لیپوساکشن و لیپوماتیک در مشهد | هزینه ۱۴۰۲ + ۳ تا از بهترین جراحان

لیپوساکشن در مشهد

لیپوساکشن و لیپوماتیک در مشهد | هزینه ۱۴۰۲ + ۳ تا از بهترین جراحان

4087 بازدید

لیپوساکشن در مشهد به عنوان روشی برای برداشتن چربی شکم و قسمت های مختلف بدن توسط بهترین جراحان لیپوساکشن در مشهد استفاده می شود. لیپوماتیک نیز یک نوع از لیپوساکشن است که با فناوری تخریب و مکش جدیدتر، چربی های اضافه را در نواحی مختلف بدن را حذف می کند. در واقع لیپوساکشن و لیپوماتیک را می توان نوعی پیکرتراشی در مشهد دانست که از آنها می توان برای از بین بردن چربی موضعی در صورت و غبغب، شکم و پهلو، ران و لگن، بازو و ساق پا و پشت پا استفاده نمود. در ادامه ابتدا بهترین دکترهای لیپوماتیک و لیپوساکشن را معرفی می کنیم، سپس جزئیات کاملی درباره هزینه لیپوساکشن و لیپوماتیک ارزان و با قیمت مناسب در مشهد در سال 1402 به شما ارائه خواهیم داد.

جهت مشاوره رایگان، اطلاع از قیمت ها یا رزرو نوبت از بهترین دکترها، برای عمل های کانتور بدن مانند لیپوساکشن، لیپوماتیک، لیپولیز و یا ابدومینوپلاستی  با شماره تلفن 09386069075 تماس بگیرید.
کارشناسان مدویکا آماده پاسخ گویی به شما هستند.

سرفصل های مقاله دیدن فهرست

هزینه لیپوماتیک و لیپوساکشن در مشهد سال ۱۴۰۲

هزینه عمل لیپوساکشن بستگی به فاکتورهای زیر دارد و ارائه دقیق هزینه‌ها دشوار است :

  1. – پزشک در چه مناطقی درمان را انجام می دهد : همانطور که در لیست زیر می بینید، هزینه لیپوساکشن غبغب با هزینه لیپوساکشن شکم متفاوت است.
  2. – از کدام روش لیپوساکشن و از چه دستگاهی استفاده می شود : هزینه لیپوماتیک در مشهد با هزینه لیپوساکشن به دلیل نوع فناوری دستگاه لیپوماتیک متفاوت است. و یا مسلما هزینه لیزر لیپولیز با اولترازد تفاوت دارد.
  3. – آیا چربی ساکشن شده برای تزریق به مناطق دیگر هم استفاده شده است یا خیر : اگر از چربی ساکشن شده، پس از فرآوری برای تزریق به مناطق دیگر بدن مانند صورت، گونه و … استفاده شده است، هزینه آن نیز افزوده می شود.
  4. – آیا همزمان با عمل لیپوماتیک یا لیپوساکشن عمل دیگری هم انجام شده است یا خیر : به دلیل اینکه پس از لیپوساکشن کمی پوست اضافه به وجود می آید، بیشتر بیماران متقاضی انجام این عمل همراه با عمل ابدومینوپلاستی هستند. که در آن صورت هزینه هر جراحی جداگانه محاسبه می گردد.
  5. – در کدام بیمارستان تحت جراحی قرار می گیرید : همانطور که می دانید تعداد مراکز لیپوساکشن مشهد بسیار زیاد است. ولی اجرای جراحی در هر کلینیک تخصصی جراحی و یا بیمارستان با توجه به امکانات آن فرق دارد.
نوع عمل قیمت
هزینه لیپوساکشن کل بدن در مشهدشروع از  55 میلیون تومان
هزینه لیپوساکشن شکم و پهلو در مشهدشروع از 50 میلیون تومان
جدول قیمت لیپوساکشن در مشهد

قیمت دقیق فقط با مراجعه به مطب و پس از معاینه و مشاوره با جراح تعیین می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هزینه ها می توانید همین حالا با شماره 09386069075 تماس بگیرید.

جدول زمانی عمل لیپوساکشن در مشهد

مدت زمان عمل لیپوساکشنیک الی 4 ساعت
نوع بیهوشی عمل بیهوشی عمومی (بیهوشی کامل)
مدت بستری در بیمارستانیک روز
دوره نقاهت بعد از عمل۲۰ روز
نتیجه عمل لیپوساکشن۶ ماه بعد
جدول زمان بندی عمل لیپوساکشن در مشهد

لیست بهترین جراحان لیپوساکشن و لیپوماتیک در مشهد

جراحی زیبایی بدن مانند لیپوساکشن و لیپوماتیک جراحی های پلاستیک پیچیده و حساسی هستند که نیاز به توانمندی بالایی دارند. به همین دلیل می بایست جراح آموزش دیده و باتجربه ای را برای این عمل پیدا کنید. جراحان بسیاری وجود دارند که عمل لیپوساکشن یا لیپوماتیک به صورت ارزان و یا اقساط انجام می دهند. اما بهتر است قبل از اعتماد به این اشخاص کمی درباره اعتبار آنها تحقیق کنید.

