هزینه عمل بای پس معده + فیلم و عکس

عمل بای پس معده رایگان - هزینه عمل بای پس معده با بیمه تکمیلی

هزینه عمل بای پس معده + فیلم و عکس

4803 بازدید

عمل بای پس معده جهت کاهش وزن و درمان چاقی بسیار زیاد است. اما عمل بای پس معده چیست؟ مراحل عمل بای پس معده و اقدامات لازم قبل از عمل، هزینه عمل بای پس معده چقدر است؟ آیا عمل بای پس رایگان است؟ مینی بای پس معده (امگا) چیست؟ عمل بای پس بهتر است یا اسلیو معده؟ مراقبت های بعد از عمل بای پس معده چیست؟ آیا نتایج بای پس معده دائمی است؟ ایا می توان بعد از عمل بای پس معده باردار شد؟ همچنین انتخاب بهترین جراح بای پس معده که مسلط به روش لاپاراسکوپی باشد بسیار مهم می باشد. بنابراین در این مقاله، به سوالات شما و معرفی بهترین جراحان بای پس معده مشهد خواهیم پرداخت.

بهترین روش های مراقبت و جوانسازی پوست
برای دریافت نوبت و مشاوره رایگان کلیک کنید.
سرفصل های مقاله دیدن فهرست

معرفی بهترین جراحان بای پس معده مشهد

تیم حرفه ای مدویکا، با معرفی بهترین جراح بای پس معده و با کوتاه نمودن روند نوبت دهی و ارائه مشاوره رایگان سعی بر آن داشته است که انجام جراحی لاغری بای پس معده را برای شما آسان نماید. عکس ها و فیلم عمل بای پس معده را می توانید در ادامه مشاهده نمایید. همچنین در صورت داشتن هر گونه سوالی می توانید با کارشناسان مدویکا تماس بگیرید. در ادامه به معرفی بهترین دکتر عمل بای پس معده در مشهد خواهیم پرداخت.

دکتر حامد گل محمد زاده؛ فلوشیپ فوق تخصصی جراحی لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی


دکتر گل محمد زاده، متخصص جراحی عمومی، دارای فلوشیپ فوق تخصصی جراحی لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی مرضی و عضو انجمن بین الملی جراحی چاقی IFSO می باشد. ایشان دارای سابقه ی هیات علمی و استادیاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد می باشند. دکتر گل محمد زاده عضو هیات درمانی دانشکده علوم پزشکی مشهد و بیمارستان قائم می باشد. همچنین ریاست اورژانس جراحی بیمارستان قائم را از سال 1393 تا به امروز بر عهده دارد.

عمل بای پس معده در مشهد - تیم پزشکی دکتر گل محمد زاده

آدرس مطب دکتر حامد گل محمد زاده : مشهد، کوهسنگی ۷، جنب بیمارستان مهر، ساختمان فراز، واحد ۶۰۳
عمل جراحی اسلیو معده توسط دکتر گل محمد زاده در بیمارستان مادر انجام می شود.
تلفن تماس جهت مشاوره و رزرو نوبت : 09386069075 


ویدیو معرفی دکتر گل محمدزاده

جهت مشاوره و رزرو نوبت با دکتر گل محمد زاده با شماره های 09386069075 تماس بگیرید.


عکس قبل و بعد عمل بای پس کلاسیک
جراحی مینی بای پس معده در مشهد - عکس قبل و بعد کوچک کردن معده

در ادامه درباره عمل بای پس معده و نکاتی که لازم است قبل از عمل بدانید اطلاعات مفیدی ارائه شده است. همچنین تصاویر و فیلم عمل بای پس معده و رضایت بیماران بعد از عمل بای پس معده را می توانید در ادامه مشاهده کنید؛ تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

عمل بای پس معده چیست ؟

عمل بای پس معده، یکی از متداول ترین انواع جراحی لاغری برای کاهش وزن است که شامل ایجاد یک کیسه کوچک از معده و اتصال کیسه تازه ایجاد شده مستقیما به روده کوچک است. پس از عمل بای پس معده، غذای بلعیده شده به درون این کیسه کوچک معده و سپس مستقیماً به روده کوچک وارد می شود، در نتیجه بخش بزرگی از معده و قسمت اول روده کوچک شما را دور می زند.

عمل بای پس معده در مشهد انجام میشود و این عمل یک روش جراحی است که می تواند به افراد چاق کمک کند وزن خود را کاهش دهند و سلامت خود را بهبود بخشند. اندازه معده را کاهش داده و نحوه جذب غذا توسط معده و روده کوچک را تغییر می دهد در نتیجه کاهش وزن را آسان تر می کند. بای پس معده یکی از متداول ترین انواع جراحی چاقی است و هنگامی انجام می شود که رژیم غذایی و ورزش جواب نداده باشد یا به دلیل وزنتان مشکلات جدی سلامتی داشته باشید.

عمل بای پس معده در مشهد
لاغری 100% تضمینی با عمل بای پس معده

هدف از جراحی بای پس معده چیست؟

عمل بای پس معده با کمک به شما برای کاهش وزن باعث کاهش خطر ابتلا به مشکلات سلامتی مرتبط با چاقی می شود که این بیماری‌ها عبارتند از: بیماری رفلاکس اسید به مری، بیماری قلبی، فشار خون بالا، کلسترول بالا، آپنه انسدادی خواب، دیابت نوع 2، سکته، سرطان و ناباروری.

با کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آل، اعتماد به نفس فرد افزایش می یابد. توجه داشته باشید که عمل بای پس معده معمولاً زمانی انجام می شود که تلاش های شما برای کاهش وزن از طریق بهبود رژیم غذایی و ورزش کردن نتیجه بخش نباشد. بنابراین با مراجعه به یک جراح معده و بررسی شرایط فیزیکی و سلامتی شما مشخص می شود که آیا عمل جراحی لاغری برای شما مناسب است یا خیر.

