نکات مهم درباره زدن چسب بینی بعد از عمل

اشتباه زدن چسب بینی

نکات مهم درباره زدن چسب بینی بعد از عمل

11292 بازدید

زدن چسب بینی بعد از جراحی، به کنترل ورم بینی کمک می‌کند. اشتباه زدن چسب بینی، شل زدن یا سفت زدن آن می تواند برای بینی شما عوارضی در پی داشته باشد. به دلیل عدم آموزش کافی ممکن است نگران چسب زدن اشتباه به بینی خود باشید یا مدت زمان استفاده از چسب را ندانید و از عوارض زیاد چسب زدن بینی آگاهی نداشته باشید. در این مطلب پاسخ تمام سوالات خود درباره زدن چسب بینی بعد از عمل را دریافت خواهید کرد. با ما همراه باشید.

آموزش صحیح زدن چسب بینی
برای مشاهده فیلم نحوه چسب زدن بینی استخوانی روی عکس کلیک کنید.

تا چند وقت بعد از عمل بینی باید چسب زد؟

معمولا 1 تا 2 ماه بعد از عمل بینی استفاده از چسب الزامی است. البته این مدت زمان در عمل بینی گوشتی یا افرادی با پوست ضخیم می تواند بیشتر هم در نظر گرفته شود.

به طور کلی مدت زمان دقیق چسب زدن بعد از عمل بینی بنا به شرایط هر فرد زیر نظر پزشک جراح تعیین می شود و حتی می تواند تا 3 ماه هم طول بکشد.

برای چسب بینی از چه مارکی استفاده کنیم؟

برای زدن چسب بینی بهتر است از چسب های 1/2 اینچی ضد حساسیت استفاده کنید. با توجه به تنوع برندهای موجود در بازار می توانید از متصدی داروخانه در خصوص بهترین چسب بینی متناسب با پوست خود مشورت بگیرید.

علت ورم بینی بعد از برداشتن چسب

به طور کلی علت استفاده از چسب بعد از عمل بینی، برای کاهش ورم است. اما چرا گاهی بعد از برداشتن چسب، بینی ورم می کند؟

علت ورم بعد از چسب بینی می تواند در اثر تجمع مایع میان بافتی باشد که در زیر پوست جمع شده و باعث ورم بینی می شود که برای ترمیم یا چسبیدن پوست به بینی، بدن این عکس العمل را نشان می دهد. اگر این تورم همراه با خارش و التهاب و سوزش باشد، علت آن را می توان حساسیت داشتن به مواد چسب هم دانست که در آن صورت پزشک آن را با چسب ضد حساسیت یا سایر روش ها مانند اسپلینت بینی جایگزین می کند.

ورم بعد از برداشتن چسب بینی
ورم بینی بعد از برداشتن چسب، موقتی است و به مرور رفع می‌شود.

اشتباه زدن چسب بینی

به طور معمول زمانی که شما برای برداشتن آتل و کشیدن بخیه ها به پزشک خود مراجعه می کنید، جراح به شما آموزش می دهد که چگونه به درستی بینی خود را چسب بزنید. بهتر است زمانی که جراح می خواهد بینی شما را چسب بزند از نحوه چسب زدن توسط جراح خود فیلم بگیرید.

فیلم نحوه چسب زدن به بینی

در مرحله اول باید صورت خود را به صورت صحیح شسته و سپس با پد آغشته به الکل آن را تمیز کنید. سپس چسب مناسب را در اندازه های مختلف برش بزنید و از قسمت بالای بینی شروع به چسب زدن آن کنید. در ادامه فیلمی کامل از مراحل چسب زدن بینی را برای شما آورده ایم:

عوارض اشتباه زدن چسب بینی

ابتدا بهتر است بدانید که اشتباه چسب زدن بینی تاثیریدر شکل نهایی بینی شما ندارد. اما درست چسب زدن بینی به بهبودی بهتر و سریعتر ورم بینی شما کمک می کند. به خصوص در دو هفته اول بعد از عمل بسیار مهم است که به شیوه ی اشتباه بینی خود را چسب نزنید. به عبارتی بیش از اندازه سفت زدن یا شل زدن چسب بینی می تواند برای شما عوارض موقتی داشته باشد.

1- عوارض سفت زدن چسب بینی

سفت زدن چسب باعث چین خوردگی پره های بینی می شود و بعد از باز کردن آن این اثر قابل مشاهده است. بنابراین بلافاصله بعد از برداشتن چسب ممکن است ظاهر بینی شما را نامتناسب نشان دهد. همچنین اگر یک طرف بینی سفت تر از طرف دیگر چسب زده شود ممکن است در قسمتی که چسب سفت زده شده است ورم کمتر از طرف دیگر بینی شما به نظر برسد.

2- عوارض شل زدن چسب بینی

شل زدن چسب در حقیقت تفاوتی با نزدن آن ندارد و تاثیری در کاهش تورم بینی هم نخواهد داشت. بنابراین چسب بینی نه باید خیلی سفت و نه خیلی شل زده شود.
اگر نگران اشتباه چسب زدن بینی خود هستید می توانید دو مرتبه اول که زمان مهم برای بهبودی بینی شماست برای تعویض چسب به مطب دکتر خود مراجعه کنید.

عوارض زیاد چسب زدن بینی

بعضی از زیباجویان تصور می کنند که هر چه مدت زمان بیشتری چسب بزنند بهتر است. در صورتی که این تصور اشتباه است. بسته به ضخامت پوست شما که نازک است یا ضخیم از یک ماه تا سه ماه ممکن است نیاز باشد که از چسب بینی استفاده کنید. مدت زمان لازم توسط پزشکتان به شما اعلام می شود. اکثر جراحان بینی زمان 4 الی 6 هفته را کافی می دانند.

چسب بینی صرفا ورم بعد از عمل بینی را کاهش می دهد و تاثیری در فرم بینی ندارد.
زیاد چسب زدن بینی هیچ تاثیری در کاهش ورم بینی ندارد.

چطور چسب بینی را جدا کنیم؟

توصیه می کنیم برای بازکردن چسب بینی خود زمان کافی اختصاص داده و این کار را با ملایمت انجام دهید. در گام اول چسب را با آب گرم خیس کنید تا به آرامی از پوست جدا شود. پس از گذشت مدتی می توانید چسب بینی را از ناحیه ای که چسبانده اید جداکرده و پوست خود را با صابون یا سایر شوینده های مخصوص شستشو دهید. برای جداکردن نوار چسب می توانید با استفاده از موچین یا ابزارهای گیره مانند استفاده کنید تا چسب به آرامی و با کمترین میزان

در صورت ماندن جای چسب روی بینی، چه باید کرد؟

استفاده از چسب نامرغوب یا بسیار محکم زدن آن باعث می شود تا جای آن روی بینی باقی بماند. برای رفع این مشکل روش های زیر می تواند مفید واقع شود:

1.شستشوی آهسته بینی با آب و صابون

2. استفاده از پد الکی

3. استفاده از پد آرایشی آغشته به وازلین

4. مصرف محلول های پاک کننده صورت (با تجویز پزشک)

سوالات متداول

1- آیا چسب زدن مانع افتادگی بینی می شود؟

بله، چسب زدن بعد از عمل بینی در کاهش ورم و عدم افتادگی نوک آن بسیار موثر است، اما مدت زمان آن معمولا 1 تا 2 ماه است و نباید بیش از حد از آن استفاده  کرد.

2- آیا بد چسب زدن باعث کج شدن بینی میشود؟

خیر، چسب زدن تاثیری در تغییر شکل بینی ندارد و صرفا باعث کاهش تورم آن می شود.

3- علت خط افتادن روی بینی بعد عمل چیست؟

 اشتباه زدن چسب بینی یا محکم آن روی پره های بینی، چین و خطوطی را در اطراف آن ایجاد می کند؛ بنابراین باید نهایت دقت را در حین زدن چسب انجام دهید.

4- چند روز یکبار چسب بینی را عوض کنیم؟

 بنا به تشخیص پزشک جراح، چسب باید معمولا هفته ای 1 یا 2 بار عوض شود.

5- آیا زدن چسب باعث تغییر شکل بینی می شود؟

خیر، استفاده از این چسب صرفا برای کاهش ورم و چسبیدن سریع تر و بهتر پوست روی بینی است. کاهش تورم بینی ممکن است برای برخی از افراد این تصور را ایجاد کند که بعد از برداشتن چسب، بینی کوچک می شود. 

538 دیدگاه

  1. سلام من 40روز عمل کردم اول چسب بینیم رو آروم میزدم ولی الان رفتم دکترم ک بعد یک ماه بینی منو ببینه دکترم گفته ک چسب بینی رو حکم بزنم آیا خراب نمیشه بینبم

    سمیرا بانوی
    1. سلام خیر پزشک قطعا با توجه به وضعیت بینی شما نظر میده و دنبال بهترین نتیجه برای شما هست به توصیه های جراح تون عمل کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

      فاطمه پایان
  2. من چسب مو چند روز خیلی سفت زدم الان رد چسب رو بینی م مونده و فرمش بد شده ایا با درست زدن چسب این مشکل برطرف میشه یا نیاز به عمل ترمیمی دارم؟

    زهره
    1. سلام تا حد زیادی با ماساژبرطرف میشه و باید چسب رو صحیح بزنید بعد ازاین مدت در خصوص نحوه صحیح چسب زدن بینی از پزشک تون مشورت بخاید و ویدیوی داخل صفحه رو مشاهده کنید اما نیاز به عمل ترمیمی ندارید .

      فاطمه پایان
  3. سلام وقت تون بخیر من تقریبا پنج ماه از عمل بینیم میگذره اما هنوز ورمش کم نشده میتونم دوباره از چسب استفاده کنم ؟ بینی م گوشتی بود قبل عمل .

    ناشناس
    1. سلام بی تاثیر هست استفاده از چسب اگر هم بزنید به صورت موقتی و تازمانی که چسب روی بینی تون قرار داره میتونه موثر باشه و با باز کردن چسب دوباره بینی به حالت اولش برمیگرده
      دراین خصوص بهتره با پزشک تون مشورت کنید تا درمان مناسب برای کاهش ورم بینی رو به شما پیشنهاد بدن

      فاطمه پایان
  4. سلام من سه هفتس که بینیم رو عمل کردم و چسب بینیم رو با مدت ۴،۵ روز خیلی سفت زدم و بینیم رو به سمت بالا خیلی کشیدم و کج زدم چسب رو امروز که چسبمو باز کردم نوک بینیم کج شده بود ایا ممکن هستش این کجی بمونه؟

    یاسمین
    1. سلام بهتر هست با پزشک تون دیداری داشته باشید تا وضعیت رو بررسی کنن و دستورالعمل های لازم رو به شما بدن از جمله ماساژ و نحوه صحیح چسب زدن . چون هفته های اول بعد عمل هست میشه خیلی از مشکلات رو تا حد زیادی برطرف کرد.

      فاطمه پایان
  5. سلام خسته نباشید .میخواستم بپرسم فایده چسب زدن به بینی در شب چیه؟حتی اگه طاق باز و روبه بالا بخوابم و چسب نزنم ممکنه بینیم خراب شه؟؟
    هرجا مطلب خوندم نبود جواب سوالم

    هستی روشننام
    1. باسلام استفاده از چسب بینی در هنگام خواب نیز بسیار مهم است و موجب می شود حرکاتی که در هنگام خواب انجام می دهید ، موجب بد جوش خوردن غضروف ها و بد فرمی شکل بینی نشود. همچنین حجم ورم بینی را کاهش داده و موجب می شود در طول روز بینی فرم بهتری داشته باشد.

      فاطمه پایان
      1. ممنون از پاسخگویی شما
        یعنی میگید چون ورم میکنه ممکنه فرمش خراب بشه؟
        آخه گفتن بعد در آوردن چسب ،ورم کردن طبیعیه!

        هستی روشننام
        1. ورم بینی در ماه های اول بعد از عمل یکی از عوارض جانبی بسیار شایع عمل بینی هست. زدن چسب بینی و نحوه صحیح زدن ان در ماه های اول بسیار مهم است و اگر پزشک شما تشخیص داده که در شب از چسب استفاده کنید حتما این کار را انجام دهید تا نتیجه مطلوب حاصل شود. این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که ورم بینی های استخوانی زودتر از ورم بینی های گوشتی از بین می رود.

          فاطمه پایان
  6. باسلام خدمت شما. من دوماهه ک عمل کردم و به گفته دکترم دوماه برای چسب زدن بینی استخوانی کافیه .در ضمن هم عملم بخاطر شکستگی و انحراف بود و هم زیبایی..میخواستم بپرسم ممکنه ک بعد دوماه بینیم افتادگی پیدا پنه ؟؟؟؟ آخه اکثر دوستام میگن داری اشتباه میکنی!

    حورا هاشمی
    1. سلام وقت بخیر قطعا پزشک شما بهترین کسی است که می تواند در خصوص وضعیت بینی شما نظر دهد پس برای دریافت نتیجه مطلوب بهتر است به توصیه های وی عمل کنید تا فرم نهایی بینی شما مشخص شود.

      فاطمه پایان
  7. سلام من دوماه از عمل بینیم میگذره . بینیم استخوانی و بلند بود کمی هم انحراف داشت و افتادگی.دکترم به همه مراجعه کننده هاش میگه ک دوماه چسب زدن کافیه.الآن بهم گفته یک هفته چسب رو باز کنم و حتی شبا هم نزنم .بعد برم مطب تا معاینه کنه….من راستش میترسم بینیم افتادگی پیدا کنه و خراب بشه …اول اینکه ممکنه توی این یه هفته خراب شه؟ آخه هنوز ورم داره بینیم .دوم اینکه اگه دیگه چسب نزنم احتمال افتادگی میره بالا؟؟ ت رو خدا راهنماییم کنید من دوست ندارم ترمیم کنم .

    هانا مشرفی
    1. سلام دوست عزیز پزشک جراح شما قطعا بهترین کسی است که می تواند در خصوص وضعیت شما نظر دهد . شرایط هر بیمار با دیگری متفاوت است و ورم بینی های استخوانی معمولا زودتر از بینی های گوشتی از بین می رود . بهتر است به توصیه های پزشک خود عمل کنید تا نتیجه مطلوب حاصل شود. در جلسه مشاوره با دکتر می توانید غدغه های خود را مطرح کنید تا وی راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهد.

      فاطمه پایان
  8. باسلام من۳ماهه عمل شدم یه گودی روی نوک بینیم افتاده ازنیمرخ مشخصه دکترم گفتن بخاطرسفت زدن چسبه فعلاچسب نمیزنم فقط میخوام مطمئن بشم همچین مشکلی قابل حل هست؟درضمن یه طرف بینیم ورم داره یه طرفش نه؟ممنون میشم پاسخ بدیدباتشکر

    فاطمه
    1. سلام ورم بینی شما یکطرفه است و به مرور زمان برطرف خواهد شد. مصرف قرص آناهیل نیز در این دوره می تواند موثر باشد. برای فرورفتگی بینی نیز بهتر است با مشورت پزشک خود کمی ان را ماساژ دهید اما جای نگرانی نیست و اغلب مشکلات بعد از عمل بینی با روش های ساده قابل حل هستند.

      فاطمه پایان
  9. سلام خسته نباشین
    من از عمل بینیم ۱ ساله میگذره جدیدن سرما خوردم
    یه طرف بینیم کیپه ولی اون یکی نه میخواستم ببینم
    برای سرما خوردگیه یا چسبندگی

    Sdra
    1. با سلام
      بعد از گذشت این مدت در صورتی که قبلا مشکلی نداشتین مشکل از چسبندگی نیست

      مدیر مدویکا
      1. سلام وقت بخیر
        من ۱۸ روزه عمل کردم الان میبینم پشت بینیم یعنی دقیقا جایی که به استخوان میرسه یه چین افتاده احتمالا چسب رو محکم زدم آیا درست میشه؟؟؟

        زهرا
        1. باسلام بله می توانید موضع مورد نظر را به ارامی ماساژ دهید و از این پس در زدن چسب بینی دقت بیشتری داشته باشید در صورت برطرف نشدن چین ، با پزشک جراح خود مشورت کنید و از وی راهکار بخواهید. این پروسه ممکن است یک الی دو هفته به طول بیانجامد.

          فاطمه پایان
  10. سلام من ۲۰ روزه عمل کردم هفته اول خودم چسب زدم
    امروز گفتن روی بینیم چین افتاده و ی طرف بینیم فرو رفتگی کمی داره با چسب زدن صحیح درست میشه؟!

    م
    1. بله، با چسب زدن صحیح و استفاده از روش‌های درست، می‌توانید این مشکل را حل کنید. بهتر است به یک پزشک تخصصی جراحی پلاستیک بینی مراجعه کنید تا بتواند شما را راهنمایی کند و بهترین روش را برای درمان این مشکل پیشنهاد دهد.

      فاطمه پایان
  11. سلام آقای دکتر وقت بخیر،من سه هفتس عمل کردم پل بینیم یه حالت قوز مانند داره خیلی کم و نک بینی خیلی بالا و سفت هست و وسط پل بینی و نک بینی دست ک میزنم میره تو انگار ورمه و وینی میخوام چسب و یکم سفت بزنم پشت بینیم تو رفتگی ایجاد میشه،من حالا اون قسمت رو سفت بزنم چسب رو یا شل بزنم؟؟؟

    احمدی
    1. سلام برای پاسخ به این سوال نیاز به مشاهده و بررسی دقیق بینی شماست تا بتوان بهترین تصمیم را بدون کمترین آسیب به بافت های بینی گرفت. بهتر است با پزشک خود دیداری داشته باشید.

      فاطمه پایان
  12. سلام وقت بخیرمن نزدیک به دوماه هستش که عمل کردم حس میکنم بیرون پره های بینی ام بعنی بع عباارتی کناره های تیغه بینی ام نامتقارن هستند ایا به مرور برطرف میشه یا اینکه باید به دکتر مراجعه کنم واینکه داخل یکی ازپره های بینیم هم حس میکنم یه چیزی وجود داره بنظرتون ایا میتونه ترشحات خشک شده بینی باشه چون ازترس دفرمه شدن بینیم خیلی داخلش رو با فشار تمیزنمیکنم سپاس

    امید
    1. سلام با توجه به مدت زمان کمی که از عمل شما گذشته احتمال وجود ورم و التهاب در بینی شما بسیار زیاد است. می توانید یک دوره قرص آناهیل را برای کاهش ورم خود مورد استفاده قرار دهید. پس از اتمام دوره مصرف اگر مشکل شما پابرجا ماند می توانید با متخصص گوش، حلق و بینی یا پزشک خود ملاقات داشته باشید. اگر علائمی مانند تب، درد و عفونت در بینی داشتید در اولین نوبت با پزشک خود مشورت نمایید.

      فاطمه پایان
  13. سلام من چهل روز ک عمل کردم یک هفته اخر خودم چسب زدم بخواطر درس دانشگاه نتونستم برم پیش دکترم ک بزنه الان بینیم خیلی ورم کرده بنظرتون درس میش چیکار میتونم بکنم؟ ایا ممکنه فرم بینیم تغییر کرده باشه تو این یک هفته؟

    Maede
    1. سلام
      ورمتون ربطی به چسب زدن نداره و بعد از ی مدت برطرف میشه
      فرم بینیتون قطعا تغییری نکرده خیالتون راحت باشه

      پشتیبان سایت
  14. سلام من حدود چهار ماهه عمل کردم و فقط هفته اول بعد از برداشتن آتل چسب زدم و کلا دکترم چسب زدن رو توصیه نمیکنه و نظرش اینه که کلا چسب نزنیم اما من ترس اینو دارم که بینیم فرم نگیره نمیدونم باید چی کار کنم

    نرگس
    1. سلام اکثر دکترها توصیه به چسب بینی میکنن بمدت یکماه از عمل

      پشتیبان سایت
      1. سلام من دکترم بعد ۲۵ روز گفت چسب نزن ولی من چون فکر میگردم پفش زود میخوابه زدم ولی سفت زدم یکم بالای نوک بینم کود شده چیکار کنم واسه او آیا برطرف میشه؟

        فاطمه
        1. سلام میتوانید محل گودافتادگی را به صورت روزانه و بدون اعمال فشار زیاد به ناحیه بینی ماساژ دهید.

          فاطمه پایان
    2. سلام میخواستم بپرسم من الان 18روزه که جراحی کردم و تا الان چسب کامل رو بینی زدم ،ولی الان دکتر گفت فقط قسمت روی بینی چسب بزن نوک بینی نزن آیا تاثیری در فرم بینی داره یعنی نوک بینی خراب نمیشه

      رضوان
      1. سلام قطعا پزشک جراح شما با توجه به شرایط و نوع بینی شما بهترین روش را به شما پیشنهاد می دهد. بهتر است به توصیه های پزشک خود عمل کنید تا نتیجه دلخواه خود را دریافت نمایید.

        فاطمه پایان
        1. سلام من نزدیک به ۴۰ روزه عمل کردم بعضی روزا یه سمت بینیم کشیده تر وبلند تر از سمت دیگم هستش بنظر شما بخاطر ورمه یا مشکل در جراحی؟

          مهدیس
          1. باسلام با توجه به اینکه بعضی اوقات چنین احساسی دارید به احتمال زیاد ورم است و دائمی نیست و به دلیل حساسیت یا عوامل محیطی تشدید می شود بهتر است موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید تا علت این موضوع را بررسی و راهکار مناسب را پیشنهاد دهد.

            فاطمه پایان
          2. سلام من ن از عمل اول بینیم ۵ ماه میگذره مدت سه ماه کامل چسب زدم بعد از چهار ماه بینیم هم افتادگی داشت هم قوز داشت دکترم هم متخصص پلاستیکه هم گوش حلق بینی دوباره بعد از چهار ماه عمل کردم افتادگی بینی رو مخم بود العان هم یه ماه از این عملم میگذره ولی فقط ده روز تونستم چسب بزنم دیگه نزدم احساس میکنم با این که هم قوس پیدا کرده هم نوکش کمی بالاتر رفته ولی نوک بینیم خیلی شله فکر میکنم از قضروف مصنوعی استفاده نکرده مدام نوک بینیم میافته …بینیم هم استخوانی بود ولی العان نوک بینیم فعلا گرده

            ناشناس
          3. سلام برای نتیجه گیری در خصوص فرم نهایی بینی شما بعد از عمل کمی زود است بهتر است در طول دوره نقاهت به توصیه های پزشک خود عمل کنید تا به نتیجه مطلوب برسید و نگرانی های خود را با پزشک مطرح کنید تا بتواند راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهد.

            فاطمه پایان
  15. سلام من حدود چهار ماهه عمل کردم و فقط هفته اول بعد از برداشتن آتل چسب زدم و کلا دکترم چسب زدن رو توصیه نمیکنه و نظرش اینه که کلا چسب نزنیم اما من ترس اینو دارم که بینیم فرم نگیره نمیدونم باید چی کار کنم

    آ. ع
  16. با سلام
    من حدود چهار ماهه عمل كردم و فقط هفته اول بعد از برداشتن آتل چسب زدم و كلا دكترم چسب زدن رو توصيه نميكنه ميترسم بينيم خوب فرم نگيره

    ناشناس
  17. سلام وقتتون بخیر
    بعد از ی ماه متوجع شدم استخوان بینیم دقیقا همونجایی که لبه بالاترین چسب قرار میگرفت (بین دو چشم) مث ی خط فرورفتگی نسبت ب بالا پایینش داره، برطرف میشه ب مرور؟چون خیلی کم فرورفتگیش معلومه
    سپاس❤

    sahar_p
    1. سلام بله برطرف میشه اون فرورفتگی باعثش اینه که شما چسب رو با فشار زیاد میزدین

      پشتیبان سایت
    2. ازمنم دقیقا همینطوره ،از شما خوب شد؟؟؟

      سحر
      1. سلام وقتتون بخیر اقای دکتر ۵۰‌روزه عمل کردم ولی ی طرف بینیم بزرگ تره ایا این خوبه میشه لوله های بینیم میگم

        پیمان
        1. باسلام با توجه به توضیحات شما به احتمال زیاد ورم یکطرفه است و به مرور برطرف می شود. بااین حال بهتر است با پزشک جراح خود در خصوص روش های کاهش تورم بینی بعد از عمل مشورت نمایید.

          فاطمه پایان
    3. سلام.من یک هفته هست عمل کردم ۲ روز پیش گچ و برداشتن.ولی سوراخ های بینی م بزرگ و یک سوراخ با اون یکی کلا مدلش فرق میکنه.ایا با چسب زدن به مرور درست میشه؟

      نصیبه
      1. باسلام بهتر است به توصیه های پزشک خود عمل کنید تا نتیجه مطلوب حاصل شود. خوشبختانه اغلب مشکلات بعد از عمل بینی با روش های غیرجراحی قابل رفع هستند و البته این نکته را به خاطر داشته باشید که اعلام نظر در خصوص نتایج عمل بینی شما بسیار زود است.