لیپوساکشن شکم در مشهد
لیپوساکشن و لیپوماتیک ارزان

مهمترین چیزی که برای انتخاب یک جراح لیپوساکشن خوب در مشهد باید به آن توجه کنید، دارا بودن دانشنامه بورد جراحی پلاستیک است. این تنها مدرکی است که مجوز انجام جراحی پلاستیک بر روی صورت و بدن را به جراحان می دهد. همچنین می توانید به مطب جراح منتخب خود مراجعه کرده و نظر کسانی که عمل ساکشن و لیپوماتیک را توسط بهترین دکتر لیپوساکشن مشهد انجام داده اند جویا شوید.

هزینه لیپوساکشن در مشهد 1402
نمونه قبل و بعد از لیپوساکشن توسط دکتر فیروزه دانشوری

ما در ادامه لیستی از جراحان لیپوساکشن و لیپوماتیک در مشهد را برایتان آماده کرده ایم.

1- دکتر کامران کاویانی فر فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی در مشهد

دکتر کامران کاویانی فر، فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی در مشهد و عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران و همچنین عضو انجمن بین المللی جراحی پلاستیک و زیبایی ISAPS می باشند. عمل لیپوساکشن در مشهد یکی از عمده عمل های جراحی زیبایی است که توسط ایشان انجام می شود. از دیگر جراحی های زیبایی بدن که توسط این جراح انجام می شود می توان به پیکرتراشی، ابدومینوپلاستی، لیفت همه اندام ها و تزریق چربی اشاره کرد.

دکتر کاویانی بهترین دکتر لیپوساکشن مشهد
دکتر کامران کاویانی فر، بهترین دکتر لیپوساکشن در مشهد

جهت مشاوره رایگان و رزرو نوبت با دکتر کامران کاویانی فر نیا با شماره تلفن 09386069075 تماس بگیرید.

2- دکتر مهدی رمضانی فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی در مشهد

دکتر مهدی رمضانی اول با مدرک فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی با سالها سابقه درخشان یکی از بهترین دکترهای لیپوساکشن در مشهد می باشند. ایشان همچنین عضو رسمی انجمن جراحان پلاستیک ایران و ISAPS نیز می باشند. انواع تکنیک های لیپوساکشن و لیپوماتیک شامل Lipolaser ,UAL ,PAL ,SAL توسط این جراح انجام می گردد.

جراحان لیپوماتیک مشهد
دکتر مهدی رمضانی اول، بهترین دکتر لیپوماتیک در مشهد

جهت مشاوره رایگان و رزرو نوبت با دکتر کامران کاویانی فر نیا با شماره تلفن 09386069075 تماس بگیرید.

 

3- دکتر فیروزه دانشوری متخصص جراحی عمومی و فلوشیب حراحی زیبایی در مشهد

دکتر فیروزه دانشوری متخصص جراحی عمومی و فلوشیپ رسمی از آکادمی جراحان زیبایی آمریکا (AACS) می باشد. ایشان عضو هیئت علمی و نایب رئیس انجمن پزشکان ورزشی ایران نیز هستند. عمده جراحی هایی صورت گرفته توسط ایشان شامل جراحی پلاستیک سینه , شکم , باسن، صورت و بینی، انواع جراحی های لیپوساکشن و ابدومینوپلاستی.

دکتر فیروزه دانشوری بهترین جراح زن لیپوساکشن مشهد
دکتر فیروزه دانشوری بهترین جراح زن لیپوساکشن مشهد

تمامی کادر عمل دکتر دانشوری خانم هستند. ایشان در زمره بهترین جراحان زن لیپوساکشن در مشهد به شمار می روند.
جهت مشاوره رایگان و رزرو نوبت با دکتر فیروزه دانشوری با شماره تلفن 09386069075 تماس بگیرید.


لیپوساکشن چیست ؟

لیپوساکشن که به آن لیپوپلاستی و کانتورینگ بدن هم می گویند، یک عمل زیبایی بدن است که باعث از بین رفتن چربی هایی می شود که با رژیم یا ورزش نمی توانید از شر آنها خلاص شوید. اضافه وزن ممکن است در همه افراد به دلایل گوناگونی از جمله کم تحرکی و سبک زندگی ناسالم، افزایش سن، بیماری های ژنتیکی به وجود بیاید. چربی های اضافه اطراف شکم یا پهلوها علاوه بر اینکه می تواند سلامتی و حتی اعتماد به نفس افراد را تحت تاثیر قرار دهد، خطر بیماری‌هایی از جمله دیابت نوع دو، بیماری‌های قلبی – عروقی را نیز افزایش می دهد. لیپوساکشن یکی از موثرترین روش ها برای حذف این چربی ها است.