قبل و بعد عمل بای پس معده در مشهد

اگر خیلی چاق هستید و مشکلات چاقی، سلامتی شما را به خطر انداخته است و برای کاهش وزن با رژیم غذایی و ورزش تلاش زیادی کرده‌اید، ممکن است دکتز بای پس معده مشهد، جراحی را برای کاهش وزن پیشنهاد دهد. جراحی بای پس معده یک نوع جراحی بسیار موثر برای کاهش وزن است، اما برای همه مناسب نیست. با پزشک خود صحبت کنید که کدام روش برای شما بهترین است و در مورد آنچه انتظار دارید صحبت کنید. سوالاتی که حتما باید پیش از عمل بای پس معده مشهد بپرسید عبارتند از:

  • میانگین کاهش وزن بعد از یک سال چه مقدار است؟
  • کاهش وزن بعد از 5 سال به چند کیلو میرسد؟
  • عمل اسلیو معده یا با پس معده برای چه وزنی مناسب است؟

کاهش وزن پس از جراحی بای پس معده می تواند به کاهش مشکلات دیابت نوع 2، آسم و فشار خون کمک کند و باعث بهبود سلامت قلب شود.

هزینه عمل بای پس معده در مشهد چقدر است؟

هزینه عمل بای پس معده در مشهد به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این عوامل می توان به هزینه های بیمارستان، دستمزد جراح و هزینه آزمایش‌های قبل و بعد از عمل اشاره نمود. به طور معمول در صورت داشتن BMI بالای 40 می توانید از شرایط بیمه نیز برای عمل گاستریک بای پس استفاده کنید. به طور کلی هزینه جراحی بای پس معده از عمل اسلیو معده کمی بیشتر است. هزینه عمل بای پس معده در مشهد حدود 45 تا 50 میلیون تومان است.

جراحی بای پس معده

عمل بای پس معده رایگان

بسیاری از افرادی که تصمیم به عمل جراحی لاغری دارند به دنبال عمل بای پس معده رایگان هستند. قطعا هیچ عمل جراحی به صورت رایگان امکان پذیر نیست اما در صورت ممکن بودن انجام عمل بای پس معده با بیمه تکمیلی هزینه های عمل برای بیمار تا حد زیادی کاهش پیدا خواهد کرد. اما انجام عمل معده رایگان با بیمه تکمیلی یا تامین اجتماعی نیازمند داشتن شرایط خاصی برای عمل جراحی است که در ادامه آورده شده است.

آیا عمل بای پس معده با بیمه تکمیلی امکان پذیر است؟

اگر چاقی شما به حدی باشد که برای سلامتی شما خطرناک باشد ممکن است تحت پوشش بیمه قرار گیرد. شرایط کلی که احتمال دارد بتوانید از بیمه برای عمل بای پس معده استفاده کنید در ادامه این مطلب آورده شده است:

1- BMI شما بیشتر از 35 باشد.

2- شما یک یا چند بیماری مرتبط با چاقی دارید.

3- با تغییر رژیم غذایی و ورزش یا مصرف دارو قادر به کاهش وزن نبودید.

اگر چاق هستید اما شرایط سلامتی مرتبط با چاقی به خطر نیفتاده است، در این صورت بیمه عمل بای پس معده را پوشش نمی دهد. در هر صورت برای اینکه بدانید می توانید از بیمه استفاده کنید یا خیر باید با نامه جراح خود به شرکت بیمه مراجعه کنید.

نکات مهم در انتخاب بهترین جراح بای پس معده

یکی از مهمترین نکات در انتخاب بهترین جراح عمل بای پس معده بررسی مدارک و مجوزهای دکتر جراح معده می باشد. برای جراحی های لاغری مانند عمل بای پس، به پزشکی مراجعه کنید که دارای مدرک فوق تخصص جراحی لاپاراسکوپی و جراحی چاقی مرضی باشد.

  • ◈ لیستی از بهترین جراحان بای پس معده تهیه کنید. برای تهیه این لیست می توانید در اینترنت جستجو کنید و از دوستان و آشنایان خود پرس و جو کنید.
  • بعد از تهیه لیست تجربه و عمل های جراحی لاغری انجام شده توسط دکتر مورد نظر را بررسی کنید و یک جلسه مشاوره با دکتر انتخابی خود داشته باشید.
  • بسیار مهم است که جراح انتخابی شما در روش خاص مورد نظر شما تجربه کافی داشته باشد. همچنین میزان عوارضی که ممکن است برای بیماران یک جراح رخ دهد را بررسی کنید.
  • نکته بعدی که باید مورد توجه قرار دهید بیمارستانی است که جراح انتخابی شما عمل بای پس معده را در آن انجام می دهد. بهتر است عمل جراحی در یک بیمارستان معتبر و با استانداردهای حداکثری انجام شود.
  • با بیماران قبلی دکتر جراح انتخابی خود صحبت کنید. می توانید از تجربه دیگران جهت اطمینان از موفقیت عمل جراحی ، برخورد و رفتار جراح و رضایت بیماران استفاده کنید.
  • در نهایت با رعایت موارد فوق می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.
 عمل بای پس معده در مشهد با دکتر گل محمد زاده
عمل بای پس معده توسط دکتر گل محمدزاده؛ جراح بای پس معده

عمل بای پس معده بهتر است یا اسلیو؟

اگر شما هم می خواهید بدانید که کدام روش بای پس معده یا اسلیو برای شما مناسب تر است، صحبت های دکتر گل محمدزاده را در این زمینه حتما بشنوید.

مراحل عمل بای پس معده چگونه است؟

عمل جراحی بای پس معده تحت بیهوشی کامل انجام می شود.

در طی جراحی بای پس معده کلاسیک 2 مرحله وجود دارد:

◈ مرحله اول : در اولین قدم معده شما کوچک تر می شود. جراح معده شما را به وسیله منگنه به دو قسمت معده فوقانی کوچک و یک قسمت معده بزرگتر در پایین تقسیم می کند. قسمت بالای معده (کیسه) محلی است که مواد غذایی مصرفی به آن وارد می شود. اندازه کیسه معده تقریباً به اندازه یک گردو است. فقط حدود 28 گرم غذا را در خود ذخیره می کند. به همین دلیل سریع تر احساس سیری نموده و کمتر غذا می خورید. در نتیجه لاغر خواهید شد.

◈ مرحله دوم : مرحله ی دوم بای پس است. جراح شما قسمت کوچکی از روده کوچک (ژژنوم) را به یک سوراخ کوچک در کیسه معده شما متصل می کند. غذایی که می خورید اکنون از کیسه معده و از طریق این دهانه جدید و به روده کوچک شما منتقل می شود. در نتیجه، بدن شما کالری کمتری جذب می کند.

بای پس معده به دو روش انجام می شود:

1- با جراحی باز، جراح شما یک برش بزرگ جراحی ایجاد می کند تا شکم شما باز شود. بای پس با کار بر روی معده، روده کوچک و اندام های دیگر انجام می شود.

