسبت به ریزش مقاوم تر هستند و ریش های تازه کاشته شده ریزش نخواهند داشت یا میزان آن بسیار کم خواهد بود.

2- نتایج عمل کاشت ریش دائمی است یا باید به صورت دوره ای تکرار شود؟

عمل کاشت سبیل و ریش نتایجی دائمی دارد و اغلب افرادی که این عمل را انجام می دهند، دیگر نیازی به کاشت ریش مجدد نخواهند داشت.

3- مؤثرترین و بهترین روش کاشت ریش و سبیل کدام است؟

روش های FUE  و SUT به دلیل غیرتهاجمی بودن و عوارض جانبی کمتر، جزو بهترین روش های کاشت ریش و سبیل هستند که با توجه به شرایط افراد، برای اغلب متقاضیان عمل کاشت ریش و سبیل انجام می شوند.

4- هزینه عمل کاشت ریش چقدر است؟

هزینه عمل در افراد مختلف یکسان نیست و با توجه به عواملی مانند روش مورد استفاده، کلینیک انجام عمل، پزشک متخصص و وسعت ناحیه ای که عمل روی آن انجام می شود متغیر خواهد بود.

5- کاشت ریش برای چه افرادی انجام نمی شود؟

کاشت ریش برای افرادی که دچار بیماری های خاص هستند و در هیچ قسمتی از بدن خود مو ندارند قابل انجام نیست.

6- برای انجام عمل کاشت ریش از چه قسمت هایی به عنوان بانک مو استفاده می شود؟

برای برداشتن مو معمولاً از قسمت سر یا نواحی دیگر صورت که دارای مو هستند استفاده می شود، اما اگر قسمت سر و صورت موی مناسب برای کاشت نداشته باشند از قسمت های دیگر بدن مانند بازو ها، ران ها و قفسه سینه مو برداشته می شود.

7- زمان مناسب برای کاشت ریش چه سنی است؟

جوانان معمولاً بعد از سن 21 سالگی می توانند اقدام به انجام عمل پیوند ریش کنند. به طور کلی دوران طلایی سن کاشت ریش و سبیل بین 24 تا 25 سالگی است.

8- آیا کاشت ریش درد دارد؟

این عمل با بی حسی موضعی انجام می شود و فقط ممکن است در هنگام تزریق داروی بی حسی میزان کمی درد را تجربه کنید. در روش های نوین کاشت ریش میزان درد و عوارض جانبی بعد از عمل تا حد زیادی کاهش یافته یا از بین رفته است.

9- بعد از عمل کاشت ریش از چه داروهایی استفاده کنیم؟

احتمال عفونت بعد از عمل وجود دارد. در دوران قبل و بعد کاشت ریش، داروهای مورد نیاز توسط پزشک برای شما تجویز می شود. در این دوره مصرف آنتی بیوتیک ها و مسکن ها توصیه می شود. از استفاده خودسرانه دارو اجتناب کنید.

24 دیدگاه

  1. ریش کم پشته ارثی هستش، آیا آثاری که مو برداشت شده کاملن. خوب میشه

    محمد قنبری
    1. Author

      باسلام یکی از دلایل کم پشتی ریش می تواند عوامل ارثی یا شرایط محیطی باشد که با انجام ازمایشات بالینی قابل تشخیص است. اثار برداشت مو کاملا محو شده و با موهای جدید جایگزین می شود و جای نگرانی نیست.

      فاطمه پایان
  2. اگر به صورت مادرزادی ریش نداشته باشیم کاشت ریش می‌تونه درمانش کنه؟؟

    نبوتی
    1. Author

      سلام خیر این مشکل احتمالا به دلیل اختلالات هورمونی است و با کاشت ریش حل نمی شود. می توانید در خصوص سایر روش های درمان این مشکل با پزشک متخصص پوست و مو مشورت نمایید.