لیپوساکشن مشهد
لیپوساکشن و لیپوماتیک یکی از روش های پیکرتراشی است.

البته دقت داشته باشید که جراحی لیپوساکشن، روشی برای کاهش وزن یا کاهش سلولیت های سطح پوست نیست. اگر اضافه وزن دارید بهتر است به رژیم همراه با ورزش فکر کنید. یا روش های لاغری دیگر مانند جراحی کوچک کردن معده  را امتحان کنید. به طور کلی باید برای انجام لیپوساکشن وزن تان ثابت باشد. یعنی اگر دچار اضافه وزن شدیدی هستید باید به ابدومینوپلاستی به جای لیپوساکشن فکر کنید. اما چنانچه کمی چربی اضافه در نواحی مختلف بدن دارید می توانید با خارج کردن آن چربی ها به راحتی به اندامی ایده آل برسید.

هزینه لیپوماتیک چقدر است
از لیپوساکشن برای چه مناطقی در بدن می توان استفاده کرد؟

لیپوساکشن یا ابدومینوپلاستی ؛ کدامیک بهتر است ؟

به پیشنهاد جراح شما می توانید برای دستیابی به فرم ایده آل بدن خود، همزمان با عمل لیپوساکشن، جراحی های پلاستیک دیگری مانند ابدومینوپلاستی را نیز انجام دهید. علاوه بر این، گاهی اوقات می توان از لیپوساکشن یا لیپوماتیک برای کوچک کردن سینه در خانم ها (ماموپلاستی) و یا کوچک کردن سینه در آقایان (ژنیکوماستی) نیز استفاده کرد.

جراح ژنیکوماستی در مشهد
ژنیکوماستی در مشهد توسط دکتر کامران کاویانی فر

لیپوساکشن برای چه افرادی مناسب است ؟

لیپوساکشن یک عمل جراحی سنگین است که برای انجام آن می بایست در سلامت کامل باشید. این بدان معنی است که شما حداقل باید:

  1. – پوست سفت و انعطاف پذیری داشته باشید.
  2. – الکل نخورید و سیگار نکشید.
  3. – دارای بیماری مزمنی مانند بیماری های قلبی و عروقی، بیماری عروق کرونر، دیابت نداشته باشید یا دچار ضعف سیستم ایمنی نباشید.
  4. – 30% وزن خود، اضافه وزن دارید و حتما شاخص BMI شما زیر 40 است.

آیا میدانید BMI چیست ؟

شاخص توده بدنی که معیار سنجش چاقی است را BMI می گویند. ایده آل ترین عدد برای BMI بین 18 تا 24 می باشد که نشان دهنده وزن متناسب می باشد. اگر حاصل عددی بین 25 تا 30 باشد فرد دچار چاقی و اضافه وزن می باشد، همینطور اگر bmi بالای 40 باشد یعنی شخص دچار چاقی خطرناک است. به همین دلیل لیپوماتیک یا لیپوساکشن برای این اشخاص مناسب نیست. این شاخص با فرمول زیر محاسبه می شود، و عددی که از این فرمول بدست می آید میزان چاقی فرد را مشخص می کند.

BMI = (وزن بر حسب کیلوگرم) تقسیم بر (قد بر حسب متر به توان ۲)

لیپوساکشن برای چه افرادی مناسب است

لیپوساکشن و درمان بیماری ها

همانطور که پیش تر گفته شد؛ به دلیل تغذیه نامناسب، عدم تحرک و به طور کلی سبک زندگی ناسالم، چاقی روز به روز در میان افراد جامعه حتی جوانان بیشتر دیده می شود. چاقی هم به دنبال خود بیماری ها و ناهنجاری های بدنی بسیاری را به وجود می آورد. لیپوساکشن علاوه بر رساندن شما به اندام ایده آل در عرض یک روز، باعث درمان بیماری هایی مانند: تومورهای خوش خیم که از چربی تشکیل شده اند، ژنیکوماستی ( چربی اضافه در سینه آقایان) و … را درمان می کند. همینطور بیماری هایی مثل: دیابت، بیماریهای قلبی و کبدی که در اثر اضافه وزن همیشه افراد چاق را تهدید می کند.

قبل و بعد لیپوساکشن در مشهد
قبل و بعد لیپوساکشن در مشهد

البته فراموش نکنید؛ این اتفاق در صورتی می افتد که شما پس از لیپوساکشن، لایف استایل خود را تغییر داده و رژیم غذایی سالم و ورزش را در برنامه روزانه خود داشته باشید.

