بهترین روش برای پاک کردن تتو و برداشتن خال در مشهد با کمترین عوارض

بهترین روش پاک کردن تتو و برداشتن خال

بهترین روش برای پاک کردن تتو و برداشتن خال در مشهد با کمترین عوارض

971 بازدید

اگر روی بخشی از بدن خود تتو کرده اید یا خال دارید، دیگر لازم نیست نگران باشید! امروزه با پیشرفت تکنولوژی به ویژه در حوزه پزشکی و گسترش استفاده از لیزر، پاک کردن تتو و برداشتن خال در مشهد به راحتی قابل انجام است. اگر در انتخاب پزشک خود دقت کافی انجام دهید، در کوتاه ترین زمان ممکن به نتیجه دلخواهتان می رسید. در ادامه به بررسی روش های مختلف پاک کردن تاتو و برداشتن خال می پردازیم.

برای دریافت مشاوره رایگان و اطلاع از قیمت های حذف تتو یا خالکوبی قدیمی خود، می توانید همه روزه به جز ایام تعطیل با شماره تلفن 09386069075 تماس حاصل نمایید. همچنین می توانید سوالات خود را با ما در بخش دیدگاه ها در انتهای همین متن در میان بگذارید تا در اولین فرصت پاسخگوی شما عزیزان باشیم.

آیا پاک کردن تتو یا خالکوبی امکان پذیر است؟

برای پاسخ به این سؤال، ابتدا اجازه دهید نگاهی به فرآیند انجام تتو و خالکوبی بیاندازیم. برای انجام تتو یا خالکوبی، جوهر مخصوص تتو توسط سوزن که با دست یا دستگاه کنترل می شود، به لایه میانی پوست هدایت شده و تا زمانی که پوست برداشته نشود، این جوهر در همان محل باقی می ماند. برای پاک کردن تتو، باید جوهر را خارج کرد که این کار با روش های مختلف از جمله لایه برداری و استفاده از لیزر، قابل انجام است.

سلامت عمومی بدن، سابقه اسکار یا جای زخم روی پوست، داروهای مصرفی فرد و ابتلا به بیماری های خاص مانند دیابت و مشکلات انعقادی خون، از جمله عواملی است که بر فرآیند پاک کردن تتو شما مؤثر خواهد بود.

از بین بردن تتو
با پیشرفت علم و ابداع روش های جدید، امکان پاک کردن کامل تتو فراهم شده است.

نکات مهم پاک کردن تتو و خالکوبی که ممکن است ندانید:

  1. برای شناسایی و انتخاب پزشک و مرکز معتبری که این کار را انجام دهد، وقت کافی بگذارید.
  2. طول دوره پاک کردن تتو یا خالکوبی و تعداد جلسات مورد نیاز در افراد مختلف می تواند متفاوت باشد. در مدت زمان کم، انتظار نتیجه دلخواه را نداشته باشید. میان جلسات ممکن است فاصله بیفتد تا پوست، فرصت بازسازی داشته باشد.
  3. پزشک شما تعداد جلسات مورد نیاز را تخمین می زند، اما با توجه به نتایج به دست آمده پس از هر جلسه؛ ممکن است تعداد جلسات افزایش یا کاهش یابد.
  4. در گذشته، رنگ های روشن از بین نمی رفتند و بعضی از رنگ ها زیر پوست باقی می ماندند. امروزه با فناوری های پیشرفته، امکان حذف رنگ های مختلف خالکوبی وجود دارد و جای نگرانی نیست.
  5. هر زمان که متوجه شدید از خالکوبی خود راضی نیستید و می خواهید آن را پاک کنید، از کرم ضدآفتاب در محل خالکوبی استفاده کنید. یکی از دلایل اصلی که افراد نمی توانند فرآیند پاک کردن تتو را شروع کنند آفتاب سوختگی محل تتو یا خالکوبی است.
تاثیر آفتاب سوختگی بر جای تتو و خالکوبی
کسانی که دچار آفتاب سوختگی شده اند نمی توانند خالکوبی یا تتوی خود را پاک کنند.