2- روش دیگر جراحی لاپاراسکوپی است. برای انجام این جراحی از دوربین کوچکی استفاده می شود که لاپاراسکوپ نامیده می شود. این دوربین در شکم شما قرار گرفته است و به جراح اجازه می دهد تا داخل شکم شما را ببیند.

مراحل عمل بای پس معده در مشهد

باي پس معده با لاپاراسكوپي

جراح 4 تا 6 برش کوچک در شکم شما ایجاد می کند. دوربین و ابزار مورد نیاز برای انجام جراحی از طریق این برش ها وارد شکم می شود.

دوربین در اتاق عمل به یک مانیتور ویدئویی متصل است. این به جراح اجازه می دهد تا هنگام انجام عمل جراحی، داخل شکم شما را مشاهده کند.

از مزایای لاپاراسکوپی نسبت به جراحی باز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ◈ مدت زمان بستری کوتاه تر در بیمارستان و بهبودی سریعتر.
  • ◈ درد کمتر
  • ◈ اسکارهای کوچک تر و خطر کمتری برای ابتلا به فتق یا عفونت.
  • ◈ این جراحی حدود 2 تا 4 ساعت طول می کشد.
عمل جراحی معده در مشهد لاپاراسکوپی معده - عمل بای پس معده در مشهد
عمل بای پس معده با لاپاراسکوپی

مزایای جراحی بای پس کلاسیک

جراحی بای‌پس معده یک روش موثر و محبوب ترین روش برای درمان چاقی در سراسر جهان بوده است. این عمل جراحی از سال 2011 به سرعت محبوبیت یافت و در سال 2015 به عنوان برترین گزینه جراحی چاقی قرار گرفت. با وجود این‌که روش‌های جراحی جدیدی برای کاهش وزن کشف شده است، ولی هیچ‌یک از آنها در طولانی‌مدت نتایج عالی و ایمنی عمل بای‌پس معده را ندارند.

و اما چرا «استاندارد طلایی» به این نوع جراحی اطلاق می‌شود؟ و عمل بای پس معده چگونه باعث لاغری می شود؟

  • ◈ حصول بیشترین میزان کاهش وزن اضافه بین اعمال جراحی چاقی؛ سرعت از دست دادن وزن به صورتی است که فرد 70 تا 90 درصد از وزن بدن خود را در طول 18 ماه اول بعد از عمل جراحی از دست می دهد.
  • ◈ کاهش میزان غذای مصرفی به علت کوچک شدن معده
  • ◈ جذب کمتر کالری مواد غذایی در روده
  • ◈ بهبود و حتی درمان کامل دیابت نوع دو
  • ◈ بهبود فشار خون و کلسترول بالا
  • ◈ کمترین میزان بازگشت در درازمدت: پنج درصد
  • ◈ نتیجه‌دهی بهتر برای افراد ریزه‌خوار، شیرینی‌خوار و کم‌تحرک در مقایسه با اسلیو و سایر روش‌ها
  • ◈ کاهش وزن بدن منجر به تنظیم هورمون‌های بدن از جمله افزایش تستوسترون و بهبود سوخت و ساز بدن می‌شود
  • ◈ کنترل راحت‌تر و سریع‌تر از اسلیو در صورت بروز نشتی
  • ◈ قابلیت بازگشت ساده از نظر تکنیکی
  • ◈ افزایش اعتماد به نفس و بهبود کیفیت زندگی

فیلم تجربه بیمار از عمل بای پس معده

کاهش وزن 43 کیلو بعد از 10 ماه از عمل بای پس کلاسیک معده

عمل مینی بای پس معده

این روش نیز از روش های محدود کننده و اختلال جذب همزمان می باشد .مخصوصا در بیمارانی که از نظر تکنیکی بای پس کلاسیک برای آنها سخت تر و پر ریسک تر می باشد قابل انجام است و تقریبا تمام فواید بای پس کلاسیک معده را دارا می باشد. در این روش طول مخزن معده بلند تر می باشد و قسمتی از روده باریک بدون قطع کردن آن مستقیما به این مخزن متصل می شود .

تنها مشکل عمده در این بیماران سابقه ریفلاکس و هرنی هیاتال می باشد که بهتر است در این بیماران از انجام این نوع عمل پرهیز کرد.

عمل مینی بای پس معده در مشهد

تفاوت مینی بای پس معده با بای پس معده چیست؟

در عمل جراحی مینی بای پس معده تنها یک نقطه اتصال معده به روده کوچک وجود دارد، ولی در بای پس معده کلاسیک دو نقطه اتصال وجود خواهد داشت، یکی محل اتصال معده به روده کوچک و دیگری اتصال روده کوچک به خودش. در مینی بای پس معده حجم بیشتری از روده از مسیر جذب حذف می شود. همچنین حجم کیسه معده در جراحی مینی بای پس بیشتر از جراحی بای پس خواهد بود. این امر امکان بروز مشکلات و عوارض جراحی را تا حد زیادی کاهش می دهد. این روش معمولا برای افرادی با چاقی مفرط استفاده می شود.

مزایای مینی بای پس معده

عمل مینی بای پس معده از جمله روش های موثر در کاهش وزن می باشید. در زیر مهمترین مزایای عمل مینی بای پس معده آورده شده است :

1- برای افراد با BMI بسیار بالا مناسب است.

2- مدت زمان عمل مینی بای پس معده و در نتیجه مدت زمان بیهوشی کوتاه است. بنابراین برای افراد بسیار چاق مناسب است.

3- برای افراد ریزه خوار و شیرینی خوار مناسب است.

4- کنترل بیشتری روی بیماری های زمینه ای متابولیکی و دیابت دارد.

5- کاهش وزن مناسبی دارد.

6- عمل مینی بای پس معده قابل برگشت است.

7- قابل تبدیل به عمل بای پس کلاسیک می باشد.

فیلم عمل مینی بای پس معده

فیلم عمل جراحی مینی بای پس معده توسط دکتر گل محمد زاده

ساسی بای پس معده

عمل جراحی ساسی بای پس و ساسیج بای پس یکی از روش های جدید تر جراحی لاغری است این روش ترکیبی از دو عمل اسلیو معده و عمل بای پس معده است که با روش لاپاراسکوپی انجام می شود. عمل ساسی بای پس معده برای بیمارانی استفاده می شود که به علت مشکلات آندوسکوپی و یا برخی سوابق پزشکی حتما باید مسیر انجام آندوسکوپی در آینده برای آنها باز بماند و آندوسکوپی تمام معده و دئودنوم در آینده قابل انجام باشد. ضمنا در این افراد به علت ریزه خواری، شیرینی خواری و بیماری های همراه با چاقی مانند دیابت، انجام اسلیو گاسترکتومی ریسک شکست لاغری و شکست درمان بیماری را در طولانی مدت در پی خواهد داشت. بنابراین نمی توانند عمل اسلیو معده را به تنهایی انجام دهند.