        فاطمه پایان
  18. سلام استفاده از لیفت شقیقه بعد از گذشت ۱۲روز عمل جراحی تاثیری رو بینی داره؟

    Samin
    1. سلام نه مشکلی نداره

      پشتیبان سایت
      1. سلام وقتتون بخیر باشه من حدودا دوماه از عمل بینی ام میگذره یک روز دستم مشکل داشت نتونستم خودم چسب بزنم دادم اطرافیان واسم زدن و متاسفانه چسب روی بینی رو خیلی نزدیک به نوک بینی ام زده بودن و فاصله ای نداده بودن وقتی چسب رو بعد از سه روز باز کردم نوک بینی ام یکم حالت افتادگی پیدا کرده درست میشه؟؟ کاری هست بتونم انجام بدم دوباره درست بشه؟

        مریم علیپور
        1. سلام بهتر است در چند روز آتی چسب بینی خود را به صورت صحیح بچسبانید و به احتمال زیاد مشکل فوق حل خواهد شد. در صورتی که افتادگی بینی شما برطرف نشد بهتر است با جراح خود در این خصوص مشورت نمایید تا راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهد.

          فاطمه پایان
  19. سلام من ۱۲روز بینیمو عمل کردم از قسمت غضروف بینیم بخیه ش خون اومده لازمه به پزشک مراجعه کنم جای نگرانی هس؟

    Samin
    1. سلام بله مراجعه کنید

      پشتیبان سایت
      1. سلام خسته نباشید ببخشید من 18روزه عمل کردم الان نوک بینیم تا سوراخاش خیلی خیلی فاصله داره چیکار کنم ترو خدا

        ناشناس
        1. سلام مشکل شما نیاز به بررسی بیشتر و دقیق تری دارد بهتر است با جراح خود مشورت کنید تا وضعیت بینی شما را معاینه و توضیحات لازم را به شما ارائه دهد.

          فاطمه پایان
    2. سلام من بینیم رو سه ماهه که عمل کردم سمت چپ بینی(قسمت پره بینی و بالای اون) رفته داخل ولی سمت راست صافه. ماه پیش رفتم دکتر یه امپول زد همون قسمت که داخل بود و بهم گفت سمت راست بینی رو با انگشت فشار بده به داخل نمیدونم درست میشه بینیم یا ن . دو طرف بینیم فرق داره

      ناشناس
      1. سلام پزشک جراح بهترین کسی است که می تواند در خصوص وضعیت شما نظر بدهد با این حال بینی هنوز ورم دارد و فرم نهایی ان مشخص نشده است بهتر است حداقل تا شش ماه بعد از عمل صبر کرده و در طول این مدت مطابق توصیه های جراح خود عمل کنید تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

        فاطمه پایان
  20. با سلام ۴۰روز از عمل بینی ام گذشت سوراخ های دماغم نامتقارن هستن آیا برطرف میشه یا نیاز به ترمیم داره؟
    واینکه آیا اشتباه چسب زدن تو این امر دخیله

    س.م
    1. Author

      سلام، بستگی دارد، شاید به دلیل تورم اینطور به نظر می‌رسد.
      بله اشتباه چسب زدن میتواند کمی بر فرم بینی اثر داشته باشد.

      مدیر
  21. سلام .من بینی گوشتی داشتم یک ماه عمل کردم حساسیت
    به چسب دارم جلوی بینیم اصلا چسب نزدم آیا باعث میشه فرم بینیم تغییر کنه

    رقیه
    1. Author

      سلام، چسب بینی به فرم گرفتن بینی کمک می‌کند، اما علت اصلی استفاده از آن جلوگیری از تورم است.
      به هر حال چاره ای ندارید، نگران هم نباشید.

      مدیر
  22. سلام من تازه بینیم رو عمل کردم میخواستم بدونم اگر مدلی که دکترم گفته چسب نزنم و طبق روال ی دکتر دیگه چسب بزنم مشکلی پیش میاد؟

    مرسا دادپور
    1. سلام پزشک جراح شما قطعا بهترین فردی است که به شرایط شما آگاهی دارد و متناسب با شرایط شما و ساختار بینی شما نظر می دهد. بهتر است مطابق توصیه های پزشک خود عمل کنید تا نتیجه مطلوب را دریافت نمایید.

      فاطمه پایان
      1. سلام وقتتون بخیر من 7روزه عمل کردم احساس میکنم بخیه من گوشت اضافه اورده هنوز بخیه رو نکشیدم دکترم گفتش بخیه رو بکشیدی اوکی میشه با کرم ترمیم کننده بنظرتون درست میشه

        سمیرا
        1. بله بهتر است به توصیه های پزشک خود عمل کنید. اغلب مشکلات ایجاد شده بعد از عمل بینی قابل رفع هستند و جای نگرانی نیست.

          فاطمه پایان
        2. سلام.من ۸ ماهه بینیمو عمل کردم و دکترم برام کورتون تزریق کرد و بعدبه مدت یک هفته از چسب بینی استفاده کردم و الان دقیقا همونجایی ک چسب u شکل رو زدم خط افتاده و دست که میزنم انگار فرورفته
          درست میشه ؟

          مریم
          1. باسلام مشکلی که گفتید ناشی از محکم زدن چسب بینی است. محل موردنظر را به ارامی در طول روز ماساژ دهید تا فرورفتگی برطرف شود.

            فاطمه پایان
  23. سلام من بینیم رو ۴ ماه عمل کردم و قبلا هم دو بار عمل کرده بودم که کلا مشکل تنفسی داشتم وظاهر بینیم هم خیلی ایراد داشت الان غضرف دانشگاهی گذاشتن و اصلا ورم بینیم نمیخوابه چیکار کنم و اینکه نمیدونم از سفت و یا غلط زدن چسب بوده نوک بینیم احساس میکنم به طرف چپ مایا شده درست میشه یا کجش کردم با اشنباهم

    مریم
    1. باسلام با توجه به شرایطی که شرح دادید توصیه ما به شما این است که به متخصص گوش حلق و بینی مراجعه کرده و در خصوص ورم بینی خود نیز با جراح بینی ای که عمل شما را انجام داده مشورت نمایید تا راهکارها و داروهای لازم را برای شما تجویز کند زیرا وی بهترین کسی است که به شرایط عمل شما آگاهی دارد. و می تواند با مشخص کردن علت این عارضه درمان مناسب را پیشنهاد دهد.

      فاطمه پایان
  24. سلام وقتتون بخیر
    من یک ماه هست بینیمو عمل کردم و در حال حاضر وقتی که چسب باز میکنم حس میکنم که نوک بینی تیز شده یا قابل اصلا هست با چسب زدن صحیح ؟

    منیعاوی
    1. Author

      بله، هنوز نوک بینی شما تا چند ماه دیگر دچار تغییرات بسیاری می‌شود. نگران نباشید و شیوه صحیح چسب زدن بینی را بیاموزید.

      مدیر
  25. سلام وقت بخیر آقای دکتر من الان یک ماه هست بینیمو عمل کردم هم انحراف داشت هم زیبایی ، از همون ابتدا تا الان که یک ماه میشه تو دماغی حرف میزنم میخواستم ببینم علتش چیه و تا چه مدت ادامه داره ؟ با تشکر

    نگین
    1. باسلام بهتر است با پزشک خود در این خصوص مشورت نمایید احتمالا گرفتگی صدای شما به دلیل عفونت و التهاب داخلی باشد در هر صورت بهتر است با جراح خود صحبت کنید تا راهکار مناسب را به شما پیشنهاد دهد.

      فاطمه پایان
  26. با سلام
    من یک ماه است عمل کردم و خوب هفته ای یک بار دکتر چسب زده تا اینجای کار هفته ای یک بار هم خودم
    چون پوست خیلی چربی دارم دو روز یک بار چسب کاملا
    روغنی میشه و مجبور به تعویض
    زیر نوک بینیم بالای پره چند باز بعد از باز کردن چسب متوجه کبودی شدم که وقتی ۲ ساعت باز گذاشتم رفت
    اما فرورفتگی خط مانند همچنان است به دکتر گفتم
    فقط گفت چسب (یو )شکل و آروم بزنم هیچ فشاری وارد نشه
    و خوب امروز که باز کردم کلا کبودی نبود اما همچنان فرورفتگی وجود داره خیلی استرس دارم آیا غضروف تحلیل رفته و بدتر میشه؟

    ائل ناز خواجوی
    1. باسلام به احتمال زیاد فرورفتگی ایجادشده ناشی از زدن غیراصولی چسب است. درصورت مشاهده درد، تورم و قرمزی در محل فرورفتگی حتما به پزشک خود مراجعه کنید در غیراین صورت با رعایت توصیه های پزشک خود و استفاده از چسب به صورت اصولی و با کمترین میزان فشار منتظر بهبودی باشید. می توانید در خصوص نحوه صحیح زدن چسب نیز با پزشک خود مشورت نمایید و هرگونه بروز علائم جدید را به وی اطلاع دهید.

      فاطمه پایان
      1. سلام من ۲۶روز عمل بینی انجام دادم امروز رفتم دکتر ویزیت شدم گفت چسب یو زیری محکم زدم وکمی گود افتاده زی نوک بینی و چسب من فقط از رو زد گفت مشکلی نیست فعلا حالت یو نزن تا ۲هفته دیگه بیا ببینم به نظرتون خوب میشه مشکل من خدای نکرده جاش نمونه خیلی نگرانم
        ماساژ بدم زیر نوک بینی یا نه

        لیلا دین محمدی
        1. باسلام پزشک بهترین کسی است که می تواند در مورد وضعیت بینی شما نظر دهد. بهتر است به توصیه های وی عمل کنید تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

          فاطمه پایان
  27. شهریور 1400 عمل کردم و بعد از هت ماه دکتر کورتون برام تزریق کرد ولی روی نوک بینیم فرورفتگی داره و خیلی مشخص هست و هنوز فرم بینیم مشخص نشده ، باید چکار کنم؟ آیا خوب میشه ؟ هنوز اون فرم اصلی مشخص نشده چقدر زمان می بره ؟

    لیلا.ر
    1. با توجه به اینکه از زمان عمل شما 8 ماه گذشته و هنوز فرم بینی شما به حالت اصلی باز نگشته است، بهتر است با دکتر خود تماس بگیرید و مشکل خود را با او مطرح کنید. دکتر شما می‌تواند برای شما راه حل‌های مناسبی را پیشنهاد دهد. در بعضی موارد، نیاز به عمل ترمیمی وجود دارد. همچنین، زمان لازم برای بازگشت فرم بینی به حالت اصلی، بستگی به نوع عمل و وضعیت هر فرد دارد و نمی‌توان به طور قطعی پاسخ داد که چقدر زمان لازم است.

      فاطمه پایان
  28. سلام وقت بخیر
    ۴۴روز از عمل بینی ام میگذره و هنوز ورم داره
    اگه به مدت ۶ تا ۷ ساعت چسب روی بینی نباشه مشکلی پیش میاد؟

    Zahra
    1. Author

      سلام، زدن چسب بینی به فرم بینی کمک می‌کند اما اگر چند ساعت هم بدون چسب باشید اتفاقی رخ نمی‌دهد.

      مدیر
  29. سلام و وقت بخیر تقاضا میکنم پاسخ بدید متاسفانه من برای چندین دکتر حتی عکس فرستادم اما نظرشون بر اینه به پزشک خود مراجعه کنید
    من ۳ روزه فیلر بینی تزریق کردم متاسفانه نوک بینی از داخل (تیغه) به یک سمت خیلی برآمده شده و چسب رو هم که باز کردم متوجه شدم روی خود بینی یک قسمت برآمده هست
    بی نهایت نگران هستم آیا طبیعیه ورمه؟ یا تزریق نادرست بوده ؟انزیم لازمه !

    ماریا
    1. سلام، بله ممکن است نوک بینی شما پس از تزریق فیلر ورم کرده باشد. این مشکل معمولا در روزهای اول پس از تزریق فیلر رخ می‌دهد و با گذشت زمان بهبود خواهد یافت. اگر وضعیت شما بهبود نکرد و هنوز نگران هستید، بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید تا بتواند شما را برای درمان مناسب ارجاع دهد.

      فاطمه پایان
      1. با سلام و عرض ادب ، من سه هفته است عمل زیبایی بینی انجام دادم ولی نوک بینی ام خیلی بزرگ و گرد و سفت است طوری که همه اطرافیانم به بزرگی بینی من بعد از عمل تعجب میکنم البته قبل از عمل هم نوک بینی من گرد و بزرگ بود ولی انتظار داشتم بعد عمل بهتر و کوچکتر شود ولی متاسفانه فعلا تغییر چندانی نمی‌بینم ازتون میخواستم بپرسم آیا این حالت باقی میماند و یا با گذشت زمان نوک بینی ام کوچکتر میشود ممنون میشم جواب بدید

        بنیامین
        1. باسلام این موضوع می تواند ناشی از ورم بعد از عمل بینی یا میزان تغییرات ایجاد شده در طول عمل جراحی داشته باشد بهتر است با پزشک جراح خود مشورت نمایید تا در صورت وجود ورم راهکارهای مناسب برای کاهش ان را به شما پیشنهاد دهد.

          فاطمه پایان
  30. سلام من ۱۲ روز از عمل بینیم میگذره و بعد از برداشتن چسب ها دیدم که پست بینیم پوست پوست شده و الان که دوباره خودم چسب زدم حس میکنم دوطرف سوراخهای بینیم خشک و قرمز شده و حس سوزش دارم مشکل از چسبه یا چیز دیگه ای میتونه باشه؟ اگه از چسب نیست و خشکه چجوری میتونم برطرفش کنم؟

    ناشناس
    1. باسلام به احتمال زیاد مشکل ایجاد شده ناشی از کاهش رطوبت پوست و واکنش ان نسبت به تغییرات اب و هوایی و سایر محرک های بیرونی است. بهتر است در این خصوص با پزشک متخصص پوست و مو مشورت نمایید یا از محصولات آبرسان و مرطوب کننده در نواحی ذکرشده استفاده کنید.

      فاطمه پایان
    2. سلام من ۷۵ ردزه عمل ترمیمی بینی کردم.برای پره طرف راستم غضروف گذاشتن.این قسمت که غضروف گذاشتن اندازه یک بندانگشت کوچک سفت و برآمدست نصبت به طرف چپ که قشنگ معلوم .ایا این پره راستم نرم میشه و برامدگی و سفتی برطرف میشه.

      روژان
      1. باسلام بهتر است ابتدا با جراح خود یا متخصص گوش حلق و بینی دیگری مشورت نمایید تا علت برامدگی بینی شما مشخص و سپس درمان مناسب تجویز شود

        فاطمه پایان
  31. سلام ببخشید من دو ماهه عمل کردم زیر بینیم پره ی سمت راست به اندازه ی لوبیا کوچیک رفته تو.
    دکترم گفت اگه درست نشه برات ژل میزارم ولی ژل دائمی نیست.
    میخواستم بدونم با غضروف پر میشه اگه نه چه راه حل دائمی وجود داره؟
    ممنون میشم جواب بدید لطفا
    قبلا هم پیام دادم جواب ندادی لطفا

    مهسا
    1. باسلام عذرخواهی ما را بابت عدم پاسخگویی به سوال قبلی شما پذیرا باشید. راه حل دائمی برای این موضوع معمولا عمل جراحی است که طی آن غضروف از ناحیه دیگر بدن مانند لاله گوش برداشته و در محل موردنظر پیوند زده می شود. بااین حال تشخیص بهترین شیوه درمان برعهده پزشک متخصص است و می توانید از وی در خصوص راه های مختلف درمانی شامل جراحی و غیرجراحی مشاوره دریافت نمایید.

      فاطمه پایان
      1. من تیر ۱۴۰۱بینی عمل کردم سوراخهای ببنیم کاملا نامتقارن شد امسال پیش یه دکتر دیگه رفتم ترمبم الان ۴۰روز گذشته
        دوباره سوراخها همونجوریه بنظرتون دبگه درست نمیشه

        سلام
        1. باسلام به احتمال زیاد بینی شما هنوز ورم دارد و به فرم نهایی خود نرسیده است بهتر است کمی صبر کنید و در خصوص نتایج عمل با پزشک جراح خود مشورت نمایید . اعلام نظر در خصوص نتیجه نهایی عمل بسیار زود است.

          فاطمه پایان
  32. سلام ببخشید من دو ماه عمل کردم الان که از زیر به بینیم نگاه می کنم سمت راستش به اندازه ی یک لوبیا کوچیک رفته تو.
    دکترم گفت اگه درست نشه برات ژل میزنم ولی توی اینترنت خوندم که ژل دائمی نیست و برمیگرده.من باید چیکار کنم ؟
    آیا با غضروف درست میشه؟

    سپیده
    1. باسلام بله اثرات ژل موقتی هستند اگر تورفتگی شما به دلیل ورم و التهاب بافت های داخلی باشد به مرور از بین خواهد رفت اما اگر ماندگار باشد می بایست به دنبال روش های درمانی جایگزین باشید. انتخاب بهترین روش بر عهده پزشک شماست با این حال شما هم می توانید با وی در خصوص شیوه های مختلف درمانی و نگرانی و دغدغه های خود مشورت نمایید.

      فاطمه پایان
  33. سلام ببخشید من دقیقا سه ماه عمل کردم،یه طرف بینی ام پایین تر از اون طرفه و‌ واقعا زشته،ایا به خاطر ورمه و برطرف میشه این مشکل،در ضمن اون یکی از سوراخ های بینی ام کشیده و اون یکی پهن هست،خیلی تابه تاس.ولی این و خیلی جدی نمیخوام بگیرم با اینکه خیلی واضحه،ولی اون مشکلم رو خیلی حساسم،یه طرف پره های بینی ام بالاس و اون یکی سمت پایینه،لطفا راهنمایی کنید

    فریده چراغی
    1. سلام. مشکلاتی که درباره بینی خود توضیح دادید، ممکن است به علت ورم و تغییر شکل بینی باشد. اما برای تشخیص دقیق و درمان مناسب، بهتر است به یک پزشک متخصص گوش، حلق، بینی (ENT) مراجعه کنید. پزشک با انجام بررسی فیزیکی و سابقه پزشکی شما، مشکلات خود را تشخیص داده و راهنمایی لازم را ارائه خواهد کرد.

      فاطمه پایان
  34. سلام ببخشید من دو ماه عمل کردم الان که از زیر نگاه میکنم وسط بینیم سمت راست به اندازه ی یه لوبیا کوچیک رفته تو
    دکترم گفت اگه خوب نشه برات ژل تزریق میکنم از طرفی توی اینترنت خوندم که ژلها دائمی نیستند و سالی یک بار از بین می‌روند.
    من باید چیکار کنم تو رو خدا جواب بدید دارم دیونه میشم.
    به غیر از ژل هیچ راه حل دیگه ای نیست

    ناشناس
    1. باسلام به احتمال زیاد تورفتگی شما به علت ورم بینی است و رفع خواهد شد، اما اگر به دنبال روش دائمی برای درمان هستید می توانید با جراح خود در خصوص عمل ترمیمی بینی مشورت نمایید.

      فاطمه پایان
  35. سلام خسته نباشيد،،من حدود ١٠سال پيش بيني خود را عمل كردم در همان ماه هاي اول متوجه شدم كه بيني سمت راستم نسبت ب سمت چپم ورم داره انگار يك نخود در زير پوست بينيم هست ب اصطلاح برامدگي ايجاد شده بود پيش دكتر جراح خود رفتم ومسئله خودرا درميان گذاشتم ،،ب من گفتن كه طبيعي هستش،،مشكلي نيست،ماه ها وسالها صبر كردم كه شايد اين مشكل برطرف بشه اما نشد كه نشد ،هميشه برام سوال بوده كه چرا اينطور شده ؟؟حالا از شما سوالي دارم كه اين حالت طبيعي هستش يا خير،،واينكه من بايد مجددا ترميم زيبايي انجام بدم يا نيازي نيست ؟؟ممنون ميشم اگر من را راهنمايي بفرماييد…

    فريبا
    1. باسلام با توجه به اینکه بعد از اینهمه مدت تغییری در ظاهر بینی شما ایجاد نشده و اگر از ظاهر فعلی بینی خود راضی نیستید بهتر است به عمل ترمیم بینی فکر کنید و با متخصص گوش، حلق وبینی یا جراح پلاستیک در این خصوص مشورت نمایید.

      فاطمه پایان
  36. سلام من الان چهل روزه عمل کردم احساس میکنم روی بینیم فرو رفتگی هس و اینکه بدجوری صورتم جوش میزنه دارم دیوونه میشم چکار کنم

    فرنگیس فرجپور
    1. Author

      سلام، فرورفتگی روی بینی تا چند ماهه اول طبیعی است. بهتر است برای دیدن نتیجه کمی صبور باشید.
      اما جوش زدن پوست بعد از عمل بینی عموما به دلیل حساسیت به چسب و آتل و یا بسته شدن منافذ و فعالیت بیشتر غدد چربی ساز پوست هست. اما جای نگرانی نیست اگر احساس می کنید صورتتان ملتهب شده می توانید به یک متخصص پوست و مو مراجعه کنید.

      مدیر
  37. سلام دکتر یک ماه بینی‌مو عمل کردم از روز ۱۴ متوجه یک خط عمودی بالای سوراخ بینیم شدم ۱۴ روز دیگه چسب زدم و خط عمیقرتر و بالای هر دو سوراخ بینیم اضافه شد . دیگه چسب نزدم و به پزشک مراجعه کردم که ایشون گفتند به علت ضعیف بودن غضروف در نوک بینی های گوشتی و محکم چسب زدن پوست به داخل کشیده شده حالا با چوب پنبه از داخل هلش بده بیرون
    این کار برام خیلی دردناکه و خیلی نگرانم که برنگرده
    من یک هفته است که چسب نمیزنم فرورفتگی ها همچنان وجود داره و یکی از سوراخ های بینیم عمودی و دیگری افقی است

    ستین
    1. باسلام قطعا پزشک معالج بهترین کسی است که می تواند شما را در این زمینه راهنمایی کند بهتراست به توصیه های وی عمل کنید تا بهبودی حاصل شود در غیراین صورت می بایست مجدد به وی وضعیت خود را اعلام کنید تا درمان های جایگزین را به شما پیشنهاد دهد.

      فاطمه پایان
  38. سلام وقتتون بخیر ببخشید من ژل بینی زدم، میشه چسب هم بزنم؟ مشکلی پیش نمیاد

    مریم
    1. Author

      اگر ژل بینی را جراح خودتان برای اصلاح فرم نهایی بینی شما تزریق کرده اند، خیر.
      در غیر اینصورت نظر جراحتان را جویا شوید.

      مدیر
  39. سلام آقای دکتر خسته نباشید من ۸ ماه از عمل بینیم می گذره طرف چپ بینم فرو رفتگی داره بداز ۲ماه فرورفتگی پیدا شد ممکنه به ترمیم نیاز داشته باشه دما غ من گوشتی هست

    سمیرا
    1. سلام. برای ارزیابی و تشخیص دقیق وضعیت بینی شما، بهتر است به یک متخصص جراحی بینی مراجعه کنید. او می‌تواند با بررسی وضعیت فعلی بینی شما، تشخیص دهد که آیا نیاز به ترمیم دارید یا خیر. همچنین، اگر درد، خونریزی یا علائم دیگر دارید، بهتر است سریعاً به پزشک معالج خود مراجعه کنید.بسیاری از مشکلات ایجادشده بعد از عمل بینی با روش های غیرجراحی قابل حل هستند و جای نگرانی نیست پزشک می تواند پس از معاینه بینی درمان مناسب را به شما پیشنهاد دهد.

      فاطمه پایان
  40. سلام
    من ۳ هفتس بینیم رو عمل کردم. بعد ی هفته چسب زدن بینی حساس شد و خیلی جوش زد. دکتر گفت یک هفته چسب نزن و پماد بزن، الان ازین نگرانم که چسب نمیزنم نوک بینیم نیوفته. بعد ی مسئله دیگع این که من بینی الانم رو با عکس بعد عملم تو اتاق عمل مقایسه میکنم اصلا شبی اون نیست. اونجا بینیم سر بالا بود ولی الان اصن سر بالا نیست. این بخاطر چیه؟ ممنون میشم دو تا سوالو حواب بدید

    امیر
    1. سلام خیر جای نگرانی نیست و در طول این مدت مشکلی برای شما ایجاد نخواهد شد. در خصوص تصویر بعد از عمل نیز بنی به دلیل التهاب و تورم دچار تغییراتی می شود که در ماه های اول بعد از عمل طبیعی است و به تدریج به فرم نهایی خود می رسد با این حال اگر از نتایج عمل خود راضی نیستید بهتر است با پزشک جراح خود در این خصوص مشورت نمایید.