۴ روش لیپوساکشن در مشهد

دو دهه است که جراحی لیپوساکشن به عنوان روشی جهت رفع چربی‌های موضعی به کار می رود. هر سال ده‌ها هزار مورد جراحی لیپوساکشن در مشهد انجام می شود. اما روش‌های انجام آن و دستگاه های مکش چربی ها از داخل بدن متفاوت است. البته آنچه در همه آنها مشترک است استفاده از یک لوله نازک به نام کانول است که به خلأ متصل شده و چربی بدن شما را مکش می کند. در ادامه انواع تکنیک های لیپوساکشن را بررسی می کنیم.

عمل لیپوساکشن چیست
عمل لیپوساکشن چیست ؟

1- لیپوساکشن تامی سنت 

رایج ترین روش ساکشن چربی شکم و پهلو در مشهد است. جراح شما یک محلول استریل به ناحیه ای که قرار است چربی خارج شود تزریق می کند. این ماده از سرم نرمال سالین به همراه لیدوکائین برای بی حسی  و اپی نفرین تشکیل شده است. این محلول باعث سهولت مکش چربی با کاهش خونریزی و درد کمتر می شود. لیپوماتیک نیز نوعی از همین روش است.

عمل لیپوساکشن تزریقی
لیپوساکشن تزریقی


2- لیپوساکشن اولتراسوند یا UAL 

از انرژی موج صدا در زیر پوست برای پارگی دیواره های سلولی چربی استفاده می کند. این عمل باعث می شود که چربی به مایع تبدیل شده و امکان مکش آن با کانولا ممکن شود. در عمل ژنیکوماستی از لیپوساکشن اولتراسونیک به عنوان یک روش غیرتهاجمی استفاده می شود. به این روش لیپوساکشن ویزر هم گفته می شود. پیکر تراشی با ویزر در مشهد توسط دکتر رمضانی انجام می شود.

لیپوماتیک اولتراسونیک
لیپوساکشن اولتراسونیک

3- لیپوساکشن با لیزر یا SmartLipo 

عمل لیپولیز در مشهد ، جدیدترین روش تخلیه چربی شکم  است. جراح در این روش از لیزر برای تولید انرژی انبوه برای مایع سازی چربی استفاده می کند.

لیپوساکشن غبغب مشهد
جراحی لیپولیز غبغب، كه نتايج ماندگارتری نسبت به لیپوساکشن سنتی دارد

4- لیپوساکشن قدرتی (PAL) 

لیپوپال در مشهد یک روش قدرتی برای تخریب چربی ها با قدرت دست جراح و حرکت مداوم دست است. در این روش چربی های موضعی با قدرت و دقت بیشتری خارج می شوند و در نواحی که امکان دسترسی جراح به آنها کمتر است مانند داخل ران بیشتر استفاده می شوند. از مزایای لاغری با دستگاه پال می توان درد و تورم کمتر نسبت به بقیه تکنیک ها و اینکه در زمان کم می توان چربی قابل توجهی از بدن را خارج کرد، اشاره کرد.

لیپوساکشن قدرتی پال مشهد
لیپوپال با دستگاه پال

اقدامات قبل از جراحی لیپوماتیک و لیپوساکشن

اولین قدم مشورت با یک جراح لیپوساکشن خوب است. درباره اهداف خود از این عمل، گزینه ها، خطرات و مزایا و هزینه های جراحی صحبت کنید.

  • – چه داروهایی لازم است مصرف کنم ؟
  • – آیا نیار به استفاده از پانسمان یا گن پس از جراحی، هست یا خیر ؟
  • – ملاقات های بعدی برای معاینه و چکاپ چه زمانی خواهد بود؟
  • – چه موقع بخیه ها برداشته می شود ؟
  • – چه زمانی می توانم دوباره ورزش کنم ؟

اگر تصمیم به انجام لیپوساکشن بگیرید، جراح به شما دستورالعمل هایی را برای نحوه آماده سازی بدنتان شامل محدودیت های رژیم غذایی و الکل نیز می دهد. هر گونه حساسیت و دارویی را که مصرف می کنید، از جمله مکمل های بدون نسخه یا گیاهی را به جراح خود بگویید. جراح توصیه می کنند مصرف داروهای رقیق کننده خون و مسکن های خاص را چند هفته قبل از جراحی متوقف کنید.

قطع مصرف خودسرانه دارو
پیش از عمل جراحی، پزشک را در جریان داروهای مصرفی خود قرار داده و مصرف خودسرانه دارو را قطع کنید.

جراحی لیپوماتیک و لیپوساکشن چگونه انجام می شود ؟

چون متداول ترین روش لیپوساکشن، لیپوساکشن با محلول تزریقی سنتی است. بنابراین در ادامه همین روش را برای شما توضیح خواهیم داد.