معرفی روش های مختلف پاک کردن تتو در مشهد

امروزه روش های مختلفی برای پاک کردن تتو‌ های قدیمی وجود دارد که با توجه به رنگ به کار رفته در خالکوبی، عمق تزریق جوهر در پوست، محل خالکوبی و مدت زمان وجود آن روی پوست می توان از روش های مختلف استفاده کرد. در ادامه این روش ها را با یکدیگر مرور می کنیم.

1- برداشتن خالکوبی به روش جراحی

این روش برای خالکوبی های کوچک مناسب است، زیرا محل تتو با تیغ جراحی برش می خورد و پوست این ناحیه برداشته و بخیه زده می شود. جای بخیه‌ها ممکن است تا پایان عمر باقی بماند یا ماه ها طول بکشد تا اثر آن با روش های مختلف از بین برود. این روش برای افرادی توصیه می شود که به لیزر و سایر روش های برداشتن تتو و خال حساسیت نشان می دهند و نمی توانند از سایر روش ها استفاده کنند.

جراحی محل تتو یا خالکوبی جهت حذف آن
در این روش، پوست محل خالکوبی برداشته شده و جوهر زیر آن نیز از بین می رود.

2- کاور کردن خالکوبی با رنگ روشن

یکی از روش های پاک کردن تتو در مشهد که زیاد در مورد آن صحبت نشده است، پوشاندن جوهر خالکوبی با رنگ است. اگر نمی خواهید تتو خود را پاک کنید، می توانید به سادگی رنگ قسمت تتو شده را تغییر دهید تا تتوی شما ناپدید شود. این کار توسط سالن های زیبایی انجام می شود.

Cryosurgery -3 یا سرما درمانی

در این روش لایه بالایی پوست منجمد شده و در نهایت برداشته می شود. کرایوتراپی یا سرما درمانی علاوه بر دردناک بودن، می تواند به بافت های پوست آسیب برساند و برای پوست های حساس توصیه نمی شود. همچنین این روش روی رنگدانه های زرد، سبز و رنگ های روشن مؤثر نیست و افرادی که جوهر تتو آن ها روشن است، باید به فکر روش های جایگزین برای پاک کردن تتو خود باشند.

کرایوتراپی یا سرما درمانی
از این روش برای پاک کردن تتو و خالکوبی های قدیمی نیز استفاده می شود.

4- روش های خانگی پاک کردن تتو

پاک کردن تتو ابرو و بدن، دغدغه افرادی است که این کار را انجام می دهند و بعد از مدتی احساس پشیمانی می کنند یا از مدل آن خسته می شوند. برای این کار روش های مختلف؛ از جمله شیوه های خانگی وجود دارد. این نکته را به خاطر داشته باشید که این روش ها از لحاظ علمی مورد بررسی قرار نگرفته اند و ممکن است برای همه مناسب نباشند، از طرفی این روش ها اثرگذاری چندانی ندارند و در خوش بینانه ترین حالت، باعث کمرنگ تر شدن تتو یا خالکوبی شما خواهند شد. در ادامه به معرفی روش های خانگی پاک کردن تتو می پردازیم.

پاک کردن تاتو در خانه
علاوه بر روش های پزشکی، شیوه های متنوعی برای پاک کردن تتو یا خالکوبی های قدیمی در منزل وجود دارد.

نمک برای پاک کردن تتو

نمک ماده ای ساینده است. سدیم و کلر موجود در نمک می تواند به داخل پوست نفوذ کند و جوهر تتو را از بین ببرد. کمی آب به نمک اضافه کنید و با استفاده از اسفنج، نمک را به مدت 30 دقیقه روی محل خالکوبی بمالید و سپس با آب گرم بشویید.

عسل؛ ماده ای مؤثر برای پاک کردن تتو

دو قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا، ماست، نمک و عسل را با یکدیگر مخلوط کنید تا به صورت خمیر در بیاید. حالا این ترکیب را روی پوست خود بمالید و بعد از نیم ساعت با آب گرم بشویید. این ماده برای پاک کردن تتوهای کوچک می تواند بسیار مؤثر باشد.

لیمو پاک کننده ای عالی برای تتو

لیمو سفیدکننده ای طبیعی است و به خاطر اسیدهای طبیعی که دارد به پوست آسیب نمی رساند. ترکیب آبلیمو با نمک علاوه بر محو کردن رنگ جوهر می تواند پوستی صاف و شفاف را برای شما به ارمغان بیاورد.