      فاطمه پایان
  41. سلام جناب من میخواستم بدونم چسب نزدن باعث میشه نوک بینی بیوفته چون من میخوام یخورده نوک بینیم بیوفته

    امیرحسین مهنانی
    1. Author

      سلام، چسب بینی علاوه بر نوک بینی روی تمام قسمت های بینی تاثیر دارد. حتما به مدت ۲ ماه چسب بزنید. زیرا چسب زدن از تورم بیش از حد بینی جلوگیری می کند.
      در ضمن بعد از ۲ تا ۳ ماه نوک بینی در حد چند میلی متر پایین می آید و ربطی به چسب بینی شما ندارد.

      مدیر
      1. سلام وقت بخیر من یک ماه هست بینیم عمل کردم و به دکترم گفتم که فرم بینی نیمه فانتزی باشه ولی الان خیلی ساده و طبیعی هست و به منشی گفتم گفتن این بعد از چند ماه بعد از عمل فرم بینی جا میوفته یعنی درسته حرفشون

        فاطمه ی رییسی
        1. باسلام پاسخ دقیق به این سوال به میزان تغییرات انجام شده در عمل بستگی دارد با این حال بهتر است کمی بیشتر صبر کنید تا نتیجه عمل شما مشخص شود.

          فاطمه پایان
    2. با سلام خدمت آقای دکتر من حدود یکسال و پنج ماهه که بینی ام رو عمل کردم یه سمتش یکمی ورم داره باید چیکار کنم خیلی نگرانم یعنی ممکنه از بین بره چسب بینی بزنم تاثیر داره خواهشا راهنماییم کنید

      الهام
      1. سلام بهتر است ابتدا از نزدیک معاینه شوید تا علت ورم مشخص شود ممکن است استخوان اضافه باشد که با سوهان کشی قابل رفع است. تزریق کورتن و چسب بینی نیز از دیگر راه های رفع ورم هستند که می توانند به حل مشکل شما کمک کنند اما بهتر است ابتدا معاینه شوید تا بهترین درمان برای شما انتخاب و انجام شود.

        فاطمه پایان
  42. سلام مم یک ماهه ک عمل کردم پره های دماغم تنگ وتاریک هستن ب نظرتون همیجور میمونه یا باز میشن از اینکه خیلی تنگ هستن خوشم نمیاد

    فروغ
    1. سلام، بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید و این مشکل را با او مطرح کنید. او می‌تواند با بررسی وضعیت شما، تشخیص دقیق‌تری بدهد و در صورت نیاز درمان مناسب را به شما پیشنهاد دهد. این موضوع به شرایط عمل شما بستگی دارد و بایددر خصوص میزان تغییرات انجام شده از وی سوال کنید.

      فاطمه پایان
  43. سلام اقای دکتر خسته نباشید من ۲۵ روزه که عمل کردم و عکس تواتاق عملم بینیم قوس داشته اما اینبارکه دکتر چسبو عوض کرد قوس نداشت بنظر شما ورم داره؟من تاکید کرده بودم که قوس بدن

    فاطمه
    1. سلام ممکن است به دلیل ورم قوس بینی شما از بین رفته باشد و با بهبود ورم مجدد به حالت اولیه بازگردد اما برای تاییداین موضوع و انتخاب درمان مناسب برای کاهش ورم با جراح خود مشورت نمایید.

      فاطمه پایان
  44. آیا زدن آمپول تاثیری در کوچک شدن نوک بینی دارد با توجه به اینکه 7ماه از عمل جراحی بینی من گذشته است؟ سپاسگزارم

    ف پ
    1. باسلام در برخی موارد بله اما تشخیص این موضوع بر عهده پزشک معالج و با توجه به وضعیت شماست.

      فاطمه پایان
  45. سلام جناب دکتر. بینی من گوشتی بوده است و عمل بسته انجام دادم، ولی به نظر می‌رسد که در این مدت
    نوک بینی من کوچک نشده و همچنین گرد و بزرگ است، آیا اینکه عمل بسته انجام دادم تاثیر داشته؟

    ف پ
    1. سلام. عمل بسته برای کوچک کردن نوک بینی مناسب نیست و اصلا هدف از این عمل تغییر شکل و زیبایی بینی نیست. در صورتی که شما مایل به کوچک کردن نوک بینی هستید، باید با یک جراح پلاستیک متخصص مشورت کنید و در خصوصروش مناسب با وی مشورت کنید.

      فاطمه پایان
  46. سلام وقتتون بخیر
    من ۳۰ روزه عمل کردم جای اسپیلنت روی بالای تیغه ی بینیم مونده بنظرتون میره ب مرور زمان یا نه ؟؟؟

    مصی
    1. سلام بله این مشکل یکی از عوارض جانبی عمل است و به مرور بهبود می یابد.

      فاطمه پایان
  47. من ۲ ماه عمل کردم من خودم چسپ نزدم ولی محکم چسپ زدن برام الان احساس میکنم پشت بینیم یکم گود شده بینیم از حالت طبیعی به ثورت فانتزی شده به نظر شما خوب میشه یا باید تظریق ژل کنم برای برامدگیش

    مهری
    1. بهتر است به یک پزشک متخصص جراحی پلاستیک بینی مراجعه کنید تا بتواند شما را راهنمایی کند. او می‌تواند با بررسی وضعیت بینی شما، نظر خود را درباره نحوه درمان آن اعلام کند. تزریق ژل ممکن است گزینه‌ای مناسب باشد، اما قبل از هرگونه تصمیم‌گیری، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

      فاطمه پایان
  48. سلام جناب دکتر خسته نباشید من حدود سه ماهو نیمه بینیمو عمل کردم استخوانی بود طبیعی گفتم ولی بینیم نوکش تقریبا مثل اولشه پایینه بعلاشم ورم داره اصلا تغییر چندانی نکرده همه میگن مگه عمل کردی؟ به پزشک خودم گفتم ایشون گفتن همینه که هست خواستم ببینم آیا با گذشت زمان بینیم نوکش بهتر میشه یا همون جور پایین میمونه خیلی داغونم ممنون

    ناشناس
    1. سلام بینی شما هنوز ورم دارد اما اگر گوشتی باشد میزان ورم تا یکسال به تدریج کاهش می یابد و به فرم نهایی میرسد اگر از ظاهر فعلی راضی نیستید می توانید با متخصص گوش حلق و بینی دیگری مشورت کنید و به دنبال راه های دیگری از جمله تزریق فیلر یا آنزیم برای تغییر فرم باشید.

      فاطمه پایان
  49. سلام اقای دکتر من سه روزه گچ بینیمو برداشتم
    زیر گچ جوشهای زیادی داشتم
    دکتر گفت تا زمانیکه جوشها خوب نشده چسب نزن
    الان نگرانم که چسب نزدم
    اشکالی نداره؟؟؟

    سلاله
    1. باسلام خیر و بهتر است با پزشک جراح خود یا متخصص پوست و مو در خصوص روش های رفع جوش صحبت کنید تا هرچه زودتر برطرف شوند.

      فاطمه پایان
  50. سلام وقت بخیر من یک ساله که عمل کردم و بینیم هنوز ورم داره وقتی چسب میزنم خوبه ایا چسب زدن ب صورت مثلا یک ماه تاثیر داره واسه از بین رفتن ورم؟

    ناشناس
    1. سلام خیر بهتر است با جراح خود یا متخصص گوش حلق و بینی دیگری مشورت نمایید. وجود ورم بعد از این مدت کمی غیرعادی است و ممکن است ناشی از عوارض بعد از عمل باشد.

      فاطمه پایان
  51. سلام آقای دکتر.من حدود ۲ ماهه که عمل کردم.سمت چپ بینیم پره بینیم‌ ی مقدار تو رفته ولی سمت راست بینیم عادیه میخ استم بدونم این تو رفتگی برای درست چسب نزدنه یا اینکه طبیعیه و پر میشه تو رفتگی.ممنون

    مهدی
    1. باسلام ایجاد تورفتگی بعد از عمل بینی یکی از عوارض جانبی ان است و در اغلب موارد به مرور با بهبود بافت های داخلی بینی برطرف می شود. برای پاسخ به این سوال که این تورفتگی برطرف می شود یا خیر بینی شما باید معاینه شود و می توانید در این خصوص با جراح خود مشورت نمایید اما اگر تورفتگی به هر دلیل باقی ماند روش هایی مانند تزریق چربی و فیلر می تواند برای شما مفید باشد و جای نگرانی نیست.

      فاطمه پایان
  52. سلام وقت بخیر
    آیا فین کردن بعد از ۱ هفته باعث تغییر فرم بینی و پهن شدن استخوان بینی میشود ؟

    لیلی
    1. سلام بهتر است در ماه های اول بعد از عمل از تمامی کارهایی که باعث ایجاد فشار اضافی بر بینی و ناحیه عمل می شوند خودداری کنید و برای شست وشوی بخش های داخلی بینی از سرم شست و شو استفاده کنید. این کار می تواند خطر خونریزی و بازشدن بخیه ها را افزایش دهد . در خصوص جزییات تکمیلی نیز می توانید با پزشک جراح خود مشورت نمایید.

      فاطمه پایان
  53. سلام وقتتون بخید .من حدود دوماه هست که عمل جراحی انجام دادم. و با توجه به نطر دکترم فقط قسمت بالای نوک بینی نیاز به چسب داره و خودشون گفتن که بزنن با فشار زیاد و به من یاد دادن. من اینکار را انجام دادم ولی حس می کنم طرف چپ بالای نوک بینی فرورفتگی پیدا کرده. به نطرتون به دلیل فشار زیاد هست. آیا درست میشه؟

    فاطمه
    1. باسلام به احتمال زیاد در هنگام چسب زدن تعادل بین دوطرف رعایت نشده بهتر است در این خصوص با جراح خود مشورت نمایید و راهکارهای لازم را از وی بخواهید.

      فاطمه پایان
  54. سلام آقای دکتر وقت بخیر ، من تقریبا ۴ ماهه که بینیمو عمل کردم‌ ولی هنوز کناره های تیغه بینیم موقع خمیازه کشیدن احساس درد میکنم البته کم وهنوز بینیم ورم داره مخصوصا یک طرف بینیم آیا این طبیعی هست ؟ و این که من بخاطر این که شاغل هستم بعد از ۲ هفته استراحت شروع به کار کردم و ماسک زدم البته از ماسک های سه بعدی استفاده کردم وتا جایی که امکان داشت سعی کردم با تیغه بینیم تماس زیادی نداشته باشه و بیشتر با قسمت اتصال بینی و پیشانی ماسک تماس داشته باشه و اینکه در پاسخ به یکی از زیبا جویان فرموده بودین روی فرم بینی تاثیر دارد نگران شدم لطف میکنید در این مورد هم راهنمایی کنید . ممنون از شما

    ناشناس
    1. سلام درد ایجاد شده هنگام خمیازه کشیدن احتمال زیاد به دلیل کشیده شدن پوست و بافت های داخلی بدن ایجاد می شود. در خصوص ورم نیز معمولا ورم بینی تا شش ماه بعد از عمل نیز باقی می ماند. در بینی های گوشتی و بعضی بینی های استخوانی نیز ممکن است این حالت تا یکسال نیز ادامه داشته باشد. برای ماسک اگر قسمت بالای بینی شما دچار تغییر حالت و قوز نشده جای نگرانی نیست و مشکلی برای بینی شما ایجاد نشده است.

      فاطمه پایان
  55. سلام آقای دکتر من دوماه هست که عمل ترمیم بینی انجام دادم روزی که اتل رو باز کردم بینی کوچیک وخوش فرمی داشتم الانم که چسب میزنم و ماساژمیدم فرم بینیم تا چند ساعتی بعد اینکه چسب و باز میکنم خوبه یعنی قوص پشت بینیم هست ولی وقتی باز میکنم این قوص از بین میره و نوک بینیم گرد میشه ولی با ماساژزمانی که چسب دداره و بعد باز کردن تا چند ساعت عالی هست میخوام بدونم چرا اینطوری میشه اون صافی پشت بینی ماندگاره یا فرمی که با ماساژ میگیره دلم نمیخواد انحنای پشت بینیم از بین بره باید چکار کنم
    ممنونم از لطفتون اگه جواب بدین

    شهنازی
    1. سلام، احتمالاً این تغییرات در فرم بینی شما به دلیل تورم و التهاب پس از عمل جراحی است. با گذشت زمان و بهبودی، باید فرم بینی شما به حالت قبلی بازگردد. در هر صورت، برای اطمینان بیشتر، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و نظرات و راهکارهای مناسب را از وی جویا شوید. همچنین، حتماً دستورالعمل‌های پس از عمل را به دقت دنبال کنید تا بهبودی شما سریع‌تر صورت گیرد.

      فاطمه پایان
  56. سلام آقای دکتر من الان ۱ ماهه بینیمو عمل کردم نوک بینیم خیییلی سفت شده و بالای همون سفتی و نوک بینیم یه تو رفتگی ایجاد شده که خیلی ام مشخص نیست اما خودم میبینمش و خیییلی اذیتم میکنه اوایل خیلی بیشتر بود الان هی چسبمو شل زدم بهتر شد ولی خب هنوز هست ممکنه ورم نوک بینیم از بین بره اونم صاف بشه؟؟خیلی حساسم

    زینب
    1. با سلام
      ورم نوک بینی آخرین جایی هست که از بین میره . در کل با از بین رفتن ورم بینی بسیاری از ایرادات جزئی بعد از عمل هم رفع خواهد شد

      مدیر مدویکا
      1. با سلام
        من الان حدود یکماهه ک ازانجام عمل بینیم میگذره و همیشه برای چسب زدن ب مطب دکترم مراجعه کردم و منشیشون برام چسب زدن ولی الان بعدیکماه متوجه شدم نزدیک سوراخ بینیم حالت تو رفتگی داره نمیدونم چرا اینجوری شده؟ سوال دومم اینه ک بینی من گوشتی بود و برام غضروف کار گذاشتن حالا نوک بینیم خیلی بسمت بالاست ایا ب مرور زمان درست میشه؟ چ مدت طول میکشه؟؟ ممنون میشم ج منو بدید

        الناز
        1. با توجه به توضیحات شما، بهتر است به مطب دکتر خودتان مراجعه کنید و این مشکلات را با او بررسی کنید. جراح با بررسی وضعیت بینی شما، می‌تواند به شما راهنمایی کند و در صورت نیاز، درمان مناسب را تجویز کند. همچنین، باید توجه داشته باشید که زمان لازم برای بهبود وضعیت بینی شما، به عوامل مختلفی نظیر نوع جراحی، سن، سابقه بیماری‌های قبلی و… بستگی دارد.

          فاطمه پایان
        2. سلام آقای دکتر توروخدا جواب دقیق به من بدید من ۲ ماه بینیم رو عمل کردم وقتی چسب میزنم بینیم روبه بالا اما وقتی که چسب رو باز میکنم بد چند ساعت بازم نوکش میاد پایین و ورم میکنه اینم بگم که من منظم چسب نمیزنم اگه درست چسب بزنم و بکشم رو به بالا به نظر شما شکل میگیره

          سحر
          1. سلام افتادگی نوک بینی یکی از عوارض بعد از عمل است که ممکن است برای برخی افراد رخ دهد. با توجه به توضیحات شما نوک بینی شما بعد از عمل به دلایلی مانند تورم، عفونت و التهاب دچار افتادگی شده است. دراین خصوص بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا درمان مناسب را با انجام معاینه و آزمایشات مختلف به شما پیشنهاد دهد. همچنین در صورت استفاده صحیح و منظم از چسب، فرم کلی بینی شما به طرز قابل توجهی تغییر خواهد کرد.

            فاطمه پایان
  57. سلام خسته نباشید من دو هفته بود عمل بینی انجام دادم واز فاصله بیست سانتی گوشی روی بینیم افتاد حلا باید چکار کنم

    زهرا
    1. سلام اگر متوجه تغییر خاصی در بینی خود نشده اید جای نگرانی نیست در صورتی که علائمی مانند تورم و التهاب یا تغییر فرم بینی را مشاهده کردید در اولین فرصت به پزشک جراح خود مراجعه نمایید و موضوع را با وی در میان بگذارید تا راهکار مناسب برای شما ارائه شود.

      فاطمه پایان
  58. سلام خدمت آقای دکتر ببخشید من الان بیست و دو روز هست عمل کردم امروز فشار عصبی روم زیاد بوده به توری که چند بار گریه شدید کردم الان خیلی نگرانم مشکلی پیش نمیاد

    ناهید
    1. باسلام به احتمال زیاد فشار زیادی به ناحیه بینی وارد نشده با این حال اگر در چند روز آینده متوجه تغییرات در ناحیه بینی خود شدید بهتر است با پزشک جراح خود یا متخصص گوش، حلق و بینی مشورت نمایید اما در حالت کلی جای نگرانی نیست.

      فاطمه پایان
  59. سلام من ۱۴ روزه عمل کردم برداشتن گچ بینیم دکترم چسپ زد اما بعد از چهارروز برداشتمش خیلی حالت داشت بینیم خوشکل بود اما بعدش خودم چسپ زدم الان باز کردم خیلی ورم داره و فرم قبلو نداره خیلی نگرانم شهرستانم نمیتونم برم پیش دکتر

    زهرا
    1. سلام، بهترین راه حل برای شما این است که با دکتر خود تماس بگیرید و وضعیت خود را توضیح دهید. اگر نمی‌توانید به پزشک معالج خود مراجعه کنید، می‌توانید با یک پزشک در شهرستان خود تماس بگیرید و وضعیت خود را توضیح دهید. همچنین، ممکن است نیاز به دارو یا درمان دیگر باشد که پزشک شما می‌تواند به شما تجویز کند. در هر صورت، نباید این مسئله را نادیده بگیرید و باید به زودی اقدامات لازم را انجام دهید.

      فاطمه پایان
  60. باسلام من ۳۳ روز هست که عمل بینی انجام دادم دفعه اول داخل مطب خود دکتر برام چسب بینی رو زد اما بعدها خودم چسب رو زدم بعداز یکماه اولین مراجعه رو به دکترم داشتم که ایشون گفتن چسب بینی رو خیییلی محکم زدی واین باعث شده فرم بینی عوض بشه ایشون در معاینه اول روی بینی من یک برامدگی کوچک دیدن که با دست روی برامدگی فشار دادن لازم به توضیح هست که سوراخ بینی من زمان عمل و تا دوهفته بعداز عمل قرینه بود که بعداز دو هفته سوراخ بینی ها هم عدم قرینگی پیدا کرد یکی گرده و دیگری بیضی که اقای دکتر گفتن به خاطر این هست که چسب زیر بینی رو خیییلی محکم زدی ایشون همون موقع برای من تزریق کورتون انجام دادن و گفتن برای دفعات بعدی بایدبرای چسب زدن به مطبشون مراجعه کنم حالا من خیلی نگرانم که اول شکل بینیم رو خراب کرده باشم ودیگری اینکه سوراخ های بینیم قرینه نشه لطفا راهنماییم کنید ممنون

    ناشناس
    1. باسلام بهتر است به توصیه های پزشک خود عمل کنید زیرا وی بهترین کسی است که می تواند راهکار مناسب را برای شما پیشنهاد دهد. اغلب مشکلات ایجاد شده پس از عمل بینی نیز با راهکارهای مختلف قابل رفعه هستند و جای نگرانی نیست. می توانید دغدغه خود را با پزشک در میان بگذارید تا راهکار مناسب را به شما ارائه دهد.

      فاطمه پایان
  61. سلام آقای دکتر وقت بخیر
    من بعضی شبا چسب میزنم به بینیم ، هر موقع که چسب میزنم صبحش از سوراخ سمت راست بینیم خون میاد بصورت لخته، علتش چی میتونه باشه؟ نگران کننده هست؟

    نسیم
    1. با سلام
      بعد از عمل نباید خونریزی داشته باشین اگر این مورد تکرار میشه و ادامه دار هست لازمه که از نزدیک بررسی بشه و دلیلیش مشخص بشه

      مدیر مدویکا
  62. سلام خسته نباشید اغای دکتر ی سوال داشتم خدمتون ایا پیوند عضرف دنده ب بینی امکان افتادگی وجود دارد ب مرور زمان

    ناشناس
    1. با سلام
      اگر این کار درست انجام بشه خیر مشکلی براتون ایجاد نمیشه و جای نگرانی نیست

      مدیر مدویکا
  63. سلام اقای دکتر من ۴ ماهه بینیمو عمل کردم قبل از عمل تیغه بینی صافی داشتم الان بینیم کاملا کج شده به سمت راست کترم گفته ۲هفته فقط چسب uروبزن زدم بهتر نشد چکارمیشه کرد ؟؟؟

    معصومه
    1. با سلام
      اگر این انحراف به دلیل ورم بینی باشه به مرور اصلاح میشه ولی اگر ناشی از نوع جراحی پزشکتون باشه با ماساژ میشه مشکل رو تا حدودی حل کرد البته با نظر و مشورت پزشکتون باید باشه حتما . در صورتی که رفع نشه مشکل فعلا باید صبر کنین و بعد برای ترمیم اقدام کنین

      مدیر مدویکا
  64. سلام اقای دکتر .من دو سال و سه ماه پیش بینیمو عمل کردم ، یه طرف بینیم قوس داشت یه طرف صاف بود .رفته رفته ،اونطرف بینیم که قوس داشت ،قوسش بیشتر شد و طرفی که صاف بود ، برامده شد . و خیلییییی زشت بود بینیم . دکترم فقد میگفت ورمه . خوب میشه ولی رفته رفته بدتر شد . بعد دوسال دوباره عمل کردم بینینو پیش دکتر خودم . میگفت پوستت خیلی بده. الان ۲ ماه و نیمه که عمل ترمیمی انجام دادم . الان دوباره بینیم از یه طرف قوس داره از یه طرف صافه ‌ . بینیمو که ماساژ میدم ، هر دو طرف عین هم میشن ولی بعد چند ساعت دوباره اون برامدگی در میاد ‌. میخواستم بدونم بعد چند ماه که ورمم خوابید ، شکل بینیم بازم همینطور میمونه ؟ یا ممکنه هر دو طرف متقارن شن ؟ و اینکه منشی دکتر میگه چسب u شکل رو خیلی محکم بزن و بینیتو بکش بالا تا نوک بینیت بعدا نیوفته . میسه راهنمایی کنین لطفا ؟

    زهرا سلیمانی
    1. با سلام
      ببینین این که با ماساژ شکل بینی تغییر میکنه میتونه نشون دهنده ورم در بینی باشه که به مرور و با از بین رفتن ورم بینی تقارن ایجاد بشه. البته نوع جراحی و کاری که پزشکتون انجام دان رو نمیشه بدون معاینه قضاوت کرد. بنابراین بهترین کاری که میتونین در حال حاضر انجام بدین صبر هست تا این ورم بینی از بین بره.
      در مورد زدن چسب بینی هم بهتره با پزشکتون مشورت کنین تا بهترین شکل رو بهتون آموزش بدن، محکم زدن چسب بینی توصیه نمیشه

      مدیر مدویکا
    2. سلام من ۲ ماهه بینیمو عمل کردم.آخرین دفعه که میخواستم چسب بینیمو عوض کنم متوجه شدم آخرین چسب بینیم به سمت بالا(بالاترین نقطه تیغه بینی )همون جای چسب ورم کرده و استخوان برآمده شده که با برداشتن چسب به مدت ۱ روز یه مقدار ورمش خوابید حالا بگید چکار باید کنم و چرا اینجوری شده؟

      فادیا
      1. سلام، بهتر است به پزشکی که عمل بینی شما را انجام داده مراجعه کنید و وضعیت بینی خود را به او نشان دهید. احتمالاً چسب بینی شما باعث تحریک و التهاب در بینی شده است. پزشک معالج می تواند با دارو و ارائه نکات مراقبتی مشکل را برطرف نماید.

        فاطمه پایان
  65. سلام آ قای دکتر بینی من گوشتی بودرفتم عمل کردم بعدازعمل بینی من به شکل استخوانی دراومده وقوس نازکی داره آ یا بینی من ازحالت استخوانی درمیادودرست میشه

    رقیه
    1. سلام، بعد از عمل بینی، ممکن است بینی به شکل استخوانی درآید و این مسئله طبیعی است. اما اگر شما ناراحت هستید یا از شکل جدید بینی خود راضی نیستید، بهتر است با پزشک خود صحبت کنید و در مورد گزینه های درمانی دیگر صحبت کنید. در بعضی موارد، لازم است دوباره عمل بینی انجام شود تا شکل مناسب به دست آید.