  1. مرحله اول : جراح ابتدا قسمت هایی که قرار است چربی آن ساکشن شود را با ماژیک روی بدن تان مشخص می کند. سپس به اتاق عمل منتقل شده و تحت بیهوشی عمومی قرار خواهید گرفت.
  2. مرحله دوم : سپس جراح پلاستیک یک محلول استریل برای جلوگیری از خونریزی را تزریق می کند. بعد از آن از طریق شکاف های 2- 5 میلی متری، لوله کانولا وارد بافت چربی می شود. کانولا لوله هایی به ضخامت یک تا پنج میلیمتر است که بدون سوزاندن چربی ها آن ها را تخریب و به همراه مایعات از بدن استخراج می کند. در واقع چربی های اضافی با حرکات ارتعاشی سریع لوله کانولا تخریب می شوند. این کار به طور مداوم در چند نوبت انجام می شود تا چربی ها به طور کامل و مساوی از بین برود.
  3. مرحله سوم : همزمان چربی و محلول از طریق منافذ بیرون کشیده شده و به داخل مخزن های مخصوص اسپری می شوند.
  4. مرحله چهارم : در نهایت ممکن است لوله هایی جهت تخلیه ترشحات تا 24 ساعت در بدن قرار داده شود که به آنها درن می گویند.
  5. مرحله پنجم : گاهی بافت همبند در بدن با بخیه سفت می شود، گاهی نیز فقط با قرار دادن پانسمان و گاز استریل بر روی برش ها جراحی به اتمام می رسد.
  6. مرحله ششم : در انتها شما به اتاق ریکاوری منتقل می شوید. بسته به نوع جراحی که انجام داده اید ممکن است مجبور نباشید در بیمارستان بمانید. و همان روز مرخص شوید. گاهی هم به دستور پزشک می بایست 1 شب را در بیمارستان بگذرانید.
  7. مرحله هفتم : قبل از ترخیص در صورت انجام ساکشن شکم و پهلوها، یک شکم بند طبی کش دار روی ناحیه شکم بسته می شود.
هزینه عمل لیپوساکشن مشهد
چربی ساکشن شده و خالص شده آماده برای تزریق به قسمت های دیگر بدن

تفاوت لیپوساکشن و لیپوماتیک چیست ؟

لیپوماتیک بهتر است یا لیپوساکشن ؟ از هر دو روش برای ساکشن چربی استفاده می شود. فقط تکنیک جراحی و دستگاهی که در روش لیپوماتیک استفاده می شود فناوری جدیدتری دارد. به طوریکه در لیپوساکشن چربی های اضافه سوزانده می شود، اما در لیپوماتیک چربی ها تخریب و تجزیه می شود. بنابراین از این چربی پس از تصفیه و خالص سازی می توان برای تزریق به نواحی دیگر مانند تزریق چربی به باسن، سینه و صورت و … استفاده کرد.

علاوه بر این در روش جراحی لیپوماتیک، کانولا دارای سیستم ایمنی هوشمندی است که در هنگام مواجهه با بافت بدون چربی و رگ های خونی متوقف می شود. بنابراین در این روش خطر آسیب به اندام ها وجود نداشته و از افتادگی پوست نیز به دلیل تخلیه هماهنگ بافت چربی، جلوگیری می شود.

نکته ! اما بهتر است به یک روش خاص برای انجام ساکشن چربی اصرار نکنید. زیرا این ها تئوری جراحی است. در عمل شرایط هر شخص با توجه به وزن، نوع پوست، سن و میزان چربی متفاوت است. بنابراین به جراح خود اعتماد کنید، زیرا یک جراح لیپوساکشن خوب بهترین روش را برای شما انتخاب می کند.

تفاوت لیپوساکشن و لیپوماتیک را از زبان دکتر کامران کاویانی فر فوق بشنوید.


ویدئوهای بیشتر را در صفحه رسمی ما در اینستاگرام به آدرس Medvika.ir و یوتیوب به آدرس Medvika ببینید.

مراقبت های بعد از لیپوساکشن

  • – دوره نقاهت این عمل 8 هفته است و در این مدت باید انتظار کبودی، تورم را داشته باشید.
  • – اگر جراح از بخیه های غیر جذبی استفاده کرده باشد باید 7 روز بعد برای کشیدن بخیه ها به مطب مراجعه کنید.
  • – گن کشی را باید به مدت حداقل 8 هفته، در 24 ساعت شبانه روز بپوشید. این گن ها به کاهش ورم بعد از لیپوساکشن کمک بسیاری می کند.
  • – عموما 3 روز بعد از عمل می توانید دوش بگیرید. اما از وان استفاده نکنید و زمان حمام کردن خود را کوتاه کنید.
  • – برای جلوگیری از عفونت بهتر است آنتی بیوتیک ها را به موقع مصرف کنید.
  • – اکثر افراد ظرف چند روز به محل کار خود و طی 2 هفته به فعالیت های روزمره خود برمی گردند.
  • – می بایست روز اول بع از جراحی مایعات فراوان، غذای سبک و ویتامین c مصرف شود.
  • – حداقل یک هفته بعد از لیپوساکشن، استعمال سیگار ممنوع می باشد.
مراقبت های بعد از لیپوساکشن
پوشيدن گن بعد از ليپوماتيك باعث کاهش ورم و بهبود کانتور بدن می شود.