      فاطمه پایان
  3. ببخشید برای کاشت ریش از کجا مو برمیدارن؟

    حسن
    1. Author

      سلام معمولا از پشت سر مو برداشته میشه با این حال بستگی به بانک موی فرد داره و ممکن است مو از قسمت سینه یا ران پای اقایان هم برداشته بشه

      فاطمه پایان
  4. سلام من مشکل هرمون دارم آمپول مصرف میکنم اگه آمپول نزنم ریشم و تمام موهای بدنم می ریزه سنم 45هست ایا میتونم عمل کاشت ریش انجام بدم

    امیر حسین
    1. Author

      سلام باید ابتدا توسط پزشک متخصص معاینه بشید و تعادل هورمونی شما بررسی بشه سپس با صلاحدید پزشک میتونید درمان دارویی رو همزمان با کاشت ریش ادامه بدید تا نتیجه مطلوب بگیرید البته در برخی موارد خاص ، عمل پیوند ریش و سبیل توصیه نمیشه که تشخیص این موضوع بر عهده پزشک جراح هست

      فاطمه پایان
  5. سلام برای کاشت ریش از کجا مو بر میدارن؟

    مسعود
    1. Author

      باسلام بستگی به بدن فرد دارد اما معمولا از موی پشت سر و کناره های گوش برای این کار استفاده می شود.

      فاطمه پایان
  6. ببخشید کاشت ریش در چند جلسه انجام میشه؟

    امیرمهدی شکاریان
    1. در یک جلسه 2 الی 4 ساعته

      خانم خیراللهی
  7. بعد از کاشت ریش رد زخم ها از بین میرن؟

    ایرج موکلیان
    1. ماندگاری جزئی جای زخم در بانک مو رایجه اما رشد مو باعث پوشونده شدن جای زخم‌ها میشه؛ همچنین جدیدترین تکنیک‌های مورد استفاده در کاشت ریش این تضمین رو به شما میده که جای زخم به طور کلی حداقلی و غیرقابل تشخیص باشه.

      خانم خیراللهی
  8. تا چند وقت بعد از کاشت ریش نباید صورت رو اصلاح کنیم؟

    حسین موسوی
    1. تا سه الی چهار هفته بعد از جراحی نباید صورت رو اصلاح کنین چرا که در این مرحله، گرافت‌های پیوندی هنوز ظریفن و صورت شما هم حساسه. تراشیدن یا اصلاح نواحی پیوند شده ممکن است فولیکول‌های جدید رو از بین ببره یا در روند بهبودی اختلال ایجاد کنه.

      خانم خیراللهی
  9. از چه سنی میشه عمل کاشت ریش انجام بدیم؟

    هاشم محسنیان
    1. حداقل سن مجاز برای کاشت ریش در آقایان 25 سالگیه

      خانم خیراللهی
  10. سلام کاشت ریش و سبیل برای کسی که اصلا ریش نداره هم انجام میشه ؟

    یوسف مردانی
    1. Author

      باسلام برای پاسخ به این سوال می بایست ابتدا ازمایش های اولیه برای شما انجام شود اگر مبتلا به بیماری های خاصی نباشید این روش می تواند برای شما مفید باشد. پیش از هر اقدامی بهتر است با پزشک متخصص مشورت نمایید.

      فاطمه پایان
  11. سن مناسب برای کاشت ریش چه بازه ای هست

    مهدی
    1. Author

      کاشت ریش و سبیل می بایست بعد از گذراندن دوره بلوغ و نوجوانی انجام شود. معمولا 25 سالگی به بعد سن مناسبی برای انجام این پیوند می باشد.

      فاطمه پایان
  12. می‌خوام 100درصد کاشت ریش انجام بدم اما پولم کمه ؟ سن ۲۹ سال

    وحید
    1. Author

      سلام برای دریافت مشاوره با شماره 09018191885 تماس حاصل فرمایید.

      فاطمه پایان

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نام و سوال خود را در باکس زیر وارد کنید و روی دکمه ارسال کلیک کنید، ما در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ خواهیم داد.