      فاطمه پایان
  66. سلام من الان چار ماه از عملم میگذره میخاستم بدونم میتونم به باشگاه بدنسازی برم با وزنه هایه سبک شروع کنم آیا ورم بکنه موردی نیست؟

    محمد رضا جعفری
    1. با سلام
      برای انجام ورزش های سنگین مثل وزنه برداری و باشگاه بدنسازی حداقل 6 ماه باید صبر کنید

      مدیر مدویکا
  67. سلام جناب دکتر من ۱۲روز عمل مردم وقتی گچ لینی مو بعد از هفت روز دراوردن بالا یکی از سوراخ بینیم ی شکاف بود که ازش خون میاد ایا این شکاف خودش ترمیم میشه ؟

    مهدی
    1. با سلام
      در صورتی که خونریزی دارین و با گذشت این مدت رفع نشده بهتره حتما به پزشکتون مراجعه کنین تا دلیلش مشخص بشه معمولا بعد از عمل نباید خونریزی وجود داشته باشه

      مدیر مدویکا
  68. سلام خسته نباشین من ۱ماه که عمل‌کردم امروز که چسب و‌باز کردم یه خط افتاده رو بینیم فک کنم حای چسب باه من چسبمو اصلا سفت نمیزنم نمیدونم چرا خط افتاده (سه تا چسبی که میزنم زیر چسب آخری خط افتاده)

    مهسا
    1. با سلام
      این فقط میتونه به خاطر چسب باشه، در موارد بعدی با دقت بیشتری چسب بزنین به مرور رفع خواهد شد و جای نگرانی نداره

      مدیر مدویکا
  69. سلام وقتتون بخیر باشه. ممنون که انقد دقیق و باصبر و حوصله جواب میدیدن
    من سه هفته س عمل کردم و چسب خودم طبق همون ویدیویی ک از روز اول چسب زدنم گرفتم چسب میزنم. روزای اول بینیم اصلا رو ب بالا و عروسکی نبود کاملا طبیعی بود. اما الان روز ب روز داره خوکی تر و سر بالا تر میشه من واقعا کلافه شدم. نمی دونم موقته یا دائمی. اصلا هم چسب زیرم رو سفت نمیزنم ک بره بالا تر. ولی این غضروف زیر نوک بینی ک نگه دارنده بینیه حس میکنم زده بیرون. کلا بینیم داره خوکی میشه‍♀️چیکار کنم بنظرتون دکترمم امریکاس

    درسا کریم زاده
    1. با سلام
      در صورتی که چسب رو به درستی میزنین و فشار زیادی رو به بالا ایجاد نمیکنین ، این تغییر شکل بیشتر مربوط به نوع جراحی شما هست که به مرور با گذشت زمان و کاهش ورم شکل بینیتون داره مشخص میشه. البته هنوز هم زوده برای قضاوت چون تا 6 ماه اول بینی تغییرات زیادی پیدا میکنه بنابراین فعلا باید صبور باشید حداقل 6 ماه صبر کنین

      مدیر مدویکا
  70. سلام دکتر جان من چهار ماهه رینو پلاستی کردم مابین ابروم و کمر بینیم قوز سفتی داره به تشخیص پزشکم باید دو ماهه دیگه چسب بزنم اما روی قوز بینیم خطهای غضروفی افتاده بصورت عمودی چجوری بهتر میشه؟؟؟ ممنون از پاسخگوییتون

    ناشناس
    1. سلام، برای رفع قوز بینی و خطوط غضروفی افتاده، بهتر است با پزشکتان مشورت کنید. احتمالاً نیاز به جراحی دوباره و یا تصحیح با چسب دارید. همچنین، ممکن است پزشک شما برای رفع این مشکلات از تکنیک‌های مختلفی مانند جراحی با لیزر یا تزریق ژل هیدروکسی‌آپاتایت استفاده کند. در هر صورت، بهتر است با پزشک خود درباره روش‌های مختلف درمان صحبت کنید.

      فاطمه پایان
  71. سلام من ۱۷ روزه عمل کردم اوایل بینیم کج نبود ولی الان چن باره خودم چسب میزنم اون قسمت میانی بینیم انگار متمایل شده به سمت یکی از سوراخای بینیم ولی نوک بینیم اصلا کج نشده خاستم ببینم چسب زدن باعث شده اینطوری بشه؟

    ناشناس
    1. با سلام
      خیر عزیزم در صورتی که چسب رو درست بزنین مشکلات اینچنینی به وجود نمیاد. این موارد میتونه ناشی از کاهش ورم بینیتون باشه و به مرور رفع میشه نگران نباشین و حداقل تا 6 ماه صبور باشین

      مدیر مدویکا
  72. سلام
    خواستم بپرسم عوض نکردن چسب بینی تا یک هفته چه اثرات بدی داره؟(توی هفته دوم بعد از عمل)

    ناشناس
    1. با سلام
      چسب بینی رو باید بین 3 تا چهار روز عوض کنین و این توی دوهفته اول خیلی مهمه زودتر عوض کردن چسب به دلیل چسبندگی زیاد باعث ایجاد کشش روی پوست بینی میشه و دیر عوض کردن چسب هم باعث میشه چسب خاصیت چسبندگیشو از دست بده و عملا کارایی نداشته باشه. این دیر عوض کردن باعث میشه پوست بینی خوب به اسکلت نچسبه و یا میزان ورم بینی به مقداری که باید کاهش پیدا نکنه

      مدیر مدویکا
  73. سلام اقای دکتراگه چسپ بینی راسه لایه بزنیم مشکلی نداره وچسپ راسفت بزنیم فرم بینی تغیرمیکند

    عزت پناه
    1. سلام ۲۰روزه از عمل بینی ام میگذره احساس میکنم بینی ام انحراف داره آیا چسب زدن اشتباه باعث انحراف آن شده؟

      سمیه مرادی
      1. با سلام
        چسب زدن درست بینی در کاهش ورم بینی و جلوگیری از ایجاد برآمدگی روی بینی موثر است ولی اشتباه چسب زدن بینی آنقدری تاثیر ندارد که بخواهد باعث انحراف در بینی شود. این انحراف میتواند در نتیجه ورم بینی باشد و یا اگر قبل از عمل شما انحراف شدید در بینی داشتین بعد از عمل هم ممکن است مقدار کمی از این انحراف باقی مانده باشد.

        مدیر مدویکا
        1. باسلام ۳۳ روزه عمل رینوپلاستی انجام دادم ولی دوهفته س ک متوجه شدم گوشه ی پره ی بینیم جمع شده بنظرتون در اثرچسب زدنه اشتباهه یا موقع عمل اینجوری شده چون چسب بینیمم همیشه منشی دکترم عوض کردن تا امروز

          ناشناس
          1. سلام، احتمالاً این مشکل به دلیل چسب زدن اشتباه نیست و ممکن است به دلیل تورم و التهاب پس از عمل باشد. بهتر است با پزشک خود تماس بگیرید و این مشکل را با او مطرح کنید تا راه حل مناسب را برای شما پیشنهاد دهد.

            فاطمه پایان
      2. سلام
        ببخشید فقط عمل افتادگی نوک بینی هزینش چقدره میشه استخوانی نیس

        ..
        1. با سلام
          ببینین اینکه چه عملی نیاز دارین رو پزشک بعد از معاینه تشخیص میدن و بهتون میگن اصلا شما نمیتونین بگین من فقط عمل نوک بینی میخوام با این حال اگر فقط تیپ پلاستی هم تایید بشه قیمت پزشکای مختلف متفاوت هست و نمیشه قیمت اعلام کرد

          مدیر مدویکا
          1. باسلام
            من یک ماهه عمل کردم.ورم یک طرفم کامل ازبین رفته ولی طرف دیگم اصلا تغیری نکرده وباعث شده بینیم کج ب نظربرسه.آیا خوب میشه؟؟

            شب بوعزیزی
          2. با سلام
            بله این ورم یک طرفه به مرور از بین خواهد رفت اصلا نگران نباشید

            مدیر مدویکا
          3. سلام ۱۵روزه بینیموعمل کردم احساس میکنم نوکش خیلی خوکی هست چیکارمیتونم انجام بدم یکم پایین بیاد

            سمانه
          4. سلام احتمال وجود ورم بسیار زیاد است با این حال توصیه می کنیم در خصوص شرایط و نوع انجام عمل خود با پزشک جراح مشورت نمایید تا در صورت لزوم داروها و راهکارهای مناسب برای کاهش ورم را به شما پیشنهاد دهد.

            فاطمه پایان
        2. سلام من ۱۰روزعمل کردم الان رفتم یه مطب دیگه برای چسب زدن خیلی اذیتم کرد انقدسفت محکم چسب زد آمدم خونه بازش کردم دوباره چسب زدم الان بینیم خیلی ورم کرده ومدام سوراخ هاش گرفته میشه چکارکنم همینجوری میمونه یا برطرف میشه

          سارا
          1. سلام به احتمال زیاد ورم بینی شما موقتی است اگر بعد از گذشت دو الی سه روز برطرف نشد می توانید مصرف قرص آناهیل را شروع کنید تامیزان ورم کاهش یابد.

            فاطمه پایان
      3. سلام خسته نباشید ببخشید من چسبمو انگار محکم میزدم بالای سوراخ بینیم خط افتاده الآنم که شل میزنم باز خط هست و خیلی تو چشمه چکار کنم درست میشه؟

        الی محمدی
        1. سلام می توانید به آرامی محل مورد نظر را ماساژ دهید اما اگر بعد از گذشت چند روز بازهم مشکل برطرف نشد می توانید از پزشک معالج خود مشورت بگیرید تا راهکار جایگزین به شما پیشنهاد دهد.

          فاطمه پایان
      4. سلام خسته نباشین اگه چسب بینی بالای سوراخ بینی نباشه پایینتر باشه اتفاقی می افته؟

        میثم
        1. سلام، خیر، اگر چسب بینی بالای سوراخ بینی نباشد و پایینتر باشد، هیچ اتفاقی نمی‌افتد. چسب بینی به منظور تثبیت و ثابت کردن بینی در موقعیت صحیح استفاده می‌شود و در صورت عدم وجود آن، ممکن است بینی به سمت پایین حرکت کند یا شکل آن تغییر کند. اما اگر چسب بینی در موقع قرار دادن آن به جای نامناسب قرار داده شود، ممکن است باعث تغییر شکل بینی شود. لذا بهتر است همواره از روش صحیح و مناسب برای قرار دادن چسب بینی استفاده کنید.

          فاطمه پایان
    2. باعرض سلام‌‌خسته ناشید بنده تقریبا ۲ ماه از عمل بینیم میگذره سواراخ های بینیم کاملا باهم فرق داره اولش اینجوری نبود بعدا شده ایا امکان داره از زدن چسب اشتباهی پیش بیاد‌ واینکه آیا درست میشه یا نه واگر درست نشد چ باید کرد

      مرادی
      1. باسلام پاسخ به این سوال نیاز به بررسی و معاینه دقیق بینی شما دارد تا علت ان مشخص شود با این وجود تغییر سوراخ های بینی می تواند ناشی از ورم بعد ازعمل باشد که با مصرف دارو و انجام عمل های سرپایی بدون نیاز به بیهوشی قابل رفع است و جای نگرانی نیست. بهتر است وضعیت خود را با جراح در میان بگذارید تا پس از معاینه دقیق شما بهترین روش درمانی را پیشنهاد دهد.

        فاطمه پایان
    3. سلام .یه طرف پره بینیم فک کنم محکم چسب زدم یکم انگار جاش مونده و فرورتگی پیدا گرده اگ چسبو شلتر بزنم از این ب بعد خوب میشه؟ یا دیگ در کل جاش میمونه (۱ماه و ۲۰ روزه عمل کردم)

      سارا
      1. باسلام می توانید محل موردنظر را به آرامی و بدون اعمال فشار زیاد ماساژ دهید. در زدن چسب نیز بهتر است به گونه ای عمل کنید که فشار زیادی بر ناحیه جراحی شما وارد نشود.

        فاطمه پایان
    4. با سلام خدمت شما ببخشید من دو ماه هست ک بینیمو عمل کردم بعد ۴۵ روز ک به دکترم مراجعه کردم ایشون گفتن چسب زیاد ب نوک بینیت نزدیک زدی و باید از نوک بینیت بالاتر و با فاثله تر میزدی و باعث شده ک نوک بینیت افتاده بشه میخوتم بدونم حرفشون درسته یا دیگه درست نمیشه؟

      عظیمه
      1. سلام پزشک جراح بهترین کسی است که نسبت به وضعیت شما اگاهی دارد و می تواند توصیه های مناسب را با توجه به شرایط عمل به شما ارائه دهد. برای دریافت نتیجه مطلوب بهتر است به توصیه های پزشک خود عمل کنید .

        فاطمه پایان
    5. سلام تقریبادوماه میشه عمل کردم چسبموبیشترشودستیاردکترزده بجزچنددفعه که نتونستم برم اول اینکه سوراخهای بینیم خیلی باهم فرق داره پره های بینیم یکش بالاترازاون یک گودی گمموسط بینیم تزیباروبه پایین بینیم افتاده قبل ازعمل انحراف بینی داشتم ازاول هم گچ بینیموبازکردگفتم نوک بینیم هنوزانجراف داره ولی گفت نه هنوزبینیت ورم داره الان می گه چسبوبدزدی اون خط وانحراف مقصرخودتی

      مریم
      1. باسلام اگر از فرم نهایی بینی خود راضی نیستید بهتر است با پزشک متخصص گوش حلق و بینی دیگری مشورت کنید تا وضعیت شما را بررسی کرده و راهکارها و درمان های مناسب را تجویز کند. خوشبختانه اغلب مشکلات بعد از عمل بینی قابل حل بوده و جای نگرانی نیست با این حال هنوز بینی شما ورم هم دارد و به فرم نهایی نرسیده امااگر نگرانی شما زیاد است حتما با جراح خود یا پزشک دیگری در این خصوص مشورت نمایید.

        فاطمه پایان
    6. سلام من ۳۶ روزه عمل کردم پوستم چربه و یک روز در میون چسب عوض میکنم و چسبم شل میشه زیرش چربه چیکار کنم؟

      نهال
      1. سلام، می‌توانید از کاغذ روغنی یا کاغذ مشابه استفاده کنید تا پوستتان را خشک کنید و سپس چسب بینی را بچسبانید. همچنین می‌توانید از پودر صورت با خاصیت جذب چربی استفاده کنید تا پوست صورتتان را خشک کند. همچنین بهتر است از ژل شستشوی صورت مناسب برای پوست چرب استفاده کنید. همچنین بهتر است از مصرف محصولات آرایشی در نواحی اطراف پوست بینی خودداری کنید.

        فاطمه پایان
    7. سلام وقت تون بخیر. من ۱۰ روزه که بینی مو عمل کردم. اما هنوز، وسط لب پایینیم همچنان سرّ هست. لطفا علتش رو بگید. با تشکر

      مرضیه
      1. سلام
        این بی حسی بودن بعضی از قسمت ها موقتی هست و ب مرور برطرف میشه
        اثر داروهای بیهوشیه

        پشتیبان سایت
  74. سلام اقای دکترایاچسپ بینی راسه لایه بزنیم مشکلی نداردوسفت بزنیم فرم بینی خراب میشود

    عزت پناه
      1. سلام خسته نباشید من دیروز چسب بینیمو باز کردم متوجه شدم که کنار نوک بینیم فرورفتگی ایجاد شده
        الان خیلی استرس دارم آیا درست میشه ؟

        کریمی
        1. با سلام
          نگران نباشین با از بین رفتن ورم بینی به مرور این مشکلات رفع خواهد شد

          مدیر مدویکا
        2. سلام من 4 ماه از عمل بینیم میگذره دو طرف نوک بینی من حالت فرو رفتگی داره ک دکترم میگه بخاطر چین خوردگی چسبی هست ک ب نوک بینیم ب اشتباه زدم
          میخواستم ببینم این فرو رفتگیا از بین میره؟!
          کرم ترمیم کننده تاثیری داره؟!

          آزیتا
          1. با سلام
            فرورفتگی های دو طرف بینی تا حدود زیادی به نوع جراحی که پزشکتون انجام میده بستگی داره و در مواردی هم چسب زدن در مدت طولانی و به روش اشتباه میتونه باعثش بشه . در هر صورت باید صبور باشید حداقل 6 ماه تا ببینین چی میشه

            مدیر مدویکا
        3. سلام من الان دو سال عمل کردم نوک بینیم تیز شده و این منو اذیت میکنه باید چیکار کنم

          فاطمه
          1. Author

            سلام، اگر بعد از ۲ سال از فرم بینی‌تان ناراضی هستید باید به عمل بینی ترمیمی فکر کنید.

            مدیر
    1. سلام من ده روزه عمل کردم وبرای باز کردن بخیه و چسب زدن اولیه پیش دکتر دیگ ای رفتم چون شهر خودم عمل نکردم موقع چسب زدن فشار ب جلوی بینیم وارد کرد و گف برای کاهش تورم این قسمت چون دیر تر توروش ازبین می ه ولی بعدش شنیدم ک میگن فشار موقع چسب زدن خوب نیس الانم حس میکنم نوک بینیم بااون فشار گرد شده مثل قبل عمل نمیدونم از حساسیته انقد نگاه کردم یا واقعا تاثیر فشاره

      جعفری
      1. با سلام
        خیر نگران نباشین فشار نمیتونه باعث این موضوع باشه و اگر هم چیزی حس میکنین بیشتر به خاطر تورم بعد از عمل هست که به مرور از بین میره

        مدیر مدویکا
        1. سلام.خسته نباشید،من ۳ماه ونیم هس عمل کردم،کارم یه خورده سنگین هس،بنظرتون چسب تاکی بزنم.دکترم یه شهردیگه هس،ومتاسفانه نمیتونم مراجعه کنم.تادوماه پیش بینی ام برآمده گی نداشت ولی الان عین استخوون زده بیرون،برآمدگی داره ویه طرفش ورم ،احساس میکنم نوک بینی هم بزرگ وبینیم درازمیزنه،خواهرم قبلاعمل کرده ولی مشکلات منونداشت،بنظرشمااینارفع میشن.ممنونم ازپاسخ گوییتون

          محبوبه
          1. سلام، اگر بعد از عمل شما برآمدگی و ورم در ناحیه بینی دیده می‌شود، بهتر است به یک پزشک متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه کنید. احتمالاً نیاز به انجام معاینه فیزیکی و تصویربرداری دارید تا علت این علائم روشن شود. در صورت لزوم، پزشک شما ممکن است به شما توصیه کند که چسب بینی را استفاده کنید. هرچند که بستگی به نوع و شدت برآمدگی دارد که آيا با چسب قابل رفع است يا خير. در هر صورت، بهتر است با پزشک خود در این زمینه صحبت کنید.

            فاطمه پایان
        2. سلام
          من 40روزه عمل بینی گوشتی انجام دادم .هفته سوم متوجه شدم بالای پره سمت راستم ی فرورفتگی داره مثل پارگی . سوراخ بینیم نامتقارن هست .
          دکترم میگه باید عمل ترمیم برات انجام دادم چون چسب اشتباه محکم میزدی باعث شده نخ بخیه که کف بینی زدم به خاطر انحراف شدید پاره بشه .
          دکترم میگه چون پره هات مشکل فقط داره میشه سه ماه بعد از عمل ترمیم انجام بدی .

          مینا
          1. Author

            سلام. با نظر پزشکتان حتما باید عمل بینی ترمیمی انجام شود. اما برای جراحی ترمیم بینی باید حتما بافت داخلی بینی شما بهبود یافته باشد تا آمادگی یک جراحی دیگر را داشته باشد.

            مدیر
      2. با سلام و خسته نباشید
        من سه هفته است عمل کردم
        دماغم ب نظر پهن میاد و اینکه نوکش حالت قلمبه شده.خواستم بدونم پهن شدن سوراخ دماغ می‌تونه از خنده باشه یا قلمبه شدن نوک بینی از اشتباه زدن چسب باشه؟

        آذر معروفی
        1. Author

          با سلام و تشکر
          خندیدن نمی تواند تاثیر زیادی بر شکل بینی داشته باشد، اما اشتباه چسب زدن بینی می تواند بر فرم بینی به خصوص نوک بینی تاثیر بگذارد.

          مدیر
        2. سلام خداقوت
          اممم من واقعیتش یه ماهه عمل کردم بینیم استخوانی بود راضیم از عمل اما خواستم بدونم میتونم با چسب زدن نوک بینیم که نیمه فانتزیه یکم تیزیشو درست کنم یاکه نه نمیشه؟!
          ممنون میشم راهنماییم کنید

          شیوا هستم
          1. سلام نه نميشه چون بيني قالب خودش رو گرفته

            پشتیبان
      3. سلام خسته نباشید دوماه هست ک عمل کردم دوبار موقع چسب زدن چسب زیر بینی محکم زدم دوروز بعدش چسبو ک خاستم عوض کنم دیدم یطرف نوک بینیم یه برآمدگی خفیفه ک با لمس خیلی هم سفت هست درد و قرمزی نداره ولی خیلی سفته و برامده از چیه ممکنه عضروف بینیم باشه؟

        Shiva
        1. Author

          سلام، این موارد با معاینه مشخص می‌شود.

          مدیر
      4. نسا.من ۱۰روزعمل بینی انجام دادم ولی سرما خوردم یکم سرفه دارم .ویه بار عطسه کردم آیا فرم بینی بهم میخوره؟

        ناشناس
        1. Author

          سلام، با یک بار عطسه مشکلی بروز نمی‌کند. اما برای سرفه بهتر است با روش‌های درمان خانگی یا دارویی، سعی کنید سرفه خود را درمان کنید.

          مدیر
      5. با سلام آقای دکتر من بینم ترمیمی انجام دادم یه طرف بینم کلا تو رفتگی داره امکان داره اون طرف که تو رفتگی داره چسب شل بزن تو رفتگی پر بشه خیلی نگرانم از نیم رخ انگار استخوانم شکسته

        ارمیا
        1. سلام خیر تاثیری نداره
          ورم ی طرف بینی بیشتره این باعث میشه احساس کنین طرف مخالف تو رفتگی داره

          پشتیبان سایت
        2. سلام من ۱۰روزه عمل کردم بینیم خیلی گوشتی بود و به دکترم گفتم طبیعی عمل بشه الان نوک بینیم تا سوراخاش خیلی خیلی فاصله داره ونوک بینیم گرد وقلمبه وخیلی بالاست.آیا درست میشه واین فاصله تا سوراخ ها کم میشه وسوال بعدم اینکه من در روز هشتم خونای لخته وخشک شده رو با موچیناز داخل بینیم در آوردم آیا به بافت بینیم آسیب رسیده؟ممنون میشم پاسخ بدین

          رئیسی
          1. باسلام اعلام نظر در خصوص نتایج عمل شما با توجه به مدت زمان کمی که از عمل گذشته بسیار زود است. بهتر است کمی صبر کنید تا التهاب و ورم بینی شما کاهش یابد. اگر نگرانی شما زیاد است بهتر است با جراح خود دیداری داشته باشید. برای لخته خونی نیز جای نگرانی نیست و اگر علائمی مانند درد، خونریزی و کبودی ندارید نگران نباشید و مشکلی برای شما به وجود نمی اید.

            فاطمه پایان
    2. سلام .دوماه ونیمه که عمل بینی انجام دادم اما نوک بینیم کوچکتر از قسمت انتهای بینیم هست یعنی بینی من از قسمت انتهای بینی پهن تر به نظر میاد چکار باید انجام بدم

      سیمین کریمی
      1. باسلام به احتمال زیاد وجود ورم در بخش های داخلی و قسمت بالای بینی باعث ایجاد چنین حالتی شده است. بهتر است کمی بیشتر صبر کنید تا فرم نهایی بینی شما مشخص شود و در صورت نگرانی زیاد با پزشک جراح خود در خصوص وضعیت پیش امده مشورت نمایید.

        فاطمه پایان
    3. ۱۵روزعمل بینی کردم ازروزی ک کچشوبازکردم‌خودمودیدم اروم قرارندارم پشیمونم صورتم حالت خوکی گرفته. خانواده ام همه ناراضی بودن الان خودم پشیمونم ک کاشکی حرفشونوگوش میکردم امیدی هست ک ازحالت خوکی دربیاد

      مریم
      1. باسلام بینی شما هنوز به فرم نهایی خود نرسیده است با این حال اگر از نتایج عمل خود راضی نیستید بهتر است موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید یا با پزشک جراح پلاستیک دیگری مشورت نمایید تا برای تغییر فرم بینی توصیه های لازم را به شما ارائه دهد.

        فاطمه پایان
    4. سلام خسته نباشین من 21 روز از عملم میگذره به دکترم گفته بودم یه بینی کاملا طبیعی بدون قوس و سربالا میخام ولی الان بعد این 21 روز احساس خوبی به بینیم ندارم احساس میکنم بینیم داره قوس دار میشه و نوک بینیم بزرگ و سفت و سربالا داره میشه واقعا از لحاظ روحی اذیتم و نمیتونم با این قضیه کنار بیام ممنون میشم راهنمایی کنین من آقا هستم این قوس و یا نوک بالا بودن تو این شرایط آزارم داره میده آیا برطرف میشه نوک بینیم و قوس طبیعی میشه یا خیر ممنون میشم پاسخ بدین مرررسی

      حمیدرضا
      1. سلام. متأسفانه من یک متخصص پزشکی نیستم، اما ممکن است باسلام تغییراتی که در بینی شما احساس می‌کنید، ناشی از عمل جراحی است و همه چیز به شرایط عمل و میزان تغییرات انجام شده بستگی دارد. بهتر است با پزشک خود صحبت کنید و از وی راهکار بخواهید. وی بهترین کسی است که می تواند در این زمینه به شما مشاوره دهد.