ترکیبات و روش های دیگری نیز برای پاک کردن تتو در خانه وجود دارد، اما به خاطر داشته باشید این مواد اثر گذاری کمی دارند و مدت زمانی که باید منتظر بمانید تا نتیجه آن را ببینید، طولانی است.

نوع پوست، رنگ به کار رفته در خالکوبی، عمق قرار گیری جوهر در پوست و سایر عوامل، در مدت زمان لازم برای پاک کردن تتو و انتخاب بهترین روش برای افراد مختلف اثر گذار است.

لیزر؛ بهترین روش پاک کردن تتو یا خالکوبی

کاربرد لیزر در علم پزشکی، غیرقابل انکار است و به دلیل مزیت های زیاد و عوارض جانبی کم، با استقبال فراوانی از سوی پزشکان و بیماران روبرو شده است. پاک کردن تاتو با لیزر، امروزه به عنوان بهترین روش معرفی شده و مورد استقبال افراد زیادی نیز قرار گرفته است.

برای پاک کردن تاتو و خالکوبی، از لیزرهایی معروف به Q-switched  استفاده می شود. این عبارت نام وسیله ای مجزا نیست و نشان دهنده قابلیتی در دستگاه لیزر است که می تواند جریانی قدرتمند از لیزر را در زمانی بسیار کم به پوست بتاباند و به لایه های زیرین پوست نفوذ کند. اشعه های دستگاه به ذرات جوهر موجود در پوست برخورد کرده و آن ها را از هم جدا می کند. در روزهای بعد از جلسه لیزر درمانی، گلبول های سفید بدن به سراغ ذرات باقی مانده جوهر می روند و آن ها را از بین می برند. این فرآیند باعث کمرنگ شدن و به تدریج پاک شدن تتو خواهد شد.

لیزرهای مخصوص پاک کردن تتو
اغلب دستگاه های لیزر، با افزودن قابلیتی به نام Q-switch امکان برداشتن انواع خالکوبی را دارند.

مزایای پاک کردن تاتو با لیزر

  1. طول دوره پاک کردن تتو با لیزر نسبت به سایر روش ها به جز کاور کردن رنگ تتو کمتر است.
  2. غیر تهاجمی بودن لیزر باعث از بین رفتن تتو، بدون باقی ماندن جای زخم می شود.
  3. پاک کردن تتو با لیزر، نسبت به سایر روش ها درد کمتری را برای فرد به همراه دارد.
  4. لیزرها، توانایی پاک کردن تتو با رنگ های مختلف را دارند.
  5. لیزر، کم خطر یا شاید بتوان گفت بی خطرترین روش حذف تتوی بدن و ابروهاست.

عوارض جانبی پاک کردن تتو با لیزر

1- بسته به نوع پوست افراد، ممکن است تاول های ریزی بعد از جلسه پاک کردن تتو با لیزر ایجاد شود که با استفاده از سرم شستشو و پمادهای آنتی بیوتیک به سرعت رفع می شود و اثر آن ها باقی نمی ماند.

2- ممکن است به دلیل نازک شدن پوست، مقدار کمی خونریزی نقطه ای ایجاد شود که در مدت چند روز تا چند هفته برطرف می شود.

3- بعضی از افراد در هنگام انجام خالکوبی ممکن است به جوهر آن حساسیت نشان دهند. این حساسیت می تواند خود را در قالب خارش پوستی، ایجاد قرمزی و تورم نشان دهد. این حساسیت، هنگام استفاده از دستگاه لیزر نیز می تواند دوباره عود کند. در چنین مواردی می توان از کرم های موضعی و در موارد شدیدتر از داروهایی مانند آنتی هیستامین، برای کاهش عوارض استفاده نمود.

4- تغییر رنگ پوست، یکی دیگر از عوارض از بین بردن خالکوبی است که به مرور برطرف می شود. این موضوع در افرادی که به تازگی برنزه کرده اند، پوست تیره ای دارند یا دچار آفتاب سوختگی شدید شده اند حاد‌تر است.

ایجاد عوارض جانبی در افراد مختلف یکسان نیست و به سلامت عمومی پوست و بدن هر فرد بستگی دارد.