عوارض عمل لیپوساکشن چیست ؟

مانند هر عمل جراحی دیگری، لیپوساکشن هم خطراتی مانند خونریزی و واکنش آلرژیک به بیهوشی را به همراه دارد. عوارض نادرتر لیپوساکشن عبارتند از :

  • – برجستگی های روی پوست به دلیل از بین بردن ناهموار چربی.
  • – واکنش به لیدوکائین که برای لیپوساکشن تزریق می شود.
  • – آسیب در زیر پوست با کانول که در حین لیپوساکشن استفاده می شود.
  • – تجمع مایعات (سروما) به این معنی که مایعات می توانند در زیر پوست جمع شوند و ممکن است لازم باشد این مایع با سوزن تخلیه شود.
  • – ممکن است احساس بی حسی موقت در ناحیه آسیب دیده داشته باشید. تحریک موقت عصب نیز ممکن است رخ دهد.
  • – آمبولی چربی یکی از عوارضی است که در روش های قدیمی تر لیپوساکشن ممکن بود رخ بدهد، اما در روش های جدیدتر امکان رخداد آن کمتر است. (آمبولی چربی یعنی وارد شدن تکه های چربی تجزیه شده، در رگ های خونی یا در ریه ها که ممکن است حتی به مغز هم منتقل شوند.)

سوالات متداول پیرامون عمل لیپوساکشن مشهد

نتیجه عمل لیپوساکشن چه زمانی مشخص می شود ؟

با افزایش وزن، سلولهای چربی از نظر اندازه و حجم افزایش می یابند. به نوبه خود، لیپوساکشن تعداد سلولهای چربی در یک منطقه خاص را کاهش می دهد. میزان چربی خارج شده به شکل ظاهری ناحیه تحت درمان و حجم چربی بستگی دارد. نتیجه جراحی معمولا 6 ماه بعد از عمل و کاهش ورم ها مشخص می شود.

آیا نتیجه عمل لیپوساکشن دائمی است ؟

تا زمانی که وزن شما ثابت بماند و افزایش وزن نداشته باشید نتیجه عمل لیپوماتیک یا لیپوساکشن دائمی خواهد بود. یعنی برای حفظ تناسب اندام خود پس از جراحی، می بایست رژیم غذایی را دنبال کنید که شامل مقدار زیادی پروتئین بدون چربی، میوه و سبزیجات، غلات کامل و لبنیات کم چرب باشد. همینطور سعی کنید به طور منظم ورزش کنید.

ناهمواری بعد از لیپوساکشن و لیپوماتیک چرا به وجود می آیند و راه درمان چیست ؟

ایجاد ناهمواری بعد از لیپوساکشن یا لیپوماتیک تا حد زیادی به رنگ پوست و قابلیت ارتجاعی آن بستگی دارد. به طوریکه در افرادی که پوست ضخیم تر و تیره تری دارند وهمچنین پوست آنها از قابلیت ارتجاعی خوبی برخوردار است، پس از لیپوساکشن پوست صاف و یکدست به نظر می رسد. اما در افرادی که پوست نازک و سفیدتری دارند ممکن است، پوست بدن شان پس از عمل کمی حالت افتاده پیدا کرده و ناهمواری هایی در سطح پوست دیده شود. البته که جای نگرانی نیست و پس از گذشت 6 ماه ناهمواری ها برطرف می شود.

آیا برداشتن چربی شکم بدون جراحی ممکن است ؟

رژیم غذایی و ورزش عموما اولین راهی است که برای رسیدن به اندامی ایده آل آن را امتحان می کنیم. اما گاهی این روش ها هم پاسخ گو نیست. بنابراین می بایست به دنبال روش های دیگری برای کاهش چربی های اضافه باشیم. قطعی ترین راه برای برداشتن چربی شکم جراحی لیپوساکشن و یا ابدومینوپلاستی است. البته این به این معنا نیست که بعد از عمل دیگر چربی ها برای همیشه از بین می روند. اگر رژیم غذایی و همچنان ورزش را در برنامه خود نداشته باشید. خیلی زودتر از آنچه که فکر کنید دوباره به حالت اول برخواهید گشت.