        فاطمه پایان
  75. عرض سلام و ادب حدود ۱۶روز از عمل بینی میگذره هفته اول ی بخیه موقع تمیزکردن داخل بینی زد بیرون بعد ۱۶روزهم ک رفتم حموم متوجه شدم بخیه زیر نوک بینی از داخل زده بیرون تاکید می‌کنم بخیه های داخل زده بیرون این بخیه هاجذبیه میخام ببینم حالا ک از زیر پوست زده بیرون جذب میشه یا باید باقیچی کنده شه ممنونم از لطفتون بابت پاسخگویی

    مریم
    1. با سلام
      نگران نباشین بخیه های داخلی که جذبی هستند و به مرور جذب شده و قسمت های اضافی هم ممکنه جدا بشه و بیرون بیاد که با تمیز کردن بینی اون ها رو هم درمیارین

      مدیر مدویکا
      1. ایا چسب لیفت بینی برای بینی استخوانی اثرداره

        سارا
        1. با سلام
          مواردی مثه چسب بینی هیچ تاثیری در زیبایی ندارد و تنها راح جهت رفع مشکلات ظاهری بینی فقط جراحی میباشد.

          مدیر مدویکا
          1. سلام دکتر خسته نباشید من دوهفته از عملم میگذره و احساس میکنم استخوان بینم از سمت راست اضافی زده بیرون ولی اوایل این فرم نبود آیا خوب میشه

            ...
          2. باسلام ایجاد استخئوان اضافه یکی از عوارض جانبی بعد از عمل بینی است بهتر است با جراح خود صحبت کنید تا درمان مناسب را به شما پیشنهاد دهد و در صورت نیاز سوهان کشی برای شما انجام شود.

            فاطمه پایان
          3. سلام ببخشید من ۹ روزه عمل کردم امروز مشکلی پیش اومد که تو دومین روزی که باید چسب بزنم ۶ساعت دیر زدم به همین خاطر ناراحت شدم بعدش خیلی گریه کردم به دماغم فشار اومد پره های دماغم از داخل احساس سوزش داره حالا پایین دماغم گوشتیه حالا دماغم خراب شده؟یا بعدن خراب نمیشه؟لطفا جواب بدین خیلی ناراحتم

            روژینا
          4. سلام شما باید بین سه تا پنج روز چسب رو تعویض کنین چند ساعت تاخیر ایراد نداره
            گریه برای بعد از عمل بینی توصیه نمیشه

            پشتیبان سایت
      2. ببخشید من الان ۲۴روزه عمل کردم چسپمو یکم شب میزنم آشکال نداره؟؟؟بعد هم یه روز ورم داره یه روز نداره‌.مشکلی نداره

        زهرا باقری
        1. سلام در صورت تورم و درد شدید بهتر است با پزشک خود در خصوص علائم صحبت کنید با این حال ایجاد ورم بعد از عمل بینی طبیعی است و چندین ماه زمان می برد تا به طور کامل بهبود یابد. مدت زمان بهبودی در بینی های گوشتی نسبت به بینی های استخوانی نیز بیشتر است.

          فاطمه پایان
    2. سلام من ۲۰ روزه عمل کردم احساس میکنم گوشت اضافی داخل بینیمه که مانع تنفسم میشه این گوشته از بین میره خیلی میترسم

      مریم امیدی
      1. باسلام پاسخ به این سوال نیاز به معاینه بینی شما دارد اما معمولا گرفتگی یکی از عوارض جانبی عمل بینی است که به مرور برطرف می شود.

        فاطمه پایان
    3. سلام من تقریبا سه ماه عمل کردم بینی ام وقتی چسب میزنم شیک و خدشکله ولی وقتی باز میکنم نوک بینی ام کجا و یک طرفش ورم داره ک پره های بینی ام یکی بالا یکی پایینه

      فرزانه
      1. سلام، احتمالاً این علائم ناشی از التهاب و تورم پس از عمل بینی است. برای رفع این مشکل بهتر است با پزشک خود دیدار داشته و دغدغه های خود را با وی مطرح کنید تا بتواند برای کاهش تورم و حل مشکلات شما درمان مناسب را پیشنهاد دهد.

        فاطمه پایان
    4. بیست و پنج روزه عمل کردم امروز خواستم چسب بینی بزنم اما وقتی بعد از حمام چسب رو باز کردم نوک بینی ام کرد شده احساس کردم محکم چسب زده ،باید چکار کنم

      خدیجه پرنده
      1. Author

        سلام، سعی کنید روش صحیح چسب بینی را که در همین مقاله نیز وجود دارد فرا بگیرید. نگران نباشید با استفاده صحیح از چسب بینی کم کم بینی به حالت نرمال در‌می‌آید.

        مدیر
    5. ايا زدن چسب يک لايه روي بيني تاثير داره يا بايد حتما چسب رو دو لايه بزنيم

      ناشناس
    6. باسلام من حدود یک ماه و بیست روز هست عمل کردم وژرف نوک بینیم یه خط افتاده مثل گودی یک طرفش بیشتره یه طرف خیلی بیشترخواستم بپرسم آیا این خط هابرطرف میشوندیانه وباچه چیزی برطرف میشوندممنون

      مرادی
      1. سلام، احتمالاً خطی که در نوک بینی شما ایجاد شده است به دلیل ترکیدگی بافت پوست و بافت زیرین است. برای رفع این مشکل، بهتر است با پزشک متخصص جراحی پلاستیک مشورت کنید. او ممکن است به شما روش‌های مختلف درمانی را پیشنهاد دهد، از جمله جراحی ترمیمی یا تزریق فیلر. هر چند، بستگی به شدت و عمق خط دارد که چقدر قابل درمان است.

        فاطمه پایان
    7. سلام‌ منم عمل کردم دوماه ازبینی راضی نیستم دوباره کی باید عمل کنم

      ناشناس
      1. سلام بعد از یکسال

        پشتیبان سایت
      2. سلام من ۵ ماه بینیمو عمل کردم وکامل چسب زدم
        ولی چسبمو ک الان باز کردم بینیم ورم میکنه بل چسب خوبه ولی بعدش ک باز میکنم ورم میکنه چکار باید کنم

        مونا احمدی
    8. سلام من یکماه عمل کردم بالای بینیم پایین تر از خط ابروم یه برآمدگی داره میخواستم بدونم برطرف میشه

      پیمان
      1. باسلام با توجه به مدت زمان کمی که از عمل بینی شما گذشته هنوز ورم بینی به طور کامل برطرف نشده و تشخیص نتیجه نهایی عمل بسیار مشکل است. بهتر است حداقل سه تا شش ماه بعد از عمل صبر کنید و در صورت وجود مشکل، با پزشک جراح خود مشورت نمایید. در طی این دوره مصرف قرص آناهیل نیز با مشورت پزشک توصیه می شود.

        فاطمه پایان
  76. سلام…بعد دو هفته از جراحی چسب زدن ب شکل یو زده بشه یا ن ….تاثیری داره؟

    فرهاد
    1. سلام به طور کلی نحوه درست چسب زدن مهم است که ما در فیلم آموزشی چسب زدن بینی بعد از عمل توسط دکتر کاویانی فر به این موضوع پرداخته ایم.

      نیما شفیعی
    2. سلام ببخشید من عمل بینی انجام دادم الان سه ماه، تا دوماه پیش همه چیز خوب بود ولی الان روی بینیم یک چیزهای کوچیک زیر دست احساس میشه حتی زمانی که چسب را باز میکنم مشخصه مثل مروارید ریز میمونه باید چیکار کنم ،بینی من استخوانی بود دکتر گفته که غضروفه با فشار دادن و ماساژ می‌ره اما پرس و جو که کردم تو اینترنت، میگه به سوهان نیاز داره چیکار کنم

      ش،د
      1. با سلام
        ببینین برآمدگی هایی به این شکل بعد از عمل زیاد اتفاق میفته و در همه موارد نیاز به سوهان کشی نیست مخصوصا در مواردی به این شکل که خیلی کوچک هستو حرف پزشکتون درسته و با مازساژ از بین میره و در موارد زیادی هم خود به خود. بنابراین اصلا نگران نباشین ماساژ بینیتون رو طبق آموزش پزشکتون انجام بدین

        مدیر مدویکا
        1. با سلام 5روزه عمل کردم دیروز چسب روی اتل بینی کنده شد مجدد خودم روش چسب زدم الان از این میترسم که اتل سفت شده باشه و فرم بینی م تغییر کرده باشه

          مهدی
          1. سلام طی چند روز اینده در اولین فرصت با پزشک خود تماس بگیرید یا برای معاینات اولیه به وی مراجعه کنید و نگرانی خود را با وی در میان بگذارید.

            فاطمه پایان
      2. با سلام
        من ۱۶ روزه عمل روتوش انجام دادم ک مشکل فرو رفتگی پل بینیم و سمت چپ بینیم بود .الان ک دوباره عمل کردم باز همون مشکل وجود داره بعد یک هفته اتل برداشتن وخودشون چسب زدن بعد دوروز چسبو ک برداشتم حس کردم سمت چپ بینیم فرو رفته هر دوسه روز یبار چسبو عوض میکنم ک الان من سه بار خودم چسبو عوض کردم محکمم چسب نمیزنم استخون بینیم نسبت ب عمل قبلی باریک تر شده .بنطرتون مشکل از چسب زدن یا اشتباه دکتر

        شیما ایزدی
        1. با سلام
          چسب زدن بینی نمیتونه باعث نازکتر شدن استخوان بینی بشه . بهتره مدتی رو صبر کنین تا ورم بینی از بین بره و شکل نهایی بینی مشخص بشه

          مدیر مدویکا
          1. سلام من ۵ماه عمل کردم هنوزم شبا چسب میزنم نیازی ب چسب زدن هست هنوزم؟ حس میکنم ورم داره نوک بینیم ..آخه بینیم گوشتی بوده ؟ این ورم رفع میشه یا نیاز ب زدن چسب زدن داره دوباره مراجعه کنم ب دکتر خودم اطرافیان میگن برای ورمش ب بینیت سوزن بزن تاثیری داره؟

            الهه
          2. سلام معمولا ورم بینی های استخوانی و گوشتی تا شش ماه بعد از عمل به طول می انجامد. در بعضی موارد بینی های گوشتی زمان بیشتری برای ترمیم و بهبود بافت های داخلی نیاز دارند و ورم آن ها حتی شش ماه بعد از عمل نیز باقی می ماند و ممکن تا یک سال بعد از جراحی نیز ادامه دار باشد. بهتر است با پزشک خود تماس بگیرید و وضعیت خود را با او مطرح کنید. زدن سوزن در بینی نه تنها خطرناک است، بلکه همچنین ممکن است باعث عفونت شود. لذا توصیه می‌شود که هرگز سعی نکنید خودتان چیزی را در بینی خود اجرا کنید و به جای آن با پزشک خود مشورت کنید.

            فاطمه پایان
          3. سلام جناب آقای دکتر من دوماه هست که عمل ترمیم بینی انجام دادم بینی مو که ماساژمیدم خوش و فرم هست اما بعد ماساژ قوص پشت بینیم میره و صاف میشه که دوستش ندارم به نظرتون اینا با گذشت زمان چی میشه کدوم فرم بینی فرم اصلی هست

            شهناز
          4. سلام، احتمالاً این تغییرات در فرم بینی شما به دلیل تورم و التهاب پس از عمل جراحی است. با گذشت زمان و بهبودی، باید فرم بینی شما به حالت قبلی بازگردد. در هر صورت، برای اطمینان بیشتر، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و نظرات و راهکارهای مناسب را از وی جویا شوید. همچنین، حتماً دستورالعمل‌های پس از عمل را به دقت دنبال کنید تا بهبودی شما سریع‌تر صورت گیرد.

            فاطمه پایان
      3. سلام ۲سال بینی مو عمل کردم نوکش تیز شده چیکار کنم

        فاطمه
        1. Author

          سلام، اگر از فرم بینی خود راضی نیستید، می‌توانید به عمل بینی مجدد( عمل بینی ترمیمی یا رویژن) فکر کنید.

          مدیر
      4. سلام و خسته نباشید من یک ماه هست که عمل بینی انجام دادم بعداز ۵ روز عمل به شهر خودم برگشتیم گچ و بخیه رو خودمون برداشتیم ولی با هماهنگی دکتر چسب بهم خودمون با اموزش دکتر زدیم الا چند روز هست که برگشتم خونه خودم چسب رو خودم میزنم همش نگران هست نکنه چسب رو اشتباه بزنم بینیم کج بشه ایا امکان کج شدن هست یا نه ممنون وخسته نباشید

        ناشناس
        1. Author

          سلام، بله اشتباه چسب زدن بینی همانطور که در متن مقاله آورده شده می‌تواند بر روی فرم نهایی بینی اثر گذار باشد اما نه در حدی که بینی را کج کند.

          مدیر
        2. سلام خسته نباشین من دوهفته میشه بینیم روعمل کردم وقتی خواستم چسب روعوض کنم درقسمت بالای بینیم احساس یه برامدگی کوچیک روکردم که فقط موقع لمس مشخص میشه.پره های بینیم نامتقارن هستن ایااین به زدن چسب مربوط میشه؟

          زهرا
          1. سلام شما تازه دوهفته هست عمل کردین این عوارض بابت تورم داخل بینی هستش باید منتظر بمونین تا از بین بره

            پشتیبان سایت
      5. سلام خوب هستين ايا محكم چسب زدن باعث فرورفتگي و تحليل رفتن غضروف بيني ميشه؟؟؟

        گلي
        1. سلام بله

          پشتیبان سایت
    3. سلام، آیا ماسک زدن طولانی مدت باعث افتادگی بینی بعد از عمل میشود.

      امیر
      1. با سلام
        در ماه های اول بعد از عمل میتونه روی فرم بینی تاثیرگذار باشه

        مدیر مدویکا
      2. سلام خسته نباشیدمن الان نزدیکه ۹ماه بینیم وعمل کردم همش چسب میزدم حالااحساس میکنم بینیم خیلی کشیده شده واصلا شبیه بینی بعدازعملم نیست

        راضیه
        1. سلام فرم نهایی بینی معمولا یکسال بعد از عمل مشخص می شود اگر از ظاهر فعلی بینی خود راضی نیستید بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و موضوع را با وی درمیان بگذارید با توجه به مدت زمان زیادی که از عمل گذشته تقریبا فرم بینی شما کامل شده و به احتمال زیاد به همین شکل باقی خواهد ماند.

          فاطمه پایان
    4. سلام وقتتون بخیر از چسب بینی بیشتر از حد معمول روی نوک بینی باشد مشکلی پیش میاد یعنی نوک بینی خیلی کم دیده بشه
      تورخدا جواب بدین خیلی نگرانم اگ مشکلی داره بازش کنم

      ایمانی
      1. سلام، اگر چسب بینی بیش از حد معمول روی نوک بینی باشد، ممکن است باعث کاهش دیده شدن نوک بینی شود. اما در صورتی که این مشکل شدید نباشد و فقط به صورت کمی باشد، معمولاً نگران کننده نیست و می‌توانید به طور طبیعی تنفس کنید. در هر صورت، بهتر است با پزشک خود در ارتباط باشید و در صورت لزوم به او مراجعه کنید.

        فاطمه پایان
    5. سلام خسته نباشید
      44 روزه که عمل کردم چند روزه متوجه شدم یکی از پره های بینیم جمع شده و تقارن نداره که البته بخاطر محکم. زدن چسب. نوک بینیم هستش میخام بدونم دیگ درست نمیشه و. همیشه نا متقارن میمونه؟

      نرجس
      1. Author

        سلام،‌ممکن است بعد از چند وقت درست شود.

        مدیر
      2. سلام من الان چهل روزه عمل کردم.. الان ده روزه که نزدبک نوک. بینیم حالت فرورفتگی داره.. از دکترم پرسیدم گفت یک هفته چسب نزن…. با جسب نزدن این فرورفتگی بر طرف میشه یا نه..؟. من چسب زدن رو ادامه بدم یا نه؟.. اخه بینیم زیادورم داره

        یسنا
        1. سلام بله ممکن هستش از فشار زیاد موقع چسب زدن باشه

          پشتیبان سایت
    6. سلام خسته نباشید.دو ماه از عمل بینی من میگذره.سمت چپ بینیم وقتی نفس عمیق میکشم کیپ میشه یعنی پره وسط بینی چپم به داخل بینیم فشاره میاره ایا مشکل به مرور زمان حل میشه ؟ خیلی ممنون

      سعید
      1. سلام بله حتما

        پشتیبان سایت
  77. سلام دکتر من دوماه است که عمل بینی انجام دادم فرم بینیمم خوبه خواستم ببینم بعد از گذشت زمان فرمش قشنگتر میشه یا نه بعد این که اطرافیانم منو دچار استرس کردن میگن ممکن بینی دچار افتادگی بشه خواستم بدونم ببینم بعد از دوماه ممکنه این اتفاق بیفته

    شاهین
    1. سلام دوماه برای فرم گیری کامل بینی زمان کمی است اگر بینی شما استخوانی است بین شش ماه تا یک سال و اگر بینی شما گوشتی است بین یک تا دو سال بینی ممکن است دچار تغییرات شود

      نیما شفیعی
    2. آیا زدن چسب بینی بلافاصله بعداز برداشتن اتل لازمه؟اگر نزنیم چه پیامد یا عوارضی داره؟

      اعظم
      1. با سلام
        بله زدن چسب بینی بلافاصله بعد از برداشتن آتل لازم هست و پزشکتون این کار رو انجام میده. این چسب برای کاهش ورم بینی و کمک به ایجاد شکل مناسب ضروریه و نزدن چسب به مدت طولانی در هفته های اول بعد از عمل باعث میشه ورم بینی باقی بمونه

        کارشناس
        1. سلام من دکترم به زدن چسب به بینی اعتقادی نداره و من ب زور ب بیست روز چسب زدم اونم گفتن شل بزنید ولی الان دوماهه نوک بینیم اندازه توپ فوتباله دارم دیونه میشم چیکار کنم

          مینا
          1. Author

            سلام، فواید چسب بینی مشخص است. مهمترین فایده آن هم کنترل تورم بینی است.
            اما نگران نباشید شاید تورم بینی تان کمی بیشتر طول بکشد اما بالاخره از بین می‌رود. نوک بینی هم آخرین جاییست ورم آن از بین می رود.

            مدیر
          2. من ۱۸ روزه که بینیم‌رو عمل کردم
            نگران سرما خوردگی هستم که نگیرم معمولا تا چه زمانی نباید سرما بخوریم
            من دکترم گفته ماسک‌استفاده کنم ایا تاثیری نداره بر فرم‌ببنیم

            قاسمی هستم
          3. بعد از عمل بینی، بهتر است حداقل ۲ هفته از سرما خوردگی و عفونت‌های تنفسی دوری کنید. استفاده از ماسک می‌تواند به حفاظت از شما در برابر سرماخوردگی و عفونت‌های تنفسی کمک کند، اما نباید به عنوان جایگزین دستورات پزشک خود درمانی استفاده شود. همچنین، استفاده از ماسک نمی تواند تاثیری بر فرم بینی شما داشته باشد.

            فاطمه پایان
      2. لطفاراهنمای کنیداقای دکتر یکطربف دماغم پاینه ایا خوب میشه کج هم شده

        شهلا
        1. با سلام
          این مشکلات بلافاصله بعد از عمل و در ما های اول حتی تا یک سال زبیعی هست و به مرور زمان رفع میشه

          مدیر مدویکا
        2. با سلام من چهل روزه بینی مو عمل کردم میشه چسب بینی م روچهار پنج روز فقط روزا باز کنم

          شادی
          1. باسلام در این خصوص بهتر است ابتدا با پزشک خود مشورت نمایید و نسبت به انجام تغییرات اقدام کنید.

            فاطمه پایان
      3. سلام من از لیفت بینی استفاده میکنم …بینییم ورم کرده چیکار کنم؟!

        ناشناس
        1. با سلام
          استفاده از چسب های لیفت بینی به علت همین ورمی که ایجاد میکنن اصلا توصیه نمیشه. انجام این کار رو قطع کنین و اجازه بدین به مرور ورم از بین بره

          مدیر مدویکا
          1. سلام من تازه دوهفته است که عمل کردم میتونم ماسک بزنم؟

            ناشناس
          2. سلام بله در صورتی که ماسک فشار زیادی بر روی بینی به وجود نمی آورد می توانید از ماسک استفاده نمایید.

            فاطمه پایان
          3. سلام من سه ماه عمل کردم. بینیم کجه. دکترم میگه ورمه. آيا درست میگه. دماغم گوشتی بود

            نفس
          4. با سلام
            بله ورم بینی میتونه باعث بشه که بینی کج به نظر بیاد . به مرور با از بین رفتن ورم بینی شکل بهتری پیدا میکنه

            مدیر مدویکا
          5. سلام من ۵۰ روزه عمل بینی کردم وزیاد بینی من تغیر نکرده بخوص پره های بینی من مثلقبله آیا بهزمان نیاز داره یا اینکه دکتر طبیعی عمل کرده

            لتوسا
          6. باسلام تغییر پره های بینی به شرایط عمل بستگی دارد بهتر است در خصوص اصلاحات انجام شده و تغییرات موردانتظار با پزشک خود مشورت نمایید.

            فاطمه پایان
        2. سلام بهم گفتن بخاطر چسب زدن اشتباه که چسب نوک بینیم تا میخورده نوک بینیم حالت کلیپسی پیدا کرده و فرو رفته و زشت شده ۴ ماهم از جراحی بینیم میگذره
          میشه ی توضیحی راجع به این بدین لطفا و اینکه ممکنه همینطوری بمونه؟!

          آزیتا
          1. سلام. 5ماهه عمل بینی کردم سربینیم غضروف گذاشتن ولی نوک بینی ام کج نشان می‌دهد ویک طرف آن برآمده است دکتر گفت 2هفته چسب بزن آیا با چسب زدن این مشکل برطرف می شود

            معصومه
          2. سلام قطعا پزشک جراح بهترین کسی است که می تواند در خصوص وضعیت بینی شما نظر دهد بهتر است به توصیه های وی عمل کنید تا نتیجه مطلوب حاصل شود. پس از گذشت دو هفته اگر هنوز هم مشکل شما برطرف نشد پزشک را در جریان قراردهید تا بتواند روش های جایگزین را برای شما انتخاب و پیشنهاد دهد.

            فاطمه پایان
        3. سلام…..دوهفته است که عمل کردم بینی غضروفی گوشتی داشتم ورم بینی به نظر خیلی زیاده و شکل بینی من از روبرو تقریبا مانند قبل به نظر میرسه و سوراخ‌های بینی که در روزهای اول کاملا شبیه به هم بود الان کمی متفاوت شدن آیا ممکنه بخاطر ورم باشه یا شکل سوراخ‌های بینی به همین صورت باقی میمونن… سپاسگزارم

          S s
          1. سلام، بله ممکن است ورم بینی باعث تغییر شکل سوراخ‌های بینی شود. اما بهتر است با پزشک خود تماس بگیرید و او را در جریان وضعیت فعلی خود قرار دهید. او می‌تواند شما را راهنمایی کند که چگونه ورم شما کاهش یابد. ممکن است پزشک ترکیبی از درمان دارویی و درمان های سرپایی را برای شما پیشنهاد دهد.

            فاطمه پایان
        4. سلام
          سی و پنج روز از عمل بینیم میگذرع
          از هفته دوم احساس کردم ک غضروف گردی شکل نوک بینیم بیشتر رو به سمت چپه
          انگار ک مثلا کج باشه
          دکترم گفتن ک ن اصلا با دست لمس نکن با نگاه کردن و هیج مشکلی نداره
          دلیل چیه و رفع میشه؟؟
          و اینکه تا قبل ب پهلو خوابیدنم بینیم خیلی ریز بود اما از یکماه م گذشت بزرگ شده، رغع میشه؟؟

          رویا
          1. Author

            تورم بینی طی چندین مرحله اتفاق می افتد، و نوک بینی آخرین جایی است که تورم آن از بین می رود. با احتیاط چسب بزنید و دقت داشته باشید در هنگام چسب زدن، بینی خود را به یک سمت نکشید. اگر از نظر پزشکتان مشکلی وجود ندارد پس نگران نباشید.