مراقبت های بعد از پاک کردن تتو با لیزر

با توجه به اینکه ممکن است بعد از جلسات لیزردرمانی پوست دچار حساسیت شود، از لباس هایی استفاده کنید که با محل تتوی شما برخورد نکند یا خیلی تنگ نباشد. اگر خالکوبی در قسمت گردن شما قرار دارد سعی کنید از لباس هایی با یقه های آزاد استفاده کنید و اگر قسمت پشت یا دنده های شما خالکوبی دارد، لباس هایی بپوشید که روی آن باز بماند یا لباس به بدن نچسبد.

تأثیر لیزر بر حذف رنگ های مختلف تتو

رنگ های مختلفی برای خالکوبی به کار می روند. معمولاً برای پاک کردن تتو، بین 4 تا 6 جلسه لیزر مورد نیاز است. هرچه رنگ‌های به کار رفته در خالکوبی تیره تر باشد، تضاد آن با پوست بیشتر است و زودتر از بین می رود، اما رنگ های روشن که به رنگ پوست نزدیک تر هستند ممکن است جلسات بیشتری را برای از بین بردن تتو نیاز داشته باشند.

روش های پاک کردن تتو های رنگ روشن
تتوهایی که رنگ روشن دارند سخت تر از تتوهای تیره پاک می شوند.

برداشتن خال درمشهد و روش های مختلف آن

خال‌ها، یکی از شایع‌ترین ضایعات پوستی هستند که شیوه‌های گوناگونی برای برداشتن آن ها از نواحی مختلف بدن وجود دارد. خال ها معمولاً مادرزادی هستند یا بر اثر عوامل محیطی مانند تابش شدید نور خورشید به وجود می آیند. بعضی از خال ها معمولاً ظاهر خوبی ندارند و باعث کاهش اعتماد به نفس در افراد می شوند. بهترین راه برای حل این مشکل، برداشتن خال است که با روش های مختلف می توان این کار را انجام داد. نوع خال، محل قرار گرفتن آن و بدخیم و خوش خیم بودن آن می‌تواند در انتخاب روش برداشتن خال مؤثر باشد.

این روش ها به دو دسته تهاجمی یا جراحی و غیر تهاجمی تقسیم می شوند.

1- روش های جراحی برداشتن خال

1-1روش تراشه ای یا تراشیدن

با استفاده از بیحسی موضعی، پزشک معالج یک برش کوچک روی سطح خال ایجاد می کند تا آن را با قسمت دیگر پوست همسطح سازد. این روش، جزو جراحی های سرپایی برای برداشتن خال به حساب می آید.

1-2 بیوپسی پانچ

در این روش، خال های کوچک را با کمک دستگاه مخصوص روی پوست پانچ می کنند. تشخیص استفاده از این روش و سایر روش های جراحی برای برداشتن خال، به عهده پزشک معالج شماست.

1-3 عمل جراحی برشی

در این شیوه، خال به صورت کامل برش خورده و در نهایت پوست بخیه می شود. این روش برای برداشتن خال هایی با منشأ سرطانی مورد استفاده قرار می گیرد.

برداشتن خال به روش برش
در این روش ابتدا محل خال علامت گذاری شده و سپس با کمک ابزار مخصوص برش زده می شود.

در ادامه به بررسی سایر روش های برداشتن خال صورت و سایر نقاط بدن می پردازیم.

2- کرایوتراپی (فریز یا منجمد کردن)

این روش هم برای پاک کردن تتو و برداشتن خال می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. در این روش، خال با استفاده از مواد مخصوص (نیتروژن مایع) منجمد شده و خونرسانی به سلول های اطراف آن متوقف می شود. پس از این مرحله، پزشک می تواند خال را با کمترین میزان خونریزی و با دستگاه مخصوص بردارد.

3- برداشتن خال با لیزر در مشهد

این روش نسبت به شیوه های دیگر برداشتن خال، عوارض کمتری دارد و بیشتر مورد استقبال افراد قرار می گیرد. در برداشتن خال با لیزر، معمولاً جای خال و اثر زخم باقی نمی ماند و احتمال برگشت آن بسیار پایین است. از لیزر، معمولاً برای برداشتن خال های صورت استفاده می شود و در یک جلسه می توان چندین خال را به صورت همزمان برداشت.