به طور مثال در بیماران مبتلا به متاپلازی روده ای (تغییر شکل غیر طبیعی سلول های مخاطی معده) و پولیپ داخل معده، عمل ساسیج بای پس گزینه مناسب تری است. زیرا نیاز به اندوسکوپی معده دارند و بایستی راه داخلی معده برای این افراد باز باشد.

در عمل ساسی بای پس، روده باریک از حدود دویست و پنجاه سانتیمتری انتهای روده باریک به معده اسلیو شده دوخته می شود و در روش ساسیج بای پس از حدود صد و پنجاه سانتیمتری ابتدای روده باریک دوخته می شود. این روش کاهش وزن کاملا مناسب و اثر بخشی بسیار مناسب بخصوص در درمان بیماری های زمینه ای مثل دیابت دارد.

عمل جراحی ساسی بای پس معده
قبل و بعد جراحی ساسیج بای پس معده

عمل بای پس معده برای چه افرادی مناسب است؟

بای پس معده برای افراد ریزه خوار، شیرینی خوار و یا دارای عارضه رفلاکس معده به مری هستند بسیار عمل مناسبی است. به طور کلی اگر دارای شرایط زیر هستید عمل بای پس معده و دیگر جراحی های چاقی گزینه مناسبی برای شما خواهد بود:

◈ شاخص توده بدنی شما (BMI) حدود 40 و یا بیشتر از 40 باشد (چاقی شدید).

◈ BMI شما بین 35 تا 39/9 (چاقی) است و یک مشکل جدی مرتبط با افزایش وزن مانند دیابت نوع 2، فشار خون بالا یا آپنه خواب شدید دارید. در برخی موارد، اگر BMI شما 30 تا 34 باشد و مشکلات جدی پزشکی مرتبط با وزن داشته باشید، ممکن است شرایط خاصی برای جراحی بای پس معده یا دیگر جراحی های لاغری را داشته باشید.

◈ به طور کلی عمل بای پس معده سن مشخصی ندارد. عمل جراحی چاقی از سن 15 سال تا 65 سال امکان پذیر است، اما برای هر بیمار به صورت جداگانه تصمیم گیری می شود. باید بررسی شود که سن فیزیولوژیک با سن تقویمی یکی هست یا خیر.

بای پس معده برای همه افرادی که دچار اضافه وزن شدید هستند مناسب نیست. جهت تعیین صلاحیت برای جراحی کاهش وزن لازم است به متخصص جراح معده مراجعه کنید. پس از انجام آزمایش های لازم و اندوسکوپی مشخص می گردد که آیا واجد شرایط این عمل هستید یا خیر.

همچنین باید تصمیم بگیرید که سبک زندگی سالم در پیش بگیرید. ممکن است از شما خواسته شود در برنامه های پیگیری طولانی مدت شرکت کنید که شامل نظارت بر تغذیه، سبک زندگی و رفتار و شرایط پزشکی شما می باشد.

عکس قبل و بعد جراحی مینی بای پس معده
44 کیلو کاهش وزن 5 ماه بعد از جراحی مینی بای پس

حاملگی بعد از بای پس معده

مطالعات گسترده ای در این زمینه انجام شده و نشان می دهد که حاملگی بعد از 18 ماه از اعمال جراحی چاقی یعنی زمانی که وزن شما تقریباً ثابت می شود بهترین زمان حاملگی برای مادر و جنین می باشد. کاهش وزن همچنین می تواند علائم سندروم تخمدان پلی کیستیک یا کیست تخمدان را بهبود بخشد و از این طریق نیز احتمال باروری را افزایش دهد.

درمان رفلاکس معده با جراحی بای پس کلاسیک

رفلاکس معده زمانی اتفاق می افتد که اسید و سایر محتویات درون معده از دریچه‌ی پایینی مری به مری باز می‌گردند. این اختلال اغلب با سوزش سر دل همراه است. رفلاکس معده از موارد مشکلاتی است که در افراد چاق بیشتر مشاهده می شود. درمان رفلاکس در مرحله اول با کاهش وزن امکان پذیر است. برای ریفلاکس های تایید شده بهترین روش جراحی چاقی انجام عمل بای پس کلاسیک است.

تغییر عملکرد معده پس از جراحی بای پس معده

جراحی بای پس معده چقدر دردناک است؟

ممکن است در محل برش ها تا چند روز کمی احساس درد داشته باشید.

آیا درد محل درن و بخیه ها طبیعی است؟
احساس درد مختصر و ناراحتی در محل بخیه ها به ویژه محل درن در هفته دوم بعد از عمل قابل انتظار است. میزان درد خفیف است و معمولا نیازی به مصرف مسکن هم ندارد. مزیت عمده عمل های به روش لاپاروسکوپی ناچیز بودن درد در مقایسه با عمل باز است. درصورت وجود ترشح، خونریزی، قرمزی و درد شدید پیش رونده بهتر است جهت معاینه به پزشک خود مراجعه کنید.

مدت زمان بهبودی بعد از عمل بای پس معده چقدر است؟

بهبودی بعد از جراحی بای پس معده حدود سه تا شش هفته طول می کشد. البته بهبودی واقعی و رعایت مراقبت های بعد از عمل همیشگی خواهد بود. دلیل این امر این است که بلافاصله بعد از جراحی باید عادت های غذایی و ورزشی را رعایت کنید تا بتوانید کاهش وزن خود را حفظ کنید.

برای افزایش شانس خود برای نتیجه موفقیت آمیز جراحی لاغری، مهم است که به دقت از دستورالعمل های بعد از عمل که جراح به شما توصیه می کند، پیروی کنید. این دستورالعمل ها شامل مراقبت های بعد از عمل بر اساس زمان، انواع و مقدار مایعات و مواد غذایی برای خوردن و فعالیت هایی است که باید محدود کنید.