            مدیر
          2. باسلام
            آقای دکتر من ۳۶ روز از عمل بینیم که استخوانی بود میگذره اصلا بینی من فرم خاصی نداره قوس ملایم داره ولی اصلا خط کانتور نداره بااینکه قبل از عملم بینیم خیلی باریک بود ولی الان انگار پهن تر شد.این بخاطر ورمه یا کلا فرم بینیم همینه؟دیروز برای معاینه پیش دکترم رفتم بعدازماساژ گفتند دیگه چسب U شکل نزنم فقط ۳تا چسب بالای بینی بزنم.آیا مورد باعث نمیشه نوک بینی من بیوفته؟من بچه ۳ساله دارم اگه بغلش کنم تو افتادگی نوک بینیم تاثیری نداره؟

            Hani
          3. با سلام
            کلا بعد از عمل بینی بسته به نوع جراحی و کار پزشکتون میزان ورم بینی ممکنه زیاد باشه و اینطور به نظر برسه که بینی شکل و فرم خوبی نداره. طبیعی هست و باید صبر کنین.
            در مورد نحوه چسب زدن بینی هم بهترین کار این هست که ، تشخیص پزشک بعد از معاینه رو کامل انجام بدین چون ایشون بهتر به شرایط شما و بینی تسلط دارن و توصیه ایشون تایید میشه
            ترجیحا تا 2 ماه بعد از عمل از بلندکردن وسایل سنگین اجتناب کنین چون میتونه ورم بینی رو تشدید کنه

            مدیر مدویکا
      4. سلام وقت بخیر سه هفتس عمل کردم ولی یه طرف پره بینیم هم حس نداره هم احساس میکنم پایین تر اونده از چسب بزن میتونه باشه یا با چسب زدن صحیح درست میشه؟

        ...
        1. Author

          سلام، برای بررسی علت حس نداشتن پره بینی باید به دکتر مراجعه کنید. اما برای بالابردن پره بینی ممکن است چسب زدن مفید باشد.

          مدیر
    3. سلام من ۳۸ روزه بینیمو عمل کردم ولی جای قوز بینیم برآمدگی داره یعنی ممکنه بازم قوز مونده باشه یا ورمه فقط دررخ سمت راستم هم دیده میشه باتشکر

      ایلیا
      1. سلام، ممکن است برآمدگی در جای قوز بینی شما ناشی از ورم باشد که به دلیل عفونت یا التهاب پس از عمل جراحی رخ داده است. در صورتی که این وضعیت به مرور زمان تغییر نکند، بهتر است با پزشک خود تماس بگیرید و وضعیت خود را به او توضیح دهید. پزشک شما ممکن است بخواهد شما را مجدداً معاینه کند یا آزمایشات لازم را انجام دهید تا علت برآمدگی را تشخیص دهد.

        فاطمه پایان
    4. چیکار کنم که قوز بعداز عمل ازبین بره ممنون میشم خیلی نگرانم کرده

      ایلیا
      1. باسلام بلرای پاسخ دقیق به این سوال می بایست بینی شما معاینه شود بااین حال روش هایی مانند سوهان کشی یا تزریق فیلر و چربی می تواند برای شما مفید باشد.

        فاطمه پایان
    5. با سلام من یک‌ ماه ونیم هستش که عمل کردم دکتر دیدن گفتن چسب رو محکم میزنم یک فرورفتگی کنار نوک بینیم میبینم الان داخل بینیم پنبه میذارم و‌چسب رو شل میزنم
      ایا این فرورفتگی درست میشه؟

      melika
      1. سلام بله درست میشه

        پشتیبان سایت
  78. سلام خسته نباشید من دوهفتس عمل کردم باید همانطور که دکتر گفته چسب بزنم یا میتونم روش دیگه ای بزنم آخه منشی دکتر خودم چسب زد ولی چون شهر دیگه هست نمیتونم برم پیشش تو شهر خودم پیش یه دکتر میرم برام چسب میزنم خیلی خوبه ولی نه به روشی که دکترم گفته میخواستم بدونم روشی که خود دکترم گفته چسب نزنم مشکلی پیش میاد

    marziyemohseni3@gmail.com
      1. سلام خسته نباشید ببخشید من یک ماه و نیم که‌ عمل کردم و منشی دکتر چسب برام زده ولی چسب بینیم که باز میکنم حالت گوشه داره آیا این درست میشه؟وبه نظرتون چرا اینجور شده

        مریم جلالوند
    1. سلام می خواستم بگم من الان تازه رفتم داخل هفته سوم عمل بینی و دو هفته اول چسب بینی رو اشتباه زدم چون دکترم کلا یک بار بیشتر نمیزنه به نظرتون کج میشه ?

      اسرا
      1. با سلام
        بستگی به نوع زدن چسب شما داره ولی در کل تاثیر چسب بینی در کج شدن بینی آنقدری نیست که بخاد نگران کننده باشه.

        مدیر مدویکا
        1. باسلام..ببخشید من وقتی چسب بعد از چند روز چسب بینی رو برمیدارم سوراخ های بینی جمع شده و کوچیک هستن اما بعد از گذشت یکروز دوباره بزرگ میشه بنظرتون بخاطر ورمه یا نه کلا سوراخ های بینی بزرگه

          ندا
          1. باسلام به احتمال زیاد مشکل ایجاد شده به دلیل ورم باشد. می توانید یک دوره قرص آناهیل را مصرف نمایید و در صورتی که مشکل برطرف نشد با پزشک خود مشورت نمایید.

            فاطمه پایان
      2. سلام چه مدت میتونیم روی پهلو بخابیم بعد از جراحی بینی

        ناشناس
        1. Author

          سلام، بعد از پایان هفته سوم

          مدیر
        2. سلام ، من یکماهه عمل کردم ، و وقتی احساس میکنم بینیم کیپ شده فین میکنم میخواستم ببینم تاثیری روی فرم بینیم نداره فین کردن ،
          و اینکه بینی بعد از اینکه ورزش از بین بره شبیه اون عکسی میشه که روز عمل بعد از جراحی ازت میگیرن ممنون میشم بگین.

          ناشناس
          1. باسلام یک الی دوماه بعد از عمل بینی بهتر است از اعمال فشار زیاد روی ناحیه بینی خودداری کنید تا بافت های برش خورده و ترمیم شده دچار خونریزی نشوند و بینی بتواند روند بهبود خود را طی کند. به جای این روش می توانید بینی خود را با سرم شستشوی مخصوص تمیز کنید تا در صورت وجود گرفتگی جزئی برطرف شود. در خصوص بخش دوم سوال شما باید گفت نتیجه نهایی عمل بینی بسته به شرایط اتاق عمل داشته و جراح با تجربه خود در حین عمل اقدامات لازم را انجام داده اما ممکن است نتیجه نهایی با تصویر اولیه و شبیه سازی شده توسط کامپیوتر متفاوت باشد و نمی تواند کاملا شبیه آن شود.

            فاطمه پایان
  79. سلام خسته نباشید من دوهفتس عمل کردم باید همانطور که دکتر گفته چسب بزنم یا میتونم روش دیگه ای بزنم آخه منشی دکتر خودم چسب زد ولی چون شهر دیگه هست نمیتونم برم پیشش تو شهر خودم پیش یه دکتر میرم برام چسب میزنم خیلی خوبه ولی نه به روشی که دکترم گفته میخواستم بدونم روشی که خود دکترم گفته چسب نزنم مشکلی پیش میاد

    ناشناس
    1. سلام و وقت بخیر.بنده ۷ ماه بینیمو عمل کردم روی پل بینیم فرو رفتگی ایجاد شده و قوس بینیم بیشتر شده علت و راه درمان رو لطفا بفرمائید.

      ناشناس
      1. با سلام
        تغییرانی که بعد از عمل بینی اتفاق میفته مثل زیاد شدن قوس بینی یا ایجاد فرورفتگی راه درمان نداره باید حداقل یک سال صبر کنین تا شکل نهایی بینیتون مشخص بشه بعد از اون اگر از شکل بینی راضی نبودین با مشورت پزشک در صورت امکان نسبت به انجام ترمیم اقدام کنین

        کارشناس
      2. سلام وقتتون بخیر من الان یه ماه و یه هفته س که بینی م رو عمل کردم تو این یه هفته اخیر یه مقدار نوک بینی م رو چسبش رو سفت تر زدم و اینکه بلافاصله چسب رو برداشتم متوجه شدم یه سمت بینی م یه مقدار کوچولو فرورفته یه همین دلیل هم دکتر بهم گفت که دیگه نوک بینی م رو چسب نزنم و با مرور خوب میشه درسته ؟ یعنی درست میشه ؟

        ریحانه قربانی
        1. با سلام
          بله در صورتی که رعایت کنین ، فشار زیاد وارد نکنین به مرور با کاهش ورم بینی این مشکل هم حل میشه

          مدیر مدویکا
      3. سلام من متاسفانه به علت این که ببنبم جوش زده دکترم گفت نباید تا یه هفته از چسب روبینیم استفاده کنم ایا چون هفته اولی هست که عمل کردم ممکنه روی شکل دهی بینیم تا ثیر بدی داشته باشه؟یا ورم بینیم ماندگار بشه؟؟

        ناشناس
        1. سلام قطعا پزشک جراح بهترین کسی است که می تواند در خصوص وضعیت شما نظر دهد و توصیه های لازم را ارائه دهد. بهتر است نگران نباشید و به توصیه های پزشک خود عمل کنید تا نتیجه مطلوب پس از پایان دوره نقاهت به دست آید.

          فاطمه پایان
      4. سلام یه ماه عمل کردم همه بهم میگن بینی ات کجه
        دکتر بدون اجازه من دست زده به استخونم
        الان با چسب زدن نوک بینی ام درست میشود

        مرجان
        1. بله، با استفاده از چسب، نوک بینی شما می‌تواند درست شود. اما برای رفع مشکل کجی بینی، بهتر است به یک جراح پلاستیک مراجعه کنید تا با توجه به وضعیت بینی شما، روش مناسب درمان را تعیین کند. همچنین قبل از انجام هرگونه اقدامی ، بهتر است با دکتر خود صحبت کنید و نظرات و پیشنهادات او را در نظر بگیرید.

          فاطمه پایان
    2. سلام وقت بخیر من حدودا دوماهه بینیموعمل کردم سمت راست بینیم ی خط افتاده ب دکترم گفتم گفت ک بخاطر فشار چسبه و گفت ک دیگه چسب نزنم من ۵ روزه دیگه چسب نزدم کم رنگ تر شده خطه ولی هنوزم هست میره اون خط یا مشکلی پیش اومده؟ممنون میشم جواب بدید خیلی نگرانم

      زهرا رجبی
      1. باسلام پزشک شما قطعا بهترین کسی است که می تواند به شما راهنمایی های لازم را ارائه دهد. بهتر است به توصیه های وی عمل کنید تا نتیجه مطلوب حاصل شود. بله به احتمال زیاد حالت ایجاد شده با گذشت کمی زمان به طور کامل برطرف خواهد شد در غیر این صورت نیز روش های متنوعی برای اصلاح و رفع این خط وجود دارد.

        فاطمه پایان
  80. درود بر شما دکتر خوب و باحوصله. حدود دو ماه ونیمه بینیم رو عمل کردم. تا یکماه خود دکتر چسب میزدن.بعد از اون خودم چسب نزدم چون یکطرف u چسب جمع میشد ترسیدم روی بینیم خط بیفته یا پوستش جمع شه. اصلا یک روزم خودم چسب نزدم. دکترم گفت اشکال نداره اگه نزنم. سوراخها تقارن ندارن البته قبل از عملم تقارن نداشتن. آیا خوب میشن؟ پرسش دومم احساس میکنم دو سه روز بعد از اینکه چسب نزدم (حدود یک ماه و 3 روز بعد از عمل) یکی از بخیه های نوک بینی چپم باز شده چون حین تمیز کردن کمی فشار آمدفکر میکنم بجای آشغال بینی، نخ بخیه رو دراوردم و همین باعث شده یه میلیمتری خط بیفته نوک همون سوراخ بینی و کمی قرمزه، آیا ممکنه اگه باز شده خودش جوش بخوره و رنگش از قرمزی دراد. دکترمم شماره شو نداده ازش بپرسم و خارج از ایران تشریف دارن.
    سپاسگزارم از راهنماییهای دلسوزانه تون

    مسافر
    1. با سلام
      معمولا زدن چسب بینی برای یک تا دو ماه کفایت میکند مگر در مواردی که پزشک تشخیص بده بیشتر لازم هست بنابراین نزدن چسب بینی مشکلی ایجاد نمیکنه اما در مورد بخیه ها این رو دقت داشته باشین که بخیه های بیرونی بعد از یک هفته همراه با برداشتن آتل کشیده میشه و عملا شما نباید بخیه ای داشته باشین روی پره های بیرونی بینی و خب جای بخیه ها هم به مرور جوش میخوره و اصلا جای نگرانی نیست

      مدیر مدویکا
      1. سلام اقای دکتر وقتتون بخیر من ۱۹ مرداد عمل کردم و دو ماه بعد از عملم یعنی اواخر مهر امپول کورتون زدم چون بینیم نوکش تیز بود و پره های بینیم بزرگ بود بعد از تزریق کورتون و تا دو هفته چسب زدن سمت چپ بینیم حالت اینکه ی غضروف داخل پره بینیم و یک حالت بر امدگی داره و سمت راست بینیم یکذره فرورفتگی داره و همچنا نوک بینیم تیزه و پرع ها هم تغییری نکردن الان تقریبا دو ماه از تزریق کورتون میگذره و تقریبا سه ماه و خوردی هست که عمل کردم ایا اینها عادی هستند ؟ خوب میشه بینیم؟ چیکار کنم که زودتر خوب بشه اخه هرجا میرم میگن دماغ خودت خیلی خوب بود این فلان و از این حرفا خیلی خیلییی ممنون میشم اگه پاسخ بدین و منو از واقعااا از این همه استرس و نگرانی رها کنین

        متینه
        1. با سلام
          مهمترین نکته ای که باید توجه داشته باشین عدم توجه به حرف های دیگران بعد از عمل هست.بینی بعد از عمل و در ماه های اول با کاهش ورم دچار تغییرات زیادی میشه اما نکته مهم اینکه تزریق آمپول توی کاهش اندازه پره های بینی یا کوتاه کردن نوک بینی تاثیری نداره و بیشتر برای کاهش ورم بینی تزریق میشه. بهترین کار اینه که صبور باشید و مدتی رو صبر کنین تا شکل نهایی بینی مشخص بشه بعد از اون در صورت عدم رضایت باید برای ترمیم اقدام کنین

          مدیر مدویکا
          1. سلام و عرض ادب جناب دکتر من دو هفته ست عمل کردم بعد از بار اول که دکترم چسب زد خودم یه بار چسب زدم و یکی دو تا از چسب ها رو محکم زده بودم بعد از باز کردن متوجه شدم خط افتاده روی بینی م .خیلی نگرانم اصلاح نیشه یا جاش میمونه
            ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

            مرضیه گلستان
          2. سلام بافت های بینی در حال شکل گیری و تغییر هستند و خط افتادگی روی بینی به احتمال بسیار زیاد به حالت طبیعی خود بر می گردد. در صورت وجود التهاب و ایجاد مشکل با پزشک جراح خود در ارتباط باشید .

            فاطمه پایان
      2. سلام من یه هفته ست بینیمو عمل کردم به دلیل این که بینیم جوش زده نتونستم چسب بزنم ایا توی فرم گرفتن بینی تاثیربدی داره؟؟

        ناشناس
    2. سلام من دوماهه عمل کردم داخل بینیم یه چیز سفید میبینم مثل جوش این چیه برطرف میشه ؟واینکه بینیم خیلی بیرونه ممکنه کوچیک تر بشه یا نه از نظر زیبایی

      نجمه
      1. با سلام
        میتونه جوش باشه یا نخ بخیه که در هر صورت از دستکاری اون خودداری کنین و اجازه بدین به مرور از بین بره.
        بله معمولا با گذشت زمان ورم بینی کمتر میشه و بینی تا حدودی کوچک تر دیده میشه

        مدیر مدویکا
      2. با سلام خدمت آقای دکتر من ۴ ماه و ۱۱روز عمل کردم یه طرف بینیم رفته داخل حالت فرورفتگی و اون طرف برآمده است با هم متقارن ندارن نمیدونم چیکار کنم لطفا راهنمایی کنین

        ناشناس
        1. سلام بهتر است در این خصوص با جراح خود مشورت کنید زیرا پزشک شما با توجه به شرایط عمل و وضعیت بینی و نوع آن در خصوص شرایط فعلی تشخیص دقیق تری ارائه خواهد داد. ممکن است وی شما را به جراح پلاستیک معرفی کند یا ممکن است وضعیت فعلی ورم یکطرفه باشد که به سادگی قابل درمان است.

          فاطمه پایان
      3. با سلام خدمت آقای دکتر من ۴ ماه و ۱۱روز عمل کردم یه طرف بینیم رفته داخل حالت فرورفتگی و اون طرف برآمده است با هم متقارن ندارن نمیدونم چیکار کنم لطفا راهنمایی کنین

        ناشناس
        1. سلام، احتمالاً این مشکل به دلیل عوارض جراحی بینی شما است. برای رفع این مشکل، بهتر است با پزشک خود تماس بگیرید و وضعیت خود را به او توضیح دهید. پزشک شما ممکن است نیاز به بررسی دقیق تر داشته باشد و در صورت لزوم، شما را به یک جراح دیگر معرفی کند. همچنین، در صورت نارضایتی از نتایج جراحی، می توانید با پزشک خود درباره گزینه های دیگر درمان صحبت کنید.

          فاطمه پایان
      4. سلام جناب دکتر عزیز
        ببخشید من یک روز بعد باز کردن آتل بینیم خودم شروع به چسب زدن کردم و برای تعویض چسب دیگه پیش پزشکم نرفتم اما وقتی خواستم چسبم رو تعویض کنم دیدم فرم بینیم نبست به روز قبلش فرق کرده و روی نوک بینیم برآمده شده خیلی نگرانم این برآمدگی بمونه آیا بخاطر سفت زدن چسب این اتفاق افتاده چون من خیلی نوک بینیم رو بالا کشیدم و چندین چسب محکم زدم ؟آیا دیگه این تیپی میمونه فرم بینیم؟ ممنون ازتون راهنماییم کنید چیکار کنم چون خیلی نگرانم

        شراره کامران
        1. سلام بهتر است در اولین فرصت به پزشک جراح خود مراجعه نمایید. با توجه به اینکه تنها یک روز بعد چسب بینی را تعویض کرده و متوجه تغییرات شده اید احتمال باقی ماندن حالت آن کم است و با ماساژ می تواند حل شود با این حال بهتر است برای زدن مجدد چسب به پزشک خود مراجعه نمایید و مشورت های لازم در خصوص نحوه صحیح زدن چسب را از وی بخواهید.

          فاطمه پایان
    3. سلام وقت بخیر
      من ۲ماه۱۰روز بینیم عمل کردم اما بالای نوک بینیم بد چسب زدم دقیقا بالای نوک بینیم حالت تو رفته شده میخواستم ببینم این مشکل حل میشه
      و وقتی روی بینیم دست میکشم یه قوز شبیه یه عدس احساس میکنم میشه لطفا راهنماییم کنی

      ستاره
      1. با سلام
        بهتره با پزشکتون مشورت کنین با ماساژ مناسب قابل رفع هست ولی اصلا سرخود ماساژ ندین حتما طبق آموزش پزشکتون این کار رو انجام بدین

        مدیر مدویکا
      2. سلام خسته نباشی ب آقای دکتر من ۱۲ روزه عمل کردم الان خودم چسب بینیمو هر یکروز درمیان عوض میکنم ولی موقع چسب زدن خیلی اذیت میشم نمیتونم آنطور که دکتر برام زد بزنم چون هی میچسبه انگشتم آیا موقع زدن چسب خراب بشه میشه ب آرامی چسب دربیاری دوباره بزنی یا نه چون احساس میکنم سفت زدم درد میاد

        پاکار
      3. سلام منم دوماهه عمل کردم ، امروز متوجه شدم چسب سفت زدم واسه همین روی بینیم وسطش فرو رفتگی ایجاد شده و بالاش حالت قوز پیدا کرده و یکم سفته چیکار کنم ؟ نگرانم

        ناشناس
        1. سلام سعی کنید چسب رو به آرامی بزارین نه خیلی سفت باشه

          پشتیبان سایت
  81. سلام بینی من چین خوردگی زیادی پیدا کرده یک ماه چسبو محکم زدم یعنی دکترم گفته بود چ.ن ورمم زیاد بود و من فکر میکردم این عادیه و خوب میشه و الان ۲ تا خط عمیق داره این درست میشه؟ کلا سر بینیم مچاله شده و خیلی بد فرم لطفا کمکم کنید باید چیکار کنم؟ خیلی نارحتم . دکترم گفت چسبو اروم تر بزنم ولی تاثیری نداشته.
    هر روز فقط دارم گریه میکنم لطفا کمکم کنید راهنماییم کنید باید چیکار کنم؟
    میترسم غضروفش فرم گرفته باشه اینجوری

    سحر
    1. در مواردی فشار بیش از حد به بینی میتونه تاثیرگذار باشه روی خطوط بینی ولی معمولا این موارد بعد از مدتی رفع خواهد شد، در هنگام چسب زدن دقت کنین که فشار بیش از حد به بینی وارد نکنین

      مدیر مدویکا
    2. سلام وقتتون بخیر ببخشید من7هفته بینی م عمل کردم الان وقتی سردرد میشم پیشانی م ورم میکنه و یه مشکل دیگه یخورده پایین تر ای ابرو و بین دو چشم یه برآمدگی داره دکترم گفت ماساژ نمیخواد والان متاسفانه از شهر ما رفتن ممنون میشم راهنماییم کنید

      سمیه
      1. باسلام با توجه به مدت زمان کمی که از عمل شما گذشته بروز تغییرات و مشاهده علائم مشابه طبیعی است و به مرور کاهش خواهد یافت اگر نگرانی شما زیاد است می توانید با متخصص گوش حلق و بینی دیگری در این خصوص مشورت نمایید و از وی راهکار بخواهید.

        فاطمه پایان
  82. سلام من الان 7ماهه عمل بینی انجام دادم سمت راست بینیم ورم داره میخواستم بدونم آباچسب بزنم الان تاثیری داره یانه

    آمنه
    1. سلام خسته نباشید من ۷ماه بینی ام عمل کردم یک طرف بینیم سمت راستم خیلی ورم داره کج هم هست احساس میکنم نوک بینیم کج از هر طرف میبینم بعد تیغه بینیم تو رفتگی داره
      میشه راهنماییم کنید ممنون میشم

      ناشناس
      1. سلام برای پاسخ دقیق تر به این سوال می بایست بینی شما معاینه شود ممکن ورم یکطرفه بینی داشته باشید یا بینی شما گوشتی بوده و ورم ان هنوز کاهش نیافته است . با توجه به مدت زمان زیادی که از عمل گذشته بهتر است با جراح خود مشورت کنید البته این را هم به خاطر داشته باشید که نتایج اصلی عمل بینی معمولا تا یکسال بعد از عمل به طول می انجامد با این حال پزشک جراح بهترین کسی است که می تواند در این زمینه به شما راهنمایی های لازم را ارائه دهد.

        فاطمه پایان
  83. سلام من الان 7ماهه عمل بینی انجام دادم سمت راست بینیم ورم داره میخواستم بدونم آباچسب بزنم الان تاثیری داره یانه

    ناشناس
    1. سلام خسته نباشید من حدود سه هفته هست عمل کردم امروز که چسب بینیمو خواستم عوض کنم رد چسب مونده بود آیا از بین می‌ره باید چیکار کنم ؟

      سارا متین فر
      1. با سلام
        بله عزیزم رد چسب از بین میره ولی دقت کنین که چسب رو نه خیلی سفت بزنین و نه خیلی شل این سفت زدن چسب میتونه عامل این موضوع باشه و نباید ادامه پیدا کنه

        مدیر مدویکا
      2. سلام وقت بخیر
        من یک ماه ونیمه عمل کردم امروز چسبمو بدزدم دوبار کامل چسب زدم کندم از اول زدم یک طرف نوک بینبم کبودشده بود خیلی استرس دارم نکنه خراب شده باشه

        زهرا
        1. با سلام
          نگران نباشین با یک بار بد زدن و کندن مشکلی برای بینی پیش نمیاد ممکنه کمی ورم بینی زیاد بشه بر اثر فشار ولی رفع میشه

          مدیر مدویکا
  84. سلام ببخشید من دو ماهه بینیمو عمل کردم،سری پیش رفتم دکترم ببینه،گف چسب دومو یکم محکم زدی،یه کوچلو رفته داخل،میخام بینم درست میشه یاهمینطور میمونه

    ناشناس
    1. سلام چسب زدن بینی تاثیری در طولانی مدت در شکل نهایی بینی شما ندارد اما سفت زدن چسب بینی باعث چین خوردگی پره های بینی می شود و بعد از باز کردن چسب این اثر قابل مشاهده است. بنابراین بلافاصله بعد از برداشتن چسب ممکن است ظاهر بینی شما را نامتناسب نشان دهد.

      نیما شفیعی
      1. سلام وقت بخیر
        من یکماهه عمل کردم وقتی گچمو برداشتم حدود ۵روز چسب داشتم بعدش دکترم گفت نیازی نیست چسب بزنی ماساژ بده
        ماساژم دادم بازم گفت چسب نیاز نیست بزنی
        اتفاقی برای بینیم نمیوفته؟
        من اصلا چسب نزدم به گفته خوددکتر

        پونه
        1. باسلام قطعا پزشک شما بهترین کسی است که می تواند نظر نهایی در خصوص وضعیت بینی شما و درمان مناسب را ارائه دهد. در این خصوص بهتر است به توصیه های وی عمل کنید تا بهبودی کامل حاصل شود.