آیا عمل لیپوساکشن درد دارد ؟

درد در عمل لیپوساکشن یکی از ترس های بزرگی است که اکثر کسانیکه قصد انجام این جراحی را دارند، به آن فکر می کنند. اما باید بدانید که در طی عمل تحت بیهوشی خواهید بود و دردی را حس نمی کنید. فقط در دوره نقاهت درد با شدت متوسط را نهایتا تا 3 روز تجربه خواهید کرد. که با مصرف داروهای مسکن تجویز شده توسط جراح قابل کنترل می باشد.

آیا بعد از عمل جراحی لیپوساکشن زخم وجود دارد؟

از آنجا که در جراحی لیپوساکشن از یک کانولای کوچک برای مکش بافت چربی استفاده می‌کند، برش‌های لازم بسیار کوچک، و حداکثر  5 میلی متری هستند. این برش ها هیچ جای زخمی به جا نمی گذارند. در طول 6 ماه طی روند بازسازی طبیعی پوست به طور کامل محو می شوند.

آیا ورزش بعد از لیپوساکشن ضروری است ؟

بله، باید بدانید انجام ورزش های هوازی سبک پس از جراحی لیپوساکشن بسیار مهم است. زیرا انجام فعالیت های سبک مانند پیاده روی می تواند با افزایش گردش خون باعث کوتاه شدن دوره نقاهت شود. همچنین از بازگشت دوباره چربی ها جلوگیری می کند. به گفته ایسنا “مطالعاتی بر روی 36 زن که لیپوساکشن کرده بودند، انجام شد. دو ماه بعد بعضی از آنها به مدت چهار ماه برنامه ورزشی انجام دادند. بعد از این شش ماه کسانی که ورزش نکرده بودند 10 درصد افزایش چربی شکمی داشتند، در حالی که کالری کمتری نیز مصرف کرده بودند.”

چنانچه از قبل ورزش های قدرتی انجام می دادید، می بایست حداقل 4 هفته بعد از جراحی و با تایید جراحتان ورزش را آغاز کنید.

اگر سوالی دارید، می توانید در انتهای همین مطلب در قسمت دیدگاه ها با ما در میان بگذارید. کارشناسان ما در اولین فرصت پاسخ گوی شما خواهند بود.  همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر یا مشاوره رایگان از طریق شماره 09386069075 باما در تماس باشید.

28 دیدگاه

  1. سلام ۴۳ سالمه میخوام عمل لیپوماتیک وابدو رو انجام بدم کبد چرب گرید ۲ و دیابت وغلطت خون دارم ایا میتونم این عمل رو انجام بدم؟

    زینت
    1. باسلام تشخیص نهایی این موضوع بر عهده پزشک معالج است و قبل از انجام عمل ازمایشات مختلف برای بررسی وضعیت عمومی بدن شما و پیش بینی شرایط عمل انجام خواهد شد.

      فاطمه پایان
  2. سلام وقتتون بخیر.من میخوام ساکشن شکم وپهلووبعدتزریق به باسن داشته باشم.میخواستم بپرسم درچه وضعیتی میتونم بعدازابدومینوپلاستی وتزریق به باسن بخوابم واستراحت کنم.باتشکر

    الهام محمدی
    1. سلام بهتر است با مشورت پزشک جراح، هریک از این اقدامات را به صورت جداگانه انجام دهید تا فشار زیادی به ناحیه شکل وارد نشود. باتوجه به متفاوت بودن دوره نقاهت هریک از این روش ها و حالت تهاجمی ابدومینوپلاستی، بهتر است هرکدام جدا جدا انجام شود.

      فاطمه پایان
  3. با سلام من میخواستم ساکشن انجام بدم بدن عمل باز بدون بیهوشی سنم ۴۰سال است تئروئید کم کار دارم ودیبابت دارم آیا امکان داره

    فروزان حبیب ذی
    1. باسلام در این خصوص باید به دنبال روش های غیرجراحی برای رفع چربی های اضافه باشید و پزشک می تواند راهنمایی های لازم را در این خصوص به شما ارائه دهد جهت دریافت نوبت معاینه می توانید با شماره 09386069075 تماس حاصل نمایید.

      فاطمه پایان
  4. سلام من۳۳سالمه آیا کوچک کردن سینه و لیپوساکشن پهلو و شکم همزمان انجام میدید

    کوشکی
    1. سلام بله قابل انجام هستش

      پشتیبان سایت
  5. من وزنم ۱۴۰ کیلوگرم و قدم ۱۷۰ سانتیمتر است،آیا من میتونم این عمل را انجام بدم یا نه؟

    سلام، احمد
  6. سلام ساکشن بدون بیحوشی هم انجام میدین شما

    ناشناس
    1. Author

      سلام، ساکشن عمل سنگینی است، بدون بیهوشی غیرقانونی است.