عکس عمل بای پس معده قبل و بعد
کاهش وزن بعد از عمل بای پس کلاسیک

برای عمل بای پس معده به چند روز مرخصی کار نیاز دارید؟

بیماران جراحی بای پس معده و اسلیو معده چه به روش لاپاراسکوپی و چه جراحی باز، حدود 2-3 هفته استراحت نیاز دارند. درباره مدت زمان مورد نیاز به مرخصی بایستی با جراح خود مشورت نمایید.

مراحل ریکاوری بعد از عمل بای پس معده

برش هایی که در شکم شما ایجاد شده است ممکن است تا چند روز پس از جراحی دردناک باشد. اگر برش های عمل بخیه زده شده باشد در ویزیت بعدی این بخیه ها کشیده می شود.
احتمالاً در چند ماه اول پس از جراحی خیلی سریع وزن کم خواهید کرد. با گذشت زمان، کاهش وزن شما کند می شود. می توانید انتظار داشته باشید که بیشترین کاهش وزن در 12 ماه اول پس از جراحی اتفاق بیفتد. در این مدت قرارهای ملاقات منظم با پزشک خواهید داشت تا وضعیت شما بررسی شود.

مهم است که به این جراحی به عنوان وسیله ای برای کمک به کاهش وزن خود فکر کنید. بدانید که جراحی های لاغری روش سریع لاغری نیست. شما هنوز هم باید یک رژیم غذایی سالم داشته باشید و به طور منظم ورزش کنید. این عمل جراحی به شما کمک می کند تا به هدف وزن ایده آل خود برسید و از دوباره چاق شدن جلوگیری کنید.

احساسات مختلف پس از این جراحی معمول است. با شروع کاهش وزن ممکن است احساس خوشبختی یا هیجان کنید. اما همچنین ممکن است از تغییراتی که باید در رژیم غذایی، فعالیت ها و سبک زندگی خود ایجاد کنید احساس سرخوردگی و ناامیدی کنید. اگر نگرانی در این باره دارید با پزشک خود صحبت کنید.

مراحل ریکاوری بعد از عمل بای پس معده چیست

مراقبت های بعد از عمل بای پس معده

برخی از مراقبت های لازم بعد از عمل بای پس معده در زیر آورده شده است که به شما در کاهش مدت زمان بهبودی کمک خواهد نمود.. البته بایستی در نظر داشته باشید که هر فرد با سرعت متفاوتی بهبود می یابد. مراحل زیر را دنبال کنید تا در اسرع وقت بهتر شوید.

دکتر پس از عمل شما را راهنمایی خواهد کرد که چگونه می توانید عادات غذایی خود را پس از جراحی بای پس معده تغییر دهید تا در عین کاهش وزن سالم بمانید. همچنین باید تمام عمر از مکمل‌هایی استفاده کنید  که ویتامین و مواد معدنی این مکمل‌ها جایگزین ویتامین‌هایی شوند که به طور معمول در قسمت اول روده کوچک جذب می شوند.

1- روز بعد از جراحی

اگر شما جراحی بای پس معده به روش لاپاراسکوپی انجام داده باشید، احتمالاً 2 تا 3 روز در بیمارستان خواهید ماند. اگر جراحی شما به روشی باز (برش بزرگتر) انجام شده باشد، ممکن است لازم باشد تا مدت زمان بیشتری در بیمارستان بمانید.
جراح شما احتمالاً در همان روز جراحی از شما بخواهد که بایستید و راه بروید. این به شما کمک می‌کند هرگونه گاز باقیمانده خارج شود. به احتمال زیاد از شما خواسته می‌شود روزانه حداقل 3 بار بعد از جراحی در اطراف اتاق خود در بیمارستان راه بروید. بعد از جراحی و قبل از ترخیص، جراح چند بار شما را ملاقات می‌کند. دستورالعمل‌های لازم بعد از عمل و همچنین نحوه مصرف داروها را حتما از دکتر خود دریافت کنید.

بستری در بیمارستان بعد از عمل بای پس معده

2- روز برگشت به خانه

برگشت به خانه خوب است، اما ممکن است کمی برای شما ترسناک باشد. چون پزشک یا پرستاری در کنار شما نیست. اما نگران نباشید، شما سخت ترین روزهای بعد از عمل را سپری کرده اید و اکنون با رعایت مراقبت های زیر بهبودی خود را به دست خواهید آورد.

3- داروی ضد درد خود را مصرف کنید

ممکن است کمی احساس درد داشته باشید. داروهای مسکن تجویز شده توسط جراح خود را مصرف کنید. داروهای ضد درد ممکن است باعث ایجاد یبوست شوند. دستورالعمل هایی که دکتر شما برای کنترل یبوست توصیه کرده است را در چند هفته اول بعد از جراحی رعایت کنید.

پزشک از شما انتظار دارد هر زمان ممکن پیاده روی کنید اما در این کار زیاده روی نکنید. ممکن است خیلی احساس خستگی داشته باشید، به یاد داشته باشید ، شما طی چند روز چیزی نخورده اید و یک عمل جراحی بزرگ انجام داده اید. بنابراین، در همان هفته های اول زیاده روی نکنید اما مرتباً در خانه راه بروید.

4- آب بنوشید

نوشیدن آب فراوان در دوران نقاهت به بدن شما کمک می کند تا به سرعت و به درستی بهبود یابد. کمبود آب بدن پس از جراحی به یک خطر واقعی تبدیل می شود. غذا خوردن مقدار زیادی از آب روزانه ما را تأمین می کند. به علت عدم مصرف غذا بعد از عمل، برای جلوگیری از کمبود آب بدن باید به مصرف آب توجه کافی داشته باشید. یک بطری بزرگ آب در کنار خود قرار دهید و در طول روز به صورت جرعه های کوچک و بدون استفاده از نی آب بنوشید. نوشیدن خیلی سریع آب ممکن است باعث شود مقداری هوا نیز وارد معده جدید شما شود پس آهسته آب بنوشید.

5- خوابیدن بعد از عمل بای پس معده

شاید دوست داشته باشید که هر چه سریعتر فعالیت های عادی خود را از سر بگیرید، اما باید بدانید که بعد از عمل شما نیاز به استراحت بیشتری دارید. شما باید بخوابید.در چند هفته اول بعد از عمل به جز استراحت کردن برنامه دیگری برای خود نچینید.
بهتر است هنگام خوابیدن به صورت کمی شیب دار بخوابید. بدین منظور می‌توانید از چند بالش اضافی استفاده کنید. شیب اندک می تواند مقداری از درد شکم شما را تسکین داده و خطر سوزش معده را کاهش دهد.