          فاطمه پایان
    2. باسلام من سه هفتس بینیم روعمل کردم ولی امروزچسب بینیم روکه عوض کردم فهمیدم نوک بینیم کج آیابه خاطرورم یک طرف یاازچسب زدن اشتباه

      ناشناس
      1. باسلام به احتمال زیاد چسب بینی خود را اشتباه زده اید اگر قبلا چنین حالتی نداشتید بهتر است کمی بینی خود را ماساژ داده و مجدد چسب بزنید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه صحیح چسب زدن بعد از عمل بینی نیز می توانید به لینک زیر سری بزنید.
        https://medvika.com/video/%D9%86%D8%AD%D9%88%D9%87-%D8%B5%D8%AD%DB%8C%D8%AD-%DA%86%D8%B3%D8%A8-%D8%B2%D8%AF%D9%86-%D8%A8%D8%B9%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D8%B9%D9%85%D9%84/

        فاطمه پایان
    3. سلام وخسته نباشید من ۱۸ روره عمل کردم
      و از چیزی برای بخیه های داخل بینی‌استفاده نمیکنم‌‌
      دکترم گفتن لازم نیست ایا مشکلی پیش مباد یا خود بخود خوب میشه

      قاسمی هستم
      1. Author

        سلام، عموما بخیه‌های داخل بینی جذبی هستند، پس نیازی نیست به آنها دست بزنید یا چیزی استفاده کنید.
        توصیه جراح خودتان بهترین توصیه برای شماست.

        مدیر
  85. سلام من سوراخ بینیم باهم تقارن نداره چسبو محکم زدن یکی از سوراخ بینیم کوچیک احتمال داره همینجوری بمونه

    طاهره موسوی
    1. سلام معمولا چسب زدن بر روی بینی در دو تا سه هفته اول بر فرم گیری بینی اثر دارد.اگر بعد از این مدت این اتفاق رخ داده حتما مجدد به پزشکتون مراجعه کنید.

      نیما شفیعی
    2. سلام وقت بخیر من ۴ماه و۲۰روزه عمل کردم یطرف دماغم پرهاش پاینه بنطرتون برطرف میشه لطفا بگید یکمم کجه هنوزم چسپ میزنم لطفا جواب؟

      شهلا
      1. با سلام
        عدم تقارن پره های بینی بعد از عمل طبیعی هست و به مرور رفع میشه. کلا مواردی مثل عدم تقارن و کمی کجی بینی به علت ورم هست که رفع میشه

        مدیر مدویکا
        1. سلام من سه ماهه عمل کردم الان متوجه شدم که بند بینی م یعنی بند بالای لب ستون بینی به اصطلاحبهش میگن حالت افتادگی پیدا کرده خیلی میترسم دوماه اول اینجوری نبود یه ماه خودم چسب میزنم امکان داره به دلیل سفت زدن اینجوری شده باشه واینکه خوب میشه ایاااا؟؟؟

          نگار
          1. سلام، بله، احتمالاً استفاده از چسب برای مدت طولانی می‌تواند باعث افتادگی بند بینی شود. بهتر است به یک پزشک متخصص جراحی بینی مراجعه کنید تا وضعیت را بررسی کند و راهنمایی لازم را به شما دهد. در صورت نیاز، پزشک ممکن است به شما عمل ترمیم بینی را توصیه کند.

            فاطمه پایان
    3. ۴ماهه چسپ میزنم آیا هنوزم لازمه

      شهلا
      1. با سلام
        خیر معمولا زدن چسب بینی تا بیشتر از 2 ماه توصیه نمیشه مگر اینکه بنابرشرایط بینی شما دکترتون تجویز کنن

        مدیر مدویکا
  86. سلام اقای دکتر من عمل بینی بسته انجام داد البته ترمیمی آیا نیازه چسب بزنم اگه نیاز تاچه مدت

    ف.س
    1. با سلام
      معمولا تا یک ماه بعد از عمل بینی چه عمل بینی ترمیمی و چه عمل بینی اول لازمه که چسب بزنید. البته این زمان با توجه به نوع عمل و پزشکتون میتونه متفاوت باشه بنابراین بهتره با پزشکتون در مورد مدت زمان لازم برای زدن چسب بینی مشورت کنید.

      مدیر مدویکا
    2. جناب من ۲ ماهه عمل کردم ولی بینیم نوکش طبیعیه و ورم داره..ورمش بخوابه امکانش هست نوکش بالاتر بشه .من نیمه فانتزی میخواستم

      مریم
      1. با سلام
        ببخشید من چند روزی میشه که عمل بینی انجام دادم و هنوز گچ روی بینیم هست
        ولی وقتی به بینیم نگاه میکنم یکمی سمت راست بیشتر رفته
        میخواستم بدونم با ماساژ دادن و چسب میتونم صافش کنم که دیگه کج نباشه
        آخه من قبلا هم هیچ مشکلی نداشتم و بینیم کج نبود فقط یکمی قوز داشت
        میتونید جواب سئوالم و بدید؟
        با ماساژ و چسب زدن میتونم کجی شو درست کنم؟!

        ناشناس
        1. با سلام
          وقتی هنوز روی بینیتون گچ دارین اصلا در مورد شکل بینی قضاوت نکنین، این بینی تازه عمل شده و ورم داره بنابراین نمیشه در مورد کجی بینی نظر داد. صبور باشید

          مدیر مدویکا
    3. سلام من الان یه ماه عمل کردم یه طرف بینیم کلا رفته تو. دکترم گفت بخاطراینکه چسیبومحکم زدی درحالی که همونطورکه گفتن زدم الان دکترم گفته اون چسب یو شکل رو نزنم داخل بینیمم پنبه گذاشته گفته دو روز یه بارعوض کنم ایا اینجوری درست میشه من خیلی میترسم بینیم زشت بشه

      زهرا
      1. با سلام
        با توجه به توضیحات شما این موضوع هم میتونه بر اثر نوع جراحی باشه و هم تا حدود کمی چسب زدن بهترین کار در حال حاضر انجام توصیه پزشکتون هست

        مدیر مدویکا
      2. سلام اقای دکتر من بینیم فک میکنم طبیعی شده خودم نیمه فانتزی میخواستم بینیم ورم داره نوکش احتمال داره اگه ورمش بخوابه کمی سربالا بشه دوهفتس عمل کردم

        محمد
        1. سلام بله فرم نهایی بینی معمولا شش ماه الی یکسال بعد از عمل مشخص می شود با این حال در خصوص نتایج عمل بهتر است با جراح خود مشورت نمایید

          فاطمه پایان
  87. سلام من دوماه عمل کردم و دکترم تشخیص دادن چسب زیر بینیم در بیارم اخه دوتا خط به سمت داخل درست شده گف جای چسب به مرور زمان میره .میخوام بدونم مشکلی نیست اخه خیلی استرس دارم که این تو رفتگی ها که مثل خط هستن نرن

    سحر
    1. سلام،نه عزیزم مشکلی براتون پیش نمیاد، به مرور زمان این دوتا خط از بین میرن.

      مدیر مدویکا
      1. سلام من تقریبا یه ماه و ده روز هست عمل بینی طبیعی انجام دادم ولی سوراخای بینیم نامتقارن هستن، هفته سوم وقتی داشتم بینیمو تمیز میکردم اشتباهی نخ بخیه داخل بینی یه طرفو محکم کشیدم طوری که کم مونده بود پاره شه فکر میکردم ترشح بینیمه باخون خشک شده و الان همون طرفم باریکتر شده، بنظرتون ربطی به اون داره یا درست میشه؟ یا اگه چسبو اشتباه زده باشم بعدا درست میشه؟

        عسل
        1. با سلام
          نگران نباشید معمولا فشار کم در حد تمیز کردن داخل بینی و موردی که شما گفتین نمیتونه عامل تغییر شکل در بینی باشه و در مورد چسب بینی هم نگرانی نداشته باشید اگر سعی خودتون رو کردین که طبق آموزش پزشکتون چسب رو بزنید نگرانی وجود ندارد. این عدم تقارن بعد از عمل ناشی از ورم بینی هست و به مرور رفع خواهد شد.

          نیما شفیعی
        2. سلام من دو هفته بینیم عمل کردم ی طرف بینیم کمی کج خیلی استرس دارم ینی ورم مشکلی نیست

          سحر
          1. سلام خیر جای نگرانی نیست به مرور زمان ورم از بین میرود

            نیما شفیعی
        3. سلام ببخشید من ۳ ماه عمل کردم دکترم گفته ک شبا بزنم چسب
          دوتا خط اینجا شده اینها میرن یا میمونن استرس دارم

          ستاره
          1. سلام اگر رد چسب باشد از بین می رود جای نگرانی نیست

            نیما شفیعی
    2. سلام من یکسال بینیمو عمل کردم بینی ام استخوانی بوده اما نوک بینی ام خیلی ورم داره حالا نمیدونم ورمه یا نه همین مدلشه یعنی طول بینی ام باریکه اما نوک بینی ام خیلی ورم داره این مشکل یعنی بعد یکسال برطرف میشه یا نه؟

      ناشناس
      1. با سلام
        معمولا بعد از یک سال از عمل بینی نتیجه عمل بینی مشخص میشود ولی در بینیهای گوشتی ممکن است این زمان بیشتر باشد و گاها تا 2 سال زمان لازم باشد، در این مورد نمیتوان اظهار نظر دقیق کرد بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

        مدیر مدویکا
      2. سلام آقای دکتر من سه هفته است عمل کردم، دکترام هشت روز بعد جراحی آتل و برداشت دیگه چسب نزد هرچه اسرار کردم قبول نکردن گفتن روش کاری من اینه، اکثر بیماراش راضین ولی من هنوز نوک بینیم کرم داره.الان استرس دارم بای اینکه چسب نزد میترسم کرم بینیم بیشتر بشه واینکه الان چسب بزنم تاثیر داره.

        خ.ه
        1. با سلام
          بهتره که طبق روش پزشک خودتون پیش برین و توصیه های ایشان رو انجام بدین

          مدیر مدویکا
    3. سلام این خط ها هنوز هستن رو بینیتون بینی منم اینجپری شده ممنون میشم بگین

      مهتاب
  88. سلام خسته نباشید من حدود یک ساله دوماه بینیم عمل کردم جای چسب هنوز باقی مونده ویک طرف تیغه بینیم رفته داخل ازشما دکتر عزیز راهنمایی می خواستم

    کورگل
    1. با سلام
      با گذشت این مدت زمان توصیه میکنیم به یک پزشک متخصص مراجعه کنین تا از نزدیک معاینه شوید احتمال دارد که به عمل ترمیم نیاز داشته باشید ولی بدون معاینه حضوری نمیشه اظهار نظر دقیق کرد

      مدیر مدویکا
    2. سلام من ۱۰ مهر میشه دقیقا ۳ ماه دماعمو عمل کردم مرتب چسبمو خودم میرنم .ازاول هم سوراخای بینیم تقارن نداش الان یه ده روزه اون قسمت نوک بینی که شکل uمیرنیم چسبو سمت چپش فرورفتگی ایجاد شده شکل دماغمو خیلی بد نشون میده بنظرتون این به مرو زمان رفع میشه یا باید برم دکتر
      ا

      منصوره
      1. با سلام
        یکی اینکه معمولا زدن چسب بینی بیشتر از 2 ماه توصیه نمیشه مگر اینکه پزشکتون صلاح بدونن احتمال هست که این فرورفتگی یا تغییر شکل به خاطر طدن بیش از حد چسب بینی باشه اگر به این دلیل نباشه به مرور با کاهش ورم تا 6 ماه بعد از عمل رفع میشه

        مدیر مدویکا
      2. سلام من سه ماه عمل کردم الان دو ماه نوک بینیم از دو طرف فرو رفتگی داره دکتر گفت ار محکم زدن چسبه میخواستم ببینم این گودی ها پر میشه؟ باید چیکار کنم درست بشه با ماساژ هیچ تغییری نکرده

        سارا
        1. با سلام
          در حال حاضر کار خاصی نمیتونین انجام بدین باید صبر کنین تا بینی به شکل نهایی خودش برسه بعد از اون در صورت نیاز برای ترمیم اقدام کنین

          مدیر مدویکا
          1. من ۱ماه ۲۹ روز از عمل بینیم میگذره ،نوک بینیم خیلی ورم داره ولی بالای بینیم نه خیلی خوبه دکتر که معاینه کردن و برام چسب زدن چند هفته پیش گفتن چسب uفقط یه مرتبه بزنم ولی من همون ۲ بار uزدم آیا بخاطر اونه باید یه بار میزدم واینکه من بینیم گاهی اوقات کیپ میشه وقتی شست و شو نمیدم خوبه ولی با سرم میشورم توی بینی کیپ میشه علتش چیه

            نفس
          2. با توجه به توضیحات شما، ممکن است ورم نوک بینیتان ناشی از عفونت یا التهاب باشد. در صورتی که دکتر شما فقط یک بار استفاده از چسب را توصیه کرده است، بهتر است دستورات او را رعایت کنید. در صورتی که وضعیت شما بهبود نکرده و هنوز ورم دارید، بهتر است از پزشک خود مشورت بخواهید تا راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهد.
            در مورد کیپ شدن بینی شما، ممکن است علل مختلفی داشته باشد. گذشت زمان، آلودگی هوا، حساسیت های غذایی یا عفونت های ناشی از باکتری ها و ویروس های مختلف ممکن است عامل آن باشد. برای تشخیص صحیح علل این موضوع، بهتر است با پزشک خود ملاقات کنید تا با معاینه بینی بتواند راهکار مناسب را به شما پیشنهاد دهد.

            فاطمه پایان
    3. سلام وقتتون بخیر
      بنده عمل کردم و بعد از باز کردن گچ
      دکتر برام چسب زدن اما u رو نزدن
      و بعد از هفت روز دو مرتبه رفتم گفتن پایین رو دیگه نزنید
      طبیعیه
      اخه هرکیو دیدم یو رو میزدت
      بینیم استخونی بوده و طبیعی عمل کردم

      مهدی
      1. باسلام شرایط هر بیمار با فرد دیگر متفاوت است و جراح با توجه به شرایط عمل و میزان تغییرات اعمال شده روی استخوان و غضروف بینی به بیمار خود توصیه های لازم را ارائه می دهد. بهتر است مطابق دستور پزشک خود عمل کرده و به صورت خودسرانه کاری انجام ندهید.

        فاطمه پایان
  89. سلام من ۱۱ماه بینی مو عمل کردم الان نوک بینیم خط خورده و جاش خوب نمیشه باید چیکار کنم آیا طبیعی هستش جاش خوب میشه

    Parea
    1. یعنی چی خط خورده ؟ میشه بیشتر توضیح بدید. نوک بینی که برشی خورده نمیشه که رد بمونه یا خط بیفته.

      کارشناس مدویکا
      1. سلام من حدود۳سال هست بینیم رو عمل کردم چندماه پیش چسب زدم روی بینیم بعد برداشتن چسب قسمت قوز بینیم حالت برامدگی پیدا کرده و انگار گوشت بینیم ورم کرده که حالت قوز به نیم‌رخم داده و پزشکم گفتن از بین میره با ماساژ اما الان حدود۳ماه هست از بزن نرفته باید چه کار کنم!!!؟؟؟

        ناشناس
        1. سلام معمولا بعد از یک سال از عمل بینی نتیجه عمل بینی مشخص میشود ولی در بینیهای گوشتی ممکن است این زمان بیشتر باشد و گاها تا 2 سال زمان لازم باشد.

          نیما شفیعی
          1. سلام وقتتون بخیر جناب دکتر من دوماهه جراحی بینی انجام دادم ولی دوسه هفتست خیلی بوی بدی از بینیم استحشام میکنم وازلین میزنم با گوش پاکن با الکل تمیز میکنم ولی بازم بوی بدو بعد یک ساعت میگیره .چیکار باید بکنم این بوی بد بر اثرچیه؟

            مهسا
          2. سلام عزیزم
            این بوی بد فقط میتونه از دو تاعامل باشه یکی بخیه های داخل بینی که جذبی هستند و یکی هم تجمع لخته خون که به احتمال زیاد همون بخیه های جذبی داخل بینی عاملش هست. تنها کاری که باید انجام بدین شستشو مرتب بینی هست به مرور این بخیه ها جذب میشه و این مشکل هم رفع میشه

            مدیر مدویکا
          3. سلام وقت بخیر،من بیست روزه جراحی بینی
            انجام دا دم بعد از برداشتن آتل سوراخ بینم سمت چپ قیمت بالاش فرورفته شده یعنی این سوراخ بینی زشت ودراز شده اما سمت راستی خوبه ،یعنی درست،شدنی،هست،ممنون،از،راهنماییتون

            الهه
          4. سلام اجازه بدین چند ماه بگذره

            پشتیبان سایت
        2. سلام من نزدیک ۴۰ روز بینی رو عمل کردم ، بعد از یکماه که پیش دکترم رفتم برای ویزیت گفت خیلی سفت چسب میزنی دیگه نزن و ماساژ رو هم اشتباه میدی ماساژ هم نده . حالا نوک ببنیم کج شده به سمت راست سوراخهای بینیم هم نامتقارنه، بنظر شما این کجیه بینیم درست میشه یا باید چیکار کنم ؟؟

          فاطمه
          1. سلام، بهتر است با دکتر خودتان در ارتباط باشید و او را در جریان تغییرات بینی خود قرار دهید. اگر نگران هستید، می توانید نظر یک پزشک متخصص بینی را هم دریافت کنید. همچنین، به دلایل زیادی ممکن است بینی شما به سمت راست کج شده باشد، از جمله عوامل وراثتی، ضعف عضلات صورت و یا ضعف ساختار استخوان بینی. در هر صورت، به نظر میرسد که به دلایل پزشکی خود شما نباید ماساژ بینی دهید و باید توصیه های پزشک خود را رعایت کنید.

            فاطمه پایان
        3. سلام ،من ی ماه عمل بینی انجام دادم ،هنوزم بینیم درد میکنه ،یا ی سرما میخوره آب دماغم میاد و تیر میکشه بینیم ،میشه راهنماییم کنید،ممنون

          ناشناس
          1. باسلام اگر میزان درد و تورم شدید است بهتر است در اولین فرصت با پزشک خود دیدار داشته باشید این درد می تواند ناشی از التهاب و عفونت بافت های داخلی باشد. بهتر است بینی شما توسط جراح معاینه شود تا از هرگونه مشکل احتمالی جلوگیری به عمل اید.

            فاطمه پایان
      2. سلام

        ناشناس
  90. سلام خسته نباشید من تقریبا ۵ ماه هست ک عمل بینی انجام دادم روی بینیم قوز داره ی مقدار ک البته الان نسبت ب قبل کمتر شده و ب شدت بینیم ورم داره ب طوری ک اصلا معلوم نیست ک عمل کردم پوست بینیمم زخیمه .دکتر ب من گفتن ک دوماه چسب بزنم ولی من همچنان شبا چسب میزنم چون احساس میکنم با این کار ورم بینیم کمتر شه ایا کارم درسته و اینکه باید چکار کنم ک قوز و ورم بینیم کمتر شه امپول کورتون کارسازه؟اگه کار سازه باید چند مرحله امپول بزنم لطفا راهنمای کنید ب شدت نگرانم فرم بینیم بد باشه

    مستانه
    1. سلام، چسب فقط همون مدت که گفته شده تاثیر داره. ورم و قوز بینی هم به مرور زمان برطرف میشه. تزریق امپول کورتون رو هم باید دکترتون تشخیص بدن که لازمه یا نه.

      کارشناس مدویکا
      1. سلام من دوماه عمل کردم و دکترم تشخیص دادن چسب زیر بینیم در بیارم اخه دوتا خط به سمت داخل درست شده گف جای چسب به مرور زمان میره .میخوام بدونم مشکلی نیست اخه خیلی استرس دارم که این تو رفتگی ها که مثل خط هستن نرن

        سحر
        1. با سلام
          بله معمولا رد ناشی از زدن چسب بینی بعد از مدتی از بین خواهد رفت و جای نگرانی نیست

          مدیر مدویکا
      2. سلام من سه هفته ست عمل کردم به دکترم گفته بودم بینیم نیمه فانتزی باشه دوست داشتم قوس داشته باشه ولی الان استخون بینی یه حالت صاف داره وقوسی معلوم نیست آیا امکان داره به مرور قوس بینی مشخص بشه؟؟؟

        ناشناس
        1. Author

          سلام، خیر با گذشت زمان قوس روی بینی ایجاد نمی‌شود. هر کاری که جراح در اتاق عمل انجام داده است نتیجه همان خواهد شد.

          مدیر
    2. سلام من 15 روز عمل كردم ولى بينيم هنوز مثل روز اولى كه اسپليت برداشتن ورم داره و بزرگه خصوصا نوك بينى ايا بهتر ميشه اخه نسبت به روز اول اصلا تغييرى نكرده
      دوم خوابيدن و كارهاى روزانه تاثيرى در فرم بينى داره ؟ دكترم 5 روز بعد از عمل گفت مى تونى به پهلو بخوابى من الان احساس بدى دارم فكر ميكنم بينيم خراب شده

      الناز
      1. با سلام
        15 روز بعد از عمل زمان بسیار کمی برای از بین رفتن ورم بینی هست و این کاملا طبیعی هست.

        مدیر مدویکا
        1. سلام من ۴ماهی هست که عمل کردم رفتم دکتر گفت نیازی نیست دیگه چسب بزنی .کافیه فقط یک روز چسب نزنم دماغم خیلی ورم میکنه و برمیگرده به حالت اولش ،ولی من همچنان چسب می‌زنم تا ورمش کمتر بشه

          فاطمه
          1. باسلام زدن چسب به کاهش ورم شما کمک نمی کند بهتر است به توصیه های پزشک خود عمل کنید و به صورت خودسرانه کاری انجام ندهید. برای کاهش ورم می توانید با پزشک خود مشورت کنید و قرص اناهیل مصرف نمایید.

            فاطمه پایان
    3. سلام خسته نباشی دکتر عزیز گرامی.

      آقای دکتر من بینیم ۲۰روز عمل کردم. بعد از برداشتن اتل. وقتی برداشته شد سوراخ های بینیم خوب بود ولی وقتی باد بینیم خابید یه طرف پره بینیم بزرگ تر نشون میده تا اون یکی پره بنیم. چسب هم به پره بینی اصلا زده نشده که دلیلش چسب زدگی باشه فقط مدت عمل خندیدم آیا خنده باعث میشه افتادگی پیدا کنه نوک بینی یا پره بینی بزرگ بشه و واسه همیشه ثابت بمونه؟؟؟؟

      میثاق داوودی
      1. سلام، برای اینکه بتوانید بهترین راهنمایی را دریافت کنید، بهتر است با پزشک خود تماس بگیرید و وضعیت خود را به او توضیح دهید. پزشک شما می‌تواند با توجه به نوع عمل، مدت زمانی که از عمل گذشته است و وضعیت فعلی ، به شما راهنمایی های لازم را ارائه دهد. همچنین، مطالعه دقیق دستورات پس از عمل و رعایت آن‌ها نقش مهمی در بهبود سریع‌تر نوک بینی شما خواهد داشت.

        فاطمه پایان
  91. سلام آقای دکتر من دو هفته پیش ترمیم بینی عمل کردم روزهای اول قوس بینیم خیلی خوب بود و خیلی کم ورم داشت اما بعد از باز کردن گچ بار اول دکتر برام چسب زد وتا چهار روز خودم چسب زدم چسبی که خودم میزدم سفت زدم حالا فک میکنم ورمش دیگه نمیخوابه و حالتش عوض شده دو روز هست که پیش منشی چسب میزنم آیا درست میشه یا نا دیگه و تا کی ترمیم بینی ورم داره

    حسین
    1. سلام ورم بینی بعد از برداشتن آتل بسیار طبیعی است. خیر مشکلی پیش نمیاد نگران نباشید. فقط توجه داشته باشید که چسب بینی نباید هر روز تعویض بشه.

      کارشناس مدویکا
  92. سلام خسته نباشید من بینیم استخوانی بود و طرف چپم انحراف داشت حالا بعد عمل سوراخ طرف چپ که انحراف داشت خیلی بزرگه آیا این طبیعیه ؟

    آفاق
    1. سلام، چند ماه از عملتون میگذره؟ اگر بینیتون استخوانی هست حداقل 6 ماه تا یکسال صبر کنید تا مشخص شود این عدم تقارن در اثر ورم است یا خیر.

      کارشناس مدویکا
      1. سلام من هفت روزه بینیموعمل کردم احساس میکنم موقع شستشو چسب جلو بینیم شل شده حالت ورم وافتادگی داره درضمن طبیعی عمل کردم آیا به حالت افتادگی قبل از عمل درمیاد

        ناشناس
        1. سلام هفت روز زمان خیلی کمی است فعلا جای نگرانی نیست صبور باشید.

