عمل اسلیو معده بهتره یا بای پس؟

اگر وزن بسیار بالایی دارید (BMI 40 به بالا) عمل جراحی لاغری برای شما مناسب است. اما همانطور که میدانید عمل جراحی معده شامل روش های مختلفی است که بهترین آنها اسلیو معده و بای پس می باشد. اما حالا این سوال مطرح می شود که عمل اسلیو معده بهتر است یا بای پس؟ چگونه می توان بهترین روش جراحی را انتخاب نمود.

 

عمل اسلیو بهتره یا بای پس؟

روش عمل انتخابی بر اساس شرایط بیمار می باشد. عمل اسلیو بهتره یا بای پس ؟ ممکن است برای یک بیمار اسلیو معده مناسب باشد ولی برای بیمار دیگر عمل بای پس معده مناسب باشد. همچنین عمل بای پس معده شامل روش های مختلفی می باشد. انتخاب نوع روش جراحی معده به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله بیماری های زمینه ای در بیمار و وضعیت تغذیه ای وی در انتخاب عمل بای پس معده یا اسلیو تاثیر گذار است. به طور مثال عمل اسلیو معده بیشتر برای افراد حجیم خوار که ریزه خواری ندارند (به شرطی که رفلاکس معده نیز نداشته باشند) استفاده می شود. در این ویدیو دکتر گل محمد زاده درباره اینکه بای پس معده بهتره یا اسلیو بیشتر توضیح می دهند.

 

جهت مشاوره رایگان و رزرو نوبت با دکتر حامد گل محمد زاده، با شماره تلفن های 05137608434 و 09018191885 تماس بگیرید. مشتاقانه پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

 

اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری درباره عمل های جراحی چاقی داشته باشید، لینک های زیر را ببینید:

 »» عمل بای پس معده چگونه است؟

»» عمل اسلیو معده چگونه است؟

»» هرآنچه باید درباره عمل معده در مشهد بدانید

30 دیدگاه

  1. سلام من قدم ۱۷۳وزنم ۹۷کیلو ۲۳سالم رژیم ورزش بطورطولانی باشه جواب میگیرم اما فایده نداره سریع برمیگرده پر خوریم ریزه خاری دارم اصلا جلو خودم و نمیتونم بگیرم از رژیم خسته شدم فایده نداره میشه راهنمایی کنین ک این عمل بدرد من میخوره هیچ مشکل مریضی خاصی یا داروی خاصیم مصرف نمیکنم
    درضمن هزینه کلی و حدودی میشه بدین بدونم
    هیچ نوع بیمه ایم ندارم

    سمیه حسینی
    1. سلام شاخص توده بدنی شما درحال حاضر 32 است و برای انجام عمل معده این عدد باید حداقل بالای 40 باشد. می توانید با مشورت پزشک جراح از سایر روش های حذف چربی های اضافه شکم و سایر نقاط بدن مانند لیپوساکشن و لیپوماتیک یا روش های لاغری موضعی استفاده نمایید.

      فاطمه پایان
  2. سلام اگر خانمی ۱۰۰ کیلو وزن باقد ۱۶۳ وبیماری ام اس وویبوست ویک سکته هم کرده باشد که با عصا وکمک دیگران یعنی کلن خابیده عمل معد برای او خوب هست یا نه

    ناشناس
    1. سلام تشخیص این موضوع بر عهده پزشک جراح است. وی می تواند با معاینه دقیق و انجام ازمایش های پیش از عمل ریسک عمل و احتمال موفقیت ان را تخمین زده و مشاوره های لازم را به بیمار ارائه دهد.

      فاطمه پایان
  3. سلام وقتتون بخیرمن وزنم۱۰۰کیلوقدم ۱۶۵ازدیسک کمرشدیدبه رنج میبرم اگه لطف کنیدراهنماییم کنید.ممنون میشم

    ناشناس
    1. باسلام توده بدنی شما 36 است و با توجه به اینکه شما دارای مشکلات ناشی از چاقی هستید احتمالا عمل اسلیو معده برای شما مناسب باشد. نظر قطعی در خصوص انتخاب بهترین روش برای حل مشکل شما با پزشک است. برای دریافت نوبت معاینه می توانید با شماره 09018191885 تماس حاصل نمایید.