      مدیر
  7. سلام میخاستم بپرسم کل بدن هزینه اش چنده

    ملیحه رحیمی
    1. Author

      با سلام
      لطفا جهت اطلاع از هزینه ها با شماره 09018191885 تماس بگیرید.

      مدیر
  8. میخاستم ببینم کدام شهرهستین و حدود قیمت بهم بگین ممنون می‌شم باتشکر

    ناشناس
    1. با سلام
      در حال حاضر شهر مشهد – در مورد قیمت با توجه به پزشک انتخابی هزینه ها متفاوت هست

      مدیر مدویکا
  9. سلام وخسته نباشید خدمت دکترعزیزمن چهار ساله ورزش میکردم پدرم فوت کرد من نتونستم باشگاه برم الان شکم پهلو دارم میخام عمل بازشکم ابدومینوپلاستی انجام بدم قد163وزنم 75کیلو تصمیم صددرصدگرفتم شکم پهلویی صاف داشته باشم بخاطراین که مربی هستم زشته برای من

    ناشناس
  10. تزریق چربی ب باسن و سینه اقساطی

    الهام حیدری
    1. با سلام، برای عمل لیپوساکشن و تزریق چربی امکان پرداخت اقساطی وجود ندارد.

      عاطفه آجلی
  11. سلام.من دیابت تحت کنترل دارم ومیزان متوسط سه ماهه ی من بالا نیست وزیر۷ است.
    ازلحاظ چربی هم فقط شکم وپشتم تجمع دارد ودستها وپاهام لاغرن وحتی نیاز به تزریق چربی به باسن دارم.سنم ۵۸ سال است.
    آیا میتونم جراحی لیپوماتیک همراه با اندو رو داشته باشم؟
    اگر امکان جراحی دارم، هزینه های احتمالی آنها چقدرمیشه؟

    خیاط زاده
    1. Author

      سلام
      ابتدا باید توسط متخصص قلب معاینه و افقط در صورت تایید ایشان انجام عمل ابدومینو و لیپو برای شما مانعی نخواهد داشت. اما تزریق چربی به باسن به دلیل خطراتی که دارد توسط پزشکان ما انجام نمی شود. برای هزینه دقیق هم می بایست ابتدا توسط جراح معاینه شوید. برای کسب مشاوره بیشتر هم می توانید با شماره 09018191885 تماس بگیرید.

      مدیر
      1. سلام من ۴۳ سالمه وچربی شکم وپهلو دارم عمل لیپوماتیک وابدومینو میخوام انجام بدم میشه بگین هزینه این دوتا چقدر میشه ؟ ایا میشه یه مقدارنقدپرداخت کنم ومابقی رواقساط پرداخت کنم

        نسرین نیازی
        1. Author

          سلام، هزینه از ۲۰ میلیون تومان شروع می‌شود. برای اعلام هزینه دقیق باید توسط جراح معاینه شوید. در مورد لیپوساکشن اقساطی هم باید با جراحتان مشورت کنید ببینید آیا امکان پرداخت دستمزد ایشان به صورت قسطی وجود دارد یا خیر؟!

          مدیر
  12. سلام و خسته نباشیم من 4 ماه از عمل ابدو میگذره ولی شکمم برجسته است این ورمه یا. نه

    مریم
    1. Author

      سلام.
      بله، ورم بعد از عمل ابدمینوپلاستی تا ۶ ماه طبیعی است و جای نگرانی نیست. اما رعایت رژیم غذایی سالم و فعالیت های جسمی سبک و استفاده از گن طبق دستور پزشکتان می تواند در کاهش تورم ناشی از آب آوردن شکم بعد از عمل ابدومینوپلاستی موثر باشد.

      مدیر
      1. من سینههای بزرگی دارم میخوام لیپو ساکشن یا ساکشن کنم البته با بی حسی ایا انجام میدین هزینه اش چقدر میشه ایا نتیجه خوبی میشه گرفت و کدوم کلینیک ها در مشهد انجاممیدن زیرنظر کدوم متخصص

        شهلابات
        1. با سلام
          کوچک کردن سینه با لیپوساکشن و تحت بیحسی موضعی امکان پذیر نیست ، ماموپلاستی یا کوچک کردن سینه ها با عمل جراحی و تحت بیهوشی عمومی انجان میشه . جهت مشاوره و رزرو نوبت لطفا با شماره 09018191885 تماس بگیرین.

          مدیر مدویکا
      2. سلام هزینه ی ساکشن غبغب چنده؟ ایا احتیاج ب بیهوشی هم داره عمل یا نه؟

        حسینی
        1. با سلام
          لطفا جهت اطلاع از هزینه ها با شماره 09018191885 تماس بگیرید.

          مدیر مدویکا

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نام و سوال خود را در باکس زیر وارد کنید و روی دکمه ارسال کلیک کنید، ما در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ خواهیم داد.