سخن پایانی

“بای پس معده روشی است که در آن یک کیسه کوچک در بالای معده قرار داده میشود. سپس کیسه به روده کوچک شما متصل می شود و بقیه معده را دور میزند. این بدان معناست که غذای کمتری مصرف می‌شود تا احساس سیری کنید و کالری کمتری از غذایی که می‌خورید جذب شود. چنانچه سوالی درباره عمل بای پس معده دارید با ما در میان بگذارید تا در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشیم. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر جهت رزرو نوبت برای عمل جراحی بای پس معده یا مشاوره رایگان با شماره تلفن 09386069075 با مشاوران مدویکا در تماس باشید.”

منابع : medlineplus.gov , myhealth.alberta.ca , obesitycoverage.com , mayoclinic.org , مدویکا

سوالات متداول

آیا نتایج بای پس معده دائمی است؟

مدت زمان مشاهده نتایج این جراحی (بای پس کلاسیک، مینی بای پس، ساسیج بای پس) بستگی به تلاش شما برای حفظ سبک زندگی سالم بعد از جراحی دارد. رژیم غذایی سالم و ورزش منظم برای تشویق و حفظ لاغری مهم است. با رعایت رژیم غذایی و ورزش منظم، نتایج لاغری دائمی خواهد بود.

بهبودی کامل پس از جراحی بای پس معده چقدر طول می کشد؟

اکثر افراد 2 تا 3 روز در بیمارستان بستری میشوند و در عرض 3 تا 5 هفته به فعالیت های عادی خود باز می گردند.

پس از چه مدتی میتوانم بعد از جراحی ورزش را شروع کنم؟

برای شروع، زمانی که در بیمارستان هستید پیاده روی کوتاه و آسان باید داشته باشید. نکته کلیدی این است که آهسته ورزش را شروع کنید و ورزشهای سبک را انتخاب کنید.

آیا قبل از جراحی باید رژیم بگیرم؟

بسیاری از جراحان برای بیماران خود یک رژیم غذایی مخصوص قبل از عمل را به مدت 2 یا 3 هفته قبل از جراحی در نظر میگیرند. دلیل رژیم قبل از عمل کوچک کردن کبد و کاهش چربی در ناحیه شکم است.

54 دیدگاه

  1. قدم۱۶۷وزنم۱۱۴سن۳۷به علت دیکس کمروگردن پزشک ارتوپددستورعمل معده دادن بیمه روستایی دارم هزینه عملم دربیمارستان دولتی چقدرمیشه

    زهراسادات هستم
    1. سلام باید توسط پزشک جراح معاینه بشید و سپس هزینه نهایی بهتون اعلام بشه تجهیزات این عمل چون وارداتی هست هزینه ش جدا از بیمار گرفته میشه و بیمارستان با بیمه تون میتونه هزینه دستمزد جراح رو پرداخت کنه که حدود یک سوم هزینه های عمل میشه.

      فاطمه پایان
  2. سلام خسته نباشید من38سالمه و قدم 167و وزنم 90ایا میتونم عمل بای پس معده انجام بدم و اینکه هیچ گونه بیمه ای ندارم متاسفانه هزینش چقدر میشه برام واینکه من از ناحیه پا مشکل راه رفتن دارم و برام واجب وزن کم کنم و اصلا تحرک بدنی ندارم میشه لطفا راهنماییم کنید

    نازنین
    1. سلام هزینه عمل ۴۵ میلیون هست

      پشتیبان سایت
  3. سلا م خسته نباشین سن ۵۱ قد ۱۵۰ وزن ۹۸ میتونم عمل کنم و درزم می خواست ببینم بیمه قبول میکن یا نه من بخا طر دیسک کمر دکترم گفته عمل کن اگر قد و وزن و جواب نده به خاطر کمر درد بیمه قبول مکن ممنون می شم اگر جواب بدین زودتر اقد ام کنم چون واقعا درد میکشم این دردو دوازده سال دارم تخمل مکنم

    خاور احمدیان
    1. سلام بله شاخص توده بدنی شما در حال حاضر بیش از 43 می باشد و شما یکی از کاندیدهای مناسب برای عمل اسلیو معده هستید با توجه به اینکه وزن بالا باعث ایجاد دیسک کمر برای شما شده ممکن است شرکت بیمه شما با توجه به سیاست های خود تمام یا بخشی از هزینه های شما را پوشش دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر بهتر است با کارشناسان بیمه خود در ارتباط باشید.

      فاطمه پایان
  4. سلام دکتر من تهران ۱۳۰ وزنم البته بیشتر بودم خواستم ببینم چطور میشه به من کمک کنید

    مهدی شهریاری
    1. Author

      با سلام لطفا با شماره 09018191885 تماس بگیرید.

      مدیر
    2. من وزنم صدویازده هست . قدم ۱۶۰ . سن ۳۵ سال .چکاب کامل ندادم اما دکتر سنتی گفت احتمال کبد چرب داری . هموگلوبین خونم پایینه فک میکنم الان ۸ یا۹ باشه . ویک ساله که بیماری فشار خون بالا دارم . ایا میتونم راحت این عمل رو انجام بدم ؟ خطر ناک نیست برام ؟

      هانیه محمدزاده
      1. سلام شاخص توده بدنی شما در حال حاضر 43 است و شما یکی از کاندیدهای عمل اسلیو و بای پس معده هستید اما با توجه به شرایط فعلی می بایست ابتدا با جراح مشورت کنید و ازمایشات پیش از عمل به صورت کامل برای شما انجام شود.

        فاطمه پایان
  5. آیا کاهش جذب کالری و مواد مغذی به مغز و چربی های موحود در مغز آسبب نمیرساند

    کردعلی هستم
    1. Author

      به طور کلی برای کاهش کالری دریافتی در روز باید طبق یک رژیم غذایی اصولی که بر پایه نیازهای بدن شما و شرایط جسمی تان است پیش بروید. بدین منظور حتما می بایست تحت نظر متخصص تغذیه باشید.

      مدیر
  6. من ۵۲سالمه بی ام ای بدنم ۳۹ هتش خواستم ببینم با بیمه تکمیلی دی میتوم عمل مینی باپس یا بای پس انجام بدم هزینش با بیمه تکمیلی چقدر میشود

    زیباحسنلویی
    1. Author

      هزینه عمل بین ۴۵ تا ۵۰ میلیون هست. برای مشاوره بیشتر با شماره 09018191885 تماس بگیرید.