          نیما شفیعی
        2. باسلام ،۱۰ روزه عمل کردم،آتل پلاستیکی رو خیییلی باریک و کج کرده بودن روی بینی من با فشار نا میزان،به طوری که بعد از بازکردن آتل خییلی کج و نا صاف بود،وبه گوشت یک طرف بینی فشار حداکثری آورده و کاملت گوشت یک طرف تو رفته به اندازه یک سانت از قسمت بالا زیر چشم ،آیا امکان داره پوستش صاف بشه ؟و تورفتگی خودبه خودپربشه؟

          دانا
          1. باسلام با توجه به اینکه تورفتگی و چروک پوست به دلیل ایجاد فشار اضافی ایجاد شده است به مرور به حالت عادی باز می گردد. در طول این مدت می توانید نواحی موردنظر را به آرامی ماساژ دهید . اگر مشکل فوق بعد از گذشت یکماه بدون تغییر باقی ماند بهتر است با پزشک خود مشورت نمایید. ممکن است در این صورت نیاز به درمان های جانبی داشته باشید.

            فاطمه پایان
    2. سلام اقای دکتر من عمل بینی ترمیمی بسته انجام دادم دکترم یه باراین عمل و انجام داد چون من اسپلینت بینی راخودم زودتربرداشتم بعدهم چسب نزدم بینیم قوز دراورد دکتر بعدازدوماه دوباره عمل بسته بینی انجام داد اسپلینت و یه هفته بعد برداشتم بازاون قوز بالای بینیم بادستم احساس میشه لطفا بگید تاکی باید چسب بزنم و قوز ورمه یا استخوانه اضافیه ممنونم

      ف.س
      1. احساس برآمدگی و قوز بالای بینی بعد از عمل بینی ترمیمی به دلیل کار و فشار بیشتر روی اون ناحیه طبیعی هست و این ورم بینی بعد عمل میباشد، باید صبر کنید در بینی های استخوانی 6 ماه تا یک سال زمان میبرد تا نتیجه نهایی بینی مشخص شود و ورن بینی از بین برود.
        قطعا بعد از عمل بینی چه عمل بینی ترمیمی و چه عمل بینی اول لازم است چسب بینی زده شود ولی در مورد مدت زمان لازم باید با پزشکتون مشورت کنید.

        مدیر مدویکا
      2. سلام من دو سالو یک ماهه عمل کردم بینیم گوشتی بود ولی بازم ورم داره طرف راستم ورمش بیشتره به نظرتون به آمپول نیاز داره چه کارکنم ورمش بخوابه

        هستی
    3. سلام من دوماهه عمل بینی کردم پره های بینی م کاملا با هم فرق دارن یکیش به سمت بالا یکیش به سمت راست یعنی تیغه بینیم چندتا هم فرورفتگی روی پره های بینی م افتاده لطفا کمکم کنین خیلی استرس گرفتم

      ازیتا
      1. با سلام
        خیلی از این مشکلات و غیرقرینگی ها به علت ورم بینی بعد از عمل هست و به مرور رفع خواهد شد

        مدیر مدویکا
      2. سلام خسته نباشید من ۱ سال و یک ماه میشه که از عملم میگذره بعد ۶ ماه کورتون دکتر تزریق کردن اما بعد دو هفته پوست بینیم روی تیغه بینی حالت برجسته به خودش گدفته و انکار زیرش ورمه ولی نمیره و به حالت قبل بر نمیگرده ولی دس که میزنم نرم و انگار ورمه
        چه کار باید بکنم

        رویا
        1. سلام، این مشکل ممکن است ناشی از عفونت، التهاب یا تجمع مایع در ناحیه بینی باشد. بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید تا علت دقیق را تشخیص دهد و درمان مناسب را تجویز کند. همچنین، اگر درد، خارش یا سایر علائم مشابه را دارید، در اسرع وقت به پزشک خود اطلاع دهید.

          فاطمه پایان
      3. سلام آقای دکتر خوب هستین من دوماهه بینیمو عمل کردم مدلش نیمه فانتزیه احساس میکنم ی نوک بینیم ی کم افتادگی داره بنظر شما ی مدت چسبشو محکم و سفت بزنم افتادگیش ب طرف میشه؟

        ناشناس
        1. توصیه می کنیم پیش از هر اقدامی با پزشک جراح خود مشورت نمایید. محکم زدن چسب بینی ممکن است عوارضی به همراه داشته باشد و بهتر است به صورت سرخود این کار را انجام ندهید.

          فاطمه پایان
    4. سلام من حدود یک ماه و بیست روز هست ک عمل کردم بینی من گوشتی وپوست ضخیم داشت و نیاز ب غضروف الان بعد این مدت ک تقریبا از دوهفته بعداز عمل من مشخص شد ک وسط بینی من فرورفتگی پیداکرده وخیلی ناراحتم ک اینجوری شده وشهرستان هستم ونمیتونم دکترو ببینم بنظر شما نیاز ب ترمیم داره وکی میتونم ترمیم کنم والان چسب بینی رو چطوری بزنم تو قسمت فرو رفتگی وبینی من کج هست واز این بابت خجالت میکشم بیرون برم چون فرورفتگی زیر چسب مشخصه ونوک بینی من گرده..لطفا راهنمایی کنید ونحوهی چسب زدن لطف کنید منتظرم

      فرزانه
      1. سلام، بهترین راه حل برای شما این است که به یک پزشک متخصص جراحی بینی در شهر خود مراجعه کنید و وضعیت بینی خود را برای او توضیح دهید. او می‌تواند شما را راهنمایی کند که چگونه مشکل فرورفتگی بینی خود را حل کنید. همچنین، بهتر است از چسب بینی استفاده نکنید تا وقتی که پزشک به شما اجازه داده باشد یا شیوه صحیح زدن چسب را متناسب با وضعیت شما پیشنهاد دهد. در ضمن، نباید خجالت بکشید که فرورفتگی زیر چسب قابل مشاهده است، زیرا این مشکل در بسیاری از افراد پس از عمل جراحی بینی رخ می‌دهد.

        فاطمه پایان
    5. سلام خسته نباشید حدود دوماه عمل کردم بینی گوشتی با پوست ضخیم پره های بینیم ب شدت میخارن وخیلی اذیتم چیکار کنم طبیعیه این خارش جای بخیه ها

      فرزانه
      1. سلام، خارش پس از عمل بینی معمولاً طبیعی است و ممکن است به دلیل تحریک پوست و بافت‌های حساس در ناحیه بینی باشد. برای کاهش خارش، می‌توانید از قطره‌های چشمی یا کرم ضد حساسیت استفاده کنید. همچنین، بهتر است با پزشک خود در مورد این موضوع صحبت کنید تا راهنمایی‌های لازم را در این زمینه دریافت کنید.

        فاطمه پایان
  93. سلام آقای دکتر،من دوماه ونیمه که بینیمو عمل کردم،بینیم انحراف داشت،بعد عمل انحراف بینیم از بین رفت ولی پره های بینیم بالا وپایین شده ،طوری که مشخصه،پیش دکترم رفتم گفتن چون انحراف بینیت زیاد بود بخاطر همینه ولی گفت شاید خوب بشه،من خیلی ناراحتم از اینکه بالا وپایینیش همینطور بمونه.و اینکه آیا با تزریق ژل بعد از ۶ماه برم درست میشه؟؟؟

    زهراستوده
    1. سلام، بدون معاینه بینی امکان راهنمایی نیست. یکسال صبر کنید تا نتیجه مشخص شود اگر راضی نبودید میتوانید عمل تیپ پلاستی پره های بینی را انجام دهید.

      کارشناس مدویکا
      1. سلام وقتتون بخیر جناب دکتر من دوماهه جراحی بینی انجام دادم ولی دوسه هفتست خیلی بوی بدی از بینیم استحشام میکنم وازلین میزنم با گوش پاکن با الکل تمیز میکنم ولی بازم بوی بدو بعد یک ساعت میگیره .چیکار باید بکنم این بوی بد بر اثرچیه؟

        مهسا
    2. با سلام و احترام
      یکماه عمل بینی انجام دادم وازنیمرخ سربالاست ولی از روبرو نه. لطفاً راهنمایی بفرمایید. به مرور زمان وکم شدن ورم آیا بینی سربالاتر میشه؟؟
      سپاس بیکران

      موسوی
      1. بله، با کاهش ورم و بهبودی عمل بینی، ممکن است بینی شما سربالاتر شود. اما باید توجه داشت که این فرایند طولانی مدت است و نیاز به صبر و پیگیری دارد. همچنین، در صورت داشتن هرگونه نگرانی یا سوال، به پزشک خود مراجعه کنید.

        فاطمه پایان
  94. میتونم بعد یک ماه فقط روی بینیم رو چسب بزنم؟

    .
    1. سلام. حتما باید از پزشکتون مشاوره بگیرید.

      کارشناس مدویکا
    2. سلام اقای دکتر‌
      من حدود ۷ ماهه که بینیمو عمل کردم
      ۱ماه خود دکتر برام چسب میزد
      بعدش خودم شروع کردم ب چسب زدن
      گفت چسب حالت یو رو نمیخواد بزنی دیگه
      تا حدود ۲ماه نمیزدم چسب یو رو
      بعد تا ۶ماه کم‌و بیش چسب زدم و یو رو هم زدم
      چون قشنگ تر ب نظر میومد
      بعد بخاطر اینکه سفت چسبا رو میزدم
      بینیم چن تیکه شده و نوک بینیم خط افتاده روش
      میخواستم ببینم که درست میشه یا باید برم ترمیم؟
      ۳تیکه شدن بینیم درست میشه یا نه؟
      و اینکه هنوز بینیم خیلی ورم داره
      از ماه های اول بیشتره..
      ممنون میشم جواب بدین

      ماریا
      1. سلام در مورد سوال اولتون چند تکه شدن بینی میتواند علت های مختلفی داشته باشد که باید پزشک از نزدیک حتما شما رو معاینه کند اما در مورد سوال دومتون اگر بینی شما استخوانی است باید تا 1 سال و اگر گوشتی است تا 2 سال باید صبور باشد تا بینی فرم نهایی خود را بگیرد

        نیما شفیعی
        1. سلام خوبيد اقاي دكتر من چسب دماغم وقتي ميكنم توچين خوردگي پرك هاي بينيم نزديك نوكش رفته داخل چيكاركنم برگرده حالت اول

          زهره اسماعيل وندي
          1. با سلام
            کار خاصی نمیتونین بکنین اگر به دلیل بد چسب زدن بینی باشه مثلا فشار زیاد هنگام چسب زدن که با اصلاح این موضوع مشکل رفع میشه ولی احتمالا به خاطر شرایط بینی بعد از عمل هست که به مرور رفع میشه

            مدیر مدویکا
          2. با سلام دکتر جان،من بعد از گذشت دو سال و نیم از عمل قبلیم،باز عمل ترمیم انجام دادم،الان حدودا 10 روز از عملم میگذره،در عمل قبلیم سمت چپ نوک بینیم یک مقدار نسبت به راست بالاتر بود و هم نیم رخ چپم ،یعنی نوک بینیم یه حالت فرو گرفتگی داشت،بعد ترمیم که آتل رو برداشتن،بینینم نوکش خوب بود اصلا فرو رفتگی نداشت نوک بینیم سمت چپ،اما الان که خودم چسپو عوض کردم باز حالت فرورفتگی چپ نوک بینیم برگشته،خیلی استرس دا‌رم،نکنه باز زشت باشه نوک بینیم؟میخواستم کلا چسب نزنم تا فرورفتگی نندازه؟
            و اینکه هر روز چسب بینی رو عوض کنم‌،یعنی هر رروز حمام کنم و چسبش رو عوض کنم،اشکالی داره؟

            Namo
          3. با سلام
            عوض کردن هرروز چسب بینی توصیه نمیشه. ببینین وقتی شما چند روز یک چسب رو روی بینیتون دارین کم کم این چسب خاصیت خودشو از دست میده و راحت از روی پوست پینی جدا میشه ولی وقتی که هرروز این چسب رو عوض میکنین باعث میشه چسب سخت از روی بینی جدا بشه و پوست بینی کشیده بشه.

            مدیر مدویکا
  95. سلام من الان نه ماه عمل بینی انجام داد اما هیج تغییری بینی من باقبل نکرده تا به کسی نگم بینیم عمل کردم نمی فهمه بینی من گوشتی است با پوست ضخیم ایا هنوز ورم داره

    ناشناس
    1. سلام، به طور کلی بینی گوشتی بعد از عمل نسبت به بینی استخوانی تغییر زیادی نمی کند اما به این صورت نیست که بینی گوشتی هیچ تغییری با قبل از عمل نداشته باشد. قطعا هنوز بینی شما ورم دارد. لطفا مطلب راههای کاهش ورم بینی بعد از عمل را حتما بخوانید.

      کارشناس مدویکا
    2. سلام من الان 7ماهه عمل بینی انجام دادم سمت راست بینیم ورم داره میخواستم بدونم آیاالان چسب بزنم تاثیری داره ورمش خوب میشه

      ناشناس
      1. سلام چسب زدن بینی ممکن است با ایجاد فشار اندک از ایجاد برآمدگی روی بینی جلوگیری کرده و باعث کاهش ورم بینی شود. اما به طور معمول شکل کلی بینی شما را تغییر نمی دهد.

        نیما شفیعی
      2. باعرض سلام،بنده ۱۱روزه عمل کردم وپزشک گفتن که باید تایکماه پیش ایشون چسب بزنم وماه دوم وسوم خودم بزنم وبینی من استخوانی بود وانحراف داشت وافتادگی نوک بینی هم داشتم،۱_سوالم اینجاست که گفتن بایدبینی روروزی ۱۰بار به تایم ۲دقیقه فشاربدم دوطرف بینی باانگشتای اشاره وروی بینی روهم همینطوربافشار که احساس کنم وکمی هم نوک بینی روبه سمت بالا که نوک بینی آرومتر،که دلیلش رواین گفتن که هم برای کاهش ورم وهم اینکه استخوان نزنه،ازاینکه استخوان بزنه خیلی میترسم،به نظرشماباید فشارروی بینی واردکرد؟۲_واینکه احساس میکنم سوراخ بینیم خیلی معلومه آیاکوچیکتروبه سمت پایین میادکه کمترمشخص بشه؟

        مونا
        1. با سلام
          ببینین هر پزشکی بنا به شرایط بیمار و همینطور نوع جراحی که انجام دادن توصیه هایی جهت نتیجه بهتر میکنن که انجامش میتونه موثر باشه بنابراین دقیقا طبق توصیه پزشکتون عمل کنین

          مدیر مدویکا
      3. سلام اقای دکتر من سه ماهه عمل کردیم خیلی چیزه سنگین جا برداشتم آیا نوک بینیم میفته؟

        زهرا
        1. بله، پس از عمل جراحی بینی، ممکن است نوک بینی شما به دلیل جابجاکردن وزن سنگین، کمی پایین بیاید. اما این موضوع به صورت طبیعی در حال تغییر است و با گذشت زمان، نوک بینی شما به محل خود باز خواهد گشت. در هر صورت، بهتر است با پزشک خود در ارتباط باشید و هرگونه نگرانی را با او در میان بگذارید.

          فاطمه پایان
    3. سلام دکترخسته نباشید.من نزدیک ۴ماه عمل بینی انجام دادم.ریشه بینیمو غضروف گذاشته وبالا اوردن ولی الان غضروف طرف چپ ریشه حالت برجستگی وقوز شده ازنیم رخ والان بینیم به سمت راست کج شده وپره هاش نامتقارنه وپیش دکترم رفتم گفت فقط چسب uروتادوهفته بزن.بعددوماه بیا ژل تزریق کنم.نظر شما چیه باچسب ممکنه بینیم صاف شه؟

      معصومه
      1. با سلام
        تزریق ژل یک چیز موقت هست به ایجاد یک ساختار بهتر کمکی نمیکنه اگر عمل نتیجه موفقیت آمیزی نداشته بهتره که برای انجام عمل ترمیم اقدام کنین البته برای انجام عمل ترمیم حداقل باید 6 ماه صبر کنین و بهتره این زمان صبر یک سال باشه

        مدیر مدویکا
  96. بعد یک ماه از عمل هنوز صورتم ورم زیادی داره،باید چیکار کنم؟

    زهره رجبی
    1. سلام، ورم بینی و صورت بعد از عمل کاملا طبیعی است. اگر بینی شما استخوانی باشد بین 6 ماه تا یکسال از بین رفتن ورم طول می کشد و در بینی های گوشتی بین یکسال تا یک سال و نیم و حتی بیشتر طول می کشد تا ورم کاملا از بین برود.

      کارشناس مدویکا
  97. سلام آقای دکتر خسته نباشید من ۵ ماه پیش بینیمو عمل کردم یه طرف بینیم ورم داره یه طرفش ورمش خوابیده و اینکه اون طرفی که ورمش خوابیده قوس داره اون طرف که ورم داره صافه و این خیلی نمای زشتی به بینیم داده.
    هرزمان که به دکترم مراجعه کردم و گفتم میگه ورم داره تا ۶ ماه الی یکسال دیگه خوب میشه
    اما هرکسی دیگه میبینه میگه ورم با این نا متقارنی بینی فرق داره نظر شما چیه؟؟

    زهرا
    1. سلام. ورم یکطرفه بینی بعد از عمل کاملا طبیعی است. مدت زمان زیادی از عمل بینی شما نگذشته و هنوز برای قضاوت درباره نتیجه عمل بینی شما خیلی زود است. مخصوصا در بینی های گوشتی یکسال تا یک سال و نیم و حتی بیشتر طول می کشد تا ورم کاملا از بین برود. بستگی به ضخامت پوست فرد دارد. در بینی با پوست ضخیم زمان بهبودی و کاهش ورم بیشتر است. لطفا مقاله روشهای کاهش ورم بینی را مطالعه کنید و ویدیوهای راهنمایی های دکتر موحد و دکتر عرفانیان را درباره علت ورم بینی و راه های کاهش ورم بینی را حتما ببینید.

      کارشناس مدویکا
      1. منم این طور شده

        ناشناس
        1. سلام آقای دکتر خسته نباشی من الان سه ماه دقیق عمل کردم ‌ولی یه سوراخ دماغم بزرگه این یکی کوچیکه خیلی دارم اذیت میشم به نظر شما درست میشه یانه بعد تا کی چسب بزنم بعدشم دماغم گوشتی بوده

          آرام نجفی
          1. سلام ورم بینی های گوشتی دیرتر از بینی های استخوانی از بین می رود. در حال حاضر هنوز بینی شما به فرم نهایی خود نرسیده اما در خصوص مدت زمان زدن چسب و میزان تغییرات بهتر است ابتدا با جراح خود مشورت نمایید تا بتواند با معاینه بینی شما نظر نهایی و راهکارهای مناسب را پیشنهاد دهد.

            فاطمه پایان
        2. سلام جناب دکتر. بینی من گوشتی بوده. بعد از 6 ماه و نیم که از عمل بینی من میگذره به نظرم میرسه که نوک بینیم همچنان گرد و بزرگ هست. آیا اینکه من عمل بسته انجام دادم موثر بوده؟ آیا هنوز هم کوچک میشه؟و زدن آمپول داخل بینی تأثیر داره و یا عوارضش زیاد هست؟ ممنون ازتون

          ف. پ
          1. سلام، احتمالاً نوک بینی شما هنوز به شکل نهایی خود نرسیده است و نیاز به صبر دارد. در مورد زدن آمپول داخل بینی، بستگی به نوع آمپول و مشکل بینی شما دارد. بهتر است با پزشک خود در این مورد صحبت کنید و تصمیمات لازم را با او بگیرید.

            فاطمه پایان
        3. سلام اقای دکترمنم ذوماه ازعملم گذشته اصلاازفرم بینیم خوشم نمی یادسوراخهای بینیم که خیلی باهم فرق دارن پره بینیم یکیش بالاترازاون بکی ازاول هم متوجه شدم به دکترم گفتم وسط بینیم یکم ازجای که پروتزمی زارن گودشده کمی توک بینیم انحراف داره طرف اون سوراخ بینیم که موچکترگودترفرورفتگیش بیشترارطرف دیگه بینیم هست بیشترچسبودستیاردکترزده ولی الان اون فرورفتگی باانخراف بینی روگذاشته تقصیرخودم می گه جسبوبدزدی البته ازقبل انحراف بیتی داشتم میشه راهنمایم کنیدواقعاافسردگی گرفتم اعصابم بهم ریخته ممنون میشم

          مریم
          1. باسلام اگر از فرم نهایی بینی خود راضی نیستید بهتر است با پزشک متخصص گوش حلق و بینی دیگری مشورت کنید تا وضعیت شما را بررسی کرده و راهکارها و درمان های مناسب را تجویز کند. خوشبختانه اغلب مشکلات بعد از عمل بینی قابل حل بوده و جای نگرانی نیست با این حال هنوز بینی شما ورم هم دارد و به فرم نهایی نرسیده امااگر نگرانی شما زیاد است حتما با جراح خود یا پزشک دیگری در این خصوص مشورت نمایید.

            فاطمه پایان
      2. من ۴۰ روزه عمل کردم دیروز برای تعویض چسبم پیش دکتر رفتم چسب بالای بینیم یعنی زیر دو تا ابرو و ک برداشت هم قرمز بود هم یه حالتی مثله جای قالب مونده بود در صورتیکه تا الان مشخص نبود بنطرتون درست میشه؟؟؟؟

        سلام وقتتون بخیر
        1. سلام بله به احتمال زیاد چسب محکم زده شده و پوست بینی فرم گرفته است. این مشکل قابل حل است و با کمی ماساژ و تنظیم چسب بدون اعمال فشار زیاد روی ناحیه پوست بینی می توانید این مورد را برطرف نمایید.

          فاطمه پایان
    2. سلام ،از روز اول ک عمل کردم پره ای بینیم با هم فرق داشت ،داخل یکیش انکار گوشت اضاف ،الان ک ی ماه میگذره هم همونطور ،ب نظرتون چکار کنم ،ممنون

      ناشناس
      1. باسلام اصلاح فرم پره های بینی فقط با جراحی امکان پذیر است در این خصوص بهتر است پزشک را در جریان وضعیت خود قرار داده و از وی راهکار بخواهید.

        فاطمه پایان
    3. سلام و وقت بخیر من بعد از اینکه گچ بینیم دراوردم یکی از سوراخ های بینیم کیپ بود متوجه شدم که گوشت اضافه اوردم که از خیلی ریزه از عدس کوچیکتره کنار یکی از پره هاب بینیم رو به داخل گوشت اضافه دراورده میتونم نفسم بکشم فقط منشی دکتر گفته عادیه خودش از بین میره به مرور زمان میخواستم ببینم درسته و یه سوال دیگم داشتم وقتی گچ بینیم دراوردم بینیم قوس ملایمی داشت و نوک بینیم سربالا بود الان با توجه به اینکه 25 روز گذشته از عمل بینیم، بینیم حالتی طبیعی داره و اون قوس ملایم و سربالا بودن نوکش نداره میخوام ببینم از ورمه دوباره همون جوری میشه؟

      شیوا
      1. سلام، بله، ممکن است این سوراخ در بینی شما به مرور زمان خودبخود بسته شود. اما در صورتی که به مشکلی تبدیل شد و عفونت یا خونریزی رخ داد، بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید. همچنین، پس از عمل بینی، برای چند هفته به دلیل وجود ورم، شکل نوک بینی ممکن است تغییر کند. با این حال، با گذشت زمان و کاهش ورم، شکل نوک بینی به حالت قبل باز خواهد گشت. در هر صورت، در صورت داشتن هرگونه نگرانی یا سوال، به پزشک خود مراجعه کنید.

        فاطمه پایان
      2. سلام وقت بخیرمن۳ماهه عمل شدم یه گودی روی نوک بینیم افتاده دکترم گفتن بخاطرمحکم چسب زدنه فعلاچسب نزن خیلی نگرانم آخه ازنیمرخ گودی مشخصه بنظرتون درست میشه؟یه طرف بینیمم ورم داره یه طرفش ورمش خوابیده

        فاطمه
        1. باسلام بله پزشک شما بهترین کسی است که می تواند در خصوص وضعیت شما نظر دهد و درمان مناسب را به شما پیشنهاد می کند. بهتر است به توصیه های وی عمل کنید تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

          فاطمه پایان
      3. سلام وقت بخیر من حدود یک ماه و نیمه عمل کردم ولی دوسه روز گذشته متوجه شدم قسمت بالای تیغه بینیم یک مقدار فرو رفتگی داره آیا درست میشه؟

        میلاد
        1. باسلام فرورفتگی فوق می تواند ناشی از ورم و التهاب بافت های داخلی باشد که هنوز به طور کامل بهبود نیافته است. بهتر است موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید تا درمان مناسب را برای شما پیشنهاد دهد.

          فاطمه پایان

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نام و سوال خود را در باکس زیر وارد کنید و روی دکمه ارسال کلیک کنید، ما در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ خواهیم داد.