      فاطمه پایان
  4. سلام من یه خانم ۴۷ ساله هستم قد۱۶۳وزنم ۹۳ شما جه روشی پشنهاد مدید عمل اسلیف یابای پس ؟

    ناشناس
    1. Author

      سلام، اینطور نمی‌شود نظر داد، باید حتما پزشک متخصص تمامی شرایط جسمانی و پزشکی شما را بررسی کند.

      مدیر
  5. سلام شبتون بخیر من قدم ۱۵۷ وزنم ۹۸ می خواستم ببینم چه عمل معده ای مناسب من است برای عمل باید تو نوبت بشینم با بیمه تعمین اجتمای وبیمه اتیه سازان هزینه عملم رایگان یا باید مبلفی باید پرداخت کنم ممنون میشم اگر راهنمایم کنین در زم من رفلکس معده هم دارم و دارو امپرازول مصرف مکنم خدا خیرتون بده می خوام زود جواب بگیرم چون یکی از مشکلا تم کمر درد شدید دارم

    خاور احمدیان
    1. باسلام شاخص توده بدنی شما 39 است و با توجه به مشکلاتی که دارید عمل بای پس و اسلیو معده می تواند برای شما مناسب باشد. اغلب بیمه ها اگر تشخیص دهند که چاقی شما باعث ایجاد بیماری های جانبی برای شما شده است بخشی از هزینه های شما را پوشش می دهند اما میزان هزینه و شرایط آن به کارشناسان شرکت بیمه و قوانین آن مجموعه بستگی دارد. برای پاسخ دقیق تر به این سوال به مراکز طرف قرارداد بیمه خود مراجعه نموده و پس از معاینه شرایط درمان را جویا شوید.

      فاطمه پایان
  6. با سلام
    قدم ١٤٧ و وزنم ١٠٨ کیلوگرم هست سه سال بیماری دیابت نوع دو دارم و الان انسولین تزریق میکنم.فشارخون و چربی خون هم شش ماهی هست که گرفتم.هم ریزه خوار و هم حجیم خوار هستم.انواع رژیم ها رو گرفتم و کلاس ورزش ها رو رفتم ولی بعدش چاق تر شدم ولی دریغ از اینکه لاغر بشم.کدام عمل به من پیشنهاد میکنید.ممنون

    نجمه
    1. باسلام عمل اسلیو معده یا بای پس معده می تواند برای شما مناسب باشد.

      فاطمه پایان
  7. سلام خانم باقد ۱۵۹ووزن ۱۰۰هستم کلسترول بد خونم بالاست وهمچنین قندخون نوع دو زمانی که گرسنه میشم دستام میلرزه وباولع غذا(هرخوراکی)میخورم خیلی رژیم هاگرفتم ولی نتونستم ادامه بدم بااینکه لاغرمیشم برامن چه عملی بدون عوارضه؟؟؟
    واینکه میگن بعدازعمل معده بایدتاآخرعمرقرص تقویتی بخوری وسیستم ایمنی بدنت ضعیف میشه درسته؟؟؟

    ناشناس
    1. باسلام هیچ عمل جراحی بدون عوارض نیست اما نکاتی که از دیگران شنیده اید جزو عوارض عمل جراحی معده به شمار نمی رود. در حال حاضر شاخص توده بدنی شما 39 است و شما یکی از کاندیدهای مناسب برای عمل اسلیو و بای پس معده به شمار می روید. در این روش حجم معده کاهش یافته و مصرف مواد غذایی نیز کاهش می یابد. در همین راستا فشار خون بالا و دیابت نوع دو نیز با انجام این عمل قابل کنترل و درمان نیز هست.

      فاطمه پایان
  8. سلام من قدم ۱۴۸ وزنم ۱۱۵ بیمه اجتماعی دارم کاندید یکی از این عمل ها هستم و مالی خوبی هم ندارم لطفاً راهنمایی بفرمایید

    مریم کنعانی
    1. سلام با توجه به نوع بیمه بهتر است در خصوص انجام عمل بهتر است به مراکز و بیمارستان های طرف قرارداد خود مراجعه نموده و توسط پزشکان این مراکز معاینه شوید.

      فاطمه پایان
  9. با سلام. آیا بای پس قابل برگشت است. من 50 سال سن و 130 کیلو وزت با قد حدود 179 سانتی متر. چربی بالا و یبو سطهای شدید دا رم‌. پیشنهاد کذام ع؟ ممنون

    عباس زين العابدين زاده
    1. سلام عمل بای پس و اسلیو معده برگشت پذیر نیستند و در حال حاضر بهترین روش درمانی برای شما به شمار می روند.