      مدیر
    2. با سلام من ۴۴ سال سن و ۱۳۸ کیلو وزن دارم یکماه است که بیمه تکمیلی دانا شده ام و Bmمن ۵۳ هست ایا میتوان عمل بای پس انجام بدم ؟و از بیمه تکمیلی خودم استفاده کنم جهت هزینه عمل؟

      کبری قاسمی
  7. وزن ۹۳ کیلوهم عمل بای پس میکنند؟

    سارا
    1. Author

      سلام بستگی به bmi شما دارد. یعنی نسبت قد به وزن که طبق فرمول زیر محاسبه می شود.
      BMI = (وزن بر حسب کیلوگرم) تقسیم بر (قد بر حسب متر به توان ۲)

      مدیر
  8. با سلام خسته نباشید.من یک خانم 38ساله هستم .بیمه تامین اجتماعی دارم.165سانتیمتر قد دارم.و 110کیلو گرم قدم هستش.بیماری کبد چرب،فشارخون،و دیابت بیمزه ،و دیابت قندی هم دارم،همراه با ناباروی،آیا ببمه شامل حال من میشه.چون Bmiمن بالای 40هستش.ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.تشکر

    زهرا شبانی شهرستان کاشمر
    1. Author

      سلام، باتشکر
      بله بیمه شامل بیمه بالای ۴۰ می شود.

      مدیر
      1. با سلام منهم بی ام بالای ۴۰هست اگر بیمه تامین اجتماعی شامل حال بنده هم بشود تا چه حدی باید هزینه کنم؟امکان اینکه بیمه همه هزینه را متقبل شود موجوده؟

        شبنم
        1. Author

          سلام، بله بهتره برای اطلاع از شرایط با شعبه بیمه تامین اجتماعی خود تماس بگیرید.

          مدیر
  9. سلام هزینه ی عمل بای پس بابیمه تکمیلی دانا چه قدر میشود؟

    فاطمه
    1. Author

      سلام، میزان پرداختی بیمه را باید از دفاتر بیمه خودتان جویا شوید.

      مدیر
  10. سلام ببخشید میخواستم بدونم با بیمه تامین اجتماعی حدودا چقدر از هزینه عمل کم میشه؟ واینکه اگه تکمیلی باشیم چقدر کم میشه؟ واینکه حتما باید انسولینی باشی که بی ام 35 قبول بشه اگه دیابت داشته باشی اما انسولینی نباشی میشه بازم با بی ام ای 35 عمل کرد ممنون میشم جواب سوالاتم بدید

    فرزانه
    1. با سلام
      کلا بیمه تامین اجتماعی برای bmi بالای 40 هزینه ها رو پرداخت میکنه و در مورد بیمه تکمیلی هم شرایط بیمه گذارهای مختلف متفاوته که باید با کارشناس بیمه خودتون صحبت کنین.
      اما در مورد بیماری های زمینه ای هم مثل دیابت باید از نزدیک با پزشک مشورت کنین تا با توجه به شرایط شما نظر بدن

      مدیر مدویکا
  11. سلام اکنون هزینه بای پس معده چقدر هست و با بیمه تامین اجتماعی بدون بیمه تکمیلی چقدر میشه هزینه عمل؟؟

    بهاره
    1. باسلام هزینه بای پس معده به محلی که اقرار است عمل انجام شود و هزنیه های بیمارستان و تجهیزات مورد استفاده بستگی دارد با این حال به صورت تقریبی حدود 60 میلیون تومان براورد می شود. بیمه تامین اجتماعی معمولا حدود 15 الی 20 درصد از هزینه های عمل را پوشش می دهد بازهم این موضوع به شرایط بیمار بستگی دارد و شرکت بیمه ای شرایط خاصی برای متقاضیان انجام این عمل دارد.

      فاطمه پایان
  12. باسلام و عرض ادب
    بعلت دیکس کمر و ۲۵ کیلو وزن اضافی پیشنهاد عمل اسلیو ( امگا ) بهم داده شده
    درضمن پرخوری عصبی هم دارم زیاد میخورم و هم ریزه خواری میکنم عاشق شیرینی جات هستم و ترشی جات هم خیلی مصرف میکنم
    رژیم های زیادی گرفتم موفق نشدم میوه خواری و گیاهخواری کردم حتی عمل باز داشتم چربی های شکم و پهلو رو خارج کردن ولی بازهم موفق ب حفظ لاغری نشدم مجددا برگشت کردم ب اضافه وزن قد ۱۶۰. وزن ۸۵ سن ۵۰ساله
    الان چ نوع عملی برایم بهتره ک دیگه برگشتی نداشته باشد
    با تشکر فراون

    حسینی هستم
    1. باسلام عمل اسلیو و بای پس معده در حال حاضر و با توجه به شرایط شما بهترین نوع عملی است که پیشنهاد می شود. نتایج آن نیز نسبت به سایر روش ها ماندگارتر و موثر تر است اما با این حال بهتر است برای پرخوری عصبی که اشاره کردید با روانشناس و مشاور صحبت کنید تا در کنترل این وضعیت به شما کمک کنند زیرا میان جسم و ذهن رابطه مستقیم وجود دارد و تنها با یک روش امکان حل این مشکل وجود نخواهد داشت.

      فاطمه پایان
  13. سلام
    هزینه اسلیو معده در حال حاضر چقدر است؟

    م ص
    1. بین 40 تا 45 میلیون

      مدیر مدویکا
  14. سلام من در سال ۱۳۸۳با وزن ۸۶ کیلو و قد ۱۵۸ سانتی متر عمل باندینگ معده انجام دادم و وزنم به ۶۰ کیلو رسید تا ۱۲ سال بند معده به خوبی کار می کرد. اما بعد از ۱۲ سال بند از کار افتاد و حدود ۴ سال پیش طی جراحی لاپارسکوپی برداشته شد. در حال حاضر وزنم به ۷۶ کیلو گرم رسیده است و در صورت عدم مداخله وزنم همچنان زیاد می شود. مصرانه متقاضی جراحی لاغری هستم. لطفا راهنمایی کنید که چه جراحی برای من مناسب است

    ماهگل صادقی
    1. سلام با توجه به شرایط خاص شما بهتر است توسط پزشک متخصص معاینه شده و مشاوره دریافت نمایید. برای تعیین وقت معاینه همه روزه به جز ایام تعطیل می توانید با شماره 09018191885 تماس حاصل نمایید.