بهترین روش برداشتن خال
از این روش معمولا برای برداشتن خال های ریز به خصوص در ناحیه صورت استفاده می شود.

4- برداشتن خال با روش RF

روش RF یا رادیو فرکانسی (Radio Frequency)، برای برداشتن خال های برجسته و تکثیر شونده مناسب است. در این روش، ابتدا پوست اطراف خال بیحس شده و سپس خال، توسط الکترود مخصوصی که گرمای تنظیم شده دارد با کمترین میزان خونریزی از روی پوست برداشته می شود.

برداشتن خال با روش RF
در این روش میزان خونریزی ناشی از برداشتن خال بسیار کم است.

کلام آخر

“اگر به دنبال پاک کردن تتو یا برداشتن خال در صورت و بدن خود هستید و می خواهید از دست آن ها خلاص شوید، توصیه ما به شما این است که قبل از هر اقدامی به دنبال بهترین کلینیک زیبایی باشید که بتواند با پیشرفته ترین امکانات و برخورداری از پزشکان متخصص، خدمات مناسبی را به شما ارائه دهد. مدویکا؛ مرجعی تخصصی برای معرفی پزشکان و کلینیک های معتبر ارائه دهنده انواع خدمات پزشکی در سطح شهر مشهد است که با ارزیابی متخصصین و معرفی بهترین ها، امکان دریافت مشاوره و رزرو نوبت را در کوتاه ترین زمان ممکن برای شما فراهم کرده است.”

برای دریافت مشاوره رایگان و اطلاع از قیمت های حذف تتو یا خالکوبی قدیمی خود، می توانید همه روزه به جز ایام تعطیل با شماره تلفن 09386069075 تماس حاصل نمایید. همکاران ما در مجموعه مدویکا، پاسخگوی شما خواهند بود.

سؤالات متداول

آیا پاک کردن تتو با لیزر درد دارد؟

در طول جلسات لیزردرمانی از بیحسی های موضعی یا تزریقی به تشخیص پزشک استفاده می شود. بنابراین مقاومت بدنی بعضی از افراد نسبت به درد کمتر است و ممکن است در طول جلسه مقدار کمی درد را تجربه کنند.

بعد از جلسه لیزر درمانی، می توانم به فعالیت های روزانه ام ادامه دهم؟

بروز کمی درد، ناراحتی، تورم، حساسیت پوستی و ایجاد تاول در روزهای اول بعد از عمل پاک کردن تتو یا برداشتن خال طبیعی است. در یکی دو روز اول؛ بهتر است استراحت کنید و از قرار گرفتن در معرض آفتاب مستقیم حداقل به مدت یک الی دو هفته خودداری کنید.

بعد از هر جلسه عمل پاک کردن تتو با لیزر یا برداشتن خال از چه داروهایی استفاده کنم؟

پزشک معالج کرم های ترمیم کننده و آنتی بیوتیک مورد نیاز شما را در صورت لزوم تجویز می کند و نیازی به استفاده خودسرانه از داروها نیست. تمام داروهایی که نیاز دارید؛ توسط پزشک به همراه دستورالعمل استفاده به شما ارائه خواهد شد.

بعد از جلسه لیزر درمانی می توانم به حمام بروم یا ورزش کنم؟

اگر قصد دوش گرفتن یا ورزش کردن را دارید از دستکاری محل خالکوبی خودداری کنید و لباس های آزاد بپوشید. توجه نکردن به این موارد می تواند باعث باقی ماندن اثرات زخم روی پوست شما شود و مشکلات جدی تری را ایجاد کند. همچنین محل خالکوبی در هنگام ورزش نباید در معرض تابش نور آفتاب قرار گیرد.

هر جلسه لیزردرمانی چقدر طول می کشد؟

این جلسه به شرایط شما و اپراتور دستگاه بستگی دارد. میانگین این جلسات بین 15 الی 45 دقیقه متغیر خواهد بود. قبل از شروع، از بیحسی موضعی برای شما استفاده می شود و باید 30 دقیقه منتظر بمانید تا روی پوست اثر کند. بهتر است برنامه خود را قبل و بعد از جلسه لیزر خالی بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نام و سوال خود را در باکس زیر وارد کنید و روی دکمه ارسال کلیک کنید، ما در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ خواهیم داد.