      فاطمه پایان
  10. قد۱۶۹وزن ۱۱۴بافشاربالا کبدگریددو چربی خون بالاوآرتروز فوق العاده شدید چه دستوری میدهید

    شیمامحمدی
    1. سلام در حال حاضر شاخص توده بدنی شما بیش از 39 است و با توجه به بیماری های ناشی از چاقی شما کاندید عمل اسلیو یا بای پس معده می باشید با این حال بهتر است با جراح متخصص مشورت نموده و سابقه پزشکی خود را با وی در میان بگذارید تا بهترین روش درمانی را برای شما انتخاب نماید.

      فاطمه پایان
  11. سلام قد من ۱۷۳ وزنم ۱۱۵ چه عملی مناسب من هستش؟

    ناشناس
    1. باسلام شاخص توده بدنی شما در حال حاضر 38 است اگر به بیماری های مرتبط با چاقی مبتلا هستید عمل اسلیو یا بای پس معده برای شما انجام خواهد شد. در غیر این صورت بهتر است با جراح مشورت کنید تا روش های مختلف و درمان های جراحی و غیرجراحی را به شما پیشنهاد دهد زیرا برای انجام عمل اسلیو و بای پس معده که جزو بهترین عمل های لاغری هستند شاخص توده بدنی شما می بایست بالاتر از 40 باشد.

      فاطمه پایان
  12. سلام من قدم 148 و وزنم 72 کیلو
    روش های زیادی برای لاغری امتحان کردم ولی اصلا لاغر نمیشم و مرتب درگیر این موضوع هستم، حجیم خوار نیستم و الان کاندید انجام عمل بای پس هستم.

    شیرین
    1. با سلام
      برای انجام عمل بای پس معده باید bmi شما حداقل بالای 35 باشه ولی در مورد شما اینطور نیست و bmi شما 32 هست

      مدیر مدویکا
    2. سلام من ۱۷۲ قد دارم بالای ۱۰۰کیلو وزن دوست دارم بکی از این روشها رو انجام بدم نزدیک به دوسال ورزش کردم وزنم کم نشد ولی هزینهاین جراحی هم خیلی بالاست

      ناشناس
      1. با سلام
        با توجه به اطلاعاتی که از قد و وزنتون دادین bmi شما تقریبا 33/8 هست بنابراین کاندید مناسبی برای جراحی کوچک کردن معده نیستین و میتونین ساکشن انجام بدین

        مدیر مدویکا
        1. باسلام من قدم ۱۵۰ هست وزنم ۱۱۵ بیمه اجتماعی قبول میکنم فشار قند هم گرفتم خسته شدم توروخدا راهنماییم کنید

          سلام من قدم ۱۵۰هست وزنم ۱۱۵ نمیتونم ورذش یا فعالیت کنم میخوام جراحی بشم بیمه اجتماعی قبول میشه یا خیر لطفاً راهنمایی کنید
          1. سلام با توجه به وضعیت شما بیمه تامین اجتماعی بخشی از هزینه ها را پوشش می دهد اما می بایست قبل از هر اقدامی تاییدیه بیمه خود را دریافت نمایید. بیشتر هزینه های عمل اسلیو معده بر عهده بیمار است اما این عمل برگشت پذیر نیست و با کمترین میزان جراحت و عوارض جانبی انجام خواهد شد.

            فاطمه پایان
  13. سلام وزن من ۹۶قدم ۱۷۲دارای بیماری دیابت نوع ۲ وچربی خون وکبدگرید ۳هستم چه عملی برای من مناسب ریزه خواری اصلا ندارم

    ناشناس
    1. سلام، احتمالا عمل اسلیو معده برای شما مناسب باشد. باز هم با جواب آزمایش های پزشکی خود باید تشریف بیارید مطب توسط آقای دکتر معاینه شوید تا ایشان بهترین روش را به شما پیشنهاد دهند. لطفا جهت گرفتن وقت مشاوره با با شماره تلفن های 09018191885 و 05137608434 تماس بگیرید.

      کارشناس مدویکا

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نام و سوال خود را در باکس زیر وارد کنید و روی دکمه ارسال کلیک کنید، ما در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ خواهیم داد.