      فاطمه پایان
  15. سلام من ۶۱سالمه ۹۴کیلوهستم قدم ۱۵۳میخواهم عمل کنم بیمه تکمیلی میشه استفاده کنم کدوم عمل برام بهتره ممنون میشم جواب بدین

    خوشبخت
    1. باسلام در حال حاضر شاخص توده بدنی شما 40 است و شما یکی از کاندیدهای مناسب برای عمل اسلیو معده هستید. برای پاسخ به سوال پوشش بیمه تکمیلی می بایست با کارشناسان بیمه خود تماس حاصل نمایید.

      فاطمه پایان
  16. بنده ۴۲ سال دارم مبتلا به دیابت نوع یک وابسته به انسولین هستم ساکن یزد هستم متاسفانه با وزن ۱۲۰ کیلو هستم اغلب شاید بگویم بعلت عدم تنظیم با اوفت قند مواجه میشوم اکنون بعلت سنگینی وزن با مشکلات عدیده مواجه هستم بیمه تامین اجتماعی هستم بیمه تکمیلی اگر داشته باشم هزینه ان چقدر هست کدام عمل را انجام دهم مدت بستری چقدر هست خطری ندارد راهنمائی فرمائید

    سید مرتضی ضیائی
    1. با سلام
      برای محاسبه bmi شما علاوه بر وزن به اطلاعات قد شما هم نیاز است. در کل چون بیماری دیابت دارین جهت انجام عمل اسلیو معده یا بای پس معده باید bmi شما بالاتر از 35 باشد. برای این عمل معمولا بعد از عمل 2 روز بستری در بیمارستان لازم است

      مدیر مدویکا
  17. ایا bmi 40 بیمه محسوب میشه وهزینه با بیمه چقدر هست؟

    الاام
    1. با سلام
      بله bmi بالای 40 رو بیمه هزینشو پرداخت میکنه. میزان پرداخت هزینه بستگی به بیمه شما داره

      مدیر مدویکا
    2. سلام ببخشید من ۸۵ کیلو هستم با قد ۱۵۳ و بیشتر چربی و چاقی از شکم دکتر فلوشیپ گفت چون سابقه پلیپ روده دارم باید حتما عمل کنم چون دور روده چربی تجمع کرده من چطور میتونم با هزینه کم عمل کنم آیا تامین اجتماعی یا مراکز دولتی قبول می‌کنند

      م
      1. Author

        سلام، می توانید برای مشاوره با شماره 09018191885 تماس بگیرید.

        مدیر
  18. شرایط استفاده از بیمه و بیمه تکمیلی

    احمد ارگنجی تربت جام
    1. با سلام من ۱۱۰ کیلو وزنمه و ۱۵۳هم قد بیمه تکمیلی هم ندارم هزینه عمل بای پس چقدره ؟و اینکه اگه بیمه تکمیلی داشته باشم هزینش چقدر بیمه تکمیلی سینا از طرف شرکت قراره ک بریزم ممنونم.

      نیکا
      1. باسلام برای تعیین هزینه عمل با بیمه تکمیلی شرکت مربوطه می بایست با کارشناسان مجموعه مشورت نمایید تا میزان بازپرداخت هزینه های عمل را به شما اعلام کنند. برای دریافت مشاوره و اطلاع از قیمت ها نیز می توانید با شماره 09386069075 تماس حاصل نمایید.

        فاطمه پایان
  19. هزینه عمل چقدر است لطفا توضیح بدین

    احمد ارگنجی تربت جام
    1. سلام در حال حاضر، در فروردین 1400، هزینه عمل بای پس معده در مشهد تقریبا بین 30 تا 35 میلیون تومان می باشد. ابتدا باید تشریف بیارید معاینه شوید و هزینه نهایی را آقای دکتر به شما اعلام می کند. معمولا BMI بالای 35 همراه با بیماری های مرتبط با چاقی مثل دیابت مشمول بیمه می شود. لطفا جهت اطلاعات بیشتر و رزرو نوبت با شماره های 09018191885 و 05137608434 تماس بگیرید.

      عاطفه آجلی
  20. سلام هزینه های عمل بای پس معده چقدر است

    فرشته
    1. سلام در حال حاضر، در فروردین 1400، هزینه عمل بای پس معده در مشهد تقریبا بین 30 تا 35 میلیون تومان می باشد. شما باید تشریف بیارید ابتدا معاینه شوید و هزینه نهایی را آقای دکتر به شما اعلام می کند. جهت اطلاعات بیشتر و رزرو نوبت با شماره های 09018191885 و 05137608434 تماس بگیرید.

      عاطفه آجلی
      1. سلام من bmiبالای ۴۰هست وبیمه تایید کرده بیمه چند درصد از هزینه تجهیزات عمل رو میده

        یاسین
        1. باسلام بستگی به نوع بیمه شما دارد. در حال حاضر بیمه تامین اجتماعی حدود 15 الی 20 درصد از هزینه های این عمل را پوشش می دهد.

          فاطمه پایان
      2. سلام من سال 93 عمل اسلیو کردم و از وزن 167 به 95 رسیدم منتهی الان دوباره وزنم 144 شده چه عملی برای من مناسب هست .توی اینترنت خوندم ساسیج بای پس رو پیشنهاد داده بودند نظر دکتر چه عملی هست

        علی
        1. باسلام برای بررسی وضعیت شما نیاز است تا پزشک دلیل بازگشت وزن شما از جمله سبک زندگی و سایر عوامل موثر بر سلامتی عمومی شما را مورد بررسی قرار دهد. به همین منظور بهتر است با پزشک متخصص مشورت نمایید تا بهترین شیوه برای شما انتخاب شود.

          فاطمه پایان
    2. باسلام وتشکرازشمابزرگواروراهنماییهای بسیارعالی.بنده ۶۰سال سن دارم قد۱۷۶۷ووزنم ۱۰۸کیلوبیمه پایه تامین اجتماعی وبیمه تکمیلی دی بنیادشهیدآیاهزینه عمل اسلیوروبیمه پرداخت میکنه ؟

      فرزانه رضایی
      1. با سلام بیمه در صورتی که شاخص توده بدنی شما از ی عددی بالاتر باشه قابل قبول هست
        برای این مورد باید معاینه بشین

        پشتیبان سایت

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نام و سوال خود را در باکس زیر وارد کنید و روی دکمه ارسال کلیک کنید، ما در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ خواهیم داد.